Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

SGP blijft reclame maken voor Second Love

Heel de volwassen wereld bemoeit zich vooral met zijn eigen seksleven, maar er is een klein segment relifundi's dat zich er dapper tegen verzet. Dat segment mikt homo's van flatgebouwen, stenigt vrouwen die verkracht wordt of, in onze eigen milde poldervariant, voert passioneel campagne tegen vreemdgaan. Hallo Kees, hallo SGP. Die pre-occupatie met andermans seksleven is creepy van het niveau 's nachts gestommel horen en een kwijlende Marc van der Linden naakt in het licht van je koelkast zien staan. Maar goed, vrij land, vrije mening. Dus maakt Kees van der Staaij voor de zoveelste keer reclame voor SecondLove en andere neukseks die buiten eigen Leen Bakkerbed en V&D-lakens plaats vindt. Deze keer bij Pauw. Helaas voor de SGP, vreemdgaan is al sinds 1971 uit het wetboek van strafrecht is geschrapt. Want volwassen mensen moeten gewoon lekker zelf weten in wiens mond ze hun genitaliën proberen te proppen. Maar in het wetboek van Kees staat dus dat mensen die vreemdgaan dood moeten. Het valt ons dus alleszins mee dat Keessie gisteren bij Pauw niet live op televisie Jeroen, Ingeborg en Helene stenigde. Duimpje omhoog, Staaij. De SGP wil vreemdgaan met billboards bestrijden met LALALA crowdfundGELD. Vreemdgaan bestrijden met billboards is ongeveer net nuttig als je faxnummer toevoegen aan een groepswhatsapp. Het is in ieder geval geen oproep om vreemdgaan weer strafbaar te maken. En dat vinden wij een alleszins sympathieke meevaller van de Stenig vreemdGangers Partij. Maar goed. Bemoei je lekker met je eigen seks, Kees. Dat kost vast al energie genoeg.

Reaguursels

Inloggen

@raskol | 18-03-15 | 07:32
Eens, maar het blijft een keuze. Persoonlijk ben ik hardstikke gelukkig in mijn monogame relatie, maar dat geeft mij niet het recht om anderen te veroordelen. Vreemdgaan is trouwens genetisch bepaald, dus niet eens een echte vrije keuze.

Suerte Piet | 18-03-15 | 10:09

Waar bemoeit die man zich mee?

JohnnyGspot | 18-03-15 | 09:09

@Suerte Piet | 18-03-15 | 00:28

Vreemdgaan is een eenzijdige en stiekeme keuze zonder je partner daarin ook een eigen stem en mening te gunnen.

raskol | 18-03-15 | 07:32

Ze hadden van der Staaij tegenover Jack de Vries moeten zetten, die is ervaringsdeskundige!. Het probleem is vaak dat mensen die het hardst verkondigen ergens tegen te zijn in hun eigen priveleven het tegenovergestelde doen.

Beroep = Boerenlul | 18-03-15 | 00:50

Vreemdgaan is een keuze, net zo goed als monogaam blijven. En die keus is niet aan Kees.

Suerte Piet | 18-03-15 | 00:28

Bigi Bana Boy | 17-03-15 | 22:52

Hmmm mensen scheiden ook heel vaak om een andere reden hoor. Het hoeft niet perse om rondneuken te gaan. Het kan ook wel eens gewoon niet meer door een deur. Scheiden is dan ook voor de kinderen niet perse een slechte optie. Beter als iedere dag ruzies. Lijkt mij.

tweetybird | 17-03-15 | 23:44

Dit soort onderwerpen zijn slap en moeten ze zeker ergens anders voeren maar niet op de npo.

2/3 van de mensen gaan van elkaar af, vooral met kinderen.

Je wil niet niet weten, hoeveel vrouwen geen werk hebben, d'r ex kaal plukken en er nog een vriend aan overhouden en niet hoeven te werken. Dit is Nederland qua regelgeving.

Gelukkig gaat dit nu wat beter, samen werken om de kosten van deze losers te betalen.

de ouderen moeten langer doorwerken, zodat de jongere ook geen steek verder komen.

Als nederland pas je niet bij de eu!, omdat je de gaten moet vullen die er in een beter klimaat niet zijn.
Wij zijn productiever omdat het klimaat het toelaat.

Ik zeg allemaal, niet meer trouwen, want den ben je de topper van de belastingdienst!

erg he, trouwen klinkt romantisch maar dan komt de belastgindienst..........

nononse | 17-03-15 | 23:32

Kees heeft gelijk. Hoeveel kinderen zijn er niet kapot gemaakt door de scheidingen van hun rondneukende ouders ? Erfenis van je linkse (groot)ouders dat vrijheid-blijheid denken van jullie jongens. Normale, fatsoenlijke mensen gedragen zich.

Bigi Bana Boy | 17-03-15 | 22:52

Van der Staaij kan zich het best bekeren, dan kan hij een paar geiten ruilen voor een zooitje vrouwen, en kan hij het allemaal volgens de islamitische regels doen……

JI-HAAT | 17-03-15 | 22:29

Swift 1.6, moeten we dan bijvoorbeeld zelfmoordpogingen en gokken ook strafbaar stellen ? Dat kan de belastingbetaler ook flink geld kosten. Los nog van het feit dat ik absoluut niet voor vreemdgaan ben, heeft ieder mens ( gelukkig ) wel de vrijheid om zelf die keuze te maken.

Porsenna | 17-03-15 | 22:18

"is ongeveer net nuttig"

Je haalt de Quid stukjes er altijd zo uit...

Tapu | 17-03-15 | 21:52

"stenigt vrouwen die veerkracht wordt"

Ga nou eindelijk eens een keer Nederlands leren, man.

Tapu | 17-03-15 | 21:49

@Tweetybird, zelf denk ik niet dat religie per se de pest is. Het wordt vaak wel als zodanig ingezet. Qua rangschikking staat vd Staaij bij mij ook ver boven de door jou aangehaalde politici. Het zou volgens mij niet best zijn als de SGP de absolute meerderheid zou krijgen, maar het zou best een partij met een zeteltje of 10 mogen zijn. Iets meer rechts-conversatisme en iets minder religieus en het zou ze nog lukken ook.
Ik snap je afkeer van religie wel, maar zonder religie komt er in een maatschappij altijd iets anders en dat is meestal ook geen vooruitgang wijst de geschiedenis uit.

Udo Hess | 17-03-15 | 21:48

-weggejorist-

Haaimetooglap | 17-03-15 | 21:08

gezien de bijkomende kosten voor de belastingbetaler, mag vreemdgaan van mij best weer strafbaar worden.
Let wel, echt vreemdgaan. Dat is wat anders dan smaen naar de parenclub om met andere te neuken. Vreemdgaan leidt vaak tot scheiden. Bij scheidingen kunnen hypotheekschulden naar de overheid doorgeschoven worden. Daarnaast is het maar de vraag of er alimentatie betaald wordt. Grote kans dat 1 van de 2 in de bijstand terecht komt (belastinggeld). Problemen met kinderen, dus maatschappelijk werken en jeugdzorg (belastinggeld) Rechtzaak (belastinggeld). Allemaal mogelijke gevolgen van effe buiten de deur neuken. Lijkt me dus wel degelijk een overheidszaak.
Nou spelen deze zaken ook bij scheidingen om andere redenen, maar vreemdgaan vergroot wel de kans op een vechtscheiding. Dat is toch net wat anders dan een gewone scheiding waar beide partijen het er over eens zijn dat ze beter uit elkaar kunnen gaan.
En nee, sites als second love zijn niet te vergelijken met algemene sites voor sexcontact. Vergelijk het met alcoholreclames. Niks mis met reclames om iemand over te halen om bijv. heineken te drinken. Maar dat is anders dan dat er reclame gemaakt zou worden om alcoholisme te promoten.

swift1.6 | 17-03-15 | 20:58

Bakito
Jouw 'stoere' praat doet mij vermoeden dat je eigenlijk nooit sex hebt. Dat kan ook haast niet, je typt heel de dag kansloze reacties overal.

banter | 17-03-15 | 20:56

o ja en nou moet ik ook nog zeggen dat ik die reclame van second love nou niet een pareltje vind vsn goed reclame maken. Dat is voor mij meer een reden dat het van tv af mag. Het is zonde van zendtijd.

tweetybird | 17-03-15 | 20:40

Udo Hess | 17-03-15 | 19:52

o op zich heb ik niks tegen de man hoor. En hij kwam lekker rustig over en het was inderdaad meer zijn mening als opdringen.. Sterker nog hij ging zelfs met vrouwen aan tafel die juist het tegenovergestelde propageerde en hij bleef toch netjes. Dat zie in een andere religeuse stroming niet. Ik denk dat de man er ook geen kwaad mee in de zin heeft. Het is meer een nette oproep. Al blijf ik zelf van mening dat religie toch een pest is en we beter af zijn zonder. Maar dat is dan weer mijn mening.Maar ja ondanks zijn religie staat de man bij mij toch een stuk hoger in aanzien als die Pinokkio Rutte een samson of een pechtold.

tweetybird | 17-03-15 | 20:38

* € 15,17 overmaakt op Rekeningnummer: NL61 INGB 0007 7417 53
t.n.v. Fondswerving SGP o.v.v. Campagne Trouw (www.sgp.nl/trouw) *

henkvaningrid | 17-03-15 | 20:22

Hey, crowdfunding! Wat sympathiek van de (mij toch al sympathieke) SGP! Dat zouden organisaties als bijvoorbeeld het COC ook eens moeten doen, in plaats van 'aan het subsidieinfuus' te hangen. Je kan het oneens zijn met de stellingname van Van der Staaij (dat ben ik niet, ik kan me er goed in vinden), maar als belastingbetaler betaal je tenminste niet mee met die billboardcampagne die hij voorstelt.

henkvaningrid | 17-03-15 | 20:17

*sympathieke

lennard94 | 17-03-15 | 20:02

1. Wat een domme wijven
2. Kees van der Staaij zit abstract te lullen
3. Ondanks 2 is het best een symphatieke vent.

lennard94 | 17-03-15 | 20:02

Ik heb ook helemaal niets met de SGP als zodanig maar door dit filmpje ga ik eerder wel dan niet op de SGP stemmen. Prima verwoord door vd Staaij en wat een heksen als tegenstanders. @Tweetybird, ik vind het pas gevaarlijk dat de SGP weer over een kam met stenigende moslims wordt geschoren terwijl ook in dit geval vd Staaij nergens dreigt. Hij wil ook geen geweld gebruiken, hij wil niets verbieden, hij wil louter zijn mening verkondigen. Laat de beste man. En als je er niet naar wilt luisteren, dan luister je niet.

Udo Hess | 17-03-15 | 19:52

Waarom valt het niemand op dat zo'n second love reclame zich juist per definitie niet bezighoudt met eigen neuksex. Net als waarvan dit arikeltje de SGP beschuldigt dus.
Twee maten? Snap je?

Alteidt Glijck | 17-03-15 | 19:48

Prima politicus van der Staaij, en dat zeg ik als ongelovige.

caspert79 | 17-03-15 | 19:37

@Crypto Knight | 17-03-15 | 18:20
Er zijn nog meer opties hoor. Je kunt ook met je partner eens naar een seksparkeerplaats of parenclub gaan bv. Doe je het toch liever stiekem, ga dan gewoon naar de hoeren. Geen gezeik achteraf.

VerenigingVanDieven | 17-03-15 | 19:31

En dan ik vraag die griet eerst altijd haar naam en licht haar hele doopcel. Dus wat nu vreemdgaan. Ik ken haar toch.Zolang je je maar netjes voorstelt is het geen vreemdgaan.

tweetybird | 17-03-15 | 19:16

En volgens mij waren het in vroegere tijd juist die christenen die er wel pap van luste. Maar waar maakt hij zich zorgen over. Zondag naar de kerk en 5 weesgegroetjes en je zonden zijn vergeven toch. Doordeweeks mag alles zolang je zondags maar je zonde belijd. Tsja religie en religie freaks. Het blijft iets gevaarlijks.

tweetybird | 17-03-15 | 19:14

Ik weet niet wie er erger was, Kees de Fatsoensrakker of Ingeborg Eucalypta de aandachtshoer.

Rest In Privacy | 17-03-15 | 19:05

Ik zie de reclames voor second love weleens voorbij vliegen met de mededeling: "konden hun partners maar eens zien hoe gelukkig ze zijn". Van gekkigheid weet ik dan soms niet of ik er heel hard om moet lachen naar de plee moet rennen om te kotsschijten. Dus inderdaad zolang ze niet de wens hebben dit soort dingen te verbieden mogen ze zich er van mij tegen uitspreken of er anti bilboards voor maken.

saidnowomanever | 17-03-15 | 19:05

Wat een heksen zijn die vrouwen. Afschuwelijk.

zieke hondt | 17-03-15 | 19:04

Religies hebben altijd al problemen gehad met erotiek en seks.

meneer Q | 17-03-15 | 18:59

Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet in een relatie.
Behalve! Als je kinderen hebt, die moet je aan dat soort bs niet blootstellen.

Mac The Ripper | 17-03-15 | 18:42

@koeberg | 17-03-15 | 18:21
"Het hele fundament van die partij druist hard tegen mijn principes in."

Mijn punt ook zijnde, maar dan bij die linksdraaiende zoals PvdA, PVV, SP, GL, D66, CU, PvdD en 50+.

CDA vertrouw ik niet, want sluit net zo makkelijk een pact met de duivel als VVD bleek te kunnen.

Dat beperkt de keuze in mijn geval dus behoorlijk, nietwaar?

Chiant | 17-03-15 | 18:31

Wat is die Ingeborg een vunzig wijf.

Nevz | 17-03-15 | 18:26

Frits Zwetser (die kale) heeft hier ook zijn nieuwe liefde gevonden, hij bonkt haar nog altijd knetterhard op zijn bootje voordat hij weer naar Den Haag gaat. Niks mis mee.

LimbabweFC | 17-03-15 | 18:21

@Chiant | 17-03-15 | 18:11
Nou succes met je liberale, atheïstisch en fundamentalistisch seculiere stem.
Een stem op de SGP is voor mij compleet uitgesloten. Het hele fundament van die partij druist hard tegen mijn principes in.

koeberg | 17-03-15 | 18:21

-weggejorist-

Crypto Knight | 17-03-15 | 18:20

Van der Staaij gelooft natuurlijk ook in een sprookjesboek maar weet zich in deze moderne tijden van anderen die dit ook doen wel te onderscheiden door door niet meer te moorden en te onderdrukken.
Niets aan de hand dus.

Mark Verheijen | 17-03-15 | 18:14

Overigens krijgt de SGP morgen mijn liberale, atheïstisch en fundamentalistisch seculiere stem.
Niet omdat ik plotseling in de Heer ben geraakt, maar wegens een fatsoenlijk alternatief op rechts.
Dat ze een verschil kunnen maken is in de afgelopen maanden wel kraakhelder geworden, ook als kleine partij, en dan neem ik de refro-kul volgaarne op de koop toe. Meer macht voor de SGP betekent meer steun voor zinvolle voorstellen van PVVDA en meer weerstand tegen linkse nivelleringsdrang en sinterklaasuitgaven.

Chiant | 17-03-15 | 18:11

@Sendis | 17-03-15 | 18:04
Denk dat hij doelde op het stenigen, niet op het feit dat vreemdgaan verkeerd is. En of je nu Christen bent of niet, ik neem toch aan dat je dat ook vindt. En zo niet, dan wens ik je succes met je relatie...

broodje_kruidenboter | 17-03-15 | 18:07

Die pedante, arrogante non-verbale communicatie van Ingeborg, als van der Staaij aan het woord is, is ronduit misselijkmakend.
Wat een akelig, zelfingenomen en irritant figuur is dat zeg.

Chiant | 17-03-15 | 18:05

Ik merk wel een beetje dat er lacherig gedaan wordt over de mening van Keesie. Terwijl dat andersom niet zo is. Bijv. "omdat ik er geen reclame voor wil maken" "waarom niet" Ja, waarom zou hij wel. Mij zou het een zorg zijn. Als dat wandelend lijk zich nog door twaalf negers laat bonken prima. Vrijheid blijheid.

roze_bril | 17-03-15 | 18:04

Had betere bijbelkennis van je verwacht Quid. Leviticus is uit het oude testament, dus telt niet mee voor 't echie voor christenen.
Hoe staat 't met TenthLove?
lillendvleesch | 17-03-15 | 17:06

Onzin, de Tien Geboden zijn afkomstig uit het Oude Testament, voorwaar het merg van het Christendom.

Sendis | 17-03-15 | 18:04

@Bakito | 17-03-15 | 17:24
Wat een nonsens weer allemaal.
Tegenvallen kan het niet, het is immers je norm.
Kortzichtig, kort door de bocht en zelden voorzien van eenduidige feiten.

hfakker | 17-03-15 | 18:00

Second Love is voor grote luts0rs. Hup Kees! Pamfletten plakken! Wat zeg ik? Billboards!

Driewerf Hoezee | 17-03-15 | 17:57

@Bakito | 17-03-15 | 17:32
Spare me the gory details...

Wijze uit het Oosten | 17-03-15 | 17:55

Van der Staaij maakt geen reclame voor SL, het is Pauw die dat SL vrouwtje uitnodigt in de studio voor een tegengeluid. Zijn idee heeft niet specifiek met SL te maken, maar meer met een algemeen klimaat waarbij de politiek dit sorrt onderwerpen het liefst uit de weg gaan, terecht of niet, daar verschillen de meningen natuurlijk over. Voor de SGP is dit echter--niet geheel verassend--wel belangrijk dus vandaar de campagne. Dat Jeroen Pauw dat SL vrouwtje vervolgens weer een podium biedt kun je Van der Staaij moeilijk aanrekenen.

broodje_kruidenboter | 17-03-15 | 17:55

-weggejorist-

hfakker | 17-03-15 | 17:54

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:51
Jaloezie en schaamte zijn emoties. Irrationeel.

Heeft niks met denken te maken, laat staan met vrijdenken.

Bakito | 17-03-15 | 17:53

Als ik de kop van die kerel zie denk ik dat hij stiekem kleine jongetjes neukt net als de rest van de kerk. Achterbaks volk.

WieIsDeChef | 17-03-15 | 17:52

@Bakito | 17-03-15 | 17:31
"Had ff het idee dat je een vrijdenker was, dit valt me erg tegen."

Ben ik ook. En toevallig ben ik goed op de hoogte van de menselijkie evolutie.

Je ziet deze seksuele jaloezie, die ik beschreef, bijvoorbeeld ook bij de meeste andere mensapen, in het bijzonder chimpansees.

Al zijn bonobo's natuurlijk weer een uitzondering.

En ik maar denken dat jij wel redelijk op de hoogte zou zijn van de biologie en ecologie van mensapen.

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:51

"Op zijn Staaijs Kezen." Groot Nederlands dictee 2016.

Niedels | 17-03-15 | 17:50

Second Profeet zou misschien wel een oplossing kunnen zijn voor een hoop ellende.

Mark Verheijen | 17-03-15 | 17:48

Ome WiIlem. | 17-03-15 | 17:41
Bah Ome WiIlem.

Eurotokkie | 17-03-15 | 17:43

Je weet toch waar SGP voor staat he? Second love's gratis promotie.
-
On topic: SGP begint steeds meer te lijken op moslim fundamentalisten. In moslimlanden worden mensen gestenigd voor vreemdgaan (vooral vrouwen naar het schijnt). Volgens mij zou de SGP dat hier ook graag hebben.

The Unjorisable | 17-03-15 | 17:41

Wat een keurigheid hier. Als je een keer met een vriendengroep in Budapest oid in een hoerentent beland moet je ervan genieten, en natuurlijk niet thuis vertellen. Leef toch! Je bent tenslotte man.

Ome WiIlem. | 17-03-15 | 17:41

Christenfundamentalisten. Vreselijk, met de nadruk op fundamentalisten. Vroeger dacht men dat als je een leren jas droeg je naar de hel ging. Wandelen op een zondag, dat was onmogelijk. Een televisie die kwam er pas laat in bij veel streng gereformeerden, en zelfs vandaag de dag ontbreekt de televisie in het dagelijkse leven van de 'artikel 13' figuren. En dat vroeger, dat was jaren '60, '70 bij ons in het Dorp. Ondertussen winkelden geen enkele gereformeerde bij de katholieke kruidenier en andersom. Katholieken waren pure heidenen. De paus: de vleesgeworden antichrist. Zo jammer allemaal, maar ja, zo was en werd men opgevoed en men dacht dat het goed was, want zo draaide de wereld al honderden jaren.

Bernard Couperus | 17-03-15 | 17:40

Heb net stukje gekeken. Komt het programma aanzetten met een vrouw die in alle openheid een relatie aan houdt met 2 mannen.
Het ging van der Staaij om vreemdgaan. Hier was geen tegenstelling.
.
En dan nog even: van der Staaij klonk heel redelijk.

koeberg | 17-03-15 | 17:39

Mafkees_Deluxe | 17-03-15 | 17:37
Idd , het is gewoon een sociaal gebeuren .

Eurotokkie | 17-03-15 | 17:39

Genetisch gezien is een stapje buiten de deur niet een slecht ding.

Mafkees_Deluxe | 17-03-15 | 17:37

Ik ga niet vreemd. Daar ben ik veel te jaloers voor. Iets met reciprociteit.

VerenigingVanDieven | 17-03-15 | 17:36

Bakito | 17-03-15 | 17:32 Heb jij je afvoerputje al ontstopt?

luchtledig | 17-03-15 | 17:35

@Bakito | 17-03-15 | 17:32

Blijf volhouden. Niet opgeven. Misschien dat het je, ondanks je leeftijd en je gebrekkige persoonlijkheid, ooit lukt om niet door één, maar zelfs door twee vrouwen tegelijkertijd bemind te worden. En nee, je moeder telt niet.

vaas klaak | 17-03-15 | 17:35

Eurotokkie | 17-03-15 | 17:33
Onze natuur ligt in de Apenheul, niet bij de zwanen of kippen.

Bakito | 17-03-15 | 17:34

@Bakito | 17-03-15 | 17:31

Vreemdgaan gaat niet over monogamie, maar over bedrog. Als jij zo'n flinke jongen en verlichte geest bent die zich opwerpt tegen de verstikkende normen van monogamie, dan moet het een makkie zijn om ook vooraf eerlijk te zijn tegen je wijf over jouw standpunten.

Gek genoeg hebben vreemdgangers nooit dat lef.

raskol | 17-03-15 | 17:34

Bakito | 17-03-15 | 17:31
Onzin , kijk maar naar de natuur .

Eurotokkie | 17-03-15 | 17:33

Man, ik ben intussen bloedjegeil geworden van dit onderwerp.

*douchen *

Bakito | 17-03-15 | 17:32

Vroeger had je zoiets als een krant. Als er dan 's avonds nog iets boeiends gebeurde stond dat - rekening houdend met redactie, opmaak, druk en distributie - de volgende ochtend rond een uurtje of 07.00 op papier via de deurmat.
Wij hebben Quid. Dan staat het de volgende dag om 17.00 online. Tja.

vaas klaak | 17-03-15 | 17:32

Pff.. GSHQ zagen net de herhaling van Pauw langs komen en dachten; verrek topic materiaal.
Second Love is hetzelfde als zondagochtend naar je dochter haar hockeywedstrijd te gaan kijken en daar een geile milf te scoren. Alleen is dit online, dus nog makkelijker.

Ome WiIlem. | 17-03-15 | 17:31

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:28
Onzin, monogamie is onnatuurlijk en resultaat van indoctrinatie, religie en sociale druk. De schaapjes netjes binnen de kudde houden met een verstikkende moraal.

Had ff het idee dat je een vrijdenker was, dit valt me erg tegen.

Bakito | 17-03-15 | 17:31

Bakito | 17-03-15 | 17:29
Kwamen de bedrogen vrouwen er maar met 20 stokslagen vanaf. Ze worden langzaam ter dood gestenigd, terwijl honderden toekijken. Zo gaat dat in het beschaafde Midden-Oosten.

Lauwe Koffie | 17-03-15 | 17:31

Lauwe Koffie | 17-03-15 | 17:25
In het beschaafde westen terroriseren echtgenoten of exen elkaar jaren na en slippertje m.b.v. advocaten, omgangsregelingen, alimentatie etc etc.

Doe mij dan maar twintig stokslagen eerlijk gezegd.

Bakito | 17-03-15 | 17:29

zeg maar jansen | 17-03-15 | 17:26
Schat ik ga even een kopje koffie drinken bij de buurvrouw .

Eurotokkie | 17-03-15 | 17:28

@Bakito | 17-03-15 | 17:24
"Waarom zijn leugens over seks een verhaal apart? Puur calvinistische bekrompenheid en benauwende jaren vijftig moraal."

Heh. Alsof een paranoide houding tov seks iets is wat typisch is voor het christendom, in plaats van iets wat vrijwel alle culturen in deze wereld gemeenschappelijk hebben.

De reden dat leugens over seks een verhaal apart zijn, is simpelweg omdat mensen het belangrijk vinden in hun relatie dat de ander daar eerlijk over is. Het is een geëvolueerde neiging om de ander op dat gebied te "claimen." Mensen die die neiging niet hebben planten zich namelijk wat minder makkelijk voort. Allemaal betrekkelijk logisch.

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:28

Ik vraag me af welke pakkende tekst er dan op die billboards moet komen te staan.
"Omarmt den Gristelijke sleur, neukt niet buiten den deur"?

Morris Stockwood | 17-03-15 | 17:27

@Bakito | 17-03-15 | 17:24

Omdat een relatie op wederzijds vertrouwen en respect moet zijn gebaseerd? En het dus nogal funest is voor dat respect en vertrouwen als je tegen je eigen partner liegt over dingen die voor die relatie best relevant zijn?

raskol | 17-03-15 | 17:27

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:22 Precies, het is het liegen wat het vreemdgaan maakt.

"Schat, dit is niet wat je denkt" is nog altijd mijn favoriet.

zeg maar jansen | 17-03-15 | 17:26

Eigenlijk is het heel gemakkelijk.
Zodra je een serieuze relatie aangaat hoor je eerlijk te zijn. Wil je er nog een relatie bij dan kun je dit bespreken met je partner. Je partner kan dit dan goed- of afkeuren. In het laatste geval kun je er dan voor kiezen om de relatie te beëindigen als je toch met iemand anders verder wil.
<br>
De situatie verandert echter zodra je ervoor kiest om kinderen te krijgen en daarna ineens besluit dat je een tweede relatie wil. Als je partner 't dan afkeurt blijf je bij mekaar tot de kinderen oud genoeg zijn om 't te begrijpen.
<br>
Daarnaast staat 't Mr Van der Staaij natuurlijk vrij om via crowdfunding billboards te plaatsen als hij dit wil en genoeg mensen kan vinden die zijn idee steunen.
Iets met vrijheid van meningsuiting waarvan ik dacht dat wij hier grote fans zijn.

Malediction | 17-03-15 | 17:25

"De Stenig vreemdGangers Partij" bestaat allang, maar heeft niks met de SGP te maken. Honderden miljoenen moslims behoren tot de "De Stenig vreemdGangers Partij", in opdracht van hun Grote Proleet. Zie Saoedi-Arabië, zie Yemen, zie Pakistan, zie Somalië, zie De Grote WoestijnZandbak. Overigens wordt bij voorkeur het bedrogen vrouwelijke slachtoffer gestenigd, niet de islamitische hoerenloper.

Lauwe Koffie | 17-03-15 | 17:25

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:22
Ja, maar er wordt constant gelogen in een relatie. En christenen liegen ook over de oerknal en evolutie. Waarom zijn leugens over seks een verhaal apart? Puur calvinistische bekrompenheid en benauwende jaren vijftig moraal.

Bakito | 17-03-15 | 17:24

Bij de intro over stenigen beginnen. En dan eindigen door de SGP daar ook van te betichten. Jammer.
Het is onverstandig van de SGP om maar reclame te blijven maken voor SL (en aanverwante oplichters), maar vd Staaij zegt niets over verbieden en hij dreigt al helemaal niet met geweld zoals JQ graag wil doen geloven.

Udo Hess | 17-03-15 | 17:24

@Bakito | 17-03-15 | 17:12
Dan is het geen vreemdgaan, dan heb je gewoon een open relatie. Vreemdgaan is walgelijk omdat je je partner bedriegt, niet omdat je je lul in een ander steekt.

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:22

Ik zie trouwens nu pas dat de SGP oproept om dit via crowdfunding te doen, in plaats van overheidsgeld.

Dat maakt Quids geleuter helemaal misplaatst. Helemaal als je bedenkt dat linkse partijen er nogal een handje van hebben om lekker in de subsidiepot te graaien om hún evangelisatie-campagnes te financieren. Uiteraard met gebruik van eufemismen als "voorlichting" of "bewustwording" om hun propagandacampagnes te beschrijven.

Religieuze mensen kondigen een billboard-actie aan en roepen geinteresseerden op om te helpen met financieren. Op geen enkele wijze is wat de SGP doet anders dan wat willekeurige andere groeperingen doen als ze billboard-acties organiseren.

Daarnaast is de boodschap van de actie, hoewel overgoten met een religieus sausje, een boodschap waar ook veel niet-religieuze mensen achter staan, dus het is niet eens een actie die heel typisch gristelijk is.

Maar als je Quid hysterisch hoort krijsen zou je denken dat de SGP een bloedige kruistocht wil beginnen. Waarom die wet uit 1971 erbij halen? Heeft de SGP gesuggereerd om die te schrappen of zo? Zo nee, is het dan niet gewoon een hele trieste stroman die Sjonnie hier loopt aan te vallen?

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:21

Volgens mij heeft hij z'n verstand niet als hij zich hier druk om kan maken. Dat hij zich hier uberhaupt mee bezig houdt.

RdeFriesch | 17-03-15 | 17:21

Toch weer een foutje die God heeft gemaakt aan de tekentafel , waarom zwanen niet vreemd gaan.

Eurotokkie | 17-03-15 | 17:20

panadol | 17-03-15 | 17:19 Fanatieke moslims zijn te pareren met: "Een beetje profeet is niet te beledigen."

zeg maar jansen | 17-03-15 | 17:20

Ach ja het zijn engerds, maar zolang ze niet net als fanatieke moslims hun wil met geweld proberen op te dringen aan anderen kan ik er goed mee leven dat ze bestaan en hun mening verkondigen. Is immers ook vrijheid van meningsuiting.

panadol | 17-03-15 | 17:19

Overigens, second love en hoe die sites tegenwoordig heten, die wijven bestaan allemaal niet. het is te doen om de aankoop van credits en je e-mailadres.

Onlinewijven zijn het vervolg op de 06 lijnen.

zeg maar jansen | 17-03-15 | 17:18

Die vraag van die omgebouwde kerels aan Van der Staaij op 12:30 min., arme man :). En dan Samsam op de achtergrond met die blossen op z'n wangetjes. Maar waar kun je nou geld storten?

Watching the Wheels | 17-03-15 | 17:17

zeg maar jansen | 17-03-15 | 17:15
Daar houden die wijven inderdaad van, dat je als man je vouwelijke kanten toont!

Bakito | 17-03-15 | 17:16

Die van der Staay heeft gewoon gelijk... officieel hoor je het vertrouwen van je partner niet te schaden... helaas is dat soms zo fucking moeilijk met al die lekkere wijven op de wereld...

drollewupper | 17-03-15 | 17:16

Er wordt geen gemeenschapsgeld voor gebruikt en er wordt niet opgeroepen om dingen te verbieden. Wat is het probleem Quid? Absolute non-issue dit.

Oh ja, vreemdgaan is voor achterbakse laffe ratten. Zeg gewoon eerlijk dat je wel eens iets anders wilt proeven. Misschien wil je partner dat ook wel.

raskol | 17-03-15 | 17:16

@Bakito | 17-03-15 | 17:12

Jouw opblaaspop zegt toch niks terug, dus jij kan dat makkelijk roepen.

brutus68 | 17-03-15 | 17:16

V&D lakens.. Sweet memories. Ik kocht daar ooit een dekbedovertrek en wachtend bij de kassa zag ik een meisje wat naar mijn aankoop keek. Mooi, vond ze. Ik zei haar dat je dat pas echt kon zien eenmaal uitgevouwen.

Ze ging met me mee, dekbed uitvouwen. En een kwartier na uitvouwen zaten de eerste vlekken er al in.

zeg maar jansen | 17-03-15 | 17:15

Ach Quid, tenminste iemand die niet meedrijft (of moet ik zeggen "meedrift") met de zogenaamde "vrijheden" op seksueel gebied. Ondertussen schijnen het we het maar al te gewoon te vinden om vrouwen in dit land met honderden en honderden als seksuele slaven te gebruiken. Als je niet genoeg bij je vrouw krijgt, strek een keertje aan je knots ipv onder de duiven van anderen te schieten. Is dat zo vreemd(gaan) dan? Maar...... als iemand het zegt vanuit religieuze overtuiging (gut, gut in de bijbel staan hele goeie dingen, echt waar) dan is het dus per definitie fout. Tja, durf jij "vrijheid van meningsuiting" hoog op de agenda te plaatsen? Want die geldt dus blijkbaar alleen voor atheïsten?
www.boublog.nl/2012/10/05/seks-slavern...

matrixbluepill | 17-03-15 | 17:15

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:04
Je kunt toch ook gewoon tegen je partner zeggen dat je af en toe een ander neukt.

Juist dat stiekeme is typisch calvinistisch.

Bakito | 17-03-15 | 17:12

Alstie maar geen plaatjes op de billboards doet: komen ongelukken van...

Hoewel het misschien wel zou helpen bij de crowdfunding :D

Niti | 17-03-15 | 17:08

@Den Meester | 17-03-15 | 17:05
Ik vind Pieter Omtzigt beter dan Van der Staaij. De SGP is te volgzaam.

SamKoeman | 17-03-15 | 17:08

Crowdfunden. Crowdfucken voor fundi's.

LibertasSimplex | 17-03-15 | 17:07

De PVDA zou het met belastinggeld doen.

jip_86 | 17-03-15 | 17:06

Had betere bijbelkennis van je verwacht Quid. Leviticus is uit het oude testament, dus telt niet mee voor 't echie voor christenen.

Hoe staat 't met TenthLove?

lillendvleesch | 17-03-15 | 17:06

Jammer van zijn reli-fascinatie want verder is Van der Staaij de beste parlementarier, by a mile.

Den Meester | 17-03-15 | 17:05

Ik was Second Love alweer vergeten. Maar ik ga geen lid worden. Een bron binnen het kabinet heeft me ervan verzekerd dat Second Love een afdeling van de vrijmetselarij is, aangevuld met leden van de Priorij van Sion.

SamKoeman | 17-03-15 | 17:05

Aandachtshoer Ingeborg 'whatever is haar achternaam' zat nog niet zo lang geleden te gillen over haar overgang in P&W.... gristus te paard, daar trek je je hond nog van af...

Fatwabuster | 17-03-15 | 17:05

"Het is in ieder geval geen oproep om vreemdgaan weer strafbaar te maken."

OK. Dan is het wat mij betreft goed.

We willen inderdaad geen bijbelse wetgeving op het gebied van vreemdgaan in dit land. Maar als de SGP met billboardacties tegen vreemdgaan wil komen, wat is dan je probleem Quid? Hoe is dat op enige wijze radicaal?

Ik vind dat niet alleen een normale manier van je vrijheid van meningsuiting gebruiken, ik vind het nog een betrekkelijk sympathieke actie ook.

Vreemdgaan is niet verboden, en terecht, maar dat neemt geenzins weg dat je een totale lul bent die elk recht op zuurstof heeft verspeeld als je er bewust voor kiest om je levenspartner te bedriegen en te kwetsen. Dat heeft niets met het gristelijk conservatisme te maken, maar met basaal menselijk fatsoen.

Leuk dat je af en toe even de knuppel in het hoenderhok gooit Sjonnie, het zou alleen prettig zijn als je ook een verdedigbaar standpunt inneemt, in plaats van je te beperken tot "Hurr durr, gristenen zijn dom! Hurr durr!"

Russells Teapot | 17-03-15 | 17:04

Werkt dat eigenlijk nog, dat SecondLove? Of is het weer een site om mannen extra geld uit de zak te kloppen?

Biersmurf | 17-03-15 | 17:03

Billboards crowdfunden? Laat em lekker...

Godsammekraken | 17-03-15 | 17:02

Vreemd, ik stel me altijd netjes voor

Tostiman | 17-03-15 | 17:02

Iedereen weet dat SL een grote fake id. ... Secret Flirt niet ;)

ReuzeBater | 17-03-15 | 17:02

Een second love is wel erg karig. Een beetje vent heeft minimaal vijf vrouwen.

En daarnaast af en toe een avontuurtje om de dag door te komen. *ghehehe*

Bakito | 17-03-15 | 16:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl