Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lompe hork Verhofstadt krijst tegen Nigel Farage

Democratisch debat, zeggen wij met een Margauxtje in de hand en het neusje in de lucht, bestaat bij de gratie van onenigheid. Volwassen mensen die hun standpunten uiteen zetten en proberen elkaar te overtuigen, teneinde tot een compromis te komen. Anders wordt het niks, met de wereld en demense. Tuurlijk, je kan ook je eigen gelijk het hardste schreeuwen, maar dan ben je Quinsy Gario, Peter R. de Vries of een beroepsmoslim. En als dat schreeuwen dan niet werkt, wordt het slaan, en slaan wordt schieten, schieten is een glijdende schaal naar onthoofden en voilà: Kalifaat. Een ander alternatief is alle oppositie intimideren en uitschakelen tot niemand nog wat durft te zeggen. Dan ben je Poetin. De gratie van onenigheid is de beste vorm van debat, willen we dus maar zeggen. Moet je nu eens op play drukken in bovenstaande video, waarin Nigel Farage de vloer aanveegt met het voorstel van Juncker om een Europees Leger op te richten. Debatvraag: In welke niet-democratische categorie van de hiervoor genoemde voorbeelden komt de Vlaamse engnek Guy Verhofstadt (VVD66) binnen?

Reaguursels

Inloggen

Als we deze gek niet stoppen, staat hij over 100 jaar in de geschiedenisboeken. Als massamoordenaar.

VerenigingVanDieven | 12-03-15 | 19:31

Hear , hear, velen hebben het hier al aangehaald: "Who, do you think, you are kidding mister Juncker?" Wat een briljante verborgen Godwin. Wat een redekunst. Applaus.

HeelStijl | 12-03-15 | 17:19

Verhofstadt heeft serieus hulp nodig. Die man is niet in orde en dat vind ik een gevaar voor de vrede binnen en buiten de EU.

doskabouter | 12-03-15 | 14:49

Lieden als Verhofstadt zijn reden om NOOIT op VVD66 te stemmen.

Poekieman | 12-03-15 | 13:08

Als ik underdog cq. Europarlementariër was, had Verhofstad allang een cyanide-tablet in zijn koffie gekregen....

Puur als voorzorgsmaatregel natuurlijk. Verhofstad is immers een koude-rilling-veroorzakende combinatie van Orwelliaans denken over privacy en demense terwijl hij een beroepskrijser pur sang is van het formaat Pechtold / Samson / Al Zawahiri.

R0BB3RT | 12-03-15 | 12:34

Die toneelclub is er enkel voor de Buhne.

McMarx | 12-03-15 | 12:17

Kleine kinderen hebben er ook een handje van.

WillemRuis | 12-03-15 | 11:46

Niet de eerste keer dat Verhofstadt dit doet, zal ook niet de laatste keer zijn. Verhofstadt is een ongemanierde, ondemocratische bag of hot air.

ViagraFalls | 12-03-15 | 11:32

Verhofstadt kan beter gaan schreeuwen op een plein in Kiev. Een Europees leger? Nooit. Een legitieme reden voor gewapend verzet tegen het vierde rijk. Eu = mafia.

accijnstoerist | 12-03-15 | 11:15

Ifckng<3 Nigel here.

doedeljantje | 12-03-15 | 11:14

De man is een HELD. Naast Greet onze enige serieuze kans om de EU tegen te houden.

funkyd | 12-03-15 | 11:11

En de voertaal binnen het EU leger gaat worden.....? Duits.
Hoe gaat dat leger heten? Waffen-EUSS.
EUSS-Einsatzgruppen gaan zich bezig houden met politieke tegenstanders binnen de EU.
Die tegenstanders worden straks samen gehuisvest, zeg maar geconcentreerd een kamp waar soortgelijke wonen.
Een zogenaamd concentratiekamp.
Om verwarring te voorkomen, moeten mensen die het niet eens zijn met de EU, straks een embleem op hun kleding bevestigen die laat zien dat ze niet erg EU gezind zijn. De zogenaamde EUSS-ster.

r04drunn3r | 12-03-15 | 11:06

@ KlunsJohannus | 12-03-15 | 09:46

Het gaat er niet om dat Rusland zijn cultuur wenst te behouden, daar zijn ze helemaal vrij in. Waar het om draait is dat Putin en zijn maffiamaatjes er belang bij hebben dat het totaal corrupte systeem van Rusland overeind blijft. Daarom wensen ze geen verdere democratisering of verdere Europese invloed. Miljarden worden door Poetin CS over de grens op buitenlandse bankrekeningen gestald. Zodra het in Rusland iets transparanter zou worden geregeld, kunnen Poetin en zijn maffiaclan de rest van hun leven slijten op eeuwige wintersportvakantie in Siberie.

bdn01 | 12-03-15 | 10:51


@Watching the Wheels | 12-03-15 | 09:51

Hoezo gingen van Baalen en Verhofstadt buiten hun boekje? Als parlementariërs en als burgers mogen ze zeggen wat ze willen, en was bovendien welkom in het soevereine land Oekraïne. We leven hier in de EU nu eenmaal niet in Rusland, en dus kun je verwachten dat mensen soms ongemakkelijke dingen zeggen. Dat mag hier gewoon, in tegenstelling tot in Rusland. Dat heet vrijheid van meningsuiting.

bdn01 | 12-03-15 | 10:45

@Kameroudste

Alleen de kindjes van boven de 50 jaar.

seasicksteve | 12-03-15 | 10:39

Hoeveel van de kindjes hier zullen het grapje van Farage hebben begrepen toen hij zei "Who, do you think, you are kidding mister Juncker?"

Kameroudste | 12-03-15 | 10:33

Verhofstadt rommelt ons binnen niet al te lange tijd op een namiddag gewoon de derde wereldoorlog in, en dan gaat hij tevreden achterover leunen. Met die troela van D66 naast zich

batvoca2 | 12-03-15 | 10:30

Een echte BOVEN BAAS die opkomt voor onze veiligheid Farage, die wel zijn bovenkamer op orde heeft. Dan die andere enge sjaggos in de EU. Met hun arrogante houding.

DanBilzerian | 12-03-15 | 10:06

Is Verhofstadt echt het buitenechtelijke kind van Rob de Nijs en de moeder van Wickie de Viking? Hoorde dat laatst, maar snap niet waarom hij dan zo onderuit gezakt in die bankjes zit en zo'n ordinaire grote muil durft op te zetten tegen een van de weinigen die duidelijk taal spreekt en hem terecht herinnert aan het feit dat hij buiten z'n boekje ging op Maidan. Was de ramp met de MH17 gebeurd zonder Verhofstadt en Van Baalen op dat plein in Kiev www.youtube.com/watch?v=rQnXo2HMriQ ? Van Baalen zegt wel iets zinnigs in steenkolen Engels aan het eind op dat plein: 'In the end dictators never win'. Van Baalen zal wel de nieuwe minister van Defensie worden, Hennis naar Justitie, kunnen ze de doofpotten weer mooi dicht houden.

Watching the Wheels | 12-03-15 | 09:51

Nonbeliever | 12-03-15 | 09:24
Totale nonsens is het zeker niet. De EU heeft Rusland met het openlijk paaien van Oekraïne een verdomd goede reden gegeven om daar rotzooi te gaan trappen. Rusland voelt zich bedreigt door de oprukkende EU en dat kan ik nog begrijpen ook. De EU staat symbool voor een multiculturele slappe bende, een eenheidsworst met door multinationals aangestuurde pratende poppen als politici. Niet dat Rusland perfect is, zeker niet, maar dat land is trots en wenst z'n eigen cultuur te behouden. Als ik zie wat er van de huidige EU-landen aan het worden is, kan ik dat nog begrijpen ook.

KlunsJohannus | 12-03-15 | 09:46

Dat EU-leger is waarachtige bullshit. Het dient geen enkel ander doel dan de Verenigde Staten van Europa weer een gedwongen stap dichterbij brengen, net zoals bij de muntunie is gedaan. Er is al lang een gezamenlijk verdedigingsleger: de NAVO. De argumenten die worden gebruikt voor een EU-leger (betere onderlinge samenwerking en betere afstemming van materieel) zijn net zo goed toe te passen binnen de NAVO. Dus geef me één goede militaire reden om een EU leger op te tuigen.

KlunsJohannus | 12-03-15 | 09:41

@ Nonbeliever | 12-03-15 | 09:24
Eens. Eerder vond ik die Farage nog wel grappig, maar ik betwijfel in ernstige mate of hij ook maar enige invloed heeft. Na zijn gebazel over Rusland vind ik die gast alleen maar een gevaarlijke volksmenner. Net als de PVV verzamelt Farage alleen maar gefrustreerde mbo-ers of intellectueel daaraan gelijkgestelden om zich heen. Da's makkelijk, die ca 25% van het volk zet zich daarmee zelf volledig aan de kant als ontstemde gefrustreerde niet ter zake doende proleten.

bdn01 | 12-03-15 | 09:39

In sommige opzichten kan ik met Farage meegaan in zijn redenatie, maar dat de EU door zijn expansiedrift Rusland heeft gedwongen een soevereine staat binnen te vallen en de Krim te annexeren is totale nonsens.

Nonbeliever | 12-03-15 | 09:24

Wat kan je nog verwachten van die liberale fractie met die trut van een In't Veld naast die uitgezakte sjofele Verhofstadt.

Angelica | 12-03-15 | 09:18

Wat een sublieme spreker is die Farage. Vaak tegen de stroom in winnend uit een debat komen met daarbij nog een toefje Engels humor er bovenop. Deze man gaat er echt voor zorgen dat de UK de eerste is die uit de EU stapt. Daarna zal het snel afgelopen zijn met deze geldverslindende poppenkast.

salsaparilla | 12-03-15 | 09:15

Verhofstadt is de grootste euro-randdebiel in die hele kamer daar.

Maarwiewastelefoon | 12-03-15 | 08:40

Kleuter Verhofstadt, op de inhoud heeft ie geen schijn van kans.

Muggenmepper | 12-03-15 | 08:22

@ADVIZEUR 07:50

De rest van het EU parlement wordt anders behoorlijk nerveus telkens als dit 'halfslachtig ei' aan het woord is dus hij zal best rake dingen zeggen. Zo aan je commentaar te lezen heb je nog nooit echt naar Farage geluisterd want steekhoudende argumenten breng je niet.

Der Schnitzeljäger | 12-03-15 | 07:54

Verhofstadt, de oorlogshitser van de Oekraïne.
Beetje stoer op een podium staan de boel op te ruien maar niet de kogels vliegen zie of hoor je hem daar(over) niet meer.

Der Schnitzeljäger | 12-03-15 | 07:51

-weggejorist-

ADVIZEUR | 12-03-15 | 07:50

Juncker... Is Rotterdam destijds ook niet verwoest door Junckers?

VanBukkem | 12-03-15 | 07:33

Waarom mag ik bij Europese verkiezingen niet op Farage stemmen en moet ik bij PS verkiezingen op een provinciale partij stemmen?
Dit gaat toch helemaal nergens meer over?

G-Klasse | 12-03-15 | 03:45

@BasBr | 12-03-15 | 01:45
Wahahaha, die is wel raak!
Maar voor de rest heb je geen gelijk.

miko | 12-03-15 | 02:46

Schokkend om deze gevaarlijke figuur Verhofstadt, dezelfde die op het Maidan plein stond te krijsen en daarmee mede verantwoordelijk was voor de huidige crisis door verstoring van het machtsevenwicht, schokkend dus om te zien dat deze figuur in het zogeheten Eu parlement ook spreekt namens D66 en de VVD.
Besef wel , geachte kiezer zou ik zeggen, OOK als u geen PVV aanhanger bent dat een stem straks op D66 en VVD ook indirect een stem op deze schreeuwlelijk is!!

Het Eu "parlement":onder de dekmantel van democratie en economische vooruitgang is het slechts een gevaarlijk machtsspel en een prijzen festival voor regenten. En wanneer het om macht gaat is het gezond verstand vaak ver te zoeken, dat hebben we 75 jaar geleden gezien en, de geschiedenis herhaalt zich, keert nu in een iets andere vorm weer terug.
Ook de man met het snorretje wilde het onverenigbare herenigen!!

daytripper | 12-03-15 | 02:30

BasBr | 12-03-15 | 01:45
Als je het over die boeg gaat gooien, omdat je het niet kan winnen en mijn vrouw maar moet gaan beledigen ;
Als zou mijn wijf een miljoen per jaar verdienen, het kost mijn gezin hetzelfde, hoor.
Maar jji als D66 lutser ambtenaar kan niet rekenen, want het is toch niet jouw geld, he.

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:51

En nu ga ik maffen, want morgen mag ik weer 52% van mijn tijd bijdragen aan de EU en Rutte en zijn kompanen, en de rest min of meer voor menzelf.
Uiteraard nog werkgever toeslagen, wegeversdelen ziektekosten bijdragen etc. etc.

Allemaal ter meerdere eer en glorie van de EU!
Heil, heil, heil!
Weg met ons en bring in the kanslozen. Weg met ons!

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:47

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:42
ok, dat had ik gemist.
Hey je moet mij niet de schuld geven dat dat wijf van jou niks bijdraagt en alleen geld kost.

BasBr | 12-03-15 | 01:45

BasBr | 12-03-15 | 01:39
Dan moet je mijn comments en argumenten wel lezen!
250 of 350 pp betekent wel voor IEDERE Nederlander. Aangezien ik 3 kinderen heb, en mijn vrouw niet werkt (ben ondernemer, kinderopvang in mijn positie kost alleen maar geld tov werken) moet ik dus 5 * € 250 opbrengen (of inmiddels dus 5 * € 350,-) is dus gewoon 2700 gulden.
Alleen om de eu te financieren, die ik -zeker in deze vorm- niet wel. Sterker nog; veracht.

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:42

BasBr | 12-03-15 | 01:39
2,1% is voor 2016.
Dit jaar is het minder
_
Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:34
Hier bijvoorbeeld: (Geenstijl zelf, de grote EU hater)
daskapital.nl/2014/05/hoeveel_bent_u_j...

BasBr | 12-03-15 | 01:40

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:32
Hoe kom jij aan 2700,- Ik had al aangeven dat het 250 was in 2010. Zal ondertussen vast 350 euro per jaar zijn.
350,- per jaar.
_
Klier van Bartholin | 12-03-15 | 01:32
Ik heb al lang aangegeven waar je moet kijken voor bezuinigingen. We hoeven niet meer extra te bezuinigen overigens. De inflatie stijgt weer, werkloosheid begint te dalen, we hebben weer een beetje economische groei. ABN AMRO voorspelt 2,1% groei. Al die dingen zorgen voor dat onze schuld afneemt en de begroting op weg is naar evenwicht.

BasBr | 12-03-15 | 01:39

BasBr | 12-03-15 | 01:31
Euh, waar had ik precies vastgesteld dat de EU ons niet zoveel per jaar kostte?
Ik ben het even kwijt!

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:34

BasBr | 12-03-15 | 01:27
Dus dat is de enige reden waarom we het doen?
We hadden niet kunnen zeggen; we maken het het commercieel vervoer iets eenvoudiger, binnen de EEG?
Die munt hadden we ook al, zij het toen virtueel. Voor de handel was dat prima!
Dat moet dat meteen 2700,- per jaar kosten? Met de Juckerss en Verhofstadten er 'gratis' bij.
(Salaris van € 400.000 per jaar, bijna geen belasting.)
Plus verhuiscircus Brussel - Strabourg a 1 miljard per jaar.
Omdat het commercieel vervoer niet zo handig geregeld was?
Lekkere oplossing!

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:32

BasBr | 12-03-15 | 01:27
Ik wacht op jouw idee omtrent de bezuinigingen.
Voorstellen?
Nee.
Dacht ik al.

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 01:32

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:25
Mooi nu we hebben vastgesteld dat de EU, ons niet veel kost.
Dat we het samen eens zijn, dat de EU VEEL beter kan.
(onze Nederlandse regering kan ook VEEL BETER)
Dat dingen samen afstemmen veel slimmer is, dan per land het wiel uitvinden en een nachtmerrie zijn voor handel.
Dat iedereen baat heeft bij heeft bij een goed georganiseerde manier om dingen samen af te spreken in Europa.
Dan is die miljard per jaar goed uitgeven aan de EU.

BasBr | 12-03-15 | 01:31

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:25
Je snapt dat het zo niet werkte voor commercieel vervoer?

BasBr | 12-03-15 | 01:27

BasBr | 12-03-15 | 01:21
Ik woonde einde van de vorige eeuw in het oosten van het land.
Kolonnes Duitsers die hier sigaretten kwamen kopen. Kolonnes Nederlanders die daar gingen tanken. Ook in 1995 waren de grenzen gewoon open.
Nu woon ik tegen de grens met Belgie. De grens met Belgie is al 50 jaar volledig open.
Daar hoeven we geen 2700,- gulden per jaar voor neer te tellen. Echt niet!

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:25

@miko | 12-03-15 | 01:23
Iedereen weet dat het zinduluk moet zijn ,... toch?

miko | 12-03-15 | 01:24

@BasBr | 12-03-15 | 00:33
Dictators can never win from there people! Die dikke van Baalen was even vergeten dat de president gewoon gekozen was? of doelde hij op de posities waar menig euro'democraat' zit?
Niet oproepen tot geweld had in kunnen houden dat ze de demonstranten opriepen om vooral democratische manieren te gebruiken inplaats van knokploegen.

@BasBr | 12-03-15 | 01:00
Inclusief de babies die al moeten betalen voor ze zindelik zijn.
Leuk, die cijfertjes uitsmeren over de hele bevolking terwijl er nog geen zeven miljoen werken voor die centen.

miko | 12-03-15 | 01:23

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:19
1. Ik woon op de grens en profiteer wekelijks van open grenzen.
2. Ik had het meer over die KM files aan vrachtwagens aan de grens. (uurloon, brandstof.. etc..)

BasBr | 12-03-15 | 01:21

BasBr | 12-03-15 | 01:14
Serieus?
Dus voor die twee keer per jaar met de auto op vakantie gaan we onze vrijheid opofferen?
Door polen of ieren laten bepalen dat wij hier geen abortus meer mogen?
Door Frankrijk laten voorschrijven dat ons -ooit- liberale drugsbeleid no go is?
Voor een kwartiertje wachten aan de grens, en twee keer naar de bank gaan tijden die vakantie? Oms guldens om te wisselen voor peseta's of shilings.
Echt?
Dat is jou 250 pp waard? per jaar?
Ik heb n vrouw en 3 kinderen. Kost mij dus 1250 euto ( 2700,- GULDEN!!!!) per jaar.
Grapjas.

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:19

....... In dit geval 77 MILJARD Sociale zekerheid,....
BasBr | 12-03-15 | 01:14
Klopt helemaal maar:
80% van 'jouw import' plukt daarvan.

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 01:17

-weggejorist-

BasBr | 12-03-15 | 01:17

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:06
Ik ben het niet met je eens dat afstemmen van beleid in Europa die contributie niet meer dan waard is en zich terugverdient. Alleen al dat we niet in de file staan aan de grens. Dat was altijd een catastrofe aan kosten en schade aan de economie. Dat geld halen we er makkelijk uit.
_
Daarnaast ga jij als ondernemer nooit eerst kijken op de kleinste posten op je begroting. Maar bij de grootste kostenposten. In dit geval 77 MILJARD Sociale zekerheid, 73 MILJARD aan zorg per jaar, 33 MILJARD Onderwijs.
Vergeleken met andere posten op de begroting is de EU bijdrage peanuts.

BasBr | 12-03-15 | 01:14

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:06
We kunnen wachten tot wij een ons wegen.
'BasBr' gaat geen antwoord geven of alternatieve bezuinigingen aandragen.
Zo voorspelbaar.

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 01:13

BasBr | 12-03-15 | 01:03
Niet lopen rommelen met cijfertjes.
Netto is het in Euro 8.000.000.000 dat naar de EU gaat.

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 01:07

BasBr | 12-03-15 | 01:03
Don't give a fuck, al wat het maar 0,000000000485% van de begroting.
Het is money down the drain, en daar heb ik als ondernemer een bloedhekel aan.
Levert nooit iets op, nu niet, straks niet, nooit niet. Kost alleen maar, en alleen maar meer.
Geld dat we goed zouden kunnen gebruiken om hier ietsjes meer orde op zaken te stellen.

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:06

BasBr | 12-03-15 | 01:00
Ik heb net Euro 30.000.000.000 aangegeven.
Ik hoor graag waar jij die op jouw beurt vandaan gaat halen.

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 01:05

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:59
Je begrijpt dat 5 miljard maar 0,7% is van ons BNP?
Dus zo'n beetje de kleinste post op de Nederlandse begroting.

Overigens maak je een rekenfout.
Die 5,6 miljard is niet compleet weg.
Daarvan geeft de EU 2,14 miljard uit in Nederland
Dus dat is 3,46 miljard dat is maar besparen.

BasBr | 12-03-15 | 01:03

BasBr | 12-03-15 | 00:57
Plus:
Ontwikkelingshulp.
Euro 4.000.000.000.
Enz.
Enz.
Enz.

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 01:01

BasBr | 12-03-15 | 01:00
Ah, dus omdat onze boets absurd hoog zijn is de EU een goed idee?

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 01:01

Elke Nederland is ongeveer 250 euro per jaar kwijt aan de EU.
Dus 1 keer te hard rijden ongeveer.

BasBr | 12-03-15 | 01:00

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:54
Komt nog bij:
ZZP-er met één uur per week betaalde arbeid is niet werkloos, althans niet in de statistieken.

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 00:59

BasBr | 12-03-15 | 00:57
Als we dan eens uit de EU stappen, ontwikkelingshulp stoppen, en die 10 miljard steken in veiligheid, onderwijs, gezondheidszorg en ouderzorg.

Dan hebben we er in Nederland iets aan....
Zou dat iets zijn, misschien?

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:59

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:46
In 2010 droeg Nederland in totaal 5,6 miljard euro af aan de EU. (daarvan kwam 2,14 miljard geld terug naar terug via Europees beleid.)
Maar laten we het houden op die 5,6 miljard.
Dat is ongeveer net iets meer dan wordt uitgegeven aan enkel ontwikkelingshulp. (en daar zie je niks van terug.)

BasBr | 12-03-15 | 00:57

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 00:51
PS: euro teken = ALT + 0 , 1 , 8:
(€, dus. Alt ingedrukt houden. )

En daar dan heel veel van!

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:56

Sorry, 26 miljard, that is!

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:54

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 00:51
Thanks, Klier, maar ik ben bang dat onze lobbyist zich aan het voorbereiden is op de dag van morgen.
Dit soort feiten zit hij namelijk niet op te wachten!

Hoeveel luchtfietsen kun je kopen voor 24 miljard?

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:54

Hoeveel kost die EU ons ook al weer per jaar, netto?
Euro 8.000.000.000.
Hoeveel hebben we betaald aan de bankencrisis/ Griekenland. Geld dat 'terug komt, met rente'?
Euro 18.000.000.000

Klier van Bartholin | 12-03-15 | 00:51

BasBr | 12-03-15 | 00:01
Laat me niet lachen man!
We offeren als Nederland juist al die dingen op, om de EU te kunnen bekostigen.
Hoeveel kost die EU ons ook al weer per jaar, netto?
En hoeveel hebben we de afgelopen 10 jaar bezuinigd op onderwijs?
en op politie? en op justitie?
Hoeveel hebben we betaald aan de bankencrisis/ Griekenland. Geld dat 'terug komt, met rente'?
Hoeveel tekort op ouderenzorg, per jaar?
Gezondheidszorg?
Hoeveel mensen aan de voedselbank?

Je hebt een hele mooie droom, maar je feiten kloppen nog voor geen milimeter!

Dick Luyenlomp | 12-03-15 | 00:46

@Reykjavik | 11-03-15 | 23:49
Ik vind zelfs Greet (otpdnv)* totaal in het niet vallen bij de positiviteit, eloquentie en humor van Farage!

*(u&#592;&#652; &#647;&#477;&#305;u &#633;&#592;&#592;p &#633;&#477;&#477;d &#477;&#607;&#607;o&#647; pu&#477;&#647;&#647;&#477;z&#647;uo)



wakkere_nederlander | 12-03-15 | 00:40

Ik kan wel een beetje begrip opbrengen voor de houding en het gedrag van Verhofstad. Je bent premier van een land geweest, je was belangrijk en nu zit je de rest van je dagen te slijten als een complete niemand, op een stoeltje in het EU parlement. Dan ga je je maar als een kleuter gedragen als een bevlogen spreker je de oren wast. Eigenlijk is Verhofstad een mongeaul met altzheimer, die alles niet zo scherp meer ziet.

Graaf van Egmont | 12-03-15 | 00:40

Schietmijmaarlek | 12-03-15 | 00:23
Ik hoor 2 politici die een praatje mogen houden op een demonstratie van hun collega partijen.
Dat ze demonstratie van die partijen steunen.
Oorloghitsen tegen wie precies, want ik hoor het niet?
Je hebt je niet verdiept hierin en praat je Russische propaganda na, denk ik.

BasBr | 12-03-15 | 00:33

Nigel Farage zegt precies dat wat vele reaguurders en ik ook al lange tijd zeggen.
Het draait niet om ons, maar om macht.
En hier is het oorloghitsen begonnen!
www.youtube.com/watch?v=WjCOJoytLNY
Nigel for president!!
Onee... ik mag niet op hem stemmen, omdat de EU zo democratisch is.

Schietmijmaarlek | 12-03-15 | 00:23

@Godsammekraken | 11-03-15 | 21:41
´Weet je wie ook krijste en raar haar had?´

Mijn ex!

Gvd ik kwam hier om te chillen.

wakkere_nederlander | 12-03-15 | 00:18

@miko je moet natuurlijk de geuzennaam Surrender Monkeys wel blijvend waarmaken he..... &#128512;

Gen. Maximus | 12-03-15 | 00:17

miko | 12-03-15 | 00:06
Ik zei dat we allemaal hetzelfde willen als Europeaan.
Je bevestigd me dus in mijn mening. Dank u

BasBr | 12-03-15 | 00:15

@Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 23:47
Wat hadden we ook veel aan die Fransen in Srebrenica of niet? *proest*

miko | 12-03-15 | 00:07

@BasBr | 12-03-15 | 00:01
Van dat lijstje kun je er al een paar afstrepen. Daat zorgt de EU niet voor.Nooit stond europa onder grotere spaninningen sinds de koude oorlog als nu met de uitbreiding van de EU.
Goed onderwijs? Laat me niet lachen.
Voorspoed? Let maar eens op als die Eurobubble spat.

miko | 12-03-15 | 00:06

Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 23:41
Gewoon goed beleid. Goede infrastructuur, goed onderwijs, goed milieu, economische voorspoed, vrede, veiligheid, noem maar op. We zijn allemaal hetzelfde.

BasBr | 12-03-15 | 00:01

BasBr | 11-03-15 | 23:55
Overuren aan het maken? Zou je eens naar mijn tegen van Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 23:41 willen kijken, svp?

Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 23:57

Dostranamus | 11-03-15 | 23:49
Er is maar een volk in de Oekraïne en dat zijn Oekraïners.
Er zijn ook Oekraïners met een dubbele nationaliteit.
80% van de Oekraïne spreekt Russisch al dan niet als 2de taal.
Er was een partij in hun parlement die de voertaal van de overheid alleen nog in het Oekraïens zou gaan.
Het voorstel is nooit aangenomen en maakt deel uit van Russische propaganda.

BasBr | 11-03-15 | 23:55

Zullen we het maar niet over die van Baalen hebben.
Die is net zo erg, zo niet erger,

Dostranamus | 11-03-15 | 23:54

Wat is en blijft die Verhofstad toch een onbeschofte boer

ZonderNaam | 11-03-15 | 23:52

Oekraïne bestaat uit twèè bevolkingen.
Oekraïners èn russen.
Denk jij daar ook maar eens over na.
Oja, en die Oekraïners wilden dat er geen Russisch meer gesproken of geschreven zou worden.
Eèn van de vele oorzaken van dit conflict.
Waar het naar toe gaat?
Hiernaartoe; www.youtube.com/watch?v=OFgayzZ5KTM

Dostranamus | 11-03-15 | 23:49

Ik blijf het bijzonder jammer vinden dat wij geen Farage in het 0031-parlement hebben. Zo'n man zpu gehakt maken van Rutte c.s. Driewerf jammer.

Reykjavik | 11-03-15 | 23:49

Ik denk dat BasBr zijn werkdag er om 23:30 op zat en dat hij morgen vanuit Brussel verder gaat om ons de voordelen van de EU nog een keer uit te leggen.

Betaald, van ons belastinggeld, uiteraard. Maar alles voor de goede zaak, he!

Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 23:49

verwarrend, dus die kamervoorzitter wordt vertaald door een vrouw????

Ir. Wilhelmus | 11-03-15 | 23:48

miko | 11-03-15 | 23:45
Hahaha, met de kwaliteit van Citroen, Renault of Peugeot?
Dan hoop ik dat ze heel veel op missies buiten de EU gaan, want anders wordt het nogal gevaarlijk voor ons.

Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 23:47

@BasBr | 11-03-15 | 23:31
Franse luchtmacht? Zit er een achteruit op straaljagers?

miko | 11-03-15 | 23:45

@rooiebosduivel | 11-03-15 | 23:31
Mwoah, Sadam bracht ook duizenden om alleen deed hij het in het geniep in de gevangenissen.
Onder Stalin was Rusland ook vredig.

miko | 11-03-15 | 23:44

@Bakito | 11-03-15 | 22:05
"D'66ers kom ik daarentegen wel tegen in de sauna. Ze hebben het nooit over Verhofstadt. Je overdrijft."

Vraag ze er maar eens naar, ze dragen die vent op handen.

Ik zou er alleen niet in de sauna naar vragen. D66-stemmers willen wel eens lichamelijk opgewonden raken als je over Verhofstadt begint. En dat ziet er zonder kleren nogal onsmakelijk uit.

Russells Teapot | 11-03-15 | 23:44

@BasBr | 11-03-15 | 23:29
Je hebt toch een smidgen van Franse taal nodig om daar te kunnen overleven omdat je meteen vanaf het begin in het Frans wordt aangesproken.

Ageless | 11-03-15 | 23:42

Ik geloof niet dat wij veel andere belangen hebben dan andere Europeanen. We willen allemaal hetzelfde.
BasBr | 11-03-15 | 23:20

Euh, wat willen we dan? Of wat wil jij dan? Want ik weet niet of ik dat wil!?!?

Dick Luyenlomp | 11-03-15 | 23:41

miko | 11-03-15 | 23:26
Het zal waarschijnlijk iets worden als.
Een Duitstalige Landmacht, Engelse Marine en Franse luchtmacht. Zoiets :)

BasBr | 11-03-15 | 23:31

die laatste twee zinnen, zijn ZOOOOO ontzettend de waarheid.

Op Tunesië na, hebben al die interventies, en kruistochten t.b.v. "de Democratie" alleen maar een bak ellende gebracht.
Was Sadam er nog was het daar iig vrediger dan nu.

rooiebosduivel | 11-03-15 | 23:31

Ik wil een Farage voor mijn verjaardag. Hij is een stuk scherper en grappiger dan mijn vrouw.

sjaakdaak | 11-03-15 | 23:30

Ageless | 11-03-15 | 23:21
Taal is compleet geen punt. Dat bewijst het Franse vreemdelingen legioen al meer dan 100 jaar. Dat drill je er zo in als je een keuze maakt voor een taal.

BasBr | 11-03-15 | 23:29

Ik vind trouwens dat ze nu echt moeten stoppen met gasboren. Bij mij thuis trilde de zaak vandaag ook! echt te gek voor woorden!
Even offtopic.

miko | 11-03-15 | 23:29

@ADVIZEUR | 11-03-15 | 22:37
Een taal? Ga het de Fransen zeggen.
juist daarom moet je geen integratie willen. Gewoon de EEG terug en verder elk land zijn eigen boontjes doppen.

miko | 11-03-15 | 23:26

TeeJee | 11-03-15 | 23:18
Dat er over het vernieuwde verdrag geen referendum was, was de keuze van het Nederlands parlement en regering. (of Nederland is ook niet democratisch) Zulke dingen kan de EU niet voor ons beslissen.
Je toont zelf al aan dat referenda stom zijn. Ik denk dat Nederland tegen stemde omdat ze het niet mooi genoeg verwoord vonden. Gelukkig heeft iedereen dus gewoon geluisterd naar de stemmer wat mij betreft. (snap je nu het probleem met referenda?)

BasBr | 11-03-15 | 23:26

Een vraagje aan meneer Juncker: welke taal gaat dat Europese leger spreken? Wil iemand met iemand anders in het Europees Parlement spreken dan gebeurt dit al via een tolk, want zelfs daar spreekt men niet dezelfde taal (behalve dan die van de politicus). Gaat dit leger dan ook via tolken met elkaar praten?

Ageless | 11-03-15 | 23:21

@mom van avezaath | 11-03-15 | 23:07
Ik kan mij nog wel herinneren dat er met poeptaarten gegooid werd en met scherp werd geschoten omdat een verstandig man zelfs onze zwaar vooringenomen media wist te bewerken, zodat de rede in het daglicht dreigde te komen.
Zo'n Verhofstadt is een democraat van datzelfde soort, die eveneens woedend & gevaarlijk wordt wanneer het licht doordringt in zijn duistere praktijk.

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 23:21

miko | 11-03-15 | 23:14
Ik weet niet hoe oud je denkt dat ik ben, maar ik was van lang voor het Europees referendum al tegen alle referenda.
Nog nooit een voorstander geweest. Ik heb nog zitten juichen toen Wiegel het tegen hielt.
_
Ik geloof niet dat wij veel andere belangen hebben dan andere Europeanen. We willen allemaal hetzelfde. Ik voel me niet beter dan iemand en stoor me altijd mateloos aan dingen die verschrikkelijk simpel zijn om met elkaar af te stemmen en niet gebeuren of bepaalde reden.

BasBr | 11-03-15 | 23:20

Heel het Nederlandse kabinet moet bij Farage in opleiding. Deze man is een meester om zijn gedachten met een minimum aan woorden zeer scherp uit te drukken. Opa Opstelten was nog geen 5% van Farage.

Chiefmate | 11-03-15 | 23:20

BasBr | 11-03-15 | 23:15
Oeps je deed het toch! Gekkie.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-15 | 23:18

@miko | 11-03-15 | 23:14
De EU vond het toen ook wel welletjes met die referenda en ramde er vervolgens alsnog (Heel democratisch Basje!) een bijna identiek verdrag doorheen.

TeeJee | 11-03-15 | 23:18

@Martinspire | 11-03-15 | 22:09
In Oekraïne kun je gewoon een grote bom loslaten. Doe je geen kwaad mee.
In Syrië vernietig je de bakermat van de beschaving.

miko | 11-03-15 | 23:17

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-15 | 23:10
op jou reageer ik niet, want jij bent een Russische trol die moord op het Oekraïens volk goed praat.

BasBr | 11-03-15 | 23:15

@BasBr | 11-03-15 | 22:51
kijk kijk, en als de mensen het dan niet 'snappen ' en er tegen stemmen dan vind jij dat referendums daarna maar niet meer gehouden moeten worden.
Je mag alles stemmen zo lang het maar voor is.
Juist het feit dat mensen dit referendum aangrepen om tegen te stemmen geeft de weerstand aan die mensen tegen de eu beginnen te krijgen. Dan zou er een belletje af moeten gaan. Maar nee hoor dat gebeurt niet.
Ik geef er geen moer om of de EU democratisch is. Ik wil gewoon niet een zijn met die klote landen in de oost en het zuiden.
En begin aub niet over het economische voordeel!

miko | 11-03-15 | 23:14

@BasBr | 11-03-15 | 23:01
Wat een mooie droomwereld leeft u toch in.

U blijft maar volhouden dat het plaatsen van poppetjes democratisch is, omdat het zogenaamd gecontroleerd kan worden door een EU parlement. Waar per parlementslid ongeveer 12 lobbyisten aanwezig zijn.

De EU, waar staatslieden die zich opstellen op de netjes bukkende wijze beloond worden met leuke baantjes (Timmermans, Dijsselbloem).


Met financiele departementen waar de documenten zo geheim zijn dat zelfs onze democratisch verkozen leiders deze niet mogen zien!
En dan denkt u dat een verdragje de gehele corrupte en frauduleuze structuur op zou lossen.


Succes met uw dromen.

TeeJee | 11-03-15 | 23:13

BasBr @ 23:01 neem even een rustpauze. Ik weet niet zeker wat er nu met jou aan de hand is. Je lijkt wel dronken. In ieder geval lul je niet meer redelijk. Dat gebeurt mij ook wel eens. Je bent er eentje van het extreem pro-NAVO-stempel en dat mag. Een ieder zijn mening. Maar je bent nu aan het brabbelen *het Europees parlement was wel gewoon verkozen wordt doormiddel van een districten stelsel, net als in Engeland, dat toezicht houdt op de postduivenvereniging.* Ga lekker slapen en morgen weer fris op. OK?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-15 | 23:10

BasBr | 11-03-15 | 23:01


Het verdrag van Lissabon waar JP Balkenende ons in heeft gemanoeuvreerd is een 'verbetering/aanpassing' op het afgewezen plan. Nog beter voor onze welvaart en veiligheid.

nl.m.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Li...

pluizigkroeshaar | 11-03-15 | 23:08

@BasBr | 11-03-15 | 22:20
Volgens mij was het toch echt meneer verhofstad en die dikke van ons die zo nodig de revolutie daar moesten steunen.
Tja als je kant kiest,kies je voor polarisatie.
Voor de rest kan het me geen fuck interesseren wat die zakkenrollers overkomt.
Ik heb meer medelijden met het Syrische volk dan die oost Europese uitvreters en gauwdieven.

miko | 11-03-15 | 23:08

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:39
Als het van Farage allemaal onzin, halfslachtig en weet ik al niet meer zou zijn, waarom! slaat deze gek van een Verhofstadt dan zo op tilt? Niet normaal meer, parlementslid van de EU onwaardig. Dan kun je toch een normale discussie aangaan ipv jezelf zo voor gek te zetten?

mom van avezaath | 11-03-15 | 23:07

@BasBr | 11-03-15 | 23:01
Dus was het niet zomaar "een wijziging verdrag die alle loopholes in oude verdragen moest patchen" en volgens jou "Europa democratischer moest maken"

"Het voorgestelde verdrag geeft veel macht aan de Europese Commissie: zij komt in principe met de verschillende wetsvoorstellen. [...] Critici wijzen erop dat de samenstelling van de commissie niet rechtstreeks door de burger wordt bepaald, hoewel datzelfde natuurlijk ook geldt voor de regeringen van de lidstaten.

De Europese Commissie kan de mening van het Europees Parlement op een deel van de beslissingsterreinen ongestraft negeren"
nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_tot_vas...

SjonnieDoe | 11-03-15 | 23:07

Een Europees Leger. We hebben toch de NAVO al? De volgende landen van de Europese Unie zijn geen lidstaten van de NAVO: Finland, Ierland, Oostenrijk, Zweden, Cyprus en Malta. Oostenrijk wordt geen lid omdat het land, toen het na inwerkingtreding van het Oostenrijks Staatsverdrag in 1955 weer zelfstandig werd, verklaard heeft voor eeuwig neutraal te blijven. Finland trad niet toe om conflicten met buurland Rusland te voorkomen. Zweden is ook een neutraal land en is zodoende geen lidstaat. In 1974 stapte Griekenland uit de NAVO, na de inval van Turkije in Cyprus. Terecht. Art 4 stelt dat een aanval op een lid een aanval op allen is. Dan moet je dat ook doen. Wordt nog lachen met een EU leger ...

Piet Karbiet | 11-03-15 | 23:03


Godsammekraken | 11-03-15 | 21:41


Ien Dales of Vogelaer?

pluizigkroeshaar | 11-03-15 | 23:02

TeeJee | 11-03-15 | 22:58
Je hebt het Europees parlement was wel gewoon verkozen wordt doormiddel van een districten stelsel, net als in Engeland, dat toezicht houdt op de commissie.
In het verdrag waar Nederland tegen was in het referendum kreeg het Europees parlement nog meer mogelijkheden om alles wat de commissie deed tegen te houden of blokkeren

BasBr | 11-03-15 | 23:01

Vind die Verhofstad erg lijken op Babbel van Disney's Knabbel & Babbel (vooral z'n tandjes)

Toiletflush | 11-03-15 | 22:59

@bdn01 | 11-03-15 | 22:56
Ze worden dus direct gekozen door vriendjespolitiek en lobby-pressie.

Wat een GEWELDIG democratisch plan is het. Niet.

TeeJee | 11-03-15 | 22:58

@ teejee,

Nee je kunt ze niet direct kiezen en dat is maar beter ook. De Europese commissie wordt samengesteld door de betreffende lidstaten, waarvan de betreffende regeringen democratisch zijn gekozen. Op die manier hebben we als NL een dikkere vinger in de pap als het geval zou zijn geweest bij directe verkiezingen. In het laatste geval zouden het de volkrijke Z Europese landen zijn die hun socialistische dromerijen en graaierijen er nog effectiever doorheen zouden kunnen drukken. Geen enkel belang bij een direct gekozen EU commissie dus.

bdn01 | 11-03-15 | 22:56

Ja en toch beste mensen, toch voel ik me grieperig ondanks dat de griepepidemie
op haar retour is.

Plukkiehaar | 11-03-15 | 22:55

@BasBr | 11-03-15 | 22:43
Sja, je kan niet kieskeurig zijn als je van de dictatuur maar 1 piepklein kansje op democratie krijgt. Ooit. Waarna nooit meer.

Of wel soms?
De guillotine meteen uit de schuur halen zal op den duur het enige overgebleven alternatief zijn tegen doordenderen naar de rand van de EU afgrond, maar het is een middel dat vaak net zo slecht is als de kwaal.

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:53

*een wijziging verdrag die alle loopholes in oude verdragen moest patchen*
Wat kan hij dom lullen hè, die Basbrrr...?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-15 | 22:53

@BasBr | 11-03-15 | 22:51
U schijnt niet door te hebben wat het punt is wat ik maak. De EU kan zoveel verdragen de deur uit doen als ze willen, het maakt de EU NIET democratisch.

De hele opzet en structuur is NIET democratisch en dat gaat het ook niet worden. Zoals Farrage ook zegt, als hij Blair citeert; het is een machtsmiddel.

TeeJee | 11-03-15 | 22:53

TeeJee | 11-03-15 | 22:48
Het verdrag waar Nederland tegen heeft gestemd, was een wijziging verdrag die alle loopholes in oude verdragen moest patchen en Europa democratischer moest maken.
Dat was de hele opzet en daarom legde ze het graag aan mensen voor in een referendum, want wie kan daar nou tegen zijn right? Precies

BasBr | 11-03-15 | 22:51

Die Wees_eens_creatief haakt altijd af als hij met argumenten moet komen. Sneue lul.

Piet Karbiet | 11-03-15 | 22:51

Verhofstad krijgt zelfs van de Grote Griezel www.vrijechroniqueurs.nl/wp-content/up... een schop in de ballen. Dat zal oorlogshitser Van Baalen niet bekoren. Putin zuigt. Dat zal heus wel. Maar ik wil geen oorlog met Rusland. En volgens mij willen de meeste Russen geen gewapend conflict met ons. Fuck Van Baalen en Verhofstad en andere lui die niet malen om de een of andere dode burger min of meer.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 11-03-15 | 22:50

@xirdalan,

Haal nog even gauw een rolletje alufolie, kun je een nieuw hoedje vouwen. Het oude begint te lekken.

bdn01 | 11-03-15 | 22:49

@BasBr | 11-03-15 | 22:43
De EU democratisch? *lachband*


Alsof het JA of NEE enig verschil zou hebben gemaakt. Nog nooit een stembiljet voor Juncker of Barroso gezien.


En over die fraude in Brussel; daar zijn al aardig wat TV items over gemaakt. U leeft in een soort van droomwereld als u denkt dat een verdrag enig verschil had gemaakt in de hoeveelheid geld die er gegraaid wordt.

TeeJee | 11-03-15 | 22:48

Xirdalan | 11-03-15 | 22:43
Ik lees genoeg en dagelijks.
Weinig mensen hebben meer gelezen over dit conflict, dan ik.
Ik zou het bijna een hobby noemen.
_
Hier mijn complete mening kort samengevat:
"de Oekraïne maakt zelf uit wat ze doen en Rusland heeft dan niks te willen"

BasBr | 11-03-15 | 22:47

Om onze Unie te verdedigen tegen de Oekraïnse separatisten en hun droïdenleger, stel ik de formatie voor van een kloonleger en het omvormen van de EU tot het eerste grote galactische imperium. Of zoiets.

Angel_eyes | 11-03-15 | 22:46

@BasBr | 11-03-15 | 22:38
Ben jij een van die door de EU betaalde trollen die de internetfora moeten bewerken om de varkens van George Orwell aan te prijzen als "onze" enige keuze voor het veroorzaken van Vrede & Welvaart?

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:46

Mag de Oekraïense bevolking niet zelf bepalen wat ze wil?
(ga daar maar eens overna denken)
BasBr | 11-03-15 | 22:35

Tuurlijk, net zoals de oost-Oekraïense bevolking ook mag kiezen om zich bij Rusland aan te sluiten bedoel je? LOL. Nogmaals, ik zie hier veel Tokkies die nauwelijks weten waarover ze het hebben, en die zich nog nooit in de materie verdiept hebben. Lees eens "The Grand Chessboard" van Zbigniew Brzezinski of "Wir sind die Guten," dan krijg je misschien een beetje meer inzicht in het geopolitieke spelletje waar Poetin, Obama en de EUSSR mee bezig zijn.

Dan moet je natuurlijk wel een beetje moeite doen, en je niet door wat politieke oneliners, het Staatsjournaal en de Staatsomroepen laten brainwashen. :-)

Xirdalan | 11-03-15 | 22:43

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:39
Een referendum is ook een onding. Dat bewijs u nu.
Mensen stemmen over andere zaken, dan het over ging en linken daar allemaal aannames aan. Het ging over dat wijziging verdrag en niks anders.
_
Feit blijft. Dat u tegen een verdragswijziging heeft gestemd, dat fraude tegen ging en de EU democratischer moest maken is wat ik heb ervaren. Daar is Nederland schijnbaar tegen!

BasBr | 11-03-15 | 22:43

@Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 21:54
Yep. Net zoals Wilders aan de leiband van Israel.
@Igor Putkin | 11-03-15 | 22:04

Maar Wilders volgens jullie toch antisemitisch vanwege opa Le Pen?
Jelui zwabbert meer dan Tofik in een homosauna.

Piet Karbiet | 11-03-15 | 22:42

@Mag de Oekraïense bevolking niet zelf bepalen wat ze wil?
(ga daar maar eens overna denken)
BasBr | 11-03-15 | 22:35


En dat is dus waarom Russische eenheden de zaak binnenvielen.
Het antwoord is schijnbaar nee.

TeeJee | 11-03-15 | 22:41

Het had bij de EEG moeten blijven, die functioneerde prima.
Bovendien dreef Nederland al honderden jaren voor de Euro handel met de hele wereld.
Doorgeslagen en op weg naar een EU-federatie die geen oorlogen zal voorkomen met zal laten ontstaan, feitelijk is met het conflict met Rusland daarmee een begin gemaakt, een EU-leger erbij en de waanzin is compleet.

Klier van Bartholin | 11-03-15 | 22:40

@BasBr | 11-03-15 | 22:09
Zoals iedere Eurofiel die den democratie totaal buiten spel wil zetten weet, heeft Nederland maar 1 kans gehad iets te zeggen over de EU.
De vraag was JA of NEE voor de voorgestelde grondwet die het bestuurlijke monster legitimiteit moest geven.

Het antwoord was uiteraard "NEE". "Het volk" is niet zo dom als het regententuig denkt.

Nederland krijgt na deze misrekening dus nooit meer een referendum, daar zorgen de varkens van George Orwell wel voor.
Guy Verhofstadt is zo'n varken. Zoals in het filmpje duidelijk te horen is aan zijn anti-democratische gekrijs.

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:39

Zo'n Europees leger is een briljant idee eigenlijk.
Nationale parlementen weigeren zich aan NAVO afspraken van 2% te houden en een fatsoenlijk leger te onderhouden.
Als de EU gewoon 2% van BNP afdracht vraagt, kan iedereen zeuren, dat het MOET van Brussel en toch door hun zelf gemaakte afspraken nakomen. :D

BasBr | 11-03-15 | 22:38

-weggejorist-

ADVIZEUR | 11-03-15 | 22:37

Kweenie wie ik de ergste vind van de twee, maar Farage in elk geval de vermakelijkste en gevaarlijkste met z'n idiote Rusland standpunt inzake Oekraïne. Dat we die Russen stevig van repliek moeten dienen om ongelukken in de Baltische staten te voorkomen is evident, maar daar hebben we de NAVO voor. Een Europees leger is ongewenst.

bdn01 | 11-03-15 | 22:37

@AbleArcher13 | 11-03-15 | 22:34
Dat moet je even uitleggen.

Godsammekraken | 11-03-15 | 22:36

Xirdalan | 11-03-15 | 22:27
Heeft Verhofstadt en Van Baalen op een plein een toespraak gegeven van 10minuten op een plein waar ze al maanden stonden? Och gossie toch.
Ze waren uitgenodigd door de lokale politici? Tjonge jonge.
Wat zeiden die gemene mensen allemaal? Dingen als "heb een Europese droom" en "succes met jullie demonstratie". Het moet niet gekker worden hey!.
Wat voor klein piemeltje moet je hebben om dat als "oorlogshitsers" te bestempelen en als reden voor de oorlog van Rusland op de Oekraïne.
Mag de Oekraïense bevolking niet zelf bepalen wat ze wil?
(ga daar maar eens overna denken)

BasBr | 11-03-15 | 22:35

Die gekke Belg is ieder weekend buklaaf in een Brusselse darkroom.

eerstneukendanpraten | 11-03-15 | 22:35

Een Europees leger is een slecht idee. Wat nu als er een aantal landen straks niet mee wil doen mocht het tot militaire acties komen?

Bovendien, EU landen hebben al genoeg soevereiniteit ingeleverd, en een leger is de laatste stap naar een totalitair regime in Brussel. Europa is gewoon niet om te vormen naar een model a la de Verenigde Staten. Het grote verschil is dat we niet met semi-onafhankelijke staten maar met landen te maken hebben.

Het beste is dat we toe gaan werken naar een ontmanteling van de EU. Handel wordt er toch wel gedreven, daar heb je geen bureaucratisch systeem voor nodig.

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 22:35

Geen democratisch fundament onder EU. Een Roemeen heeft baat bij interventie Oekraïne, een Engelsman of een Fransman niet. De zogenaamde EU Europeaan, zeg maar een rondreizende yup die nietde verantwoording wil dragen van zijn geboorteland, maar wel van elk ander land een graantje meesteelt, geeft uiteraard niet thuis als er regionale spanningen ontstaan. Dit moeten dan in 1 x keer zijn landlievende en belastingbetalende neefjes maar doen. Onze cultuur is gratis meegegeven met het geld naar Brussel. Waar wil je nog voor ten strijde trekken, voor de Brusselse bureaucraten ? In bureaucratie zijn ze ook nog naïef !

Tee Of Cup | 11-03-15 | 22:35

Godsammekraken | 11-03-15 | 22:24
Heb jij samen met die teepot soms een occasion center.

AbleArcher13 | 11-03-15 | 22:34

Hadden wij maar een Farage..... helaas zwemmen wij in types zoals die krullenbol naast Verhofstad en Van Balen......

BlowingBubbles | 11-03-15 | 22:33

Verhofstadt en die Dikkie Dik van de VVD behoren eigenlijk allang achter de tralies te zitten. Er kleeft bloed aan de handen van deze griezels.

brutus68 | 11-03-15 | 22:32

@Klier van Bartholin | 11-03-15 | 22:09
Dat nog net niet. Gelukkig wordt het nog steeds regelmatig uitgezonden.

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 22:31

Het is Rusland dat zomaar een los gegeven heeft aangegrepen om op het Europees continent een oorlog te beginnen.
Er was compleet geen aanleiding voor, buiten dat Rusland een waarschuwing wilde geven aan andere landen in zijn "invloedssfeer"
BasBr | 11-03-15 | 22:20

Nou, aangezien jij het zo 'goed' begrepen hebt zou ik zeggen: veel plezier met je Juncker EU leger en oorlogshitsers als Verhofstadt en Van Baalen! Dat komt wel goed, want "het is allemaal Rusland's schuld."

Xirdalan | 11-03-15 | 22:27

Ik zie die twee papzakken nog staan op dat plein in oekraine. Wat een visieloze corpulente cherryneus is die van Balen toch. Eng mannetje die de onbeduidendheid van zijn bestaan weigert te accepteren.

vaas klaak | 11-03-15 | 22:26

Ik verhandel me stempas voor een Engelse pas.

Kapt. Kip | 11-03-15 | 22:25

Populisme en retoriek. Een koppel waar niets mis mee is.

Hoen | 11-03-15 | 22:24

@Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 22:10
Ik geef het eigenlijk al een beetje aan. "The City" is een vaag begrip maar de meesten zullen er de financiele sector in Londen mee bedoelen. Mocht je met bovenstaande reactie hebben gehoopt aan de discussie te ontsnappen blijf dan lekker weg. Mocht je toch nog argumenten hebben dan hoor ik ze ook graag.

Godsammekraken | 11-03-15 | 22:24

Hear, hear ... truth has been spoken by Farage.
Het kinderachtige gebrom van Verhofstadt is daar een indicatie van. Hij wil niet graag worden aangeduid als de oorlogsophitser die hij in de Oekraine is geweest samen met Hans van Baalen.

Fijnstoffer | 11-03-15 | 22:23

Farage for President

070 | 11-03-15 | 22:22

Mag ik even reageren? Rusland is niet te vergelijken met libie irak enz. Rusland is wel degelijk al decennia onze vijand met enorme expansiedrift. Zie verleden. Daarbij nu heden. Krim. Mense geloof me je zal altijd wat je bezit moeten beschermen anders gaat er iemand mee aan de haal. Zo simpel is het.

ikdenkwat | 11-03-15 | 22:21

Xirdalan | 11-03-15 | 22:15
en jij snapt de Oekraïne kwestie ook niet.
Je roept maar wat.
De EU wilde een handelsverdrag met de Oekraïne zoals we dat sluiten met alle buurlanden.
Lid worden van de EU duurt minimaal 10 jaar en in het geval van de Oekraïne waarschijnlijk 20 jaar.
De NAVO had nog nooit interesse getoond in heel dat Oekraïne.
Ze waren een partner voor vrede, net als Rusland dat is.
Voor de Euro moeten ze eerst lid zijn van de EU (20 jaar verder) voordat daar aan kan worden begonnen. (nog eens 10 tot 20 jaar)
_
Het is Rusland dat zomaar een los gegeven heeft aangegrepen om op het Europees continent een oorlog te beginnen.
Er was compleet geen aanleiding voor, buiten dat Rusland een waarschuwing wilde geven aan andere landen in zijn "invloedssfeer"

BasBr | 11-03-15 | 22:20

Bovendien snapt hij niks van de Oekraïense kwestie.
Kortom : we hebben niks aan beide "heren", niet aan Verafstoot, en evenmin aan Farage.
Nonkel Frituur | 11-03-15 | 22:07

Hij snapt de Oekraïense kwestie heel goed: de EU en VS lopen te stoken in een conflict om geopolitiek gezien Rusland dwars te zitten. Mark my words, de Oekraïne is het volgende Griekenland; bankroet, en door en door corrupt, maar ze worden met de haren de EU, Euro en NATO ingesleept. Hoe meer zielen hoe meer vreugd in de EUSSR.

Xirdalan | 11-03-15 | 22:15

@basweetutwel | 11-03-15 | 22:07
Gheghe. Wat propaganda betreft moet ie nog even op zoek naar een kreupel mannetje met een schelle stem.

Godsammekraken | 11-03-15 | 22:14

@Martinspire
Oekraine is noch lid van de NAVO, noch van de EU.

SjonnieDoe | 11-03-15 | 22:14

Mister Juncker and Mister Verhofstadt, you people are the reason why the economy in Europe is going to shit, why fathers and mothers lose their sons in battles that they wanted no part in and why the future of our jobs, our schools and our kids are slowly crippling away beneath our feet, almost having a better chance in hell, if it existed, since your ongoing support for agressive ideologies like Islam and other religious cults that only have an aim to segregate and anger the people is full steam ahead. You worthless piece of european trash. Thank you.

Natuurlijk lezen ze dit niet, maar fijn om te ventileren.

LangeTijdGeleden | 11-03-15 | 22:14

BasBr | 11-03-15 | 22:09

Nou kan ik u plaatsen.
U bent van het ministerie van desinformatie.

Bierosaurus | 11-03-15 | 22:13

Bernard Couperus | 11-03-15 | 22:11
uitgangspunt

Bernard Couperus | 11-03-15 | 22:12

Kunnen we s.v.p. teruggaan naar het oorspronkelijke uitgangspunten van Europese samenwerking: economische groei? Alle andere poespas is koren op de molen van de politici en andere belanghebbenden. Dat hele megalomane machtsproject wat Verenigde Staten van Europa heet, dient maar eens afgestemd en geverifieerd te worden met de burger. En deze keer dan wel graag bindend.

Bernard Couperus | 11-03-15 | 22:11

Godsammekraken | 11-03-15 | 22:06 Als u niet weet wat "de City" betekent maakt dat verdere discussie volstrekt overbodig. Roeptoetert u vooral rustig verder....

Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 22:10

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:07
Wanneer heeft iemand je dat gevraagd dan?
Want daar is nooit een referendum over geweest.
Ik kan me een verdrag herinneren die de EU democratischer en minder fraude gevoelig zou maken herinneren, waar Nederlandse bevolking tegen was.

BasBr | 11-03-15 | 22:09

Toch vind ik de vergelijking tussen de separatisten in Oost-Oekraine niet vergelijkbaar met de rebellen in Libië of Syrië. Die eerste groep is veel geavanceerder, veel georganiseerder en veel beter getrained en uitgerust.
In Syrië is het mogelijk om een groot deel te doen met luchtbombardementen, in Oekraine niet. Plus dat het raar is dat een lid van de Navo en EU zomaar kan worden aangevallen zonder dat we als EU daar iets tegen doen. Dit duurt toch al echt veel te lang?
Dit is geen burgeroorlog meer, dus moet je actie ondernemen. Of dat met een Europees leger moet of door simpelweg hulpgoederen en materieel te bieden laat ik in het midden, maar momenteel kunnen we pas volgend jaar een leger neerzetten (waarvan nog maar de vraag is of dat allemaal doorgaat) en ondertussen begaat men daar dagelijks oorlogsmisdaden.

Martinspire | 11-03-15 | 22:09

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 22:06
LOL, nu ik ook, thanks but no thanks. Haha.
Kaartje met pijltjes ook erbij?

Klier van Bartholin | 11-03-15 | 22:09

BasBr | 11-03-15 | 22:05
Een EU zonder UK, betekend MEER EU voor ons (ik ben voor)

Meer voor ons terwijl we dan een netto betaler kwijtraken?
U bent zeker een PvdA mol? Of gezakt voor de rekentoets.
Weg met ons!

Bierosaurus | 11-03-15 | 22:08

.. maar goed. Ik kan mij duidelijk herinneren dat wij "NEE" stemden toen gevraagd werd of de EU meer macht moest krijgen.

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:07

Verhofstadt is weliswaar een reden om me te schamen dat ik Belg ben, maar Farage is óók een onnozele blater. Hij slaagt erin om aan het begin van zijn betoog te zeggen dat hij vóór een Europees leger is, en op het einde van zijn betoog net het omgekeerde. Bovendien snapt hij niks van de Oekraïense kwestie.
Kortom : we hebben niks aan beide "heren", niet aan Verafstoot, en evenmin aan Farage.

Nonkel Frituur | 11-03-15 | 22:07

@Klier van Bartholin | 11-03-15 | 22:04
Zit gelijk met de melodie in mijn hoofd, heh.

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 22:06

HELD !

en die Verhofstadt is de grootste idioot die er in Brussel rondloopt .. vrind van Mark en Alexander.

(c)ZWITSUL | 11-03-15 | 22:06

@Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 22:02
Wat bedoel je precies met "de City"? Is dat net zoiets als "de zionisten"? Heb je linkjes? Onderstaande maakt het in ieder geval niet waarschijnlijk dat ie dikke maatjes is met de bankers. Als dat is wat je bedoelt.

www.youtube.com/watch?v=YTBbcaNLccM

Godsammekraken | 11-03-15 | 22:06

Ik heb het hier al vaak gezegd.
De UK is het enige land wat zich altijd verzet heeft tegen een EU leger.
Dus deze juich stemming over een mogelijk referendum in de UK. Dit is wat er gaat gebeuren zonder de UK.
Dan heeft u morgen een EU leger. (Ik ben voor)
Een EU zonder UK, betekend MEER EU voor ons (ik ben voor)

BasBr | 11-03-15 | 22:05

Nou ja. Zoals meneer Farage zo duidelijk uit de doeken deed is iedere Europese (militaire) bemoeienis buiten de grenzen tot op heden erger geweest dan de kwaal.
Dat zou een goede indicatie moeten zijn dat het uitermate onverstandig is zo'n bestuurlijk gedrocht de macht te geven over een eigen militair apparaat.

Niet voor Eurofielen en Gutmenschen uiteraard, die iedere keer dat zij weer iets naar de knoppen hielpen denken dat het de schuld is van wie daartegen waarschuwden, nog voor zij onbezonnen begonnen.

Jan Passant mk2 | 11-03-15 | 22:05

Russells Teapot | 11-03-15 | 22:00
D'66ers kom ik daarentegen wel tegen in de sauna. Ze hebben het nooit over Verhofstadt. Je overdrijft.

Bakito | 11-03-15 | 22:05

"Who do you think you are kidding Mr. Juncker"
LOLOL
Dhr. de Wit | 11-03-15 | 22:02
Inderdaad LOL maar vele missen die grap.

Klier van Bartholin | 11-03-15 | 22:04

Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 21:54
Yep. Net zoals Wilders aan de leiband van Israel.

Igor Putkin | 11-03-15 | 22:04

Een niet democratisch gekozen instituut wil een Europees leger zodat ze het in kunnen zetten tegen wie ze maar willen.
Tegen die lastige Nederlanders bijvoorbeeld.

Bierosaurus | 11-03-15 | 22:04

ik walg van de gedachte dat ik een bijdrage lever, via belasting, aan dit misbaksel

Meesteres Belgie | 11-03-15 | 22:04

Verhofstadt is de verbale variant van de linkse baksteen door de ruit.

Xirdalan | 11-03-15 | 22:03

*Juncker

o)+ | 11-03-15 | 22:03

Verhofstadt het idool van Alexander Pechtold. Beide zijn compleet gestoord maar gezien veel Nederlanders A.P als hun ideale leider zien, en deze mafkees G.V dus Europees, maak ik mij ernstig zorgen over de staat van de Nederlandse en Europese democratie.

Toetsiemonster | 11-03-15 | 22:03

Verhofstadt valt volgens mij onder de definitie van een intimiderende,ondemocratische,hitsende,onderdrukkende schreeuwer.
Duidelijk een fascist dus! Maar de duizend euro vraag is.. wie was zijn idool toen hij nog soldaatje speelde als kleine jongen.

deraderendraaien | 11-03-15 | 22:03

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:58... daarbij verzet ie zich hevig tegen alles wat de City negatief zou kunnen beïnvloeden...(Bonussen, gemaximaliseerde salarissen, de Euro, bonds, etc. Etc.)

Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 22:02

"Who do you think you are kidding Mr. Juncker"
LOLOL

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 22:02

Behalve een geniale Dad's Army reference heeft die Farage maar weinig te melden.
Een Europees leger is een logische stap. Nederland heeft niets om zich te verdedigen en Europa is nog te veel afhankelijk van de VS. Hoogste tijd dat we wakker worden.

Mike Oxlong | 11-03-15 | 22:02

Farage lijkt de enige te zijn die doorheeft dat de EU de crisis in Oekraïne heeft veroorzaakt. De rest lijkt daar volkomen blind voor.

Captain Pervert | 11-03-15 | 22:02

Farage heeft helemaal gelijk. Klasse, die man. In tegenstelling tot die corpulente vampier Verhofstadt (die overigens ook spreekt namens de VVD).

Zoals Farage ook zegt in de video: het zijn altijd de 'liberals' en de 'greens' die letterlijk lopen te schreeuwen om militaire interventie. Ze zijn naïef, ze denken dat strijdende partijen de strijdbijl zullen begraven als wij ingrijpen. Bovenal denken ze dat de samenleving maakbaar is, en dat rebellengroepen (die vaak uit elkaar vallen of tegen elkaar gaan vechten) van achter de gordijnen te besturen zijn. Farage is een realist in een huis vol hopeloze, naïeve idealisten.

Nequebard | 11-03-15 | 22:01

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:58 hmmm, kweenie.... z'n campagne wordt door de City gefinancierd..... u leest geen buitenlandse kranten?

Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 22:01

Lol @ "Who do you think you are fooling, mister Junker."
Farage is held. En wint sympathie: nog niet zo lang geleden durfde niemand in het EP voor hem te klappen.

En het is een kwestie van tijd dat Verhofstadt zichzelf ontmaskert als de volstrekte psychopaat die hij is. Just wait for it.

o)+ | 11-03-15 | 22:00

En D66-stemmers steunen deze man door dik en dun. Sommigen vinden hem zelfs een groot politicus.

Je weet wel, D66ers, die mensen die vinden dat ze op een verstandige, genuanceerde partij stemmen die bereid is complexe problemen van meerdere invalshoeken te bekijken en naar verschillende meningen te luisteren.

Daarom moet ook zo vaak geroepen worden dat Verhofstadt een verstandige man is en Farage een populist. Omdat de realiteit die iedereen kan zien is dat het precies omgekeerd is.

Dan moet je propaganda goed in elkaar zitten, wil je het overtuigend om kunnen draaien voor het stemvee, zelfs als dat zo hersendood is als de D66-achterban.

Russells Teapot | 11-03-15 | 22:00

"De EU gaat niet over Vrede, de EU gaat over Macht."
 
Amen.

bijscholing | 11-03-15 | 22:00

En die mafkees van van een verhufterstad, kan hem niet horen of zien,zit daar gewoon ons belastinggeld te verbranden.

van stampij | 11-03-15 | 22:00

Ik wil morgen een Europees leger.
Te belachelijk voor woorden dat elk land zomaar iets doet en zoveel geld verspild door alles allemaal voor zichzelf proberen te doen.
Een EU NAVO leger graag!!

BasBr | 11-03-15 | 21:59

@Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 21:54
Oh ja? Hoe dan?

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:58

Kunnen we die Farage niet klonen, net als Dolly het schaap, en in elk EU-land neerzetten? Misschien krijgen we dan enige inzicht in realiteit in de politiek (en de EU) te zien. Die Farage doet als één van de weinige het enige wat juist is in de EU: het een halt toeroepen.

kanon0503 | 11-03-15 | 21:58

Farage is in it for the money. Useful idiot... With humor!

Ron_Paul | 11-03-15 | 21:58

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:53 LOL! De man loopt aan de leiband van de City!

Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 21:54

Wat een geweldige man
Zegt waar het op staat.
Er is nog hoop met mensen als hij
:)

tobbie | 11-03-15 | 21:54

@Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 21:50
City gladjakker? Dan heb je hem toch echt volkomen verkeerd ingeschaald.

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:53

Totaal verknipt. Mijn oprechte deelneming aan de Belgen.

Plukkiehaar | 11-03-15 | 21:53

Respect voor die kudtvlag? Never!

Stijlicoon | 11-03-15 | 21:51

Verhofstadt is een enge zieke man die heel snel weg moet ,die gast is een oorlogs- hitser pur sang

ShoveASockinit | 11-03-15 | 21:51

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:48. Welnee, de man heeft slechts een bepaalde rol die hij met verve speelt. Farage is gewoonweg een city gladjakker die goed kan knippen en plakken.

Wees_eens_creatief | 11-03-15 | 21:50

Die Schulz is aardig bijgedraaid t.a.v. Farage. Het lijkt zowaar af en toe een geschikte vergadervoorzitter. Zou ie zich al een beetje voorbereiden op de schuivende verhoudingen in de UK?

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:48

Verhofstadt the Warmonger, eng. Rot een sop met dat leger!

Dhr. de Wit | 11-03-15 | 21:48

Verhofstad+t

SjonnieDoe | 11-03-15 | 21:48

In onze 'democratie' kan ik niet op Farage stemmen. Best jammer.

koolteer | 11-03-15 | 21:48

Nog nooit Farage in actie gezien? Dit doet Verhofstad dus *altijd* als hij aan het woord is.
Enge, extreem gevaarlijke oorloghitser die Verhofstad.

SjonnieDoe | 11-03-15 | 21:47

Wollt ihr den totalen Union !?

Tobi | 11-03-15 | 21:47

Grapjas die Schulz

Ron_Paul | 11-03-15 | 21:46

Een tijd geleden die Verhofstad nog bij Buitenhof gezien. Doodeng, wat een fanaticus en wat een oogkleppen. Dit in combinatie met zijn 'liberale Gutmensch Weltanschauung' maakt hem tot een van de gevaarlijkste nutshells van deze tijd. Hup Nigel!

Coyote | 11-03-15 | 21:46

Zijn wij nog verbaasd dan? verhofstadt is een idioot

SicSeb | 11-03-15 | 21:45

Weet je wie ook krijste en raar haar had?

Godsammekraken | 11-03-15 | 21:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken