Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguurders EO woest op bijstandsmeneer Mike

Wie had dat gedacht. Van barmhartige Samaritaan. Naar haatdragende gristenbanaan. De reaguursels op EO.nl na de uitzending van "Dit is de Dag" over iemand die liever uit de ruif eet dan handen uit de mouwen steekt, zijn niet mals. Mike de Bijstandsmeneer heeft blijkbaar ook het topic Bankhangend Rijk worden met Das Kapital op DasKapital gelezen, waarin exact uitgelegd wordt hoeveel bijstand + toeslagen er te verdienen valt in Nederland. Sindsdien maakt Mike een lange neus naar UWV & uitzendbureaux. Tsja, gelegenheid maakt de bijstandsgerechtigde. Mike probeert in de comments nog te redden wat er te redden valt, met z'n 'vrijwilligerswerk'. Maar bij de EO zijn ze zo hard als zoutpilaren. Check die biblische naastenliefde in die EO COMMENTS (scrollen).

Reaguursels

Inloggen

Mijn inziens is het uitgangspunt van de hele discussie gewoon al verkeerd. Kijk, iedereen (inclusief de laatste wetenschappelijke onderzoeken, zover dat nodig was) weet dat thuiszitten op lange termijn gewoon niet goed voor iemand is.

Als mensen intrinsiek daadwerkelijk gemotiveerd kunnen worden door een organisatie ipv dat kut DWI, zou dat al helpen.

Daarnaast is er natuurlijk ook wel de financiele discussie. Van bijstand naar minimuumloon levert idd door de armoedeval amper voordeel op (financieel dus). Je zou kunnen beargumenteren dat het minimumloon dan gewoon te laag is, kan ook. Maar het grootste punt is dat de kosten voor levensonderhoud door de neo-liberale agenda van de afgelopen 30 jaar sterk zijn gestegen en de lonen, muv een selecte groep, niet evenredig zijn meegestegen.

Woningcorporaties die uit winstoogmerk maximale huren vragen voor crappy woningen, energiemaatschappijen die winst noteren en tarieven niet verlagen. Banken die structureel teveel voor hypotheken rekenen. Te hoge kosten voor voeding, medicijnen etc.etc.etc.

Overigens allemaal dingen waar je ook als niet uitkeringstrekker mee te maken hebt.

marxistje | 09-03-15 | 20:07

Verdomme. Ik heb in de 25 jaren van mijn leven nog nooit 1807 euro per maand gekregen, bij welke baan dan ook. Altijd genoegen moeten nemen met 12-1600. Het werk is misschien geen hoge functie, maar het is werk en je bent er 40 uur aanwezig. Zal wel aan de leeftijd liggen, want ik zie de logica niet.

Nevz | 09-03-15 | 16:47

Je gaat toch niet werken omdat de oplichters in den haag dat willen? Ze hebben genoeg bestolen!

comebackkid1972 | 09-03-15 | 12:47

@salsaparilla | 08-03-15 | 17:46
De grootste parasieten zijn managers en bestuurders die graaien en graaien waarbij een bijstandsgerechtigden met slechts e 1800 (waarvan +/- 700 toeslagen zijn) per maand in het het niet vallen.
Managers en bestuurders komen niet voor e 1800 per maand hun bed uit.
En voor het bankwezen al helemaal niet.
Zelfs een faillissement bij een bank helpt niet om de bonussen de kop in te drukken. daskapital.nl/2015/03/ophef1_over_bonu...

ProAsfalt | 09-03-15 | 11:06

@WatZalIkErvanZeggen | 09-03-15 | 08:55
U hebt natuurlijk een tophypotheek waardoor u afhankelijk bent van die klootzakken van een werkgevers en dus staken er niet inzit.

ProAsfalt | 09-03-15 | 11:00

@Jetstream | 09-03-15 | 10:04
Werkgevers investeren niet. Die willen iedereen voor nop aan de slag hebben.

ProAsfalt | 09-03-15 | 10:59

Er zijn 600.000 werklozen.
Er zijn slechts ongeveer 100.000 openstaande vacatures.

Hoewel het wellicht moreel verwerpelijk is van deze gast, kan ik hem gelet op de statistiek niet ongelijk geven.

En de reaguurders die roepen dat het werk van de Pooltjes wel door Nederlanders kan worden gedaan zodat de werkloosheid is opgelost, komen zwaar bedrogen uit.
Volgens het CBS zijn er slechts 100.000 aan Polen aan immigranten plus 80.000 seizoensmigranten aan polen in NL. Seizoensmigranten verblijven slechts kort in NL maar gemakshalve zal ik ze volledig erbij optellen.
Dus zonder de pooltjes komt de werkloosheid op 420.000 met slechts openstaande vacatures van 100.000.
www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking...

Dan is er nog een banentekort van 320.000. Wie van de roepende reaguurders jegens de bijstandsgerechtigden gaat dat oplossen? En met oplossen bedoel ik op zijn minst een reiskostenvergoeding en het minimumloon zonder fratsen!

Ik denk dat het angstvallig stil blijft.

ProAsfalt | 09-03-15 | 10:58

Elk sociaal systeem wat we kunnen bedenken zal ook misbruikgevoelig zijn. 100% controle is onbetaalbaar en bovendien blijven er altijd subjectieve beoordelingen bij betrokken. Als wij deze persoon in de gelegenheid stellen, om zonder iets te doen, hetzelfde of meer te ontvangen dan hij met werk zou kunnen verdienen, dan is het niet verwonderlijk dat sommigen zich dat laten welgevallen. Zelfs als het minder zou zijn, maar voldoende om van te leven, dan nog kan hij dat prefereren boven gaan werken. Dit valt alleen tegen te gaan met sociale controle en opvoeding. Alleen denk ik dat de maatschappij wel iets terug mag verlangen en daar zit natuurlijk het probleem. Want hoe laat je zo iemand gemotiveerd iets doen, en ook nog eens zo dat niet iemand anders zijn werk er door verliest.

JayJay | 09-03-15 | 10:46

Ik roep het al jaren het systeem is verrot het moet gewoon schoongeveegd worden .de loonbelastingen moeten drastische omlaag zodat een werkgever weer wil investeren in nieuw personeel tijdje terug stond er een artikel dat wij Nederlanders bijna het hoogste salaris ontvangen dus te duur zijn ja klopt bruto gezien voor de graaiers in Den Haag .

Jetstream | 09-03-15 | 10:04

Bello de Hond | 09-03-15 | 09:12

Hahaha over sarcasme gesproken, ben toch wel benieuwd welke partij uw stem mag bijschrijven........., gokje, leger des Heils?

NB-Stb | 09-03-15 | 09:59

oh ja, een sociaal systeem werkt alleen wanneer iedereen zich ook sociaal gedraagt. Dit soort parasieten zijn de nagels in de doodkist van ons sociale systeem.

klaaaaz | 09-03-15 | 09:20

@sickstyle | 08-03-15 | 18:42
Knap, >150k voor iemand die niet kan schrijven.

Roeieber | 09-03-15 | 09:17

@pickalilly | 08-03-15 | 17:23 zegt.

OpperGek | 08-03-15 | 19:43

Graag wil ik aansluiten bij jullie comments. Het is inderdaad van de zotte dat het verschil tussen werk en privéleven niet meer gerespecteerd mag worden. Geef die gast groot gelijk hoe zijn situatie ook is. Over een jaar of 10 als zijn dochter oud genoeg is en uit huis gaat kan hij alsnog gaan werken. Familieband wordt zo niet beschadigd en wie weet wat voor een ellende dit allemaal voorkomen heeft...
En dat gelul van die gasten dat hij lui is en moet gaan werken. Kijk zelf eens goed in de spiegel, hoe is het met je relatie staat je huis niet onderwater ??

Bello de Hond | 09-03-15 | 09:12

Poster vergeet zeker dat EO-leden calvinisten zijn. Daar staat hard werken nog hoog in het vaandel.
We steken hier vaak de draak met gereformeerde bolwerken als staphort en urk, maar gewerkt wordt daar wel, en reken maar dat je er in zo'n dorpje op aangekeken wordt als je een luie profiteur bent.

klaaaaz | 09-03-15 | 09:03

Ze zijn ook voor de bijstand gescheiden, levert veel meer op!!!

§ | 09-03-15 | 09:02

Mike, vuile kut parasiet, ik wens je een dodelijke ziekte. Jouw gedrag is waar NL aan kapot gaat en is niet te verkroppen voor iedereen die WEL zijn stinkende best doet om het hoofd boven water te houden.

WatZalIkErvanZeggen | 09-03-15 | 08:55

@Bukkes | 09-03-15 | 08:02
Mijn moeder -ook langdurig arbeidsongeschikt- wilde een keer iets terugdoen. Ze heeft een kleine tankbeurt voor mij betaald. Met haar pinpas!
Dat dit welhaast als een misdaad tegen de menselijkheid werd beschouwd wisten wij niet. Binnen twee week een pakket formulieren met begeleidende dreigbrief op de deurmat. Al doende leert men. Dit land kan wel wat VVD gebruiken...

atheïstisch stemvee | 09-03-15 | 08:27

Voor niets is het probleem althans een paar sollicitatie's per week de deur uit is naar mijn mening geen tegenprestatie, ik gun deze heer de uitkering het vangnet voor ons allen, indien gemeenten de mogelijkheid zou hebben om deze man een baan met behoud van uitkering aan te bieden zou ik dit zeer kunnen waarderen, meer nog bij weigering geen uitkering!

NB-Stb | 09-03-15 | 08:18

-weggejorist-

DanBilzerian | 09-03-15 | 08:15

Stickystyle,

Ik kan uw verhaal bevestigen. Zelfde verhaal hier ook meegemaakt. En nog een toevoeging. Ooit eens mijn portemonnee vergeten. Mijn moeder in de bijstand en een stukje WAO, vanwege MS. Wij waren met ons twee een boodschap aan het doen. Ik moest 10 euro van mijn moeder lenen. Op haar verzoek terugstort op haar rekening. Nooit aan gedacht dat mijn moeder haar rekeningafschriften moest laten controleren door de sociale dienst. Na controle werd prompt haar uitkering stopgezet. Want er was 10 euro op haar rekening gestort waarvan het onduidelijk was waar dat vandaan komt. Hemel en aarde moeten bewegen om duidelijk te maken waar die 10 euro vandaan kwam.

Bukkes | 09-03-15 | 08:02

Op zich leven we in een staat waar je recht hebt op dit soort zaken, en dat is goed. Anders zou je met kind en al op straat staan.
Maar 1800 euro is dan teveel, je ziet het in het filmpje, het trekt de verhoudingen krom.
"Ik ben nu fulltime pappa, en als ik dan werk zie ik mijn dochter minder, waarom zou ik dan gaan werken?"
Dus dat geeft al aan dat er te weinig reden is om te gaan werken. Dus omlaag met die uitkering. Als ie nog net genoeg heeft om huur+boodschappen te betalen, pak m beet 1000 euro? Dan is het plots een stuk interessanter om toch dat schoonmaakwerk van 1600 euro te gaan doen.
Mijn vriendin zit ook zonder werk, deed daarvoor ook hard werken voor minimumloon. Waarschijnlijk haalt ze ook meer binnen door in te schrijven op een huurwoning en daar te gaan zitten ww'en. Desnoods maken we een kind voor wat extra toeslag? Heeft dan tenslotte alle tijd om er voor te zorgen...

fredjuhh | 09-03-15 | 07:28

Het komt vanzelf goed mensen. Als de volgende economische crash hard inslaat dan word iedereen gelijk. Behalve natuurlijk de allerijksten die de laatste 7 jaar dit land geplunderd hebben.

Kets22 | 09-03-15 | 07:09

@bbbachstra | 08-03-15 | 19:24
Ik kan het verhaal van @sickstyle wel bevestigen hoor. Ook ik ben vroegtijdig het huis uit getreiterd door de sociale dienst vanwege bijbaantje. Er wordt hier soms een beeld geschetst van de bijstand die niet strookt met mijn ervaringen. Bijstand is moeilijk uit te komen, ook omdat activiteiten ontplooien wordt afgestraft. Blijf vooral op de bank zitten en verander niets!
Nu weet ik dat er 'groeperingen' zijn - toen ook al - die er mooie auto's van kunnen rijden. Ik heb dat nooit begrepen. Het zal wel niet van bijstand alleen zijn.

atheïstisch stemvee | 09-03-15 | 06:55

@De Koreaanse Slet | 08-03-15 | 17:19

Maar dan ook de uitkeringen en (doodverzwegen) voordelen voor Minsters/politici WEG!

Laat bankwezen, corproaties en buitenlandse belangen hun inkomen maar genereren. Want daar werken zij toch evident voor? Werken politici voor het belang van NL? Laat mij niet lachen!

Psychopatenaantroer! | 09-03-15 | 02:08

Moet je eens in oost-groningen gaan kijken. Daar stikt 't van dit soort klaplopers.

miereneukert | 09-03-15 | 02:04

Weer zo een die het verpest zij die het wel nodig hebben.
Luie vuilak, en dat moet een voorbeeld zijn voor dat kind?

Dat we blij mogen zijn dat deze regeling er is voor de Nederlanders betekend niet dat je zo mee mag roven.
Beetje een 'Verheijen Mentaliteit'

MartinLeuterKingsize | 09-03-15 | 01:45

Kom op mensen Mike heeft gelijk. De statta rooft en hij rooft terug. Ik heb een goede kennis die werkzaam is bij een witgoed gigant, je wilt niet weten wat hij allemaal gratis aanbrengt bij onze nieuwe kanszoekers. Daar betaalt u ook aan mee.

INH.30CL | 09-03-15 | 00:48

Tja, kwestie van de laatste dertig jaar je stem uitbrengen lijkt mij.

Klier van Bartholin | 08-03-15 | 23:38

wow 1800, je mag wel een kind hebben en huur betalen maar voor niks doen is dat veel geld

DaeHanMinGuk2 | 08-03-15 | 23:34

Men kan wel haten op die Mike, maar die documentairemakers leven ondertussen ook van subsidiegeld.
En die interviewer als een soort vaderfiguur hoog van de toren blazen door een hem een zeker gevoel van arbeidsethos bij te brengen.

Overigens, hij was toch gaan schoonmaken aan het einde?
Waarom dan die gast z'n leven zo zuur maken achter van achter de PC.

MaxiCosi24 | 08-03-15 | 23:33

Wat een lul is dat zeg. Niet te filmen.

maane093 | 08-03-15 | 20:36

@tokkelcs | 08-03-15 | 20:19
Gaat het verder wel goed met u? Kennelijk geen normen en waarden meegekregen vroeger? Geen eigenwaarde om uzelf nuttig te voelen? In ieder geval goed te horen dat u nog kunt schijten na een bak koffie, kunt u nog iets, chapeau!

figuur | 08-03-15 | 20:34

De vraag is: wie wil deze Mike nog een baan aanbieden na het kijken van Dit Is de Dag? Hij gebruikt net iets te vaak zijn dochter als excuus. Wanneer hij echt zou willen dan valt er heus wel iets te regelen lijkt mij.
.
Hij weigert zelfs een hotelbaan waarbij hij er zo'n 400 euro op vooruit zou zijn gegaan.
.
Primitieve reacties als: iedere uitkeringstrekker moet per direct aan de voedselbonnen etc. is dan weer het andere uiterste want ieder geval staat op zichzelf en is natuurlijk niet te vergelijken met deze Mike.
.
De titel 'Werken vanuit de bijstand loont niet' is dan ook erg tendentieus van de EO.
.
Men had beter alle energie kunnen steken om goede opvang voor zijn dochter te regelen en dan pas met Mike op stap gaan voor een baan. De vraag die open blijft: had hij dan wel die baan aangenomen in het hotel? Wie weet, maar dat vond de EO blijkbaar niet interessant.

omeharm | 08-03-15 | 20:31

-weggejorist-

Aron2677 | 08-03-15 | 20:20

prachtig al die reacties ... ik heb me hele leven al een uitkering.. en nee ik ben geen 30 tiger maar ouder. Ga heel hard aan het werk jullie want ik wil op vakantie .. lach me de ballen uit me broek .. fuck jullie ... ga gewoon werken en je bek houden ,werk voor mij en sta in de file want je moet.

En ik ben gewoon en Nederlander en wit .. maar nog steeds fuck jullie en ga aan het werk .als je denkt daar verder mee te komen ik wens je geluk en voorspoed en dat je droom uit mag komen ...

Froger zei het al , de meeste dromen zijn bedrog

Werk ze morgen .. en als ik om tien uur wakker wordt dan zal ik aan jullie denken als ik zit te schijten na de eerste bak koffie.

tokkelcs | 08-03-15 | 20:19

@OpperGek | 08-03-15 | 19:43
U verwoordt hier eigenlijk precies wat ik bedoel.

figuur | 08-03-15 | 20:00

Staatspropaganda om mensen boos te maken, zo net voor de verkiezingen. Dan vergeet men de corrupte politici, Europese wantoestanden en moordende moslim hordes even...

Vuurwezel | 08-03-15 | 19:57

Waar ik me vooral aan stoor hier in de panelen zijn reaguurders die (beweren) 2 tot 3 keer modaal te verdienen en vervolgens gaan lopen zeiken omdat deze meneer geen baantje aanpakt om wc's schoon te maken voor 1200 euro per maand. Het probleem zit in het systeem. Werken, en dan in het bijzonder dit soort klotebaantjes waarmee ze bij het uitzendbureau aankomen, loont in verhouding totaal niet vergeleken met het bedrag wat je krijgt als je bijstandsgerechtigd bent. Dat is krom, maar niet de schuld van deze meneer. Hij komt op mij ook niet over als iemand die gruwelijk veel noten op zijn zang heeft. Hij wil een goede verhouding tussen werk en tijd voor zijn dochter. Iets dat heel begrijpelijk is maar schijnbaar een enorm struikelblok is voor bedrijven. Maar toch wordt er wel van je verwacht dat je voor een klein kutsalarisje je uit de naad gaat werken en om 7 uur op de zaak staat. Idioterie van de bovenste plank als je er even echt bij stilstaat. We zijn inderdaad doorgeschoten als maatschappij. Net wat pickalilly | 08-03-15 | 17:23 zegt.

OpperGek | 08-03-15 | 19:43

Wat maakt het uit of meneer uit het programma werkt of een uitkering geniet?
Ik zal er geen boterham minder om eten of slecht van slapen.
Los van het feit dat ik mij niet kan voorstellen dat er ergens een werkgever bestaat die het maar in zijn hoofd zal halen om deze man een baan aan te bieden, zal het grootste deel van zijn uitkering en toeslagen terugkeren in onze zogenaamde economie.
Hij is er altijd voor zijn dochter. Dat kan ik niet zeggen. Wat heb je liever? Tijd doorbrengen met je kind of alleen in het weekend vaderen?
Ben benieuwd wie er op zijn sterfbed meer gemoedsrust heeft? De gepensioneerden of de zogenaamde nietsnutten?
En wie geven we de schuld? Links, rechts, Moslims, Zwitsers of had zijn moeder 'm niet gewoon op zijn bek laten gaan toen hij oud genoeg was om zelf beslissingen te nemen.

tarrelaars | 08-03-15 | 19:40

Deze man doet niets verkeerd, sterker nog: hij laat duidelijk merken dat hij goed kan rekenen. Hij maakt gewoon gebruik van het systeem, daar zou je boos over moeten zijn...

hoevenpe | 08-03-15 | 19:40

Hey Mike, ik wil mijn geld terug.

number one | 08-03-15 | 19:29

@Brofist | 08-03-15 | 19:23
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben met een salaris als de uwe. Ik krijg soms de indruk dat ik hier tussen allemaal 'quote500' personen rondhang. En als ik jou was geen kinderen, we zitten in 'modaal' dus veel krijg je er van de overheid dan niet bij. Lekker zelf betalen. Mike krijgt het al, die verdient het meer ofzo...

figuur | 08-03-15 | 19:27

@sickstyle 18:42. Ik ben heel benieuwd in welke gemeente jouw moeder woont. Volgens mij klopt er niets van je verhaal.

bbbachstra | 08-03-15 | 19:24

DeGlimmendeAtheïst | 08-03-15 | 19:09
Ja u heeft wel gelijk, echter in mijn ICT voorbeeld die voorbij kwam in het filmpje: een werkgever in deze tijd heeft keuze uit 300 man, waar echt wel mensen tussen zitten die al lang ervaring hebben in de ICT, dus dat is kansloos voor Mike. Ik ben het wel met je eens dat de houding van Mike niet helemaal correct is, helemaal als ik de reacties van hem lees bij de eo. Ik hoop maar voor hem dat de toekomstige werkgever dit gemist heeft. En inderdaad is het niveau niet hoogstaand, maar de vraag is: kan hij daar zelf wat aan doen. Zijn vaste lasten ed moeten toch echt betaald worden, en idd als de uitkering hoger is dan het salaris dat hij bij een werkgever kan krijgen.....

figuur | 08-03-15 | 19:23

Tja, het is omdat ik geen kind heb, maar die zou je er haast voor gaan adopteren als je weet hoeveel geld je er dan voor krijgt. Die 1500 euro die ik netto overhoud aan een 40 uurige werkweek met een baan... Als je het goed bekijkt zijn dat de slimme mensen, elke dag uitslapen en van het leven genieten. Vroeg pensioen op je 30e, wie wil dat nou niet?

Brofist | 08-03-15 | 19:23

sickstyle | 08-03-15 | 19:10
Klopt, het nare is dat welwillende mensen er vaak onder lijden terwijl de klaplopers er mee wegkomen. Zo´n Mike uit dat filmpje? Totale lul natuurlijk, maar dat kunnen we met z´n allen makkelijk betalen. Het probleem echter is dat er voor IEDERE Mike in Nederland op het moment zo´n tien Fouads en Fatima´s in de bijstand hangen en dat drukt enorm op de verzorgingsstaat. in de meeste gemeenten is het totale nummer van ALLE bijstandsuitkeringen op dit moment zo´n 45 procent allochtoon. Bijna de helft van alle uitkeringstrekkers, terwijl die gemeenten misschien 10 % aan allochtone inwoners hebben. In grote steden is dat getal VEEL en veel hoger dan 45 % maar eerder richting de 60 tot 70 %. De massaimmigratie heeft gewoon de verzorgingsstaat afgebroken, want je kunt in Nederland nou eenmaal niet één groep uitsluiten van bijstand of anders benaderen zonder uitvoerige wetswijzigingen, je loopt te makkelijk tegen je eigen discriminatiewetten aan.

Adversary | 08-03-15 | 19:21

wat veel erger is, iemand die bv een deeltijd baan krijgt voor zegmaar 600euro wordt voor 800 gekort op de uitkering, als het niet meer is.

De Treinende Rechter | 08-03-15 | 19:17

Die man krijgt geen 1807 er maand, maar 40 euro per week om van te leven omdat die 1807 naar de schuldhulpverlening gaat.
Mocht hij gaan werken, gaat alsnog alles naar de schuldhulpverlening en krijgt hij alsnog 40 euro per week.

Waarom nog werken? Ik zou het dan ook niet willen

Die kunstmuts zou derzelf moeten schamen, ook ik moest alles accepteren als werk, ook zij kan gewoon als kassiere aan de slag gaan, net alles weigeren omdat het geen schilderswerk is.
Kunstmuts zou ook in de bouw kozijnen kunnen schilderen toch?

EduardNL | 08-03-15 | 19:13

Wat hebben het UWV en de bijstand met elkaar te maken? Het UWV doet de WW en bemoeit zich totaal niet met mensen uit de bijstand.

bbbachstra | 08-03-15 | 19:12

Adversary | 08-03-15 | 18:51
Ik begrijp het. In de jaren 70 en 80 kon je het lokale gemeentehuisje binnen lopen; een formuliertje binnen 3 minuten invullen en elke maand 800 Gulden vangen. Geen vragen, geen controles, gratis geld. Terwijl anderen 40 uur werkten voor zo'n 1000 gulden. Iemand uit ons dorp heeft dit 24 jaar lang gedaan tot 2001 toen de bijstand werd hervormd. Gemeentes hebben hier nooit wat aan gedaan, het houdt immers de ambtenaartjes in de publieke sector aan het werk. Men heeft deze gladiool aan het werk geschopt bij groenwerken.

Er is inderdaad heel veel gesjoemeld met het stelsel. Maar de manier mensen nu worden behandeld is ronduit schandalig. Ik moest als inwonend kind mijn gehele financiële inzicht geven aan 1 of ander onbekend figuur. Zodat ie kon bepalen wat ons verzamel inkomen was. Niet meewerken = geen bijstand. Dit staat nu nog op een ambtenaar zijn computertje. Ik werd slechter behandeld dan een crimineel. Dit terwijl de belastingdienst gewoon keurig elk jaar mijn vakkenvuller loontje kon zien wat de gemeente ook kon opvragen.

Die hufters die met een heel gezin elk een bijstand loon ontvingen waar ook gewoon huur voor elke persoon bij zat vind ik ook niet kunnen. Bij een gezin van 4 kregen er 3 ook gewoon huur terwijl die last er glad niet was. Dat is ronduit schandalig graai gedrag. Ik heb keihard moeten vechten om mijn ouderlijk huis uit te kunnen komen door de nieuwe bijstandsregelgeving. Had ik niet gevochten en gewoon mijzelf er bij neer gelegd stond ik of nu nog part time als vakkenvuller of was ik gestopt met werken en ging ik ook maar me handen ophouden. Want als je zodanig wordt tegengewerkt en bestraft terwijl je niets hebt misdaan nog voor de situatie hebt gekozen. Ttjah, dan vindt ik het niet gek dat er mensen zijn die hun huis opblazen, gemeentelijke ambtenaares wat aandoen of erger...

sickstyle | 08-03-15 | 19:10

figuur | 08-03-15 | 18:55

Kijk als die Mike echt zou willen.... Volgens mij heeft de man geen gebrek wat maakt dat hij niet kan werken. Hij heeft kinderen. Tja, ik ken genoeg vrouwen die alleen kinderen opvoeden en werken. Dus het kan best. Ik krijg een beetje gevoel dat Mike z'n capaciteiten geen 1800 euro netto waard zijn voor een werkgever. En Mike wil natuurlijk niet minder overhouden, z'n kinderen minder zien en ook nog een eigen bijdrage voor het KDV of de BSO moeten betalen. Dit verhaaltje gaat dus om de moraal. Klopt de mores van Mike niet of het is die van de Sociale Dienst waar wat aan schort? Ik denk een beetje van beide...

DeGlimmendeAtheïst | 08-03-15 | 19:09

systeem zonder consequentie laat dit toe. hoe zou het anders moeten? deel om te beginnen in natura een basis voorziening aan dat is de enige manier dat het goed terecht komt. Dus alleen zakgeld en verder niks aan het toeval overlaten.
Dan voorzie je in de taak te zorgen maar geef je een absolute prikkel daar indien mogelijk en ja het is altijd mogelijk daar iets aan te verbeteren.
Dus 50 euro aldi tegoed een zeeman klantkaart en verder alle kosten betalen gas water licht verzekering en huur. 50 euro zakgeld voor een verzetje. Die lui verdienen geen harde centen waar ze zichzelf mee verwennen en ondertussen nog achterstanden oplopen met betalingen van vaste lasten.

Veel Vaak | 08-03-15 | 19:09

Het quinsionisme vervangt het socialisme.

colonnecinco | 08-03-15 | 19:02

Waar staat in de Bijbel of Koran ... dat je "moet"... werken?

AlsBoter | 08-03-15 | 19:02

bij gelegenheid | 08-03-15 | 18:34
Nooit gezien. Lijkt me een goed "postapocalyptisch" verhaal. Is het de kijktijd waard?

LibertasSimplex | 08-03-15 | 19:01

Inderdaad vergeet niet dat er in de meeste gevallen ook nog een dame aanhangt, met eenzelfde of vergelijkbare uitkering. Dan sta je bijvoorbeeld als hardwerkende eenverdiener al snel met een bek vol tanden.

LetTheSunshine | 08-03-15 | 19:00

Wel flauw om zo vlak voor de verkiezingen de gemiddelde PVV stemmer op de hak te nemen. Foei EO!

as-saboer | 08-03-15 | 19:00

Kan dat kind geen krantenwijk nemen en 's middags reclamefolders bezorgen of zo. Dan kan meneer in bed blijven.

lulleficatie | 08-03-15 | 18:58

@La Bailaora | 08-03-15 | 18:56
Idd, of de salarissen zijn te laag :)

figuur | 08-03-15 | 18:58

ik heb me kapot geergerd aan die kerel,ik heb alleen 2 kinderen grootgebracht zonder creche nooit van gehoord toendertijd zij konden wel overblijven op school tussen de middag,'s morgens was ik in vaste dienst en 's middags als oproepkracht woensdag middag was ik vrij in het weekend moest ik mijn huis aan kant zien te krijgen was doen boodschappen enz enz nou wij hebben er niets aan over gehouden hoor het was een fijne tijd

jopie1 | 08-03-15 | 18:58

Test.

Plukkiehaar | 08-03-15 | 18:57

Hij heeft natuurlijk een punt. Niet deze meneer is het probleem, maar die 1800 euries voor nietsdoen. Het kan niet zo zijn dat als ie gaat werken dat ie er dan 500 euries op achteruit gaat. Dan is er iets geheel scheef. Dan zouden maar weinigen gaan werken. Die uitkeringen zijn veel en veel te riant. En nee, dat geldt niet voor WAO'ers, dat is een heel andere groep.

La Bailaora | 08-03-15 | 18:56

@DeGlimmendeAtheïst | 08-03-15 | 18:53
Precies, net als meneer zegt in filmpje: ICT baan, heeft geen zin om op te solliciteren! Dan kun je wel zeggen dat hij niet wil, maar hij heeft wel gelijk als hij nooit in ICT heeft gewerkt.

figuur | 08-03-15 | 18:55

Ik ben chronisch ziek en ben deels afgekeurd. 45+, HBO met de nodige internationale ervaring. Geloof me, het is niet eenvoudig iets te vinden. Werkgevers vinden je gewoon een te groot risico. En begrijpelijk, van de afgelopen twee jaar heb ik anderhalf in het ziekenhuis doorgebracht. Ik kan geen commitment aan gaan en voor een eventuele werkgever is het in deze tijd ook niet echt een optie. Dus ik ben blij met dat beetje wat ik uit de WAO krijg. Het is m'n levensader. Hoor ik nu ook bij het asotuig dat z'n uitkering moet inleveren? Niet iedereen heet Mike.

DeGlimmendeAtheïst | 08-03-15 | 18:53

sickstyle | 08-03-15 | 18:42
Schrijnend, maar het beleid is helaas afgestemd op ons aller immigrantenvolk. Ik schets het volgende scenario, waargebeurd, uit de tijd voordat die gezinsnorm moest worden ingevoerd. Marokkaanse vader en moeder vangen WAO, vader is oudkomer en op een of andere manier eindigden die allemaal bij het GAK. Gezin heeft een huurhuisje en inmiddels vier volwassen kinderen. Schoolverlaters. Vroegen uiteraard ALLEMAAL bijstand aan terwijl ze op papier thuis bleven wonen. In de praktijk zaten ze natuurlijk vaak ergens anders. De bijstandswet kende toen een 10% toeslagkorting vanwege het delen van woonkosten, maar dan nog, na ziektekostenverzekering, hadden de vier kinders 700 euro NETTO de man, en dus een totaal besteedbaar inkomen van 700 euro per persoon, 2800 euro in totaal, want vaste lasten had je niet. Je moet wel een heel goede baan hebben om 700 euro zo vrijelijk te besteden te hebben, nietwaar. Geen wonder dat al die mannetjes dure auto´s reden. Dit soort constructies kwamen HEEL veel voor.

Adversary | 08-03-15 | 18:51

Pas maar op, straks komt een bijstandstrekker je baan afpakken. Die zijn veel goedkoper en met die ontslagregelingen a la Rutte lig je er zo uit.

kloopindeslootjijook | 08-03-15 | 18:50

Allereerst schokkend dat meneer 1800 netto krijgt, maar met zijn kinderen zal hij het waarschijnlijk nodig hebben. Het probleem is in deze niet dat meneer schoonmaakwerk moet doen, maar schoonmaakwerk zou moeten doen voor 1200 netto. Ik zou dan ook niet voor die baan gaan, maar 1800 gratis pakken en doorsolliciteren op een betere baan. Ook schokkend de reactie ergens aan het begin van dit topic van VanBukken:, iemand die zegt: '1800 daar moet ik gvd 1 week voor werken'. Dan leef je dus niet in de in de realiteit, maar ben je verwent (niks mis mee, maar iets met empatisch vermogen?). Dat is fors boven modaal! Dat is voor deze man dus duidelijk niet van toepassing. Dit soort mensen verdienen een uitkering als nodig en een goede baan waar ze plezier hebben en geld verdienen. Voor gelukszoekers uit het buitenland heb geen respect! Beetje gemakkelijk dit.

figuur | 08-03-15 | 18:50

ZZP-er | 08-03-15 | 18:45
Dat eerste wat? Dat evangeliërs niet houden van vreten uit de overheidsruif? Want in dat geval, ze bestaan uit instellingen die vreten uit de overheidsruif.

LibertasSimplex | 08-03-15 | 18:48

DerUnterMensch | 08-03-15 | 18:39
omg, zij weten niet beter*
Ben je nl al voor een 450 plus jaren af van de kerkelijke dwingelandij, komt dit volk weer hunner zegje doen.
Minder religie et cet will do.

bij gelegenheid | 08-03-15 | 18:47

Dus Baby Rasta heet eigenlijk Mike en is helemaal geen negert!

Vrije Nator | 08-03-15 | 18:46

LibertasSimplex | 08-03-15 | 18:30
Dat eerste dus he!
Niet jouw gezever.

ZZP-er | 08-03-15 | 18:45

"Wat een gezeik om een hoop stront".

AlsBoter | 08-03-15 | 18:45

LibertasSimplex | 08-03-15 | 18:30
Dat vind ik ook.

ZZP-er | 08-03-15 | 18:44

Als ik nooit had gewerkt was ik rijker geweest dan nu. Geen studieschuld, geen onderwaarde huis want recht op sociale huurwoning, enz. In de bijstand had ik niks gehad, nu een negatief bedrag. Omdat ik zonodig wat nuttigs moest doen. Die meneer is slimmer, denk ik.

Gewinflipt | 08-03-15 | 18:43

Het gaat om de toeslagen stupid!

gentle giant | 08-03-15 | 18:42

Van die cijfers klopt echt geen ene zak. Mijn moeder zit in de bijstand en toen ik nog bij haar woning stond ingeschreven moest ik 30% van mijn loon inleveren terwijl ik een part time baantje had wat zo'n 600 euro netto verdiende. 180 euro werd gekort bij mijn moeder haar bijstand, wat de gemeente niet vermelde was dat ik die 180 euro aan haar moest gaan geven van mijn eigen inkomen want dat mogen ze van de wetgeving niet maar daar komt het wel op neer.

Als ik meer dan 960 euro netto zou verdienen word mijn moeder de bijstand uitgegooid [DIRECT] en zou ik voor alle lasten moeten gaan opdraaien. Als ik dan vertrek moet mijn moeder 2+ maanden zonder geld zitten want opnieuw bijstand aanvragen zit weer een wachttermijn aan vast. Dan ga je van een verzamelen inkomen van 15000 netto bijstand per jaar met daarboven op een part time inkomen dat je zo rond de 22k netto zit als verzamel inkomen naar een verzamelinkomen va 12x 960 = 11520 netto. Probeer er maar eens van rond te komen in een jaar. Terwijl bijstand allerlei vrijstellingen krijgt, collectief verzekerd is en men nadat al deze lasten eraf zijn zo rond de 900~ euro netto krijgen. Daar moeten echter nog huur en andere lasten van af.

Dit alles onder het motto "verzamel inkomen". Mijn moeder zit in de bijstand omdat haar rug gesloopt is - zij zit daar niet vrijwillig in. Gemeente is al meerdere malen gesmeekt om vervangend werk te vinden, daar gebeurt niets en men stuurt gewoon braaf elke maand de bijstand op. Mijn moeder doet nu vrijwilligers werk in een bejaardentehuis 4 maal per week voor 2 uurtjes per dag, ook hier ondervindt ze pijn klachten aan maar doet het graag. Ze deed dit al in 2013.

Inmiddels verdien ik zeer riant mijn geld en betaal volle bak belasting, 52% bovenop en daarboven op komt nog eens de 16% crisis heffing alles boven de 150k. Ik help mijn moeder onder de tafel want het gene wat het CPB als bijstandsinkomen grens heeft berekend is schandalig.

De verzamelinkomen was ingevoerd door de overheid zodat kinderen voor ouders gingen betalen. Dit heeft averechts gewerkt want de meeste kinderen zijn uit huis gegaan. De regeling pest kinderen het huis uit. Als ze het huis niet uit kunnen dan houdt het deze kinderen en jong volwassenen kort want je mag niets verdienen dus aan je eigen toekomst werken wordt driedubbel zo moeilijk als leeftijdgenoten.

Duidelijk dat deze rechtse rakkers van Daskapital maar een beetje uit oude onzin heeft zitten bladeren en daarop conclusies getrokken die in de werkelijkheid gewoonweg niet bestaan.

sickstyle | 08-03-15 | 18:42

En het is allemaal nog gekker in dit land. Want om het probleem op te lossen geven ze mensen met een uitkering niet minder, nee ze geven mensen met een minimum inkomen gewoon zo veel extra dat hij meer verdient dan iemand die wel naar school gaat en 40 uur per dag maakt.

Dit land is gestoord geworden. Of nee dat is dan sociaal volgens die arrogante, asociale, criminele stroming die zich het socialisme noemt.

DerUnterMensch | 08-03-15 | 18:39

Veel wouten zitten met verwondering te kijken denk ik want die krijgen dit bij lange na niet.

Balletje Mayo | 08-03-15 | 18:36

hieruit blijkt maar weer dat die sollicitatieplicht een wassen neus is.

shitttt | 08-03-15 | 18:32

Evangeliërs kunnen het slecht hebben als een persoon uit de overheidsruif vreet, zonder dat er voor de evangeliërs zelf wat aan te verdienen valt. Hyena's zijn het, altijd op zoek naar kadavers en verloren schapen.

LibertasSimplex | 08-03-15 | 18:30

Lekkere provider. Geen harde schijf ruimte over? Ja dan crasht het zooitje.

Vageling | 08-03-15 | 18:26

@gg
Negeer dit bericht SQL/DB Error -- [Table './geenstijl_mt320db/mt_entry' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed]
Et voílà, weer onT.

bij gelegenheid | 08-03-15 | 18:26

@Petskast | 08-03-15 | 17:55
Zie ook de link van criminal_mind | 08-03-15 | 17:15
Deze meneer zit in de schuldsanering. Als hij gaat werken gaat zijn extra geld naar zijn schuldeisers en daarom werkt hij liever niet. Gewoon een paar jaar uit je neus vreten tot de schuldsanering voorbij is en dan weer aan de slag. Want eenmaal uit de schuld sanering mag hij zijn extra geld houden. En tot die tijd doet hij helemaal niks. Laat het gewoon aan de mevrouw van de sociale dienst over om werk voor het te vinden. En als ze al werk voor hem vindt dan saboteert hij het door niet op zijn sollicitaties te verschijnen.

Osdorpertje | 08-03-15 | 18:25

Letterlijk transcript: 'Aangenomen? Neuh da wit ik nie. Want ik moest 7 uur ´s ochtends komen´
Vieze vuile hufter, die van mijn geld in zijn nest blijft liggen. Ik heb het goed hoor, maar betaal wel 40k belasting per jaar aan dit soort kanslozen.

number one | 08-03-15 | 18:23

Ik denk, ik log weer eens in, gelijk site plat.

gentle giant | 08-03-15 | 18:22

https://dumpyourphoto.com/photo/OV0hZ1xzyh brandje geblust? ;-)

Boris die Sauertopf | 08-03-15 | 18:18

Sorry mede Nederlanders maar Nederland is echt helemaal de weg kwijt, ik ga er ook nooit maar dan ook nooit meer wonen.

Laikamule | 08-03-15 | 18:18

Deze meneer heeft altijd een nieuw excuus paraat om niet te hoeven werken.
Dat betekent dat mijn zuurverdiende geld gebruikt wordt om hem dat te laten blijven doen.

Petskast | 08-03-15 | 17:55

Natuurlijk zijndie commentaren in " dit is de dag" niet mals en ik zie ook geen verband hiermee dat je dan ineens een haatdragende christenbanaan zou zijn. Mensen die misbruik maken van het systeem aanpakken en aan de schandpaal nagelen lijkt me een heel normale zaak.

matrixbluepill | 08-03-15 | 17:53

@Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:39
Dat kan maar dan heb je dit, denk ik, wel zelf ooit aangeven.
Maar hieronder 'n spiegeltje van *davimore*, direct mag het misschien wel van Joris.
https://dumpyourphoto.com/photo/nL6Ume97BT 2 keer klikken dan is het goed leesbaar.

Boris die Sauertopf | 08-03-15 | 17:53

@Bierosaurus | 08-03-15 | 17:35
Ghostery blokt standaard Disqus https://static.dyp.im/1OviaCKDwM/310ac47172716b09dd5c0777fa520934.jpg
Echter dat is in Opera (turbo aan), in FireFox ga ik het niet proberen lukt waarschijnlijk niet plus ik mijn privacy lief heb.

Boris die Sauertopf | 08-03-15 | 17:49

@Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:39
Nee ik heb ook Adblock en ik kan er wel bij. Je kan het uitzetten voor die pagina kijken wat er dan gebeurd.

Vageling | 08-03-15 | 17:48

@michello | 08-03-15 | 17:44
Of gewoon stacaravans ipv Portakabins, da's ook goed.

michello | 08-03-15 | 17:47

Wat een lamzak..1..807,00 Euro elke maand handje-contantje, niets kunnen en te beroerd zijn om iets te doen. Dus als je een kind hebt, is het logisch dat je niet meer werkt, omdat anders je kind de BSO 'papa' gaat noemen. Praat eens met al die ouders. Dit is dus geen vent, maar gewoon weer een parasiet.

salsaparilla | 08-03-15 | 17:46

Ik vind dat iemand die categorisch werkt weigert gewoon een basisfiets en een bonnenboekje voor de voedselbank moet krijgen, plus periodiek wat herbruikbare kleding, meer niet. En aan de rand van de stad wonen in community's van 2-hoog gestapelde, ingerichte Portakabins: boven douchen en koken, beneden wonen en slapen. De samenleving zorgt zo alsnog voor u en dit is altijd nog een pak humaner dan de straat op schoppen, dacht ik zo. Als we er asielzoekers in kunnen laten wonen, dan kunnen we er ook categorische werkweigeraars in kwijt. De normale woningen zijn dan voor de mensen die het kunnen betalen. Misschien motiveert dat wat, ik denk het wel.

michello | 08-03-15 | 17:44

Helaas is het een feit dat je beter niet kan werken want je krijgt veel dingen gratis.

Door al dat gratis word de arbeids-ethiek ondermijnd.

De hoofdreden waarom de meeste gelukszoekers naar landen als Nederland komen is voor al dat "gratis".

En niet omdat ze ons waarden en normen patroon waarderen.

Natuurlijk moet al dat "gratis" worden opgehoest door de werkenden die steeds meer belast worden om op te draaien voor de mensen die willen werken voor hun levensonderhoud.

Brenjtje | 08-03-15 | 17:44

Ik heb ook van allerlei karweitjes verricht, om de tijd tussen werk en een andere opleiding te overbruggen. Onder mijn nivo? Ik denk niet in dat soort termen als er geld op de plank moet komen. En het is best wel leuk om eens ander simpel werk te doen en andere koppen te zien.

Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:41

Wat ik ergens nog het meest treurig vind is dat meneer nu 1807 EUR netto per maand krijgt. Zou meneer gaan werken in een FT (38/40 uur) positie gaat hij waarschijnlijk er al 400 tot 500 op achteruit. Geven ze hem PT zelfs dan nog behoorlijk meer. Was volgens mij toch ook een regeling voor als hij het dan nog steeds niet kan bolwerken. Ik denk dat dat een beetje de kern van zijn laksheid is.

Het gegeven ernaast dat een '9 tot 5' baan een must is gezien zijn dochter van 11. Of vroeger whatever. Hopeloos dit. Oogt ook niet echt de slimste. Dus waarschijnlijk ongeschoold werk. Vaak ploegendiensten. Vindt daar maar een oplossing voor. Gestimuleerd wordt hij niet. Korten doen ze ook niet dus waarschijnlijk voldoet hij wel aan de eisen voor bijstand. Maatwerk hier. Aan een FT baan helpen en monitoren of het financieel haalbaar is.

Vageling | 08-03-15 | 17:40

Ik vind meneer van het zelfde nivo als managers etc. in (semi)overheidsdienst, belastingontwijkend bedrijfsleven en de diverse leden van het koninklijk huis.

renevanveldhoven3965 | 08-03-15 | 17:39

@Pantheist | 08-03-15 | 17:19
ja, prima, maar neem dan geen uitkering aan. Na mijn studie Bedrijfskunde heb ik nog gewoon in een winkel gewerkt voor 10 euro per uur.

Een uitkering is daar niet voor mensen die niet willen werken.

Waarom heeft een bijstand uitkering ook niet gewoon een maximum van zeg 10 maanden oid? Daarna gewoon € 0,- Dan kunnen al die types wel ineens een baan vinden.

Henk de Vries2074 | 08-03-15 | 17:39

Boris die Sauertopf | 08-03-15 | 17:28
Mogelijk mij adblock plus dus?

Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:39

Nietvoordekat | 08-03-15 | 17:21
Dus ja eigenlijk. ;)

Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:37

@Muxje, ja er zijn inderdaad figuren die niet willen en leven op de samenleving, die ondervinden dan ook alle ongemakken daarvan, ik zou niet willen ruilen.

Maar zomaar even uit de maatschappij stappen als je suggereert zit er helaas niet in, ook daar is door hogerhand van alles aan gedaan om je van die gedachte af te brengen.
We leven in een maatschappij waar je niks anders bent dan een slaaf die de rijke corrupte elite aan de macht moet houden.

pickalilly | 08-03-15 | 17:37

Bij de voedselbanken wordt het wel steeds drukker. Hoe verklaren we dat.

Piet Karbiet | 08-03-15 | 17:35

Boris die Sauertopf | 08-03-15 | 17:28

Disqus wordt niet geblokt, zelfs niet door ghostery.
Kan die pagina met die reacties gewoon benaderen, wel na cookie accept.
Het zal wel met de IP adressen te maken hebben die inmiddels berucht zijn.

Bierosaurus | 08-03-15 | 17:35

GVD, kan de comments niet lezen.

funkyd | 08-03-15 | 17:34

1807 euro per maand. Hoe is dat mogelijk? Welke subsidies krijgt deze beste man in vredesnaam? Bijstand, kindertoeslag, huurtoeslag, zorgtoeslag. Maar dan nog is 1807 een aardig normaal salaris in Nederland waar eigenlijk heel veel mensen het van moeten doen. Naja, het is natuurlijk wel zo dat heel veel mensen tweeverdieners zijn, maar het is een redelijk modaal individueel salaris. Ik begrijp dat het in zijn (ongeschoold) geval veel verstandiger is om in de bijstand te blijven, aangezien hij er anders 400 euro netto op achteruit gaat!

Dannydekr 2.0 | 08-03-15 | 17:33

@bij gelegenheid | 08-03-15 | 17:27

Ik ben het volkomen oneens met dat omhoog gevallen veilingmeestertje. Serieus, 7 jaar doen over een studie "kunstgeschiedenis" getuigt nou niet bepaald van intellect. Per ongeluk had je het al in vier jaar moeten halen.
.
Mensen die werken verwerven wat mij betreft rechten die zulke contractvormen uitsluiten. Overigens moeten die rechten niet doorslaan zoals dat vroeger in Nederland was.
.
Maar goed, we praten D66 hier. Politiek ten koste van de gewone Nederlander.

Parel van het Zuiden | 08-03-15 | 17:33

Luie flikker...... ik werk dus fulltime in onregelmatige dienst voor 500 euro meer dan die uitvreter per maand krijgt toegeschoven

robdeventer | 08-03-15 | 17:32

Tietmier | 08-03-15 | 17:12
Verder moeten zowel de loonbelasting als de bijstandsuitkeringen omlaag. het wordt hoog tijd dat hard werken weer interessant wordt, ook voor Jan Modaal.

Die uitkeringen mogen best zo blijven, maar ik wil wel graag een verschil zien aan loonbelasting en andere inhoudingen zodat je minimaal 30% netto meer overhoudt dan iemand die niet werkt.

Bierosaurus | 08-03-15 | 17:31

@pickalilly 17:23: Wel even 2 dingen uit elkaar halen. Ja, de consumentenmaatschappij is doorgeslagen en we worden in een ratrace gedwongen om elke dag als een idioot te werken voor die leasebak en dat rijtjeshuis, yada yada yada. Aan de andere kant, in elk geval hebben we die kar en die smartphone tenminste.

Maar belangrijker: als je vindt dat de maatschappij verrot is, dan nodig ik je uit om er uit te stappen en een alternatief leven op te bouwen, of dat nu hier of in het buitenland is. Maar wie zijn alternatieve levenswijze baseert op gratis geld van de door hem zo verguisde maatschappij, die is er niet uitgestapt maar heeft gewoon een kutsmoes gevonden om 's ochtends niet vroeg uit de veren te hoeven.

Muxje | 08-03-15 | 17:30

@Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:11
Disqus wordt dan zeer waarschijnlijk geblokt door een of andere extensie (terecht overigens).

Boris die Sauertopf | 08-03-15 | 17:28

davimore | 08-03-15 | 17:19
De eerste was lievv, maar onbruikbaar maar de 2e kan ik goed lezen. Bedankt.

Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:27

Sorry, maar ik ben voor Mike. En ik HAAT uitkeringstrekkers. Wat een achterlijke show man.

Hans Gruber | 08-03-15 | 17:27

@Pantheist | 08-03-15 | 17:19

Van alles gedaan om mijn studie te bekostigen. Magazijnen, koerieren, kippen vangen, schoonmaken, en wat al niet meer. Niets tegengekomen waar een academicus te goed voor is. Figuren die menen dat een baan "onder hun nivo" is moeten bij het uitspreken daarvan meteen een bitch slap krijgen. Ze hebben immers geen baan, dus geen nivo.
.
Sowieso, leven op kosten van anderen terwijl je kunt werken is onder elk nivo. Zelfs een BOA staat hoger in mijn achting...

Parel van het Zuiden | 08-03-15 | 17:27

Parel van het Zuiden | 08-03-15 | 17:21
Een mislukte veiling -wannabee- meester opteert voor een aantal dagen terug tijdens een *debat* voor meer flexwerkers, meer 0uren contracten. Nah, moeten wij, als hardwerkenden, niet willen. toch?

bij gelegenheid | 08-03-15 | 17:27

Pantheist | 08-03-15 | 17:19
Alsof reaguurders hier nooit werk hebben afgewezen wat onder hun niveau was.

Naar aanleiding van uw sollicitatie als werkgever laat ik u weten dat de keuze niet op u gevallen is.
Ik wen u veel succes met het vinden van geschikt personeel.

Hoogachtend.....

Bierosaurus | 08-03-15 | 17:26

Gezond maar niet willen werken. Ik begrijp zo'n houding niet.

Canis Spurcus | 08-03-15 | 17:24

Deze man heeft 100% het gelijk aan zijn zijde.
Deze maatschappij vraagt zoveel van een mensenleven dat je ervan uit kan gaan dat als je voldoet aan de verwachting van de maatschappij je kinderen opgevoed worden door BSO's.

Vele zien niet eens meer in dat ze totaal slaafs zijn aan deze maatschappij omdat ze zo nodig een coole car, vet huis en de nieuwste smartphone in de zak moet hebben.

Enge ontwikkeling dit, ik werk me als zelfstandige ook te pletter voor diezelfde 1850 euro maar ben het met deze beste man eens dat we doorgeslagen zijn in deze maatschappij.

pickalilly | 08-03-15 | 17:23

He Stift, het is ook nooit goed voor jou met Christenen. Zijn ze een keer terecht boos omdat iemand misbruikt van het systeem, dan zijn het hypocriete christen h*****n. Wordt het zelfde item hier geschreven, dan is het terecht dat de reaguurders hem van alles en nog wat toewensen en kwaad worden vanwege onterechte gebruik van het systeem.
Dus Stift:muil houden en wel consequent blijven, lamlul.

loser | 08-03-15 | 17:22

Netjes van Mike dat hij voor zijn dochter wil zorgen, zouden meer ouders eens moeten doen..

En ja, het systeem is fout.

Boris die Sauertopf | 08-03-15 | 17:22

En hij krijgt niet eens een nieuwe Miele?
Godverdetyfus.

Piet Karbiet | 08-03-15 | 17:22

@Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:12
Nope, Enschede.

Nietvoordekat | 08-03-15 | 17:21

Allemaal peanuts vergeleken met de miljarden Euri die Nederland weg weet te pissen richting Brussel om daarmee de garantie te geven dat de ouderen daardoor hun luier drie dagen vol mogen zeiken zonder tussentijds verschonen.

Klier van Bartholin | 08-03-15 | 17:21

Biblisch? 'Bijbels' zeggen we in het Nederlands.

Diotima | 08-03-15 | 17:21

Tsja, wanneer je op andermans kosten leeft heb je wat mij betreft elke vorm van feedback, hoe negatief ook, maar gewoon te billijken. Uitvreters horen als uitvreter behandeld te worden. Je kunt er altijd voor kiezen om zelf voor je kostje te zorgen.

Parel van het Zuiden | 08-03-15 | 17:21

Wanneer houden we eens op met de verzorgingsstaat? Vangnet is prima maar het enorme aantal parasieten is beangstigend.

De Koreaanse Slet | 08-03-15 | 17:19

Alsof reaguurders hier nooit werk hebben afgewezen wat onder hun niveau was. Ik ken mensen die met een universitaire graad aankomen bij een uitzendbureau en dan komen ze alleen maar aan met callcenter werk en dat soort onzin. Dan kan ik me voorstellen dat je dat liever niet doet. Maar goed, iets zegt me dat Mike niet bijzonder hoog geschoold is.

Pantheist | 08-03-15 | 17:19

-weggejorist-

davimore | 08-03-15 | 17:19

Ik wist niet dat Bakito een dochter had. Het arme schaap.

brutus68 | 08-03-15 | 17:18

-weggejorist-

brutus68 | 08-03-15 | 17:18

Ik hoorde dat er in het leger nog wat tanks geverfd moeten worden....

edelpils | 08-03-15 | 17:17

Achtienhonderd euro! Netto! Daar moet ik godverdomme bijna een hele week voor werken!

VanBukkem | 08-03-15 | 17:17

lol, wordt dat ding verkleint zodat je nog geen reet kunt lezen... my god...

davimore | 08-03-15 | 17:16

zowel die mike als die kunst kudt zijn de uitzuigers van de samenleving,en dit soort idioten maken het dus duur voor u en mij ,ik zeg elke maand 25 euro korten ,net zolang tot ze allen werk hebben ,en dat gelul er is geen werk is kul!!

ShoveASockinit | 08-03-15 | 17:15

Voor degene met cookie-problemen een screenshot: imgur.com/v3KDVQN

davimore | 08-03-15 | 17:15

Jaloerse EO-reaguurders. Meneer heeft al het paradijs op aarde, terwijl zij moeten wachten en hopen op een hiernamaals.

kapotte_stofzuiger | 08-03-15 | 17:15

Ook hier iemand waarbij de cookie accepteer knop niet werkt en geen reacties kan lezen.

Mesmer | 08-03-15 | 17:14

Sja, het bieden van de mogelijkheid jezelf tot kneus te laten bestempelen geeft de verrijker(s) alhier nochtans de moed vele, vele ontberingen te willen ondergaan alvorens zich te kunnen settelen.
Meer, meer& meer economie- verrijkende kneuzen.

bij gelegenheid | 08-03-15 | 17:14

Ik vind ze nog vrij mild in de comments. Ik tel nul keer het woordje tyfus.

VanBukkem | 08-03-15 | 17:13

Eigenlijk kan ik die EO commenters geen ongelijk geven. Meneer moet een schop onder zijn hol krijgen, meneer is een lui varken. Verder moeten zowel de loonbelasting als de bijstandsuitkeringen omlaag. het wordt hoog tijd dat hard werken weer interessant wordt, ook voor Jan Modaal.

Tietmier | 08-03-15 | 17:12

Ze vergeten de vrijstellingen voor gemeentebelastingen e.d. die er in de bijstand ook nog bijkomen. Een minimumloner moet dat wel gewoon ophoesten.

Piet Karbiet | 08-03-15 | 17:12

Zit je ook in het buitenland Nietvoordekat?

Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:12

De ouders hadden hem bij de geboorte Mieke moeten noemen, vrouwen hebben ook dat soort argumenten.

AbleArcher13 | 08-03-15 | 17:11

Stukje gekeken.
Prikte na 3 minuten door alle lulkoek van deze gozert heen.

Gerrit gordijnstok | 08-03-15 | 17:11

Ik kan helemaal geen reacties lezen. Ook niet als ik de cookies toesta

Graaf van Egmont | 08-03-15 | 17:11

"Om reacties te kunnen lezen en/of schrijven moet je toestemming geven voor het plaatsen van cookies.
Klik hier als je toestemming geeft voor het plaatsen van cookies bij het bezoek aan de websites van de Nederlandse Publieke Omroep. Of pas hier je cookie-instellingen aan."

Als die "klik hier" nou ook zou werken, zou het helemaal mooi zijn. Iemand een screencapje?

Nietvoordekat | 08-03-15 | 17:08

Uitkeringen zijn er voor arbeidsongeschikten en om het na ontslag een paar maanden uit te kunnen zingen. Maar dan zorg je dat je een baan hebt. Er is werk zat zolang wij Polen de klotekarweitjes laten doen. En dan kunnen de belastingtarieven ook naar beneden.

varkensboer | 08-03-15 | 17:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken