Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur kijkt weg in <s>repo</s> sketch over wegkijken

Nu we het toch al over waarheidschennis en geschiedverkrachting hebben: Nieuwsuur deed ook z'n staatsgesubsidieerde deel weer gisteren. De sketch die het NPO vlaggenschip de vlag op de NPO modderschuit maakte van het laatste Britse misbruikschandaal in Oxford was op het koddige af. 373 Britse meisjes konden 16 jaar lang verkracht worden door bendes Brits-Pakistaanse moslimmannen, omdat de instanties omwille van culturele gevoeligheden jarenlang wegkeken. Vier minuten lang werd in Nieuwsuur gesproken over de ernst van deze kwestie, over hoe misbruikschandalen Engeland teisteren van Rotherham en Rochdale tot Bradford, Bristol en de Britse NPO, en over hoe premier Cameron nu openlijk oproept tot het stoppen met wegkijken. Want ook in Oxford lag policor doen of je neus bloedt weer aan de basis van het feit dat het grootschalige, georganiseerde misbruik van jonge meisjes 16 (zes-tien) jaar lang door kon gaan. Ja, dat wegkijken moest maar eens stoppen, beaamde correspondent Tim de Wit in London, en hij verwees naar de "jarenlange cultuur van ontkenning" waar Cameron zich boos over maakt. Maar denkt u dat Nieuwsuur in die 4 minuten ook maar 1 keer feiten en duiding gaf over de (quote Eddy Terstall) 'patriarchale en suprematiegedreven ideologie' achter de verkrachtersbende? Neen. Geen woord. En dat maakt het item dus zo koddig, ware het niet zo godvergeten struisvogel-stompzinnig: vier minuten praten over het probleem van wegkijken, terwijl je wegkijkt. Dat verzin je niet. Nog een keer Terstall: "Feiten verzwijgen is niet de manier om met xenofobie om te gaan." En zo is het. Cameron wil in Engeland gevangenisstraffen tot 5 jaar voor wegkijkers in de sociale en maatschappelijke dienstverlening. Dat zijn categorieën waar de NPO ook onder valt. Zullen we Marcel Gelauff en Nieuwsuurbaas Joost Oranje maar gewoon uitleveren aan de Britten?

Reaguursels

Inloggen

Die beerput is zo diep en zo smerig, dit is slechts een afleiding van wat de elite zelf doet. Ongelofelijk dat er nog geen koppen rollen. letterlijk. www.youtube.com/watch?v=5LItAcLMRdA&a...

pfffft! | 04-03-15 | 23:03

Suerte Piet | 04-03-15 | 14:41
Dank u voor de link. Ik vind m zelf vooral 100% van toepassing op links en overig weg met ons volk.

BlowingBubbles | 04-03-15 | 22:12

....
Dit gespuis hoort te hangen, en de wegkijkers ook. En de Islamitische gemeenschap mag wat mij betreft wel degelijk nadelen ondervinden hiervan. Niks geen gezeik over "over één kam scheren". Dit is te groot om te negeren, en de misdaden vloeien overduidelijk voort uit de Islam. Wederom, als de verhoudingen omgedraaid waren geweest, zou de blanke Brit er collectief voor gestraft worden. Nou ja, duizenden kinderen zijn al collectief gestraft door de policor wegkijkers.
Piet van het Padje | 04-03-15 | 12:40

Volgens mij is Piet helemaal niet van het padje.

xspalm | 04-03-15 | 20:48

Ik heb het niet gezien... zat ff weg te kijken.

Schietmijmaarlek | 04-03-15 | 19:27

de grootste wegkijker zit in Rotterdam Gudde voorzitter van Feyenoord.

istawa | 04-03-15 | 19:23

Dat is dezelfde Twan die tegen Jeremy Paxman durfde te zeggen dat hij het WEL zou aankaarten bij de BBC in verband met een misbruikzaak...
Maar dat was dan ook een bekende BLANKE ENGELSMAN.
Als deze meneer een okerbruine MOSLIM geweest was dan had hij zijn (LAF)bek wel dichtgehouden.

meneer Q | 04-03-15 | 18:19

Misschien moet "wegkijken" maar net zo strafbaar gesteld worden als de Holocaust ontkennen.
Enfin, dan gaat Joop.nl eraan....

knerf | 04-03-15 | 17:52

over wegkijken gesproken : broccoli (c)monsanto ??
waarschuwing .. dit gaat helemaal fout, zeker straks met die TTIP, dan kunnen Amerikaanse multinationals afdwingen dat bepaalde groenten niet meer 'vrij' verbouwd mogen worden tenzij, de zaden van dat bedrijf zijn gebruikt en anders moet een EU lidstaat de 'schade' betalen.
- www.nu.nl/binnenland/4004213/steeds-me...
- www.ip-watch.org/2013/05/24/epo-still-...

(c)ZWITSUL | 04-03-15 | 17:16

De normen verschuiven, over drie jaar zal bij een dergelijk schandaal door Nieuwsuur genoemd worden dat de meisjes in kwestie zich weigerden aan te passen aan de kledingsvoorschriften van de heersende cultuur in hun wijk.

Peter R. de Vries en Freek de Jonge zullen dan uitgenodigd worden om te uit te leggen dat deze kinderen het uitgelokt hebben door in korte rokjes en met korte mouwen rond te lopen.

Asimov6 | 04-03-15 | 17:10

NPO is het propaganda kanaal voor de linksmens. De hele dag door op radio1 politiek correct gewauwel.
Net Teeven gehoord die zich met hand en tand moet verdedigen tegen een nieuwe kinder pardon regeling. Vorig jaar de hele riedel gehad met honderden kinderen inclusief gezinnen die onder grote druk mochten blijven, allemaal opgestookt door links, gaat het nu weer beginnen. En de gutmensch en het NPO met Twan Huys en Tweebeeke staan weer te trappelen om weer een hetze tegen Teeven te beginnen.

lanexx | 04-03-15 | 16:57

NPO bepaalt voor ons dat het benoemen van de groep misbruikers voor ons geen relevante informatie is.

Dirk III | 04-03-15 | 16:22

"De onderzoekscommissie publiceerde vandaag haar resultaten.Uit het onderzoek blijkt dat autoriteiten langs elkaar heen werkten."

Het is op een bepaalde manier toch ook héél knap om 10 jaar lang, meldingen van honderden misstanden, zodanig langs elkaar heen te laten werken dat nooit iemand in de gaten heeft wat er speelt.

bodemloos | 04-03-15 | 16:07

Zag het gister ook op het nieuws, ik wist al dat het moslims waren, ik wachtte erop dat het bevestigd zou worden maar neen. Ze hebben enkel weer bewezen dat de media's hier net zoals in china en rusland gewoon baised zijn.

Blobber_NL | 04-03-15 | 15:48

Presenteert Wilders tegenwoordig het Sport Journaal?

Watching the Wheels | 04-03-15 | 15:26

Raar toch dat ik dat gister al wist ofschoon deze policore pompoenkoppen er alles aan deden om maar zelfs de schijn te wekken dat het om moslimistisch banditisme zou gaan. Maar toen de naam Rotherham viel wist ik het zeker. De Azijnbode stelde mij vanmorgen niet teleur door ook nog even te schetsen hoe erg dat Oxford buiten de historische stadskern eruit ziet. No place I wanna be, behalve voor kebab, ja dat dan weer wel..........

gamlakuk | 04-03-15 | 15:25

LOL! Twan Huijs! Wat verwacht je!?

Ales | 04-03-15 | 15:17

Meneer Savage en meneer Demmink ben je nog vergeten.

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 15:14

Nieuwsuur is niet objectief en ze hebben alleen maar gekleurd nieuws. Ik kijk er niet meer naar. Hoef ik me ook niet ergeren aan die overbetaalde Twan Huys

FrankOngerust | 04-03-15 | 15:09

Heel erg hoe een vrije nieuwsbron toch overduidelijk er voor kiest om steeds maar weer een onderwerp te mijden.Geen pvv fan maar deze verkiezing er toch maar eens wel op stemmen.Gewoon omdat de Npo er in slaagt om mij elke keer verontwaardigd achter te laten met hun (s)linkse manier van presenteren.

dopey-d | 04-03-15 | 14:57

"Neen dus. Onder 'witte gelovigen' zijn ook kindermisbruikers maar die gebruiken geen geweld en intimidatie,"
Dhr. de Wit | 04-03-15 | 12:39
-----
Hou es op zeg. In de categorie wegkijken doe je het aardig.

harstef | 04-03-15 | 14:56

@meneer Q | 04-03-15 | 13:33
Thuisonderwijs is voor iedereen een optie. Je moet alleen zo verstandig zijn om je kind nooit op een school in te schrijven, anders krijg je dus geheid instanties aan je deur.

Er was een school, volgens mij het voormalig ICA, waarbij de (islamitische) ouders eisten dat de school open bleef. Dat lukte niet, en toen begonnen ze te 'dreigen' met het geven van thuisonderwijs.

Oftewel; hardwerkende thuisonderwijzers werden weer eens negatief in de schijnwerpers gezet, voor een stel varkens dat alleen aan hun kids wil leren hoe ze met hun kont omhoog moeten zitten om zegen te ontvangen.

LibertarianTeacher | 04-03-15 | 14:52

Is dat nou framen: "100-den meisjes uit de universiteitsstad Oxford ..."?
Volgens mij waren noch de daders, noch de slachtoffers student/professor, maar het sjiekt het verhaal wel aardig op zo. De suggestie dat het iets met de universiteit te maken had...

harstef | 04-03-15 | 14:50

Van die koppen krijg je als man al nachtmerries, wat moeten die jonge meiden dan voor een depressief kutleven tegemoet zien.

Suerte Piet | 04-03-15 | 14:43

@XaleX_2 | 04-03-15 | 14:38
Maakt niet uit je hebt wel gelijk, dat lijkt me het voornaamste.

pluk-87 | 04-03-15 | 14:41

@GS, de video's zaten bij het verkeerde artikel en dus mijn reaguursel nu ook.

XaleX_2 | 04-03-15 | 14:38

€8.000 voor het bouwen en onderhouden van een website is niet een buitenproportioneel bedrag dus op dat punt is er niets mis. Het feit dat het bedrijfje van haar zoon is opgestart een paar maanden voor dat contract is wel bedenkelijk natuurlijk. Als je zelf je mond vol hebt over integriteit dan kan je maar 1 conclusie trekken, maar dat doet de PVV niet. Het lijkt bijna wel een gevestigde partij!

XaleX_2 | 04-03-15 | 14:37

@eenbelangrijkiemand | 04-03-15 | 14:01
Niet zo pessimistisch doen. De meeste zandbakbewoners kunnen toch niet zwemmen.

VerenigingVanDieven | 04-03-15 | 14:31

Gelukkig hebben hebben wij in NL geen "jarenlange cultuur van ontkenning". Daar pakken wij dit soort koeltoer problemen aan. Oh! Kijk een vogeltje!

Libertarianism | 04-03-15 | 14:28

nog iets over de netneutraliteit die er toch aangaat want er zijn EU bobo's met hele diepe zakken blijkbaar.
' De Europese landen willen ook het plan voor Europese netneutraliteit afzwakken. Ze zouden willen het principe van netneutraliteit wel instellen, maar internetproviders mogen tot op zekere hoogte toch onderscheid tussen verschillende typen internetverkeer maken.

In Nederland geldt er al sinds 2012 netneutraliteit, waardoor internetproviders specifiek verkeer niet extra mogen belasten, blokkeren of langzamer mogen maken. Het is bijvoorbeeld niet toegestaan extra geld te vragen voor toegang tot Whatsapp, Youtube langzamer door te geven dan een andere dienst of bepaalde apps of sites blokkeren.'

(c)ZWITSUL | 04-03-15 | 14:18

Het is het resultaat van een giftig mengsel van islam, antiracisme en islamofobiefobie; mensenoffers op het altaar van de multikul. Het Telegraph artikel is een belangrijke vooruitgang omdat ze de moslimachtergrond noemen. Tot nu toe hadden ze het hoogstens over "Azians", hoogst beledigend voor andere Aziaten en ook niet meer te handhaven omdat ook mohammedaanse Somaliers zich eraan schuldig maken. Hopelijk komen ze er binnenkort ook eens aan toe zich af te vragen waarom juist moslims zich zo gedragen.

Phocas | 04-03-15 | 14:09

misbruik in de linkse kerk, daar kan nog niet vrij over gesproken worden, daar is het Vaticaan net even wat moderner.

Ron_Paul | 04-03-15 | 14:08

Valt niet mee om slecht te praten over hetgeen je jarenlang hebt gepredikt als zijnde multiculturele verrijking?!?!? My ass!

Willy Keutel | 04-03-15 | 14:04

Ach, het is nog even wennen voor de NPO. Wegkijken is een tweede natuur geworden, en dat leer je niet in één keer af, dat duurt even. Net zoiets als met roken. Je weet dat het een slechte gewoonte is, je wilt er eigenlijk al lang mee stoppen maar willens en wetens ga je er vrolijk mee door, want het voelt zo lekker, zeker als die anderen ook roken.

Schoorsteenveger | 04-03-15 | 14:02

Ach, kan mijn woorden van zo'n 3 jaar geleden wel blijven herhalen maar waar het in het kort op neer komt 'wij zijn er gloeiend bij'. Deze westerse maatschappij is verdoemd ten onder te gaan en dat zal ook gebeuren. Met dank aan de bekende wegkijkers en het linkse islam faciliterende tuig.

eenbelangrijkiemand | 04-03-15 | 14:01

Een regering die wegkijkt, een groot deel van de media die wegkijkt, een volk dat grotendeels volgzaam wegkijkt en kritiekloos op wegkijkers stemt. Nekpijn ontwikkelt zich tot een epidemie in de toekomst.
Niet wegkijken maar wegwezen is het medicijn.

miss error | 04-03-15 | 13:53

Ik mis "Faber" en "Die-Wilders". Of moet er nog een koppeling gezocht worden. Trouwens bij Radio1 (Meurders) was Die-GL voorman in het nieuws Zou het gaan over de bedreigingen tegen de PVV ? Geen letter.

Kamervraag | 04-03-15 | 13:52

Hoe anders had dit item er uitgezien als het een groep kaalkopjes was die deze delicten had gepleegd.

Alpha Runner | 04-03-15 | 13:45

Wat is er nu moeilijk aan om iets te benoemen.
Als Hollanders dit zouden doen is het Hollands tuig.
Nu is het Moslimtuig.
Het grote woord is eruit en het doet geen pijn.
We weten waar we het over hebben.

onnosel | 04-03-15 | 13:44

@Bakito | 04-03-15 | 12:19
Inderdaad, kom op, misschien iets met koloniaal verleden? Moet wel lukken toch.

pluk-87 | 04-03-15 | 13:42

De MSM zijn een verlengstuk van een gevaarlijke elite in dit steeds dommere land, geen echte journalistiek maar loopjongens voor de macht. Zo wisselde de Turkse justitie 22 stukken uit over de zaak Saban-de-pooier en als het over VVD-dino Demmink gaat meldt het OM gebrek aan medewerking, geen briefje mogelijk.
Gelukkig zijn er nog fatsoenlijke mensen in dit land dat vanaf 1999 gegijzeld wordt.

grindbak | 04-03-15 | 13:41

Maar Nieuwsuur duidt het toch duidelijk: klassejustitie. En zoals in een goed kalifaat mogen moslims meer dan anderen.

frank87 | 04-03-15 | 13:40

@Bakito | 04-03-15 | 12:19
Ik weet dat creativiteit niet te dwingen valt, maar komaan een 1e opzet moet toch wel kunnen na bijna 1,5 uur?

MarcS | 04-03-15 | 13:40

-weggejorist-

Ellada | 04-03-15 | 13:33

BlowingBubbles | 04-03-15 | 13:26
=
In DIT land kunnen bepaalde streng-gelovige moslims hun kinderen ook "thuisonderwijs" geven!
Waar ze uiteraard hetzelfde voorgeschoteld krijgen als in uw overzicht.
Moet je eens proberen als blanke Nederlander; je krijgt zo 20 instanties op je nek.

meneer Q | 04-03-15 | 13:33

Die Rik Nogwatdinges tegen correspondent de Wit (geen familie gelukkig!): "Alweer een misbruikschandaal in Engeland. Hoe is dat toch mogelijk?"

Het ergste is niet eens de vraag, maar de toon waarmee ie em stelt, zo van "ongelooflijk, wow". Alsof ie gisteren geboren is. Bah!

Dhr. de Wit | 04-03-15 | 13:33

Als ik dan die figuren van Nieuwsuur hoor leuteren, mompel ik vaak, "Wat denkt die lafaard nu werkelijk. Gelooft hij echt wat hij zegt, of is hij niet goed bij zijn hoofd? Een ongelukje gehad in het verleden"

Mantisomantis | 04-03-15 | 13:28

ja maar in Nederland is het nog altijd een ongeschreven regel (daterend uit de jaren zeventig/tachtig) dat de afkomst van een dader niet relevant is. Maar dat geldt alleen wanneer de dader een niet westerse achtergrond heeft, er zijn nooit problemen om pakweg polen of bulgaren te benoemen. Het blijft merkwaardig, dat krampachtige gedoe wanneer het om islamitische daders gaat.

drijflijk | 04-03-15 | 13:27

Ik vrees de komst van een der grootste NL wegkijkers 'het kereltje ..
Vraag hem ' paspoort afnemen van islamitisische Syrie gangers die terugkeren ' en luister naar zijn vage dhimmitude antwoorden.

(c)ZWITSUL | 04-03-15 | 13:27

Gies van Agt | 04-03-15 | 12:38
Dank voor uw link! Ik knip even een stukje van het artikel in deze tegel. Het stukje over de Pakistaanse jongen die op een madrasa in Birmingham bepaalde denkbeelden over vrouwen had meegekregen. Te vrezen valt dat de kinderen straks in de Mega Madrasa in Gouda (uw weet wel, die van D666, Groen Link, VVD en PvdA)ongeveer hetzelfde gaan leren:

Back in January, there was a profoundly disturbing case at Nottingham Crown Court. Adil Rashid, who had “raped” an underage girl, was spared a prison term after the judge heard that the naïve 18-year-old attended an Islamic faith school where he was taught that women are worthless. Rashid told psychologists he had no idea that having sex with a willing 13-year-old was against the law; besides, his education had taught him to believe that “women are no more worthy than a lollipop that has been dropped on the ground”.

If the fresh-faced Rashid had picked up that view in a madrassa in Karachi it would be profoundly depressing, though not surprising. But the school he attended was in Birmingham, for heaven’s sake! Although it cannot be named for “legal reasons”, the school is voluntary-aided – mainly funded by the taxpayer. At this hugely popular Islamic school, where a majority of pupils are from a Pakistani background, boys and girls are taught in separate classes; a segregation policy no normal comprehensive could get away with.

Rashid’s barrister said: “The school he attended, it is not going too far to say, can be described as a closed community.” So, the defence against a rape charge by a young Muslim living in 21st-century Britain was not just ignorance of the law (which should be no defence at all). It was that the law and, indeed, the values of the wider country, were irrelevant in his Islamic school, even though it was a state institution funded by citizens who would go straight to jail if, for instance, they tried to have sex with a child.

BlowingBubbles | 04-03-15 | 13:26

Wegkijken? Ik zou het eerder bewust wegkijken noemen want ze weten natuurlijk waar het om gaat maar willen gewoon niks zeggen over die shit.
Gisteren nog gereageerd bij nu.nl maar mijn reactie werd vlug weggehaald omdat ik het woordje islam gebruikte.
In Rotherham waar de politiebaas weg moest net als de gemeenteraad beginnen de paki's weer opnieuw met meisjes te pakken.
Want zij zijn onrein en mogen gepakt worden van Mo.
Snap je NPO?

pejoar | 04-03-15 | 13:23

@Berthe | 04-03-15 | 13:19
Nederland? Ik bedoel, zo langzamerhand kunnen we NL wel zo duiden toch?
*blinde driftaanval op voelt komen *

Botte Hork | 04-03-15 | 13:21

Dacht even dat ik naar Jiskefet aan het kijken was..
Xenofobie, islamofobie en racisme! (al die verdomde bekeerde kudt-blanken die zich bij IS aansluiten..)

We zijn verloren. Weg-Met-Ons wint en duizenden verkrachte meisjes in Europa dienen het Grote Doel: Weg met onze Cultuur!

RickH | 04-03-15 | 13:21

Kanone. Het is echt nationale WEgMetOns-dag he?

Driewerf Hoezee | 04-03-15 | 13:20

Ik kijk er niet eens meer naar. Ik kijk weg van Nieuwsuur. Het lijkt wel of de moslimgemeenschap geld schuift aan de NPO om weg te kijken. Anders kan ik het niet verklaren

Waakvlam | 04-03-15 | 13:19

De Grote Wegkijkpolka!
Binnenkort op alle Nederlandse zenders:
de Nationale Wegkijkwedstrijden
voor de winnaars een mooie ingelijste IS-VLAG.

meneer Q | 04-03-15 | 13:19

Hoe was dat ook alweer met waar en in welk moslimland werd de meeste porno gekeken ?

Berthe | 04-03-15 | 13:19

Maaiveld | 04-03-15 | 12:27
Inderdaad, daarom is het zo vreemd dat hier de Islam geheel niet genoemd wordt. Zou ook met de komende verkiezingen te maken kunnen hebben. Overigens hoor je in het NPO nieuws ook nooit iets over het giga probleem dat de Zweden hebben met verkrachtende moslims.

BlowingBubbles | 04-03-15 | 13:16

@Bakito | 04-03-15 | 12:19
Komop, leg eens een 'creatief concept' op tafel.

Botte Hork | 04-03-15 | 13:16

Valt niet naar Nieuwzuur kijken ook onder "wegkijken"?

Botte Hork | 04-03-15 | 13:14

Ik ben alleen bang dat D66 net iets groter gaat worden dan de PVV. Die hebben een reputatie als 'constructieve oppositiepartij', want in de media worden ze telkens zo genoemd. En ze bieden een alternatief voor alle politiek correcten die voorheen op de rechtervleugel van de PvdA of de linkervleugel van de VVD zaten.

Misschien is dat ook een aanwijzing dat het slecht gesteld is met de politiek, want D66 is historisch gezien de partij waar je op stemde als je het echt niet meer wist.

Nequebard | 04-03-15 | 13:14

Tsja, gaat het over de pedo's binnen de katholieke kerk, heb NPO geen enkel probleem dit te benoemen.

louis6227 | 04-03-15 | 13:14

Al die reepingen in Australische asielcentra
worden ook door deze ongure types gepleegd,
je zou bijna denken dat ze expres op een lekkend bootje stappen naar Christmas Island, om aldaar ongehinderd door culturele repressie of toekijkers kinderen te kunnen befoezelen.

Berthe | 04-03-15 | 13:13

@myrna1965 | 04-03-15 | 12:20
Pedoprofeet Mohammed was toch ook getrouwd met 6 jarige meisjes en had ie sex met ze toen ze 9 jarig werden, de islam is zooo goor en ziek, GVD.. islam verbieden = in een klap heel veel problemen oplossen en heel veel toekomstige ellende voorkomen. Ik zeg doen, de islam moet verboden worden.

Wonderful-Life | 04-03-15 | 13:12

frisdenker | 04-03-15 | 12:46
"Sieg für PVV, Sozialisten gewinnen."

Igor Putkin | 04-03-15 | 13:09

Ze weten donders goed wat opinie en wat feit is. Het simpele geneuzel wat vaak ten grondslag ligt aan deze waarheidsverkrachting is om te walgen. Ze halen herhaaldelijk de overleden tv held aan die blanker dan blank is. Wat een totaal andere toedracht heeft dan de 2 vergelijkbare zaken die in GB aan de orde zijn.
Dat alles om de aandacht van het moslimvolk af te houden. Subsidie voor de Nederlandse moslim omroep. Top weer dat geld wat voor publieke diensten is te gebruiken voor links/pro islamitische propaganda.

ca12nag3 | 04-03-15 | 13:07

rara | 04-03-15 | 12:32
Dat doen ze nu toch volgens velen hier?

Igor Putkin | 04-03-15 | 13:07

Het lijkt erop dat kindermisbruik onlosmakelijk verbonden is aan religie.
O, en ook aan pedofilie trouwens.

jemagookniksmeer | 04-03-15 | 13:05

Ach, dagblad Trouw wist in het artikel over de aanslagen in Parijs ook de woorden moslim, islam en koran te vermijden.
Het is gewoon lachwekkend.

En nu is het genoeg! | 04-03-15 | 13:04

@frisdenker | 04-03-15 | 12:46
Ik hoop dat je gelijk hebt maar ik ben bang dat Nederland toch weer massaal op de wegkijkpartijen zal stemmen. Doen we al 40 jaar en ik ben bang dat we het blijven doen tot Nederland echt niet meer te redden is en dan vragen diezelfde mensen zich verbaasd af hoe dat heeft kunnen gebeuren.

The Kwisatz | 04-03-15 | 13:03

Dit is al de vierde of vijfde keer dat er zo'n schandaal aan het licht komt. Iedere keer hetzelfde verhaal: Pakistaanse mannen ontvoeren blanke meisjes uit gebroken gezinnen of jeugdzorginstellingen en dwingen ze - vaak onder dreiging van bruut geweld - afschuwelijke seksuele handelingen te verrichten. In één geval werd er zelfs een meisje vermoord en werd haar lijk verwerkt in het vlees van een kebabzaak. Ze geloven dat dit toegestaan is, omdat de profeet Mohammed en zijn kompanen geregeld ongelovige meisjes ontvoerden en verhandelden voor seks.

Ik vind het knap dat zelfs de Britse media, waar het politiek correcte nog veel meer aanwezig is dan hier, dit feit vermelden, maar dat onze 'duiders' het angstvallig verzwijgen. Het is ziekelijk. Maar goed, verzwijgen - dat zijn onze linkse idealisten van de publieke omroep gewend. De term 'politiek incorrect' is niet voor niets door links en voor links verzonnen.

Nequebard | 04-03-15 | 13:00

'patriarchale en suprematiegedreven ideologie'
Mooie omschrijving. Maar kijk niet weg, Terstall, en benoem. Je bedoelt de islam, het zaad van de morele kanker, ontsproten aan het brein van een waanzinnige despoot.
We moeten van die kkr islam af.

Fijnstoffer | 04-03-15 | 12:59

Voor WO I waren er in de VS grote groepen Duitsers die Duits bleven spreken en totaal gesloten gemeenschappen bleven. Toen de VS zich in de oorlog mengden, ontstond er bij de overige Amerikanen een negatieve houding ten opzichte van de Duitsers, ook tegen die daar woonden. Hierdoor werd binnen de kortste keren hun geisoleerde bestaan verbroken en gingen deze mensen hun best doen om ook voor een volwaardige Amerikaan te worden aangezien. Ze gingen Engels spreken en veranderden hun eetgewoontes, kleding en vaak zelfs hun Duitse namen.
Ik denk dat je in een land ten opzichte van nieuwkomers een zekere repressie moet uitoefenen om hen te laten opgaan in de autochtone maatschappij. Dit om moeilijkheden te voorkomen.

B. Randnetel | 04-03-15 | 12:56

Je bent toch een rund als je nog steeds op de PvdA/VVD/D666 stemt , het wegkijken en vooral het graaien en fraude ( een politichie ) hoef hier voor niet in de bak.
dit wegkijken heeft hier ernstie gevolgen / of het nu gaat om kinderen diefstal frauderen de burger wordt eigenlijk gewoon moedeloos en afgestompt door de hoeveelheid die men om zich heen krijgt gestort .
Voormij staat een ding vast IK STEM OP DE PVV er moet wat gebeuren in dit land en heel snel .
Mede reaguursel.s denk na en gaat stemmen en laat het wegkijken over aan die linkse hap zij weten niet beter

witchmaster | 04-03-15 | 12:56

he --sql error-- slachtoffers waren 99,9% blank. net als in alle overige grooming zaken. waar haal je vandaan dat ze uit dezelfde gemeenschap kwamen?

waldorf stadler | 04-03-15 | 12:53

Al sinds de vrijspraak van O.J. Simpson weten we dat racisme vele malen erger gevonden wordt dan moord. En dus ook brute verkrachting.

omanders | 04-03-15 | 12:48

De Europese overheiden leveren hun bevolking met verrassend veel plezier over aan barbaarse import.

Muggenmepper | 04-03-15 | 12:46

zijn lubbers, bill cosby en bijv Strauss kahn ook moslims dan????????? hahahahahahaha, laten we maar wegkijken....

ITEACHYOU | 04-03-15 | 12:46

Maar anders zou elk programmaonderdeel over de islam gaan. Het blijft zich immers maar opstapelen met deze wanstaltige 'godsdienst'.

Cynische Narcist | 04-03-15 | 12:46

Over 2 weken mogen we stemmen...

Ik zie de krantenkoppen al:

"Victory for Dutch anti islam party"
"Pay Bas contre l'íslam"
"Sieg fur rechts, Sozialisten verlieren"

frisdenker | 04-03-15 | 12:46

Kwaliteit op zn van Rossems. Da's lekker de middag in gaan. Inhoudelijk: Het policor denken in de UK is van een niveau waarvan je alleen maar kunt huiveren. Op deze daadkracht van Cameron na is het ongekende appeasement, ontkennen, wegkijken en fobie aanpraten waarvan de linksdragende Nederlandse gutmensch spontaan een 24 uurs boner zou krijgen.

vaas klaak | 04-03-15 | 12:44

Het uitleveren van Gelauff en oranje?
Je kunt in Engeland aangifte doen en afwachten wat er gebeurt. Daar zitten echter zoveel ambtenaren tussen dat uitlevering een illusie is. Er is er altijd eentje die de andere kant op kijkt.

Jerolimo | 04-03-15 | 12:43

-weggejorist-

Campinggastje | 04-03-15 | 12:43

Zouden die mensen onderling op de 'redactie' nu ook de hele dag zo zorgvuldig het 'm' woord vermijden?

bisbisbis | 04-03-15 | 12:42

Dat verwacht je niet... de NPO durft 'het probleem' van Europa niet te benoemen...

kibambam | 04-03-15 | 12:42

criminele bendes zo worden de islamisten genoemd in nieuwzuur, islam = crimineel en vanuit hun cultuurperspectief is kleine meisjes neuken normaal
benoemen mag nog steeds niet bij twan Luis.

S.Hole | 04-03-15 | 12:42

ik verwacht dat er helemaal niks gaat gebeuren, want islam is vrede of zo iets

Abu Koop Dan | 04-03-15 | 12:42

J. Saville wordt erbij gehaald, maar dat is compleet irrelevant, die graftak opereerde vanuit een geheel ander network of ging solo. Dit zijn uitsluitend islamitische pooierbendes ( Pakistani's en Somaliers voor zover bekend) die dit op hun kerfstok hebben. Maar laat maar rustig aan de BBC over om dat te downplayen, kan de NOS nog een puntje aan zuigen. Mooie natuurdocumentaires maken kunnen ze als geen ander, maar objectieve nieuwsgeving is daar al lang begraven in het policor graf. Jammer. BBC, ooit toonaangevend, nu een farce.

bello | 04-03-15 | 12:42

Las net een geprinte versie van de toch bepaald niet ordinair-populistische The Times en zelfs daar stond het prominent op de voorpagina, inclusief de niet mis te verstane link met de islam. Maar kennelijk wil de NPO zelfs nu nog steeds niet ontwaken uit hun multiculturele droom.

Bigi Bana Boy | 04-03-15 | 12:42

Ja, erg typisch hoe de NPO weigert te benoemen dat het allemaal werd genegeerd juist OMDAT het gespuis Islamitisch en immigrant was. Elders op het internet springen de fascisten ook als paddestoelen uit de grond om de Islam vrij te praten in deze zaak.

Stel je eens voor dat het andersom was. Britse bendes verkrachten Islamitische kinderen. Zouden de raciale verhoudingen en de motieven van de daders ook onbesproken blijven? Nee, dan zou links het jarenlang blijven aanhalen als hét voorbeeld van racisme in de Westerse maatschappij.

Wat hier is gebeurd is letterlijk een stap terug naar de Middeleeuwen. Een Islamitische invasiemacht die zich vergrijpt aan blanke kinderen om hun haat jegens ons te uiten. Al die extreem-rechtse vergelijkingen met Charles Martel, de kruisridders e.d. beginnen er plots een stuk minder potsierlijk uit te zien. Immers, de Moslim gedraagt zich nog alsof hij in de tijd van Saladin leeft. Waarom moeten wij dan "beschaafd" doen waar "beschaafd" letterlijk betekent dat we onschuldige kinderen opofferen aan Islamitische roversbendes?

Dit gespuis hoort te hangen, en de wegkijkers ook. En de Islamitische gemeenschap mag wat mij betreft wel degelijk nadelen ondervinden hiervan. Niks geen gezeik over "over één kam scheren". Dit is te groot om te negeren, en de misdaden vloeien overduidelijk voort uit de Islam. Wederom, als de verhoudingen omgedraaid waren geweest, zou de blanke Brit er collectief voor gestraft worden. Nou ja, duizenden kinderen zijn al collectief gestraft door de policor wegkijkers.

Piet van het Padje | 04-03-15 | 12:40

@Maaiveld | 04-03-15 | 12:27
Neen dus. Onder 'witte gelovigen' zijn ook kindermisbruikers maar die gebruiken geen geweld en intimidatie, maar misbruiken onzekerheid en goedgelovigheid van het subject, een soort verleiding dus. Absoluut niet om het goed te praten maar er is een groot verschil tussen kinderen verleiden en kinderen overgieten met benzine en dreigen hen te verbranden en hun familie te vermoorden.
Want dat is wat deze beesten deden!

En het heeft wel degelijk met religie te maken. Iedere moslim wil zo veel mogelijk op de profeet lijken dus dan hoort het uit elkaar trekken van jonge meisjes daar ook bij. Dat dat met geweld gepaard gaat is vanzelfsprekend, want islam is liefde.

Dhr. de Wit | 04-03-15 | 12:39

De leiding van die socio's zijn vaak babyboomers van linkse signatuur met soosjale academie achtergrond.
Die vinden ook dat je beter allochtone buurtwerkers op een plek kan zetten waar veel allochtonen wonen.
Wat je dan krijgt is wat we hebben kunnen zien bij de buurtvader in Eindhoven die een verdachte de hand boven het hoofd hield en weigerde te vertellen waar deze zich bevond. Kan me ook een item (Stegeman?)herinneren van een allochtone reclasseringswerker waarbij je tegen betaling je werkstrafbriefje kon laten aftekenen.
Paar jaar geleden van een bekende gehoord van dit soort praktijken en die komen exact overeen met de houding van de socio's en autoriteiten in de UK.
Prima dat Cameron die wegkijkers nu strafbaar wil stellen.
Die socio's houden liever die knapen de hand boven het hoofd (lees houden ze liever als "cliënt" want € in de beurs, lekker lullen met de wijkteams, broodje erbij). Ook zijn ze ontstellend naïef en hebben mededogen met meedogenloze lieden. Maar zoals vaak is het links lullen, rechts vullen bij deze lui. Over de rug van het welzijn van de burger, onder het mom van welzijn. Kwaadaardig (want eigen € belang) naïef.

Russ Meyer | 04-03-15 | 12:38

@Igor Putkin | 04-03-15 | 12:19
wWeleens van de waarheid gehoord en harde feiten?
De daders van 27 jaar en ouder worden straks weer 'jongens' genoemd.

Piet Karbiet | 04-03-15 | 12:38

Natuurlijk de Katholieken, de Gereformeerden, alleen wat die Moslims uithalen dat is het tienvoudige. Zolang ze niet nog meer als konijnen gaan fokken zijn de Moslims nog altijd in de minderheid, kan je nagaan hoe erg het is.
Vieze smerige necrofielen die hun wijf dat al zes dagen dood ligt te rotten nog neuken, die het vlees van de vijand mogen eten van hun geloof. Dat prachtige geloof van ze is de overtreffende trap van alles. Het wordt tijd om die zwarte steen te nuken. Reagan: ''let's nuke them..'' A.B Rotterdam: oprotten.

myrna1965 | 04-03-15 | 12:38

Maaiveld | 04-03-15 | 12:27 | | Reageer+ | -1

Maar als het christelijk geloof hierbij in het geding is wordt dit er juist wel expliciet bij vermeld.

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 12:38

@Igor Putkin | 04-03-15 | 12:19
Onzin als er een oorlog is tussen twee landen zeg je ook welke landen. Die tussen twee culturen/godsdiensten ook

@Bakito | 04-03-15 | 12:19
Zal ik je helpen?
Bakito; Laten we niet vergten dat de Britten zowat half de wereld eeuwen verkracht hebben en daar nu de rekening van krijgen!

miko | 04-03-15 | 12:38

In de UK lijkt het tij gekeerd. Nederland wordt het eerste kalifaat in West Europa.

James Lastig | 04-03-15 | 12:37

Die linker is de mol.

LibertasSimplex | 04-03-15 | 12:36

Het zou hilarisch zijn als het niet zo erg was, beginnen met een verwijzing naar een elitaire witte pedofiel later nog een keer en dan niet één keer benoemen dat het net als in Rotherham om Pakistaanse moslims gaat, gefeliciteerd nieuwsuur wederom een nieuw hoogtepunt als het om wegkijken gaat.

SmegmaSmeer | 04-03-15 | 12:36

Het zijn *bange* mensen bij de NPO. Bang zijn ze, om dingen te roepen/schrijven/presenteren die niet policor zijn.

Ik realiseer me dat "bange mensen" een Wilders-connotatie heeft, maar dat moet dan maar. Noem man en paard en houd op met dat gefrustreerde gedoe, NPO!

xspalm | 04-03-15 | 12:36

Misschien gewoon vergeten,en komen ze er vanavond op terug?Denk ik,want de NPO geeft altijd de juiste en ware info.Of toch niet?

Pempy Boludo | 04-03-15 | 12:35

En Malala, het meisje dat door het hoofd geschoten werd door een moslimextremist omdat zij graag wilde dat meisjes gewoon naar school konden gaan was volgens het Jeugdjournaal slachtoffer van "boze mannen". Zouden de tere kinderzieltjes die naar het Jeugdjournaal kijken het woord 'moslimextremist' misschien niet helemaal begrijpen dan? Kunnen ze in het vervolg de Holocaust ook toeschrijven aan "boze mannen" en was Breivik ook gewoon een beetje boos. En de mannen die bijna de gehele redactie van een links blaadje in Parijs volpompten met lood, die waren ook gewoon boos. Toch?

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 12:35

Niemand wil voor racist of islamofoob uitgemaakt worden alhoewel het mij niet uit maakt als men mij zo noemt als ik de waarheid kenbaar maak.
Je suis un FACIST, volgens de politiek correcte wegkijkers. Goed idee overigens om mensen die willens en wetens niets aan een probleem doen strafbaar te stellen.

johnelec | 04-03-15 | 12:34

'patriarchale en suprematiegedreven ideologie' maar het met naam noemen is er niet bij. Dapper hoor, Terstall.

Boyo | 04-03-15 | 12:34

Tja, shockerende misbruikzaken en dan de etniciteit van de daders noemen... eerlijk gezegd een een-tweetje, is niet erg constructief voor de toch al tanende steun en supporting van de multi-cultisamenleving. Vooral de NPO ziet dat helder. Vandaar.

pluizigkroeshaar | 04-03-15 | 12:33

Business as usual op de NPO

YMMMV | 04-03-15 | 12:33

Scandinavië of het VK. Een van deze zal het eerst vallen voor islamisering.

Battery!!! | 04-03-15 | 12:33

Als het de NPO betreft kijk ik ook altijd weg. 'Zappen' noemen we dat thuis.

Pastor Sippenhaft | 04-03-15 | 12:32

@Igor Putkin | 04-03-15 | 12:21
Omdat jouw plempsel giert van de onzin.

Wist je dat correspondenten altijd een stukje duiding moeten geven om het nieuws begrijpelijk te maken voor de kijker?

Wist je dat Nieuwsuur onderzoeksjournalisten in dienst heeft, en dat dit item daar het gevolg van is?


rara | 04-03-15 | 12:32

Zelden een grootschalig schandaal gezien waarbij zo angstvallig en geforceerd nadere informatie over de achtergronden wordt ontweken. Werkelijk onbegrijpelijk maar bovenal veelzeggend.

deepblue | 04-03-15 | 12:30

Ze kijken niet weg, maar ze verzwijgen. Het is gewoon duidelijk hoe de redactie en de verslagevers vergaderen over het item en daarbij afspreken welke woordkeuze men zal gebruiken en hoe de invalshoek wordt van het item.

Ik denk dat men stilzwijgend al weet welke woorden men vermijdt. Iedereen heeft dezelfde politieke bloedgroep of dusdanig afhankelijk dat men niet tegen haren gaat strijken van de heersende politiek correcte mores.

Voor je het weet ben je je baan kwijt.

Statler en Waldorf | 04-03-15 | 12:29

Het waren toch islamitische mohammedaanse allochtone moslim-immigranten die die verkrachtingen en mishandelingen deden?
En volgens mij geloofden ze ook in allah.
Is toch niet zo moeilijk om dat even te vermelden, Nieuw Zuur?

Cuyahoga | 04-03-15 | 12:28

Er wordt over wegkijken en negeren gesproken, maar zeer krampachtig wordt in het midden gelaten of er een relatie is met het geloof of afkomst van deze personen. Men WIL geen verband leggen met het achterlijke geloof of de cultuur waar deze personen bijhoren, en waaruit hun minachting voor (blanke) vrouwen en meisjes vandaan komt.

Gies van Agt | 04-03-15 | 12:28

Lever alle wegkijkers uit aan die moslimverkrachters en blijf 16 jaar lang wegkijken. Dat lijkt me een gepaste maatregel om deze misstanden te stoppen. Wie zwijgt en wegkijkt is medeplichtig aan het misbruik en daar moet straf op staan.

benjemal | 04-03-15 | 12:27

Zolang er nog zoveel domme mensen zijn die terechte en met volkomen aantoonbare argumenten kritiek op de islam politiek correct als "xenofobie" of "islamofobie" betitelen zullen deze meisjes dankzij deze wegkijk politici verkracht blijven worden.
-
We weten allemaal welke politici in Nederland de moslim stem voor hun partij belangrijker vinden dan het leven van deze meisjes, hè heren Pechtold en Samsom?

Moi2 | 04-03-15 | 12:27

Katholiek kindermisbruik same shit, toch?

Maaiveld | 04-03-15 | 12:27

Een weergave geven van het gebeurde met een zorgvuldige selectie van de feiten gevolgd door een minimum aan voor de hand liggende duiding. Correspondentie volgens de NPO.

Godsammekraken | 04-03-15 | 12:26

"Criminele bendes"
Ga nu eens gewoon namen & shamen, het waren (wederom) moslims.

Mastermattie | 04-03-15 | 12:26

Gaat nog eens heeeeel groot worden in Nederland. Straks nationale wedstrijden 'wegkijken' op de NPO geleid door Phillip Freriks.

eenbelangrijkiemand | 04-03-15 | 12:25

Zoals de oude zongen piepen de jongen. De klassen waar een meerderheid van de kindertjes de holocaust ontkennnen zijn een mooie afspiegeling van hoe de "meerderheid van gematigde molsims", hun ouders, erover denkt. Met de sexuele moraal is overduidelijk iets vergelijkbaars aan de hand. En niet alleen in de UK naar alle waarschijnlijkheid.

Godsammekraken | 04-03-15 | 12:24

zo zien ze er uit btw:
www.bbc.com/news/uk-england-oxfordshir...

Knap hoe Nieuwzuur de woorden 'pakistan', 'somalie', 'islam' en 'immigranten' ontwijkt. Dit was duidelijk een een netwerk van een specifieke groep immigranten (de slachtoffers waren ook uit die gemeenschap). bizar bizar. Presentator lijkt ook opgelucht te zijn aan het einde dat het gelukt is die woorden te ontwijken.

--sql error-- | 04-03-15 | 12:24

rara | 04-03-15 | 12:20
Nee, hoezo?

Igor Putkin | 04-03-15 | 12:21

@Igor Putkin | 04-03-15 | 12:19
U heeft journalistiek gestudeerd op Windesheim?

rara | 04-03-15 | 12:20

Het waren godverdomme weer de Moslims

myrna1965 | 04-03-15 | 12:20

It's the ideology stupuid!

Godsammekraken | 04-03-15 | 12:19

Tsja, hoe zal ik dit eens gaan relativeren of bagatelliseren.

*peinst *

Bakito | 04-03-15 | 12:19

Correspondenten moeten een weergave geven van het gebeurde. Duiding en opinie behoren bij columnisten en onderzoeksjournalisten.

Igor Putkin | 04-03-15 | 12:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken