Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Integriteitsslet Faber (PVV) moet opstappen

marjoleinfaberwegwezen.jpgMarjolein Faber (PVV) moet oprotten. Aldus politieke partijen in Gelderland, die hun verkiezingscampagne aftrappen met PVV bashen. Maar Marjoleintje maakt het ze ook wel heel makkelijk. Gisteren bleek dat Faber het bedrijf van haar eigen zoon voor een kleine 10k belastinggeld had ingehuurd om de PVV Gelderland-website te beheren. Dat geld zie je er niet van af. De ironie is dat Marjolein Faber van de PVV altijd een hele grote smoel had over integriteit bij andere politici. Ai. Dan is het toch een beetje alsof je een GroenLinkser in een old timer ziet rijden. Alsof je een PvdA'er een subsidiepotje ziet negeren. Alsof je een SGP'er zich beroept op wetenschap en rationaliteit. Alsof je een PvdD'er een pony ziet pletten. Alsof je een integere VVD'er ziet. Alsof je... Afijn, u snapt de exercitie. Marjolein Faber (PVV) is op geen enkele manier nog geloofwaardig. En natuurlijk gebruiken de provinciale partijen in Gelderland dat in deze verkiezingstijd als campagnemateriaal. En nee, het is geen reden om de PVV verftechnisch te beschuldigen van fascisme, dan ben je gewoon een democratie hatende extreem-linkse systeemnazi. Maar dat terzijde. Marjolein Faber heeft flink naast de integriteitspot gepist en in 2015 heeft dat nu eenmaal consequenties #IsMarjoleinFaberAlWeg.nl. Ze heeft integriteit geneukt alsof het een maagd uit Dorestad is en Marjolein een viking. Mocht je dit een verwaarloosbaar incidentje vinden omdat je PVV-achtig uitgedaagd bent, dan gaan we er vanuit dat je het de afgelopen weken ook voor Mark Verheijen hebt opgenomen. Laten we tot slot even zingen voor Marjolein. Bye bye bye! Update: Opstappen? Opstappen?! Geen denken aan. Marjoleintje Faber peinst er niet over.

Reaguursels

Inloggen

Een beetje integer kan best. Uit het verslag van het vragenuurtje van vorige week dinsdag:

Vragen van het lid Gesthuizen aan de minister van Veiligheid en Justitie over de aanbestedingen gedaan door V en J in verband met onder meer het systeem Radar, de exorbitante salarissen die zijn betaald, de dubieuze rol van Boer & Croon alsook de schijn van belangenverstrengeling binnen de top van V en J.

Mevrouw Gesthuizen (SP):
Voorzitter. Ik sta hier om deze minister te vragen hoe hij en zijn ambtenaren het in hun hoofd hebben gehaald om twee mensen, van wie men op het ministerie blijkbaar geloofde dat zij bovennatuurlijke krachten hadden, vet boven het wettelijk toegestane salaris te betalen, om daarover bovendien stiekem te doen en om vervolgens ook nog eens tegenover de krant te komen met smoesjes die wel heel korte beentjes hebben. Die smoesjes zijn feitelijk een lange neus naar ons als Kamer, naar de maatschappij en naar de burgers die moeten bezuinigen. Ze gaan zelfs tegen de eigen wetten van dit kabinet in. Boer & Croon, het bedrijf dat zelf in de problemen kwam door nogal glibberige financiële constructies, harkte maar liefst drie keer de balkenendenorm binnen voor Jo van den Hanenberg: €63.500 maandelijks, 24 maanden lang, plus nog eens een auto met chauffeur waarvoor €384.000 mocht worden betaald. Dan zwijg ik nog maar even over de man die nu de sg op datzelfde ministerie van Veiligheid en Justitie is en die eenzelfde bak met geld binnenhaalde, zij het over een wat kortere periode.

De minister zegt dat dit geen topfunctionarissen waren. Onzin! Zo stonden ze immers wel in de organogrammen van het ministerie zelf. Waarom zouden dit geen topfunctionarissen zijn? Zelfs als zij dat niet waren, waarom is dan gezien de hoogte van de salarissen niet sowieso besloten om openbaarheid te geven over die salarissen, zoals verplicht was? Dat staat immers in de wet! Waarom zijn de aanbestedingsregels niet geëerbiedigd? De wet is daarin heel helder, en ik ken die wet als geen ander. Maar de meest pregnante vraag is: wist de minister nu werkelijk van deze hele gang van zaken? Zo nee, hoe kan dat? Zo ja, wat vindt hij dan van zijn eigen handelen? Betreurt hij dit? Is hij bereid om, zoals ik hoop, een flink deel van het betaalde bedrag terug te halen?

Tot slot. Nog steeds is er geen sprake van deugdelijk functionerende ICT bij de politie. Bewijst dat niet dat deze mannen hun geld sowieso niet waard zijn geweest?

Minister Opstelten:
Voorzitter. Ik dank mevrouw Gesthuizen voor de gestelde vragen. Wist ik van de gang van zaken? Ja. Dit is mij gemeld en ik heb ermee ingestemd.

Kwaliteitszorg | 03-03-15 | 22:04

Heb ik een integriteitsprobleem nu ik mijn vader mijn kozijn heb laten schilderen?

Angelica | 03-03-15 | 17:05

Wat is het probleem?? Als die PVV Website maar goed en Hacker-proof is dan heeft zoonlief goed werk geleverd! Prima done door een betrouwbare Webdesigner die geen toegangsmiddelen voor deze Website doorgeeft aan PVV Bashers.
Doet GS de komende weken ook verslag van het proces tegen PVDAer Bert van der Roest? Je weet wel die PVDA penningmeester van de daklozenkrant die van de allerarmsten in dit land de kas heeft leeggeroofd!

De Laureaat | 02-03-15 | 15:35

Sjeezus, wat een lelijke Kobold. Als die met Wilders gaat voortplanten hebben wr een nieuw ras.

Fat Pauly | 02-03-15 | 15:13

Wat een amateuristisch gebroddel die PVV Gelderland website, iedereen die wel eens wordpress of joomla heeft geïnstalleerd, weet dat je dit in 1 of hooguit 2 dagen in elkaar zet.

En een onderhoudscontract? Hahahaha, dat is altijd de grootste melkkoe voor een webburautje. Het mooie van een CMS, is dat de eigenaar zelf artikelen kan posten, het enige onderhoud is zo nu en dan een update voor het CMS zelf.

Ronman2k | 02-03-15 | 14:47

eerstneukendanpraten | 01-03-15 | 16:39
Sorry, kennelijk het overzicht even kwijt.

Feynman | 02-03-15 | 14:42

Mevrouw Faber u kunt op mijn stem rekenen.

Felix banaan | 02-03-15 | 14:24

Stijlkoning | 02-03-15 | 10:46
Het is betaald vanuit subsidie voor fractiebijstand.

Simon_GS | 02-03-15 | 13:47

Dit is wel heel slecht hoor. Door en door en door ... heeft het nog wel zin om te stemmen.

LetTheSunshine | 02-03-15 | 12:52

Niet meer dan logisch dat als je iets wil verbouwen (of een website) en je kind zit in die bepaalde branche je het door hem/haar laat doen! Mevrouw Faber heeft niets gestolen!

Lexus01 | 02-03-15 | 11:28

-weggejorist-

Stijlkoning | 02-03-15 | 10:46

@Han Fortmann | 02-03-15 | 08:58
Ook als de rest van de partij daar mee in zou stemmen? En wat dan met al die familieleden van europarlemantariers die zogenaamd secretaresse zijn? Die mogen ook gewoon doorgaan.

sinar2 | 02-03-15 | 10:39

Vroeger hadden we ooit een intellectuele lichtgewicht, mevrouw Maij-Wiggen, gedurende enkele jaren min. van Rijkswaterstaat. Zij moest geballast worden met loden gewichten in haar japon, anders steeg ze uit zichzelve naar het plafond van de 2e. Kamer. Op een bepaald moment ging zij naar Brussel als europarlementariër en benoemde haar dochter als haar fractiemedewerkster. Op de vraag of dat niet een vorm van nepotisme was, antwoordde zij: citaat "Welnee, ze is nu eenmaal de beste voor dit vak... Het heeft haar en haar dochter niet geschaad: zij werd CdK Noord-Brabant en haar dochter zit inmiddels naar ik meen in de gemeenteraad van A'dam. Mevrouw Faber was m.i. niet slim, maar als PVV'kun je tegenwoordig enkel nog je familie vertrouwen: anderen gooien je ruiten in.

oliebolletje123 | 02-03-15 | 10:09

Deftige duif.
Wat precies heeft de PVVniet alleen te melden, maar zijn de oplossingen?

mallekater | 02-03-15 | 10:08

@DrakenEi
Voeg je de volgende feiten even toe?

Mevrouw heeft gehandeld in strijd met het reglement.

Mevrouw heeft in het verleden keihard geageerd tegen anderen die niet volgens de reglementen handelden en om aftreden gevraagd....

Wat is het toch met onze politici dat regels altijd voor anderen gelden, maar nooit voor hen?

Han Fortmann | 02-03-15 | 09:00

@sinar2

Omdat het tegen de reglementen is om familie in te huren. Gek he? Of niet?

Han Fortmann | 02-03-15 | 08:58

Waarom mag je in alle openheid niet een familielid een website laten maken als de rest van de partij er mee instemt? Moet het per sé een vreemde zijn?
En 10k is vrij normaal voor zoiets alhoewel ik het er niet voor over zou hebben.
Al met al dus niets aan de hand.

sinar2 | 02-03-15 | 08:45

Er bestaat zoiets als een gedragscode. Volgens die gedragscode zit ze hartstikke fout.
Helemaal voor de volle 100 % fout, fout, fout.
Volgens de officiële wet misschien niet, volgens die code, die voor overheidsdienaren net zo belangrijk is als de wet, wel.
Wanneer je boter op het hoofd hebt moet je niet in de zon gaan staan, deze taart heeft anderen voor een kleiner vergrijp de laan uit weten te werken.

Ze betaalt het terug, zegt ze. Mooi poepe, wanneer ik ergens een kraak heb gezet kan ik juridische vervolging niet ontlopen door de rommel weer terug te geven aan de wettige eigenaar.

mallekater | 02-03-15 | 08:30

niet de moeite om over te praten,eerst maar eens de echte ladenlichters uit de regering bedrijven en partijen aanpakken.

pedro300 | 02-03-15 | 08:14

Blijf bij de feiten redactie...
1. Het ging om 6k.
2. De 6k is een totaal bedrag voor 2 jaar onderhoud en hosting (Dus 3k per jaar).
3. Het is betaald van voor en door de PVV kas. (dus niet van overheids geld).
4. Haar zoon is mede-eigenaar.

De PVV haat druipt er weer met liters af in de media, zo ook hier op GS, anyway vanuit dit huishouden gaan er 4 stemmen naar Mvr Faber 18 Maart! :)

DrakenEi | 02-03-15 | 06:42

Niks verkeerd gedaan.. wel een enorme tokkie zoals ik haar zag in het Een Vandaag debat vorige week. Nog meer tenenkrommend dan die troel van GL. Dus als ik Geert was, ver weg van de buhne houden.

Houtbar | 02-03-15 | 06:00

Ik ben benieuwd wat ze betalen aan de beheerder van de hoofdwebsite... Die servers zijn echt een partij brak, niet normaal. En dat geld voor meer politieke partijen.

Liroy | 02-03-15 | 01:05

Nickname85  | 01-03-15 | 22:42
Jij hebt die site duidelijk niet eens bekeken. En 24/7? Voor deze flutdingetje? Laat me niet lachen. Hij zet er 1 keer in de maand iets op. En let op: hij is geen professionele developer EN hij heeft vaniit zijn zolderkamer geen overhead. Ben wel benieuwd waar jouw developers trouwens hun geld mee verdienen? Ook met het 'onderhoud' van provinciale PVV sitejes uit het jaar 0?

mindless | 02-03-15 | 00:54

Quid is niet helemaal lekker. Pvv is geen overheidsinstelling en is dus ook niet gebonden aan openbare aanbesteding. Daarbij kost eenzelfde aktie de gemeente breda 1.5 miljoen. Ik zeg goed werk faber.

centenkrabber | 02-03-15 | 00:21

Je kunt journalistiek niet vertrouwen. Als mijn kind een bedrijfje heeft raad ik dat bij kennissen ook aan. Het is wel fout als je niet zegt dat het familie is en er zaken mee doet. Maar wat hier nou precies gebeurd is? Wie gelooft er nou nog de krant?

Rest In Privacy | 01-03-15 | 23:41

Kwit moet welhaast geld van D'66 uit de partijkas(fractiebijstand) krijgen om dit soort stukjes te schrijven. Zelden een artikelschrijver zoveel negatief commentaar zien krijgen. Straks verdringt hij Dost van trending topic op twitter.

banter | 01-03-15 | 22:57

Mind less, just saying... Why zetten ontwikkelaars in het bedrijfsleven in voor 1000 euro per dag (8uur) is wel iets hoger niveau dan gemiddeld Web Ontwikkelaar maar dat zijn wel marktconforme tarieven.

Dat jij studenten als voorbeeld geeft slaat nergens op want geen enkel professioneel bedrijf hoort dat te doen. Aangezien een studentje op zijn zolderkamer geen enkele garantie af kan geven. Er moet namelijk ook iemand 24/7 bereikbaar zijn wanneer er iets aan de hand is...

Nickname85 | 01-03-15 | 22:42

@De Libertariër | 01-03-15 | 17:01

Pragmatisch.
Het is het minste kwaad, op dit moment.

Desmoulins | 01-03-15 | 22:26

Ze heeft het achteraf alsnog uit eigen zak betaald, en nou moet alles maar goed zijn?
Oprotten getverdemme, hypocriete pluchemossel! Je bent geen schaamhaar beter dan Verheijen en daarvan vond je ook dat hij moest vertrekken. Hup, op je bezemsteel, ksssjt!

Petskast | 01-03-15 | 22:25

Geld van de partijkas of belastingbetaler, groot verschil.
Betaald voor arbeid, of lekker vreten en zuipen.
Kansloos deze reactie op de pvv.
Snap de hetze wel hoor, maar geen belastinggeld verkwist. Daarom is het geen groot nieuws.

klote land | 01-03-15 | 22:08

To add to that: en 'contentmanagers' staan ook nog eens aanzienlijk lager op de ladder dan serieuze webdevelopers. En deze jongen deed alleen 'onderhoud' wat die kleutersite was al 'gebouwd'.

mindless | 01-03-15 | 21:22

Zolang er geen sprake is van fraude/diefstal/oplichting zoals bij de PvdA en VVD, lijkt het me helemaal niet van belang wat andere partijen hiervan vinden. Heb de indruk dat PVV stemmers zich niet door het gekraai van de VVD laten beinvloeden. Denk eerder het tegenovergestelde en dat de PVV er sterker uitkomt omdat het commentaar van de VVD/PvdA opgevat wordt als een zielige kinderachtige poging om de PVV te beschadigen.

watazooi | 01-03-15 | 21:19

PErebolter | 01-03-15 | 21:11
Luister lutser, lees nog eens even de comments van experts hierboven het nog eens uitleggen. In deze markt is er GEEN 1 webdeveloper die 221k verdient. Als hij 25% pakt is dat al heel knap. En voor werk op dit niveau krijg je een fanta en knuffel. Of je moet het zoontje van mevrouw Faber zijn.

mindless | 01-03-15 | 21:18

Student te huur vanaf 2 tientjes per uur. Bij een 2-jarig contract kan daar nog 20 % vanaf. Voor zeg 17.50 p/u ben je klaar. 17,50 x 72 uur = 35 + 1225 = 1260 all in. Dat 7 keer zo goedkoper en deze studenten zijn nog beter ook. Ik ken ze.

mindless | 01-03-15 | 21:13

@ mindless. Bla die bla bla............8.5 K voor 2 jaar is in het bedrijfsleven normaal, sterker lager dan normaal. Als het pure diefstal is vlogens jou dan heb je wellicht een gat in de markt gevonden, maar zit niet te mekkeren als een oud wijf met je niets meer niets minder, je zit hier niet op Joop

perebolter | 01-03-15 | 21:11

Zoals ik al in een eerder topic heb voorgerekend is 120 euri per uur ((3x24)/8.5k) pure diefstal voor het onderhoud van dit kutwebsiteje. Pure diefstal. Niets meer niets minder. En ik huur persoonlijk regelmatig highend webdevelopers in. Bij een jaartaak van 1760 uur zou deze knul 221k binnenharken. En hij kan helemaal nix. Deze jongen heeft zijn moeder geript en heeft niet gecotroleerd of hij idd marktconform was of zij heeft hem willens en wetens gematst.

Alle PVVers die Faber hier verdedigen wegens 'klein bier' en NAbetaling door Faber moeten voor altijd hun mond houden over de VVD en PvdAgraaiers.

mindless | 01-03-15 | 21:01

fredflange | 01-03-15 | 15:53
-
Ja, ze is zéker niet zo'n slimmerik als jij, dat staat wel vast. Want, de Oude IJssel, een rivier die dwars door Doetinchem, het 'Centrum van de Achterhoek' stroomt, dat is natuurlijk ... een kanaal! Die Marjolein Faber ... wat 'n dom mens hè, BAH ...

Laagopg,dramnegertd | 01-03-15 | 20:47

-weggejorist-

Ella | 01-03-15 | 20:04

Dom en naïef gelul hier. PVV wordt nu gewoon in bescherming genomen. Oogkleppen enzo...

Stijl-vol | 01-03-15 | 19:54

Maar we snappen het wel … Johnny is toch van het Westland en de Floriade? Subsidietomaatjes kweken in de vrieskou? Bereken dan ook eens de BTW die de VVD op de Floriade niet afgedragen heeft door geen kaartjes te hoeven kopen.

Watching the Wheels | 01-03-15 | 19:02

Johnny en de rest van die lieden snappen het verschil niet tussen iets kopen en iets stelen.
.
Waarom zou ze het bedrijf van haar zoon geen opdracht mogen verstrekken als hij daarvoor werkt en BTW afdraagt en IB-belasting?
.
Verheijen declareert flessen wijn van 127 euro (dubbel) en niet gemaakte ritjes, da's toch echt fundamenteel iets anders.

Watching the Wheels | 01-03-15 | 18:57

Sorry GS, dit is een misser. Beetje mee jennen met de VVD over een mevrouw waarvan zelfs een professor staatsrecht vaststelt dat er niets mis mee is kwa integriteit.

Islamofiel | 01-03-15 | 18:54

Johnny Q. niet blij met de vooruitzichten van 18 maart ?

Misschien krijg je meer aandacht met een potje verf ventje.

NB-Stb | 01-03-15 | 18:52

Je wil niet weten hoevaak zulke constructies voorkomen in gemeenteland. Schering en inslag.

G,I. Jane | 01-03-15 | 18:41

Je verwacht van Geenstijl in ieder geval iets nieuws in een topic. 1.5 dag nadat ongeveer alle media dit bericht hebben gebracht komt er een knip plak reactie van Quid ongeveer van hetzelfde niveau als van de mafketels van Joop. Meneer Quid is natuurlijk zo druk geweest met het werkelijk niet om aan te zien interview gedoe op vrijdag waardoor het vaste PVV bashen er bijna bij is ingeschoten. Maar beter een beetje dom copy pasten dan een week niet kunnen zeiken op de PVV

perebolter | 01-03-15 | 18:25

Echt opgeblazen.
Quit, please quit...

Omnisciens | 01-03-15 | 18:25

Dit soort VVD-praktijken verwacht je toch niet zo snel bij de PVV.
Bij de PVV denk je toch eerder aan brievenbuspissers en pornobaronnen, niet aan integriteitsproblemen.

VanBukkem | 01-03-15 | 18:12

Dit is schering en inslag. Meten met twee maten ook. Er zullen nu heel wat zogenaamde politiek correcten 7 kleuren stront schijten.

frisenfruitig | 01-03-15 | 18:11

Boer Koekoek klaagde in de zeventiger jaren over Jongeling van het brave GPV, die zijn vrouw zou hebben ingehuurd als chauffeur. Dat was van Koekoek wellicht kinnesinne omdat ze deels in dezelfde vijver visten, maar bij mijn weten was er toen verder niemand in politiek Den Haag die het een issue vond.
Mij lijkt het volstrekt terecht dat voor vertrouwelijke werkzaamheden iemand wordt ingehuurd die men vertrouwen kan, en dan valt men terug op de privéomgeving. Daar lijkt me niets mis mee, als het gaat om uitgaven die er gewoon bij horen.
Misschien zijn sommige politici ook gewoon jaloers: misschien hadden ze als lid van Gemeenteraad of Provinciale Staten een opdracht willen geven aan een bevriend bedrijf - b.v. omdat dat bedrijf gewoon de beste is, of b.v. uit de omgeving en dus goed voor de werkgelegenheid en dus voor de kas van de Sociale Dienst - maar lukte dat niet vanwege al die verfoeilijke Europese aanbestedingsregels van de EU simap.europa.eu/index_nl.htm ,die het midden- en kleinbedrijf buitenspel zet, en die verplicht om vaak prijsdumpende buitenlandse bedrijven opdrachten te gunnen zodat ons eigen Nederlands bedrijfsleven, onze werkgelegenheid en onze know how om zeep worden gebracht.

Ci Ty33 | 01-03-15 | 18:08

Het is een simpele Joomla website, dat je daar überhaupt al 9.000 euro voor betaald is zware diefstal. De website stelt geen reet voor, in elkaar gedraaid met gratis plug-ins, ieder buur jochie of meisje doet dat in een middag en misschien nog een avond.

Kwalijk om met een grote mond anderen de maat te nemen om vervolgens wel doodleuk 9.000 euro naar zoonlief over maken met de smoes dat die daar een website voor bouwt. Voor 9.000 euro bouw je 10 van die websites, of mevrouw is zwaar corrupt of zoonlief heeft moeders opgelicht!!! Maar bovenal is het NEPOTISME.

Heer Zwad | 01-03-15 | 18:07

Ik zie wel Joomla plugins voor video en slideshow maar niet dat de hele site op een Joomla template is gebaseerd.
.
En ook al heb je nog zo'n mooie template, de teksten zul je toch echt allemaal zelf in elkaar moeten sleutelen alsmede de fotobewerking.
.
Een site 2 jaar actueel houden voor nog geen 10K noem ik geen godsvermogen.

PowPow | 01-03-15 | 17:59

De verkiezingen zijn nog niet eens voorbij
en de diverse politici lijden al onder selectief geheugenverlies.
Belastinggeld verspild door Mevr. Faber ?
hebben we nog belastinggeld over dan ?
.
ik denk dat al ons geld inmiddels al door de gepensioneerden in Griekenland en Cyprus
is verspild of anders wel in Brussel op de bank staat.

Berthe | 01-03-15 | 17:58

Als je iets aan de corruptie in 0031 wil doen dan moet je alle corrupte politici aanpakken, ook als ze van dezelfde bloedgroep zijn. Anders wordt het een spelletje jij-bakken, zoals iemand al opmerkte.
rara | 01-03-15 | 15:56 |
Ik denk dat we het in essentie eens zijn maar om dit nou corruptie of nepotisme te noemen. EUR 10.000 in twee jaar voor een website maken en onderhoud is niet goedkoop maar ook weer niet exorbitant. En om een dergelijk bedrag aan te besteden is ook niet zinnig omdat een goede aanbesteding maken ook kosten met zich meebrengt.
Nu nemen ze een bedrijfje in de arm dat ze in ieder geval kennen en vertrouwen. Wat had men gezegd als ze een willekeurige goedkoopste beunhaas hadden genomen die niets had opgeleverd? Dan was er weer gemeenschapsgeld verspild.
Overigens ben ik geen fan van de PVV en vind ik dat de politici teveel carrieregericht en in het belang van het voortbestaan of succes van de eigen partij denken in plaats van het landsbelang en het volk dat ze als afgevaardigden representeren en dienen. Maar om nou alles onder een vergrootglas te gaan leggen heeft ook geen zin.

watissur | 01-03-15 | 17:47

Dus de vennoot van de zoon van een PVV prominent, heeft een voordelige website gebouwd voor zijn geliefde PVV Gelderland, zodat de PVV veel geld werd bespaard.
Kosten + onderhoud is +-4000 euro per jaar. Niks mis mee.
De schrijver van het stukje beweert 2 x 4000 = 10.000. Een echte slimmerik.
Ik ben benieuwd wat een GroenLinks of PVDA website kost.

Mantisomantis | 01-03-15 | 17:41

@rara | 01-03-15 | 15:56
corruptie van een lijsttrekker is juist iets tussen hem en zijn doelgroep. Mensen zijn vrij om corruptie als politiek staatsbestel te wensen.
corruptie van een bestuurder(een gedeputeerde bijvoorbeeld) is andere koek. Die treedt op namens de Nederlandse overheid.

frank87 | 01-03-15 | 17:38

Eigenlijk zou ik niet gaan stemmen, maar ik ga de mars naar het stembureau toch maken. En op de PVV. Thnxs Quit

pluizigkroeshaar | 01-03-15 | 17:37

@Pieter Breydel | 01-03-15 | 15:42
Nee, het is geld uit de fractiekas. Da's toch heus wat anders dan de partijkas. De fractiekas is subsidie die de fractie krijgt om ondersteunende activiteiten te financieren. Het is dus wel degelijk belastinggeld. Maar er staat wel een reguliere dienst tegenover waarvoor het geld ook is bestemd. Het is geen abnormaal bedrag voor het bouwen, onderhouden en de hosting van een website door een commerciële partij, zelfs aan de lage kant, ook al is het een simpele Joomla-site die iedereen in elkaar kan knutselen. Er is dus feitelijk niets onoorbaars gedaan, maar erg verstandig is het niet om dat aan een bedrijf van een familielid te gunnen als je zelf hard op de integriteitstrommel slaat.

Het is wel van een heel andere orde dan het laten fêteren door een projectontwikkelaar en dan een bouwvergunning intrekken die al aan een concurrent van de projectontwikkelaar gegund zodat de bevriende projectontwikkelaar goedkoop een lap grond krijgt om een bioscoop te bouwen. Of als bestuurslid van de Floriade en kandidaat kamerlid de Floriade gratis voor je partij ter beschikking te stellen...
Daar is het totaal niet mee te vergelijken.

Stormageddon | 01-03-15 | 17:37

Als het een website voor een departement was geweest.... ja, dan had ik gezegd dat het foute boel was. Maar een website voor je eigen partij, nou dat moeten ze lekker zelf weten.

PowPow | 01-03-15 | 17:35

@rara | 01-03-15 | 15:56
Nu zijn er politieke stromingen die dat anders zien. Zo is ons koningshuis volledig ingericht op nepotistische principes.

frank87 | 01-03-15 | 17:34

Nou Quid, als je weer eens een dekseltje opligt, weet dan wel van te voren wat er onder zit. Het is net als met een boomerang, als je die verkeerd gooit, krijg je hen gegarandeerd in je bakkes. Beter aan de abo,s overlaten. En met die site is niks mis mee, eigen geld is wat telt, is geen belastinggeld.

Archy Bunker | 01-03-15 | 17:33

@Muxje | 01-03-15 | 17:00
Dat ben ik met je eens. Maar de mentaliteit van corruptie is moeilijk uit te bannen met nog meer regeltjes.

frank87 | 01-03-15 | 17:32

Blijf zitten waar je zit en ROER je wel !

The Concierge | 01-03-15 | 17:24

Ik heb liever dat mensen zich druk maken om 1,3 Mln weggegooid geld voor een It'er vriendje van Opstelten wat niets maar dan ook niets heeft opgeleverd van gemeenschapsgeld. Dan dit item van 8.500 euro waar gewoon voor gewerkt is.

Beroep = Boerenlul | 01-03-15 | 17:17

Wat een facisten hoofd heeft dat mens ....

oh ja Ruud Lubbers natuurlijk= seksuele intimidatie...
enne nepotisme familie bedrijven (rsv affaire)

RigorMortis | 01-03-15 | 17:17

De website van de PvdA is ontwikkeld door het hipperdepippe bedrijf Mangrove dat ook de VARA en de Rijksvoorlichtingsdienst als klant heeft. Die website zal de PvdA wel flink wat meer gekost hebben dan een paar duizend euro. Die jongens zullen ook wel vriendjes of familie hebben bij de PvdA en de VARA, anders krijg je zo'n opdracht toch niet. Soooo what? Daar is toch helemaal niks mis mee? Mensen geven dit soort werk aan bedrijven die ze kennen en vertrouwen. We moeten nu niet gaan doorslaan.

Het lijkt me toch dat elke partij zelf mag beslissen bij wie ze van hun eigen fractiegeld (dus niet van belastinggeld) hun website laten bouwen.

Integriteits-Professor Elzinga zegt ook dat er in geen enkel opzicht sprake is van onrechtmatig handelen door Faber.

Faber had beter moeten weten en het was verstandiger geweest de familie er buiten te houden, maar ze heeft niet de regels overtreden zoals Verheijen wel deed (en die heeft ook nog eens een onderzoek van het OM aan z'n broek voor corruptie).

Begrijpelijk dat de VVD nu pissig is, maar dit verhaal over de PVV website is pas echt een "opgeblazen verhaal".

Outsider-Inside | 01-03-15 | 17:16

Volgens mij maakt de PVV zelf uit wat ze met hun kasgeld doen. Zag net nog een levensgroot spandoek langs de snelweg "de economie groeit" stem VVD! Ja en Elvis leeft ook nog.

doskabouter | 01-03-15 | 17:14

10K min 52%IB= 4,8K/2(personen)= 2,4K over twee jaar, is 1,2K p/p per jaar...
Daar hebben ze dan uren overleg voor moeten voeren, telefoonkosten, administratiekosten, kantoorkosten, km's, stroom, verwarming, etc etc.
.
Niet de moeite waard van het aannemen deze klus.
Maar laat JQ maar deze klus uitbesteden aan totaal onbekenden, dat komt lekker uit als er tijdens verkiezingstijd "opeens" de stekker eruit wordt getrokken...
Waar komt die PVV haat van JQ toch vandaan?
Denkt ie dat het een club religieuzen is die hem willen inpalmen?
Meent hij dat Geert ovens gaat bouwen?
Vindt hij zichzelf verheven boven de gemiddelde PVV stemmmert??
Wat is het toch met die jq?, heel raar dit.
Een partij die het echt goed voor heeft met NL voortdurend afbranden.
RAAAAAR!

Goktrommelkiller | 01-03-15 | 17:14

Is dit alles wat je kon vinden over de PVV, Quid? Geen sprake van onrechtmatig handelen, is de uiteindelijke conclusie, dus wat zit je nu te zeiken.
Ga vanaf morgen maar eens op zoek bij de PVDA, is vast nog wel wat over te vinden.

binnenbuitenband | 01-03-15 | 17:08

De VVD schijnt dit zaakje aan te zwengelen.
HAHAHA, hoe doorzichtig kun je zijn.. Net als Johnny sowieso-anti-PVV Quid overigens.
Hulde trouwens aan het CDA die deze kwestie wèl op waarde weet te schatten.

sjoost | 01-03-15 | 17:07

Oh wat leuk, kijk nou, allemaal PVV-meelopers die in een kramp schieten om dat iemand iets kritisch over de PVV schrijft! Altijd vermakelijk....

Foei Johnny Quid !!! Niet alles wat geschreven kán worden, hoeft geschreven te worden hoor! Nou ja, voor het geval ze radicaliseren: #JeSuisJohnnyQuid

Trouwens, dat van die partijkas, waar komt dat geld dan vandaan? Toch niet van buitenlandse religekkies (zoals VS-orthodoxen) toch? Dat accepteren we ook niet als blijkt dat gebouwen gefinancieerd worden door salafistische - EN TERECHT! Maar dan ook graag niet als financiering van een politieke partij. Oh wacht, ja da's waar, het is geen partij. Gelukkig maar, anders zouden ze (hij?) nog eens tot transparantie kunnen worden verplicht.....

alleskudt | 01-03-15 | 17:03

Grappig eigenlijk, Joop zit er dik op deze kwestie. Maar als bv Koenders de aanbestedingsregels negeert, toen hij nog minister van ontwikkelingssamenwerking was, dan hoor je ze niet.

Wasbakplasser | 01-03-15 | 17:01

@Desmoulins 16:23
.
Een amusante en tegelijk aandoenlijke comment!
.
Libertariers gaan tenslotte uit van het slechte in de mens. Om deze reden vinden Libertariers het een heel slecht idee om enkele mensen (politici) het recht te geven om te stelen van andere mensen en te onderdrukken, via de almacht van de Staat.
.
Deze rechtsuitzonderingspositie trekt tenslotte per definitie niets anders aan dan de slechtste mensen. Het schuim der aarde, zoals ook deze corrupte PVV'er wederom bewijst.
.
Uw stelling is dan ook lachwekkend! Als u inderdaad zou geloven in de slechtheid van de mens, dan zou een overheid wel het eerste zijn dat u zou willen afschaffen...
.
Het is juist u die zo onthutsend naïef is in uw geloof dat een overheid iets goed brengt. Democide is niet voor niets de grootste niet natuurlijke doodsoorzaak in de geschiedenis van de mensheid.
.
Het gegeven dat 99 procent van alles dat een overheid doet in uw nadeel is, zou wat dat betreft toch ook een glasheldere indicator moeten zijn, maar niets is minder waar...
.
Naïever dan u vind je ze niet.

De Libertariër | 01-03-15 | 17:01

Ah, gelukkig. De Joop heeft ook weer een onderwerp geplaatst. Was een beetje stil daar met het NIET plaatsen van veel ander schokkend nieuws (over de islam en de PvdA).

Piet Karbiet | 01-03-15 | 17:00

@frank87 16:26: Als de organisatie waar ik voor werk net zo rot zou zijn als Brussel, en mijn collega's vanwege een soort voor-wat-hoort-watmentaliteit de voorkeur zouden geven aan een bedrijf van mijn familie *omdat* het mijn familie is, en niet omdat het de beste deal biedt, dan zou ik daar niet lang blijven hangen. Zeker als het om een politieke of bestuurlijke organisatie gaat.

Muxje | 01-03-15 | 17:00

Typisch Nederlands om nu weer veel te ver door te draven.

Bytemaster | 01-03-15 | 16:59

Als de code zelf gemaakt was door die gasten, dan had het inderdaad 10K kunnen kosten (of zelfs iets meer). Maar hierboven lees ik inderdaad dat het een Joomla geconfigureerde site is... Wat gratis is. En daar voor 10K vangen? Dan heeft het bedrijf van zoonlief de PVV opgelicht óf wist zij dondersgoed met wat voor takkebedrijf ze in zee ging maar omdat het haar zoonlief was het toch maar gedaan heeft.

Ze maken trouwens baggersites eerste klas, maar dat terzijde.

Het zal haar wel goed doen om zich er over te verantwoorden en dan is opstappen of een andere provider en/of site generator te kiezen.

LangeTijdGeleden | 01-03-15 | 16:55

Is toch geen belastinggeld of wel? Ik ben er altijd voor in om de PVV te bashen maar hoe zij hun eigen geld spenderen moeten ze zelf weten.
Blijft natuurlijk wel idioot dat die Faber dit zo gedaan heeft.

mr. coffee | 01-03-15 | 16:53


Iedereen zondigt,
zonder uitzondering,
Faber een gele kaart??

ikgraainiet | 01-03-15 | 16:51

Ach ja.... Gun de PVV ook zijn baantjescarrousel..

Hobbykip | 01-03-15 | 16:48

Zo rot ziet die website er niet uit. Vraag een willekeurig marketing bureautje om zo'n website in elkaar te klussen en nog wat te onderhouden, en je bent die 10K zomaar kwijt. Mag ze voor de PVV koffie ook niet meer naar de lokale Plus supermarkt omdat er een nichtje achter de kassa zit?

Als ik een klus heb dan kijk ik ook eerst in eigen kring voor ik een Pool of Bulgaar sponsor. Kortom, ik kan hier niet echt een probleem in zien.

marcoplarco | 01-03-15 | 16:45

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:28
Einstijn, jij heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.
Dat alle politieke partijen, op de PVV na, constant via T.V. reclame mensen oproept lid te worden van hun partij heeft een reden.
Politieke partijen worden door de staat betaalt naar het aantal leden dat de partij heeft.
Hoe meer leden, hoe meer belastinggeld er naar de partijkas vloeit.
De PVV heeft geen leden en krijgt dus ook geen geld van de staat en kunnen hun EIGEN geld dus besteden waar ze willen net zoals jij en ik dat ook mogen.
joh, lul niet zo uit je nek!

Obstiopaat | 01-03-15 | 16:44

groenlinks. het singh varma syndroom

staatziegeld | 01-03-15 | 16:42

Feynman | 01-03-15 | 16:38

Die staat gans bovenaan in voornoemde lijst.

eerstneukendanpraten | 01-03-15 | 16:39

Feynman | 01-03-15 | 16:35
Ik zou zeggen: zoek het uit of de licenties allemaal betaald zijn. Maar kom niet zeiken met geruchten over hoe het zou kunnen zijn.

Graaf van Egmont | 01-03-15 | 16:38

equal to condell | 01-03-15 | 16:20
U vergeet Edward Brongersma (PvdA), veroordeeld wegens pedofilie, maar toch later teruggekeerd als Kamerlid.

Feynman | 01-03-15 | 16:38

Qoute:

"Het handelen van Faber druist in elk geval in tegen het reglement van de provincie, bevestigt Bob Roelofs, statengriffier van de Provincie Gelderland. 'Nee, het mag niet wat zij heeft gedaan'. Volgens artikel 9 van de 'Verordening ambtelijke bijstand en fractieondersteuning' van de provincie mag fractiegeld niet gebruikt worden voor 'de honorering voor werkzaamheden ten behoeve van de fractie door een Statenlid, fractievolger dan wel een bloed- of aanverwant tot en met de tweede graad'."

Dus?

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:37

Maar zoiets zou vanuit de EU toch moeten worden gestimuleerd want daar heeft ieder parlementslid toch een zwaar overbetaalde staf die slechts uit familie bestaat?

eerstneukendanpraten | 01-03-15 | 16:37

Deze PVV'er hoeft helemaal niet op te stappen, wat een gelul. Er is gewoon gewerkt voor die 8.000 euro en het heeft niets met bonnetjes of verkeerd declareren te maken. Dan neem ik met terugwerkende kracht de kwestie Hanja Maij Weggen hoger op dat was pas echt familie bevoordeling, eten uit een ruif.

Beroep = Boerenlul | 01-03-15 | 16:37

equal to condell | 01-03-15 | 16:20

Ter Horst en Nadorst zijn één en dezelfde persoon.

eerstneukendanpraten | 01-03-15 | 16:35

De website van PVV Gelderland is gemaakt in Artisteer v4.0.0.5847 een versie waar een crack voor beschikbaar was. Zou het internetbedrijfje van haar zoontje netjes betaald hebben voor alle licenties?

Artisteer is een Joomla Template Generator. Joomla is een inhoudsbeheersysteem voor websites die al begrepen wordt door vroege pubers, maar je kan altijd nog een nog gebruikersvriendelijker programma gebruiken om een achtergrondkleurtje te kiezen...

Als dit duizenden euro`s gekost heeft is het veel, maar we weten natuurlijk nooit hoeveel uren de bouwer heeft moeten besteden met het uittypen van telefonisch uitgesproken teksten en hoe vaak het hele ontwerp is omgegooid.

Feit blijft wel dat ondertussen de site van de belastingdienst het niet doet, en de site van PVV Gelderland geen last heeft van het slashdot effect door deze eervolle vermelding op Geenstijl.

Er is immers maar 1 vorm van slechte publiciteit, en dat is geen publiciteit.

Feynman | 01-03-15 | 16:35

Uit niks blijkt mij dat het hier om een uitgave van ons belastinggeld gaat. Tenzij PS alle partijen een bedrag doet toekomen voor het opzetten van een website. Maar dan nog. Ik vrees dat hier gewoon spijkers op laag water gezocht worden.

Graaf van Egmont | 01-03-15 | 16:35

GeenStijl gaat een beetje de kant op van DDS.

WieIsDeChef | 01-03-15 | 16:35

Op de dag dat de campagnes van de partijen van start gingen, komt NRC met dit 'onthutsende' bericht, zoals die krant altijd doet in verkiezingstijd, PVV bashen. Om hun geliefde PvdA te steunen. Het gaat hier ook nergens om, want waarom zou je je website niet laten bijhouden door een bureautje waar een familielid werkzaam is? Geen toeval ook dat de NOS en Joop hier een groot ding van maken, en
GeenStijl doet er vrolijk aan mee... Johnny, lees dit eens, steek je nog wat van op:
www.ravage-webzine.nl/2015/02/28/verpl...

ferry68718998 | 01-03-15 | 16:33

Het is een integriteitsrisico, niks meer en niks minder. De vuilspuiterij is volop bezig, maar ze heeft al toegezegd de partijkas eigenhandig weer te spekken en de samenwerking was al gestopt. In mijn ogen is ze dus wel integer om haar fouten toe te geven en ze weer te herstellen.
Nette dame dus!

guillaume | 01-03-15 | 16:31

Als politicus moet je je ver houden van dit soort zaken.
Je zoon werk verschaffen, het klinkt niet goed.
Ook al zou het wettelijk door de beugel kunnen, dan zou ik als politicus me er toch verre van houden. Het is naief en dom.

onnosel | 01-03-15 | 16:31

en schefe moet zijn scheve....

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:30

@Ars Vivendi | 01-03-15 | 16:27
En minder moet zijn: GEEN!

Ars Vivendi | 01-03-15 | 16:28

@Nickname85
Wie deze mevrouw voor haar prive inhuurt, dat mag zij uiteraard zelf weten. Dan besteed zij haar eigen centjes. Als zij de website voor haar bedrijf door haar zoon wil laten maken - geen probleem.
Maar als deze mevrouw werkzaamheden voor de partij aan haar zoon geeft, zonder dat er een aanbesteding/aanvraag van offertes heeft plaatsgevonden, dan klopt dat niet.
En dat heel veel mensen hierboven roepen dat anderen het ook doen, en het dus niet erg is wat deze mw. doet, dat vind ik vreemd. Deze mevrouw handelt in dit geval als politica, niet als zichzelf. Haar salaris wordt betaald vanuit de belastingpot, dat betaalt zij niet zelf. Van zo iemand verwacht ik een onafhankelijke opstelling. En deze mevrouw stelt zich niet onafhankelijk op als ze een familielid inhuurt. Het is zo simpel, alleen zijn wij zo gewend aan politici die een schefe schaats rijden, dat veel mensen deze mw. vergeven, omdat het 'maar' 10.000 EURO is, en het is partijgeld, geen belastinggeld, en het was zo makkelijk, en offertes aanvragen kost tijd en geld, enz enz. Allemaal drogredenen.

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:28

Ach, als de PVV het voor het zeggen krijgt wordt het een enorme puinbak. Kun je op wachten. Kandidaten worden niet of nauwelijks gescreend. De partij trekt veel opportunistische tokkies aan.

Maar toch ga ik bij PS2015 PVV stemmen!

Waarom?
1. Een grotere puinhoop dan wat het nu is, kan het niet worden
2. De heersende partijen, PvdA, VVD, GeenID66 etc., worden bevolkt door opportunistische tokkies verkleed als regenten die tot op het bot corrupt zijn

Onder aan de streep wil ik gewoon minder islam. En als de PVV dàt voor me kan regelen mogen ze, gedurende hun bewind, zo nepotistisch handelen als ze maar willen.
Als ons land maar weer een veilig land wordt.

Ars Vivendi | 01-03-15 | 16:27

@Muxje | 01-03-15 | 15:55
Aha, dan gaat je collega jouw familie inhuren. Want die collega heeft natuurlijk ook een kindje/neefje/nichtje/vrouw die een baantje kan gebruiken.
Zie je eigen voorbeeld in Brussel.

frank87 | 01-03-15 | 16:26

Jammer dat de PVV negatief in het nieuws komt, jammer

CrapoTheGreat | 01-03-15 | 16:24

Hanja May-Weggen {VVD} mocht ook blijven zitten, toen ze haar dochter als secretaresse inhuurde in Brussel. Daar werden ook tonnen binnengesleept, maar er kraaide geen haan naar, Reiskosten, hotelkosten, presentiegelden, dinerkosten, plus de nodige diversen.

Archy Bunker | 01-03-15 | 16:23

Ien Dales heeft ooit gezegd: Je kunt niet een beetje integer zijn. En gelijk had ze. Of dit goed te praten is of niet maakt niet uit. De omvang van het probleem maakt niet uit. Het deugt niet. Klaar. Ze moet weg. Zo niet dan gaat dit in ELK debat de boventoon voeren om de VVD uit de wind te houden. En dat gaat lukken met de steun van rest van de politiek die de PVV nu eenmaal intens haten. Het is gewoon een ongelofelijk stomme streek om 8000 piek (knappe prijs trouwens voor dat websitetje, maar dat terzijde)

jan-lul-de-behanger | 01-03-15 | 16:22

Als het uit de partijkast komt is er inderdaad niks aan de hand, de pvv krijgt geen subsidie. Heel slecht stukje van Quid. PVV bashen mag natuurlijk maar dan wel eerlijk en met open vizier.

Bokito ergo sum | 01-03-15 | 16:21

Als de PVV nog moet verduisteren/weggraaien/wegpissen/frauderen/achteroverdrukken/gunnen aan vrindjes, wat de gevestigde politiek reeds voor elkaar gekregen heeft in de afgelopen dertig jaar hebben we nog vele jaren en miljarden te gaan. Schiet dus niet op die 10k met een tegenprestatie in de vorm van een website.. Bij de PVV kun je slechts vermoeden dat ze ook zullen graaien. Bij de gevestigde politiek weet je dat ze zullen graaien. Ze zijn er immers nog nooit meegestopt.
.
Niet dat het mij wat uitmaakt. Wat mij betreft wordt iedere Nederlander met een lidmaatschap van een politieke partij morgen opgepakt en zo snel mogelijk daarna gestript van het paspoort over de grens gemikt. En dan ben ik nog coulant.

Parel van het Zuiden | 01-03-15 | 16:21

O ja en als we toch hebben over correct zijn heb ik dit stukje nog

PvdA - senator Edward Brongersma: overtreding wet op kinderporno

PvdA - penningmeester Sharda Poese (A’dam-ZO): fraude, verduistering

PvdA - raadslid Faiz Yerlibuçak (Beverwijk): banden met terreurorganisatie Grijze Wolven

PvdA - burgemeester Aleid Wolfsen: intimidatie en knevelarij krantenredactie

PvdA - burgemeester Guusje ter Horst: dronken achter stuur, doofpotpoging, daarna gewoon Mininister geworden
gesjoemeld met doktersbewijzen om een Audi-8 te verkrijgen vanwege “”rugklachten”” (en nog een paar feitjes)

PvdA - deelraadslid Randy Stena (A’dam-ZO): arbeidsverzuim, werkweigering

PvdA - raadslid Jerry Sulaiman (A’dam-ZO): fraude, greep uit kas

PvdA - raadslid Hakim Hmadouch (Arnhem): mishandeling echtgenote, bedreiging

PvdA - raadslid Elvira Sweet A’dam: 2x veroordeeld voor dronken achter stuur

PvdA - raadslid Ama Carr A’dam: zonder rijbewijs, onverzekerd rijden, valse naam

PvdA - raadslid Mohammed Kaied uit Dalfsen: poging tot doodslag

PvdA - Kamerlid Hamid Houda. Moest weg vanwege belastingfraude; nu toch op PvdA-lijst Prov Staten

PvdA - raadslid Cebeli Gönül uit R’dam: mishandeling echtgenote

PvdA - raadslid Mohammed el Yaakoubi A’dam: mishandeling, dumpen importbruid

PvdA - raadslid Ernest Owusu-Skeyere A’dam-ZO: fraude, illegaal wapenbezit

PvdA - raadslid Ronald Buld Nijverdal: mishandeling, verkrachting

PvdA - raadslid Murat Yasar uit Kampen: mishandeling echtgenote.

PvdA - wethouder Paul Depla uit Nijmegen. Bekend om de fietsenhok-affaire.
Op 1 april 2010 benoemd als burgemeester van Heerlen.

PvdA - Kamerlid en huisarts Rob Oudkerk, die zieke en verslaafde prostituees bezocht voor zijn seksuele genoegens: DAT is nog eens seksueel misbruik!

PvdA - Raadslid Tjeerd van Dekken, stalking

PvdA - minister Koenders, gaf 89 miljoen aan UNFPA (EU: 42!). Is nu directeur daarvan

PvdA - minister Herfkens. Weigerde onterechte huursubsidie van $275.000 terug te geven.

PvdA - minister Pronk, drank, vernielde staatsauto

PvdA - minister Guusje ‘Nadorst’ (Terhorst), die met drank op achter het stuur klom.

PvdA - minister Vredeling, drankmisbruik

PvdA - Kamerlid Paul Tang - Lekken van miljoenennota

PvdA - Bram Peper- Minister van Binnenlandse Zaken, in opspraak door zijn declaratiegedrag

PvdA - Khadija Arib - Dubieus reisje naar congres in Marrakesh betaald door Marokkaanse overheidsinstantie

PvdA - Rob van der Mark - Burgemeester van Vlieland. Openbaar dronkenschap


equal to condell | 01-03-15 | 16:20

@De Libertariër | 01-03-15 | 16:14

libertariërs zijn regelrechte utopisten die geen enkele notie hebben van de intrinsieke slechtheid van de mens.
Totaal voorbij de realiteit.
Bovendien mogen volgens deze utopisten de grenzen open want imaginaire creaties die het kwaad dat de staat symboliseert alleen maar versterken...

Desmoulins | 01-03-15 | 16:19

-weggejorist-

Nickname85 | 01-03-15 | 16:19

sorrry han fortman,

klinkt misschien overdreven, maar de bedrijven waar ik voor heb gewerkt geven je een offerte voor 10K achterop een bierfiltje...

En ja, er zijn heus wel eenmans zaakjes/ kleine clubs die graat offertes voor dat bedrag voor je maken. Maar wat voor garanties/sla's geven die jongens af.

Daarnaast als politiek een baandje gunnen aan een bedrijf van je zoon die de juiste kwalificaties heeft, en geen buitensporige prijzen hanteert, lijkt me nou niet echt een probleem toch.

Kijk dat er vaak baantjes worden gecreerd voor familieleden van politici (persoonlijke asisstent/ secretaresse etc) ja... dat vind ik een ander verhaal.

Nickname85 | 01-03-15 | 16:19

"Dat geld zie je er niet van af."
Nou, slechts 8500 euro vind ik geen slechte prijs voor het ontwikkelen én onderhoud van een (politieke partij-) website.

Ik ben niet werkzaam voor het bedrijf die het heeft gemaakt en heb ook geen idee of het ontwerp is gemaakt door een ander bedrijf (de website-bouwer maakt het ontwerp nu eenmaal na) maar ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien voor die prijs.

Andiamo | 01-03-15 | 16:19

Dit is geen wegsluizen, maar het was juist een voordeel voor de partij om het op deze wijze te doen.
Bij ieder ander bedrijf had het de partij veel meer geld gekost.
We zijn een beetje de weg kwijt hier en het is verbazingwekkend dat de gevestigde elite blijkbaar dit soort non-malversaties aan de kaak wil stellen... Het kan een gevaarlijk precedent zetten voor al die Euro's die VVD, D'66, CDA, PvdA en GL over de balk smijten.

Desmoulins | 01-03-15 | 16:17

Dit stukje heeft er natuurlijk niets mee te maken dat je een notoire anti-PVV'er bent he Quid?
Je komt alleen maar op voor de integriteit in de politiek.
Mag ik ff kotsen.

Roadblock | 01-03-15 | 16:17

De huidige Minister van Buitenlandse Zaken en het Akkoord van Schokland.
www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2007/7/...

En dan zeiken over een PVV politicus die voor tienduizend Euro diensten koopt van een familielid?
Joh, laat je nakijken!

Obstiopaat | 01-03-15 | 16:16

En als je iemand wilt huren voor het bouwen van een website als politieke partij, dan besteed je dat openbaar uit en vraag je meerdere offertes aan.
Han Fortmann | 01-03-15 | 16:07

Hulde, de oplossing voor alle problemen. Want alles wat openbaar is aanbesteed is kwalitatief tegen de beste prijs opgeleverd. Altijd!! Allemaal!!

watissur | 01-03-15 | 16:15

En aangezien de PVV geen leden heeft kan haar lid ook niet eens geroyeerd worden.

Morgenhout | 01-03-15 | 16:15

En terecht, doen al die jihadgangers toch ook dus ik zie niet in waarom zij weg moet.

pickalilly | 01-03-15 | 16:15

Bij mij is die extension stuk.

Piet Karbiet | 01-03-15 | 16:14

Tja, de PVV is ook in dit opzicht uiteraard niets anders dan alle andere partijen.... Wanneer je toegang hebt tot een nagenoeg ongelimiteerde zak van burgers gestolen geld, dan gaan de meesten nu eenmaal voor gaas...
.
Het is exemplarisch voor de geldende mentaliteit binnen een overheid. Goed presteren of niet presteren, het maakt binnen een overheid allemaal niets uit. In tegenstelling tot bij ieder ander bedrijf komt het geld toch wel binnen... Dus kun je maar net zo goed familie en vriendjes uit de gratis honingpot mee late vreten.
.
Ook de PVV is gewoon een onderdeel van de criminele organisatie genaamd de Staat der Nederlanden, op zoek naar niets anders dan van burgers gestolen geld naar arbitraire inzichten uit te geven.
.
Daarmee is de PVV geen onderdeel van de oplossing, maar onderdeel van het probleem. De enige oplossing die dit soort corruptheid voorkomt, is burgers zelf hun zuurverdiende centjes uit laten geven. Wat een overheid niet in handen krijgt, kan ook niet worden verduisteremaand. Zo simpel is het.
.
De Staat is het kwaad.

De Libertariër | 01-03-15 | 16:14

En als je iemand wilt huren voor het bouwen van een website als politieke partij, dan besteed je dat openbaar uit en vraag je meerdere offertes aan.
Han Fortmann | 01-03-15 | 16:07

Hahahaha... openbaar aanbesteden voor nog geen 10K over twee jaar..... hahahhaha wat denk je zelf? Dan kost die hele procedure 5x wat de website kost.

Nickname85 | 01-03-15 | 16:13

@En nu is het genoeg!
Tuurlijk, 10000 EURO, waar hebben we het over. Een schijntje...
Mijn bedrijf vraagt voor lagere bedragen offertes aan.

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:13

@Nickname85
Weet u wat het verschil is? Zij is politica, en geen onderdeel van de zakelijke wereld. Zij zit daar niet voor haar belang, of het belang van haar zoon.
Als ze dat wil, moet ze inzaken gaan, niet in de politiek.

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:10

sickstyle | 01-03-15 | 16:04

en de manuren is vaak wat het meeste kost.
vergis je niet, een "profesionele" organisatie vraagt wel minimaal 50 eurie per uur voor design en ontwikkelen.

Daarnaast moet het gehost worden. Wil je een btje SLA hebben waar je aanspraak kunt maken op reactie- en hersteltijden, mag je ook nog wel redelijk in de buidel tasten.

Al met al zijn deze kosten niet goedkoop, maar zeker ook niet de duurste. Dat het resultaat niet zo fantastisch is.... tjah heb wel meer prutswerk online gezien voor veel grotere bedragen.

Nickname85 | 01-03-15 | 16:10

10.000 Euro wegsluizen naar vrienden en bekenden is 'peanuts' in politiek Den Haag en Brussel.
Iedere politicus doet dat en met name de linkse politici.
Jaarlijks worden er ettelijke miljarden stukgeslagen op 'bevriende' relaties.
Het hele subsidiesysteem drijft op dit fenomeen.
Zie bijvoorbeeld de PvdA die een politicus die 750.000 Euro aan twee bevriende partijgenoten weggaf voor een evenement van één dag.
Alleen al de website van dit evenement,Welke door weer een andere bevriende relatie gebouwd werd en welke uit zegge en schrijven één pagina bestond, koste 45.000 Euro.
Een kind van 12 had deze website in 20 minuten in elkaar kunnen sleutelen.
Wat doen we met deze politicus?... we maken hem Minister van Buitenlandse zaken!

www.google.nl/search?q=koenders+het+a...

Obstiopaat | 01-03-15 | 16:10

En als je iemand wilt huren voor het bouwen van een website als politieke partij, dan besteed je dat openbaar uit en vraag je meerdere offertes aan.
Han Fortmann | 01-03-15 | 16:07
Onzin. Daar is het bedrag veel te laag voor.

En nu is het genoeg! | 01-03-15 | 16:09

En dit geteisem zou ons nu moeten gaan regeren en redden voor een voorziene ondergang, volgens de reaguurders?? Haar zoontje al klaarstomend voor het grotere werk, bedriegt zij er zelf op los. Afvoeren!

Skunk57 | 01-03-15 | 16:09

Ik heb niet gedatailleerd gekeken maar zo te zien is alles gratis en heeft men alleen voor werk uren moeten betalen.
sickstyle | 01-03-15 | 16:04
Dat is heel vaak zo. En 8K voor een website is een normaal bedrag. Dus erg? Nee. Normaal? Ja.

En nu is het genoeg! | 01-03-15 | 16:08

Suffe muts. Als je ongestoord vriendjespolitiek wil bedrijven, dan moet je niet voor de PVV in de politiek gaan.
Al die doorgewinterde corruptici van de gevestigden, die lichten je direct beentje bij je allereerste poging te doen alsof je van PvdA of VVD bent.

Jan Passant mk2 | 01-03-15 | 16:07

@nickstert

Lijkt wel een baantjecarousel bij Provincie Gelderland. Doet denken aan andere politici. De ene hand wast de andere. Maar nu het een andere partij is mag het natuurlijk wel, want het was goed bedoeld, en het was partijgeld en geen subsidiegeld, enz...
Politici moeten over dit soort zaken nadenken voordat ze handelen, en IEDERE schijn van belangenverstrengeling vermijden. Ze zit daar niet om haar zoon in te huren, ze zit daar voor alle inwoners van Gelderland.
En als je iemand wilt huren voor het bouwen van een website als politieke partij, dan besteed je dat openbaar uit en vraag je meerdere offertes aan. En je bewaart de offertes, zodat je later je onafhankelijkheid kunt aantonen. Dan ben je zuiver op de graat!
Je familie een baantje gunnen is smerig en een politicus onwaardig. Wegwezen dus, zeker nadat de zo'n mond vol had over die Stas twee jaar terug. Met terugwerkende kracht verweet de Pot de Ketel.

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:07

Misschien had ze wel persoonlijk aan Geert gevraagd of dit mocht, als dit uitkomt lacht ze iedereen uit.
Bovendien de hebben een prima lopepende website, dus kwaliteit was het wel van zoonlief.

gebrokenvleugel | 01-03-15 | 16:07

Mooiste tweet hierover:
"Hilarisch. De partij die @pvvfaber nu de maat gaat nemen over vriendjespolitiek? De VVD. Koefnoen in real life" : twitter.com/peterkwint/status/5717305...

En nu is het genoeg! | 01-03-15 | 16:06

Ow wacht, het gaat over de PVV, dat is het probleem van Quid.

Nickname85 | 01-03-15 | 16:05

nogal dom maar ik kan me hier nu niet echt heel druk over maken. 10k betaald voor een website bij het bedrijf van haar zoon nou nou nou wat erg tegen de muur aftreden

Ir. Wilhelmus | 01-03-15 | 16:05

Krijgen we nu een dagelijks "Is Marjolein Faber al weg?" topic?

WaarDeWindWaait | 01-03-15 | 16:05

Men draait Joomla (gratis CMS)
- Dit bedrag is wat je voor een custom gecodeerde CMS betaald
Ten tweede men heeft alleen een template oftewel een thema ontwikkel en dat in Joomla ingevoegd.

Ik vindt het amateuren werk wat een buurjongentje in de kelder voor 150 euro nog beter kan via Wordpress. En dat ziet er vaak echt heel stijlvol uit.

Hoe dit 10k kost is mij echt bijster. Ook de plugins zijn allemaal gratis om bijvoorbeeld slideshows van images te maken.
K2 = gratis

Ik heb niet gedatailleerd gekeken maar zo te zien is alles gratis en heeft men alleen voor werk uren moeten betalen.

sickstyle | 01-03-15 | 16:04

Een website laten maken van partijgeld (dus geen belastinggeld), door een professionele organisatie (in plaats van gratis door een hobbybob), waar je vertrouwen in hebt (persoonlijke band, gebeurt heel veel in zakelijke wereld), voor een bedrag van 10.000 euro over 2 jaar verdeeld (niet goedkoopste, maar ook zeker niet duurste hosting/design club).... wat is het probleem?

Dom stukje van onze Quid.

Nickname85 | 01-03-15 | 16:04

Het echte nieuws is dat de soort kosten direct door de overheid betaald worden, niet uit de partijkas van de betreffende politieke partij.
Heeft Lijst-GS zich al ingeschreven voor de verkiezingen van 18 maart?

W_F | 01-03-15 | 16:04

@nickstert | 01-03-15 | 16:02
Het is een kleine vorm van corruptie, dat is waar. Maar het blijft onzuiver handelen en het bevoordelen van familie.

rara | 01-03-15 | 16:03

Ach, Opstelten huurt ook een VVD vrindje in van Boer&Croon voor maar € 1.3 miljoen bij de Politie. En niks melden want geen "topfunctie". Dat is minder erg.

Piet Karbiet | 01-03-15 | 16:03

wat een zielige poging is dit. Een bekende inhuren om een website te beheren is niets in tegenstelling tot, zelfverrijking dmv declaraties, belangverstrengelingen, omkoping, etc etc.

nickstert | 01-03-15 | 16:02

@Grzl-II
.
Maar een van de doelen van de PVV Gelderland is dan ook het bedrijfleven stimuleren. Nou dat is gelukt, het bedrijf van haar zoon!

Han Fortmann | 01-03-15 | 16:00

belastinggeld? volgens mij werd de rekening niet bij de overheid maar bij de PVV ingediend. Nooit geweten dat de PVV de overheid is...

FW Ta-183 Huckebein | 01-03-15 | 16:00

Joomla configureren, designtje kopen en uploaden kan elke kleuter. Maar er vervolgens 10k mee te vangen, dat is de truc

Grzl-II | 01-03-15 | 15:59

Enorm opgeblazen.

IQmin100 | 01-03-15 | 15:58

Bij ook maar een schijntje belangenverstrengeling zeg ik wegwezen en wel per direct. Echter de VVD'er @janmarkink die zo vel van leer trekt is zelf alles behalve zuiver op de graat. Iets met pot en ketel denk ik dan.

snakeplisskin | 01-03-15 | 15:58

Subsidie voor fractiebijstand, lekker belangrijk dat dat besteedt wordt aan een paupersite. Voor kwaliteit moet je ook niet bij de PVV zijn. Niets aan het handje lijkt me.

johoost | 01-03-15 | 15:58

@Han Fortmann | 01-03-15 | 15:53
Je eigen zoon inhuren is natuurlijk geen vriendjespolitiek maar ordinair nepotisme.

FTFY.

rara | 01-03-15 | 15:57

Gewoon uit de partijkas dus niets aan de hand, zou het eerder vreemd vinden als ze het iemand anders had laten doen, maar ja, Quid snapt het allemaal nog niet zo goed.

Boemibol | 01-03-15 | 15:57

Ik zou haar niet doen.

Bierosaurus | 01-03-15 | 15:56

@watissur | 01-03-15 | 15:52
Nepotisme is een vorm van corruptie.

Als je iets aan de corruptie in 0031 wil doen dan moet je alle corrupte politici aanpakken, ook als ze van dezelfde bloedgroep zijn. Anders wordt het een spelletje jij-bakken, zoals iemand al opmerkte.

rara | 01-03-15 | 15:56

@3Xniks 15:46: Oh, de politiek doet er best wat aan. In Brussel was het de gewoonste zaak van de wereld voor europarlementariërs om familie in dienst te nemen, met gebruikmaking van het budget dat ze daarvoor hebben. Toen daar wat van gezegd werd hebben ze een gedragscodedingetje in het leven geroepen om daar een eind aan te maken. Dus huren ze nu *elkaars* familie in. Volkomen schaamteloos gegraai.

@watissur 15:46: Als je geld van een ander uitgeeft moet je je integer gedragen, en daar hoort het vermijden van (de schijn van) nepotisme ook bij. Ook al waren ze het laatste webshopje op aarde met beschikbare mensen, dan nog moest je ze de opdracht niet geven als het familie is. Dan ga je zelf maar met Wordpress aan de gang. Of je geeft de beslissing aan een collega die geen familiebanden met het bedrijfje heeft. Zo wordt dat vaak opgelost.

Muxje | 01-03-15 | 15:55

Corruptie is per definitie verwerpelijk, ook als het politieke vrienden betreft. Nog sterker: als je corrupte politieke vrindjes verdedigt dan wek je de schijn van medeplichtigheid. Dit proces hebben we kunnen zien in de rel rond Mark V. Gaan we dezelfde domheden zien in de rel rond Marjolein Faber?

rara | 01-03-15 | 15:54

Spijkers op laag water zoeken, met in de hoofdrol de dwangmatige PVV hater Sjonny Qwat.
Beste Quit, je probeert je zelfingenomen mening uit alle macht te ventileren maar je mist de ingrediënten die bv Feynman wel heeft.
Geeft niet hoor, een plakplaatje voor ijver, 100 strafregels voor het dunne resultaat.

geur_aars | 01-03-15 | 15:54

Overigens vind ik de incompetentie van deze vrouw veel kwalijker. Niet alleen opperde ze om de kerncentrale van Dodewaard te heropenen, niet wetende dat de techniek van ervan volkomen achterhaald is. Vervolgens was haar suggestie om in de Achterhoek een kerncentrale te bouwen. Een regio waar geen rivieren liggen. Deze vrouw is dus gewoon dom.

fredflange | 01-03-15 | 15:53

Je eigen zoon inhuren is natuurlijk geen vriendjespolitiek... En 10000 EUR voor die website is wel een beetje veel geld. Hosting kan voor EUR 100 / jaar, bouwen misschien 2000? Scholier doet 't voor 200-500.

Als ze niet zo tekeer gegaan was over die Stas twee jaar terug, maar dat heeft ze wel. Toen hadze grotemond over integriteit. En dan nu zelf dit... Prutser die troela.

Han Fortmann | 01-03-15 | 15:53

Ooit van nepotisme gehoord, en van de nadelen?
rara | 01-03-15 | 15:49

Ja, ja, ja, ik ken de definitie. Jij ooit gehoord van spijkers op laag water zoeken?

watissur | 01-03-15 | 15:52

@dubbert | 01-03-15 | 15:45
"Ex-KRO-directeur Ton Verlind liet vrouw en zoon voor die omroep werken op kosten van belastingbetalers".
Is Ton een politicus die integriteit van anderen aan de kaak stelt? Nee? Dan lijkt Ton's wangedrag me niet echt relevant.

alcor | 01-03-15 | 15:52

Haha het jij-bakken festival is geopend in de panelen. Met zon grote mond over anderen, moet mevrouw gewoon wegwezen. Maar goed, de kans om bij dit soort gelukzoekers een ruggengraat te ontwaren is net zo groot als 0,000000. StakkerT

Wees_eens_creatief | 01-03-15 | 15:52

Erg over de top is het item van Quit.. is zoals hij denk extreem anti PVV en dat mag natuurlijk maar persoonlijk is het voor mij een niet echt belangrijk item. Als je zo gaat zoeken, want dat is het.. kun je wel op alles een label plakken en zakt een ieder door het ijs ook Quit. Zoals Pjotrans al aangaf twitter.com...

equal to condell | 01-03-15 | 15:50

Oprotten is de enige optie, een partij met tegenwind zoals de pvv of de sp moet helemaal integer zijn.

Bokito ergo sum | 01-03-15 | 15:50

Hebben Mark Verheijen en Biertje vd Roest hun gejatte poen al terugbetaald?

necrosis | 01-03-15 | 15:49

@watissur | 01-03-15 | 15:46
Ooit van nepotisme gehoord, en van de nadelen?

rara | 01-03-15 | 15:49

Holy crap - 10K voor een Joomla website? Schunnig...

Drommelsch | 01-03-15 | 15:48

Een linkje naar 'N Sync? Wat zegt dat ons over Johnny Quid?

fredflange | 01-03-15 | 15:46

Dus vanwege al dat geouwehoer moeten ze maar in zee gaan met een webbureau dat ze helemaal niet kennen? Iedereen zoekt toch een leverancier waar ze vertrouwen in hebben.

Nu is alles al een integriteitsprobleem. En als het aanbesteed wordt zodat iedere idioot die het papierwerk goed weet op te leveren aan de slag kan is het ook niet goed. (AnsaldoBreda weet u nog?)

Gevalletje beste betuursliu staan aan de wal, het is zo makkelijk scoren he vanuit de redactieburelen als je alleen maar tijdig je stuke proza hoeft te kotsen.

watissur | 01-03-15 | 15:46

In het grootbedrijf zijn procedures zo ingericht dat dit soort zaken niet voorkomen. Dit is tekenend voor de kneuterigheid van ons politiek bestel.

3Xniks | 01-03-15 | 15:46

Nou Marjolein, zullen eens zien hoe lang je het volhoudt! Meer of minder Marjolein Faber? Gewoon optieffen, en lekker wachtgeld gaan graaien...

Groffert | 01-03-15 | 15:45

Lekker blijven zitten.

Piet Karbiet | 01-03-15 | 15:45

Ex-KRO-directeur Ton Verlind liet vrouw en zoon voor die omroep werken op kosten van belastingbetalers.

dubbert | 01-03-15 | 15:45

Gelijk maar doorpakken ongeacht status of partij prima stuk johnny Quid

staatziegeld | 01-03-15 | 15:44

natuurlijk zit de pvv hier fout. als ze gewoon meerdere offertes hadden aangevraagd, hadden ze kunnen zien dat dat ook voor minder dan 1000 euro kan, zo'n website.

sennholz | 01-03-15 | 15:43

Het was geld uit de partijkas.

Pieter Breydel | 01-03-15 | 15:42

Mijn hemel, wat een bagger maken die gasten, zie www.mrwebsites.nl/. Het is al een misdaad om dat bedrijf überhaupt een opdracht te geven. En ja, het betrof belastinggeld, lees het artikel anders even.

massaal | 01-03-15 | 15:42

Kind inhuren is volgens mij minder ernstig dan vergunningen verkopen.
Dat kind zou nog waar voor zijn geld hebben kunnen geven aan de opdrachtgever (de partij). Die vergunningenzooi is alleen maar voordelig geweest voor de VVD en de echte belanghebbende (de gemeente) had er niks aan.

frank87 | 01-03-15 | 15:42

Toch knap om zo enorm oppervlakkig te zijn. Van de 10 standpunten op de website zijn er 8 plattitudes.. Het is alsof je naar de film van ome willem kijkt.. Qua niveau..

Deus Absurdia | 01-03-15 | 15:42

Jammer ik vond haar een goede drilsergeante.

Rest In Privacy | 01-03-15 | 15:41

@kapotjeplov | 01-03-15 | 15:32
En was dat terecht?

rara | 01-03-15 | 15:41

In de woorden van de VVD:"Deze zaak wordt verschrikkelijk opgeblazen".

Reactie van de PvdA: "In vergelijking met Bertje Roest valt dit nog mee".

Reactie van Pechtold: "Sta ik zo goed in beeld?"

rara | 01-03-15 | 15:40

Ik vind ook dat ze beter kan opstappen. Als je dan bestuurder wil worden, moet je roomser dan de paus-heid willen nastreven.
En dan moet je verder niet raar opkijken als je op dit soort schimmige zaken wordt aangesproken. Kom op, hoe ignorant kun je zijn? De VVD wordt van boven naar beneden afgebrand vanwege spelletjes spelen met belastinggeld en het zou dan niet voor jou gelden?
Laat bestuurders maar goed naar elkaar kijken en lekker veel naar elkaar wijzen. Dit houdt ze voor de toekomst scherp op hun eigen handelen.
PVV'ers zijn eigenlijk ook maar gewoon mensen.

appeltjesgroeneweide | 01-03-15 | 15:40

Is dit niet ontstaan door oude VVD genen, gaat vaak een generatie of wat over voordat dit weggeevolueerd is.

gebrokenvleugel | 01-03-15 | 15:39

die 10k was dat gemeenschapsgeld of geld uit de pvv partijkas?

janneman1977 | 01-03-15 | 15:38

Juridisch zal het wel in orde zijn. Integer is het niet. Wel wat vreemd om juist je zoon in te huren.

SamKoeman | 01-03-15 | 15:37

Ja, het is natuurlijk altijd makkelijker anderen op hun plichten te wijzen dan er zelf rekening mee te houden.
Ik heb geen idee wat de kosten van zo'n site zijn, maar uit de reactie van Quidd maak ik op dat 10K veel teveel is en dan is het gewoon graaien.

happen naar de baas | 01-03-15 | 15:36

Belastinggeld? Toch gewoon een PVV-potje? Als ze dat onhandig besteden is dat een kwestie voor de PVV en niemand daarbuiten dunkt me. Heel wat anders dan Verheijen die met taxpoet betaalde Floriade aan eigen vrindjes ter beschikking stelde en ook heel anders dan de PvdA baantjescarroussel die geheel op taxpoet en "legaal" alle partijkaarthouders rustig en volgevreten houdt.

Godsammekraken | 01-03-15 | 15:36

-weggejorist-

Ellada | 01-03-15 | 15:35

Ah! een balletje opwerpen... Zometeen 'n stukkie over de FEITEN, net zoals in MarkVerheijen vanuit uw onvolprezen collega Rossem, Johnny ?
Reeds nu voor alsdan onze dank.

Pjotrans | 01-03-15 | 15:35

Ach, PVV wordt tog al uitgekost door de zittende parteien dus beetje meer of minder kots maakt het verschil niet tog!

william7055 | 01-03-15 | 15:34

Johnny, wat je kunt na-apen hoeft niet. vRossem doet het prima, doe waar je goed in bent

Rest In Privacy | 01-03-15 | 15:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland