Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe auto's zijn levensgevaarlijke lijkwagens

totaleterugroep.gif Nieuwe auto's zijn troep. Wacht. Ff remmen, gas terug en even uit de bocht sturen, naar het rechte midden van de nuance. Opnieuw de koppeling op laten komen en ditmaal zachtjes gas geven. We bedoelen: Nieuwe Franse auto's zijn troep. Zoals oude Franse auto's dat ook al waren. Oh daar schoten we weer bijna uit de bocht. Maar het is dus wel zo. Uit onderzoek van AD blijkt volgens het AD in het AD dat er sinds 2012 maar liefst 770.000 terugroepacties waren. "De automobilist lijkt nu zelf wel een testrijder", moppert de ANWB. Lijstaanvoerders van lijkenwagens zijn Peugeot (34 terugroepacties) en Citroen (30). En daar rijden d'r heel wat van rond, want Peugeot is het 4e meest verkochte automerk in Nederland en Citroen het 7e (lol @ BX als bestverkochte Citroen ooit). Dat zijn dus onbetrouwbare auto's die met de Franse slag gemaakt zijn. De eerste de beste Peus die we volledig willekeurig in het terugroepregister inklopten (een 308) leverde meteen drie levensgevaarlijke malfunctie op aan stuur, versnellingsbak en brandstofleidingen. De eveneens willekeurig ingetikte Citroen C4 had hetzelfde brandstofprobleem, want Peugeots en Citroens komen allemaal uit dezelfde PSA-fabrieken. De C1 is ook geinig: die smelt onder je vandaan. 'Defect' is niet eens een Frans woord, maar je snapt waarom het zo klinkt. Hoewel, in het Duits doet 'defekt' het ook prima: de Opel Astra kan oververhitten door kapotte koelingen en Volkswagens Polo en Golf lijden aan diverse brandstofproblemen, waar Seat Ibiza's en Skoda Fabia's vervolgens ook last van hebben want die gebruiken dezelfde VW-motoren. Ook Audi's zijn eigenlijk Volkswagens dus daar komt het ook voor. BMW's hebben - gek genoeg - vaak elektrische problemen. Aan Italianen zijn we maar niet begonnen. Nummer drie op de terugroeplijst is overigens geen Duitser of Italiaan, maar een Japanner: Mitsubishi. Die van die zwaar gesubsidieerde hybride pantoffel-SUV's die ongeveer 18 kilometer op een volle batterij kunnen rijden en daarna doodleuk tegen 1 op 6 verder gaan met het ontbossen van de aarde. Maar nu weten we hoe dat komt: softwarefouten laten de accu's leeglopen. LOL. Zelfs de levensgevaren van je leasebak controleren? Check het RDW terugroepregister. Alleen voor auto's van na november 2012. Voor die tijd leverden autobouwers kennelijk nog kwaliteit.

Reaguursels

Inloggen

Het soort mensen dat in Franse auto's rijdt, heeft 1) geen verstand van techniek, 2) weet niet wat voor arrogante niksnutten Fransen zijn en 3) kan niet met geld omgaan, want anders koop je zo'n misbaksel niet.

Brou Is Back | 28-02-15 | 00:33

Jezus. Wat een slecht artikel.

Je kan natuurlijk niet alleen op basis van het aantal terugroepacties van een automerk zeggen dat de auto's beter of slechter zijn dan de andere merken.

Stimpyy | 27-02-15 | 21:02

@Pieter V | 27-02-15 | 18:55
zullen geven = zullen toegeven

Pieter V | 27-02-15 | 19:00

@VanBukkem | 27-02-15 | 16:00

Dat denkt men nu waarschijnlijk ook al en daar heeft de NSA niks mee temaken.

@Pieter V | 27-02-15 | 18:55

Pieter V | 27-02-15 | 18:59

Leuk al die kerels hier met hun puberale meningen over hun speeltje.
Wat ze natuurlijk nooit toe zullen geven is dat ze gewoon de gezinsauto kopen die moeder de vrouw het meest geschikt vindt.

Pieter V | 27-02-15 | 18:55

En net als het moederland Frankrijk met zijn mediterrane EU-3%-discipline, krijgen ook de Franse automerken ruimhartig uitstel van reparaties, want het moet allemaal wel realistische blijven (d.w.z van een Franse fabrikant kan je niet verwachten dat ie in minder dan 2 jaar een verbetering weet door te voeren).

Liberté, égalité, fraternité , nou dacht 't ff niet als het om La Patrie gaat.
Of: liberte pour nous om van de EU-regels af te wijken. Sommigen zijn lekker plus egalité que otre. Fraternite met oppassender EU-landen: non me laisser rire.

HeelStijl | 27-02-15 | 17:13

Nieuwe auto's zijn inderdaad veel gevaarlijker. En dat komt gewoon door al die kunstmatige intelligentie die ze tegenwoordig in auto's proppen. En van al die kunstmatige intelligentie worden ze eigenwijs. En eigenwijze auto's zijn gevaarlijk. Die kunnen namelijk een eigen willetje ontwikkelen. Dat ze gewoon doen waar ze zin in hebben. Gewoon doorrijden waar remmen gewenst is bijvoorbeeld.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over het feit dat over een paar jaar de NSA gewoon de besturing van jouw auto kan overnemen. Dan zou je situaties kunnen krijgen dat bijvoorbeeld ene VanBukkem zomaar met 200 km/uur tegen een boom knalt, omdat ie iets verkeerds over de NSA heeft gereaguurd. En het ergste is dan nog wel dat iedereen denkt dat ik niet kan autorijden.

VanBukkem | 27-02-15 | 16:00

Zoals oude Franse auto's dat ook al waren...

Vergeet nu niet dat antieke auto's als Bugatti, Delahaye, Talbot-Lago, Hispano Suiza, of Delage allemaal Franse automerken zijn. Niet alleen de mooiste en meest bijzondere automobielen maar bijvoorbeeld kijkende naar de auto's van Ettore Bugatti een brok met techniek en perfectie die zijn tijd ver voor was. Niet voor niets dat er nog zo veel originele Bugatti's uit de jaren 20 /30 probleemloos mee kunnen met lange rally's en races.

Pauperclown | 27-02-15 | 15:40

Zoals oude Franse auto's dat ook al waren...

Vergeet nu niet dat antieke auto's als Bugatti, Delahaye, Talbot-Lago, Hispano Suiza, of Delage allemaal Franse automerken zijn. Niet alleen de mooiste en meest bijzondere automobielen maar bijvoorbeeld kijkende naar de auto's van Ettore Bugatti een brok met techniek en perfectie die zijn tijd ver voor was. Niet voor niets dat er nog zo veel originele Bugatti's uit de jaren 20 /30 probleemloos mee kunnen met lange rally's en races.

Pauperclown | 27-02-15 | 15:40

Zoals oude Franse auto's dat ook al waren...

Vergeet nu niet dat antieke auto's als Bugatti, Delahaye, Talbot-Lago, Hispano Suiza, of Delage allemaal Franse automerken zijn. Niet alleen de mooiste en meest bijzondere automobielen maar bijvoorbeeld kijkende naar de auto's van Ettore Bugatti een brok met techniek en perfectie die zijn tijd ver voor was. Niet voor niets dat er nog zo veel originele Bugatti's uit de jaren 20 /30 probleemloos mee kunnen met lange rally's en races.

Pauperclown | 27-02-15 | 15:40

Rij al jaaaaaren rond in mijn Mazda Xedos 6 uit 1999. Doet het altijd. Zijdezacht zescilindertje, vrijwel onhoorbaar. Tijdloze vormgeving. Alles d'r op en d'r an. Nooit problemen mee. Alleen af & toe een versleten onderdeel vervangen. Ruim 15 jaar oud. Rijdt nog als nieuw. En nog lang niet klaar daarmee.

www.parts-specs.nl/photos/0333652-Mazd...

(foto is niet van de mijne)

Peter Emile | 27-02-15 | 14:57

En vergeet niet dat geen terugroepactie niets zegt, ik weet me nog te herinneren dat er voor renaults een terugroepactie was voor een ernstig mankement. De actie kwam toen de meeste al op de sloop stonden. Dit terwijl sommige andere merken direct bij twijfel hele series terugroepen. Vaak terwijl er niks mis is maar in Amerika een of andere dwaas een freak accident heeft gehad waarbij een aanpassing van de vloermat zou kunnen helpen.
punt is, wanneer een merk veel terugroepactie's maakt, kan dit ook van zorgvuldigheid getuigen.
Kijk liever naar hoeveel onderhoud en pech er met een type/merk auto gemoeid is.

ti ta toverkuffar | 27-02-15 | 14:35

ongelovelijk dat jullie Opel Duits noemen. Het is al een tijdje geleden dat er een echte Opel van de band is gerold... Rekord, manta-A(dus niet dat New kids hok)... tegenwoordig zijn het gewoon gm prullen. net als dat jullie een c1 een citroën noemen terwijl het gewoon een verkrachte aygo is(net als dat kleine Peugeotje). en dat is weer de auto die Toyota nooit had moeten maken, beter hadden ze gewoon een HiAce blijven maken, een goede werkbus. Maar nee, die laten ze nu bouwen, en is nu een PSA blik met een Toyota badge. Als u tegenwoordig een goede auto wilt, kijk op elk onderdeel of er een merk van uw gading op staat, en niet slechts wat er op de kap staat.

ti ta toverkuffar | 27-02-15 | 14:26

Allemaal past dat in het straatje om duitse auto`s op te hemelen.
toyota en andere japanners roepen ook massaal terug,net als mercedes ,volkswagen enz .
en ook een mooi detail de elektronica komt meestal uit germany ook in de franse auto`s .en daarom zijn de meeste terugroepactie`s

pedro300 | 27-02-15 | 13:10

Ik rij een scenic uit 2005, wat kan mij dat nou aan mijn reet roesten ?
Elke 2 ton een nieuwe boardcomputer that's it......

Neukeboot | 27-02-15 | 13:08

bij VW is het geen terugroepactie maar staat je auto opeens een hele dag in de garage omdat het olieverversen wat langer duurt (en waarbij meteen de halve auto vervangen wordt).
Toets eens voor de gein in op google: VW + tsi (of DSG, of egr, of draagarmen, of bevriezende 1.4 , of.....) + problem/probleem.....
Bij VW zegt een monteur standaard "oh, dat hebben we nog nooit meegemaakt, wat een pech voor u"; terwijl de onderdelen al klaarliggen vanwege de honderden die je al zijn voorgegaan met hetzelfde probleem...

FW Ta-183 Huckebein | 27-02-15 | 13:08

-weggejorist-

Spinal Fap | 27-02-15 | 12:55

Blij met een duitser als auto. Moest hem laatst naar de reparatie sturen omdat iemand in de nieuwbouw in mijn wijk denkt dat het slim is om in een 30 wijk met 60 een bocht te pakken die is ontworpen voor 20km/u, auto schade dus naar garage, krijg ik een peugeot als reparatie wagen.

Ik was als eerst rustig aangezien de reparatie vergoed wordt dus ik was niet boos op die bestuurder, totdat ik in die peugeot moest rijden.

niemand specifiek | 27-02-15 | 12:18

Zorgeloos op pad met mijn Volvo XC70 met 350k op de tellert. Heerlijke wagen.

joe vago | 27-02-15 | 11:23

Rijdt in een ouwe lullen schicht Opel Agila 11 jaar oud nieuw gekocht maar één keer grote beurt gehad , de rest olie bijvullen enz doe ik zelf 2 jaar geleden kreeg ik bericht er moest een nieuwe brandstoftank NUL cent gewoon gratis na 9 jaar en niet in onderhoud geweest.

blauwe zander | 27-02-15 | 11:13

het is ook maar naar welk lijstje je lijkt. Uit deze Engelse lijst bijvoorbeeld blijkt dat de top 10 van slechtste auto's met name bestaat uit Duitsers.... www.reliabilityindex.com/

plaklul | 27-02-15 | 11:03

die terugroep acties zijn ook soms een farce. Mijn C5 werd een paar jaar geleden teruggeroepen omdat er eventueel een sprietje van het uiteinde van het rubber van de ruitenwisser los zou kunnen gaan of zoiets. Daar ga ik niet voor terug en ik denk de meeste mensen niet. Je kan die aantallen ook uitleggen als : Franse autobouwers zijn veel voorzichtiger dan andere.

small_town_dude | 27-02-15 | 11:00

Toch woensdag maar eens navragen hoe het met mijn C1 staat, ik heb namelijk nooit iets gehorod over een terugroepactie

BozeHenk | 27-02-15 | 10:59

Wij maken meer dan 100 jaar auto's en zijn nog niet in staat ze goed te maken. Nu ja, behalve Mercedes dan die nooit een auto hoefde terug te roepen! En BMW evenmin erken ik knarsetandend.

goedemorgennederland | 27-02-15 | 10:56

Ach gut. De wetenschappers van Geenstijl menen wijsheid te hebben en bedenken weer eens een artikel...

Edgar8166 | 27-02-15 | 10:48

Citaat :
"dat er sinds 2012 maar liefst 770.000 terugroepacties waren. "
Nee, van Rossem, het ging in totaal om 770.000 auto's en/of motoren en echt niet om 7700.000 terugroepacties.
Beetje opletten, a.u.b. Een klein kind kan zien dat dit onzin is.

Het_Genie | 27-02-15 | 10:47

Goh, mijn pre-'75 nickname staat er niet tussen. Mwoehaha.

HoerenSloep | 27-02-15 | 10:46

Komt de geheel nieuw ontwikkelde Volvo V40 met "de kans dat er enige vertraging optreedt dat de ruitensproeivloeistof op je ruit komt" er niet zo slecht vanaf

Badderbeest! | 27-02-15 | 10:45


kaasfondue | 27-02-15 | 09:49
Hier alleen zout op het eten, maar met mate.

Boemibol | 27-02-15 | 10:44

Vogelbeest | 27-02-15 | 10:35

Ik zou met een grote boog om de nieuwere Audi's (van mj 2008 en verder) heen lopen. Niks dan ellende en na twee jaar kun je helemaal doodvallen. Coulance kennen ze daar niet.

Vanilla | 27-02-15 | 10:39

@fred1434 | 27-02-15 | 09:23 Geen roest? Ik koop niets wat nieuwer is als 10 jaar want met mijn 70.000 km per jaar is een auto bij mij binnen 3 jaar waardeloos.

Als ik nu naar de mercedessen van 10 / 12 jaar oud kijk zitten alle spatbordranden dik in de roest. Zo lang daar niets aan gebeurd blijft het volvo of audi voor mij.

Vogelbeest | 27-02-15 | 10:35

Subaru! Prima auto's, betrouwbaar en mooie techniek. Voor mij geen Europese auto.

griffin peterson | 27-02-15 | 10:26

Eduardo- | 27-02-15 | 09:41
Je vergeet:
Eencelligen - Nissan Microbe
Slechtzienden - Ford Dubbelfocus
Huisvrouwen - Suzuki Swiffer
Mensen met grootheidswaan - Renault Megalomane

Mubbenschonster | 27-02-15 | 10:21

"Aan Italianen zijn we maar niet begonnen"

Van alle Alfa Romeo's die ik de afgelopen 20 jaar heb gereden is er nooit 1 teruggeroepen ?!

* alléén Italianen bouwen auto's, de rest voertuigen *

Guy Fawkes | 27-02-15 | 10:17

Geenstijl en auto's is altijd een slechte combinatie. Wees blij met terugroep acties want dit bespaart je kostbare reparaties als de garantie periode reeds voorbij is. M.n het Volkswagen concern heeft klanten laten zitten met slechte Blue Motion diesels in de Polo en de benzine TSI motoren. Na 100.000 km begint de ellende. Ik heb het zelf mogen ervaren. De coulance van de importeur was minimaal. 5000 euro aan reparaties bij een 2,5 jaar oude auto en de importeur vindt het allemaal normaal. Nooit meer een Volkswagen. Ik rij tegenwoordig Japans. Geen emotie, maar ook geen storingen.

ED-209 | 27-02-15 | 10:15

Geenstijl moet even de RDW site goed lezen. Er worden ook terugroep acties geregistreerd voor auto's van vóór november 2012.
Ze zijn begonnen met het registreren van terugroep acties sinds 2012.
Voor mijn auto van bouwjaar 2004 BMW E46 staat er ook een terugroep actie in.

Roen | 27-02-15 | 10:12

Wie rijd er dan ook in een Franse auto? Dan vraag je er zelf om.

WieIsDeChef | 27-02-15 | 10:11

Ik rijd nu een Volvo maar heb nog nooit een auto gehad waar ik zoveel ellende mee heb.
Mijn volgende auto wordt gewoon weer een lelijke betrouwbare Japanner.

dutchghost | 27-02-15 | 10:09

Ben zeer tevreden over mijn peug 406. Had er hiervoor ook een en die rijdt nu met +3 ton ook nog zorgeloos rond. Ellende bij peugeot is gekomen sinds de intro van de -07-series. Peugeot werd tijdens hun -04- en -05-series niet voor niets de 'Franse Mercedes' genoemd.

FrankVeer | 27-02-15 | 10:09

Gelukkig zijn de Nederlandse wagens toppers...
.
U bent klapvee.

ikhaatnicknames | 27-02-15 | 10:07

hahaha iedereen lekker sputteren over de auto's die ze hebben of 'krijgen' hahaha.

xtree | 27-02-15 | 10:05

Je moet ook wel echt een hekel aan jezelf hebben wil je in een Franse auto rijden....
.
Pure zelfhaat. ;-)

De Libertariër | 27-02-15 | 10:04

Mijn Aston Martin doet het prima!

kleine bob | 27-02-15 | 10:03

Volvo. Nog 3 week en dan is het zorgeloos genieten. De eerste 500.000 km.
Normpje | 27-02-15 | 09:31

Gefeliciteerd ik moet nog een kleine 90k en dan ben ik er ook.
Hoewel ik veel te maken hebt met embedded software in mijn dagelijks leven ben ik nog niet zo enthousiast over sw in auto's.
dolffie | 27-02-15 | 09:53

Niet goed begrepen. Nog drie weken en dan krijg ik een nieuwe S60, met alles drop en dran. Daar zijn de kinderziektes wel uit

Normpje | 27-02-15 | 10:02

@Berthe | 27-02-15 | 09:53

Ja, nou en? Lekker boeiend.

PoepHoofdSr | 27-02-15 | 10:00

Dit heeft gewoon te maken met de angst voor claims. welkom in de claimcultuur.

PopperFlopper | 27-02-15 | 09:59

Servert van de RDW staat al te roken.

Mubbenschonster | 27-02-15 | 09:59

Pas maar op, straks kan de NSA aan de hand van onze reaguursels uitvogelen in welke auto we rondrijden,
of wanneer we met pech langs de kant staan een drone
op je afsturen.

Berthe | 27-02-15 | 09:53

Volvo. Nog 3 week en dan is het zorgeloos genieten. De eerste 500.000 km.
Normpje | 27-02-15 | 09:31

Gefeliciteerd ik moet nog een kleine 90k en dan ben ik er ook.
Hoewel ik veel te maken hebt met embedded software in mijn dagelijks leven ben ik nog niet zo enthousiast over sw in auto's.

dolffie | 27-02-15 | 09:53

Boemibol | 27-02-15 | 09:47
en weinig last van strooizout ook, zeker?

kaasfondue | 27-02-15 | 09:49

Een Japanse pick-up met een grote dieselmotor automaat, rijdt als een limo en voor veel dingen te gebruiken, heb een Navara maar elk ander merk is ook goed, keuze genoeg hier waar ik woon.

Boemibol | 27-02-15 | 09:47

Het Terugtroepregister is doorgebrand.

kaasfondue | 27-02-15 | 09:44

Mijn Batavus-fiets heeft gelukkig geen problemen.

meneer Q | 27-02-15 | 09:44

Daarom rijd ik sinds 1969 al Renault, het enige waar die vroeger nog last van hadden was roest. Dat is echter de laatste 20 jaar ook een stuk beter geworden.

binnenbuitenband | 27-02-15 | 09:42

Vreemd. Ik rij redelijk veel (ca 50000 p.j.) en heb nooit problemen met mijn citroen. Verhalen genoeg over opel, vw en skoda. de versnelling van de vw en skoda ging eraan. en de opel.. Tja, die had de hele tijd kleine irriterende problemen. Maar met mijn 3 gerneraties picassos kom ik dus nooit bij de garage buiten de service om.

diek | 27-02-15 | 09:42

de Voorzittert | 27-02-15 | 09:29
Zullen we eens een lijstje maken?
Volvo - tandartsen
VW Golf - boerenlul met Ikea interieur, Senseo en een labrador
Megane station - leaselul
Dikke VW Golf - Low level Morco
Dikke Audi - Mid level Morco
Dikke AMG Mercedes - Kingpin Mocro
Ford Ka - Kapsters
Fiat 500 - Frisse accountmanager meisjes
Afgetrapte Honda Civic - petjesvolk

Eduardo- | 27-02-15 | 09:41

Gewoon een auto kopen met zo min mogelijk extra onzin zoals electrische spiegels. Wat er niet in zit kan ook niet stuk

sinar2 | 27-02-15 | 09:40

Heb nooit issues gehad met mijn cupholders en leather upholstery

Handsomeboy | 27-02-15 | 09:38

RDW website heeft koffie pauze.

Libertarianism | 27-02-15 | 09:36

Ik bezit een Peugeot 2.0i cabriolet, 18 jaar oud, nooit problemen, geen roest, prima auto

VintageJielde | 27-02-15 | 09:35

Vergeet de VW of SKODA niet sommige hebben binnen 20000 km hun wisselbak kapot en bij de Skoda valt de ramen onder het rijden in eens naar beneden.

gerrit5042 | 27-02-15 | 09:35

Godsammekraken | 27-02-15 | 09:12
Zo is dat, Fred Flintstone.

Igor Putkin | 27-02-15 | 09:35

@LangeTijdGeleden | 27-02-15 | 09:12
Zelfde hier... Toch altijd weer spannend bij het starten.
Soms valt cruise control gewoon uit, dan weer heeft de airco nukken. Maar als het gas wat dieper ingedrukt word is het meteen genieten geblazen.

Petrus Poortwachter | 27-02-15 | 09:34

Volvo. Nog 3 week en dan is het zorgeloos genieten. De eerste 500.000 km.

Normpje | 27-02-15 | 09:31

Frappant gewoon hoe auto's matchen met hun berijders: asotokkies, mocro's, bejaarden, kapsters, vinexlullo's: je weet aan de auto te zien meteen wie er in zit. Rijstijl idem.

de Voorzittert | 27-02-15 | 09:29

Japanse auto's goed ?
maar ze zijn stuk voor stuk erg lelijk, ook de details.
Mercedes maakt door de jaren heen gewoon de beste auto's PUNT.
mijn C250TDE is 17 jaar 230K KM en nog als nieuw ook de lak, echt waar.

fred1434 | 27-02-15 | 09:23

The good old Ford is het auto bouwen blijkbaar nog niet verleerd.

DoorDraaiDeur | 27-02-15 | 09:23

Ik heb de nieuwe 308 sw blue lease executive!

svdb | 27-02-15 | 09:21

En jullie mij maar uitlachen met mijn toyota starlet uit 1987 bij #GeenPeil!

Tel Aziaat | 27-02-15 | 09:20

Dat BMW's electrische problemen hebben is inderdaad al een jaartje of 100 zo. En dat geldt nog meer voor hun motoren, ben inmiddels aan m'n 4de bezig en op de 1 of andere manier kunnen ze dat niet verholpen krijgen. Voor de rest zijn het heerlijke brommers maar er is altijd wat met het electrische systeem. Zo heb ik al een keertje of tig de suggestie gedaan om bij starten een vertraging in te bouwen van 2-5 seconde alvorens de lampen aangaan (lampen kan je niet uitzetten op hun motoren), want vaak heeft de accu net niet genoeg spanning om èn te starten èn de verlichting aan te doen, ook een bekend probleem (vooral als ie 'n ijdje heeft stilgestaan zonder druppellader, wat óók een probleem is want elke versie heeft weer een andere ingang voor die druppellader), maar daar doen ze niks mee, alsof ze 't leuk vinden.
Daarom is 't lachen dat zij nu met een hybrid komen, dat wordt zo geestig komende tijd.

orca | 27-02-15 | 09:18

Wat is een auto?

Mark_D_NL | 27-02-15 | 09:17

Europese auto's zijn kwalitatief van gelijkwaardig niveau, vroeger en nu; Italiaanse en Engelse meuk uitgezonderd.
Het verschil zit en zat 'm in de details.
De Franse auto's hebben veel relatief kleine klachten maar gaan wel langer mee terwijl de Duitse auto's doorgaans de eerste 8 jaar vrij probleemloos zijn; maar daarna meer ellende geven dan de Fransen in al die tijd daarvoor.
En ja, Japanse auto's zijn (maar vooral: waren) het beste.

jemagookniksmeer | 27-02-15 | 09:15

Kom ik aan met een 12 jaar oude Italiaanse auto die alleen af en toe last heeft van (niet-vereiste voor veiligheid) electronica. En eigenlijk van de zomer nooit last heeft. Ik wacht nog op het moment dat het ding onder me reet vandaan roest, zoals iedereen mij in moet 'wrijven' wanneer ik zeg dat ik een Italiaan rij.

Nog een tip, kijk eens goed wat voor volk er in Franse auto's rijdt. Dan weet je genoeg over het gemiddelde denkvermogen (over auto's) van de mensen die uberhaupt die dingen aanschaffen.

LangeTijdGeleden | 27-02-15 | 09:12

Enerzijds drukken op de prijzen en anderzijds loopt complexiteit exponentieel op met het aantal features. Minder toeters en bellen > minder om te testen.

Godsammekraken | 27-02-15 | 09:12

Kut. Het brandstoffilterhuis van mijn Bentley kan corroderen.....

MyCatIsDoingThis | 27-02-15 | 09:11

Mijn ervaringen met een Lada zijn uitstekend.

McMarx | 27-02-15 | 09:10

BX: fantastische auto, denk nog met weemoed aan de twee exemplaren die ik heb gehad.

Eigenaar_IJsland | 27-02-15 | 09:10

AutoWeek Tevredenheids Trofee uitslag is al jaren hetzelfde.
Jasppen on top, Fransen bungelen onderaan de lijst.
Doe maar een dikke Lexi! Een 350z mag ook.

Eduardo- | 27-02-15 | 09:09

Nog geen problemen gehad met mijn RCZ.

roze_bril | 27-02-15 | 09:08

@van Rossem
Doe er dan ook gelijk het stuk Topgear bij van afgelopen zondag. Hun Peugot test was best grappig.

Mafkees_Deluxe | 27-02-15 | 09:06

Mijn 12 jaar oude SUV-je van Toyota heeft zo nu en dan alleen een band nodig.....

gamlakuk | 27-02-15 | 09:06

Dat is helemaal niet zo. Accu's lopen leeg door slecht weer of slecht onderhoud

PoepHoofdSr | 27-02-15 | 09:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken