Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DIT! Trajectcontroles uit = schatkist leeg

snelheidsbelasting.jpgAcht van de twaalf trajectcontroles in Nederland staan uit. Vanwege een software-update. De planning is weer oerhollands. Op de A12 bij Woerden en de Zeelandtunnel Zeelandbrug wordt de trajectcontrole opgeheven. Op de A12 bij Utrecht wordt de controle pas in 2016 weer in gebruik genomen. Prima allemaal. Maar de conclusie van dit groot onderhoud is natuurlijk schokkend: de schatkist loopt 80 miljoen mis. Wacht. De schatkist loopt 80 miljoen mis? Uhm. En de veiligheid dan? Die trajectcontroles staan er toch voor onze veiligheid? Omdat van alle mogelijke maximale snelheden, de gekozen maximale snelheid bij trajectcontroles de meest veilige is? En niet omdat het de meest rendabele is qua boetes? Kijk, wij zijn helemaal voor het gehoorzamen van de geboden des lands. Inclusief de maximum snelheid. Het is alleen zo jammer dat die maximum snelheid er niet is om de automobilist de meest comfortabele en veilige rit te gunnen, maar om het maximale uit de automobilist te purren voor de schatkist. Dat blijkt ook wel als je kijkt naar de snelheden en controles tussen Rotterdam en Amsterdam: pure uitlokking. En het blijkt wederom nu tweederde van de trajectcontroles niet werkt en 'schatkist loopt 80 miljoen mis' de conclusie is. In plaats van 'snelweg stuk gevaarlijker voor automobilist'. Maximum snelheden, flits- en trajectcontroles, ze worden door de roverheidsmarketing verkocht als gunst voor de automobilist. Maar veiligheid is van ondergeschikt belang. Snelheidsboetes zijn geen veiligheidsmaatregel, maar een toeslag die mensen moeten betalen als ze harder willen rijden dan toegestaan. Waarbij 'toegestaan' niks te maken heeft met veiligheid, zoals op zondagavond op een lege snelweg met trajectcontrole. Afijn, noem het dan geen snelheidsboete, maar gewoon wat het is: snelheidsbelasting.

Reaguursels

Inloggen

Vroeger waren er nog helden die palen etc saboteerden. Ik denk dat die helden niet meer bestaan.

Jozes | 25-02-15 | 17:00

Laatst 2 kilometer te laat de cruise control uitgezet bij Abcoude (stond op 130 waar het 100 werd; na 1900 uur 's avonds).
Op een lekker brede, lege weg krijg je dan een snelheidsbelasting van 235 euri op de mat (126 km/h na correctie).
Heb niet de indruk dat het daar nu veiliger van wordt....

bartverh | 25-02-15 | 15:08

De overheid loopt echt geen 80 miljoen mis. Wie regelmatig op de weg zit ziet dat momenteel ongeveer 2/3 van het politiepersoneel ingezet word voor het doen van verkeerscontroles. Er word geflitst, gefuikt en gelazerd. Allemaal om onze veiligheid te garanderen natuurlijk.....

Andersdenkend | 25-02-15 | 15:07

De overheid en software, geen goede combinatie. En dat weet ik uit ervaring als voormalig Rijkschambtenaar.

De overheid laat zich namelijk graag adviseren over peperdure IT door mensen die er veel over gelezen hebben en veel buzzwoorden uit hun hoofd kennen, maar thuis de helpdesk moeten bellen voor het wifi-wachtwoord.

Als er dan uiteindelijk software gebouwd wordt dan moet alles in 1 keer op een bepaalde datum worden opgeleverd want er moet een receptie met bitterballen en drank omheen georganiseerd kunnen worden.

In plaats van de software op te delen in modules zodat je delen die fouten bevatten kunt uitschakelen of vervangen worden er enorme draken opgeleverd waarbij de kleinste fout de hele boel laat omdonderen.

Terwijl de adviseurs dik verdienen aan hun gelul in de ruimte blijft infrastructuur bij zo'n beetje alle projecten een ondergeschoven kindje. Meestal werkt de infrastructuur prima bij pilot-tests maar zodra de boel live gaat blijkt keer op keer dat servers nauwelijks de druk aankunnen. Meestal is dat een combinatie van verkeerde infrastructuur en software die niet voorbereid is op hoge druk.

In plaats van gegevens blijven verwerken (iets wat de meeste overheidssystemen moeten doen) dondert de boel om want de software is niet modulair.

Vermoedelijk is dit hier ook het geval.

Dhr. de Wit | 25-02-15 | 14:47

Standaard actie: in verkiezingstijd en de aanloop daar naar toe wordt altijd minder beboet om de kiezersgunst te maximaliseren.

Tee Of Cup | 25-02-15 | 14:38

www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

Kortom: als het geen easy money oplevert (= door Bokito's of geautomatiseerd via een briefje van het CJIB /CVOM aanpakken) doen en durven we niks.

Je kan een flitser/TC ondersteboven, achterstevoren in een gestolen, met wapens volgepakt, onverzekerd voertuig passeren, terwijl je knetter stoned je 4e biertje opentrekt en een selfie maakt van jezelf en je ontvoerde slachtoffer....

Als je maar niet sneller gaat dan de totaal ongeloofwaardige limiet ter plaatse, zal het de plaatselijke Snelheids Opsporings Ambtenar (SOA) in zn flitsbusje totaal ontgaan. Of interesseren.

Veiligheid krijg je door oplettende weggebruikers in veilige auto's, en scheiding van zwakke en sterke verkeers- deelnemers. Dit alles gecontroleerd door al dan niet opvallende surveillance-voertuigen met goed geschoolde agenten.

Helaas lijkt Den Haag zijn burgers enkel als een onuitputtelijke bron van inkomsten te zien, in plaats van een volk dat zij moet dienen en vrijheid geven.

klimgek | 25-02-15 | 13:57

Het is een mooie testcase. Als het aantal verkeersongelukken het komende jaar niet toeneemt is de trajectcontrole dus als instrument overbodig. Voor de verkeersveiligheid dan. Maar om die reden is die niet ingevoerd. Het gaat alleen om het spekken van de schatkist. En dan is dat misleidend en dus onbehoorlijk bestuur. Weg ermee dus. Kamer doe je plicht.

Koonkluk Huis | 25-02-15 | 13:19

Die Roverheid liegt. Gisteren A12 vanaf Utrecht richting Arnhem ongeveer bij Texaco een snelheidscamera op de vangrail. Trajectcontrole mag dan uitstaan de flitsbrigade is aanwezig, UITKIJKEN.

behangtafel | 25-02-15 | 13:17

Dus zelfs als iedereen met samengeknepen billen op de cruisecontrol zich aan de snelheid wil houden, toch nog 80 miljoen aan boetes bij trajectcontrole? Dat is best knap.

Ze zullen vast wel flitsauto's en mobile controles gaan neerzetten. Omdat veel mensen denken tralala-gaspedaal, zal het heus nog wel wat opleveren.

kloopindeslootjijook | 25-02-15 | 12:47

No shit sherloch!
En toch is iedereen hier nogsteeds onvoorwaardelijk fan van deze zielloze rukkers.

skeel | 25-02-15 | 12:37

Ha ha, ja, dat gevoel heb ik ook steeds als ik op de nu 5-baans A2 van Adam naar Utrecht rijd.
Buiten de spits is er echt 10 x plek zat voor iedereen. De 2 linker banen zijn meestal leeg. Iedereen houdt de TomTom strak op de 100 tot 105 Km/u en we kijken elkaar aan, wie durft?
Dan komt er geheel links een Audi TT met 130 langs. "Een goede belastingbetaler", denk ik dan.

hotmint | 25-02-15 | 12:00

Als je je nou keurig aan de snelheidslimiet houdt, ben je dan een snelheidsbelasting ontwijker of een snelheidsbelasting ontduiker?

awakened | 25-02-15 | 11:48

Waarschijnlijk worden die 80 miljoen wel op een andere manier van de (werkende) Nederlander opgehaald, geen probleem voor dit beste kabinet sinds ooit.

Machoclown | 25-02-15 | 11:26

"Kijk, wij zijn helemaal voor het gehoorzamen van de geboden des lands."

Werkelijk?! Ook als een wet moraal en/of etisch verwerpelijk is?

Libertarianism | 25-02-15 | 10:46

Snelheidslimieten zijn er ook vaak voor het 'milieu' ipv de 'veiligheid'. "Moet van Brussel" heet het dan.

YMMMV | 25-02-15 | 10:43

Autoroute de peage......
arretje | 25-02-15 | 09:42

Was dat maar waar. De Fransen hebben tenminste voor dat geld héérlijke schone en rustige wegen. En als je niet wilt betalen, zijn de routes Napoleon waar je 90 mag rijden alternatieven die goed te doen zijn.

Schaaldier | 25-02-15 | 10:43

U kunt wel klagen, maar zolang u dezelfde partijen op het pluche zet krijgt u gewoon meer van hetzelfde.
Parel van het Zuiden | 25-02-15 | 10:16

Precies. Je krijgt waar je om vraagt. Altijd, alleen vragen veel mensen het tegenovergestelde van wat ze echt willen, op vele gebieden van het leven. Geen idee waarom ze dat steeds doen. In dit geval kan het wel te maken hebben met de vele "tegenstemmen".

Schaaldier | 25-02-15 | 10:37

@ Mean Dean | 25-02-15 | 09:23
Of de Zeelandbrug, daar was (is?) toch ook een trajectcontrole?
.
The real McCoy | 25-02-15 | 09:25
En waarom zitten ze te appen? Omdat ze anders op een 100km/u (trajectcontrole) weg in slaap vallen...

PisFinger | 25-02-15 | 10:35

Waar is de tijd gebleven dat je door een agent staande werd gehouden en nog echt berispt werd zodat je over je fout ging nadenken. Toen had je nog waar voor je geld!

Mark van Leeuwen | 25-02-15 | 10:35

Hé Johnny Q. Alles voor het welzijn van ons Koninkrijk der Nederlanden, shit schijt ik nu bijna in mijn broek!

NB-Stb | 25-02-15 | 10:33

carramba | 25-02-15 | 10:19
Nee, het is geen complot. Het zijn eerder diezelfde burgers die van de overheid een 100% veilige wereld eist.

Bakito | 25-02-15 | 10:28

In dit land worden mensen massaal beboet voor overtredingen waarvan niemand last heeft.

Ik moet de eerste nog tegenkomen die echt last heeft van een medeweggebruiker die 4 of 6 km te hard rijdt.

Bovendien zijn die overtredingen waarvan niemand last heeft, de enige met een 100 procent pakkans.

En ondertussen worden in de hoofdstad van het land op bijna dagelijkse basis mensen neergemaaid met oorlogswapens en blijven de daders ongepakt en ongestraft.

Mijn gevoel - zou dat nou mijn onderbuik zijn? - zegt, dat hier iets scheef zit.
Héél scheef.

Peter Emile | 25-02-15 | 10:27

correctie: torrentjes = torentjes.
of iets dergelijks

Dr. Frambozenjam | 25-02-15 | 10:26

Na het zuur komt de zoet. 1000 euro voor iedereen. We gaan er allemaal op vooruit. 40.000 banen erbij etc,

Stem op mijn partij bla bla bla. 1 grote collectieve schaak-paradijs is Nederland geworden, en de burgers zijn de pionnen die het eerst van het schaakbord worden weggespeeld. De torrentjes en de koning(in) zijn de?.. vul zelf maar in. Tja

Dr. Frambozenjam | 25-02-15 | 10:20

@von Amsberg | 25-02-15 | 10:15
Inderdaad het gaat niet om de veiligheid maar zoals altijd om geld.

carramba | 25-02-15 | 10:20

@Bakito | 25-02-15 | 10:12
Grappig dat u meteen denkt aan hard rijden. Ik bedoelde eerder het wel aan de regels houden, brave burgers leveren dus geen geld op, dus de overheid richt een denktank op voor vinden van een andere cash cow ergo maatregelen om de veiligheid op de weg te bevorderen.

carramba | 25-02-15 | 10:19

Politie? Ergens? Please? Noop. Die beboeten mij liever in een vuil fuikje op de A27 omdat ik 200 meter ná het 100 bord nog steeds (the horror!!!) 109 km rijd. Klootzakken.
Beaulefermier | 25-02-15 | 09:38
Goed verhaal en inderdaad schandalig dat men zich niet focust op dit soort verkeerssituaties met kinderen en vaak een driedubbele overschrijding van de maximum snelheid. Als ik de politie was ontwierp ik een mobiele trajectcontrole die ik op dit soort trajecten zou kunnen inzetten en die hele vaste trajectcontroles op het circuit te schrappen. Dat vind ik meer in de categorie "burgertjepesten". Racen op de snelweg is oke, maar racen tussen andermans kinderen zou keihard aangepakt moeten worden!

WitteGrunneger | 25-02-15 | 10:18

Hier moet waarschijnlijk weer een hele dure consultant naar kijken

priwax | 25-02-15 | 10:16

Waar het inkomstenstromen van de overheid betreft is de veiligheid van burgers ondergeschikt. Zo werkt dat met snelheidscontroles, zo werkt dat met schaliegas, zo werkt dat met het Groningse gas.
.
U heeft het misschien nog niet door maar in het Nederland van PvdA, VVD, D66, en CDA bent u slechts een inkomstenbron, geen burger. De overheid is er niet voor u, u bent er voor de overheid.
.
U kunt wel klagen, maar zolang u dezelfde partijen op het pluche zet krijgt u gewoon meer van hetzelfde.

Parel van het Zuiden | 25-02-15 | 10:16

Uw veiligheid is helemaal niet belangrijk (zie Groningen) De linkse en linkse kerk heeft de hele wereld proberen te redden met de gas opbrengsten, uw veiligheid was en is totaal niet belangrijk en de verantwoordelijke zijn verdwenen of weggedoken.
Neem nu onze multinational Shell zij zijn de hoofdverantwoordelijke voor dit drama en vergeet ook niet de grootaandeelhouders, die gebruik maken van de 5% regeling.

von Amsberg | 25-02-15 | 10:15

Ik roep al jaren dat veiligheid NIETS zegt over veiligheid. Opa met 60 op de snelweg is even onveilig als ik met 260. Ok, maak daar 160 van :p Maar opa gaat vrij uit en ik kan voor het hekje komen, uitleggen waarom ik dat doe en duizend pleuri neertikken. Ja, een stuk veiliger geworden hierna.... zucht.

Betweetert | 25-02-15 | 10:13

Nederland, corrupte politici en afpersing van de burgers.
Hoe lang blijft dit nog doorgaan......

toetanchamon | 25-02-15 | 10:13

carramba | 25-02-15 | 10:08
Bewust te hard rijden heeft helemaal niks met intelligentie te maken.

Bakito | 25-02-15 | 10:12

Onze overheid geeft geen fuck om het volk, alleen om het geld van het volk. Wat dat betreft een beetje als een hoer, alleen geeft een hoer wél waar voor haar geld.
Als je zo'n overheid terug kunt neuken moet je het vooral niet laten. Emigreren is voor bovenmodaalverdieners waarschijnlijk de beste manier om terug te neuken.

panadol | 25-02-15 | 10:09

@Bakito | 25-02-15 | 10:06
In overheid die van alles er aan doet steeds slimmere burgers geld uit de zak te kloppen, wordt eerder groter.

carramba | 25-02-15 | 10:08

Als je een kleinere overheid wilt, moet je je gewoon netjes aan de verkeersregels houden. Hoe moeilijk kan het zijn?

Bakito | 25-02-15 | 10:06

Onze overheden pesten auto's en autobezitters op alle mogelijke manieren- maar ze zijn er wél compleet verslaafd aan.

bisbisbis | 25-02-15 | 10:05

@wakkere_nederlander | 25-02-15 | 09:46
Minder controles/hindernissen = minder ongelukken. Grote kans ja.

carramba | 25-02-15 | 10:04

Lopen maar 80 miljoen mis, daar heeft Wiebes wel een oplossing voor.

Archy Bunker | 25-02-15 | 10:03

@Van Duyvenbode | 25-02-15 | 09:42
We krijgen Griekenland nog naar plek 40 als we nog flink door blijven betalen aan ze.
Jammere is alleen dat we dan numero uno zijn. Zijn we toch ergens goed in...

Wim Venijn | 25-02-15 | 10:03

's Lands Schatkist gaat voor uw veiligheid. Zeventien jaar lang werden -op draconische wijze, want economisch delict, no less- de 'inrichtingseisen voor bestelwagens'gehandhaafd die bepaalden dat een bestelwagen (vrijwel) geen enkele vorm van zicht naar rechts mocht hebben in de vorm een ruit in de rechter zijkant.
-
Dat heeft aantoonbaar vijfendertig (het getal ligt waarschijnlijk hoger) fietsers en bromfietsers het leven gekost en heel wat verwondingen veroorzaakt.
-
Maar daar had de belastingdienst gevoeglijk schijt aan. Afmetingen van tussenschotjes en laadvloeren waren belangrijker dan de veiligheid van de verkeersdeelnemers.

bisbisbis | 25-02-15 | 09:59

Software update,.... en in 2016 weer in gebruik genomen, dat zal dan een update zijn van vele TB!??

Er zal wel meer aan de hand zijn.

BigShow | 25-02-15 | 09:55

Vaak ben ik de sjaak net vóór Breukelen op de A2. "Oh ja, tis na 19u, ik mag doorrijden." Ligt er twee weken later toch zo'n witte envelop op de map met die bordeauxrode verticale rand. Vijf tot acht km te snel, na aftrek etc, je kent dat wel.
Ik ga al een tijdje niet meer in beroep, maar haal die pegels terug via m'n BTW-aangiften. Fraude resulteert in fraude.

Organische evolutie | 25-02-15 | 09:49

Alles is erop gericht op zoveel mogelijk geld uit uw zak te kloppen. Tunnels zijn onveilig, want onderhoud kost geld.
En om het verlies te compenseren van die trajectcontroles, staan ze weer te flitsen langs de weg. Ook al rijdt iemand de maximale snelheid, in een reflex wordt er op de rem getrapt. Stilletjes verdwijnen ze dan met het busje, als ze weer een kettingbotsing hebben veroorzaakt.
De overheid heeft schijt aan uw veiligheid, en is alleen in geïnteresseerd in uw zuurverdiende geld.

Wim Venijn | 25-02-15 | 09:47

Ik durf te wedden dat er op die trajecten dit jaar MINDER ongelukken gaan gebeuren dan normaal.

Ook in deze: de overheid is er niet voor ons, wij zijn er voor de overheid.

Nieuwe overheid aub!
Deze is malafide.

wakkere_nederlander | 25-02-15 | 09:46

@Lalala Geld! | 25-02-15 | 09:37
Het ontwerp van trajectcontroles is zo doodsimpel dat iedereen met natuurkunde 1 en 2 op de middelbare school, dit systeem kan bouwen.

Er zitten maar 2 grote uitdagingen in: Namelijk 1: Het gelijk zetten van de atoomklokken aan beide kanten van de meting. Iets dat nu simpel opgelost kan worden door de tijd van 1 GPS satelliet te pakken. Nummer 2 is het herkennen van de karakters op de nummerplaten.
De rest is gewoon leegtrekken van een database en zo voorts.

Maar falen op een fucking update! Come on!

Dit is geen overheid die faalt meer, maar een bedrijf dat gewoon keihard kapot moet omdat ze het niet verdienen om op de Nederlandse markt te functioneren!

Tel Aziaat | 25-02-15 | 09:44

Autoroute de peage......

arretje | 25-02-15 | 09:42

Lange tijd geleden was ik voor het werk veel op de weg. Veel. Ik verdiende iets van 1400 gulden netto. En ik lette goed op de weg. Niet bellen. Lange dagen. Toch iedere maand 300 gulden boetes aan snelheid. Dat waren m.i. veel doosjes Lego voor de kids. Toen brak er iets.

Piet Karbiet | 25-02-15 | 09:40

The real McCoy | 25-02-15 | 09:25

Heel veel plusjes voor u!

Schaaldier | 25-02-15 | 09:39

Ja DIT ja. Strontirritant dat gespuug in je gezicht van de snelheidsroverheden. Met het risico een one trick pony te worden: ik woon aan een historisch dijkje, net breed genoeg om twee auto's elkaar te laten passeren. Er staan ook nog veel auto's geparkeerd en per dag rijden er tientallen kids op de fiets van en naar school. Ik heb de gemeente al verschillende mails gestuurd dat er dus werkelijk NIEMAND zich aan de 30 km grens houd. En dat het wachten is op een ernstig ongeval, er zijn al genoeg blikschades geweest. En de gemeente doet NIKS. Geen ene fuk. Ja een paar bordjes ophangen met "hoe hard rijd u nu" kijk dat helpt lekker. Ik heb ze gemaild en gezegd hang die bordjes dan ook langs de A2 op dan is het toch ook goed? Dat hele verkeersveiligheidsverhaal is bullshit van de allerbovenste plank. Als er hier tussen fietsende kinderen en geparkeerde auto's door gelaveerd wordt, in een 30km zone, met 50-60 in het uur, dat is dan NIET gevaarlijk maar 5km te hard rijden op een lege vijfbaanssnelweg middenin de nacht is levensgevaarlijk? Gelul. En dan kun je hier op een zondagmiddag in het voorjaar of zomer gaan staan flitsen en kun je driekwart van de motorrijders direct hun rijbewijs innemen of mega boetes uitschrijven. Ze racen met 90 in het uur en gillende motoren alsof het de isle of man races is. Politie? Ergens? Please? Noop. Die beboeten mij liever in een vuil fuikje op de A27 omdat ik 200 meter ná het 100 bord nog steeds (the horror!!!) 109 km rijd. Klootzakken.

Beaulefermier | 25-02-15 | 09:38

Waarom je 's nachts 130 mag waar je overdag 100 moet aanhouden terwijl het zicht toch veel minder is....

spuitje11 | 25-02-15 | 09:37

@Tel Aziaat | 25-02-15 | 09:28
Dat is natuurlijk waar, ze hebben niet zelf die ontwikkelaars in dienst, maar ze beschikken allemaal over fantastische connecties overal, waardoor dit soort zaken uitbesteed worden aan vriendjes en vooral niet aan de beste leverancier.
Maar als klant moet je natuurlijk ook een fatsoenlijk ontwerp hebben liggen van wat je werkelijk wil en dat vereist toch echt inzicht...
Tja...

Lalala Geld! | 25-02-15 | 09:37

liegende hollander | 25-02-15 | 09:18

Inderdaad.
Verder, het plaatsen van alle spullen voor zo'n trajectcontrole was vast ook niet gratis. Hebben we hier de ultieme kapitaalvernietiging?

Schaaldier | 25-02-15 | 09:36

Behalve dat verkeersveiligheid niet interessant blijkt voor de politiek, is die 80.000.000 ook onzin. Dat geld is namelijk niet verdwenen maar op andere manieren door de consument gebruikt. We zijn niet zo van sparen, dus van die 80 miljoen is 70 miljoen al lang weer besteed, zit een groot deel via belastingen al lang weer in de staatskas en heeft de economie een boost gekregen.
Maar die staatskas, dat is erg!

Haatgenerator | 25-02-15 | 09:32

De combinatie overheid en automatisering kennende denk ik dat de afschrijving op apparatuuer en onderhoud meer kost dan het opbrengt.

merallas | 25-02-15 | 09:31

@Lalala Geld! | 25-02-15 | 09:19
Het ergste is dat het niet de overheid is die dit soort systemen voor de overheid beheert, maar weer 1 of ander ander bedrijf dat dit aanbesteed heeft gekregen.

Zoals de prutsers van een zeker bedrijf waarvan de naam begint met een O, dat berucht is geworden door sjoemelen met aanbestedingen bij defensie.

Tel Aziaat | 25-02-15 | 09:28

Plus veel.

DJmarco | 25-02-15 | 09:27

Hoeveel topics Geenstijl niet zou missen als alles gewoon zou werken en alle maximumsnelheden eerlijk waren...

Geert Linkers | 25-02-15 | 09:25

Ze kunnen beter op grote schaal gaan controleren op mensen die zitten te Whatsappen terwijl ze hun aandacht op de weg moeten hebben en deze mensen boetes van tienduizenden euro's geven vanwege het regelmatig veroorzaken van ongelukken die zeer lange files en vertragingen tot gevolg hebben. De economische schade die deze opzettelijke verkeerspiraten veroorzaken met op hen verhaald worden. Kan de rest weer lekker veilig doorrijden.

The real McCoy | 25-02-15 | 09:25

"Veiligheid" Man lul niet. In 1969 was 130 keihard. Nu kan je zelfs met een 10 jaar oude panda veilig 160 rijden.

Vogelbeest | 25-02-15 | 09:24

'schatkist loopt 80 miljoen mis' in plaats van 'snelweg stuk gevaarlijker voor automobilist'. Godverdomme Quid dat heb je weer goed geformuleerd. Hoed !

De Literator | 25-02-15 | 09:23

heinze | 25-02-15 | 09:21
Westerscheldetunnel misschien? Daar is ook trajectcontrole.

Mean Dean | 25-02-15 | 09:23

Zeelandtunnel? Waar is dat? Misschien vlak bij de Noord-Hollandtunnel?

heinze | 25-02-15 | 09:21

Het is "peuren" en niet "purren". Purren doe je in de bouw, als je met zo'n spuitbus purschuim aan de gang gaat.

Michiel de Kater | 25-02-15 | 09:21

Dit is er eentje in de categorie: wat een weertje he?

John McClane | 25-02-15 | 09:20

@Tel Aziaat | 25-02-15 | 09:17

Overheid en ICT, hoeveel voorbeelden wil je hebben? :)

Lalala Geld! | 25-02-15 | 09:19

Een politicus ziet belastingen en boetes als inkomsten, een volksvertegenwoordiger ziet het als kosten. Denk daar even aan als je gaat stemmen.

liegende hollander | 25-02-15 | 09:18

Dit ja, godverdomme.

Ballenman | 25-02-15 | 09:18

Een softwareupdate....
Hoe kan je op zo'n installatie zo enorm falen met zoiets triviaals?

Tel Aziaat | 25-02-15 | 09:17

Mooi samengevat in 1 woord, Quid: "snelheidsbelasting"

fortz | 25-02-15 | 09:17

Weet u waar veiligheid ook geen rol speelde?

Driewerf Hoezee | 25-02-15 | 09:17

Nu gaat iedereen vlammen en blijken ze later gewoon aan te staan..

nlmb | 25-02-15 | 09:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken