Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BREAK. Moslims bezetten Nederlandse school

halalzomerkamp534.jpgOntvangen van een hoestende knul in een fietsenhok. Schoolfolder van het Kranenburg College in Utrecht [klikvoorgroot:] met aanwijzingen voor het komende zomerkamp 2015. Omdat "een groot deel" van de leerlingen op de Nederlandse school islamitisch is, zijn alle maaltijden voor alle leerlingen tijdens summer camp "dus" halal. (Let op D66-woordje "dus".) Dus geen worst, dus geen karbo op de barbie, want dan ga je branden in de hel. Hoe groot zo'n "groot deel" aan islamitische leerlingen op het Kranenburg College Utrecht is, vertelt de folder/school niet. (Nu ja kijk zelf. Hier filmpje Zomerkamp 2014.) Maar het is weer een prachtig voorbeeld van hoe lieden die sgeit aan democratie hebben diezelfde democratie benutten om hun gelijk door te drammen. Och man... het lijkt wel een georganiseerde actie van een groep die ideologisch gedreven is. Evaluerend: er staan dus bovenop een Nederlands schoolgebouw in Utrecht extreemfundamentalistische moslimextremisten met islamitische vlaggen te zwaaien en te roepen dat ze meer meer meer islam in Nederland willen, te beginnen met halal zomerkampen. Dat heet kapen van een Nederlands educatief object. We zien de tweets en reacties van Marcouch, ElForkani, ElWijbenga en de Samenwerkende Marokkanen met vreugde tegemoet. Jajaja #LetsUnite. Met je grote middeleeuwse behind...

Reaguursels

Inloggen

Domme mensen zien halal als een beperking. Halal is niets anders dan een "bewuste keuze". Ook vlees kan halal zijn. Waarom dus al die ophef? Trouwens, misschien goed om te weten: in de VS wordt varkensvlees als vlees voor tweede rangs burgers gezien en dit is niet om religieuze redenen!
Wij blijven hier totdat jullie idioten eindelijk een keer iets gaan leren. Jullie weten niet alles beter. Accepteer een keer!

Marash-Lee | 10-02-15 | 09:31

@ok nie waor | 08-02-15 | 18:35
Hier op de OBS jaarlijks een BBQ voor ouders, leraren en leerlingen...
Links Halal Rechts Haram!
Gaat prima daar!
Wij aan t bier hunnie aan de thee en fris!

lilluke halve hoan | 09-02-15 | 16:37

@basweetutwel | 08-02-15 | 18:28
Ik haal mijn kip altijd bij onze islamslagert...
Niet uit oogpunt van Halal maar omdat de kiloprijs de helft lager ligt dan bi Appie!
Appie kipfilet 6,25 /kilo
Bij Achmed 2,75/kilo

lilluke halve hoan | 09-02-15 | 16:34

@Dhr. de Wit | 08-02-15 | 18:23
ik vroeg deze vraag aan een Islamitische colega..
Hij voerde het terug naar Sodom en Ghomorra...
Goed maakte die steden met de grond gelijk volgens t verhaal en god veranderde de mensen in apen en varkens.....
Dus ze mogen ook geen aap eten.
Terwijl een broodje aap heel lekker kan zijn...

lilluke halve hoan | 09-02-15 | 16:29

@eelko1976 | 08-02-15 | 18:09
Ik heb hier een maatje (echt goeie gast) van Marrokaanse afkomst...
Blowt, drink dure whiskey en is niet vies van wat minder Hallalvoedsel....
Doet wel een beetje mee met de Rammadan....
Dus.... t kán wel he?

lilluke halve hoan | 09-02-15 | 16:21

-weggejorist-

Blue Lou Boyle | 09-02-15 | 15:16

Er staat duidelijk "Het IS eten zal dus halal zijn"

Het overige eten is dus gewoon normaal neem ik aan.

AngrySaint | 09-02-15 | 15:15

Behalve halal natuurlijk ook glutenvrij, zoutvrij en suikervrije, ivm de diverse allergieën, of niet?

the_dredge | 09-02-15 | 14:16

Mobiliseer uw omgeving, 18 maart PVV.
Coyote | 08-02-15 | 21:59

Ja, er lijkt helaas niks anders op te zitten. Of PVVD moet nog met iets stevigs komen. Wie had dit ooit gedacht....... PVV of PVDD.... dat ik t ooit nog eens serieus zou overwegen ook....

Maria1, nog iets op het Omzigt front?

BlowingBubbles | 09-02-15 | 13:09

Regel 2 van de Gouden regels van het Kranenburg:

2. Heb respect voor elkaar (ook op internet) en voor elkaars spullen WANT het kan je geld kosten. www.pro-kranenburg.nl/?page_id=668

LOL!

Joris Draaksteker | 09-02-15 | 12:50

Op het SUMMERCAMP te Heino kan iedereen kiezen uit twee maaltijden. Met of zonder varkensvlees. Een saladebar voor mensen die van groen houden en daarnaast kan je eten zoveel je op kunt voor mensen die houden van uitbuiken na afloop.
Het heeft niets met islamitisch te maken. Zoals de school het schrijft is wel een beetje krom omdat het Summercamp al in deze optie voorziet om iedereen te wille te zijn. Islamieten, Joden, vegetariërs en alles eters.
Kortom in Heino is iedereen en alle scholen welkom, ze worden zelfs opgehaald met de eigen bussen van het Summercamp. All-in, slapen vertier, eten en vervoer. Hoe eenvoudig kunnen zij het niet maken.
Meer dan 80.000 kinderen gingen er in 2014 naar toe.

webmiep | 09-02-15 | 12:46

Om te kosten. Waar leven we?

Sander167 | 09-02-15 | 12:27

JIP! | 09-02-15 | 11:36
Gewoon vooruitstrevend onderwijs. Zo worden de leerlingen alvast voorbereid op de toekomst. Nu begrijp ik de slogan: 'een goede meid is op haar toekomst voorbereid' ook een stuk beter.

CosmicPsycho | 09-02-15 | 12:03

'Het 'IS' eten zal dus halal zijn.' IS dat een geheime boodschap??

JIP! | 09-02-15 | 11:36

watergeus | 08-02-15 | 22:12
Ik zou die lijn wat radicaler door willen trekken. Alles wat aan een afgod gewijd wordt dient enkel relevantie te hebben voor degenen die deze afgod aanbidden, klaar. En deze aanbidders zullen moeten accepteren dat de rest van de wereld schijt heeft aan die wijdingen en daar principieel, op welke wijze dan ook, niet ongevraagd in betrokken wil worden.
We zijn inmiddels zo ver dat grootwinkelbedrijven halal voer inkopen om de halal-schappen te vullen, maar uit kostenoverwegingen datzelfde halalvoer, met andere etiketten erop, ook elders in de winkel aanbieden. Dat is abject. Dan buig je zelfs zonder dat je het weet voor de afgod van een ander.
Fuck De Verhevene, ik wil met die afgod niet ongevraagd geconfronteerd worden.

Schoorsteenveger | 09-02-15 | 11:01

O jee, misschien worden Moslims wel boos als we iets doen wat zijn niet willen/mogen.
Laten we dan maar snel meedoen met hun sprookjesboek ten koste van de Nederlsndse vrijheid.

Willem van Rood | 09-02-15 | 10:57

Wij naïeve lieve mensen zijn net die kikker die langzaam wordt gekookt, wij passen ons wel weer aan toch? Wakker worden!

priwax | 09-02-15 | 10:56

Hoezo geen worst. Rundersauzijs iemand?
.
Vroeger op mijn lagere school werd er gewoon gestemd over het vreten op kinderkamer..

Deus Absurdia | 09-02-15 | 10:41

@Mastermattie | 08-02-15 | 19:12
Als je de kans vergelijkt van pedofilie door geestelijke, en die dat je kind verandert in een scooterklootzakje (of er door afgetuigd wordt), zou ik toch toch het eerste risico nemen.

frank87 | 09-02-15 | 10:34

Je bent in Nederland "Dus" je krijgt hollandse kost....

1,2,tja,tja,tja | 09-02-15 | 10:34

De islam is de grootste imperialistische beweging ooit. Dit gestuurd door een fascistische ideologie. Tolerantie is er niet. Ze willen alleen overgave en onderwerping. Ik hoop, dat onze politici, en wel die aan de linkerkant van het politieke spectrum, dat willen begrijpen. Maar mijn twijfel is groot, want politici zijn vreemde mensen.

Rest In Privacy | 09-02-15 | 10:12

@Waakvlam | 09-02-15 | 09:10
Mijn kroost zou ik ook thuis houden.

Chiant | 09-02-15 | 10:04

Mijn kind zou dus NIET meegaan naar een dergelijk kamp. Wat gaat de volgende stap worden? Omdat velen moslim zijn is het verplicht 5x per dag te bidden richting het Oosten? Is het verplicht om jongens en meisjes te scheiden van elkaar? Wat een onzin zeg! Ouder, sta op en boycott die hele zooi!

Waakvlam | 09-02-15 | 09:10

zei = zij

Marvin_NL | 09-02-15 | 09:03

Pata negraatje erbij

Fatimaatje | 09-02-15 | 09:02

Het zal nu zo'n twee jaar geleden zijn dat we met de afdeling (zo'n 150 personen) zijn uitgenodigd op het strand van Scheveningen voor een zomerse barbecue. De secretaresse had goed haar best gedaan met de voorbereidingen en uitnodigingen. Ook zei had de fout gemaakt door de verkondigen in de uitnodiging dat de geplande barbecue "halal" zou zijn vanwege enkele islamitische collega's. Het afdelingshoofd destijds was een moslim! Hierop is intern zoveel weerstand ontstaan dan men uiteindelijk is gezwicht en heeft besloten om voor deze 5(!) mensen apart halal vlees neer te zetten. De rest (145!) kreeg regulier vlees zoals wij dat hier gewend zijn. Hier is dan ook intern de term BYOB ontstaan, Bring Your Own Barbecue, in het geval dat men de halal barbecue door zou willen laten gaan.

En zo moet het naar mijn idee ook zijn, geef de mensen een keuze maar dring ze niks op! Nu is het halal vlees, straks is het "ben je moslim of niet, anders koppie d'r af".

Lees ook de column van Prof Smalhout in de Telegraaf van dit weekend. Zeer leerzame column beste mensen! Wakker worden voor het te laat is.

Marvin_NL | 09-02-15 | 09:02

Ja dat is ook zo'n voorbeeld: halal moet je maar accepteren al betekent dat onverdoofd slachten. Nee dus.

Simon_GS | 09-02-15 | 08:32

Hoever moet het nog komen voor een volksopstand?

IkBetaalNixMeer | 09-02-15 | 08:24

"Het is eten zal dus ..."

Fijn, het taalgebruik in de brief is alvast aangepast voor de doelgroep met een talenbeperking.

Koek Bakker | 09-02-15 | 08:00

Lekker frikandelletje met mayo moet kunnen. Ongelovigen gewoon een frituurpan meenemen. Niets halal. We leven in Nederland, niet in islaland. Niet mee eens? Dan sturen je ouders je maar naar een andere school.

Frikandel_met_mayo | 09-02-15 | 07:59

Marvin_NL | 09-02-15 | 07:22

Dat vraag ik me nu al 10 jaar af. Maar er verandert dus niets. Resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst, maar ik zie de toekomst zeer donker in als je niet islamitisch bent. Hoe dan ook het gaat er niet gezelliger op worden.

Koek Bakker | 09-02-15 | 07:50

Zo langzamerhand vraag ik mijzelf af hoe ver nog, hoe lang nog voor de mensen in Nederland het écht zat zijn... Hoe ver moet dit nog gaan, genoeg is genoeg.

Marvin_NL | 09-02-15 | 07:22

Volgens mijn geloof moet ik elke dag een stuk biefstuk, aangevuld met een glas bier. Dan voor het slapen gaan moet ik een vrouw hebben om mijn mannelijkheid op uit te oefenen.
Tevens moet ik hard kunnen rijden, om achtervolgende demonen af te kunnen schudden. Die halen snelheden van zo'n 140km per uur namelijk als ze boos zijn.
Tevens is mijn auto heilig, zoals de bijbel of koran, of plaatjes van Mohamed. Ik vind daarom dat er geen belasting geheven mag worden op een artikel dat ik gebruik uit geloofsovertuiging. Oja, en vrouwen met burka? Nee, zoveel mogelijk maakt. We moeten goed kunnen zien wat God ons geeft gegeven.

Als we nu allemaal dit nieuwe geloof gaan aanhouden, komt het vast goed.

fredjuhh | 09-02-15 | 06:52

Schoolbestuur is stapelgek ,dit is een goede reden om je kind van school te halen . We zitten hier in NEDERLAND .

fleurtje | 09-02-15 | 06:50

Van mij mag er wel een beetje gas onder die kaasstolp in Den Haag. Zij zijn iets te ver van het padje af. En daarna lossen we het probleem met die extreme figuren op.

Mask | 09-02-15 | 03:26

..en toch komt er ooit een dag dat Nederland weer moslim-vrij is...goedschiks, kwaadschiks of door evolutie...

Nederlanddraaitdoor | 09-02-15 | 03:12

Je suis moslim-moe

Nederlanddraaitdoor | 09-02-15 | 03:02

Lawl. Ik ben ervan overtuigd dat ik mega varkenshaasjes van de BBQ moet eten; wie zijn zij om mij dan halal vreten door de strot te duwen?

En veganisten dan? Die vinden vlees al moord. Waarom moeten die toekijken hoe de moslims hun op gruwelijke wijze vermoorde biefstukjes op staan te eten?

Vragen, vragen...

Liroy | 09-02-15 | 02:20

Jammer dat die beesten op dergelijk brute wijze worden afgemaakt.
In tijden van een groene samenleving verbaas ik me dat het in Nederland nog is toegestaan om die arme dieren zo te laten lijden bij hun dood.

Halal = dierenmishandeling

Poxert | 09-02-15 | 02:13

Dan maar stemmen op pvdd.....

thomas hagen | 09-02-15 | 01:13

Er zullen in Nederland nooit islamitische aanslagen plaats vinden, onze politiek en publieke sector is zo dom dat ze ons land gewoon weggegeven hebben.

Meneer Rozenwater | 09-02-15 | 01:08

Het 'is' eten dus...?

charissa | 09-02-15 | 01:03

@readbetweenthelines | 08-02-15 | 19:27
Wij beseffen heel goed dat een deel van onze leerlingen islamitisch is. Wij zullen dus vijf keer per dag bidden.

Lewis Lewinsky | 09-02-15 | 00:54

Halal eten is aan een afgod gewijd vlees. Christenen mogen dat helemaal niet eten.
1 Kor 10,14-11,1 over heidense offermaaltijden.
watergeus | 08-02-15 | 22:12
U heeft mij de bijbel weer ter hand doen opnemen. Heb het nagelezen en er wordt gesproken over een afgod. Alles over het begrip afgod kun je vinden in Jesaja 44, 6-20.
En inderdaad, zo bezien is halal eten dus af te raden (verboden) voor Christenen. Leuk onderwerp voor een topic op GS lijkt me. Broodje shoarma ben ik trouwens niet zo bang voor, want is nagenoeg altijd van varkensvleesch;-)

G-Klasse | 09-02-15 | 00:24

-weggejorist-

westfalia | 09-02-15 | 00:23

Wat voor kamp was dat eigenlijk?? De enige kampen wat ik ken van die lui zijn terroristische trainingskampen.. Het zal toch niet?? of is het zo'n kamp waar die ideologie getraind wordt?? Of beide??? Dit is toch nederland? Of wonen we ondertussen in Saoudi Arabie???Kamervragen! Kamervragen!!

denoorman | 09-02-15 | 00:22

Halal-voer gaat trouwens niet om die leuke roze knorretjes, maar om het hele slachtritueel. Alsof het nog niet erg zat is dat er 11,3 kinderen per Islamitisch gezin geïndoctrineerd worden met die achterlijke ideologie, slepen we ook die arme weerloze beestjes maar mee in de idioterie en martelpraktijken. Bahbah.

Robin Hood | 09-02-15 | 00:12

Ik vreet geen halalvoer. Principekwestie, want zielug!!1! Wat nu als ik ook mee had gewild of gemoeten met zo'n kamp?

Robin Hood | 09-02-15 | 00:04

Onderwijsvernieuwing op deze school:
Les 1. Hoe sjlacht ik een skaap op kamp.

gripir | 08-02-15 | 23:59

Varkensmesters hun Nederlanderschap ontnemen en het land uitzetten!

D.Ormin | 08-02-15 | 23:58

Als je je kinderen naar zo'n school stuurt heb je een grote kans dat ze net zo achterlijk worden als de mensen uit deze inferieure landen met hun hun rare achterlijke gewoontes.. Toch?? Op zo'n school groeien ze op voor galg en rad ben ik bang. Een ouder wil toch het beste voor zijn kind, dan stuur je hem toch niet naar zo'n islamitische school waar de kinderen geleerd wordt homo's en vrouwen te discrimeren, waar geweld gepredikt wordt enz?? Toch?? En dan moeten ze ook nog dat vreselijke HaLul eten verplicht eten?? Leven we hier inmiddels in Saoudi Arabie??

denoorman | 08-02-15 | 23:53

Beste mensen, het is 5 voor 12. Wanneer wordt men wakker ?

vivaldi | 08-02-15 | 23:43

Kippelip | 08-02-15 | 20:20

Hmmm dat kan natuurlijk niet. Dit kabinet doet altijd de minderheid achterna lopen. Dat heb ik vorig jaar al zeer vaak gezien. Bijvoorbeeld op 5 december. Dat zou dus moeten betekenen dat de nederlandse kindjes gewoon hamburger krijgen. Of niet. O wacht islam en dit kabinet. Waar de partij van de allochtonen inzit. Nou kindjes van nederland helaas de greenpeace ex meneer wil dat jullie aan het halal vlees gaan. Deze meneer heeft namelijk voor het pluche al zijn idealen opzij gezet en is nu voor het onverdoofd de keel doorsnijden van dieren. Ja het kan toch raar lopen. Eerst woordvoerder van greenpeace en nu grote l voorstander der islam voor het blijven in pluche.

tweetybird | 08-02-15 | 23:32

DE reden om je kind naar een witte school te sturen. Voor geen goud dat mijn kinderen naar een gemixte, laat staan een zwarte, school gaan. Als een pure witte school niet meer mogelijk is (waar ik serieus rekening mee houd) is het tijd om te vertrekken.

Naar Curacao bijvoorbeeld. Ik heb daar gewoond. Wit & zwart door elkaar. Het geeft geen enkel probleem. Behalve dat de macamba's door enkelen argwanend aangekeken worden (en terecht als je geen respect hebt voor het eiland en haar gebruiken en bevolking). Mijn punt is: Daar is geen islam, dus geen gezeik.

Polderjihad | 08-02-15 | 23:30

Volgens mij is dat halal eten helemaal niet zo gezond. Je wordt er nogal aggressief, dom en intolerant van, heb ik zo het idee.

Ofzo2 | 08-02-15 | 23:28

Misschien moeten we eerst eens een kopje thee met ze drinken..

krijgenwedatweer | 08-02-15 | 23:20

Bruine Beer | 08-02-15 | 22:17

Ik heb net nog een brood onverdoofd geslacht en in 24 ribben gesneden.

MeesterKwel | 08-02-15 | 23:06

Wij vinden gelijkheid heel belangrijk, maar een deel van de klas is islamitisch dus zullen jongetjes en meisjes gescheiden worden.

henkdekanarie | 08-02-15 | 22:41

Het eten is Halal?? Niet te vreten. Ik lust geen Halal!!

denoorman | 08-02-15 | 22:40

Wat ik me nou afvraag. Dat halul-vlees moet toch door de moskeet worden ingezegend of zo? Verdient zo'n haathut daaraan? En steun je als consument van dat halul-vlees dus op deze manier de jihad? En steunt zo'n schoolbestuur dan ook de jihad in Syrië en Irak, en in de Schilderswijk? Zo maar wat vragen.

Rest In Privacy | 08-02-15 | 22:38

18 maart massaal PVV stemmen, kunnen we de sharia wetten van D66/PvdA/VVD gewoon tegenhouden!

funkyd | 08-02-15 | 22:37

Als het zo werkt, dan is het voortaan voor alles duidelijk in Nederland. Het GROOTSTE deel van de Nederlandse bevolking is niet islamistisch, dus geen Halal, nooit niet, nergens niet. Dat opportunistische eenrichtings rekening houden met moest maar eens afgelopen zijn.

HEvD | 08-02-15 | 22:23

@yuck fou | 08-02-15 | 19:00
En die vegetariërs dan? En iemand die principieel tegen dierenmarteling is?

Bruine Beer | 08-02-15 | 22:17

@as-saboer | 08-02-15 | 19:00
Het is geen of-of. Het is en-en. Opastelten moet opzouten met zijn gespioneer, en als mijn kind ham op brood lekker vindt, moet een verdomme CHRISTELIJKE school daar niet in gaan draaien.

Bruine Beer | 08-02-15 | 22:15

Halal eten is aan een afgod gewijd vlees. Christenen mogen dat helemaal niet eten.
1 Kor 10,14-11,1 over heidense offermaaltijden.

watergeus | 08-02-15 | 22:12

Scheiding van kerk en staat, niet van moskee. Domme nederlanders.

realiteitswaanzin | 08-02-15 | 22:09

@Het vrije woord | 08-02-15 | 18:26
Van spareribs ben ik ook nog nooit ziek geworden. Van garnalen evenmin. Ik heb namelijk een heel handige uitvinding hier, die ze toen die boeken werden geschreven nog niet bestond.

Een koelkast.

Bruine Beer | 08-02-15 | 22:07

@Reykjavik | 08-02-15 | 18:16
Dat duurde nog lang.

Je bent af.

Bruine Beer | 08-02-15 | 22:02

Dit soort schooluitstapjes is vaak een eerste gelegenheid om eens lekker aan de zuip te gaan. ( je weet wel, die al bijna vijftigjarige traditie om naar Rome te gaan) Arme jongens en meiden ,laat die gelegenheid toch niet voorgoed voorbijgaan.

ritter vn hüpfburg | 08-02-15 | 22:01

Mobiliseer uw omgeving, 18 maart PVV.

Coyote | 08-02-15 | 21:59

Krijgt mijn kind lunchpakketten mee. En ontbijt, en avondeten. Met spek en zo. En een briefje voor de begeleiding dat hij uit religieus principe alleen dat soort dingen mag hebben. En een ander briefje met toestemming tot stevige noodweer over te gaan als iemand het af probeert te pakken.

Ik word wat ongenuanceerd van dit soort ****.

Bruine Beer | 08-02-15 | 21:57

Vlees van de islamitische slager is doorgaans goedkoper dan keurslager of zelfs supermarkt, hele (niet-moslim) volksstammen die er hun vlees halen. Je kunt er ook vlees krijgen die ze elders nauwelijks of tegen de hoofdprijs verkopen, zoals lams of kalfsvlees. Dat de koe ondersteboven met een halssnede is geslacht proef je niet. En ja, alle vormen van slachten is zielig - voor mensen die de zieligheidskaart willen trekken. De vegetarische slager is ook erg lekker en halal.

Heibeltje | 08-02-15 | 21:51

Iedereen begrijpt zeker wel op wie de meeste mensen gaan stemmen in Maart.

1+1 | 08-02-15 | 21:45

@beavontrix | 08-02-15 | 21:05
Klopt! En zelfs de bereiding van varkensvlees zonder t zelf te eten is ook haram..

passie66 | 08-02-15 | 21:21

Begrijp ik dat nu goed? Deze school promoot onverdoofd slachten?

Flipus | 08-02-15 | 21:18

Oplossing:
Serveer gewoon NL menu vleesch en vegetarisch , daar moet moslim dan maar genoegen mee nemen.
Of gewoon oprotten.

sprx | 08-02-15 | 21:16

Kruipen en buigen en zwichten. Bedankt PVDA-, GL- & D66-stemmers. Kut-islam.

Rest In Privacy | 08-02-15 | 21:05

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat je tegenwoordig flink moet zoeken als je een halal broodje shoarma buiten de deur wilt eten. De meesten serveren toch echt varkensvlees terwijl ze het zelf niet eten.

beavontrix | 08-02-15 | 21:05

Maria.1 | 08-02-15 | 20:59
Ja heb ik gezien. Ik begrijp wel dat die Arnoud bewaakt wordt. Lijkt me ook het beste voor hem.

MrCanada | 08-02-15 | 21:01

-weggejorist-

matrixbluepill | 08-02-15 | 21:01

jos verstoppen | 08-02-15 | 20:56
Het echte mekkeren wordt door beroepsmekkeraars overgelaten zoals IS aanhangers (Internationale Socialisten) en huilmoslims.

matrixbluepill | 08-02-15 | 21:01

@MrCanada | 08-02-15 | 20:55
Ik vond mijn linkje van 20:17 uur enger ;)

Maria.1 | 08-02-15 | 20:59

jos verstoppen | 08-02-15 | 20:56
Kwestie van vrijwilligheid.

levend fossiel | 08-02-15 | 20:57

zielige hollandse sukkels. over de kebab of shoarma hoor je ze anders nooit mekkeren

jos verstoppen | 08-02-15 | 20:56

Maria.1 | 08-02-15 | 20:47
Merci! Weet je wat pas echt bizar is? En dan bedoel ik niet de halal voedsel discussie, maar dat types als Anjem Choudary nog niet gearresteerd zijn. Daar moeten we nu eens mee beginnen als straks Geert en Marine Le Pen aan de macht komen. twitter.com/anjemchoudary

MrCanada | 08-02-15 | 20:55

@MrCanada | 08-02-15 | 20:46
"De islam in een maatschappij is als een python rond zijn prooi: steeds als de prooi iets toegeeft en adem haalt, spant de python zijn spieren verder. Langzaam wordt de prooi gewurgd."
Wat een goede metafoor; zo is het!

Maria.1 | 08-02-15 | 20:47

Er is een keuze. Waarom wordt er niet apart gekookt? Dus, zowel niet-halal als halal? Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
-
Mocht iemand ergens (vaak de D66-er die heeerrrrrrrrrrlijk gewandeld heeft vanmiddag) nog twijfelen of er sprake is van islamisering, dan zeg ik: haal je bijdehante hoofd eens uit je kondt. Steeds maar geven we een beetje toe: moskeetje op een mooie locatie, islam centra, gescheiden zwemtijden voor mannen/vrouwen, aparte gebedsruimtes, aparte gemeenteloketten voor mannen/vrouwen, haal voedsel, geen alcohol op tafel in een tv-programma, aparte muur rond een moskee wegens het ongewenste aanzicht van vrouwen, intimidatie van joden, sharia wijk-patrouilles, geen kruis meer op de mijter van Sinterklaas, geen kerstboom meer op de basisschool, geen onderwijs over de Shoa op bepaalde Middelbare scholen, geen cartoons meer over Mohammed, geen cabaretier meer die openlijk Allah bespot, geen politicus die openlijk de islam ter discussie stelt (behalve dan diegene die daar met zijn vrijheid mee opgeeft), etc. etc. etc. etc.
-
De islam in een maatschappij is als een python rond zijn prooi: steeds als de prooi iets toegeeft en adem haalt, spant de python zijn spieren verder. Langzaam wordt de prooi gewurgd.
-
Stop de fascistische islam ! Stop ook met het universele argument vrijheid van godsdienst. Vrijheid van godsdienst mag nooit misbruikt worden door de totalitaire ideologie die islam heet.

MrCanada | 08-02-15 | 20:46

@ZZP-er | 08-02-15 | 20:29
LoL! Jah broodje lam met zaad sausje! Helemaal halal. En die muppets maar rukken. Zaadhapperts

m.delta.tudelft.nl/lifestyle/detail/ee...

Vooral halal eten. Ik moet die islam zooi niet.

Vageling | 08-02-15 | 20:45

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 08-02-15 | 20:45

@figuur | 08-02-15 | 20:38
Op de Joop? ha,ha,ha... ja, je bent naïef!

Maria.1 | 08-02-15 | 20:44

@Trekvogel12 | 08-02-15 | 20:41
Dus wel! Halal slachten is dierenbeulerij. Laatst dat filmpje nog gezien over hoe de dieren in het slachthuis ook nog eens "voor de grap" gemarteld werden door die slager islamietjes?!
Ik moet het niet! Nog liever wordt ik vegetariër.

Maria.1 | 08-02-15 | 20:44

Als uit een onderzoek blijkt 100% halal wilt eten is dat prima natuurlijk.
Maar gelet op 'dus' begin ik toch het vermoeden te krijgen dat dat niet het geval is.
Volgens mij is het woord van 2015 'kritiekloosheid" in relatie tot "kritiekloze religie" en "kritiekloze religieuze leiders" en goedbedoelde "kritiekloze interpretaties van religieuze regels voor iedereen".
Het zou trouwens zomaar kunnen dat het de moslim kindjes worst zal wezen. Als er maar hamburgers en frieten op het menu staan.

Haagse Tokkie | 08-02-15 | 20:43

Als uit een onderzoek blijkt 100% halal wilt eten is dat prima natuurlijk.
Maar gelet op 'dus' begin ik toch het vermoeden te krijgen dat dat niet het geval is.
Volgens mij is het woord van 2015 'kritiekloosheid" in relatie tot "kritiekloze religie" en "kritiekloze religieuze leiders" en goedbedoelde "kritiekloze interpretaties van religieuze regels voor iedereen".
Het zou trouwens zomaar kunnen dat het de moslim kindjes worst zal wezen. Als er maar hamburgers en frieten op het menu staan.

Haagse Tokkie | 08-02-15 | 20:43

De gemiddelde Nederlander boeit het echt geen ene flikker of vlees nou halal, biologisch of chemisch is. Die neemt gewoon de goedkoopste en/of lekkerste.

Trekvogel12 | 08-02-15 | 20:41

@Maria.1 | 08-02-15 | 20:25
Behoorlijk ernstig idd. Wellicht kan deze twitterfeed standaard op de frontpage van bv Joop! geplaatst worden, dat zou toch iets moeten doen? Of ben ik nou naïef? (En als grote producent van een allesreiniger zou ik er meteen een advertentie naast plaatsen)

figuur | 08-02-15 | 20:38

Halal slachten is een vingeroefening/demonstratie om mensen te laten zien hoe eenvoudig het is om de keel van een levend wezen (vijand) door te snijden.

watazooi | 08-02-15 | 20:37

@J.Morika | 08-02-15 | 19:37
De intentie doet mij blozen. Het is u vergeven!

Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 20:36

Die school mag zooo blij zijn dat ik er geen kinderen op heb. Tot aan de rechter zou ik gaan..... Wat denken die Islamieten wel wie ze zijn......

Chiefmate | 08-02-15 | 20:36

@Lauwe Koffie | 08-02-15 | 18:00
Precies, mag ik u even in de bek schijten...

Long Horn | 08-02-15 | 20:36

Wat gebeurt er eigenlijk als een moslim niet halal eet? Krijgt die dan pukkels of zo?

R. E. Calcitrant | 08-02-15 | 20:36

"" Varkensvlees is ongezond"" maar we vreten het al duizenden jaren, ja zelfs in Afrika, Azië, China, Rusland alle Oostblokstaten, Scandinavië vreten ze het. Je kan beter Qkoorts krijgen, halal.

Archy Bunker | 08-02-15 | 20:35

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 08-02-15 | 20:35

Hey muppets, hier mijn slogan. "I don't want Islam, just a islam free state and democracy!"

Mar cous cous al opgeroepen tot lik op stuk beleid? Humm... te druk met een schaap voedselklaar maken dus.

Vageling | 08-02-15 | 20:35

Man man, kan wel janken! Ik had mn kind direct naar een andere school gedaan! Hier in zutphen zijn die gutmenschen ook in de meerderheid, wordt nog wat als straks die 800 asielzoekers geplaatst worden. D66 komt inmiddels al met een buddy systeem.

trauma | 08-02-15 | 20:31

Waar men vroeger doceerde dat de Nederlandse meerderheid rekening moest houden met minderheden, daar heet het tegenwoordig dat de Nederlanders zich maar moeten aanpassen aan de islamitische meerderheid.

Angelica | 08-02-15 | 20:29

Laat degenen die halal willen eten maar halal eten maar van de rest daar GVD niet mee lastig.
We hebben hier geen kalifaat hoor.

ZZP-er | 08-02-15 | 20:29

ELKE dag islam in het nieuws.. Wij 'islamofoben' zijn de schuld van 270 miljoen (270.000.000) vermoorde "ongelovigen" sinds de proleet 1400 jaar geleden een 13-jarige verkrachtte en iedereen die het daarmee niet eens was ter dood veroordeelde.
En Links ziet het en rukt zich er op af.

RickH | 08-02-15 | 20:28

Hyronimo | 08-02-15 | 20:14
Ik vind het een goed principe om geen halal of koosjer te eten. En dan gaat het mij niet om het dierenleed, maar meer om de principiële mogelijkheid om te weigeren het taboe van een geloof te accepteren, dus niet te buigen voor een God en daarmee de gelovige te bevestigen in zijn waan. Is wat mij betreft een kwestie van respect. Ik zou niet weten waarom een gelovige méér respect of éérder respect verdient dan een andersgelovige of een nietgelovige. Je hoeft een moslim niet te dwingen om duivels voedsel te nuttigen of om alcohol te drinken, maar het omgekeerde geldt evenzeer, ik wil niet gedwongen zijn halal te vreten, en mijn kinderen wil ik het al helemaal niet aandoen.

Schoorsteenveger | 08-02-15 | 20:26

@figuur | 08-02-15 | 20:24
Sorry!
Verontrustend niet?!

Maria.1 | 08-02-15 | 20:25

@Maria.1 | 08-02-15 | 20:17

Graag in vervolg even waarschuwen voor de content in de link svp..... Heb zojuist na de klik spontaan de vloer ondergekotst.

figuur | 08-02-15 | 20:24

@ Lauwe Koffie: reedt wordt juist ->> reet geschreven.

Het is rattengespuis wat er op de scholen rondloopt

restman | 08-02-15 | 20:23

@Chow. Lol. Als je er al over valt dat ik een vrouw een wijf noem hoef ik inderdaad verder niet zo veel te zeggen. Ik vermoed dat je je helemaal in kunt leven in eenieder die zich beledigd voelt. Sommige mensen zijn daar echt meester in, in zich beledigd voelen en spreken dat ook uit. Dat is dan ook wel een kern van het probleem. Jij begrijpt héél goed dat zij zich beledigd voelen en zult er alles aan doen dit niet meer te laten gebeuren...

knutsel | 08-02-15 | 20:23

We leven in een democratie, als de meerderheid dus halal vlees wil dan heb je dat te accepteren. Ik zou meer de vraag stellen hoe het komt dat de meerderheid moslim is. Er zijn al best een hoop van dit soort scholen. Halal vlees is ook gewoon een massaproductie.... Het enige verschil is dat er een man een riedeltje naast de lopende band opnoemt.

Kippelip | 08-02-15 | 20:20

demdem | 08-02-15 | 20:07
Daar hebben we inmiddels oplossingen voor. Je gaat "potentiële conflicten" uit de weg door op eigen initiatief de moslim te plezieren. Deden ze in Gouda ook. Voordat er maar één potentieel conflict in een reëel conflict kan ontaarden dien je er alles aan te doen om te zorgen dat je met geen mogelijkheid op de steeds langere tenen der moslims kunt trappen. Dus, dikke muur tussen die kinderboerderij en de openbare school-met-veel-moslims.

Schoorsteenveger | 08-02-15 | 20:19

King of the Oneliner | 08-02-15 | 19:23
Ik heb weleens een kortere oneliner gezien. Maar: spijker op de kop!

BlowingBubbles | 08-02-15 | 20:18

opzouten met halal, dan vreet je maar wat anders. je bent nog steeds in nederland (of wat daar nog van over is)

Karelklep | 08-02-15 | 20:17

Zoals Hans Teeuwen al een zei:"Ik eet vlees uit principe." Ik voeg daar graag aan toe dat ik vooral extra varkensvlees eet.

Hyronimo | 08-02-15 | 20:14

Stop de islamisering van Nederland!

Maria.1 | 08-02-15 | 20:13

Het is te idioot voor woorden. Straks mogen er geen varkens meer op de kinderboerderij die vlakbij school staat.
#Islaminderen (en heel drastisch) Opbokken met die Islam

demdem | 08-02-15 | 20:07

En dit is dus al veel langer aan de gang. Buurtfeesten, schoolfeesten, sportverenigingsfeesten, allemaal aan de Halal. Go Holland, Go!

Orange Willem | 08-02-15 | 20:04

Wat vindt Lejkker dier hiervan? Altijd vooraan om over alles met dieren een mening te hebben en het liefst bedrijven zwart te maken, maar over halal slachten lijk ik nooit de mening van deze club te horen. Ben ik soms doof?

Btw mijn kind mag alleen vlees van Wagyu-koeienvlees.

TheseDays00 | 08-02-15 | 20:04

uiteraard is er ook een muur op dat kamp
waar achter hoerig geklede klasgenootjes
( zonder hoofddoek enzo ) zich dienen te verstoppen tijdens het 5 x daagse vereren van Mo ?

Berthe | 08-02-15 | 20:04

Er komen gewoon weer middeleeuwen aan. Alle geloofs gekkies krijgen weer veel te veel aandacht. Straks is allees verboden. Misschien komt er in rond het jaar 2300 weer een verlichting.

Henk de Vries2074 | 08-02-15 | 20:04

PopperFlopper | 08-02-15 | 19:58
Kijkadviesje: tv-serie "The Slap" geeft jouw standpunt exact (en briljant) weer.

levend fossiel | 08-02-15 | 20:03

Ben eigenlijk benieuwd of de ouders van de niet islamitische leerlingen voor hun eigen overtuiging op durven te komen. Denk dat je op zo'n kamp best rekening met elkaar kunt houden maar gezien het feit dat het hier niet om een specifiek islamitische school gaat, is zo'n knieval eerder te kwalificeren als een gebrek aan ruggegraat.

devil13 | 08-02-15 | 20:02

King of the Oneliner | 08-02-15 | 19:23
Pirinçci is een perfect voorbeeld van hoe ook in Duitsland islamcritici worden weggezet als verwarde mannen. En deze komt nog wel van 'binnenuit'!

levend fossiel | 08-02-15 | 20:01

18 maart, PVV.

Coyote | 08-02-15 | 20:01

Dit wordt niet door moslims geëist. Dit wordt niet gevraagd. Dit wordt uit politieke correctheid door de blanke seculiere mafklappers ingesteld omdat deze blanke Nederlanders per definitie, hoe discriminatoir, denken dat álle moslims anders agressief en gewelddadig worden.
-
Zelf gezien en meegemaakt op de basisschool van mijn dochter. Alles moest halal en zonder varkensvlees tijdens het kerstdiner, want 1 hoofddoekje op de hele school die daar mogelijk misschien aanstoot aan zou kunnen nemen. Meisje had nergens om gevraagd en stond alsnog in het middelpunt omdat boze ouders dachten dat zij er wel achter zou zitten, of haar ouders. Nee dus. Politiek correcten zijn racistischer dan de KKK

PopperFlopper | 08-02-15 | 19:58

Dan ga je gewoon niet naar dat zomerkamp. Geen christelijk eten, geen zomerkamp. Simpel toch.

Rest In Privacy | 08-02-15 | 19:58

de Voorzittert | 08-02-15 | 19:55
Sociaalpolitieke druk. Angst om met Wilders geïdentificeerd te worden (islamfobie, racist, etc.), opvoeding/opleiding binnen dezelfde linksche kliek, noem maar op.

levend fossiel | 08-02-15 | 19:58

Kan Hans Jansen eens duiden waarom juist ons onderwijs zo gevoelig is voor de Islam? Waarom juist de beroepsgroepen onderwijzers, ambtenaren en politici het weg-met-ons zo hoog in het vaandel hebben? Ik kan de onaflatende stroom aan islam-gerelateerd wegmetons nieuws nauwelijks meer aan...

de Voorzittert | 08-02-15 | 19:55

Wanneer mijn kind op die school zou zitten dan was het DUS geen schoolkamp.
Het is niet aan een minderheid om te bepalen wat mijn kinderen eten of niet eten, wat ze mogen doen of niet mogen doen op grond van een ideologie.

Meest vreemde is nog dat de leiding van de school totaal niet beseft hoe krankjorem ze bezig zijn. Inbinden, inbinden en maar inbinden, hopen dat de moslims uiteindelijk zich aan gaan passen aan ons. En wanneer wij ons dan volledig hebben aangepast durven ze waarschijnlijk ook nog te stellen dat de moslims volledig zijn geintegreerd.

mambo43 | 08-02-15 | 19:55

@Rebellis | 08-02-15 | 19:40
Weet je *kuch*.. Of het vlees nu halal (geslacht) is, of op onze manier haram, zal mij worst wezen. Oke, varkensvlees verbieden gaat te ver. Varkenvlees schijnt ook nog eens erg gezond te zijn met mate, omdat het menselijk lichaam het erg goed schijnt te herkennen en het vrij makkelijk opneemt. Maar de manier van slachten kan mij geen ruk schelen in principe. In de natuur heb je een gevangen dier, en een mes. Do the math. Het dier is gewoon de lul hoe dan ook. Dat mannetjes met baarden er spreuken bij doen tijdens de slacht is focking middeleeuws. Een beetje zoals wij ook doen/deden aan tafel : Oh godt, dank u voor dit heerlijke maal (spijs?) blablabla. Bullshidt natuurlijk.

Maar uhmm, toen ik het filmpje bekeek viel mij alweer iets anders op. En dat heeft helaas niet alleen met het (soort) eten te maken. Misschien begint het daarbij, geen idee. Maar dat macho gedoe moet er echt eens flink.. uhmm.. uitgepraat worden.

de grote Anti | 08-02-15 | 19:55

@ G-Klasse | 08-02-15 | 18:12
Deze wel, ja. Ik vind het ook ergerlijk.

Lewis | 08-02-15 | 19:54

In Nederland is democratie het recht van de minderheid geworden. Hoe mooi is dat??!!!

H2O | 08-02-15 | 19:52

King of the Oneliner | 08-02-15 | 19:23 Lezenswaardig en zeer verhelderend+++

appelvink | 08-02-15 | 19:52

Ik durf te wedden dat als 95% van die leerlingen christen, boeddhist, jood of van het spaghettimonstergeloof zou zijn, daar door die school niet op die manier rekening mee zou worden gehouden. Dat voortdurende gemeet met dubbele maten, daar word je toch gestoord van.

Lewis | 08-02-15 | 19:51

@Chow. Iets zegt me dat jij helemaal nergens moeilijk over doet. Lekker makkelijk leven als je geen principes en geen kloten hebt.
knutsel | 08-02-15 | 19:40

Iets zegt mij dat jij Internet gebruikt om online te gallen tegen wildvreemden omdat je in real life een verlegen puisterige nitwit bent. Of noem jij de vrouw van wildvreemden in real life ook "wijf"?

Chow | 08-02-15 | 19:48

Willianus Wortelus | 08-02-15 | 19:30
Haha, je komt uit Brabant. Verklaart alles.

Bakito | 08-02-15 | 19:48

Verder vind ik het ook geen enorm heftig topic. Schoolkamp eten was toch per definitie goor? Mja, zondagavond he.

goktrommelisttot | 08-02-15 | 19:46

Zo zie je maar dat (dreigend) terrorisme wel degelijk loont. Dit land laat zich meer, meer, meer door moslims de wil opleggen. Deze achterlijkheid moet een halt worden toegeroepen.

sjoost | 08-02-15 | 19:45

@Willianus Wortelus | 08-02-15 | 19:30

Dan mag ik voor u hopen dat ze niet de behoefte krijgen om een willekeurige stad in brabant te bezoeken voor een avondje uit. Eindhoven, Tilburg, den Bosch, Breda.. Het stikt er van de booslims.

vaas klaak | 08-02-15 | 19:44

Mijn voorspelling is: het gaat van kwaad tot erger. En de cultuurrelativistische weg-met-ons-mentaliteit is hier niet tegen opgewassen. Dus alles wat we nu nog ervaren als vanzelfsprekend moderne Nederlandse cultuur, pakweg democratie en moderniteit en wetenschap en mensenrechten en bier drinken en popconcerten, enzovoort, staat onder druk te verdwijnen. Vanwege die wrede domme achterlijke bestaanswijze die zich desnoods met geweld aan alles en iedereen opdringt.

Benedict Broere | 08-02-15 | 19:44

geheime diensten hebben geheime informatie uitwisselingssystemen om iedereen die halal vreet in een vliegtuig te melden (want eng) .. op scholen kan dit niet meer want daar vreet iedereen halal.

(c)ZWITSUL | 08-02-15 | 19:43

Het moet zijn: ".... dus nemen jullie je eigen vreten maar mee".

poisonivy | 08-02-15 | 19:43

Goed onderwerp, goed bezig. Mag ook gezegd worden.

nl2dav | 08-02-15 | 19:43

 
Persoonlijk heb ik niets met varkens; daarom woon ik ook niet in zo'n gezellige multi-culti wijk en ga ik niet op m'n knieën, met mijn kont omhoog, liggen gillen richting het oosten. De uitspraak "DUS" zal het eten halal zijn gaat mij te ver, waarom "DUS" en waarom "ZAL" laat iedereen zelf bepalen wat hij of zij wil, rot op met je geloofsfanatisme!
 

Rebellis | 08-02-15 | 19:40

@Chow. Iets zegt me dat jij helemaal nergens moeilijk over doet. Lekker makkelijk leven als je geen principes en geen kloten hebt.

knutsel | 08-02-15 | 19:40

Mooie reden om je kind naar een andere school te doen, als zo impliciet blijkt dat de school toch niet meer nastreeft waar ze zogenaamd voor staat. Mijn kind ging in ieder geval niet mee op (straf)kamp.

G,I. Jane | 08-02-15 | 19:40

Staan er nog meer middeleeuwse gerechten op het menu

3Xniks | 08-02-15 | 19:39

De islam zit zelfs al in je vreten!

PowPow | 08-02-15 | 19:38

@Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:01

Ik drukte bij jou per ongeluk op het minnetje ipv op het plusje, waarvan akte en excuus...

J.Morika | 08-02-15 | 19:37

Dat filmpje .. een IS trainingskamp!

Steinway | 08-02-15 | 19:36

Mijn kind zou niet gaan.

Maria.1 | 08-02-15 | 19:34

@Islamofiel | 08-02-15 | 19:28
Wat denk je zelf als de overgrote meerderheid van hetzelfde laken een pak is??

G,I. Jane | 08-02-15 | 19:34

De islam heeft NL al zo goed als gecastreerd. Of beter gezegd, we hebben ons laten castreren en daarbij alleen maar bijtend op de zijkant van de wijsvinger toegekeken of dat wel allemaal goed ging. Wat gezonde weerstand zat er niet in, want alles voor de lieve vrede: er zullen eens booslimmensen boos worden en jou een racist noemen. Dat is pas erg. Wie de fantastische Australische tv-serie "The Slap" gezien heeft, weet precies waar we zijn aangekomen. De Vara, Sonja Bahaard, de volgevreten Gargantua van Dam, Felix Rotweiler, zulke en nog andere gutmensen hebben de moraal in dit land finaal naar de knoppen geholpen. Wat overgebleven is, is een zooitje slappen aardappelzakken.

levend fossiel | 08-02-15 | 19:31

@Mastermattie | 08-02-15 | 18:53
Oww dát punt, daar wil ik niet eens aan denken!! Maar goed dat ze daar wel enig inbreng en keuze in hebben.
O, wacht...

G,I. Jane | 08-02-15 | 19:31

Deelname aan het schoolkamp is niet verplicht.
Probleem weer opgelost, NEXT!

de basis | 08-02-15 | 19:31

Ik dank God nog elke dag op mijn blote knieën dat ik in Brabant woon en intelligente kinderen heb gekregen.

Ze komen gelukkig gewoon helemaal NIET met marokkanen in aanraking.

Willianus Wortelus | 08-02-15 | 19:30

Dat hele halal eten druist wat diervriendelijkheid en beschaafdheid al in tegen alles waar Nederland jaren voor heeft gevochten. Maar neeeee "we" moeten tolerant zijn van Peggold. Want zielige mensen. Ik vind het barbaars dat halal slachten. Walgelijke praktijken

Beaulefermier | 08-02-15 | 19:30

de lucht die we inademen is hoogstwaarschijnlijk ooit ingeademd door een VARKEN. dus stoppen met ademen, of je bent harram.

FredReset | 08-02-15 | 19:30

Die islamieten doen er werkelijk alles aan om de begrijpelijke en gezonde islamkritiek om te buigen naar moslimhaat. Ze noemen het zelfs al zo.

Rest In Privacy | 08-02-15 | 19:29

Het valt me al mee dat moslimse kindjes mee op zomerkamp mogen van hun ouders.

Islamofiel | 08-02-15 | 19:28

Een school die niet eens een foutloze brief kan tikken. "Een aantal zaken in de checklist ZIJN absoluut noodzakelijk."

We kunnen van mening verschillen over of iets "op" of "in" de list staat. Maar "een aantal" is toch echt enkelvoud. Dus: het is "IS" en niet "ZIJN". Wellicht willen men het woord "is" zoveel mogelijk vermijden. Een taalachterstand is echter zo geboren.

RickB | 08-02-15 | 19:27

Wij beseffen heel goed dat een deel van onze leerlingen islamitisch is. Wij zullen dus niet langer stil staan bij de holocaust.
.
Wij beseffen heel goed dat een deel van onze leerlingen islamitisch is. Wij zullen dus geen homo's voor de klas zetten.
.
Wij beseffen heel goed dat een deel van onze leerlingen islamitisch is. Wij zullen dus niks vertellen over de evolutietheorie.

readbetweenthelines | 08-02-15 | 19:27

"Het is eten zal dus Halal zijn".

Het IS eten zal dus Halal zijn. Een Freudiaanse verspreking?
Haleluja...

aartvantiemenvanjand | 08-02-15 | 19:27

Is het dan wel glutenvrij?

xtree | 08-02-15 | 19:27

Halal eten is wel iets meer dan het ontbreken van varkensvlees (dat ik trouwens ook niet eet op basis van mijn vrijzinnig inheemse Christelijke geloof).
Het erge is dat al die leerlingen van het Kranenburg College worden gedwongen vlees te consumeren waarover tijdens de slacht een islamitisch gebed is uitgesproken. Dat kan je als school toch niet aan niet-moslims opdringen!!!

BroederDeWitt | 08-02-15 | 19:27

Gewoon vegetarisch koken op schoolkamp, dan ben je van al het gelazer af.

henriette | 08-02-15 | 19:26

Weg met kmons zit heel erg diep in het onderwijs geworteld. Doodeng.

de Voorzittert | 08-02-15 | 19:26

Een mobiele veldkeuken voor niet-Moslims was geen optie?

President Babboe Bab | 08-02-15 | 19:25

King of the Oneliner | 08-02-15 | 19:23

Met zo'n lap tekst die niemand gaat lezen doe je je nick geen eer aan.

Chow | 08-02-15 | 19:24

Halal eten moet, maar van elkaar stelen mag van de Islam?

GebuktIsGenomen | 08-02-15 | 19:24

Over niet al te lange tijd kunnen die moslims in ein Speziallager op de Veluwe net zo lang kamperen wat ze willen!!!

Norman Schwarzkopf | 08-02-15 | 19:24

"Duitsland is zijn identiteit kwijt, stelt schrijver Akif Pirinçci. Hoofdschuldigen: de Rotweingürtel van politici (=Gutmenschen) en mediamensen. Mijn boek is een afrekening.„Vooral met de Groene gezindheid. Wat die beweging tot stand heeft gebracht, is zeer schadelijk. Duitsland heeft daardoor geen identiteit meer. In het boek heb ik geschreven: het slachten is begonnen. Vorig jaar werd Daniël Siefert in Nedersaksen dood geslagen door Turkse mannen. Omdat hij tussenbeide kwam bij een ruzie. Een moord uit haat tegen Duitsers. En zo’n burgemeester condoleert niet eens de ouders van die jongen.Waarschijnlijk dacht de goede man: Als ik naar die ouders ga, heb je kans dat de haat tegen buitenlanders oplaait. Alsof er dan opeens hele hordes met brandende fakkels gaan lopen bij huizen waar Turken wonen. Dat doet hooguit een zielig hoopje neonazi’s. Maar elke keer wordt dat beeld weer opgeroepen.Een excuus om niets te doen.”De tijden zijn drastisch veranderd, constateert hij. „Ik ben als kleinkind met mijn ouders naar Duitsland verhuisd. Eén dag na aankomst was mijn vader al aan het werk.Wij zijn nooit gediscrimineerd.Er was een zekere afstand tot de Duitsers. Maar wij hadden ook niet verwacht dat we meteen bij hen thuis zouden worden uitgenodigd,met kaviaar en champagne.We konden onszelf zijn. Maar het was duidelijk dat we ons moesten aanpassen. Dat is nu niet meer het geval. Het omgekeerde gebeurt,onder de dekmantel van menselijkheid,tolerantie en multiculti. Daar is de laatste jaren ook die Islam scheisse bij gekomen. Vroeger was de islam geen thema. Nu loop ik door Bonn en zie ik vrouwen met hoofddoekjes. Een esthetische catastrofe. Ik zag een moslima met boerka pizza eten in een restaurant.Bij elke hap moest ze, alsof ze gehandicapt was, haar doek omhooghouden. Een scène uit een comédie noire. Wij hadden vroeger ook onze feesten. Maar dat was zoiets als Kerstmis.We waren echt niet de hele dag met religie bezig.”Begin jaren tachtig begon het kwaad, stelt Pirinçci. „De Groene beweging kwam op. Plotseling werd de buitenlander heilig. Hij werd onaantastbaar. Ze zeiden tegen hen: ‘Jullie moeten je cultuur behouden. Niet jullie, maar wij in het westen zijn allemaal Scheisse.Jullie zijn de edele wilden.’ De buurt waar ik woon, is een Groenenparadijs.Die Groenen zijn best aardige mensen. Ze stemmen, behalve ik dan, op de Groenen. Omdat ze weten: hier zitten geen buitenlanders.Dus komt hier ook geen moskee. Not In My BackYard dus. In de buurt kwam een regeringsgebouw vrij. Er zouden Syrische vluchtelingen gehuisvest worden.Ging niet door. Dankzij een aantal buurtbewoners. Ze zeiden:‘Die vluchtelingen kunnen niet integreren,want dit is een buurt van rijke mensen.’ Het gebouw werd razendsnel verkocht aan een particulier.Er kwam geen volksraadpleging. Hier wonen veel hogere ambtenaren en politici. Ze hebben het snel onder elkaar geregeld.”De invloed van de Rotweingürtel is zo groot in Duitsland, zo stelt Pirinçci, dat er bijvoorbeeld amper nog hechte gezinsverbanden bestaan.„Zo is de Duitse man niet meer de man die hij was. Hij is in het defensief gedrongen. De slimmeriken onder hen nodigen vrouwen uit voor een etentje. Als ze uitgegeten zijn, zeggen ze: ‘Oké, dan gaan we nu neuken. Maar het eten betaal je maar mooi zelf. Want dat is toch wat jullie vrouwen willen?’Ik schrijf nu een boek over de band tussen mannen en vrouwen. Die band is totaal veranderd. Mannen en vrouwen komen alleen nog maar samen voor een beetje seks.Een beetje warmte. Maar ze zijn niet meer onverbrekelijk met elkaar verbonden. Leiden hun eigen leven. Scheiden zo gemakkelijk als het doen van een boodschapje. Het is nu heel modern voor mannen om een baard te dragen. In mijn tijd waren baarddragers echte mannen, van die houthakkerstypes. Maar deze zijn dat niet. Het is een maskerade. Om te verhullen dat ze geen echte mannen meer zijn. Ze jagen een rolpatroon na,voorgekauwd door de media. Laat ik het zo zeggen: Picasso was een groot schilder. Multimiljonair. Hij is, wat vrouwen betreft, als een bij van de ene bloem naar de andere gevlogen. Maakte overal kinderen.Hij kon een gedroomd kunstenaarsleven leiden, omdat hij een rijk,excentriek persoon was. Dit Picasso-model wordt nu geprojecteerd op eenvoudige mensen. Maar die kunnen zich zo’n leven alleen al financieel niet veroorloven. Het is één grote desillusie. Duitse mannen zijn belangrijke mannelijke zaken verleerd. De man moest altijd voor de vrouw zorgen, in financieel opzicht. Dat kan niet meer.Hij betaalt zo veel belasting dat de vrouw ook gaat werken. Hij kan niet meer spontaan tegen zijn vrouw zeggen: ‘We gaan uit eten’,of: ‘We gaan een mooie jurk voor je kopen.’ Alles moet worden gepland.De man heeft amper nog een rol. De echte mannen zijn nu de moslims. Die hoeven er nog weinig voor te doen ook, want ze krijgen hun geld van de staat. Is dat ironie of niet?”De maatschappij staat op z’n kop,stelt Pirinçci. Buitenlanders worden bevoorrecht. Zo ook minderheden als homo’s en transgenders,samen 1,7 procent van de bevolking.„Ik krijg veel kritiek op die uitspraken.Ik kan me indekken door,zoals velen doen, te zeggen: ‘Ik heb zelf ook vrienden, die homo zijn.’Wat ook zo is. Maar dat is goedkoop.Laat homo’s en transgenders strijden voor hun positie. Maar waarom krijgt de Gender Mainstream-beweging één miljard euro per jaar? Er zijn tweehonderdvijftig leerstoelen voor Gender Mainstream.De hiërarchie is gewijzigd.Het afwijkende levensmodel wordt als het normale gepropageerd. ”Een belangrijke rol in het veranderende Duitsland wordt gespeeld door de media, volgens Pirinçci. In zijn boek heeft hij het over ZDF en ARD, de door groen-links-rood beheerste staatsmedia, die jaarlijks zo’n acht miljard euro belastinggeld mogen opmaken. Pirinçci heeft er zijn eigen ervaringen mee.Hij was te gast bij een door miljoenen bekeken familieprogramma van het ZDF. „Ze dachten: hij heeft boeken over een kat geschreven,dat moet wel een leuke man zijn.En nog Turks ook. Dat zit wel goed. Het interview zou een kwartier duren. Ik zei onder meer: ‘Als islamitische migranten ons land niet mogen, laat ze dan vertrekken;er zijn 57 islamitische landen waar ze zo terecht kunnen.’ Die presentatrice ging al snel met haar ogen knipperen. Ik hoorde de regisseur in haar ‘oortje’ roepen: ‘Abwürgen, abwürgen!’ (afkappen) Na zeven minuten werd het gesprek beëindigd.”Pirinçci kreeg na afloop duizenden mails. Het ZDF verwijderde het interview uit de mediatheek.Maar stopte het er snel weer in. „Ze moesten wel”, zegt Pirinçci,„na de massale aandacht die ik kreeg. Maar er was wel flink in geknipt.”Waar leidt dit alles toe? „Duitsland was ooit het land van dichters en denkers. Maar ik ken Duitsland af en toe niet meer terug. In Duitsland werden vroeger de televisies en de computers gemaakt. Al het nieuwe komt nu uit Amerika,Japan of China.Wij hebben alleen nog de museale industrieën: auto’s en zware machines. Duitsland wordt dommer en dommer.” Met dank aan de Rotweingürtel, smaalt de schrijver. Onvermoeibaar opzoek naar racistisch gedrag. Een grote zaak maken van de verkoop van moorkoppen en negerzoenen. Ja,hij heeft gehoord van de sinterklaas discussiein Nederland. Hij schatert. „Dat is toch wat zeg! Onder de dekmantel van tolerantie berooft men het volk van zijn gewoonten en gebruiken. Iedereen moet gelijkgeschakeld worden. De Nieuwe Mens moet gezichtloos zijn. Zoals de poppetjes bij de voetgangerslichten. ”Duitsers hebben erg veel moeite met andersdenkenden zoals hij,stelt Pirinçci. „Ze grijpen dan snelnaar het wapen van het oorlogstrauma.Mijn boek werd in Die Zeit betiteld als ‘het tweede Mein Kampf’. Daarop heb ik gezegd: ‘Welnee,mijn boek is veel vrolijker dan Mein Kampf.’”Pirinçci wordt gehaat door de Groenen, door belangengroepen voor homo’s en transgenders. En niet in de laatste plaats door de moslims.Het kan hem niet boeien. „De islam is een zeer gevaarlijke geestesziekte. Maar ik zie wel een kleine omslag. Zo’n IS is eigenlijk een zegen voor Duitsland.Want nu kan iedereen zien waartoe moslim extremisme kan leiden. ”Je zou denken dat hij na zijn uitvallen naar de islam in een streng beveiligd fort zou wonen. Nee dus.Pirinçci woont in hartje Bonn. Zijn naam staat op de deur. Geen camera’s. Geen beveiliging. Hoe dat kan? Het is heel simpel, zegt hij. „Ik had nog veel meer boeken kunnen verkopen als ik gezegd had dat ik bedreigd werd. Maar dat is niet zo.Omdat de moslims in Duitsland alles krijgen wat ze hebben willen. Wij zijn verder dan jullie in Nederland. Het hele land wordt volgescheten met moskeeën. Er zijn speciale ruimtes in scholen en bibliotheken,waar ze hun gebedsmatje kunnen uitrollen. Migranten hoeven zich hier nergens meer druk om te maken. En dus hoef ik ook niet bang te zijn voor een aanslag. ”Laatst nog. Pirinçci wandelde door het centrum van Bonn, toen een Arabisch uitziende jongen op hem afkwam. „Herr Pirinçci”, zei de jongen, „u had dat niet moeten zeggen over de moslims. Maar wat u zei over homo’s, daar had u helemaal gelijk in.” Hij was lachend doorgelopen."

King of the Oneliner | 08-02-15 | 19:23

Feit is dat Kosher vlees net zo dieronvriendelijk is as halal vlees, maar daar hoor je dan weer bijna niemand over klagen.

geomario | 08-02-15 | 19:22

Adversary | 08-02-15 | 19:16

Ik snap je punt wel en dat ben ik ook met je eens maar als 95% op die school moslim is dan is het domweg pragmatischer om voor zo'n week de speklappen te laten liggen. En we kennen de cijfers niet. Ik ga er vanuit dat het een zarte school is.
Overigens zit mijn zoontje op een Christelijke school omdat die school het het beste doet hier in de omgeving. Daar hoort zingen over de here Jezus bij soms. Ga ik ook niet moeilijk over doen.

@knutsel | 08-02-15 | 19:18
Moet je niet gaat katten tegen je wijf?

Chow | 08-02-15 | 19:21

@Dr_antonickx | 08-02-15 | 19:12 Nogmaals: verdiep je even in die school, dan realiseer je je mogenlijk dat je niet zo veel te kiezen hebt als je kind naar dat type onderwijs verwezen wordt. Voor alle duidelijkheid: ik had ook liever gezien dat ieder at wat hij/zij wilde.

goktrommelisttot | 08-02-15 | 19:20

Ik doe vandaag even niet aan Islam. Mij gevoel zegt dat de autochtone kinderen van die school wat meer opgevoed moeten worden conform het principe dat uit bijgaand clipje te destilleren is:

www.youtube.com/watch?v=aY4pZlP6YtE

BlowingBubbles | 08-02-15 | 19:20

Als gristelijk cheestelijke weet ik dat halal voedsel voor christenen verboden is. De naam van een afgod is er over afgeroepen, dan is eten verboden.
Weet het Kranenburg College - weg met ons - dat niet?
DUS geen halal, anders zijn de christenen beledigd en voelen zich ernstig bedreigd.

St Klaas | 08-02-15 | 19:20

Mastermattie | 08-02-15 | 19:05
Niet zo veel hoor. Gewoon weinig luxe consumeren en gezond leven. Dan kun je met 1500€/mnd zorgeloos leven. Met als bijkomstigheid dat je maar 1 à 2 dagen per week hoeft te werken en weinig hoeft af te dragen aan de fiscus.

win win win situatie. Ik kan het je aanraden!

Bakito | 08-02-15 | 19:18

Fijn toch. Zien ze ook eens een fatsoenlijke school van binnen.

Rommelende Onderbuik | 08-02-15 | 19:18

@Chow. Ik heb geen medicijnen nodig om een dhimmie te herkennen.

knutsel | 08-02-15 | 19:18

Chow | 08-02-15 | 19:07
Toen ik op de kleuterschool zat was er altijd wel een klasgenootje dat geen varkensvlees mocht, dan werd daar rekening mee gehouden en dan kreeg dat kindje geen varkensvlees. Prima. Nu echter krijgt de hele klas geen varkensvlees. Gewoon niet, omdat er moslims in de buurt zijn. DAAR gaat het mis - want wat er dan gebeurt is daadwerkelijk islamisering - het opleggen van de geloofsovertuiging en de shariawet (want dat IS het!) aan de rest van de gemeenschap en als je geen streep trekt blijft het daar niet bij. Nu moet de hele klas verplicht halal eten, maar morgen? Mogen de meisjes straks niet meer bij de jongens op het sportveld? Mogen ze nog wel in dezelfde klas? Mogen ze nog wel naar school? Want er zijn immers moslims op school en je WEET hoe die daar over denken! Misschien moeten we, veiligheidshalve, de meisjes maar preventief met een hoofddoekje naar buiten sturen. Beetje zeden is toch niks mis mee, kan makkelijk. We zijn tolerant hier. Ik zou zeggen, pas op, want als het zo doorgaat maken we de dag allebei nog wel mee waarop het werkelijkheid is.

Adversary | 08-02-15 | 19:16

@bello
Deze opvatting in mijn familie ook wel bekend als: dan leg je je kop er maar naast.
(onbedoelde IS modus off/)

chicago river | 08-02-15 | 19:14

Jeetje, ik zou mijn Nederlandse kinderen ONMIDDELIJK van die school halen. Watnou aanpassen aan Islamitische haatrituelen!

Dr_antonickx | 08-02-15 | 19:12

Moet je is de brief is opmaken van een school waar minder islamieten op zitten. En dan in de brief zetten aangezien meerendeel van onze christenen zijn wordt er geen halal vlees geserveerd. Wedde dat je dan een probleem hebt. Maar dit kan gewoon joh ....... burgeroorlog komt er heus wel...... daag Nederland. ...... Daag cultuur. ........ daag mensen die nog steeds der ogen dicht hebben. .....

jankaasvanoranje | 08-02-15 | 19:12

@frank87 | 08-02-15 | 19:09
"in de gemeenschap van de heer"
Dat werd toch meer vertaald met "in de gemeenschap met de heer"

Mastermattie | 08-02-15 | 19:12

knutsel | 08-02-15 | 19:11

Wat een flauwekul zeg. Neem je medicijnen in.

Chow | 08-02-15 | 19:12

@Chow, het punt is niet om welk het beest het gaat maar hoe het aan zijn einde is gekomen.

Maar goed uitgaande van jouw logica draagt je wijf binnenkort een hoofddoek of burka en ga jij een stuk van je leuter verwijderen. Als de meerderheid moslim is...

knutsel | 08-02-15 | 19:11

@StijlloosInkoppertje | 08-02-15 | 19:02
Laat de volgende quote even goed op u inwerken:
"Democratie is slechts een trein die wij nemen om op ons einddoel te komen"
Als de sharia eenmaal ingevoerd is, doet democratie er niet meer toe, dan wordt je klauw of kop afgehakt als men het niet met je eens is.

Mastermattie | 08-02-15 | 19:11

@frank87 | 08-02-15 | 19:02
"Omdat er zich een groot aantal kinderen op onze school aanmelden die nog niet in de gemeenschap van de heer zijn opgenomen organiseren we na het eerste jaar een feestelijke doopplechtigheid".

frank87 | 08-02-15 | 19:09

@levend fossiel 18:51: Na de but-brigade is er nu dus ook de dus-brigade. Met de D van D66.

Verplicht halal eten op kamp is een mooi voorbeeld van het opdringen van je religie aan anderen. En geen verstandige ouder zal tegen de school zeggen dat hun kind uit principiële overwegingen geen halal mag. In het beste geval zal de school reageren met onbegrip en beschuldigingen van racisme. In het slechtste geval wordt het kind de rest van het jaar gepest en geslagen als islamofoobje.

Muxje | 08-02-15 | 19:08

Zelf-islamisering. Het ware gif.

Hommel | 08-02-15 | 19:08

Als de meerderheid inderdaad Islamitisch is zie ik niet in waarom je dan perse varkensworsten op de BBQ wilt gooien. Er is niks mis met kip, rund en lamsvlees. Gewoon alle kids aan de t-bone steak i.p.v. speklappen bijvoorbeeld.

Chow | 08-02-15 | 19:07

Het is al bijna 20 jaar geleden dat alle kinderen op een openbare school in Hoorn een briefje van de directeur mee naar huis kregen,waarin gezegd werd om voortaan geen boterhammen met ham of spek mee te nemen tussen de middag om daarmee de islamitische kinderen niet boos te maken. Bij zijn pensionering later alom gehuldigd en met medailles omhangen door B&W .De voorloper van een gutmensch.

blauwe zander | 08-02-15 | 19:07

Ga maar eens op youtube rondsnuffelen naar 'zomerkamp', 'zeilweek' of 'introductiedagen'. Je schrikt je de tering. De autochtone jongetjes zijn bijna allemaal sulletjes of te dik, de brutale en veelal slanke(re) allochtone jongetjes zijn uiteraard al DE man op die leeftijd, en de blanke meisjes met scheve gucci petjes op giechelen zich een ongeluk om al die exotische brutaliteit. Wie zal het worden hmm, samir of toch stefano? Of misschien ghalid. Zo'n blank hardwerkend lulletje kun je altijd later nog mee trouwen en een serieuze relatie mee hebben, maar voor nu willen we een rare brutale gelhoofd uit het midden-oosten !

En die gelhoofden zitten dan weer s'avonds met elkaar te bespreken welke van die witte kippetjes zich al beschikbaar stelt.. De blanke jongetjes slapen dan al.

de grote Anti | 08-02-15 | 19:06

Bakito | 08-02-15 | 18:50
En ik maar belasting en zorgpremie betalen voor al die ongezonde vetklepperTs hier:

Daar wordt aan gewerkt.
www.ontevredenburger.nl/

MeesterKwel | 08-02-15 | 19:06

@Bakito | 08-02-15 | 18:50
U betaalt belasting?

Mastermattie | 08-02-15 | 19:05

Wanneer de Halal kindertjes in de minderheid zijn, wourden ze dan ook verplicht om varkensvlees te eten op kamp?

God |Bestaat Niet | 08-02-15 | 19:04

Jongens en meisjes samen op zomerkamp, da's zeker niet halal.

Muggenmepper | 08-02-15 | 19:04

En dan gaan ze naar Someren / Oost-Brabant? Waar per vierkante kilometer de meeste varkens in de hele wereld worden gehouden??? Laat ze gauw wegblijven.

dr. P. von Orno | 08-02-15 | 19:04

Stel: een groot deel van de kinderen is Joods. Is er dan ook kosjer eten? En als het er niet zou zijn, zouden we dat dan een schande vinden?
Gewoon wat vragen.

De Treinende Rechter | 08-02-15 | 19:03

Je eet maar wat de pot schaft. Lust je het niet pak je maar een boterham. Klaar.

bello | 08-02-15 | 19:02

**" Maar het is weer een prachtig voorbeeld van hoe lieden die sgeit aan democratie hebben diezelfde democratie benutten om hun gelijk door te drammen."**

Zeg ik al jaren.
Zelfde met die oh zo gewenste Sharia, staan ze voor te demonstreren enzo, terwijl dat onder die Sharia weer niet mogelijk zou zijn.

Waarschijnlijk zien ze daar uitzonderingen in voor henzelf...

StijlloosInkoppertje | 08-02-15 | 19:02

@Mastermattie | 08-02-15 | 19:00
Heeft de EO toch gelijk: bidden helpt ;)

frank87 | 08-02-15 | 19:02

@ myself:
Ach, laat me raden. Het heeft natuurlijk iets met Israel te maken.

levend fossiel | 08-02-15 | 19:01

"Wanneer uw kind niet wilt deelnemen, betaalt u dus ook geen bijdrage voor kamp." Geen wonder dat ze raar gaan praten.

Tochtstrip | 08-02-15 | 19:01

@chicago river | 08-02-15 | 18:58
Aha dat is duidelijker.

miko | 08-02-15 | 19:01

@frank87 | 08-02-15 | 18:59
De overheid en bidden verbieden? Ha, wat denkt u zelf?

Mastermattie | 08-02-15 | 19:00

@hetvrijewoord 18.26.
Graag hoor ik van je één voorbeeld van de laatste 5 jaar waarbij op een niet strikt joodse school alle kinderen koosjer moesten eten.

Gelieve verder uw mond te houden als u dat voorbeeld niet hebt.

Overigens wel een leuke test: hoe zouden moslim ouders reageren als hun kinderen op een gemengde school omwille van de joodse kids koosjer zouden moeten eten?

RoBD=Skullfucker | 08-02-15 | 19:00

Gassies, waar doen we nou moeilijk over? Als een groot deel daadwerkelijk islamitisch is, is het toch ook gewoon onhandig en kut om voor 2 groepen eten te maken? Dan heb je ook nog de vegetariërs er tussen. Dan maar alles gewoon halal, geen gezeik. Joe!

yuck fou | 08-02-15 | 19:00

Nou daar gaan we dan.
'een groot deel (ongedefinieerd) is islamitisch' (in NL)
DUS gaan we voor de sharia en het kalifaat.

Het werkte ook in het Midden-Oosten, Azië en Noord-Afrika.
Wij zijn nu aan de beurt. KOTS.

paridae | 08-02-15 | 19:00

O wat erg, halalvlees. Het is maar waar je je als domrechtser drukker om wil maken. Het inleveren van je privacy of hoe je eten is bereid.

as-saboer | 08-02-15 | 19:00

@appeltjesgroeneweide | 08-02-15 | 18:49
"We worden nog net niet geprostitueerd."
We betalen ons de tyfus aan een pooier genaamd belastingdienst en worden continue vernederd en uitgemaakt voor hoer...

Mastermattie | 08-02-15 | 18:59

@Mastermattie | 08-02-15 | 18:42
Die advertentie hoop ik dan toch? Er is toch geen bidverbod op scholen?

frank87 | 08-02-15 | 18:59

@J. Jarig | 08-02-15 | 18:44
Er moet ook een baard bijstaan die bij elke dood roept Allah snackbar!

@Bakito | 08-02-15 | 18:50
*kucht*
Rouvoet wijst allochtone ouder op te dik kind UTRECHT - Minister André Rouvoet (Jeugd & Gezin) spreekt allochtone ouders aan om overgewicht bij hun kinderen aan te pakken. Dat deed de minister donderdag tijdens een congres over overgewicht. Hij wees erop dat uit onderzoek blijkt dat allochtonen vaker te dik zijn dan autochtonen.


Baklava, mierzoete thee en de hele dag op de bank hangen met een broodje gebraden schapenzak en dan IS filmpjes kijken is niet erg gezond denk je wel?

miko | 08-02-15 | 18:59

@Trekvogel12 | 08-02-15 | 18:24 en iedereen: wat ze daar eten is echt het laatste probleem van de kinderen aldaar :(. Voordat mensen denken dat het om een complete scholengemeenschap gaat: 10000scholen.nl/257/middelbarescholen-...

goktrommelisttot | 08-02-15 | 18:59

In klassen met een meerderheid aan moslim kinderen wordt tijdens geschiedenislessen de holocaust steeds vaker voor het gemak maar niet genoemd. vaas klaak | 08-02-15 | 18:40
- Blijf me hier over verbazen. Omdat de moslims niet verantwoordelijk waren voor de shoah (en niemand dat ook beweert) en joden als vijand worden beschouwd. Wat is er dan prettiger om te horen dat ze met miljoenen werden vermoord?

levend fossiel | 08-02-15 | 18:58

@basweetutwel | 08-02-15 | 18:36
Dit is een Australisch verhaal. Volgens mij is halal in Nederland geen beschermde titel. Als je je hamlappen met een halal-logo wilt verkopen mag dat.
Als ik het goed begrepen heb is de halal-koper klaar als de verkoper hem maar weet te overtuigen dat het halal is. Maar als ik dat verhaal zo lees is het verbazingwekkend dat er nog geen "halalkeurmerk" in NL is.

frank87 | 08-02-15 | 18:58

@bakito - gelul. Alleen Wielrenners al vreten bakken vol spaghetti carbonara half omhalf ja, weg.
@miko - dat varkensvlees niet ongezond is, en veel uit de aarde getrokken spullen, vaak ook nog bespoten en met hormones behandeld, wel, vanwege de afbraak in het lichaam icm voedingswaarde icm de beweegloze leefstijl die het gros er er op nahoudt. Dat.

chicago river | 08-02-15 | 18:58

@Kattootje | 08-02-15 | 18:43

18 maart gaat er geen k*t veranderen in Nederland. Heb je de afgelopen 8 verkiezingen liggen slapen? Het stelletje toestenbordtijgers hier (me incluis) is slechts een marginaal groepje roepende in de woestijn. Die moet je niet al te serieus nemen.

De rest van Nederland lult alleen de PVV riedel na op verjaardagen in de familiesfeer... "ik zal er niet op stemmen hoor maar eigenlijk heeft hij best wel gelijk in veel dingen... mijn kinderen moeten al verplicht halal eten op school, hoe raar is dat... mag ik van jou even de borrelnootjes?"

ox | 08-02-15 | 18:58

@Andersdenkend | 08-02-15 | 18:45
1968, links Nederland wilde haar wereldidealen via het onderwijs opleggen...

Mastermattie | 08-02-15 | 18:56

Ook dit: "Het is eten zal dus halal zijn." Pun intended? Mooie knipoog naar de islamitische staat.

ratelaar | 08-02-15 | 18:55

@Kattootje | 08-02-15 | 18:43
18 maart wordt D66 de grootste, Henk & Ingrid komen niet van de bank af voor zo'n saaie kleurplaat.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:55

De mensen worden steeds meer verward.

eerstneukendanpraten | 08-02-15 | 18:54

Verrassend overigens weer dat zoiets weer uit Utrecht moet komen.

G,I. Jane | 08-02-15 | 18:54

@G,I. Jane | 08-02-15 | 18:49
Mwa, ze krijgen tenminste nog te eten.
Wordt anders zo lastig voortplanten he...

Mastermattie | 08-02-15 | 18:53

@Snorry. Wen er alvast maar aan. De meerderheid van de leraren zijn "conflict-vermijdend". Zodra iemand dus tegenwoordig zijn grote bek open trekt of opkomt voor zijn geloofsovertuiging moet de hele school eraan geloven.

enkelereisretour | 08-02-15 | 18:52

'Dus' halal eten, 'dus' megamoskee, 'dus' discriminatiemeldpunt, 'dus' afkoelreisjes naar Marokko, 'dus' gescheiden zwemmen, 'dus' uitzonderingen voor hoofddoekjes in de verpleging, 'dus', 'dus', 'dus'. Wat blijft er straks nog over?

levend fossiel | 08-02-15 | 18:51

@lady blabla | 08-02-15 | 18:46
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. e kans is heel groot dat velen binnen het kabinet en beide kamers in stilte zijn bekeerd tot de islam...

Lum-chan | 08-02-15 | 18:51

Bakker Hart boycot ik al zes jaar wegens jalap worstenbroodje.
De weinige facebookvriendjes die ik had, heb ik weggejaagd.
Dit na mijn reactie op een aaah sielug walvisknuppel bericht. Ik ben van mening dat halalschapen exponentieel groter in aantal en dus sieluger zijn dan die sporadische walvis.
Maar dat gaat er bij die linkse gekkies niet in.

koolteer | 08-02-15 | 18:50

Nederland has gone to shit.

1+1 | 08-02-15 | 18:49

Weet u waar Nederland tegenwoordig op lijkt? Op een lekker wijf met alles er op en eraan die partner krijgt die slaat. En Nederland als deerne in een relatie met geweld durft niet weg te gaan bij deze gewelddadige partner. Omdat het niet durft, niet weet hoe je zoiets moet aanpakken en omdat een deel nog hoopt heeft dat de partner toch nog een keer aardig gaat worden.
Zo erg zit Nederland in de moslimgreep. We worden nog net niet geprostitueerd.

appeltjesgroeneweide | 08-02-15 | 18:49

Wel lekker die Halal speklapjes op de kamp barbecue!

Friet uurpan | 08-02-15 | 18:49

Ze geven tenminste toe dat het met de islam te maken heeft. Verder natuurlijk een ergerlijke zaak...

jip_86 | 08-02-15 | 18:49

Wel lekker die Halal speklapjes op de kamp barbecue!

Friet uurpan | 08-02-15 | 18:49

@Mastermattie | 08-02-15 | 18:43
En dan verbaast het me ook nog niet dat ze daarna apart op de grond uit hondenbakken mogen (vr)eten.
Ooit een bezoekje gebracht aan een moskee. Een aparte afdeling voor vrouwen achter een gordijn en er stonden van die hondenbakken op grond.
I rest my case.

G,I. Jane | 08-02-15 | 18:49

@J. Jarig | 08-02-15 | 18:44

Kan mij herinneren dat bij Storteboom die kippen niet in de richting van die zwarte doos hingen...

Lum-chan | 08-02-15 | 18:48

Als mijn dochter daar mee thuis kwam, mocht ze meteen thuis blijven. Wat een stelletje achterlijke geitenwollensokkenprutsers daar op die school.

Snorry! | 08-02-15 | 18:48

Het had moeten zijn; er kan OOK halal eten verkregen worden.

Sarah7695 | 08-02-15 | 18:47

Wij zijn hier in Nederland, u kunt dus niet verwachten dat het eten op school halal is.
Zo, en niet anders dienen moslims benaderd te worden.

de honden blaffen... | 08-02-15 | 18:47

@070 | 08-02-15 | 18:31
Ja en, logisch toch? Ga je in een moslimvliegtuig vliegen, dan krijg je halal. Ga je met een christenschool op kamp niet.
De wereld kan zo simpel zijn...

frank87 | 08-02-15 | 18:46

@Bakito | 08-02-15 | 18:45
Het is tijd voor een feitenboekje.

Humpf | 08-02-15 | 18:46

Halal eten wordt inderdaad erg opgedwongen.

16 miljoen niet moslims moeten zich aanpassen aan 1 miljoen moslims.

Soms heb ik het idee dat er veel meer moslims zijn dan 1 miljoen in Nederland.

lady blabla | 08-02-15 | 18:46

Een geldige ID- kaart ( mag ook namaak zijn)
Een slaapzak ( niet nodig voor halalleerlingen want daar wordt hotelruimte voor geregeld)
Stevige schoenen (geen wandelschoenen nodig, want daar blijkt geen interesse voor te zijn onder halalleerlingen)
Vuilniszak (niet nodig, vanwege de hotelkamers zal kleding niet vies worden)
Een bidkleedje met bijbehorend Mekkakompas ( verplicht voor iedereen omdat we geen onderscheid willen maken)

Toverkol | 08-02-15 | 18:45

chicago river | 08-02-15 | 18:35
Topsporters eten geen varkensvlees. #feit

Bakito | 08-02-15 | 18:45

Hollandser dan "eten wat de pot schaft"hoefd het op een school niet te worden. Waar ging het dan mis?

Andersdenkend | 08-02-15 | 18:45

@G-Klasse | 08-02-15 | 18:36
Ze streven het openbaar gedachtengoed wel na, om zomaar iedereen toe te laten. Ik denk dat het een hoax is, dat gristelijke.

Jim Lovell | 08-02-15 | 18:44

Ik zie op het lijstje bij punt vier dat ook iedereen zijn eigen burka mee moet nemen?

miko | 08-02-15 | 18:44

Is niet alle kip in NL halal? De dieren worden levend opgehangen aan een lopende band en dan automatisch onthoofd, waarna het bloed eruit loopt.
Ik zou mijn kind thuishouden.

J. Jarig | 08-02-15 | 18:44

Kattootje | 08-02-15 | 18:43
Ik hoop met je mee, maar ik vrees het ergste...

Velko | 08-02-15 | 18:44

@Kattootje | 08-02-15 | 18:43

Wat is er 18 maart voor spannends?

overVecht | 08-02-15 | 18:44

U bent verplicht dieren te eten die op de meest gruwelijke wijze gemarteld zijn. Vastbinden van de achterpoten. Dan optakelen (koe klatst met de kop op de grond). Hangend snij je met een bot mes de keel door waardoor de koe spartelend langzaam doodbloedt. Een doodsstrijd van minuten.

Een GROVE SCHANDE dat onze kinderen verplicht worden martelvlees te eten!

Rest In Privacy | 08-02-15 | 18:44

@G,I. Jane | 08-02-15 | 18:37
Helaas hoort die ook in het rijtje thuis, ja.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:43

Denkt allen aan 18 maart, dan vind de afrekening plaats :)

Kattootje | 08-02-15 | 18:43

@frank87 | 08-02-15 | 18:35
Er waren een aantal van die scholen. Één daarvan adverteerde zelfs dat er weinig tot geen moslims op die school zaten. Dat hebben ze onder druk van de overheid in moeten trekken.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:42

@chicago river | 08-02-15 | 18:35
wat wil je nu eigenlijk zeggen??

miko | 08-02-15 | 18:42

De echte fundamentele moslims fokken als de konijnen om hun geloofsaanhang uit te breiden. Hier vroeger ook, weet je nog mijnheer pastoor? De niet belijdende moslims kun je geen moslims meer noemen, net zo min als je niet meer naar de kerk gaande katholieken en protestanten nog protestanten en katholieken kunt noemen.

homerlover | 08-02-15 | 18:42

Bakito | 08-02-15 | 18:32

Bijna elk commentaar heeft wel een jij-bak. Ergerlijk.

Topperke | 08-02-15 | 18:41

Wat is er mis met het rekening houden van de eetgewoonte van een meerderheid van een groep?

Ow wacht. Dan komt democratie even slecht uit he.

overVecht | 08-02-15 | 18:41

Daarom ben ik dus WEL voor zwarte scholen en islamitische scholen. Laat al die moslims lekker op hun eigen school zitten. Laat ze lekker ieder jaar lekker op toer naar Mekka of Gaza Strip gaan. Maar laat mijn jongen lekker op een witte school zitten. En dan bedoel ik dus een WITTE school die gewoon op schoolreis gaan en 's avonds patat met frikadellen eet !

enkelereisretour | 08-02-15 | 18:40

Nou heb ik een voorkeur voor vrouwenvlees met een haram moraal.

MeesterKwel | 08-02-15 | 18:40

Vrij eenvoudig. Dan maar geen zomerkamp voor de kids. Principiële kwestie. Niemand, maar dan ook niemand voert mijn kinderen religie. Letterlijk en figuurlijk.
.
Theoretische casus trouwens. Ze gaan ook onder geen enkel beding naar een school met overwegend Islamitische kinderen. Al moet ik ze dagelijks 120 kilometer verderop naar een basisschool doen...

Parel van het Zuiden | 08-02-15 | 18:40

Incidentje dit? Think again. Complete scholengemeenschappen hebben kertsmis reeds omgedoopt tot 'winterfeest' om de gematigde booslim niet woest te maken. In plenty schoolkantines is de menukaart al 100% halal. In klassen met een meerderheid aan moslim kinderen wordt tijdens geschiedenislessen de holocaust steeds vaker voor het gemak maar niet genoemd. Er wordt in roosters rekening gehouden met ramadan en suikerfeest. Enz.. enz..

vaas klaak | 08-02-15 | 18:40

@Stijlicoon | 08-02-15 | 18:28
Die indruk had ik ook omdat ik alleen op GS en PN rondhing. Een tijdje geleden klikte ik een linkje van iemand aan naar joop.nl. Neem maar van mij aan, weldenkend Nederland zal alle zeilen bij moeten zetten om de huidige kliek in Den Haag omver te donderen (D66 inbegrepen). Eigenlijk is het simpel, zolang de PVV geen 76 zetels in de kamer heeft, zal er weinig veranderen.
Laat Henk & Ingrid nou één keer even van die bank afkomen om dat circeltje in te kleuren.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:39

De woordjes 'dus' en 'maar' zijn nu eeuwig verziekt. Nederland is kapodt!

figuur | 08-02-15 | 18:39

Of varkensvlees ongezond is hangt vooral af van de vraag wat die varkens te eten kregen.

harry pikkel | 08-02-15 | 18:39

@MeesterKwel | 08-02-15 | 18:27
de Martosaures is er ook nog.

miko | 08-02-15 | 18:39

Bijna heel Nederland heeft "dus" gecapituleerd!

lanexx | 08-02-15 | 18:38

@Jim Lovell | 08-02-15 | 18:23
ies gristelijke school. Met je LOL.
En dan nog zou het geen reden moeten zijn.

miko | 08-02-15 | 18:38

@Mastermattie | 08-02-15 | 18:19
Wat denk je van eerst de vrouwen gesluierd en apart?

G,I. Jane | 08-02-15 | 18:37

Hier op de Haagse Hogeschool is de halve kantine halal ingericht, ook belachelijk.

Duifmans | 08-02-15 | 18:37

Barbaren, allemaal.

--neus-- | 08-02-15 | 18:37

En waarom niet: "Omdat 'een groot deel' van de leerlingen op de Nederlandse school VEGETARISCH is, zijn alle maaltijden voor alle leerlingen tijdens summer camp 'dus' VEGETARISCH --- Dat dus dan niet, ofzo.

Tieneus | 08-02-15 | 18:37

@Lauwe Koffie | 08-02-15 | 18:25
Doorregen vlees is het slechtte (maar wel het lekkerste) dat tref je heel veel aan bij herkauwers.

miko | 08-02-15 | 18:36

Waar is ons recht om NIET halal te moeten eten als niet gelovige? Waarom moet ik mijn aan hun religieuze regels aanpassen terwijl ik gewoon varkensvlees wil? Waarom niet allebei?

StijlvolRechts | 08-02-15 | 18:36

@Bakito | 08-02-15 | 18:32
Dat is geen antwoord op mijn vraag!
*weer een plusje uitdeelt*

necrosis | 08-02-15 | 18:36

Niet alleen het onverdoofd slachten maar vooral de maffia in halal certificeringen die er achter schuil gaat is iets waaraan je niet moet meewerken;

www.barenakedislam.com/2014/11/12/aust...

Daarnaast gaat er een deel van de opbrengsten van halal (sharia) voedsel naar de zakat iets wat ook onwenselijk is in westerse landen;

nl.wikipedia.org/wiki/Zakat

basweetutwel | 08-02-15 | 18:36

Jim Lovell | 08-02-15 | 18:23
Kijk eens naar mijn plempsel van 18.12.
Is dus geen openbare school.

G-Klasse | 08-02-15 | 18:36

Staat er nou het IS eten?

wateengedoein2015 | 08-02-15 | 18:35

Bakito. Waarom zijn relatief veel mexicanen en sommige Afrikaansen erg dik, ondanks arm? Mais. Gort. Meel. Tot pap gestampt. Maar Varkensrug, spies maar ook poot, oor en wang, gestoofd, gebraden, is lekkernij hoor. De flauwekul altijd rondom dat varkentje. Vlees werkt als een motor op de lange baan. Koolhydraat op de korte baan. Elke gezonde sporter weet dat.

chicago river | 08-02-15 | 18:35

@pinkelotje | 08-02-15 | 18:11
De eerste marokkanen kwamen bij ons thuis over de vloer.
Menig Marokkaan mijn moeder zien complementeren met het lekkere gehakt balletje half om half.

@Bakito | 08-02-15 | 18:12
Onzin varkenshaas is het gezondste vlees dat er is zowat.
En als iets doorregen is van vet is het wel schaap en geit.

miko | 08-02-15 | 18:35

Dat een school die keuze maakt is gewoon belachelijk. Wat is het opvoedkundig moment hier? Wees een Dimmi ofzo..?

Verbelgd | 08-02-15 | 18:35

Dit hebben ze afgelopen zomer dus ook geprobeerd op de school van mijn zoon. Ik heb daar op school zo'n stampei over gemaakt, dat ze het uiteindelijk terug hebben gedraaid, en iedereen uiteindelijk de keuze kreeg welk vlees hij/ zij wilde hebben.

Hopelijk staan er op deze school ook ouders op die dit niet pikken.

ok nie waor | 08-02-15 | 18:35

@maggoo | 08-02-15 | 18:31
Ik voel een tegen trend aankomen: mosselvrije scholen omdat iedere ochtend een weesgegroetje gebeden wordt.

frank87 | 08-02-15 | 18:35

Een school die IS eten voorschotelt....
Sluiten dit haat instituut !

bocikam | 08-02-15 | 18:34

Overigens is het heel simpel: het wordt aangeboden als halal, dus is het halal.
Laat de speklappen maar aanrukken.

frank87 | 08-02-15 | 18:33

@Bakito | 08-02-15 | 18:29
In ieder geval een stuk dodelijker. Alle drie trouwens.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:33

necrosis | 08-02-15 | 18:28
Ook niet-moslims kunnen varkensvlees laten staan, hoewel de indoctrinatie van de westerse overconsumptiemaatschappij natuurlijk net zo hardnekkig is als het gebazel van imam of rabbijn.

Bakito | 08-02-15 | 18:32

Ik denk dat ik even een hele sloot kroketten en frikandellen ga bestellen en die laat afleveren door een lichtgetintiër van thuisbezorgd. (Eigenlijk wel lullig, die knul werkt tenminste wél voor z'n geld)

Mastermattie | 08-02-15 | 18:32

Bij al die Midden Oosten Airlines als Etihad, Quatar Airlines, Emirates, is het ook alleen Halal! Denk daar aan wanneer je een goedkoop ticket zoekt, of neem je boterham mee.

070 | 08-02-15 | 18:31

@mozzo | 08-02-15 | 18:28
Ik heb nog nooit een mannelijke directrice gezien.
*zwitzals.... zucht*

necrosis | 08-02-15 | 18:31

@frank87 | 08-02-15 | 18:15

Dat is een nieuwe trend zo blijkt. Steeds meer kleine mosseltjes worden toegelaten op PC scholen, wat a. onbegrijpelijk is (immers onderschrijven en respecteren van de uitgangspunten van christelijk onderwijs in elke PC schoolgids staat) , b. het toch al dieptrieste niveau nog verder naar beneden haalt en c. doet vermoeden dat het een georganiseerde actie van een groep die ideologisch gedreven is.

maggoo | 08-02-15 | 18:31

Dus als Hollandse leering ben je nu verplicht gemarteld vlees te eten? *kotst*

G,I. Jane | 08-02-15 | 18:31

Doe mee! En stem PVV

XaaD666 | 08-02-15 | 18:30

Mastermattie | 08-02-15 | 18:26
Mee eens, George Bush, IDF en IS zijn veel ongezonder dan een frikandel.

Bakito | 08-02-15 | 18:29

Mijn voorspelling: In 2015 dringt eindelijk het besef door dat de islam ons niets te bieden heeft en dat het een opdringerige en gewelddadige ideologie is. Hopelijk is er op 18 maart al voldoende besef. Dan wordt het nog wat.

Stijlicoon | 08-02-15 | 18:28

tiku99 | 08-02-15 | 18:26
Prima , wel via een subsidie graag.

Eurotokkie | 08-02-15 | 18:28

@Bakito | 08-02-15 | 18:23
Leg eens uit wat er gezond is aan halal vlees, je krijgt 1 minuut voordat ik op je plusje ga drukken.
*gnehehe*

necrosis | 08-02-15 | 18:28

Vlees van niet niet-sharia slager is ook lekkerder dan vlees uit de supermarkt.

basweetutwel | 08-02-15 | 18:28

Een vrouwelijke directrice, heb ik dat al niet een keer eerder gezien
in een dergelijke context.
Nu ben ik natuurlijk een sexist.

mozzo | 08-02-15 | 18:28

Heeft niets met de Islam te maken

Toiletflush | 08-02-15 | 18:27

Dhr. de Wit | 08-02-15 | 18:23
... dan hadden we vandaag de dag geen dino mogen eten.

Je boft, er loopt nog ergens een Ivosaurus Opstelticus.
Sambal bij?

MeesterKwel | 08-02-15 | 18:27

Meer regels...
-meisjes en jongens eten apart
-jongens geven meisjes geen hand
-jongens spreken meisjes aan met 'hoer'
-meisjes moeten een hoofdoek dragen
-allemaal elke dag 5 keer bidden
-joodse kinderen krijgen aparte tafel
-kinderen waarvan het vermoeden bestaat dat ze gay zijn krijgen een 'roze ster'
-elke dag voorlezen uit het sprookjesboek de Koran
-kinderen zonder geloof krijgen 'witte ster'

kibambam | 08-02-15 | 18:27

@Bakito | 08-02-15 | 18:12
Andere mensen overhoop schieten omdat ze niet hetzelfde imaginaire vriendje hebben is nu ook niet bepaald gezond.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:26

Oplossing is toch simpel? Elk kind met aangepaste voedingswensen betaalt maar mooi X aantal euro's extra.

tiku99 | 08-02-15 | 18:26

Als het koosjer moest zijn, was er nauwelijks ophef. En de lamskotteletten van de turkse slager zijn erg lekker én niet duur. En ben er nog nooit ziek van geworden.

Het vrije woord | 08-02-15 | 18:26

"De islam zou verbannen moeten worden."
Dat zeg ik niet (ik vind het overigens ook...) maar een ex-moslim, thans atheïst. Een Turk zelfs. En nee, lieve apologeten: geen extreem-rechtse Turk: een linkse. Een socialist. En ook nog eentje van een etnische minderheid in Turkije, geen Armeniër of Koerd maar een nog kleinere minderheid: een Lazaar.
paperboatsofpoetry.blogspot.ch/2015/02...
Lees die man. En lees dat blog: er staan nog meer interessante stukjes op, geschreven door een socialist. Een ex-moslim. Een Turk. Van een etnische minderheid. Ik zeg nog maar eens voor iedereen die "Rassies!" wil roepen, of "Extreem-rechts!" wil gillen, of "neo-nazi!".
Neen, neen, neen lieverds. Een socialist. Een Turk. Een ex-moslim van een etnische minderheid. Iemand met een perspectief van binnenuit. Iemand die Marx heeft gelezen. Een gedichten schrijft.
Die man zegt: "De islam moet verbannen worden." Ik ben geneigd het met hem eens te zijn.

Zo. En nu eten maken. Iets met spekjes en worst van varkensvlees.

Stormageddon | 08-02-15 | 18:26

Nederland is diep gezonken!
Ik ben bang te diep...

Glas Koning | 08-02-15 | 18:25

Waar gaat de reis heen trouwens? Aleppo?

VanBukkem | 08-02-15 | 18:25

Bakito | 08-02-15 | 18:12

Dat is weer zo'n linkse leugen, luie lawaaipapegaai.

"Vooral varkensvlees wordt nog vaak bestempeld als vet vlees. Verschillende vleesstukken van het varken bevatten echter even weinig vet als die van andere dieren. Een varkenshaasje en een varkensmignonnette zijn zeer mager en doorstaan perfect de vergelijking met kippenvlees en mager rund- en kalfsvlees."

"Vlees van éénmagige dieren, zoals varken, gevogelte en konijn bevatten procentueel minder verzadigde vetten en meer onverzadigde vetten dan vlees van herkauwers, zoals rund, kalf, schaap en lam."

afvallenmetpurechocolade.nl/feiten-ove...

Lauwe Koffie | 08-02-15 | 18:25

Dat van niet meegaan op zomerkamp vs betaalde stedentrip, is dat geen chantage?

Mastermattie | 08-02-15 | 18:25

Ach en nu we toch bezig zijn , Vietnamezen mogen best hondenvlees gaat eten in Nederland .

Eurotokkie | 08-02-15 | 18:25

Halal-voedsel is verboden voor Christenen. Ze mogen geen religieus bereidt voedsel eten. Dat houdt in dat ze geen voedsel mogen eten wat bereidt is volgens niet Christelijke tradities.
Hoe gaat de schoolleiding hier mee om?
.
Er is een paar jaar terug een uitspraak geweest over een gevangene, die ook wel eens een balletje gehakt of een speklap lustte, de rechter gaf hem gelijk en daarmee stelde de rechter dat het niet verplicht kan worden om halal te eten.
.
Een school mag dit ook niet van kinderen verwachten.

Sjaak uit Dordt | 08-02-15 | 18:25

Haha het is wel een praktijkschool he? In Utrecht zal 90% van de leerlingen wel Marokkaans of Turks zijn. Tja.. je moet de maaltijden dan wel afstemmen op wat de meerderheid eet.

Trekvogel12 | 08-02-15 | 18:24

Wacht even. Dus wel halal vlees en geen haram vlees?
Waarom zouden beiden niet kunnen?
Dat is gewoon hartstikke discriminatie van niet-moslims. Maar dat mag dus wel... In fokking Nederland!

Trouwens, volgens moslims zitten er demonen in varkensvlees omdat die een lichaam moesten hebben toen die demonen verdreven waren en er toevallig varkens in de buurt waren.

Da's heel arbitrair natuurlijk, voor hetzelfde geldt waren er dinosaurussen in de buurt geweest, dan hadden we vandaag de dag geen dino mogen eten.

Pim Fortuyn (vzmh) verkondigde het al: de islam is een achterlijk geloof.

Dhr. de Wit | 08-02-15 | 18:23

LOL. Vanuit atheïstisch oogpunt je kind niet naar een goede katholieke of christelijke skool sturen, maar naar openbaar onderwijs en de spruit vervolgens parkeren tussen de moslims. En daarna natuurlijk klagen, jawel.
Hoe dom kan je zijn.

Jim Lovell | 08-02-15 | 18:23

EA 827 | 08-02-15 | 18:21
De hele maatschappij is doordrenkt van plekken waar je ongezond kunt eten. Stel je niet zo aan.

Bakito | 08-02-15 | 18:23

Het is eten? IS eten?

Daniël P | 08-02-15 | 18:23

Boterhammen met spek, ham, cervelaat en een gebakken eitje, dat zou het verplichte zomerkamp-ontbijt moeten zijn. Met als lunch bloedworst.

ElMatadero | 08-02-15 | 18:23

Dit heet pedagogisch tact.. Misschien nog een leuk idee voor het zomerkamp: zwientje tikken?

RotteKnor | 08-02-15 | 18:23

Man, man, man. Wat word ik moe van die moslims.

bft | 08-02-15 | 18:23

@Eurotokkie | 08-02-15 | 18:21
We hadden er nooit rekening mee moeten houden, je ziet wat er van gekomen is.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:22

Er gaat toch wel een imam mee, mag ik hopen.

VanBukkem | 08-02-15 | 18:22

Verder beseffen we (ons niet) dat het merendeel moeite heeft met homo's, Joden en ongelovigen.

croque monsieur | 08-02-15 | 18:21

Lyssa | 08-02-15 | 18:18

Wij houden al 40 jaar rekening met Moslims , wordt het niet eens tijd dat Moslims eens rekening gaan houden met niet Moslims of is dit teveel gevraagd.

Eurotokkie | 08-02-15 | 18:21

Bakito | 08-02-15 | 18:12
Dat ze dat ieder voor zichzelf laten uitmaken, als ik 'ns "ongezonde" kost wil eten heeft geen moslim noch jood, christen of whatever van welk sprookje aanhanger 't recht me daarvan af te houden !

EA 827 | 08-02-15 | 18:21

@Toontje-lager | 08-02-15 | 18:13
Daar zit te weinig vlees aan, ik raad je olifanten-spareribs aan.
*eigen toko op gaat zetten*

necrosis | 08-02-15 | 18:20

Ik mis het bidmatje op de checklist. Nou ja, dat komt in de zomer van 2016 wel.

Stijlicoon | 08-02-15 | 18:19

Nou en?
Op de zaak vonden ze het ineens nodig om gezond te eten, en in de kantine werd daarom het witbrood verbannen.
En dan wel een haringparty met..... bruin brood.
Over ideologisch gedreven gesproken.

MeesterKwel | 08-02-15 | 18:19

What's next?
Machtsverheffen tijdens biologie in plaats van bij wiskunde?
Stormbaan bij gymles?
Bommen bouwen bij handvaardigheid?
Slissen voor gevorderden bij taalles?
Hacken bij informatica?

Mastermattie | 08-02-15 | 18:19

Het IS eten zal dus halal zijn? Bizar "taalfoutje".

croque monsieur | 08-02-15 | 18:19

Zonder meerderheid vragen de moslims of we rekening met ze willen houden , en wij als samenleving doen dat dan ook omdat we iedereen de vrijheid gunnen.
Helaas moet je vaststellen dat zodra er een moslim meerderheid is, dat rekening houden met anderen met de noorderzon is verdwenen.
Is er dan niemand die geschiedenisboeken leest?

Lyssa | 08-02-15 | 18:18

Ze weten dat de meerderheid van de Nederlanders alles zal slikken. Gepacificeerd door de politiek correcte D66/GL/PvdA/VVD-kliek, die de islam geen strobreed in de weg legt. Weg met ons, ten gunste van een bekrompen 'godsdienst'. Land/volks-verraad is de norm.
Het zal niet stoppen; niet vanzelf. De oude politieke partijen moeten eerst verrot. Maar zal het kiesvolk op tijd wakker worden?

Fijnstoffer | 08-02-15 | 18:18

frank87 | 08-02-15 | 18:15
Dan moeten ze die schoolgids maar aanpassen toch.

Eurotokkie | 08-02-15 | 18:17

Dit is niks anders dan een vorm van praktische onderwijsvernieuwing. Niks aan de hand. Als men geen varkensvlees lust eten ze toch gewoon koosjer?

gripir | 08-02-15 | 18:16

@Geenstijlfiguur | 08-02-15 | 18:05
Die groep heette ooit Nederlanders, maar die zijn hun geloof in de overheid al kwijtgeraakt.

Mastermattie | 08-02-15 | 18:16

Halul.

Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:16

Weet je wie ook van die gereguleerde zomerkampen organiseerde...?

Reykjavik | 08-02-15 | 18:16

Even de schoolgids bekeken:
2.1 Het bevoegd gezag van de Kranenburg wordt gevormd door de
Willibrord stichting
Willibrord-scholen die onder deze stichting vallen:
• Streven naar een praktische vertaling van Christelijk geïnspireerde waarden en normen,

Dan zou ik halalvrij eten verwachten...

frank87 | 08-02-15 | 18:15

hans123 | 08-02-15 | 18:13
Meisjes mogen mee maar moeten wel in de tent blijven.

Eurotokkie | 08-02-15 | 18:14

Heeft Dierenpoes hier al op gereageerd? [krekelgeluid]

Mastermattie | 08-02-15 | 18:14

Mogen er no wel meisjes en leraressen mee op kamp?

hans123 | 08-02-15 | 18:13

Het worden dus spareribs van maagdelijke geitjes

Toontje-lager | 08-02-15 | 18:13

Boycotten die school. Uiteindelijk gaat deze school ten onder aan haar eigen "succes" Kids dan naar een "witte" school (toch Femke?)

Mastermattie | 08-02-15 | 18:13

Godsammekraken | 08-02-15 | 18:07
.
Uw vergeet de belangrijkste: perspectiefloze oude dames/weerlozen berovers met een keelaandoening.

pluizigkroeshaar | 08-02-15 | 18:12

ad melkert | 08-02-15 | 18:05
Je moet het de gasten wel naar hun zin maken ja dus aanpassen die boel.

Eurotokkie | 08-02-15 | 18:12

'Ik hou alleen van eten dat op een bepaalden manier is doodgebloed.' Is blijkbaar gemeengoed geworden. Ik stem voor de dieren. Optyfen met je halal.

johoost | 08-02-15 | 18:12

Citaat van de website:

"De Kranenburg valt onder het bestuur van de Willibrord Stichting. Scholen die onder deze stichting vallen:

• Streven naar een praktische vertaling van christelijk geïnspireerde waarden en normen, zoals respect, zorgzaamheid, tolerantie in een pluriforme samenleving."

Christenen doen nu dus ook een 'weg met ons'
Bah!

G-Klasse | 08-02-15 | 18:12

-weggejorist-

Bakito | 08-02-15 | 18:12

Varkensvlees is hartstikke ongezond. Daar hebben de joden en moslims wel een punt.

Bakito | 08-02-15 | 18:12

-weggejorist en opgerot-

Grotius | 08-02-15 | 18:11

Ik herinner mij nog de eerste Marokkaanse en Turkse kindjes, toen werd er rekening mee gehouden dat ze geen varkensvlees mochten maar het is nu doorgeslagen. Nu moeten wij Halal eten terwijl wij het niet willen. En er is al zoveel Halal maar horen zien en zwijgen.... KFC, alleen halal geslachte kippen in filiaal hing er lange tijd een certificaat van een of andere haat imam naast de bestel balie.

pinkelotje | 08-02-15 | 18:11

Ze moeten de ouders van het Nederlandse kroost eens laten kijken hoe halal slachten gaat. In 3 minuten leegbloeden met je kop naar Mekka.
.
De grootste politieke fuck-you tegen de PVV kwam van GroenLinks. In plaats van populisme, in plaats van beschuldigen van terrorisme, gewoon een degelijke politieke oplossing: De Motie Halsema. Ik merk dat dit bij rechtse mensen gevoelig ligt. Ze zien het als een ketting. Links ziet het waarschijnlijk meer als een kanariepietje: Als deze motie in de toekomst wordt aangepast, dan staan we op de vooravond van grote veranderingen.
.
Daarom zeg ik: Prima, laat die motie staan. Geef Halsema een schouderklopje voor een job-well-done. Maar vuur wel terug met de eigen motie: De Motie Wilders:
.
overwegende, dat iedereen in ons land gelijkwaardig wordt behandeld; Moslims én niet-Moslims, salafisten én niet-salafisten.
.
overwegende, dat diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen, alsmede hun kinderen en kindskinderen, een positieve bijdrage dienen te leveren aan onze samenleving, mits zij zich daarvoor inzetten en daartoe ook ruimhartig de kans krijgen;
.
overwegende, dat buitenlandse geldstromen en maatregelingen, en in het bijzonder die maatregelen die asiel, immigratie, gezinsmigratie, inburgering en diversiteitbeleid betreffen, gericht zijn op het vergaren van meer macht en niet mogen leiden tot ongelijkwaardige behandeling van mensen;
.
verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het promoten van islamisering geen doelstelling van beleid is, en gaat over tot de orde van de dag.

Halsje Femkema | 08-02-15 | 18:11

@miko | 08-02-15 | 18:06
Hehe. Je verwacht het niet.

Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:11

Dit is ook exact de reden waarom ik niet meer op Thieme stem, maakt gewoon deel uit van de linkse kerk (lees: NSB)

Voor de rest: Minder minder minder...

knutsel | 08-02-15 | 18:10

In de eerste alinea wordt de chantage bovendien compleet: mocht u niet op kamp willen met mishandelvlees, moet u voor een buitenlandtrip (culturele verrijking waar de cultuur gewoon in eigen land blijft) wel extra dokken.

Geenstijlfiguur | 08-02-15 | 18:10

@Eurotokkie | 08-02-15 | 18:03
Nou. Genieten van zo'n stukje onverdoofd ritueel gezegend allahmskoteletje...

Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:10

En als je kind nu van zijn geloof z'n brood met reuzel moet smeren?

Rest In Privacy | 08-02-15 | 18:09

Inderdaad, het woordje "DUS" zeer ergelijk! Bijna stigmatiserend en racistisch... Want ALLE moslims eten altijd en enkel halal? Of wel een beest moet extra zijn gemarteld uit naam van een sprookje en anders vreet ik het niet....

eelko1976 | 08-02-15 | 18:09

Godverallah. Ik heb last van de schijterij.

Plukkiehaar | 08-02-15 | 18:09

Wat met "groot deel" bedoeld wordt blijkt uit het filmpje: de bekende eisende en vuilbekkende minderheid.

Godsammekraken | 08-02-15 | 18:07

@Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:05
Yup,moest ik ook aan denken!

miko | 08-02-15 | 18:06

Ze worden ook al geleerd om een masker op te doen tijdens het schieten. Komt later van pas in het kalifaat.
het zit alleen nog niet helemaal goed.

miko | 08-02-15 | 18:06

Als je geen varkensvlees lust dan eet je het maar niet. Maar we gaan niet even ons Nederlands menu aanpassen. Zijn we nu helemaal gek geworden?

ad melkert | 08-02-15 | 18:05

Zie filmpje op 00:37. Daar doen ze een cursus 'ISIS-strijder voor beginnerts'... Of ben ik nu rasies?

Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:05

Wat meer filmpjes plaatsen hoe halal vlees tot stand komt en duidelijk maken dat het dierenleed dus exponentieel toeneemt met elke halal-kouwer..

MalteseKnight | 08-02-15 | 18:05

Tijd dat we met z'n allen een geloof aanmeten waar elke maaltijd een stukje varkensvlees vereist. En gezien "de grote groep" gelovigen is het eten DUS karbonade.

Geenstijlfiguur | 08-02-15 | 18:05

Maar als het eten van varken nu eenmaal moet van je geloof? Voor zover ik weet moeten ze echt in de meatballs van het pastafari geloof zitten!

miko | 08-02-15 | 18:04

Nog even en de laatste varkens gaan preventief gecastreerd worden.
rip bacon

højre vær så venlig | 08-02-15 | 18:04

En de EU zag dat het goed was.

Klier van Bartholin | 08-02-15 | 18:03

Halal vlees is trouwens best lekker.

Eurotokkie | 08-02-15 | 18:03

Ik zou hetzelfde doen als Femke, ik zou mijn kind op een witte school zetten.
De boeroeperTs negeer ik!

necrosis | 08-02-15 | 18:03

Varken lekker en goedkoop vooral goed met barbecues, omnomnom ribjes.

Humpf | 08-02-15 | 18:02

Het houdt nooit op...

kibambam | 08-02-15 | 18:02

@Lauwe Koffie | 08-02-15 | 18:00
#TeamSpareRibs

Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:02

Ach in het gevangeniswezen was dit al zo om begrijpelijke redenen. Arabisch als verplicht vak en martelvlees als verplichte kost.

Godsammekraken | 08-02-15 | 18:02

Idioot. In afwijkende dieetwensen moeten de ouders van de bewuste kinderen maar zelf voorzien. Nederlandse school verzorgt Nederlands zomerkamp met Nederlands niet-ritueel voedsel. Klaarpuntuit.

Driewerf Hoezee | 08-02-15 | 18:01

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

derKaiser31 | 08-02-15 | 18:01

Ik veeg mijn reedt af met alles wat halal is. Varkensvlees rules!

Lauwe Koffie | 08-02-15 | 18:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland