Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoe Gouda bukt voor islamitische vrouwenhaters

moskneeserieuswatflauw Eigenlijk zou het feit dat een middeleeuwse moskeeclub een vrouwvrije shariazone wenst rond haar nog te bouwen Goudse haathut, genoeg reden moeten zijn om te zeggen: 'Fuck jullie én je moskee, malle haatbaarden. Ga maar lekker achter je eigen voordeur met je bidbobbel op je eigen tapijtje liggen. Dit is Nederland, dit is 2015, en hier tolereren we dit soort bezopen barbarij al bijna een eeuw niet meer. Van ons krijg je geen politieke steun, laat staan belastinggeld. We gaan de Prins Willem-Alexander Kazerne eens fijn ombouwen tot een omgeving waar lichamelijk en verstandelijk gehandicapte kinderen van De Ark en Gemiva vrij en veilig naar school of opvang kunnen, en jullie zoeken het maar mooi uit met je middeleeuwse ideologie.' Maar ja. De werkelijkheid is weerbarstiger. De lokale PvdA, samen met D66 en GroenLinks uiteraard groot voorstander van de megamoskee, zorgde dat De Buitenwereld niets te horen kreeg van de bezopen eis van de moslims voor een vrouwvrije zone op het complex waar kinderopvang & "islamitisch centrum" (lees: salafistische haathut) zij aan zij gebouwd moeten worden. Totdat de Telebloid de volslagen debiele eis én het politieke doofpotje boven water wobde vanmorgen. We hebben de tekst van het bewuste overleg waarin dat naar voren kwam in ons bezit. Daaruit blijkt dat de moskeeclub uit naam van hun geloof veel wil nemen, en niks wil geven. Na de breek een bloemlezing uit wat PvdA, D66 en GroenLinks in Gouda geheim wilden houden, inclusief commentaar van Omtzigt & Wilders voor de GSTV-camera. Eigen gehandicapten eerst? Dan De Ark en Gemiva. Deze school- en zorginstellingen voor moeilijke lerende (Ark) en/of gehandicapte kinderen (Gemiva) willen graag samen huisvesting vinden om elkaars functie te kunnen versterken: "Vooral in de sfeer van professionele kennisuitwisseling, te bieden voorzieningen en aanpak van de groep leerlingen die zich op het 'overgangsniveau' bevindt, liggen kansen die alle leerlingen ten goede kunnen komen." De Ark, waarvoor de gemeente een huisvestingsplicht heeft, wacht bovendien al 12 jaar op nieuw onderdak. Samen met Gemiva hadden zij al in 2012 een uitgewerkt plan voor het PWA-terrein liggen. Een rustige, stabiele omgeving is van belang voor de leerlingen, en haal- en brengfaciliteiten voor (rolstoel-) bussen zijn essentieel. De verwachte drukte die de moskee met zich meebrengt, is hierbij een hinderlijke factor. Het huisvestingsbudget van De Ark is beperkt. Daarom zou de voormalige brandweerkazerne op het PWA-terrein tot gymzaal verbouwd moeten worden. Maar: om plek te maken voor de moskee, moet dat gebouw gesloopt worden. Volgens het gemeenteverslag (PDF) is er 'open overleg' gevoerd tussen alle partijen. Maar het gezeik begint zodra de islamitische partijen in dit overleg daarbij concessies zouden moeten doen aan de seculiere maatschappelijke organisaties. Om alle functie-eisen in het bouwplan te kunnen verwerken, zouden zowel de hoofdingang als de aparte vrouweningang (argh) van de El Wahda-moskee op een andere plek moeten komen dan de moslims hem zelf in gedachten hadden. En dát kan natuurlijk niet: "Men vindt het gesitueerd zijn van de hoofdingang van de moskee aan de Groen van Prinsterersingel onopgeefbaar. Aan die weg wil men nadrukkelijk het centrum presenteren. Om religieuze redenen vindt men een toegang voor vrouwen die aan de oostkant direct langs de moskee loopt niet aanvaardbaar." In alternatieve plannen voor de toegang, zou de brandweerkazerne gesloopt moet worden (= geen gymzaal voor de kinderen), en zou Gemiva überhaupt niet meer in de huisvesting passen. "Dat is voor de Ark in dit stadium onoverkomelijk", meldt het verslag. Bunkerbusters Hier een streetview van de PWA-kazerne vanaf die genoemde Groen van Prinsterersingel. De moskee moet op het open stuk op c.q. rechts van die bomen komen. Daaronder ligt nu nog een NBC-bunker, die waarschijnlijk eerst gesloopt zal moeten worden. Over die bunker is eveneens een heleboel heisa. Eerst zou de gemeente de sloop betalen. Maar het ding is waarschijnlijk veel groter dan de gemeente beweert (en dus duurder om te verwijderen dan de twee ton die genoemd wordt). Om het nog gekker te maken: vanmorgen ontkende burgemeester Schoenmaker van Gouda zelfs nog het complete bestaan van de bunker. Het tekent de krampachtige kudtzooi die de gemeente Gouda van deze moskeemalloterie maakt.
(Groen van Prinsterer was overigens enorm belangrijk voor de protestants-christelijke parlementaire politiek in Nederland, "met een goede volksvertegenwoordiging, openbaarheid van het politieke leven en een werkelijk constitutionele monarchie" (wiki). Deze meneer Groen, naar wie ook nog een commissiezaal in de Tweede Kamer is vernoemd, ligt nu dus te tollen in zijn graf. Maar dat terzijde.) Parkeren & passeren Dan het verkeersprobleem. Om de door de buurt gevreesde overlast te verkleinen, zouden haal- en brengvoorzieningen voor De Ark en Gemiva óp het terrein een plek moeten krijgen. "Een en ander gaat ten koste van parkeervoorzieningen", meldt het verslag, en die P-plekken heeft de moskee juist keihard nodig voor "topdagen". En dan komt het hete hangijzer: de loslopende vrouwtjes op dat gedeelde parkeerterrein. Quote uit het verslag: "Er is echter ook een potentieel probleem van religieuze aard. De Ark en Gemiva zijn “gewone” organisaties waar vrouwen werken. De islamitische mannengemeenschap die zich voor het gebed opmaakt, wil in de voorbereiding van die activiteit niet van de heiligheid daarvan worden afgebracht door het zien van vrouwen. Vandaar de absolute scheiding van mannen en vrouwen in het islamitisch centrum. Ontmoetingen met vrouwen in en rond het complex kunnen in de toekomst tot conflictueuze situaties leiden. Een reden die noopt tot het treffen van bijpassende fysieke aanpassingen en voorzieningen. Een reden ook waarom de moskee zeer aarzelend staat tegenover gezamenlijk gebruik." Daar komt de islamitische aap uit de mouw. De moskeevereniging wil het terrein helemaal niet delen. En zéker niet met van die smerige, onverpakte, Nederlandse haram-hoeren met hun vieze eigen mening, hun ranzige zelfbeschikkingsrechten en hun gore gelijkwaardigheid in de samenleving! Bah! Stel je voor dat je als bebaarde bidmans een keiharde tent in je djelabba krijgt als je tijdens het voetenwassen plots omhoog kijkt langs een paar bloedgeyle damesbenen van de strenge juffen, de jonge verpleegsters, de toegewijde verzorgsters en/of de wulpse SPH-stagiaires van al die stomme gehandicapte kudtkinderen. En dat je dan als vrome moslim zijnde met een knoeperd van een kloppende knots je soera's moet prevelen. Oh the humanity! landverradersgouda.png (bron) Huren ies haram Een ander bewijs dat de moskee, waarover Opstelten zelf heeft gezegd dat de salafistische geldstromen hem zorgen baren, het terrein niet wil delen: de huur. De Ark en Gemiva kunnen een koopsom niet betalen, maar voor de moskee is eigendom de "enige optie". Want: "Ook dat is religieus bepaald", meldt het verslag droogjes alsof het daarmee een valide argument is in de echte wereld. "Een situatie bij gezamenlijk gebruik kan dus niet anders dan dat de niet-moskee-partijen huren van de moskee. Dit is voor de moskee onbespreekbaar. Dat standpunt heeft te maken met het feit dat de moskee een ANBI-status heeft. En giften aan de moskee dus voor de belasting aftrekbaar zijn. Men wil op geen enkele manier deze status in gevaar brengen door ergens in de moskee-organisatie een bedrijfsmatige activiteit in te brengen. En dat is het verhuren van onroerend goed!" Duidelijk. De moezelmannen willen zich op geen enkele manier aan de loslopende vrouwen, de gehandicapte kindjes of überhaupt de Nederlandse samenleving aanpassen, MAARRR ze willen wél graag hun voordelige ANBI-belastingstatus behouden. 'ANBI' staat overigens voor 'Algemeen nut beogende instellingen', dus waarom een moskeevereniging die zich opzichtig onttrekt aan de samenleving door zich te verstoppen achter een religieuze ideologie überhaupt recht heeft op belastingaftrek, is een van de vele raadselen van ons landsbestuur. Wat zegt u? Ohja. Stom van ons. Zet er 'religie' voor, en je ideologie is ineens een volwaardig argument in het debat. Plus dat de moskeemalloten in Gouda natuurlijk profiteren van het feit dat de beslissing over de moskee in handen is van een coalitie met D66, PvdA en GroenLinks. Drie partijen die in deze kwestie alledrie de belangen van een dubieus-religieuze groepering boven die van gehandicapte kinderen stellen. Drie partijen die eigenlijk het volgende tegen de salafistfuckers zouden moeten zeggen: 'Drie woorden voor jullie en je geretardeerde geloof, jurkmans: Achter. De. Voordeur. Als je bang bent dat de heiligheid van het bukken voor je fictieve God verpest wordt omdat je wel eens een blik op een vrouw werpt, doe je maar lekker een zwart balkje voor je ogen. Maar niet van ons geld, niet op onze gemeentegrond, en niet ten koste van hulpbehoevende kinderen die al 12 jaar op beter onderdak wachten. Daar is het gat van de deur. Rot op.' Maar ja. PvdA, D66 en GroenLinks staren liever met een schoon, van racistische smetten vrij geweten in de achterlijke afgrond van Allah dan dat ze vuile handen maken voor de kernwaarden van de progressief-liberale Nederlandse samenleving. Morgen horen we of de megamoskee er komt. Officieel is er geen politieke meerderheid. Maar de politieke wil bij D66, PvdA en GroenLinks is sterk. Iemand wedden om een broodje döner hoe dit af gaat lopen? GeenStijl.TV: sprak vandaag op het Binnenhof met Pieter Omtzigt en Geert Wilders over de Goudse Moskee Malaise:

Reaguursels

Inloggen

Ik zou niet de geldstromen van de moskee onderzoeken...
-
ik zou de cashflow van die opvallend eensgezinde gemeenteraadsleden eens onder de loep nemen...

bisbisbis | 05-02-15 | 20:13

PvdA - D66 en GroenLinks.. de hoeren van allah

(c)ZWITSUL | 04-02-15 | 21:05

De valsche profeet Mohammed heeft echt wel iets neergezet met de is-lam. Wat een vooruitziende blik had die man. Een evil genius.
Bigami, inteelt, baarplicht en een mooi godsverhaal en dan gaan ze over een aantal eeuwen helemaal gek, moet hij gedacht hebben.
Doorgefokte, hersenlamme strijders die de wereld zullen domineren en dat allemaal uit zijn naam !

RegseHippie | 04-02-15 | 21:02

Dibe | 04-02-15 | 14:16 Als ik het goed begrijp, dan heeft dus die meneer Tarik ibn Ali, oftewel de Belgische salafistische prediker Tarik Chadlioui, een half miljoen bij elkaar gesprokkeld – “… to help build a new Mosque in the city of Gouda in the Netherlands. For this new El-Wahda Mosque, he helped raise nearly €560,000 (about $725,000)” - voor die megamoskee in Gouda. En wat is ‘salafisme’ nou eigenlijk? Is dat iets ‘gezellig warm multicultureels’? Is dat echt echt iets dat je zou wensen voor de Nederlandse samenleving? Voor het algemeen nut? Kan men in Gouda daar met een goed gevoel naar uitkijken, naar die salafistisch medegefinancierde megamoskee, de grootste van West-Europa? Het doet mij denken aan Roodkapje en de Boze Wolf: “Wat heb je grote poten grootmoeder, en grote oren en ogen. En zo’n grote bek met tanden grootmoeder… Wat moet je daarmee?”

Benedict Broere | 04-02-15 | 15:06

@Loebas | 04-02-15 | 13:35
Ik schat in dat Zweden net een weekje eerder ingelijfd wordt bij het kalifaat.

Dibe | 04-02-15 | 13:57

Nederland zal het eerste land zijn dat ,zonder enige tegenstand te bieden, overgenomen zal worden door de islam.

Loebas | 04-02-15 | 13:35

Is er al een uitslag bekend?
Of alleen die ene op m'n rug, als ik dit soort topics lees; een allergische.

Dibe | 04-02-15 | 13:25

Schoorsteenveger:
Kan je nagaan wat een labiele tiepjes de jurkmansen zijn.
Zelfs in de allerstrangste katholieke of gereformeerde gemeenschappen lopen geloven niet continu met een dikke rond.

mallekater | 04-02-15 | 13:25

*hoest*kuch*erde*kuch*-->Referendum<--*hoest*blaf.

Conan de Rabarber | 04-02-15 | 12:46

Die burgemeester liegt dus gewoon. Ik heb daar zelf 2 jaar gewerkt van 1988 tot 1990 en heb regelmatig geoefend in de atoomschuilplaats onder de Groen van Prinsterer kazerne te Gouda. Als hij hem niet kan vinden dan belt hij maar even dan wijs ik hem de weg wel. Prachtig mooie grote bunker die je veel beter vol met cement kan laten lopen dan slopen. Punt één hij loopt onder bestaande bebouwing, punt 2 de muren zijn maar 2 meter gewapend beton, punt 3 slopen kost meer dan 10.000.000 maar als je dat niet sloopt of ontoegankelijk maakt hebben ze een prachtige plek in het midden van het land waar ze buiten het zicht en gehoor van iedereen hun eigen Jihad strijders kunnen opleiden.

Schuinsmarcheerder55 | 04-02-15 | 12:19

Wat ik eigenlijk nog het minst begrijp: waarom ga je in deze tijd een atoombunker slopen? Heb ik iets gemist, zijn alle kernwapens de wereld uit? Zijn we weer dikke mik met Poetin en zijn landen als Pakistan en Iran oases van vrede en verdraagzaamheid geworden? Is IS al volledig teruggebombardeerd naar de Middeleeuwen? Zelfs binnen de EU begint het steeds meer te rommelen. Ik zou zeggen, bouw nog maar wat meer van die dingen want er komen barre tijden aan.

medusa324 | 04-02-15 | 12:10

@BlowingBubbles | 04-02-15 | 08:49
Wat doen we? Omtzigt of mw. Faber (PVV) ook een goeie lijkt me!

Maria.1 | 04-02-15 | 12:05

Jongens en meisjes, Dames en heren .. we weten nu allemaal wel waar het om gaat . geld geld geld .. wij het normale volk kunnen zohard nein nein nein roepen als we willen en allemaal op de pvv stemmen tot we een ons wegen .

Maar wie zal er naar ons luisteren ? Helemaal Fuckin Nobody.

Coz, Religion .. Uhmm Money dus..

Mijn vertrouwen in het politieke geroffel in dit land heeft al jaren mijn vertrouwen niet meer en het zou mij echt niet verbazen als die moskee er nog komt te staan ook Met elke eis van hun ingewilligd inclusief een No Dutch People DMZ in een straal van 2km.. want die zal er komen hoor wanneer dat ding er staat..

En Zo nemen ze stukje bij beetje elke stad over Want Joh het je de getallen voor de stroom "immigranten" al gezien ?

FailingHumanity | 04-02-15 | 12:03

Schoorsteenveger | 04-02-15 | 11:03 Ja precies. Maar leg dat maar eens uit aan die mensen. Probeer hierover te schrijven in de NRC of op JOOP. Wanneer zal DWDD of EJ hier aandacht aan besteden? Er is een muur waar je niet doorheen komt. En die muur maakt dat we steeds meer met de dictatuur van de verhevene te maken krijgen.

Benedict Broere | 04-02-15 | 11:28

Benedict Broere | 04-02-15 | 10:51
"Het heeft te maken met de sharia." Het heeft te maken met de fundamentele vraag wie het hier voor het zeggen heeft, de Staat of de verhevene. Die ouwe hippies hebben stront in de ogen als ze dat niet zien. Ze nemen geen beslissingen, ze geven het nemen van beslissingen uit handen.

Schoorsteenveger | 04-02-15 | 11:03

Het heeft te maken met de sharia. De grond waarop de moskee staat is islamitisch territorium. Ook de ruimte rondom de moskee is islamitisch territorium. Zoals ook de ruimte tussen moskeeën gezien wordt als islamitisch territorium. De sharia moet daar van toepassing zijn en men zal daar gaan patrouilleren. De moskee is trouwens een politiek-militaire eenheid, een voorpost in vijandig gebied (Dar el Harb). In een moskee wordt gehersenspoeld en worden acties voorbereid tegen de vijand: de niet-moslim, de kafir. Een moskee annex islamitisch centrum wordt gebruikt voor wapenopslag en training in het gebruik van wapens en vechtsporten. Het inzetten van slachtafval van varkens is eerder succesvol ingezet door General Pershing op de Filipijnen. De voormalige flower-power-hippies van Groen Links weten dit allemaal niet en houden waarschijnlijk zelfs de oren en ogen dicht voor dit soort informatie. Maar het is te vinden op internet in tientallen websites. En in boeken uiteraard. En in lezingen, interviews.

Benedict Broere | 04-02-15 | 10:51

heiltitler | 04-02-15 | 10:30
Maandverband en tampons, dat lijkt me beter dan varkensbloed.

Schoorsteenveger | 04-02-15 | 10:35

Waakvlam | 04-02-15 | 10:22
Het wrange is dat die "ontmoetingen met vrouwen" helemaal geen ontmoetingen zijn. Een vrouw hoeft kennelijk alleen maar in de buurt van een jurkmans te komen om tot conflict aanleiding te geven. Wie zij is, wat zij is, wat ze denk, wat ze doet, dat alles doet in het geheel niet ter zake. Het simpele feit dat zij vrouw is, is genoeg om haar te weren, te weren uit iets wat openbare ruimte heet.
Schiet mij maar lek, maar ik heb zelden een zuiverder vorm van racisme kunnen waarnemen.

Schoorsteenveger | 04-02-15 | 10:33

Hm ideetje:

1000 liters varkensbloed, varkenshoofden gelieve uitstorten op de beoogde bouwplaats!

probleem opgelost hahaha

heiltitler | 04-02-15 | 10:30

"Ontmoetingen met vrouwen in en rond het complex kunnen in de toekomst tot conflictueuze situaties leiden."

Vervang het woord "vrouwen" door "Moslims" en het woord "complex" door "Nederland" en je hebt een aangifte aan je broek, voorbedrukt en al.
Toch zijn dit MIJN gevoelens. Ben die hele moslimgemeenschap meer dan zat.

Waakvlam | 04-02-15 | 10:22

Inderdaad, het linkse engagement - ‘Johnson moordenaar!’, ‘Baas in eigen buik!’, ‘Stop de kruisraketten!’, ‘Stop de apartheid!’ - lijkt bij de voormalige sympathisanten van communistische experimenten (Jean-Paul Sartre bleef halstarrig wegkijken van de werk-je-dood-Goelags in de Sovjetunie) plaats te hebben gemaakt voor welwillende sympathie jegens de vrouwenhatende, homohatende, hondenhatende, bierdrinkenhatende, zelfstandigdenkenhatende, andersdenkenhatende, kritischdenkenhatende, sporthatende, democratiehatende, wetenschaphatende en humorhatende, APARTHEIDSCULTUUR van de islam, om vervolgens die lieve jongens en meisjes te bejegenen met een: kom maar binnen met jullie oliemiljarden en cultuur van hersenspoelen en indoctrineren en uitroeien van alles wat jullie religie van de vrede in de weg staat – zo ontzettend gezellig, zo ontzettend veelkleurig, zo heerlijk kosmpolitisch multicultureel!
-
Groen links was ooit een partij waarvan het hip was om daarop te stemmen. Je bent sociaal, je bent milieubewust, je bent iemand met een hart, een moreel goed oog voor de wereld. En nu denk ik dat het debielen zijn, die de totale nazi faciliteren om hier hun onthoofdingscultuur te vestigen. Hoe zou dat toch komen? Zijn mijn informatiekanalen niet in orde? Lees ik van alles dat ik eigenlijk niet lezen mag?

Benedict Broere | 04-02-15 | 10:18

"Ontmoetingen met vrouwen in en rond het complex kunnen in de toekomst tot conflictueuze situaties leiden."
Hier wordt een duidelijke grens overschreden. Dat die jurkmansen binnen de muren van hun moskee zwaar discrimineren, in opdracht van De Verhevene en de Profeet (de Duivel hale hem) is tot daar aan toe, maar wat hier wordt geêist is dat de invloed van die Verhevene zich uitbreidt tot het hele gebouwencomplex, en zelfs tot openbare ruimte eromheen. De discussie die voor ons geheim wordt gehouden gaat dus in het geheel niet over een moskee, maar over ruimtes die geheel los staan van die moskee en over de openbare ruimte. De jurkmansen willen in beide gevallen dat het vrouwen verboden wordt zich daar te vertonen.
"Ontmoetingen met vrouwen in en rond het complex kunnen in de toekomst tot conflictueuze situaties leiden."
Ik snap werkelijk niet dat politieke partijen zelfs maar willen overwegen om vrouwen, niet alleen moslimvrouwen, maar alle vrouwen, op afstand te houden van een gebouwencomplex waarbinnen zich een moskee bevindt, omdat dit tot conflictueuze situaties zou kunnen leiden.
Wat voor soort "conflictueuze situaties" hebben we het dan over? Als vrouwen zich op een bepaalde plek in Gouda ophouden, een plek die letterlijk behoort tot de openbare ruimte, wat voor soort conflict zou er dan kunnen ontstaan, en wie mag dan als oorzaak of aanstichter van dat conflict worden gezien? Is een vrouw in overtreding of zo als zij zich binnen een straal van x meter van een moskee bevindt? Moeten vrouwen, alle vrouwen, in een boog om een moskee heen gaan lopen omdat ze anders conflicten veroorzaken, en kan het hen worden aangerekend als ze niet bereid zijn om een eindje om te lopen?
"Ontmoetingen met vrouwen in en rond het complex kunnen in de toekomst tot conflictueuze situaties leiden."
Als je het tien keer gelezen hebt kun je alleen nog maar kwaad worden, woedend, furieus. Niet op die jurkmansen, want die eisen maar en kijken tot hoe ver zij kunnen gaan, maar op de politici van PvdA, D'66 en GroenLinks die alle drie niet eens wachten tot ze door de Profeet (de Duibel hale hem) ondergescheten worden, maar moedwillig in de stinkende reet van de Profeet kruipen. Ze willen stuk voor stuk zo snel mogelijk zo veel stinkende mohammedaanse stront in de ogen hebben dat ze niet eens meer weg hoeven te kijken.
Er hangt een ondraaglijke stank rond dat complex, een smerige poepgeur, duizend maal pregnanter dan poepluiers of pisbroeken van gehandicapte kinderen, een stank die zich steeds verder verspreidt over de stad.

Schoorsteenveger | 04-02-15 | 10:07

Vroeger met boskapping snelweg of nukes ging men ervoor liggen of werd terrein bezet...

fingers | 04-02-15 | 09:24

Uit mijn jeugd herinner ik me dat vooral linksige mensen erg tegen Apartheid waren. En er tegen demonstreerden. En nu anno 2015 zijn het juist de linkse partijen D666, PvdA, GL en SP die voor een religieus (!!) gebouw zijn met aparte ingang voor vrouwen. Apartheid op basis van geslacht. De linkse voor vechtsters van gelijke rechten voor vrouwen, zij zullen zich omdraaien in hun graven. Te vrezen valt dat de volledig van het pad geraakte linkse coalitie bij verkiezingen toch weer een hoop stemmen trekt.... Wat een land...

BlowingBubbles | 04-02-15 | 08:49

Wat een land, wat een politiek! Hoe kan het toch dat we dit allemaal maar blijven slikken met zn allen?

Waakvlam | 04-02-15 | 08:46

een_mike

Dan maar beschuldigd worden van religieuze onderdrukking.
Als het ze niet past kunnen ze rustig verhuizen naar die zandbak waar ze vandaan zijn gekomen.

Daar valt nog genoeg te bouwen.

mallekater | 04-02-15 | 08:44

Cancelen dat plan.
Gewoon de boel laten opzouten naar een weiland in de buurt.
Geen last van gejammer van de minaret, grote parkeerplaats en enkel wat koeien om je aan te verlustigen.
Die verd. moslims met hun absurditeiten....

mallekater | 04-02-15 | 08:42

Europa is in 30-40 jaar naar de klote geholpen terwijl het eeuwen heeft geduurd om het op te bouwen. Eigenlijk is het al kwart over 12. Toen Fortuyn was doodgeschoten was het vijf voor 12.
Europa gaat dit niet winnen want we zijn zo beschaafd en politiek correct geworden dat het onze ondergang is geworden.

Han Jammer | 04-02-15 | 08:41

Waarom mogen zij hier doen wat wij niet bij hen mogen doen? Dus een moskee, ja zodra wij daar kerken mogen bouwen en het humanistisch verbond er een bijkantoor mag openen. Ter versterking van de omgeving en uiteraard met het vrije woord van een vrouwelijke dominee.

goedemorgennederland | 04-02-15 | 08:32

Eehm..... wat?

Fat Pauly | 04-02-15 | 08:08

@Supermatthijs
Dat ze het vragen is 1 ding, waar nu kritiek op en verbazing over is, is dat de politiek serieus dingen overweegt die tegen westerse opvattingen ingaat uit angst voor confrontatie en om anders voor religieuze onderdrukker uitgemaakt te worden. Dat is een onwenselijke situatie die op een nogal sluipende manier blijkbaar toch ontstaan is.

een_mike | 04-02-15 | 08:00

De drie met name genoemde partijen die een voorstander zijn van die Islam hut, zijn ook precies die partijen die de verdeel en heers methode toepassen om hun macht (zover die rijkt) gestalte te geven. Hou de mensen klein, bang en zaai vooral tweespalt en tegen-stellingen. Zorg voor een verdeeldheid, dat kunnen wij (de 3) ons gang gaan.

Banno22 | 04-02-15 | 07:31

Dat de stichting de ANBI-status heeft, heeft ook weer voordelen. Ze moeten alles openbaar maken; bestuur en financiële gegevens. Dus men komt er niet mee weg dat men niet weet wie de financierder is!

Maria.1 | 04-02-15 | 06:54

Now, the pig farmer hosts pig races on Friday afternoons at the same time that Muslims next door are holding their afternoon prayer sessions.
www.tpnn.com/2015/02/03/video-check-ou...

treser.info | 04-02-15 | 05:28


Voorkeur voor Ark/Gemiva:
CU (4) + CDA (3) + SP (2) + SGP (2) + VVD (3) + Gouda 50+ (2) + PvdD (1) + GBG (1)
Totaal: 18 zetels

Voorkeur voor haathut:
D66 (6) + PvdA (5) + GL (2)
Totaal: 13 zetels

Onthouding:
GoudaPositief (4)
Totaal 4 zetels

Totaal aantal zetels in gemeenteraad: 35 (verdeeld over 12 (!) verschillende partijen)
Meerderheid in de raad: 18 zetels.

Dientengevolge: haathut van de baan door beslissing genomen met democratische meerderheid. Dat lijkt me dan toch duidelijk? Of mis ik nu iets?

a9b2b1 | 04-02-15 | 04:24

Kleine ommissie @02:27
Als er toch iets is wat nu juist *geen* Algemeen Nut beoogt, dan is het wel een religie.

Stormageddon | 04-02-15 | 02:30

Even over de ANBI status van moskeeën (en alle kerken en reli-sektes, for that matter): waarom krijgen die dat label in godsnaam (met bijbehorende belastingfaciliteiten)?! Als er toch iets is wat nu juist Algemeen Nut beoogt, dan is het wel een religie. Een kerkgenootschap is per definitie een sektarisch gebeuren dat helemaal niet het Algemeen Nut beoogt, maar slechts het nut binnen eigen kring. En o ja, er zullen heus wel goede doelen (binnen eigen kring!) worden nagestreefd en heus zullen ze (binnen eigen kring!) heus een social functie hebben en liefdadig zijn (binnen eigen kring!), Algemeen Nut is het zeker niet.

Nu, sinds 1 janurai heeft de fiscus bedacht dat zwembaden geen ANBI status meer mogen hebben. Dus die die kunnen de energiebelasting niet meer terugvorderen van de belastingdienst. Dat betekent dat vooral zwembaden in kleinere dorpsgemeenschappen, gedragen door de bevolkingen door vrijwel uitsluitend vrijwilligers opeens geconfronteerd worden met duizenden euro's extra kosten. Dat kunnen ze opbrengen en dus dreigen zwembaden in kleine dorpsgemeenschappen waar het daadwerkelijk een Algemeen Nut beoogt, waar iedereen er nut en plezier van heeft, te moeten sluiten.

Maar de moskee, met bloedgeld uit Arabië betaald, exclusief bedoeld voor een sektarisch belang mag godverdomme gewoon een ANBI-status? Welk Algemeen Nut beoogt zo'n haatkeet dan? Ik vind het een grof schandaal.

Stormageddon | 04-02-15 | 02:27

De argumentatie van GroenLinks:
"9 oktober 2014

De Raad werd om advies gevraagd over de doorverkoop van de Prins Willem-Alexanderkazerne. Deze is in eigendom van het Rijk. De gemeente wil deze via een ABC-constructie doorverkopen om zo de maatschappelijke bestemming vast te houden. Aan de Raad werd voorgelegd of zo'n ABC-constructie inderdaad gewenst is, en naar welke gegadigde de kazerne zou moeten gaan. Daarbij zijn twee partijen: de Ark/Gemiva, en het Islamitisch Centrum El-Wahda. Hieronder onze bijdrage in het debat over het advies aan het college.
Geachte voorzitter,

De afgelopen week hebben we politiek in optima forma gezien: veel betrokken burgers, twee goede plannen voor de invulling van een leegstaand pand, en een inhoudelijk en respectvol debat. Laat dat een voorbode voor de komende jaren zijn.

Ik zal beginnen met de kool en de geit te sparen: onze eerste voorkeur is de gezamenlijke huisvesting van het Islamitisch Centrum en de Ark. Mocht die mogelijkheid, zoals die ook nog is aangeboden door dhr Boukayou vorige week, nog een realistische optie zijn dan hopen we dat beide partijen daarvoor kiezen.

Maar politiek is ook durven kiezen. Mocht gezamenlijke huisvesting echt niet kunnen dan gaat onze voorkeur als GroenLinks uit naar het Islamitisch Centrum. Bij die keuze wil ik wel twee kanttekeningen plaatsen om te voorkomen dat de zorgen van omwonenden de realiteit worden. De ABC constructie heeft als voordeel dat we als gemeente invloed hebben. Het Islamitisch Centrum zou er ook kunnen komen zonder gemeentelijke bemoeienis, inclusief alles waar omwonenden voor vrezen. We moeten dus de ruimte die we als gemeente hebben gebruiken.
Alles overziend hebben wij de volgende argumenten om het Islamitisch Centrum boven de Ark/Gemiva te verkiezen: de noodzaak tot goede huisvesting, de beschikbare alternatieven, de plek van het centrum in de buurt, de stad en de samenleving, en zowel zekerheden als onzekerheden in beide plannen.

Allereerst de noodzaak tot huisvesting. De moskeeen nu zijn te klein en daarmee wordt de mogelijkheid voor moslims om hun geloof uit te oefenen teveel beperkt, en wordt ook de mogelijkheid voor moskeeen om in de Goudse maatschappij mee te doen teveel beperkt. Voor de Ark zijn er alternatieven, voor de moskee niet.

De centrale lokatie biedt de mogelijkheid voor alle moslims in Gouda om te kunnen bidden. Met alle andere activiteiten in het centrum is er bovendien ruimte voor andere activiteiten met de stad en de buurt. Wij vertrouwen erop dat de Goudse moslimgemeenschap hiermee een voorbeeld gaat worden voor heel Nederland van hoe het kan.

Dan de zekerheden en onzekerheden. Beide plannen zijn zonder meer mooi en een goede invulling van de PWA. Beide plannen kennen ook nog losse eindjes. Bij de Ark is de financiering nog een groot probleem. Er is nog geen belegger, en de gemeente zal fors extra moeten betalen aan de projectontwikkelaar. Daarnaast is er wat ons betreft nog onvoldoende blik op de toekomst, waarin leerlingaantallen gaan afnemen, en de gevolgen van Passend Onderwijs en de Jeugdwet mogelijk ook voor leegstand gaan zorgen, daarmee de gemeente opschepend met nog meer lege onderwijsruimte. De vraag is of de voordelen van samenwerking tussen Ark en Gemiva dan nog groot genoeg zijn. Daartegenover staat de financiele zekerheid die het Islamitisch Centrum nu al kan bieden, en de onzekerheid over mogelijke verkeersoverlast.

Voorzitter, dit overwegende gaat onze voorkeur dus uit naar het Islamitisch Centrum. Maar. Wel met twee kanttekeningen:
- de verkeersoverlast moet tot een minimum worden beperkt. Uit de memo van de wethouder blijkt dat het behalve op grote feestdagen binnen de normen blijft. We zouden graag zien dat hier goede afspraken over worden gemaakt en het moskeebestuur zo snel mogelijk met omwonenden in gesprek gaat over oplossingen.

- bij een keuze voor de moskee dient gelijktijdig een traject met de Ark voor alternatieve huisvesting gestart worden.

Voorzitter,

Met deze kanttekeningen en argumenten hopen wij het college voldoende advies te hebben gegeven om een wijs besluit te nemen.
"
- - - -
Ik licht er iets uit; één dingetje maar, anders ben ik volgende week nog niet klaar.
- - - -
Argumenten: "... de stad en de samenleving..."
Al een rare formulering, maar dat zal aan hun scholing liggen. Maar goed, wat staat er dan verder?
- - -
Uitwerking van de argumenten:
"Met alle andere activiteiten in het centrum is er bovendien ruimte voor andere activiteiten met de stad en de buurt. Wij vertrouwen erop dat de Goudse moslimgemeenschap hiermee een voorbeeld gaat worden voor heel Nederland van hoe het kan."
- - - -
Dus "ruimte voor andere activiteiten met de stad en de buurt" Dat is alles. Gebakken lucht, hot air, goedgelovigheid, hoop op betere tijden.
- - - -
Vooral ook nog "vertrouwen". Dus nog meer hot air, gebakken lucht en goedgelovigheid en hoop op goede tijden.
- - - -
Kortom argumenten van lik-me-kaftan.
- - - -
Maar het kan natuurlijk nog gekker of makkelijker. Weet je wat we doen helemaal geen argumenten, want
"Ik zal beginnen met de kool en de geit te sparen: onze eerste voorkeur is de gezamenlijke huisvesting van het Islamitisch Centrum en de Ark."
- - - -
Waar komt die eerste voorkeur vandaan?
Waar zijn de argumenten daarvoor?
Toch niet dat "kool en geit sparen" mag ik hopen? Als we zo politiek gaan bedrijven dan kunnen we net zo goed een potje dobbelen; dat slaat ook nergens op.
Salut! Evocatus

Evocatus | 04-02-15 | 02:14

Ik krijg het gevoel dat Omtzigt en Geert roependen in de woestijn zijn.

VolgendjaarkrygikAOW | 04-02-15 | 01:49

Het is godverdomme toch niet meer normaal wat ze allemaal (openlijk) durven te eisen dat smerig volk.

Geef mijn belastinggeld maar aan die kinderen en de opvang, en de laat die bunker voor die kids en personeel intact in geval van 'strijd met/tegen de islam' dan zitten ze veilig.
Wat dit betreft ga ik écht steeds vaker denken 'eigen volk eerst!'

Leven en laten leven is er bij dat volk niet meer bij, normen en waarden bestaan daar niet, democratie is haram en dat begin ik ook te denken want ik wil geen discussie meer maar ze moeten wég!

Ik hoop dat Opstelten eens één keer zijn macht (mis)gebruikt om dit tegen te gaan..

MartinLeuterKingsize | 04-02-15 | 01:41

Op al die plekken moeten ze gewoon een oude Hollandse molen neerzetten, oprotten met die bunkers, die hebben in NL niets te zoeken.

Slim bekeken | 04-02-15 | 01:13

Oh, en dan nog iets; zijn er eigenlijk nog wat van die 'bunker busters' uit de 2e Golfoorlog over?

afdankert | 04-02-15 | 01:05

Dit is de zoveelste gotspe die we hier Steeds - Maar - Weer moeten meemaken.. Het houd niet op!
Verder kon ik het erniet helemaal uit halen, maar ik vroeg me dus af of er voor de moskeegangers dan ook betaald parkeren ingevoerd gaat worden of dat dit wellicht voor moslims ook uitgezonderd word? Het kan natuurlijk zo zijn dat het parkeren op eigen terrein plaats vind, maar wellicht is dat dit ook bij de vele (geprivatiseerde) ziekenhuizen het geval is alwaar er (hoe absurd!) tegenwoordig ook massaal parkeergeld van de bezoekers afgedwongen word die hun zieke naasten natuurlijk niet met de bus daar naartoe zullen brengen.. Kortom, hoe zit dat met het vrijstellen van betaald parkeren bij de moskee?

afdankert | 04-02-15 | 01:02

@Mousehunter | 03-02-15 | 20:28 : "PVDA, GroenLinks en D66= de nieuwe NSB.Lafaards en Landverraders!"
.
Precies wat ik dacht toen ik het artikel las. PvdA D66 Groenlinks, dat is Mekka Mussert Marx. De coaitie voor hypocrisie, volksverlakkerij en uitbuiting.
Voortaan zou men telkens wanneer de PvdA, D66 en/of GL ergens verschijnt of het woord voert, die lui keihard moeten uitlachen, of nog beter: er dwars doorheen weglachen. Hopelijk gaat er bij de miseidde medeburgers dan een lampje branden. Dat PvdA D66 Groenlinks niets anders is dan Mekka Mussert Marx.

ben kokhals | 04-02-15 | 00:46

De grootste moskeet van Europa. Betekent dat NOG meer mosklimmers de weg naar Nederland zullen vinden. Zitten we echt op te wachten.
Ik begin last van m'n darmen te krijgen en heb ongelofelijk behoefte ze te legen.

Frikandel_met_mayo | 04-02-15 | 00:45

Gavin Boby legt uit wat een moskee is en wat de gevolgen zijn van de bouw van een moskee in je omgeving.
www.youtube.com/watch?v=-J9tNWFJHF4

Benedict Broere | 04-02-15 | 00:42

Verder: de overheid moet voor rechtsgelijkheid zorden dus:
- flitspalen bij de vrouweningang. Elke vrouwelijke passant wordt geflitst en levert een boete op vanwege discriminatie voor de organisatie. Bij 1 dag te laat betalen ook de 40% verhoging gelijk verkeersboeten;
- voorgedrukte aangifteformulieren bij het goudse politiebureau;
- weigeren van de vergunning, net als bij horeca ondernemers, vanwege niet toelaatbaar gedrag richting onze wetten;-
- inval belastingdienst bij de organisatie vanwege onduidelijke geldstromen met vrijheidsbeperking van de bestuurders van die organisatie.
- waarschijnlijk is er ook sprake van btw fraude bij die organisaties omdat ze niet aan de gestelde maxima voldoen die er liggen vanwege betaalde persoonlijke diensten aan leden.

Tee Of Cup | 04-02-15 | 00:17

de wereld is er niet beter op geworden met al die islamaanhangers/terroristen. ben bang dat dit nog maar het begin is . Zie ook de Jordaanse krijgsgevangene die IS heeft vermoord en vandaag weer de aanslag van een islam aanhanger in Nice.....

Islam aanhangers denken: als het niet met medewerking van de zogenaamde politiek correcte partijen GL en D66 gaat, dan maar op een andere manier. D66 en GL zijn een groot gevaar voor de nederlandse samenleving, hoe zalvend de woorden van alexander pechtold ook zijn. pechtold spoort gewoon niet en geeft het ooit zo mooie nederland weg aan islamisten: Vuilnisman , kan deze zak óók mee ?

Allereerst nu die ANBI subsidie afschaffen !

FrankOngerust | 04-02-15 | 00:12

-weggejorist-

lustkapper | 04-02-15 | 00:03

-weggejorist-

Benedict Broere | 04-02-15 | 00:03

Laten we nou gewoon dit land ontmoskeën (geloof het of niet maar mijn spellcheck gaf dit bij ont- al aan. nog nooit dit woord getyped :p ) en, zoals eerder werd aangegeven, er een indoor honden schijtplek van maken. Heeft die allah nog wat nut gehad. Met zun dikke lul...

Acar_ketimun | 04-02-15 | 00:00

Het bestuur van de stad kan simpel de bouwvergunning weigeren: logisch gezien het feit dat de organisatie die de gebruiker wordt van het bouwwerk discriminerend acteert richting vrouwen, medeburgers, nederlanders, andere godsdiensten, standaard wetten in NL,etc etc..

Met deze voorkennis, ook gezien de bedenkelijk geachte financiering, dient B&W zo en zo de procedure aan te houden.

Het probleem is er niet mee opgelost.

Je mag wellicht verwachten dat het landsbestuur duidelijke kaders gaat stellen wat we wel en niet tolereren in ons ontkikkerde landje.

Tee Of Cup | 03-02-15 | 23:59

Islam ... waar blijft het Postbus 51 preventie filmpje?

Joop69 | 03-02-15 | 23:57

Afschaffen die ANBI status ! Voor alle geloven, trouwens. De gelovigen hoeven niet gesponsord te worden door de belastingbetaler ........

FrankOngerust | 03-02-15 | 23:55

xspalm | 03-02-15 | 23:38
Wat dacht je van pluche?

BlowingBubbles | 03-02-15 | 23:54

We vinden gelijkheid tussen man en vrouw heel erg belangrijk, tenzij je het hier niet mee eens bent omwille van je religie, dan maakt het niet zoveel uit.

henkdekanarie | 03-02-15 | 23:50

Hoe zit dit nu eigenlijk? Discotheken worden gesloten zodra er discriminatie in het spel is, en moskeeën mogen vrouwen weigeren? De SGP moet nu vrouwen toelaten in het parlement en dit staan we wel toe? Ik begrijp er echt niets meer van.

Frans1156 | 03-02-15 | 23:48

Walgelijk wat er in NL gebeurt. We kijken allemaal lijdzaam toe hoe NL tot een slaaf vd Islam gaat worden.
Denk aan de "Taqiyya". Ze komen binnen als een virus en willen maar 1 ding anderen overheersen en hen de Islam opleggen te vuur of te zwaard.

Haya | 03-02-15 | 23:47

Ondertussen in Utopia;
www.telegraaf.nl/binnenland/23635827/_...
GL-jes.. waarom vertrekken jullie zelf niet naar een islamitisch land, dan hoeven jullie ze hier niet meer binnen te halen.

Dibe | 03-02-15 | 23:39

Er zijn van die dingen die je met de beste wil van de wereld niet kan snappen. Het gedrag van de gemeente Gouda en sommige politieke partijen aldaar is een voorbeeld.
Er zijn dus partijen zoals Groen Links die zelfs na die reeks van totaal absurde eisen NOG de voorkeur geven aan de komst van de moskee, inclusief vage financiering/invloeden van buiten.

Kan iemand me uitleggen waarom dat een goed plan is? Ik haak af.

xspalm | 03-02-15 | 23:38

Die megamoskee in Gouda is bedoeld als voorpost in de islamisering van de Randstad. Een moskee is een sociaal-politieke entiteit. In de UK is Gavin Boby heel succesvol in het stoppen van de bouw van moskeeën. www.dailymail.co.uk/news/article-22616...

Benedict Broere | 03-02-15 | 23:38

Turbogeit | 03-02-15 | 23:33
Kijk uit he, ze zijn gek op geiten...

de honden blaffen... | 03-02-15 | 23:37

Beperk de vrijheid van godsdienst tot die religies die het gelijkwaardigheidsprincipe tussen gelovigen onderling en gelovigen/niet gelovigen respecteren.
Helaas voor de Islam, maar ook bijv. het Hindoeïsme.

Lolo rosso | 03-02-15 | 23:37

-weggejorist-

Turbogeit | 03-02-15 | 23:33

-weggejorist-

Turbogeit | 03-02-15 | 23:33

-weggejorist-

Turbogeit | 03-02-15 | 23:33

Nederland zou ieder week zo'n kolere moskee moeten opblazen. Gewoon met de grond gelijk maken. Islam is de ergste hersenziekte die er is, dat moet met wortel en tak uit Nederland, nee uit de wereld uitgeroeid worden!

marcoplarco | 03-02-15 | 23:28

Waaaar zijn de linkse Dolle Mina's, de Asha ten Broekes, de Djelabba66 dames om hun vrouwenrechten op te eisen? Vooruitstrevende dames die jammeren over glazen plafonds in het bedrijfsleven, speelgoedstofzuigers uitsluitend voor meisjes in de folder van Bart Smit, vrouwenquota en gelijke kansen, strijdsters voor Blijf van mijn Lijfhuizen?
Ik hoor en ik zie ze niet. Plots vinden de feministen het normaal dat vrouwen geweerd worden in de directe omgeving van 'n salafistische moskeet.
Het aanzien van een vrouwspersoon (of jonge meisjes) stoort de besneden salafistische moslim op weg naar zijn haathut.
Blijkbaar steigert de besneden piemol bij het zien van een vrouw dusdanig, dat de eigenaar van die besneden piemol niet meer in staat is te knielen en met het voorhoofd op de mat te bonken om mo de pedo en baas allah de juiste eer te betonen.
En dus moeten vrouwen het veld ruimen. Thuis blijven, aan de ketting, vernederd, mishandeld, met gespreide benen klaarliggend voor de salafist met sexuele issues.
#Gelukkigbenikgeenmoslima, #Ganoglieverdood

appelvink | 03-02-15 | 23:24

GODVERDEGODVER!!
Hoe in-your-face wil je het hebben, pvda/gl/d66 in Gouda? Jullie hebben betonblokken voor jullie kop, en zullen bij een ja hierop worden afgerekend, mark my words. En als dit als een bedreiging wordt opgevat, dan moet dat maar.

Benoite | 03-02-15 | 23:24

@Desmoulins | 03-02-15 | 21:31
Zozo, iemand heeft al een paar jaar niet meer geneukt zo te zien? Wat een frustratie. :')

Dat het zijn werk is... Ja, dat klopt. Echter is het tegenwoordig zeldzaam dat je een politicus ziet die daadwerkelijk z'n werk uitvoert, een goed verhaal heft en zich er actief mee bezig houdt. Dat mag best een compliment krijgen. Dat heeft helemaal geen reet te maken halfvolle glazen en onder stenen leven.

Als u altijd zo'n temperament heeft, dan zult u vele vriendjes kunnen maken in bovenstaande moskee; het volk daar is namelijk even opvliegend.

Liroy | 03-02-15 | 23:21

"Als 'n meerderheid de sharia wil, dan moet dat kunnen"
"Hebben jullie problemen met 'n vreemd geurtje in het trappenhuis"?
Uitspraken van NEDERLANDSE politici.

meneer Q | 03-02-15 | 23:10

-weggejorist-

loekiekoch | 03-02-15 | 23:07

Veel Vaak | 03-02-15 | 23:00
Ernaast een varkensfokkerij beginnen, je zult nog zien, dat als er plek zou zijn en het volledig binnen t bestemmingsplan zou vallen, dat zelfs dat niet mag omdat er moslims op naastgelegen coördinaten marcheren.

Dibe | 03-02-15 | 23:07

-weggejorist-

loekiekoch | 03-02-15 | 23:02

@p3xxx | 03-02-15 | 22:55
Hoe ze aan de ANBI-status komen is mij ook een raadsel! ANBI staat voor Algemeen Nut Beogende Instelling. Iets stinkt hier heel erg!

Maria.1 | 03-02-15 | 23:01

Kunnen we niet een een paar honderd varkens loslaten daar.

Veel Vaak | 03-02-15 | 23:00

@p3xxx | 03-02-15 | 22:55
Het goede doel zijn ze in dit geval zelf, komt doordat de kerken dat ooit zo ontstellend prettig vonden...
Wordt tijd dat we dat afschaffen.

Dibe | 03-02-15 | 22:59

De ANBI-status moet voor geloofsovertuigingen en politieke partijen (ook een soort geloofsovertuiging) worden afgeschaft. Als je wil schenken aan dat soort "goede" doelen doe dat dan van je eigen portemonnee en niet op kosten van de belastingbetaler.

p3xxx | 03-02-15 | 22:55

Weer een duidelijk gevalletje van mislukte linkse pappen, nathouden, subsidiëren en thee in de moskee politiek. Stel je toch eens voor dat je die extremistische jongeren, al dan niet in Syrië gedrild, getraind of gebrainwasht om alle door ontwikkelde Westerse niet moslimmensen af te slachten, zomaar op zou pakken. Die gasten roepen alleen maar "A A"en gooien het op discriminatie en "ies reliegie" om vervolgens dankzij onze linkse (PvdA) rechters vrijgesproken te worden en daarbovenop nog een schadevergoeding of subsidie te krijgen om "hun doel voort te zetten".

Het wordt tijd dat ze die gasten niet volgen maar bij de minste geringste verdenking hun Nederlandse paspoort intrekken en met de complete familie retour land van herkomst sturen, elke uitkering en of subsidie stopzetten en de repatriëringskosten ook verhalen nadat ze in land van herkomst zijn aangekomen.

Het is te gek voor woorden dat die ontspoorde haatbaarden in spé haatbaardhuisvesting, subsidie en elke andere denkbare vorm van steun krijgen van ons linkse (mislukte) Haagse vrienden krijgt omdat volgens "hun cultuur de kinderen niet opgevoed worden door de ouders, maar door de school".
Helaas blijft de inburgeringscursus ook hier weer in gebreke en zijn de meeste scholen voor meer dan de helft bezet door allochtone leerlingen en trekken de docenten aan het kortste eind en als ze enige vorm van radicalisering of enige andere beperking van ons westerse samenleving aangeven, ze gelijk geschorst of ontslagen worden..

Ronnie L5042 | 03-02-15 | 22:54

Fijnstoffer | 03-02-15 | 20:21
Het enige wat door IS en de aanslagen in Madrid, Londen en Parijs bereikt wordt, is het tegendeel van wat men er mee wilt bereiken, namelijk dat uiteindelijk Europa een toekomst tegemoet zal gaan zónder islam. Geschiedenis herhaalt zich altijd.

Bernard Couperus | 03-02-15 | 22:53

datasheets/holland/datasheet-gouda-cold war.html
van www.bunkerpictures.nl, is niet te openen voor mij, de hele site niet trouwens, ik dacht, wellicht vind ik daar een fotootje om het naar de burgemeester te sturen.

Dibe | 03-02-15 | 22:47

Zo, ik heb melding van discriminatie van vrouwen gemaakt. Wie volgt?

Maria.1 | 03-02-15 | 22:46

Elke dag weer word ik met stomheid geslagen, als ik zaken als dit lees. Het is zelfs bijna ongeloofwaardig. Waarom gebeurt dit en KAN dit überhaupt in Nederland? Waar en wanneer is het toch zo misgegaan dat we dit tolereren?
.
Afgelopen zomer in Zuid-Afrika geweest. Het feit dat hier 'uit religieuze overwegingen' (sinds wanneer zijn dat overigens valide argumenten en punten??) vrouwen als minderwaardig worden neergezet en een aparte ingang moeten nemen, toont akelig veel overeenkomsten met de apartheid die in Zuid-Afrika heeft plaatsgevonden. Hebben we dan niets van de geschiedenis geleerd?

Le Roi | 03-02-15 | 22:46

Goed verhaal van de politicus van het jaar 2015.

Hoen | 03-02-15 | 22:42

eastender | 03-02-15 | 22:37
Ik zou nu een reactie kunnen geven om jouw mening bij te stellen, maar dat wordt dan een verzoek om een mening bij te stellen, om mijn mening bij te stellen om een mening van een koppige derde bij te stellen. Dat je de moeite neemt mijn mening bij te stellen, met het verwijt dat ik niet andermans mening moet bijstellen komt mij vreemd over. Dan doe je immers precies wat je mij verwijt.

Feynman | 03-02-15 | 22:41


Deze fundamentalistische Islam wordt dus door PvdA, D66 en GroenLinks als gematigd beschouwd.

Moriarty | 03-02-15 | 22:38

@Feynman | 03-02-15 | 22:02 Tuurlijk, jongen. Stuur een koerier met de mededeling dat zij zichzelf foute definities wijsmaken en zij helaas een foute interpretatie van het Ware Geloof aanhangen. Denk je werkelijk dat Abu Bakr al-Baghdadi bij kerende post 'Lieve feynman, liever ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, dankjewel' zal terugsturen?
Wat heb je in dat glas?

eastender | 03-02-15 | 22:37

Begin nou eerst eens met het NIET ERKENNEN van de islam als geloof in ons vrije westen. Dat maakt het probleem een stuk eenvoudiger.
.
Misschien is het een goed idee om de moskee naast een varkensstal te bouwen. Daar zullen de haatbaarden geen vrouwen tegen het lijf lopen. Toch?

PowPow | 03-02-15 | 22:35

Begin nou eerst eens met het NIET ERKENNEN van de islam als geloof in ons vrije westen. Dat maakt het probleem een stuk eenvoudiger.
.
Misschien is het een goed idee om de moskee naast een varkensstal te bouwen. Daar zullen de haatbaarden geen vrouwen het lijf lopen. Toch?

PowPow | 03-02-15 | 22:32

Niks geven, alles nemen. Dat is helemaal islam.
Dawa'66, Partij van de Allah-aanbidders en Quoran Links hebben nu laten weten waar ze staan. Die nieuwe minaretten worden een opgestoken vinger tegen alle Wilderianen.
Een door de bukkers voor de eisen van de islam verscheurd land

Islamofiel | 03-02-15 | 22:28

Ik zou me als ik Pieter was eerder druk maken om Pechtold, Samsom en Ooiink dan om buitelandse haatzaaiers. De laatsten kunnen nog uitgezet worden. De eersten......

BlowingBubbles | 03-02-15 | 22:28

Ik zou me als ik Pieter was eerder druk maken om Pechtold, Samsom en Ooiink dan om buitelandse haatzaaiers. De laatsten kunnen nog uitgezet worden. De eersten......

BlowingBubbles | 03-02-15 | 22:28

Dat er in Nederland met een grote seculiere meerderheid überhaupt discussie over het toestaan van gebedshuizen bestaat.
Zeker de utopie van de islam toont overal ter wereld culturele achteruitgang, tweedeling, groeiende armoede en geweld.
In een moderne open maatschappij is geen plaats voor massapsychose. Verspreiding van deze ziekte moet keihard ontmoedigd worden.

Antitheïst | 03-02-15 | 22:19

Wat een randdebielen. Geen vrouwen in en rondom het islamitisch complex. Hoe kun je dit eisen? Dan leef je toch in een totaal andere wereld.

MathiasRots | 03-02-15 | 22:19

Overigens een duidelijke duiding hoe er over kritiek wordt gedacht door PVDA in Goudistan:

De politiek heeft lang gehoopt dat de problemen vanzelf zouden verdwijnen. De afgelopen tien jaar stelde Antoon Wassenaar (65) van Gemeentebelangen Gouda de Marokkaanse problemen aan de orde in de gemeenteraad. Hij was de enige. Al eind jaren tachtig zag hij Marokkaanse jongeren ontsporen. In 1998 voerde hij campagne met de slogan ''Gedogen, een teken van zwakte''.
Als hij het woord nam in de raad, verliet de PvdA-wethouder Gea Gravensteijn-Witvoet de zaal omdat zij niet naar ''racistisch geklets'' wilde luisteren. Ook buiten de raadszaal wordt zijn kritiek niet door iedereen op prijs gesteld. Op bijeenkomsten wordt hij uitgescholden voor ''teringlijer'' en bespuugd. Soms wordt hij tot aan zijn huis achtervolgd.
De ''multiculturele samenleving'', het is allemaal prachtig, vindt hij. ''Maar ik kan geen respect hebben voor iemand die mijn vrouw een ***** noemt,'' zegt Wassenaar. ''En hoe komt een kind van 10 erbij om tegen mij te zeggen dat ze ons allemaal in de oorlog hadden moeten afmaken?''

Behangdelul | 03-02-15 | 22:13

Ik betaal inmiddels ruim 20 euro per maand om achter de betaalmuren van NRC en de Volkskrant te mogen rondneuzen, wat ik ook regelmatig doe. Ik wil maar zeggen dat ik veel 'kwaliteitsjournalistiek' tot me neem. Dit artikel van Van Rossem is echter het beste artikel dat ik de afgelopen dagen heb gelezen. To the point, feiten goed op een rij, scherp verwoord. Hulde!

Voorburg | 03-02-15 | 22:10

Aangezien moslims niet multicultureel zijn, hebben ze ook HELEMAAL NIETS te zoeken in een multicultureel centrum. Behalve als ze komen schoonmaken dan.

Mike Gaatjeniksaan | 03-02-15 | 22:08

@Behangdelul | 03-02-15 | 21:56
Bussen die bekogeld werden, een mens met gezond verstand wil er niet wonen.

carramba | 03-02-15 | 22:02

ca12nag3 | 03-02-15 | 21:53
Het Ottomaanse rijk was een kalifaat waar andere geloven een plek hadden. Niet hoog op de ladder, maar wel een plek. Het liet ons zien dat een multiculturele samenleving kan, maar niet op basis van gelijkheid. Het verbranden van een piloot laat ons duidelijk zien dat er helemaal geen kalifaat komt. De nieuwe islamitische heilstaat heeft geen enkel recht van spreken zich kalifaat te noemen.

Hier wordt met een fascistoïde herinterpretatie van een tot religie verheven ideologie gekozen voor een monotone gewelddadige solistische misinterpretatie van de Islam. Waar van de vier grote stromingen binnen de Islam slecht voor eentje plek is. Waar niet de Koran centraal staat, maar de Kalasjnikov.

Een dictatuur vanuit haat is geen kalifaat.

Feynman | 03-02-15 | 22:02

@Opinion1970 | 03-02-15 | 21:47
Steun voor de vereenvoudigde versie. Mijn vrienden en familie krijgen niet snel zin in meer dan 2min waarheid om te lezon.

Driewerf Hoezee | 03-02-15 | 22:01

@ "De lokale PvdA, samen met D66 en GroenLinks"
@ "wat PvdA, D66 en GroenLinks in Gouda geheim wilden houden"
@ "een coalitie met D66, PvdA en GroenLinks"
@ "Drie partijen"
@ "PvdA, D66 en GroenLinks staren liever"
@ "de politieke wil bij D66, PvdA en GroenLinks"
 
om de een of andere reden zou je bijna gaan denken dat de VVD niet meedoet in diezelfde coalitie.

simpelman | 03-02-15 | 21:56

Gouda was overigens 10 jaar geleden al opgegeven en afgeschreven. Toen kon je s'avonds na zonsondergang (want dan komen de ratten naar buiten) al niet meer normaal over straat. Nee,zonde van Gouda, maar helaas al jaren dood verklaard.

Behangdelul | 03-02-15 | 21:56

Ik denk dat het een prima plan is om versneld de vrijkomende V&D's worden omgebouwd tot volwaardige moskeeën.

Optelsommetje | 03-02-15 | 21:56

@Feynman | 03-02-15 | 20:50
Ha anders in de lokale moskee hier kun je gewoon groente en fruit kopen op vrijdag, ook nog een kapper aanwezig voor een paar euries. Allemaal zwart natuurlijk.
Maar nee de belastingdienst komt de goede Nederlandse burgert liever lastig vallen.
Inval in een moskee is zo akelig en komen al die camera mensjens uit hilversum weer. Liever niet.
Zo sluipt de minachtende moslim Nederlandistan binnen en maakt er een kalifaat van.

ca12nag3 | 03-02-15 | 21:53

De gemeenteraad van Gouda (pdf):

http://www.gouda.nl/dsresource?type=pdf&objectid=ada083a3-d41f-4903-81cb-bf511f043ca3&versionid=&subobjectname=

Zitten toch vrij weinig moslims in.

très cool | 03-02-15 | 21:53

Wat dom was van de polletiek en de moslims in Gouda; Beter hadden ze het een multifunctioneel mulicultureel centrum 'De Verbinding' moeten noemen. http://www.nu.nl/binnenland/3717946/amsterdam-sjoemelde-met-subsidie-moskeeen.html Dan krijg je zelfs geld van de EU. Wat er later allemaal binnen gebeurt, zie je dan wel weer.

Piet Karbiet | 03-02-15 | 21:50

Zo´n moskee is anders best een fijne plek om je hond te laten schijten.

laadstation | 03-02-15 | 21:50

Mijn complimenten voor van Rossem.. dit artikel zou iedere Nederlander moeten lezen. Desnoods in een vereenvoudigde versie voor de minder pienteren onder ons. Die horen vaag iets over een moskee in Gouda en zappen naar "Jouw vrouw mijn vrouw"... hebben geen weet van deze achtergrondinformatie. Ik vind dat iedereen dit weten moet.

Opinion1970 | 03-02-15 | 21:49

Feynman | 03-02-15 | 20:50. Hoe meer men zich verdiept in de islammaterie, hoe groter de walging jegens de fanatieke aanhangers van deze wereldwijd verbreide barbaarse ideologie.
Kleine primitieve barbaarse stammen, levend in een oerwoud ter grootte van enkele tientallen vierkante kilometers, hier ver vandaan, vormen geen gevaar voor onze beschaving.
Echter de import en immigratie van miljoenen moslims in de westerse wereld, met hun zeer primitieve denkbeelden behorend bij woestijnvolken anno 650, vormt een regelrechte bedreiging voor de beschaafde vrije wereld anno 2015.
Een bedreiging voor democratie, mensenrechten, emancipatie, ontwikkeling en vooruitgang der mensheid.
En er is geen enkel vooruitzicht op verlichting binnen de islam. Hun haatboek is hun gebruiksaanwijzing, die nooit door iemand aangepast of gewijzigd mag worden.
Afvalligen worden met de dood bedreigd. Zij duiken onder en durven hun stem niet te laten horen.

appelvink | 03-02-15 | 21:49

Mijn complimenten voor van Rossem.. dit artikel zou iedere Nederlander moeten lezen. Desnoods in een vereenvoudigde versie voor de minder pienteren onder ons. Die horen vaag iets over een moskee in Gouda en zappen naar "Jouw vrouw mijn vrouw"... hebben geen weet van deze achtergrondinformatie.

Opinion1970 | 03-02-15 | 21:47

De victorie begon ooit in alkmaar.
Maar eindigt in gouda.

Wij van grote dankbaarheid vervuld, zullen de gedachtenis in ere houden.

at mekkert | 03-02-15 | 21:46

Ik tel toch echt 18 stemmen voor de ARK en Chemiva, en 13 voor de moskee... Democratie is net als Lucile Werner, het kan raar lopen!

Behangdelul | 03-02-15 | 21:45

Ik hoop wel dat ze dekjes op de achterwerken van schapen en geiten hebben in de dierentuin.......

xtree | 03-02-15 | 21:43

Er is hier ook een petitie over geweest, die ik heb ondertekend. Een argument was dat alle bewoners in de omgeving die moskee er absoluut niet willen. Voor die burgers zit die Raad er toch? Niet voor een of andere sultan met teveel geld?

Piet Karbiet | 03-02-15 | 21:42

Prima scriptie, Van Rossem. Een beetje grappen is leuk, en zou ik ook niet kunnen laten. Maar het is onbegrijpelijk dat die conventionele KUDT-partijen willens en wetens gaan zwichten voor de ideologische islamclub die dit haatpaleis wil bouwen. Zo onbegrijpelijk dat ik het wel twee keer zou moeten lezen. Ik vind het stront vervelend dat dit land niet voor zichzelf kan opkomen.

Driewerf Hoezee | 03-02-15 | 21:42

Hoe verloopt de stemming?

Optelsommetje | 03-02-15 | 21:41

Wat mij betreft zijn de PvdA, D66 en Groenlinks landverraders. Een soort NSB die hullen met moslims en achter de rug van burgers allerlei dealtjes sluiten tegen de wil van de burgers in.

Brenjtje | 03-02-15 | 21:39

Best een mooie moskee volgens mij. En die scheiding lijkt me prima - is toch private grond?

MrWorf | 03-02-15 | 21:34

Hier in Nederland is geen plaats voor deze opzichtige, megalomane uitingen van de achterlijke godsdienst die islam heet. Weg met die haat-tempel. Het volk wil dit niet. Het volk wordt in dezen niet vertegenwoordigd door de naïeve PvdA/D66/GL wegkijkers in de gemeenteraad. Werkelijk onvoorstelbaar dat onze politici het gevaar van islamisering en de daarmee gepaard gaande invloed van een kleine islamitische minderheid op de Westerse manier van leven.

midnightmarauder | 03-02-15 | 21:33

Liroy | 03-02-15 | 21:21

Wat een ongelooflijk domme opmerking.
Dat is hun werk. Omtzigt is een ware analyst maar voor een partij die dit allemaal faciliteert en zonder ook maar enige oplossingen aan te dragen. Het glas bij u is altijd halfvol en dat anno 2015. U leeft niet eens onder een steen maar onder een complete berg.

Desmoulins | 03-02-15 | 21:31

Reden nummer 1.000.000 om die haatbaarden gewoon toegang tot Nederland te ontzeggen. Dat lijkt me een veel beter plan dan sowieso in discussie gaan over de keuze tussen een haatbaarden moskee, en een centrum voor hulpbehoevenden. Gewoon, omdat haatbaarden gotta be haatbaarden, maar ook omdat ze van die onderhandse manieren gebruiken om hun zin door te drijven, omdat ze salafisten geld gebruiken om haarbanden religie door te drukken in een Westers (en vrijdenkend) land, en omdat… nou ja, omdat haatbaarden en islam hier gewoon niet thuis hoort misschien? Mogen we een keer opkomen voor onze eigen cultuur misschien?

kanon0503 | 03-02-15 | 21:28

Wat die groenlinks/d66 debielwijven mankeert , geen idee , ze zouden toch moeten weten dat hun kleindochters zullen gaan opgroeien in een wereld van onderdrukking en minachting door de nieuwe orde ,de toekomstige moslimoverheid zal ze net als
de rest graag onderwerpen . 't is nog niet te laat , maar met
nsb'ers als supermattijs (als voorbeeld) gaat het niet al te
makkelijk worden , er moet eerst een behoorlijke bloederige
aanslag onder de bevolking (aboriginals) komen , voordat er
wat oogkleppen af zullen vallen.

Hurdy Gurdy Man | 03-02-15 | 21:27

Als t aan Alexander Pechtold ligt wordt het paleis op de dam nog een moskee (gay).

lachenjoh | 03-02-15 | 21:27

Ik wil even niet flauw doen, maar is dit in de gemeenteraad vanavond een hamerstuk geworden of kan het nog alle kanten uit?

Graaf van Egmont | 03-02-15 | 21:26

Als je dit ziet met in gedachten het vorige topic weet je genoeg.. De struisvogels, wegkijkers en feitenontkenners kraaien samen met de vijfde colonne victorie. Weer een overwinning, elke moskee is weer een overwinning van de religie die niets met zichzelf heeft te maken. Elke (mega)moskee is weer een stukje grondgebied ter meerdere eer en glorie voor het kalifaat in oprichting in dar al-harb.

Gaul Shaarad | 03-02-15 | 21:24

NIET NORMAAAAALLL!!! En die dubieuze geldbron dan... en dit kan allemaal.En D66 staat achter deze moskee en is volgens opiniepeiling bij verkiezingen de grootste partij?? In wat voor f#cking land leven wij? Als dit doorgaat stem ik definitief op Wilders. Als dat geld uit salafistische kringen uit het midden oosten komt krijgt dat tuig nog invloed ook hier. En het gebeurt gewoon... ik vraag me af hoe lang het nog gepikt wordt. Hier komt een hoop ellende van! Ik voel me met de dag minder veilig hier. Domme domme naïeve Opstelten... en verrader van de democratie Pechtold. Ik heb nog meer respect voor een stuk stront dan voor deze twee multi culti kontenkruipers.

Opinion1970 | 03-02-15 | 21:24

dedeurs | 03-02-15 | 21:18
De geschiedenis herhaalt zich altijd. De maya's wisten het en wij weten het ook. De democratie loopt ten einde. Laatsts kas ik op sargasso.nl dat ze al een amvb er door heen wilden duwen voor het wets voorstel van teeven om 85 miljoen euro te besparen op toegang tot de rechtspraak. Het einde is in zicht. and it ain't going to be pretty

Stargate | 03-02-15 | 21:22

Die omtzigt heeft wel een helder verhaal trouwens, blijft ook gewoon doorlullen en alle problemen opnoemen zonder dat gingersjaak iets hoeft te zeggen... Toch mooi dat er nog andere mensen zichzelf bezig houden met dit soort problemen en zich er werkelijk in verdiepen.

Liroy | 03-02-15 | 21:21

Als ze parkeerproblemen hebben, waarom bouwen ze die bunker dan niet om tot parkeergarage...?
En dan lekker weer de apartheid invoeren, zodat vrouwen & kinderen aan de ene zijde naar binnen kunnen, en intolerante gestoorde vrouwenhaters die eigenlijk niets in Nederland te zoeken hebben aan de andere kant.

Liever natuurlijk helemaal die IS broedplaats niet bouwen, maar Gouda en de PvdA/D66/GL kennende drukken die het wel door onze strot heen; en als dan uiteraard naar boven komt dat het niets anders is dan een klaarstoom actie en een gathering van ronselaars dan kijken ze opeens weer de andere kant op of "hadden ze dat echt niet zien aankomen!"

Liroy | 03-02-15 | 21:19

Misschien is het een plan om bij de verkiezingen Gouda's finest vrouwen- en homohaters in de PvdA, D666 en GL eens te laten voelen wat bukken in de opinie van de autochtone bevolking betekent? Zullen we over het hele land met de vrouwen- en homohaat van de PvdA, D666 en GL afrekenen? Dan hebben we meteen ook met de Jodenhaat en autochtonenhaat van PvdA, D666 en GL afgerekend. Als de bevolking dat nou eens voor zichzelf en elkaar wil doen? Bij de verkiezingen volgende maand en alle andere de komende 5 jaar...

eastender | 03-02-15 | 21:18

Alhoewel... van dat deporteren komt natuurlijk helemaal niks van terecht, we zitten nog altijd met de NS opgescheept..

Abject | 03-02-15 | 21:18

@Stargate | 03-02-15 | 20:46
Weimar republiek. Daar moest van de week ook aan denken. Dat we weer aanbeland zijn in 1932.
En zo herhaalt de geschiedenis zich keer op keer. Maar met andere petjes op en andere afgodsbeelden op de altaren.

dedeurs | 03-02-15 | 21:18

Nederlanddraaitdoor | 03-02-15 | 20:59
Hij begon met het aanpakken van die kliek zwetsende zichzelf tegensprekende idealen te grabbel gooiende politici, waar wij vandaag de dag GL, D66, PvdA, VVD etc in herkennen.
De rest van zijn loopbaan moeten we dan maar bekorten met een lederen aktetas naast de tafel, er is vast nog wel ergens een 'von Stauffenberg' te vinden. Overigens mag hij van mij ook nog wel even wat treinen met salafistisch tuig deporteren, als ze mijn traditionele bovenburen maar met rust laten.

Abject | 03-02-15 | 21:15

-weggejorist en opgerot-

Dystopie | 03-02-15 | 21:15

@Stargate | 03-02-15 | 20:42
Nee, dat doen ze niet, want de rest van de wereld kijkt toe of loopt daar in de regio een beetje gewichtig te doen met vredesbaretten op. De VN of de NAVO of wie hier dan ook de dienst uitmaakt kan daar een golf van miljoenen soldaten naar toe sturen en al die rattenholen binnen een maand schoonvegen. Hetzelfde met die Somalische piratennesten en Boko Haram. Maar er zijn te veel economische en politieke belangen mee gemoeid. Leuk, dat maakt het westen dus medeschuldig aan die massamoordende tirannieën. Geen haar beter. Kijk maar naar de vieze spelletjes die hier op hoog niveau gespeeld worden met die IS-moskee in Gouda. Onze regering wil en zal niet 1 jihadstrijder ook maar iets in de weg leggen.

dedeurs | 03-02-15 | 21:14

Longread maar wel een geweldig stuk.
Gouda was al verloren. Maar van een gevallen bondgenoot naar vijand is kennelijk een kleine stap voor de moslims die niks met de islam te maken hebben.

Dit verhaal is een van de luchtbellen in de beerput. Iedereen die wel eens met deze materie te maken heeft gehad in een baan voor de overheid weet al lang hoe de vlag er bij hangt.
Maar zelfs op een opmerking op de werkvloer over de islam staat al de carrieretechnische doodstraf.

Ik weet niet welke machten het zijn die dit bewerkstelligen, maar sterk zijn ze. Het weinige dat we er tegen kunnen doen, is wereldkundig maken wat er gaande is.

Goed bezig van Rossem!

koolteer | 03-02-15 | 21:10

@Jasaanhetiskoud | 03-02-15 | 20:58

Als ik hier zo wat reacties lees krijg ik die behoefte tot nuancering toch. Al die klapmongolen die weer alle moslims over één kam scheren. Daar erger ik mij aan.

Supermatthijs | 03-02-15 | 21:10

Prognose D66:
www.allepeilingen.com/
Kwestie van tijd voordat de laatste NL het licht uit mag doen.

Jan Lange3373 | 03-02-15 | 21:09

Vrijdag over een week samen met prins Achmed dun Urste schapen neuqsexen . Mevrouw Horsteknots neemt de zij-ingang.

horsteknots | 03-02-15 | 21:08

Duidelijk. D'66, PvdA en Groenlinks. Zeer foute partijen van na de oorlog. Maar nu wel fijn in het zicht. Al deze drie partijen beogen mohammedanisering van de samenleving. Het maakt de keuze bij de verkiezingen, welke dan ook, een stuk eenvoudiger.
Volgende probleem, de megamoskee. Komt die er, of niet. Met een fijne gescheiden ingang voor vrouwen. Die vrouwen zijn natuurlijk ook geschift dat ze zo'n geloof navolgen. In nl. notabene. Ik geloof er niets van dat deze vrouwen geen keuze hebben. In nl. Dus deze vrouwen willen dit kennelijk ook. En als zij het zelf willen, kunnen anderen niets voor hun doen. Net als het dragen van hoofddoekjes. Willen ze zelf. Zeggen dat hun godsdienst dat voorschrijft. Vrijwillige slavernij. Totale overgave aan een pervers sprookjesfiguur. En de megamoskee bevordert dat alleen maar. Dank Halsema. De islamisering moet je vooral niet tegengaan. Dank D'66 en PvdA, en nogmaals dank Groenlinks. Voor jullie perverse houding tot onderwerping aan de mohammedanen. Dank, dank, dank.

blaater | 03-02-15 | 21:08

Patatter | 03-02-15 | 21:01
ik denk dat de politici dat allemaal wel wetyen, maar dat ze het zelf niet meer durven om het op te knappen. Naar mijn idee willen ze de bevolking provoceren zodat zij het vuile werk opknappen en zij schone handen houden.

Stargate | 03-02-15 | 21:05

-weggejorist-

tim2608 | 03-02-15 | 21:03

Iedereen die nu nog op PvdA, GL of D66 stemt zou ontoerekeningsvatbaar moeten worden verklaard en het stemrecht ontnomen moeten worden.

Russells Teapot | 03-02-15 | 21:02

Waarom moet de islam zo gepusht worden in Nederland? Het is toch onderhand wel duidelijk dat het gewoon sadistische verkrachters zijn met een IQ waar een debiel blij mee zou zijn? Wat moet dat hier?

Patatter | 03-02-15 | 21:01

@Dibe | 03-02-15 | 20:58

Eens !

Supermatthijs | 03-02-15 | 21:01

neem een voorbeeld aan Oostenrijk. Verbiedt alle moskee's die met geld uit het buitenland (lees: Saudi arabie) worden gebouwd.
Dan blijft er geen moskee meer staan, let maar op!

nomuslims4staphorst | 03-02-15 | 21:00

Zuigers, beetje bij beetje.

miko | 03-02-15 | 21:00

@william7055 | 03-02-15 | 20:58
Het is allang niet meer om goede bedoelingen te doen. Dat feest zijn ze daar in die ivorentorens al lang voorbij.

Jasaanhetiskoud | 03-02-15 | 21:00

In Lombardije wordt het bouwen van mosketen gewoon heel moeilijk gemaakt. http://www.kath.ch/newsd/schaerfer-als-minarettverbot-lombardei-erschwert-bau-von-moscheen-massiv/ Moet hier ook kunnen. Stem verstandig.

Piet Karbiet | 03-02-15 | 21:00

het is gewoon wachten tot de volgende aanslag komt.
en die komt er wel,hier of ergens anders.
moslims maken zoveel antireclame ,halen zo vaak negatief de pers,dus geduld

pejoar | 03-02-15 | 21:00

Werkelijk onvoorstelbaar schandalig.
En dan heb ik het niet over die haatbaarden , maar over die kud ambtenaren en politici die hieraan op huichelachtige wijze meewerken.

Als ik dit verhaal lees, dan krijg ik een sterk vermoeden dat er corruptie in het spel is bij de ambtenaren.

Islam is een gevaarlijke vijandige ideologie die eigenlijk verboden moet worden, omdat het een terroristische ideologie is. En deze ambtenaren horen in de gevangenis thuis! Deze ambtenaren zijn vijanden van Nederland

Komsjo | 03-02-15 | 20:59

tja, CDA stemmen is niet populair hé... krijg je dus GoudaPositief (nieuw gesprek) en dat soort fratsen.. maar goed.. bijna 18 maart!!

eenKAA | 03-02-15 | 20:59

@ Abject | 03-02-15 | 20:44
".. deze Weimar-republiek is toe aan een korporaal met een raar snorretje.."
Het is nu net DIE man die niet zo veel moeite had met radicale moslims....
Beetje abject, wel?

Nederlanddraaitdoor | 03-02-15 | 20:59

@Supermatthijs | 03-02-15 | 20:53
Luister, Matthijs, het gaat om wat jij zegt " En ze dan kwalijk gaan nemen dat ze dat onder de voor hun beste omstandigheden willen is een beetje flauw." daar erger ik mij aan. Donder een eind op met die nuanceringen.

Jasaanhetiskoud | 03-02-15 | 20:58

@Supermatthijs | 03-02-15 | 20:47
Dan leren ze zich maar eens aan de omstandigheden die ze niet bevallen, vrouwen in het zicht, aanpassen.

Dibe | 03-02-15 | 20:58

@Berthe | 03-02-15 | 20:33
Wedje leggen ?

Wijze uit het Oosten | 03-02-15 | 20:58

De linksche weg naar de hel is geplaveid met ,,goede,, bedoelingen, dat dan weer wel tog?

william7055 | 03-02-15 | 20:58

du Roi Soleil | 03-02-15 | 20:54
Ik vind groenlinks toch nog erger. Dat shirt van linda Voortman met de tekst 'ik ben een marokkaan'is tch wel een soort van zelfhaat. Volgens Groenlinks zou dan iedereen die zelfhaat moeten hebben. die partij is pas erg, en herinneert u zich ook nog die motie van halsema, het is niet het doel vam de regering om islamisering tegen te gaan. Die zijn echt nog erger dan D'66, al scheelt het niet veel

Stargate | 03-02-15 | 20:57

Dat was dus ook de laatste keer dat er een Sinterklaasintocht was in Gouda. Dat wordt straks allemaal te veel voor de haatjurken, al die vrouwen en kinderen op straat.

Piet Karbiet | 03-02-15 | 20:56

Weg met ons!

Patatter | 03-02-15 | 20:54

D66 zijn de grootste verraders uit de Nederlandse politiek. Heel achterbaks en slinks. Erger dan PvdA en GroenLinks samen. Helaas ziet niet iedereen dat.
Ook loochenen ze volkomen hun eigen liberale principes door met de islam te heulen.

du Roi Soleil | 03-02-15 | 20:54

Gelukkig is er een bunkervrije bouwtekeningen van de kazerne.. aldus de burgemeester die daar jaren daarop heeft moeten wachten, tot vandaag!
probleem opgelost!
...

Dibe | 03-02-15 | 20:54

We hebben de nieuwe Imam van D66 nog niet zien reageren, hoe staat hij hier tegenover?

lanexx | 03-02-15 | 20:53

De D66 stemmende studentjes zitten met
onze palestina liefhebbers op school en vinden ze
inmiddels liev
en zijn er aan gewend dat ze gelijk willen krijgen enzo,
Menig psycholoog zal het gedrag van D66 wijten aan het Stockholm syndroom waarbij men zich uit angst inlikt bij zijn gijzelnemers.

Berthe | 03-02-15 | 20:53

@Jasaanhetiskoud | 03-02-15 | 20:48

Daarin mee gaan is zeker niet goed. Maar ik zie dan ook nergens dat die beslissing al gevallen is. Dat ze het willen is een andere zaak.

Supermatthijs | 03-02-15 | 20:53

@Feynman | 03-02-15 | 20:50
Tuurlijk willen ze dat niet. Als het even kan zouden ze de ongelovigen ook niet willen hebben, oh wacht, dat preken ze daar natuurlijk.

Mag allemaal.

Jasaanhetiskoud | 03-02-15 | 20:52

Weet je wat barbaarse culturen doen met hun invalide kinderen? Verstoppen in de meterkast. Gehandicapten zijn nog steeds üntermenschen voor sommige dwaallichten. Deze Moskee wil niet alleen geen vrouwen in beeld, maar zeker niet de imperfecties in het werk van de "schepper".

Feynman | 03-02-15 | 20:50

En op een ´steenworp´ afstand: Colosseumweg 4, Rotterdam-Zuid. Essalam moskee. Torens reiken hoger dan de lichtmasten van het nabijgelegen voetbalstadion de Kuip van Feyenoord.

Gefinancierd door de Al-Makhtoum Foundation van sjeik Hamdan bin Rashid Al-Makhtoum uit de Verenigde Arabische Emiraten. AIVD deed onderzoek naar hem: hij zou financiële banden onderhouden met jihadisten.

3 Februari, 2015. West-Europa. Zachte winter. Maar aan de vooravond van een hete zomer.

chicago river | 03-02-15 | 20:49

In Gouda kan dit zomaar allemaal. Waarom wordt er geen input gevraagd van de inwoners omtrent deze besluitvorming? Waarom meegaan in een onuitvoerbaar Pakket Van Eisen van de moskeebouwers? Als we hier aan toegeven is het hek van de dam en ontstaat er een jurisprudentie waar we nooit meer onderuit kunnen komen.

romario..... | 03-02-15 | 20:49

@Supermatthijs | 03-02-15 | 20:47
Oh rot toch een eind op. Geen vrouwen, want vies, onrein en goddeloos. En dan ook nog nuanceren? Gooi jezelf eens gauw van een flatgebouw, alvast bedankt.

Jasaanhetiskoud | 03-02-15 | 20:48

Onlangs Timur Vermes' "Daar is hij weer" gelezen... En eigenlijk zou dat boek een op een op de situatie van dit land geprojecteerd kunnen worden, met hetzelfde open einde.
www.debezigebij.nl/web/Nieuws/Artikelp...
En om eerlijk te zijn ben ik er ook wel een beetje voor te porren...

Abject | 03-02-15 | 20:48

Ik zou er dus gewoon een bordeel met hootersbar neerplempen, dan heeft iedereen er wat aan namelijk.

aap-noot-mies | 03-02-15 | 20:47

Vrijheid van godsdienst wil zeggen dat zelfs moslims zo af en toe een moskee mogen openen. En ze dan kwalijk gaan nemen dat ze dat onder de voor hun beste omstandigheden willen is een beetje flauw. Maar voor mij hoeft het ook niet hoor.

Supermatthijs | 03-02-15 | 20:47

Abject | 03-02-15 | 20:44
De Sp was ook de eerste partij zelf voor Jan maat die al hiervoor waarschuwde. Gast arbeid en kapotaal.

Stargate | 03-02-15 | 20:46

Je zou zeggen dat, gezien het aantal moeilijk lerende en gehandicapte (inteelt)kinderen van islamitische huizen, deze moslims dolgraag zouden zien dat die hulpbehoevende familieleden van ze eens een goede plek kregen, maar het medeleven is op zijn groenlinksigs; samen, maar dan we willen geen vrouwen zien, dus dan alleen de moskee.
Wat een bescheidenheid, wat een meelevendheid en wat een beschaafde mensen.

Dibe | 03-02-15 | 20:46

Ze willen die bunker natuurlijk behouden, die mossels. Kunnen ze allerlei frisse zaakjes bespreken, en mensen verstoppen mocht dat nodig zijn. Goed plan, dit.

Jasaanhetiskoud | 03-02-15 | 20:46

D fucking 66... de partij die als hardste streed voor individuele seculiere vrijheid (lees tegen de invloed van de kerk op het openbare leven). Die partij stemt nu dus voor de haattempel ten koste van openbare onderwijsvoorzieningen voor gehandicapten?

God gloeiende Pechtold, direct naar Gouda! Je lokale afdeling daar wordt gekaapt door lieden die lijnrecht tegenover álles staan waar jouw partij ooit voor beweerde te vechten! Of zijn dit ook van die 'kroonjuwelen' die D66 maar al te graag over de schutting flikkert als dat opportuun is?

raskol | 03-02-15 | 20:45

De SP is dus de enige linkse partij die Nederland nog rijk is. De rest heeft haar oorspronkelijke idealen van emancipatie al lang en breed ingewisseld voor etnisch cliëntelisme.
Ik ben zo'n beetje klaar met onze democratie, deze Weimar-republiek is toe aan een korporaal met een raar snorretje.

Abject | 03-02-15 | 20:44

Godsammekraken | 03-02-15 | 20:03
Inderdaad. Als randvoorwaarde dubbele leidingen in de douches laten aanbrengen svp.

Staat dat gedrocht vlakbij het centraal station gepland? Anders zie ik ongekende mogelijkheden.

Polderjihad | 03-02-15 | 20:44

het niet enkel een moskee maar eerder een besloten gemeenschap Desalniettemin voelen wij de omwoners van de PWA kazerne ons genoodzaakt onze bedenkingen
kenbaar te maken zeker aangaande de plannen van De Goudse Moskeeën.
Hun plannen zijn om van de drie moskeeën een groot islamitisch multifunctionele cultureel centrum
te bouwen, welke naar eigen schrijven, bestemd is voor 4500 mensen, 30 klaslokalen, mortuarium
en dodenwassingsruimte, woningen voor hun eigen hulpbehoevende ouderen, ontmoetingsruimte
voor mannen en vrouwen (apart), sociaal loket, etc.

hetisik5124 | 03-02-15 | 20:44

Sharia in Nederland in 3 stappen :

1 ) feestelijk met gejuich invoeren voor Moslims
2) laat alle burgers kiezen voor soort rechtspraak
3) iedereen valt gedwongen onder de sharia

Berthe | 03-02-15 | 20:44

Ooit was er hier een scheiding van kerk en staat.
Lang, lang geleden.
Nu is alles waar moslims in voorkomen ideaal in de ogen van sommige 'bestuurders'.

helaas nederlander | 03-02-15 | 20:42

Ik roep op tot vreedzaam protest. Iedere vrijdag zoveel mogelijk vrouwen verzamelen in hun Christine le Duc outfit op de parkeerplaatsen van de moskeeen :)

Optelsommetje | 03-02-15 | 20:42

dedeurs | 03-02-15 | 20:40
Het zijn de borg uit star trek. Echter ze gaan zich verslikken

Stargate | 03-02-15 | 20:42

Je zal als vrouw toch maar in Gouda wonen. Ben je volgens de gemeente toch minder, minder, minder waard. Waar zijn de voorbedrukte aangifteformulieren??

miss error | 03-02-15 | 20:42

Gezien de huidige trend binnen de islam is een vuurbestendige kooi in het midden van de parkeerplaats misschien ook geen slecht idee.

spanarchist | 03-02-15 | 20:41

Het wordt in dit land tijd voor honderdduizend bommen en granaten. Want we zijn nog lang niet klaar met die maangodaanbidders, ze willen meermeermeer en eisen meermeermeer en krijgen meermeermeer en daarna willen ze nog meermeermeer. Ze zijn de sfeer en het stadsbeeld en de burgerlijke veiligheid en ons overheidsgeld volkomen aan het verzieken. De graftiefes voor ze, met hun beschimmelde cultuur en hun stinkrituelen en hun collectieve geestesziekte. En maar verbreiden, die pestilentie. Het zijn verdomme net ratten uit de Middeleeuwen.

dedeurs | 03-02-15 | 20:40

Dit bewijst dat zelfs bij de VVD het 'kaltstellen' van het moslimrisico niet in goede handen is. Opa Opstelten die over de maatschappelijke veiligheid gaat (met duidelijk het moslimrisico als grootste bedreiging cq bevochten vrijheid) laat het doodleuk aan de gemeente over of de salafistische moskee er komt of niet. Ofwel.... het risico krijgt alleen de aandacht die het verdiend bij de PVV. Geert... mijn stem heb je! Bovendien zijn de zgn gematigde moslims te volgzaam om een tegenwicht te kunnen vormen voor de groep extremisten. Gevolg: de maatschappij wordt langzaam maar zeker overgenomen door zich snel vermenigvuldigende moslims met als eindresultaat kwantitatieve en (negatieve) kwalititieve overheersing (funeste combi). En dat met als bron een boekie met louter buitenaardse input+waaruit de ene na de andere (gevaarlijke/anti-westerse) claim voortkomt. Alleen domme mensen worden onzeker van vrijheid!!

James Waspik | 03-02-15 | 20:40

knetterlijp zijn we

fail | 03-02-15 | 20:38

PVDA, GroenLinks en D66= de nieuwe NSB
Lafaards en Landverraders!
Mousehunter | 03-02-15 | 20:28
-----------------------------
Dat zijn precies die hufters die hopen straks niet op hun knietjes in een oranje overall op tv te belanden, voordat Achmet, Mohammed, Ali of Ibrahim vol haat jegens de blanke westerling en alles wat niet-moslim is hun strot doorsnijdt
Zolang de moslim gemeenschap in Nederland hier niet massaal afstand van neemt en actief helpt die ratten van IS te bestrijden/verdelgen, vertrouw ik géén van hen, en schuilt in elk van hen zo'n moordenaar! Duitsers deden 70 jaar geleden ook alsof ze niets wisten van de gruweldaden van de Nazi's, Moslims zijn (en waren) geen haar beter..... En de linkse partijen in Nederland... die vinden dit allemaal wel best zo!

Nederlanddraaitdoor | 03-02-15 | 20:38

de buurt maakt zich klaarblijkelijk ook enkele zorgen 3. Wij zijn voor vrijheid van geloof. Een minaret geeft geen signaal zoals een kerkklok of een luchtalarm, maar de minaret brengt een
inhoudelijke boodschap, die over de wijk, waar wij wonen uitgeroepen wordt. Het is niet een boodschap van saamhorigheid, maar van
confrontatie. De minaret geeft bijvoorbeeld aan dat de maangod allah groter is, dan de god van Abraham, Izaak en Israël.
Wordt hier in de handhaving strikt de hand aan gehouden?

hetisik5124 | 03-02-15 | 20:38

De gemeente Gouda is corrupt en vangt ook geld. Trek die wethouders na!

StijlvolRechts | 03-02-15 | 20:38

@benjemal | 03-02-15 | 20:32
Die zijn op.

Lewis | 03-02-15 | 20:37

Gewoon een leuke moskee laten neerzetten en op een drukke dag madeliefjes gaan snijden! Grote concentraties hebben ook zo z'n voordelen.

koffiekopje | 03-02-15 | 20:37

d'66 ze missen nog een 6

Stargate | 03-02-15 | 20:37

Dat krijg je er nou van als D66 het electoraat van de PvdA aan het overnemen is,en diezelfde PvdA hun stinkende best doet om ze terug te winnen.

deraderendraaien | 03-02-15 | 20:36

En dan durven PvdA, Groen Links en D66 te zeggen op te komen voor de zwakkeren en voor emancipatie.

Duifmans | 03-02-15 | 20:35

-weggejorist-

Bakito | 03-02-15 | 20:34

er moet toch wat aan te doen zijn om deze bouw tegen te houden. Dat dominante paleis van Haat moet er gewoon niet komen. het is een pure provocatie wat alleen maar sneller de bom doet barsten.
Laat er alsjeblieft een meerderheid zijn die tegen stemt.
Ik denk het ook wel dat ze tegen stemmen met alle heisa die er nu om heen hangt, en beste kiezers denk aan deze drie partijen die voor zijn. Zij kunnen niet wachten om u de sharia te brengen.Stem dus NOOIT op d\66, groenlinks en PvDA

Stargate | 03-02-15 | 20:34


Erfpacht betalen is ook een vorm van "huren/haram"
dus selectieve verontwaardiging bij die moskies
of gaan ze de grond ook nog cadeau krijgen ?

Berthe | 03-02-15 | 20:33

Blijf maar weer roeren, GS.
Hier moet natuurlijk geen cent overheidsgeld naartoe.
En hoe lang is het nou nog maar geleden dat margepartij SGP (met felle steun van D66 en linkse partijen) zo fier werd aangepakt vanwege het vrouwenstandpunt???

Lewis | 03-02-15 | 20:33

*Ik heb inmiddels de KAK van Nederland en zijn politieke ja knikkers en huichelaars. Geen moskee meer bouwen of openen in Nederland.

MarcSpike | 03-02-15 | 20:33

Aanzetten tot haat of discriminatie is strafbaar. Het gehele gemeentebestuur in Gouda maakt zich schuldig aan beide strafbare feiten. Waar zijn de voorgedrukte aangifteformulieren?

benjemal | 03-02-15 | 20:32

Groenlinks die altijd voor vrouwenrechten claimt te zijn, geeft de voorkeur aan salafistische vrouwenhaters..... Ik moet nu ook ineens aan die malle motie van Halsema denken om islamisering niet tegen te gaan.......

Obainmarie | 03-02-15 | 20:31

Dat hele gedoe met die haathut gaat bij gezamenlijk gebruik vooral ten koste van de gehandicapte kinderen. Mohammedanen verstoppen hun (geestelijk)gehandicapte incestproducten namelijk het liefst zo ver mogelijk weg in de krochten van de gehandicaptenzorg en vaak kijken ze vervolgen niet meer naar die/hun kinderen om maar vangen wel het geld voor de verzorging van hun gehandicapte kinderen.
Die kinderen zullen in het minst barbaarse scenario maar wel met de smerigste mohammedaanse achterbakse middelen en met al hun juffen van dat terrein worden weggepest door die salafisten. GEEN WILLEM-ALEXANDERMOSKEE IN GOUDA/NEDERLAND!

Psycheltjes | 03-02-15 | 20:31

Ondertussen elders vandaag, uit naam van die zelfde verwerpelijke "godsdienst".....
1) www.nrc.nl/nieuws/2015/02/03/islamitis...
2) www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150203_0150...
3) www.nrc.nl/next/van/2015/januari/28/hi...
Nou, die booslims verdienen wel een nieuwe supermoskee in Gouda.... zo'n lieve en vriendelijke gasten die al het best met ons voorhebben... toch?
Welk gedeelte van het begrip "landverraad" is nog niet helemaal helder voor de "ja" stemmers in Gouda?

Nederlanddraaitdoor | 03-02-15 | 20:29

PVDA, GroenLinks en D66= de nieuwe NSB
Lafaards en Landverraders!

Mousehunter | 03-02-15 | 20:28

@Lord Helixsammekraken | 03-02-15 | 20:06
En Nederland maar doorslapen,en straks gewoon D66 stemmen.

deraderendraaien | 03-02-15 | 20:28

Stuur die meiden van Femen eropaf. Dat zal ze leren!

Schuurbloempje | 03-02-15 | 20:28

Probleem is de religieuze vrijheid in dit land. Als ik zeg dat alle homo's klootzakken zijn en dood moeten is dat strafbaar. Als de bijbel, de koran of welk religieus boek hetzelfde zegt dan is dat religie. Dan worden de aanhangers van dat boek gepamperd tot en met en krijgen nog dikke subsidies ook. Religie, das war einmal! Afschaffen die handel!

Rest In Privacy | 03-02-15 | 20:26

Als ik het aantal stemmen voor "Ark met Gemiva" tel zijn dat er toch echt meer dan voor "moskee".
Geldt in Goude meeste stemmen gelden niet?

J. Jarig | 03-02-15 | 20:24

Ze willen het hele terrein opeisen en voor zichzelf hebben om te laten zien aan Nederland hoe machtig ze al zijn geworden. Vandaar ook de zichtlocatie. En ze willen daar zonder pottekijkers hun eigen ding doen. Oftewel een staat in een staat, want reken maar niet dat je daar als kaffir wordt toegelaten.
Geen strobreed meer toegeven aan deze achterlijke woestijnbarbarij. Voor je het weet gaan ze ook nog eens lijfstraffen uitdelen op dat terrein en halal slachten.
Stoppen nu met toegeven, dit is Nederland en wij willen dit niet.
*wetende: die moskee komt er, die twee locaties voor gehandicapten mogen in een klein hoekje, afgescheiden door hoge muur*

King of the Oneliner | 03-02-15 | 20:24

De megamoskee moet drie huidige Goudse moskeeën vervangen.
Je hoort dat de andere moskeeën inmiddels te klein zijn geworden. Is de win-win-situatie nooit onderzocht? Zorg dat er geen moslims meer bijkomen en steriliseer ze c.q. stuur er daarnaast een aantal naar Syrië; dan blijven die 3 moskeeën ruim voldoende om de sterfhuisconstructie aan te kunnen. De Ark en Gemiva kunnen dan gesubsidieerd huren van de gemeente. Probleem ondervangen en een voorbeeld voor de rest van Europa. Wie een beter idee heeft. Plaatsen s.v.p.

gnor | 03-02-15 | 20:23

-weggejorist-

lidlbier | 03-02-15 | 20:22

Serieuze grond voor discriminatie !

lidlbier | 03-02-15 | 20:22

Ik lees meerdere malen de aanzet en oproep tot discriminatie van de Vrouw...

Waar kan ik de voorgedrukte aangifte formulieren ophalen?

xtree | 03-02-15 | 20:21

Ongelofelijk.

carramba | 03-02-15 | 20:21

Islam betekent apartheid en de vestiging van een haatideologie waarvan IS het eindresultaat is. Optiefen met die moskee. Waarom dat ding bouwen terwijl we weten dat het toch weer tegen de vlakte gaat? Europeanen zullen spoedig meer dan kotsbeu zijn van islam, en er hardhandig mee afrekenen. Een kwestie van tijd.

Fijnstoffer | 03-02-15 | 20:21

www.elsevier.nl/Nederland/achtergrond/...
dat is dan weer goed nieuws, geïnspireerd door hun haatvertolkende, eh sorry hun 'seculiere' imam en moskee, pardon, cultureel informatiecentrum, trokken twee gedreven strijdertjes naar Syrië inclusief het paradijs.

Dibe | 03-02-15 | 20:21

Het is toch van de Marokkaanse pannenkoek!
Er zijn al teveel moskeeën in ons land.
Naar "ons" wordt niet geluisterd
Ik voel me flink belazerd

soxs | 03-02-15 | 20:21

-weggejorist-

lidlbier | 03-02-15 | 20:20

Eisen stellen en subsidies beuren????
Vrouwvrije zone? ???
Keuzes tussen hulpbehoevenden en gelovigen?????

lidlbier | 03-02-15 | 20:20

@maggoo | 03-02-15 | 20:17
Onthoofdingen en andere echt grote acts laten Nederland tot dusverre links liggen.

Godsammekraken | 03-02-15 | 20:19

Als ik toch een meldpunt mocht vinden, dan plemp ik het hier neer in de hoop dat alle vrouwen ook melding maken!!!

Maria.1 | 03-02-15 | 20:19

Desmoulins | 03-02-15 | 20:16

Excuses, de laatste 10 sec dus.
Een hoop geblaat van Omtzigt terwijl de oplossing en het duiden van deze chronische problematiek zo eenvoudig is...

Desmoulins | 03-02-15 | 20:19

Opstelten is natuurlijk de sterke man die hier wel even een stokje voor gaat steken.
Of eh, wacht effe...
youtu.be/favxS-G1IZ0

Ars Vivendi | 03-02-15 | 20:19

Zo, dit verhaal was precies voldoende om mijn grieppende lijf aan het kotsten te krijgen. Walgelijk.

terazino | 03-02-15 | 20:19

Mooi; ik ga melding maken van discriminatie! Want vrouw en ik wordt gediscrimineerd. Wie heeft een linkje voor melding van discriminatie van autochtonen? O, dat is er niet...

Maria.1 | 03-02-15 | 20:18

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 03-02-15 | 20:18

Geheime rapporten, vrouwenhaat, salafistische geldschieters?
De gemeente Gouda lijkt werkelijk aan verstandsverbijstering te lijden.
Voor mij hoeft Gouda niet meer. Als die moskee er komt, dan geen Goudse kaas en geen Goudse stroopwafels meer in Nederland. Want men zal spoedig merken dat die HARAM zijn. Net zoals voor vele moslims met woestijnzand tussen de tenen, de Nederlandse democratie en haar normen en waarden HARAM zijn. Alle Hakkenbar!

ljcoster | 03-02-15 | 20:18

Te triest

Rest In Privacy | 03-02-15 | 20:17

@Godsammekraken | 03-02-15 | 20:10

Ik denk zelf meer aan een onthoofding of verbranding. Het is niet zomaar een haathut he, het is de grootste van europa!!!

Misschien mogen de kleintjes eerst een beetje stenigen, als opmaat naar het grote mensen feest.

maggoo | 03-02-15 | 20:17

Ik zie geen Wilders in het filmpje.
Omtzigt is en blijft natuurlijk bijzonder naïef.
Twijfeltaal, en zelfs spreken over het 'verkopen aan een gemeenschap' geeft weinig blijk van daadkracht en realiteitszin.
Deze casus behoeft geen enkele nuance.
Typisch islamitisch gedrag. Je reikt ze een vinger en ze eisen de hele hand en onze politieke elite maar buigen.

Desmoulins | 03-02-15 | 20:16

Dit probleem is , zoals zoveel problemen in het leven, heel makkelijk op te lossen door gewoon keihard "NEE!" te zeggen.

King of the Oneliner | 03-02-15 | 20:15

-weggejorist-

Bouwvakkersdécolleté | 03-02-15 | 20:15

Geen goed idee, zo'n moskee.

Motivatie? Zie vorige topic.

Reinaert | 03-02-15 | 20:14

In de Markez animatie zijn voor het gemak de kooien weggelaten

koffiekopje | 03-02-15 | 20:14

Mooie oplossing van Geert, simpel en doetreffend

Arietjuh | 03-02-15 | 20:13

Bukken en wegkijken is het twerken van policor Nederland.

ad melkert | 03-02-15 | 20:12

Een islamitische kolonie in Nederland.

mindless | 03-02-15 | 20:12

Laat die verkiezingen maar komen... BAH.

Crematorium-de-Asbak | 03-02-15 | 20:11

Dit is gewoon vergelijkbaar met de eisen die christenen in moslimlanden stellen bij de bouw van hun kerken op kosten van de Islamitische Staat. Oh wacht...

flat out | 03-02-15 | 20:11

".. heeft de moskee juist keihard nodig voor topdagen.."

Extra toeloop als men een steniging naar Gouda heeft weten te halen?

Godsammekraken | 03-02-15 | 20:10

".. De megamoskee moet drie huidige Goudse moskeeën vervangen door 1 ontmoetingsplek om 'de zelfredzaamheid van de gemeenschap te versterken'.."
Die toegenomen zelfredzaamheid betekent dus een duidelijk signaal en afkeer van extremistisch geweld uit naam van islam?

Captain Pervert | 03-02-15 | 20:09

Hoogste tijd dat de druipende steenpuist die islam heet van het aarsgat der Nederlandse samenleving wordt losgesneden.

Godsammekraken | 03-02-15 | 20:07

Geloof is georganiseerde verstandsverbijstering. Daar moet de overheid ver van blijven. Tijd voor echte scheiding kerk en staat!!

joker3 | 03-02-15 | 20:07

Zum kotsen......

Fr_08 | 03-02-15 | 20:07

Bidden op straat, cameraploegjes intimideren, vrouwen betasten en nu niet alleen het opeisen van een stuk van de openbare ruimte maar daarbovenop het weigeren anderen daar te tolereren.

Allemaal machtsvertoon van de meest extreme naar de zogenaamd gematigden. Om te laten zien in welk stadium de verovering gevorderd is.

Godsammekraken | 03-02-15 | 20:06

PvdA, D66 en GroenLinks trekken nog stemmen ook.

Hoe debiel kun je zijn?

ProAsfalt | 03-02-15 | 20:06

nou de vorige "grootste van nederland" in Leiden schiet al lekker op en daar zou Wilders ook voor gaan liggen. Hij is er nooit geweest.

jan-lul-de-behanger | 03-02-15 | 20:06

Terreur wordt alhier met open armen ontvangen.
Het einde van Nederland begint in Gouda.

Ars Vivendi | 03-02-15 | 20:04

".. De megamoskee moet drie huidige Goudse moskeeën vervangen door 1 ontmoetingsplek om 'de zelfredzaamheid van de gemeenschap te versterken'.."

Een concentratiemoskee klinkt dan weer op een hele gekke manier WEL als een goed idee.

Godsammekraken | 03-02-15 | 20:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken