Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Graafsewijk eindelijk afgegrendeld

Willems huisraadKijk, eindelijk een burgemeester uit Brabant die het snapt! Last van je inwoners: grendel de hele godgansche tiefuszooi ongezien af. De Graafsewijk in Den Bosch, waar dankzij SBS6 rellen uitbraken, gaat vanaf vanmiddag 17.00 uur hermetisch op slot. Mensen die er niet wonen of werken komen er niet in. (en hopelijk komen bewoners er niet meer uit) Burgemeester Rombouts is het zat, nadat voor de tweede avond achter elkaar relletjes uitbraken tussen buurtbewoners. In totaal heeft de politie vrijdagavond 57 mongeaulen opgepakt, hiervan kwamen er 44 van buiten de wijk. De mobiele eenheid wordt vanavond ingezet. Verder heerst er nu een noodverordening die ook preventief fouilleren in de wijk mogelijk gemaakt. Verder blijft een samenscholingsverbod gelden en tolereert de politie niets. Deze Rombouts moet burgemeester van Uden worden. Of maak hem de nieuwe president van heel Limburg en Noord-Brabant. Nog even doorploeteren en dat hek om die provincies gaat er wel komen. Cohen: ook even opletten!

Reaguursels

Inloggen

Zucht, je kan ze elkaar ook uit laten moorden, misschien dat die aanpak werkt? Alsof al die extra beveiliging niks kost?
Bovendien gaat dit tenkoste aan de mooie pleintjes die aangelegt zijn, aangezien die eikels toch alle stenen eruit trekken, want ze moeten toch ergens mee kunnen gooien?

R3al | 12-04-05 | 09:58

De vrijstaat ten top,zelden zo,n zootje asoos bijelkaar gezien,misschien moet familie Tokkie daar naar toe,immers zij kunnen goed met molotov coktails overweg,dan is de buurt zo platgebrand!

nummertje | 11-04-05 | 17:53

@ breinstein: zo snugger als je naam doet vermoeden ben je blijkbaar zelf niet. onderzoek wijst al jaren uit dat de provincie met het hoogste IQ keer op keer N. Brabant is!

bogie | 11-04-05 | 12:56

Ik vind het prima dat die asociale eindelijk een keer het recht in eigen hand hebben genomen. Als zo'n vuile teringhond op tv aangeeft zijn stiefdochter te hebben misbruikt, vol trost zegt dat ie zijn wijf met volle vuist op d'r bek slaat, vind ik het prima dat de buurt dit onderling zelf even rechtzet. Nee, met zijn allen blijven toekijken en maar afgeven op de instanties! Niks afwachten, maar direct afhandelen. Aftuigen die kutmongool

even aan mijn moeder | 11-04-05 | 12:22

Zojaaaah, Vive_la_france.
Doen we er nog een strik om ook (um zunne nek).

dnuts | 11-04-05 | 12:00

@de klos,

Weet niet waar jij vandaan komt, maar als jullie Rombouts willen komen wij hem naar je toe brengen. Maar later geen gezeur dan.. Geruild is geruild.

Vive_la_france | 11-04-05 | 11:24

Rombouts doet het geweldig in Den Bosch en mag nog wel even doorgaan. Wordt een keer tijd dat dit tuig wordt uitgeroeit!

De Klos | 11-04-05 | 10:06

Dat hek om de provincie is er zo als je het daar brengt als een hek om de Randstad.

Lucifer | 11-04-05 | 09:54

@Kloneo Kom jij uit die wijk dan, omdat je zegt de buurt is verrot?
Waar baseer je dat op?
Op die 25 minuten tv over 3 gezinnen?
Er zullen heus wel meer 'rotte appels' in de wijk wonen, maar zijn die dan representatief voor heel de wijk?
Ik weet zeker dat het meerendeel gewone burgers zijn zoals jij en ik.
En die relletjes die er geweest zijn, hadden in elke buurt kunnen ontstaan, na een uitzending waarin je te horen krijgt dat je buurman een pedofiel is.
Als de burgemeester er dan niet op eigen initiatief er een media-spektakel van gaat maken, was het gewoon bij die ene dag gebleven.
Zoals de media ook berichtte, kwam het overgrote deel van de gearresteerde relschoppers uit andere delen van de stad.

Verder zeg je dat sbs aangifte had moeten doen.
Waarvan?
Voor het vergrijp wat hij gepleegd had, heeft hij maar liefst 10 manden in de gevangenis gezeten, omdat er geconstateerd werd dat meneer aan een ziekte leed.
Dus kan hij naar 10 maanden gewoon weer in zijn oude vertrouwde omgeving verder leven, alsof er niets gebeurd is.

@breinstein Uitspraken als:
Wegeven van Brabant, Limburg, Groningen, Friesland etc.. zijn zóó 1940-1945

dnuts | 11-04-05 | 08:52

Als ik een voorbeeld van een win-win situatie moet geven, noem ik al jaren "het wegschenken van Brabant en Limburg aan Belgie"...

Dan stijgt namelijk het gemiddelde IQ in zowel Nederland als Belgie...

Breinstein | 11-04-05 | 08:29

Vind het eigenlijk niet eens zo slecht van de burgemeester om die wijk af te sluiten enz. De rellen lijken gestopt te zijn. De buurt is nog steeds verrot maar ik zie zo ook geen oplossing. De kansarmen in die wijk helpen? Hoe? Je kan ze een baan geven, waar ze schijt aan hebben. Je kan de wijk opknappen, dan stoppen ze echt niet met grafiti spuiten. Wat denk je wat ze doen als je ze 100.000 eu zou geven? Dan worden het heus geen goede burgers. Ze blijven zuipen, incest neuken en vechten.
Sbs heeft fout gehandeld. Zeker niet uit maatschappelijk belang. Zonder die uitzending was de buurt niet geflipt om die pedo. Dan waren er deze dagen igv geen rellen geweest. Tevens het uitzenden van die bekentenis is nog de grootste SBS fout. Dit valt niet goed te praten. Ze hadden die gast moeten aangeven ipv uitzenden. Nu weet heel nederland van de incest. De privacy van het meisje in kwestie is VET geschonden. Iedereen weet het nu. Daar is ze niet bij gebaat.
Laat de menigte die pedo maar lynchen. Hijs zeker geen gemis voor de samenleving. Sbs dikke boete. En de buurt onder observatie.

kloneo | 11-04-05 | 01:59

En ik vond het nog zo'n leuke gezellige uitzending van sbs6, ik dacht nog, dat valt wel mee die graafse wijk.

Rest In Privacy | 10-04-05 | 20:50

Gewoon een groot hek om de randstad en dan affakkelen die rukkers,,,,,,, NL bestaat nog steeds het meest uit provinciaaltjes. Limboland rulezzzzzzzz

stijlloze limbo | 10-04-05 | 19:31

@. Den Bosch 10-04-05 @ 15:38

Nee, dat zal niet. Als je bij een inbraak aanwezig bent en je doet er niks tegen pakken ze je zonder pardon op voor medeplichtigheid. Alleen als je het onder het mom van "reality-tv" doet mag het opeens wel. Verdienen aan criminele zaken doen ze, niet meer en niet minder. Flinke boete aan SBS'broek hangen. Schandalig vind ik het.

Broerknijn | 10-04-05 | 16:32

Is de uitzending nog ergens terug te zien??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

dvanduijn | 10-04-05 | 16:07

Probeer dat maar eens te bewijzen.
Zal niet meevallen, denk ik.

Den Bosch | 10-04-05 | 15:38

Iemand zou SBS eens aan moeten klagen ofzo.Dat Probleemwijken van ze is op en top medeplichtigheid.

Broerknijn | 10-04-05 | 15:29

nu worden het kooigevechten...

mr. .geenstijl | 10-04-05 | 14:55

ja fuckje is echt getriggered ;) ... zomaar uit het niets beetje voor helder licht spelen ... hehehehe ... nog meer verrassingen in petto fuckje ?

Draaitafel Demagoog | 10-04-05 | 13:07

In een keer schoonvegen die handel. Met naturlijk het risico dat we het probleem gaan verschuiven naar andere buurten. Misschien kunnen we deze jongens aanbieden aan Belgie of Duitsland..?

Lorresteijn | 10-04-05 | 12:29

het nivo stijgt maar de stemming daalt
of zoiets

endeldarm | 10-04-05 | 12:19

Bijna 12 uur, bedtijd, trusten allemaal!

fuckje | 10-04-05 | 11:48

Fuckje is in vorm. het niveau stijgt zienderogend. chapeau Fuckje!

superjan | 10-04-05 | 11:17

hahahahah lol laat ze ff lekker rellen,kunnen die agenten daar in ieder geval niet ff de hort op naar pak m beet euhhhh parijs hahahahah

babygirl | 10-04-05 | 11:08

www.reltours.nl is helemaal niet georganiseerd!! De bussen zijn gekaapt, de chaufeurs gegijzeld, de brandstof is gestolen, het interieur is vernield, de passagiers molesteren elkaar, aldaar aangekomen worden de bussen opgefikt, en de passagiers blijven in die wijk wonen, zo houden we Den Bosch in het nieuws.

fuckje | 10-04-05 | 11:07

Een georganiseerde busreis naar de plaats-delict: www.reltours.nl

anti-aanbaklaag | 10-04-05 | 10:56

De nacht was rustig, de ME is naar huis, wat kunnen we vanacht verwachten???

fuckje | 10-04-05 | 10:28

@ fuckje
olle vindie bist wer wakker

Terrier | 10-04-05 | 09:40

@radical,
die problemen zijn en blijven onoplosbaar; incest, inteelt, kansarm, die mensen zullen er altijd blijven, die willen ook niet geholpen worden, ja, een fokverbod maybe, maar dan zijn we wel op een gevaarlijk hellend vlak bezig; leven en laten leven....... en hopen dat ze eens uitsterven.

fuckje | 10-04-05 | 09:20

Je kunt beter de problemen in een aso wijk oplossen, ipv SBS de schuld geven van de ellende. Al vond ik het ook bedenkelijk om een pedo bekentennis uit te zenden. Heb het zelf niet gezien was naar AZ aan het kijken.

radical | 10-04-05 | 09:12

Kijk, die snapt het!

Kilroy | 10-04-05 | 09:08

Den Bosch; niets mis mee, is gewoon een afspiegeling van Nederland, dit gebeurt altijd al, en overal; nihil novum sub sole....

fuckje | 10-04-05 | 09:04

Hey Blaatlap, kop in het zand steken noemen ze dat.......

bananenrepubliek | 10-04-05 | 08:56

Nag Nag Nag,wat een gezeik zeg over een programma,kijk dan gewoon niet.

braadlap | 10-04-05 | 08:40

SBS6 sucks
Zogenaamd maatschappelijke betrokken door misstanden te laten zien. Me reet, daar doen ze alles in het licht van de heilige kijkcijfers en heel Nederland gaat er dan ook eens fijn voor zitten.
"Maar we hebben het oprecht gemaakt en we hebben er een goed gevoel over" aldus SBS programmdirecteur Eric van Stade, die in dezelfde zin z'n bek (walg) volheeft van vervagende normen en waarden in Nederland.
Hoe durft die man, die tokkies exploiteerd, een prostituee aan het werk op de achterbank filmt en de aso's van Nederland in hun natuurlijke omgeving voor de camera brengt, het daar nog over te hebben? Dan moet je wel heel veel lef hebben OF het verstand van een gepelde pinda.
Meneer van Stade.... hou eens op met die pulp! We zitten daarop niet op te wachten.
Ik vrees echter dat hij niet stopt voor dat hij financieel wordt aangepakt.
Dus, adverteerders neem ook eens uw verantwoording en stop met reclamezendingen voor- tijdens en na dit soort uitzendingen. Je wilt als bedrijf hiermee toch niet worden geassiocieerd?
We kunnen hem ook gewoon een rekening voor de politie-inzet sturen.
Kijken of ie dan nog zo maatschappelijk betrokken is.

bananenrepubliek | 10-04-05 | 07:32

Ik draai er ff eentje want om dit te begrijpen heb ik wat meer nodig. En het begint door te dringen, langzaam en twijfelend. Iets met een cda-burgemeester, wiettelers, fc db, pedo's, woningbouwcorperaties, goedkope ketama, ghettovorming, sbs, viva la france die dingen zegt die hij/zij niet kan hard maken maar toch heel herkenbaar zijn.
GS mag blij wezen met Rombouts maar Den B. niet. Ik zeg legaliseer die kwekers en luister naar je gemeente maw wanneer gaat Romboudt werken voor zijn geld.

gavrillo | 10-04-05 | 06:00

Ooh ja, en mensen met Wietteelt aanpakken is goed, maar zoiets als een parkeer piloot en een stadshuis wat 6 miljoen te duur is, is net zo goed criminaliteit. Alleen op ander niveau...

Vive_la_france | 10-04-05 | 03:40

@ TheRealShowstopper

Over dat artikel kan ik inderdaad wel wat vertellen; Criminelen jongeren in Den Bosch? Ja dat klopt. Is een héél groot probleem hier. Weet nog van een paar jaar geleden dat er hangjongeren van leeftijd 16/18 bedrijfsinbraken deden, juweliers inbraken en auto inbraken. Geloof me, dat waren en zijn net zo goed Nederlanders. Hoe spijtig ik het ook vind om toe te geven. Weet dat een groepje nederlandse jongeren aangehouden werd voor 383 autoinbraken in een redelijk korte tijd.
Reden daarvoor? Tuig heb je altijd, maar ik denk dat het ook veel te maken heeft met het feit dat jongeren baaldden van het feit dat "allochtonen" jongeren het deden en er mee wegkwamen. Dit gaf de steeds groter wordende Nederlandse groepen jongeren het beeld dat toch niemand er iets om gaf en dat het dus blijkbaar moest kunnen.

Dat Rombouts zo reageerd op dit soort dingen spreekt uit de algehele lamlendigheid van deze man. Deze man staat erom bekend rare laconieke opmerkingen te maken over serieuze problemen in Den Bosch. Mijn voorbeeld van de verdriedubbelling van de jeugd werkeloosheid in Den Bosch is daar een goed voorbeeld van. Daar maakt hij geen werk van, maar van het worden van groenste stad van Nederland wel. A, Den bosch is helemaal niet groen, dus weet niet wie hij omgekocht heeft voor die prijs. B, het geld wat daar mee gemoeit is had toch echt beter uitgegeven kunnen worden om de jeugd aan het werk te krijgen.

Ooh, trouwens al je de rest van de gemeente raad ziet is het ook niet veel;
Een alcolist van Bosch belang en een hoop nietsnutten van andere partijen. Het halve centrum ligt vol met marmer, het stadskantoor is 6 miljoen te duur door een parkeerplaats met automatisch parkeer piloot. Maar geld of tijd voor serieuze problemen zoals de Graafse wijk of jeugd is er niet. Als ik zie hoeveel moeite sommige jonge Marrokanen doen om goede banen te krijgen door hard studeren, maar niet eens eens stage vinden vanwege hun afkomst dan denk ik; Waar is die begeleiding, stimuleren die hap, helpen!! Voorbeeldfuncties creeren! Maar nee, laten afgleiden is wat er gebeurt. De ergenis wordt me soms te veel zoals je merkt....

Vive_la_france | 10-04-05 | 03:17

Al is de warrior nog zo snel, Remkes achterhaalt hem wel!

Belmondo | 10-04-05 | 01:49

Wat wil je horen, wat is het wat je ziet?
Ohh, je wilt voelen.. De pijn en verdriet.
Dan komt de keuze tussen je vrienden en het respect dat je verliest.
Uiteindelijk is het de groep waar je voor kiest.
Zij hebben de macht, geen wet staat hun in de weg.
De rest van het land.... die hebben pech.

Allochtonen zijn mensen en geen klonen van het nieuws van vandaag.
Het falen van het Nederlandse rechters maakt van extremisten vechters.
Het is het huidige klimaat dat van normale mensen extremisten maakt.

Rombouts, was dat nou wel of geen zuivere koffiemerk?

Belmondo | 10-04-05 | 01:32

Nu hebben jullie je eigen South Central.
En géén allochtoon te bekennen dit keer!
"53 Bossenaren zijn niet representatief voor heel Brabant" - De rest van Brabant vindt incest met je stiefdochter namelijk geen punt. Nee, wat ik zeggen wil, is, onthou dat van dat representatief de volgende keer het 'weer' eens 'allochtonen' zijn die negatief het nieuws halen.

veest van pim | 10-04-05 | 01:23

Vol goede moed, straat vol addergebroed.
Niet eens uit je wijk,
TV zenders vol gezeik.
Wat een godvergeten troep,
huisraad, verspreidt op de stoep.
Je bedoelde het niet zo kwaad.
Het was toch.. jou straat?

Zoveel verdriet,
kende je niet,
seks met de dochter van je 2e vrouw,
ach, je nam het niet zo nauw,
Nu staat je straat vol met blauw.
Weggaan deed je gauw.

Als je weet wat je deed,
En het gevoel van leed.
Leert door die levensles,
denk dan bij jezelf SBS6.
Nu scoren en dan snijden
aan je eigen mes.

Artje: "Het is extreem dom volk."
-
In de politiek zullen ze dus geen gek figuur slaan.

Bunt | 10-04-05 | 00:18

@ . BallisticToilet
Let maar op: GeenStijl verovert de wereld en Kouwes verovert GeenStijl ;)

King of controversy | 10-04-05 | 00:13

"Verder heerst er nu een noodverordening die ook preventief fouilleren in de wijk mogelijk gemaakt."

Kouwes mag nu ook al jullie werk doen. Wauw...

BallisticToilet | 10-04-05 | 00:02

Zoals je in elke stad van die domme randdebiele buurten hebt; ook in Assen heeft de burgemeester (Dineke van As, domme doos! ) zich ermee bemoeid, in Groningen, mn woonplaats was de Oosterparkbuurt ook in beeld, die mensen hebben zich relaxt gehouden na afloop, de Grunnse nuchterheid???

fuckje | 09-04-05 | 23:09

@R. van Dijk

Het is extreem dom volk. Zie reactie 20:29.

artje | 09-04-05 | 23:02

@artje; Het is inderdaad wel een beetje makkelijk om sbs6 op deze manier vrij te pleiten van deze ongein, maar er was al een probleem voordat sbs6 in de Graafsewijk kwam filmen dus is het mogelijk dat deze rellen toch waren ontstaan. Misschien wel in mindere mate dan nu het geval is. Toch vind ik dat sbs6 niet maatschappelijk onverantwoord bezig was door dit uit te zenden zelf al zou dat betekenen dat er rellen van zouden komen.
.
Even voor de duidelijkheid: Ik ben geen SBSfan (bestaan die?) maar ik vind het gewoon een hilarisch programma dat er zulke domme mensen zijn zeg!

R. van Dijk | 09-04-05 | 22:53

Slap

BenBack | 09-04-05 | 22:33

@R. van Dijk

Ik doelde op het woord waarschijnlijk.

Beetje makkelijk om SBS6 op die manier vrij te pleiten van hun rol in deze ongein.

artje | 09-04-05 | 22:27

hee van dijk, vanrechts loopt hier al een halve eeuw rond een beetje politesse mag best.

superjan | 09-04-05 | 22:23

@artje; Ja dat zeg je wel heel makkelijk ?LULKOEK VAN DE DAG? maar misschien is het handig als jij je mening onderbouwd want hier hebben we natuurlijk niets aan misschien is jouw mening wel ?LULKOEK VAN DE DAG?
.
@vanrechtsheeftvoorra; Ga jij eens Nederland 3 kijken, sukkel. Het begint er onderhand op te lijken dat de publieke omroep commerciëler word als de commerciële zelf. Ok, een programma wordt niet onderbroken door commercials maar van sms en belspellen en lange reclames zijn ze tegenwoordig ook niet meer vies en ondertussen ook onze belastingcenten opmaken. Tja, dan doe je niet meer alles voor de kijkcijfers zoals sbs6 en andere zenders

R. van Dijk | 09-04-05 | 22:15

is het uur van de retorische vragen weer begonnen Antipartypoeper ?

Draaitafel Demagoog | 09-04-05 | 22:09

100 % van het nieuws (Graafsewijk, Lonsdale-dragers, de Paus etc) gaat over eencelligen. Zijn er nog intelecto's in dit land!

Antipartypoeper | 09-04-05 | 21:54

. superjan
vuist die fase zullen ze daar wel gehad hebben,maarruh je had t ook over brandblussers :)

StyleTTo | 09-04-05 | 21:54

Moet de redactie van geenstijl het wat rustiger aan doen van de dokter?
Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel minder berichten worden geplaatst?

b88k | 09-04-05 | 21:43

wel leuk hoor al dat gegooi met steentjes, bosse bollen en brandblussers, maar zeg eens even. Hoe laat begint het vuistneuken eigenlijk?

superjan | 09-04-05 | 21:23

@R. van Dijk; Ga Nederland 3 kijken, sukkel. Volgens mij mag je van je vrienden niet eens SBS6 kijken. Da's commerciele prut...;-)

vanrechtsheeftvoorra | 09-04-05 | 21:21

Als ik de comments en al het andere zo beluister, lees en bekijk, kom ik maar tot een conclusie: die Rombouts is net zo'n mediageile, zichzelf afrukkende kutburgermeester als al die anderen die een keer een camera voor de smoel hebben gehad. Zoals die Cohen of een Mans van Enschede. Het zijn stuk voor stuk navelstarende en wereldvreemde mannen, die geen enkele weet hebben van wat er echt in hun stad gebeurt. En SBS treft geen enkele blaam. Zr maken programma's voor de kijkcijfers en ze zijn ook nog zo eerlijk dat open toe te geven.

vanrechtsheeftvoorra | 09-04-05 | 21:19

Wie kan een life-stream organiseren , zodat we met eigen ogen kunnen zien wat er vanacht gebeurt?

fuckje | 09-04-05 | 21:15

Rombouts is gewoon pissig omdat ze op tv naar buiten brachten dat zijn zoon een ordinaire junk is. Tja waarheid is hard he`
<br>
<br>
En een balletje vervuilde coke is toch zo gratis gegeven aan die jongen of niet?

RDJ134 | 09-04-05 | 21:14

Dat Burgemeester Wombats de 1ste burger van die stad is zegt veel over zichzelf huh,om SBS6 te laten filmen in de beerput van zíjn stad.

StyleTTo | 09-04-05 | 21:10

Staat dat fijne stuk TV-entertainment al ergens online? Ben nou wel erg benieuwd naar die aflevering!

Lepo | 09-04-05 | 21:10

Heftige afzettingen... ben er zojuist gewoon een paar straatjes omheen gereden omdat ik geen trek had in een controle.

DeKeet | 09-04-05 | 21:10

Keurig! Hoewel het inderdaad waarschijnlijk vooral is om zijn eigen hachje te redden, is dit tenminste iemand die snapt hoet het moet. je vraagt je natuurlijk wel af waarom er een uitzending van b-film exploitant SBS-6 voor nodig is en hoe het in eerste instantie zo ver heeft kunnen komen. Tuig moet je aaien met de wapenstok. Ik ben tegen een politiestaat maar die paar hardrijders mogen van mij rustig doorscheuren als justitie zich eindelijk eens bezig ging houden met het vervolgen van echte criminelen en ander tuig zoals vastgoedmagnaten en babyboomers. Dit soort acties zet meer zoden aan de dijk dan 10 campagnes met lieveheersbeestjes. Nu nog erachter zien te komen dat de zogenaamde "allochtone" jongeren eigenlijk ook gewoon Nederlanders zijn en overeenkomstig behandeld dienen te worden (hard optreden) en misschien komen we nog wel ergens.

houdoe en bedankt! | 09-04-05 | 21:10

@R. van Dijk

"Ik vind niet dat sbs6 maatschappelijk onverantwoord bezig is. Als sbs6 deze rapportage niet had uitgezonden waren deze rellen waarschijnlijk toch wel uitgebroken".

LULKOEKJE VAN DE DAG!

artje | 09-04-05 | 21:05

Ik vind absoluut niet dat sbs6 maatschappelijk onverantwoord bezig is. Als sbs6 deze reportage niet had uitgezonden waren deze rellen waarschijnlijk toch wel uitgebroken maar dan hoorde de rest van Nederland dit niet, omdat het allemaal binnen de hekken van de Graafsewijk of Brabant was gebleven!

Misschien een goed idee als die Burgemeester Rombouts op werkbezoek gaat naar Israël om zich te laten informeren hoe die Israëli?s gebieden afsluiten?

R. van Dijk | 09-04-05 | 20:54

Het grauw is bezig met een schitterende come-back zo te horen. Daar waar ze zich vroeger mengden onder het stadsproletariaat, en verwelkomt werden door de kameraden, nu raakt het grauw meer en meer geisoleerd, en krijgen ze wat ze verdienen. Dames en Heren, er gebeurt hier in Den Bosch niets nieuws, maar iets wat al zo oud is, dat we het vergeten waren...

King of controversy | 09-04-05 | 20:35

Heb donderdagavond gekeken naar de uitzending. Was alles behalve verbaasd over de onwaarschijnlijke domheid van dit vullis. Heb een aantal jaar spreekuur gedraaid bij een sociale dienst. Dit blanke tuig opent de post niet of te laat, met als gevolg dat ze worden afgesloten door NUON en hun woning worden uitgezet door de woningbouwvereniging. Denk nou niet dat ze ervan leren. Welnee, 't is de schuld van de bank, de overheid en andere instanties. Geen enkele vorm van zelfkritiek en maar zuipen, gokken en zwanger worden van de buurman of een verre neef. En als het ze niet bevalt, dan rammen ze erop los. logisch toch?! Heb door de uitzendingen van SBS over de wijken in Groningen en Denbosch kunnen zien hoe het leven er achter de voordeur uitziet. Heb er schouderophalend kennis van genomen. Nogmaals, was alles behalve verbaasd.

artje | 09-04-05 | 20:29

Weet nie of ik de enige bosschenaar hier ben, maar ik vindt het schandaling dat iedereen roept dat ie een top burgemeester is en dat ie over burgemeester moet worden.
Die vent zat te eten toen Boeleij (2000 geloof ik) in onze stad werd neergeschoten. Terwijl de rellen volop bezig waren zat meneer zijn snitzel te eten. En na paar uur ging ie toch maar is informeren wat er aan de hand was.
Als het volk mag kiezen, wordt hij niet opnieuw burgemeester.

En die p3do moeten ze aan de put op de markt laten bungelen...

martijnb | 09-04-05 | 20:22

die vrijdagavond in die wijk aan het rellen waren dat waren marokanen die van buiten de wijk kwamen.

Warrior | 09-04-05 | 20:10

He parodoxje als het je niet bevalt ???
Er zit een knoppie an je komputerdoos en die heet aan en vooral UIT!!!!!!!!!!!!
Uw vmbo mongeal at your service

endeldarm | 09-04-05 | 20:01

www.rombouts.nl/ Klik and i'll rest my case
je ziet alles is zijn eigenbelang

NOG N FEESSIE BOUWEN ROMBOUTERSE
loop hier ook al helemaal leeg van

endeldarm | 09-04-05 | 19:58

@ superjan 09-04-05 @ 19:33

Cage fighting?

TheRealShowstopper | 09-04-05 | 19:37


@judith> jaaa ik denk dat president Hoxha een klein erectietje niet kan onderdrukken na zoveel gevlei

superjan | 09-04-05 | 19:36

@ superjan

"In totaal heeft de politie vrijdagavond 57 mongeaulen opgepakt, hiervan kwamen er 44 van buiten de wijk"

King of controversy | 09-04-05 | 19:35

onbegrijpelijk... Die bosche bollen die die rellen trappen, wonen toch IN die wijk. wat heeft het dan voor zin om de wijk af te sluiten?

superjan | 09-04-05 | 19:33

@.Vinsbergen

Inderdaad, zie ook deze omschrijving:

"Hierdoor bereikt GeenStijl lezers die extreem kritisch kijken naar media en de wereld om hen heen. Onder de grotendeels hoger opgeleide lezers bevinden zich veel opiniemakers, waaronder journalisten, managers en politici. GeenStijl opereert op het scherp van de snede."

Als sommigen hun lommschoolpraat voor zich houden en naar www.fok.nl optiefen. Ik heb het aardig gehad met sommige opmerkingen.

paradoxical | 09-04-05 | 19:16

@omni
Ach ja, 'spraakmakende televisie' mag wat kosten, niet waar? Vertel eens over je onderzoek naar Rotterdam-Hillegersberg? SBS heeft een prachtige aanleiding gecreëerd om de boel te laten escaleren. Je gebruikt precies hun verweer: het was al een teringzooi, wij hebben het alleen even gefilmd. Je zou bijna gaan denken dat er nobele gedachten achter zitten: 'SBS waarschuwt u voor naderend onheil'. De stekker eruit bij die hoerenzender!

Queedo | 09-04-05 | 19:15

Jammer dat ze nooit samen geschoold zijn.
Ik krijg spontaan vlekken als ik naar dit soort luizen zit te kijken. Hebben geen werk maar wel een uitkering.En kosten ook nog een berg pecunias omdat ze dagelijks de boel verzieken. Hek er omheen laten staan en nooit meer weghalen.
De enige die daar aan verdient is een brouwer van kudtbier.

Veldwebel | 09-04-05 | 19:11

Waar kunnen we meeluisteren op de scanner?

ressiv | 09-04-05 | 19:05

Wat een onzin ... in pak'em beet Rotterdam-Hillegersberg of Amsterdam-Zuid zou geen enkele televisieuitzending tot rellen, bedriegingen, molestaties en andere ongeregeldheden hebben geleid: dat dat in de Graafsewijk wel gebeurd ligt zeker NIET alleen aan de (TV)programma's van SBS. De spanning stond al voor die uitzending op de wijk: de uitzending heeft slechts het lont in het vat gestoken.

Een deel van de aldaar wonende burgers heeft met hun leefwijze en karakters voor de opbouw van de spanning gezorgd, de overheid heeft daar nooit adequaat op geregareerd. Nu er eenzijdige berichtgeving van SBS komt gaat het mis .... da's dus een hele beperkte verantwoordelijkheid van SBS.

omni | 09-04-05 | 19:04

Excuses voor de typfout in mijn vorige post, de volgende keer beter lezen.
*-m, by the way

Vinsbergen | 09-04-05 | 18:59

Ja, laten we een hek om Brabant en Limburg zetten.. Nee wacht, zullen we Rotterdam ook maar onder laten lopen, want tja, Michiel Smit heeft daar ten slotte een zetel in de gemeenteraad.

Wat een onzin allemaal. De gemmiddelde reacties op dit artikel laten zien hoe diep we met zijn allen zijn gezonken, en ik kan u mededelen dat dit héél diep is.

Vinsbergen | 09-04-05 | 18:57

@. paradoxical
vriendin?? eelke??
wie wil zo'n stakker nou als vriendje
als ie net van die lompe opmerkingen maakt als hier dan komt ie nie ver.

@iedereen die over brabant en limburg nepopmerking maakt
Get a life stakkersss, net of jullie provincie zo lekker is, stel kk scheinheilige

slice | 09-04-05 | 18:55

nedersafari .. mi like !

Draaitafel Demagoog | 09-04-05 | 18:51

je kan natuurlijk ook een paar antillianen,turken marokanen en ander gespuis uit de randstad een jaartje in een wijk langs die wijk in den bosch duwen, dan weet ik zeker dat het probleem zich zelf binnen 2 maanden heeft opgelost

perfection | 09-04-05 | 18:47

@. Vive_la_france
je kan nu wel over Rombouts zitten te zeiken, maar volgens mij is dat een ander probleem.
Het gaat hier over bevolkingsgroepen, waar wat mij betreft verplichte sterilisatie op mag worden toegepast. Jezus, wat een inteelt!.
Als de regering mensen het land uitzet; begin dan met dit soort volk en laat wat welwillende asielzoekers blijven.
Of Rombouts ze aanpakt of een andere lul, interesseert me niet asl ze maar worden uitgeroeid. En dat Rombouts hier voor een harde aanpak is pleit alleen maar in zijn voordeel.

collapse | 09-04-05 | 18:44

waarom gebeurt dat niet gewoon met heel brabant? en limburg.
. eelke

Wat lul je nou man?
Jij bent cker zon schijnheilige stakker die nooit wat fout doet, waar nooit wat gebeurt, die iedere zondag vooraan in de kerk zit en als toppunt vooraan bij de uitvaart van de paus aanwezig was.
Jij met je Kut afsluiten van brabant en limburg.
Ga lekker aan je pikkie trekken lekker cyberschijnheilig doen en je ID maar lekker verbergen want zo durft menig GS-er wel een opmerking te maken

slice | 09-04-05 | 18:43

Ik wordt gewoon helemaal witheet van die Rombouts. Wat is dat een vreselijke klootzak. Ik vond het zielig voor hem toen ze daar in zijn tuin stonden in dat programma, maar na dat stuk van therealshowstopper te hebben gelezen denk ik meer van dat ze dat huis maar afbranden.

Ik bedenk me nu net iets:

ROMBOUTS = AD MELKERT

Ze lijken in alles op elkaar, dat rombouts ook maar aftaait naar Amerika.
Kuthond dat het is.

Vive_la_france | 09-04-05 | 18:32

SBS BROADCASTING B.V. is zich bewust van haar maatschappelijke plaats in de Nederlandse samenleving en heeft daartoe een gedragscode ontwikkeld waarin belangrijke zaken rond verantwoord televisie maken zijn geregeld. Elke werknemer en producent die voor het station werkt dient zich daaraan te houden. Natuurlijk hebben zowel SBS 6, NET 5 en VERONICA een redactiestatuut.

bron: www.sbs.nl

Queedo | 09-04-05 | 18:30

We zijn geen politistaat.... maar als mensen als Rombouts het voor het zeggen krijgen, drijven we wel die kant op ben ik bang...

Unplugged | 09-04-05 | 18:23

Limburg los van Nederland! YES!
Kut, nu ben ik het met Rzr0 eens!

Lucasdelinkselul | 09-04-05 | 18:21

@ Njerd 09-04-05 @ 18:13

en wanneer was jij voor het laatst in pak-em-beet N.Korea?
Daarbij, je moet niet kijken naar hoe andere landen achterlopen, maar hoe wij de zooi beter kunnen gaan laten lopen. Jouw redenatie komt neer op: wij hoeven niks aan kanker te doen want elders gaan ze dood van de dorst.
Wakker worden

Thygros | 09-04-05 | 18:19

@. eelke
Achterlijke mongool.. Dat er hier relatief veel idioten wonen wil niet zeggen dat iedereen achterlijk is. Tief p met je compleet nutteloze commentaar en ga je mamma/pappa/vriendin vervelen.

paradoxical | 09-04-05 | 18:17

Mensen die opperen dat we in een politiestaat leven zijn zeker dezelfde mensen die met 'walging en afschuw' reageerden op de beelden vanuit het Maagdenhuis, alwaar een paar studenten een tikje kregen met een wapenstok..

(Met andere woorden: Nederland een politiestaat? Nou, nee.. Kijk es om je heen naar landen als pak-em-beet N. Korea.)

Jerd | 09-04-05 | 18:13

Ik hoop ook dat rombout burgemeester wordt van Uden, dan zijn wij er tenminste vanaf.
Nog nooit zo'n mediageil figuur gezien als hem.
Eerst de wedstrijd van Fc Den Bosch verbieden, daarna een heuse persconferentie beleggen voor wat relletjes die in Amsterdam of Rotjeknor dagelijks voorkomen, en nog niet eens de plaatselijke media halen.

De (voornamelijk marokkaanse) jeugd terroriseert dagelijks de wijken in Den Bosch, maar daar doet meneer niks aan, want daarmee scoort ie alleen maar minpunten, want dan is het discriminatie.
Enkele weken geleden is er het resultaat van een onderzoek naar criminele bendes gepresenteerd.
Hier kwam rombout niet zo héél gelukkig uit te voorschijn, en nu grijpt hij dit aan als afleidingsmanoeuvre.

Het wordt tijd dat deze mediahoer zijn conclussies trekt en opstapt.
Van mij mag hij naar Uden gaan, maar ik denk dat 'ie' een baantje bij de NOS ambieërt.

dnuts | 09-04-05 | 18:10

Hahaha wat een knurft we leven (nog) niet in een politiestaat.

Adam Smurry | 09-04-05 | 18:06

@Thygros 09-04-05 @ 18:02

Toch wel, hij heet tegenwoordig Jan Marijnissen.

TheRealShowstopper | 09-04-05 | 18:05

Volgens Rombouts is de politie de baas in de stad..... ik maar denken dat NL een democratie is waar het volk de baas is..... mmhh dan zal sinterklaas ook wel niet bestaan

Thygros | 09-04-05 | 18:02

Waarvoor haal je anders `n stiefdochter in huis???

Alhoewel?
Huis???

Dr.D | 09-04-05 | 18:01

He Mongeaul, helemaal mijn idee. Laat die aso's lekker dollen, dat was in mijn tijd al (neukend lang geleden). je hoort nooit ene reet over die kankermarokkoos die hele buurten verzieken. Geef mij maar zo'n lekkere Nederlandsche volksbuurt. Pilsie, van Kooten ?

Dirrek | 09-04-05 | 17:56

SBS6 de schuld geven is wel heel erg makkelijk. Ik heb het betreffende programma niet gezien (ik zit ook niet te wachten op dit soort pulp), maar de echte oorzaak van de rellen ligt natuurlijk niet bij SBS. Dan kun je het journaal ook wel aanklagen voor alles en nog wat.

TheRealShowstopper | 09-04-05 | 17:53

Waarom alleen een hek om brabant en limburg? What abouth friesland, groningen drente, zeeland, overijsel? Of nog beter gewoon een hek om de randstad; dat zal ze leren die provinciale mongeaulen...

stretch | 09-04-05 | 17:52

Nu Kanaleneiland nog, oh stom daar wonen onze troetelallochtonen en die doen niks verkeerds.

Mongeaul | 09-04-05 | 17:50

Gisteren was ik daar in de graafse wijk,
nou als dat al rellen zijn weet ik het ook niet meer.

Waren een paar jongeren die naar continue langrijdende ME busjes een steen gooiden en dan keihard wegrenden. Was maar een heel klein groepje mensen die echt wat deed. Rest stonden buurtbewoners gewoon voor hun deur te kijken.

Rombouts een goede burgemeester????
Ik kom uit Den Bosch en Rombouts is echt een van de slechtste burgemeester die je maar kan krijgen.

Als je ziet wat een geld verspilt wordt in het stadhuis (inclusief stadkantoor dat 6 miljoen te duur was):

-Pakjes met taxis laten bezorgen
-Papieren van en naar huis laten brengen met taxis
-Gigantisch dure etentjes na een simpele vergadering voor alle wethouders en burgmeester.

En op zaterdag is er vrijwel niks te doen in de stad omdat cafe's en disco's geen nachtverginning krijgen omdat meneer Rombouts daar niet zo van houdt. Dat past niet bij het imago van den bosch. Tijdens een interview over de gekozen burgemeester bleek hoe bang hij was zijn baan kwijt te raken, omdat hij weet dat niemand hem mag.

Vive_la_france | 09-04-05 | 17:49

"Deze Rombouts moet burgemeester van Uden wonen." - ff zeiken...:)

de razende chileen | 09-04-05 | 17:37

Lekker afschuiven op SBS6 het zijn een stel schijtbakken daar. Laat ze eerst het daadwerkelijke probleem oplossen.

Adam Smurry | 09-04-05 | 17:35

Limburg afscheiden van Nederland? Prima plan!

Limburg Los!

rzer0 | 09-04-05 | 17:25

alles op slot en de sleutel weg gooien

leejoo | 09-04-05 | 17:23

SBS aanklagen en voor alle schade die ze veroorzaakt hebben uit winstbejag laten vergoeden.
Simel. Dit soort "journalistiek" roei je alleen uit door ze direct aan te pakken en hun harder in hun portemenne te treffen als wat ze binnenhalen aan reclame gelden. Want daar gaat SBS alleen maar om. Kijkcijfers. En als dat ten koste van anderen gaat... ach.

Is van een niveau als dat je even vraagt of er op de camera gelet kan worden terwijl ze aan het werk zijn:

menorca.infotelecom.es/~caninternet/Sa...

Return of the Beasjt | 09-04-05 | 17:21

willen alle snackbar-racemongeaulen zich om 20.00 melden bij de mc-donaldduck want we kennen weer lekker scheuren op de rondjesweg van die bossche bollentjes
Die wouten hebben toch geen tijd voor speedcontroles vanavond enne vergeet vooral niet om breazers mede te nemen
By the way wie gaat die grafzooi in die grafwijk eigenlijk opruimen?? enne vooral
wie mag dat gaan betalen??
Is er nog wat verhaalsbijstand mogelijk oppermongeal Rom boutenlegger???

endeldarm | 09-04-05 | 17:16

Mja, sorry, maar de schrijffouten in dit artikel is wel heel erg. Teveel gereld gisterenavond?

Yzord | 09-04-05 | 17:16

Dit alles zou niet gebeurd zijn wanneer SBS geen programma's zou maken die een belediging zijn voor de verstandelijke vermogens van Nederlanders. Oftewel van de buis ermee, nee wacht nog beter, helemaal van de kabel af met die campingzender.

Need for Speed | 09-04-05 | 17:15

> waar dankzij SBS6 rellen uitbraken...

Ja, als je aan een puistje krabt komt er pus uit. Gek he?

Maar dat puistje zit er wel al een hele tijd... En een Gronings puistje en een Schevenings puistje...

Hees | 09-04-05 | 17:08

Toevoeging: Dat laatste was uiteraard ironisch bedoeld. Afreageren is NOOIT goed. Neit doen dus...

ziel | 09-04-05 | 17:03

De boel vergrendelen... als ultimum remedium misschien tijdelijk nuttig om de koffievlek niet verder te laten vloeien...
Weer een vorm van symptoombestrijden...(zie vorige topic Michiel Smit)

Maar het HAD niet zover hoeven komen. Zoiets noem je preventie. De essentie aanpakken om zo dit soort taferelen te voorkomen. Zorg voor elkaar, ook voor minima.

Lijkt me goed idee om de elite Nederlanders nu ook eens hun ogen te laten openen voor hun 'hulpbehoevende' mede Nederlanders die figureren op Tokkie niveau. Eerst maar eens de NL-ers in toom houden/opvoeden/betrekken,etc. alvorens af te reageren op andere volkeren...

ziel | 09-04-05 | 17:02

Rombouts snapt er helemaal niks van. Hij wil alleen maar media aandacht. Eerst door de wedstrijd FC Den Bosch te verbieden en nu door hard op te treden in de graafsewijk. Hij trekt hard aan zn pikkie als hij dit soort berichten leest.

FCDB | 09-04-05 | 17:01

Deze Rombouts moet burgemeester van Uden wonen. (worden?)

Amat-victoria-curam | 09-04-05 | 17:00

@Mongeaul, dan was het ook niet op TV geweest, ik heb nog geen aflevering gezien (en die komt ook niet) over A'dam Bos en Lommer ofzo.

Masterdammer | 09-04-05 | 16:47

Neerlands eerste echte ghetto?

apostrofje | 09-04-05 | 16:47

He, internet, gezellig!!

a3aan | 09-04-05 | 16:46

wat wil je anders met die kubo's ?

Actual_NERD | 09-04-05 | 16:45

Ben ik nou de enige die ziet dat we hier ondertussen een politiestaat krijgen? Dit maakt me zo triest (dit en Koekiemonster die op dieet moet)

Thygros | 09-04-05 | 16:44

Als die blanken Marokkanen waren geweest had die burgemeester nu waarschijnlijk thee gedronken of ze een clubhuis gegeven.
Typisch.

Mongeaul | 09-04-05 | 16:42

hahahahah superlol die man begrijpt het tenminste,moet in heel nederland zo gaan gebeuren en en dan n reallive soap van maken das pas top tv....

babygirl | 09-04-05 | 16:39

Cohen gaat rustig nog een kopje thee drinken...

Masterdammer | 09-04-05 | 16:35

Heee Lucas, is dit niet iets voor jou? :-)

@http://werkschuw.neplog.nl/

TheRealShowstopper | 09-04-05 | 16:31

-weggejorist-

Bloodzone | 09-04-05 | 16:30

Ja id vraagstaart, klote randstad, hek eromheen, hebben we van jou ook geen last meer!

Masterdammer | 09-04-05 | 16:26

De mensen die daar een beetje relletjes gaan staan schoppen, zijn gewoon dieptriest. Ze hebben ook weer wat op televisie gezien hoor... BAH!

Me_Celleke | 09-04-05 | 16:24

Commercieel exploiteren die wijk. Hekken, toegangpoort, kaartjes verkopen. Lekker veilig vanuit je auto op neder-safari....

HarryMT | 09-04-05 | 16:22

@ eelke: Ooit van het begrip 'etnische zuivering' gehoord? Vast niet. Nou, daarom.

krullenbol | 09-04-05 | 16:20

En dan nog eens wat, Fleischkäse: 53 Bosschenaren zijn niet representatief voor heel Brabant. En ik kan me voorstellen dat een hoop van die relschoppers uit de randstad komen, net als met carnaval. Optiefen met die gasten!

vraagstaart | 09-04-05 | 16:19

waarom gebeurt dat niet gewoon met heel brabant? en limburg.

eelke | 09-04-05 | 16:18

Hier kan J.Cohen wellicht nog iets van opsteken.

Mazzeltov | 09-04-05 | 16:18

hulde!

preventief - naja preventief - ruimen die hap!

k0bus | 09-04-05 | 16:17

Kut. Wat moet ik nou vanavond gaan doen?

vraagstaart | 09-04-05 | 16:16

Rombouts for MP!

krullenbol | 09-04-05 | 16:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken