Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV goes Griekenland IV. SIRTAKIPOLONAISE!

Slot van het geestigste drama in het moderne politieke toneel. Dronken linksmensen op een plein die vieren dat ze Brussel en Merkel gaan slopen. En VanLeeuwen daar dan bij in een poging tot sirtaki. Alle stemmen zijn nog niet geteld. Voor wereldheerschappij komen die troika-haters misschien een of twee zetels te kort. Maar wat een feest voor die enthousiaste taxontwijkers en fiscusfröbelaars. Hell, vanavond mag het. Want morgen moeten ze aan het werk van Tsirpas wegens einde troika. Hahaha. As if. Ondertussen jumpt de euro het ravijn in, is er een field day voor de koppenmakers van de Britse pers, en loopt het in Brussel dun uit de sterren. Voor nu lekker feesten, en morgen gezond weer op. Καληνύχτα

Reaguursels

Inloggen

En zitten de verantwoordelijken voor het fingeren van de boeken al achter tralies????

Pindakaas Piet | 27-01-15 | 06:40

Griekenland, stevig op weg naar een 3e-wereldland, doe zo voort. Voordeel: goedkoop reizen naar GR

Ozon | 26-01-15 | 15:19

wat verwacht werd is gebeurd.
de grieken willen hun schulden niet meer betalen,wie volgt.
er is maar 1 oplossing voor de grieken uit de eu zetten
anders komt er een ketting reactie.
de regering van eu aanbidders moet ook ter verantwoording geroepen worden.gokken met gemeenschapgeld,steeds maar bezuinigingen doorvoeren.
of moeten we griekenland weer steunen met een paar miljardjes,kunnen de ouderen wel pensioen voor inleveren.
kwibus heeft al splinters tussen de nagels van de lege schatkist
de accijns op benzine kan ook nog wel wat omhoog
zal de eu piramide nu eindelijk instorten

soledad | 26-01-15 | 12:37

@Zure Sigaar...11:36
.
Uw beeld van oorzaak en gevolg is ernstig verstoord. De oorzaak van het probleem zijn de houders van staatsmacht geweest...Hadden deze lieden niet zulke enorme schulden aangegaan over de ruggen van de Griekse bevolking, dan was er economisch geen probleem geweest...
.
Dan hadden de houders van staatsmacht in de afgelopen jaren niet nog meer hoeven lenen om de eerder gegraven putten te dempen...Hadden de houders van staatsmacht niet massaal koopkracht (nodig voor productiviteit) van burgers hoeven stelen via belasting...En hadden de Griekjes happy hun olijfjes geexporteerd, in vrede en relatieve welvaart, want de private schulden van de Griekjes zijn 2/3 lager dan in Nederland.
.
Het zou voor houders van staatsmacht ten strengste verboden moeten zijn om meer geld uit te geven dan er binnenkomt! Dan was er nu geen probleem geweest of in ieder geval een vele malen kleiner probleem.
.
Oorzaak...en gevolg. Overheden moeten terug de kooi in en draconisch worden beperkt in hun bevoegdheden. Het zou de oplossing zijn voor 90 procent van de hedendaagse problemen.
.

.

De Libertariër | 26-01-15 | 12:24

De politiek heeft enorme fouten gemaakt met EU en Euro.
Eruit stappen is nog de enige en onontkoombare weg om nog enigszins wat te reden van ons welvarende land.
Een parlementaire enquete is het enige middel de politiek duidelijk te maken dat zij verantwoording moeten nemen voor hun onverantwoord dwalen in een democratie.

GuusBert | 26-01-15 | 12:21

Ik snap die Grieken wel. Hun overheid heeft alles verpest, maar het volk mag krom liggen. Datzelfde staat hier ook te gebeuren. Of betaalt u met plezier meer geld voor slechtere zorg? En al die andere lastenverzwaringen die ons verkocht worden als bezuinigingen?

Piet van het Padje | 26-01-15 | 11:55

ze als volk niet alleen flink de schouders moeten zetten onder het opkrikken van hun economie...
deraderendraaien | 26-01-15 | 08:35
*
Wensdenken, mijn waarde. Als 'schouders er onder zetten' in de genen van de Hellenen had gezeten had hun economie er heel wat beter uitgezien en was corruptie en cliëntelisme niet de basis van het bestaan geweest. Net zo als veel Nederlanders denken dat ze door Wilders het paradijs worden binnengeleid hebben Grieken massaal op Syriza gestemd. Een beweging die meer een verbond is tussen allerhande linkse clubjes dan een hecht gestructureerde partij. Met een voorman die volstrekt geen bestuurlijke ervaring heeft en al bezig is zijn eerdere toezeggingen terug te draaien. De Grieken krijgen de rekening nog gepresenteerd en de EU zal gewoon blijven bestaan. Iedereen die denkt dat met Syriza de bijl aan de EU is geslagen is naïef.

Zure Sigaar | 26-01-15 | 11:36

Die Grieken denken dat ze nog wel een potje kunnen breken met Europa. Ik ben benieuwd of de subsidiekraan nu definitief dicht gaat, maar dat zal wel weer niet. De regeltjes zullen wel weer zodanig zijn dat ze nog altijd 'recht' op subsidie blijven houden.

Suerte Piet | 26-01-15 | 11:23

Wij in Nederland betalen altijd netjes onze belasting en van dat geld werden de belastingontduikingen in Griekenland gefinancierd.
Nog geen "dank je wel" voor al die miljarden. Greece hadden al graatmager in de goot gelegen zonder al die infuus euro's. En nu laten die sirtaki's ons hun gesubsidieerde achterkant zien en weigeren straks terug te betalen. Wat een ondankbaar kutvolk.
De bezuinigingen gaan weer op de helling dus in no time lopen straks de tekorten weer op. Ik zeg alles terugbetalen en opgerot uit de Europese unie. Ongezien de tyfus en derde wereld status gewenst.

Peshmelba | 26-01-15 | 11:07

@ecologiste | 26-01-15 | 07:07

Corruptie is er altijd geweest en zal er altijd zijn, ook in het EP. Het is alleen zo ondoorgrondbaar als de pest en daarom hoor je er weinig van. Sterker nog er is een direct verband tussen de weinige media aandacht en corruptie: dash.harvard.edu/bitstream/handle/1/88...

decadent degeneraat | 26-01-15 | 11:05

@ ecologiste | 26-01-15 | 07:07
Hoezo terugkeer naar corruptie? Corrupt zijn die (EU)politici toch allang?

PisFinger | 26-01-15 | 10:52

Een grote overwinning voor de EU...Nu kan worden gestart met de volgende fase: het kwijtschelden van de schulden, socialiseren van de gevolgen en het uitschakelen van nationaal financieel beleid ('zie je wel, dit was niet gebeurt als de EU controle over de nationale begrotingen had')....
.
Totale verelendung is het doel en ze zullen het krijgen ook. Zolang bevolkingen zich niet direct gaan realiseren dat overheden an sich het probleem zijn (en niet wie haar besturen), fietsen 'we' zo een dictatuur in.

De Libertariër | 26-01-15 | 10:51

Muxje | 26-01-15 | 00:22
Ik denk niet dat de Grieken een Grexit willen. Ik heb zelfs hoop, dat die nieuwe president juist wel een keer het mes zet in de rijken, rederijen en andere belasting wanbetalers. De rekening moet toch betaalt worden... Of zouden ze echt gewoon nog meer schulden nemen (tegen het lekkere lage tarief) en bovendien, die 60 miljard per maand van ECB moet toch ergens heen...
(/* ik ben in een hoekje alvast aan het huilen)

PisFinger | 26-01-15 | 10:49

Een week geleden werd de linkse club die nu gewonnen heeft in het nieuws, ultra-links of extreem-links genoemd. Nu zijn ze gewoon links geworden in de media.
"Het kan verkeren", zei Brederode.

Mantisomantis | 26-01-15 | 10:07

Om het grapje nog maar een keer te herhalen: De volgende acceptgyros vanuit Brussel liggen al klaar, het enige wat nog ingevuld moet worden is het bedrag dat een ieder van de lidstaten gedwongen wordt in te te vullen.
Maakt u geen zorgen, chantage werkt in de EU.

Jan van de Biertent | 26-01-15 | 09:58

Had iemand echt de illusie dat het geld dat er in ingepompt is, ooit terug zou zijn gekomen ? Ik niet. Geen moment. Dus wat dat aanbelangt zal er niks veranderen. Dat geld waren we toch kwijt.

Bigi Bana Boy | 26-01-15 | 09:24

Als de Grieken voor de Spanjaarden,Italianen en Ieren een voorbeeld willen zijn,zullen ze als volk niet alleen flink de schouders moeten zetten onder het opkrikken van hun economie,maar ook vanuit deze basis een behoorlijk belasting systeem moeten neerzetten.Ik hoop van harte dat het hen zal lukken,want dan zullen zelfs hier misschien wat meer D66 stemmende oogjes open gaan.

deraderendraaien | 26-01-15 | 08:35

Daar gaan onze pensioenen.

Muggenmepper | 26-01-15 | 08:29

EU Commissievoorzitter Barroso moest vanmiddag verantwoording afleggen in het Europees Parlement over de schijn van belangenverstrengeling die hij over zich afgeroepen heeft. Barroso heeft in augustus, toen hij al was aangewezen als nieuwe Commissievoorzitter, een vakantie genoten op het privé-jacht van de steenrijke Griekse reder Latsis. Een scheepswerf die zijn eigendom is, kreeg een maand later staatssteun ter waarde van 10,3 miljoen euro.
.
www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.p...

Piet Karbiet | 26-01-15 | 08:28

Allemaal leuk voor ze maar ik ben bang dat de hardwerkende noord-europeaan de rekening mag betalen van deze verkiezingsuitslag in Griekenland.

sinar2 | 26-01-15 | 08:27

Spelen met vuur is prima, maar niet gaan janken als het mis gaat he?

subsidistan | 26-01-15 | 08:19

Tsja, als je geen welvaart brengt maar wel armoe en oorlog krijg je dit, Peggol.

Piet Karbiet | 26-01-15 | 08:14

Tsja ... beter dit dat die Gouden Dageraad.

Bigi Bana Boy | 26-01-15 | 08:13

Misschien kan Dijsselbloem de stinkendrijke Griekse reders die nooit belasting hoefden te betalen aanbieden dat ze voortaan in Nederland geen belasting hoeven te betalen, dan hebben wij ook weer eens een handelsvloot (die geen belasting betaalt).

simpelman | 26-01-15 | 08:13

Een overwinning voor anti-Europa. Me lijkt dat men het Europa verhaaltje verkeerd heeft uitgelegd aan de Grieken en dat ze het niet snappen......

Andersdenkend | 26-01-15 | 08:04

Een rake analyse door de Griekse socioloog Michael Kelpanides die bang is dat Griekenland nu het laatste beetje respect en geloofwaardigheid in het Westen zal verliezen".
"Syriza vertegenwoordigt de terugkeer naar corruptie"
Een gesprek over de snelle opkomst van een splinter partij tot de sterkste politieke kracht.
www.faz.net/aktuell/politik/ausland/eu...

ecologiste | 26-01-15 | 07:07

Ik ben bang dat het weer hetzelfde liedje wordt, maar dan nog erger want zelfs een ezel stoot zich niet voor de tweede keer aan dezelfde steen. Met andere woorden van de drup.... in de regen!
Excuses dat ik nu voor velen hun hoop, hun droom verstoor.
Maar wie weet zit ik er wel helemaal naast. We zullen zien.

ecologiste | 26-01-15 | 07:03

Als ze eerst ons geld terugbetalen mogen ze daarna de euro uit.

Vogelbeest | 26-01-15 | 06:39

-weggejorist-

WirMachenMusik | 26-01-15 | 03:55

WirMachenMusik | 26-01-15 | 03:24
Excuseer, Mikis Theodorakis natuurlijk.

WirMachenMusik | 26-01-15 | 03:54

Ter herinnering hier twee verzetshelden tegen het door de Amerikanen in de zeventiger jaren geïnstalleerde kolonelsregime. Theo Theodorakis en Melina Mercouri, die toen beiden gevangen genomen werden, maar later toen de PASOK (tot nu nog steeds europese broederpartij van de PvdA) nog niet zo corrupt was, minister werden.
www.youtube.com/watch?v=hO4NWoj1o-0

WirMachenMusik | 26-01-15 | 03:24

necrosis | 26-01-15 | 02:44
Misschien zijn de meeste rechtse reaguurders op weg naar Griekenland om daar een linkse belastingsontduikingspartij toe te juichen.
Bakoenin en zijn volgers.

Jan Dribbel | 26-01-15 | 03:04

We mogen hopen dat dit uiteindelijk iets goeds gaat opleveren, zoals grexit, nexit, of britxit.

Echter, de mafkezen in brussel zullen er wel alles aan gaan doen om deze chaos met de euro in stand te houden. Dan blijken ze namelijk ineens *wel* verassend veel daadkracht te hebben. Maar dat zien we alleen als hun eigen pluche plekje in gevaar komt.

Koek Bakker | 26-01-15 | 02:57

Zo dus. Even speculeren hoe Dijsselbloem de Griekse schulden gaat afschrijven.
- Een euro extra accijns op brandstoffen, tabak en alcohol
- Verhoging van het eigen risico in de zorg met 10%
- BTW-verhoging naar 25%
- Voorheffing op de nog af te dragen pensioenpremies
- Kortingen op toeslagen
- Afschaffen van de hypotheekrenteaftrek
(Vult u maar aan - en bedenk daarbij: voor een ambtenaar is het verlagen van de uitgaven per definitie geen optie.)

En aangezien Brussel ons een hogere heffing gaat vragen om hun tekort door de Grexit op te vangen kunt u uw borst alvast natmaken: er komt daarna nog meer aan.

(Oh ja, u mag in Maart naar de stembus. Voor de provincie - en eerste kamer.)

Stormageddon | 26-01-15 | 02:54

Zijn de reaguurders inmiddels op?
Het is zo stil hier....

necrosis | 26-01-15 | 02:44

DerUnterMensch | 26-01-15 | 02:05
Je vergeet het door de Amerikanen geinstalleerde kolonelsregime uit de zeventiger jaren. Ja en daarna heeft de door en door corrupte broederpartij van de PvdA, PASOK steeds meegeregeerd. Maar die zijn nu gelukkig voor de Grieken gedecimeerd tot splinterpartij.

WirMachenMusik | 26-01-15 | 02:21

Wat is dat voor een liedje aan het begin?
polt | 25-01-15 | 23:54 | | Reageer+ | 0

Trio Elastiek?

Wim Denkbaar | 26-01-15 | 02:17

La Bailaora | 26-01-15 | 01:51
Ik weet het. Goldman Sachs die de Griekse regering adviseerde om de EU te misleiden.
Merkel, die de Duitse banken wilde beschermen tegen onverantwoorde leningen aan Griekenland.
Zalm die voor de invoering van de Euro in Griekenland was, maar toch ook weer (later) tegen.
Gratis geld zou ik ook aannemen, behalve als dat wordt aangeboden door Nigeriaanse internetoplichters.

Jan Dribbel | 26-01-15 | 02:12

Voor de EURO ? Niets aan de hand .

B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 02:12

Respekt voor de Grieken. Nadat ze in de zeventiger jaren geheel zelfstandig het door de Amerikanen geïnstalleerde kolonelsregime verjaagd hebben, hebben ze nu ook het dit keer door Goldman-Sachs en hun Brusselse marionetten verjaagd. Hoop dat die landverraders en corrupte oligarchen voorzover ze al niet in het buitenland zitten voor de rechter zullen worden gebracht.

WirMachenMusik | 26-01-15 | 02:09

De eerste keer dat links wint in Griekenland? Ze nog nooit (nouja in de laatste 50 jaar of zo) iets anders dan links gehad.

DerUnterMensch | 26-01-15 | 02:05

@La Bailaora | 26-01-15 | 01:51
Ik meen dat de Grieken massaal belasting ontduiken, daarom heeft hun regering geen geld.

necrosis | 26-01-15 | 02:04

@La Bailaora 01:51: Allemaal leuk en aardig, maar hoe zit het met de contrails waarmee de illuminati 9-11 hebben veroorzaakt?

Muxje | 26-01-15 | 02:00

Links staat garant voor verval, maar in dit geval is dat precies wat we nodig hebben. Ik ben benieuwd, Brussel mag in ieder geval branden.

De Mentalist | 26-01-15 | 02:00

@B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 01:53
idd. ook dat nog.

La Bailaora | 26-01-15 | 01:56

Jan Dribbel | 26-01-15 | 01:42

Tsja , het moesten natuurlijk allemaal Jan Dribbels worden , na de inlijfing bij de EU en EURO .

B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 01:53

@Jan Dribbel | 26-01-15 | 01:42
Als jij gratis geld geeft, neem je het niet aan dan? Ken jij de uitdrukking wel: gelegenheid maakt de dief?

Wie gaf ze de gelegenheid? Brussel toch?

Weet je nog dat een paar jaar geleden Papandreou een referendum wilde houden over een Grexit? En dat dat niet mocht van Brussel? En dat er toen een hele reeks miljarden op gang kwam en dat Kees Jan nog zei dat we dat geld met rente terug gingen krijgen?

Gek he? Het werd ze in de reet geduwd, snap je? En dat nadat Draghi's bank fraude had gepleegd door Griekenland's schulden te maskeren... Dat hele geval van die swaps is dat Goldman Sachs daar heel rijk van werd, en ook natuurlijk jaren heel veel verdiende aan de rentes over de gigantische kredieten die uitstonden in Griekenland. Vandaar dat die bank dat zo graag wilde. Toen dat niet meer betaald kon worden, heeft men gezorgd dat de Europese belastingbetaler dat ging betalen. Vandaar dat de Grexit nog niet mocht, want dat was nog niet geregeld.

En ja, er waren Griekse corrupte politici. Maar dat is klein bier in het spel van de Europese bankiers. Die Griekse politici waren als de drugsdealers op het vliegveld, de bankiers de Al Capone's. Vandaar dat het niet helemaal verkeerd is om te mopperen op Griekse corrupte politici, maar het houdt de werkelijke grote jongens buiten schotsveld. Enne, het is al helemaal niet juist om het Griekse volk voor deze ellende verantwoordelijk te houden. Die begrijpen daar allemaal niets van.

Begint het een beetje te dagen?

La Bailaora | 26-01-15 | 01:51

Die grexit-polls spreken boekdelen.

Lewis Lewinsky | 26-01-15 | 01:46

La Bailaora | 26-01-15 | 01:21
Ben het met je eens dat het altijd de 50% minstbedeelden zijn die het hardst worden getroffen.
Dat de EU-troika daar geen oog voor had is beschamend.
Maar de mentaliteit van de Grieken als het gaat om wat ik eerder noemde, alles gratis, iedereen ontduikt belastingen, iedere regeringpartij zijn eigen ambtenaren apparaat, de ambtenaren van Papadoupolis krijgen doorbetaald als de andere partij aan de macht is.
Enz.
De mentaliteit in Griekenland is dat corrupt zijn, cliëntalisme een geboorterecht is.
De mentaliteit die je ziet in de meeste landen rondom de Middelandse Zee.

Jan Dribbel | 26-01-15 | 01:42

Wat is deze reportage weer bijzonder slecht! Geen enkele vorm van humor (ok dan: 'dat wordt neuqon'), maar voor de rest is het van een bedenkelijk laag nivo (nieuwe spelling ja).....

CaptainMars | 26-01-15 | 01:40

Ja, ik duik erin. Op m'n Call sheet staat: 08:00!
Salut, les gars, Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 01:36

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:23
Ach goeie genade man, geloof jij nu nog echt dat er verschil zit tussen de PvdA en de VVD, of het CDA of D66, hoe naief kan je zijn.
Dat is 1 pot nat, volledig uitwisselbaar.
Beroepspolitici die alleen maar bij die club zitten omdat daar de carriere kansen wat hoger liggen.
Poppenkast en geneuzel op de vierkante centimeter.
Out, morgen Drachmes verdienen.

bakoenin | 26-01-15 | 01:29

Evocatus | 26-01-15 | 01:26
Het is zeer indrukwekkend ja. Zeker als je weet dat daarvoor de complete Hallen gesloopt zijn.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:28

@Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:18
Overigens wil ik best erkennen dat ik het Centre Pompidou een prachtinstelling vindt. Heb er wat voetstapjes liggen toen ik nog in Parijs kwam met de bus. Mijn God, retourtje Parijs voor nog geen 50 piek.
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 01:26

B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 01:23
Ik zeg het eerlijk. Ik niet. Maar dat had ik 15 jaar geleden ook niet met Egyptenaren.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:25

Wie had er nou voor de EU en EURO een hekel aan de Grieken of andere Europese landen ?
Nou wie ?

B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 01:23

bakoenin | 26-01-15 | 01:20
Bij corporatisme denk ik ook aan Jos van Rey. Ook niet echt een PvdA-er

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:23

Lewis Lewinsky | 26-01-15 | 01:18
Ik heb niks met door de mens zelfbenoemde "edele" dieren. Bij mij is het altijd een paardenkop en paardenpoten gebleven. Wat is een paard edeler dan een ezel. Daar kun je namelijk ook op rijden. Trouwens ook op kamelen en struisvogels.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:21

@Jan Dribbel | 26-01-15 | 01:13
De grieken vinden dat niet, ze kregen dat, want europees krediet was eindeloos. Ze geloven ook niet dat alles gratis is, maar dat als ze ja en amen tegen Brussel blijven zeggen dat ze voor de komende generaties arm en slaaf zullen blijven. Dus dan is de kont tegen de krib gewoon het meest logische.

En van bakoenin is het heel logisch: dat links in Griekenland wint is het minst kwade, want de focus zou op Brussel en de bankiers moeten liggen. Als dat niet gestopt wordt, gaan de bankiers door met hun roof op alle burgers van Europa. En laat het dan maar door links Griekenland gestopt worden, of althans, het begin zijn van het einde van die rooftocht.

La Bailaora | 26-01-15 | 01:21

Jan Dribbel | 26-01-15 | 01:13
Beste jan, ik denk dat het voor jou handig zou zijn om je eens in te lezen in het verschijnsel corporatisme.
En hoe dat verschijnsel alles wat ook maar een ideologische richting kent probeert gelijk te schakelen.
En wie daar in gelooft :-) (moet even) ziet inderdaad niet meer wat nu links of rechts is.

bakoenin | 26-01-15 | 01:20

Jan Dribbel | 26-01-15 | 01:13

Water was hier in waterland ca 35 jaar geleden ook nog gratis .

B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 01:20

@Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:07
Paardenhoofd, waarde graaf, paardenhoofd. Wilders let wel op dit soort details.
*Het paardenhoofd wat de heer Rutte op zijn bed vond was gesneden door minister Timmermans*.
www.youtube.com/watch?v=9KglPNe65cs&a...

Lewis Lewinsky | 26-01-15 | 01:18

Evocatus | 26-01-15 | 01:12
Dat van die grote Franse presidenten klopt. Het Centre Pompidou is daar een mooi voorbeeld van. Mitterand had zijn Parc Regional Naturel du Morvan. Sarkouzy had plannen om een TGV verbinding om Parijs aan te laten leggen van Gare du Nord naar Gare de Lyon, de zogenaamde Ligne Sarkouzy. Maar toen kwamen die Grieken er tussen en is het nooit wat geworden.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:18

Wanneer links wint krijg ik altijd het gevoel dat ik weer wat verlies .

iopeth | 26-01-15 | 01:17

@La Bailaora | 26-01-15 | 01:09
Ik weet het, ik weet het, maar bedankt voor het memoreren!!
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 01:14

Muxje | 26-01-15 | 00:56
Ik vrees dat bakoenin enigzins overspannen is.
Roept hij in het ene artikel: links moet dood, in het volgende artikel roept hij: Hoera, links wint de verkiezingen.
Wat ik niet begrijp dat de Griekse bevolking nog steeds geloofd dat alles, zoals stroom en water gratis is.
Dat ze met een arbeidsproductiviteit van 1/5 van dat in NL, nog steeds vinden dat ze recht hebben op hogere salarissen dan in N-Europa.

Jan Dribbel | 26-01-15 | 01:13

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:05
*
Inderdaad, want ieder toppoliticus wil iets "moois" iets extreem bijzonders op zijn c.v. bijgeschreven hebben voor het nageslacht; kunnen we hem te herdenken, om zijn grootsheid.
*
Net als de "grote werken" van de Franse presidenten.
*
Al die figuren wanen zich eigenlijk Zonnekoningen en gedragen zich er ook naar. De overmoed en de arrogantie nemen altijd stuitende proporties aan. En "wij" juichen ze toe en laten het toe. Mag ik even vomeren? Liefst op het smoelwerk van dit soort tuig.
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 01:12

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:07

Ach , in ca 1930 konden ze in Duitsland voor 10 miljoen Mark ook nog een ei kopen .Zal met 10 miljoen Euro toch ook wel lukken ?

B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 01:11

Muxje | 26-01-15 | 00:56
Al laten ze 9 miljoen Grieken de aankomende 10 jaar voor helemaal niets werken, op een baal hooi slapen, en hun eigen stront vreten dan nog komt er geen dubbeltje terug.
Dat land heeft de verdien capaciteit helemaal niet om iets terug te betalen.
Dat is nu, dat dat was 15 jaar geleden ook al zo.
En of je nu alle lucratieve regeltjes voor wie dan ook afschaft helpt geen zak.
Derhalve, lijkt het mij dat vervolging van de totaal idioten die stonden te juichen bij toetreding van Griekenland, waaronder onze uber smurf Zalm het enige is wat we nog kunnen doen.
En al helemaal omdat die idioten na die toetreding ook nog eens miljarden gingen lenen aan een totaal falliete boedel.
(voor hun eigen gewin)
Thats it.
Dus ga mekkeren in Brussel en in den Haag, daar zitten de idioten.

bakoenin | 26-01-15 | 01:11

@Evocatus | 26-01-15 | 01:01
Het is nog erger. De bank van Draghi, Goldman Sachs, heeft expres de al hoge schulden onder de pet gestopt, om zo Griekenland in de euro te krijgen:
www.google.nl/?gfe_rd=cr&ei=hYXFV...

La Bailaora | 26-01-15 | 01:09

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:07
Klopt , maar tijden veranderen .

iopeth | 26-01-15 | 01:09

iopeth | 26-01-15 | 01:04
Normaal in het land van herkomst van Draghi is, dat ie eerst wakker wordt met een paardenkop in zijn bed.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:07

Dat was in die jaren gangbaar Evocatus. Landen moesten aan eisen voldoen om toegelaten te worden tot de EU. En telkens weer werd de EU aangevuld met landen die er nog niet aan toe waren, conform de gestelde eisen. En elke keer werd weer gezegd: "Ja, ze voldoen nog niet, maar hebben grote stappen gemaakt. Als ze eenmaal zijn toegetreden dan passen ze zich vanzelf wel aan."
Nou, dat ging dus elke keer weer mis.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:05

@Reykjavik,
Je vraag laat ik nog even in het midden ,ik word zelf met regelmaat voor complotgekkie uitgemaakt .
Maar wanneer Draghi dood naast een paard in een zwembad gevonden word , dan zal het mijn kont jeuken .

iopeth | 26-01-15 | 01:04

"De Grieken hadden zich wellicht nooit bij de euro moeten (mogen) aansluiten. Maar ze zijn er nu bij, en dat betekent dat ze hun rotzooi moeten opruimen.
Muxje | 26-01-15 | 00:56 "
*
Nee, daar zit hem precies de crux. Binnen het kapitalistsiche systeem hadden de Europese politici de Grieken nooit en te nimmer binnen moeten halen/laten.
*
Men dacht echter in alle overmoed dat men wel dat varkentje zou kunnen wassen. Nou de bevolking van dat land denkt er na jaren anders over. Het doet niet eens ter zake of ze gelijk hebben of niet die Griekse kiezers. Ze zijn het beu, meer dan beu.
*
De politici in Brussel heben de zaak verkloot en ZIJ dienen het op te lossen!
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 01:01

Ik zal Griekenland pas weer een normaal land vinden, als die Gardesoldaten eens een normaal uniform aan zouden trekken, inplaats van die nichterige maillots, tutu's en pantoffels met een pompom erop.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 01:00

@iopeth Zou me nix verbazen wanneer Draghi binnenkort ook dood in zijn zwembad ligt, net als Duisenberg... Of ben ik nou te complottheoretisch...?

Reykjavik | 26-01-15 | 00:57

Van mij mogen die Grieken nu doen wat ze willen. Uitstappen? Prima. Dat geld waren we toch al kwijt. Ben bang dat een langer verblijf van Griekenland in de Euro ons nog meer gaat kosten. Die souflakivreters zullen alle registers open gaan trekken.
Laat onverlet, dat ik te doen heb met de gewone bevolking van de middenklasse en lager.

Graaf van Egmont | 26-01-15 | 00:56

@bakoenin 00:43: Griekenland heeft een bizar en byzantijns stelsel van wetten en regels. De wet die vrachtverkeer regelt alleen al kost hun economie meer dan een miljard per jaar, ten gunste van een paar verstokte verworvenrechtencommunisten. En zo zijn er wel meer rare regels rond olijfolie-export, om van hun fijne pensioenstelsel nog maar te zwijgen. Of van de idioot hoge salarissen die sommige ambtenaren krijgen. Veel van de door Europa opgelegde hervormingen hadden te maken met het moderniseren van de economie, het vergroten van het BNP, en het afschaffen van die onbetaalbare flauwekul, niet met een misplaatste begrotingsdiscipline voor een land dat gevangen zit in de euro.

De Grieken hadden zich wellicht nooit bij de euro moeten (mogen) aansluiten. Maar ze zijn er nu bij, en dat betekent dat ze hun rotzooi moeten opruimen. Op termijn is dat voor die Grieken ook beter, want hun socialistische feestje kan niet eeuwig op ons geld blijven doordraaien. Beter om er vroeger de stekker uit te trekken dan later.

Muxje | 26-01-15 | 00:56

Misschien of topic , maar weet iemand wat voor een straf er op valsmunterij staat ?
Die ongekozen ECB president Draghi lijkt er namelijk wel weg mee te komen .
Is het voorkennis ?

iopeth | 26-01-15 | 00:55

bakoenin | 26-01-15 | 00:43
Da, Ja, Oui, Jawohl etc.!
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 00:53

Samenvatting: ginger scoort 1 GILF-reet.

Kapitein Stijlvol | 26-01-15 | 00:50

"Leider Tsipras(ex-communist) van de Syriza zal hoogstwaarschijnlijk de EU uitspelen tegen Putin, zodat hun schulden alsnog kwijtgescholden gaan worden.
Hij heeft al aangekondigd de banden met Putin aan te halen. Chantage dus.
hondenkop | 25-01-15 | 23:57"
*
U heeft daar een probleem mee? Enig idee hoeveel chantage er op ons wordt losgelaten door de VS om hun imperialistische gedrag te kunnen volhouden?
*
Trouwens in de geopolitiek is chantage en geforceerde, valselijke pluimstrijkerij aan de orde van de dag. Zie Koenders en koning naar SA vertrekken. Oliebelangen veilig stellen.
*
Op dat niveau is niets wat het lijkt. Pas tientallen jaren later als archiven opengaan weten we wat er zich werkelijk afgespeeld heeft op het wereldtoneel. Maar daar hebben de vele doden en gewonden van weleer natuurlijk niets meer aan.
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 00:49

Zure Sigaar | 26-01-15 | 00:39
Denk je sigaar, maar Podemos in Spanje staat ook in de startblokken, in Engeland rommelt het, en 2017 Frankrijk?
Er moet wel een heel groot economisch wonder gebeuren wil de EU nomenclatuur het tij nu nog keren.
Beloftes werken niet meer.

bakoenin | 26-01-15 | 00:48

Ach gut . Ze hebben tegen de EU en Euro en Schengen gestemd ? Iets waarom ze nooit gevraagd hebben ?

B. Ollie Bommel | 26-01-15 | 00:47

@ Zure Sigaar ,
Ik vraag je wederom om niet steeds in de "we" en "jullie" vorm te spreken .
Spreek vrijuit , en namens jezelf .

iopeth | 26-01-15 | 00:45

In Nieuwsuur : Minister Plasterk : "De Gemeenten zijn verplicht om een rekenkamer te hebben, zeker nu de gemeentelijke taken en budgets zijn uitgebreid. Er dient financiele controle te zijn over de gemeentelijke uitgaven. Der zijn nog steeds een paar Gemeenten die een slapende rekenkamer hebben, dat is niet goed en spreek ze daar ook over aan." Nieuwsuur op bezoek in de Gemeente Kapelle Zeeland, "ja wij hebben inmiddels een slapende rekenkamer." "Wat is dat ?" "Ja dat is een casio fx-82MS die uit staat". "Gemeente Kapelle, Administratie, Hoe kan ik u helpen?" "Eh zojuist is Plasterk in de lobby gezien" "ja en wat nu ?" "zet snel die casio aan."

rmstock | 26-01-15 | 00:45

iopeth | 26-01-15 | 00:39
We zullen zien.

de honden blaffen... | 26-01-15 | 00:44

@Godsammekraken | 25-01-15 | 23:51
Sinds wanneer is Griekenland anderhalf ster waardig? Bij de circa 28 landen had het logo allang aangepast moeten worden. Sinds we graaiers hebben binnengehaald is EU van het padje geraakt. Rare ideeën zoals een soort van USA maar dan de United Countries of Europe. Ja dat is helemaal fout gegaan.

Overigens zaten wij bij de eerste lichting (U weet wel 1952). Grieken zijn pas 29 jaar later gaan slijmen om erbij te mogen horen.

En dan anderhalf ster weghalen voor een land dat er niet vanaf het begin bij was? Dat kunt u niet menen! Verdienen een puntje van een ster. Meer zijn ze ook niet waard overigens.

Vageling | 26-01-15 | 00:43

Muxje | 26-01-15 | 00:22
O en welke boodschap had jij ze dan mee willen geven?
Ze hebben wat toerisme, geitenkaas en garnalen pellers, kortom ze verdienen geen reet.
Het enige waar geld zit is bij de reders die alles met steun van hun Eurofiele vriendjes naar het buitenland hebben verhuist.
En voor die corrupte troep moeten 9 miljoen mensen tot in de oneindigheid in armoede leven?
Als je 300 miljard uitleent aan een failliete corrupte maffia kliek en je staat er bij te juichen omdat je dan zo lekker wapens kan verkopen en Siemens een olympisch stadion kan laten verzorgen ga dan niet jammeren dat de poen gevlogen is, en ga dat niet verhalen op mensen die niets hebben.
ik hoop dat dit het begin is, en dat Spanje Engeland en Frankrijk heel snel volgen en dat we dan met rechtszaken kunnen gaan beginnen tegen die oplichtersbende die zetelt in Brussel.

bakoenin | 26-01-15 | 00:43

Nou Brussel, los het maar op!
*
Zo zie je maar, jarenlang denken een stel machstdronken en zichzelf überintelligent vindende politici (i.p.v zichzelf te doorzien als verstokte kapitalistische ideologen) dat ze de volken van allerlei landen wel in hun sop kunnen laten gaarkoken t.b.v de 58 allerallerallerrijksten en nu krijgen ze de kous op hun kop.
*
Dit politiek gespuis heeft deze ellende zelf veroorzaakt, dus los het nu ook maar op.
Salut! Evocatus

Evocatus | 26-01-15 | 00:41

de honden blaffen... | 26-01-15 | 00:36
"de zittende macht zal nerveus worden."
Dat is niet genoeg .
Bovendien was het allemaal al ingecalculeerd .
Dat scenario was hoogstwaarschijnlijk al een tijdje geleden geschreven .

iopeth | 26-01-15 | 00:39

Dit gaat natuurlijk allemaal geen ruk uitmaken wie er aan het stuur in Hellas zit. Jullie, en de Grieken, hebben zich gek laten maken met verkiezingsbeloftes. Zeg maar net als die 1000 euries van Rutte. Hebben we daar ooit iets van gezien? Nou? Hetzelfde gaat op voor dat linkse samenraapsel dat Syriza heet. De Grieken denken dat ze vanaf morgen weer met hun 50e met pensioen kunnen en dat alle banen weer terugkomen, als vanzelf. Vergeet het maar. De Grieken krijgen het lid nog lelijk op de neus.

Zure Sigaar | 26-01-15 | 00:39

@GuusHetSchaapje 00:33: Ze gaan Europa niet op de knieën krijgen, maar een betere deal bedingen. Ten koste van ons.

Muxje | 26-01-15 | 00:38

Het is toch verbazingwekkend dat die lui zich niet afvragen hoe ze dat gaan betalen en wat ze met al die vluchtelingen gaan doen.Alhoewel, als de Grieken uit de EU stappen wil er nog geen uitgemergelde Afrikaan naar toe.

mindless | 26-01-15 | 00:37

Pasok, de Griekse PvdA, weggevaagd, 4,7% van de stemmen.
Over 7 weken gaat Nederland naar de stembus, de zittende macht zal nerveus worden.

de honden blaffen... | 26-01-15 | 00:36

Jan Dribbel | 26-01-15 | 00:12
Nee je kan ze beter paaien door ze de aankomende 30 jaar in armoede te laten leven, gezondheidszorg en scholing te onthouden, alles wat publiek bezit is te verpatsen voor een habbekrats, miljarden het land uit laten sluizen door een corrupte elite en de pers monddood te maken.
En het land terug te flikkeren naar de status ontwikkelingsland waar ze zelfs malaria niet meer de baas kunnen.

bakoenin | 26-01-15 | 00:34

De bevrijding begint in Griekenland !

Glorix | 26-01-15 | 00:34

Ja fuck die Grieken , ik wil geen bodemloze put .
En dat geld zijn we toch al kwijt .

iopeth | 26-01-15 | 00:33

God wat hoop ik dat de Grieken hierdoor Pleuropa op de knieën krijgen!

GuusHetSchaapje | 26-01-15 | 00:33

De Grieken gaan met een simpele boodschap de onderhandelingen in:
1) We gaan niet hervormen. We houden ons achterlijke belastingstelsel en economische systeem dat miljarden kost maar wel fijn is voor baantjesjagers in het circuit. En we gaan nog gewoon met pensioen als we 55 zijn, want dat veranderen is niet wat de achterban wil.
2) We hebben een hele hoop leningen uitstaan. Die betalen we terug als we kunnen. Of als we zin hebben. Misschien. Oh, en doe effe wat aan de rente.

Take it or leave it. Waarbij leave it een grexit is, en dat willen jullie niet.

Muxje | 26-01-15 | 00:22

Kiek Van Leeuwen toch zun best doen oms ons te vermaken. Hij is goed hoor, hij mag blijven! Ze verkopen daar niet veel op straat en de dames zijn niet mijn maat. Bakermat van de Europese cultuur staat op de nominatie uit de EU te stappen zeg maar.

VolgendjaarkrygikAOW | 26-01-15 | 00:15

Hoe paai je het volk: door onbetaalbare verkiezingsbeloftes te doen.
Terug naar de goede oude tijd, naar meer ambtenaren, hogere lonen, een 13-de maand voor gepensioneerden.
En dat alles betaald uit een lege staatskas.

Jan Dribbel | 26-01-15 | 00:12

Tsja, dit kon je natuurlijk al van verre zien aankomen. Maar de Europese politiek wilde het niet zien.
.
Ach, je gokt ook maar met welvaart, welzijn, en veiligheid van een heel continent, hè.

Parel van het Zuiden | 26-01-15 | 00:12

Ze gaan in Brussel nog liever dood dan dat ze die corrupte zoeflakievreters uit de EU pleuren.Er komt dus geen grexit.

brutus68 | 26-01-15 | 00:11

hondekop, je hebt gelijk!

Morgenochtend kunnen we onze borst nat maken. Let maar eens op wat de Calimerootjes o.l.v. Rutten weer allemaal aan opportunitisch gelaber uit de keel weet te persen. Zo zal het gaan in alle RIJKE EU-landen. Alle kleinte landen, zoals Griekenland, Bulgarije, Roemenie, Cyprus,Hongarije, Slowakije en Slovenie worden totaal niet serieus genomen en dienen alleen het Amerkaanse doel "landjepik" te realiseren om de hegemonie in de wereld terug te krijgen. Het kapitalisme is "over the hill" en sedert de laatste ca. 15-20 jaar worden er allerlei acties ondernomen om de rest van de wereld "plat te leggen" om te vermijden dat andere landen te machtig worden. De Russen en Chinezen zijn de grootste bedreiges van het kapitalisme zoals we die in het Westen kennen. Die Grieken zijn zo gek nog niet, let maar eens op wat die eruit weten te halen. Geef ze eens ongelijk.

Knoekibebo | 26-01-15 | 00:11

@VanBukkem | 26-01-15 | 00:03
Dat was allang weg. Grieken kunnen dat gewoon nooit meer terugbetalen.

La Bailaora | 26-01-15 | 00:09

Geweldig. Deze overwinning is net zo historisch als de val van de berlijnse muur!!

denoorman | 26-01-15 | 00:06

@Godsammekraken | 25-01-15 | 23:51
Klasse!

wakkere_nederlander | 26-01-15 | 00:04

Weet niet of iemand Draghi vorige week gehoord heeft? De Grieken
ook,dat betekent dus dat ze met het mes op tafel onderhandelingen
ingaan en dat ze in alles hun zin gaan krijgen;oftewel er komt
geen Grexit.

mierus | 26-01-15 | 00:04

En nu naar Pinteau bij de Echte Jannon.

Driewerf Hoezee | 26-01-15 | 00:03

Ik weet zeker dat ik morgen ouzo drink .
*proest*
Maar ik juich nog niet te vroeg hoor .

iopeth | 26-01-15 | 00:03

300 Miljard. Weg. Foetsie.

VanBukkem | 26-01-15 | 00:03

Onze nieuwe minister president Kabouter Pechtold lost het allemaal op. Pechtold is zo eurofiel en is er zo van overtuigd dat Brussel en de Euro ons alleen maar voordelen en welvaart brengt. Iedereen die waarschuwde voor de Euro werd weggezet als extremist enzovoort. Alleen maar voordelen, meer economische groei, meer werkgelegenheid. Geweldig. Stemt allen Kaboutet Pechtold!!

denoorman | 26-01-15 | 00:03

@Godsammekraken | 25-01-15 | 23:51
*snikt*
Tranen hier.

Driewerf Hoezee | 26-01-15 | 00:00

@hondenkop | 25-01-15 | 23:57
If it gets the job done...

Bac | 26-01-15 | 00:00

@Vageling | 25-01-15 | 23:56

*Zo eloquent dat ik traantje weg pinken moest*

Bac | 25-01-15 | 23:59

Joe! Kali nichta. Een ouzeautje en een neuqortje voor VanLeeuwen op deze overwinning.

Driewerf Hoezee | 25-01-15 | 23:59

Te hopen is een Griekse middelvinger naar Brussel. Dan eens kijken wat Brussel gaat doen...

La Bailaora | 25-01-15 | 23:57

Leider Tsipras(ex-communist) van de Syriza zal hoogstwaarschijnlijk de EU uitspelen tegen Putin, zodat hun schulden alsnog kwijtgescholden gaan worden.
Hij heeft al aangekondigd de banden met Putin aan te halen. Chantage dus.

hondenkop | 25-01-15 | 23:57

Jammer vind ik het toch. Bij een slechte film kan ik vooruit spoelen. Nu moet ik echt gaan wachten. En in Brussel geloof ik al niet. Deze muppets gaan geen daadkracht leveren, zoals uit de EU flikkeren (prijs voor het niet terugbetalen), en alle EU voordelen opheffen voor Griekenland. Liefst zie ik ze uit de schengenzone getrapt worden. Om nog eens extra te benadrukken dat het geen EU lidstaat meer is. Maar goed dat staat los van een EU exit. Next turn: Brussels.

Nu toegeven is precedent creëren en het domino effect volgt. Helaas moeten wij even wachten tot die kastheaumeau even van zijn dildo pluche is geworpen. Maar Engeland en Frankrijk, SPanje hoor ik ook nare geluiden, die zitten te kijken en te wachten. Gaat het dan toch gebeuren?

Dat Brussel die vinger krijgt en gewoon gezegd wordt waar het op staat? Gewoon opzouten. We hebben geen EU parlement nodig. Een EU president is helemaal lachwekkend. President van wat? Je hebt niks te melden. Maar wel centjes opstrijken stomme muppet. HaHA Toch?

Nee steek je United Countries of Europe maar in je kanaal. Mij komen vertellen dat een stofzuiger maar 900 watt mag hebben. Nee idioot gaat die stomme muts van je het zelf van de vloer komen likken? Dacht het niet. Hebben ze weer huishoudsters voor. Treurig volk dat EU gedoe.

Gewoon ministers even onder elkaar. Europa heeft geen (kopie US federaal, waar Amerika ook 1 land is) hogere macht nodig. Nu wordt het spannend.

Vageling | 25-01-15 | 23:56

Zolang de Grieken met een 6-urige werkweek toekonden dankzij de EU was alles koek en ei. Nu er terugbetaald moet worden krijgen we de middelvinger. Tot zover de linkse paneuropese solidariteit.

Godsammekraken | 25-01-15 | 23:55

Er is hoop. Een ding is duidelijk a shitstorm is born. Nu hopen dat het genoeg lawaai maakt.

Bac | 25-01-15 | 23:54

Wat is dat voor een liedje aan het begin?

polt | 25-01-15 | 23:54

Het grote vuurwerk moet nog beginnen, u denkt toch niet dat Italie, Spanje, Portugal (en Frankrijk?) ineens magisch gaan draaien? Hoe lang is het geleden dat die geldinjecties hebben gekregen? Het wordt vergeten, maar zodra daar (weer) de bodem in zicht is begint het gedoe opnieuw.

Sergeant_Peper | 25-01-15 | 23:54

Het is einde euro en roofpolitici in Brussel, in Griekenland begon de victory

gebrokenvleugel | 25-01-15 | 23:51

Griekenland, waar links nog links is.
Heerlijk!
In Nederland is links niet meer links maar achterwaarts.
En rechts bestaat ook niet want dat is voorwaarts.
Go ginger go!

wakkere_nederlander | 25-01-15 | 23:49

De EU is een mislukt project

Ars Vivendi | 25-01-15 | 23:47

Nu dit. Straks UKIP die bepalend worden in UK. Gaat de goeie kant op.

Godsammekraken | 25-01-15 | 23:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken