Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Slechts 1,3% terreur in Europa islamitisch. Maar...

blaas.jpgIn de nasleep van iets in Parijs wezen een aantal artikelen er "foei" en "ja maar" roepend op dat minder dan 2% van de terroristische aanslagen in Europa gepleegd worden door lieden van Mohammedaanse persuasie. Zelfs Peggol greep de kans aan om even lekker te bagatelliseren, ook al baseert hij zijn stelling voor het gemak op de cijfers van een marxistisch actiegroepje. De meeste artikelen verwijzen ter onderbouwing meestal naar dit artikel op thinkprogress.org, dat zijn bevindingen baseert op het "Interpol terrorisme trendrapport 2014". En het klopt. In 2013 waren er volgens Interpol 2 religieus geïnspireerde aanslagen in EU lidstaten, en dit is 1,3% van de in totaal 152 terroristische aanslagen. Het interpol rapport over 2014 is er nog niet, en 2015 is alvast goed begonnen, maar toch worden de cijfers over 2013 machtig relevant geacht. "Religieus geïnspireerd" is een eufemisme, want er wordt louter over jihadisme gesproken. Maar er schort iets aan het rapport. Bij de categorie "religieus geïnspireerd" terrorisme wordt louter vermeld dat er in 2013 216 mensen op die basis gearresteerd zijn. Bij de andere categorieën - Ethno-nationalistisch en Separatistisch, Links en Anarchistisch - wordt in grafieken weergegeven hoeveel hoeveel "failed, foiled or completed" attacks er op die basis zijn gepleegd, zie grafieken hier en hier. Voor religieus terrorisme ontbreekt deze data. Er wordt niet vermeld hoeveel religieuze aanslagen er exact verijdeld zijn. Terwijl dit juist significant is aangezien de grootste groep gearresteerde terrorisme verdachten jihadisten zijn: 40,3% (216). Van hen zijn er 58 veroordeeld. De op een na grootste groep gearresteerden waren vermeende separatisten met 33,6% (180). De notie dat minder dan 2% van het Europees terrorisme door moslims gepleegd is, zegt dus waarschijnlijk meer over de preventieve kundigheid van Europese veiligheidsdiensten dan het gebrek aan geweldsbereidheid onder de islamitische populatie. Ook wordt het aantal doden niet meegenomen om de zwaarte van een aanval te bepalen. Als men dat vanaf 2001 wel zou doen, ziet het beeld er zo uit. Maar goed, het voelt natuurlijk wel fijn, die <2%.

Reaguursels

Inloggen

Pechold is net als een mug. Je weet dat ze bestaan, in een bepaalde periode hoor je ze vaak en als je ze eenmaal hoort wil je ze het liefst plat slaan. Hij is niet de enige mug in den haag overigens.

vliegemepperd | 17-01-15 | 18:12

Alles wordt er bij gesleept. Moslim spuugt in oog van iemand etc.
Maar de teller voor NL staat staat sinds 2002 op 1 slachtoffer van een linksdraaiende veganist, 1 slachtoffer van een Hakbar, en 196 van nationalisten.
Hou een sop met dat stomme gek*dt met statistieken en dat jijbakken

Bicycle_Repairman | 17-01-15 | 13:28

Ben niet bang Wolveshead, maar wel ongerust.

Ongerust omdat de overheid en de meeste partijen te weinig doen en wegkijken

FrankOngerust | 17-01-15 | 13:19

D66 is DE Partij van de wegkijkers en excuustruussen. Die Pechtold doet niets anders dan Wilders bashen en de islamisten en islamofascisten pamperen. Hij moet toch eens naar Specsavers.

Rest In Privacy | 17-01-15 | 10:46

Is er ook rekening gehouden hoeveel geplande aanslagen mislukt zijn, meestal veroorzaakt door het intelligentie niveau van de terrorist. Mogelijk veroorzaakt door generatie-lange inteelt.

kut_bijt_lul | 17-01-15 | 08:52

Next!

Piet Karbiet | 17-01-15 | 07:58

Hopelijk binnenkort een nieuwe aanslag waarbij minstens 10 mensen omkomen.. schijnbaar heeft de politiek nog niet genoeg gehad

limburgs_frietjuh | 17-01-15 | 07:18

www.bbc.com/news/world-europe-30860064...

Maar voor de rest zijn we niet in oorlog met de islam hoor (u weet wel, die religie van de vrede).....
Slaap rustig verder, de VVD/PvdA waakt (en rooft u ondertussen nog even platzak nu het nog kan)....

Nederlanddraaitdoor | 17-01-15 | 05:59

-weggejorist-

Wolveshead | 17-01-15 | 03:51

-weggejorist-

Wolveshead | 17-01-15 | 03:49

@Lewis Lewinsky | hun boek vinden ze namelijk altijd wel een excuus17-01-15 | 03:03
Onzin!
Als het dat tekeningetje niet was, zouden ze wel iets anders verzinnen. Volgens hun boek is er immers altijd wel een excuus!
Ik vind het daarom ook van een bijna stuitende domheid getuigen dat bv. van Nieuwkerk, Beelen, de Vries etc. gewoon niet de realiteit onder ogen willen zien.
Dat laat onverlet dat het Nederlandse Volk het tot nog toe wel best vindt allemaal. Binnenkort mogen we weer stemmen voor zowel de 1e als de 2e Kamer (mijn inschatting) en je zult zien dat er geen fuck veranderd is. Tot het echt fout gaat, dan wendt iedereen zich tot de fascist Wilders!

Wolveshead | 17-01-15 | 03:41

Als links überhaupt al moet gaan zoeken naar cijfertjes om hun eigen sprookjes nog enigzins te kunnen onderbouwen doen de cijfers er al niet eens meer toe.

broodje_kruidenboter | 17-01-15 | 03:25

@Jan Dribbel | 17-01-15 | 03:15
Ja, en dit gaat nog maanden door. Er zullen in die tijd nog heel veel moslims de dood vinden bij protesten tegen Charlie Hebdo.

Ironie is een anti-islam bitch.

Lewis Lewinsky | 17-01-15 | 03:22

Lewis Lewinsky | 17-01-15 | 03:03
En om hun argumenten kracht bij te zetten slaan ze tijdens demonstraties elkaar de harsens in.
Terwijl niemand van de analfabeten de cartoon heeft gezien.

Jan Dribbel | 17-01-15 | 03:15

Honderden miljoenen moslims vinden dat iemand die een tekeningetje van hun profeet maakt, dood moet.

Daar zit het probleem van het moslimterrorisme.

*vinger op de zere plek legt*

Lewis Lewinsky | 17-01-15 | 03:03

@FrankOngerust | 17-01-15 | 01:45
Let gewoon op je omgeving als je naar drukbezochte plekken gaat. In Goes is geen eer te behalen, in A'dam, R'dam of Den Haag bv. wel.
Angst is niet altijd een slechte raadgever, logisch nadenken is zinnig. Je kunt zelf veel factoren die jou als potentieel slachtoffer zouden kunnen maken elimineren.
Laat je niet weerhouden door sneue kreten als: "ja, maar dan hebben zij gewonnen", dat is gewoon feitelijk niet waar. Zolang jij niet dood bent kun je altijd nog de strijd aangaan, nietwaar?

Wolveshead | 17-01-15 | 02:50

@FrankOngerust | 17-01-15 | 01:36
Vergelijk "de Bolk" voor en na maar even. Het was "de Bolk na" die vond dat we met Pim een "pleefiguur" zouden slaan in Europa. Onder zijn eigen naam, dat klopt. De speechschrijver uit zijn hoogtij-dagen doet het al een tijdje ook onder zijn eigen naam. Wilders heet die man, misschien heb je wel eens van hem gehoord.

Wolveshead | 17-01-15 | 02:37

FrankOngerust | 17-01-15 | 02:09

De burgemeester van Mechelen zal de inzet van het ,,leger,, niet toestaan . Wat een klucht allemaal .

B. Ollie Bommel | 17-01-15 | 02:23

@FrankOngerust | 17-01-15 | 02:09
Ik ben niet onder de indruk.

Lewis Lewinsky | 17-01-15 | 02:23

Zo doen ze dat bij onze Zuiderburen : RESPECT !

De twaalf maatregelen tegen terrorisme

1. De lijst van terroristische misdrijven wordt uitgebreid.

2. Er zullen speciale opsporings- en informatietechnieken worden ingezet voor antiterreuracties.

De strafbare feiten waarbij afluisterapparatuur gebruikt mag worden, worden uitgebreid. (Het federaal parket wilde overigens niet kwijt of er gebruik werd gemaakt van telefoontap om de verdachten bij de antiterreuractie op te sporen.)

3. Ook de mogelijkheid om iemands nationaliteit in te trekken, wordt uitgebreid.

4. Minister Binnenlandse Zaken kan paspoort intrekken.

Een administratieve maatregel: de minister van Binnenlandse Zaken (Jan Jambon) zal na advies van het federaal parket kunnen beslissen om de identiteitskaart of het paspoort in te trekken voor een periode van drie maanden.

5. Het sneller bevriezen van middelen van verdachten moet mogelijk worden gemaakt.

6. De lijst van september 2014 met circulaire buitenlandse strijders zal herzien worden.

7. De uitwisseling van informatie tussen administratieve en uitvoerende diensten zal geoptimaliseerd worden.

8. Het plan R uit 2005 zal herzien worden.

'Dat zal - naar aanleiding van de gebeurtenissen - geactualiseerd worden in overleg met de gemeenschappen', verduidelijkt minister van Justitie Koen Geens (CD&V).

9. Een maatregel tegen radicalisering in de gevangenissen.

'Deze maatregel moet eind januari gefinaliseerd worden', aldus minister Geens. 'Gevangenen die een risico vormen inzake terreur of zo'n invloed uitoefenen op andere gevangenen zullen in een devisie in het noorden en een in het zuiden van het land geïsoleerd kunnen worden.'

10. Het installeren van een Nationale Veiligheidsraad.

Die bestaat uit de ministers van het kernkabinet, de minister van Justitie en de minister van Defensie. 'De taak van de Nationale Veiligheidsraad zal worden uitgebreid', legt Jambon uit. 'Onder bijzondere omstandigheden zal die het dreigingsniveau kunnen verhogen.'

11. Het leger zal worden ingezet voor specifieke bewakingsopdrachten.

'Deze maatregel heeft al veel inkt doen vloeien', zegt Jambon. 'In bepaalde omstandigheden, bij een algemeen dreigingsniveau 3, zal het leger kunnen worden ingezet. Vandaag wordt het protocol nog aangepast aan onze beslissing daarover. Vandaag al ook een voorstel worden gedaan over de plaatsen waarop Defensie al kan worden ingeschakeld. De komende dagen kan een peloton van 150 mensen reeds worden ingezet op plaatsen bepaald door de regering.'

12. De bijzondere beschermingsopdracht van Staatsveiligheid wordt overgedragen aan de Federale politie.

'Staatsveiligheid had altijd twee opdrachten: het vergaren van informatie en bijzondere beschermingsopdrachten', verklaart Jambon. 'Die laatste opdracht wordt overgedragen aan de Federale politie, waardoor mensen bij Staatsveiligheid vrijkomen en volledig kunnen worden ingezet voor de bestrijding van terrorisme. Op die manier wordt de capaciteit voor die strijd gevoelig uitgebreid.'

FrankOngerust | 17-01-15 | 02:09

Separatistisch geweld is niet hetzelfde als moslimterrorisme. In stockholm hoeven ze niet bang te zijn vor een aanslag van corsicaanse separatisten. In Madrid hoeven ze niet bang te zijn voor aanslagen van Balkan-separatisten, etcetera. Het is een lokaal verschijnsel. Ik zou het uit de equation laten.

Worst_kaas_scenario | 17-01-15 | 01:52

Het spul in Belgie was ook al lang bekend .
Die zijn niet plotseling naar Parijs boven water gekomen .

B. Ollie Bommel | 17-01-15 | 01:49

Voorlopig alleen maar complimenten ( ook van mij) over de slagvaardigheid van de Belgische regering (én hun anti terreurenheden) met hun acties tegen de terroristen én de maatregelen die ze nu treffen om de moslimterreur verder aan te pakken.

Nederland slaapt rustig verder. Hier zijn blijkbaar geen moslimterroristen volgens Rutten, Pechtold en Opstelten.

Man, man. Er moeten eerst weer doden vallen voordat dat suffe overbetaalde zooitje uit DH in actie komt en een keer maatregelen neemt. Ze kunnen zo de Belgische maatregelen overnemen. Maar nee , gewoon afwachten .....

Ik ben echt ongerust en ik ben ze zo zat....

FrankOngerust | 17-01-15 | 01:45

Meen dat Greet toen zijn speeches schreef, maar bij de VVD zit het ook vol ,backstabbers, net als bij de oude partijen.

Archy Bunker | 17-01-15 | 01:45

Niet om het een of ander, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand zich opblies met de woorden: "Buddha u akbar", nog nooit iemand onthoofd zien worden omdat Confusius dat leuk vond, of een homo van een flatgebouw af gegooid zien worden omdat Shiva dat zo'n goed idee vond.
Dus de stellling dat het wel meevalt met de islam..... een beetje kort door de bocht.

RightOfMind | 17-01-15 | 01:40

D,n Bolk kroop weer in zijn schulp, toen hij met Janmaat werd vergeleken. Als oud marktkoopman had hij zijn kunstjes verleerd, en dacht die ie op zijn kunstjes uit het verleden bogen. Maar die zijn geen garantie, voor de toekomst.

Archy Bunker | 17-01-15 | 01:38

Wie zijn speeches maakt niet uit, maar de Bolk publiceerde het wel onder zijn eigen naam en hij stond er dus wel achter, Wolveshead.

FrankOngerust | 17-01-15 | 01:36

Archy, Wat mij betreft schaffen ze de kinderbijslag helemaal af , voor iedereen !
Tis ook te gek voor woorden dat NL kinderbijslag naar Marokko overmaakt voor kinderen die daar wonen ????

Er zijn zowiezo al teveel mensen op deze wereld, dus afschaffen die kinderbijslag en met dat geld de 1e schijf van het belastingstelsel verlagen.

Als de werkeloosheid richting 0 gaat , dan voeren we de Blue card (zoals de USA de Green card hebben) in en kunnen we mensen selecteren die we nodig hebben

FrankOngerust | 17-01-15 | 01:32

@FrankOngerust | 17-01-15 | 01:16
Toen Bolkestijn kon liet hij het afweten om daarna op alles en iedereen kritiek te leveren. Bolkestijn was geliefd om zijn krachtige taal en zijn overtuigende speeches, 3x raden wie die speeches schreef en wie zijn naaste medewerker was toen Bolk nog "de Bolk" was.

Wolveshead | 17-01-15 | 01:28

FrankOngerust|17-01-15|01:16| Dat is zoals zo als we het aan deze kant ook zien, maar terwijl Hollanders aan het werk zijn, worden bij die moslims per week hele dorpen verwekt. Daar is lastig tegen te werken, gewoon de kinderbijslag na 3 kinderen afschaffen. Discriminatie zullen ze wel gaan roepen, maar dan gaan ze voor de rest zelf maar werken. Ieder draagt zijn steentje bij, dragen he, niet gooien, anders is de het restantje motivatie dat er nog is, ook verloren en is het helemaal einde oefening.

Archy Bunker | 17-01-15 | 01:26

Frits Bolkestijn heeft trouwens in 2013 wél een kritisch geluid laten horen. Jammer dat hij geen premier is in Nederland . Bolkestijn kijkt niet weg en heeft ballen , daar kan m.Rutten nog wat van leren !

www.knack.be/nieuws/wereld/frits-bolke...

FrankOngerust | 17-01-15 | 01:16

Ik wacht nog op die miljoenen geintegreerde demonstrerende moslims in Europa op straat .
Het nieuws zal toch ondertussen wel vertaald zijn ?

B. Ollie Bommel | 17-01-15 | 01:12

Archy bunker 00.36

Alleen al daarom is het goed dat bijstandstrekkers ( waaronder een hoog % moslims) nu verplicht een tegenprestatie moeten gaan leveren. Dat houdt ze van de straat en zorgt ervoor dat ze werkritme opdoen. Ongetwijfeld zullen linkse gemeenten dit gaan tegenwerken en liever de lokale belasting verhogen . Zoals ook Annemarie Jorritsma (ja , die van de VVD) wil trouwens.

Veel gemeentes komen financieel in de knel door het groeiend aantal bijstandsuitkeringen en zij willen
Al er meerdere bijstandsuitkeringen achter 1 voordeur terecht komen , dan mag er eindelijk gekort worden.

Ja , MAG . Hoeft natuurlijk weer niet. Met dank aan linkse partijen die het normaal vinden dat meerdere bijstands"gerechtigden" 3000 euro of meer NETTO per maand van de hardwerkende belastingbetaler krijgen.

1 Voordeel: Binnenkort gaat de gaskraan van Groningen nog meer dicht en dan kunnen we die onzin (meerdere uitkeringen achter 1 deur, meer import van kanslozen uit de 3e wereld )niet meer betalen.

Zonde dat we al die afgelopen 50 jaar het geld van het aardgas niet meer hebben gebruikt om iets structureels op te bouwen in ons eens zo mooie land. We hebben het merendeel van dat aardgasgeld gebruikt om kanslozen naar Nederland te halen en we hebben veel kanslozen gepamperd met gratis huizen, Vogelaarswijken, wasmachines, koelkasten TV's etc, zonder dat we ze ook maar iets hebben gevraagd om bij te dragen aan de opbouw en normen en waarden van Nederland.

In ruil mogen we nu doorwerken tot 67+ , zijn de belastingen verhoogd, geen 1000 Euro van Rutte gezien, Gemeentelijke belastingen gaan binnenkort omhoog om die import van ellende te financieren, zijn er wijken waar de sharia geldt , mogen er haatimams vrijeljk haat zaaien in de talloze moskeeen etc, etc, etc, etc

Gek hè dat werkend nederland het nu echt ZAT is !

FrankOngerust | 17-01-15 | 01:11

Archy Bunker | 17-01-15 | 00:50

Dat had die obama moeten roepen vlak na boston. Dan hadden ze hem gelyncht.Als die dat zegt zou die zichzelf dan geloven.Ik denk het niet. Zal wel ingegeven zijn door zo'n spindoctor.

tweetybird | 17-01-15 | 01:02

De integratie met de Twin Towers was wel het hoogtepunt .
B. Ollie Bommel | 17-01-15 | 00:53

Ja je begint als vlieger en eindigt als zelfmoord terrorist. Prima integratie.Was piloot met slechte ogen. Zag twee gebouwen over het hoofd. Zeg maar in de gutmensch mode incidentje.Wie belazert nu wie. Ik weet het obama belazert zichzelf.Volgens mij blazen zij toch de meeste ploflims van de wereld.

tweetybird | 17-01-15 | 01:00

Zo is het Heer Ollie , dat was ie even vergeten. Je weet het, wijsheid komt met de jaren, of the hard way.

Archy Bunker | 17-01-15 | 00:58

Archy Bunker | 17-01-15 | 00:50

De integratie met de Twin Towers was wel het hoogtepunt .

B. Ollie Bommel | 17-01-15 | 00:53

Obama heeft vandaag verklaart dat Amerikaanse moslims beter geintegreerd zijn, en zich Amerkaan voelen. Europa moet meer werk maken, van de integratiei van moslims. Goed, dan zullen lde moslims binnenkort werk genoeg geven. Bedankt Barack, voor je suggesties. Opa Opstelten, kan nu eindelijk ook aan het werk.

Archy Bunker | 17-01-15 | 00:50

Gevaarlijke hoogopgeleide moslim bij Jinek. Met zulke moslims komen we er dus nooit. Zit gewoon daden van IS goed te praten.

De hond uit Duckhunt | 16-01-15 | 23:42

Ik mis in de grafiek bij 2004 een groen gekleurd vakje voor Nederland... Of telt de moord op Theo van Gogh niet als moslim-extremisme?

stefanboy78 | 16-01-15 | 23:41

Jinek heeft een totaal warhoofd op de bank, en dat is dan de Belgische terrorisme-expert. En nu geloof ik dat hij zegt dat IS de schuld is van het Westen.

Benedict Broere | 16-01-15 | 23:34

@Vergeetput | 16-01-15 | 23:27
Scherp! Opdat het maar niet in de vergeetput wordt gestopt!

Wolveshead | 16-01-15 | 23:33

Ik pleit voor een derde definitie van het woord 'maar' als voegwoord:

1 - doch (tegenstellend): 'Vroeger was hij rijk, maar nu lijdt hij gebrek.'
2 - (ter uitdrukking van gevoelens bij nadrukkelijke uitingen) 'Maar Jan toch!'
3 - (Om aan te geven dat u alle voorgaande moet vergeten)
'Je bent een fijne gozer, ik zie je graag, ik ben blij dat ik je ken, maar ga eens deaud.'

Vergeetput | 16-01-15 | 23:27

@FrankOngerust | 16-01-15 | 22:56
Helaas! De grootste ellende hebben ze er al doorgedrukt, de nieuwe zorgwet is inderdaad nog wel een struikelblok. Ik kan u nu al zeggen dat die het in de 1e Kamer niet gaat halen, de "dissidenten" zijn door recentelijk onderzoek nog gesterkt in hun houding door de achterban (kiezer) en dat zal morgen tijdens het congres door de leden nog eens worden herhaald. Of Spekman en Didi zich daar iets van aan zullen trekken weet ik niet, de "positieve oppositie" zal echter niet de uitweg van het Kabinet (AMVB) accepteren. Houd uw potlood maar gereed, u zult het binnenkort nodig hebben.

Wolveshead | 16-01-15 | 23:24

Theo van Gogh en Mohammed Bouyeri (2004) doen niet mee in de statistieken, althans volgens de grafiek via de laatste link. En dus als zelfs deze aanslag niet meetelt dan lijkt het inderdaad logisch dat het wel meevalt met islamitische terreur in Europa.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-01-15 | 23:21

@Lewis | 16-01-15 | 22:48
Dank, mijn waarde!

Wolveshead | 16-01-15 | 23:15

@tweetybird | 16-01-15 | 22:21
Mmm, ik ben nooit argwanend geweest ten opzichte van de islam en de vrijwillige volgers daarvan. Net zomin als ik dat was en ben ten opzichte van nazi's en fascisten. Argwaan is niet op zijn plaats wanneer duidelijk de doelstelling wordt aangegeven in de beleidsnota, die doelstelling kun je dan maar beter gewoon als leidraad voor beleid aannemen.
Elke club heeft statuten die door bestuur én leden worden aanvaard, anders wordt of blijft men immers geen lid van de club.
Zijn daarmee alle leden even fanatiek als het bestuur van de club? Nee, dat denk ik niet.
Maar een bestuur kan normaal gesproken niet functioneren zonder leden.
Kan een ieder dan worden aangesproken op de statuten van de club waarvan hij/zij zelf vrijwillig lid is?
Mij lijkt van wel, maar ik blijk dat (volgens velen die naar eigen zeggen een beter mens zijn dan ik)volledig verkeerd te hebben begrepen.

Wolveshead | 16-01-15 | 23:11

Jan Dribbel | 16-01-15 | 23:05

Nee :) Maar als je PvdA stemmers naar je toe wilt trekken , ga je rare dingen zeggen .

Pegida EU | 16-01-15 | 23:08

De 100derden aanslagen die voorkomen zijn tellen we niet mee, nietwaar Pechtold.

Jan Dribbel | 16-01-15 | 23:05

Obama geeft nu aan dat de Europese moslim zich geen Europeaan voelt. De Amerikaanse moslim voelt zich Amerikaan

Zal het iets te maken hebben met het feit dat als je in Amerika komt als asielzoeker, je dan geen vangnet (huis, huursubsidie, zorgtoeslag, kinderbijslag etc , etc , etc ) hebt , maar je zelf moet zorgen dat je een baan vindt ?

Geen gepamper zoals in Europa, maar werk zoeken en de taal spreken. Anders kom je nergens aan de bak en dan is de lol er snel af als immigrant ........

FrankOngerust | 16-01-15 | 23:02

@ Wolveshead.

Toegeven dat je het al die jaren verkeerd hebt gezien is moeilijk. Daar is waarschijnlijk een nieuwe leider voor nodig, anders is de hele partij ongeloofwaardig geworden.

Pechtold vindt het rode pluche en dito salaris belangrijker dan Nederland beschermen tegen de onverdraagzaamheid van de islam........

Angst voor de verkiezingen zal nu zeker meespelen, want als de VVD en PvdA (samen met de gedoog 3 partijen)op 19 maart in de 1e Kamer geen meerderheid halen dan kunnen ze hun hervormingsprogramma op hun buik schrijven. Ofwel ze zullen zich moeten voegen aan hetgeen het CDA wil.

FrankOngerust | 16-01-15 | 22:56

@Benedict Broere | 16-01-15 | 22:09
Volgens Pechtold en consorten kunnen dat niet meer als incidenten zijn. Waar dat dan "toevallig" niet het geval is hoef je dat natuurlijk niet te zeggen. Het kan wel, maar het hoeft natuurlijk vooral niet,
Xeno-islamodinges!

Wolveshead | 16-01-15 | 22:55

StoereHenk | 16-01-15 | 22:26

Die zag , in zijn ogen, de europese waarden , normen ,cultuur, tradities naar zijn bliksem gaan . Kun je geen religie noemen .

Pegida EU | 16-01-15 | 22:50

@ Wolveshead | 16-01-15 | 21:57
Dat kan ik bevestigen.

Lewis | 16-01-15 | 22:48

@ Halsje Femkema | 16-01-15 | 18:11
Ik vind u een ware aanwinst voor de panelen.

Lewis | 16-01-15 | 22:45

FrankOngerust | 16-01-15 | 22:05
Ik denk persoonlijk 3.
Laten we wel wezen, fouten toegeven is niet altijd gemakkelijk, dat geldt dus ook voor inschattingsfouten. Om dat te doen is al niet makkelijk in kleine kring (bv. binnen je familie en kennissenkring) laat staan tegenover de hele Natie. Het idiote is dat dat nu juist wel de redding zou kunnen zijn voor de traditionele partijen. Geef gewoon toe dat je uit beste bedoelingen alles bij elkaar hebt willen houden maar de realiteit je dwingt dit uitgangspunt te herzien. Ik denk dat we al een heel eind op weg zijn als we Godsdienstvrijheid de zelfde ruimte én beperking geven als de VVM. Daar waar de grens wordt overschreden bent u strafbaar, ongeacht waar de overtreding werd begaan. En maak dan ook werk van de vervolging van dergelijke zaken. Ik denk dat dat niet alleen een hoop onvrede zou wegnemen, ik denk dat je dan ook een hoop ellende voorkomt.
Tot hier en niet verder! Als die boodschap luid, duidelijk én overtuigend zou klinken ( en waargemaakt uiteraard) hebben we al een hoop gewonnen.

Wolveshead | 16-01-15 | 22:38

Gut gut, de npo interviewt ook Joden, zoals Hamburger..

LeakyLeak | 16-01-15 | 22:30

Zet Breivik ook bij religieus geinspireerd. De ene haat religie of de andere haatreligie maakt natuurlijk niet zo veel verschil.

StoereHenk | 16-01-15 | 22:26

Wolveshead | 16-01-15 | 21:57

Yep dat zag ik.Vandaar ook deze reactie waar het door de gutmensch altijd in het rassisme getrokken word maar het juist dat niet is. Ze roepen het met hun etyreme moorden gewoon over zich zelf af.En daarmee maken de extreme moslim knakkers dat wij argwanend worden.En terecht zo blijkt.Zij zijn juist degene die zelf de haat creeren. Iets wat de gutmenschen maar niet willen inzien.Die blijven maar knuffelen. En lossen daarmee problemen niet op. Juist hun knuffelen maken dat er haat komt.Door dat het daardoor onveilig blijft.Ze blijven maar enkel kijken naar moslims die dat soort dingen niet doen en kijken daardoor niet naar de extremen die veroorzaken dat ook zij niet vertrouwd worden.Door dat die extremen moslims niet keihard worden aangepakt. Waarvoor zou je extremen moslims hier houden als ze het het hier schijnbaar niet naar hun zin hebben.Laat ze oprotten met een enkeltje zandbak.En nooit maar dan ook nooit meer terug. Dat lost al heel wat problemen op.Maar ja wie ben ik.

tweetybird | 16-01-15 | 22:21

-weggejorist-

Benedict Broere | 16-01-15 | 22:09

Wolveshead.20:34

Ik zit al een tijdje te denken waarom Rutte en Pechtold wegkijken en laks zijn t.o.v dit moslims extremisme en er hoegenaamd niets tegen doen ( behalve dan moslim knuffelen en zeggen dat het allemaal niet zo erg is)

Er zijn een paar redenen die ik kan verzinnen waarom ze zo stompzinnig reageren:

1) Angst : Angst dat de radicale moslimgeest uit de fles komt en dat meer radicale moslims aanslagen in NL gaan plegen. En meer moslims zullen radicaliseren.

2) Angst voor de komende verkiezingen : als dit groter groeit dan zullen VVD, PvdA, CDA en D66 kleur moeten bekennen wat ze nou eigenlijk willen doen tegen de onverdraagzaamheid van moslims in NL: Dat gaat ze stemmen kosten .....

3) Ze zullen moeten toegeven dat Wilders het al jaren geleden goed heeft gezien (al zal Pechtold dat nooit willen toegeven). Alleen het CDA schijnt nu wakker geworden te zijn, gezien de uitlatingen van Buma gisteren bij Jinek.

4) Vul maar in ....

Feit is dat veel moslims zich niet willen aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden en jammergenoeg zijn het nu ook de goedwillende moslims die zich wel willen aanpassen daar nu ook de dupe van. De Goedwillende moslims dragen geen hoofddoekjes of boerka's, gaan gewoon naar de moskee als ze dat willen en zoeken een baan. Die zijn er gelukkig ook nog !

In Nederland ( en in de wereld )zijn gewoonweg te weinig banen én teveel mensen. Het aantal mensen blijft groeien wereldwijd en het Vrije Westen kan onmogelijk al die kansarmen uit het Midden Oosten opnemen en hetzelfde welvaartsniveau geven als wij nu hebben.
Elke nieuwkomer een huis en een reeks van uitkeringen geven ( huursubsidie, bijstaand , kinderbijslag etc, etc, etc ) is ONBETAALBAAR.

FrankOngerust | 16-01-15 | 22:05

@tweetybird | 16-01-15 | 21:30
Ik denk dat jij mijn plempsel en het plempsel waarop ik reaguurde nog even aandachtig door moet lezen. Volgens mij verschillen wij nl. niet zo veel van mening (hetgeen je natuurlijk ook af had kunnen leiden uit andere reacties van mijn zijde aangaande dit onderwerp).

Wolveshead | 16-01-15 | 21:57

Joh Spartacus, rot toch op met je feiten. Daar zit de linschmensch toch helemaal niet op te wachten?!? Feiten zijn niet lievvv, kunnen niet gepampert worden en daarom willen de Gutmenschen ze niet. Snap dat dan!

marcoplarco | 16-01-15 | 21:55

Adversary | 16-01-15 | 20:22 Dat is heel goed opgemerkt. Islam betekent armoede, geestelijke en fysieke armoede. Onder de islam worden mensen dom gehouden en is hoogontwikkelde cultuur niet mogelijk. Want islam is een constante aanval op creativiteit en menselijkheid en cultuur. En de geschiedenis laat dat zien, toont dat overduidelijk aan. Overal waar islam domineert, daar regeert uiteindelijk achterlijkheid en wreedheid. Mark Steyn - "The More Islamic The World Gets, The Poorer It Gets" www.youtube.com/watch?v=v4rG5eimtxk

Benedict Broere | 16-01-15 | 21:54

@FrankOngerust | 16-01-15 | 20:34
Je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom de Gutmensch ons zo graag wil waarschuwen die vreedzame en tolerante religie niet op de tenen te trappen. De tegenstrijdigheid die zij (en de volgers van die bewuste religie) in hun oproep daartoe ten toon spreiden zou toch ook hen aan het denken moeten zetten.

Wolveshead | 16-01-15 | 21:32

veel Europeanen een beetje een pleurishekel aan de islam en de volgers beginnen te krijgen.
Wolveshead | 16-01-15 | 21:22

Nou is natuurlijk wel ,beginnen de europeanen die pleurishekel te krijgen uit rassisme overweging. Of omdat ze die pleurishekel zelf veroorzaken. Zeg maar omdat extreme moslims mensen op wrede wijze vermoorden . Overal chaos creeeren en aanslagen plegen. Ik denk zelf het laatste.Wat jij.

tweetybird | 16-01-15 | 21:30

Die VVD'er had gewoon tegen Pechtold moeten zeggen "En hoeveel van die aanslagen waren een reden voor een spoeddebat???? Juist. Dag Alexander. Homo"

Lazaro | 16-01-15 | 21:28

@Steeven | 16-01-15 | 20:30
Zou het kunnen dat wij ons niet zo heel druk maken om ETA, IRA etc. omdat zij niet echt het doel lijken te hebben tot werelddominantie, in tegenstelling tot de islam? Ik ben geen wetenschapper o.i.d. maar mij lijkt dat een vrij plausibele verklaring voor het fenomeen dat veel Europeanen een beetje een pleurishekel aan de islam en de volgers beginnen te krijgen.

Wolveshead | 16-01-15 | 21:22

Supermatthijs | 16-01-15 | 20:15

Nee niet liegen pvda ers. Het moet wel in lijn blijven natuurlijk . pvv besteelt geen daklozenkrant. Dat doen alleen pvda ers.Zie supermathijs u ziet het altijd te gekleurd.Vooral als u de pilletjes weer vergeten bent. Wel snel reageren want straks komt die man in die witte has om u weer in dr stiel te zetten met de witte jas en riempjes voor de nacht. U heeft zich weer af mogen reageren en wij hebben weer net gedaan of u reaguursels er wat tot doen. Voor straks slaap lekjer en morgen weer veilig op.

tweetybird | 16-01-15 | 21:21

@MoslimNL | 16-01-15 | 20:16
Het lijkt wel of je een beetje nijdig bent op de Meesteres! Is dat wellicht omdat zij hier al kan bieden (zekerheidje) wat jouw imaginaire vriend als vage belofte geeft (alleen voor martelaren en dan nog moet je het maar afwachten)? En dan nog een vrouw ook die allah voorbij streeft in dat opzicht van het bieden van de sleutel naar het Paradijs!

Wolveshead | 16-01-15 | 21:16

@Benedict Broere | 16-01-15 | 20:06
Gelul! In Zweden en Engeland werd (en wordt) genoeg "omhelsd". Dat die "omhelzing" niet door beide partijen met gejuich werd begroet doet daar niets aan af.
Morgen PVDA-congres, zin in!

(sarcasme modus uit)

Wolveshead | 16-01-15 | 21:08

Ceterum censeo islamem esse delendam

vmk | 16-01-15 | 21:07

Straatterrorisme in NL en Opsporing Verzocht lijkt me een veel beter uitgangspunt

Pegida EU | 16-01-15 | 21:06

@gaffelbaard | 16-01-15 | 19:45
Op DDS staan nog wat fotootjes van mensen die iets teveel aan "omhelzen" hebben gedaan naar de zin van de verkondigers van vrede. Die zal Marc wel weer niet gezien hebben.

Wolveshead | 16-01-15 | 21:02

Mislom piemols zijn 98% kleiner dan de piemels van boze witte mannen. Stond in de duckstad krant.

Mark_D_NL | 16-01-15 | 21:01

Wat zou het leuk geweest zijn als in plaats van dat Europese rapport, of dat manifest van Breivik gequote zou zijn uit "AIVD (2014) Transformatie Jihadisme in Nederland":
.
Mogelijk kan de openheid van Nederlandse jihadisten ook verklaard worden door hun ervaringen met het Nederlandse rechtssysteem. De Nederlandse wet lijkt relatief weinig ruimte te bieden aan politie en justitie om in te grijpen.
Ook in 2011 was dit het geval, toen enkele Nederlandse jihadisten in Pakistan werden aangehouden en door de Pakistaanse autoriteiten werden teruggestuurd naar Nederland. Er volgde geen rechtszaak. Dergelijke ervaringen hebben de Nederlandse jihadisten gesterkt in hun zelfvertrouwen en gevoel van onaantastbaarheid.
Dit blijkt onder andere uit de triomfantelijke tweet van een uitgereisde jihadist die in april 2014 aan de AIVD werd gericht. De boodschap was duidelijk: “De groeten uit Syrië! Jaren intensief gemonitord, 4x teruggestuurd en nu pepsi drinkend in Syrië? Que pasa wat is er misgegaan?”.
.
Ook in dit rapport het beeld dat de dreiging van jihadi-salafisten is toeggenomen, en dat dit geen gesubsidieerde buffer meer kan zijn, maar inmiddels een kweekvijver is. Ach, zolang er maar vertaalde PvdA posters in die moskees hangen, dan krijgen ze nog iets van de Nederlandse anti-Moslim cultuur mee.
.
Ondertussen wil Asscher hierop reageren door het Aktieplan Jihadisme. Democratische lessen: «Omgaan met anderen en verinnerlijken van waarden», «Grenzen stellen en opvoeden» en «Meedoen en zelfredzaam zijn». Is die Islam wel zindelijk? Volgens Nanninga mocht die hond wel van het ene baasje op de bank en niet van het andere, maar volgens mij klinkt dit meer als kwijlende puppy met ogen die uit die oogkas puilen, dan een kwaadaardige bull-dog die afgezet moet worden.

Halsje Femkema | 16-01-15 | 20:57

cocalola | 16-01-15 | 18:09
Daar is geen speld tussen te krijgen.

Sliptong | 16-01-15 | 20:56

@Fijnstoffer | 16-01-15 | 19:42
Tja, daar is het net andersom. Alles wat daar wel gezegd wordt, had nou net niet gezegd hoeven worden. Omdat het complete nonsens is, de hele dag door. Niet dat dat ze tegenhoudt natuurlijk, VVM is een mooi iets.

Wolveshead | 16-01-15 | 20:56

Peggold, das toch die murkenknuffelaar? Misschien wel een gat in de markt; knuffelbeesies met burka, speciaal voor onze communistische medelanders.

Sjaakmats | 16-01-15 | 20:54

Le Roi | 16-01-15 | 20:13

Criminele marokanen want dan weer maakt dat ook dat meest moslims zijn en het dus 100 procent is. Zo nu staan de cijfers toch weer goed.Goh dat was moeilijk rekenen. Zeg. Maar het is een kwestie van het creatieve boekhouden van bepaalde partijen verwijderen en zie de cijfers zijn gelijk kloppend.

tweetybird | 16-01-15 | 20:54

Eng wat peggold doet. Downplayen van de realiteit... Waar zien we dat nog meer.ehhhhhh.

Mark_D_NL | 16-01-15 | 20:54

Maar dus ethnic-seperatist terror is de enorm dominante terrorfactor in de EU. Goh. Mag ik even de lijst met datums. Hier wordt weer enorm selectief te werk gegaan door of een andere mosliminfiltrant bij europol.

Voorts stopt de wereld niet bij de EU. Moslim terreur in Pakistan, Somalie, Nigeria, Midden Oosten etc domineert het nieuws al jaren. Dat wij zulke goeie preventieve veiligheidsdiensten hebben waarmee het gros hier in de EU geen voet aan land krijgt qua daden, zorgt ervoor dat het hier dusver niet zo uit de klauwen loopt zoals bij die apenlanden. Maar doe vooral lekker niks, zet de sluizen open en loop als Arrogander met je domme airhead door het leven, dan is de EU versie van Boko Haram ook zo een feit.

Koettoerk | 16-01-15 | 20:52

En Je suis <2% in 3, 2, 1...

Sliptong | 16-01-15 | 20:52

Tja we hebben hier in Nederland maar ook in Frankrijk en Duitsland België .... etc etc. Er veel last van Ethno-nationalistische en Separatistische, Linkse en Anarchistische terroristen.
Die groepen zitten toch vaak ten oosten van ons. Waar niet eens veel moslims wonen. Zeg maar slavisch gebied.
Dus die cijfers zijn bullshit. Ook de ETA en IRA zijn nagenoeg opgedoekt. Dus wat een gelul.
Of staan de strijders voor het testkonijn er ook bij?

ca12nag3 | 16-01-15 | 20:50

@blauwe zander | 16-01-15 | 19:18
Dat mag niet verbazen, immers: "wat gezegd kan worden, hoeft niet gezegd te worden". Rutte is een voorbeeld voor Europa! De Nobelprijs kan hem niet meer ontgaan lijkt mij.

Wolveshead | 16-01-15 | 20:50

La Espada | 16-01-15 | 20:25

O u vergeet maar even het geweld uit naam van de man met de tenen van 1 meter 80 in syrie en irak en dat soort landen. Islam geweld stast zelfs wereldwijd bovenaan. Met de meeste slachtoffers.Waarmee we dus kunnen stellen dat islam toch echt meest de bron van alle kwaad is.U lult dus. Uit u nek.

tweetybird | 16-01-15 | 20:46

Meesteres Belgie | 16-01-15 | 20:08
Dit is een praktijkvoorbeeld van iets wat we waarschijnlijk nog véél meer gaan zien in Europa. Een glashard Apartheidsbeleid wat de autochtone burger door schade en schande zal moeten gaan hanteren dankzij het gedrag van moslims. Overigens hulde voor je keuze, ik zou hetzelfde hebben gedaan.

Adversary | 16-01-15 | 20:34

Laat ik voorop stellen dat nuances altijd welkom zijn. Het achterhalen van de motieven van terroristen is vaak vrij lastig, maar aangezien ze veelal een meldingsdrang gemeen hebben, is er vaak toch wel iets te herleiden. Toch, aangezien ik zelf onderzoek heb gedaan naar de rol van religieuze leiders in terrorisme, vind ik het percentage opvallend laag. Het kunstje is je beperken tot Europa. Als je het wereldwijd bekijkt, is het percentage veel hoger. Sterker, dan is het islamitisch gemotiveerd terrorisme, voor zover we het kunnen meten, opvallend aanwezig. Echter, dit geldt ook voor de slachtoffers. Dit zijn ironisch genoeg ook veelal moslims:

"The report from the American National Counterterrorism Center (NCTC) that was released on July 31 2012, showed that Sunni extremists accounted for the greatest number of terrorist attacks for the third year in a row, with a fatality rate of seventy percent. Among the biggest contributors were – not surprisingly – both Al-Qaeda, which operates globally, though mostly in the Middle-East, and the Taliban, which has branches in Afghanistan as well as in Pakistan. However, it should be noted that victims were mostly Muslims too, who according to the same report suffered between 82 and 97 percent of all terrorism related fatalities worldwide."

Wel is het zo dat diverse instituten dit soort elementen verschillend meten, dus verschillen zullen er altijd zijn.

In ieder geval, dat de cijfers voor islamitisch gemotiveerd terrorisme laag zijn op dit moment wat betreft Europa, betekent volgens mij dat de veiligheidsdiensten hun werk vrij goed doen. Ten tweede kan er ook sprake zijn van een aankomende trendbreuk, maar we kunnen niet in de toekomst kijken. Tot slot kun je je ook afvragen in hoeverre de impact van aanslagen meespeelt. Een aangekondigde autobom van de ETA maakt nu eenmaal minder indruk dan de actie laatst in Parijs. Uiteindelijk gaat het terroristen om de impact. 9/11 was ook een van de weinige grote terreurdaden om Amerikaanse bodem, maar de impact was enorm.

Steeven | 16-01-15 | 20:30

@MolsimNL
Kansberekening in de praktijk. Als je alles wat Marokkaans, Turks, Egyptisch en Afghaans is weigert, is de kans statistisch gezien 95% juist dat je moslims buiten de deur houdt zonder dat je hun religievoorkeur kent. Zie totaal percentage moslims van die landen versus ander geloof.

Koettoerk | 16-01-15 | 20:29

Wat doet Peggolt eigenlijk tegen die 98% andere terreur...?
ik bedoel als de aanslagen in Parijs Londen Madrid / New York etc. 2% zijn, dan lopen we vanwege die 98% andere gekkies dagelijks een
enorm gevaar,
en zou Rutte / Ivo er goed aan doen vanwege die 98% de Politie direct uit te rusten met Tommy guns en bazooka's ( ik blijf voorlopig binnen )

Berthe | 16-01-15 | 20:27

.
.
Niet dat ik vind dat de islam over het algemeen een vredelievende religie is. Maar als je MH17 meetelt staat niet-islamitisch geweld weer bovenaan. Toch een heel ander beeld dan hier vaak geschetst wordt, dat de islam de bron van alle kwaad is.
.
.

La Espada | 16-01-15 | 20:25

1,3% van schijt stinkt,ies wetenschaap.

hebbuh | 16-01-15 | 20:24

Grappige poging tot nuance. Was het maar zo, dat terroristische aanslagen het ENIGE waren waar we bij moslims hinder van ondervinden. Maar het blijft niet bij aanslagen. Waar moslims komen, komt ook: vrouwenonderdrukking. Homohaat. Buitensporige criminaliteit. Buitensporige geweldpleging. Bovenmatige uitkeringsafhankelijkheid. Taalachterstand. Wijkverloedering. Geslachtsmutilatie. Leerachterstand. Uithuwelijking. Censuur. En zo kunnen we nog wel even doorgaan met opsommen wat onze zogenaamde cultuurverrijkers dit continent gebracht hebben. Van Canada tot Australie hebben we er ondertussen last van.

Adversary | 16-01-15 | 20:22

@Le Roi | 16-01-15 | 20:13
Baskische afscheidingsbeweging / seperatisten (zit geen nieuws-cyclus in: elke week hetzelfde liedje)
Linkse partijen (bomaanslagen op banken in Griekenland bv. die banken hebben toch geen geld)
Anarchistische partijen (Anonymous die een server omver knalt)
en misschien wordt het lekken van WikiLeaks ook wel aangemerkt als terroristische aanslag (zo niet nu, danwel in de toekomst)

Halsje Femkema | 16-01-15 | 20:17

Wat een slecht artikel. Omdat het maar 1.3% is moet natuurlijk de rest zijn voor komen.
Zo makkelijk onderbouwd hoor.

Pffff

@meesteres belgie moslims die naar clubs gaan. Ja dat zijn idd moslims haha en hoe weet je dat ze moslim zijn ? Wordt dat je verteld als ze binnen komen ? Of denk je nou die ziet er moslim achtig uit. Je komt wel heel dom over volgens mij bedoel je gewoon niet-westers.

Maar goed ga je hoeren tent maar runnen of jezelf geen idee wat op waarheid gebaseerd is of slecht verzonnen verhaaltjes maar je komt erg zielig over om beetje helemaal tof te doen met jouw 7 clubs.

Zo zo

MoslimNL | 16-01-15 | 20:16

@Le Roi | 16-01-15 | 20:13

PVV- ers, niet verder vertellen. Het is geheim.

Supermatthijs | 16-01-15 | 20:15

Overigens, wie de neuk zit er dan achter die overige 98,7%? Waarom horen we daar nooit iets over? En ja, ik kom bij meer websites over de vloer dan alleen Geenstijl.

Le Roi | 16-01-15 | 20:13

om de cijfers eens te onderbouwen, #jojollekeidioot zou eens daar aandacht aan moeten besteden.

sinds jaren laat ik (7 clubs) geen enkele moslim, of iets wat daar op lijkt binnen.

uit ervaring kan ik vertellen
*geen enkel niveau
* geen enkel respect
* geen enkel geld, ze denken dat de meisjes hetzelfde is als een kilo tomaten.
* geen enkel hygiëne, graag voor 50 euro, zonder condoom
* slaan, agressie, totaal normaal want ze is blond en europeesche.
* deze lijst kan ik zo lang maken dat geenstijl het niet eens kan verwerken.

moslims zijn niets, wordt niets en hun geschiedenis, waar soms naar vergeleken wordt, is niets.

Meesteres Belgie | 16-01-15 | 20:08

BAM! 1,3% is islamitisch geweld.

Heeft Greet zich al gedistancieerd van de overige 98,7% ? #dtv

Bakito | 16-01-15 | 20:07

Dat DWDD omhelzen… Het betreft volgens mij de linkse zorgende en begrijpende reflex. Zijn mensen boos, opstandig, gevaarlijk, dan ligt dat marxisties gezien aan ‘verelendung’, achterstand, niet genoeg kansen, niet genoeg liefde. Dus – oplossing – meer omhelzen, meer liefde, hogere uitkeringen, positieve discriminatie, ruim baan voor moskeeën, welwillend tegemoet komen aan eisen van halal eten, geen les geven over holocaust, en evolutietheorie ook maar even uitstellen. Mensen vooral niet voor het hoofd stoten, maar… liefde geven, ze overstelpen in liefde… Omhelzen. In Zweden is men op deze manier een super welvarende en veilige en veel welzijn gevende cultuur af te breken tot een pakistan hel op aarde. En Engeland gaat dezelfde kant op. En Nederland volgt waarschijnlijk. Allemaal vanwege dat omhelzen.

Benedict Broere | 16-01-15 | 20:06

Bas driewieler is wel verdacht.
Ineens niemand meer die op de Eu moppert.
Wanbeleid kan door gevoerd worden want iedereen is bezig met extremisten.
Zou de Eu top erachter zitten?

Eazy_E | 16-01-15 | 20:05

Lol, daar geloof ik dus echt helemaal niks van. :) Of hebben zijn de mensen die deze telling hebben verricht hetzelfde soort mensen die roepen dat Parijse toestanden niets maar dan ook niets met de islam te maken hebben en dat het verstrooide lone wolfs zijn? Volstrekt ongeloofwaardig dit in ieder geval.

Le Roi | 16-01-15 | 20:04

Zo ingewikkeld is het niet. Wikipedia 2014 zegt wat er bekend aan aanslagen is niet van Humanisten afkomt.
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_terror...
Toen meneer Pechtold dat zei had ik al een donkerbruin vermoeden van linkse nekpijn.
Halsje Femkema;
bedankt over info SP over stopzetten subsidies bij bepaalde religieuze instellingen. Heet hangijzer is natuurlijk dat alles aan religies stopgezet moet worden. Daar ben ik voor. Hobbyclubjes betaal je zelf.

Haagse Tokkie | 16-01-15 | 20:01

-weggejorist-

not the mama | 16-01-15 | 20:01

@Brenjtje | 16-01-15 | 19:58

Als ik dan zo'n titel lees denk ik al: Goh dat zal wel een objectief berichtje zijn.

Supermatthijs | 16-01-15 | 20:00

sjipsknippert | 16-01-15 | 19:50

D66 wordt bij de verkiezingen , gekaapt door PvdA frusties . Maar dat weet Pechtold nog niet .

Pegida EU | 16-01-15 | 19:57

Islam zus en zo. Ondertussen worden miljoenen naar Oekraine gesluist voor hulp, bejaarden worden niet goed genoeg verzorgd, want interim managers willen ook teveel geld verdienen etc etc.

Bas Driewieler | 16-01-15 | 19:51

Is net als die klimaatgrafieken, wat niet in je kraam past laat je erbuiten. Ik denk als je wereldwijd alle aanslagen verwerkt dat het merendeel een islam achtergrond hebben. Pechtold je bent een farizeer jij hebt de kroonjuwelen van D66 al verkwanseld dus wat let je om Nederland te verkwanselen??

sjipsknippert | 16-01-15 | 19:50

Beetje offtopic

Weekly Jihad Report
Jan 03 - Jan 09
www.thereligionofpeace.com/

Jihad Attacks:
61
Allah Akbars Suicide Attacks:
15
Dead Bodies:
745
Critically Injured:
337

Nologic | 16-01-15 | 19:46

Benedict Broere | 16-01-15 | 19:34
Tja.. BS natuurlijk.
Islamterreur bestond al voordat Assad nog een spermazaadje was, en lang voordat sprake was van de staat Israël. En dat lossen we allemaal op met 'omhelzen'. :?

gaffelbaard | 16-01-15 | 19:45

-weggejorist-

Ik joris mezelf wel weg.

Polderjihad | 16-01-15 | 19:44

@Fijnstoffer | 16-01-15 | 19:41
Op NPO Radio 1 was het.

Fijnstoffer | 16-01-15 | 19:42

@Benedict Broere | 16-01-15 | 19:34
Dit is de standaard-'verklaring' van de politiek correcten, de #Lügenpresse
Een stel van die clowns was vanmiddag ook te horen tussen 16:00-17:00. Om van te kotsen. Alles heeft de schuld, behalve dat islamitische haatboek en de imams die het heilig blijven verklaren.

Fijnstoffer | 16-01-15 | 19:41

Benedict Broere | 16-01-15 | 19:34

De Gutmensch leeft nu eenmaal in zijn omgekeerde wereld .

,,De Omgekeerde Wereld Draait Door ,,

B. Ollie Bommel | 16-01-15 | 19:37

Nou, net de duiding gezien in DWDD: al die islamterreur is de schuld van Assad en Het Westen en het foute gedrag van Israel in Gaza en van de kansloosheid in de achterstandswijken. Geen woord over een boek dat vol staat met oproepen tot terreur. Ook geen woord over de islamterreur in Afrika en India en China. Wel een Mark-Marie die zegt: "Wij moeten meer omhelzen... Omhelzen!"

Benedict Broere | 16-01-15 | 19:34

B.Ollie Bommel.
Duidelijker konden zij zich niet uitdrukken.

blauwe zander | 16-01-15 | 19:26

Nologic | 16-01-15 | 19:03

Precies mijn eerdere punt.
- Een imam die wordt neergestoken door islamitische terroristen, is kennelijk geen islamitisch terrorisme.
- Mensen die opzettelijk worden aangereden, doodgereden door islamitische terroristen, is geen islamitisch terrorisme.

Dus qua wat gezien wordt als terrorisme, hebben de onderzoekers kennelijk iets heel anders op het netvlies als terrorisme als veel anderen dat hebben.

gaffelbaard | 16-01-15 | 19:26

haasten zich snel naar binnen om weer wat nieuwe ideeën op te doen.

blauwe zander | 16-01-15 | 19:23

blauwe zander | 16-01-15 | 19:18

,, Zich hullen in stilverzwijgen ,,

B. Ollie Bommel | 16-01-15 | 19:20

Net de Belgische TV in Verviers bij de moskee om te proberen één van de lachende of boos kijkende bezoekers tot een gesprek over te halen , vergeet het maar niet één had er zin in en zij haasten zich naar snel naar om weer wat nieuwe ideeën op te doen.

blauwe zander | 16-01-15 | 19:18

Ja hoor #DWDD het is allemaal onze schuld en Israel komt weg met oorlogsmisdaden.. Geeuw

LeakyLeak | 16-01-15 | 19:17

Links had wat aan het extremisme kunnen doen. Zijn ze over het algemeen goed in. Waarom geen taarten in het gezicht van Gario of Samsom? Nu laten ze het op het beloop, net zo lang tot de pleuris uitbreekt en rechts wel grove maatregelingen moet gaan treffen. Dat straalt dan weer slecht op rechtsextremisten af...
Want omdat de overheid niet mag discrimineren (ja die overheid, die dezelfde Jihadguppies als institutioneel racisme zien) worden nu de reisgegevens van alle Nederlanders opgeslagen en uitgedeeld met andere landen. Omdat die gasten aanslagplannen van internet downloaden gaat daar straks heel de stekker uit en moeten we allen accepteren dat privacy niet meer bestaat. Omdat die gasten onschuldige politie-agenten neerknallen, loopt hier binnenkort de politie als Guarda Civil rondt. Moslimradicalen verpesten het niet alleen voor de Moslims, ze verpesten het voor iedereen.
Verder is Samsom de katvanger van de PvdA en VVD. Hij heeft alles toch al gedaan, dus die kan ook nog wel een collega voor terrorist uitmaken. Aboutaleb zit in gedachten al bij de grootste rechtse partij van Nederland. Marcouch gebruikt ook het steven van een zinkend schip om nog maar even wat Moslimstemmen te winnen voor de nog op te richten Partij van de Sharia voor Nederland.

Halsje Femkema | 16-01-15 | 19:14

Ja, er zijn leugens, grote leugens en statistiek.

Hoeveel % van de doden door aanslagen zijn religie-georienteerd?
Of hoeveel % van de eerwraak doden?

Dick Luyenlomp | 16-01-15 | 19:12

Nou ja, ook de islamitische medemens doet aan statistiekenbeheer, zij schrijven de aanslagen in Parijs toe aan de Mossad, zodat er van die 1,3% islamitsch gezeur niks overblijft!

De (linkse) Gutmenschen zullen deze verrassende wending ook wel interessant vinden, duss: wie HoerA zegt, die roept weldra HoerB.
Niks aan de hand in de multiKul - en wie zegt van wel krijgt een dagvaarding.

Jan Passant mk2 | 16-01-15 | 19:12

wakkere_nederlander | 16-01-15 | 18:11
Of de samenstelling van de populatie in gevangenissen. Daar wordt niet voor niets alleen halal opgeschept.

PrinsesStoepje | 16-01-15 | 19:08

-weggejorist-

Tee Of Cup | 16-01-15 | 19:07

Real Dutch Meat | 16-01-15 | 18:59

Hier ben ik!

eerstneukendanpraten | 16-01-15 | 19:07

Wat een onzin

De teller van 2014.05.24 - tot nu

www.thereligionofpeace.com/attacks-201...

*2015.01.09 France Paris hostages are taken and killed by an Islamic gunman at a Jewish grocery.

*2015.01.07 France Paris A dozen people are slaughtered by gunmen 'avenging' the prophet at a newspaper office which printed satirical cartoons critical of Islam.

*2014.12.22 France Nantes One person is left clinically dead when yet another man shouting Allah Akbar plunges his car into a Christmas market.

*2014.12.21 A convert to Islam praises Allah as he runs down pedestrians with his car 'for the children of Palestine

*2014.12.20 France Joue-les-ToursA foreign-born Muslim attacks French police officer with a knife while shouting praises to Allah.

*2014.06.17 Norway Oslo A moderate imam is stabbed by a member of his mosque after denouncing radicals.

*2014.05.24Belgium Brussels An Islamic extremist shoots four people to death outside a Jewish museum.

Nologic | 16-01-15 | 19:03

De D66 stemmers ,die ik ken , houden zich meer bezig met biologisch water , hippe hapjes , het 24/7 open zijn van de winkels , hippe gadgets ,hippe films , hun uiterlijk en het interieur . Vraag me soms zelfs af of ze weten , wat er bv in Parijs is gebeurd .

B. Ollie Bommel | 16-01-15 | 19:02

Of dit dan. www.volkskrant.nl/binnenland/homostel-... Ook weer een voorbeeld van wat ik, en veel anderen, wel degelijk rekenen tot islamitisch terrorisme. Maar in de cijfers en statistieken zie je dat niet terug.
Ik hou het bij deze 2 voorbeelden. Maar vul gerust het lijstje aan, beste mensen.

gaffelbaard | 16-01-15 | 19:00

Dan maar een racist.

Real Dutch Meat | 16-01-15 | 18:59

Dan maar een racist.

Real Dutch Meat | 16-01-15 | 18:59

-weggejorist-

dr.Melfi | 16-01-15 | 18:59

@ProAsfalt | 16-01-15 | 18:48

In een item over hoe het toch kan dat de partjes mandarijntjes in een blikje zo mooi van hun velletje zijn ontdaan, kwam uit dat die door een bad van ordinaire WC-reiniger gaan. Op het einde van de rit wordt er zoutzuur aan toegevoegd om de schadelijkheid ervan te neutraliseren. Pure chemie.
.
www.youtube.com/watch?v=FAmFoxYwSWI
.
DUS: als je booslims wenst te bestrijden (de aggresieve WC-reiniger), dan moet je er zoutzuur aan toevoegen (= een uiterst agressief tegenmiddel).
.
En inderdaad: dat is geen WC-eend.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:58

De cijfers kloppen nog steeds niet. Hoe je het ook bekijkt. Een hoop zaken worden niet tot islamitisch terrorisme worden gerekend, terwijl het dat wel is.
Dit bijvoorbeeld. www.jihadwatch.org/2014/08/uk-1400-non... heeft geen andere bedoeling dan het zaaien van angst onder 'infidels'. Precies wat sommige imams of ISIS prediken. Toch wordt het niet in de cijfers gerekend onder terrorisme.

gaffelbaard | 16-01-15 | 18:57

Binnen 1 week Frankrijk en België in hoogste staat van beveiliging. Ik hoor de eurofielen van Dhimmie'66 nog juichen van:" we hebben nooit geen oorlog meer gehad in de EU... Hosanna"..... wegkijkende hipsters lutsers!
.

pluizigkroeshaar | 16-01-15 | 18:55

Spartacus slaat weer eens door. Wat boeit het? Zo'n onderzoek en het topic erover klinkt allebei als een soort "Gerrymandering" met terrorisme. De grenzen zo schuiven dat de voor jou gunstigste uitslag eruit komt. Wat telt is dat we terrorisme moeten bestrijden. Of het nu van links, van rechts of uit de zandbak komt.

Geert Linkers | 16-01-15 | 18:55

Toch vreemd te noemen dat juist die europol waarschuwt dat de info slecht gedeelt word. Of te wel de cijfers zeggen geen flikker want wie zegt dat er geen dingen in een la liggen.Zeg maar vraag je maar liever af wie erbij gebaat is om met lage cijfers te komen. Dat noemen ze schijnveiligheid gecreeerd door wegkijk kabinetten. Gaat u maar slapen we hebben alles in de hand waar aan de andere kant geroepen wordt dat terug gekeerde jihad gangers niet effectief gevolgd kunnen worden. Zeg maar een soort russisch roulette dus. En wederom heeft wilders gelijk. Als je ze niet afdoende in de gaten kan houden zorg er dan voor dat ze terugkeer onmogelijk gemaakt word. Laat ze lekker uitreizen met een enkeltje.Dan hoef je ze bij terugkomst ook niet te volgen.De enigste goede methode. Dit europees uitvoeren en je bent al van 1 probleem af.En gewoon weer toezicht bij de buiten grenzen van europa.
Het hoeft niet zo moeilijk te zijn maar juist die wegkijkers maken het moeilijk. Ook de moslims die geweld niet zien zitten zijn er bij gebaat.

tweetybird | 16-01-15 | 18:52

raybok | 16-01-15 | 18:36. Zo het kunnen zijn dat Allahksander Pechtold de engelse taal niet beheerst? Wellicht een optie hem deze horrorlist toe te zenden, met nederlandse ondertitels?
Misschien dat hem de oogjes dan wel opengaan.
Of is hij al te ver heen, en oefent reeds voor de spiegel hoe de theedoek het charmantst te draperen, en welke schoenen het leukst uitzien onder een drollenvanger?

appelvink | 16-01-15 | 18:51

Ben gestopt bij vermeldt.

Nilfisk | 16-01-15 | 18:51

Manipulatie van het volk. Niets meer niets minder.

StijlvolRechts | 16-01-15 | 18:51

@guillaume | 16-01-15 | 18:48
Maar wat hebben die Friezen gedaan dat ze gearresteerd werden? Kievitseieren geraapt?

Arjan | 16-01-15 | 18:50

@ watazooi | 16-01-15 | 18:34
Precies. Terwijl het die welvaart (met gratis geld) is die hen hierheen heeft gelokt. Op één of andere manier denken ze dat dat een vast gegeven blijft.

Dr. Snoepjes | 16-01-15 | 18:49

Arjan | 16-01-15 | 18:46
In friesland schijnen separatisten te zitten...
Van mij mag dat ook afzinken in zee trouwens :D

guillaume | 16-01-15 | 18:48

@Maria.1 | 16-01-15 | 18:40
Helemaal als je bedenkt dat 100% van de islamitisch geïnspireerde terreur per definitie wordt gepleegd door verwarde mensen.

VanBukkem | 16-01-15 | 18:48

@McMarx | 16-01-15 | 18:26
Ik weet niet welke WC-reiniger u bedoelt maar WC-Eend zal niet drinkbaar worden na het toevoegen van zoutzuur om reden dat er al zoutzuur inzit.

ProAsfalt | 16-01-15 | 18:48

Misschien kunnen de snackbar mannen en vrouwen een keer op de koffie bij Mark Rutte

Ronnie Rauwkost | 16-01-15 | 18:47

Conclusie van het intervieuw met Rutte: Wij weten het niet MAAR we hopen dat de burger goed oplet.

watazooi | 16-01-15 | 18:46

Welke 3 Nederlanders zijn er gearresteerd wegens separatisme in 2013? En wat hebben die gedaan? Ik moet iets gemist hebben!

Arjan | 16-01-15 | 18:46

Ik zou wel eens nader gespecificeerd willen zien hoe ze aan deze cijfers zijn gekomen. En waarom we dan zo enorm weinig meekrijgen van die andere 98,7%. Ik vermoed hier toch een stukje creatief statistieken maken met als doel een minimalisering van het islam-aandeel.
Net zoals de linkse Gutmensch hier in Nederland maar al te graag hier geboren Marokkanen als 'Nederlanders' rekent in de statistieken, zodat de criminaliteits- en uitkeringscijfers een hen meer welgevallig beeld geven.

Dr. Snoepjes | 16-01-15 | 18:45

Één ding staat wel vast over de uitrusting en materiële inzet van de Overheid:

Tanks kunnen niet worden ingezet want die zijn verkocht.

ProAsfalt | 16-01-15 | 18:45

@guillaume | 16-01-15 | 18:39
"(..)Geert Wilders een cordon sanitaire kreeg van de gevestigde politieke orde, (..)"
Die is nog steeds gaande, zeker vanaf het moment van 'minder, minder, minder'

ProAsfalt | 16-01-15 | 18:43

@guillaume | 16-01-15 | 18:39
Een Kruistocht? Dat lijkt me wel wat.
Uhh, volgens mij is deze net begonnen - van beide kanten. Alleen niet iedereen beseft dat.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:42

@dingest1 | 16-01-15 | 18:32
Wij reaguurders zijn helemaal niet pessimistisch want volgens politici zijn wij niet in oorlog met de Islam en is de Islam vredelievend.
Dus geen zorgen.

ProAsfalt | 16-01-15 | 18:42

Rutte kan niets zeggen of politie zwaarder wordt bewapend of niet.

Nope, alsof je een grote AK-47 die de politie als uitrusting zal gaan dragen zomaar even onzichtbaar kunt verstoppen in de uniform of zo.

ProAsfalt | 16-01-15 | 18:40

Tja, als je een groot deel van de aanslagen drukt door te stellen dat het verwarde mensen waren, dan valt het allemaal nog wel mee inderdaad.

Maria.1 | 16-01-15 | 18:40

Doet Raybok dat nou iedere keer als ik iets post?
Joris zou er nog iets van gaan denken...

Piet Karbiet | 16-01-15 | 18:40

@not the mama | 16-01-15 | 18:28
Jij hebt het geloof ik niet helemaal begrepen.
Terreur die uit een extermistische hang naar zelfbeschikking voortvloeit is niet per definitie tegen de fundamentele waarden van het Westen - andere zaken spelen hierin een rol. Moslimterreur daarintegen druist in al zijn facetten in tegen het Westen!

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:39

dingest1 | 16-01-15 | 18:32
Voor leuke "linkjes en filmpjes" zit je hier verkeerd. Misschien is 9gag meer je ding. Doei!

Geluksvogel | 16-01-15 | 18:39

Volksverlakkerij wat Pechtold hier laat zien.
Pure linkse propaganda als 'waarheid' en statement gebruiken. Jammer dat hij voor zulke slechte informatie c.q. statistieken aanhalen ook nog zo'n riant salaris krijgt.
Waar Pim Fortuyn gedemoniseerd werd, Geert Wilders een cordon sanitaire kreeg van de gevestigde politieke orde, Anders Behring Breivik als een gek werd afgedaan en talloze anderen die kritiek uiten op de islam en de gevaren aangeven door links monddood gemaakt worden, precies daarin lijken zij alleen maar gelijk te krijgen in rap tempo.
Straks krijgen we gewoon weer een soort kruistochten...

guillaume | 16-01-15 | 18:39

Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan, 100% - 2 % = 98%. Zeau. Even wetenschappelijk onderbouwt als het officiële rapport. En stukken dichter bij de waarheid, dat dan weer wel.

Kapitein Stijlvol | 16-01-15 | 18:38

-weggejorist-

raybok | 16-01-15 | 18:36

Het grote verschil met het Sprookjesboek van de IRA is dat die terroristen niet worden opgedragen mij als ongelovige te moeten doden of als slaaf te verhandelen. En niet verplicht worden, zoals in 74,6% van de Koran, om mijn kinderen te moeten onthoofden. Daar gaat hem om.
Verder is Kereltje een landverrader.

Piet Karbiet | 16-01-15 | 18:34

@LangeTijdGeleden | 16-01-15 | 18:23
Het zou mij niet verbazen als ze de achterlanden van Turkije ook hebben meegenomen in deze berekening. Turkije ligt immers ook in Europa. En als we dan alle aanslagen van de Koerden ook gewoon tot niet-islamitische terreur rekenen, wat feitelijk klopt, hé, dan wordt de grafiek voor de linkse gutmensch al weer wat aanschouwelijker.

VanBukkem | 16-01-15 | 18:34

Niet alle moslims zijn terroristen, maar denk dat alle moslims het maar wat mooi vinden dat hun "broeders" proberen om de westerse samenleving te dwingen om zich aan te passen aan hun leefgewoonten. Ze vergeten even dat het ook gedaan is met de welvaart als dat lukt.

watazooi | 16-01-15 | 18:34

-weggejorist-

dingest1 | 16-01-15 | 18:32

We zijn niet in oorlog met de Islam aldus politici, uitgezonderd de PVV.

ProAsfalt | 16-01-15 | 18:31

Grappig, de rest was etnisch separatistisch, links extremistisch en anarchistisch (alsof dat niet links-extremistisch is)...
Zegt iets over het volk dat Überhaupt de terroristische ellende veroorzaakt. Het is dat linkse tuig dat die moslims ook altijd de hand boven het hoofd houdt, zelfde laken en pak dus...

Nederlanddraaitdoor | 16-01-15 | 18:30

-weggejorist-

not the mama | 16-01-15 | 18:28

Het ergste vind ik dat een fractievoorzitter van een Nederlandse politieke partij, deze informatie zoooo ontzettend graag wil delen. Wat zit die partij toch krampachtig vast te houden aan het idee dat de Moslims zich gaan aanpassen en een aanwinst voor Nederland zullen worden. Hun geloof in de maakbaarheid van mensen is stuitend en wordt alleen overtroffen doe hun weg-met-ons mentaliteit.

Graaier | 16-01-15 | 18:27

@VanBukkem | 16-01-15 | 18:17
En gelijk heb je! Wat seperatisme hier en daar of een oorlogje met een paar miljoen slachtoffers: dat waait uiteindelijk over MAAR, de terreur van islamisten, mohametdingensen, moren (als die nog bestaan), salafisten en alles wat de zelfbenoemde profeet heeft meegesleurt in zijn waanbeelden, DAT houdt niet op eer de wortels eruit zijn getrokken en met stevige chemische verdelgingsmiddelen zijn uiteengereten in onschuldige op zichzelf staande atomen.
.
WC-reiniger is een zeer giftig middel maar, als je er zoutzuur aan toevoegt krijg je een drinkbare vloeistof.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:26

Ik weet het niet meer, het is hoe dan ook duidelijk dat eurofielen en gutmenschen nooit hun podium zullen afstaan.

Bokito ergo sum | 16-01-15 | 18:26

Ze rekenen ook de groeperingen mee die een zelfstandige natie/land willen worden en daarmee aanslagen plegen her en der in Europe (bijv Spanje en baskenland). Geen terrorisme, maar gewoon aanslagen.
Anonymous is stiekem ook meegerekend terwijl dat gewoon 'aanslagen' waren op servers (dus ook geen terrorisme) en kennelijk is elke radicaal linkse actie ook 'terrorisme'.

Lekker vertekend beeld. Verkiezingen bijna zeker?

LangeTijdGeleden | 16-01-15 | 18:23

Excusez moi. Ik wist niet dat die Suzuki swift al weer 5 jaar geleden was.

DJmarco | 16-01-15 | 18:23

Wat is er in 2009 gebeurd?

DJmarco | 16-01-15 | 18:21

Gaan we iemand die Obey Allah heet serieus nemen?

Fijnstoffer | 16-01-15 | 18:20

Maar goed. Met wat creatief cijferwerk wordt het dus duidelijk dat er eigenlijk helemaal niets aan de hand is.
Das een vette opluchting.
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f5...

Jan Passant mk2 | 16-01-15 | 18:20

Een dag geen moslim in het nieuwe, is een dag niet geleefd.
Moet dus 'nieuws' zijn.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:20

@wakkere nederlander 18:11
Helemaal eens. Er kan geen dag meer voorbij gaan zonder Islam. Is dat nu de taktiek? Nieuws-jihad?

de Voorzittert | 16-01-15 | 18:19

Een dag geen moslim in het nieuwe, is een dag niet geleefd.
.
De islam, ..... je wordt er mee doodgegooid.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:19

@merallas | 16-01-15 | 18:14
Daar heb je wellicht het belangrijkste punt te pakken voor alle wegkijkers: omdat Greet iets zegt over iets, doen ze precies het tegengestelde. Dat gaat ze nog eens lelijk opbreken.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:18

Toch maak ik me meer zorgen om die 1,3% islamitisch geïnspireerde terreur dan om die 98,7% Russische separatisten en Balkanidioten. Gek is dat.

VanBukkem | 16-01-15 | 18:17

@Halsje Femkema | 16-01-15 | 18:11
Ik zojuist geleerd dat je met een schietpistool nou net geen spijkers met koppen kan slaan/schieten.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:16

Lies, damn lies and statistics

WellusNietus | 16-01-15 | 18:15

In 1973 in Bangladesh vonden naar schatting 1 tot 3 miljoen Hindoes de dood. Talloze jonge meisjes werden eerst nog verkracht, voordat zij gedood werden. Mensen die denken dat het gevaar van islamisering uit niets meer bestaat dan kleine losse aanslagen hier en daar, hebben er weinig van begrepen.

Angel_eyes | 16-01-15 | 18:15

.. als de Gutmenschen Charlie Hebdo de laatste doodschop hebben gegeven en er hun statistisch cijfer aan hangen, dan blijft er dus eigenlijk helemaal geen terreur, of gezeur, over met de islam.
HoerA.

Jan Passant mk2 | 16-01-15 | 18:14

@McMarx | 16-01-15 | 18:03
Slecht voorbeeld doet slecht volgen.
.
Dat hard hoor --> Dat GAAT hard hoor.
Voorspelling voor eind 2015: 32%

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:14

Ongeloofelijk dat Belgie nederland moet aansporen om achter terroristen aan te gaan. Krijg de indruk dat Rutte alleen al niets wil doen omdat Wilders zijn zorgen erover geuit heeft. Kinderlijke reactie zeg maar.

merallas | 16-01-15 | 18:14

Ah kijk, de Sociaal-Liberale Aap..

Coyote | 16-01-15 | 18:13

Waar komt die 98,07 dan vandaan ?

likmegaties | 16-01-15 | 18:13

Het was een variant van: "Maar het Christendom dan? *Floep* en weg is die hete aardappel". Iemand die tijdens een debat over Islamterroristische aanslagen in Parijs het liever over de Baskische afscheidingsbeweging wil hebben. Gewoon Pechtold gelijk geven dus en voortaan behandelen als niveau Kuzu (die nog voor het debat het manifest van Breivik had uitgeprint, en dolblij was dat ie naar voren mocht komen, omdat Greet zei dat de Islam kwaadaardig was).
In plaats van in te zoomen op het probleem en te kijken hoe we de anti-democratische anti-westerse salafistenpredikers het land uit kunnen zetten, dus dit soort cijfertruukjes. In plaats van Samsom aan te vallen, omdat hij twee moties van de SP liet wegstemmen, moties die subsidie aan salafistische haatpredikers zou stoppen, kwam Samsom zelf met de stelling dat Wilders zelf gelijk was aan een Moslimterrorist.
In- en intriest. In plaats van te werken aan een vruchtbaar debat en spijkers met koppen te slaan, zitten deze gasten dus in rapporten en manifesten en 2e wereldoorlogpropaganda te zoeken hoe ze hun gelijk kunnen halen. Kijk, Wilders was natuurlijk slecht in dit debat (waarschijnlijk niet voor zijn doelgroep, maar voor de ratio), maar de rest van de politiek is nog lang niet wakker.

Halsje Femkema | 16-01-15 | 18:11

tsja, als we kijken naar terreur sinds 2002 in Nederland en Belgie, dan is de score 100% voor islamieten.

--sql error-- | 16-01-15 | 18:11

Pure propaganda!
Ik zou in tranen uitbarsten van nostalgie als er weer eens een IRA bom afging in mijn nabije omgeving.
Gewoon omdat ik dan zeker wist dat het een incidenteel gebeuren was.
Steek uw hoofd in het zand, doe uw ogen open, en u ziet die &lt;2% die Pechtold zo graag wilt zien.

Kijk om u heen, lees alle berichten in de media: 10% van Nederland zou islamitisch zijn. 500% van het nieuws gaat over islam ellende.
Islam is erger dan ebola. En dodelijker.

wakkere_nederlander | 16-01-15 | 18:11

Toch eruit. Ik doe niet aan feiten.

Bigi Bana Boy | 16-01-15 | 18:09

Ceterum censeo islamem esse delendam

vmk | 16-01-15 | 18:09

Why We Fight Islam
medium.com/european-politics/why-we-f...
Het gaat om terrorist X, welles-niets, etc., maar over het verdedigen van Westerse waarden. Over je waarden onderhandel je niet, zeker niet met andere volkeren die ze niet onderschrijven.

cocalola | 16-01-15 | 18:09

De aanslag van Breivink wordt onder de link "ZO" weggeschoven onder "anders". Terwijl hij zich vanwege de Islamisering genoodzaakt zag met een reeks aanslagen een punt te maken. Breivink geloofde niet in de Islam zelf, maar waar hij het toe in staat achtte.

Feynman | 16-01-15 | 18:07

Pechthold vindt die overhoop geschoten redactie dus verwaarloosbaar.

Harry Turtle | 16-01-15 | 18:06

Denk dat ik het verschil tussen welke en wat voor zeloot de trekker afdrukt of een knopje indrukt niet zal voelen.

CumGranoSalis | 16-01-15 | 18:06

Om islamistische terreur te bestrijden is het belangrijk om islam en islamisten te scheiden aldus Netanyahu

www.israned.nl/2015/01/het-gelijk-van-...

en verder alles wat Spartacus zegt, maar dat spreekt voor zich.

Berkemef | 16-01-15 | 18:05

"Hebben jullie problemen met 'n vreemd geurtje in het trappenhuis?"

meneer Q | 16-01-15 | 18:05

taalfoutengalore. Ben ik niet gewend van @geenstijl Verder ook wat warrig opgeschreven. Dit onderwerp verdient een Bart Nijman of zo.

superjan | 16-01-15 | 18:05

2,4,8,16,32,64...
Dat hard hoor.

Rest In Privacy | 16-01-15 | 18:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl