
Natuurlijk. Ook domme kinderen hebben recht op een eigen mening. Zelfs vmbo-leerlingen op middelbare scholen in de Randstad. Zolang ze die denkbeelden maar goed
verborgen houden. Ja, mensen. Generatie-Kansloos komt eraan! Neem bijvoorbeeld eens een kijkje achter de schooldeuren van vmbo-docent Veerle van der Loo (24). Extreem beïnvloedbare scholieren koesteren daar
sympathie voor terreuraanslagen op cartoonisten ("boem boem door hun kop geknald") en denken hardop na over een carrière in ISIS-gebied ("Jihad is echt vet"). Natuurlijk. Het gaat om kinderen in de puberteit niet geremd door enige kennis van zaken, maar het stadium 'eenzame gek' ligt allang onder ons. "Elke leraar die les geeft op een school met veel islamitische leerlingen zal de dilemma's herkennen", schrijft
VegaVeerle (
TL;DR). De koran lezende docente - afgestudeerd politicologe - noemt als voorbeeld haar scholier Mohammed, die klassikaal droomt van een leven in Syrië. "Ik ga daar strijden en dan krijg ik ook zon ehh hoe heet het zon geweer enzo..oja kalasjnikov ofzo." Hij dwingt respect af in de klas, maar bedenkt zich als hij hoort dat hij zijn energiedrank, telefoon en sigaretten dan moet inleveren. Blijkbaar zijn er zaken belangrijker dan het islamitisch paradijs in het leven van Mo. "Zo, wat een gekken zeg, zeker weten dat ik daar niet naartoe ga!" Dat schept hoop. Een beetje klein beetje hoop.
Update: Cijfertjes
bekendgemaakt. Wapenbezit op scholen neemt toe, net als pesterijen tegen homoseksuele leerlingen en docenten.
Reaguursels
InloggenWat valt er nog over te zeggen. Het is zo triest om te zien hoe die kansrijke democralbeten nederland overspoelen. Hoera, onze toekomst, en we kijken ernaar en maken er hooguit grapjes over..
Kut kinderen
We moeten kinderen maar eens leren op de basisschool dat God, Allah en Jahwe verzinsels zijn van bange domme mensen uit een ver verleden en dat de waarheid over het leven niet in de bijbel, de koran of de thora staat maar in wetenschappelijke boeken als van Newton of Darwin.
@wakkere_nederlander | 15-01-15 | 10:16
Zo!! Helemaal mee eens wakkere_nederlander!!!!
-weggejorist-
dit is dus het *volk*, niet gehinderd door IQ of EQ, (door afkomst bepaald natuurlijk) waar we over een paar jaar een burgeroorlog tegen moeten uitvechten. blijf allemaal vooral apathisch bankhangen en roep ook vooral af en toe iets in de trant van tsss tsss, 't is me toch wat hé met die jeugd van tegenwoordig... oh ja, en voor de echt fanatieke *strijder* is er Pegida, ja ja, dat zal ze leren! slaap zacht!
@tweetybird | 15-01-15 | 11:24
# Ja het word tijd om ook dat kabinet te dwingen eindelijk aan te pakken en als ze dat niet doen pakken we hun siggaretten ,energiedrank en hun telefoon af. Dat zal ze leren.
/
JA, pak dit kabinet hun siggaretten ,energiedrank en hun telefoon af. Dat zal ze leren!
Ik denk dat het veel slimmer is om bij de Tweede Kamerverkiezingen op andere partijen te stemmen.
bv op de PVV, die krijgen dan 76 zetels en dan zal NL gered worden van de ondergang.
Russells Teapot | 15-01-15 | 14:59
De Gutmensch is ook bedreven in zijn eigen slachtoffershow .
@Klier van Bartholin | 15-01-15 | 14:22
Inderdaad. Vandaag de dag is het voor 13-jarige islamitische prinsjes vanzelfsprekend dat docenten respect voor hèn hebben, maar van enig respect de andere kant op is geen enkele sprake.
En dat is grotendeels aan deze docenten te wijten. Mensen die ik ken die op zwarte basisscholen werkten vertelden me eens hoe kinderen in groep 4/5 al beginnen over "respect" en "discriminatie" als ze gecorrigeerd worden. Dat zijn dus kinderen van een jaar of 8.
En waar leren ze dat van? Van onze linkse media, ons linkse onderwijssysteem, waar steevast gereageerd wordt met: "ja, jullie hebben gelijk dat jullie boos zijn, het is ook heel gemeen zoals jullie gediscrimineerd worden, jullie moeten alleen proberen niet gelijk met geweld te reageren." Of waar elke beschuldiging van racisme of discriminatie beantwoord wordt met excuses in plaats van strafwerk.
Ik denk vaak dat de neiging van onze islamitische medemens om altijd de schuld of verantwoordelijkheid buiten zichzelf te leggen misschien nog wel sterker een gevolg is van ons linkse knuffel-onderwijs dan van de islam.
Moslims leren in dit land van jongs af aan de slachtofferrol in te nemen, wat natuurlijk gerieflijk is voor de linkse gutmensch die graag de redder speelt, en daarvoor een aangenaam hulpeloze groep kanslozen heeft om te vertroetelen.
Die ouders moeten een paar nauwkeurig gerichte schoppen onder het kontwerk hebben.
Hebben die docenten op die school al eens contact opgenomen met het thuisfront van dat soort gassies?
Die jonge meent het wel goed!!
Russells Teapot | 15-01-15 | 14:02
Vroeger kreeg men een meer autoritaire opvoeding maar daar was schijnbaar iets mis mee, wat dat is vraag ik mij nog steeds af, ik heb er alleen plezier van gehad.
Tegenwoordig ontbreekt dat volkomen vandaar dat 'men' geen respect op kan brengen voor bijv. dienstverleners.
De échte vraag is: waarom begon de school van juf Veerle pas op donderdag 8 januari, in plaats van op maandag 5?
In de nieuwe Koran belooft Mohammed martelaren geen 14 maagden meer maar 14 trays RedBull en een Iphone. Wel zonder aards netwerk. Werkt alleen in het Paradijs.
Keurig in dertig jaar tijd de beschaving, het respect voor de medemens en het fatsoen om zeep geholpen.
In en rondom Parijs zijn er tijdens de mimuut stilte na de aanslagen maar liefst 200 meldingen geweest van scholen waarbij leerlingen hun muil niet konden houden en er doorheen blèrden of gewoon gingen lachen.
Niet meegerekend waren de akkefietjes waarbij de schoolleidingen het zelf konden oplossen maar alleen waar de politie bij moest komen.
Mijn god, wat een verhelderend stuk van Veerle (lol). De meest afschuwelijke, radicale uitspraken worden geuit, en zij reageert met reacties in de lijn van "nou, nou, dat is wel erg kort door de bocht hoor. We moeten wel respect voor elkaar hebben. Daarnaast, Allah is liefde en jullie islam is een hele mooie religie, dus jullie hóeven helemaal geen hoofden af te hakken! Fijn hè?"
Onze maatschappij gaat kapot aan dit soort mensen, dat veel meer schade aanricht dan de jihadisten zelf.
Ik kan me zelf nog een keer herinneren, toen ik in groep 7 of zo zat, dat ik de Hitlergroet deed naar de juf. Niet omdat ik extreem rechts was of zo, maar omdat ik jaar of 11 was en niet besefte wat een lading er op lag. Ik hield gewoon van uitdagen en provoceren, zoals alle jochies op die leeftijd.
Vervolgens stak ze een 5 minuten lange woedende tirade af over hóe erg dat toch wel niet was en hoeveel misdaden de nazi's op hun geweten hadden. Kijk, dat soort reacties, dát komt binnen. Dan weet je als jonge puber dat je een hele belangrijke grens over bent gegaan.
Dat softe geknuffel, daar legitimeer je alleen maar de radicale standpunten mee. Dit land heeft minder zweverige politicologie-mutsen nodig, en meer juffen zoals ik vroeger had.
Op, op in de vaart der volkeren! De teerling is geworpen en Mohammed en Ibrahim of hoe ze voor de rest ook mogen heten weten waar je een èchte man wordt. En de Nederlandse juf, die voor de zekerheid toch met de snufferd veelal in de koran is te vinden, staat erbij en kijkt er naar. Ja, dat mobieltje en de sigaretten en nog wat andere dingen zoals gewillige Hollandse gleufjes, die heb je in Irak en Syrië natuurlijk niet (daar valt wat op af te dingen). Maar toch! De ouders kunnen verguld zijn. Hebben ze het toch goed gedaan. Zodra hun jongens de baard gaan dragen hebben ze hen nog maar even voordat zij uitvliegen. Allahoe hakkebar!
Naast het feit dat ze natuurlijk recht hebben op hun ietwat kortzichtige mening.. Hoop ik dat ze daarheen vertrekken en een 500 ponder terugkoppen, dat zal ze onze democratische waarden bijbrengen! Want het onderwijs, waar ze óók recht op hebben, faalt hier blijkbaar jammerlijk in.
Misschien docenten verplichten dit soort uitspraken te melden. Dan mag de AIVD/MIVD beslissen hoe serieus de betrokkenen genomen mogen worden. Een soort CIDI/meldpunt discriminatie, alleen dat je uit je nest getrokken wordt en fijn mag uitleggen wat je precies bedoelt met "JihAd iS co0L!!11!"
Gewoon een verbod op het trouwen met neefjes en nichtjes en de IQ-loze Koranlezers verdwijnen binnen 1 generatie.
@ Piet van het Padje | 15-01-15 | 13:13
De PvdA heeft de bevrijding en de emancipatie van het proletariaat verraden zoals de meeste linkse partijen in Nederland. Deze partijen zijn gekaapt door 'intellectuelen'. Deze partijen zijn bezig een dictatuur te installeren, zij bepalen wat u moet denken handelen spreken en zien. Heeft u een andere opvatting dan wordt u gebrandmerkt en uitgesloten. Zij brengen in praktijk wat zij partijen als de PVV, UKIP en Pegida verwijten. Het zijn de nieuwe fascisten.
Wilders is het probleem niet, dat is het geloof in het algemeen en de islam in het bijzonder. Wilders benoemt dit probleem, ongenuanceerd zeker, maar als je jaren niet wordt gehoord, dan pleegt de stemhoogte wel eens te overheersen. Ik ben géén Wilders stemmer, maar het onbenul, zoals dezer dagen in de Kamer weer eens werd gedemonstreerd, is veel erger dan de hoge toon van Wilders. Wij zullen de dames en heren te hoop zien lopen, als er straks hier wat gebeurt. en dat dit zal gebeuren is welhaast zeker. Lees en hoor de opruiers die wij ook hun goddeloze gang laten in plaats van het land uit te lazeren. De Burgemeester van Rotterdam had gelijk: als je het niet bevalt: ga!
@ tweetybird | 15-01-15 | 13:07
Hoe sneller hoe beter dus dat ticket mag geen probleem zijn.
En de PvdA zag dat het goed was. Hoe walgelijk is het wel niet dat die linkse ratten al hun waarden hebben laten vallen om zich te verstikken met het besneden lid van de Islam? Vrijheid van meningsuiting? Homorechten? Vrouwenrechten? Het bestrijden van religieuze dogma's? Allemaal geofferd op het altaar der Islam. Voor de extra stemmen.
Links is landverraad. Het is gewoon echt zo simpel. Deze partijen dienen verboden te worden, voordat ze ons hele land de afgrond inkukelen.
sjipsknippert | 15-01-15 | 12:42
Tsja . Nee we zullen ze nog effe pamperen. Met een vliegreis. Wat dacht je van een loop tocht met een ketting en sloopkogel aan hun been richting de zandbak.
Nou Jinek laat maar weer doorkomen die linkse goedpraters. Gisteren was ook weer tenenkrommend éénzijdig.
Ik zou zeggen opsporen die gekkies, koffers laten pakken, paspoort inleveren en op een vliegtuig direct richting IS zetten. Kan geen problemen geven want ze willen het zelf. Lik op stuk beleid zou ik zeggen, NU!!!!!
Energiedrank inleveren bij IS? Helegaar niet! Het hele kalifaat draait op Red Bull en amfetaminen. Mag van de profeet (en de kalief)
Vleesetende moslims zijn nog grotere hufters dan eh, hufters.
Voor de wegkijkers... Hoeveel punten op dit lijstje uit 2005!! Kunnen we inmiddels afvinken?? www.spiegel.de/international/the-futur...
Is het nu echt te moeilijk nu een noodwet in te voeren op Jihadgangers, gewoon nu bij voorbaat 20 jaar cel bij eventuele terugkomst, wat je deed in Syrie willen we niet eens weten, daarheen gaan is voldoende, gewoon als Nederlander mag je daar niet zijn zonder speciale toestemming van regering.
Zoals het nu is zijn wij een exportland in moorden door geschifte moslims.
Zonder draconische maatregelen komt het niet meer goed met dit land, en met heel West-Europa; het islamitische testosteron en de islamitische stompzinnigheid klotsen tegen de plinten op hier. En dit is al zeker 35 jaar aan de gang, zo'n beetje vanaf de islamitische revolutie in Iran in 1979, waarin het Westen zich voor lul liet zetten door een gijzeling van de complete bemanning van de Amerikaanse ambassade in Teheran door "studenten" (lees: ongeletterde moslimse macho's) een jaar lang te laten voort-etteren om die vervolgens af te kopen.
Quote: "De Veiligheidsmonitor 2014 geeft ook een beeld van het religieus extremisme op school. Vier procent van de schoolleiders zegt dat deze vorm van extremisme voorkomt. Gemiddeld over alle locaties gaat het om 0,1 incident per locatie. "
Goh, gemiddeld 0,1 incident. Ja, laten we nu ineens een gemiddelde nemen, want dat komt mooi uit. Laten we vooral eens niet kijken naar de uitschieters, Moslim scholen of scholen met veel moslims toevallig?
-weggejorist-
Jochies zoals beschreven in het artikel lopen om een of andere reden altijd rond met een "smirk", een valse grijns of hoe je dat ook noemt.
Maar uiteraard is het irritante accentje nog het meest erg van allemaal. Dat rare NL/Arabisch achtige accentje waarbij ze hun stem verlagen om stoer over te komen.
Bah!
Vraag maar aan Pechtold van PvdA66 hoe je die kindjes moet opvoeden .
Ja luister eens. Als de politiek wegkijkt, als Sky news wegkijkt, als de schooldirectie wegkijkt dan is het toch zeker geen wonder dat we kinderen krijgen die er geen zak van begrijpen?
NPO trekt vanavond weer een blik knuffel-moslims open en dan blijkt dat er helemaal geen probleem is.
1. Dubbel paspoort verbieden.
2. Schooluren vaststellen van 8.00 tot 17.00 uur.
3. Dienstplicht invoeren vanaf 17 tot minimaal 19 jaar voor alle m/v.
.
3.1 Lespakket A: intensief leren opkomen en strijden voor je eigen land.
.
3.2 Lespakket B: de dienst pas verlaten na behalen van diploma en goedkeuring ambitie/toekomstplan.
.
Dit kan het begin van de rode draad zijn waarmee onze samenleving nog te redden is.
.
Daarnaast moeten we OLIEVRIJ worden zodat we geen IslamTerreur meefinancieren en daardoor de "Islam" geen westerse goederen meer kan kopen.
Roger-Rabbit | 15-01-15 | 11:31
We komen er toch nooit achter. Gaat niet gebeuren.
Ondertussen nemen de spanningen in de maatschappij toe.
Ik vind het al niet leuk meer, en overweeg een media opt-out.
Dagelijks die shit op dat beeldscherm. Ik heb er geen zin meer in. Wat je niet weet, weet je ook niet verkeerd.
@eerstneukendanpraten | 15-01-15 | 11:38
U heeft gelijk. Dat nieveau hebben wij achter ons gelaten.
Beetje stichting open deur verhaal dit. Ga het zeker niet bagetteliseren en het sentiment is er, maar als het zo dramatisch zou zijn dan waren er al honderden, zo niet duizenden die kant op gegaan.
VanBukkem | 15-01-15 | 11:15
We zijn hier niet meer op de universiteit.
@ Youre breaking my heart 11:21
En dat zijn geen VMBO-ers maar onze toekomstige elite en paradigma duiders cq afdwingers.
Maar ja in deutchland is weer een aanslag verijdelt.Dus we kunnen al weer inzetten op welk land volgt na frankrijk.
IS leest mee. Binnenkort beloven ze die minderhersencelligen energiedrank, telefoons en sigaretten; en dan gaan ze.
@Van Duyvenbode
Zo is er in Italië onderzoek naar een ex medewerker van de CIA ivm de moord op Aldo Moro de oud president van Italië.
B. Ollie Bommel | 15-01-15 | 11:27
LOL. :D
Nee, dat is te Wilderiaans en volgens collega Didi is dat gelijk aan terrorisme.
Oei.
"Hij dwingt respect af", daar heb je het weer, op een normale manier respect Verdienen is ook een way of life hoor...
gaffelbaard | 15-01-15 | 11:22
Ja , deislamificatie durft Roemer niet te zeggen .
SemperLibertas | 15-01-15 | 10:21
We hebben het in parijs toch kunnen zien ,lijkt mij.
@Brou Is Back | 15-01-15 | 10:37
Zoals in Battle Royale dus.
Feynman | 15-01-15 | 10:16
Ja het word tijd om ook dat kabinet te dwingen eindelijk aan te pakken en als ze dat niet doen pakken we hun siggaretten ,energiedrank en hun telefoon af. Dat zal ze leren.
B. Ollie Bommel | 15-01-15 | 11:10
Dat deden ze ook bij de denazificatie. nl.wikipedia.org/wiki/Denazificatie
Er is ook geen verschil tussen denazificatie en Roemers' de-radicaliseringsvoorstel.
En dat helpt niet, is al gebleken. cdn.timesofisrael.com/uploads/2013/12/...
HaatAth3ist | 15-01-15 | 11:07
Volgens dat ene islamitische joch bij Jinek moesten we vooral RESPECT tonen tegen mislukte islamitische jochies. Want zij voelen zich niet begrepen en gaan de criminaliteit in. Als wij niet oppassen worden ze ook nog jihadist. Dus we moeten hen vooral RESPECT tonen, ook wanneer zij zich niet gedragen, wanneer zij zich crimineel gedragen, wanneer zij zelf te vroeg van school afgaan. Kortom, wij moeten respect geven aan onopgevoede criminele asociale kutjochies WANT het zou zo maar kunnen dat ze anders jihadist worden!
Met andere woorden, het is weer de schuld van de Nederlandse samenleving. Hoe verrassend, de NL maatschappij weer de schuld geven van hun eigen daden.
Deze moslimjongen bij Jinek eist dus uiteindelijk een voorkeursbehandeling voor moslims, bediend zich van chantage en als dat allemaal niet lukt kunnen we nog altijd de schuld aan de Nederlandse samenleving geven!
Maar zelf wassen ze hun handen natuurlijk in onschuld.
Mooi reaguursel op delerarenagenda.nl
www.delerarenagenda.nl/de-eerste-les-n...
onderbuikgevoel | 15-01-15 | 10:18
Het zijn toch maagden van 72 ?
Je komt wat tegen op het internet. Allemachtig. Net een verbijsterend commentaar gelezen op de Charlie Hebdo aanslag van Paul Craig Roberts. Kort gezegd: de CIA pleegde de aanslag, waarna de gebroeders Kouachi zouden zijn geslachtofferd door de Franse veiligheidstroepen, die echt dachten en nog steeds denken dat zij de daders waren. Is Roberts nu van hetzelfde nivo als "het is een zionistisch complot"? Roberts verwijst naar de operatie gladio in de jaren 80, waarbij de CIA in Italië actief was zonder dat de Italiaanse regering ervan wist. Roberts beweert zelfs dat de CIA meer controle heeft over de Franse veiligheidsdiensten dan Hollande zelf. Ook heeft een hoge Franse politiefunctionaris verantwoordelijk voor het onderzoek naar de recente aanslag zelfmoord gepleegd. Enfin, samenzwering, samenzwering.
Aan de andere kant: zijn de veiligheidsdiensten te vertouwen?
Zijn juist niet de veiligheidsdiensten, en zeker die van de VS, een grote bedreiging voor de regeringen en het volk?
Er is niets viezers dan politiek.
Link Paul Craig Roberts:
www.lewrockwell.com/2015/01/paul-craig...
Om moedeloos van te worden. Moslims en autochtonen praten volledig langs elkaar heen. Het is inderdaad tijd dat breed wordt erkend dat het niet gaat over enkele gekken en dat de rest van de moslims net zo is als wij (de nu geldende officiele lezing). De moslims leven in een totaal andere wereld dus heeft het ook geen zin in discussie te gaan. Er zijn geen gematigde moslims, ze zijn vanuit ons perspectief allemaal gebrainwashed en zij vinden hetzelfde van ons. Zoveel mogelijk repressie van de uitwassen en een stop op immigratie, in combinatie met scholing en voorlichting is het enige wat we kunnen doen. Maar het trekt een zware wissel op ons land.
Goede school voor je kind zoeken? Simpelweg vragen of de holocaust voldoende op het lesprogramma staat. (Meer dan een middagje) Tegen de tijd dat deze verschrikkelijke periode in de Nederlandse/wereld geschiedenis niet meer geleerd wordt in de hoop dat we tenminste iets van deze ellende leren, tja wat dan nog? Hoe rekkelijk gaan we zijn? Zijn daar grenzen aan?
Er komt een dag, dat deze juffrouw een rokjesdag eist:
www.youtube.com/watch?v=eswZhtpvtow
@eerstneukendanpraten | 15-01-15 | 11:11
Op zich is dat prima. Maar bronvermelding erbij zou wel zo netjes zijn. :)
Ik blijf het zeggen. Politieke correctheid is de waanzin die heerst in Nederland. De 'normale' westerse cultuur is de beste manier om te leven en dat uit zich in alles. Waarom komen al die andere volkeren anders massaal hiernaartoe? Dit zeggen kan niet want dan wordt je door links fascistisch hippie geitenwollen sok Nederlandse "wij zijn wel fatsoenlijk" mensen gelijk vergeleken met Hitler, NSB en wordt de slavernij er gelijk bij gehaald. Terwijl de westers europese manier wel gewoon de beste is. De rest moet zich aanpassen aan ons als ze hier willen komen wonen. De reden dat hele volksstammen verhuizen is omdat hun eigen cultuur hun eigen land zo achterlijk hebben gemaakt dat ze wel moeten verhuizen. En om dan eenmaal aangekomen doodleuk te eisen dat ze diezelfde cultuur willen blijven behouden. Dat slaat helemaal nergens op.
@eerstneukendanpraten | 15-01-15 | 11:11
No worries, ik doe exact hetzelfde.
vaas klaak | 15-01-15 | 11:06
Niet alle reaguurders lezen alle tegels dus veroorloof ik mij soms dingen te herhalen.
"Soms zijn de kinderen slimmer dan ik ben." zegt de afgestudeerde politocologe over haar 2-MBO klas.....
Hoe triest. Hoe ongelofelijk triest.
Een paar uurtjes ongecensureerd video kijken , met de gruwelijkheden van die oorlog , helpt misschien nog wel .Dan leren ze misschien het verschil tussen een computergame en de werkelijkheid .
En niet zeuren over niet geschikt voor jeugdige kijkers .
Op een dag niet ver hier vandaan leefden er eens een schooljuf en haar leerlingen.
Juf: 'Lieve kinderen. In de tweede kamer is er een meneer Roemer - bekend van de SP en de TV - die bedacht heeft dat de-radicaliseringslessen voortaan onderdeel uit maken van jullie les maatschappijles. Vandaag geef ik jullie De-radicaliseringsles 1. Pakken jullie je boek en je schrift? (klas doet dat braaf).
Schrijf maar op. In NL dwingen wij niet af, wij vragen dingen netjes. Dat doe je door je zin te beginnen met 'Ik vraag je, of u' of met 'Mag ik van u'. Begrijpen jullie dat?
Klas: 'Ja'.
Juf: 'Nog vragen?'
Klas: 'Nee'.
De andere dag gingen Mo en zijn vrienden een woningoverval plegen bij oma Nel, twee straten verder. Zij trapten de deur in en stormden gezamenlijk gemaskerd de woning binnen. Mo wierp Oma Nel hardhandig tegen de grond, wees met de loop van zijn geladen kalashnikov richting het hoofd van Oma Nel, en zei: 'Ik VRAAG je NU al je geld, je sieraden, je pinpas en pincode, en SNEL!!! Of ik schiet je door je hoofd!
Oma Nel deed verschrikt wat Mo haar vroeg.
Einde van het sprookje. :p
Brain dead at birth. Daar helpt geen sigaret of blikje red bull meer tegen. Enkel een rigoureuze maatschappelijke omomwenteling brengt nog soelaas en hoop voor toekomstige generaties. Te beginnen met het verbieden van elke vorm van geloof en het uitbannen en desgewenst uitzetten van extremistische elementen. Na een generatie of 2 kunnen we dan bouwen aan nirwana.
@B. Randnetel | 15-01-15 | 10:51
10 jaar geleden vond ik dat Beelen grensverleggend leuke radio maakte. Inmiddels ben ik zijn vmbo blik op de wereld meer dan beu.
Als er iemand is die denkt dat je kinderen op school kan opvoeden, dan heeft die persoon niets van het opvoeden begrepen. Een docent kan hoogstens wat bijvoeden naast het opvoeden van ouders, familie, vrienden en de straat.
Dat er op scholen tegenwoordig steeds meer management zit dat helemaal niet uit het onderwijs komt en dus ook helemaal geen visie op onderwijs heeft helpt ook niet mee. Vind je het gek dat leraren het beu zijn en weglopen en het onderwijs naar de klote gaat.
Maar laten we onszelf vooral niet verdeeld raken hè, want stel je voor dat de samenleving polariseert omdat er daadwerkelijk een stel kanslozen zijn welke we beter kunnen bestrijden!
Artikel komt uit het AD.
Buitenland-aanslag Parijs-terrorisme
De lagere stromingen VMBO zijn sowieso maar een stap verwijderd van kwijlend in een hoekje zitten, dus dat die kids niet kritisch kunnen nadenken is niet zo verbazend.
@eerstneukendanpraten | 15-01-15 | 10:18
Die heb ik deze week vaker voorbij zien komen :) Neemt niet weg dat de inhoud spot on is.
Zo !!!!! En nu even iets anders. Wat een klote weer, toch of ?
Vanaf volgende week maar eens eerst de islamitische scholen sluiten, reden omdat deze inburgering en het overbrengen van begrip voor westerse waarden en normen ernstig in de weg staan.
@highlighter | 15-01-15 | 10:32
Misschien moeten ze eens onder vier ogen met Henk Krol praten.
Henk is ook in verwarring, bekende hij gisteren.
Misschien bloeit er wat moois uit.
Nooit, dat is het antwoord.
Precies.. de volwassenen van die club
zijn dus ook in niets ontwikkelder dan deze
pubers,
ze worden er lekker gruizig van zodra ze zichzelf
fantaseren in een woestijnjurk behangen met bomgordels en patronen, wijdbeens zwaaien met een zo groot mogelijk wapen, dan ben je opeens niet Mo met de bezem maar MO met de vaandel / pluisbaard en kalasjnikov
waarbij je booskijkend met je vingertje in de richting van de camera mag zwaaien, dragqueens zijn het verkleedgekkies die hun zielige verleden willen wegpoetsen.
B. Randnetel | 15-01-15 | 10:51
Daar refereerde ik ook aan, aan de onzin die hij debiteerde.
www.wtf.nl/buzz/26111/giel-charlie-heb...
Aldoor meer wordt duidelijk wat een rampzalige effecten de gebrekkige integratie van bepaalde groepen niet-westerse allochtonen na de oorlog in Nederland hebben gehad. Grappige term eigenlijk: 'niet westerse allochtonen' (redelijk safe door beleidsmakers te gebruiken zonder direct als racist te worden gebrandmerkt). Waarom is die term ooit bedacht? Omdat ze anders koken? Nee, omdat juist bij deze groep integratie in de Nederlandse samenleving uiterst moeizaam verloopt. Simpel gezegd: hoe groter het sociaal-economisch en sociaal-cultureel verschil (incl. religie, gender relaties, etc.), hoe groter de kans op problemen. Dat wordt versterkt door de vaak zeer geringe intentie om überhaupt te integreren, wat helemaal in de jaren '70 en '80 ook nauwelijks werd aangemoedigd. Dit heeft de kiem, de basis gelegd voor de ellende waarin we nu zitten. Dáárom zijn er grote groepen Marokkanen die al decennia in Nederland wonen, maar nauwelijks een woord Nederlands spreken en hun kinderen totaal niet opvoeden. Zij leven in een parallelle samenleving, die maar weinig raakvlakken heeft met de Nederlandse. Heel zorgwekkend is het inderdaad, dat ook bij een deel van de jongste generatie de rode lampjes al knipperen en de geschiedenis zich voor een groot deel lijkt te herhalen, bijvoorbeeld op het gebied van taalachterstand.
Mohammed, wat een cartoonfiguur.
Als ze zo makkelijk te beïnvloeden zijn waarom beïnvloed zo'n school ze dan niet even de goede kant op?
Iets met IQ en laag
De waard zijn gast | 15-01-15 | 10:37
Beetje docent weet zoiets te pareren. Bijvoorbeeld met een paar tegenvragen. "Waarom is het erger als je eigen kind sterft?" Of, nog dichter bij het thema, "Waarom is er zoiets als bloedwraak? Waarom is de schande van de eigen familie erger dan die van een andere familie?".
Of je kunt de vraag nog breder trekken. "Waarom zijn al die doden in Syrië belangrijker dan de kampslachtoffers in de Tweede Wereldoorlog? Of belangrijker dan de aidsslachtoffers in Afrika? Of de kankerlijders?"
Of je kunt de vraag ontleden. "Wat wordt hier bedoeld met 'erg'? Wat wordt hier gevoeld als 'erg'? Enkel het feit dat er een slachtoffer valt, of ook de omstandigheden waaronder een slachtoffer valt, of ook de context waarbinnen een slachtoffer valt?"
Of je kunt de vraag in bredere zin koppelen aan de bredere cultuurhistorische thema's van vandaag. "Wat betekent deze moordpartij voor de principes van de westerse wereld, de wereld die er een poging toe doet om eenieder in vrijheid te laten leven?"
Ach, als je zelf al zegt dat je het niet meer weet, dan heb je het waarschijnlijk ook nooit geweten.
Ik krijg steeds meer bewondering voor leraren. Echt. Als je kijkt wat er af en toe in de klas zit.
ProAsfalt is ook kansloos.
Werkeloos en bijstandsgerechtigde.
Rijp om naar Deutschland gedeporteerd te worden.
Mijn schooladvies aan deze leerlingen van groep 8 zou zijn: Lever je paspoort maar in en ga lekker de jihadistenopleiding volgen in Afghanistan. Toedelidokie. Stuur maar een kaartje als je aangekomen bent.
Of gewoon fans van Supermo ?
Vrijheid van meningsuiting volgens mohammed de vmbo-leerling: "Juf, wij gaan jou en je moedur lekker verkrachten als we in de meederheid zijn"
Juf: "maar mohammed, dat kun je toch niet menen?"
Mo:"wie ben jij wel om mijn mening te verbieden, discriminerende Westerse hoerrr, vind je jouw cultuur soms meerderwaardig aan mijn cultuur?".
Juf: "Je hebt hier best wel een punt mohammed, goed opgelet bij de lessen Levensbeschouwing, sorry hoor, ik hoop dat ik je niet te veel gekwetst heb".
In een bericht op facebook heb ik een ludieke opmerking gemaakt over Mohammed de profeet. De reacties van de voornamelijk #bornhere generatie spraken echt tot mijn verbazing. Je verwacht met redelijk opgeleide mensen te maken te hebben, maar alle reacties waren negatief. Geen enkele accepteerde kritiek of satire op de profeet. Dit is dus die zogenaamde vijfde colonne en daar is geen woord aan gelogen. Net als christenen zal ik moslims nooit kunnen vertrouwen.
Ze is waarschijnlijk in de leer geweest bij Professor Doctor Giel Beelen.
Schoorsteenveger | 15-01-15 | 10:23
Over Giel Beelen gesproken: gisteren (of eergisteren, ik kijk bvn, weet niet van welke dag dwdd is) maakte hij de prachtige opmerking, dat de mensen van Charlie Hebdo nou eenmaal gewoon hun werk moesten doen. Maar die miljoenen die het met hen eens zijn, die moeten hun bek dichthouden want die doen dat alleen om moslims te pesten.
@mr. coffee | 15-01-15 | 10:48
Indien naïviteit erfelijk is, is de kans groot dat Veerle familie is van Sterre van de Volkskrant.
Sekte? Hersenspoelen? Zwakke Geest ? Laag IQ ?
Semperlibertas 10:21
Het verschil met vroeger is dat sommige plannen en haatbeelden van jonge kinderen gevoed worden door groepsdruk en social media. De mogelijkheid om terreurdaden op giga-schaal te verheerlijken is nimmer zo groot geweest als nu. Vroeger in een dorp was jij slechts dat lastige joch. Nu kan dat lastige joch in een omgeving dat wellicht niet het meest wijze is, met weinig richting en eigenwaarde, het gevoel krijgen dat hij er meer toedoet als hij anderen met een andere overtuiging dan degenen in zijn direkte omgeving, neerknalt. Applaus, aandacht is zijn deel. In deze tijd (van aandacht voor jezelf, selfies etc) is het ook nog makkelijk om te kiezen hoe je de zo gewenste aandacht in de geweldsector kan krijgen. Afrijzen naar oorlogsgebieden of wat leuke wapens op de zwarte markt kopen.
Statistieken zijn op dit moment niet gezellig in de onderklasse. Het stelselmatig ontkennen van links dat sommige minderheden meer moeite in deze samenleving hebben dan anderen, draagt niet bij in het vinden van oplossingen voor de uit de hand gelopen gewelddadigheden van sommige jongens. Ik heb geen zin om rijtjes van voorbeelden te geven.
Maar iedereen heeft het recht om te volharden in de onkenningsfase. Houd vol.
Wanneer, dat is de vraag.
www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/article/d...
De ouders van deze kinderen zijn hun eigen land ontvlucht omdat het daar niet prettig leven was. Schijnbaar vinden ze het niet erg als nu de landen waar ze naartoe zijn gevlucht net zo ten gronde worden gericht als de landen waar ze vandaan komen.
Gaan we hier ook iets aan DOEN? Of gaan we "de dialoog aan"? Dat doen we al 40 jaar en het helpt geen zier.
Is die van der Loo echt of gewoon een verzonnen personage? Smaakt allemaal iets te veel naar Trouw-journalistiek.
Ja, Maar Wilders doet EXACT hetzelfde als de terroristen. Aldus de lijsttrekker van onze tweede regeringspartij, niet geremd door enige kennis van zaken.
Linkse dromer en wensdenker Veerle heeft even een lesje realiteit ontvangen.
Deze kinderen horen ook niet op het VMBO.
Daar hebben ze de verstandelijke vermogens niet voor.
Misschine hoeft de docent alleen even een lesje of wat stil te staan bij hoe verschrikkelijk oorlog is? Ideetje? Niks leuks of stoers aan oorlog volgens mij.
Van generatie kansjongeren naar generatie kansloos.
Het wordt echt tijd dat we in een grote zandbak, ergens ter wereld, een slagveld inrichten zodat we, net als in de goede oude tijd, een plek hebben om van al het volk dat te dom is om te poepen (bijna de gehele VMBO-bevolking dus) af te komen.
.
En ze vinden het zelf nog leuk ook! Waar wachten we op. Mobieltje en een oneindige supply van energiedrank en sigaretten kan geregeld worden. Ideologisch propagandamateriaal van allerlei sprookjesgeloven (islam, grrristendom, communisme, socialisme, etc.) en afgedankte wapenvoorraden erheen en knallen maar! Ieder diertje z'n pleziertje, zeg ik altijd.
Van der Loo: "Kinderen stellen ook zulke moeilijke vragen. Waarom zijn die twaalf in Parijs erg als er iedere dag in Syrië honderden mensen worden gedood? Ik weet ook niet overal het antwoord op. En dat zeg ik dan ook."
Dat noemt zich docent? Zeg gewoon dat je er later op terug komt en ga je vervolgens verdiepen in de materie. Kom met een onderbouwd verhaal terug. Maar ga je niet verschuilen achter 'ik weet het ook niet'.
Toen ik kind was, was ik geïnspireerd door rijke succesvolle ondernemers, nu heb ik al bijna 10 jaar mijn eigen onderneming en ben er trots op en blij mee, alleen moet ik nog rijk worden :p Maar dat komt vast goed hoor, het gaat goed met de zaken, gewoon ik blijf hard werken..
Ach wie kent deze nog uit zijn kindertijd: zit je rustig voor de buis vliegt er een boeing door je huis, yogho yogho! Dat was in 1992. Kids will be kids.
Geen zin om inlog voor de azijnbode te maken. Mirror?
Ben blij dat er nog volop Christelijke scholen zijn in Nederland, hoeven je kinderen niet tussen dit soort denkbeelden te zitten.
Ik wilde vroeger cowboy worden. Bereik je daar eenmaal de leeftijd voor, dan heb je allang geleerd dat de wereld anders in elkaar zit.
Het gave van later jihadist willen worden, is dat je helemaal niet hoeft te wachten. Zat plekken op de wereld waar je als kind al een bomgordel om mag en vet gaaf boem knallen. Iemand anders houdt zolang je blikje Red Bull wel even vast.
Deze leerlingen hebben nog een goede Nederlandse lerares. Stel je voor wat er op een islamitische school verteld wordt. Of dat de leraar een D66-er is. Dan hou je je hart vast.
"Verwarde" pubers..? Zou 't dan toch in het dna zitten?
Goeie genade zeg wat een verhaal van die docente. Dat is dus geen beroep voor mij dat is zeker. Wat een stelletje kansloze gasten daar op zo'n VMBO. Blijf wel met heel veul vragen zitten.
De genocide op de Armenen wordt al een aantal jaar niet meer gedoceerd vanwege de reacties van de Turkse leerlingen + familie.
Die zelfde kant gaan we nu ook op met de holocaust.
Het onderwijs is al jaren vervuild en het wordt helaas alsmaar erger.
Moet duidelijk zijn aan die kids: je mag gaan, maar je verliest wel je NL-schap. Veel plezier in kuttistan.
@SemperLibertas | 15-01-15 | 10:21
Wie wilde op die leeftijd niet Rabo zijn en alles en iedereen overhoop knallen zomaar omdat het gewoon kon met je plastic wapen?
*****
Mwoa... Er zit een verschil tussen cowboy en indiaantje spelen met plastic pistooltje en indiantooi op je hoofd en SS'ertje spelen, met hakenkruis op je arm en op joden, met pijpenkrullen onder hun petje, jagen...
Bij die laatste had je van je ouders een flinke trap onder je reet gehad en een week huisarrest, minstens...
En *dat* is precies waar het aan schort... Het gedachtengoed word niet uit hun hoofd gestampt met dat het *absoluut 100 procent verkeerd is*, maar het word afgedaan met: dan mag je geen redbull meer drinken en niet meer roken... WTF?
We hebben het hier namelijk over het afslachten van mensen om hun wereldbeeld en hun (al dan niet hebbende) geloof. Ik ga geen excuses maken voor de godwin, want die is ondertussen helemaal op zijn plek!
Jong geleerd is oud gedaan.
Haat, geweld en de verering van de dood wordt ze met de paplepel ingegoten. De demografische cijfers maken in ieder geval duidelijk dat er nog voldoende aanwas is voor de strijd tegen christenen, Joden, ongelovigen en een ieder die het waagt om op de lange tenen van de Mohammed fanboys te staan.
Rottenberg reageert geschokt: "Net nu we een flinke nieuwe partij thee hebben ingeslagen, blijkt dat we energiedrank nodig hebben om te pappen en nathouden."
Als je alle leerlingen met een Kalashnikov tegen de slaap dwingt om binnen 24 uur pakweg 15 blikjes energiedrank te consumeren, dan lost het probleem zich vanzelf ook op. Ofzeau.
@Schoorsteenveger | 15-01-15 | 10:23
Aaarghh! Een land is hopeloos verloren als mensen zich kwetsbaar opstellen. Zeker als anderen dat dan 'heel mooi van jou, als mens' vinden. Walg.
Ach, die leerlingen kan je niks kwaad nemen. Het niveau op het VMBO is toch al bedroevend laag.
"Hij dwingt respect af in de klas"
Pffff ....
Mo verdient een klap voor z'n bakkus voor de gevaarlijke wartaal die hij uitslaat. Ter correctie zullen we maar zeggen.
Veel belangrijker: zo'n juf had ik ook wel gewild voor Nederlands..
Maar voor leraren is het ook verschrikkelijk dunkt mij. Stel je voor dat je met allemaal van dat soort lui in een lkaal zou zitten. "Het is allemaal de schuld van de joden". het zal je gezegde worden door een tweedeklasser. Al die kennis hebben ze vast zelf opgedaan.
Jong jonge wat is dit land toch ook dood- en doodziek.
Das dan het VMBO gehalte, bij de VU 020 echter doen ze serieus een poging de universiteit zogezegd judenfrei te krijgen! Dus begin niet over IQ houdt liever voor ogen, dat Intelligentie zegt niets over het Karakter van de mens tog!
-weggejorist-
"Ga dan!!!1"
Het grootste probleem zijn de naïeve kipjes die voor de klas staan. Die wijven zijn er totaal niet geschikt voor maar o, wat willen ze graag 'iets met mensen doen.'
www.ad.nl/ad/nl/33624/Aanslag-Parijs/a...
"Ik was strijdbaar. Ik dacht: ik ga even duidelijk maken dat dit niks met de islam te maken heeft. Dat slikken ze vast voor zoete koek."
Deze woorden komen uit de mond van een afgestudeerd politicologe die er kennelijk voor gekozen heeft om vanuit haar expertise de jeugd te onderwijzen. Een academicus dus.
En dan komt Jet Bussemaker, ook politicologe, ook academicus, langs en schopt het niet verder dan een tenenkrommende poging om deze radeloze Gutmensch een hart onder de riem te steken met ",Je durft je kwetsbaar op te stellen."
Het meest verontrustende echter:
Bussemaker: "Er is ook niet één manier om dit aan te kaarten. Heb je het ook over respect en vrijheid van meningsuiting?"
Van der Loo: "Wat is nou vrijheid van meningsuiting? Dat weten we zelf ook niet."
Dat zijn dus de politicologen van vandaag, die kunnen we gevoeglijk, als we het al niet gedaan hadden, afschrijven.
"Wat is nou vrijheid van meningsuiting? Dat weten we zelf ook niet."
Doorgeschoten relativisme, twijfel, radeloosheid en wanhoop klinken uit deze woorden op. We weten het niet meer, zegt mevrouw, we staan met de mond vol tanden, en weten inmiddels niet meer hoe onze principes hoog te houden.
Ze is waarschijnlijk in de leer geweest bij Professor Doctor Giel Beelen.
@TheseDays00 | 15-01-15 | 10:19
En daarom geen religie. Punt. Atheïsme droom van mij.
Het zijn puberjochies met een onvoltooid wereldbeeld. Wie wilde op die leeftijd niet Rabo zijn en alles en iedereen overhoop knallen zomaar omdat het gewoon kon met je plastic wapen? Maar het bleven natuurlijk fantasieën.
En dat zou met deze jongens radicaal anders zijn? Kom op zeg.
Ah een banen generator voor praat clubjes onderzoek.
Dat tuig gaat dus gewoon hier aanslagen plegen. Kunnen ze gewoon aan de drank en sigaretten blijven terwijl ze toch de autochtone kaasjes te grazen kunnen nemen
Extreem beinvloedbaar? Ze krijgen het mee met de moedermelk.
De Nederlandse oplossing: we noemen VMBO's voortaan universiteiten en al die kansloze pubers zijn academici.
Veerle: nl.tinypic.com/r/1zq4q54/8
En daarom geen religie (alle) onder je 18e. Waarschuwingen erop, verbod op reclame, special scholen en andere uitingen. Atheïsme droom van mij.
Als gedurende generaties lang je oma ook je tante is dan krijg je dit soort toestanden.
Toen ik zo oud was wilde ik politieagent worden. Wist ik veel...
Ja dat dan weer wel , hier gratis geld ,roken en drank daar geweld geweer en 72 maagden als je dood gaat....... moeilijk moeilijk keuzes keuzes. ........
Maar Wilders is het echte probleem!
Even herkauwen, met de islam is het toch iedere dag weer hetzelfde, de komende 500 jaar:
"Off topic maar toch On topic: Frankrijk heeft een vliegdekschip onderweg naar Syrie/Irak gestuurd om de gevechten tegen IS te verhevigen
@Fratello | 14-01-15 | 22:24"
Ja, ook dat is verwerpelijk en laf! Een paar Ware en vrome moslims wegzetten en afschermen van mainstream islam, alsof zij niet de brede steun van de hele islam zouden hebben!
Daar dan wat bommen op gooien is zowel politiek correct als zinloos, want de ergste ISIS strijders worden nog iedere dag geboren in onze ziekenhuizen en grootgebracht op onze scholen. Hun ouders krijgen kinderbijslag en uitkeringen. Als de kleine Isis-mannetjes eindelijk volwassen zijn, dan mag er voor een paar miljard aan bommen opgegooid worden. Mits de Isis-bokjes in een ver en reeds verloren land verblijven.
Dat idiote proces gaat gewoon door. Met instemming van de beroepsmoslims, die niets geven om menselijk leven. Ook niet moslimleven. En weten dat genoeg Isis-mannen zullen overleven om hier terug te komen om de moslimjugend te inspireren.
De titel matcht niet met de inhoud.
Niet alleen simpele pubers zijn niet gehinderd door enige kennis. Dat probleem zit ook in de Kamer, Senaat en Kabinet.
We moeten kinderen maar eens leren op de basisschool dat God, Allah en Jahwe verzinsels zijn van bange domme mensen uit een ver verleden en dat de waarheid over het leven niet in de bijbel, de koran of de thora staat maar in wetenschappelijke boeken als van Newton of Darwin.
REAGEER OOK