achtergrond

Geenstijl

J'ai un Charlie

ANP-30618841.jpgWe schrijven het jaar 2015, woensdagochtend 14 januari - een week na het bloedige 'incident' op de redactie van Charlie Hebdo. Frankrijk ontwaakt en haast zich massaal naar de dichtstbijzijnde kiosk voor nu al het meest controversiële en spraakmakende tijdschrift ooit gemaakt. #JeSuisCharlie natuurlijk niet zonder eigen exemplaar voor bij de koffieautomaat. Op de voorpagina staat zoals bekend de profeet Mohammed afgebeeld, getekend door cartoonist Luz. In totaal liggen er drie miljoen exemplaren à twee euro klaar voor verspreiding in Frankrijk en andere landen. Nederland is morgen aan de beurt en ontvangt een schamele vijfhonderd krantjes. Een bescheiden deel staat zelfs al te koop op Marktplaats. Verwacht wordt dat de Franse oplage nog voor het einde van de ochtendspits raakt uitverkocht. Het commerciële succes voor Charlie Hebdo is daarmee ongeëvenaard. Een ramp voor het land, is immers een zege voor de krant.
ANP-30617826.jpg ANP-30618420.jpg ANP-30617880.jpg ANP-30618362.jpg ANP-30617784.jpg ANP-30617787.jpg CharlieANP-30617327.jpg

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.