Zijn Europeanen bereid te sterven voor vrijheid?
Bovenstaand een kort fragment uit de tijd dat presidenten nog presidenten waren en uit het hart spraken. Reagan spreekt over de strijd tegen het Sovjet-communisme, maar zijn boodschap is tijdloos en universeel toepasbaar. Hij vat de enige doctrine samen die werkt zolang het einde van de geschiedenis niet is bereikt: peace through strength. Hij vraagt zich af waarom zoveel landgenoten niet bereid zijn ten strijde te trekken voor vrijheid: "If nothing in life is worth dying for, when did this begin? Just in the face of this enemy? Or should Moses have told the children of Israel to live in slavery under the Pharaos? Should Christ have refused the cross? Should the patriots at Concord Bridge have thrown down their guns and refused to fire the shot heard round the world? The martyrs of history were not fools, and our honoured dead who gave their lives to stop the advance of the Nazis didnt die in vain." Frankrijk heeft zowel percentueel en absoluut de grootste islamitische populatie van Europa. Het verkeert al ongeveer een decennium in staat van laag intense latente burgeroorlog. Hoe meer moslims erbij komen en zich concentreren in enclaves, hoe manifester deze burgeroorlog wordt. "We love death as you love life" is het credo van Al-Qaida en consorten. Ook de "gematigde" en in Frankrijk zeer invloedrijke Moslimbroederschap heeft als leus: "Allah is our objective. The Prophet is our leader. Qur'an is our law. Jihad is our way. Dying in the way of Allah is our highest hope." Die mentaliteit ademt strijd- en bovenal sterfbereidheid.
Was de Charlie Hebdo redactie bereid te sterven voor hun vrijheid? Zeker, zij waren bereid het risico te lopen. En Stephane Charbonnier zei het zelfs letterlijk: "I rather prefer to die than live like a rat." Maar zouden zij, wanneer zij voor de keus werden gesteld, nogmaals bewust kiezen voor het westerse martelaarschap? Dat is maar zeer de vraag. Heel veel moediger dan die betreffende redactie worden Europeanen eigenlijk niet. Het is allemaal leuk en aardig van achter de tekentafel of laptop. Maar wat als vijandelijke operators met scherfvesten en Kalasjnikov's door de twee beveiligingsagenten met handwapens heenlopen alsof ze niet eens bestaan, hun deuren intrappen, hun namen roepen, hen identificeren en een gloeiende loop op de slaap zetten? Zouden zij dan, "als zij alles over zouden mogen doen" precies hetzelfde bestaan leven dat wederom tot deze executie zou leiden? In naam van vrijheid? Of zou zelfs Charbonnier kiezen voor een rustiger en minder provocatief leven met zijn prachtige Jeannette?
Hans Teeuwen , Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali bijvoorbeeld stelden ook voor vrijheid te willen sterven. Zeker, zij aanvaard(d)en het risico. Maar, zou Theo nogmaals aan Bouyeri's mes geregen willen worden? Zou Ayaan willens en wetens afscheid nemen van haar dochtertje? Zou Hans nooit meer in de Dumpert Top 5 willen? "Dan maar ik afgemaakt, oké, prima" zei Fortuyn. Maar zou hij zijn hondjes, zijn minnaars, zijn huis, zijn Daimler met chauffeur, zijn aanzien, zijn uiterlijk en zijn titel van professor, bewust nog een keer verruilen voor de kille tegels van het Mediapark?
En zijn de overledenen onder hen eigenlijk wel gestorven voor de vrijheid, zoals iedereen dat zo braafjes zegt? Niet zozeer. Immers, is Nederland vrijer omdat Van Gogh het leven liet? Heeft Fortuyns dood de vrijheid van meningsuiting wezenlijk bevorderd? Zal Frankrijk vrijer worden omdat er een redactie in de koude grond ligt? Hun dood staat niet zozeer ten dienste van het bevorderen van vrijheid, maar is een hypermanifestatie van het proces waarin vrijheid verloren gaat. Zij zijn de gevallen soldaten die weigerden zich terug te trekken, terwijl hun heuvel veroverd werd. De hulptroepen waarop zij hoopten lieten het af weten en er lijkt geen breed gedragen intentie die heuvel ooit te heroveren. Zij zijn niets de slachtoffers van wat op dit moment een losing battle is.
De culturele omslag die nodig is voor het daadwerkelijk laten prevaleren van vrijheid staat pas in zijn kinderschoenen. Wellicht dat de woede om hun dood aan deze omslag bij zal dragen. Maar ondanks de grote aantallen en visuele steunbetuigingen moet men het geheugen van het volk niet overschatten. De waan van de dag is vluchtig en hoogst sentimenteel van aard. "Kitsch causes two tears to flow in quick succession. The first tear says: How nice to see children running on the grass! The second tear says: How nice to be moved, together with all mankind, by children running on the grass!", zoals Milan Kundera dat beschreef.
Als verdere geweldsincidenten uitblijven is Charlie Hebdo voor de overgrote meerderheid over een jaar niets meer dan een gemoedelijke herinnering aan de gezellige saamhorigheid op dat ene plein, tijdens die ene mars. Echter, Frankijks - en in het verlengde hiervan, Europa's - latente burgeroorlog zal onverminderd in stand blijven en de vijand zal op sluimerende wijze terrein blijven winnen.
Bovengenoemde helden dien(d)en in Europa's vanguard en vormen een absolute uitzondering. Hoe zit het met hun gemiddelde continent-genoten?
Beschaving boven persoon?
Wij zijn de erfgenamen van een levensminnende beschaving. De vijand weet dat er een hemel is, wij hopen het hoogstens. De inflatie van de waarde van mensenlevens is op dit continent, in deze tijd, nog niet ingezet. Wij zijn individualisten, en het is maar zeer de vraag of we iets ontastbaars als "onze beschaving" belangrijker achten dan ons eigen persoon. Dit ondanks het feit dat diezelfde beschaving de enige reden is dat wij individualisten hebben kunnen worden. Moderne Europeanen zijn geen martelaren. We zijn individuele levensgenieters. Wellicht zal ooit blijken dat wij ons deze luxe niet langer kunnen veroorloven.
Europa is haar oorlogscultuur kwijtgeraakt en leeft onder de vleugel van Uncle Sam's zeearend. Het boek "The monopoly of violence" geeft hier een mooie beschrijving van. Europese krijgsmachten zijn uiterst geweldsschuwe instituten geworden. De doctrine van het pacifisme viert er zijn hoogtijdagen, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
Dit heeft het gros van de moderne Europeanen gemaakt tot wat militair historicus Martin van Creveld "mannen zonder pit" noemt. Dit zijn "mannen die geen oorlogscultuur kennen en misschien zelfs het idee van zo'n cultuur volledig verwerpen. Zij weigeren om weerstand te bieden en zichzelf te verdedigen, hoe ze ook geprovoceerd worden. Zolang het vrede blijft, doen ze hun best om de andere kant op te kijken. En als het oorlog wordt, grijpen ze niet naar de wapens om te vechten, maar verschuilen zich, vluchten of bidden." (p. 471). Je hoort het Kensington nog zingen: "We won't go to wa-a-a-a-r."
#NousSommesCharlie, en dat is allemaal leuk en aardig. Maar de echte strijd wordt geleverd tussen de gewapende incidenten door. Dat is waar er terrein gewonnen, of permanent verloren wordt. Zoals Alexander Hamilton zei: "a nation which can prefer disgrace to danger is prepared for a master and deserves one". Cartoons zijn beledigend, cartoonisten dood. Agenten zijn beledigend, agenten dood. Joodse winkels zijn beledigend, joden dood. Als wij toegeven, dan verdienen wij overheerst te worden.
"Het gaat om uw kinderen, uw kleinkinderen, waar gaat het anders om?" C'est ça.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
De Droit | 18-01-15 | 22:48
Het antwoord is vrij simpel. We zijn Nederlanders. Afstammelingen van trotse mannen die de wereld zeeen bevoeren. Die een rijk stichtten gelijkwaardig aan de neglesen. Die zeeslagen uitvochten en van niemand shit aan namen. Ik zeg gewoon, hebben jullie de ballen dan gaan we er iets aan doen, maar als je niets dyrft, blijf dan vooral achte rje pc zitten en doe niets. Ik weet van mezelf dat ik niet buig, voor niemand niet. Ik zal vechten wanneer het er op aan komt en ik wil gewoon de nederlandse natie in ere herstellen. Nee niet voor die laffe bende in Den-haag maar voor de nederlandse burger.
iopeth | 18-01-15 | 22:44
Zo te zien heeft u wel de cojones om te doen wat nodig is. ik roep het al de hele tijd.
I ben bereid risico's te nemen en te vechten voor mijn vrijheid.
.
Maar ik ben niet bereid te sterven voor mijn vrijheid.
.
Ik kan niet risico's lopen of vechten voor mijn vrijheid als ik dood ben.
.
Ik doe niet aan zelfmoordacties. Ik heb altijd een exit-strategie.
Haha, moet je martin v creveld zijn afbeelding eens googlen, de held!
En btw, oorlogen win je tegenwoordig achter de computer en op veilige afstand. Laat onze mongolen daar nou wel prima raad mee weten. Alleen is het wel zo jammer dat ze doorgaans de verkeerde vijand bestrijden. Maar ja, het zijn dan ook mongolen...
"Dit heeft het gros van de moderne Europeanen gemaakt tot wat militair historicus Martin van Creveld "mannen zonder pit" noemt."
Dat is inderdaad wel duidelijk, kijk dan wat voor slappe mongolen er over straat lopen of in de politiek zitten. Daar gaan we zeker geen oorlog mee winnen nee.
Man wat een sufkoppen, willen strijden voor de vrijheid tegen de islam... Loop maar lekker achter de eerste de beste volksmenner aan.
Als je echt vrijheid wilt moet je strijden tegen ons eigen monetaire stelsel, het stelsel dat iedereen geketend heeft en houdt.
www.youtube.com/watch?v=iFDe5kUUyT0
Haal de schellen van je ogen!
Het echte probleem is dat we maar BLIJVEN toegeven. Zoals Hamilton (zie artikel hierboven) al zei: stoppen met wegkijken toegeven! Tot hier en niet verder anders verdienen we het niet om vrij te zijn.
Ik zie een mooie historische parallel met de dagen voor de eerste wereldoorlog. Ook in dit artikel wordt strijd/oorlog/sterven voor het vaderland (lekker anachronisme) verheerlijkt.
Natuurlijk is het naïef om te denken dat we met de laatste oorlog voor altijd vrede geschapen hebben, maar die oorlog is wel gevochten zodat we de keuze hadden.
In Nederland is geen oorlog, dus is het niet aan de orde om de vraag te stellen of we wel voor ons land willen sterven. Niemand wil dat, zoals het artikel zelf ook al stelt, maar soms gebeurt het.
De westerse cultuur is dermate geëvolueerd, dat een groot deel van de bevlking voor zichzelf denkt, i.p.v. blind een leider te volgen. Dat laatste is een conditie die je nodig hebt om jongeren zichzelf in een oorlog te laten opofferen. Want waarom zou je je anders druk maken over mensen in het Midden-Oosten?
Vervolgens gingen er honderd duizenden doden in zinloze oorlogen kopje onder. Wat hebben die verloren levens gebracht in VietNam, Irak, Afghanistan ?????
En wat helpt het tegen die baarmoeder agressie.??
De alsmaar doorgroeiende Islamitische broed-machine die ons land van binnenuit opblaast Geholpen door ons eigen Kinderbijslag systeem. Hoe meer hoe rijker. Niet dat ik de oplossing heb maar mij niet gezien als zinloos kanonnenvlees.
De Franse Revolutie kwam pas op gang na misoogsten door de uitbarsting van een vulkaan op IJsland. Door honger dus.
Ook al deugde het regime in Frankrijk voor geen meter en onderdrukte de bovenlaag de rest van de bevolking, toch kwam er pas van onderuit een opstand toen de mensen niet meer te eten hadden.
Zover is het in Nederland nog niet. Daar is dus het wachten op. We hebben het nog niet slecht genoeg.
Als we de strijd tegen de islamisering van Europa willen winnen, zullen onze vrouwen meer kinderen moeten baren om genoeg mannen in het veld te brengen.
We're consumers. We are the byproducts of a lifestyle obsession. Murder, crime, poverty, these things don't concern me. What concerns me are celebrity magazines, television with 500 channels, some guy's name on my underwear. Rogaine, Viagra, Olestra.
Wij sterven niet als martelaar. Als wij moeten sterven in de strijd doen we dat om te vechten voor onze vrijheid als het water ons aan de lippen staat zoals tijdens de Duitse bezetting. De lafaards accepteerde de vreemde mogendheid en collaboreerde zelfs, de elite was al gevlucht en de ewone man probeerde zijn leven in stand te houden voor zijn gezin. Enkele helden kwamen in verzet en dat zal nu ook gebeuren. Ik hoop vurig dat we dit voor zullen blijven.
Super speech Spartacus!
Van der G's kogel kwam van links, niet uit de Koran. En tja, laten zien dat je achter Charlie Hebdo staat door #jesuischarlie omhoog te houden. Ik heb daar weinig mee. Het laat inderdaad zien dat je ACHTER Charlie staat. Maar niet ernaast of ervoor want dan had je wel een poster voor het raam van je woning geplakt. Maar dan komt het ineens te dichtbij hè voor ons laffe Europeanen. Interessante observatie dus Spartacus.
Waarom zouden Van Gogh, Charbonnier etc. een ander leven leiden als ze het over mochten doen, maar de Kouachi broers niet? Een grove belediging aan de gevallenen en hun intellect. Zij wisten dondersgoed welk gevaar zij liepen, maar toch gingen zij door.
Daarnaast klopt het stuk wel over veel Nederlanders. Grote bek maar niets daar.
Zien jullie dan niet dat IS aan de haren omhoog gehouden wordt door de NATO landen en hun Saoedische bondgenoten. Als ze echt willen walsen ze die blaaskaken in een poep en een scheet zo plat als een dubbeltje. Het feit dat deze barbaarse koppensnellers hun gruwelijkheden kunnen uitvoeren en ongehinderd kunnen ventileren op internet zou vragen moet oproepen? Zoals: wie spint hier garen bij? En als je dan alle goedkeurende geluiden hoort als er weer een regering uitbreiding van het geheime-dienst budget bepleit. Of als je de roep hoort om verregaande bevoegdheden voor de regering om de jihadisten op de huid te zitten, dan heb je een antwoord.
Deze vijand is van harte welkom, de angst wordt gretig gebruikt om de greep op de samenleving via de geheime diensten te verstevigen.
Sterven voor de vrijheid... LoL! Wat ik een beetje mis in het betoog is de nuance tussen sterven vóór de vrijheid na een strijd en sterven vánwege de vrijheid en in koele bloeden vermoord worden.
-
We leven in een land (en continent) waar de overheid het geweldsmonopolie bezit. En de burger volledig afhankelijk van de overheid is om huis en haard te verdedigen mocht dat noodzakelijk zijn. In tijden van vrede is dat een geruststellende gedachte, in tijden van oorlog al een stuk minder comfortabel en mocht er een burgeroorlog danwel oorlog op eigen grondgebied uitbreken lijkt het mij een bijzonder alarmerende gedachte dat het volk huis, haar lijf en lief moet verdedigen met het keukenmes en de golfclub. Op dergelijke momenten is de Amerikaanse vrijheid op vuurwapenen toch weer een stuk prettiger. Daar is naast een gigantische legermacht vrijwel in ieder huishouden een schietvaardig, schietbereid en met vuurwapen uitgerust persoon te vinden. Hier houdt het na de kleinburgerlijke politie en een lachwekkend legerapparaat volledig op.
-
Maar is het één dan niet met het ander verenigbaar ? Is er geen gulden middenweg tussen het Europese en het Amerikaanse model ? Of is het wellicht een goed idee om de Nederlander naast een schooldiploma en zwemdiploma ook een schietvaardigheidsdiploma/basale militaire training te geven ? En voor al deze personen een midrange aanvalsgeweer plus munitie plus helm en vest in de lokale legerbasissen op te slaan ? Mocht de stront dan echt de ventilator gaan raken heb je binnen een dag een weerbaar volk op de been.
-
En dan vind je heus genoeg mensen die bereid zijn een gewapende strijd voor de vrijheid te leveren, met het risico daarbij het leven te laten.
-
Nu is het niet zo gek dat mensen liever zouden vluchten. Immers de uitkomst is al zeker.
@jesaja
waarheid als een koe. Humanisme en atheïsme zijn met als de islam satanisch. Jezus is het antwoord.
Ik ken die Kensington helemaal niet, om eerlijk te zijn.
Laten we een voorbeeld nemen aan Israël. Die hebben de meeste ervaring met dezelfde vijand.
De dag dat mijn dochters met theedoek moeten lopen, wordt de dag dat hun vader zal sterven... Samen met minstens 10 haatbaarden.
@Der Schnitzeljäger | 19-01-15 | 07:52 : Maar als ze middels de msm heel even met hun vingers knippen, hebben ze in een wip van tijd een divisie useful idiots bijmekaar om bijvoorbeeld voorgedrukte aangifteformuliertjes te ondertekenen.
Het grote probleem is dat de europese bevolking gecastreerd wordt door zijn eigen leiders.
We komen er nooit meer vanaf.
www.dagelijksestandaard.nl/2012/09/de-...
"When all else fails, they take you to War" - Gerald Celente.
Denk bij "they" aan de banksters, de neocons, de eurofielen en atlanticisten. Laten die lui maar hun eigen hand in het vuur steken dat ze zelf hebben aangestoken en doen oplaaien. Denk aan Afghanistan, Irak, Libië, Syrië, Oekraïne, financiële crisis, enzovoorts, en het net te vergeten: het muticulturele drama. Sterven voor de Rockefellas, Rothschilds, Wilmaxen, Junckers en/of Pechtoldz van deze wereld? You're jokin'. No way. Dat doen ze maar zelf.
Als vrijheid voor jullie zo belangrijk is zou ik de strijdwagens maar richting Brussel dirigeren. Mij nuiet gezien, ik doe liever een sleep in for peace.
Ga eens naar de plek waar men beweerd dat "de grens" ligt. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er geen grens ligt. Grenzen zijn een beperking in het denken van het volk. Als je eindelijk begrijpt dat grenzen niet bestaan en wij 1 volk zijn als mensheid. Dan kan er misschien ooit vrede, vrijheid en veiligheid zijn. Zolang mensen zich meer als apen gedragen en andere mensen als goden aanbidden zal het een grote puinzooi blijven. Stelletje heidenen!
100% waar. De enige Europeanen die nog willen vechten zijn de moe landers. West Europeanen zijn decadent geworden van het gratis uitkeringsgeld. Het sociaal Darwinisme moet terug. We zijn het west Romeinse rijk in de nadagen en de vijand komt niet uit het oosten. Koestert belarussisch paspoort
Ik heb er geen moeite mee om te vechten voor de toekomst van mijn kinderen. Er is voor vrede en veiligheid altijd een prijs.
-weggejorist-
Christenen hebben 1400 jaar gevochten voor de vrijheid van Europa van 630 tot aan de 20e eeuw. Ze hebben, na eerst verschrikkelijk verslagen te zijn door de afgodendienaars van de islam, terug gevochten voor de vrijheid. Jezus houdt namelijk erg van vrijheid.(Joh. 8:36) (het christendom is namelijk geen religie, alleen gaat om een persoonlijke relatie met Jezus. (mensen hebben er een religie van gemaakt, lang leve de Reformatie, iedereen de Bijbel, die men zelf kan lezen). Tunesië was christelijk, Egypte, Turkije etc. Allemaal verloren gegaan aan de islamitische afgodendienst. Pas doordat Karel Martel de moslims versloeg is er kentering gekomen in het gevecht met deze afgodendienst. Wanneer Karel Martel verloren had, dan was zoiets onbenulligs als atheïsme uitgesloten geweest, net als de vrijheid van meningsuiting. Vrijheid van meningsuiting is, aangezien een Christen Jezus volgt, zeer zeer Jezusachtig. Dus er is door christelijke Europeanen verschrikkelijk hard gevochten voor de vrijheid, die een relatie met Jezus is. Alleen na de 2e WO is door het linkse atheïsme oorlog alleen nog geoorloofd tegen de enige samenbindende element wat de Europeanen hebben gehad, namelijk het christelijke gedachtengoed. Dus de waarheid over de atheïst Stalin, Mao, Kim il Sung mogen niet geroepen worden. De waarheid over de socialist Hitler, die het Christendom binnen 1 generatie uitgeroeid wilde hebben (lees de herinneringen van dhr Speer, persoonlijk secretaris van Hitler) mag niet genoemd worden. De geschiedenis waarin zoveel christenen zijn die meer dan de basis gelegd hebben voor de observeerbare wetenschap, zoals Newton, Leonardo da Vinci, Pasteur en verschrikkelijk veel meer van deze christelijke wetenschappers, mag niet genoemd worden. Het christendom die 3x de slavernij(onder de Romeinen, de Indianen onder de Spanjaarden en de afschaffing waar een burgeroorlog over gevoerd is) heeft afgeschaft (alle mensen zijn door God geschapen), mag niet genoemd wordn en dat het christenen waren die scholen op de gehele wereld hebben ingevoerd, mag niet genoemd worden. Het enige wat genoemd mag worden, zijn een deel van de feiten, het zeer christelijke karakter van al deze vooruitgang wordt moedwillig verzwegen.
Alleen het atheïsme (een afgodendienst van satan, net als de islam), onder het mom van een zogenaamde verlichting krijgt de eer over al deze zaken. Hierbij duidelijk aangetoond dat het atheïsme niets met de waarheid van doen heeft.
We krijgen wat wij verdienen. We willen wel "vrijheid", maar dan zonder God en onder satan. Dat is jammer, aangezien satan de mensenmoordenaar is van het begin der tijden. En Hitler (niet christelijk), Stalin (atheïstisch), Mao (atheïstisch), Mohammed (niet christelijk en waarschijnlijk ook nooit bestaand)hebben laten zien wat er gebeurd, wanneer mensen leven zonder de Enige Ware God: JEZUS. Lees 1984.
Van de site van Pegida.
'Iedere Europeaan die voor de meningsvrijheid is en tegen religieus fanatisme, is opgeroepen een landsvlag en kaars in het raam te zetten.'
www.facebook.com/pages/PEGIDA/7906691...
@Grrrrbachov | 19-01-15 |
Het is ook duidelijk een speech uit de Koude Oorlog. Als acteur kon hij dat als de beste.
Een video van Reagan posten :'-) hahaha. Was Reagan niet degene die de islamitische strijders van Afghanistan ging prijzen omdat ze tegen de Sovjets vochten? Waren die islamitische strijders soms voor beledigende cartoons en die van 2015 opeens niet? lol. Reagan's kinderen, werden zij opgeofferd voor de vrijheid, of alleen andermans kinderen?
@ikzalhandhaven | 19-01-15
Mijn vader heeft ook in het Jappenkamp gezeten. Ik weet dus heel goed wat dat betekent. Mijn hele jeugd is door zijn trauma beinvloedt. Leg dus geen labels op me...
En mijn vader had als 9 jarige niet veel keuze. Zijn vader en zijn oom waren door Jappen afgevoerd naar de verschrikkelijke hel die de Pakanbaru spoorlijn heette.
Zij waren geen soldaat en hadden ook totaal geen keuze. De suggestie dat je je niet kan laten dwingen en dan het voorbeeld van je opa er bij halen vind ik nogal vreemd. Hij is waarschijnlijk wel gedwongen. Het klote van oorlog is dat er vaak helemaal geen keuze is. Mijn hele familie die in het Jappenkamp zat was dus maar al te blij dat er teruggevochten is met een overwinning als gevolg. Anders hadden zij het gewoon niet overleeft.
Kortom, je hoeft oorlog niet te verheerlijken. Maar om te denken dat er geen vijanden bestaan die schijt hebben aan jouw leventje is ook naïef.
Reagan was een acteur; als was in de handen van zijn handlers. Zelf heeft hij ooit opgemerkt dat hij leiding nodig had, daarom is hij ook nooit zelf gaan regisseren, maar dit terzijde. Maar hij kon goed spreken, dat is inderdaad waar. Maar daar bleef het ook bij.
Salut! Evocatus
-weggejorist-
Ik zaag nog liever mijn eigen been eraf dan dat ik meedoe in een oorlog om iets waar ik niet in geloof. Een oorlog in Irak, een stel 'vredesmissies', een pissing contest tussen Rusland, China en het Westen, dat mag allemaal de tering krijgen.
croque monsieur | 19-01-15 | 01:17
Het leven conformeert zich niet aan jouw valse dichotomie. De wereld is niet zwart-wit, ook niet in dit geval.
Hypotheek/lening/afbetalings slaven die voor een groter gedachtegoed gaan vechten.
Hilarisch.
ikzalhandhaven | 19-01-15 | 00:36
Donder op? Jij wil een wereld zonder militairen en je lekker overhoop laten knallen. Er liggen alleen al in NL 1000-en gesneuvelde militairen van rond de 20 jaar oud. Dankzij o.a. hun je post hier plempen. Maar het is me duidelijk: NSB dus.
Laat die linkse klootzakken het nu ook maar oplossen.
Wij hebben lang genoeg gewaarschuwd.
@ikzalhandhaven | 19-01-15
Is je nick sarcastisch bedoeld dan?
Lafayette | 19-01-15 | 00:30
Niet sarcastisch. Het mooie aan nederland vond ik altijd het ongedwongen karakter. Mensen accepteerden relatief veel van elkaar. Nu komt er van rechts, links en extreem-islamitische kant een enge stroom aan mensen die anderen niet hun eigen leven willen laten leiden. Dat is niet mijn Nederland.
Nederland is zo mooi omdat je je eigen keuzes kan maken. In een oorlog worden gedwongen valt daar niet onder. Dus spaar me die rechts-patriottische teksten.
ikzalhandhaven | 19-01-15 | 00:36
"Ik laat geen overheid me dwingen om in een oorlog te vechten waar ik niet achtersta. "
Vroeger waren dat meestal linksige dienstweigeraars die een jaar moesten brommmen. Omdat ze de vrijheid namen zelf te willen bepalen wie ze als vijand moesten zien. Het omgekeerde mag ook niet. Zoals een jihadist uit eigen land die in het westen een vijand ziet en daarvoor gaat moorden.
Zijn Europeanen bereid te sterven voor vrijheid?
Ben bang van niet, Let op, onze klein-dochters dragen hoofddoekjes
Mooie speech van Reagan. Ik hunker naar een charismatische leider die het land echt leidt, ipv onze huidige, die de actualiteiten achterna hobbelt en deze op een zo politiek-correct mogelijke wijze tracht te duiden. Een goed leider moet in mijn ogen niet het volk en de actualiteit achterna lopen, maar een voortrekkersrol hebben. C'est ça.
Niet bereid zijn te sterven voor de vrijheid is een belediging voor onze helden uit WO II en onze kinderen.
Dus kies maar: het verzet of opbokken naar de NSB.
croque monsieur | 19-01-15 | 00:23
Donder op met je schijnkeuze. Die mensen hebben hun leven gegeven zodat we nooit meer oorlog hoefden te voeren. Dit nooit meer was zo'n beetje de reactie toen. Mijn opa heeft zn leven lang nachtmerries overgehouden aan jappenkampen.
Ik laat geen overheid me dwingen om in een oorlog te vechten waar ik niet achtersta.
Wat een schitterende post!
Helaas hebben we inderdaad te veel appeasers rond ons die altijd weer met een "ja maar..." aan zullen komen om de schuld weer bij onze voeten neer te leggen.
Lafayette | 19-01-15 | 00:27
Precies.
@ikzalhandhaven | 19-01-15
Is je nick sarcastisch bedoeld dan?
@kloopindeslootjijook | 19-01-15
Vraag het dan ook even aan zij die geleden hebben onder het juk van bezetters en tirannen.
Gatverdamme wat een walgelijke tekst. Ik laat me door niemand een oorlog in leiden. Ik leef maar één keer en wil dat leven gebruiken ook. Ga me echt niet opofferen voor een of andere schijnvrijheid voor een oorlog tussen regeringsleiders. Patriottisme is gevaarlijk. De illusie dat het er toe doet binnen welke landsgrenzen je geboren bent is net als religie vaak genoeg gebruikt als middel om burgers een oorlog in te voeren
Vraag heet eens aan mannen en vrouwen die in een oorlogissituatie hebben gezeten in WO2 of WO1 of Vietnam hoe zinvol of zinloos ze het vonden.
Niet bereid zijn te sterven voor de vrijheid is een belediging voor onze helden uit WO II en onze kinderen.
Dus kies maar: het verzet of opbokken naar de NSB.
Ik ben bereid te sterven voor mijn kinderen, en hun toekomst.
Zijn Europeanen bereid te sterven voor vrijheid?
Zijn jihadisten bereid om te sterven terwijl ze Allé snackbar roepen met een AK47 als ze na hun dood gecremeerd worden, is misschien een betere vraag?
Waarschijnlijk niet. De beste remedie voor jihadisten IS dus om een volgende keer scheidt te hebben aan islamitische begravenisregels en ze net als Osama Bin Laden aan de haaien te voeren of nog beter te cremeren, zodat ze dan in de hel terecht zullen komen, volgens hun geloof. Plus het branden in die verbrandingsovens van hun lijk is natuurlijk een mooi voorproefje voor het branden in de hel, want na hun dood moeten ze natuurlijk boeten voor hun vuile zonden.
Het is een beetje hetzelfde als dat je een Hindoestaan gaat begraven ipv hun rituele verbranding.
Sorry hoor maar het idee dat je altijd actief ten strijde moet trekken om je vrijheid te beschermen is echt onzin. Hoe meer overheden "strijden voor vrijheid" hoe meer vrijheid er vaak juist wordt afgenomen van de bevolking, hoe minder privacy burgers overhouden en hoe meer grondrechten er met voeten getreden worden. Accepteer gewoon dat om werkelijke vrijheid te behouden er af en toe doden vallen door gekkies die daar niet van houden. Dat is de enige manier om werkelijk voor je principes te staan en 10 x meer oprecht dan met overdreven machtsvertoon je onvermogen proberen te verdoezelen. Van dit soort sterf-voor-je-vrijheid-retoriek krijg je ook van die idiote maatregelen zoals het de straat op sturen van millitairen. Voor dat kleine beetje schijnveiligheid zijn we dus bereid om essentiele staatsprecaire waarborgingen overboord te gooien... Ik blijf voorlopig lekker genieten van de vrijheid die we hebben maar zie totaal geen reden om bewust naar een vroegtijdig graf op zoek te gaan door deze zogenaamd te verdedigen.
Lewis | 18-01-15 | 23:20
met worden = met woorden
Lewis | 18-01-15 | 23:20
Ja, maar dan ga je ervan uit dat het ook een Syrië-ganger is, en dat is - staat in het artikel - wat die man dus bestrijdt. Is het een smoes? Of is het waar? Ik weet het niet.
Mijn punt is het volgende. Als ik het nieuws lees, dan lees ik dat hier en daar er wel 'verzet' gepleegd wordt, maar dat er dan bijna altijd over wordt geschreven met worden als 'gek' of 'racisme' of 'rechts-extremisten'. Bijvoorbeeld dus bij die 2 voorbeelden. Of bij de moskees in Zweden. Of bij Pegida-demonstranten.
Misschien is de grens daartussen 'dun'. Misschien moet je tegenwoordig ook wel 'gek' zijn om 'verzet' te plegen. Vragen vragen vragen... Snap je?
@blanke sabel | 18-01-15 | 23:24
Haha, dan sta ik op een afstandje........ het te filmen om het op de dumpert te plaatsen. Grotere afgang zal er voor hen niet zijn.
Als dit een oproep is om mijn kinderen in de fascistische gehaktmolen te laten vermalen op een of ander slagveld, zodat onze bovenbazen dikke winsten kunnen maken, wil ik me graag hierbij afmelden. Fuck de koningin.
@Ivoren Toren | 18-01-15 | 22:13
Helemaal mee eens! Daarom zal men ook pas in opstand komen wanneer het land zo goed als verloren is (duurt in dit tempo niet al te lang). Daarom denk ik ook dat de politici aansturen op versnelde ontwrichting van de samenleving. Net zoals we Rusland en China meer en meer uitdagen (om fouten te maken) zodat we na de 3e wereldoorlog de touwtjes weer wat strakker in handen hebben. Hopelijk met een beleid waarin we geen kennis en kunde meer exporteren, maar wel alle barbaren die hier nu wonen. En dus grond(stoffen) weer keihard afnemen in ruil voor wat spiegels en kraaltjes.
*ontwaakt uit heerlijke droom*
Als je religie de moeite waard is om voor te doden moet je bij jezelf beginnen.
Dat lijkt mij het beste voor alle partijen.
Het is beter als de andere partij bereid is te sterven en het Westen daar een handje bij helpt.
@cucaracha | 18-01-15 | 20:56
Wat mij betreft komt daar een sterilisatie ook bij als de kroost niet opgevoed word .
In Duitsland maken ze nu door wat we in NL in 2002 met Fortuyn doormaakten, maar nu in Fast Forward.
Wat vooral opvalt is dat na de aanvankelijke bekende politiek correcte Pavlov reflexen op Pegida vanuit het Duitse establishment en media, er zich nu (zeker na de gebeurtenissen in Parijs) een meer gebalanceerde discussie begint te ontwikkelen in Duitsland. De Duitse media hebben nu ook wel begrepen dat er echt wel iets aan de hand is in het land.
Die discussie zojuist bij Gunther Jauch (zeg maar de Duitse Jeroen Pauw) was bijzonder interessant en van een zeer hoog niveau. Een belangrijk verschil met Nederland is dat er nu ook hoogopgeleide Pegida sympathisanten naar voren treden die heel goed onder woorden kunnen brengen waar de schoen wringt en goed kunnen discussiëren met gehaaide politieke tegenstanders.
Met name de sexy blondine Katrin Oertel (1978) weet de punten goed over de bühne te brengen en weet de politieke tegenstanders ook effectief weerwoord te bieden. Ook Dr. Alexander Gauland van de AfD duikt de laatste dagen overal op in de Duitse talkshows. Gauland heeft diverse belangrijke functies in de Duitse politiek(CDU) en media vervuld en kent het klappen van de zweep. Het heeft allemaal wel een stuk meer kaliber dan de PVV van Wilders. Begrijpelijk dat Merkel nerveus begint te worden.
Dat is toch wel een groot verschil met Nederland, de mensen die bij ons het verschil kunnen maken (waaronder zeker een aantal intelligente reaguurders), treden niet naar voren en weten elkaar niet te vinden, daarom komen we ook nog weinig verder.
Oordeel zelf. De uitzending kan terug gekeken worden bij de Duitse uitzending gemist (Sendung verpasst).
daserste.ndr.de/guentherjauch/aktuell...
mediathek.daserste.de/sendungVerpasst?...
@TheWestvsTheRest | 18-01-15 | 23:19
Hehe, ik swaffel ze allemaal de moeder.
Je zou bijna naar de Koude oorlog terugverlangen. Ook geen feest maar de zaken waren een stuk duidelijker. Op de USA hoeven we niet meer te rekenen want Obama is de Amerikaanse Pechtold. Een wegkijker en een islam-apologeet die zelfs zijn eigen ambassadeur verraad. Zijn banden met de Moslimbroederschap worden steeds openlijker. Amerika kon wel Europa bevrijden maar staat "machteloos" tegen IS. Willen ze IS eigenlijk wel verslaan?
Even voor de goede orde: de vader, moeder en broer van Charb hebben gezegd dat Jeannette Bougrab helemaal niet een vaste relatie had met Charb. Ze was dan ook niet aanwezig bij de begrafenis. Pijnlijk (misschien omdat zij staatssecretaris is geweest onder Sarkozy en op de begrafenis de ex communisten in de meerderheid waren?) en van ondergeschikt belang want haar getuigenis was zeer aangrijpend en raak.
@ gaffelbaard | 18-01-15 | 23:09
Die twee voorvallen kun je toch op geen enkele manier met elkaar gelijkstellen? Als ik af ga op wat er over dat Franse voorval wordt geschreven, concludeer ik dat die Marokkaanse man niemand kwaad deed en dat het walgelijk is dat hij werd vermoord. 'Gek' en/of 'racisme' dus. (Nogmaals, mits de weergave klopt.)
Het tweede voorval is heel anders. Ik geloof in principe niet in eigenrichting, maar dat je een Syrië-ganger aanpakt, misschien omdat je je grote zorgen maakt omdat hij bij jou in de straat woont, daar kan ik me alles bij voorstellen. 'Verzet' dus, of 'begrijpelijke angst en/of woede'.
@blanke sabel | 18-01-15 | 22:57
Zo lang je blanke sabel in den broek blijft zal ik naast je staan.
Brenjtje | 18-01-15 | 23:06
Spreekt voor uzelf. Ik vind waarde en inspiratie hierin.
Niet in het clowneske en blind gebral van Merkel, Rutte, Juncker of Hollande.
www.youtube.com/watch?v=SOQwa73KXbs&am...
De Droit | 18-01-15 | 22:48
Mijn antwoord kent u.
Ik zie liever deze presidentiële toespraak:
www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY
WO.2 eindbaas Eisenhower waarschuwt bij zijn aftreden als president der Verenigde Staten voor het gegraai van de defensie-industrie. Die garen spint bij elke oorlog waarbij de VS bij betrokken raakt en daarom zoveel mogelijk aanstuurt tot oorlogsvoering.
Ik vrees dat de meesten het morgen nog niet
eens waard vinden om mee te doen met het Pegida claxon protest ... ja want dan zit ik binnen
of "de buren zullen kijken of het is koud buiten"
Lewis | 18-01-15 | 22:57
Ik weet het niet. Het artikel geeft meer vragen dan antwoorden vind ik. Vond het wel een opmerkelijk artikel.
Nog 1 voorbeeld. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0... Wat is DAT dan?' Verzet? Of ook weer 'gek' of 'racisme'?
Naar mijn idee kan de islam vooral veel terrein winnen in Europa omdat het westen niet meer wil vechten voor hun waardesysteem en voor hun vrijheid en niet meer bereid is de nodige offers te brengen.
Moslims zijn wel bereid offers te brengen om hun islam en bijbehorend waardesysteem te verspreiden.
Als we al zien hoe bang de media en politiek reageren na de aanslag en hoe ze alles in het werk stellen om moslims te behagen dan is de strijd al verloren.
Het westen heeft geen grote leiders meer.
Kijk naar Obama. Die wil zelfs de terreur gepleegd door moslims niet "islamitisch" noemen en heeft nauwe banden met het Moslim Broederschap.
Hetzelfde verhaal met de David Cameron en ander Europese leiders.
Het laatste bastion van vrijheid is de VS. Maar zelfs met een slapjanus en moslim lover als Obama is de VS verloren.
Met een sterke leider zal het Amerikaanse volk bereid zijn offers te brengen om de vrijheid te verdedigen.
Europa is daar niet toe in staat. De burgers van Europa willen niet de nodige offers brengen en laten zich liever overlopen door de islam.
-weggejorist-
De Droit | 18-01-15 | 22:48
Een woord: gladius.
@ gaffelbaard | 18-01-15 | 22:47
Ah, zo. Ik dacht dat je het anders bedoelde.
Ik zal voortaan altijd van boven naar beneden lezen en reageren. ;-)
Zullen we het Quinsy vragen?
@ gaffelbaard | 18-01-15 | 22:54
Tuurijk, tuurlijk. Maar laten we wel wezen, natuurlijk bestaan er ook nog altijd gekken en notoire racisten, ik heb geen idee of dat voor deze man op ging. Maar als ik het stuk waar je naar linkte moet geloven, lijkt dat er in dit geval wel op, toch?
Op mij mag je rekenen.
Ik wil best vechten, maar ik weet niet tegen wie en waarmee. Met een zak aardappelen kom ik niet zo ver en als iedereen een wapen mag hebben, wordt het er ook niet beter op.
Lewis | 18-01-15 | 22:01
Weet je, interessanter is denk ik de vraag waardoor die man 'gek' is geworden en of dat reden was van waarom hij het op moslims gemunt had. Zou zo maar kunnen, toch?
@2N3055 | 18-01-15 | 21:49
Helemaal mee eens, maar ik blijf erbij dat een 2nd Amendment nodig is.
Ik wil een inbreker dood kunnen schieten en weten dat ik de wet achter mij heb staan.
De ultieme vraag is deze:
Hebben wij Nederlanders één identiteit?
Willen wij die identiteit behouden?
Zijn wij bereid om voor die identiteit te vechten?
Of blijven we buigen, wegkijken?
Net zolang tot deze Nederlandse identiteit niet meer bestaat en alleen een herinnering is?
De vraag is: waar staan wij voor? Voor vrijheid, voor gelijkheid, voor een open en democratische natie? Of staan we voor onderdrukking en slavernij, waar zij die niet passen in het plaatje worden geëxecuteerd, gemarteld, onmondig gemaakt, gestenigd of van een hoog gebouw worden gedonderd?
Dat is de vraag. En wat is het antwoord?
Lewis | 18-01-15 | 22:01
Waarom? Omdat in het artikel staat dat het om een 'bekende psychische man' gaat. In de volksmond zegt men dan 'gek'.
Waarom heb het gevoel dat ik in de jaren dertig van de 20ste eeuw leef? O ja: een nietsonziende crisis op sociaal en financieel vlak, een mislukte nooit-meer-oorlog'volkerenbond', een blinde, passieve regering en een narcistische doodscultus-ideologie.
1+1+1+1=...
Ten strijde trekken =
We kunnen om te beginnen het hele gammele zooitje in Den Haag eruit trappen .
Weet u nog , honderden koerden die de 2e kamer bestormen ,maar als wij ballen hebben dan kunnen wij dat ook .
Zet die volksverlakkers aan de schandpaal , weg met die landverraders !
Ik stel het Zwitserse model voor: Allen die uitsluitend de NL nationaliteit hebben volgen een militaire training, en hun Uzi's bewaren ze thuis.
Ten strijden trekken? Waartegen dan? Voorlopig zijn het nog allemaal losse "cellen" en loopt de linkse elite voorop als het aankomt op het pamperen en ontkennen van de problemen. Wacht maar, nog 5 jaar geef ik het voor de vlam in de pan slaat.
Of wij vechten terug d.m.v. onze niet meer wegkijkende politici of er worden rigoureuzere maatregelen genomen als onze gezellige moslim-"broeders" grotere eisen gaan stellen.
@ lewis in dat geval vecht jij dan dus voor en in opdracht van de zittende macht .. en wie zijn dat ?het blijft dan beetje dubbel he .daar komt nog bij,en in dat opzicht zijn we het gedeelteliijk eens misschien ,jij hebt het over een land ,ik ook maar dan wel over mn eigen land waar mn huis opstaat en niet nederland in zn algemeen .. nu woon ik er ook allang niet meer ,maar hier geldt hetzelfde
Ik weet in ieder geval zeker dat ik voor geen enkele religie ooit zal buigen. Never nooit niet!
Interessante ideeën roept dit op. Wanneer is er een grens overschreden dat het Nederlandse Volk ten strijde trekt. In de minder pacifistische tijd van de Republiek gebeurde dit vaak. Het probleem ligt volgens mij dus niet aan de volksaard maar aan de politiek correcte status quo. Wanneer deze doorbroken is, - en dat is slechts een kwestie van tijd- ontwaakt Nederland. Dan worden de kazernes opengebroken en is het tijd voor actie en revolutie. Een van de eerste zetten zal zijn om de Republiek in ere te herstellen en de Oranjes te verbannen.
"Never trust anybody who only has one book. They need more books", zei Billy Connolly al...
www.liveleak.com/view?i=4f6_1393176756...
Hij kon best eens gelijk hebben. "Animal Farm" heeft in elk geval 1 jihadist tot inkeer doen komen.
www.npr.org/2015/01/15/377442344/how-o...
En wat gaat de Oxford University Press doen? Varkens in schoolboeken verbieden. Omdat het "beledigend" is....
*headdesk*
Je kunt het je niet permitteren om beschaafd te zijn tegen een barbaarse vijand.
@ Ivoren Toren | 18-01-15 | 22:13
Klinkt plausibel, maar ik weet niet of ik het er mee eens ben. Je kunt juist extra fanatiek vechten als je verdedigt wat je lief is.
@necrosis | 18-01-15 | 20:28
De Scoundrels, een onbekend punkbandje uit Nederland zong in de jaren tachtig al over de Islam.
Ik kan er echter niks over vinden maar een strofe ging zo
You pray, pray al day long youre ideal is wrong its called the islam, stupid fools stupid fools.
You fight youre holy war, en daar ben ik het dan kwijt.
Was overigens een linkse band meen ik me te herinneren.
@Piet Karbiet | 18-01-15 | 21:07
Raar, ik heb de politieke spelletjes van Reagan en het oostblok altijd verachtelijk gevonden.
@necrosis | 18-01-15 | 20:28
De Scoundrels, een onbekend punkbandje uit Nederland zong in de jaren tachtig al over de Islam.
Ik kan er echter niks over vinden maar een strofe ging zo
You pray, pray al day long youre ideal is wrong its called the islam, stupid fools stupid fools.
You fight youre holy war, en daar ben ik het dan kwijt.
Was overigens een linkse band meen ik me te herinneren.
@Piet Karbiet | 18-01-15 | 21:07
Raar, ik heb de politieke spelletjes van Reagan en het oostblok altijd verachtelijk gevonden.
Ik neuk ze allemaal de allah
Mensen vechten altijd harder voor iets wat ze niet hebben maar wel willen, dan voor iets wat ze hebben en misschien dreigen te verliezen. In dat laatste geval kun je jezelf altijd wijs maken dat het zo'n vaart niet zal lopen, en dat het wel kan wachten tot morgen. Iets niet hebben is daarentegen op elk moment pijnlijk objectief en onweerlegbaar duidelijk.
Ik weiger om te sterven voor de haagse politiek, de graaiers uit brussel en de handophouders in NL.
Maar zorg eerst maar voor andere wetgeving, dat wij ook wapens mogen houden voor onze veiligheid en niet door de pliesie worden afgepakt.
@@theist | 18-01-15 | 20:24
Roep dat even in Zuid-amerika waar menig heeft geleden onder de rechtse dictaturen.
Ik heb schijt aan alle religies en geloof in geen ene god. En dat blijf ik hardop zeggen, al schieten ze me kapot!
@ bowlfabriek | 18-01-15 | 22:01
Voor Rutte misschien niet, maar voor mijn land? Ja, dat wel. Ik hou van Nederland. Waarom zou je je land niet willen verdedigen als het echt moet?
Ik hoor alleen maar K-smoezen, waarom iedereen niet bereid is te vechten voor wat hij nu heeft.
Als het gaat om je joodse medeburgers, zou je net als in de oorlog de andere kant opkijken?
Liever bloo jan als doo jan - als dat de mentaliteit is spuw ik er op.
@ gaffelbaard | 18-01-15 | 21:57
En waarom staat gek tussen aanhalingstekens? Of weet jij beter wat er gebeurd is?
Heftige discussie over Pegida op de ARD nu.
@ Aron 2677"En voor de laffe Nederlanders die willen verhuizen uit Nederland en niet willen vechten voor hun land; sterf".
wel, zwitsal das stoere taal van je.vaak liggen figuren die zo 'n waffel hebben als eerste onder de tafel als het erop aan komt ,of ga jij vooraan staan als de kogels om je oren fluiten ?
ten eerste vecht ik never nooit ooit nog voor een land, welk land dan ook .maar alleen voor eigen huis en haard niet meer niet minder ,en ik zou zeker niet voor rutte en consorten mezelf opofferen zodat ze zelf lekker veilig in hun bunkertje kunnen blijven zitten ,daar komt nog bij dat de nederlandse krijgsmacht al zogoed als failliet is ,dat ligt niet aan de militairen maar aan het bestuurlijk wanbeleid
En dan dit heuglijke nieuws uit kandidaat-EU-lid Turkije: nieuws.marokko.nl/35489/turken-herdenk...
** gaat filmpje Fortuyn kijken **
In Frankrijk is iemand al begonnen. Maar die is 'gek'. nieuws.marokko.nl/35501/moslim-in-bijz...
@ À.amalrik | 18-01-15 | 21:48
Natuurlijk heb ik daarvan gehoord, en ongetwijfeld velen met mij, maar wat is je punt in deze context?
De hoofdreden waarom Europeanen liever wegkijken, is omdat de meesten het nog veel te goed hebben. Maar dat gaat vrij rap veranderen, want het gratis geld gaat opraken.
De nationale schulden zijn onhoudbaar.
De monetaire stelsels staan hierdoor op klappen.
De hoogopgeleiden bubble staat op klappen (te veel hoogopgeleiden in gebieden die economisch niet van nut zijn, en overschotten op gebieden die wel van nut zijn, waardoor de beloningen naar beneden kunnen).
Hierdoor zijn er straks heel veel mensen met schulden waar ze het inkomen niet meer voor hebben om terug te betalen, in een land waar geen geld meer is om deze mensen te helpen.
Pas dan, wanneer mensen het werkelijk slecht gaan krijgen, gaan ze de schuldigen herkennen of aanwijzen. Binnen een hele korte tijd kan een bevolking dan ineens oorlogsrijp zijn.
Nou ja, niet in Nederland. Daar wordt liever gecapituleerd.
Ronald Reagan als nieuwe held - dan heb je wel heel weinig van Amerikaansche geschiedenis meegekregen. De goede man was alleen maar aanwezig toen de SU van lamlendigheid in elkaar donderde. Margaret Thatcher heeft meer bijgedragen aan die val. O, en voor alle chickenhawks die hier grote woorden over vechten voor de vrijheid neerkalken: je kunt je tot je 50e melden als reservist. Kost wat vrije tijd maar is nuttiger dan stoere verhalen op GS ophangen.
Ik "zit" al tig jaar op GS.
Dit is de beste post ever.
Chapeau, Spartacus!
@ pfffft! | 18-01-15 | 21:50
Spreek eens concreet uit wat je bedoelt. Ik ben zo'n naïef, onnozel mannetje dat denkt dat die redacteuren door islamatische terroristen zijn doodgeschoten, ik heb jouw duiding nodig.
@metdedag | 18-01-15 | 21:31
Precies. En daarmee zijn alle andere argumenten over de opkomst van het Jihadisme in een klap van tafel. Die lui die grijpen alles aan.
' uncle Joe' = Jozef Stalin , voor de volledigheid
@J. Jarig | 18-01-15 | 21:42
dat is wat ze willen, niet doen dus ;)
Het bizarre is gewoon dat het echt superwreed is.. om mensen te dwingen tot het accepteren en positief waarderen van anderen, nota bene in een alomvattende groepsvorm... die het als groep totaal niet allemaal goed met ons voor hebben.
Zoiets van; slaaf dit is je meester vanaf nu, slik de vernederingen maar en kruip in je hol.
Dat werkt niet meer, dat werkte vroeger, toen je geen internet had en het lokale dorpsblaadje alleen al je carrière volkomen kon afbreken door jou met volledige medewerking van de lokale 'moralisten' aan de schandpaal te nagelen.
Werkt niet meer.. ze komen er nog wel achter, de Merkels en Asschers onder ons.
@denoorman
Je schrijft: de zwitsers hebben nog een land. Dat zal wel kloppen. Er is veel geld aanwezig daar.
Een aantal jaren geleden las ik dat de toeristische folders van Zwitserland geretoucheerd werden: alle kerken met of zonder torens werden er afgehaald. Onzichtbaar gemaakt. Waarom zouden ze dat gedaan hebben.
@Lewis | 18-01-15 | 21:43
Insgelijks. Je hoeft geen statisticus te zijn om te zien waar deze lijn heen gaat. Maar als je liever je kop in het zand steekt, dan is 'jij bent een racist' het equivalent van vingers in de oren en LALALA roepen.
Als het dan eindelijk zover is dat de shariapolitie langs de deuren gaat, zullen mensen als jij en ik de schuld krijgen. Want wij hebben de haat aangewakkerd....
-weggejorist-
Onze bestuurders besturen met de mond.
Praatjesmakers, charlatans die partijpolitiek en carrière boven het belang van de burgers en het land zetten.
Compromissen, praatgroepen, vakbonden, verzwakken de daadkracht van ons land nog meer.
Gemeenten die vaak met verve Den Haag buiten spel zetten door hun eigen regels te maken
Het stinkt en broeit aan alle kanten maar onze premier vervalt in herhaling met dooddoeners als "tot op de bodem uitzoeken" en "stapje voor stapje". Jihadisten met Kalasjnikovs en de politie in Nederland met z'n versleten Walther P5's. We zijn een land van praters geworden.
Geen daden maar woorden. En dat is knap frustrerend. In een rechtstaat wordt je geacht geen eigen rechter te spelen. Keerzijde is dat je dan onvoorwaardelijke bescherming mag verwachten van de overheid. Maar die overheid dat zijn praters die niet meer weten hoe je de mouwen opstroopt. Ik ben dan ook niet bang voor dat stelletje stupide Jihadisten. Maar wel voor onze overheid die geen grenzen kan stellen en onze levens en veiligheid in de waag stellen. Ja, wij zijn bereid te sterven voor onze vrijheid. Maar wij worden vertegenwoordigd door de incompetente politicus die ons er van weerhoud te strijden en een heel land lam maakt en naar de slachtbank leidt.
De enige waarde van dit stukje is dat het mij heeft laten nadenken over of ik genoeg ballen wil kweken om over tien jaar te kunnen zeggen dat ik heb verdedigd wat van mij is.
Laten we hopen dat mijn antwoord (en dat van vele andere reaguurders met mij) "Ja" is, want op onze regering(en) hoeven we niet te rekenen.
Voor de rest is het de pixels waarmee het geschreven is nog niet waard.
Dat imbeciele gebral van Reagan bestempelen als "Uit het hart". PFWHA!
Een megalomane gek die tien jaar op het randje gebalanceerd heeft van nucleaire winter, in die tijd één goede speech afgeleverd heeft (Mr. Gorbachev, tear down this wall!) en ons heeft opgezadeld met een financiële meltdown die de deuren wagenwijd heeft opengegooid voor de Chinezen. Een ex-communist bekeerd tot kapitalist. Dàt is Reagan. En iedereen wet dat bekeerlingen het ergst zijn.
McPhart | 18-01-15 | 20:59
Nederlanders denken van beroepsmoslims dat ze hard zijn.
Ze zijn meedogenloos, maar niet hard.
Zeer bange figuren, zeker in hun eentje.
Voor wat betreft de 'jankende agenten, de eerste keer onder vuur is gewoon schrikken. Minder als je uitdeelt, maar ook dat is 'vreemd' de eerste keer.
Deze 'jankende agenten' zijn totaal ongeschikt. Dat konden ze misschien vooraf niet weten maar nu wel.
Zulke mensen moeten stoppen met actieve dienst en iets administratiefs binnen de organisatie gaan doen.
Wat we nodig hebben zijn (ex)commando's en (ex)mariniers voor organisatie en training.
Een redelijk beperkt aantal uit de klei gewassen Hollandse jongens kan alles ruimen wat er geruimd moet worden als het zover is.
No Problem.
' the advance of the nazi' s ' ... was supported by Uncle Joe, als ik zo vrij mag zijn dat eraan toe te voegen.
Sommigen hebben wél eens gehoord van het Molotov- von Ribbentroppact; het startschot van de 2é Europese oorlog, zonder welke er helemaal geen oorlog geweest zou zijn.
@Eugene Lury | 18-01-15 | 19:57
Waarom zouden we ons druk maken om ISIS? Laat degenen die dit misbaksel gecreëerd heeft het opruimen de -zionistische- Arabische huichelaars van het schiereiland.
We moeten gewoon zorgen dat de invloed van de salafisten hier minder word. Duidelijk stellen dat hier wonen assimileren is niet integreren.
Geen extra moskeeën met staatssteun, geen islamitisch onderwijs geen toenadering in eigen taal geen inmenging van marokko in de namen van kinderen.
Mijn opa bracht in WO2 de verzetskrant Trouw rond. Hij wist dat hij en zijn jonge gezin zwaar in de problemen zouden komen als de Duitsers hem pakten met een stapel krantjes in zijn fietstas, maar hij vond dat het gedaan moest worden in het belang van iets dat groter was dan hijzelf. Ik denk vaak aan hem, deze dagen.
@doitdoit | 18-01-15 | 20:09 "Eerst nog even toeteren..."
Gaat niet gebeuren in Nederland. Kost namelijk 90 of zelfs 370 per keer, afhankelijk wat de lul-in-uniform er van maakt.
www.flitsers.nl/boete/toeteren
Verder doe ik mee als ik lachebekje Rutte en terrorist Samson voorop gaan in de loopgraven.
Maar dat zie ik nooit gebeuren.
.
Londen calling!
@ Jim Lovell | 18-01-15 | 21:39
Zeg, mag ik je er even op wijzen dat de redactie van GeenStijl in Amsterdam zetelt. In de trots van ons land, zeg maar. ;-)
Geef me een Arnold Schwarzenegger mitrailleur, kom maar op
Xirdalan | 18-01-15 | 20:21
Inderdaad, precies wat de planners in de EU momenteel doen. Steeds sneller steeds meer en steeds driestere plannen smeden.
Dat mechanisme is vaker te zien bij rijken die beginnen te falen. Het Derde Rijk had het ook, snel overgaand in de volgende fase: zo snel mogelijk de plannen nog proberen uit te voeren temidden van de verkruimeling. Dat gaan we in de EU ook nog zien.
@ Jan Passant mk2 | 18-01-15 | 21:13
Dat laatste kun je wel zeggen, ja. Zwaar aangebrande peren zelfs.
Maar laten we de hoop niet verliezen. Het gunstigste scenario is dat de meerderheid van de moslims die in het Westen wonen het licht gaan zien en een vorm van de islam gaan ontdekken die verenigbaar is met de Westerse manier van leven en normen en waarden. Nee, die kans acht ik niet heel groot, maar ik het kan, en het zou geweldig zijn als het gebeurde.
Een ander scenario is dat uiteindelijk (na vele aanslagen en een grote inperking van onze rechten en vrijheden) de pleuris uitbreekt. Een burgeroorlog, ja.
Net als koolteer reaguur ik hier niet voor niets anoniem. Het gros van mijn vrienden, familie en werkomgeving verklaart mij volledig voor gek om een tegel als deze. Terwijl ik er persoonlijk van onvertuigd ben dat dit menselijkerwijs uiteindelijk de enige twee reële opties zijn.
En dan heb je mensen die verzet willen plegen, geweldloos weliswaar, en dan wordt het VERBODEN omdat de groep waartegen gedemonstreerd wordt met geweld dreigt.
Ik word langzaam gek, geloof ik.
@dennis8704 | 18-01-15 | 21:31
LOL!! Je bent een beetje verwart, zeker amsterdammer, ofniet?
Doeidoei!
Weer mooi omschreven met feiten en franjes, waarheid als een koe. Maar eerlijk gezegd ben ik als levensgenieter en bangeschijter klaar met dat gezever over "de situatie" en de beschrijving hiervan. Ik zou graag eens lezen welke ideeën er zijn om deze problemen op te lossen in plaats van ze van alle kanten af bekeken te beschrijven. Want ik zou zelf niet weten waar te beginnen...
@Aron2677 | 18-01-15 | 19:52
Ik zal het doorgeven aan Duitse herder.
@Markies DeCanteclaer | 18-01-15 | 21:15
Volgens mij kun je als linkse kiezer prima bij Greet terecht, staat toch een beetje links van Trotski.
@ EnNouJijWeer | 18-01-15 | 21:30
Ha, dan ken je de Amerikanen niet goed. Ja, ze zijn nu über-pc, dat is nu erg in, en dat zal alleen nog maar erger worden, maar zodra het écht ten koste gaat van verworven vrijheden, zullen de Amerikanen dat nooit pikken. Als puntje bij paaltje komt, weet dat volk drommels goed waar het voor staat.
In verband met de emancipatie van vrouwen, één van de kernwaarden van het westen, zouden we ook moeten spreken van 'vrouwen zonder pit', vind ik.
Stir Glenfarclas II | 18-01-15 | 21:26
Gisteren was ik wat prikkelbaar tegen de nachtploeg, omdat ik op facebook een vrouwenronselaar wilde ontmaskeren. Dat lukte. Op zichzelf heb ik niets met facebook, maar ik heb kinderen in de puberleeftijd.
Tot mijn stomme verbazing kwam ik vandaag ook kinderporno tegen. Wat een kutsite. Ik verzin het niet en roep op tot een actie hiertegen.
fbexternal-a.akamaihd.net/safe_image....
We hebben geen (vader)land meer. Nederland is opgegeven. De zwitsers hebben nog een land, de zweden hebben een land, amerikanen hebben een land, russen hebben een land. Nederland bestaat niet, we hebben het opgegeven, deze regering is daarvan het beste bewijs. Alles voor een baantje is Brussel, Alles om maar de regent te kunnen uithangen.
Toen onze vriend Khomeini een prijs op het hoofd van Rusdie zette en dus ging bepalen wat ik mocht lezen was het voor mij duidelijk. Ik ben bereid te vechten wanneer het moment daar is.
-weggejorist-
In Noord-Amerika is de strijd al verloren: bijna geen enkele grote publicatie/tv station durfde de nieuwe cover te laten zien. Terwijl DE cover van direct na de aanslag met een oplage van 5 miljoen toch zeker grote nieuwswaarde heeft, Zo bang zijn ze nu al. Proberen zich een beetje groot te houden met "we kiezen er voor om niet te laten zien" etc. maar dat het een smoesje is weet iedereen maar gewoon doen als of.
@koolteer | 18-01-15 | 21:17
U bent het waard om de handen voor vuil te maken.
@Lewis | 18-01-15 | 20:55
"Mensen die de status quo doorbreken, zijn inderdaad gevaarlijk voor de machthebbers. Dat zag je heel duidelijk bij Reagan, en bijvoorbeeld bij Fortuyn, en je ziet het nu bij Wilders, en bij Farage - mannen op wie zat is aan te merken, tuurlijk, de ongenuanceerde felheid waarmee dat gebeurt is buitenproportioneel en zorgwekkend."
Diezelfde felheid wordt mij ook dikwijls voor de voeten gegooid.Maar vergeet niet dat je vanzelf steeds harder gaat roepen als je het gevoel hebt dat niemand je wilt horen,dus ik denk dat mensen als fortuyn,wilders en farage het zelfde gevoel hebben dat ze tegen doven roepen.
vechten voor onze vrijheid KOM MAAR OP geef mij mijn dienst pennings terug en ik zal strijden voor onze kinderen en ons Nederland Ik strijdvooronzevrijheid.gvd.nl.
westcoast | 18-01-15 | 20:01
Hier ook,maar niet voor die laffe politici van tegenwoordig. Nu de andere kant opkijken en zwijgen. Als het begint zijn ze vertrokken en komen als het voorbij, gelijk een rat uit zijn hol, om te knielen of te vertellen over hun moed.
Binnen 10 jaar is er oorlog in Europa. En dan niet met een ander land, maar een ordinaire burgeroorlog waar een van de twee het onderspit zal derven. Een nieuwe genocide is niet uitgesloten. Als we er iets aan wouden doen hadden we dat 15 jaar geleden moeten doen. Wat in het stuk hierboven staat is waar, wij bestaan voor het overgrote deel uit "mannen zonder pit."
Ik vlucht liever naar elders dan dat ik sterf voor vrijheid.
Rare vraag. Kom aan onze kinderen als je durft. Religie is 0 bij instinct, probeer het gerust eens. G*neuker, poli-correcte politicus. Gewoon proberen joh.
Als het om het gevecht via de baarmoeder gaat is het voor de gemiddelde reaguurder al een verloren zaak.
Het Nederlandse "volk" vechten?
With respect to Dutch collaboration, Eichmann quoted as saying 'The transports run so smoothly that it is a pleasure to see.
-weggejorist-
-weggejorist-
Die speech is natuurlijk Hollywoodgeleuter van de acteur Ronald Reagan, van ver voor de tijd dat hij enige bestuurlijke verantwoordelijkheid droeg. Toen hij eenmaal president was, verkocht hij wapens aan Iraanse terroristen, hij gaf wapens aan Middenamerikaanse terroristen en zijn mensen legden de jonge Osama Bin Laden uit wat het woord "jihad" betekende en waarom "jihad" voor een gezonde Saoedische knul reden hoorde te zijn om de Russen uit Afghanistan te knikkeren.
Dat Reagan naderhand heilig is verklaard, komt doordat hij toevallig in het Witte Huis zat toen Gorbachov en de Oosteuropese bevolking het oostblok uiteen lieten vallen.
Hoe er ten tijde van Reagan zelf over zijn presidentschap werd gedacht, wordt beter duidelijk in dit filmpje:
www.youtube.com/watch?v=0FaH7ATXkWg
Ik wil helemaal niet vechten in een oorlog!
Ik wil weer rustig kunnen leven zoals tot voor 911 toen de werkelijke agenda van moslims duidelijk werd, namelijk "den totalen Krieg".
Ik ben een kind van de jaren 70 en ik heb dit land letterlijk en figuurlijk zien afglijden.
De eerste tekenen werden in de jaren 80 zichtbaar toen er ineens blonde meisjes lastig gevallen werden door "gastarbeiders".
In de jaren 90 werd het nog duidelijker toen er beveiliging mee ging rijden op bepaalde tramlijnen hier in Dan Haag. Je zag de Schilderswijk langzaam veranderen in een Bazaar.
Na de aanslagen in New York was de geest uit de fles.
Rustig mensen, het grootste gedeelte van Nederland is nog in onze handen, alleen de Schilderswijk is veroverd door een vreemd volk, maar dat veroveren we nog wel terug vanuit Duindorp, een Nederlandse enclave die daar in de buurt ligt!Desnoods komen de geallieerden voor onze kust met de marine schepen.
Absoluut!
Jullie moeten ook niet willen vechten voor de staat.. Dit is een kwestie van terugvechten wanneer de hakbarren door je straat paraderen..
Maar Nederland kennende zullen de meesten hun buren verklikken aan de sharia-politie
Want de lafheid zit hier diepgeworteld in fe genen
Sterven voor de vrijheid van mijn gezin, familie, volk of land zou ik zonder meer doen. Echter, mijn gezin blootstellen aan de wraak van links en of de islam is een andere vraag.
Mijn vrouw zit in het onderwijs. Alleen al daarom reaguur ik anoniem. Zou haar werkgever weten dat zij getrouwd is met iemand die de islam niet als de grootste zegening voor ons land sinds WOII ziet, dan kan ze een stijgende carrierelijn vergeten.
Ik ben alles behalve een racist. Negers komen op mijn feestjes en zijn zeer gewaardeerde collega's. Homo's ben ik gek op. Ik aanbid vrouwen. Ik help gestrande oma's op de snelweg en help mijn medemens zonder vooroordelen.
Ik heb alleen een bloedhekel aan de islam. Vooral omdat zij haaks staan op alle waarden die ik belangrijk acht in mijn bestaan.
Toch zal ik me niet aansluiten bij welke beweging dan ook. Voor mezelf maakt het me niet uit maar mijn gezin gaat voor alles. Echter, als er ooit een moslim een haar krenkt van een van mijn familieleden, dan is er geen moskee meer veilig.
youtu.be/chVKSY2gT00 !!!!!!!!!!
@trottle | 18-01-15 | 21:12
'.. maar geef het nog een paar jaar en iedereen loopt hier weer in een burka als het aan die aap van een president ligt. De manier waarop de Islam je hier door de strot geduwt krijgt is ronduit smerig..'
Exact.
@dennis8704 | 18-01-15 | 21:09
De truuk is dat je niet zelf sterft maar dat aan de ander over laat.
Die paarse broek in combinatie met de roze blouse, die jou feministische vriendin voor je heeft gekocht, staat je prima hoor.
Mietje.
@istawa | 18-01-15 | 19:52
Fijn dat je meteen de vinger op de zere plek legt. Enige decennia geleden was religiekritiek en opkomen voor het vrije woord nog een paradepaardje van progressief links. Nu ben je meteen een rabiaatrechtse racist wanneer je kritiek op de islam levert en een populist en provocateur wanneer je opkomt voor de vrijheid van meningsuiting. Vroeger had ik nog wel sympathie voor partijen als de PvdA en D66 die zich wilden vrijvechten van het christelijk-dogmatische juk. Die sympathie is echter als sneeuw voor de zon verdwenen als gevolg van structureel wegkijken, goedpraten, theedrinken, ontkennen en bagatelliseren. En maar afgeven op Wilders. Nou, ik ken die-hard linksstemmers die het 100% eens zijn met ome Geert wanneer het de islam betreft. Dat zijn de ouderwetse rooien die hun religiekritische principes niet hebben verloochend, zoals jij.
@Opslag Medium | 18-01-15 | 20:59 Kan ik deze op bumperstickerformaat krijgen? Geniaal.
@Lewis | 18-01-15 | 20:55
Sja, Sir Winston Churchill waarschuwde de vrije wereld al dat "De fascisten/Nazi's van de toekomst zich anti-fascisten/nazi's zouden noemen", vlak na de bevrijding.
De bevrijding, waarin honderdduizenden militairen alleen al voor Europa sneuvelden. Velen van hen kwamen niet eens uit Europa - en ze liggen er nog steeds. Vergeefs, lijkt het.
De waarschuwing viel op dove oren, want "Onze" regenten waarschuwden ook al iedere dag weer tegen opkomende fascisten die uit de kast zouden komen. Dat label plakten zij dus vooral op de tegenstanders van de (inter)Nationaal Socialistische Beweging, die al onze zeggenschap overhevelde naar de anti-democratische moloch in Brussel. Het Vierde Rijk, zeg maar.
Wij zijn erin gestonken. Uit gemakzucht. Uit misplaatst vertrouwen. En nu zitten wij met de gebakken peren.
Een jaar geleden had ik het niet zo stellig, maar ik woon nu een jaar in Turkije.... en ja,eigenlijk zou je alle Europeanen (Vooral D66-ers en soortgenoten) een jaar in een Islamitsch land moeten laten wonen. En Turkije is officieel niet eens Islamitisch, en de meeste Turken doen alles wat Allah verboden heeft, maar geef het nog een paar jaar en iedereen loopt hier weer in een burka als het aan die aap van een president ligt. De manier waarop de Islam je hier door de strot geduwt krijgt is ronduit smerig. Dus ja... ik ben bereid, en misschien niet voor mijn eigen vrijheid maar wel die van mijn dochters.
Dan wordt ik toch liever door Putin overheerst....
Sterven voor een land dat niet meer bestaat?
Voor een volk dat zichzelf in de uitverkoop heeft gedaan?
Waar landverraders de touwtjes in handen hebben.
Dacht het niet!
@Lewis | 18-01-15 | 20:55
.
Nee hoor, zeer herkenbaar. Reagan was de duivel himself voor veel mensen in Nederland. Sandinista, 4 IKON journalisten op verschrikkelijk wijze vermoord. En de DDR was best wel liev. Die deden dat allemaal niet. Ja, sommige communisten waren fout maar de meeste niet.
He, waar heb ik dat eerder gehoord ..?
maat van me heeft zich een tijdje geleden opgegeven als Natres Militair en wil maar wat graag gaan. geef hem nog even dan kan die net zoals in Belgie lekker ze vrije tijd opgeven. succes maat we denken aan je tijdens het darten ..
Lewis | 18-01-15 | 20:55
Ik vond het een goede tegel. Zag eergisteren geloof ik een interview met Fons de Poel, die enkele keren Janmaat had geinterviewd en schofterig had behandeld. Ook de vrouw van Janmaat. Hij gaf openlijk toe, dat in die tijd je fascisten best kon aanvallen, uitroken en minachten. Dit n.a.v. de aanslag in Kedichem. Ik kon uit zijn woorden proeven dat hij zichzelf nu nog een grote lul vond, maar hij schreef het toe aan de tijd waarin zich dit afspeelde. Geen enkele vorm van objectiviteit dus in die tijd bij hetjournaille.
Jongens en meisjes, het kan niet dommer als je die paar regenten nog wilt volgen, er zijn er veel te veel gestorven voor die waanzin.
www.youtube.com/watch?v=cW0bf35jxxo
Dat van Job Cohen is natuurlijk bij wijze van spreken. Want ik mag Job wel. Je kan lekker met hem theeleuten. Fijne man. Ik wens hem natuurlijk het allerbeste!
Captain America to the rescue. Als kannonenvoer sturen we Job Cohen met een tas vol thee....
Ik hoef niet zo nodig herdacht te worden als held of slachtoffer door een meute landverraders en wegkijkers in een stille tocht.
Mijn insteek is om daar eerst mee af te rekenen zodat het mijn vechtlust het waard is om een mooi vrij land achter te laten voor mijn kinderen en hun nazaten.Dan pas zal ik knokken tot de laatste snik.
Reagan!! Een geweldenaar. Obama is een pussy.. Over Rutte kunnen we beter zwijgen....
West-Europeanen hebben de Koude Oorlog verloren. De Mei '68 generatie maakt hier de dienst uit. Hun vernietigende werking op de westerse waarden is overal merkbaar.
Het nauwelijks nog een kwestie meer van individueel vechten. De westerse maatschappijen zijn veel doelmatiger georganiseerd en gestructureerd. Islamlanden zijn hopeloos verdeeld in clans, territoria en religieuze groepjes die om macht strijden. Als het nodig is, halen we het met de vingers in de neus, door samen te werken en slim verdeeldheid te zaaien. We moeten niet bang zijn. Ze kunnen het niet en de daaruit volgende frustratie is trouwens een belangrijke oorzaak van het moslimterrorisme.
@ Andersdenkend / 20:51
Thát's the spirit
Vrijheid is het enige dat het waard is om voor te sterven. Helaas is de Europese bevolking precies geworden wat George Orwell in "1984" beschreef: een stelletje laffe goeddunkers.
Hell, zelfs de politieagenten die onder vuur werden genomen door Mohammed Bouyeri zaten te janken in de rechtzaal en kregen slachtofferhulp. En dat stelletje lapzwansen heeft het geweldsmonopolie. Laat me niet lachen.
Overigens is de overheid de schuldige. Het eerste dat elke repressieve overheid doet is het ontwapenen van de burgers. En daar zijn ze goed in, in Nederland.
Het gevolg is dat degenen die nu wel met wapens op zak lopen exact degenen zijn waarvan je het niet wil.
Kijk maar eens naar de Amsterdamse liquidatiegolf.
Wat Nederland, of beter: Europa nodig heeft is een 2nd Amendment:
The Second Amendment of the United States Constitution reads: "A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."
Alleen gaat dat er niet komen, omdat de Europese burger spuugt op "Europa" en op de meeste nationale regeringen. Die kijken wel uit en leveren liever hun land uit aan de islamitische horden, onderwijl nog even de laatste restjes vrijheid verkwanselend onder het mom van veiligheid. En deze keer is er geen Carel Martel, noch een Jan Sobieski. Potiers is al een moslimenclave en de Poorten van Wenen hangen verrot in hun scharnieren.
.
Zolang wij "Goeddunkers" blijven gaat het mis.
Die revolutie komt er wel, maar de vraag is of die dan nog op tijd is.
@pruimzuur | 18-01-15 | 20:13
.
Eensgelijk, de naam Orwell kwam direct bij mij op.
De newspeak is vandaag niet te harden; de "boze mannen" op het Jeugdjournaal, Islam = Vrede en tot slot MinDEf en MarCom. Niet te geloven hoe accuraat.
Voor de vrijheid van mijn kinderen, mijn volk, en mijn cultuur? Jazeker!
.
Voor volkomen vermijdbare problematiek waar onze lachende leiders nog altijd voor wegkijken? Laat ze zelf sterven, de honden...
@Uw Verzekeringsadvis | 18-01-15 | 20:39
Germanen moet je niet boos maken, dat heeft hij goed begrepen. Hij is er vast zelf een.
Als we inderdaad weer ons leven moeten geven voor onze vrijheid dan is dat de schuld van iedereen die heeft bijgedragen aan massa-immigratie. De politici en degenen die op de verantwoordelijke politici stemden en ook meededen aan de politieke terreur van de linkse kerk door iedereen die gezonde en reële kritiek had op massa-immigratie weg te zetten als racist. Getuigt wel van de ultieme kortzichtige achterlijkheid om dwars tegen de kritiek van gezonde geesten in te gaan en door deze arrogante betweterigheid iedereen in een oorlog te storten.
Laat deze mensen op de eerste linie staan waar de klappen gaan vallen. Dat is waar zij horen.
Ja
Dit land wordt geregeerd door intens laffe mensen die alleen aan hun eigen huidige en toekomstige positie denken en bereid zijn om alle sociaal-economische en culturele verworvenheden te verraden. Godverdomme, ik hoop dat die Almeerder koppensneller opduikt op het Binnenhof en daar eens intens lekker tekeer gaat. Maar ook dan heet het nog steeds "een incident".
Dweilen met de kraan open. Kap eerst maar eens met het achterhaalde instituut ´kinderbijslag´. Ouders dienen voldoende capabel en rendabel te zijn om het zonder fokpremies te stellen. Een niet nader te noemen ideologie heeft al in het verre verleden ´revolutie vanuit de baarmoeder´ uitgeroepen, 5e colonne is vast besloten om dit te blijven faciliteren en subsidieeren.
Rekensommetje wat dit opleverd heb ik niet gemaakt, maar het zal allicht meer dan wat wisselgeld zijn. Deze besparing kan wat mij betreft ten goede komen openbaar onderwijs voor alle welwillenden.
zeauww, nu weer verder genieten van 1 van de zaken die onze ´vrije wereld´ heeft opgeleverd op NPO 1 #kots
@ Jan Passant mk2 | 18-01-15 | 20:43
Ik herinner me de periode dat Reagan president was nog erg goed. Ik was (een jonge) tiener toen hij president werd, en ik haatte hem. Verafschuwde hem. Uit zo'n nest en zo'n omgeving kwam ik: alles wat rechts (en/of religieus, trouwens) was, werd verguisd. Zonder enige nuance, zonder de behoefte ook maar enig begrip voor die andere standpunten op te brengen.
Ik ben ervan overtuigd dat velen van mijn generatie dezelfde ervaring hebben gehad. Ik begin steeds meer te geloven, nee, ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat we geïndoctrineerd werden, precies zoals jij het beschrijft en ook precies hoe je het nu nog steeds ziet gebeuren, natuurlijk. Het feit bijvoorbeeld dat de naam Janmaat voor iedereen ouder dan dertig nog altijd besmet is en de vreselijkste associaties oproept bewijst dat m.i.
Mensen die de status quo doorbreken, zijn inderdaad gevaarlijk voor de machthebbers. Dat zag je heel duidelijk bij Reagan, en bijvoorbeeld bij Fortuyn, en je ziet het nu bij Wilders, en bij Farage - mannen op wie zat is aan te merken, tuurlijk, de ongenuanceerde felheid waarmee dat gebeurt is buitenproportioneel en zorgwekkend.
Excuus voor deze onsamenhangende tegel, zomaar even een reactie.
Ik ben bereid anderen te laten sterven voor mijn vrijheid. Telt dat ook?
Goed waarschuwend speechje wel van de grote acteur..
"We zullen op een dag opgeven, vrijwillig, want dan zijn we van binnenuit verzwakt, mentaal, economisch, moralistisch, peace at any price.
Rather live on his knees, then die on his feet".
Lijkt wel of t over Merkel gaat.
Zijn Europeanen bereid te sterven voor vrijheid? Nee, maar de gemiddelde reaguurder wel.
MK VII | 18-01-15 | 19:54
Ik ben bijna uitgelachen, humorist.
In de U.S.ofA geloven ze m.i. ook iets te veel. God bless Amerika e.d.
Donder op met die ellende en laat mij met rust.
Moskee na Moskee, als pionnen op een schaakbord, worden wij langzaam door de 5e colonne,gereed gemaakt om (ritueel) geslacht te worden.
En de politiek keek en zag dat het goed was.
Wat wij vinden van de Koran of de profeet, welke boeken wij schrijven of wat voor tekeningen wij maken, het maakt geen enkel verschil. Wij zijn een doelwit in een strijd van de radicalen, die zich niet alleen richt op de vrijheid van meningsuiting maar op alles waar wij voor staan.'' PASCAL BRUCKNER www.trouw.nl/tr/nl/33627/Aanslag-Charl...
Wat hij zegt.
www.youtube.com/watch?v=5ju4Gla2odw
De vlag ligt hier al klaar
www.rbvex.it/africagif/orange.gif
Pim is vermoord door links en rechts niet door die beroeps mongool volkert die het heeft uitgevoerd.
Pim had allang voor een ommekeer gezorgd en daarin volhard.
Sterven is voor mietjes...
Indrukwekkend epistel.
Ten strijde trekken voor je vaderland; daarbij hoort wel iemand voorop te gaan. En die missen we. De huidige generatie politici zijn het toch zelden waard om voor te vechten. Dus leunen we liever achterover; met als excuus dat we wachten op een andere generatie politici...
Pegida in Duitsland; wat je er ook van vindt; die mensen staan wel voor hun mening. In Nederland hebben we het veel te goed; zelfs protesten sterven uit.
Het wordt tijd voor revolutie. We missen helaas iemand die revolutionairen de weg wijst.
petros666 | 18-01-15 | 20:17
Klopt, en zo gaat dat al eeuwen. Alleen domme mensen (kanonnenvoer) vechten. Dat is nou juist ook het probleem. Er zijn teveel eencelligen in de wereld die alles doen wat hun opgedragen wordt van boven. Of ze nou naar machtshebbers of religie luisteren, ze kunnen zelf niet nadenken en laten dat aan een ander over. Met alle gevolgen van dien...
"Be polite, be professional, but have a plan to kill everybody you meet. "
Gen. James N. Mattis
De linkse antimilitaire hipster homo's hebben met hun verrotte instelling veel kapot gemaakt, maar door hen af te breken kan dit hersteld worden.
U mag hier blijven maar u past zich aan.
De woorden die voor ieder vanzelf sprekend lijken maar voor onze politici te ver gaan zelfs vandaag de dag nog.
Het is lijkt wel of autochtonen mogen blijven mits ze zich aan passen.
Kut land wat ooit zo mooi, trots en welvarend was.
Al "onze" regenten, al "onze" eindredacteuren van de staatsmedia, al "onze" Gutmenschen. Bijna "Onze" voltallige regering, "ons" ambtenarenapparaat. Al dat beschaafde volk achter hun Fatsoenskloof, allemaal hadden zij 1 ding gemeen ten tijde van Ronald Reagan:
Zij haatten deze oprechte president zoals een AllaHakbar-briesende moslim een cartoontekenaar haat.
Vroegah wisten wij niet beter, de geluiden die elke dag weer herhaald werden door de NOS Koot en Bie VPRO VARA? Dat moest wel de waarheid zijn. Gewoon, omdat het zo vaak en elke dag weer herhaald werd.
Het resultaat is de huidige multiKul - en nog steeds roepen de gebruikelijke verdachten in koor:
"u bent fascist - u bent racist"
Tegen iedereen die vraagtekens zet bij de valkuil die zij groeven voor ons land. Met zijn allen.
Moedige mensen zijn altijd als eersten dood. Wat overblijft zijn de Obama's, de Cameron's, de Merkel's, de Hollande's. De Rutte's.
De EU en het Europese Parlement, waarin de enige moedigen in de marge zijn gejaagd door de grijze massa collaborateurs van de varkens van George Orwell. De buigende knipmessen voor de Boze Profeet.
Had ik al gezegd dat de islam vrede is - en niets te maken heeft met terreur en onderdrukking?
Maar goed. Gaan we plannen maken om te vechten, terwijl de AIVD juist daartegen waakt?
Moedig.
@Dibe | 18-01-15 | 20:31
De moderne kop in het zand methode heet tegenwoordig de dialoog blijven voeren met de goedwillende... vroeger werd dat beleid omschreven als neutraal blijven.
En als we terug de geschiedenis in kijken weten we waar dat toe had kunnen leiden als yanks en Canadezen er niet waren ingestapt.
Aron2677 | 18-01-15 | 19:52
Zwitserland gaat het worden. En waarom zouden we vechten voor dit land? De nieuwkomers krijgen toch altijd gelijk. Zeg je er wat van dan ben je EEN VIEZE RAKSIST!!!!11!
Politici en cultuurverrijkers werken samen om alles stukje bij beetje af te breken, weg te schuren en uit te gummen.
Gräf&Stift | 18-01-15 | 20:35
Met dat mes mag je zo wie zo geen moslim steken of bevrijden. Er staat een Zwitsers kruis op en dat is haram. Voor de moslimse markt heeft zo'n mes het logo "Swiss Made"
Ik heb twee dochters. Het antwoord op de vraag is derhalve: 'Ja!'
En wat het filmfragment van fortuyn betreft. Die beste man had en heeft nog steeds gelijk. Helaas is het de laatste jaren alleen maar erger geworden. Dat wat Samson afgelopen week tegen Wilders zei in debat over Parijs doet me denken aan de demonisatie wat ze jaren geleden ook bij Fortuyn deden (oa Melkert). Bij de NPO zie je dan de afgelopen week ook alleen maar linkse rukkers aan het woord. Met deze theedrinkersmentaliteit ga je deze oorlog nooit winnen.
Een goed artikel. Het zet aan het denken. Niet dat je per se jezelf moet opofferen voor het vaderland. Het lost zo weinig op.
Er zouden tal van manieren moeten zijn om het doel te bereiken. Maarrrrr
De politiek is een van de weinige wegen om iets te bereiken. Wetten moeten gewijzigd worden. Daarvoor moeten mensen gekozen worden die het gevaar niet onderschatten en die niet bang zijn voor de druk die bepaalde gemeenschappen op hen zullen uitoefenen.
Blijf mensen wakker schudden met artikelen en columns in kranten. Of op internet zoals Geen Stijl dat met veel humor doet. Blijf kritiek uiten op de verdedigers van bepaalde uitingen.
Het gevaar dat onze democratie niet lang meer te leven heeft, als we geen andere weg inslaan, is reeel. Zeggen dat het wel meevalt, dat het zon vaart niet zal lopen: er zijn nog genoeg dommies die dit onderschrijven.
Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg, dus.
We moeten de militaire en spirituele leiders uitschakelen. Vrij vertaald: laten we de dolle islamitische honden hun ultieme beloning geven. En laten we de gematigde moslims - nog steeds de meerderheid - fatsoenlijk behandelen. Toon ze dat het wél de moeite waard is om een goede opleiding te volgen, hard te werken en een fijn leven op te bouwen. In plaats van een giftig sprookjesboek te volgen...
Hoewel, een VS generaal kwam recent met de theorie dat de EU luitjes rare lui zijn, lijken heel aardig maar als het te ver gaat dan kunnen het massa moordenaars worden, in noordelijke EU gasten zit een sluimerend genocidaal vermogen verborgen, denkt deze Amerikaan.
De plannen om als de EU-ers echt boos gaan worden om de moslims v/d kusten van Europa te redden liggen al klaar bij de VS, geen geintje ben alleen de naam van die vent kwijt.
Als de pleuris uitbreken doet dan zal ik mijn deel in de productie leveren. Als ik daar dood aan ga heb ik mijn best gedaan de wereld voor mijn kleine mannetjes en lieve vrouw vrij te maken van de gene die niet van vrijheid houden.
@\ | 18-01-15 | 20:29
'bijna in tranen vanwege het fragment fortuyn'
Ik niet.
Deze opname is het bewijs dat het waar is.
Het is al meer dan 10 jaar geleden.
Zijn moordenaar en zijn opdrachtgevers zijn nog springlevend!
Zijn voorspellingen worden voor onze ogen waar.
Hij loog geen woord!
Ik word zo ontzettend verdrietig en boos bij het zien van die onheilspellende toekomstvoorspellende video van Pim Fortuyn.
Daarvan geraak ik ECHT niet bijna in tranen...
Dibe | 18-01-15 | 20:27
-
Mes stelt niet zoveel voor in dat opzicht. Ik zei ook: als het zo uitkomt. Maar bovenal kun je jezelf en anderen wel bevrijden uit benarde posities. Aangezien ze ook wel eens ontploffen..
Dank Spartacus was fijn en goed leeswerk.
Rillingen. Nog steeds.
@deraderendraaien | 18-01-15 | 20:27
nee, die zijn gewoon we doen geen concessies.
Tjonge.. daar kunnen wij nog heeeel veel van leren, met onze destructieve compromismentaliteit.
Kijk als de veiligheid van jouw geliefden op het spel staat, dan zijn velen bereid te vechten. Ook met het risico op de dood. Het is natuurlijk wel een zegen dat het veelal niet nodig is.
bijna in tranen vanwege het fragment fortuyn
@ Osdorpertje | 18-01-15 | 20:18
Jij hebt het begrepen.
In WO2 was er een Amerikaanse generaal die zijn troepen toesprak met de woorden.
Mannen, een Japanse soldaat wil graag sterven voor zijn keizer en daar gaan wij hem bij helpen.
Een Duitse band (Inferno) schreef heel wat jaren geleden nog een liedje over Reagan.
Helaas werkt JijBuis niet mee.....
@Dibe | 18-01-15 | 20:18
Ja idd ook dat islamitische opperhoofd van Indonesië wordt niet warm of koud van de koning der Nederlanden die in zijn ogen ook gewoon ongelovig stront is.
@Gräf&Stift | 18-01-15 | 20:24
Ik zie je het zo doen ja, duikend onder de kogels door, vlotjes de raket en granaten ontwijkend, met een jihadist vastgetaped onder je linkerarm, je mesje in de rechterhand, op weg naar de rechtbank.
De vraag is niet of wij bereid zijn te sterven voor onze idealen de vraag is of wij willen vechten voor die kliek ruifvreters en al die miljoenen die elke keer weer als dom vee op dezelfde corrupte teringlijers stemmen.
niet dus.
En wel om de heel simpele reden dat heel die kliek een grotere vijand van mij is dan heel die mo minnende bende van achterlijken. Want als het puntje bij paaltje komt kunnen mo en zn vriendjes helemaal niks zonder de steun van bovengenoemde kliek en hun kiezers.
Of, in duidelijker Nederlands, die wegkijk-zakkenvullers-zonder-verstand-van-rl zijn de echte vijand en die zandbakbewoners zijn een iritante afleiding van het echte gevaar.
Rechtse mensen sterven voor de vrijheid van meningsuiting terwijl linkse mensen deze met geweld proberen te onderdrukken.
@theist | 18-01-15 | 20:24
-
Valt wel mee. Het waren nota bene Linkse mensen die als eerste het gevaar van de Islam beschreven toen Rechtse mensen nog bezig waren met goedkope arbeiders te importeren. Links en met name de SP gelooft erin dat je slechte ideeën het beste met zichzelf kan bestrijden.
Het probleem is dat je soms het idee krijgt dat je het voor niets doet, want de mensen die je ook wilt beschermen doen er alles aan om je in de rug aan te vallen.
@13-666 | 18-01-15 | 20:20
Omdat ik paranormaal begaafd ben kan ik u zeggen dat u daar niet was als cultureel antropoloog.
Blanke westerse mannen zijn door politiek correct en de feminisering afgericht als brave hondjes.
En nu moeten wij opeens weer huis en haard verdedigen?
Ja doei.
Moet eerst nog de baby de fles geven, daarna naar de praatgroep "Respect voor andere culturen", daarna 70% van mijn geld inleveren bij de regering onder dwang-som-dreiging, en daarna een veganistische glutenvrije hamburger tot mij nemen.
En zelfs een zakmesje mag je niet bij je hebben op straat.
Dus fuck it, zoeken jullie het zelf maar uit met de ellende die je over mijn land en cultuur hebben uitgestort.
www.bild.de/politik/ausland/isis/so-gr...
Als er dan toch iemand moet sterven voor mijn vrijheid, dan liever iemand anders.
Rechtse mensen sterven voor de vrijheid van meningsuiting terwijl linkse mensen deze met geweld proberen te onderdrukken.
Beste mensen ik raad dit mes aan: www.youtube.com/watch?v=zApUSw0xsRY (o.a. hier te koop: www.asadventure.nl/victorinox-mes-resc... )! Ik heb dit sinds gisteren in de auto liggen. 1) ik kan mezelf bevrijden 2) ik kan andere slachtoffers van een Jihadistische actie bevrijden uit benarde positie 3) als het zo uitkomt kan ik een Jihadist gepast tegenwicht bieden. Je wilt ze natuurlijk nog wel kunnen berechten.
Goed stuk, geen woord gelogen.
bereid
Het is niet zozeer dat je bereid moet zijn om te sterven voor de vrijheid. Het is mijns inziens de bedoeling hen te laten sterven die de vrijheid van ons willen afpakken.
Geen probleem van maken.
Sterven voor mijn vrijheid? Als libertariër is vrijheid het hoogste goed, dus ja. Maar sterven voor de Nederlandse Staat? Europa? Mijn postmodernistische medelander? Voor de veiligheid en verzorgingsstaat kiezende buurman? Nooit.
Lewis | 18-01-15 | 19:59
Bravo! Prima post.
Het zal worden zoals na de Duitse invasie in mei 1940, de meeste Nederlanders wilden toen zo snel mogelijk overgaan tot de orde van de dag en vooral geen last van de bezetting hebben. Massaal wegkijken bij de jodenvervolging was het gevolg. Slechts een kleine groep dapperen pleegde verzet.
p.s. misschien was het, met het oog op Draghi's waarschijnlijke quantitative easing programma van komende week, relevanter om de gehele speech van Reagan te posten: www.youtube.com/watch?v=qXBswFfh6AY
Het gaat om MEER dan alleen de uitwassen van nauwelijks geïntegreerde islamitische immigranten, het gaat om het totale failliet van de Maakbare Samenleving, van multiculturele onzin tot de Keynesiaanse Planeconomie van centraalbankiers.
Kort samengevat: "... the more the plans fail, the more the planners plan" op 9:14 van de bovenstaande link.
@Winston1 | 18-01-15 | 20:15
Wilders is een held en de enige politicus met een nog levend lichaam in Nederland die zich durft uit te spreken tegen de islamisering van Nederland, Europa, de Wereld & het Universum.
En omdat hij de enige is, is hij sowieso de beste.
Maar toch kan het beter. Veeeel beter!
There is a point beyond which they must not advance!
Lijkt mij duidelijk genoeg.
Na 3 keer Afghanistan heb ik wel gezien hoe moslims leven.
Ze fokken zichzelf als kakkerlakken, alleen maar kids zo ver je kan zien!
Vrouwen zijn broedmachines en de mannen halve homo's in ontkenning. Elkaar zoenen handjes vasthouden en knuffelen schijnt niet zo gay te worden bevonden.
VErgelijk het met starwars of andromeda series en zie ze gewoon als een ander ras van een andere planeet inc verraders onder eigen gelederen en roei ze uit!
Als je jezelf ter verdediging zou mogen bewapenen is de keus aanmerkelijk gemakkelijker. In de huidige situatie is de held hooguit een sitting duck.
@Osdorpertje | 18-01-15 | 20:18
ja t is alleen een risicootje wat je moet nemen, doe je ook als je oversteekt.
@postmodernismisdead | 18-01-15 | 19:59
Rubberen tegels voorkomen dat ik flinke builen op mijn kop krijg na het 'headdesken'.
Voor een drugdealer staat de hele regering inclusief de koning voor je klaar hoor, maar als je een tekeningetje maakt, dan mag je gewoon sterven.
Wie wil sterven voor de vrede heeft het niet begrepen. Je moet die ander omleggen zodat je in vrede kunt leven.
Man i elke oorlog wordt het klootjesvolk meegezogen onder het mom van patriottisme en liefde voor je land. Terwijl 9 van de 10 keer een oorlog wordt veroorzaakt door geopolitiek die wordt bedreven door A. Het grote geld B. corrupte regeringen C. NOG meer groot geld oh ja en D Macht om meer van A en C te bemachtigen.
Hou de massa dom, creëer een makkelijke vijand en zorg er voor dat de gemiddelde burger wordt gekieteld zodat hij of zij zich bijna vrijwillig laat afmaken.
1e wereld oorlog vergeten? 2e wereld oorlog begon ook met zwaar populistisch gelul met als gevolg miljoenen levens door de afvoer. (met in het achterhoofd het feit dat de VS erg veel cash en staal aan nazi Duitsland heeft geleverd)
Waarom zou ik in godsnaam als kanonnenvoer moeten dienen voor iets wat is veroorzaakt door onze politieke "leiders". Schop ze zelf in een tank (oh nee die hebben we niet meer)
Lees even krieg dem kriege en zie wat voor waanzin oorlog eigenlijk is. Maarja, de gemiddelde keyboard ridder kan makkelijk gillen maar een beetje achtergrondkennis vergaren ho maar.
Onze geleerden willen nog minder boerenradicalen
ISISP / 2115 - Op een kamelendraf ten noorden van de Al-Is-Vobassie Moskee in Daar-Es-Den-Haag zijn wederom krijttekeningen van de Profeet (red: SWT) aangetroffen op een stoeptegel. Lokale Salafi Orde troepen hebben de radicalen niet in de kraag kunnen vatten. Het is sinds 2104 verboden voor Nederlandse Nederlanders om in het openbaar Volendamse krederdracht te dragen of mannen met baarden af te beelden. Op overtreding staat uitbanning naar Texel. "Een kleine minderheid verpest het voor de gehele groep Nederlanders die wel gewoon een niqaab wil dragen. Vrijheid van meningsuiting heeft niets met de Partij van de Vrijheid te maken" aldus Jan el-Dam, vertaler en woordvoerder van de PVV.
Wat een epische bullshit. Dit artikel.
Sterven voor vrijheid? Dat klinkt nobel, maar in wiens naam? Onder welke vlag? Onder welke leiders?
En met welk achterliggend doel? Want niemand sterft ooit voor een abstract begrip. Je gaat met hooggstemde idealen het leger in, klaar om Vrijheid en Democratie te verspreiden, en het draait erop uit dat je je leven waagt voor de belangen van een groepje topbankiers en CEO's van internationale ondernemingen.
Zelfs bij boven alle kritiek verheven operaties zoals de Amerikaanse inzet in WWII blijken motieven een rol gespeeld te hebben, die moeilijk in te passen zijn in een idealistische strijd van Goed tegen Kwaad. De werkelijkheid blijkt veel veelkleuriger dan het zwart-wit van de officiële geschiedschrijvers:
whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/all...
Als Reagan het heeft over sterven voor Vrijheid, wat bedoelt hij dan? Sterven voor de Rothschilds? Voor de petrodollar? Om de doodstrijd van een corrupt economisch systeem met nog een paar decennia te verlengen?
Binnenkort zullen we soortgelijke oproepen gaan horen. Want de vijand uit Reagan's tijd is terug. Te wapen tegen Poetin! Vrijheid en democratie voor Rusland, zo nodig met geweld afgedwongen door de NATO en gefinancieerd door Brussel.
Trap er niet in, vrijheidslievende burgers.
Speech van Reagan was in 1964 (27 oktober) en lang voordat hij president werd. Slordig heur.
"Onbeperkte tolerantie zal leiden tot de verdwijning van tolerantie. Als we onbeperkte tolerantie uitbreiden tot zelfs degenen die intolerant zijn, als we niet bereid zijn om een tolerante samenleving te beschermen tegen de felle aanval van de intoleranten, dan zullen de toleranten vernietigd worden en daarmee ook tolerantie.
We zouden daarom, in naam der tolerantie, het recht moeten eisen om de intoleranten niet te tolereren. We zouden moeten eisen dat iedere beweging die intolerantie predikt zichzelf buiten de wet plaatst en we zouden oproepen tot intolerantie als crimineel moeten beschouwen, op dezelfde wijze als wij oproepen of ophitsing tot moord, ontvoering of de heropleving van de slavenhandel, als crimineel beschouwen."
Deze tekst zou moeten worden ingelijst en aan de muur moeten worden gehangen van iedere school, ieder overheidsgebouw, iedere religieuze instelling en in het bijzonder bij die mensen ... en daar zijn er teveel van ... die zo dol zijn op tolerant denken dat zij tolerantie eisen zelfs voor de intoleranten.
Dit is hetzelfde niveau van ondoordachtheid als de Trojanen die nogal dom dachten dat het houten paard voor de stad een cadeautje was.
Einde discussie.
En Wilders is al weer vergeten zie ik. Hij is zeker te pro islam, of te pro EUSSR ? Of niet genoeg pro Nederland ??
doitdoit | 18-01-15 | 20:09
Je suis une claxon!
Indrukwekkende post, Spartacus. GeenStijl begint steeds relevanter te worden.
Goeie speech, jammer van die dramatische kutmuziek er
onder.
@Piet Karbiet | 18-01-15 | 19:55
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die aan Orwell moet denken bij dit topic :) Helaas is de politiek toch niet zo gezind van zijn ideeën, afgezien van newspeak uiteraard.
Sterven voor je vaderland? Welk vaderland?
@spartacus
als ik zo de gemiddelde reaguurder lees bent u tegen de verkeerde boom aan het blaffen. ik ben blij met uw talent van schrijven ik had precies het zelfde in mijn hoofd maar heb het nooit zo weten te omschrijven als u doet.
Ik wil politici met passie en met lef!
Reagan was zo iemand en Fortuyn ook.
Omdat ome Adolf elke speech vanuit zijn tenen hield wil niet zeggen dat er geen emotie meer in politiek mag zitten.
IK ben bereid te sterven/risco te nemen als ik tenminste een wapen mag hanteren en gebruiken. Geen probleem om een (straat)rover in zijn knieeen te schieten voor de bonuspunten.
Word tijd voor een nieuwe wapenwet, kan me als burger niet beschermen tegenwoordig. Iedere crimineel loopt met een wapen, van 9mm tot raketwerper.
De burger is vogelvrij in NL, een zaklamp in je auto is al een wapen volgens de wet.
Sterven voor de vrijheid?
Ja.
Maar eerst even toeteren.
Aanstaande maandag om 18.30u.
www.nu.nl/buitenland/3975143/pegida-ro...
De Hollander trekt vol ten strijd, op het moment dat de islamitische golf de belangen van de staat raakt. Sukkelaars.
We zullen het zelf wel weer gaan doen. Wij van de plaatselijke afdeling Oudjes Tegen Tering Luiers gaan vannacht wachtlopen rond de plaatselijke kroeg. Ja hoor, we doen onze camouflageluiers om.
Alleen kortzichtige/domme lieden zijn bereid voor politieke of religieuze redenen te sterven.
Probleem is hier dat de samenleving er niets voor terug krijgt als jij heldhaftig overlijdt.
Dan komt er een volgende regel of aangepast wetje wat alles wel 'oplost ;, bijvoorbeeld dat atheïsten extra belasting gaan betalen, dan mogen ze in leven blijven,om vervolgens, geheel sociaal geapprecieerd door het rode pluchevolk, de 'welkome'slaaf uit te hangen voor de moslimbroeders.
Gewoon, omdat onze politici dat wel een goede concessie vinden, waarop een wederom achterlijk compromis gesloten wordt.
je kunt er dood om bloeden, maar het helpt pas als er een burgeroorlog plaatsvindt, dan zet het zoden aan de dijk, eerder wordt je tot de uitlokkende partij gerekend, eigen schuld, dikke bult dus.
Dus ja, daartoe ben ik bereid. Komt tijd, komt daad.
Dat gaat dus echt niet gebeuren.
Reagan had makkelijk kletsen... voor zijn vrijheid had een ander moeten sterven
Sterker nog: zijn we nog wel bereid om anderen te laten sterven, omdat wij ze slecht vinden?
Een JSF kost meer dan een mensenleven. Laat liever drones het leven laten. Er zijn Jihadis die nog nooit een Amerikaanse soldaat hebben gezien. Goede zaak.
Ikzelf ben als GS reaguurder niet bereid om te sterven voor het vrije woord. Wel om een paar vredelievende moslims te beledigen.
Ja hoor, sign me up. www.youtube.com/watch?v=Gf0R9ZFO89k
fucking hell... pim was echt goed en gewoon echt.... niets van gespeeld, echte woede die ik ook voel!
Beetje rare vergelijking Spartacus. Mijn vredelievende Marokkaanse buurman die fapt op een onafhankelijke islamitische staat zou ook niet bereid zijn hetzelfde leven te leven als hij wist wat ook hier in Holland los gaat kome..... Wij hebben het leger om onze vrijheid te bevechten en geloof mij , die jongens staan te popelen!
Buiten Ronnie verder een goed stuk van sparta met vele waarheden als koeien.
Vooral de overweging 'beschaving boven persoon' is een hele rake imho.
In Europa sterven geen mensen voor hun meningsuiting; zij sterven voor het politiek bedongen recht op vrijheid van godsdienstuiting van anderen.
Gelukkig onderbrak Spartacus me terwijl ik nog met JJT bezig was, waarvoor dank!
Dit topic doet me toch denken aan Orwell die in Spanje meedeed aan de oorlog tegen het fascisme. Hij werd zelfs nog door zijn strot geschoten en overleefde het amper. Dát soort mensen, daar hebben we denk ik niet genoeg van - als het erop zou aankomen. Niet alleen een sterk intellect, inzicht en sterk en gevat op papier, maar als het moet ook ten strijde trekken voor hetgeen wat juist is. Zo'n gevoel van solidariteit is tegenwoordig bijna alleen nog onder de haatbaarden te vinden.
vechten voor onze vrijheid KOM MAAR OP geef mij mijn dienst pennings terug en ik zal strijden voor onze kinderen en ons Nederland Ik strijdvooronzevrijheid.gvd.nl.
Klopt, mannen zonder pik. Is allemaal begonnen op die dag in mei 1965 toen de dienstplichtigen met lange haren gingen rondhuppelen en stonden te janken bij een gebroken nagel.
Tijd voor het nieuwe verzet!
Boven en ondergronds.
Laat me niet lachen, waarom zou ik mezelf opofferen voor de achterlijkheid van anderen?
Als je daartoe bereid bent dan heb je echt een geestelijke stoornis. Ik schiet mezelf nog liever door mijn kop dan voor het karretje van laffe politici gespannen te worden.
Daar waar de vrijheid, welke vrijheid dan ook, bedreigd wordt en "slechts" 12 mensen moeten sneuvelen, waarna er niks meer gedaan wordt, dan zijn die 12 voor niks gestorven. Ik wil niet zeggen dat de mensen in Europa per definitie laf zijn. Daarvoor zijn ze afhankelijk van de politiek. Als de politiek niet het woord oorlog in de mond durft te nemen en slechts bezuinigt op alles wat onze veiligheid zou moeten garanderen, heeft het voor het volk geen enkele zin om in het geweer te komen. 22.000 vrijwilligers trokken in de oorlog naar het Oostfront om daar hun leven te geven voor een voor ons ziek idee. Maar ze gingen wel omdat in hun beleving er nog iets was, wat waard was om te sneuvelen. Dus nee, laf is de Europeaan niet, maar met wegkijkende politici en gewapend met tandenstokers, ga je die Jihadisten niet overwinnen. Iemand zal ons de wapens moeten verschaffen, anders wordt het niks.
Om op de titel van het topic te antwoorden; nee.
De Brusselse lofzangers zitten er allemaal nog.
@istawa
Zo zie je maar hoe verschillend je tegen dingen aan kunt kijken. Mij is het stuk uit het hart gegrepen. Ik kan niet begrijpen hoe je de ernst van de situatie kunt bagatelliseren (zoals jij), maar geef ze maar de kost. Wij hier bij GS horen nog altijd bij een kleine minderheid in dit land, al is het wel langzaam aan het verschuiven.
Gneh, zie je het voor je? De rubberentegel generatie die voor ons gaat vechten?
istawa | 18-01-15 | 19:52
Dan heb ik een heel goed alternatief voor jou:
www.joop.nl/
At your service!
Trouwens, we hebben geen grootschaalse legers van dienstplichtige jochies meer nodig. Europese special forces, ondanks hun lage aantallen, zijn getraind als de beste. We zouden heel ISIS binnen een jaar kunnen opruimen als er een massale coalitie aan special forces aanwezig was in Irak en Syrie; met echte gevechten, niet alleen laser pointers wijzen op locatie. Oorlog is niks voor ons, en daar zal het ook niet op aankomen.
Paard borstelt en nog een keer langs de hoeren gaat... nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Poitier...
wakkere_nederlander | 18-01-15 | 19:49
www.youtube.com/watch?v=6p6R_v1NcR8
;o)
Zie je samsom of pechtold al zo'n speech geven.... ik niet!!
"If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated."
George Orwell, 1984, Book 1, Chapter 7.
.
Jawel, onderschat die tokkies niet.
Weet je wie net als Ronnie hierboven ook uit het hart spreken en Abrahamistische sprookjes gebruiken om boodschappen van strijd, opoffering en dood te onderbouwen???
je suis de.suri
Zijn Europeanen bereid te sterven voor vrijheid? Nee, maar de gemiddelde reaguurder wel.
Ze zijn niet gestorven voor de vrijheid, ze zijn vermoord wegens de vrijheid.
"The object of war is not to die for your country but to make the other bastard die for his."
George Smith Patton Jr
zeg donder eens op met dat rechtse geneuzel
-weggejorist-
Daarom snel nog wat heli's de lucht in en lekker maaien op de haatbaarden!
Fuck vrede! Ik wil vrijheid. En daar voor vechten en eventueel sterven.
Geef me een vijand die ik mag benoemen en bestrijden gvd!
#jenesuispascharly #ikhaatislam #ikhouvannederland.
Had me voorgenomen nooit meer een oorlog te vechten.. Maar na t nieuws van de afgelopen weken.. Laat ze maar komen
REAGEER OOK