Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koop dan. Keurige tussenwoning voor 154k

koopdanhuis534.jpgJuichende persalarms vanochtend. Volgens het CBS zijn de huizen weer duurder geworden. Duurder. Hoera! Feest! In november zijn de huizenprijzen met 2,3 % gestegen. Fantastisch. Gestegen! Jippie! Alles wordt duurder en niet goedkoper, zei een groot schrijver al eens. Dus geachte starter alsook doorstromende woningzoekende NU toeslaan = spekkopen, want volgende maand juichen ze bij het CBS weer -JOECHEI- dat de prijzen stijgen. Deze keurige tussenwoning in een gezellige buurt in het gewilde Utrecht (vlak bij het mooie Julianapark) kost niet duur. Euri's 154.000, maar dan heb je ook wat. Een onderhoudsvrije voortuin bijvoorbeeld! Binnenkijken HIERRR. Plezier!

Reaguursels

Inloggen

@Han Jammer: ergens doorheen kijken is ook makkelijker als het om een afgelegen huis gaat. Dan denk je eerder: hier is wel wat moois van te maken. Maar hier ga je toch onbewust aannemen dat dit typerend voor de buurt is.

Ik vind het maar raar, het is overdone, zo van: jongens, laten we er een lekkere rotzooi van maken om het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Het lijkt meer op een scene uit een nieuwe Flodderfilm of op een of andere reclamestunt, dan op een serieuze advertentie.

Argyronauta | 23-12-14 | 18:55

Het begrip homestyling blijkt maar weer belangrijk. Door de troep op te ruimen lijkt het heel wat netter. Mensen denken vaak door de troep heen te kunnen kijken maar makelaars weten wel beter. De meeste mensen kijken er niet doorheen. Waarom ze het zo op het www knallen is me een raadsel. Es wirkt nicht.

Han Jammer | 23-12-14 | 16:37

@Rätselhaft | 23-12-14 | 10:01
Ja, alleen had je toen het geld niet en kon je er ook geen hypotheek voor krijgen. Nu kan je voor amper meer dan een modaal inkomen hier gemakkelijk een lening voor krijgen. Kijk, dat is nou vooruitgang. Voor net iets meer dan modaal kon je vroeger net aan een flatje of een kleine rijwoning kopen. Oh. Wacht...

Pierre Tombal | 23-12-14 | 16:31

De makelaar heeft de lucht maar een beetje aangepast met photoshop om het nog ergens op te laten lijken. Mijn hond laat ik hier nog niet slapen.

Terpetijnzeikert | 23-12-14 | 12:39

As de huizen werkelijk gestegen waren iedere keer dat het CBS of de makelaars het zeiden dan waren ze nu allemaal boven de miljoen.

Haatgenerator | 23-12-14 | 11:54

Toch vreemd om foto's te gebruiken waar zoveel troep op staat, het zou een kleine moeite zijn geweest om even de ergste rotzooi uit het zicht te halen. Je zou haast denken dat het met opzet gedaan is, alleen zou ik niet weten met welk doel. Willen ze het huis eigenlijk niet verkopen?

Doet me denken aan iemand die verplicht moet solliciteren, en daarom met opzet een beroerd cv stuurt en bij een gesprek zich als een vieze zwerver met belabberde manieren presenteert.

Argyronauta | 23-12-14 | 10:20

Slechts 339.371.- Gulden.
Koopje! Of toch niet?

Ik herinner mij tijden dat men voor een dergelijk bedrag een vrijstaande villa kon kopen.

Als een baksteen 50 cent kost, waarom kost een stapel stenen dan 339.371.- Gulden?

De huizenbubbel is nog lang niet leeggelopen.

Rätselhaft | 23-12-14 | 10:01

Ik dacht dat Shurgard zijn opslagruimtes alleen verhuurde.

Roderick van Avezath | 23-12-14 | 09:44

Ik zie alleen maar foto's van de berging.

small_town_dude | 23-12-14 | 09:30

Tsjongejonge, als die moeten verhuizen... Ik word al moe als ik eraan denk.

Jan Toeternuitje | 23-12-14 | 08:10

Bezichtiging huis; alstublieft, hier heeft u de helm, handschoenen en stofmasker,volgt u mij.

Huisje doet mij denken aan een huisje waar ik keek. Stond voor 160k, middenin de crisis. Maar je kon er zo 30k in stoppen om het weer enigzins bij de tijd te krijgen. Alle buren hadden de beneden+boven etage al uitgebouwd, behalve deze bewoner. Hij was dan ook overleden. Toen de makelaar even wegliep keek ik in de map en wilde ze er minimaal 150k voor hebben. Ik natuurlijk nog lager geboden, dus dat werd m niet. Tot een paar maanden later contact opnamen, de prijs was verlaagd. Jammer joh, heb nu al een nieuwbouw gekocht met iets meer woonoppervlak, alles nieuw, en verbouwkosten meegerekend nog goedkoper ook.

fredjuhh | 23-12-14 | 07:15

Gebruikt als dierentuin, dat huis?

Muggenmepper | 23-12-14 | 07:07

Je moet er even doorheen kijken kan je zeggen. Maar het is beter om wat spullen weg te zetten en zo min mogelijk persoonlijke spullen in huis te hebben als je je huis wilt verkopen. Maar voor de kopers die een compleet ingerichte woning zoeken is dit een buitenkans.

Hendrick9075 | 23-12-14 | 07:01

Een oranje deur naast een groene deur . Zoiets vindt je alleen in Holland .

likmegaties | 23-12-14 | 05:20

-weggejorist-

loekiekoch | 23-12-14 | 02:40

-weggejorist-

loekiekoch | 23-12-14 | 02:39

Tuurlijk, de huizenprijzen weer omhoog, lonen nog steeds bevroren. Alsof je daar de economie mee redt. We hebben niets geleerd en gaan straks weer vrolijk af op een crisis. Let op mijn woorden.

Frikandel_met_mayo | 23-12-14 | 00:56

Dit mag max 65k kosten. Dat helpt de economie i nl pas. Nu zijn mensen veel te veel geld kwijt aan lucht. De prijzen zullen de komende jaren nog gigantisch dalen.

Henk de Vries2074 | 23-12-14 | 00:54

Lieve help, wat een zooitje. Nah, die verkopen hun woninkje dus never nooit meer...

Reykjavik | 23-12-14 | 00:51

Kutjepik,dat is schrikken wat een huis kost in NL !
en al helemaal wat voor huis.

Roger-Rabbit | 23-12-14 | 00:28

Is dat voor of na ontruimings- en saneringskosten?

J. Jarig | 23-12-14 | 00:22

Al die hallelujah berichten over stijgende huizenprijzen zijn verzinsels van de makelaarslobby.

Ars Vivendi | 22-12-14 | 23:57

@carramba | 22-12-14 | 21:03
Kiloknallers? Vijf euro voor tien porties proteïnen. Dat is 15 euro voor een hele maand. En dat is dan de duurste maaltijdcomponent, als je de fles wijn niet meetelt. Voor een Nederlander is dat peanuts, terwijl voor een Pool of Portugees dit al 5% van zijn inkomen betekent. Waar moet een bijstandsmoeder dan de resterende € 1.900 die ze effectief per maand ontvangt aan uitgeven? Niet aan een strandvilla in Turkije natuurlijk. Je zegt het zelf al: `huizenprijzen, huur`, ze zijn beide hoog maar belangrijker nog is dat ze vergelijkbaar zijn.

Pierre Tombal | 22-12-14 | 22:44

Dat huis financier je nu voor 10 jaar vast voor zo'n 700 euro per maand (NHG). Dan betaal je 400 euro rente en 300 euro aflossing, effectief dus 400 euro.
Wat kost een vergelijkbare woning aan huur in Utrecht? 1000 euro? En dan stijgt die huur ook nog 2% per jaar.

Koopje dus!

du Roi Soleil | 22-12-14 | 22:43

Niet veel veranderd in 25 jaar.

XHannibalX | 22-12-14 | 22:31

Qu-Qu-le-Qu | 22-12-14 | 21:52
Verstandige zet, tenminste als je daar ook eem beetje nabij de kernen van bv de metaalstad of Delden, zit. Verder is Utrecht binnenstad wel echt prachtig.

seven | 22-12-14 | 22:16

De prijs van een woning wordt bepaald door 3 eigenschappen: locatie, locatie en locatie. De uitvoering is alleen van belang voor de verkoopbaarheid, uiteindelijk is het de grond die het geld opbrengt. Vandaar dat ik mijn schoenendoos in Utrecht (niet ver van dit hondenhok gelegen, maar wel een stuk beter afgewerkt) voor bijna evenveel geld heb verkocht als mijn huidige vrijstaande woning in Twente waard is. Maar nu heb ik tenminste geen parkeerprobleem, studenten die tegen m'n voordeur aan pissen en geen buurman met hennepplantage die m'n stroom aftapt.

Qu-Qu-le-Qu | 22-12-14 | 21:52

Behalve de rommel, ziet het er niet verwaarloosd uit. Het is zeker geen krot zoals iemand ergens in de reaguursels aangeeft.

Tarak | 22-12-14 | 21:44

John Doorzon | 22-12-14 | 20:44
Express om het tokkiegehalte te benadrukken misschien?

Eduardo- | 22-12-14 | 21:30

De badslipper linksonder op de derde foto zie ik ook vaak aan de voeten van tokkies op een scooter. Da's weer typisch.

Koning Koel | 22-12-14 | 21:27

@caramba nou dat schrijf ik toch: slechte wegen, kilometers rijden om bij de supermarkt of ziekenhuis te komen, slecht internet etc. Maw ik vind persoonlijk dat in NL als je kijkt naar het grote plaatje alles gewoon net even beter geregeld is. En ja dat kost wat. en in grote steden in het buitenland zijn de prijzen ook niet super goedkoop..

deechteprins | 22-12-14 | 21:16

Wel gemeubileerd mag ik hopen?

JanJ | 22-12-14 | 21:13

Voor Vlaamse normen is dit nog goedkoop. In veel steden, is het nog dramatischer. Kan ook niet anders. De B bevolking nam van 2000 tot 2014 met bijna 10% toe. (Geregistreerde cijfers, asielzoekers met openstaande aanvraag en de vele polen en consoorten die hier al of niet tijdelijk verblijven, zijn vermoedelijk niet meegeteld.) Ondertussen is er geen lap betaalbare bouwgrond meer te vinden en wordt er volop gebouwd door bouwpromotoren die ongegeneerd 5 huizen op 10 are zetten, wat eigenlijk onleefbaar is. De autochtone B bevolking kent een negatief geboortecijfer. In zo’n context zouden de huizenprijzen nooit zo uit de hand gelopen zijn. Maar groeiende bevolking = groeiende consumptie en economie. Dus zetten de politiekers lang geleden al de sluizen open voor de sterk reproductieve import in een vruchteloze poging om hun torenhoge schuldenbergen te beheersen. De burger betaalt het gelag. Met een onleefbare leefomgeving en onbetaalbare huizen. De scenario’s voor de toekomst voorspellen weinig goeds. Als het gratis geld op is en de onleefbaarheid totaal, zal het import naar betere oorden trekken. De instorting zal dan desastreus zijn.
Ik wil dus ook wel zo’n mooi Deens huisje in de natuur voor de vakanties en mijn oude dag . Alleen, daar zet men zijn huizen niet te koop voor de hele wereld. Enkel wie er woont / werkt, krijgt toegang tot de huizenmarkt. En bij Spanje denk ik steeds ongewild, aan een toevluchtsoord voor criminelen. Is dus ook niks.

sad | 22-12-14 | 21:12

@deechteprins | 22-12-14 | 20:58
Onzin, huizenprijzen, huur, en grond zijn exorbitant geprijsd in Nederland. Noem is een reden, waarom je hier niet zou vertrekken als starter?

carramba | 22-12-14 | 21:08

@Le Roi | 22-12-14 | 20:35
Huizenprijzen, huur. Noem eens iets wat hier niet duur is?

carramba | 22-12-14 | 21:03

@leRoi Ja klopt helemaal. Is allemaal goedkoper in het BUITENland. Betekent dus dat je daar moet gaan wonen. En werken. En daar zit je dan tussen de locals met haperende internetverbindingen, slechte wegen, minder supermarkten, of een paar km moeten rijden naar de supermarkt, minder ziekenhuizen,etc etc. Goed als je daar geen bezwaar tegen hebt..

deechteprins | 22-12-14 | 20:58

@dr. P. von Orno | 22-12-14 | 20:08
In de provincie geldt hetzelfde onderscheid tussen sociaal en vrije sector. In deze prijsklasse krijg je dus ook in de provincie niet een substantieel betere woning.

En dat geëxplodeerde interieur moet je een beetje doorheen kijken. Absurd overigens om foto's te plaatsen waar de bedden niet eens opgemaakt zijn. Is dit een Deense makelaar of zo?

Pierre Tombal | 22-12-14 | 20:54

@overVecht : wát een kapsones voor iemand die maar gewoon in Nederland moet wonen.
Hier in France heb je voor dat geld een leuk boerderijtje als je tenminste zo slim geweest was wat te sparen in je werkzame leven, maar dat zal wel niet gelukt zijn denk ik zo.

BoerinFrance | 22-12-14 | 20:50

Pritstift: kost niet duur?????

- Is niet duur
- kost niet veel

John Doorzon | 22-12-14 | 20:44

De huizenprijzen zijn en blijven in Nederland van de zotte, met name door de belachelijk hoge grondprijs. Zoals een zekere duitse herder hierboven al aangaf, in Denemarken (en Noordelijk gelegen Scandinavische landen) heb je een alleenstaande villa inclusief lap grond waar je" U" tegen zegt voor anderhalf ton. Spanje en Italië (Sicilië ❤) heb je voor 50K een leuke woning op een plek omringd door natuurlijk schoon. Ja, de lonen liggen er lager dan hier, maar verhoudingsgewijs veel reëler. Eigenlijk elk land (en dat zijn er nogal wat) waar ik geweest ben zijn de huizenprijzen dusdanig laag dat je er met een paar jaren hard werken zónder hypotheek eentje op de kop kunt tikken. En nee, dan niet een of andere lullige tussenwoning in een Vogelaarswijk.

Le Roi | 22-12-14 | 20:35

Je kunt ook een achtbaan door het huis bouwen om het te verkopen...

Mastermattie | 22-12-14 | 20:25

sinar2 | 22-12-14 | 19:46
een beter alternatief is vertrekken uit de randstad. maar goed, in wat jullie de provincie noemen zit men ook niet te wachten op een stelletje linkse cultuurrelativisten uit Utrecht of Amsterdam.

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 20:08

in 2015 komt er een donderslag en kan je hem kopen voor 96K + de rest van de markt die langzaam afglijd naar normale waarde.... gewoon wachten want welke tokkie heeft zoveel over voor dit krot? Nou???!

speedy_con33 | 22-12-14 | 20:06

Het alternatief is 1100 euro per maand huur aftikken. En elk jaar stijgende.

sinar2 | 22-12-14 | 19:46

Zo wonen in Nederland, is dat verplicht of doe je dat vrijwillig ?

duitse herder | 22-12-14 | 19:40

Utrecht het linkse bolwerk daar moet je natuurlijk wel wat voor over hebben.

glaswasser | 22-12-14 | 19:34

Hier moet veel teveel aan gebeuren en dat kunnen "wij jongeren" ons niet meer veroorloven tegenwoordig.

De tyfus met dat huis op een plek waar men voor zijn verdriet niet wilt zitten. Dan toch maar een modern nieuwbouwappartement voor hetzelfde bedrag, dat is ongeveer net zo goed uw geld.

Tel Aziaat | 22-12-14 | 19:28

Mwoah. Pak en beet 550 euro per maand hypotheeklasten. Reken even grof 60 euro aan belastingen erbij (eigenwoningforfait, OZB en waterschap). Nog eens 60 euro reservering onderhoud (eigen verantwoordelijkheid uiteraard). Zie voor dat bedrag maar eens iets te huren als je een inkomen van 40k hebt (en niet al scheefwoont in die gemeente). Kan je hysterisch doen over dat het omgerekend 330 duizend gulden is, maar er zijn mensen met lagere inkomens die niet kunnen kiezen om zo weinig te betalen.

Pierre Tombal | 22-12-14 | 19:25

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 19:01
U hebt uw dr titel gekregen door veel plaatjes te kijken ?

duitse herder | 22-12-14 | 19:19

Als ik op de foto's het aantal tweepersoonsbedden en wiegjes tel kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat hier minimaal 2 gezinnen met peuters en baby's hebben gewoond plus nog iemand die in de woonkamer slaapt.
De keuken is in een stijl die men begin jaren 80tig mooi vond dus dat is waarschijnlijk ook de laatste keer geweest dat er groot onderhoud is gepleegd.
De makelaars aanduiding "zeer geschikt voor iemand met twee rechter handen" betekend niets meer of minder dan dat het hier een bouwval betreft. Alleen geschikt voor mensen die van beroep al in de bouw werken. Zo niet dan zit je over een paar jaar in "Help, mijn man is een klusser".
Trek de prijs van het renoveren van de vraagprijs af en je komt op een realistische biedprijs uit.

Osdorpertje | 22-12-14 | 19:15

Ik zou er voor geen goud wonen, niet in zo'n wijk, en niet in utrecht. Misschien heb ik makkelijk praten vanuit een zeer ruime woning ergens in of rond amsterdam (ga het even niet narekenen met zal boven de 250 m2 zijn) en het gebrek aan belwinkels en eettentjes op elke straathoek, vrijwel geen platpratende volkse mensen en geen jongetjes in trainingspakjes op derdehands crosfietsjes. Geen geblondeerde voor hun leeftijd veel te dikke anita's in luipaardbroeken etc.

Maarja, sommige mensen vinden dat echt gezellig schijnbaar zo'n volkse wijk. En anderen hebben gewoon geen keuze of zijn te dom om naar andere opties te kijken.

de grote Anti | 22-12-14 | 19:14

Dat huis past goed in Utrecht. Net zo'n puinhoop. En de hele binnenstad van Utrecht ligt nog compleet open tot, jawel, 2030.

Zoetwaterpanharing | 22-12-14 | 19:10

@atheïstisch stemvee | 22-12-14 | 19:07

Dat is waar. Maar je moet wat te zeuren, muiten en te lachen hebben met elkander. ;-)

overVecht | 22-12-14 | 19:10

overVecht | 22-12-14 | 19:04
Ieder zijn meug. Zo maak ik samen met een vriend elk half jaar een expeditie naar de Randstad om te zien hoe de mensen haar leven en werken. Kanaleneiland, het Laakkwartier bij nacht, Amsterdam-west; allemaal gezien. Ik denk dat ik mezelf toch wel een kenner van de Randstad mag noemen. wat wonen betreft houd ik het toch maar bij Limburg.

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 19:09

@overVecht | 22-12-14 | 19:04
Cool. Altijd goed om een doel te hebben.
Ik wou alleen maar even kwijt dat het voor de provinciaaltjes (Nee niet Limburg) soms ook even doorbijten is. ;)

atheïstisch stemvee | 22-12-14 | 19:07

@atheïstisch stemvee | 22-12-14 | 18:59

Nee. Ik kom nooit in Limburg. Dan rijd ik wel even door naar onze oosterburen. En fietsen in trainingspakjes? Misschien heb jij het idee dat wij van dezelfde leeftijd zijn maar dan zit je er nogal naast. Evengoed... op vakantie gaan in eigen land vind ik al vrij somber laat staan in die provincie.

Ik ga weer even verder met het voorbereiden van mijn expeditie. Ik wil in 2015 naakt, zonder extra zuurstof en op blote voeten de Mount Everest bedwingen.

overVecht | 22-12-14 | 19:04

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 18:48

Ze reageren ook op elkaar dus dat lijkt me onwaarschijnlijk of duitse herder moet een acute aanval van schizofrenie hebben gehad.

eerstneukendanpraten | 22-12-14 | 19:04

Bakito | 22-12-14 | 17:44
Je vergelijkt de bouwkosten met de huidige marktwaarde.
Daar zit wel verschil tussen maar dat zal niet zo groot zijn als jij schetst.
Je kunt deze uitspraak ook niet onderbouwen.
ZZP-er | 22-12-14 | 17:48

Helaas heeft Bakito 100% gelijk!

Pater Piet | 22-12-14 | 19:03

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:54
Oke, dan ga ik ervan uit dat Herder een spambot is die getriggerd wordt door de woorden "huis", "NVM" en "woningmarkt" en dat jij echt bent.

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 19:01

@overVecht | 22-12-14 | 18:51
Oei wat een boosheid. Gevoelige snaar geraakt?
Jullie zijn hier komende zomer wel weer gewoon welkom hoor. Doen jullie dan weer allebei dezelfde trainingspakjes aan tijdens het fietsen? Toedels.

atheïstisch stemvee | 22-12-14 | 18:59

De zeepbel is weer begonnen mensen, over enkele decennium breekt de pleuris weer los. Met een oog naar de financiële sector zie dat de "hervormingen" geen fuck voorspellen en er nog volkomen vrij spel is te spelen en er geen enkele overzicht is. Je moet werkelijk van de domme zijn dat "reserves" aanhouden daadwerkelijk iets voorstelt, het geld wat we alleen al in 2008 hebben moeten neertellen om de crisis te kunnen opvangen is zoveel dat de reserves letterlijk een druppel in een emmer zijn. Ook met de redenatie dat de overheid toch wel bijspringt als je royaal graait, het verpest en met vele tienduizenden klanten hun geld speelt.

sickstyle | 22-12-14 | 18:58

@truusch | 22-12-14 | 18:46

Als je een linkje hebt.

overVecht | 22-12-14 | 18:56

Als er geen banken waren, hoefde iedereen maar 20 uur te werken om hetzelfde te verdienen.
Voor Bakitootje. Drie plusjes, dat is lang geleden, heel lang geleden.

Terpen-tijn | 22-12-14 | 18:55

Is dat huis over een woonwagen gezet ?
ja,diedus! | 22-12-14 | 17:42
Nominatie plempsel van het jaar.

Eduardo- | 22-12-14 | 18:55

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 18:48
Dat zou wel heel doorzichtig zijn niet, een deense naam ? Herder is ook nog gewoon actief en ik heb nog nooit een ban gehad.

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:54

Blanke SBS6 kijkende shagrokende paupertokkies. Met je paupervogel. En je Romano, Jordy en Stacey VMBO dropout kinderen.

Eduardo- | 22-12-14 | 18:54

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:46
Herder heb je soms een Ip-ban en nieuwe nick?
dr. P. von Orno | 22-12-14 | 18:48

Helaas niet. Om 18:03 heeft hij zijn gebruikelijke verdens beste commentaar geplempt. Overigens is er één land waarvan de inwoners een nog hogere hypotheekschuld hebben dan de Nederlanders. Jawel, verdens beste Denemarken.

fredflange | 22-12-14 | 18:53

Als het huis opgeruimd was, kan de vraagprijs omhoog.
Slordig ook van de makelaar.

Terpen-tijn | 22-12-14 | 18:52

@duitse herder | 22-12-14 | 18:47
Ik heb geen Miele zien staan. Maar zo te zien slapen verschillende koppeltjes met kinderen in het huis. Dat zal bij asieligzoekers niet voorkomen (tenzij ze onderhuren.) Ik gok tijdelijke onderhuur aan Oost-Europeanen.

Rommelende Onderbuik | 22-12-14 | 18:52

Trouwens nog iets voor de provinciaaltjes die via de interwebs alles meegekregen hebben hoe walgelijk het in de randstad allemaal wel niet is qua leefomstandigheden.

Zullen we bij deze afspreken dat jullie hier NOOIT meer komen? Ook niet je kinderen om te studeren. Ook niet dat dagje meegaan voor het zoveelste hilarische vrijgezellenfeestje... verkleed door het centrum lopen en een hilarische opdracht midden op de Neude want 'Noeeeeeeee je moes iedereen is kieken1 da benne ze zelfs daar nie gewen!'

Wij in de randstad zijn he-le-maal klaar met provinciaaltjes dus die liefde is wederzijds.

Met vijf man breed door de het centrum lopen al schreeuwend en het dan gek vinden dat je aan de kant gebeukt wordt omdat iemand er even langs moet omdat hij wellicht niet alleen aldaar tijdelijk verblijft maar ook woont en werkt. En hou al helemaal die wijven van jullie uit het centrum. Die denken met de dikke provinciale reedten het centrum te domineren. En waag het niet om te vragen of je er langs mag. 'Het benne hier allemaol zo gehaast he. Blie da wie weer terug mogge straks naar Vlijmen' of welke pleuris uithoek dan ook.

Niet iedereen in de randstad met een kleurtje is een crimineel of potentiële aanrander maar aan het gedrag van de provinciaaltjes te zien denkt minstens 65% dat wel.

overVecht | 22-12-14 | 18:51

Mijn eerste huis in verre oorden koste dat ook.
Alleen zat daar 4500 meter grond bij en het huis zelf was 650 meter bebouwd

miko | 22-12-14 | 18:49

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:46
Herder heb je soms een Ip-ban en nieuwe nick?

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 18:48

Is dat nou een Nederlands asielzoekershuis ?

duitse herder | 22-12-14 | 18:47

Kun je beter ons appartement kopen, zelfde stad, andere binnenkant,15 k duurder(das toch niks)

truusch | 22-12-14 | 18:46

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 18:41

... hoe rotter het wordt. (ik maak hem even voor je af)
En nee bedankt, Brabant is mij nog te dicht in de buurt van Nederland. *deuntje fluit

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:46

Ja hebbes. Volgens mij ligt er een roze brommer op het nachtkastje, negende foto

Mufrius | 22-12-14 | 18:45

Honderdvierenvijftigduizend euro?! Dat is bijna drieënhalve ton in guldens!
Waanzin!
En dan te bedenken dat een babyboomer dit hondenhok waarschijnlijk ooit voor een appel en een ei heeft gekocht. En nu mag u de hoofdprijs betalen _omdat diezelfde verrekte babyboomer nu al weer enige decennia lang hypotheekrenteaftrek geniet_.
Maar hé, over dertig jaar kun je wel zeggen dat dat hondenhok helemaal van jou is.
Dat dan weer wel.

VanBukkem | 22-12-14 | 18:44

Wat een zooitje!

Glas Koning | 22-12-14 | 18:43

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:39

Klopt, ze moet dan ook altijd goed de getijdetabellen in de gaten houden als ze gaat wandelen.

eerstneukendanpraten | 22-12-14 | 18:43

No way, ik zie dat de buren een boom in de tuin hebben. Een boom in een tuin geeft alleen maar overlast.

fredflange | 22-12-14 | 18:42

Maar ja, moeilijk hoor. Voor hetzelfde geld heb je ook dit superhuis met geenstijl roze accenten: http://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-48882665-lagenoord-66/omschrijving/
En die woning kun je zelfs ook nog als beleggingspand gebruiken.

Rommelende Onderbuik | 22-12-14 | 18:41

Reve zou geweend hebben ....

Rwpo | 22-12-14 | 18:41

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:24
Diezelfde huizen kosten hier in het dorp ruim een ton minder. En de tuin is dan de helft groter. De voorzieningen als je een auto hebt (richting Eindhoven) even dicht bij, de scholen beter, de natuur mooier, kansenwijken afwezig, de Belgische grens ivm de benzine een kwartiertje rijden en noem nog maar wat van die dingen. En dan al dat geld betalen om in Dordrecht te wonen... moet er niet aan denken.

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 18:41

Nu niet en nooit niet wat een bende daar zo zeg. Als je je huis wil verkopen ruim dan eerst eens je zooi op of doe tenminste een poging maar zelfs dat is nog niet gedaan. Zeker een gedwongen verkoop zo te zien.
Enhee wie wil er nu in Utreg wonen.

dwar | 22-12-14 | 18:41

Net de foto's bekeken van de keurige tussenwoning. Dus zo wonen jullie in de randstad. Mooi hoor.

atheïstisch stemvee | 22-12-14 | 18:39

eerstneukendanpraten | 22-12-14 | 18:34
Hopelijk voor u bezit u de waddenzee en is uw schoonmoeder een eilander?

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:39

@brutus68 | 22-12-14 | 18:36

Ben je niet in de war?

overVecht | 22-12-14 | 18:38

Bakito | 22-12-14 | 18:32
Blijkbaar heb je het gemist, hij maakt geen woorden meer aan je vuil. Eerst lezen dan posten, niet?

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:37

Ik las treurig in plaats van keurig.

Kets22 | 22-12-14 | 18:36

@Supermatthijs | 22-12-14 | 18:17

Hee, jij woont toch in die contreien? Zo'n pauperwijk in Utrecht?

brutus68 | 22-12-14 | 18:36

Mijn schoonmoeder in het chalet achter in mijn tuin woont florissanter...

eerstneukendanpraten | 22-12-14 | 18:34

Kijk, altijd voordelig. Als je je huis niet kwijt kunt, verhuur je aan 10 Polen. Wat je aan huur vangt kun je dubbel en dwars afschrijven van de waarde van je huis.

Rommelende Onderbuik | 22-12-14 | 18:34

@Sternberg | 22-12-14 | 18:31

Van Rossem...

overVecht | 22-12-14 | 18:32

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:28
Je holmaatje kan best voor zichzelf opkomen, hoor.

Bakito | 22-12-14 | 18:32

Voor die prijs zo'n huisje in Utrecht? En de kerstboom ligt al klaar op het keukendak? Snel bieden! Welk redactielid van GS maken we los?

Sternberg | 22-12-14 | 18:31

Bakito | 22-12-14 | 18:26

Wat heeft hij nu weer met jou mond te maken?

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:28

@Jan Passant mk2 | 22-12-14 | 18:23

Vogelaarwijk is zo'n 8 minuten fietsen. Moskee op loopafstand evenals de lichtgetinte school.

Maar neem van mij aan dat als je deze woning even goed aanpakt hij over drie jaar je geld gaat opleveren.

overVecht | 22-12-14 | 18:27

Willianus Wortelus | 22-12-14 | 18:09
Insgelijks, Anus!

Bakito | 22-12-14 | 18:26

@horsteknots | 22-12-14 | 18:20

Ja. De helft van jou provincie is hier al heen verkast. Ga lekker je sores verder daar oplossen want als ik het nieuws de laatste tijd zo zie is die pleuris provincie van je nogal hard achteruit aan het gaan mbt criminaliteit. Blijf dus vooral lekker zitten waar je zit. Wij zullen je hier niet missen.

overVecht | 22-12-14 | 18:25

Restepect | 22-12-14 | 18:21

2x zo duur maar een mooi kasteeltje.
Maar je weet wat ze zeggen: hoe dichter bij dordt....
Sorry sjaak *bukken doet

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:24

@salonsocialist | 22-12-14 | 18:00
Leer je kinderen hun eigen zooi opruimen?

De Nieuweling | 22-12-14 | 18:24

.. maar goed. Hoe ver is het daar van de dichtstbijzijnde moskee, de vogelaarwijk, de zwarte school?
Allemaal zaken die de waarde van zo'n pand enorm omhoog kunnen doen schieten. Zegt men.

Jan Passant mk2 | 22-12-14 | 18:23

horsteknots | 22-12-14 | 18:20

Maar wel heel de dag radio hilversummie aan?

højre vær så venlig | 22-12-14 | 18:22

Wat een rukbunker. Willen mensen echt wonen in Utrecht? Groeten uit Limburg.

horsteknots | 22-12-14 | 18:20

Goeie foto's. Je ziet dat er een heleboel zooi in kan.

waddapatja | 22-12-14 | 18:20

Volgens mij zijn er alhier écht alleen maar reaguurders met twee linkerhanden... dat denkende ben ik benieuwd in wat voor huizen ze zelf wonen. Even de troep weggedacht dus want dat is ronduit ranzig van deze mensen alhoewel ik dan ook weer twijfel aan hoe de shagrokende reaguurderszetels eruit zien bij menigeen.

overVecht | 22-12-14 | 18:19

340.000 harde guldens zou inderdaad idioot duur zijn geweest, voor twee dunne rijtjes stenen, een stijl pannendakje en wat gebakken lucht daartussen.
Het goede nieuws daarvan is?
Levenslange slavernij voor de tweeverdieners die hopen nooit te scheiden hun baan te verliezen of te overlijden voordat ze 79 zijn?

Jan Passant mk2 | 22-12-14 | 18:17

@Gualtiero | 22-12-14 | 18:12

Kom op zeg we maken allemaal weleens een slippertje.

Supermatthijs | 22-12-14 | 18:17

@basweetutwel | 22-12-14 | 18:12

Inderdaad. Redelijk spijker kop. Maar neem daarin mee dat je vlakbij het centrum zit, er naast de door jouw genoemde winkels ook heel veel goede speciaalzaken zitten (als je van koken houdt) waar je de helft betaald voor je producten en de ligging is een ideaal om zo op de snelweg te zitten of het OV te pakken.

Dan nog, als ér ergens de multiculti dan toch enigszins gelukt moet zijn dan is het wel aldaar.

overVecht | 22-12-14 | 18:17

Wat voor een mongool ben je dan als je zo je woning op de foto zet, getver!

De waard zijn gast | 22-12-14 | 18:17

@ZZP-er | 22-12-14 | 17:48
Beginnen over marktwaarde bij een berg stenen! ROFLOL!

toetanchamon | 22-12-14 | 18:16

Om een volledige hypotheek te krijgen voor dat hondenhok, moet je minimaal 36000 bruto per jaar verdienen.

aa | 22-12-14 | 18:15

50k hooguit.

carramba | 22-12-14 | 18:14

De tokkies die hiervoor er woonde konden het blijkbaar zelf ook niet meer betalen?

Nekbaard | 22-12-14 | 18:14

Mooi huis en voor Utrecht niet duur. Bewoners hebben een beetje dezelfde decoratieve interieursmaak als mijn vrouw. Al had ik voor de foto's de klasse er niet zo dik opgelegd.

Rommelende Onderbuik | 22-12-14 | 18:13

@overVecht | 22-12-14 | 18:04,

Ik ken Utrecht niet maar bij een diversiteit aan winkels denk ik bij dit huis aan shoarmatent, islamitische slager, belwinkel, rijschool Mohammed, garage Okdiz en kapper Murad.

basweetutwel | 22-12-14 | 18:12

Bakito | 22-12-14 | 18:01 Mooi man. Betrapt worden op totale onnozelheid pareren met een doorzichtig staaltje projectie.

Maargoed, deze en die van laatst waren mijn twee jaarlijkse Bakito comments. Je zult het weer een jaartje zonder moeten doen!

Het ga je goed knul, in 2015.
Willianus Wortelus | 22-12-14 | 18:09
Projectie. Goed bedacht hoor, Anus!

Gualtiero | 22-12-14 | 18:12

Heb laatst een tuinhuis laten bouwen, spouwmuren, 3 kamertjes w.o. wasgelegenheid, muuroppervlak en dakoppervlak ongeveer gelijk aan die hut van hierboven; isolatie en materialen van hoger niveau. Casco opgeleverd voor 40.000. Dat kost dat huis in Utrecht ook; afwerking is bagger dus alles wat er in zit moet je toch slopen en kost eigenlijk dus alleen maar geld.

dr. P. von Orno | 22-12-14 | 18:11

@lady blabla | 22-12-14 | 18:07

Ja. En zo kan iedereen door blijven janken. Nog geen €160.000,- voor een tussenwoning is gewoon een prachtige prijs om in de bewoonde wereld te wonen.

overVecht | 22-12-14 | 18:09

Bakito | 22-12-14 | 18:01 Mooi man. Betrapt worden op totale onnozelheid pareren met een doorzichtig staaltje projectie.

Maargoed, deze en die van laatst waren mijn twee jaarlijkse Bakito comments. Je zult het weer een jaartje zonder moeten doen!

Het ga je goed knul, in 2015.

Willianus Wortelus | 22-12-14 | 18:09

Koopje !

Zeepaardje | 22-12-14 | 18:06

@jan-lul-de-behanger | 22-12-14 | 18:04

Nee Jantje. Juist een opkomende wijk is het.

overVecht | 22-12-14 | 18:05

Mooi huis en prima wijk. Vooral mooi dat je de diversiteit aan winkels om de hoek hebt zitten. Ik vind het relatief goedkoop als ik de prijs/locatie én ruimte zie. De troep die je ziet moet je wegdenken.

overVecht | 22-12-14 | 18:04

tokkies paradijs

jan-lul-de-behanger | 22-12-14 | 18:04

Koop en je zit in het niet te ontkomen uitpersen van dit en komende kabinetten, na maling aan pomphouders weet je nu zeker dat zelfs de grondwet geen enkele bescherming meer geeft bij het nieuwe per decreet regeren.
Een huis bezitten is je hoofd in een strop leggen.

gebrokenvleugel | 22-12-14 | 18:04

Als je nou 35-40.000 euro meer betaald dan heb je dit:
www.dinejendomsmaegler.dk/koeb/sagsvis...
op de zwarte pijltjes drukken van de foto(even wachten)
Hypotheekrente is 0,54% dus 35-40.000 E heb je al in je zak gestoken.

duitse herder | 22-12-14 | 18:03

Bakito | 22-12-14 | 17:44

Ja, want grond krijg je altijd gratis.

netniet | 22-12-14 | 18:01

Willianus Wortelus | 22-12-14 | 17:54
Haha, ja sure. Je reacties hier verraden ragfijn dat jij nooit krijgt wat je zou willen. De 13-in-dozijn wannabee-ondernemerl. Hahaha!

Bakito | 22-12-14 | 18:01

Zo'n huis heb je op een executieveiling voor rond de 45K.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 22-12-14 | 18:00

Damn,mijn huis is ook zo'n puinhoop en we krijgen het niet op orde. Zou het aan de twee kleine kinderen liggen in combinatie met werkdruk?

salonsocialist | 22-12-14 | 18:00

Citaat uit het taxatierapport: "De woning wordt intensief, zij het enigszins slordig, bewoond".

Michiel de Kater | 22-12-14 | 17:58

Kopen en dan de brand er in is de enige oplossing voor iemand met een kleine portemonnee.

Balletje Mayo | 22-12-14 | 17:58

Jeugdzorg waar ben je????

Wattuhhh | 22-12-14 | 17:56

Jeeeej

Never again | 22-12-14 | 17:56

Ze hebben zo te zien wel een alarm aan de gevel om hun inboedel te beschermen. Voor je het weet jatten ze je nicotine gele gordijnen in die buurt.

XaleX_2 | 22-12-14 | 17:55

Nu kan je het nog kopen met "modaal" inkomen.
Per 2015 moet je al gauw €5500 per maand binnen harken (ex "energielabel") en zit de woningmarkt (weer) op slot.

Super Grover | 22-12-14 | 17:54

Bakito | 22-12-14 | 17:44 LOL. Grondprijs knul.

Je post illustreert ragfijn dat je nog nooit een huis hebt gekocht. Ik wel. Meerdere. Goed aan verdiend trouwens. Vele tonnen.

Willianus Wortelus | 22-12-14 | 17:54

Btw, kijk ook even naar de "tuin"van beide buren en je weet genoeg. Zelfs mijn huurhuis is een paleis vergeleken met dit. Wie zet dat nou zo internet?? Stagiaire bij de makelaar?

koekje erbij? | 22-12-14 | 17:53

@ja,diedus! | 22-12-14 | 17:42

Kampers zijn altijd ontzettend netjes op hun woonwagen, tot het autistische toe. Vandaar dat je ook altijd je schoenen moet uittrekken als je bij ze op bezoek gaat.

brutus68 | 22-12-14 | 17:52

Ja, maar dan woon je wel in Utrecht he....

rondjesrijder | 22-12-14 | 17:52

En dat voor 700 euro nettomaandlasten. Knetergek. Daar kan je een hoop leuke dingen van doen als je een ander krot uitzoekt voor de helft van de prijs.

stipjes | 22-12-14 | 17:50

Eindelijk een normaal huis met een leefbaar interieur.

oze | 22-12-14 | 17:49

@Wa jij wil... | 22-12-14 | 17:47
Dieptriest, maar waarschijnlijk is dit 'opgeruimd' voor de huidige bewoners. Kun ja nagaan als het niet 'opgeruimd' was.

wel leuk dat de makelaar ook nog even met bepaalde sliders in feauteausjop heeft zitten spelen om de beste kleuren eruit te krijgen.

LangeTijdGeleden | 22-12-14 | 17:48

154K voor zo'n griebus?
Gezien de puinhoop binnen de muren, zal het ook niet een al te beste wijk zijn.
.
Bottom line: in nog geen 154 jaar!

McPhart | 22-12-14 | 17:48

Geef maar aan een parelfin, ik pas.

højre vær så venlig | 22-12-14 | 17:48

Bakito | 22-12-14 | 17:44
Je vergelijkt de bouwkosten met de huidige marktwaarde.
Daar zit wel verschil tussen maar dat zal niet zo groot zijn als jij schetst.
Je kunt deze uitspraak ook niet onderbouwen.

ZZP-er | 22-12-14 | 17:48

Als je je hut toch wil verkopen, dan ruim je de teringbende toch even een klein beetje op?

Wa jij wil... | 22-12-14 | 17:47

150k euro voor een arbeiderswoning uit 1930?!

sennholz | 22-12-14 | 17:47

De ramen zijn toch gewassen?

brienenoord | 22-12-14 | 17:46

Grappig ook om te zien dat de makelaar moeite heeft gedaan om blauwe lucht in de foto`s te fotoshoppen.. Dát kon nog wel eens het laatste zetje zijn om deze woning te verkopen.

Absoluut niet waar | 22-12-14 | 17:46

En dan hebben ze al op zitten ruimen voor de foto's !

ja,diedus! | 22-12-14 | 17:46

Er kan nog makkelijk 10% vanaf, prijzen zijn nog steeds bizar hoog als je kijkt naar de gemiddelde inkomens.

stipjes | 22-12-14 | 17:46

Bijna 350 duizend gulden????
Haha!

basweetutwel | 22-12-14 | 17:46

Mooi dat gunt onze "regering" iedereen, een prachtige luxe cel! Met luchtplaats! Mensen KOOP dat huis!

Beaulefermier | 22-12-14 | 17:45

Dat mooie huisje (kuch) kost dus meer dan 300.000 Gulden. Ja ik blijf de Gulden hanteren om te zien wat iets echt waard is.

XaleX_2 | 22-12-14 | 17:45

De jurk van de vrouw des huizes is even snel voor de foto voor het raam gehangen zie ik.

ja,diedus! | 22-12-14 | 17:45

Hahahahaha, er heeft een giga tokkiegezin in gewoond. Huis is helemaal doorleefd, moet helemaal opnieuw van binnen schoongemaakt/betegeld/geverfd worden. Lekker nog even 30K bovenop die 154K pleuren qua kosten.

Wat een drama, om te janken. Waarschijnlijk is dit gezin uit huis gezet vanwege... Nouja, de foto's spreken boekdelen.

LangeTijdGeleden | 22-12-14 | 17:44

Belachelijk die prijzen. Als je de materiaalkosten + loon van bouwvakkers optelt, hoeft zo'n huis niet meer te kosten dan 50K à 60k. Per huis vloeit er minimaal een ton in de portemonnee van makelaars, bouwfondsen en andere kapitalistische maffia.

Bakito | 22-12-14 | 17:44

Kost zeker niet duur(sic). Zit daar de verwijderingsbijdrage bij in?

roosvrij | 22-12-14 | 17:43

Gezellige woning heet dat geloof ik

subsidistan | 22-12-14 | 17:43

Anderhalve ton voor zo'n hondenhok!?

John Dough | 22-12-14 | 17:42

Is dat huis over een woonwagen gezet ?

ja,diedus! | 22-12-14 | 17:42

Wat een tieffusbende daar in huis.

brutus68 | 22-12-14 | 17:42

Ik wil daar niet binnen kijken, alleen al je grijze bak op straat is al triest.

koekje erbij? | 22-12-14 | 17:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken