Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EXCLUSIEF: Alexander Pechtold over de Kerstcrisis

peggoldava.jpeg Het was een spannende week in Den Haag, zo vlak voor het Kerstreces. Alles draaide om de Zorgwet van minister Schippers, een wet die in de Eerste Kamer tot onze spijt en verrassing werd tegengehouden. Als constructieve oppositiepartij menen wij dat D66 er goed aan doet om het kabinet te steunen in akkoorden over onderwerpen die Nederland sterker maken voor de toekomst. De zorgwet was er daar eentje van, en samen met ChristenUnie en SGP hebben wij het wetsvoorstel van minister Schippers gesteund. Groot was onze verbazing toen uitgerekend drie PvdA-senatoren in de Eerste Kamer deze wet toch blokkeerden. Maar van de oplossing die VVD en PvdA na drie dagen crisisoverleg op tafel legden, gingen onze haren evengoed recht overeind staan: het kabinet wil de wet opnieuw indienen en hem desnoods, wanneer er weer een verwerping dreigt in de Staten-Generaal, doordrukken met een Algemene Maatregel van Bestuur. Rutte zegt daarmee in feite dat een deal met de zorgverzekeraars voor hem belangrijker is dan een zorgvuldig democratisch proces. Daar heeft D66 grote moeite mee, maar we laten de coalitie voorlopig begaan. Dat neemt niet weg dat ik donderdagnacht, tijdens het debat over de brief van Rutte, een momentje wegdroomde in mijn zetel. De afschuw over de voorgestelde oplossing nam even de overhand en roerde zich als het ware door mijn onderbuik. VVD en PvdA toonden zich hier op voorspraak van de Partij van de Arbeid bereid om alle regels van het staatsrecht zó ver te buigen om zelf maar aan te kunnen blijven, dat de barsten in het marmer van de democratie zichtbaar werden. Dit kon niet. Dit gaat te ver. Dit was mijn kans. Dit was een kans om te laten zien dat moderne politiek in Nederland méér kan zijn dan een coalitie van starre bestuurders die tegen wens en wil van het volk in blijven roeien met hun eigen agenda van machtsbehoud. Dit was mijn kans om het ‘Democraten’ terug in D66 te stoppen. Dit was mijn kans om Hafmo weer tot leven te wekken. Dit was mijn kans om me te revancheren voor Thom de Graaf (die we intern overigens ‘Thom de Graai’ noemen, maar dat terzijde) en voor Roger van Boxtel, het Monster van Menzis. Dit was mijn kans om op te staan voor wat we belangrijk vinden in Nederland: eerlijk, democratisch bestuur, uit naam van de burger, volgens staatsrecht en Grondwet. Dit was mijn kans om de Haagse wet ‘de breker betaalt’ te tarten en het kabinet openlijk af te laten vallen met een epische monoloog over het belang van de democratie bóven de krampachtige coalitie van VVD en PvdA. Dit was mijn kans om het slechte huwelijk tussen Rutte en Samsom te beëindigen, uit naam van de Grondwet, om dan over een paar maanden zelf als nieuwe premier uit de stembus te komen. Maar ik deed het niet. Plots ontwaakte ik in de politieke werkelijkheid. D66 is vóór de Zorgwet zoals die door minister Schippers is voorgelegd, inclusief de passages over de aanpassing van de verticale integratie met betrekking tot de artsenkeuze. Een té fel verweer tegen de gekozen oplossing was voor D66 derhalve niet opportuun, omdat daarmee een wet van tafel geveegd wordt die we wél ingevoerd willen krijgen. Het voortbestaan van het kabinet op het spel zetten is gevaarlijk, want met een blik op de peilingen en de emoties in het land zijn nieuwe verkiezingen wel het laatste wat Nederland kan gebruiken. Daarom hield ik mijn mond, dempte ik mijn kritiek en wacht D66 samen met ChristenUnie en SGP af wat de volgende stap van het kabinet wordt. En ook al zullen de mensen in het land de regels wel nooit begrijpen, zo is het spel en zo wordt het gespeeld. Groet, Alexander Pechtold Fractievoorzitter D66 P.S. Vanavond zit ik bij de ravissante Jinek om antwoord te geven op de vraag: "Kan D66 het Kabinet Rutte2 nog wel langer blijven steunen als constructieve oppositie partij?" 23u10, LIVE op Nederland 1.

Reaguursels

Inloggen

@KoninginWildemina* | 21-12-14 | 21:32
Toen zag de marge nog groen van de kudo's. Toch nu wat saaier.

unspiek | 23-12-14 | 01:19

Dus hij vind wat rutte vindt maar diplomatieker.......
man man man ..........

lidlbier | 22-12-14 | 21:02

D'66 en democratie? Laat me niet lachen.
Alexander staat te trappelen om het laatste stukje NL aan Brussel cadeau te doen.

Mastermattie | 22-12-14 | 19:29

Welke baan is D66'er Alexander Pechtold toegezegd voor dit gezwam en verraad aan de democratie?

Raider Twix | 22-12-14 | 11:53

De aap komt nu uit de mouw wat voor grote huigelaar die Pechthold is, als hij eerlijk was en inderdaad de belangen van zijn kiezers vertegenwoordigde had hij er wel wat van gezegd.
Maar omdat hij er van uit gaat dat met nieuwe verkiezingen het D66 niet de grootste zou zijn geworden gedoogd hij dit soort praktijken, in mijn ogen is hij dan net zo'n loser als Rutte en een schande voor de democratie

treborsiuhjin | 22-12-14 | 11:29

Heeft U Sophie al terecht gewezen over haar "caveman"
tweet. Ze is natuurlijk D66 en dat scheelt. Die D staat voor draaikonten, want als je achter een instituut als de EUSSR aanloopt, heb je het niet helemaal door. Vooral het artikel in de Telegraaf over de WOB deed de deur dicht. Iets met Geen publiek belang en besluitvormingsproces in Brussel. Als U echt iets wilt doen, beeindig de EUSSR en breng EEG terug. Economische samenwerking, soit, maar zodra politici zich er mee gaan bemoeien, is het een puinhoop. En niet alleen in de EUSSR. Brussel is een graaipaleis voor politici en ambtenaren, maar we mogen er eigenlijk niks van weten. Bedankt Pechtold.

wallenberg | 22-12-14 | 11:23

mallekater | 22-12-14 | 09:14
correctie: dat noemt men moderne politiek

Barre_de_k | 22-12-14 | 11:14

Bij Thom de Graai wist ik genoeg...

Vote/View | 22-12-14 | 10:43

gaat d66 op geenstijl net als isis ook al infiltreren.
vingers in de mond en braaaaaaaaaaaaake

brandewijn | 22-12-14 | 10:11

Mag ik een handtekening? En zo'n groen ballonnetje?

Mark van Leeuwen | 22-12-14 | 10:05

Die Pechzool laat ze voorlopig begaan. Hij zal wel moeten, geen keus, anders zelf buitenspel. Chantage van de bovenste plank.

behangtafel | 22-12-14 | 09:51

het is fake omdat Arrogander nooit iets lelijks zou zeggen over De Graaf of die kwal van Menzis.

LJBrinkhorst | 22-12-14 | 09:43

Fake. Hoop ik. Omdat Alexander Peggold een beetje eng is. Hij werkt samen met CU en SGP daarvoor hulde. Maar zijn verkiezingsprogramma vindt ik juist weer recht tegenover de CU en SGP staan op essentiële morele zaken. Hopelijk draait hij nog bij die Alex.

nerugaer | 22-12-14 | 09:37

Kereltje Peggold heeft het in zijn macht deze verdoemde coalitie op te blazen, maar waarom doet hij dat niet?
Nou, dat valt uit te leggen.
Peggold wil dat dit kabinet nog een aantal buitengewoon onaangename maatregelen neemt, waarna hij over een jaartje of zo de regeringszetel kan beklimmen en daar niets meer aan hoeft te doen.
Hij kan altijd zeggen "dat het niet zijn schuld is", maar terugdraaien zal hij die ellende niet.

Dat noemt men toekomstgericht denken, anderen de rommel laten opruimen zodat je zelf in een gespreid bedje beland.

mallekater | 22-12-14 | 09:14

"Hafmo weer tot leven te wekken. Dit was mijn kans om me te revancheren voor Thom de Graaf (die we intern overigens ‘Thom de Graai’ noemen, maar dat terzijde) en voor Roger van Boxtel, het Monster van Menzis."
Mooie satire.
Of naar goed gebruik, dolken in de ruggen van de socialistische broeders/voorgangers? Maar waarom viezeloes dan sparen, als het over democratisering gaat? Of is het omdat ze qua macht al 'kalt gestellt' is? en.m.wikipedia.org/wiki/Lousewies_van_...

CynicalBastard | 22-12-14 | 09:03

"belangrijker is dan een zorgvuldig democratisch proces."
Zoals de voortschrijdende machtstoename van de e.u. voor jou belangrijker is dan de uitslag van een democratisch gehouden referendum,
Alexander?

CynicalBastard | 22-12-14 | 08:57

-weggejorist-

Zaniker | 22-12-14 | 08:47

Twee simpele conclusies:
1. Leuk geschreven stuk! Door wie eigenlijk?
2. 80% van de reaguurders is echt te dom om zijn eigen reet af te vegen. Christus te paard! Wat een extreem domme rukker ben je, als je denkt dat dit stukkie door AP zelf is geschreven......

Der Stöhn Schlüßel | 22-12-14 | 08:46

Overal zitten die slappe D66 rechters. We hebben en kabinet dat D66 beleid uitvoert. D66 levert ons uit aan Brussel. Help help..

denoorman | 22-12-14 | 08:32

D66 stemt voor en is het helemaal eens met deze nieuwe zorgwet, welke het mogelijk maakt voor de verzekeraars om de financien van zorg voor n verzekerde af te wegen... ben je nog wel jong, dien je de maatschappij nog wel genoeg en hebben we er iets aan als jij weer gezond bent... dan vergoeden wij wel je medicijnen.
we gaan er naar toe, dat je straks geen kunstheup meer krijgt als je ouder bent; geen nieuwe behandeling meer als je ouder bent dan 70, levert namelijk niks meer op; je hebt al een leven gehad

mainman | 22-12-14 | 08:31

Wat een zielig, miezerig en hypocriet mannetje bent u toch kereltje Peghol.

nomo | 22-12-14 | 08:27

"met een blik op de peilingen en de emoties in het land zijn nieuwe verkiezingen wel het laatste wat Nederland kan gebruiken"
-
Daar kan je wel gelijk in hebben, alleen nu gaat het gebeuren dat de kiezer bewust de verhoudingen in de 1e kamer in maart gaat omgooien zodat er een onwerkbare situatie gaat ontstaan.

Beroep = Boerenlul | 22-12-14 | 07:48

In de zendtijd voor politieke partijen op GS hier D66...

Ik weet niet wat ik schokkender vind: het hele ondemocratische en mogelijk ongrondwettelijke gedoe rondom die crisis of dat GS een platform is geworden voor een partij dat Democraten maar beter uit haar naam kan schrappen.

Onder de noemer "Het voortbestaan van het kabinet op het spel zetten is gevaarlijk, want met een blik op de peilingen en de emoties in het land zijn nieuwe verkiezingen wel het laatste wat Nederland kan gebruiken" wordt het hele democratische proces in NL maar even aan de kant gezet.
Het doel heiligt de middelen?
Het lijkt me wel duidelijk waar D66 inmiddels voor staat: voor regentenpolitiek.
Het meest rampzalige kabinet sinds WWII moet weg.

Zzzzooooffff | 22-12-14 | 07:40

/quote/ Daarom hield ik mijn mond, dempte ik mijn kritiek en wacht D66 samen met ChristenUnie en SGP af wat de volgende stap van het kabinet wordt. En ook al zullen de mensen in het land de regels wel nooit begrijpen, zo is het spel en zo wordt het gespeeld. /endquote/
-
JA, dat is dus precies waarom we dat soort typetjes niet in de overheid moeten hebben.
.
A) Nooit je mond houden, het is verdomme een democratie, je moet je stem laten horen en dan maar urenlang door vergaderen, desnoods in etappes.
.
B) Afwachten? Afwachten op wat? Nog meer rampen en waanzin? Nog meer foute keuzes? Grijp in, voorkomen is beter dan genezen. In de politiek zijn er geen halve maatregelen, er zijn maatregelen of er is niets.
.
C) /quote/ En ook al zullen de mensen in het land de regels wel nooit begrijpen, zo is het spel en zo wordt het gespeeld. /endquote/ Wat. De. Fuck.
Ik snap dat het een spel is, iedereen met ogen ziet dat het is allemaal nep en doorgestoken kaart, maar met die instelling kun je toch geen land runnen.
Regels zijn er voor iedereen om te begrijpen, van de simpelste boer tot de hoogste leerling en als je het fatsoenlijk doet is er geen sprake van een spel.
Vriendjespolitiek is een spelletje en daar doen wij niet aan in dit land.
-
Heel deze pagina geeft alleen maar aan dat we van heel dat kabinet af moeten en iedereen die het op deze manier verkloot.

Care | 22-12-14 | 05:23

Als Rogier van Boxtel echt integer was had hij zich onthouden van stemming voor de nieuwe zorgwet. Of hij had afwezig kunnen blijven.
-
Pechtold noemt hem transparant alleen dat is niet hetzelfde als integer.

Beroep = Boerenlul | 22-12-14 | 04:20

Een (te) late inzending voor de 'totale lul van 2014' award?

The_Master_Bear | 22-12-14 | 03:56

Pechtold: "Als ik Rutte goed begrijp dan is "een deal" met verzekeraars voor hem belangrijker dan een zorgvuldig democratisch proces…"
.
Als men Pechtold van VVD66 goed begrijpt is de "Europeesche Statengemeenschap" en de ongekozen Europese Commissie belangrijker dan een democratisch proces. Zorgvuldig of niet maakt dan ineens niet meer uit: de Brusselse vetpot en pensioenen maken alles goed.

ben kokhals | 22-12-14 | 02:48

Ik heb het altijd met een *C* geschreven maar er verandert nogal eens wat in onze taal, dus prima. Laat ik voorop stellen dat ik van politici niet verwacht dat ze mijn gedachtegoed laten regeren ze zijn blij met mijn stem en That's it. Van Wilders verwacht ik ook niets maar ik vind het zeer belangrijk dat hij de gemoederen bezig houdt.Pim, tsja..... we zullen het helaas nooit weten, maar dat had *de* verandering voor NL kunnen/moeten zijn.

INH.30CL | 22-12-14 | 02:32

@INH.30CL | 22-12-14 | 02:08
Daarom ben ik ook skeptisch (is met een k toch?) Lees mijn tegel van 00:19 maar, mits u dat niet al gedaan had. Onze Pim was goed gebalanceerd. Maar we kennen de prijs die hij ervoor betaalde. Wilder kan daar niet naar op zoek. Haat is hem niet vreemd, vanaf jongs meegekregen (ja ze mams komt uit voormalig Nederlands-Indië). Tegenwoordig gesponsord door zionisten (gedachtegoed dat ook vraagtekens zet). Verwachten we niet teveel van deze man?

Vageling | 22-12-14 | 02:22

@Vageling | 22-12-14 | 02:01
Hij moet de partij meer democratisch maken, dat wil hij niet en daar wringt bij mij de schoen ook een beetje. Verder is stemmen in NL zo goed als nutteloos met zoveel splinterpartijtjes waar mee samengewerkt dient te worden. Niemand die zijn stem vertegenwoordigd ziet of hoort in welke samenstelling ook. Het systeem moet *echt* om!

INH.30CL | 22-12-14 | 02:08

En nee, niet omdat ik Fleur wil opfleuren. Ik begrijp dat Wilders kabaal moet maken, happen naar de baas, soms wat tandjes laat zien. Maar Fleur zit daar goed. Tell me.

Vageling | 22-12-14 | 02:08

@INH.30CL | 22-12-14 | 01:51
Daar komt u met een punt waarmee ik niets anders kan zeggen dat u gelijk heeft. Onze rechtstaat is een lachertje en Rutte en co dansen er met hun naaldhakjes over heen. Alleen op dat punt twijfel ik niet zo. Ik ben bang dat hij doorschiet. Ach even terug naar aarde wat luchtig. Stuur Fleurtje maar. Als ze me weet te overtuigen heroverweeg ik me ongeldige stem wel.

Vageling | 22-12-14 | 02:01

@Vageling | 22-12-14 | 01:38
Er moet ook op een radicale manier iets veranderen in Nederland. Wilders is de enige die het uitspreekt en inmiddels raken veel meer landgenoten overtuigd van zijn gelijk. Sceptici zullen dat inzien wanneer het te laat is en dat is het eigenlijk al.

INH.30CL | 22-12-14 | 01:51

@Lewis Lewinsky | 22-12-14 | 01:10
Ik blijf skeptisch over Wilders. Hij neigt naar radicaal. Ja er moet ook wat gedaan worden aan die andere radicalen. Kan ze aanwijzen. Twijfelaars ook, en die gene die benadeeld worden. Maar zet u mij nu op dwaalspoor? Want er speelt meer dan dat in dit land. En ook daar ben ik skeptisch over. Kort samengevat als Wilders zelf niet zo extreem deed had hij mijn stem al. Leven is niet zwart of wit. En Wilders net zoals Rutte hebben een verborgen agenda. Waarbij het Wilders niet om zijn hachje gaat overigens. Maar heeft ook last van belangenverstrelingen.

Vageling | 22-12-14 | 01:38

Goed geschreven van Rossem,.,.,

INH.30CL | 22-12-14 | 01:33

De Eerste Wet van Lucas weer in de praktijk.

Conan de Rabarber | 22-12-14 | 01:29

Voor alle belastingverhogingen van de afgelopen 15 jaar moet je o.a. bij de binnenharkers van D66 zijn.
Owja, D66 is nu voor belastingverlaging op arbeid om de economie te stimuleren, ja ook D66 heeft nu eindelijk het licht gezien. Dat is dan ook voor het eerst, maar ja, beter laat dan nooit.
God, wie kwam daar ook alweer eerder mee.
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...

michello | 22-12-14 | 01:12

@Vageling | 22-12-14 | 01:07
Wilders. De PVV. De pvv-stemmers zoals ik. Dat zijn de geallieerden die jou, aan de frontlinie kunnen helpen.

Lewis Lewinsky | 22-12-14 | 01:10

@Lewis Lewinsky | 22-12-14 | 00:30
Welke geallieerden? Het is of knuffelen of weg ermee. Ik ben toch degene aan de frontlinie. Geloof overigens dat ik twee reaguurders gefaalt heb te onderscheiden. Zijn er twee.

Vageling | 22-12-14 | 01:07

Zoveel gemiste kansen om deze waardeloze regering naar huis te sturen. Maar ja ... "zachte heelmeesters maken stinkende wonden". Nou meneer Pechtold, deze kerstcrisis is echt een diepe stinkende wond, een rottend gezwel in de vorm van een aantasting van onze democratie en onze vrijheid. Mede dankzij u. Chapeau!

PowPow | 22-12-14 | 01:02

smerige land verrader!

Gaaaap | 22-12-14 | 00:57

Wanneer komt Geert Wilders weer terug als vaste columnist? Ik mis zijn columns.

Martin Bosma | 22-12-14 | 00:53

@De Reaguurder | 21-12-14 | 21:05
Leer Nederlands schrijven, man.

Martin Bosma | 22-12-14 | 00:49

Heeft Els Borst zich al omgedraaid in haar graf.

Begrijp de commotie van vorige week dan ook niet.
Minister Schippers maakt een wet die niet door de 1e kamer komt. Wet niet goed genoeg denk ik dan en terug naar de wetsontwerptafel.

Maar nee, hele politiek in rep en roer om deze afwijzing.
Moet vast meer achter zitten.

Bo Dreksma | 22-12-14 | 00:45

"Dit was mijn kans om het ‘Democraten’ terug in D66 te stoppen." - A. Pechtold.
Blij dat u toegeeft dat het ‘Democraten’ er niet meer in zat. Dat idee hadden we namelijk al een tijdje.

Spittertje | 22-12-14 | 00:34

Man man man, wat een treurnis hier. Met zijn alle lekker geloven dat hij het is en meteen achter dat toetsenboord kruipen om hem eens te vertellen wat voor lul hij is. Had het vmbo toch afgemaakt jongens.

Hunter S. Thompson | 22-12-14 | 00:34

@Vageling | 22-12-14 | 00:19
Even goeie vrienden, vagebond. Je zit in de gevarenzone, 020-gaza, maar je wijst de geallieerden af?

Lewis Lewinsky | 22-12-14 | 00:30

Lewis | 22-12-14 | 00:20
Dat lijkt wel een een column van J.B. Hilterman.

de honden blaffen... | 22-12-14 | 00:24

@ Vageling | 22-12-14 | 00:19
Wat een bombastisch betoog.
Al zorgde 'onderschijd' wel voor een vrolijke noot.

Lewis | 22-12-14 | 00:22

Jan Dribbel | 21-12-14 | 23:59
Als Pechtold Thom de Graaf Thom de Graai noemt, is hij morgen geen partijlijder meer.
Wat niet wegneemt dat van Rossem een sukkel is, van de ergste orde...

de honden blaffen... | 22-12-14 | 00:21

@Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:33
Dat is weer jammer van u. Jah hoe leg ik dit uit.

Wie is Wilders? Een seculiere liberale zionist (niet allemaal schuimbekken. Ga maar googlen leert u nog iets want is niks negatief) en agnost.

Ach Wilders ik mag die man wel. Doet happen, als weinige laat hij tandjes zien soms.

Wilders heeft wel een achtergrond waarin 'het ik ben koning' 'keihard liberaal', 'apart', 'anti'-denken en 'keihard strijden' diep in deze muppet geworteld zit. De Nederlandse burger zegt hem geen ruk. Alleen zijn stemvee interesseert hem; die zullen volgelingen moeten zijn. Beter dan Rutte maar schiet uit naar het andere kant van het spectrum.

Mocht u het nog steeds niet begrijpen. Seculiere liberale zionisten hebben de neiging altijd schuimbekkend te happen naar het Midden-Oosten. Islam is immers onseculier. Herkent u Wilders al met normale woorden of gaat u voor zijn oneliners? Leg u nu uit waar dit relevant is.

Zat u eerder nog Peggie te benoemen over zijn 'gebrek' aan onderschijd. Had het maar op satire gelaten. Wilders heeft die ook niet. Boeien. Schuilt inderdaad een gevaar uit die hoek. Maar u bracht hem zo mooi en komt vervolgens met de ene kant van het spectrum om daar te slaan naar het andere.

Je grote blonde leider voor de bus gooien. Man krijgt niks voor elkaar omdat al die muppets hem gaan tegenwerken. De lat ligt te hoog.

Dus nee. Even niet. Vagebond doet aan ongeldig.

Vageling | 22-12-14 | 00:19

tipo | 22-12-14 | 00:05
Als hij nog gezond was geweest, had hij ijskoud voorgestemd.

de honden blaffen... | 22-12-14 | 00:16

Je zou bijna hopen dat Pechtold snel een ongeneeslijke ziekte kreeg. Mensen gaan dan opeens heel helder denken. Zo is dat ook met Adri Duijvestein gegaan.

tipo | 22-12-14 | 00:05

Lewis | 21-12-14 | 23:49
Von der Dunk is opvallend stil de laatste tijd.
Misschien is hij gestikt in zijn woede.

de honden blaffen... | 22-12-14 | 00:00

de honden blaffen... | 21-12-14 | 23:42
U heeft mijn korte commentaar gelezen.
Er zijn nog steeds reaguurders die alleen de kop van een artikel lezen en er dan vol ingaan.

In de adresbalk staat: waarom, ik, pechtold, een lafaard ben.
Dat zou te denken moeten geven, een politicus die zichzelf een lafaard noemt.
Haha

Jan Dribbel | 21-12-14 | 23:59

Ga weg met dat gedrocht, idioot heeft er net zo hard aan meegedaan en nu loopt hij een beetje schijnheilig te doen.

sickstyle | 21-12-14 | 23:59

Bah u, meneer Pechtold bent uiteindelijk geen haar beter. Want omdat u de wet er graag ziet komen neemt u de slachting van een democratie evenzeer voor lief als de rest van dat zooitje criminelen daar. Geenstijl had best even de noodzaak van een teiltje in de titel kunnen verwerken. Kots!

saidnowomanever | 21-12-14 | 23:58

@DaRealSwag | 21-12-14 | 23:49
Nee, verkiezingen, daar hadden we nooit aan moeten beginnen. De door allah gegeven wetten zijn toch voldoende?

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:58

Lewis | 21-12-14 | 23:49

Hoi. Peggold speelt nu de Zwarte Pietkaart bij Jinek.

Piet Karbiet | 21-12-14 | 23:55

Doe een scheiding in het midden op het hoofd van Pechie en Weyenberg en een klein snorretje onder de neus... en je hebt een Adolf. Als deze partij aan het bewind komt, is het helemaal gebeurt met Nederland.
Pechtholt verkoopt zelfs zijn moeder om aan de macht te komen.

Johan1377 | 21-12-14 | 23:55

@DaRealSwag | 21-12-14 | 23:49
Aha. Jij haat verkiezingen. Net als D666.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:52

@ DaRealSwag | 21-12-14 | 23:49
Maar niet slechter dan we af zijn met dit kabinet. En met nieuwe verkiezingen kun je in elk geval op veranderingen hópen. En een signaal afgeven.

Lewis | 21-12-14 | 23:51

@ de honden blaffen... | 21-12-14 | 23:42
Inderdaad. Hij en Thomas von der Dunk, dat zijn misschien wel de ergsten wat dat betreft.

Lewis | 21-12-14 | 23:49

Ik snap echt niet waarom iedereen wil dat het kabinet de stekker eruit trekt. Laten we even doornemen wat dan allemaal gaat gebeuren: Ten eerste moeten er opnieuw verkiezingen plaatsvinden. Dit kost gigantisch veel geld en het (in)formatieproces is ook niet gratis. Ook is er ontzettend veel tijd besteed door ambtenaren (die zijn nogal duur en inefficient) aan het schrijven van plannen en wetten, voeren van overleggen met vakbonden en bedrijven etc. Daarnaast zal verkiezingen betekenen dat PVV waarschijnlijk de grootste wordt (dit is niet het probleem), net voor CDA en D66. De regering die gevormd zal worden zal waarschijnlijk bestaan uit CDA, D66 en nog wat andere partijen (maar niet de PVV want zowel CDA (slechte herrineringen) als D66 (Pechtold is n1 vijand van Wilders) hebben daar geen zin in). Dus zullen waarschijnlijk VVD of PVDA of wat christelijke partijen aan de macht komen. Denk je nou echt dat die partijen, die heel wat lijken als ze zeuren op het regeringsbeleid vanaf de interruptiemicrofoon, als ze eenmaal in het torentje zitten ook maar iets anders gaan doen? Nee, van nog meer verkiezingen worden we alleen maar slechter.

DaRealSwag | 21-12-14 | 23:49

Jan Dribbel | 21-12-14 | 23:01
Ja van Rossum, dat is een groot licht.
Massale immigratie? Nog nooit van gehoord.
Islamisering? Hoe komt u daarbij.
De oogkleppen van die man bevinden zich niet alleen aan de zijkant van zijn ogen, maar ook recht daarvoor.

de honden blaffen... | 21-12-14 | 23:42

@tipo | 21-12-14 | 23:36
Haha. Maar dan nog.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:41

@ Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:40
Zeker.

Lewis | 21-12-14 | 23:41

Leve de revolutie! Kom op jongens en meisjes, wanneer gaan we nou eens een keer echt los? Ik loop voorop, ik heb toch niks meer te verliezen, net als vele andere medelanders. Als eerste zou ik het CJIB-kantoor in Leeuwarden willen afbreqen, het UWV in Groningen er achteraan en dan in stoet naar Den Haag. Vieze vuile afpersers dat het zijn! Ze zijn zo doorgedraafd dat zelfs normaal hardwerkende burgers het niet langer meer pikken.

WitteGrunneger | 21-12-14 | 23:40

@Lewis | 21-12-14 | 23:37
Tx. Het was oprecht gemeend, maar dat weet je al ;)

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:40

@ Lewis
Zo noem ik ze nou altijd, maar het is natuurlijk *PowNews*.

Lewis | 21-12-14 | 23:40

@ Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:33
Even off topic, maar nog bedankt voor wat je gisteren tikte bij de, eh, Helmondse draad op PownedNews. Dat heb ik gewaardeerd en is wederzijds.

Lewis | 21-12-14 | 23:37

@minimá-armezusvan.. | 21-12-14 | 23:09
U doelde op de PvdA? Ondertussen flirt Rutte wat, streelt Peggie ze ego en u ziet de MP in ze ogen staan. Oh wacht u heeft gelijk. Zelfde syndroom.

Vageling | 21-12-14 | 23:36

Lewis Lewinsky 23:16
Pechtold heeft een afspraak met de koning van Saudi-Arabie en die vindt ie nu eenmaal belangrijker dan mensen.

tipo | 21-12-14 | 23:36

Landverrader.

frisenfruitig | 21-12-14 | 23:36

@Vageling | 21-12-14 | 23:31
Satire? Wat is dat? Gewoon op Wilders stemmen, vagebond.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:33

@Foezela | 21-12-14 | 23:19
Tsja, dan zal je de GeenStijl ook moeten opzeggen. Zonde hoor, de GeenStijl was zo'n fijne periodiek. Elk kwartaal stipt op de mat. Ik heb alles jaarlijks laten inbinden in varkensleder met leeslint. Dit gebeurde zo gauw het register van de jaargang ontvangen was.
*kalender op 1950 zet*

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:32

Toch ben ik benieuwd wat de andere helft van Sjuul ervan gevonden had. Jeezus wat is die man een hoop kwijt geraakt!

techniks | 21-12-14 | 23:32

@Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:08
Ha satire. Of had u zich nog niet verdiept in Wilders?

Vageling | 21-12-14 | 23:31

"En ook al zullen de mensen in het land de regels wel nooit begrijpen, zo is het spel en zo wordt het gespeeld."

Kijk en DAT is nu precies het probleem. Het volk is te dom om iets te snappen dus moeten de dames en heren in Den Haag in hun alwetendheid maar beslissen.

De arrogantie van de macht. Ik had in de tijd van Hafmo niet gedacht dat D66 daar ook nog eens voor zou vallen. Weer wat geleerd.

TM | 21-12-14 | 23:30

@minimá-armezusvan.. | 21-12-14 | 23:09
Echt hè, ik denk meer aan een "onderbroken" vrijpartij, zo een waar ineens je vrouw in de kamer staat.

Flightless bird | 21-12-14 | 23:26

@ Foezela | 21-12-14 | 23:19
Overtuigend stukje satire hoor.

Lewis | 21-12-14 | 23:21

Hier ook al deze opportunistische kwezel?
Heb ik net de NRC opgezegd om dit rapalje niet meer te hoeven lezen en dan dit hier, schande

Foezela | 21-12-14 | 23:19

Het raarste aan Pechtold vind ik dat hij niet, ik herhaal niet, niet d s, begrijpt dat er een verschil is tussen islam (het ideeënstelsel) en mensen die de islam aanhangen.

Dit geestelijke gebrek is op geen enkele manier door de vingers te zien.

Het verbaast mij dat hij de lagere school heeft kunnen doorlopen.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:16

Ach, je bent gewoon een gedoogpartner, maar ja dat durf je niet te zeggen na al je kritiek op de PVV. Slap gelul, je bent oppositie of niet, maar zoals de constructie nu is ben je gewoon gedoogpartner.

sjefke4184 | 21-12-14 | 23:16

@ Martinspire | 21-12-14 | 23:11
Het gaat me niet om zielig, het gaat me erom dat we van D66 nu veel meer te duchten hebben dan van de PvdA. Bij de vorige verkiezingen was de PvdA nog de een na grootste partij, bij de komende zal dat D66 zijn, en als het een beetje tegenzit zelfs de grootste.
Ik zou het helemaal niet erg vinden als die partij ook eens zeer kritisch onder het licht werd gehouden.

Lewis | 21-12-14 | 23:15

@Lewis | 21-12-14 | 21:06
Nee sorry, ze zijn voor de 2e kamer misschien wel het haasje, maar zitten nog steeds diep in de 1e kamer en de diverse gemeentes (ook al hebben ze al veel verloren). Het moet gewoon helemaal opdoeken en nu dus niet stoppen (want zielug).

Martinspire | 21-12-14 | 23:11

Pechtold mag van de zorgverzekeraars helemaal niet op Geenstijl schrijven. Hij mag van de zorgverzekeraars ook geen strobreed in de weg leggen, behalve af en toe een laffe twitter. Dat was de afspraak en daar zal Pechtold zich aan houden.

tipo | 21-12-14 | 23:10

De D66 Wethoudert annex stiefvader van mijn exje zat trouwens aan haar in dr jeugdjaren. Zijn oudere zoon ook, bedenk ik me nu opeens. Een bekende achternaam. Kustdorp.
Zo zie je maar weer. Ziek volk.
En nu ga ik maar weer ergens anders reaguren.

Piet Karbiet | 21-12-14 | 23:10

Mooi FOK!-filter dit, hulde.

Harry Turtle | 21-12-14 | 23:10

pechtold, een carrière als een afgebroken vrijpartij.

minimá-armezusvan.. | 21-12-14 | 23:09

@Nieuws-Lezer | 21-12-14 | 23:03
Stem gewoon Wilders, om Peggold, Rutte en de mohammedanen te pesten. Kleine moeite, veel resultaat.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 23:08

Leuk geschreven, mits het echt door Alexander is geschreven, maar ik stem sowieso niet, nooit gedaan ook en politicussen lullen allemaal maar 1 waarheid: Mooie baantje in Brussel of hun eigen zakken vullen, daarom is het politiek niet anders dan een leugen.

Nieuws-Lezer | 21-12-14 | 23:03

Maarten van Rossem krijgt maar weer eens gelijk.
Het aantal halvegaren is behoorlijk groot.

Jan Dribbel | 21-12-14 | 23:01

Daarom houd ik mijn mond, demp ik mijn kritiek.
Ook al zullen de reaguurders de regels wel nooit begrijpen, zo is het spel en zo wordt het gespeeld.

(c)ZWITSUL | 21-12-14 | 23:01

@watstraksweer | 21-12-14 | 22:52
Niemand dwingt u om te blijven. U bent vrij u heil elders te zoeken. Misschien het kalifaat *grijnst* . Loop niet zo te miepen. Genoeg balen ervan. Om dan maar weg met onsje te doen en je eigen land haten. Best vermoeiend lijkt me.

Vageling | 21-12-14 | 23:00

@De Reaguurder | 21-12-14 | 22:45
Satire wordt ook beter gewaardeerd door mensen die zichzelf niet te serieus nemem. Helaas hebben we wat verdwaalde zielen die toch gehapt hebben.

Vageling | 21-12-14 | 22:56

@ watstraksweer | 21-12-14 | 22:52
Ik ook soms hoor, maar want?

Lewis | 21-12-14 | 22:54

Blehg.. Wat haat ik dit land zeg! Blehg!

watstraksweer | 21-12-14 | 22:52

Blehg.. Wat haat ik dit land zeg! Blehg!

watstraksweer | 21-12-14 | 22:52

Cyclon3 de stof waar Nederland massaal door vergast word, de verspreiders de gedogers van het kabinet

Toontje-lager | 21-12-14 | 22:50

@ De Reaguurder | 21-12-14 | 22:45
Kom op, ze trapten er bij bosjes tegelijk in. Satire moet herkenbaar zijn, zoals dat bij het artikel het geval was.

Lewis | 21-12-14 | 22:49

@Slipsnifter | 21-12-14 | 22:41
Oh die was al bezig. Momenteel zijn ze te druk om onderling te bepalen wie de opper Mohammedaan is. Af en toe heb je zo'n malloot die denkt een handje te helpen. Stoer doen voor ze mede rukkers in hun zandbak. Psychologisch zijn we al in oorlog.

Vageling | 21-12-14 | 22:47

Krijgt GS nou geen gedonder voor "misbruik" van de naam Pechtold?

J. Jarig | 21-12-14 | 22:46

Als jullie nog eens een parodie op manneke Pechtold doen, gebruik dan opmerkingen als 'de verschillende bevolkingsgroepen', 'de Nederlander bestaat niet' of 'de multiculturele samenleving is een feit'. Komt wel zo geloofwaardig over....

Prince Buster | 21-12-14 | 22:46

@Rinze u haalt de woorden uit mijn mond. Er wordt hier overduidelijk een satirisch stuk geschreven waarop een aantal reaguurders weer met satire op reageren. En dan komen er lieden als Den Brabander even uitleggen dat dit stuk helemaal niet van kereltje Pechtold is (joh?) en probeert dat nog aan te tonen ook met argumenten. Deze beste Brabander heeft zelf weinig kennis van satire. Over stemrecht ontnemen gesproken...

De Reaguurder | 21-12-14 | 22:45

@Den Brabander | 21-12-14 | 21:15
Wat op Geenstijl is waar en anders is het valsheid in geschrifte.

ProAsfalt | 21-12-14 | 22:43

Sinds wanneer is A Pechtold columnist bij Geenstijl?

Ik kan die gast gewoon niet serieus nemen om reden dat hij staat der Nederlanden wil opheffen en het Kroonjuweel (correctief bindend referendum over alle onderwerpen) van D'66 is opgeheven.

D'66, A Pechtold, is het 'toppunt' van de Democratie.

ProAsfalt | 21-12-14 | 22:42

minder minder minder Domme66tiggers ojee, nu maak ik een racistische opmerking over een ras? ik wacht op een brief van het OM

opactje | 21-12-14 | 22:39

Pechtold stemt gewoon overal mee in, linksom of rechtsom, zolang er maar geen verkiezingen hoeven te komen. Liever een wet zonder meerderheid van stemmen er toch doorheen wurgen dan appelleren aan de kernbetekenis van het woord democratie.

taxhond | 21-12-14 | 22:37

-weggejorist-

Hyronimo | 21-12-14 | 22:34

Jullie hadden me bijna, tot het stukje over Thom de Graai en het monster van Menzis. Hoax! ;)

Hyronimo | 21-12-14 | 22:34

Lucky idiot dude | 21-12-14 | 21:06
Hoezo Pechtold niet geloven? Tot nu toe krijgt hij een hoop voor elkaar wat hij van tevoren riep. En hij zit niet eens in het kabinet. Kan Rutte nog wat van leren, doen wat je zegt.

kicktherabbit | 21-12-14 | 22:32

Geef arrogander nou geen podium, het is al erg genoeg met zijn arrogantie.

SmegmaSmeer | 21-12-14 | 22:28

@Stocktrader | 21-12-14 | 21:09

Peggold zou van de D een 6 moeten maken.

Knoopsgat | 21-12-14 | 22:28

D66 wil net als de meeste partijen 'moderniseren' wat neerkomt op minder rechten, minder zorg, en meer belasting. Dat noemen ze tegenwoordig progressief.

Ron_Paul | 21-12-14 | 22:24

En daarom beste Alexander... Heb ik mijn lidmaatschap opgezegd van D66. Toon de moed zoals je het schrijft...

HetRodeGevaarLoert | 21-12-14 | 22:24

@ bijna_raak | 21-12-14 | 22:04
Maar satire en zelfspot niet.

Lewis | 21-12-14 | 22:18

@Normpje | 21-12-14 | 21:57
"Wakker liggen van?"

Flightless bird | 21-12-14 | 22:16

Ach ach ach, kereltje Pechtold.

Hij had de kans om ervoor te zorgen dat de wet niet mbv de AMvB doorgedrukt zou worden. Maar zijn partij stemde tegen, net zoals VVD, PvdA, CU, SGP.
www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail...

EigenVolkEerst | 21-12-14 | 22:16

Die malloot van een Rutte is nog beter in het uitvoeren van D66 beleid dan Pechtold zelf. Pechtold zit ondertussen op zijn lui gat en roept wat mooie zinnen in een microfoon. En de VVD en de PvdA gaan door het putje. Ha ha ha ha

denoorman | 21-12-14 | 22:15

Welkom Alexander.
Na Bilderberg ook toegetreden tot dit sinistere genootschap.
Helemaal jou!

wakkere_nederlander | 21-12-14 | 22:14

Ruggengraat of ruggegraat? Beiden ontbreken. Ga toch fietsen stelen joh.
.
Iedereen is bang voor Greet en probeert met man en macht deze onwelriekend boevenbende in het zadel te houden.
.
Dit maakt je dus net zo verantwoordelijk voor alle ondemocratische acties welke deze over datum zijnde plucheplakkers.
.
Democraten 66. No way. Draaikonten 66. Waarvan akte amice.

Abu Shabu Shabu | 21-12-14 | 22:12

@Ni fallor | 21-12-14 | 22:08
Gelukkig is Arrogander geen MP. Nu ervoor zorgen dat hij dat ook nooit wordt.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 22:11

@eerstneukendanpraten | 21-12-14 | 21:58
Dat was jarenlang de gewoonte in Drinkgelag66 om drankorgel Van Mierlo Hafmo te noemen, naar zijn voorletters H.A.F.M.O. Dus dat klopt weer wel. Mafho was een betere bijnaam geweest, trouwens.

Els Borst. Nee, die moord wordt nooit opgelost. Het interesseert Peggold en zijn makkers namelijk geen ene flikker. Wel massaal aangifte doen tegen Wilders, maar een aangifte wegens moord is dan weer teveel moeite.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 22:09

Burgers die nu voor D66 kiezen zijn strategisch bezig. Daar kun je op de Kerstborrel en bij de buren mee aankomen. Tikkie progressief, quasi-intellectueel en geen echt onderdeel van de huidige slechte regering. Dus goedvolk. Zij weten ook wel dat 80% van de bevolking de huidige regering niet lust. Maar alles beter dan een keuze voor het plebs van de PVV, in hun ogen. Met de voorkeur voor D66 krijg je als - slecht geinformeerde- student eerder een kittig GL meisje in je bed, of een promotie bij de juridische afdeling van de Gemeente. Pure tactiek en overleving. Can you blame them? Yes, you can.

Piet Karbiet | 21-12-14 | 22:09

Mijn docher vroeg laatst 'wie is dat?' Ik heb haar verteld dat hij met heel nederland hetzelfde doet als wat marokkaantjes in het zwembad bij haar probeerden. Zodra je omkijkt hebben ze hun handen op hun rug, maar je voelde toch echt iets tegen je badpak duwen.

vaas klaak | 21-12-14 | 22:09

Geenstijl - Pechtold.

Doet denken aan: Opinio - Balkenende.

Zie: vorige.nrc.nl/article1874027.ece . Zal het kereltje ook naar de rechter stappen?

Ni fallor | 21-12-14 | 22:08

Dit is niet van A. Pechtold. Misschien van Hölzenbaum, maar bij "onderbuik" haak ik al af. Die heeft-ie niet

vanlinknaarrecht | 21-12-14 | 22:08

Tuurlijk is het het kereltje dat staat er toch, en zou GS ooit iets bezijden de waarheid roepen? Liegen laten we over aan onze politici.

bijna_raak | 21-12-14 | 22:04

Rutte volksverlakker.
PecholdT volksverader.

Flightless bird | 21-12-14 | 22:04

Leuk. Pechtold trolt reaguurders of redactie trolt reaguurders. Ben benieuwd.

De Koreaanse Slet | 21-12-14 | 22:03

Hulde voor GS. Opinio, een voormalig weekblad, is opgedoekt nadat een schrijfsel dat zogenaamd afkomstig was van de pen van Balkenende, voor diezelfde premier reden was om het plat geheel kapodt te procederen. Balkendinges was bereid hiervoor de staatsschuld te verdubbelen, wat niet hoefde omdat Opinio de handdoek zelf gelijk in de ring gooide. Toen heeft W. Bos de staatsschuld maar tot angstaanjagende hoogte vergroot door een of andere bankroete bank op te kopen voor veel te veel.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 22:03

Als Alexander een greintje ethiek in zich zou hebben zou hij als eerste gemeld hebben dat compagnon van Boxtel en vrind Thom op het torentje mee zaten te hoopsturen!

Einde van de Domheid | 21-12-14 | 22:01

Iedereen die dacht dat dit echt Pechtold was, ipv een Zwitsal een Kipnugget naast uw naam. Kunnen we in 2015 lachen om uw tegels, ipv te ergeren.
.
Heel even hoopte ik dat Pechtold de trekker over zou halen. Maar een motie van wantrouwen durfde hij niet. Wel wilde hij een eerlijk antwoord (en was hij moe en wilde naar bed). Een halve motie voor het slapen gaan.
.
Toen hij later de kans kreeg om een motie te steunen, geen motie van wantrouwen, maar een motie om simpelweg weg te blijven van ondemocratische truukjes als een amvb, sloeg hij weer niet toe. Ik krijg bij Pechtold het idee dat hij laf zit te pokeren: niet bluffen, niet all-in gaan, maar blijven zitten waar je zit met je weinige chips en net zolang folden en colluden tot je de finale tafel hebt bereikt. Die man had gouden kaarten in handen die avond. En besloot hiermee Wilders te gaan interrumperen.
.
Pechtold dus een beetje een verliezer. In ieder geval geen winnaar. Betrouwbare coalitie-jaknikker of partij die staat voor haar kernwaarden en achterban en deze, waar nodig, inzet? Pechtold heeft reeds gegokt dat het eerste hem meer macht op zal leveren. Of hij kijkt niet zo ver meer in de toekomst en wil zijn politieke carriere zonder al te veel poespas afsluiten.
.
Mark Rutte geen groot verliezer, maar een enorm slecht debat gevoerd. Laatdunkend, afwijzend, denigrerend. Als hij al gelijk had dan heeft hij dat zeker niet uitgedragen. De politiek is zijn mantel, niet zijn leven. Die mantel kan hij afdoen en op een terras nog steeds van het leven genieten. Misschien wel de slimste politicus.

ernstige schade | 21-12-14 | 22:01

Sommige koppen wekken de lachtlust op, andere bezorgen mij een gigantische neiging er op te gaan meppen!

ugur | 21-12-14 | 22:00


Den Brabander | 21-12-14 | 21:45

Joris heeft nu eenmaal een hekel aan vervelio's.

eerstneukendanpraten | 21-12-14 | 22:00

Jeemig zeg, dit was schrijftijd voor politieke neuzelpartijen!

Einde van de Domheid | 21-12-14 | 21:59

Is Pechtold nu helemaal het mannetje of zo? Leuk hoor al die gespeelde verontwaardiging van meneer, maar ik krijg al braakneigingen als die het voor het zeggen gaat krijgen hier.

Z. Uurpruim | 21-12-14 | 21:59

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 21:55

Precies en dan "God zelf" Hans van Mierlo HAFMO noemen. Is de moord op Els Borst al opgelost trouwens?

eerstneukendanpraten | 21-12-14 | 21:58

Wat is dit? 'In slaap vallen met Alexander'?

Normpje | 21-12-14 | 21:57

En trouwens, hij is leuk.

54321 | 21-12-14 | 21:56

@KoninginWildemina* | 21-12-14 | 21:19
De benamingen *Thom de Graai* en het *Monster van Menzis* zou Peggold echt nooit gebruiken voor zijn collega-potverteerders.

Lewis Lewinsky | 21-12-14 | 21:55

Eurofielen. Porren met een stok en als het beweegt afmaken met vuur.

Vageling | 21-12-14 | 21:53

-weggejorist-

Toetsiemonster | 21-12-14 | 21:51

Gewaagd om hier te column te posten op eurofiel.nl:)

analcharist | 21-12-14 | 21:51

Tja, dat zorgvuldig proces waar Rutte lak aan heeft past ook prima bij Pechtold! Hierbij denk ik aan de EU!

Lexus01 | 21-12-14 | 21:51

Nu is die Pechtold wel als een heel leven vol witregels bij elkaar natuurlijk.

Jackanders | 21-12-14 | 21:50

De politici hebben groot gelijk. Weg met vrije keuze. Je hoort gewoon je belasting te betalen en van wat over blijft je zorgpremie. Daarbij de juiste keuze volgend van artsen die door de verzekering zo goedkoop mogelijk voor u zijn uitgestippeld. Vrije keuze? Bah. Jakkes. We zijn hier geen democratie hoor.

Patatter | 21-12-14 | 21:50

Joh die alinea over hoe hij het verschil kon maken. Echt na in het torentje te zijn geweest, nog even voor rutte opnam en beloond werd met een knipoog.

Vageling | 21-12-14 | 21:49

@Den Brabander | 21-12-14 | 21:45
check huisregels, onder het kopje: Capslock...

King of controversy | 21-12-14 | 21:48

@ Den Brabander | 21-12-14 | 21:45
Nou nou, één tegel van de tachtig, dat valt toch wel mee?

Lewis | 21-12-14 | 21:46

Ik gok op Pritt. Heel misschien Van Rossem.

54321 | 21-12-14 | 21:45

Ook mooi he, je wijst een paar reaguurders op hun fouten en je teksten worden weggejorist. Wist niet dat ze zo kleinzerig zijn hier..

Den Brabander | 21-12-14 | 21:45

duitse herder | 21-12-14 | 21:43
Lees eens goed alstjeblieft. Denk je écht dat dit echt is?

Den Brabander | 21-12-14 | 21:44

@ Piet Karbiet | 21-12-14 | 21:41
Doei doei.

Lewis | 21-12-14 | 21:43

Pechtold heeft opeens de vrije pers nodig... waarom ?

duitse herder | 21-12-14 | 21:43

D666, Man wat een krampachtige manier om je huid te redden van alles wat D666 met behulp, en in samenwerking met Markus Samsomus al gesloopt heeft.

Naorijn | 21-12-14 | 21:43

-weggejorist-

Piet Karbiet | 21-12-14 | 21:41

@Lewis | 21-12-14 | 21:28
Wel geinig van GS om de reaguurder bewust op het verkeerde been te zetten, want zonder het stukje gelezen te hebben ben je wel geneigd te denken dat 'het kereltje' dit zou hebben geschreven, met nadruk op GENEIGD.
Haal je vervolgens direct iedereen op de draad er uit die zonder het te hebben gelezen schuimbekkend woest op hun keyboard beginnen hele epistels te rammen en op 'post' drukken dan wel voor wie begrijpend lezen te moeilijk is; of te wel te dom zijn om uit hun ogen te kijken.
www.youtube.com/watch?v=fvFqiU_Zd0U

GeinPonempie | 21-12-14 | 21:41

Rinze | 21-12-14 | 21:36
In een vlek moet je niet wrijven.

Igor Putkin | 21-12-14 | 21:39

Geert,zeg hier wat van. Want ik weet dat je dit leest, Geert, want jij leest alles, Geert. Want het is toch een schande, Geert, of niet soms? Fijne Kerst, Geert, ook voor je vrouw en je poes!

brutus68 | 21-12-14 | 21:39

Beste Heer Pechtold,

Vroeger dacht ik, Amerika is politiek gezien een rotte appel.
Nu denk ik, als ik mocht kiezen tussen de rotte Amerikaanse appel en het beschimmelde broodje Aap der politieke Nederlanden dan nog liever die rotte appel.
Nederland is zo snel, zo enorm afgegleden als land en als democratie dat ik me zelfs zorgen maak over de toekomst.
Ik dacht die ziekelijke verbondenheid tussen bedrijfsleven en politiek dat kan alleen in Amerika maar Nederland is even ziek met als klap op de vuurpijl het waterhoofd Europa.
Het enige Kritische Kamerlid uit de oppositie die ook echt oppositie voert is Pieter Omtzicht. De rest van de oppositie zit daar letterlijk als kamervulling, u inclusief. Dan heb je dus gefaald als politicus.

“One of the penalties of refusing to participate in politics is that you end up being governed by your inferiors.”
― Plato

Hoogachtend,

Het door u geminachte Pleps.

Dirk III | 21-12-14 | 21:39

geloof nooit dat dit van het miezerige mannetje zelf is.

jan-lul-de-behanger | 21-12-14 | 21:39

Pechtold zit prinsheerlijk al twee jaar achterover. Hij geniet vanuit zijn leunstoel van die domme ploeteraars van de PvdA en VVD die uiteindelijk D66 beleid uitvoeren omdat ze het nergens over eens zijn. De CU en de SGP steunen verder ook al het D66 beleid in het landsbelang!? en ze nemen hun verantwoordelijkheid.Zum Kotsen. Ondertussen blijft D66 het prima doen in de peilingen en zijn die dombo's van de VVD, maar vooral van de PvdA flink achteruit gekacheld. Is kereltje Pechtold echt zo slim of is de rest nou zo dom???

denoorman | 21-12-14 | 21:38

wat een m-metje zoal niet kan doen he ? @ Brabrander

Icar | 21-12-14 | 21:38

@ New Quacka | 21-12-14 | 21:35
Je hebt helemaal gelijk. Herinner je je dat filmpje van LuckyTV nog met Wilders die met Marokkaans accent tekeer ging tegen Rutte? Je wilt niet wéten hoeveel mensen op YouTube dachten dat dat echt was. Het was echt schokkkend.

Lewis | 21-12-14 | 21:37

Rinze | 21-12-14 | 21:36
Slechtste. Comeback. Ooit

Den Brabander | 21-12-14 | 21:37

LOL @ alle mensen die denken dat artikelen satire kunnen zijn maar reaguursels alleen onverhulde echte opvattingen kunnen laten zien.

Hoe dom moet je dan wel niet zijn? Ga je op een site als de speld ook kritiek geven op de mensen die het spelletje meespelen?

P.S. Als jullie echt mentaal gehandicapt zijn (waar toch wel een redelijke kans op is gezien jullie plempsels), zie dit dan als niet geschreven.

Rinze | 21-12-14 | 21:36

Den Brabander | 21-12-14 | 21:34
Geert bedoel je? ^^

New Quacka | 21-12-14 | 21:36

-weggejorist-
-edit hou sop met die witregels-

Piet Karbiet | 21-12-14 | 21:36

Na een week crisis is wel duidelijk geworden hoe het land denkt over vrije artsenkeuze. En dat viel best mee. Artsen en patienten bleken voor. Kiezers bleken voor, niet alleen bij de SP of PVV, maar ook bij de PvdA, zelfs bij de VVD, en zelfs de anders ronduit sociaal-darwinistische D66 kiezer wil er nog niet af. In het anders zo gevaarlijke NRC, stond, naast die column van Youp, een dodelijk opiniestuk van Sweder van Wijnbergen (niet echt een socialist); niets van de plannen van Schippers bleef overeind. Zelfs in de proeftuin van de georganiseerde armenpesterij, de VS, is ingezien dat een nog grotere macht van de zorgverzekeraars niets oplevert.
.
Duidelijk dus dat die 1 miljard (Schippers, Journalisten), of 200 miljoen (Ter Horst) of 0 euro (de rest) ergens anders mee verdiend moet worden. Het is een simpel verhaal lijkt het. Lijkt het.
.
De vrije artsenkeuze zal het uiteindelijk niet overleven want het land zit bestuurlijk op slot. De 'Constructieve 3' laten het vuile werk nu door VVD/PvdA opknappen, maar vinden nog steeds dat de vrije artsenkeuze mag worden ingeperkt. Dat zou geen ramp zijn, omdat die drie ´dissidenten´ volgende voorstellen nog steeds kunnen (en willen) tegenhouden. Maar helaas voor Nederland zijn er over paar maanden provinciale statenverkiezingen en iedereen weet dat een nieuwe Eerste Kamer niet uit de meest dwarse types zal bestaan.
Erger is dat Sybrand Haarsma Buma zich inmiddels in het debat heeft gemengd. Gezien de stemming in het land zou een redelijk mens verwachten dat hij op PvdA en SP is afgestapt om eens te praten over een goede verankering van de Vrije Artsenkeuze. De werkelijkheid blijkt cynischer. Ook het CDA blijkt bereid om in ruil voor enkele cosmetische aanpassingen Schippers tegemoet te komen. En daarmee is, net als wanneer het gaat om Europa, immigratie of de austerity-discussie, het spel uit.
.
Want het is het Haagse misdadige midden dat ook na volgende Tweede Kamerverkiezingen weer de dienst zal uitmaken. De enige partijen die werkelijk andere standpunten hebben zijn PVV, SP en PvdD (en ander garnituur)en ik zie niet hoe die elkaar moeten vinden. Vooral Wilders lijkt gewoon geen behoorlijk en redelijk alternatief te willen worden. Zonde. Want de toekomst ziet er somber uit.

waskuip-admiraal | 21-12-14 | 21:35

Zolang er meer managers zijn in de zorg als verpleegkundigen neem ik geen een van de traditionele partijen meer serieus.

vicecity1 | 21-12-14 | 21:35

New Quacka | 21-12-14 | 21:30
Hij zou het zó gezegd kunnen hebben. En hij zal bij Eva zo ongeveer gaan zeggen wat hier al gezegd is.

Schoorsteenveger | 21-12-14 | 21:35

Den Brabander | 21-12-14 | 21:33
Het ergste is dat de lezers van geenstijl nog best geinteresseerd zijn in de politiek. Hoe denk je dat ehh henk en ingrid de politiek benaderen? Die geloven pas echt alles.

New Quacka | 21-12-14 | 21:35

Icar | 21-12-14 | 21:34
Samson is de hond van Gert.. ga eerst maar eens leren hoe je de naam van politiek leider schrijft voor je onzin loopt te verkopen

Den Brabander | 21-12-14 | 21:34

@Lewis | 21-12-14 | 21:28
Naïef of goedgelovig. Dat vraag ik me dan af. Vond het weer fijn een tegeltje te plaatsen waarin ik Peggie duidelijk maak hoe ik over hem denk.

Vageling | 21-12-14 | 21:34

D66 en principes .. Voor gekozen burgemeester totdat De Graaf burgemeester kon worden.
Voor referenda totdat het over de EU gaat dan is het ineens een momentopname. Pechtold is overduidelijk de beste debater in de tweede kamer maar vertrouwen kan je die partij niet. D66,PVDA,CDA,VVD allemaal een pot nat . Ik stem dierenpoes Voor Europa tegen een ondemocratisch EU

vicecity1 | 21-12-14 | 21:34

Kereltje zou zo iets nooit kunnen schrijven.... Die legt de rookgordijnen minder subtiel en vele malen doorzichtiger... iig inzichtelijk voor inmiddels ca 70 % van NL.. Gladjakkers Rutte en Samson zijn hem al voorafgegaan in hun ondergang.... Moge de overige 30% van NL slaven nog wakker worden uit deze nachtmerrie...

Icar | 21-12-14 | 21:34

... d66 zit net als vvd/pvda niet op verkiezingen te wachten. Cda en pvv zijn niet echt de bloedgroeppartijen waar onze Wageninger op zit te wachten.

Tee Of Cup | 21-12-14 | 21:33

Zo dom van mezelf dat ik niet eerst een nepaccount aangemaakt heb onder de naam Alexander Pechtold. Dan had deze discussie pas echt episch kunnen worden, mensen hier geloven schijnbaar ALLES

Den Brabander | 21-12-14 | 21:33

Schoorsteenveger | 21-12-14 | 21:31
TING TING TING weer een sukkel die er intrapt

Den Brabander | 21-12-14 | 21:32

mierus | 21-12-14 | 21:30
Het is *jouw, *gedoogpolitiek en nep..

Den Brabander | 21-12-14 | 21:31

"Een té fel verweer tegen de gekozen oplossing was voor D66 derhalve niet opportuun..."
Zwak, Pechtold, zwak. Haal die D maar van D66 af, want je bent geen democraat, net zo min als Rutte, Samsom en eenieder die deze gang van zaken accepteert.

Schoorsteenveger | 21-12-14 | 21:31

Eens kijken bij de verkiezingen hoe de gemiddelde Nederlander over jou achterkamertjes gedoog politiek denkt Mr.

mierus | 21-12-14 | 21:30

@ Den Brabander
Vroeger organiseerde Joris nog wel eens een flush-out-the-stormfronters-topic dag.

hopelijk is dit net zo iets, alleen dan voor de minder begaafden onder ons.

King of controversy | 21-12-14 | 21:30

Lol @ reaguurders die hier in zijn getrapt. Sukkels.
Maar ter verdediging moet ik wel zeggen dat Geenstijl erg zijn best heeft gedaan. Ik denk namelijk dat dit inderdaad ongeveer de gedachtegang is kereltje pechtold is.
Waarmee ik weer terug kom op de reaguurders: Hoe kunnen jullie dit stuk (wat jullie voor waar aannamen) nu verdedigen?

New Quacka | 21-12-14 | 21:30

@Den Brabander | 21-12-14 | 21:21
En dat uitgerekend jij er nou net op ingaat!

toetanchamon | 21-12-14 | 21:29

Alexandertje zit nu briesend van woede achter zijn laptopje in Wageningen dit lezen.

brutus68 | 21-12-14 | 21:29

Hou nou toch op.
Al die Farizeeers in het Haagse houden dit soort falende systemen in stand. Linksom of rechtsom...

Ga eens bewerkstelligen dat we naar een volledig preventatief zorgsysteem gaan ipv het vetmesten van wat boards die vrij weinig met medische wetenschap ophebben.

CumGranoSalis | 21-12-14 | 21:29

Hou nou toch op.
Al die Farizeeers in het Haagse houden dit soort falende systemen in stand. Linksom of rechtsom...

Ga eens bewerkstelligen dat we naar een volledig preventatief zorgsysteem gaan ipv het vetmesten van wat boards die vrij weinig met medische wetenschap ophebben.

CumGranoSalis | 21-12-14 | 21:29

Leuk geschreven Pritt. Na het lezen van de alt tag twijfelde ik toch even.

SODEP | 21-12-14 | 21:29

Stocktrader | 21-12-14 | 21:28
Pijnlijk? Het zou strafbaar moeten zijn! Echt hoor, dit is wat er mis is met het politieke debat online anno 2014. Mensen lezen maar half en gaan met de turbo aan eroverheen. ZO ongelofelijk droevig. En wel allemaal lekker Wilders of Roemer stemmen..

Den Brabander | 21-12-14 | 21:29

@ Stocktrader | 21-12-14 | 21:28
En het zijn er nogal wat...

Lewis | 21-12-14 | 21:28

HebpermabanvanPvdA | 21-12-14 | 21:26
Die permaban begrijp ik wel.

Igor Putkin | 21-12-14 | 21:28

100% zeker dat dit niet A. Pechtold is. Hoe kan je nu zo onvoorstelbaar dom zijn om dat te geloven. Alleen al de laatste zin: " En ook al zullen de mensen in het land de regels wel nooit begrijpen, zo is het spel en zo wordt het gespeeld."
Zou hij nooit schrijven natuurlijk, laat staan dat hij op GS gaat bloggen.

Bernard Couperus | 21-12-14 | 21:28

Mensen die denken dat dit echt is... pijnlijk :-)

Rest In Privacy | 21-12-14 | 21:28

Laffe drol

TheNox | 21-12-14 | 21:27

Beste alexander
ik begrijp dat gd66 voor de wet is. Immers hij is geschreven voor de succesvolle grachtengordel dieren die op uw stemmen.

Zelf ben ik financieel echt onafhankelijk maar deze wet zorgt voor een tweedeling in de mij. Mensen die een lager inkomen hebben en dus aangewezen op een arts naar keuze van de zorgverzekeraar. Deze mensen worden gewoon eerder opgegeven.

daarbij wil ik graag weten hoe het ziet met wet op de privacy als er een door de verzekeraar betaalde arts de gegevens invoert.

ik kan het betalen maar ik kijk even naar de medemens die het niet kan betalen.

dolffie | 21-12-14 | 21:27

GeenStijl, geef 's wat geld uit aan een fatsoenlijke HTML ipv aan redactiebrunches in Hotel American?

dedeurs | 21-12-14 | 21:27

-weggejorist-

Den Brabander | 21-12-14 | 21:27

Meneer pechtold, waarom staat er in uw betoog helemaal niets over wat de reaguurders hier in diverse draden zeggen? Tellen wij reaguurders van GeenStijl niet mee in uw politiek?

HebpermabanvanPvdA | 21-12-14 | 21:26

"Dit kon niet. Dit gaat te ver. Dit was mijn kans."
Hoax!

de visser | 21-12-14 | 21:26

Alsof Pechthold dit schreef. Mooi praten kan hij wel. Maar zoals we allen weten vullen praatjes geen gaatjes. Meneer Peggie nog een natte droom gehad vanwege dat knipoogje van Markie? En nu hierkomen enge muppet dat u bent! Grijp ik u even in het nekvelletje. Bah.

Vageling | 21-12-14 | 21:26

@ GeinPonempie | 21-12-14 | 21:23
Terwijl ik het tikte had Den Brabander zelf zijn reactie al klaar.

Lewis | 21-12-14 | 21:26

--het slechte huwelijk tussen Rutte en Samsom--
Ze zijn stiekem getrouwd? Ik had al zo'n vermoeden! Waar vond het plaats? In het boerderijtje van Imca Marina of werd de plechtigheid door Onno Hoes voltrokken, met zijn toyboys als bruidsjonkers?

dedeurs | 21-12-14 | 21:25

D66 die alleen maar stijgt omdat ze zelf niet hoeven te draaien op het pluche van vak K.

jip_86 | 21-12-14 | 21:24

@Lewis | 21-12-14 | 21:21
Open deurtje!

GeinPonempie | 21-12-14 | 21:23

Ik ben even popcorn en bier halen om te kijken hoeveel Reaguurders voor eens en altijd bewijzen dat zij nooit of te nimmer serieus genomen dienen te worden.

Zo terug..

Den Brabander | 21-12-14 | 21:23

Hihi!

Jammer van de Edit. Het origineel leek nog van Kereltje te kunnen komen maar na de Edit was 't wel héél duidelijk.

Willianus Wortelus | 21-12-14 | 21:23

Moraal van het verhaal: Pechtold is blij dat hij zijn verderfelijke onderbuik genegeerd heeft...

JB86 | 21-12-14 | 21:22

Ok, ik ga een lijstje bijhouden van wie zijn stemrecht hier ontnomen zou moeten worden. Met stip op 1: Rinze!
Rinze | 21-12-14 | 21:21

Den Brabander | 21-12-14 | 21:22

toetanchamon | 21-12-14 | 21:19
Man lees toch eens goed. Alsof dit ook maar in de buurt komt van wat Pechtold zou roepen. Maar ik daag je uit: vraag het hem op twitter en maak jezelf daar ook nog even belachelijk.

Den Brabander | 21-12-14 | 21:21

Deze man is gevaarlijk, want hij gelooft in alles wat hij zegt.

HoogToontje | 21-12-14 | 21:21

Pechtold, bedankt dat u weer eens heel duidelijk maakt waarom niemand op D66 moet stemmen, plucheplakken is voor u belangrijker dan de bevolking of de grondwet. Ik mag hopen dat de duurbetaalde commissariaatjes voor na uw politieke loopbaan, die u ongetwijfeld met uw acties van afgelopen dagen verdiend hebt, het in de vernieling helpen van de democratie waard zijn.

Rinze | 21-12-14 | 21:21

@ KoninginWildemina* | 21-12-14 | 21:19
Wat de Brabo zegt.
Natuurlijk is dit niet van hem.

Lewis | 21-12-14 | 21:21

KoninginWildemina* | 21-12-14 | 21:19
Leren lezen, dat heb ik onderbouwd. En als je daar nog aan twijfelt dan zou je stemrecht ontnomen moeten worden.. oh oh oh, en dan ook nog op mij reageren met 'onderbouw dan onderbouw dan'. Hoe DOM kun je zijn??

Den Brabander | 21-12-14 | 21:20

Je maakt mij niet wijs dat GS dit plaatst omdat het een goed stuk is. Wat zou d66 hiervoor hebben neergelegd?

toetanchamon | 21-12-14 | 21:19

@Den Brabander | 21-12-14 | 21:15
"Reaguurders zijn zo ongelofelijk dom. Alsof dit echt is. Denk toch eens na voor je wat schrijft man, stel nitwits.."
____________

Pechtold heeft dit niet geschreven volgens jou? Onderbouw dit eens?
Ik geloof wel degelijk dat die griezel hiertoe in staat is.

KoninginWildemina* | 21-12-14 | 21:19

Haha! Leuke grap Van Rossum, Johnny Quid, of wie op de burelen van GS dit in elkaar geflanst heeft.
Maar ik ga vanavond dus echt niet naar die gruwelshow van Jinek kijken.

GeinPonempie | 21-12-14 | 21:18

Echt, 80 procent van de comments hierboven gaat ervan uit dat dit echt is. Alsof de echte Pechtold Thom de Graaf zo af zou kraken, of zo zou schrijven over het electoraat, of over het kabinet, of over zijn eigen inzet.. maar DANK jullie bewijzen hier weer over het politieke gevoel van een natte pepernoot te beschikken. Man man man.

Den Brabander | 21-12-14 | 21:17

Ik neem weddenschappen aan of GS morgen gedagvaard wordt om de werkelijke naam van deze scribent bekend te maken. Meedoen? Maak uw inzet over naar giro 666 onder vermelding van ALEXISDEBESTE.

Pierre Tombal | 21-12-14 | 21:16

Hmm, de identiteitscrisis van Dion Graus neemt steeds ernstiger vormen aan...

King of controversy | 21-12-14 | 21:15

Reaguurders zijn zo ongelofelijk dom. Alsof dit echt is. Denk toch eens na voor je wat schrijft man, stel nitwits..

Den Brabander | 21-12-14 | 21:15

Hulde Pechtold voor dit plempsel. Nu nog een wat meer uitgesproken stellingname tegen de Islam (ja heus, 't is nodig!!!) en u hebt deze ex-D'66'er weer terug in het hok;].

Coyote | 21-12-14 | 21:15

Prima stukje van Pechtold. Meer van dit soort stukken met echte inhoud zijn altijd welkom.

RepubliekBanana | 21-12-14 | 21:15

Op een dag worden we wakker en zien dat de derde 6 ook bij de duivel66 staat te pronken.
Wat een onvoorstelbaar hypocriet en schandelijk volk.

gebrokenvleugel | 21-12-14 | 21:14

Dus wat brussels dildo wil is deze regering laten zitten omdat het volk meer PVV wil, en hij niet.
Weer een voorbeeld van democratie leugenaar !@

Hoe zit het ook al weer met gekozen burgermeesters ??

Winston1 | 21-12-14 | 21:13

hoe je het draait of keert: het regime = VVD + PvdA + CDA +D66 + CU +GL, ze willen allemaal meer overheid, nog meer belastingen en nog heel veel meer EU. Kortom ze streven allemaal naar de ideale socialistische heilstaat Noord-Korea. Hoe kan D66 dan ooit tegen dit kabinet zijn als dit precies dezelfde zaken invoert die ons dichter bij dat ideale Noord-Korea brengen waar ook D66 voor is ?

wlodek | 21-12-14 | 21:12

Na de eerste twee zinnen meteen naar beneden gescrolled om te kijken of GeenStijl soms gehacked was. En jawel! Brr.
Wat een griezel is die Pechtold.

KoninginWildemina* | 21-12-14 | 21:12

Goed politicus, man met inhoud, dossierkennis en een uitmuntend debater.
Ik snap de kinnesinne hier wel.

Igor Putkin | 21-12-14 | 21:11

Pechtold vertelt bij deze dat hij het uitkleden van de zorg steunt.
Pas als d66 met een wet komt dat ziektekostenverzekeraars verbiedt reclame te maken, zetten ze een goede stap in mijn ogen. Dan was deze 1 miljard ruimschoots terug verdiend. Wat zeg ik? Wel meer dan dat!

Derechtselutser | 21-12-14 | 21:10

misschien kan je de volgende keer schrijven over wat je precies op de bilderbergconferentie deed, pechtold. lijkt me veel interessanter..

LiamP | 21-12-14 | 21:09

Peggold zou de D uit D66 moeten halen, EU + Constructie rondom zorgwet zijn een democraat onwaardig!

Waar kan ik hardwerkende burger tegenwoordig nog op stemmen?
D66 - Windvaan
PVV - Te radicaal
VVD - Niet betrouwbaar

Rest In Privacy | 21-12-14 | 21:09

Het bewijs dat Wilders weer gelijk had toen hij Pechtold een miezerig mannetje noemde.

deraderendraaien | 21-12-14 | 21:09

ah... een stijlloze promotie

Ko.Nein | 21-12-14 | 21:08

Pechtold ruikt de laatste tijd aan macht. Hij gedoogd, speelt soms enige verontwaardiging, maar gaat uiteindelijk via omwegen altijd akkoord. Hij laat de buitenwereld in het ongewisse. Echt stelling nemen doet hij niet. Hij laat de coalitie de kooltjes uit het vuur halen.
Hoe was het ook al weer? Als 2 honden vechten om een been, gaat een derde ermee heen. Ik hoop dat de kiezers dit op tijd door hebben.

Europa nee | 21-12-14 | 21:08

Serieus!? Dit is echt geschreven door 'het' kereltje. Het lijkt wel alsof tegenwoordig elke flapdrol hier op GS maar zijn stukjes kan plempen.
ps.
Ongezien de tyfus voor D66!

GeinPonempie | 21-12-14 | 21:07

Ha ha, sterk, benieuwd wie de ghostwriter is.
Hoop dat GS vanaf nu eindelijk structureel op D66 gaat richten. De PvdA is nu toch op sterven na dood, dat begint een beetje overkill te worden.

Lewis | 21-12-14 | 21:06

Meer van dit aub.

troje1 | 21-12-14 | 21:06

En inderdaad, er is (hoop ik) toch werkelijk niemand meer hier die gelooft wat deze man predikt?

Lucky idiot dude | 21-12-14 | 21:06

Kereltje Pechtold nu exclusief op De Dagelijkse GeenStijl. Top! Eindelijk een collumnist van formaat en EU deugedelijkheid.

De Reaguurder | 21-12-14 | 21:05

Krijg nou wat, Kereltje op de geenstijl?

Lucky idiot dude | 21-12-14 | 21:05

Landverraad66, laat me niet lachen zeg. Hij zou zijn moeder nog verkopen als hij er een leuk baantje in Brussel aan over zou houden...

eerstneukendanpraten | 21-12-14 | 21:04

Tenzij je de stekker uit dit kabinet trekt is alles wat je hierboven zegt flauwe kul en een drol op de voordeurmat van de werkende NL'er...

Tommygunner | 21-12-14 | 21:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken