Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vijftigplusser verbreekt wereldrecord solliciteren

manaanhetwerk.gifWerkzoekend + vijftigplusser = hopeloze missie. Eigenlijk is zelfs de kans op de jackpot van de Staatsloterij nog groter. Werkzoekende vijftigplussers zijn enkel goed voor de zogenoemde 'werkervaringsplaatsen' - geëxploiteerde gratis arbeid. Arno Verhoeven (54) uit Roosendaal zit sinds drie jaar in de mallemolen van het UWV. Zou er een wereldrecord bestaan voor aantal mislukte sollicitaties, dan zou hij een serieuze kans maken op een topnotering. Hij verstuurde tot nu toe exact 971 brieven met als trieste resultaat slechts 4 uitnodigingen. Leeftijdsdiscriminatie, stelt Verhoeven in BN DeStem. "Toen ik een paar jaar geleden voor het eerst iemand van het UWV sprak, was het eerste wat die man zei: 'Oh, over de 50? Dan staat u al met 1-0 achter'." Verhoeven (mavo, mts bouwkunde, aannemersdiploma) is boos op het systeem. "Van het UWV heb ik zelf, in al die jaren, een vacature aangereikt gekregen, ééntje! Daarna nooit meer iets van gehoord of gezien. Je bent een nummer. Alles wordt digitaal afgehandeld. Heb je dertig jaar voor de BV Nederland gewerkt en kun je barsten. Het geld gaat naar de verkeerde mensen." Desondanks gaat hij doorrr. Nog dertien jaar tot zijn pensioen als het moet. Iron Arno is namelijk een keiharde: gedreven, vasthoudend, ervaren en uit het juiste hout gesneden. Hallo bouwbedrijven in de regio 4705. Zitten jullie te slapen ofzo?!

Reaguursels

Inloggen

Respect.

Maar als je verder niet veel te doen hebt daags is het een kleine moeite om die 8 brieven per week te sturen.

Voor hetzelfde geld lukt het namelijk wel.

TheStef | 22-12-14 | 08:42

Hans108 | 21-12-14 | 22:43

[Flitspool modus: on]
Wat denk je wel? Gratis geld? moet je maar gaan werken!

en

Jammer voor jou. Had je maar als pool geboren moeten worden.
[Flitspool modus: off]

O.k. Nu ff serieus. Hopelijk no offense taken. Bovenstaand is even ter duiding, zeg maar.

gaffelbaard | 22-12-14 | 01:47

Denk dat ik het record ga verbreken, nu na 1,5 jaar ruim 600 sollicitaties weggedaan!!
Vanwege mijn leeftijd hoefde ik maar 1 sollicitatie per 4 weken in te sturen.
Resultaat 0,0
Medewerking UWV 0,0
Boete van het UWV vanwege een "procedurefout" €150,00
frustratie over het UWV 100% !!!!
Je bent als 50 plusser inderdaad uitgerangeerd en dat na ruim 40 jaar dag en nacht werken.............

Hans108 | 21-12-14 | 22:43

Eduardo- | 21-12-14 | 09:09
Thnx voor de tip.

gaffelbaard | 21-12-14 | 20:46

FlitsPool | 21-12-14 | 10:35

Haatbaard?
Je moet je eigen tegel nog eens een keer lezen. :p
Haatpool.

gaffelbaard | 21-12-14 | 20:39

Nog even en er werkt bijna niemand meer in de bouw! De 3D huizenprinters komen er aan jongens. Ga maar alvast een ander vak kiezen op school nu je nog kan.
www.nu.nl/gadgets/3677336/grote-3d-pri...

Frikandel_met_mayo | 21-12-14 | 16:57

Was het een half jaar geleden zat om 2½ uur per dag in de auto te zitten en ben gaan "rondschrijven" ; 4 open sollicitaties, twee uitnodigingen, en werk nu kwartiertje van huis. Ben van 1959, en dus 55 jaar.
Het kan dus wel....................

window of my eyes | 21-12-14 | 16:12

"
Eerlijk is eerlijk, als ik een eigen bedrijf zou hebben, zou ik ook liever frisse, jonge, fitte en goedkopere mensen in dienst nemen dan een man van 54 jaar.
Martin Bosma | 20-12-14 | 15:22
"
Jonge, frisse mensen.. Mijn ervaring:
Jong klopt. De realiteit: denken dat ze alles kunnen, maar kunnen geen normale Nederlandse zin schrijven, maandag nog aan het bijkomen van het weekend, vaak ziek met vage klachten, sportblessures, arrogant, geen idee hoe ze een klant fatsoenlijk te woord moeten staan. Gaan 6 maanden met zwangerschapsverlof, nemen zorgverlof, pappadag. Als je ze dan een beetje hebt ingewerkt (reken 6-12 mnd) en manieren geleerd gaan ze weer weg vanwege omdat ze ergens anders 30 euro meer krijgen. Het hele circus begint dan opnieuw.
Kortom, jonge medewerkers lijken leuk maar het is een beetje een Sylvie Meis-verhaal.
Ziet er goed uit maar verder kun je er niks mee....

gatij | 21-12-14 | 15:14

Dat in de bouw weinig werk te vinden is (en ook nooit meer zal zijn) kan toch niet verrassend zijn? Omscholen die handel!

En ja, onze op loonverbanden gebaseerde economie krimpt mensen! Dat betekent dat je als je in loondienst wilt werken wellicht tegen een dalende looncurve aankijkt de komende decennia ja. Ga in een andere vorm werken, daar zit de economische groei.

F#ckingAwesome | 21-12-14 | 12:29

@Super Grover | 20-12-14 | 17:00
Juist die! Een gotspe is het!

Terpetijnzeikert | 21-12-14 | 11:38

seasicksteve | 20-12-14 | 21:50
UWV-ers zijn pure robots. Als daar weer normale mensen komen te werken, pas dan zal er iets veranderen.

ZZP-er | 21-12-14 | 11:02

gaffelbaard | 21-12-14 | 00:45
Haatbaard! En dan mij van discriminatie betichten. Jij bent er zo een die denkt dat de overheid eeuwig graties geld moet verstrekken voor de "echte Nederlanders". Zo werkt het niet; je moet je best doen en wat kunnen voor een goed inkomen. Trouwens, geen "menswaardig" bestaan, in Nederland?! Je lijkt wel zo'n negerrapper, met z'n "struggles" in een Alphense vinexwijk. Whahaha.

FlitsPool | 21-12-14 | 10:35

Kan GS geen simpele baanaanbod / baanzoek website opzetten? Zonder bullshit UWV en "recruiters".

Eduardo- | 21-12-14 | 09:12

Bernard Couperus | 20-12-14 | 22:03
Je kan zo bij Coolblue aan de slag. Daar zoekt men HBO / WO niveau klantenservice. Wel voor minimumloon. Succes!

Eduardo- | 21-12-14 | 09:09

Kaas de Vies | 20-12-14 | 15:20
Exact wat je zegt Kaas. Ik ben makkelijk te controleren, want Nederlander van geboorte. Ik moet elke 3 maanden bij UWV op controle komen en alles wat ik gedaan heb wordt doorgespit. Dan nog het verwijt dat werkgevers staan te springen om oude lullen zoals ik, en dat ik DUS niet genoeg moeite doe. Ik solliciteer per e-mail of via de website van bedrijven. Mijn motivatiebrief en CV zijn door UWV nagekeken en "perfect" bevonden. Ik krijg op bijna alle sollicitaties beleefde en uitgebreide afwijzingen. De werkelijke reden wordt nooit genoemd, want leeftijdsdiscriminatie is verboden. Niet blij met UWV, maar vooral niet blij met werkgevers die uitsluitend jonge, dynamische carrièretijgers zoeken.

Nivelleermarionet | 21-12-14 | 07:50

koekje erbij? | 20-12-14 | 18:43

Bedoel je dat geld moest betalen om te kunnen werken? He??? Wat ik heb geleerd dat geld moeten betalen om te kunnen werken in strijd is met het arbeidsrecht. Dus.. Leg uit! Hoe zit dat dan in elkaar?

gaffelbaard | 21-12-14 | 00:52

FlitsPool | 20-12-14 | 21:36
Pool, hou je muil met je vooroordelen.
Er zijn er die helemaal geen uitkering hebben omdat ze bijvoorbeeld samenleven met een partner die wel een inkomen heeft, universitair geschoold zijn, graag werk willen maar ook geen werk krijgen. Ik ken ook genoeg jonge Nlers die net zijn afgestudeerd, geen uitkering krijgen omdat ze nog bij pa en ma wonen, en zich rot solliciteren maar ook niet worden aangenomen, want niet behorend tot een etnische minderheid (er zijn veel banen waarvoor geldt dat de werkgever subsidie krijgt als deze een allochtoon aanneemt, waardoor de allochtoon dus een goedkopere kracht is dan de hollandse blanke pit, ja!).
Dat GSreaguurders alleen maar uitkeringtrekkers zijn is echt onzin, een vooroordeel en getuigt van je discriminatoir karakter. En daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan, aan mensen die discrimineren.
Mensen als jij, voor de werkgevers goedkoop werkvolk dus, zijn er de reden van dat veel autochtone NLers geen werk kunnen krijgen. Door allerlei polenconstructies en subsidiemaatregeltjes die voor werkgevers tot gevolg zijn dat allochtonen goedkope(re) arbeidskrachten zijn, maken autochtone NLers geen of nauwelijks kans meer om aan een baan te komen.
DAAROM hebben veel NLers een hekel aan jullie Polen. En andere oostblokkers. En eigenlijk ook aan alle andere allochtonen.
Daarom hoor je steeds vaker de kreet 'eigen volk eerst'. Daarom krijgt iemand als Wilders en het hele rechts-politieke vlak steeds meer aanhang.
Dat heeft niks te maken met discriminatie, maar alles met de wens ook een menswaardig bestaan op te kunnen bouwen door te werken. Een wens die autochtone NLers door massa-immigratie, zoals bijv. tgv die van de Polen, ze is ontnomen.
Dus doe al die autochtone NLers alsjeblieft een plezier, en ga terug naar Polen met je vooroordelen!

gaffelbaard | 21-12-14 | 00:45

Klagen op het systeem helpt niet hoor, kaaskoppen ten voeten uit! Een volk zonder ruggengraat en 'balls'! Het kleine België waar jullie grappen over maken heeft meer 'balls' en ruggengraat! Houd op met klagen en ga met miljoenen de straat, als je durft! Ongelooflijk, wat een laf volk! Dagelijks verdrinken in een klaagzang pfff.

The Major | 21-12-14 | 00:43

Hij moet eens een paar sollicitaties richting Polen de deur uit doen. Daar moeten toch tekorten zijn op de arbeidsmarkt en vooral wat betreft bouwvakkers die zijn daar volgens mij helemaal niet meer te krijgen.

tinus stittelaar | 21-12-14 | 00:17

Bij mijn vorige werkgever ging het niet zo goed. En dat was voor het faillissement mij al verteld. Dus ik kreeg het advies van mijn werkgever om een andere opleiding/werk te gaan zoeken. Dit heb ik ook gelijk gedaan. Ik koos voor het eerste. Omdat het rustig was bij de firma kon ik dit prima samen combineren. Maar het bedrijf ging eerder failliet dan gedacht. Maar ik was tussendoor al met de nieuwe opleiding begonnen. Uiteraard netjes ingeschreven dat ik werkzoekende was. Kreeg ik bij het UWV te horen dat ik maar gelijk met mijn opleiding moest stoppen. Omdat ik beschikbaar moest zijn voor oproepen en eventuele sollicitatie gesprekken. Denk je dat je goed bezig bent moet je maar thuis gaan zitten. Maar ik ben gewoon doorgegaan met mijn opleiding en dat was maar goed ook. Na het afronden van de opleiding had ik binnen een maand werk weer. En na bijna 5 jaar werk ik nog steeds bij dat bedrijf.

simpel_vruchtje | 20-12-14 | 23:50

Bernard Couperus | 20-12-14 | 22:03

Niet waar bernard. Ik ben omstreeks 35 en heb 300 keer gesoliciteerd & met een mts/hts/master en nog steeds geen werk. Het maakte mij niet uit om als vuilnisman voor minimum te gaan werken om de huur te betalen maar de betreffence recruiter maakt dat dus wel uit. Die gaat pertinent niet iemand met een master als vuilnisman laten werken maar met iets anders komt ze ook niet op te proppen.
Mensen roepen vaak maar wat, ik weet zeker dat die gast met 1000 brieven het geen moer kon schelen hoeveel ze zouden betalen, als ze hem maar werk zouden geven.

analcharist | 20-12-14 | 22:52

Wat je vaak ziet, is dat veel wat oudere sollicitanten hun 'oude' salaris als maatstaf nemen. Vaak wordt met dit salaris geconcurreerd met jongere sollicitanten met een flink lagere salariseis. Als dan ook de kunde niet aansluit met de kennis, dan heb je als werkgever een makkelijke keus. Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat deze meneer gewoon simpelweg niet wordt uitgenodigd voor een gesprek. Blijkbaar denken veel werkgevers dat ze er toch niet uit gaan komen met het salaris, en dat is jammer.

Bernard Couperus | 20-12-14 | 22:03

Ik heb toen ik een WW uitkering kreeg, zelf in mijn aangevraagde vakantiedagen een cursus voor transportplanner gevolgd. Die duurde 14 dagen in totaal maar ik wilde weer aan het werk. De kosten van deze cursus heb ik zelf betaald in totaal €2000,- . Maar ik wordt nu nog steeds niet aangenomen omdat ik te weinig ervaring heb. Wil ik ervaring opdoen, dan moet ik stage lopen, maar nu komt het: dat mag niet van het UWV want je moet de hele dag beschikbaar zijn voor werkgevers. Wat er moet veranderen is hoe er omgegaan moet worden door het UWV met uitkeringsgerechtigden die van goede wil zijn. Want het enige wat het UWV doet is barricades opwerpen die ervoor zorgen dat werklozen gedemotiveerd raken.

seasicksteve | 20-12-14 | 21:50

Damn veel uitkeringstrekkers op GS...!

FlitsPool | 20-12-14 | 21:36

telelezer | 20-12-14 | 18:23: kijk, jij snapt hoe dat werkt. Daarom is een oude sok zo gek nog niet. En van een 'kale' kip kan men niet plukken.

sufkut | 20-12-14 | 20:29

ZZP-er | 20-12-14 | 19:43
Meer mensen als mijn baas dan, hè? Ik heb hem niet zelf aangenomen (wat uiteraard niet wil zeggen dat ik de gigantische voordelen niet kan zien die de nadelen ruim overstijgen).

wazakzegguh | 20-12-14 | 20:13

appeltjesgroeneweide | 20-12-14 | 19:55
Ja, ik ook.

ZZP-er | 20-12-14 | 19:56

ZZP-er | 20-12-14 | 19:52
---
Appel weet gewoon dingen.

appeltjesgroeneweide | 20-12-14 | 19:55

appeltjesgroeneweide | 20-12-14 | 19:46
Ai, werk jij soms bij het UWV?

ZZP-er | 20-12-14 | 19:52

Het UWV is GEEN uitzendbureau. Ze helpen je NIET aan werk. Wat ze wel doen is kijken of je terecht aanspraak maakt op ziektegeld.
Begrijp dat nou eens.
Ze hebben wel een reintegratietaak maar deze is door bezuinigingen al volledig uitgekleed.

appeltjesgroeneweide | 20-12-14 | 19:46

wazakzegguh | 20-12-14 | 19:41
Waren er maar meer mensen zoals jij.

ZZP-er | 20-12-14 | 19:43

Martin Bosma | 20-12-14 | 15:22
Als men altijd zo denkt, loopt men behoorlijk wat mis. Vorig jaar is hier een knakker aangenomen van bijna 58 jaar, zijn sollicitatiebrief was in perfect Nederlands, opgebouwd zoals men vroeger zelfs op de MULO nog leerde en nog belangrijker: zijn CV was indrukwekkend. Om kort te gaan: meneer is inderdaad relatief duur, maar heeft zijn geld ruim opgeleverd en begeleidt tevens de stagiair(e)s die daardoor deel van zijn visie overnemen. Gewoon top, ik kan niet anders zeggen. Volgende keer als er iemand nodig is, worden vergelijkbare 50+ers weer uitgenodigd. Zo jammer dat de waarde van ervaren werknemers zo verschrikkelijk onderschat wordt onder het mom van 'te oud en vastgeroest, geen visie en geen vernieuwing'. In de 10-15 jaar dat zij nog moeten werken, kunnen zij werkrlijk een wereld van verschil maken in je onderneming.

wazakzegguh | 20-12-14 | 19:41

Nog even hoe het UWV zichzelf ziet:

"UWV is in 2002 ontstaan uit een fusie van de uitvoeringsinstellingen Cadans, Gak, GUO, SFB en USZO en opdrachtgever Lisv. Sindsdien hebben we ons ontwikkeld tot een efficiëntere, klantgerichtere en steeds beter presterende organisatie. Maatwerk, doelgroepgerichte benadering, elektronische dienstverlening en vereenvoudiging zijn daarbij de sleutelbegrippen."

Zie ook het stuk over reflectie van Janssen.

ZZP-er | 20-12-14 | 19:41

Vroeger bracht het UWV (wat toen nog geen UWV heette) vraag en arbeid bij elkaar. Er werd zelfs actief bemiddeld en sollicitanten werden begeleid.
Daar zaten mensen die de bedrijven kenden en die gevoel hadden voor de werkzoekenden.
Het kan dus echt wel beter, maar dan moeten eerst als die UWV-ers naar huis. Kunnen ze ook brieven gaan schrijven.

ZZP-er | 20-12-14 | 19:36

ZZP-er | 20-12-14 | 18:59
Die uwv vacatures zijn nutteloos. Gewoon LinkedIn.

Risingson | 20-12-14 | 19:07

Kaas de Vies | 20-12-14 | 15:20
Je zou als werkgever eens moeten proberen om een vacature in de databank van het UWV te plaatsen. Tegen de tijd dat je halverwege de bureaucratie bent geef je het vloekend op.

ZZP-er | 20-12-14 | 18:59

Mannenbrein | 20-12-14 | 15:06
Verkeerde opleiding. Je kunt je maar beter nu vast gaan omscholen.

ZZP-er | 20-12-14 | 18:55

Rutte zegt dat de economie wee aantrekt. Nou maakt het niet zoveel uit wat Rutte wel of niet zegt maar dit is een van de duizenden voorbeelden waarom het niet waar is. Pertinente kul.
Sommigen worden dan (als ik) maar ZZP-er. En dan werk je voor een paar tientjes per uur.

ZZP-er | 20-12-14 | 18:53


@koekje erbij?

Als het UWV je brief goedkeurt zal het inderdaad wel helemaal snor liggen :N :N :N haha laat me niet lachen.

Via werk kom je makkelijker bij nieuw werk. Wat mij betreft hadden ze je uitkering met 300 mogen korten zodat het je als nog 100 op zou leveren. In de benen luie donder.

Ouwe Jood | 20-12-14 | 18:53

@ProAsfalt | 20-12-14 | 18:50
Je haalt mij de woorden uit de mond. Als het ergens kudt is om momenteel werk te vinden is het wel in de civiele/bouwkundige branche.

Ik was in Haren | 20-12-14 | 18:52

Voor techneuten is er werk zat, MBO, HBO en universitair.
Klier van Bartholin | 20-12-14 | 15:11

Whoehahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

ProAsfalt | 20-12-14 | 18:50

Je kunt wel voor nop vanuit de bijstand te werk worden gesteld. De wens van politici en werkgevers.

ProAsfalt | 20-12-14 | 18:48

Wie nu nog zijn hoop vestigt op brieven schrijven weet niet hoe het huidige mechanisme werkt. Bij veel functies, met name in het hogere segment gaat het tegenwoordig om het opbouwen en aanboren van netwerken. Bij het type werk dat Arno zoekt kan dat ook, maar als je geen netwerk hebt moet je je gewoon melden bij werkprojecten waar expertise wordt ingezet waar hij over beschikt, en vragen om een gesprek met de dienstdoende leidinngevende. De kans dat hij dan een gesprek krijgt is vele malen groter dan bij een lullige brief.

Ridde Rogter | 20-12-14 | 18:44

Mijn cv is gecontroleerd door UWV en goed bevonden,maar ik zit ook pas aan 48 solli's na 4 maanden WW, gelukkig ben ik pas 52 en geen 54. 1 baan geweigerd, 200 euro minder dan uitkering ja daaag, ik ga geen geld meenemen om te mogen werken.

koekje erbij? | 20-12-14 | 18:43

Als 50'er moet je vreselijk duur zijn. Als de piek van het salaris op 45 zou liggen en vervolgens je inkomen daalt omdat je gewoon wat minder alert bent zou het een stuk makkelijker worden.

Andersom dag | 20-12-14 | 18:38

CoolBlue is op het industrieterrein Vossenberg III ten westen van Tilburg een gigahal aan het bouwen. Het gaat heel goed met het bedrijf, ze krijgen het niet aangesleept. Bereid je eerst goed voor en presenteer je dan net zo vaak bij dat bedrijf tot ze je aannemen. Voor mijn part bivakkeer je bij de poort.

Twee Jeetjes | 20-12-14 | 18:32

Eigen schuld Had Arno maar een D66-, VVD-, of PvdA lidmaatschap moeten aanvragen jaren geleden. Dan had hij, kwaliteiten of niet, nu een goedbetaalde pluchefunctie gehad met waterdichte ontslagbescherming en diamanten secundaire arbeidsvoorwaarden. Plus natuurlijk nog een handjevol nevenfuncties en bijbaantjes met ruime declaratiemogelijkheden en jofele onkostenvergoeding.

Maar Arno moest zo nodig een echt vak leren en werken voor zijn centen. Daar betaalt hij nu de prijs voor. Vergeet niet even een bedank-kerstkaartje te sturen naar D66, CDA, VVD en PvdA, Arno.

Markies DeCanteclaer | 20-12-14 | 18:32

Die bouwbeer kan zichzelf toch verhuren als zzp-er? laag tariefje maar dan ben je wel aan de slag..

xtree | 20-12-14 | 18:26

Het verhogen van de AOW leeftijd van 65 naar 69 en eerdaags wellicht 70 is niet om de mensen aan het werk te houden omdat ze nu ouder worden, neen, het is EEN SLUWE TRUUK van de overheid!

Immers, als 50 plusser kun je een baan, op enkele uitzonderingen na, meestal wel vergeten. En als 60 plusser word je zelfs meewarig aangekeken en voor idioot verklaard als je nog wanhopig solliciteert.

Maar waar gaat het de overheid in werkelijkheid om: Als je na de (mede dankzij D66) steeds verder afgebroken WW in de bijstand belandt, dan moet je eerst je spaargeld en het grootste deel van je huis opeten voor je ook maar een cent van de ellendige bijstands overlevingsfooi (circa 900 p.maand) krijgt.

Er zijn mensen die je zelfs dat niet gunnen en roepen dat je als bijstander een klaploper bent;
DRIEWERF NEEN, want je hebt daar je leven lang vette premies voor betaald!

Maar daar sta je dan op straat, na jaren inzet voor je baas eruit gegooid wegens "reorganisatie"

Daar gaat je spaargeld en nog erger: je huis waar je je leven lang hard voor hebt gewerkt en je
heel veel voor hebt moeten ontzeggen om dat te betalen.

Kassa voor de sluwe overheid dus. Maar ja, de miljarden voor het buitenland en naheffingen voor Brussel moeten toch ergens van worden betaald..!

telelezer | 20-12-14 | 18:23

Bakito:" Als je na je 50e nog steeds moet werken, heb je echt de verkeerde keuzes gemaakt in het leven. Wat een lutser." Als deze meneer niet zoveel belasting, premies, btw, etc. had moeten betalen had hij zonder hypotheek een huis kunnen kopen en op zijn 45e al kunnen rentenieren. De mensen en gepensioneerden hebben het grootste deel van hun geld jaarlijks afgestaan onder het mom van een systeemvangnet. Nu jaren later blijkt de overheid onbetrouwbaar en is het geld door de instituties grotendeels weggegooid in oneigenlijke kanalen.
Typen zoals U zorgen ervoor dat steeds meer nederlanders geen zin meer hebben om te werken en het systeem in stand te houden. Dit spelen met vuur is niet geheel ongevaarlijk als het blijft voortwoekeren....

Tee Of Cup | 20-12-14 | 18:19

Aan het UWV heb je geen ene moer. Ze wekken de schijn dat ze iets voor je kunnen betekenen met al die verouderde nepadvertenties maar ze sussen je eigenlijk alleen maar in slaap en ondermijnen je motivatie en zelfstandigheid. Je vervalt al heel snel het plichtmatig solliciteren om je uitkering te behouden en verder niks. Nutteloos instituut.

PowPow | 20-12-14 | 18:15

@Boyo | 20-12-14 | 18:05
Zo heel veel nieuwbouw is er niet vergeleken met 8 jaar terug. En veel van die plannen zijn al jaren oud, maar niet doorgezet vanwege de crisis.

Ik was in Haren | 20-12-14 | 18:13

Ik was in Haren | 20-12-14 | 15:46

Als er geen werk is in de bouw waar komt al die nieuwbouw dan vandaan?

Boyo | 20-12-14 | 18:05

Bij ons op kantoor ben je boven de 35 al oud. Fijn als je daarna nog 32 jaar aan de bak moet.

hans123 | 20-12-14 | 18:01

Dat is gemiddeld 1(!!) per dag nou dan weet ik wel iemand die er minimaal 10x overheen gaat en dat aantal al in reacties kan bewijzen. Uiteraard is het aantal sollicitaties vele malen hoger dan het aantal reacties.
En nee ik was het niet zelf maar heb er wel respect voor.

Vitayalin | 20-12-14 | 18:00

Och, het probleem lost zichzelf gedeeltelijk op, de meest suicidegevallen zijn tussen de 45 en 50jr oud. Dit zijn statisctisch ingecalculeerde afvallers, die de vergrijzingsproblematiek enigszins verzachten. Deze hoeft Rutte II niet mee te tellen, bij de uitvoering van de nieuwe zorgkosten maatregelen.

Archy Bunker | 20-12-14 | 17:58

maar ja, van Rutte krijgt hij 1000 euro. Oeps, dat was alleen voor de mensen die werken. Oeps, dat was weer een leugen van Rutte..

denoorman | 20-12-14 | 17:57

Ik heb pas geleden gesolliciteerd via een detacheringsbureau op een vacature bij een adviesbureau. Werd ik teruggebeld dat ik degene was die het enthousiast gesolliciteerd had, de beste papieren en de meeste potentie had. Maar ik werd niet uitgenodigd voor een gesprek omdat een switch tussen mijn studies geen vertrouwen zouden wekken bij de werkgever.

DAFUQ?!!

Polderjihad | 20-12-14 | 17:57

Die vent heeft wel een gigantisch bord voor zijn kop, als je 1000 keer zonder succes solliciteert,dan zou je toch eens onderhand moeten gaan nadenken en het anders aanpakken. Zo'n dombo zou ik ook niet aannemen.

denoorman | 20-12-14 | 17:55

ja arno, je hebt er zelf een handtekening ondergezet, dus nu niet zielig doen. maar,kop op , pechtold zorgd ervoor dat er tot 2040 zeker 50.000 banen bij komen.gelukkig hebben we eeen europa. tel uit je winst!!!!

brandewijn | 20-12-14 | 17:46

@Martin Bosma | 20-12-14 | 15:25
Nope, minder dan bijstandsniveau...

da wizard | 20-12-14 | 17:44

Ja,arno met je aannemersdiploma mischien heb je er zelf wel aan meegewerkt door toendertijd poolskies of andere oostblokkers te laten buffellen zodat ze er nog meer hierheen konden halen.En daar sta je dan.

Steenrijk | 20-12-14 | 17:38

Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om de hoeveelheid brieven die je deur uit stuurt. Je moet zorgen voor een sterk CV en jezelf altijd blijven ontwikkelen. Dit is een harde realiteit waar veel 'ouderen' (zo oud is deze baas ook weer niet) helaas mee worden geconfronteerd. Voor jongeren geldt dit net zo goed. De InHolland-achtige studies zijn hier al genoeg belachelijk gemaakt, met zo'n basis zal je er in je loopbaan hard voor moeten knokken.

Het UWV is een vreselijk inefficiënte geldverkwistende organisatie. Dat zie je aan alles: de gigantische kantoren, massa's 'coaches' en niet werkende ICT. Verwacht je wat van zo'n club? Nee, zeker niet. Mag je er iets van verwachten, gezien de blijkbaar enorme budgetten? Meer dan wat er nu wordt geboden, maar kan je echt iets verwachten van een overheidsinstantie als dezen? Ik denk niet dat de overheid jou op deze manier kan helpen bij een baan, los van de vraag of dit uberhaupt een taak zou moeten zijn van de overheid.

KapiteinClaus | 20-12-14 | 17:36

Gewoon met je auto het UWV gevel eruit rijden , na de klote ga je toch wel , daarna flikkeren ze jou ergens in een map ergens in een stoffige ruimte bij andere gasten ja ook die met een jurk en baard !! en ze laten je verder met rust nooit meer oproepjes nooit meer solliciteren , vraag maar aan onze allochtonen hoe deze werkt !!!

Jetstream | 20-12-14 | 17:32

BekiekUtMoar | 20-12-14 | 16:15
Sarcastisch? Jij hebt jezelf blijkbaar opgezadeld met een hypotheek die boven je stand is. Je moet altijd rekening houden met het feit dat je je baan kan verliezen. Je hebt boven je stand geleefd en ter compensatie zal je een tijdje onder de brug liggen. Overigens, in NL hoef je niet onder de brug; ook jij krijgt een woning maw zoals altijd mogen de goeden weer betalen voor de slecht maw de mensen die financieel hun zaakjes niet kunnen regelen.

FlitsPool | 20-12-14 | 17:29

Nuchtere_Hollander | 20-12-14 | 17:17

exact wat ik ook gedaan heb

hakbarry | 20-12-14 | 17:28

@Supergrover. Das toch 4,80 boven het minimumloon he!

hans123 | 20-12-14 | 17:27

@bosmaloot | 20-12-14 | 17:04
Ik kan zijn curriculum vitae afgooien bij HR bij ons. Heb je Twitter?

Ik was in Haren | 20-12-14 | 17:27

@Martinspire | 20-12-14 | 17:09

Die 57 jarige bouwvakker die ik 2 jaar geleden had aangenomen heb ik helaas per 1-12 ontslag moeten aanzeggen, niet omdat hij niet goed functioneerde maar helaas pindakaas, hij had 3x een contract gehad.

In 0031 moet je zo'n man dus minimaal 3 maanden (wordt 6 maanden) thuis laten zitten voordat je hem weer aan kunt nemen. Oh ja, natuurlijk had ik hem ook een vaste aanstelling kunnen geven met alle mogelijke gevolgen van dien. (Ziek worden bvb) Die (mogelijke) gevolgen zijn voor een klein bedrijf helaas niet te betalen.

Afijn, genoemde persoon kon ik tijdelijk "parkeren" bij een collega ondernemer, per 1-12 had hij daar kunnen beginnen ware het niet dat het UWV dat heeft tegen gehouden. Hij moet dus eerst minimaal een maand ingeschreven staan bij het UWV, als hij geluk heeft mag hij daarna aan de slag.

WELKOM IN NEDERLAND! Het land waar klaploperij wordt beloond en hard werken genadeloos wordt afgestraft.

neemjemoederindemali | 20-12-14 | 17:21

@Bubsy | 20-12-14 | 17:08
Er zijn ook wel wat leukere banen te vinden dan callcenter. Maar je hebt gelijk, iets heel anders is misschien wat die man nodig heeft. Voor zowel bouwvakkers als vrachtwagenchauffers is het lastig om iets te vinden als je 50+ bent. Dat betekend niet dat je overbodig bent, maar gewoon ergens anders terecht moet. Misschien iets waar je niet aan dacht of wat je misschien minder interessant vind, maar er is zat waar wel geld te verdienen is als je 50+ bent.

Martinspire | 20-12-14 | 17:17

Ja hallo, we willen als werkgever natuurlijk wel een jonge pik van een jaar of 25 met 10 jaar ervaring in een soortgelijke functie hoor!

BeunDeHaas | 20-12-14 | 17:17

¨50+, mavo, mts-bouwkunde¨
Waarom zou deze mijnheer niet gewoon voor zichzelf beginnen? Zat te doen qua klusjes en verbouwingen!

Nuchtere_Hollander | 20-12-14 | 17:17

1) Als je maar 4 keer wordt uitgenodigd, moet je toch eens nagaan of de brief, dan wel CV wel voldoet en niet bijgespijkerd moet worden. Huur desnoods een student in die het een beetje opfrist en misschien een website voor je opzet. Hoeft niet moeilijk te zijn, maar levert je wel een stapje voor op.
2) Mij lijkt dat je toch wat breder moet gaan zoeken. Blijkbaar is er rond dat vakgebied weinig vraag, maar dat wil niet zeggen dat er helemaal geen vraag is in een ander vakgebied.
3) Specialisatie (en dan vooral waar vraag naar is) kan helpen. Diploma's kosten weer veel geld, maar levert je uiteindelijk ook weer wat op.
4) Ga dan voor jezelf beginnen. Misschien totaal iets anders (een webshop bv) maar er is wel iets te bedenken. Zeker ook iets waar je specialisatie kan helpen
5) Ga desnoods de politiek in. 50+ lijkt tegenwoordig wel de norm te zijn bij veel partijen en dergelijke ervaring op uw vakgebied kan bijvoorbeeld helpen op Infrastructuur en Milieu of Sociale zaken en Werkgelegenheid.
6) Aftellen naar je pensioen is niet de juiste instelling. Meteen komen met "over 13 jaar kan ik met pensioen" is niet bepaald een positieve instelling. Bovendien zet je je pensioen dan op zo'n voetstuk dat het daar ook niet meer aan kan voldoen.

Het is onmogelijk dat iemand van 50+ nergens een baan kan vinden, maar velen blijven hangen in het vakgebied of regio en kijken niet verder. Roosendaal lijkt me ook niet bepaald een mekka voor de bouwvakker.

Martinspire | 20-12-14 | 17:15

Het kan ook anders. Wij hadden als werkgever drie 50+ sollicitanten opgeroepen vanwege hun ervaring.
Twee wilden niet eens langskomen. De derde gelukkig wel en die begint 5 januari.

Arjan | 20-12-14 | 17:11

Ik heb nooit goed begrepen waarom Nederlandse managers/bedrijven zo'n jeugdfetish hebben. Veel meer dan in andere landen waar ik gewerkt heb.

Aan de ene kant wil men jonge mensen, aan de andere kant moet iedereen die nu onder de 45 is waarschijnlijk tot z'n 70e door blijven werken. Dat gaat natuurlijk niet.

Toen ik vorig jaar weer ander werk moest zoeken (is gelukt uiteindelijk) heb ik ook op m'n 40e te horen gekregen dat ik te oud zou zijn voor sommige functies? WTF. Ik heb tot m'n 25e gestudeerd, en moet tot m'n 70e door. Op m'n 40e ben ik dus nog niet eens op de helft van mijn carriere.

Mijn ouders waren op hun 40 al oude mensen met een jeugd in de oorlogsjaren en al volwassen kinderen, ik heb op m'n 40e het idee dat ik pas net aan het leven begin.

Japannert | 20-12-14 | 17:10

@Chiant | 20-12-14 | 15:49
Niet om het 1 of ander, maar die man van Cap Gemini heeft zich dan volledig verkeerd geprofileerd. Bij dergelijke banen leer je namelijk om je aan te passen naar de vraag en dus bij bedrijven zoals het uwe niet met termen te strooien.
Het lijkt me sterk dat die man niet de juiste ervaring heeft, maar strijk niet meteen alle detacheerders over 1 kam.

Overigens hulde dat u de 57 jarige heeft aangenomen. Zouden er meer moeten doen. Dat is nou juist de grootste groep die het meeste kost bij het UWV en weinig kans meer heeft om zich om te scholen.

Martinspire | 20-12-14 | 17:09

Wie gaat er anno 2014 nog iemand aannemen die sollicitatiebrieven schrijft?

dugo | 20-12-14 | 17:08

Call center agents worden op dit moment nog actief benaderd door verschillende partijen. Ik weet dat het niet is wat je wilt, maar 1000 keer solliciteren is ook niet leuk.
Na duizend keer moet de boodschap toch wel een keer duidelijk zijn.

Bubsy | 20-12-14 | 17:08

@sinar2 | 20-12-14 | 15:45
Als je 50 bent, moet je je ook niet richten op bouwvakker, maar op de beroepen eromheen. Administratie, boekhouden, managen, etc. Zie het hele bericht, daar staat dat ie eigenlijk ook geen bouwvakker meer was. Waardoor ik het raar vind dat ie geen baan kan vinden, laat staan dat ie niet voor zichzelf begonnen is. En anders: wisselen van baan. 50+ is volgens mij wel een mooie leeftijd om de politiek in te gaan.

Martinspire | 20-12-14 | 17:07

@Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:05

Ik ken een 50plusser komt oa uit de bouw en projectontwikkeling en heeft autocad volledig onder controle en is op zoek naar een baan....

bosmaloot | 20-12-14 | 17:04

Een brief... komop. Netwerken ouwe!

Ouwe Jood | 20-12-14 | 17:03

@Mr Dixit | 20-12-14 | 16:38

Jij begrijpt het denk ik niet helemaal. Dit soort mensen moeten juist aan het gezet worden. Deze 50 plussers moeten de jeugd leren hoe het werkt. Daarbij komt nog steeds het feit dat als je niet zwart bent het UWV je niet helpt. Het blijft ook een kut organisatie.

bosmaloot | 20-12-14 | 17:01

@ Terpetijnzeikert | 20-12-14 | 16:26
Ah je bedoelt die 25 jarige HBO'er met 10 jaar ervaring en een max bruto slaris van €1500 obv 40 uur.

Super Grover | 20-12-14 | 17:00

Sorry maar krap 1000 sollicitaties in drie jaar is niet zo gek. dat zijn er zo'n 7 per week. toen ik nog in loondiensten zat en daarna werkloos raakte, solliciteerde ik ruim 1000x binnen 9 maanden. resultaat: ongeveer 300 terugmeldingen "we hebben u niet nodig, te oud, te jong, voorkeur voor vrouw, voorkeur voor allochtoon, je kan het zo gek niet noemen) er volgden jaj ja 3 uitnodigingen voor een gesprek. 1 bedrijf liet me 4 keer terugkomen en liet daarna niets mer van zich horen, zoals alle andere.
deze baas met 971 stuks is niet een op zich zelf staand geval. met mij en hem nog duizenden anderen.

hakbarry | 20-12-14 | 17:00

ZZP=Zuiplap Zonder Principes of Zelfstandige Zonder Poen.
De baantjes die er nog waren voor laaggeschoolde mensen worden thans vervuld door verplicht werkende vrijwilligers en MOE-landers. Wat is het toch ook een ongelofelijk kudtland geworden. Laat die lutsers in Den Haag het werk zelf maar eens op vrijwillige basis gaan doen, misschien dat we er dan mensen hebben zitten die het werk wel met hart en ziel doen.
Het wordt inderdaad de hoogste tijd om landelijk alle UWV-kantoren en gemeentehuizen te doen ontmantelen. Die zijn er niet voor u en mij, maar puur voor hunzelf.

WitteGrunneger | 20-12-14 | 17:00

Hey Bakito. Leuk. Zit je nog steeds met Supertijsje bij Schiphol aalmoezen te incasseren? Kan Arno niet bij jullie aanschuiven? Jullie zijn zo lekker soosjaal...

Sliptong | 20-12-14 | 16:58

Hallo Klapstuk. Zit je ney je hoofd in de roze plopkap? De hele bouw ligt op z'n gat en aankomend jaar gaan we misschien weer een beetje beginnen met bouwen. Arno moet lekker de offshore in gaan zoals veel bouwvakkers hier in de kustregio's. Zet hem op Arno, de bouw is stuk, ga wat anders doen.

Sliptong | 20-12-14 | 16:56

Bakito | 20-12-14 | 16:28
Dat heet een samenleving.
Poppetje een doet iets wat poppetje twee nodig heeft.
Als je kip, vind je dat lekker?, bij de KFC haalt dan moet het wel in een kartonnetje. Of moeten ze het voortaan maar heet in je handen meegeven?

hallofreen | 20-12-14 | 16:55

Zolang er nog steeds geen borden en vaandels op binnenhof of Den Haag, is er geen nood de bank zit nog steeds te lekker.
Nederland een verwend jankvolk zonder enig protest.

gebrokenvleugel | 20-12-14 | 16:53

@duitse herder | 20-12-14 | 16:16
En geloof je nog steeds dat het een goed idee is om appels met peren te vergelijken?

rara | 20-12-14 | 16:46

Vroeger, heel vroeger, was solliciteren menselijker: aan de balie van een bedrijf vroeg je of ze nog personeel nodig hadden.. in 9 van de 10 gevallen kon je gelijk aan de slag..
Tegenwoordig hebben we voor de werklozen de goedbetaalde werkcoachadviseurs uitgevonden whahahaha... nog een even en ik ben niets dan stof en verlost van de waanzin..

neanderthaler7028 | 20-12-14 | 16:46

@Bakito | 20-12-14 | 16:15
Werken is voor sukkels. Inderdaad.
Je kunt die handen veel beter gebruiken om op te houden, of te graaien.
Werken is wel het meest inefficiënte wat je ermee kunt doen.

VanBukkem | 20-12-14 | 16:46

En opeens weet je het als 50-plusser, je wordt gigolo!

eerstneukendanpraten | 20-12-14 | 16:43

Maar natuurlijk moet Arno na 30 jaar werken 'blij' zijn met die onbetaalde plekken waar hij 'ervaring op kan doen' en kan 'wennen aan het ritme van een werkend bestaan'. De werkgevers in kwestie maken weer dankbaar gebruik van dit soort gratis wegwerp-arbeid door een aantal betaalde krachten op straat te schoppen, die dan weer nieuwe Arno's worden en mee moeten draaien in dezelfde Kafkaëske mallemolen.

Broodroof | 20-12-14 | 16:43

@Mr Dixit | 20-12-14 | 16:38
U bent ook boven de 50 en hebt er ervaring mee???

dutchghost | 20-12-14 | 16:41

@Mannenbrein | 20-12-14 | 15:06

Hoezo flauwekul? Waarom zie ik - ouwe zak - dan overal jonkies rondlopen die - inderdaad niet gehinderd door enige kennis van zaken - hun ding 'mogen' doen?

Troost je: het is geen afgunst dezerzijds, slechts een constatering.

Reinaert | 20-12-14 | 16:40

Gemiddeld 1 brief per dag? Best knap, 1000 banen waarvoor je jezelf geschikt acht. En wat het UWV hiermee te maken heeft is me ook een raadsel. Is het hun schuld dat de er schijnbaar iets aan de hand is waardoor de beste man niet wordt uitgenodigd? En het UWV heeft verder niets gedaan? Wat verwacht je dan? Er werken 16.000 mensen, waarvan een kleine 3000 "aan de voorkant". Met 800.000 zouden die dus bijna 300 gevallen per persoon aan de bak moeten krijgen. Geloof je het zelf? Sorry, misschien ben ik een kille bastard, maar als je 1000 brieven hebt verstuurd en daaruit maar 4 uitnodigingen uit hebt weten te scoren zou ik mezelf eerst eens acht het oor krabben, in plaats van tegen "het systeem" aan te schoppen.

Mr Dixit | 20-12-14 | 16:38

Bakito | 20-12-14 | 16:28

De spijker en de kop zie ik wel. Alleen het durven is wellicht iets te hoog gegrepen. Murw gebeukt of onvermogend tot is wellicht treffender. Maar inderdaad zum kotsen.

netniet | 20-12-14 | 16:36

Het grootste probleem op dit moment is dat je verplicht moet solliciteren ook al zijn er geen passende vacatures.
1 vacature levert een berg sollicitatie brieven op van mensen die niet passen in de vacature dat de bedrijven ze niet eens allemaal doorlezen.
Waardoor ze vervolgens niks meer laten horen en de rest van de brieven in de oud papier bak gooien.

dutchghost | 20-12-14 | 16:35

De problematiek is mij welbekend. Ambtenaren bijten zich wél vast in welwillende werkzoekenden en gaan dan echt op onzinnige bureaucratische strepen staan, terwijl 'lastige' agressieve allochtonen, waar écht het probleem ligt, zelden tot nooit voor reintegratie in aanmerking komen. Die gevallen zijn te lastig voor ambtenaren. Gezeik met agressie, tolken, mensen die niet kunnen lezen, die post kwijtraken, die zelf weken achtereen spoorloos zijn verdwenen (familie, thuisland, noem maar op), die geen telefoon hebben of gewoon niet opnemen, nóóit internet hebben, het is gewoon niet te doen voor ambtenaren. Wat ga je doen, ze korten totdat ze op straat staan? Dat leidt alleen tot meer agressie en schulden. Dus ze ontspringen steevast de reintegratiedans. De ambtenaar ziet ze niet en dat is maar beter ook. Het resultaat is echter een onevenredige druk op de verzorgingsstaat. Zomaar een kleine gemeente in het midden van Nederland telt allochtonen als 45 tot 60 procent van zijn gehele uitkeringsbestand. Dus meer dan de helft van álle bijstandsuitkeringen van zo'n gemeente gaat naar allochtonen. Terwijl dat een kleine groep is, hooguit 8 procent van alle inwoners. Dat zegt wel wat. In grote gemeenten ligt het percentage natuurlijk veel hoger dan 45. Dat komt niet op het nieuws, maar iedereen weet het. Maar je kan er niks tegen doen. Want discriminatie zodra je deze groep in het bijzonder wil aanpakken. Dus maak je wetten die voor iedereen gelden en dan begint het gezeik gewoon opnieuw: alleen de welwillende bevolking is slachtoffer, de allochtonen kan het zoals gewoonlijk weer geen REET schelen.

Adversary | 20-12-14 | 16:35

Misschien heeft de heer Dekker van Onderwijsfabeltjesland nog een tip voor je. Hij heeft ook miljoenen beschikbaar gesteld voor jong startende leerkrachten, een onderwijsplan voor 2032 gelanceerd en het VMBO heringericht. Fantastische plannen allemaal, zeer realistisch ook! Probeer het gewoon eens! Wie weet ...

deleraarspreekt | 20-12-14 | 16:35

necrosis | 20-12-14 | 16:32
Waarom word ik hier toch telkens weer ingehuurd?

Bakito | 20-12-14 | 16:33

Laat zn brief en cv maar eerst eens op spelfouten checken of de layout of uberhaupt de brief....

PrinsSlip | 20-12-14 | 16:33

@Bakito | 20-12-14 | 16:30
Wie heeft de meeste bans of all time?
Overigens plemp ik niet veel, de rest plempt gewoon weinig......

necrosis | 20-12-14 | 16:32

De enige kans die hij nog heeft is in de Nederlandse politiek...
Vraag anders aan de heer Pechtold waar de banen blijven met meer EU, sneller ontslaan, latere AOW en meer EU-ers die op uw potentiele baan solliciteren.
Aan de andere kant, waarom blijven Nederlanders op de Kunduz coalitie partijen en PVDA stemmen ??????

Winston1 | 20-12-14 | 16:30

necrosis | 20-12-14 | 16:27
Wie heeft de meeste tegels of all time ?

Bakito | 20-12-14 | 16:30

Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:25
Precies, vluchtgedrag.

99% van alle banen zijn voorgeprogrammeerde zombies die niet durven na te denken over het leven en zichzelf. De hele dag op zo'n kantoor of fabriekshal tussen al die andere kneuzen, dat is toch zum kotzen?

Bakito | 20-12-14 | 16:28

@Bakito | 20-12-14 | 16:22
Als jij eens gaat werken, heb je minder tijd om je diarree hier te spuien...
*gnehehe, je vroeg er gewoon om*

necrosis | 20-12-14 | 16:27

@Piet Karbiet | 20-12-14 | 16:20
Ik heb aangegeven dat ik mij niet meer laat manipuleren of afpersen zónder op gelijke voet met betreffende instanties (ambtenaar) om te gaan. Mijn geduld met hen is echt op. Ze pakken mij maar op, mocht het weer zover komen. Iemand moet dat offer brengen en ik ben inmiddels heel benieuwd hoe een rechter dit zal aanpakken.

toetanchamon | 20-12-14 | 16:27

Ik merk soms dat werkgevers alleen nog een schaap met 5 poten zoekt. Zie soms vacatures voorbij komen waarbij ik mij echt afvraag of de werkgever wel helemaal fris in de bovenkamer is. Om een voorbeeld te geven het volgende.
Ik zag leuke vacatures als systeembeheerder. Dan zijn er twee opties. Of je moet net van school komen met je MBO 4 ICT zodat ze je een hongerloon kunnen bieden en je in sneltrein opleiden tot een papieren Windows beheerder. Snel je certificaten halen maar een server in het echt hebben ze nog nooit gezien.
Of ze zoeken een HBO'er die echt allllllles weet van VMware, Hyper-V, Server 2003 tot en met alles wat nog uit moet komen, Cisco hier, Cisco daar, verzin er nog maar wat bij en dan nog een hele rits en dan krijg je nog steeds een shit salaris.
Nederland is ziek!

Terpetijnzeikert | 20-12-14 | 16:26

@Bakito | 20-12-14 | 16:22
Je hebt 8 uur lang per dag niet de tijd om naar onvrede over van alles en nog wat te gaan zoeken.

Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:25

Maar we moeten vooral veel Marokkanen en Turken importeren, want vergrijzing!

Piet van het Padje | 20-12-14 | 16:23

@VanBukkem | 20-12-14 | 16:20
Bij ons komt alles als 'contractor' binnen. Ze kunnen met 2 weken van hem af als hij niet bevalt.

Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:23

Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:18
Noem mij eens één positieve eigenschap van werken dan?

Bakito | 20-12-14 | 16:22

@Bakito | 20-12-14 | 16:15
Wat weet jij nou van werken?

necrosis | 20-12-14 | 16:22

@VanBukkem | 20-12-14 | 16:20
Alsof ook maar één van hun überhaupt die brief heeft gelezen na het zijn van zijn geboortedatum op zijn CV.

geomario | 20-12-14 | 16:22

Ben benieuwd hoe zijn brief eruit ziet.

Sleurhutje2.0 | 20-12-14 | 16:22

@toetanchamon | 20-12-14 | 16:05

Hetzelfde meegemaakt. Geen wachtwoord van de Belastingdienst maar wel torenhoge boetes. De eerste maand kreeg mijn bedrijf alleen post van de Telefoongids en de BL. Kutland.

Piet Karbiet | 20-12-14 | 16:20

@Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:05
Ik zou eerst die sollicitatiebrief van hem maar eens goed lezen. Negenhonderdzevenenzestig van de negenhonderdeenenzeventig potentiële werkgevers wisten na het lezen van die brief genoeg.

VanBukkem | 20-12-14 | 16:20

@Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:18
Roflol!! +1

toetanchamon | 20-12-14 | 16:19

Bah! Dit land is verrot! En het wordt alleen maar erger.... No way dat het lukt iedereen hier van werk te voorzien. Tenzij je hoort bij de hielenlikkende happy few....

Hobbykip | 20-12-14 | 16:18

@Bakito | 20-12-14 | 16:15
In jouw kringen ben je sowieso een lutser als je überhaupt een dag gewerkt hebt, is het niet?

Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:18

rara | 20-12-14 | 15:52
Echt waar ? De feiten:
.
In Zweden kon de werkgever ook zijn mensen zelf ontslaan als dat nodig was. Maar de socialistische Zweedse regering zei opeens: alle ontslagaanvragen gaan wij beoordelen, dat is goed voor U.
Op dat moment was de werkloosheid plm 3%, die steeg datzelfde jaar nog naar 8%. Dat laatste is structureel niet meer veranderd.

duitse herder | 20-12-14 | 16:16

@Igor Putkin | 20-12-14 | 15:16
Wat is dat voor onzin. Ik stel me niet afhankelijk op, ik ben ván ze afhankelijk.
En ik an nergens aanspraak op maken, want mijn vrouw verdient boven het minimum.
En aan FlitsPool, ik neem aan dat je opmerkingen sarcastisch bedoeld zijn.

BekiekUtMoar | 20-12-14 | 16:15

Zozo, dus hij werkte voor de BV Nederland?

thebra | 20-12-14 | 16:15

Als je na je 50e nog steeds moet werken, heb je echt de verkeerde keuzes gemaakt in het leven. Wat een lutser.

Bakito | 20-12-14 | 16:15

Ben zelf zzp-er

zelfstandige zonder pensioen

Edwin Trein | 20-12-14 | 16:12

Deze fijne meneer kan zich troosten met de gedachte dat alle voorrechten/voordelen die hij als 50+er had kunnen hebben, nu toevallen aan MOE-landers, asielzoekers, en dubbelpaspoortigen. En sloten geld die hem hadden kunnen helpen, gaan over de grens naar de EU, en naar Turkije, Marokko en vele andere staten. Het automatische weldoen zal hem louter inwendige vreugde geven. En vooral doorgaan met stemmen op de zittende elite.

Fijnstoffer | 20-12-14 | 16:11

Hoeveel banen heeft dat toptalent Asscher al geschapen? Het UWV heeft mij ooit ook 1 x een vacature gestuurd, voor de functie van filiaalmanager bij McDonalds, in Heerlen ... 6 uur reistijd ofzo. Knettergek. Als de WW termijn is verstreken kan hij fluiten naar de Bijstand wegens een koopwoning. Dat geld is voor vluchtelingen en Antilliaanse tienermoeders. Niet voor blanken van 50+ die het financieren. Kots.

Piet Karbiet | 20-12-14 | 16:09

Uitkering intrekken voor deze luie bankhanger. Moet je kijken hoe snel hij voor zijn eigen centen kan zorgen, waarschijnlijk zonder één brief te schrijven.

Crak-ho | 20-12-14 | 16:07

Wat mij vooral opvalt, en stoort, is het onvermogen van het UWV en diens medewerkers, om "out of the box" te willen en kunnen denken. Ook is men in de communicatie erg kort door de bocht en in sommige gevallen ronduit dreigend. Naast een site (Werk.nl) die (nog steeds) onlogische en niet passende vacatures biedt hebben gesprekken en / of acties van het UWV bij mij nog nooit geresulteerd in het vinden van een passende baan.
Medewerkers van het UWV zitten te vast in hun regels, werkwijze en beeld / idee van hoe hun denken dat het moet. Dat de (arbeids-)markt en de realiteit anders in elkaar zit veranderd niets aan deze instelling. En waarom zouden ze? Doe je niet wat ze willen kappen ze de uitkering(en) af of wordt je gekort (het dreigende deel).
Wanneer men jou benaderd gaat dit ten alle tijden digitaal naar de werkzoekende toe. Echter is men zelf niet (digitaal) bereikbaar. Het aanmaken van een werkmap geeft de optie berichten te verzenden. Het antwoord hierop is altijd dat men het 0900 nummer moet bellen. Sorry, maar wat is dan het nut van de werkmap? Het UWV en / of de medewerker zou naar mijn menig gewoon digitaal (via werkmap of directe email) bereikbaar moeten zijn. Doe alles digitaal of niets. Zo is het voor de werkzoekende ook mogelijk communicatie beter bij te houden en het UWV te wijzen op afspraken of toezeggingen die misschien niet (geheel) zijn nagekomen. Men is nu te afhankelijk van de welwillendheid en / of secuurheid van de betreffende medewerker. Zo is bij mij bijna een stopzetting van de WW doorgevoerd omdat de medewerker vergeten was correct aan te geven dat ik niet op een afspraak kon komen.
De gesprekken met medewerkers zijn eerder tijdrovend en tijdverslindend dan nuttig (in mijn geval) dan nuttig of productief. Naast een reistijd van totaal 2.5 a 3 uur om het kantoor te bereiken, is het gesprek een van een laag en triest niveau. Men wordt (wederom) geattendeerd op de plichten en gevolgen van het niet nakomen hiervan. Een of meerdere passende vacatures heeft men niet. Vragen die geen enkele invloed hebben op vinden van werk worden op je afgevoerd (Waarom lukt het niet? Nou ik ben niet de enige. Toon je wel de inzet? Nee ik solliciteer 75 keer in de maand uit verveling), je CV en brief worden (weer) doorgenomen en je krijgt iedere keer het tegenovergestelde advies van het gesprek van daarvoor. Eerst is je CV te lang, dan te kort. Eerst is je brief te specifiek, dan te breed.
Het aantal werkzoekende daalt nog steeds niet. Al het werk dat ik heb gevonden is door eigen inzet en toedoen gevonden. De dreigende verplichting om slechter betaald werk aan te nemen stimuleert iet en zorgt in de toekomst alleen maar voor slechtere financiële situaties. Wanneer iemand nu bv €3000 verdient krijgt deze persoon een WW van € 2250 Wanneer deze persoon een baan van bv €2000 moet accepteren en deze onverhoopt weer werkloos wordt komt dat hard aan. De WW zou dan nog maar € 1500 zijn. Dat is een groot gat en is bijna niet op te vullen. Dit is ook door het onvermogen om "out of the box" denken over de gevolgen van verplichtingen. Zou je met minder genoegen moeten nemen? Je en ik zou dit zo doen echter moet het verschil reëel zijn.
Wat ik als taken van het UWV zou zien? Een organisatie met minder lagen en bureaucratie, een betere bereikbaarheid en inlevingsvermogen. Met de mogelijkheid om notoire werk weigerende mensen aan te pakken (en niet iemand die aantoonbaar wil werken en daar ook mee bezig is). Minder dreigend en dwingend op stellend en met concrete hulp komt om mensen aan het werk te krijgen met een echt passend aanbod van werk, scholing en afspraken.

Super Grover | 20-12-14 | 16:07

@Badderbeest! | 20-12-14 | 16:03
Als hij kan CAD-tekenen en 3D modelleren, dan kan hij bij ons misschien wel aan de slag. Wij kunnen geen mens krijgen.

Ik was in Haren | 20-12-14 | 16:05

En ambtenaren krijgen wachtgeld omdat zij met hun ervaringen het bedrijfsleven niets te bieden hebben. Ambtenaren (uwv) houd zich wel bezig met mensen uit de samenleving en vertellen wat zij fout doen.

Ik 80-100% afgekeurd, had de wens om als zelfstandige aan de slag te willen. Echter moet dat via mijn coach die niets weet wia of ziektewet en alles weet van ww.

Maar goed toch de stap gewaagt (juni 2014) en mij ingeschreven bij de kvk. €50,- inschrijving gepind en papieren mee naar huis en toe begon de ellende.
Een maand later van de kvk Den Haag een factuur dat ik mijn inschrijfgeld moet betalen.... WTF lekkere admin aldaar. Maar goed ik ging door.

Na 3 maanden kwartaalcijfers naar de belastingdienst, heb ik geen gebruikersnaam en ww ontvangen. Ik bellen met die belastingboy's "Euh die hebben wij weggegooid in 2012 omdat die niet gebruikt worden al lange tijd" (2003 als zzper uitgeschreven) Kon dus niet op tijd aangifte doen, BAM €2000,- boete, bezwaarschrift ingediend, 2 weken later BAM dwangbevel in de bus €2000,- + €170,- voor dat stuk. Weer bellen met de belastingdienst. Kunnen niet voor mij doen en het bezwaarschrift is niet te vinden, ondanks dat ik thuis alle prints heb liggen. "u wordt teruggebeld!" Ik was het inmiddels zo zat dat ik mijn bedrijf weer heb uitgeschreven. De teller is door de belastingdienst weer op 0 gezet, maar ik heb ze aangegeven dat ik nooit meer mij inschrijf bij dat tuig! Want de bureaucratische hel die op welwillende wordt losgelaten is echt niet normaal meer. Het UWV, de KVK en de belastingdienst hebben totaal hun zaken niet voor elkaar terwijl in die kringen miljarden verdampen iedere maand aan personeelskosten en andere grappen.

Ik ben werkelijk waar ik alle staten zo verziekt als dit systeem inclusief alle ambtenaren is vandaag de dag.

toetanchamon | 20-12-14 | 16:05

Tsja, een vijftiger in de bouw... Op kantoor... AutoCAD al onder de knie? Revit? BIM ? LEAN ?

Badderbeest! | 20-12-14 | 16:03

De man heeft duidelijk een arbeidshandicap namelijk zijn leeftijd.

denoorman | 20-12-14 | 15:56

analcharist | 20-12-14 | 15:48

Alle vergelijkingen zijn subjectief. Edoch Nederland heeft zijn aardgasbaten weggegeven aan alles en nog wat maar niet in Nederlandse investeringen.

Verder: Alle Noorse inwoners zijn miljonair. Kwestie hoe je met geld omgaat !!

www.telegraaf.nl/buitenland/22194343/_...

duitse herder | 20-12-14 | 15:55

50+ is een probleem
Bouw is een nog veel groter probleem

Tip: vraag bij UWV om een CV kaart. Dan weet je iig of je CV een beetje goed in elkaar zit en wat vergelijkbare werkzoekenden doen.

AlanTuring | 20-12-14 | 15:54

Een baan kan hij wel vergeten, wellicht moet hij dat idee loslaten. En geld maakt niet gelukkig, misschien heeft hij een lieve vriendin die wel een baan heeft, dan kan hij het huishouden doen..

denoorman | 20-12-14 | 15:54

50+ is een probleem
Bouw is een nog veel groter probleem

Tip: vraag bij UWV om een CV kaart. Dan weet je iig of je CV een beetje goed in elkaar zit en wat vergelijkbare werkzoekenden doen.

AlanTuring | 20-12-14 | 15:53

.. de meeste mensen die werk hebben gevonden bij het UWV zijn zelf werknemer van het UWV. Best een belangrijke banenmachine met erg veel vestigingen door het hele land.

Jan Passant mk2 | 20-12-14 | 15:52

We kunnen maandag misschien als boodschap aan de heren politici alle uwv gebouwen in de fik zetten.... gezellig een borrel erbij.
Als we zin hebben ook nog wat gemeentehuizen.
Soort kroegentocht.

Kroepoeksclan | 20-12-14 | 15:52

@analcharist | 20-12-14 | 15:48
Dat maakt niet uit voor DuitseHerder, hij gelooft heilig in de Nordische politiek.

rara | 20-12-14 | 15:52

Martin Bosma | 20-12-14 | 15:31
.

Forbes heeft nu Denemarken uitgeroepen als het land van het jaar om als bedrijf zich kunnen te ontwikkelen. Daar moet je zijn als bedrijf. En dus werknemer. Kijk zelf maar naar Nederland.

www.forbes.com/sites/kurtbadenhausen/2...

duitse herder | 20-12-14 | 15:51

Hij zit drie jaar in de mallemolen van het UWV en pas sinds een jaar heeft hij er iemand gesproken? Daarbij schrijft hij gemiddeld één sollicitatiebrief per dag. Volgens mij zijn er niet eens genoeg vacatures in die streek voor zoveel brieven.
Pff, geef maar op joh. Drie jaar WW en nu ga je de bijstand in. Zeg maar dag tegen je bootje.

Ome Gijs | 20-12-14 | 15:49

Der Schnitzeljäger | 20-12-14 | 15:44

Exact

analcharist | 20-12-14 | 15:49

Leeftijd zegt niet alles.
Vorige maand nog een 57-jarige aangenomen. Had gewoon de meeste ervaring en past voor mijn gevoel het beste in het team.
Had bovendien een eerlijk verhaal. Ik kon kiezen uit een aantrekkelijke jongedame in mantelpak die werkelijk niets kon (qua vacature dan hè), een snelle jongen met een CV à la Cap Gemini Consulting (u kent ze wel, nietszeggende wollige Engelse termen en zo dik als de Winkler Prins, braak!), of deze meneer die het geworden is. Had inderdaad ook al tientallen sollicitaties op de bus gedaan.

Chiant | 20-12-14 | 15:49

Het probleem is gewoon dat de onderste regionen van onze arbeidsmarkt overbevolkt raken door een tsunami van goedkope arbeidsslaven uit oost Europa. Daardoor wordt het voor mensen als Arno namelijk steeds moeilijker om het een niveautje lager te zoeken. Want het niveau net onder dat van Arno wordt tegenwoordig volledig gedomineerd door omhoog gevallen snotneuzen uit eigen land. Met een fopdiploma.
Ik snap dat Arno hier een beetje moedeloos van wordt.
Daarom: grenzen weer optrekken, en gewoon al die goedkope arbeidsslaven het land uit knikkeren. Terug naar Polen.

VanBukkem | 20-12-14 | 15:48

duitse herder | 20-12-14 | 15:26

Noorwegen is slecht vergelijkingsmateriaal omdat hun economie grotendeels gebaseerd is op olie en zei een dik fonds met de olie baten spekken voor simpel gezegd "later". Nederland daarentegen heeft al hun zoete broodjes al opgegeten en geprivatiseerd en de gasbaten worden door zeikende groningers naar de gvd geholpen.

Landen vergelijken is niet gemakkelijk en geeft vaak niet veel uitkomsten waar je iets mee kan.

analcharist | 20-12-14 | 15:48

Heeft met zijn vakgebied te maken. Hij had beter zich kunnen specialiseren. Of meer netwerken.

Life_Of_Slice | 20-12-14 | 15:46

Boyo | 20-12-14 | 15:41
Dat slaat helemaal nergens op. Meneer heeft ook mts-bouwkunde en aanvullende certificaten. Er is gewoon geen werk in de bouw. Ik heb TU-bouwkunde en ik kan ook nergens aan de slag in de bouw.

Ik was in Haren | 20-12-14 | 15:46

Tsja als bouwvakker van boven de 50 kan je het gewoon vergeten. En als je de veldslag om klussen ziet op sites als werkspot is er als ZZP-er ook geen droog brood meer te verdienen. Of je moet pool worden, die dragen geen belastingen af en hebben een huis in Polen wat bijna niks kost.

sinar2 | 20-12-14 | 15:45

Je hele leven heb je dan PvdA, VVD, D66 of CDA gestemd en dan krijg je er dit voor terug...

Moonwarrior | 20-12-14 | 15:44

En verder: het UWV is een lamlendige bende die er alleen maar voor zichzelf zit.

Der Schnitzeljäger | 20-12-14 | 15:44

Martin Bosma | 20-12-14 | 15:31
Pure onzin. Nederland leeft veel te lang in deze situatie en denkt: zo hoort het.
De angst om te veranderen naar de werkelijkheid van de dag hebben ze niet. De politiek zijn volstrekte lafaards in deze case.
Recentelijk nog mensen van 60 jaar in DK aan de bak gegaan. Waarom? Er was werk dat geschikt was voor de man. Lukt het niet dan heeft niemand een probleem. Niemand!
.
Angsthazen zijn faalhazen. In Nederland.

duitse herder | 20-12-14 | 15:41

Gek zeg. Een Mavo-diploma en geen werk kunnen vinden.

Boyo | 20-12-14 | 15:41

Doe wat iedereen doet: wordt ZZP-er. Bijna geen hond komt nog in vaste dienst en de wat ouderen al helemaal niet.

Der Schnitzeljäger | 20-12-14 | 15:40

Gelukkig heeft hij de ervaring om zwart bij te klussen, al zal dat tegenwoordig niet meer zo gemakkelijk zijn met al die MOE-lander concurrentie.
Het is natuurlijk wel uiterst zuur voor zo'n welwillende man. Anderzijds: hij is nog niet te oud om zich te laten omscholen tot iets waar wel behoefte aan is op de arbeidsmarkt.
.
Ik loop ook tegen de 50 aan, maar als netwerkspecialist hoef ik echt geen dag zonder werk te zitten. Ook al ben ik inmiddels bijna afgeschreven qua leeftijd.

McPhart | 20-12-14 | 15:33

Hèt bewijs dat pensioenleeftijd verhogen niet werkt en dat het systeem niet deugt. Dat zuigers bijvoorbeeld je hele bedrijf kunnen stukmaken door ontslagwetgeving.
Als je als 50+ al 971 brieven moet versturen, wat moet een 67 oude man dan? Maar Rutte spreekt weer met dat androgene stemmetje van hem die irritante woorden als 'sterker, en crisis' alsof hij een langspeelplaat is van Doris Day. Wat een armoe...

hallofreen | 20-12-14 | 15:32

duitse herder | 20-12-14 | 15:26
Dan zit je ook niet lekker hoor, als werknemert.

Martin Bosma | 20-12-14 | 15:31

@BekiekUtMoar | 20-12-14 | 15:10
Verhuur je woning, en ga zelf op een kamertje van 300 per maand wonen. Dat levert geld op, toch?

rara | 20-12-14 | 15:30

Hoe vaak moet ik het nog zeggen.
.
Geef de werkgever de mogelijkheid om zelf iemand te kunnen ontslaan. Daarmee bereik je o.a. dat bij een kleine opleving binnen het bedrijf het voordeel gaat naar de werknemer.
Nederland is morsdood geslagen door zijn regels, voorschriften en bepalingen. De werknemer is daardoor de klos geworden. En blijft dat.
.
Dit bovenstaande bericht is niet van toepassing in de landen Noorwegen en Denemarken. De werkgever mag zelf bepalen om iemand te moeten ontslaan.
.
Werkloosheid Noorwegen is 3,7% en thans een giga ontwikkeling van PT banen naar FT banen.
Werkloosheid Denemarken is 4,9% en dalend.

duitse herder | 20-12-14 | 15:26

Graties tip voor Arno, vertel je a.s. werkgever dat hij vrijwel geen loonbelasting en sociale lasten voor je hoeft te betalen, er is vrijwel geen werkgever die dat weet.

(Werknemers trouwens ook niet) Bovendien zijn er tal van extra subsidiemogelijkheden, dus Arno, doe je huiswerk en wijs je a.s. werkgever op de mogelijkheden van subsidie die hij voor je kan krijgen.

neemjemoederindemali | 20-12-14 | 15:26

Er is geen werk in de bouw. Ik ben ook overgestapt naar een andere branche. (Met pijn in mijn hart.) (tijdelijk) Iets anders doen is beter dan solliciteren op banen waar je te duur voor geworden bent.

Ik was in Haren | 20-12-14 | 15:26

da wizard | 20-12-14 | 15:21
Wat was dat voor bedrijf? Op zich is de redenering van de SD logisch als je daaraan meer overhoud dan bijstandsniveau.

Martin Bosma | 20-12-14 | 15:25

@Kaas de Vies | 20-12-14 | 15:20
UWV kijkt over je schouder of je wel direct alles volgens de juiste regeltjes doet, en als je boven de 50 bent dan is dat ook werkelijk het enige dat het UWV voor je kan/wil/zal doen: een boete geven.

Gelukkig ben ik pas 46...

rara | 20-12-14 | 15:25

Kok (pvda) met het verantwoordelijk maken van doorbetaling bij ziekte door werkgevers, heeft de doodsklokken over de Nederlandse arbeidsmarkt aangezet.
Jetta Klijnsma doet het nog een dunnetjes over, door sociale werkplaatsen te sluiten en werkgevers te verplichten gehandicapten in dienst te nemen, op straffe van hoge boetes bij nalatigheid,op zich heel sociaal maar fataal.
Gelukkig kunnen we ons redden met een moestuin.

gebrokenvleugel | 20-12-14 | 15:24

Kaas de Vies | 20-12-14 | 15:20
Wat ik vooral lees in je betoog is heel veel afhankelijkheid.

Igor Putkin | 20-12-14 | 15:24

Reintegratie bureaus kosten Nederland zo´n 6-7 miljard per jaar, resultaat is niet bekend en er wordt ook geen onderzoek gedaan of dat geld uberhaubt wat oplevert, gooi daar de miljarden die het UWV kost, en daarmee bedoel ik niet de "Uitkeringen" maar dat gedeelte dat mensen weer naar een baan moet begeleiden en je snapt wel dat die hele crisis van deze week niet eens nodig was geweest. Er is geld zat dat over de balk gesmeten wordt.
.
Er hadden ondertussen alweer 350k aan mensen aan het werk geholpen zijn als alle plannen van Rutte I en II hadden gewerkt. Het worden er echter alleen maar meer, dus waar gaat het fout?

Ranja Drinker | 20-12-14 | 15:23

Gratis tip voor deze werkzoekert: in en zo groot mogelijke boog om het UWV heen lopen bedrijven direct aanschrijven. Het UWV helpt je alleen maar de vernieling in.

bello | 20-12-14 | 15:23

Misschien maar eens een ander vak leren dan de bouw.

i-Wonder | 20-12-14 | 15:23

Eerlijk is eerlijk, als ik een eigen bedrijf zou hebben, zou ik ook liever frisse, jonge, fitte en goedkopere mensen in dienst nemen dan een man van 54 jaar.

Martin Bosma | 20-12-14 | 15:22

Toen ik werkeloos raakte kreeg ik 3 maanden een WW uitkering.
Daarna ging ik bijstand aanvragen.
Maar de reactie was: Nee meneer, U komt niet in aanmerking omdat U nog een eigen bedrijf heeft waar U voor de helft mee in uw levensonderhoud voorziet. Eerst jezelf failliet verklaren dus voor een paar honderd euro aan bijstandsniveau...

da wizard | 20-12-14 | 15:21

Maar migranten nemen onze banen niet in hoor. Dat is een fabeltje.
/EU modus #alsjehetmaarhardgenoegroeptgelooftiedereenhet
Je moet alleen niet in de verkeerde tak van sport zitten, zoals bouw, schilderwerk, transport, overslag, visserij, tuinbouw, landbouw, scheepsbouw, scheepvaart, restaurant/hotel, schoonmaak, grote industrie, fabriek multinationals, ... oh wacht.
/realiteitsmodus
Zonder de modaal en middenklassen geen economie, dus geen banen, dus crisis.
Belasting op arbeid moet omlaag, graag BTW ook, belasting op vermogen omhoog.

datzouzomaarkunnen | 20-12-14 | 15:20

@Igor Putkin | 20-12-14 | 15:10
Overheid is een systemenmaakmachine die de werkelijkheid benauwd.

De UWV kijkt over je schouder of je wel direct alles volgens de juiste regeltjes doet, let wel, alleen als je makkelijk te controleren bent. De echte fraude gevallen, de agressievelingen en de beroepsfraudeurs ontspringen vaak de dans. Maar o, o, o, u maakt een fout. 3049503945 miljard boete. Deze methodiek, waarvan enkele voorbeelden op geenstijl hebben gestaan, werkt verlammend.

Welwillende mensen stompen af, geven op en kost de samenleving geld. Een neerwaartse spiraal in het leven wordt ze opgelegd.

Zelfde bij werkgevers.

Een 50+er is veel te risicovol omdat alle kwaaltjes, pijntjes en gezeur ze gewoon geld gaan kosten. Alle bedrijven tussen de 1 en 30 man personeel kan zo'n risico niet dragen.

Het aanbod van werk is al laag en voor deze man nog lager.

En nu heb ik het alleen nog maar over de risico's van ziekte.

Ga zo maar door, dit is de rode draad die ik probeer uit te leggen. Als je het niet snapt, ben je systeemblind en adviseer ik je naar een dokter te gaan die ik aanwijs en u bent uw eigen risico kwijt die u eerst over moet maken, o bent u het er niet mee eens, wilt u procederen tegen mij? Dat kan, eerst vooraf 800 euro griffiekosten betalen en u bent een arme sloeber dus de staat betaalt uw proceskosten, maar wel eerst even 1000 euro eigen risico hiervoor betalen.

Succes.

Kaas de Vies | 20-12-14 | 15:20

Arno verhoeven met 36 jaar werkervaring zal maandelijks zeker een rug meer willen vangen tov een concurrent met 5 jaar werkervaring. (indicatie loonwijzer.nl) Is hij die 1000 euro wel waard?

Peter Vos | 20-12-14 | 15:19

Liever een wegwerp flexwerker van tempo-team dan een gemotiveerde en ervaren arbeider.

Heiseenberg | 20-12-14 | 15:19

Bedankt rotkabinet. Hier hadden jullie je hard voor moeten maken ipv de EU nalopen en alle Oostblokkers binnenhalen en ons land kapotbezuinigen.
Rutte, everything you do is an epic fail!

appeltjesgroeneweide | 20-12-14 | 15:19

Leeftijdsdiscriminatie, of kan hij gewoon geen goede brieven schrijven?

Martin Bosma | 20-12-14 | 15:17

Ach, als de moeder van van Rijn nog zichzelf niet verzuipt in haar eigen pis is er niks aan de hand toch?

meneer der meneren | 20-12-14 | 15:16

BekiekUtMoar | 20-12-14 | 15:10
Als je je afhankelijk opstelt van het UWV krijg je nooit werk. Bovendien is bijstand bedoeld voor degenen die verder nergens aanspraak op kunnen maken.

Igor Putkin | 20-12-14 | 15:16

BekiekUtMoar | 20-12-14 | 15:10
Waarom zouden andere autochtone Nederlanders voor jouw financiele onbenulligheid moeten betalen.

FlitsPool | 20-12-14 | 15:16

Zag tijdje terug een vacature; leidinggevende aan team van 9 man en ervaring gewenst. Salaris 2500 bruto. Dus ze zoeken iemand van 25 denk ik zo. Met ervaring.... Woehahahaha

Risingson | 20-12-14 | 15:15

Wij, de reaguurders worden niet betaalt voor onze bijdragen, maar krijgen steeds meer betaalmuren toegeworpen in de topics. Een goed verhaal verkoopt zichzelf!

toetanchamon | 20-12-14 | 15:15

Al het werk wordt in de nabije toekomst door computers en robots gedaan.
Heeft dus ook geen enkele zin arbeidsmigranten naar de EU te halen GEEN WERK MEER.

meneer Q | 20-12-14 | 15:15

En als ie sollicitatiebewijs #972 te laat inlevert wordt hij vast meteen gekort en beboet.

mehhhh | 20-12-14 | 15:14

Voordat ik hier een oordeel over kan vellen moet ik eerst die sollicitatiebrieven gelezen hebben. Want het kan natuurlijk ook gewoon aan meneers schrijftalent liggen. Misschien waren meneers sollicitatiebrieven wel compleet bagger. Je weet het niet. Misschien is vier uitnodigingen nog eigenlijk best wel veel.

VanBukkem | 20-12-14 | 15:14

Als je met een WW-uitkering niet voldoende solliciteert dan ben je de klos
UWV is een criminele instantie, een 50+ vriend had per abuis twee keer naar hetzelfde bedrijf een sollicitatie brief gestuurd, straf 10% korting op z'n uitkering. Het ging wel om twee verschillende vacatures.
971 brieven, hoeveel verspilling van printerinkt!!!
Het UWV is de mens onwaardig, bovendien slecht voor het milieu

neanderthaler7028 | 20-12-14 | 15:13

BekiekUtMoar | 20-12-14 | 15:10
Had je maar geen geld moeten lenen.

FlitsPool | 20-12-14 | 15:12

Mannenbrein | 20-12-14 | 15:06
Voor techneuten is er werk zat, MBO, HBO en universitair.

Klier van Bartholin | 20-12-14 | 15:11

@BekiekUtMoar | 20-12-14 | 15:10
Ow, ik ben ook 50+ overigens.

BekiekUtMoar | 20-12-14 | 15:11

Anyway, misschien eens aan email beginnen ipv. brieven. En een professional (private partij) laten helpen om je CV en brieven te optimaliseren.

FlitsPool | 20-12-14 | 15:10

Ik ben intussen 2 jaar afhankelijk van het UWV in West-Brabant. Wat een bende. Hebben ook nog nooit iets positiefs voor mij gedaan.
Nog 1 jaar, dan kan mijn huis geveild worden door de bank en mag ik onder een brug, want het recht op dak en brood bestaat niet meer voor de autochtone Nederlander, wel voor illegalen overigens.

BekiekUtMoar | 20-12-14 | 15:10

Kaas de Vies | 20-12-14 | 15:03
Die stelling moet je maar eens uitleggen.

Igor Putkin | 20-12-14 | 15:10

als hij volgende maand een verplichte sollicitatie mist dan wordt hij gekort op zijn uitkering. Dat dan weer wel.....

Restepect | 20-12-14 | 15:09

Wat is dat de laatste tijd van GS, linken naar sites waar je moet betalen, registreren, etc.

FlitsPool | 20-12-14 | 15:08

Reinaert | 20-12-14 | 15:03

Flauwekul! Mensen die net van de Universiteit afrollen komen ook niet aan een baan: "geen werkervaring". Heb je verdorie een MA-diploma in de zak na jarenlang studeren, kun je alsnog nergens aan de bak!

Mannenbrein | 20-12-14 | 15:06

Bouwbedrijven huren tegenwoordig een heel zwik oostblokkers in om de marges nog te houden. Arno kan het dus vergeten. Hoera voor 1 europa!
Bedankt paarse slapers...

guillaume | 20-12-14 | 15:06

Doorlezen? Even registreren of inloggen. Dacht het niet.

Plukkiehaar | 20-12-14 | 15:06

Ben je 50+ en werkloos ben je dus in principe arbeidsongeschikt.

ecologiste | 20-12-14 | 15:04

Ken genoeg 30ers en 40ers die ook al jaren werkeloos zijn en zich rot solliciteren. Iets met te dure arbeid en vaste contracten denk ik.

Ruler | 20-12-14 | 15:04

971 Brieven alleen om je WW-uitkering te kunnen behouden. Puur voor de vorm, voor de sier en omdat het (uiteraard) moet. Zo rolt de BV Nederland: mensen met ervaring zijn te duur dus nemen we jonkies aan die goedkoper zijn (maar vervolgens geen ervaring hebben).

Goedkoop is duurkoop maar dat is kennelijk aan dovemansoren besteed.

Reinaert | 20-12-14 | 15:03

Koning die man, die wederom aangeeft dat systemen door de overheid opgezet niet werken, directe systemen (UWV) en indirecte systemen (risico's bij werkgever leggen).

Kaas de Vies | 20-12-14 | 15:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken