achtergrond

Geenstijl

Critici Jumbo-reclame moeten zich kapot schamen

hallojumbowatzijnjulliegoud100.jpgHallo Jumbo-haters. Wat was u boos. Op die reclame van drie minuten met twintig BN'ers die allemaal wel niet wel niet wel werden betaald. Terecht. Commerciële uiting met feelgood kerstrandje. God, wat stond u allemaal moreel uw fatsoen te masturberen. Dat het een schande was dat artiesten zich lieten betalen voor een reclame die behalve naam voor Jumbo ook aandacht voor de voedselbank bracht. Zielige burgertrutjes waren jullie. Allemaal. En kijk, wat lezen we vandaag in de Adformatie (en niet eens tussen de regels door): de voedselbanken gaan mede dankzij de Jumbo reclame hartstikke lekker. De actie van Jumbo heeft gewerkt. Daarmee slaat Jumbo een dubbelslag: reclame maken voor de supermarkt EN de voedselbank een handje helpen. Daar is helemaal niks mee, hoeveel het Jumbo ook kost. Het is hun eigen geld. Ze mogen zelf bepalen waar ze dat aan uitgeven. Wij vragen ons vooral af hoeveel al die zeiksnorren die zo liepen te tiefussen en te teringen op de dure Jumbo-reclame zelf hebben bijgedragen aan de voedselbanken. We willen niet cynisch overkomen, maar we gokken een stuk minder dan de Jumbo. En daarom moeten al die hypocriete moraalfaals hun smerige lulkoekbakkes houden. #TeamJumbo.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.