Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opeens heb je het. Je wordt SOMALISCHE PIRAAT!

runpiraterun.gif9000 euro schadevergoeding voor Somalische piraten die iets te lang zonder aanklacht in voorarrest hebben gezeten. Dat kan gewoon, in de EU-provincie Frankrijk. Hoe kan dat? Omdat militairen op missie - zoals piratenjagen voor de kust van boevennest Somalië - zich moeten houden aan Europese standaarden. Een daarvan is: als iemand opgepakt wordt, moet die zo snel mogelijk voor een goede rechtbank verschijnen. Geen Somalische rechtbank dus, en daarom werden de piraten naar Rennes (Frankrijk) gebracht. Daar duurde het alsnog twee dagen voor ze voor een rechter verschenen, EN DAT MAG DUS NIET. Gevolg: schadevergoeding tot 9000 euro per persoon, maal zeven piraten. Ter vergelijk: het BBP per hoofd van de bevoling in Somalië is ongeveer 100 euro. Per jaar. (Cijfers: VN, 2012.) Piraterij is dus gouden handel: 2 dagen in een Franse cel staat gelijk aan 90 jaar werken voor je geld in Somalië. En als bonus zijn de heren ook nog op borgtocht vrijgelaten, in Frankrijk. Wat ze precies gedaan hadden, vraagt u? De qatkauwende qutpiraten hadden in 2008 een cruiseschip en in 2009 een privéjacht gekaapt. Er waren in het tweede geval 70 (zeventig) special forces commando's, drie Franse marineschepen en 1 Duitse, en een C-130 Hercules nodig om het schip terug te veroveren. Daarbij liet ook nog 1 burger het leven. (Wiki). De hele uitspraak staat hierrr. Er is geen énkele eerlijke, faire insteek aan dit verhaal te geven. Het enige argument dat je kunt inbrengen, is dat een goed rechtssysteem staat of valt bij strikte naleving van de eigen gecreëerde regels & voorwaarden. Alleen worden die nu - tot groot tandenknarsen van eenieder die dit leest - tégen de rechtshandhavers gebruikt om een stel kans- en gewetenloze Somalische piraten met een flinke zak geld binnen de muren van Fort Europa vrij te laten. Goed bezig, Europees Hof. Yo ho & a bottle of rum.

Reaguursels

Inloggen

Ik denk niet dat het Somalische piratenleven zo fijn is, ondanks die gratis euri's.

van heinde en verre | 05-12-14 | 15:56

Deze lui moeten ze allemaal op volle zee door de kop knallen, en de rechter die deze uitspraak heeft gedaan, ook. Weten we zeker dat die piraten niet de rechtsorde in Frankrijk hebben geïnfiltreerd?

Laat mij ook maar even twee dagen in de cel zitten voor €9000. Normaal moet ik daar best een tijdje voor werken, ziet u.

Piet van het Padje | 05-12-14 | 13:02

wiershar | 05-12-14 | 11:22
Precies. Je zou je eigen advies moeten opvolgen. Zoek eens uit wat er aan losgeld betaald wordt. Voor een relatief klein schip, wordt al snel meer dan U$ 1.000.000 betaald, voor grotere schepen nog meer. Je denkt toch niet dat die qut piraten aan vissen denken? Als je dat echt denkt, dan snap je dus helegaar niet wat er gebeurt daar op de Indische Oceaan en op meerdere plekken. Ja Ook bij Singapore en langs de Vietnamese kust. Hoeveel NL-se fabrieksschepen vissen daar dan...????

Chiefmate | 05-12-14 | 12:00

Daar hebben de rechtsverdraaiers (beter bekend als advocaten) het weer mooi voor elkaar. Zo kan toch nooit die wetgeving bedoeld zijn?

PisFinger | 05-12-14 | 11:44

Zoek eerst es uit waarom een Somalische visser piraat wordt, en dan pas vel je een oordeel. Hint: Nederlandse fabrieksschepen zijn medeverantwoordelijk!

wiershar | 05-12-14 | 11:22

Volgens oud zeevaartrecht dienen deze piraten 1 of 2 keer gekielhaald te worden. Of opgeknoopt aan een mast of kraan. Zo ging dat nou eenmaal op zee. Maar nee, wij geciviliseerd watjes doen het weer anders. En op een manier die niet echt een afschrikwekkende werking heeft. Ik snap niet dat ze die gasten gevangen nemen. China, Rusland, India en meerdere landen denken er niet over gevangenen te nemen. Jij valt ons aan? Okay, kom dan ook op voor de gevolgen. Zoals het hoort bij gevechten op zee. Zo nu en dan varen de schepen van onze rederij door die gebieden en speciaal voor dat doel zijn ze omgevlagd. Reken maar dat er zware wapen bij ons aan boord zijn.Bovendien wordt heel het (koopvaardij)schip omgebouwd tot oorlogsschip. Maar hier mag ik dus niet meer over vertellen.

Chiefmate | 05-12-14 | 11:05

9000 euries... Dan ben je binnen in Somalie

Knijpkatje | 05-12-14 | 10:35

Wederom het failliet van de Europese regels bewezen. De idioten, die dit bedacht hebben leven niet meer of ze leven niet.

Rest In Privacy | 05-12-14 | 10:17

Waarschijnlijk leidt dit niet tot minder kapingen

priwax | 05-12-14 | 10:07

Wel goedverdoeme: "The judgment is available only in French." Je ne sais pas parlons Francais. Und jetzt? Heerlijk die eenwording, love it!

Murk Ratte | 05-12-14 | 09:34

Krijg je als piraat een vast contract of eerst 2 jaarcontracten? Of ben je een soort ZZP-er?

Lijkt me best uitdagend en afwisselend werk!

hans123 | 05-12-14 | 08:12

Ook dit zijn moslims dus koesteren en verwennen. De kansenparels komen niet alleen uit het rif gebergte zou de P.v.d.A zeggen.

blauwe zander | 05-12-14 | 08:00

Of als jongere een vooraanstaand politici doodschieten, 12 jaar op je reet zitten en je bent binnen.

peterxxx | 05-12-14 | 07:13

-weggejorist-

Zzzzooooffff | 05-12-14 | 07:03

Mijn Duitse Herder denkt er anders over

duitse herder | 05-12-14 | 06:47

Het moet een vreemde gewaarwording voor die piraten zijn: je ontvoerd wat, je gijzelt wat, je moord wat en opeens sta je met (omgerekend) 5 miljoen op straat in een prachtige Franse stad.

OhJee | 05-12-14 | 05:59

miko | 04-12-14 | 20:45
God, moet ik nu echt gaan uitleggen dat die wetgeving een 'algemeen karakter' heeft om machtsmisbruik te voorkomen. Juist als op case by case basis gaat oordelen, staat het open voor machtsmisbruik.

VetteMoorkop | 05-12-14 | 02:43

Als we die rechters dit soort schadevergoedingen nou eens uit eigen zak zouden laten betalen, zou het dan niet heel gauw afgelopen zijn met die onzin?

Borakh | 05-12-14 | 01:22

-weggejorist-

Rmathijs | 05-12-14 | 01:20

Overigens heb ik zo een vermoeden dat de Amerikanen de afgelopen paar jaar flink wat Somalische piraten hebben laten dobberen. De VS werkt namelijk met drones vanuit de Seychellen en is heel goed op de hoogte van allerlei bewegingen van deze piraten.
...
The Post and the Wall Street Journal also reported that a base in the Seychelles that the U.S. military has previously used to fly surveillance drones will now host armed drones capable of flying their lethal payloads the more than 1,500 kms that separate the Indian Ocean island chain from Somalia and the African mainland and back.
...
Ze vallen dus vanuit zee aan op het vasteland van Somalië. Je kunt je dus goed voorstellen dat ze dan ook onderweg nog even een paar dobberpiraten zwemles geven.

vivaldi | 05-12-14 | 01:00

Wat is 'MSM'?

vivaldi | 05-12-14 | 00:52

@WirmachenMusik :
Wanneer beginnen we zo een beweging als 'Pegida' in Nederland ?

vivaldi | 05-12-14 | 00:47

Zat ik maar iets te lang in de voorarrest :(

Benzerkzes | 05-12-14 | 00:45

Somalische piraten. Vrijgelaten. In. Europa. Zonder. Beveiligde. Landsgrenzen.

Sorry maar dit heeft niets met bescherming van de rechtsstaat te maken. De overheid heeft een verantwoording naar haar burgers toe om deze te beschermen tegen gevaarlijke elementen van binnen- en buitenaf. Dat heeft de prioriteit boven de rechten van buitenlandse criminelen. Een volk dat niet zo denkt is gedegenereerd.

Sjaakniettevaak | 04-12-14 | 23:52

@WirMachenMusik | 04-12-14 | 22:47
+1000. Respect!

Bernard Couperus | 04-12-14 | 23:19

LOl, wat een idiote rechtspraak.
Ik dacht dat Nederland erg was maar het kan dus nog erger ?!

De EU .... een zelfondermijnende goudmijn voor niet EU ingezetenen ...... en ...... Grieken... van Rompuys.... en van andere "ik doe graag goed ten kosten van mijn mede Europeanen zolang ik er maar aan verdien en er mee wegkom"- klootzakken cq verraders.

Bar&Boos | 04-12-14 | 23:12

Ik ben voor Europa. Vooral die gelddrukpers in mijn achtertuin met subsidie gekocht doet het prima.

Haagse Tokkie | 04-12-14 | 22:56

Zou de Russische methode Direct doodschieten misschien een optie zijn?

Alt | 04-12-14 | 22:53

OT
In verschillende Duitse steden zijn al maandenlang zg 'Montagsdemos'. Met Dresden, waar de 'Wir sind das Volk' demo's begonnen, die de val van de muur inluidden, is ook deze demoreeks begonnen. Met iedere week fors meer deelnemers. Afgelopen maandag in Dresden 10.000 deelnemers aan de zogenaamde Pegida-demo met als motto 'Patrioten gegen die Islamisierung des Abendlandes'. En vanzelfsprekend ook enkele honderden agressieve tegendemonstranten van de Antifa, die trouwens in Duitsland zwaar gesubsidieerd wordt en voor NL-verhoudingen ongekend agressief ageren. (Denk daarbij aan de voorspelling van Iganzio Silone: 'Als het fascisme weerkeert zal het zich antifascisme noemen')
Maandag is de eerste Pegida-Demo in Düsseldorf onder de naam Dügida.
www.facebook.com/events/1549506378599...
Ik ga daar voor het eerst in mijn leven deelnemen aan een demo. Daarvoor of daarna nog even naar de Weihnachtsmarkt en een prima Portugees visrestaurant in de Altstadt ;-)
Hoop daar niet de enige Nederlander te zijn.
De Pegida-demo's maken trouwens deel uit van een bredere buitenparlementaire oppositie die zich Montagswachen noemt. In principe is die beweging vooral systeemkritisch en beschikt ondertussen over een stevige intellectuele bovenbouw met als doelstelling om zowel links, midden en rechts van het politieke spectrum te verenigen rond gemeenschappelijke kritiekpunten als o.a. EU/euro, nationale souvereiniteit, immigratie/islamisering, Ruslandpolitiek, vrijheid van meningsuiting (in Duitsland nog steeds behoorlijk beperkt), en om de verdeel-en-heers strategie van het politieke en MSM establishment naar Gramsci's culturele hegemonie filosofie te doorbreken. Een belangrijke exponent van die intellectuele bovenbouw is Jürgen Elsässer en zijn tijdschrift 'Compact'.
www.compact-online.de/
Zelf heb ik de indruk dat zich momenteel in Duitsland een europese voorhoede van Vrijheidsstrijders ontewikkelt. En natuurlijk wil ik daar ook buiten mijn werkkamer bij zijn.
Met toestemming van Joris zal ik dir bericht vóór maandag nog eens posten. Hopelijk dan niet OT.

WirMachenMusik | 04-12-14 | 22:47

Mensenrechten voor mensen die geen enkel respect hebben voor mensenrechten. Dat gaat ons nog eens de das omdoen.

Islamofiel | 04-12-14 | 22:41

Ergens anders stond ook dat ze de 4miljoen losgeld al binnen hadden he!!!!!!!!!!!!!!

13-666 | 04-12-14 | 22:40

De Russen doen dat veel beter: die overmeesteren de piraten, halen de buitenboordmotor van het sloepje en geven elke piraat een flesje water en wensen ze een goede reis terug naar de kust.
Indien ze te dicht onder de kust worden onderschept, worden ze eerst 450 mijl buitengaats gesleept.
.
Geen dure rechtzaken
Geen gezeur
Geen recidive

McPhart | 04-12-14 | 22:36

@ Theo van Deursen | 04-12-14 | 20:48

Deze regeltjes zijn geschreven voor normale situaties in de lidstaten, niet voor piraten die schepen overvallen op open zee. Het is werkelijk bizar dat de rechters daar geen rekening mee houden, en wat mij betreft gaan ze daarmee hun boekje vér te buiten.

HoogToontje | 04-12-14 | 22:34

Dit heet: met de Franse slag.
Ik zie een klusje voor onze Frans Timmermans.

Ben gekke Henkie nie | 04-12-14 | 22:31

@Muxje | 04-12-14 | 22:20

Verkozen rechters hadden niet anders besloten. Habeas corpus is een vrij basaal recht.

Theo van Deursen | 04-12-14 | 22:29

Wat een stelletje debielen! x 1.000.000.000.000.000

PowPow | 04-12-14 | 22:28

@VetteMoorkop 20:37: Het begint er mee dat je dit soort wetten evalueert voordat je aan zon missie begint. Daarnaast geloof ik dat dit soort wetten ook in Nederland nodig aangepast moet worden, zodat de consequentie van een overtreding door OM of politie in verhouding staat tot de mate waarin de rechten van de verdachte zijn geschonden, de waarschijnlijkheid dat de verdachte schuldig is, en de ernst van de beschuldiging. Dus op heterdaad betrapte piraten die twee dagen te lang in de cel hebben gezeten hebben misschien recht op een kleine schadevergoeding, maar absoluut geen strafvermindering, laat staan vrijspraak en vrijlating in Europa.

Rechters blijken steeds maar weer mijlenver buiten de werkelijkheid te staan. Verkozen rechters is nog niet eens zo'n gek idee.

Muxje | 04-12-14 | 22:20

Is Piet Piraat nou die belg of die geschminkte meneer die het paard van Sinterklaas heeft gekaapt?

Tsjernodebiel | 04-12-14 | 22:18

*Head-Desk Deluxe*

marcoplarco | 04-12-14 | 22:15

isdie 9k ook nog belastingvrij? dan zit ik echt in het verkeerde vak.

hakbarry | 04-12-14 | 22:12

Begrijpt nu iedereen waarom "ZeverFranske" alias "JammerFranske" alias "Timmerfranske" voor de EU wil "werken"!!!!!! GRAAIEN, GRAAIEN, GRAAIEN. Het lukt zelfs een stel Somalische piraten.

habramar | 04-12-14 | 22:12

The European Court of Human Rights...

Kijk, dit is dus niet waar mensenrechten voor bedoeld zijn. Mensenrechten zijn bedoeld voor met genitale verminking bedreigde Somalische meisjes, om maar eens wat te noemen.

Die piraten zijn trouwens echt niet uit zichzelf op dit geniale idee gekomen. Daar zit zo'n ranzig-opportunistische ijdeltuiterige Gutmensch-advocaat achter. Dát is de ware schuldige.
GS, jullie een idee wie die advocaat was?

54321 | 04-12-14 | 22:11

In januari gaat de visumaanvraag voor Canada eruit. Weer 5 EU onderdanen gevlucht voor een betere toekomst elders als het maar niet in de EU is !

enkelereisretour | 04-12-14 | 22:11

Kijk even naar hoe de Russen dat oplossen met Somalische piraten: Ivan zet die piraten gewoon 500km uit de kust in een roeiboot en laat ze dobberen zonder vreten of roeispanen.

raskol | 04-12-14 | 22:11

We zijn echt de gekke henkie van de wereld.
Als het nou nog twee jáár was geweest.

Lewis | 04-12-14 | 21:53

Piraat zijn levert in ieder geval meer op dan het houden van blanke slavinnen.

Burrrp | 04-12-14 | 21:49

Dit geloof je gewoonweg niet.

griffin peterson | 04-12-14 | 21:48

Mijn bloeddruk gaat ervan omhoog!

animalia | 04-12-14 | 21:48

Ik lees nergens waar die piraten uithangen op het moment. Zijn ze veroordeeld? Zitten ze achter tralies? Of is dit een truc zoals de Belgen vorig jaar uithaalden – www.reuters.com/article/2013/10/14/bel... – "meld je even in Parijs om je schadevergoeding op te halen."

simpelman | 04-12-14 | 21:45

Ik vraag me af hoe je een piraat per schip binnen 2 dagen in Frankrijk krijgt en ook nog eens voor een Franse goede rechtbank.

ProAsfalt | 04-12-14 | 21:42

Sinterklaas"...... wie kent hem niet.

XaaD666 | 04-12-14 | 21:42

Eickhout, in ‘t Veld, Tang, De Lange en Dikke van Baalen:

Hoeveel bewijs hebben jullie nog nodig dat het hele Europees Hof voor de Rechten van de Mens bestaat uit een stel gestoorde gekken die rijp zijn voor een gesloten inrichting.

Angelica | 04-12-14 | 21:39

Die zullen politiek asiel aanvragen, omdat ze gedwongen werden tot piraterij en nu bij terugkomst gevaar lopen, meteen de familie willen herenigen, de hele halve stam komt dus deze richting op, daarna met z'n allen protesteren tegen de witte mens omdat we discrimineren en als laatste een door ons of de een of andere haatclub gesusidieerd moskeetje of twee bouwen. Voordat ik het vergeet tussendoor zullen deze heidenen ons "ongelovigen" als minderwaardig behandelen en alle vrouwen zijn in hun ogen gewillig neukvlees.

swapper | 04-12-14 | 21:39

Misdaad loont.

william7055 | 04-12-14 | 21:38

Weg met ons, weg met ons, weg met ons!
Zo, nu heb ik vast wel een Europese prijs voor goed Europees staatsburgerschap verdiend.

domheid regeert | 04-12-14 | 21:36

-weggejorist-

dwar | 04-12-14 | 21:18

@Fijnstoffer | 04-12-14 | 20:48
Of als slaven verkopen aan een of andere moslim.
Maar goed, we zijn collectief gek aan het worden.

Uw Verzekeringsadvis | 04-12-14 | 21:18

@Bakito | 04-12-14 | 20:46
Oh please, grow up!!

namensmijnhond | 04-12-14 | 21:15

@ très cool | 04-12-14 | 21:01

Dat zijn de echte parasieten. Recht en rechtvaardigheid is niks voor ze. Stop die advocaten wat geld toe en de duivel is er niks mee in vergelijking. Ethiek is ze vreemd. Zolang ze maar verdienen. Mogen meer Brammetjes Moskofiets komen. Vroegah als SS'er hoefde je ook niet Geneva te roepen. Met advocaten hetzelfde. De duivel is zelfs jalours op ze.

Vageling | 04-12-14 | 21:14

Die bed&brood uitspraak waar we nu in NL volop last van hebben was ook al van zo'n europese rechter. Wie stelt die gasten aan? De euro-D666 of zo?

Nigel Farage, Geert Wilders: DOE iets!

Vogelbeest | 04-12-14 | 21:14

-weggejorist-

Le Roi | 04-12-14 | 21:13

Dit bewijst maar weer dat we met zijn allen (en dan bedoel ik wereldwijd) KNETTERGEK zijn geworden en dat het hele 'systeem' dat we hebben opgezet voor geen kant deugt. Logica noch rechtvaardigheid zijn ver te zoeken. Misschien is de Sharia zo gek nog niet.

Le Roi | 04-12-14 | 21:13

Het wordt tijd voor een revolte, niet een kleintje, maar een grote Europese Revolte. Op een wijze dat er een grote schoonmaak door Europa heen gaat.

Sjaak uit Dordt | 04-12-14 | 21:12

"Het enige argument dat je kunt inbrengen, is dat een goed rechtssysteem staat of valt bij strikte naleving van de eigen gecreëerde regels & voorwaarde."

En het enige juiste argument in een rechtsstaat. Punt

AbleArcher13 | 04-12-14 | 21:09

Kleine nuance: veel piraten waren vroeger vissers, die zonder werk kwamen omdat hun kustwateren weden leeggevist door bijvoorbeeld Nederlandse megatrawlers.. Ik praat niks goed van dat piratenscum, maar er hangt wel iets meer aan vast dan 'het is gewoon tuig, laten we ze ter plekke neerknallen'. Bestrijdt het één, maar sluit je ogen niet voor het andere.

joe vago | 04-12-14 | 21:08

Hoe fout de uitspraak ook overkomt. Volgens mij is het praktische voordeel van de piraten wel makkelijk om zeep te helpen. Een van de belanghebbenden (scheepseigenaar, gekidnapte, verzekeringsmaatschappij) begint een civielrechtelijke procedure voor een schadevergoeding en laat via een kort geding in ieder geval even preventief beslag leggen op de tegoeden. Piraat met lege handen...

TheseDays00 | 04-12-14 | 21:07

Scheelt dat er tegenwoordig niet zoveel meer gevangen wordt genomen. De meeste rederijen hebben tegenwoordig bescherming. Hierdoor ligt het sterftecijfer onder de Somalische piraten hoog. Op de eoa manier overlijden er veel aan een acute loodvergiftiging.

Hyronimo | 04-12-14 | 21:07

Kijk, waar wij denken de beste te zijn in dader beloning zijn er dus toch betere, het instituut wat 61% van Nederland niet wilde heeft dader beloning tot eenzame hoogtes opgetrokken, voor onze rechters dat kunnen overbieden zullen we nog best wat D666 moeten stemmen, met als ondersteuning groenslinks en pvvda.

Flipus | 04-12-14 | 21:07

Dit kan omdat er een zootje advocaten hier goud geld aan verdient. Of dacht je dat die gasten zelf op het idee kwamen om na 2 dagen in de cel naar het Europese Hof te stappen.

très cool | 04-12-14 | 21:01

Rechter is zeker pastafarian.

Pirate fish | 04-12-14 | 21:00

Wat zei de sheriff ook alweer?
O ja ... eerst schieten en dan ondervragen.

dennis8704 | 04-12-14 | 20:57

Er is niet genoeg Facepalm en Head-desk in de wereld om hier mee om te kunnen gaan.

Rest In Privacy | 04-12-14 | 20:56

Zal iemand ze missen bij een KIA? Nee toch? Scheelt een hoop tijd, energie en geld

Harry Turtle | 04-12-14 | 20:56

@Fijnstoffer | 04-12-14 | 20:48
Precies, gewoon op zee oplossen. Op zee gelden andere wetten (wel even zorgen dat je buiten Europees vaarwater bent)

Mastermattie | 04-12-14 | 20:54

We hebben hier ook nog een stel Somalische qatkauwers. Meer dan 85% leeft van een uitkering.
Dit is het! Kunnen ze eindelijk hun eigen geld verdienen...

druipsmurf | 04-12-14 | 20:54

Europa heeft speciaal hiervoor toch een verdrag met Kenia? Daar flikkeren ze die piraten tenminste voor een redelijke tijd in een kerker.

dugo | 04-12-14 | 20:52

@yamahaha | 04-12-14 | 20:41
400 jaar geleden waren ze ook aan boord gehaald net als nu. Moet je kijken wat dat gekost heeft.
Tja 'met de kennis van nu' zei een groot staatsman ooit. *proest*

miko | 04-12-14 | 20:49

@Parsons | 04-12-14 | 20:36
Wordt tijd dat we weer wapens voor den hardwerkende burger toelaten.

Jasaanhetiskoud | 04-12-14 | 20:48

Voortaan ter plekke neerknallen. Scheelt een hoop gedoe.

Fijnstoffer | 04-12-14 | 20:48

Het zijn hele serieuze waarborgen tegen staatsmacht en in het bijzonder extrajudicieel militair optreden waarop het Hof deze (unanieme) beslissing baseert. Fuck with these at your peril.

Voor zulke belangrijke principes neem ik net als het Hof die paar ton euro en tijdelijk gekwetste rechtsgevoelentjes graag op de koop toe.

Theo van Deursen | 04-12-14 | 20:48

Misschien de volgende keer gewoon overboord flikkeren dat vuilnis.

bok_de_lul | 04-12-14 | 20:48

@Godsammekraken | 04-12-14 | 20:44

Defineer nuttig. Die EU graaiers vinden van wel. Wij maar lachen als een boer met kiespijn. Kan allemaal in deze geweldige EU. Ga me piraten outfit maar uitkiezen. Me Arrr oefenen.

Vageling | 04-12-14 | 20:47

@Godsammekraken | 04-12-14 | 20:44
Nuttig is relatief .
Als ik elke dag met nietsdoen een volle bankrekening verdien en dan ook nog op kosten van de debiele arbeiders de wereld over mag reizen zie ik voor mezelf daar het nut wel van in.
Ik ga voor een zetel! Stem je op me?

miko | 04-12-14 | 20:47

Ik zou ze meteen berecht hebben (scheelt 9000 euro per persoon) en ze meteen ter dood veroordeeld hebben ( scheelt nog veel meer).

vivaldi | 04-12-14 | 20:46

Er zit niet heel veel verschil tussen neoliberalen/libertariërs enerzijds en Somalische piraten anderzijds, eerlijk gezegd.

Graaien en vuurwapens.


Ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

Bakito | 04-12-14 | 20:46

Stuur die special forces nog maar even achter hen aan zondervrules of engagement.

Leffe Blonde | 04-12-14 | 20:46

VetteMoorkop | 04-12-14 | 20:37

Wat ik wil is dat we zoals vroegah gewoon weer eens normaal nadenken, met fatsoenlijke wetgeving tot gevolg. Nu maakt iedere advocaat gebruik van schimmige regeltjes.

Alpha Runner | 04-12-14 | 20:45

@VetteMoorkop | 04-12-14 | 20:37
Is er in dit geval sprake van machtsmisbruik? Of gewoon samenloop van omstandigheden in verband met de grote afstand en het complexe gehalte van deze zaak? Te bezopen voor woorden dit. Hier had de rechter rekening mee moeten houden.
Maar ik zou als militair of gedupeerde meteen beslag laten leggen op dat geld.
Het blijven rovers op zee.

miko | 04-12-14 | 20:45

Ik snap er niets meer van...
Ik ben opgevoed in de wetenschap dat misdaad niet loont maar om de één of andere reden duiken er dagelijks berichten op in het nieuws waaruit het tegendeel blijkt.

Mastermattie | 04-12-14 | 20:45

Dat hele systeem van mensenrechten en zo is dus failliet. Weg ermee.

vivaldi | 04-12-14 | 20:44

@Vageling | 04-12-14 | 20:42
Wut? De Eurocraatjes doen iets nuttigs met hun leven?! I beg to differ...

Godsammekraken | 04-12-14 | 20:44

@ Godsammekraken | 04-12-14 | 20:38

Misdaad loont. Hoe haal je het in je kokosnoot om wat nuttigs met je leven te doen? Is privilege van EU graaiers.

Vageling | 04-12-14 | 20:42

@yamahaha | 04-12-14 | 20:41
Vroegâh was alles beter

Mastermattie | 04-12-14 | 20:42

Op het moment dat je denkt dat de achterlijkheid van de Europese politiek een niet te evenaren groteske vorm heeft aangenomen, hoor je weer eens van het Europese Hof en dan blijkt de politiek dus weer mee te vallen.
.
Europa. The race for the bottom...

Parel van het Zuiden | 04-12-14 | 20:42

@VetteMoorkop | 04-12-14 | 20:37

Andere wetgeving.

ZKH EénOog | 04-12-14 | 20:42

40 jaar geleden werden deze piraten door Nederlandse kapiteins van koopvaardijschepen gewoon met een karabijn afgeschoten en overvaren.

yamahaha | 04-12-14 | 20:41

Vluchtelingen kun je het beste opvangen in eigen regio. Piraatjes kun je het beste ter plekke "berechten".

Godsammekraken | 04-12-14 | 20:39

Ook onze heersers in Brussel tonen het gedrag wat we hier zo goed kennen van de overheid: kronkelen als varieteehoeren voor het allergrootste tuigh en spijkerhard optreden tegen iedereen die wat van zijn leven heeft gemaakt en dus wat te verliezen.

Godsammekraken | 04-12-14 | 20:38

Laat me raden, klinkende overwinning voor Liesbeth Zegveld?

H. Caulfield | 04-12-14 | 20:38

Ja, als Somalische piraat heb je meer rechten dan als internetpiraat.

Mastermattie | 04-12-14 | 20:38

Ik heb een betere baan gevonden. Waar teken ik?

Vageling | 04-12-14 | 20:38

En er ligt geen vliegdekschip in de buurt waar je een rechtbank op kan inrichten? Compleet met loopplank?

ZKH EénOog | 04-12-14 | 20:38

Dat kan gewoon omdat het in de regels staat om machtsmisbruik te voorkomen. Dan krijg je af en toe dit soort dingen, maar in het groter geheel is dit soort wetgeving goed om het risico tot een Rusland of Turkije te verworden te verkleinen. Wat wil je dan? Wetgeving negeren? Deze wetgeving afschaffen?

VetteMoorkop | 04-12-14 | 20:37

Ach ja.
Dan kunnen ze over een jaar of wat tegen Zwarte Piet ageren.
Van ons eigen geld.
Mooi man!

Weg met ons!

Dick Luyenlomp | 04-12-14 | 20:37

Arrrrrr!

Hobbykip | 04-12-14 | 20:37

De vraag is,waarom neem je ze gevangen in de eerste plaats?

miko | 04-12-14 | 20:37

Zoiets verwacht je alleen in Nederland...

kibambam | 04-12-14 | 20:37

-weggejorist-

Parsons | 04-12-14 | 20:36

Ja is mooi he zo'n rechtsstaat!

Beaulefermier | 04-12-14 | 20:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland