Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heldenverhaal: Het Nederlandse MH17 reddingsteam

vlagvertoonmh17.jpg In de Week van de Willemsorde hebben we nóg een dapper heldenverhaal waar bedrukt en bang Nederland zo naar snakt. Dat van de reddingswerkers, de gewone agenten en forensische medewerkers die na 17 juli naar Oekraïne werden gestuurd. Zij gingen, omdat zij geroepen werden. Om lijken te verzamelen, om onderzoek te doen, om de puinhopen van de wereldpolitiek te ruimen onder dreiging van sluipschutters en mortiergranaten. Fel zijn wij geweest, boos zelfs. Op het gebrek aan ruggengraat bij Rutte, het uitblijven van een grote bek uit Den Haag, die zo vreselijk terecht zou zijn. Geweend hebben we, om de theatershows van Timmermans - en niet omdat hij zo goed emoties kon veinzen, maar om zijn baantjesjagende agitprop vol valse beschuldigingen. Kritisch waren we, en zijn we nog steeds, over het beschamende gemak waarmee Den Haag de thugs in Kiev tot "Europese vrienden" bestempelt. Over de geheime dealtjes die gesloten zijn over de uitkomsten van het onderzoek, over de foprapporten van de thuistikkers van de OVV en over de té goed geregisseerde PR-momentjes van de MinPres. Maar soms moet je even je grote waffel houden, en échte kerels aan het woord laten. Zoals ze deze maand in politievakblad Blauw staan, het papieren magazine voor justitiële intimi waar wij een heimelijk abonnementje op hebben. In een achtentwintig pagina's tellend dossier vertellen de boots on the ground hun verhaal. Over emotie, ontlading, slapeloosheid en de media. Over lijkzakken, goederentreinen en sluipschutters. Over tanks, oorlog en de intensiteit van menselijk leed. Avondlectuur, om even stil mee te zijn. Van GeenStijl, als eerbetoon aan iedereen die zijn steentje bijdroeg in de dagen, weken, maanden na de aanslag op MH17: 28 PAGINA'S BLAUW OP PDF.

Reaguursels

Inloggen

Haha helden op sokken zal je bedoelen.

peterxxx | 07-12-14 | 06:24

@Vageling | 06-12-14 | 22:36 : "Dacht 298."
.
Dank voor uw reactie (ook Nestorix | 06-12-14 | 09:16). Inderdaad, met dat "300 stoffelijke overschotten" wordt kennelijk "stoffelijke resten" bedoeld. Dus meer dan het aantal slachtoffers. Er zijn vreselijke verhalen van mensen in de omgeving. Menigeen die meehielp of een bloemetje bracht werd het allemaal teveel. Die trokken het niet meer resources0.news.com.au/images/2014/07/... De verzetsman die zogenaamd een speelgoedbeertje aan het pikken was, had het juist omhoog gehouden voor de camera's om zijn woede te uiten. De "media" lieten niet zien dat hij het daarna terug legde, zijn pet afnam en een kruisje sloeg www.youtube.com/watch?v=kZBSGorpLNc Is er iets geschreven over de processie van de "terroristen" uit de omgeving en het herdenkingsmonumentje dat ze hebben opgericht voor de slachtoffers? www.youtube.com/watch?v=mpIgIbsYwwE Met die mensen wil Rutte/Timmermans/Koenders dus niet praten. Dat zijn de "thugs" die volgens Timmermans trouwringetjes pikken en clusterbommen op hun werkplaatsen, winkels, huizen en gezinnen verdienen. Er is duidelijk een steekje los bij politiek en media.

ben kokhals | 07-12-14 | 05:17

Vageling | 06-12-14 | 22:50

Heel goed dat jij het denken overlaat aan mensen met hersenen. Ik denk dat wij met z'n allen heel blij moeten zijn dat jij geen wapen hebt dat per ongeluk af kan gaan. Toch, vageling?

ren-forrest-ren-e | 06-12-14 | 23:01

en-forrest-ren-e | 06-12-14 | 22:46

Heel eerlijk. Laat het denken maar over aan mensen die er verstand van hebben. Doe ik ook.

Vageling | 06-12-14 | 22:50

Ik denk dat we met zijn allen heel blij mogen zijn dat er niet per ongeluk een wapen is afgegaan tijdens het uitstapje van die struikrovers.

ren-forrest-ren-e | 06-12-14 | 22:46

ben kokhals | 06-12-14 | 05:5

Mooi betoogd. Weet je wel meer dan ik. Dacht 298. Allemaal onschuldige burgers. Vinger wijzen in media's. Durft iemand me echt recht aan te kijken daar. Neen. En emo timmerfransje heeft opeens andere positie. Tjah. Wie rukt die steen uit Rutte ze ster. Ikzelf kijk wel uit. Oh en dat een andere vliegtuig dat spoorloos is.ach gossie. Ook MA; of MH zoals de code is.

Er is rook. Doen ze af als damp. Zal wel gevalletje ik ben oud en kan me amper herrineren. Dan komt het. Beter laat als nooit. Iets in die richting.

Vageling | 06-12-14 | 22:36

Jullie kunnen wel heel veel vinden, maar jullie zijn niets. Een 3fm hipster clubje zijn jullie geworden. Jullie maken het nieuws niet meer, worden niet meer serieus genomen zijn mainstream. Leuk voor de beginnende journalist om zijn carriere te beginnen.

Keeper | 06-12-14 | 17:30

-weggejorist-

Ome Bert | 06-12-14 | 13:59

Het verhaal van de harde werkers, de gewone mannen en vrouwen die gingen omdat ze geroepen werden. Dezelfde mannen en vrouwen die hier in de dagen vlak na de ramp uit pure emotie zonder pardon naar oorlogsgebied werden gepraat voor een hit en run actie. En dan nu hier een verhaal om zelf net zo hard sentimenteel (Timmermans?) even mee te liften op het verhaal van de gewone man.

Per saldo toch te makkelijk dit.

Rest In Privacy | 06-12-14 | 11:13

@Ik was in Haren | 05-12-14 | 21:47
Of ter meerdere eer en glorie van zichzelf.

MarcS | 06-12-14 | 10:28

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 01:32

Vooralsnog heb je weinig feiten kunnen benoemen en daar wat bronnen aan kunnen hangen. Zou je daar niet eerst een mee beginnen voordat je allerlei punten wilt maken?

Chow | 06-12-14 | 10:19

ben kokhals | 06-12-14 | 05:52
U heeft het helemaal juist.

Nestorix | 06-12-14 | 09:16

@Multimediaknaller | 06-12-14 | 07:19
En de vraag blijft natuurlijk: waarom?
Ik blijf erbij, dit hele zaakje stinkt!
Een vliegtuig dat wordt neergehaald (!) boven een conflictgebied tussen EU en Oekraïne enerzijds en de Krim en Rusland anderzijds.
Ik geloof serieus dat 'iemand' met boze opzet getracht heeft om een gewapend conflict uit te lokken.
*op uitkijk gaat staan voor geblindeerde zwarte busjes*

necrosis | 06-12-14 | 07:37

Ramp? Hou nou eens op!! Wrakstukken die meer gaten bevatten dan een Leerdammer kaas. En nog steeds met droge ogen willen zeggen, dat het om een ramp gaat?

Aanslag!!

Multimediaknaller | 06-12-14 | 07:19

@tipo | 06-12-14 | 01:24 : "Er is door Baker middels een handgeschreven memo beloofd aan Gorbatsjov dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden"
.
Hier is de video waarin Genscher en Baker dat bevestigen: www.youtube.com/watch?v=JXcWVTpQF3k

ben kokhals | 06-12-14 | 06:20

@Indoneesje | 05-12-14 | 20:50 : "Over de Separatisten (lees Russische huurlingen) heb ik geen goed woord over!"
.
Dan eerst even dit. Met de door de VS en EU geïnstigeerde staatsgreep werd de democratisch gekozen premier/regering afgezet en vervangen met een EU gezind fascistisch en xenofoob bewind. Ondanks de pas ervoor afgesloten overeenkomst tussen alle betrokken partijen: www.theguardian.com/world/2014/feb/21/... De vanouds Ruslandgezinde bevolking in het oosten van Oekraïne zagen de bui al hangen. Zij hielden een referendum voor autonomie (democratisch, geen staatsgreep) en kregen daarop een uiterst gewelddadig offensief over zich heen vanuit Kiev (gesteund door CIA en NAVO) om die mensen en hun bronnen van bestaan te vernietigen. Vergeet niet: Zo begon de ellende.
.
Er zijn naast onze helden nog meer helden: "Het echte werk werd door ons gedaan," zegt het hoofd van DPR (Donetsk), "meer dan 300 stoffelijke overschotten geborgen in een gebied van 20 vierkante kilometer. Dat is het echte werk. Ook hebben wij tussen de wrakstukken gezocht naar persoonlijke bezittingen." (uit: "MH17: les insurgés invitent les experts malaisiens sur le lieu du crash" 30.08.2014). Voorbeeld: Oekraïense dorpsbewoners ["terroristen" zou Kiev zeggen] vonden na de ramp een portemonnee. Met inhoud. "Op een brommertje naar de Nederlandse missie gebracht. Ze wilden hem per se aan een Nederlander overhandigen," vertelt een militair. (Uit "De helden van de MH17-missie" 09.11.2014)
Dit is de kant van het verhaal die u niet zult aantreffen in de rioolmedia.

ben kokhals | 06-12-14 | 05:52

alsdit geen aluhoedje is bel ik mijn ex-vriendin

Madurodam | 06-12-14 | 05:48

Keurig item GS, respect!

Nederlanddraaitdoor | 06-12-14 | 02:27

*Volstrekt off-topic, met alle excuses, m.n. aan MH-helden*, maar zie net Pauw die eindeloos blijft doorzeiken bij vd Most wat hij nou verdient aan die deal met overheid - i.c. asielzoekers - waarom vraagt die vd Most niet aan Pauw wat hij verdient aan zijn deal met de overheid?

(Behind)Doors | 06-12-14 | 02:12

Veel respect voor de mensen die onder zware omstandigheden deze klus hebben gedaan.
Wel een kritische voetnoot die ook uit het verslag valt te halen. Het team komt ter plaatse en wat blijkt - de voltallige wereldpers (inclusief nederlandse journalisten)is er al. Ook zijn er tegen de tijd dat het identificatieteam ter plaatse is al 50(!) onderzoekers met verschillende andere nationaliteiten,onder meer australisch (toch een eindje verder zou je denken). Hierdoor krijg ik toch sterk de indruk dat er, in ieder geval in de aanloopfase sneller gehandeld had moeten worden.

pili-pili | 06-12-14 | 01:55

@BasBr | 06-12-14 | 01:12
"Verder weet Rusland dat de VS niet alleen zo'n besluit kan nemen bij de NAVO. Dus het verhaal rammelt aan alle kanten."

Het gaat niet over de NAVO maar om de afsluiting van WOII tussen de vier voormalige geallieerden machten waarbij tot de opsplitsing van Duitsland was besloten. Voor de hereniging van Duitsland was de toestemming nodig van alle vier voormalige bondgenoten. Dáárover zijn voorwaarden en afspraken gemaakt. Frankrijk heeft in dat kader de Euro weten door te drukken als eis bij de Duitsers voor hun toestemming.

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 01:32

sorry voor de triple post.
*slapen gaat*

tipo | 06-12-14 | 01:25

-weggejorist-

tipo | 06-12-14 | 01:25

-weggejorist-

tipo | 06-12-14 | 01:25

Er is door Baker middels een handgeschreven memo beloofd aan Gorbatsjov dat de NAVO niet oostwaarts zou uitbreiden, maar dat is door Bush direct van tafel geveegd. Genscher was er ook even in mee gegaan, maar uiteindelijk heeft Kohl gezorgd dat die belofte al van tafel was, voordat die officieel op tafel kwam. Die memo van Baker was geen belofte, maar een onderhandelingspositie. www.foreignaffairs.com/articles/141845...

Wat niet wegneemt, dat je beter niet in de aura van een reusachtige kernmacht met minderwaardigheidscomplex kunt gaan staan. Dat is gewoon ongezond om te doen. En niet nodig ook.

tipo | 06-12-14 | 01:24

@Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 01:09

Kaspische Zee = Zwarte Zee

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 01:19

@BasBr | 06-12-14 | 01:09
U vergeet even, dat Oekraine een illegaal regime had in Kiev, ten tijde van het referendum op de Krim. Dat is een cruciaal gegeven. De Krim was niet meer van de Oekraine, omdat de Oekraine geen legitiem bestuur had op dat moment. Er zaten enkel wat neo-nazi's die door vreemde mogendheden vooruitgeschoven waren in een telefoongesprek. Op de Krim had de bevolking dus alle recht om een referendum uit te schrijven, aangezien Oekraine op dat moment niet bestond bij gebrek aan een legaal bestuur.

Als u dat niet snapt, dan wilt u het niet snappen.

tipo | 06-12-14 | 01:14

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 01:01
Prima geef mij een link naar het document waar dat in staat.
Het bestaat niet. Het Russisch verhaal wil dat de minister van buitenlandse zaken van de VS dat ooit in een telefoongesprek zou gezegd hebben. Rusland heeft nog nooit bewijs op tafel gelegd om dit te bewijzen.
Verder weet Rusland dat de VS niet alleen zo'n besluit kan nemen bij de NAVO. Dus het verhaal rammelt aan alle kanten.

BasBr | 06-12-14 | 01:12

Feiten komen, feiten gaan, alleen Elvis blijft bestaan.

Jan Dribbel | 06-12-14 | 01:11

Feiten komen, feiten gaan, alleen Elvis blijft bestaan.

Jan Dribbel | 06-12-14 | 01:10

@BasBr | 06-12-14 | 00:16

Binnenkort op ons nationaal propaganda kanaal: Poetin schroeft ontstekers op kernbommen om de waarheid rondom MH17 te verdoezelen. Generaal-majoor der mariniers (b.d.) F.E. van Kappen (VVD) vertelt op Nieuwsuur dat Poetin's straaljagers in de Kaspische Zee agressief op een *Canadees oorlogsschip doken*. De lachende prostituee van het hournalisme vergat te vragen wat een Canadees oorlogschip daar aan het doen is.

De waarheid is niet complex: heb je als regering (Rutte, Merkel, Cameron, Obama etc.) of dictatoriale EU een intern probleem maak de burgers bang met een externe vijand die Poetin heet. De zielige sukkels begrijpen echter niet dat hun blufpoker zonder tanks en legers niet bijzonder afschrikkend werkt en het alleen uitstel van executie zal zijn tot het moment dat de EU ontploft. Daarna zullen pek en veren, waarheidscommissies en volkstribunalen hun lot bepalen, als Fortuna hun genadig is en hun kop niet eist.

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 01:09

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:53
Schotland mocht een referendum houden van de VK.
De Oekraïne kan ook een referendum goedkeuren voor de Krim.
Zo moeilijk is dit niet. De Krim kan niet zelf een referendum hebben. Dan gaan ze in Spanje met het Baskenland niet leuk vinden of in Engeland met Noord-Ierland.
_
(en dan begin ik nog niet eens over hoe democratisch dit referendum was. Stel je voor dat onze regering ff goed staat in de peilingen staat en dan een verkiezing uitschrijft voor over 2 weken... om voor eeuwig met deze regering te zitten. +de oppositie zich niet op straat kan laten zien en niemand de kar van de oppositie trekt.)

BasBr | 06-12-14 | 01:09

@BasBr | 05-12-14 | 23:56

De afspraken en voorwaarden waaronder Rusland, als een van de vier geallieerde naties, toestemde in de hereniging van Duitsland? Met dat papier wordt gewoon door de EU en VS de internationale democratische kachel mee aangemaakt, is het niet?

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 01:01

@BasBr | 06-12-14 | 00:37

Ah, het Albanese deel van Servië afsplitsen onder dreiging van wapengeweld kan dan weer wel? Dat Kosovo wat jij noemt voor ik dat noem? Schotland krijgt een referendum. Baskenland niet vreemde zaken toch allemaal. Als de bevolking in overgrote meerderheid kiest moet je dat maar heel democratisch negeren?

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:53

@BasBr
Politiek hebben ze het gesteund als niet met troepen dan wel politiek.

Roger-Rabbit | 06-12-14 | 00:47

Oke normaal kom ik hier niet vanwege de sensatie. Maar ik vind GS nu te ver gaan over de ruggen van omgekomen medelanders. En ik walg ervan. Tfoe. Ik heb eens dat rapport bij elkaar googled en het bestaat niet. Google
> Gevaarbeheersinq/CCt3 > Inzet Officier van Dlenst > ln SGBO
t¡l-orkc n
Nergens te vinden. Ik rust mn casus en daarmee zeg ik dat GS aan walgelijke propaganda doet over lijken nog wel schaam je!

Baby Rasta | 06-12-14 | 00:45

BasBr | 06-12-14 | 00:37
En een democratisch gekozen leider mag wel met geweld verjaagd worden in Kiev?

Maar een referendum mag niet?

Lekker objectief bent u.

Het verdrag van Verlatinghe eendachtig, mag een volk haar zelfbeschikking ter hand nemen en de heerser afzetten als deze gods werk niet doet om een nieuwe aan te nemen. Dan wordt automatisch het afzetten van de heerser gods werk, maar ook het aannemen van een nieuwe.

In Kiev deed men dat door de ooit democratische heerser te verjagen, op de krim deed men dat door een referendum. Beide zaken mogen, omdat uiteindelijk de bevolking soeverein is.

tipo | 06-12-14 | 00:44

@BasBr | 06-12-14 | 00:27

Volgens mij worden die allemaal rebellen en vrijheidsstrijders genoemd bij de NPO, is het niet? Islamterroristen is de ware gedaante van deze afscheidingsclubjes. China heeft daar ook last van wist je dat, grapjas?

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:39

@BasBr | 06-12-14 | 00:27

Volgens mij worden die allemaal rebellen en vrijheidsstrijders genoemd bij de NPO, is het niet? Islamterroristen is de ware gedaante van deze afscheidingsclubjes. China heeft daar ook last van wist je dat, grapjas?

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:39

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:33
Hou je niet ineens van de domme.
Je weet donkersgoed dat de Krim niet een dergelijke referendum mag houden op eigen houtje en al helemaal niet om een bewapende vreemde mogendheid langs de stembus volgens het volkerenrecht. Ik weet dat jij dat weet, omdat je Kosovo aangehaald.

BasBr | 06-12-14 | 00:37

Roger-Rabbit | 06-12-14 | 00:28
Landen van de NAVO die niet meededen in Irak
- Duitsland
- Frankrijk
- Noorwegen
Landen van de EU die niet meededen in Irak
- Duitsland
- Frankrijk
- Noorwegen
- Oostenrijk
- Zweden
- Finland
- Slovenia
- Kroatie
Voor de rest nog leuk om erbij te melden dat besluiten binnen deze beide organisaties UNANIEM genomen dienen te worden voor buitenlands beleid en aktie.

BasBr | 06-12-14 | 00:34

@BasBr | 05-12-14 | 23:54
"De sancties tegen Rusland gaat over het annexeren van de Krim en steun aan de separatisten."

Het zelfbeschikkingsrecht is een internationaal bepaald begrip dat volkeren van de hele wereld toelaat te bepalen onder welke soevereiniteit ze vallen. nl.wikipedia.org/wiki/Zelfbeschikking...

Maar als de bevolking van de Krim in grote meerderheid voor Rusland kiest in een fair en geldig referendum geldt dat opeens niet meer, dat zelfbeschikkingsrecht ?

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:33

Bernard Couperus | 05-12-14 | 20:36
Ramp??? vertel!

kaapkos | 06-12-14 | 00:29

@BasBr
WE hebben net als bijna (denk ik) landen van de EU politiek meegedaan en zo ook steun gegeven eraan.
En deze steun is gegeven op vals bewijs !!
en dat moeten ze donders goed geweten hebben,anders zou er ook niet een hele delegatie vanuit de VS Europa rond zijn gegaan.
Na elk bezoek aan een land was opeens de politiek ervan overtuigd dat het goed was.
Met de Russen was afgesproken dat kosovo NIET onafhankelijk zal worden,en dit hebben ze er ook weer door gedrukt.
Over Irak zijden de Russen ook "er zijn GEEN chemische wapens daar" en elk maakte ze uit voor gek uit,en we gingen er vol in... tegen hun zin in !!
en verrek nooit wat gevonden .........

Roger-Rabbit | 06-12-14 | 00:28

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:23
Dat zijn er best veel. Siberiers, Tjetjeniers, Krim tatars.
Hah!! That joke backfires :)

BasBr | 06-12-14 | 00:27

@Bakito | 05-12-14 | 23:41
"Die Russische separisten ..."

Dat is nieuw voor mij, welke groep zei je wil zich van Rusland afscheiden?

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:23

Hulde.

Rest In Privacy | 06-12-14 | 00:22

@Bakito | 05-12-14 | 23:48

Breivik is het resultaat van 40 jaar cultuurrelativisme en maakbaarheidsideaal opdringen aan een bevolking. De eerste signalen voor het mislukken van die Noorse socialistische heilstaat heeft een naam gekregen "The Gender Equality Paradox".

De socioloog en komiek Harald Eia heeft over de oorzaken van die mislukking een docuserie gemaakt en.wikipedia.org/wiki/Hjernevask

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:19

Roger-Rabbit | 06-12-14 | 00:06
We hebben het over de EU hey.
Weet niet wat dat te maken heeft met Irak of niet uitbreiden naar het oosten.
Hell, snap niet eens wat je bedoeld mbt NAVO. Want een flink deel van de NAVO heeft niks gedaan in Irak en de organisatie mocht er al helemaal weinig mee te maken hebben van veel leden.
Over de niet uitbreiding naar het oosten. Die zogenaamde afspraak die nergens op papier, geluid of beeld staat en zou zijn gemaakt voordat het Warschaupact in opgeheven was.
JA ERG WAARSCHIJNLIJK.
Ik kan wel aantonen dat er is afgesproken dat elk land in Europa zelf verantwoordelijk is voor hun veiligheids situatie en daar zelfstandig besluiten over mag nemen. ZWART op WIT goedgekeurd door o.a. Rusland

BasBr | 06-12-14 | 00:16

@BasBr | 05-12-14 | 23:54
Het Amerikaanse congres gebruikt het neerhalen van MH17 wel degelijk als argument voor nieuwe sancties tegen Poetin in resolutie 758, welke op 4 december 2014 is aangenomen. www.congress.gov/bill/113th-congress/...

Nederland niet nee.

tipo | 06-12-14 | 00:12

@Bakito | 05-12-14 | 23:34

Gaan we morgen saampjes naar bijv. Noord-Korea? Kunnen we meemaken hoe communisme niet bestaat. Wel mondje dicht anders komen we niet terug.

Vageling | 06-12-14 | 00:07

@BasBr
Waarom zouden ze ons vertrouwen ??
Hebben we ze ook niet snoeihard genaaid met die onafhankelijkheid van kosovo,of Irak,geen uitbreiding naar het oosten ??
Of syrie,die weten donder goed dat als die hakbars daar aan de macht kommen het over is met hun basis,maar toch volop wapens heen sturen.

Roger-Rabbit | 06-12-14 | 00:06

@BasBr 23:56
Het asociatieverdrag met de EU sloot een Douane-unie tussen Oekraine en Rusland uit. Dus was de ijsvrije haven op de Krim wel degelijk in gevaar.

De EU is opgehitst door de VS om vrijhandel met de BRICS aan banden te leggen. Het insluiten van Rusland (zowel in Oekraine als Syrie) hoort bij die tactiek. Die tactiek is funest voor Nederland, want wij zijn welvarender als er meer vrijhandel komt. Door de opstelling van de EU en de VS tegen Rusland, komt er minder vrijhandel en dat kost Nederland geld (en mensenlevens).

tipo | 06-12-14 | 00:06

@Bakito | 05-12-14 | 23:34

Trouwens, dat nationalisme is alleen gevaarlijk gebleken als het samengaat met die verderfelijke religie van het marxisme. De Duitse natie heeft dat tot haar schade en schande mogen ervaren.

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:06

Die lichaamsdelen hadden ze ook in een envelop via upc kunnen laten versturen, een vinger kost niet meer dan 10 dollar.
Wel goed dat emoties belangrijker zijn dan porto

Jim Lovell | 06-12-14 | 00:05

@Vageling | 05-12-14 | 23:59
Waarschijnlijk krijgt degene die het bewijs op tafel legt geen lintje.....

necrosis | 06-12-14 | 00:02

@Bakito | 05-12-14 | 23:34
"Communisme bestaat al lang niet meer lieverd, nationalisme is een veel actueler gevaar."

Ach dat lieverd doet me herinneren aan een post die je waarschijnlijk gemist hebt.

Wist je dat er iemand met smart op jouw zit te wachten om samen zoete broodjes te bakken?
Aangezien ik graag mensen help en gelukkig zie worden, je grote zoete liefde hier
badoo.com/en-za/bakito.sweet/

In het begin wel een beetje voorzichtig zijn, enne .... bak ze niet te bruin hè ... die zoete broodjes.

Bezorgde_Burger | 06-12-14 | 00:01

necrosis | 05-12-14 | 23:51

Amen. Wil dat ook wel eens weten. Hoop stukjes en beetjes. Speculatief hier en daar. Stof genoeg. Maar het wie? Vertel het maar. Krijg je lintje van Wim. Mits je het kan bewijzen.

Vageling | 05-12-14 | 23:59

tipo | 05-12-14 | 23:48
Zijn basis op de Krim was in geen direct gevaar en dat weet jij waarschijnlijk ook. Zelfs als de Oekraïne bij de EU zou komen. (op zijn vroegst 10 jaar gok ik), dan nog is er geen bepaling dat ze niet grondgebied kunnen verhuren aan Rusland.

BasBr | 05-12-14 | 23:56

tipo | 05-12-14 | 23:48
Mogelijk moet je eerst het nieuws lezen.
De sancties tegen Rusland gaat over het annexeren van de Krim en steun aan de separatisten. Gaat helemaal niet over MH17.
Na MH17 waren landen extra bereid tot sancties, maar dat is toch wel iets heel anders dan jij beweerd.

BasBr | 05-12-14 | 23:54

@Bakito | 05-12-14 | 23:41
Heb jij bewijzen dat de separatisten MH17 neer haalden?
Pleur de primeur op GeenStijl!

necrosis | 05-12-14 | 23:51

tipo | 05-12-14 | 23:38

Mooi betoog. Zullen we maar even geen oorlog met Poetin maken. Heb geen zin om me achter Duiters te schuilen. En met die katapult die ik van defensie krijg kom ik niet ver.

Vageling | 05-12-14 | 23:51

tipo | 05-12-14 | 23:32
De EU wil elk land in Europa er wel bij.
Hint: "hun droom is om Europees samen tot afspraken te komen"
Dus ook straat arm Moldavïe, Oekraïne of Wit-Rusland.
Hell, de laatste 12 nieuwe leden van de EU waren allemaal straat-arm. Je "spaarpotje" theorie gaat een beetje mank als we kijken naar de realiteit. Is vast niet je sterke kant.

BasBr | 05-12-14 | 23:50

@Bakito 23:41
Iedere Russische seperatist kent Verhofstadt en Van Baalen van de D66. Vergis je niet.

tipo | 05-12-14 | 23:50

Enfin, ik ga zuipen bij @eerstneukendanpraten. Hopelijk is zijn zus er ook. *ghe

Bakito | 05-12-14 | 23:49

@tipo
Is toch gewoon eng hoe ze van alles naar hun had zetten,alsof de Vs de boel niet bewapent in Syrië ??
Of vals bewijs een land aan prut te knallen,en geen enkel doet er wat aan.

"violation of international law"
komt wel lekker uit hun waffel,als er iemand schijt aan heeft dan zij wel.
"fraudulent elections"
Nou daar hebben we er ook een paar van gehad in de VS.

Roger-Rabbit | 05-12-14 | 23:49

Bakito | 05-12-14 | 23:48
Hey, wilde u niet on-topic blijven ?

Rammstein | 05-12-14 | 23:49

-weggejorist-

Bakito | 05-12-14 | 23:48

@BasBr 23:38
De quote is als verwijt naar Rusland (Poetin) bedoeld. Dat kan enkel als er opzet in het spel is volgens de Amerikaanse politici. Als er van een ongeluk sprake zou zijn volgens de Amerikanen, dan is dat geen reden voor sancties, is het wel?

En Poetin is niet tegen islam. Poetin wil enkel een ijsvrije haven op de Krim, een vrije doorgang door de Bosporus en een zeehaven in de Middelandse zee. That's all. Om dat te voorkomen zetten de VS en EU de islamitische terroristen in of nationaal-socialisten. Dat deed de VS ook in Afghanistan en nu weer.

tipo | 05-12-14 | 23:48

@Ik was in Haren | 05-12-14 | 23:35
Noorwegen is in ieder geval zo slim om het niet bijna gratis te exporteren en de opbrengst in een groot fonds weg te zetten, in plaats van schaamteloos uitgeven zoals Joop den Uyl destijds in Nederland deed.
De EU wil Noorwegen er graag bij, en raad eens waarom?
Hint: 'spaarpotje' van ongekende omvang....

necrosis | 05-12-14 | 23:46

De definitie van een held is wel wat anders.
Respect voor de mensen die hun werk hebben gedaan in die mestvaalt.

Jim Lovell | 05-12-14 | 23:44

necrosis | 05-12-14 | 23:42
Kunnen we misschien on-topic blijven? Ik neem aan dat je GU niet tegen de schenen wilt schoppen... *gnehe*

Bakito | 05-12-14 | 23:44

@Bakito | 05-12-14 | 23:34
Lees dit eens, van de hand van Asha zelf:
ashatenbroeke.nl/2013/07/29/mijn-docht...
En lees het desnoods nog eens.
Valt het kwartje?
Of zal ik er nog eentje doneren?

necrosis | 05-12-14 | 23:42

tipo | 05-12-14 | 23:38
Wat een bullshit. Die Russische separisten die mh17 neerknalde hebben nog nooit van D66 gehoord.

Bakito | 05-12-14 | 23:41

necrosis | 05-12-14 | 23:28

Heb ik ook vaak verschil van mening mee. Ach blij dat hij er is. Dat trollen van sommige is erger. Overigens zijn we dat andere toestel van MH vergeten? Spoorloos van de aardbodem verdwenen?

Vageling | 05-12-14 | 23:39

@Bakito, legt u dat Putin even uit?

padbuffel | 05-12-14 | 23:39

tipo | 05-12-14 | 23:32
Moeite met je eigen quote lezen? Want ik zie niks staan over opzettelijk.
Daarbij moet Rusland eens stoppen met de claim dat voor Assad zijn omdat hij strijd tegen islam. Sinds Poetin president van Rusland is, zijn er 7500 nieuwe moskeeën gebouwd in Rusland. Dat is gemiddeld meer dan 1 per dag. Niemand heeft ooit in de geschiedenis van Rusland meer gedaan voor moslims.

BasBr | 05-12-14 | 23:38

Supermatthijs | 05-12-14 | 23:29
Jij probeert Poetin gewoon weer zwart te maken omdat je Pussy Riot een kudt band vindt. Maar dat staat hier helemaal buiten.

Ik was in Haren | 05-12-14 | 23:38

@Bakito 23:34
Imperialisme is de oorzaak van alle kwaad.

Natiestaten zijn allang opgeheven. Die bestaan niet meer. Die bestonden tijdens die 60 jaar vrede in Europa enkel. Nu zijn ze opgeheven ter meerdere glorie van de grote oorlog tegen Poetin. Zodat we ook een beetje imperialistisch mee kunnen blazen met de oorlogshitsers van D66.

tipo | 05-12-14 | 23:38

@eerstneukendanpraten | 05-12-14 | 23:27
Je stuurt hem achteraf toch wel de rekening van €10 per fles?
*gnehehe*

necrosis | 05-12-14 | 23:37

necrosis | 05-12-14 | 23:11
De komende jaren heeft Noorwegen voldoende gas in de Noordzee zitten om van Rusland onafhankelijk te zijn. Alleen de vodka is daar zo donders prijzig.

Ik was in Haren | 05-12-14 | 23:35

necrosis | 05-12-14 | 23:28
Voor zover ik weet laat Asha geen homo's in elkaar slaan of journalisten verdwijnen.


Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 23:29
Communisme bestaat al lang niet meer lieverd, nationalisme is een veel actueler gevaar.

Bakito | 05-12-14 | 23:34

@Supermatthijs | 05-12-14 | 23:29
Ik heb 'per ongeluk' op het KGB knopje gedrukt....

necrosis | 05-12-14 | 23:34

@Chow | 05-12-14 | 23:26
"En jij denkt dat ik zin heb om met je te discussiëren? Overigens schrijf je zoals Mohammed Enait lult. Maar dat terzijde."

Als er geen argumenten meer zijn volgt altijd het spelen op de man.

Als de argumenten naar nul gaan dan gaan de persoonlijke aanvallen naar oneindig.

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 23:33

"Whereas Malaysia Airlines Flight 17, a civilian airliner, was destroyed by a missile fired by Russian-backed separatist forces in eastern Ukraine, resulting in the loss of 298 innocent lives;

Whereas the Russian Federation continues to supply the vast majority of arms purchases, which include anti-aircraft missile systems and other lethal weapons, to the Bashar Assad regime in Syria, a state sponsor of terrorism that is actively backed by Hezbollah, a sophisticated terrorist group hostile to the United States and its close allies;"

www.congress.gov/bill/113th-congress/...

Welke bewering van House resolution 758 komt het meest uit de lucht vallen? Dat vast staat, dat de Russische seperatisten MH17 opzettelijk met een raket hebben neergehaald of dat Assad (die strijdt tegen islamitische terroristen) een vijand is?

tipo | 05-12-14 | 23:32

@Bakito | 05-12-14 | 23:23

Ik verneem uit zeer betrouwbare bronnen dat Geert en Poetin ook nogal dik zijn met elkaar. Zal de PVV binnenkort ook wel tegen homo's van wal steken. Schandalig !

Supermatthijs | 05-12-14 | 23:29

@Bakito | 05-12-14 | 23:03
"Ik waarschuw hier al jaren voor het gevaar van nationalisme, gezien de bijna 300 dode landgenoten heb ik gelijk gekregen. Triest maar waar."

Het gevaar is niet het nationalisme maar de religie marxisme en hiervan afgeleide stromingen. De meer dan 100 miljoen doden in de vorige eeuw zijn het trieste bewijs van het nog steeds dodelijke gevaar van dit verderfelijke geloof.

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 23:29

@Bakito | 05-12-14 | 23:13
Die zogenaamde 'homohaat' is weer een misinterpretatie van jouw kant.
Waarom hoor ik jou trouwens wel over Poetin, en niet over Asha TuinBroeke, met haar vreemde uitspraken.
Werk jij soms voor NPO, waar bepaalde aspecten breed in beeld moeten komen, en andere aspecten het liefst in een hoekje weggestopt moeten worden?

necrosis | 05-12-14 | 23:28


Bakito | 05-12-14 | 23:21

Biertje?

eerstneukendanpraten | 05-12-14 | 23:27

Ik begrijp dus, dat U toch hebt gezien dat er olie op het vuur gegoten werd door Timmerfrans c.s.? Zoals wij met zijn allen op het NOS journaal al hadden gezien.
U komt echter melden dat *die handeling als dusdanig, het gieten van olie op het vuur*, niet tot oplaaien van het revolutionaire vuur heeft geleid. Dat het vuur vervolgens een inferno werd was puur toeval, zoiets...? Dat onze waarneming fout is en er geen causaliteit bestaat?
Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 23:05

En jij denkt dat ik zin heb om met je te discussiëren? Overigens schrijf je zoals Mohammed Enait lult. Maar dat terzijde.

Chow | 05-12-14 | 23:26

necrosis | 05-12-14 | 23:20
Je bedoelt dat homohater Poetin met MH17 een signaal aan onze premier heeft gegeven???

Bakito | 05-12-14 | 23:23

eerstneukendanpraten | 05-12-14 | 23:18
Ik snap dat je in de war bent, aangezien je geen moslims of PvdAers de schuld kunt geven van de aanslag.

Bakito | 05-12-14 | 23:21

@Vageling | 05-12-14 | 23:09
Ik weet ook niet wat de rol van de RVD in deze 'zaak' was.
En wat zijn voorkeur is, interesseert me niet.
Jan Roos merkte begin dit jaar al op dat juist het glasharde ontkennen van RVD juist reden is om aan te nemen dat de geruchten waar zijn:
www.nieuws.nl/algemeen/20140519/RVD-on...
Misschien heeft het iets te maken met buitenlandse politiek....

necrosis | 05-12-14 | 23:20

Bakito | 05-12-14 | 23:03

Zalig zijn de eenvoudigen van ziel. Amen.

eerstneukendanpraten | 05-12-14 | 23:18

Er wordt nergens gewag gemaakt van de aanzienlijke hoeveelheid cash geld die zowel door de Maleisiërs als door de Nederlanders is neergeteld bij de plaatselijke separatistenbaasjes.

bisbisbis | 05-12-14 | 23:14

necrosis | 05-12-14 | 23:11
Bij wijze van spreken.

Jij keurt het wangedrag (homohaat, mh17) van Poetin goed, omdat hij zijn economie beschermt. Ethiek van lik mijn vestje necro, soory dat ik het zeg.

Bakito | 05-12-14 | 23:13

Bakito | 05-12-14 | 23:06

Jij gaat wel ver. Met onze underdog positie? En dat gas gelul. Ze hadden het allang gedaan als ze konden. Maar die geldtekens in de ogen he?

Vageling | 05-12-14 | 23:11

@Bakito | 05-12-14 | 23:06
Waarom zouden we gas moeten exporteren?
Op last van de VS geeft Nederland zijn gas al decennia lang praktisch gratis weg aan Italië.
Je moet je huiswerk eens gaan doen.

necrosis | 05-12-14 | 23:11

necrosis | 05-12-14 | 23:04

Snap de functie van RVD niet. Man kan ook ze kakem klapperen in de tweede kamer. Kan hij zelf ook toch. Oh wacht alles wordt voor hem geschreven.

Vageling | 05-12-14 | 23:09

Vageling | 05-12-14 | 23:04
Ja, laten we Russische vliegtuigen uit de lucht schieten om onze export van gas en asperges te beschermen.

Bakito | 05-12-14 | 23:06

@Chow | 05-12-14 | 22:18
"Nee dat heb ik niet gezien als dusdanig."

Ik begrijp dus, dat U toch hebt gezien dat er olie op het vuur gegoten werd door Timmerfrans c.s.? Zoals wij met zijn allen op het NOS journaal al hadden gezien.

U komt echter melden dat *die handeling als dusdanig, het gieten van olie op het vuur*, niet tot oplaaien van het revolutionaire vuur heeft geleid. Dat het vuur vervolgens een inferno werd was puur toeval, zoiets...? Dat onze waarneming fout is en er geen causaliteit bestaat?

Logischer is toch echt dat U valt onder de categorie van niemand is zo blind als degene die niet wil zien.

"Dit hele Oekraïne verhaal zou sowieso gebeuren."

Wel een beetje sneu van U om mensen hier te beschuldigen van complot denken en het gebruik van aulu-hoedjes. Mag hopen dat U de kristallen bol goed poetste voordat U er in keek. Charmant van U om voor ons onfeilbaar de toekomst van de Oekraïne te voorspellen.

"Ik ga die discussie ook verder niet met je aan. Die win je namelijk niet van complotdenkers. Ga lekker pakjes uitpakken en neem je haldol op tijd."

Als er geen argumenten meer zijn volgt altijd het op de man spelen. Wat die haldol betreft, die hebt U zeker vaak voorgeschreven aan *patiënten die leden aan een afwijkende mening* in de voormalige USSR?

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 23:05

Bakito | 05-12-14 | 22:46

Triest is dat Putin meer ballen heeft dan Rutte als knikkers heeft. Merk je ook aan in de kast Rutte. Komen - off topic - meer zinnige dingen uit. US doet dit ook. Wij maar kansarmen met geld bestrooien. Daar sta je onder aan de pikorde. - on topic - Koorknaapje? Die man heeft het meegemaakt. Wel upstream. Van militair, KGB (nu iets van FSB) tot, jawel, regeringsleider. Kan Rutte een puntje aan zuigen.

Vageling | 05-12-14 | 23:04

.. onze 'leiders' worden liever van achter genomen.
@Vageling | 05-12-14 | 22:57

Bij Rutte heb ik een vermoeden, maar de RVD ontkent glashard!

necrosis | 05-12-14 | 23:04

necrosis | 05-12-14 | 23:00
Tsja, of het nu Russische of Oekraïnse nationalisten waren, de daders zijn in ieder geval nationalisten.

Ik waarschuw hier al jaren voor het gevaar van nationalisme, gezien de bijna 300 dode landgenoten heb ik gelijk gekregen. Triest maar waar.

Bakito | 05-12-14 | 23:03

Dat Nederland niet direct met de seperatisten spreekt en dat Oekraine zich niet aan aan het staakt-het-vuren houdt en tegelijkertijd het strafrechtonderzoek van binnenuit zou kunnen bederven, maakt dit soort helden nog belangrijker. Als getuigen van wat er werkelijk plaatsvindt.

tipo | 05-12-14 | 23:00

@Bakito | 05-12-14 | 22:46
Ik zie Poetin als een zakenman, zijn land heeft miljarden aan gasreserves.
Europa heeft vrijwel geen gas.
Een beetje zakenman denkt aan 'big bucks', niet aan 'big BUK's'.
In ieder geval zijn van Baalen en Verhofstadt, die proleten die met het vingertje liepen te zwaaien in Kiev, oorverdovend stil!
Kom eens met serieuze opmerkingen, voor zover je capabel genoeg bent.....

necrosis | 05-12-14 | 23:00

Waar is mijn blauwe baret?

eerstneukendanpraten | 05-12-14 | 23:00

necrosis | 05-12-14 | 22:41

Die gasten hebben ook voorkennis. Immers waren ze er wel bij. Daarom wordt het niet vrijgegeven. Triggerhappy pilot uit Oekraine lijkte stug. Als straaljager piloot weet je echt wel waar je een raket op knalt. Weet wel dat die onderste steen al boven is maar politiek zo gevoelig blijkt. En gewoon lekker slapen. Mooi signaal ook. Komt gerust Nederlandse burgers onschuldig vermoorden want onze 'leiders' worden liever van achter genomen.

Vageling | 05-12-14 | 22:57

De tranen springen spontaan in mijn hol.

padbuffel | 05-12-14 | 22:56

necrosis | 05-12-14 | 22:41
Jij ziet Poetin als een braaf koorknaapje?

Bakito | 05-12-14 | 22:46

Waar is iedereen?
Is er iets gaande waar ik niets van weet?

necrosis | 05-12-14 | 22:45

@070 | 05-12-14 | 22:25
Ik geloof nog steeds niet in dat verhaal van die 'BUK'.
Een BUK komt van onderen, de schade aan het vliegtuig kwam duidelijk van opzij.
En wat nog veel erger is, je krijgt van die complotverhalen, Poetin de agressor, die terroristen uit de Krim, etc.
En natuurlijk heeft Oekraïne er niets mee te maken....
Je zou bijna denken dat iemand probeerde aan te sturen op een oorlog met Rusland.
Maar wie?
En waarom?

necrosis | 05-12-14 | 22:41

Ben toch benieuwd of die wrakstukken, panelen en cockpitdelen die vol zitten met kogelgaten van het vliegtuig ook meekomen naar Nederland. Talloze foto's op Internet... Waarom worden de vluchtgegevens van de twee Black Box recorders nog steeds niet vrijgegeven wanneer iedereen zo zeker is van het gebeuren? Waar zijn de wrakstukken van de BUK raket? ( een gevaarte van 3,5 meter? etc....

070 | 05-12-14 | 22:25

Dat Den Haag en Brussel daar niet al te tactisch opgetreden hebben, moge wel duidelijk zijn.Dat de seperatisten de zaak voortdurend frustreerden, had ook een functie.Namelijk europa en nederland onder druk te zetten, om oekraine te laten inbinden.Gezien de omstandigheden, vindt ik het zeer prijzenswaardig, dat de hulpverleners de klus toch nog snel geklaard hebben.Vraag blijft nu Poetin de kont tegen de krib gegooid heeft, of hij genoeg tijd heeft gehad bewijsvoering te verdonkeremanen.Restsporen van voor de boeing vreemde materialen, en inslagpunten zullen de uitslag bepalen.

Archy Bunker | 05-12-14 | 22:23

@Bakito | 05-12-14 | 21:23

Ratten zwemmen in rioolwater en dat stroomt nu eenmaal op het laagste niveau.

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 22:23

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 22:12

Nee dat heb ik niet gezien als dusdanig. Wereldwijd is dat ook geen bekende scene. Alleen hier bij een clubje die in alles een complot ziet. Ik snap dat je heel graag je Adam Curry flauwekul wilt delen met iedereen maar ik heb daar geen zin in. Dit hele Oekraïne verhaal zou sowieso gebeuren. Ik ga die discussie ook verder niet met je aan. Die win je namelijk niet van complotdenkers. Ga lekker pakjes uitpakken en neem je haldol op tijd. Fijne avond verder.

Chow | 05-12-14 | 22:18

@Chow | 05-12-14 | 21:59

U hebt niemand op het Maidanplein olie op het vuur zien gieten? Ons staatsjournaal is toch geen website dacht ik zo.

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 22:12

@Uw Verzekeringsadvis | 05-12-14 | 21:26

Sinterklaas mompelde verward in zijn baard iets van economische omstandigheden, gezeur over zijn kameraad en iets van oude tijden. Terneergeslagen verlaat hij morgen Nederland.

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 22:10

wat staat er in?

Rijole | 05-12-14 | 22:07

Lekker gewerkt pikkies

Morris Stockwood | 05-12-14 | 21:59

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 21:55

Dit zijn feiten als je alu hoedjes websites als bron gebruikt. Ik heb daar niet zoveel mee. Doe je ding verder.

Chow | 05-12-14 | 21:59

Voor de aluhoedjes. Zeg niet dat die straaljagers het gedaan hebben. Ze waren er. Welke debiel vond het nodig dat ding neer te halen zonder verificatie.

Vageling | 05-12-14 | 21:59

brutus68 | 05-12-14 | 21:50
Dit is niet mijn avond, B. Knap hoe jij mijn stemming altijd weer weet aan te voelen.

Bakito | 05-12-14 | 21:58

@Chow | 05-12-14 | 21:29
"Ik kende iemand op deze vlucht en heb me mateloos gestoord aan het hakken van GS op allerlei politici. Niet gebaseerd op feiten maar op allerlei aannames. Hoezo was Timmermans vals sentiment? Dat is niet iets wat feitelijk aangetoond is ..."

Primair verantwoordelijk voor de toestand in de Oekraïne zijn ophitser als Timmerfrans c.s. die een revolutie tegen een legitiem gekozen regering met valse beloftes op het Maidanplein hebben uitgelokt. Als daar vervolgens een tragedie uit voort komt, dan speelt Fransje de vermoorde onschuld met vals sentiment omdat hij schuld draagt. Dit zijn feiten of wil jij die ontkennen?

Bezorgde_Burger | 05-12-14 | 21:55

@Bakito | 05-12-14 | 21:44
Pik ??
Heb niet bij je in de klas gezeten, ga nou maar met je nieuwe sokken spelen.

Uw Verzekeringsadvis | 05-12-14 | 21:55

Leuk allemaal. Goed werk. Hulde. Maar mag ik nu eens de waarheid weten wat die straaljagers daar deden? Beschermen hebben ze slecht gedaan. Hoofdvraag dan maar. Welke malloot heeft het bevel gegeven? Onderste steen ligt ergens diep op de oceaanbodem. En deze mannen zijn de enigste die wel iets nuttigs gedaan hebben. Rutte mag die steen in ze ster persen. Huichelaar dat het is.

Vageling | 05-12-14 | 21:55

Waarom heeft iedereen het alleen over MH17, terwijl de vlucht ook het codesharing nummer: flight KL4103 had ?
070 | 05-12-14 | 21:51

Die is wel geland?

Chow | 05-12-14 | 21:53

Waarom heeft iedereen het alleen over MH17, terwijl de vlucht ook het codesharing nummer: flight KL4103 had ?

070 | 05-12-14 | 21:51

@Bakito | 05-12-14 | 21:46

Ja, heel lief.

brutus68 | 05-12-14 | 21:50

Deze mensen verdienen alle lof. Als politicus kun je, denk ik, niet veel meer dan in eerste instantie je medeleven tonen. De stappen die een politicus daarna neemt, doet hij in de hoop het beste te doen voor de nabestaanden en ons land.

Ik was in Haren | 05-12-14 | 21:47

brutus68 | 05-12-14 | 21:45
Aaaaah, wat lief!

Bakito | 05-12-14 | 21:46

@Bakito | 05-12-14 | 21:23

Soms zou ik je gewoon voor een kwartiertje of wat voor me alleen willen hebben. Gewoon, voor een prettig gesprek.

brutus68 | 05-12-14 | 21:45

Uw Verzekeringsadvis | 05-12-14 | 21:33
Prima, de ramp is kennelijk nog te vers om er de waarheid over te zeggen. Fijne avond nog, pik ;)

Bakito | 05-12-14 | 21:44

Het gaat er bij mij niet in dat je enerzijds Rutte bekritiseert en anderzijds de mensen ter plekke prijst. Als politicus verdien je zowel de lusten als de lasten.

SamKoeman | 05-12-14 | 21:33

@Bakito | 05-12-14 | 21:23
Uiteraard niet, en nou snel weer terug naar de kinders.

Uw Verzekeringsadvis | 05-12-14 | 21:33

Ik kende iemand op deze vlucht en heb me mateloos gestoord aan het hakken van GS op allerlei politici. Niet gebaseerd op feiten maar op allerlei aannames. Hoezo was Timmermans vals sentiment? Dat is niet iets wat feitelijk aangetoond is maar gewoon een aanname van GS en dat werd lekker uitgemolken. Was er iemand van GS bij de ontmoetingen met de nabestaanden? Dacht het niet.
Natuurlijk hulde voor al die mensen die geholpen hebben bij MH17. Maar daar hoort de redactie van GS echt niet bij. En dat spijt me best wel.

Chow | 05-12-14 | 21:29

Die reaguurders toch, gezien de paar reacties, Bakito en SuperM, en nog wat lieden blijken degelijke huisvaders te zijn die blijkbaar druk doende zijn met hun familietjes pakjes uit te pakken.

Uw Verzekeringsadvis | 05-12-14 | 21:26

-weggejorist-

Bakito | 05-12-14 | 21:23

Perfecte topic. Heb de mannen en vrouwen zelf gesproken. Dit zijn de helden van Nederland. Gaan waarheen ze gestuurd worden en doen wat er gedaan moet worden. Vreselijke klus en toch zeggen dat dit een mooie baan is. Werken voor de maatschappij, voor slachtoffers en nabestaanden. En niet alleen de mannen en vrouwen in de Oekraine, maar ook thuis in Nederland.
En dit geldt in gelijke mate ook voor politiemensen, brandweemensen en ambulancemensen, die 24 uur per dag, 7 dagen per week, klaar staan om de ellende van onze landgenoten op te ruimen.
Hulde boor die mensen, die ons beschermen en straks met de jaarwisseling weer in het geweld staan en de slachtoffers mogen oprapen.

Leffe Blonde | 05-12-14 | 21:21

-weggejorist-

lotjegetikt | 05-12-14 | 21:14

@Lewis
mee eens

lotjegetikt | 05-12-14 | 21:14

@ lotjegetikt | 05-12-14 | 20:50
Exact, dat wou ik nou net gaan tikken. Soms haalt GeenStijl me het bloed onder de nagels vandaan, maar dit is weer zo'n moment dat GS uniek maakt en dat me trots op jullie maakt. Jullie hebben sterke bedenkingen over het Nederlandse standpunt, over de opstelling van de Nederlandse regering, over wat zich in Oekraïne precies heeft afgespeeld, maar deze mensen eren jullie.
En terecht.

Lewis | 05-12-14 | 21:08

Jammer dat de politiek op deze mensen schijt. Hulde!

Lucky idiot dude | 05-12-14 | 21:06

Respect

duitse herder | 05-12-14 | 21:05

Het gaat altijd om de mannen die tot hun knieën in de modder staan. Zo niet nog dieper.

Dirrek | 05-12-14 | 20:53

@(c)ZWITSUL | 05-12-14 | 20:43

Moet Willy dan soldatenpakje aan hebben of hermelijnenmantel?

Machoclown | 05-12-14 | 20:51

Hoogste respect voor allen die daar het zwaarste werk hebben verricht;
En eigenlijk ook voor de redaktie van GS dat ze de goede momenten weten te kiezen om een stapje terug te doen.

lotjegetikt | 05-12-14 | 20:50

Pak Rutte en Timmermans aan, niet het personeel.

Uw Verzekeringsadvis | 05-12-14 | 20:50

Respect voor alle mensen die daar hebben lopen zwoegen! Respect ook voor Defensie. Dat ondanks alle inkrimpende maatregelen toch in staat blijkt om niet alleen materieel maar ook personeel op de grond te krijgen in een oorlogsgebied.
.
Over de Separatisten (lees Russische huurlingen) heb ik geen goed woord over! Gezien de verhalen die deze mannen vertellen en de ontelbare roadblocks en tegenwerking die men te voortduren heeft gehad. Ben ik van mening dat zowel de zogenaamde separatisten, alsmede de russen een flinke vinger in de pap hebben gehad met het neerhalen van MH17.

Indoneesje | 05-12-14 | 20:50

allemaal een lintje van Willie

(c)ZWITSUL | 05-12-14 | 20:43

Gedachten zijn bij alle slachtoffers en de nabestaanden van deze vreselijke ramp! Dat we het nooit mogen vergeten, en dat de waarheid ooit boven tafel mag komen.

Bernard Couperus | 05-12-14 | 20:36

De laarzen op de grond, die verdienen altijd respect, terecht.

smdyasc | 05-12-14 | 20:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl