achtergrond

Geenstijl

K. Regenjas - De waardeloze racismekaart

6bc537a241ffc746acb7d2180d2253d8.jpg INGEZONDEN TOPIC. DE TIENDE OF ZO ALWEER VAN K. REGENJAS. MAAR NOGMAALS, VOOR DE SCHELE LEZERS: DIT. IS. EEN. INGEZONDEN. TOPIC. En een goeie weer, bovendien. Dus teek it uwweej, K. Regenjas: "Racisme is als de joker in een kaartspel. Als de 3 rode schilden in Mario Kart. De rail gun in Quake. Het spelen van de racismekaart maakt iedere discussie, bewijsvoering of argumentatie overbodig en laat kritische mensen angstig terugkruipen in het hol waar ze vandaan komen. Dat de racismekaart zo’n gevaarlijk wapen is, heeft deels te maken met de Tweede Wereldoorlog. Dit collectieve trauma wordt door linksmensen, fatsoensrakkers en zeurpieten dankbaar gebruikt om lieden die af en toe een pijnlijke waarheid vertellen aan de moraalschandpaal te nagelen. Soms wordt de stap van het racisme roepen zelfs overgeslagen en wordt Adolf Hitler er direct aan zijn snorharen bijgesleept om het linkse gelijk te onderbouwen. Maar het loopt uit de hand. Moest je vroeger nog negerschedels splijten op de stoeprand om een racist te zijn, tegenwoordig volstaat het om een kinderfeestje te vieren, voor je cultuur op te komen, of langer dan 2 seconden oogcontact te maken met Quinsy Gario. De wildgroei aan racismegejank moet nodig bijgesnoeid worden, omdat anders het woord racisme zijn betekenis verliest. Wat is nu racisme en wat niet?
Definitie van racisme Volgens de Merriam-Webster Dictionary is racisme het geloof dat ras de voornaamste bepaler is van iemands eigenschappen en dat sommige rassen inherent superieur zijn aan andere. De nazi’s, de KKK en de kalifaatgekkies in de Schilderswijk vallen zeer terecht onder deze definitie. Maar volgens de linkse racismeroepers gaat deze definitie niet ver genoeg. Ook mensen die simpelweg verschillen tussen rassen erkennen, personen soms anders behandelen vanwege hun huidskleur of zelfs maar kritiek hebben op een godsdienst, worden racist genoemd. Deze veel te ruimte interpretatie van racisme leidt tot absurde situaties. Dit gaan we aantonen aan de hand van een aantal voorbeelden. Statistiek en wetenschap Gewetensvraag. Je loopt in het donker uit de kroeg naar huis. Je kunt kiezen uit routes A en B die in vrijwel alle opzichten identiek zijn. Het enige verschil dat je in de verte kunt zien, is dat je op route A een groepje rondhangende Chinezen zal tegenkomen en op route B een groepje rondhangende Antillianen. Welke route neem je? Als je je statistieken kent en geen liefhebber bent van onvrijwillige acupunctuur in de borststreek, kies je voor de Chinezen. Daarmee heb je zojuist mensen anders behandeld vanwege hun huidskleur. Maar natuurlijk is dit geen racisme. Als het enige alternatief voor racisme stompzinnige naïviteit is, wat betekent het woord racisme dan nog? Ander voorbeeld. Wie als witte persoon in Japan (WTF!?) komt, zal door veel Jappen niet in het Japans, maar het Engels worden begroet. Enkel vanwege zijn huidskleur. Statistisch gezien heeft een Europese backpacker met een witte plofkop namelijk een zeer beperkte kennis van de Japanse taal en ligt Engels spreken meer voor de hand. Nu kun je van Japanners veel zeggen. Heel veel. Heel erg veel. Maar dat het allemaal racisten zijn, is op zijn zachtst gezegd een dubieuze propositie. We beginnen te zien waarom de linkse invulling van het woord racisme zo absurd is: Er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen het kwaadaardige en onschuldige. Wetenschap is ook geen racisme. Dat voelen de meeste mensen ook wel aan. Afrikanen rennen harder en zijn groter geschapen dan Europeanen. Deze feiten schokken niemand. Gek genoeg zelfs linksmensen niet. Armen, benen, spieren, en genotsknotsen mogen naar hartelust gemeten worden. Maar doe hetzelfde met een brein en men grijpt naar de racismekaart alsof het een fatsoenspepperspray is waarmee het naderende Vierde Rijk op afstand moet worden gehouden. Schwanzmeters yea, schedelmeters nay! Flauwekul natuurlijk. Vanwaar het onderscheid? Islamkritiek en minder Marokkanen Dit zou een no-brainer moeten zijn. De islam is geen ras en de ideologie bekritiseren is per definitie geen racisme. Iemand een racist noemen omdat hij de islam bekritiseert, is hetzelfde als iemand een pedofiel noemen omdat hij kritiek heeft op de VVD. Compleet van het padje af. Ook de roep om minder minder minder Marokkanen is geen racisme. Deze roep is namelijk niet ingegeven door een vermeende inherente minderwaardigheid van onze Berberse landgenoten, maar door schrijnende integratieproblematiek, criminaliteit en uitholling van de verzorggingsstaat, die deels opgelost kan worden door minder Marokkanen in Nederland toe te laten en remigratie te bevorderen. Niet ras, maar sociale problematiek stond in Wilders’ oproep centraal. Zoals gezegd, racisme is het vellen van een waardeoordeel over iemands ras. Alle andere definities leiden tot absurde situaties waarin vrijwel niemand meer veilig is voor het stempel van racisme. Een beetje onderscheid maken op basis van ras is soms verstandig en kan met de beste bedoelingen gebeuren. En als Afrikanen andere eigenschappen hebben dan Europeanen, zijn dat nog geen waardeoordelen. Het leven van een topsprinter is niks meer of minder waard dan dat van een belabberde sprinter. Afrikanen en Europeanen zijn ongelijk, maar niet ongelijkwaardig. Dus laten we het woord racisme bewaren voor mensen die het verdienen. Neo-nazi’s, kalifaatgekken, en andere fascistische schurken. Alleen op die manier houdt het woord racisme nog enige betekenis en is de beschuldiging serieus te nemen." Was beredeneerd, K. Regenjas

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.