Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

War On Obesitas IX: beweeg die reet

waronobesitas100.jpgHet is zo simpel. Zo verdomde simpel. Obesitas is geen welvaartsziekte, het is een luiheidsziekte. En het is geen ziekte. Nogmaals, een ziekte die je kunt 'genezen' door elke dag een uurtje goed te bewegen en je dieet aan te passen is geen ziekte. Obesitas is een teken dat je zo lui bent, dat je liever op een afschuwelijk manier voortijdig dood gaat dan dat je beter gaat bewegen en beter gaat eten. Terwijl het zo ontzettend leuk is om te zorgen dat je een gezond en fit lichaam krijgt of behoudt. Gelooft u niet? Mooi, komen hier vijf sporten die u kunt gaan doen, van gratis en thuis tot en met duur en in de outdoors. Die leuk zijn, zo intensief als u ze zelf maakt en een prima manier om eens niet met een familiezak Bolognese chips achter dat flatscreen reclamebord te kruipen na een dag bureaustoelzitten. Hup. Beweeg die reet. Omdat het goed voor je is. Workout, crossfit, bootcamp Hoef je het huis niet eens voor te verlaten. Er zijn op internet zat oefeningen en programma's te vinden die u gewoon in uw slaapkamer kunt doen, zodat u elke dag beweegt. Let op, want sommige van die oefeningen kunnen uw rug nog wel eens verkloten als er geen professionele begeleider bij staat om u aanwijzingen te geven. En het is ook handig om een trainer of een groep om je heen te hebben ter motivatie. Dan kom je bij crossfit of een bootcamp. Jup. Kost wat geld. Kost wat meer tijd. Kost wat meer inspanning. Maar je ziet direct resultaat en je weet zeker dat je goed beweegt.
Squash Als je het concept snapt van het met een racket een bal tegen een muur slaan, kun je squashen. Hoef je de officiële regels niet eens te kennen. Gewoon rammen en herhalen. Binnen een half uur bent u afgepeigerd. Leuk voor met een vriend en/of partner.
Hardlopen Hardlopers zijn sympathieke wielrenners. Ze vallen geen medeweggebruikers lastig, bijvoorbeeld. En rijden nooit bejaarden dood. Hardlopen kost je niks en het enige wat je nodig hebt is een omgeving. Hop. Schoentjes aan, de paden in. Zie je gelijk nog eens hoe je directe leefomgeving er uit ziet. Kan ook in groepjes, zodat je in ieder geval met een collectief voor lul loopt. Beetje ouwehoeren over onzin en elkaar proberen over een grens te drukken.
Obstacle runs Obstacle runs zijn de nieuwe festivals: hipsters zijn er massaal te vinden en de sfeer is veel te optimistisch voor een doorgewinterde cynicus. Toch is dit apenkooien voor volwassenen een hilarische manier om jezelf fit te houden. Runs zijn er van vijf tot vijftig kilometer, je moet klauteren, springen, hangen, kruipen, tijgeren, over containers, door banden, de sloot in en de modderberg op. Je voelt je sowieso een Navy SEAL, hoe onbeholpen je zo'n obstacle run ook afloopt. Hoe vaak bent u in uw volwassen leven nou vol overtuiging een sloot in gesprongen? En ter voorbereiding moet je wekelijks hardlopen en workouts doen. Overigens zijn mudruns de ideale sport als je van gemengd douchen houdt nadat je met een zooi lekkere wijven door een paar modderbaden bent geploeterd. Dat u het weet. O ja, er zijn soms ook obstakels die onder stroom staan. OMDAT DAT HILARISCH IS!
Basketball JA NATUURLIJK STAAT BASKETBALL HIER TUSSEN! Wat had je dan verwacht? 'Korfbal voor negers', uiteraard. Maar ook een ideale manier om fit te blijven. Je hebt de druk om op de training te komen omdat je teamgenoten dat verwachten en je bent elke zaterdag sportief onder de pannen. Zonder de regen en psychopathische idioten die je op een voetbalveld treft, en met een atletische sport die op hoge snelheid gespeeld wordt en waarbij je ook nog je intelligentie onder hoge druk moet gebruiken. Kortom, de ideale teamsport.
Voor degene die het zich afvroegen: volgende week volgt voorlopig de laatste reguliere episode van War On Obesitas. Maar geruchten gaan dat er in 2015 diverse specials op het programma staan! War On Obesitas is een initiatief van Stijlloze Lifecoaching met het oog op duurzaamheid van mens en milieu. Voorgaande edities Episode I: GeenStijl strijdt tegen vetzakken Episode II: pak vetzakken hard aan Intermezzo: gezond zaad Episode III: de basics Episode IV: dood aan suiker Episode V: ga sporten Episode VI: fat acceptance Episode VII: obesitas zo duur als oorlog Episode VIII: save the kids!

Reaguursels

Inloggen

Obesitas ligt niet aan de mensen zelf, maar hebben we te danken aan ons zo brede scala van een voedselketen.
Wat Hemmenaar7 | 01-12-14 | 10:09 zo prima verwoord. Er word tegenwoordig bijna overal suikers aan toegevoegd onder de naam glucose en/of fructosestroop.
En dan de verzadigde vetten die als bindmiddel worden gebruikt of om langer houdbaar te maken.
Dan de nodige kleur, geur en smaakstoffen die de gezondheid niet bepaald ten goede komen.
De toevoegingen aan vlees zoals hormonen en antistoffen.
De toevoegingen aan groentes en fruit om het nog mooier en fruitiger te laten lijken. Enz.enz.enz.
Dan kan je misschien dan slank zijn omdat je een snellere verbranding hebt dan iemand die gezet is, maar of je dan gezonder bent heb ik mijn vraagtekens. Ook voor slanke mensen zijn de gevolgen van bovenstaande gegevens niet te overzien. Ziektes als diabetes, hart en vaatziektes, ADHD kinderen zijn de orde van de dag en dat is absoluut niet alleen aan bij dikke mensen het geval.
Iedereen is slachtoffer van deze welvaart of je nu dik ben of dun!

Eeeek-A-Mouse | 01-12-14 | 11:23

Gewoon beginnen met water drinken.... ik weet uit ervaring dat het in het begin niet lekker is. Maar na een maand wil je niet meer anders tis dan zelfs pis lauw nog te zuipen. Bewegen is sowiezo altijd goed maar de meesten geven te gauw op ik zie het zelf in de sportschool waar ik train. In de lente komen er veel nieuwe mensen bij, blijkbaar denkende dat je in binnen 2 maanden een sterk lichaam voor de zomer hebt. Maar daar gaat jaren over heen en je moet blijven door zetten. De meeste mensen zijn dan na de zomer ook weer weg en komen niet meer terug wegens te weining resultaat naar me dunkt.

Overtwar | 01-12-14 | 11:09

Door dit artikel zijn er gezien het commentaar vele anorexia bijgekomem!
Door dit bericht zijn de mensen die dik zijn omdat ze een handicap hebben waardoor ze minder of soms ook niet kunnen bewegen, zwaar beledigd.
Door dit bericht zullen er nu meer mensen op straat worden aangesproken op hun overgewicht en berust er meer taboe op dik zijn!
En dat hebben we te danken aan een kortzichtige, gehersenspoelde en vol met vooroordelen zittende berichtgever!

Eeeek-A-Mouse | 01-12-14 | 10:56

Nu heb je relatief veel fatties. Kun je je voorstellen dat er vroeger veel meer knappe vrouwen waren? Nu zie je soms fatties die er eigenlijk wel knap uit haddden zien maar dus NVT zijn.

maarten8967 | 01-12-14 | 10:25

en vergeet niet de ingredienten te checken. Tegenwoordig zit bijna overal suiker (of verstopt als glucose= en fructosestroop) in. in de potjes doperwten, in chips, in 'gewone'bieren als Grolsch Lentebok, waar het vroeger niet in zat, ook in meer hartige sauzen etc.

Hemmenaar7 | 01-12-14 | 10:09

@m@rkus | 01-12-14 | 07:22 Wou je dan beweren dat er uberhaupt 1 politieke partij in NL is waar mensen met realiteitszin zitten?
En kom niet met de PVV aan. Hoewel ze soms gelijk hebben zijn ze net zo vaak volledig debiel als alle andere partijen.

Vogelbeest | 01-12-14 | 08:55

Ik mis eigenlijk een dikke vette waarschuwing bij dit artikel -Sporten kan uw gezondheid ernstige schade toe brengen-
Ik ben een tijd terug na een argument met de weegschaal maar eens gaan hardlopen, niet zelf, niet met een van internet geplukt schema maar onder professionele begeleiding, kost wat, heb je ook niets.
In anderhalf jaar tijd (4x per week) geen gram afgevallen, wel permanent m'n enkel verkloot en kan dus nu vrijwel niet meer hardlopen. Enige positieve is dat ik mijn dieet ook heb aangepast en sinds ik alleen nog maar verse producten in huis haal en een hond heb genomen ben ik van 93kg naar 84kg gegaan. En dan lust ik ook gerust wat chips of chocola, dat laat ik echt niet staan.

Moraal van het verhaal: wil je afvallen en toch lekker blijven leven? 5x per dag een stukje wandelen (ook 10-15 minuten per keer is een uur per dag) en verse producten eten!

Xzae-lm | 01-12-14 | 08:41

@chicago river | 30-11-14 | 18:10<br />
Hardlopen is knieschijfjes slijten? Je bent zeker niet bekend met de gevolgen van overgewicht op de gewrichten? Die dikgevreten luie kanslozen slijten alleen al bij het verplaatsen van de bank naar de voorraadkast meer dan een maratonloper in zijn 100e wedstrijd.

Eagle_Eye | 01-12-14 | 08:05

Net als dat obesitas het gevolg is van lichamelijke luiheid, is VVD of PVV stemmen het gevolg van geestelijke luiheid.

m@rkus | 01-12-14 | 07:22

Cross-fitparodie: meh.
Squashrally: LOL
Hardloper voor de tram: ROFL
Hindernisbaan: je had er bij moeten zijn
Basketbal: mooie sport; mooie acties

7,62x39 | 01-12-14 | 07:11

"Juist de lichamelijke activiteit wordt verantwoordelijk gehouden voor het uitblijven van hart- en vaatziekten."
De ambtelijke nitwits "vermoeden" dat.. Als ze meer dan twee hersencellen hadden wisten ze dat in het westen ook sporters aan arteriosclerose en hartfalen lijden.

henkou | 01-12-14 | 04:48

"Juist de lichamelijke activiteit wordt verantwoordelijk gehouden voor het uitblijven van hart- en vaatziekten."
De ambtelijke nitwits "vermoeden" dat.. Als ze meer dan twee hersencellen hadden wisten ze dat in het westen ook sporters aan arteriosclerose en hartfalen lijden.

henkou | 01-12-14 | 04:46

Ik ga drie keer per week naar de sportschool - ja, drie keer - waarna ik thuiskom met mijn tong op mijn schoenen, en verder fiets ik dagelijks mijn ballen blauw in en om de stad, en hou nou eensop met die belerende, bevoogdende stukjes over je persoonlijke obsessie of begin anders een sportschooltje annex saladebar annex diëtistenpraktijkje, Quid...

Peter Emile | 01-12-14 | 03:27

Eerst het stoppen met roken, als het zo'n probleem is doe dan een verbod op de verkoop van sigaretten.
Hetzelfde voor obesitas, een overvloed van gesuikerde producten en chips en cafetaria's en ongezond eten in de winkel. Wil je gezonde mensen? Dan moet je niet eerst de kat op het spek binden! en dan achteraf lopen klagen oo gut wat zijn de mensen toch dik.
Diegene die dit bericht heeft gemaakt is een media verslaafde!
Waarom? Omdat alles op TV en de media draait om magere mensen, diegene en 3 kwart van de Nederlanders vind dat een mager persoon gezond is! Wat een dom vooroordeel!
Geïndoctrineerd door de media, wie zegt dat een mager persoon per definitie gezond is? En wat is er mis met een dik figuur? Niets!! Zelfs iemand die dik is hoeft per definitie niet lui te zijn, allemaal vooroordelen!
De één heeft een snelle calorie verbranding en de de ander niet! Ik vind het daarom nogal kortzichtig om te zeggen dat dikke mensen zoveel geld kosten en dat ze lui zijn.
Ik vind dit daarom ook een absurd bericht!

Eeeek-A-Mouse | 01-12-14 | 01:03

Luiheid is dus de ziekte. Die is dan weer niet zo makkelijk te genezen.

très cool | 30-11-14 | 23:58

henkou | 30-11-14 | 23:35
Nee hoor. Jouw stelling wordt er juist niet door bevestigd. Juist de lichamelijke activiteit wordt verantwoordelijk gehouden voor het uitblijven van hart- en vaatziekten.
Je volstouwen met dierlijke eiwitten en niet sporten bijvoorbeeld is jouw risico. Vergeet alleen niet dat je dieet voortkwam uit eetstoornissen.

hallofreen | 30-11-14 | 23:43

"Maar jij bent geen nomade meer hmm?
www.elsevier.nl...
Of loop je ook 20 kilometer per dag?"
Haha, grappig artikel dat mijn stelling bevestigd. In een volgend leven komen die "wetenschappers" er misschien achter dat hart en vaatziekten niet worden veroorzaakt door vlees maar door suiker, granen en andere koolhydraat rijke plantaardige voeding. Ze kunnen natuurlijk ook niet weten dat het grootste aantal hart en vaatziekten voorkomt bij de rijst etende Indiase vegetariërs vaar veel mensen van 20-30 jaar al volledig dicht geslibte bloedvaten hebben.

henkou | 30-11-14 | 23:35


Ik zou het boek Eat to Live van Dr. Fuhrman willen adviseren, qua inspiratie voor een goede eetstijl.

Noscum | 30-11-14 | 23:25

Hij is weer fijn. Ik heb al de hele tijd sportfilmpjes gekeken op YouTube, wel leuk eigenlijk. En veel minder vermoeiend dan ik vreesde.

Elspeth | 30-11-14 | 22:58

Kom maar op met die specials in 2015 tot die tijd blijf ik wel gewoon een beetje hardlopen en door de herfstbossen struinen met de hond! Net het (satirische) zetje dat ik nodig had om me met de feestdagen niet vol te vreten maar van maatje 40 naar 38 te gaan, lol.

saidnowomanever | 30-11-14 | 22:36

@henkou | 30-11-14 | 21:50
Er bestaan ook van die verhalen dat dierlijk eten onze hersenen en intelligentsia deed doen toenemen. Daar wordt de natuur mee tekort gedaan. Er zijn zat vegetarische zoogdieren die heel slim zijn. De olifant bijvoorbeeld. Ja, ze eten 150 kilo per dag, maar aan de andere kant zijn ze dan ook tussen de 3000 en 5000 kilo zwaar. 150 kilo terugbereken, naar aanleiding van de kleinste olifant van 3000 kilo tav het gewicht van een mens van 90 kilo kom je uit op 4.5 kilo versus 2,7 kilo van een olifant van 5000 kilo voedsel per dag. Aangezien de mens als omnivoor ook vet eet en dit een hogere energetische waarde heeft kom ik, als ik het voedingscentrum (een mens eet 25000 kilo in zijn leven) mag geloven uit op een gewicht van 900 gram voedsel per dag.

hallofreen | 30-11-14 | 22:18

"Nee, mensen zijn nomaden. Voordat er zoiets bestond als landen en economieën trokken ze van de ene plek naar de andere"
Klopt. En ga eens voor de lol kijken waar de nog overgebleven nomadenstammen op deze wereld van leven hallofreen.

henkou | 30-11-14 | 22:14

Hardlopen met obesitas, en dan afvragen waarom die zorgpremies elk jaar weer stijgen? Vanwege al die kunstknieeen natuurlijk die al die afgevallen obesitassers nodig hebben!

Pak gewoon de fiets, geen racefiets, maar juist zo'n stalen ros waarbij je rechtop zit, tegen de wind in beuken, laat er brede banden op monteren en natuurlijk niet teveel lucht er in. Ook geen versnellingen natuurlijk.

fredjuhh | 30-11-14 | 22:03

henkou | 30-11-14 | 21:50
Nee, mensen zijn nomaden. Voordat er zoiets bestond als landen en economieën trokken ze van de ene plek naar de andere. Vleeseters transpireren uit hun tong, hebben klauwen om hun prooi te verscheuren. Dat hebben wij mensen niet. We kunnen wel vlees verteren maar het is niet ons basisvoedsel. Dierlijk eten belast ons spijsverteringskanaal net zo. Vooral rauw kunnen mensen amper verdragen. Bepaalde rauwe vleessoorten zijn ziekmakend. Rauw varkensvlees of rauw Rundvlees in mindere mate ook. O.a. gelinkt met darmkankers.Mensen zijn omnivoren, kunnen zowel leven van 100% dierlijk als 100% plantaardig. Maar niets wijst erop dat mensen carnivoren zijn en niet kunnen leven van plantaardig voedsel.
nl.wikipedia.org/wiki/Omnivoor

hallofreen | 30-11-14 | 22:01

Hallofreen, van nature zijn mensen echt wel vleeseters. Misschien kun je in leven blijven van eiwitten uit avocado's en noten. Maar van nature kunnen mensen daar niet van geleeft hebben omdat die bomen maar op een paar plekken op de aarde voorkomen en die zijn dan nog door mensen veredeld en verspreid. Een ander probleem met planten eten is dat het de spijsvertering zwaar belast omdat mensen heel slecht planten kunnen verteren. Het geeft enorm veel afval. En je moet er heel veel van eten om voldoende voeding binnen te krijgen.

henkou | 30-11-14 | 21:50

@BeunDeHaas | 30-11-14 | 20:21
Wij hebben hem gewoon door.

G,I. Jane | 30-11-14 | 21:41

henkou | 30-11-14 | 21:10
Dat dacht ik al. Je hebt het over een eetstoornis die je vrouw had. Ik ben blij dat Ketogeen voor je werkt maar in je eerdere post leek het alsof je ketogeen en koolhydraatarm als de enige echte gezonde norm bestempelde. Ik citeer nogmaals je post :
"De belangrijkste kenmerken zijn het eten van koolhydraten en het eten van veel en veel te weinig dierlijke vetten en eiwitten. Stop met brood (granen) suiker en aardappelen en eet je gek aan vlees, eieren en roomboter"
En dat is gewoon gedeeltelijk onzin!
Voor het menselijk lichaam maakt het amper uit welke eiwit ze binnen krijgt. Elke eiwit kan worden omgevormd tot bouwsteen. Slechts enkele stoffen moeten dierlijk zijn maar kan ook gewoon worden ingenomen met een eitje en een bescheiden stukje vlees of vis per week.
Maar jij doet het stellen dat mensen zich scheel moeten eten aan dierlijke eiwitten wat onnatuurlijk is. Bovendien zijn er zat plantaardige eiwitten die ook goed voldoen. Avocado, noten, etc etc.

hallofreen | 30-11-14 | 21:21

Gewoon alle standjes van de kamasutra zoveel en zo snel mogelijk doen. Je hoeft meneer er niet meteen in te stoppen als het de eerste tijd niet lukt vanwege overhangende bovenbuik. Wees gerust; als je de kamasutra vaak genoeg doet, dan gaat dat best een keertje lukken. Is er eigenlijk een kamasutra voor mijn LBG etc club?

Haagse Tokkie | 30-11-14 | 21:14

deechteprins | 30-11-14 | 20:59
Denk dat je de keuken romantiseert. Ze eten ook heel veel vlees. Gerechten stoven in varkens- of kippenbloed? Daar wel.
nl.wikipedia.org/wiki/Portugal
Het maakt niet wat je eet, als het maar niet geraffineerd en Amerikaans is. Aan alle culturen die voorheen gezond waren en waar een McDonalds komt zie je een afname van de volksgezondheid. Kook gewoon puur en geniet. sport daarbij en voila, geen obese problemen en geen tijd verdoening met moeilijke diëten waar je de naam niet van kan uitspreken.

hallofreen | 30-11-14 | 21:13

"Of wil je beweren dat iedereen die niet ketogeen eet dik is? "
Nee Hallofreen dat niet. Maar ik denk wel dat het ketogeen dieet de meest efficiënte en gezondste manier is om af te vallen. En mijn vrouw en ik hebben overigens altijd gezond geleeft. Alleen had mijn vrouw dat vreselijke jojo effect van steeds aankomen en weer afvallen. Ook eetstoornis. Het koolhydraat vrije dieet heeft ons beide op een perfect gewicht gebracht en wat belangrijker is ook gehouden.

henkou | 30-11-14 | 21:10

Laatst in Lissabon Portugal geweest. Naast de vele mooie dames geen dik persoon gezien. De dames al helemaal niet. Was er al een dik persoon, dan was het een toerist.. vaak een Nederlandse of Amerikaan. Viel echt op. Ik vroeg me al af hoe dat zou komen? Door het vele vis wat op het menu staat. Dat lijkt mij gezonder. Of omdat Lissabon heuvelachtig is en daarom lopen een soort workout wordt?

deechteprins | 30-11-14 | 20:59

Dan moet ik wel eerst met mijn reet uit die stoel komen en dat valt niet mee.

Eurotokkie | 30-11-14 | 20:47

@henkou
Om deze discussie gewoon wat korter te maken zou je ook gewoon kunnen toegeven dat jij en je vrouw je eerst tegoed deden aan kellogs cerials, dagelijks cola dronken en toendertijd lays chips als 'lekker' bestempelden en 'gezellig' dik waren tot jullie besloten ketogeen gingen eten maar in feite die slechte gewoonten afleerden en daardoor afvielen. Of wil je beweren dat iedereen die niet ketogeen eet dik is? Want dat is dus niet zo. Ik eet niet ketogeen maar eet geen rommel en ben gewoon slank, bespierd, gezond, BMI 22 zonder ketogeen. Sorry maar krijg toch echt de indruk dat jij en je vrouw van die voormalige vette mensen zijn. Maar nogmaals, ik drink mij hele leven al geen frisdrank, eet gewoon normaal en ben dus gewoon normaal zonder ketogene toestanden.

hallofreen | 30-11-14 | 20:40

Nou, ik was gewoon gestopt met lezen na "oefeningen zat voor in de slaapkamer".
Gaan we daar maar eens flink werk van maken strakjes!

Gele Beer | 30-11-14 | 20:37

henkou | 30-11-14 | 20:24
Als wij carnivoren zouden zijn was ons maag-darmstelsel daar wel op gebouwd wat dus niet zo is. alsmede ons gebit.
Koolhydraat eten zoeken in de natuur is niet moeilijk namelijk vruchten. Ik geniet vanavond echt wel van een lekker rijp peertje! Dankje voor spijswensen.

hallofreen | 30-11-14 | 20:34

"Helemaal geen koolhydraten eten is niet natuurlijk. Mensen zijn geen carnivoren"
Dat fabeltje probeer ik juist uit de wereld te helpen. Mensen zijn wel carnivoren en koolhydraten zijn juist onnatuurlijk. Als je mij niet gelooft ga jij maar eens koolhydraat rijk eten zoeken in de natuur. Alvast smakelijk eten.

henkou | 30-11-14 | 20:24

@ G,I. Jane | 30-11-14 | 20:19
Altijd weer te fanatiek beginnen. Blessures, kunnen niet werken door blessure, gaan naar de huisarts, doorgestuurd naar de specialist.
Die Quid komt er wel. Ik zou bijna gaan denken dat de overheid hem een zak geld heeft gegeven om deze topics te tikken.

BeunDeHaas | 30-11-14 | 20:21

Sorry Quid maar wil jij de maatschappij nog meer op zorgkosten jagen door obesen te gaan laten hardlopen??

G,I. Jane | 30-11-14 | 20:19

Als basketbal zogenaamd goed zou zijn, kun je ook korfbal toevoegen. Kost je minder contributie ook waarschijnlijk.

BeunDeHaas | 30-11-14 | 20:17

Industrie brood of suiker ben ik met je eens, alleen zijn aardappels zeker niet ongezond. Helemaal geen koolhydraten eten is niet natuurlijk. Mensen zijn geen carnivoren.

hallofreen | 30-11-14 | 19:56

"Lekker al die vetten van die bio-industrie frankensteinbeesten"
Waar heb ik gezegd dat het uit de bio industrie moet komen? Eet zoveel mogelijk wild of fok zelf konijnen of varkens. Bio industrie vlees eten is nog wel altijd 1000x beter als industrie brood, suiker of aardappelen.

henkou | 30-11-14 | 19:49

henkou | 30-11-14 | 19:46
Ik zeg tot soms? En ik refereerde aan dranken.

hallofreen | 30-11-14 | 19:49

"Thee, Koffie, water en soms een vruchtensap.
Alles van de Coca-Cola company mijden en je bent goed op weg.
hallofreen | 30-11-14"
Dus eten hoeft niet meer? Overigens wordt je van vruchtensap net zo goed dik als van Coca-cola. Het zit namelijk ook vol suikers.

henkou | 30-11-14 | 19:46

Vis. Ik mis vis. Vis is ook een goede combo met vlees. Als je weet wat je doet. Brood is niet ongezond, de houdbaarheidsspullen erin wel. Koolhydraat is een dikmakert, als je het niet wegwerkt. @henkou, balans is het woord, machinale vleesverwerkert. Krijg trek trouwens.

chicago river | 30-11-14 | 19:43

@Sjaak uit Dordt | 30-11-14 | 19:17 Kuttenlikkertje kan prima.
Zitten er veel van in het asiel omdat veel ouwe dozen een tijdje naa aanschaf toch niet zo veel willen lopen.
Lik Russels of zo iets....

Zwitsallevengevoel | 30-11-14 | 19:42

henkou | 30-11-14 | 19:31
Thee, Koffie, water en soms een vruchtensap.
Alles van de Coca-Cola company mijden en je bent goed op weg.

hallofreen | 30-11-14 | 19:41

Is grappig, ik ben zo vatsig. Maar heb nog geen 1 woord gelezen of in iedergeval onthouden van wat GS over dikke mensen heeft te vertellen. Schoenmaker, blijf bij je leest... Jullie zijn al redelijk saai aan het worden en dit maakt het niet minder saai. Ik snap ook wel dat jullie dumpert aanhalen voor je zoveelste topic. Das het enige wat nog echt leuk is op de site. Jammer

Jan Hagel | 30-11-14 | 19:38

PVV werkt al langer aan een wetsvoorstel dat het mogelijk moet maken om aanstootgevende fatso's legaal ondersteboven te schelden of desnoods af te rossen voor hun eigen bestwil. Dat is wel de benadering waar die varkens uiteindelijk betere menschen van worden. Stemt ook vóór.

Kaltsnautzige | 30-11-14 | 19:36

"Heb zelfs een half jaartje obeesch gedrag vertoond (voor mijn doen dan) door te na-onbijten met twee "aardbeienschuitjes" (Soort taartjes, zoeter dan suiker)van de banketbakker en twee QP's als lunch, dagelijks. Na 6 maanden geen ene gram aangekomen"
Ook al zie je het niet direct aan je gewicht. Suiker richt je lichaam net zo goed te gronde. Obesitas is slechts een symptoom van welvaartsziekte, oftewel koolhydraatziekte. Andere vormen van de ziekte zijn hart en vaatziekten, dementie, diabetes en kanker.

henkou | 30-11-14 | 19:31

Gefeliciteerd, u heeft het Montignac-dieet uitgevonden.
@Ooit_huisregelneef | 30-11-14 | 18:53 |
Van mijnheer Montignac mag je ook nog zoveel wijn drinken als je wilt.
Zolang het maar Franse wijn is.

Ars Vivendi | 30-11-14 | 19:29

henkou | 30-11-14 | 19:06
Lekker al die vetten van die bio-industrie frankensteinbeesten. Eten allemaal voer van monsanto en vol met antibiotica.
Vet is inderdaad goed maar zoveel dierlijk vet, jij liever dan ik.

hallofreen | 30-11-14 | 19:26

Eén tip: koop een hond. Geen kuttelikkertje, maar een exemplaar die kilometers moet maken. Zo spaar je de sportschool uit, en je hebt elke dag verplichte beweging. Of je moet elke dag de stront uit de woonkamer opruimen.

Sjaak uit Dordt | 30-11-14 | 19:17

'Squash" haha!
'Basketball, waarbij je ook nog je intelligentie onder hoge druk moet gebruiken' ROFLOL!!!1!!
Hou op met me Quid!

Rest In Privacy | 30-11-14 | 19:14

Niks bootcamp, bewegen etc...
Heb zelfs een half jaartje obeesch gedrag vertoond (voor mijn doen dan) door te na-onbijten met twee "aardbeienschuitjes" (Soort taartjes, zoeter dan suiker)van de banketbakker en twee QP's als lunch, dagelijks. Na 6 maanden geen ene gram aangekomen.

Zwitsallevengevoel | 30-11-14 | 19:09

"Gefeliciteerd, u heeft het Montignac-dieet uitgevonden"
Nog niet bij benadering lijkt mijn dieet op Montignac. Ons dieet is gebaseerd op het ketogene dieet en jarenlange persoonlijke ervaring.

henkou | 30-11-14 | 19:06

I'm not fat, I'm big boned!!!

necrosis | 30-11-14 | 19:05

@henkou | 30-11-14 | 18:48 - Gefeliciteerd, u heeft het Montignac-dieet uitgevonden.

Ooit_huisregelneef | 30-11-14 | 18:53

Nog vergeten te zeggen: dikke mensen mogen absoluut niet sporten. Bewegen zoals wandelen is wel goed. Maar om af te vallen helpt het allemaal niet veel.

henkou | 30-11-14 | 18:50

H"et is zo simpel. Zo verdomde simpel. Obesitas is geen welvaartsziekte, het is een luiheidsziekte"
Het is inderdaad simpel Johnny maar ik blijf je net zolang tegenspreken als jij de plank zo volledig misslaat. Obesitas US een ziekte die ontstaat door een dieetfout die in onze samenleving massaal is binnengeslopen. De belangrijkste kenmerken zijn het eten van koolhydraten en het eten van veel en veel te weinig dierlijke vetten en eiwitten. Stop met brood (granen) suiker en aardappelen en eet je gek aan vlees, eieren en roomboter. Mijn vrouw en ik doen dit sinds 3 jaar en de resultaten zijn verbluffend. Omdat echt vette levensmiddelen zoals vet vlees in Nederland bijna niet meer te krijgen is gieten we over alles wat we eten flink wat gesmolten roomboter.

henkou | 30-11-14 | 18:48

@W Kuttje | 30-11-14 | 17:28
Wat kost het jouw? En denk je dat je de kosten terug krijgt als iedereen aan de wortels gaat?
Laat je niet gek maken er zijn meer vreetschuren dan gyms. Dus de 'kosten' zullen ook wel mee vallen.
Ik ben een beetje klaar mee iedereen die maar elkaar een levensstijl op wil leggen.
Als iemand zich tonrond wil vreten en zich zo wat eerder in de kist werkt vind ik dat prima.
Alles beter dan slaven van de overheid.

miko | 30-11-14 | 18:45

Frie60 | 30-11-14 | 18:17
Dat varkentje hebben ze nog altijd niet gewassen.

Rest In Privacy | 30-11-14 | 18:41

Niet luisteren! Straks worden we allemaal gezond en moeten we tot ons 75e werken, omdat we maar niet dood willen en tot ons 110e in een bejaardenhuis moeten zitten.

hans123 | 30-11-14 | 18:33

Evolutionair gezien is het niet de bedoeling dat de mens als een gek gaat hardlopen. Een beetje vooruit slenteren, dat wel. Het is een fabel dat topsport goed en gezond voor je is. Flauwekul, je pleegt roofbouw op je lichaam. Topsporters leven dan ook gemiddeld minder lang dan mensen die het allemaal wat kalmer aan doen. Wat betreft het consumeren van overdadige hoeveelheden voedsel, daar zit wel het probleem.

Temazepam60milligram | 30-11-14 | 18:27

F*ck Fatso's

LeakyLeak | 30-11-14 | 18:23

Gewoon een echte baan zoeken.

Dus niet op kantoor.

Ddarez | 30-11-14 | 18:18

Hebben we het hier nog altijd over Sharon Dijksma?

Frie60 | 30-11-14 | 18:17

Hardlopers denken óók al dat ze alleenrecht op de weg hebben hoor. Bovendien hebben de meesten geen flauw idee aan welke kant van de weg ze moeten lopen als er geen trottoir is, laat staan dat ze reflectoren of verlichting dragen.

Hoeki Oekema | 30-11-14 | 18:15

Ik schrik me regelmatig de pestpleuris van horden hardlopers. Beetje achter je rug om voorbij razen, de strontpoten in hun slipstream in je neusgaten, zweetlucht niet te zuinig. En overal. Park, bos, boulevard, fietspad. En maar knieschijfjes slijten.

chicago river | 30-11-14 | 18:10

Joris is weer vlijm- en vlijmscherp maar het kwaad is al geschied.

eerstneukendanpraten | 30-11-14 | 18:05

"De enige oefening die werkt, is de oefening die je doet." Tony Little.

Het Vragevuur | 30-11-14 | 18:04

Hardlopen is heel slecht voor de gewrichten.
Ik trek een Trippeltje open.

Ars Vivendi | 30-11-14 | 18:02

hallofreen | 30-11-14 | 17:50
Precies, zo moeilijk is het niet om geen mensen voor de sokken te fietsen. Net als het monteren van een bel (ja, poeh 5 gram aan je stuur..) een kleine moeite is. Dat geschreeuw van sommige roept bij mij ook vervelende gevoelens op.

noerg | 30-11-14 | 18:01

-weggejorist-

smdyasc | 30-11-14 | 18:00

-weggejorist-

smdyasc | 30-11-14 | 18:00

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 30-11-14 | 17:57

Ik heb nooit ruzie op de racefiets. Rem voor alles wat langzamer rijdt dan ik. Maarja, zal wel iets te maken hebben met intelligentie en generatie. Het draait niet alleen om mij die meer dan 25 kilometer per uur rijdt.
Daar rijd ik ook op lange fietspaden die niet zo bekend zijn bij recreanten. Maarja, ik ben dan ook geen babyboomer. Dan doe je het al gauw goed.

hallofreen | 30-11-14 | 17:50

Parel van het Zuiden | 30-11-14 | 17:45
Klap, klap, klap!!

Jimmydepimmy | 30-11-14 | 17:47

Mis wielrennen in het rijtje! stijlloos bewegen!

JayJay | 30-11-14 | 17:46

@W Kuttje | 30-11-14 | 17:28

Of we doen een diepgaande audit op uw leven. Gewoon even met de stofkam door uw smaak, levenskeuzes, voorkeuren, en andere privé aangelegenheden. Ik ben ervan overtuigd dat we met z'n allen allerlei "verbeteringen" kunnen vinden en mooie aanbevelingen kunnen doen. Laten we die vervolgens door de overheid aan u opleggen. Compleet met handhavingsmechanismen waardoor uw prestaties exact bijgehouden kunnen worden.
.
Ik had ook korter kunnen zijn. Donder op uit andermans leven en zorg eerst maar eens dat u uw eigen shit over de hele linie op orde hebt!

Parel van het Zuiden | 30-11-14 | 17:45

Door te bewegen krijg je energie en verbrand je de overtollige suikers en vetten. Door op de bank te hangen wordt je gewoon steeds meer moe en dus lui. Klaar Obesitas is inderdaad geen ziekte het is gewoon te lui om iets te doen oftewel gemakzucht

bobby33 | 30-11-14 | 17:43

Vind het toch wel ziekelijk; de hele dag door vreten.

Rest In Privacy | 30-11-14 | 17:43

Quid houdt stiekem van dikke ranzige wijven.

viridis | 30-11-14 | 17:42

Okee, ik ben dus echt de enige die het hartgrondig met Quid eens is? Jullie voor de rest allemaal blij met je patat-en-bier grapjes? Ik ben het in elk geval meer dan zat om te dokken voor luie volgevreten medemensen met hun onnozele smoesjes ("schildklier", "armoede", "zere knie"). En dokken doen we: obesen kosten ons vele malen meer dan kettingrokers & drankorgels. Aan hen gaat onze zorg financieel ten onder.
Voorstel: of we gaan Quid de steun geven die dit verdient, of we stoppen alle gratis medicatie, steunkousen, medische controles, scootmobielen en medische behandelingen voor mensen met morbide obesitas. Dan is die financiering namelijk ook zo op orde.

W Kuttje | 30-11-14 | 17:28

Sporten is helemaal niet nodig. Bewegen alleen is al voldoende. Dus zorg gewoon dat je niet voor alles in dat koekblik stapt en lóóp eens een keertje naar de winkel.

zuiderduin | 30-11-14 | 17:26

Joris, er is iets mis met de css. De padding valt weg na de lees verder.

robot from 1984 | 30-11-14 | 17:26

Ik vind de derde helft altijd het leukst, dus ik sla de eerste twee over.

LaPachanga | 30-11-14 | 17:25

Zoek eten zonder glucosestroop. Scheelt al gauw 10 kilo als je zorgt dat je geen droppel glucosestroop binnen krijgt.

Vogelbeest | 30-11-14 | 17:24

Die vetzakken met hun compulsieve gevreet drukken de pensioenskosten enorm. Vooral doorgaan. Gaan jullie voor onbepaalde tijd lekker naar het paardencrematorium. Is ook nog goed tegen de vergrijzing ook.

frotteurist frenkie | 30-11-14 | 17:23

GS, na jarenlang 'plop' chips en cola in enen spijt?
*'I was'nt born again yesterday' opzet..*

Einde van de Domheid | 30-11-14 | 17:22

88 kg 1.87m. Bmi 24. Ik dans met lekkere vrouwtjes,.. dat telt ook. Limburg/Horsteknots.

horsteknots | 30-11-14 | 17:21

Ga weg met je basketbal Beukel, ik ben verticaal gehandicapt!

vrtx | 30-11-14 | 17:21

Johny is van zijn geloof gevallen maar is zijn prediken blijkbaar niet verleerd.
Wel de typhus voor de staatsbeweging tegen obesitas.
laten we genieten van het geld dat we hebben en laat daarna de zaak maar klappen.
Denk je echt dat de kosten dalen je geld terug krijgt?
Door Johny en zijn vazallen zullen we gezond moeten blijven om te slaven voor de staat.
Laat je niet gek maken.
Wees een bink rook en drink.
*uit nijdigheid 2 kilo spek gaat vreten*

miko | 30-11-14 | 17:19

Het topic waarvan je wist dat het zou komen. Quid en zijn fetish voor dikke mensen.

brutus68 | 30-11-14 | 17:18

"War On Obesitas is een initiatief van Stijlloze Lifecoaching met het oog op duurzaamheid van mens en milieu."

Dit zegt in feite al genoeg, "Stijlloze lifecoaching." Ongeveer net zo tegenstrijdig als PVV-stemmende moslim. Gezondheidsfascisme altijd -1.

Als de overheid rookcafé's verbiedt, is bij GS (terecht) het huis te klein. Want we zijn grote mensen hier, en als er figuren zijn die zich doodvreten is dat hun eigen verantwoordelijkheid. Daar hebben we geen betuttelende betweters voor nodig.

Dikke mensen zijn gezellig. Quid is niet gezellig. Dat zegt genoeg.

Russells Teapot | 30-11-14 | 17:18

Dik zijn is een keuze.

Jimmydepimmy | 30-11-14 | 17:16

Ik heb een Philips Airfryer, frituur ik zonder een bak vet. Dat is mijn strijd en die win ik. Zeker nu Kwekkeboom ook geschikte hapjes maakt, mmmmmmmmmmmmm

BekiekUtMoar | 30-11-14 | 17:15

Zolang ik Zwelgje kan zien, wanneer ik naar beneden kijk, vind ik het allemaal best.

quackel | 30-11-14 | 17:14

Van vingerwappenderde rants waarin *niets* wordt verteld wat we niet allang wisten val je volgens mij ook niet af.

Godsammekraken | 30-11-14 | 17:14

Hou toch eens op. Nu is het wel genoeg
** frituurpan aanzet **

edelweiss | 30-11-14 | 17:12

Zondag = rustdag *plop*

djiezuskrijst2 | 30-11-14 | 17:11

Kan het niet een keer ophouden, ik krijg hier vreetbuien van.

Rest In Privacy | 30-11-14 | 17:10

Vroeger sleurde ik iedere dag met vaten frituurolie. Daar word je pas sterk van !

Nonkel Frituur | 30-11-14 | 17:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl