Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bontjassen in de aanbieding

staart stukDankzij die Canadezen is knuppelen weer helemaal hip. Er is een hele reisindustrie ontstaan van kamerleden, filmploegen en hoogwaardigheidsbekleders die afreizen naar de knuppelaars om te zien hoe het in zijn werk gaat. Slim gedaan van de Canadezen. Die heli's, ijsbrekers, hotelovernachtingen, rondleidingen leveren natuurlijk veel meer op dan de schamele opbrengst van een paar dode zeehonden. Trouwens, je kan dan wel een leuk filmpje maken, als dierenactivist zijnde, maar dat kunnen wij beter. Dus HIER onze eigen promotiecampagne.

Reaguursels

Inloggen

Zou zo een jas lekker warm zijn mij lijkt het wel wat. een snol met alleen bont aan heeerlijk.staat lekker luxe.
Zo nu eerst een lekker kistkalfje aanbraden

Veldwebel | 08-04-05 | 16:50

zeehondenjacht

ze hebben ons bevrijd, die Canadezen
we waren dankbaar, stonden in het krijt
maar nu ben ik de warmte voor ze kwijt
en vind ik de bevrijders om te vrezen

ik zie ze, net als vroeger de Germaan,
de onschuld met een stok de kop inslaan

Hagenees | 08-04-05 | 09:09

Ik vind het allemaal maar een sneue bedoening, alleen maar omdat ze grijs, schattig en vooral veel geld opbrengen

zapp | 07-04-05 | 20:01

. deBeer_Int loopt te miepen over dat het zo 'selectief' is die kritiek op de zeehondeslacht, dat is een dooddoener! Het is ook selectief dat mensen liever een scharrelei eten dan een legbatter-ei. Met selectief zijn is niks mis, jij neukt toch ook niet iedere zeehond, jij wilt de lekkerste (de vraag is of dat wederzijd is?)
(speciaal voor. deBeer_Int)concreet voor deze situatie : mate van medelijden is o.a. afhankelijk van de mate van gelijkheid tussen observator(mens) en hetgeen geobserveerd wordt (zeehond versus een mug) en het ingeschatte leed(maar natuurlijk ook de aandacht die gegeven wordt.. media etc). Een zeehond heeft meer hersens(dan mug) en haast menselijke ogen en we kunnen als een zeehond klappen krijgt haast invoelen wat zo'n beest voelt, bij een mug ontbreken herkenbare ogen en dit 'invoelbare leed'. Dit is natuurlijk een verklaring van de menselijke reactie, geen morele onderbouwing, i can see that.

met een zeehondenbontje is niet zo veel mis op zich, indien het bijvoorbeeld van een alreeds dode zeehond wordt gehaald, het grote bezwaar zit 'm in de methode>doodknuppelen en de noodzaak(koop toch een katoenen jas), daarnaast speelt jaloezie ook mee(als iedereen zo'n jas droeg deden mensen niet zo moeilijk)
Als die beesten in een farm zaten en, heerlijk verzorgd werden en een pijnloze lethal injection kregen was er minder commotie.

p.s. vet fimpje GS!

666lucifers | 07-04-05 | 18:42

We kunnen het wel zielig vinden maar zelf zijn wij als hollanders geen haar beter,wij eten toch ook Kreeft?Die worden levend in heet water gekookt,we eten paling die in een gruwelijk zoutbad hun einde vinden,wij eten ganzelever terwijl we weten hoe gruwelijk deze beest met een slang in hun strot gevoerd worden,dus hollanders hou op met hypocriet te zijn!
In naam van de Kreeft-Paling-Mestkalveren-Kippen-Kuikens!

nummertje | 07-04-05 | 09:32

Als alle dossertjes en scriptkiddies (doen ze eens wat goeds) nou eens alles wat op .ca eindigt gingen dossen wordt die jacht in no time duurder voor dat land als wat die paar lousy jasjes opleveren.
Reken maar dat grote companies er geen zin in hebben om steeds plat te liggen bij elke knuppel die op een zeehondje neerkomt en die weten dan niet hoe snel ze die shit moeten laten stoppen middels druk op hun eigen regering.
Oorlog is economie met andere middelen voortgezet zeg ik altijd maar.
Simpel.

Deze is ook lekker:
www.flabber.nl/archief/011055.php

Return of the Beasjt | 06-04-05 | 20:50

Aan het uiterlijk te zien duidelijk zaak: Kaalkopje in winkelcentrum te Venray.
Tis wat: rechtsradicale milieu activisten!

Nooit meer slapen | 06-04-05 | 19:15

namens al mijn dieren , het gaat hier om jacht op jonkies ,niet volwassen dieren, die hebben geen pels meer , hele koloniëen raken van slag etc etc ,terwijl ook deze beesten uitstekend te fokken te zijn , is gewoon bussiness , en dan kun je met wat voor redenen aan komen zetten , de economie wint.

hemaworstje | 06-04-05 | 18:02

@Dicky

mee eens

Gizmo© | 06-04-05 | 14:46

vet filmpje :)
Op naar de oscars

zeveroare | 06-04-05 | 12:58

Ik zeg: de doodstraf voor mensen die in bont handelen of het in hun bezit hebben. Dan noem je mij maar een psychopaat, so be it.
:

Dicky ! | 06-04-05 | 12:53

> Die vullen hun jeugd als slachtoffer van groots onrecht.
-
Shit, dan worden ze in de TBS kliniek wel dubbel gestraft.
-
Een poes in een zak en dan een slinger geven, ja. Maar dat is een voorbeeld. Allerlei vreemde proefjes worden gedaan. Bij mij thuis hebben we veel pleegkinderen gehad. Een aantal daarvan was echt geflipt. Vandaar. Er zijn ook psychopaten die dat niet doen. Er zijn ook psychopaten die een leven leiden zonder iemand te vermoorden en die (wellicht dankzij de stoornis) succesvol zijn in het dagelijks leven. Het gaat er mij om dat ik het zorgelijk vind als mensen geen aanstoot nemen aan dit soort beelden. Want dan vraag ik me af hoe ze bijvoorbeeld naar mij toe zouden reageren. Of naar mijn kinderen (als ik die zou hebben). Dat is wat ik wil zeggen.

blawablawa | 06-04-05 | 12:52

kolonel klootoog als die loods nog vrij is in kraggenburg gaan we meteen met de kwekerij beginnen misschien kan je er ook wel lippenstift en babyolie van maken 2005 wordt een topjaar

dikke deur | 06-04-05 | 12:51

@blawablawa:
Tegen de muur gooien van poesjes, konijnen of egels? Hoe komt iemand daar nou op? Ik kan me d'r echt niets bij voorstellen. Een poes in het nekvel grijpen en dan een slinger geven tegen de muur?

Ik denk dat er inderdaad een aantal psychopaten is die door gebrek aan empathisch vermogen overgaan tot sadistisch gedrag en daarin ontwikkelen. Door een fascinatie met andermans emoties, die hij zelf niet kan voelen.

Maar niet alle psychopaten ontwikkelen zich vanuit een dergelijke achtergrond, wat jij wel suggereert met je generalisatie. Psychopaten worden ook geboren uit de onmacht van een onderdrukkings-situatie, waarbij ze zelf slachtoffer zijn van zowel fysiek als psychisch geweld. Die vullen hun jeugd niet met dierenmishandeling. Die vullen hun jeugd als slachtoffer van groots onrecht.

Flapdrol | 06-04-05 | 12:43

> Het gaat de meeste alleen om die lieve oogjes
> boven het water en op zo'n ijsschots.
-
Als het om zielige oogjes gaat, dan mag het wel. Kwestie van een mannelijkheid, trots en een vleugje testosteron. Niet voor niks dat de Marokkanen met hun eerwraak hier zoveel sympathie ontvangen. Persoonlijk vind ik het toch niet zo mooi om te zien. Misschien ook door die docu over martelen gisteren op de BBC en het gemak waarmee men in staat is daartoe over te gaan. Als het respect en het gevoel ontbreekt bij zeehondjes met lieve oogjes, waarom zou het respect er dan wel zijn voor je medemens? Alle opmerkingen over hypocresie ten spijt. Psychopaten vullen hun jeugd vaak met het tegen de muur gooien van poesjes, konijnen of egels.

blawablawa | 06-04-05 | 12:31

@eppo
.
ik wist helegaar niet dat oogschaduw en mascara van zeehond gemaakt werden.

kolonel klootoog | 06-04-05 | 12:25

Jullie zien het verkeerd. Vlg. GL moet je ze gewoon stenigen, dat is een cultureel verantwoorde manier om te doden.

HaJoGe | 06-04-05 | 12:04

Het is allemaal een hoax van de Canadezen om het toerisme weer een beetje op gang te krijgen.

Framoes | 06-04-05 | 12:01

Cool filmpje man. Wanneer is die op TV te bezichtigen? Liefst níet verkopen aan Greenpeace, want dat zijn allemaal teringmongeaulen. Gewoon onder GeenStijl logo op TV plempen. Voor in de politieke campagne, ofzo.

Flapdrol | 06-04-05 | 11:46


Lekker intelligent als je voor de camera gaat staan snotteren over die zielige zeehondjes.
Wel eens afgevraagd waar je oogschaduw en je mascara vandaan komt???

Juist, dat bedoel ik dus.

Eppo | 06-04-05 | 11:42

@Tubifiks

Als je maar goed kauwt dan! ;)

Zijdezacht | 06-04-05 | 11:35

@Zijdezacht
Zeehondenjagers=nazi's=kaalkopjes=Lonsdale=bont?
zoals van Kooten eens zei, een poreuze cirkel.

Tubifiks | 06-04-05 | 11:29

@Masturbeer
En wat dacht je van psychisch leed van varkens dan? Die weten een kwartier van te voren al dat ze bij de slachterij aankomen hoor, door de lucht van dode dieren. Dat is niet zeilig genoeg? Nee vanavond eet meneer zijn karbonaatje weer op. Hou toch op met dat schijnheilige gedoe.

ZI | 06-04-05 | 11:27

Jezus niet om aan te zien dat knuppelen, Zal hun knuppelen als ze liggen te chillen in hun bedje @ kk lijers

Masturbeer | 06-04-05 | 11:22

overigens liep ik laatst in amsterdam en zag daar in een smartshop gedroogde zeehondenneus liggen, schijn je maar 1 likje overheen te hoeven geven en je ben acuut van de drang om op GS te posten af.
kijk dat mag van mij dan weer wel.

Tubifiks | 06-04-05 | 11:22

Ik snap eindelijk waarom de Partij van de Dieren op 5 stemmen na geen zetel in de Tweede Kamer heeft gekregen.

Eskimauh | 06-04-05 | 11:19

@Tubifiks:
Zeehondenjagers=nazi's=kaalkopjes?

Beetje psycholoog moet hierop kunnen promoveren met een dissertatie over waartoe kaalheid allemaal leidt.

Zijdezacht | 06-04-05 | 11:18

Ja precies wij hebben regels waar vast gesteld moet worden dat het dier dood is. In Canada zijn die regels er ook maar heeft iedereen er maling aan. Dat gaat tegen de recht van het dier in en tegen alle regels. De bioindustire ben ik ook niet blij mee maar eet het wel dus moet niet schijnheilig doen. Juist omdat het een industie is wordt verspilling geminimaliseerd dat gebeurdt daar dus niet gezien de vele doden zeehonden die niet gegeten worden en ook niet tot jas gemaakt. Dat is een schande en dat wil ik duidelijk maken

spooky | 06-04-05 | 11:14

kijk daar heeft spooky weer een punt door de jagers met nazi's te vergelijken.
die hielpen joden om zeep in WW2 om hun schoenen en gouden kiezen (zelf gezien in een museum), en dat ging ook niet altijd even vriendelijk hoor.

Tubifiks | 06-04-05 | 11:14

@dikke deur.
.
de zeehonden kweek gaat het helemaal worden in 2005!

kolonel klootoog | 06-04-05 | 11:12

@Eskimauh 06-04-05 @ 10:55
Vertel, vertel, wie is dat dan??

Taaie | 06-04-05 | 11:11

@cametoripshit 06-04-05 @ 10:43
Met relativeren kom je een eind, daar zijn we heel goed in geweest de afgelopen decennnia.

Daarbij, Nederland heeft "naar buiten toe" een traditie van "het vingertje" en daar ben ik allergisch van, in die zin dat er genoeg aan en in Nederland aan de hand is.

Ik heb ook niet de ambitie of de illusie de wereld ff te verbeteren.

Laat onverlet dat je best je afschuw mag uitspreken als er aperte (ja ja.. arbritair) misstanden zijn.

style.councillor | 06-04-05 | 11:11

Duizenden dieren worden gedood en laten liggen dan wordt het geen deel van het maximum. Dat is echt wat anders dan vissen vangen of bioindustrie. Dit is het uitroeien van dit zijn nazi praktijken.

spooky | 06-04-05 | 11:11

@spooky:

Ik denk dat er weinig wezens een mensontwaardiger bestaan hebben dan dieren in de bioindustrie. Zodra er een economisch belang bij komt kijken, wordt het belang van het dier (welk dier dan ook) ondergeschikt.

Met bioindustrie bedoel ik hier niet alleen de vleesproduktie, maar ook de bontfarms, beren wiens gal getapt wordt voor potentiemiddelen enz enz.

De zeehondjes zijn in vrijheid geboren en zijn in 1 klap dood, als de knuppelaar zijn werk goed doet tenminste...

Zijdezacht | 06-04-05 | 11:09

@spooky
"dieren worden in nederland zeker niet levend geslacht" slachten doen ze pas als ze dood zijn?

kolonel klootoog | 06-04-05 | 11:09

gooi die lach er gewoon uit deBeer, van inhouden krijg je maagtyfus.

Tubifiks | 06-04-05 | 11:09

Ik wordt doodziek van de dat dit het verschil zou zijn tussen stads en buitenmens. Ik kom uit de stad maar zou geen moeite hebben een dier te eten die ik zelf dood en slacht. Ik zou mijn uiterste best doen dat dier zo snel en pijnloos mogelijk te doden en te slachten en op te eten. Als je vlees eet moet je onder ogen durven zien dat vlees eten dieren doden is. Voor mij geen probleem, zelfs de bioindustrie, beetje problemen, maar nog wel acceptabel maar wat ik gisteren op TV zag echt een schande. Of ik nu een stadsmens ben of een buitenmens dit kan en mag niet!!

spooky | 06-04-05 | 11:08

En wat denk je dan van al die vissen die worden gevangen... is een verstikkingsdood minder erg? Of wat te denken van kreeften die levend worden gekookt :S Ik denk inderdaad dat 'Groenevrede' weer leden nodig heeft. Het ziet er wel zielug uit die zeehondjes en je kan je vraagtekens zetten bij de manier waarop ze die beestjes afmaken maar het is wel typisch dat ze de zeehondjes weer uitkiezen.

discoverer | 06-04-05 | 11:04

@tubifiks.
Bij elke post van jou heb ik de nodige moeite een lach te onderdrukken. De nuance rules.

deBeer_Int. | 06-04-05 | 11:03

Dieren in de bioindustrie hebben een kut leven maar zelfs bij hen zijn er regels. Ze staan in een bak water en krijgen een mega shock op hun slaap toegediend, einde oefening. Bij zeehonden wordt niet gekeken of ze dood zijn gisteren op tv zelf gezien die dieren zijn NIET dood en toch gevild en elders in die doumentaire worden dieren gedood en daarna laten liggen. Er is geen boer die zijn koeien dood en ze laat liggen en dieren worden in nederland zeker niet levend geslacht. Dit is echt een grote schande wat daar gebeurd en geen vergelijk met de bioindustrie terwijl de bioindustrie best diervriendelijker kan. De benaming Auswitch voor dieren is denk ik terecht. Elk besef van waardigheid voor leven is hier weg, dit is het uitroeien van.

spooky | 06-04-05 | 11:02

@Zijdezacht
dat was een verplicht uitje bij ons op de LOM school en toen was ik pas 18 dus heb ik niet alles meegekregen.
wel dat een maatje van me die nu overigens gratis TBS heeft, een strijker naar een varken gooide waardoor wij leerden dat die beesten dus echt alles vreten, zelfs ten koste van een lip.

Tubifiks | 06-04-05 | 11:01

@ deBeer:

Die kikkers uit het water halen (anders rotten ze toch maar) en villen. Nieuwe rage, doodgenaaid kikkerleer...

Bont is zo passé...

Zijdezacht | 06-04-05 | 11:00

Filmpie is cool man ROFLMA

Frappant | 06-04-05 | 10:58

@ Tubifiks:

"ik ben weleens op zo'n zuivelboerderij geweest"

Je geeft hier wel in het openbaar toe dat je een boerderijtoerist bent, jij durft! ;)

Het proces waar jij op doelt is 60+ roomkaas, een kaas om te zuigen, als je de knapen van de marketing moet geloven...

Dan maar termieten kweken in de bioindustrie. Die hebben niet de uitstraling die op dierenrechtenactivisten als een rode vlag op de stier (al dan niet van Tubifiks) werkt.

Zijdezacht | 06-04-05 | 10:57

@Taaie: ik vind eigenlijk dan ook dat het kannibalisme weer terug in de Grondwet moet: Ik ken nog wel een ex-minister die hier de lobby voor wil opzetten

Eskimauh | 06-04-05 | 10:55

@ kolonel klootoog
op naar kraggenburg! de vellen zijn rijp!

dikke deur | 06-04-05 | 10:55

Het oudduitse "Tötknuppelen die Schweinehunde" vind ik wel redelijk toepasselijk. De kalver of de koopgoot, ik ga mee...

Eskimauh | 06-04-05 | 10:54

Bont moet gewoon kunnen! Stelletje hypocrieten die ik hier in de comments lees. Je eet toch ook vlees en plant!??! De natuur is er om te gebruiken. Dient natuurlijk wel op een humane, ethisch verantwoorde manier te gebeuren.

Taaie | 06-04-05 | 10:54

Donner un coup de bâton dans une fourmilière

Jan Vlag | 06-04-05 | 10:52

@badwoman: Een bitch is volgens de Engels Van Dale... een vrouwtjeshond en die wil je dus ook nog een bontjas aansmeren? Beetje dubbelop denk ik dan.

Eskimauh | 06-04-05 | 10:51

Bont moet gewoon kunnen! Stelletje hypocrieten die ik hier in de comments lees. Je eet toch ook vlees en plant!??! De natuur is er om te gebruiken. Dient natuurlijk wel op een humane, ethisch verantwoorde manier te gebeuren.

Taaie | 06-04-05 | 10:51

@ dikke deur. kweken. aan takken. zonder pootjes en enkelt de vacht. zal ze leren, klote beesten.

kolonel klootoog | 06-04-05 | 10:50

ik draag alleen nog maar scharrelbont na dat filmpje.

Don Quichote | 06-04-05 | 10:49

Die knuppel laat zijn knuppel liggen.
"zolang de voorraad strekt" was geen overbodige toevoeging geweest.

Heb je ook zo'n filmpje maar dan met RCMP's, die vreemd genoeg gewelddadige jagers beschermen tegen vreedzame observatoren, in plaats van andersom?

Of met de Canadese terreurvloot, vroeger bekend als kustwacht?

sjonnie | 06-04-05 | 10:47

@zijdezacht
daar ben je toch abuis. ik ben weleens op zo'n zuivelboerderij geweest en daar maakten ze toch echt kaas van recycled sperma. pappa koei werd afgezogen door kalfje, kalfje spoog dit uit in een grote ton waar de boer dan met zijn zweetpoten in ging lopen stampen totdat er dus die kaas van kwam.

Tubifiks | 06-04-05 | 10:46

Ik ga ook elk jaar een weekje zeehonden knuppelen. Een sportieve vakantie in de ongerepte natuur, ik kan het iedereen aanbevelen.

raggers | 06-04-05 | 10:45

is dat hetzelfde als kopkaas?

idiot | 06-04-05 | 10:43

@style.councillor 06-04-05 @ 10:32
Wat ik wil zeggen is dat het dweilen met de kraan open is. Het heeft totaal geen zin om vanuit onze normen en waarden een land aan de andere kant van de wereld te willen veranderen. In andere landen gaan mensen nou eenmaal anders met dieren om. Je kunt hard roepen dat je het zielig vindt, daar hebben zij toch geen boodschap aan.

cametoripshit | 06-04-05 | 10:43

@Tubifiks:

Dat doen wij, kots vreten. Kaas wordt gemaakt van kalverkots...

Stukje goudse iemand? ;)

Zijdezacht | 06-04-05 | 10:41

Wij -Eskimo zijnde- snappen niet waht the fuss is al about. Maar om jullie tegemoet te treden zal ik vanavond moeders de vrouw even de Italiaanse corrigerende klap met de man met de hamer uitdelen.

Eskimauh | 06-04-05 | 10:40

@japanner
dat verbaast mij zeer, als ik het internet moet geloven vreten jullie alleen schijt en kots.

Tubifiks | 06-04-05 | 10:37

@cametoripshit
en in nederland doen we levende! wormpjes aan haakjes om vervolgens heel bruut die haak door een visselip te rukken.

Tubifiks | 06-04-05 | 10:36

@badwoman
Heb je ook de gegevens van Heidi Klum? Niet dat ik wat over haar kleding keuze te melden heb, maar zou graag wat met haar willen afspreken, je weet wel, etentje, drankje, beetje rotzooien. Hopelijk laat haar zeehond mij in leven...

deBeer_Int. | 06-04-05 | 10:34

Of zo natuurlijk

Of accepteer gewoon dat grote delen van de wereld nog leven van "in de middeleeuwen", en dat je als stadsmens wel eens kan schrikken van het bloed als een landgenoot geslacht wordt.

style.councillor | 06-04-05 | 10:34

@Tubifics

Valt mee hoor, we zijn/leven tamelijk gezond

de Japanner | 06-04-05 | 10:33

@cametoripshit & co
En wat hebben die zeehonden daar aan, gedeelde smart is halve smart of zo iets?

style.councillor | 06-04-05 | 10:32

In Thailand gooien ze kippen levend in kokend water. In Korea eten ze honden, die in een zak doodgeknuppeld worden. Vlieg daar dan ook eens heen met die heli, stelletje zogenaamde hoogwaardigheidsbekleders. Of accepteer gewoon dat grote delen van de wereld nog leven van "het land", en dat je als stadsmens wel eens kan schrikken van het bloed als een beestje geslacht wordt.

cametoripshit | 06-04-05 | 10:31

@kolonel klootoog
kweken???

dikke deur | 06-04-05 | 10:31

Bont alleen voor bitches

Badwoman | 06-04-05 | 10:29

Jennifer Lopez c/o BWR
9100 Wilshire Blvd., 6th Fl. W.
Beverly Hills, CA 90212

Dear Mrs. Lopez,

Each year millions of animals are bred or trapped for their fur. Fur is responsible for immense animal suffering. It is also often falsely presented as a by-product of meat production. There are many warm and attractive alternatives to fur, which means that there is no good reason whatsoever to continue to use real fur.

As a famous artist, actress and fashion icon, you are an important role model to many people. People pay attention to what you wear and people listen to what you have to say about fur. You inspire people to go out and buy fur, certainly now that you have launched your own Sweetface fashion line. By wearing and now even selling real fur, you are perpetuating the horrific way in which fur-bearing animals are kept and treated. I hope that you have already seen the stomach-churning images of how fur is produced. I was sickened by these pictures, I hope that you were too.

I beg you to stop with the sale and marketing of these morally reprehensible products of animal suffering and to allow the animals to keep wearing their own coats.

Yours faithfully,

Naam
Adres
Woonplaats

Badwoman | 06-04-05 | 10:28

Zoals velen al zeggen is het weer eens media/politiek hype.
Kippen leven in hokjes, varkens trappen elkaar dood, en we eten ons dik aan plof-kip-burgers bij de mac.
Dit zijn tenminste nog "scharrel-zeehonden" zij hebben lekker vrij kunnen leven, dat kan die kip hier in nederland vaak niet.
Ik wil niet goed praten wat er gebeurd, maar het slachten en houden van beesten in Nederland verdiend evenveel aandacht.
Dus niet janken en overdrijven.

DaMightyWackO | 06-04-05 | 10:27

zeehonden zijn een links bolwerk!!

klauwhamer | 06-04-05 | 10:26

Een leuk personeelsavondje met Hannibal
Lecter, voor die eenzame pelsjagers.
Een beetje vertier moet kunnen toch?

style.councillor | 06-04-05 | 10:25

@ZI.
Inderdaad.

deBeer_Int. | 06-04-05 | 10:25

@de Japanner
Heel de wereld heeft bij het zien van het doodknuppelen van zeehondjes dat geluid van Seabert in hun hoofd. Nog een keer stoot dit beest dit vreselijk irriterende geluid uit. Ooit nagedacht waarom het DAT geluid moest zijn? Dat is zo omdat dit geluid in je geheugen gegrift wordt. Meer dan een simpel 'boe' of 'tok'. Het is gewoon zwaar gesponsord door greenpeace, groenlinks en weet ik wat voor sla-etende terroristische organisaties allemaal.

ZI | 06-04-05 | 10:19

nee dan die japanners, meest zieke volk op de planeet.

Tubifiks | 06-04-05 | 10:17

Links gedoe. Hypocriet. Voor vliegen en muggen wordt er nooit ten strijd getrokken. Het is allemaal zo selectief. Links Gespuysch is altijd uit op plezier verderf voor een ander - niemand heeft er een plezier aan om een jas van muggen of vliegen aan te doen (behalve de kinderen in Afrika, maar die gebruiken levende vliegen), dus laten ze de vliegen en muggenjacht met rust. Maar nee, als men bijvoorbeeld graag een boom omhakt om in de zon te zitten (pas op voor intredene luiheid, volgens de VVD: hoe beter de tan, hoe luier de mens), dan staat Links Gespuysch op haar achterste benen.

deBeer_Int. | 06-04-05 | 10:16

ohja en vooral die jonkies zijn gevaarlijk want die hebben altijd honger en trekken zo een reep uit je rug.

Tubifiks | 06-04-05 | 10:15

@ Ewald

Precies! En soms is een varken ook nog niet helemaal dood voor ze het met kokend water overgieten.

Zijdezacht | 06-04-05 | 10:15

ROFL @ Ewal & Cametoripshit, zeehondenbontenschoenen lijkt me juist ultra cool en iets voor de GS shop!!

Carpa | 06-04-05 | 10:14

@carpa
vinnet een moeilijke, voor beiden is wat te zeggen, maar ik hou het er maar op dat ik het niet echt nodig vind dat bont hier in het westen. als je ergens woont waar geen ander materiaal voor handen is om je spullen van te maken vinnik het prima.
overigens heeft ZI ook wel een punt, zeehonden zijn kutbeesten, in Florida kun je momenteel niet eens zwemmen door een invasie van die lijers, haaien noemen ze ze maar das natuurlijk gewoon een verzamelnaam net zoals ze zeggen "jongeren terroriseren blabla" terwijl het dan gewoon de allochtonen zijn. oeps ik dwaal af geloof ik.

Tubifiks | 06-04-05 | 10:14

briljant filmpje :D

eureka18 | 06-04-05 | 10:13

haha, hijs fijn

Bilbo | 06-04-05 | 10:13

@Tubifiks

Veel van het 'humane' vlees wat in Nederland wordt verkocht is import, uit landen waar niet zo 'humaan' wordt omgesprongen met het doden van dieren.
Maar ja dat zien we niet he.

Ben het totaal eens dat de manier van doden niet lief is en onnodig, maar beetje hypocriet om alleen naar die lieve zeehondjes te kijken, kijk ook eens naar donsdekbedjes, ganzelever en vrijwel al het geimporteerde gevogelte uit Zuid Amerika en Azie.

de Japanner | 06-04-05 | 10:13

Wat is dat voor gezeur over humaner eigenlijk? Moeten we zeehondjes dan ook maar in een schuur op roosters zetten?

Ewald | 06-04-05 | 10:12

die vergelijking gaat mank, die mevrouw heeft haar eigen huidje namelijk nog. Was meer realistisch geweest als die ook ff gestript werd!

U Lihkahmadikh | 06-04-05 | 10:12

@lucifer ik denk niet dat dat die koe iets kan schelen :) en ZI ik denk i.d.d. dat de afkeer komt vanwege de lieve oogjes en dat de rode bloedvlekken op de sneeuw het goed doen in de propagandafilmpjes van bijv. de SP...

Carpa | 06-04-05 | 10:12

oeps - kroks

Zijdezacht | 06-04-05 | 10:12

kunnen we niet gewoon in de noord oost polder zeehonden gaan kweken? en dan zeehonden safari's organiseren voor rijke rukkers met een pc hooft tractor?

kolonel klootoog | 06-04-05 | 10:12

@Carpa 06-04-05 @ 10:01: ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk dat een zeehondenbontjas nogal ruim zal zitten om mijn voeten. Daarbij is het waarschijnlijk geen gezicht.

cametoripshit | 06-04-05 | 10:11

@Carpa
Volgens mij is een bontjas warmer dan een koe-leerjas. Bovendien zijn zeehondschoenen minder hip.

Ewald | 06-04-05 | 10:11

@ Lucifer,

Krokodillenleer, slangenleer is ook een rage geweest in sommige kringen, maar koks en slangen hebben niet die hoge aaibaarheidsfactor natuurlijk als babyzeehondjes.

Om te bepalen welk dier wel dood "mag" en voor welke reden komt er een behoorlijke hoeveelheid hypocrisie om de hoek kijken. Ik verwijs naar Het Edelgedierte van Midas Dekkers...

Zijdezacht | 06-04-05 | 10:11

[email protected] de Japanner @Tubifiks je kan hier ook op pak hem beet linnen schoenen lopen en een koe wordt toch geelectrocuteerd of een pen door zijn harses gejaagd? Maar ik ben het met je eens, het enige wat ik tegen de zeehondenjacht heb is de manier van jagen, ik vraag me af waarom dit zo gebeurd en of het i.d.d. niet humaner kan. Maar stel dat dit gebeurde, was je dan voor of tegen het dragen van (zeehonden)bont.

Carpa | 06-04-05 | 10:09

@carpa
Verschil is er niet echt volgens mij. Maar ja, een koe wordt iets subtieler gedood dan een zeehondje, maar jongens, zo'n ophef? Het gaat de meeste alleen om die lieve oogjes boven het water en op zo'n ijsschots. Ze vergeten voor het gemak even dat ze mijn haring opeten en onder water gewoon roofdieren zijn. Schijnheilige kutbeesten. En de rest van de wereld heeft zich in zijn jonge jaren af lopen trekken bij Seabert die met zijn GroenLinks-kameraden de wereld gingen verbeteren.

ZI | 06-04-05 | 10:08

Carpa leer is een bijproduct van het vlees dat we toch al gebruiken, er word nauwelijks alleen voor het leer gedood.

Lucifer | 06-04-05 | 10:05

havana
Zo fout is het niet hoor. Haal als of zijnde maar eens weg. Dat ziet er helemaal niet uit!

Filmpje is wel gaaf, maar zeehonden blijven kutbeesten. Maar knuppelen is niet liev.

ZI | 06-04-05 | 10:05

kijk carpa dat je op de noordpool in een bontjekkie rondloopt ala, maar in het westen lijkt het me niet helemaal nodig.
bovendien wordt die schoenenkoei iets "humaner" naar de hemel gestuurd.
zit bij sommigen ook wel wat jaloezie bij natuurlijk want bontjuffen hebben centen.

Tubifiks | 06-04-05 | 10:04

@Carpa

Prijsverschil...?

de Japanner | 06-04-05 | 10:04

kan het filmpje weer eens niet zien. hebben jullie hem niet QT?
.
die canadezen blijven goed werk doen. als ze dit niet zouden doen zit RADO volgende week te blaten dat er overal staatsgevaarlijke zeehonden aan het samenspannen zijn om de wereld over te nemen en dat het allemaal in peiterburen begonnen is. je moet zo'n probleem bij de kern aanpakken.
.
als drager van bont ben je trouwens ultra zielig.

kolonel klootoog | 06-04-05 | 10:03

Na dat leuke filmpje van GS wilde ik eigenlijk voorstellen om elke extreem rechtse Lonsdalerd een gratis bontjas te geven tegen inlevering van het L jasje natuurlijk.

de Japanner | 06-04-05 | 10:03

Leg mij het verschil eens uit tussen een zeehonden bontjas en een paar leren schoenen..... **graaft zich alvast in en zet helm op**

Carpa | 06-04-05 | 10:01

Hmm.. tja. Ik zie het probleem niet echt. Pure evolutie, de (mens met) knuppel is 'fitter' dan de zeehond.

Ewald | 06-04-05 | 09:59

@havana: wordt het stukje daar beter of minder van?

Snijbonenmolen | 06-04-05 | 09:56

havana is ook fout, tis havanna, rund.
topfillempie redactie, hoop dat ze um op tv gaan uitzenden maar dan zonder die zeehond op het laatst.

Tubifiks | 06-04-05 | 09:55

@Jaap: Met het risico dat je nog irritanter gaat janken, ik durf het niet aan, maar waardeer het initiatief.

Snijbonenmolen | 06-04-05 | 09:54

He strak filmpje, een lust voor het oog!

verstuur | 06-04-05 | 09:54

Even een taalfout aankaarten, die ik wel vaker zie hier op GS. "Als zijnde" is FOUT. Dat Hoxha als oud-jounalist moeten weten. Het is namelijk dubbelop. "Zijnde voetballer" of "als voetballer". Allebei = fout. Niveau voetbaltrainerstaal zelfs.

[havana] | 06-04-05 | 09:54

Gisteren de show van JLo gezien? Daar zat wel érg veel bont in. Als je 't mij vraagt scheert ze d'r bosmossel evenmin.

PietjeBell | 06-04-05 | 09:52

ze kunnen ook celine gewoon neerknuppelen

Jaapblaatschaap | 06-04-05 | 09:52

Wat een stelletje knuppels daar in houthakkersland, maar wat kan je ook verwachten van een land wat Celine Dion voortbrengt.
Filmpje is helemaal geweldig trouwens.

Snijbonenmolen | 06-04-05 | 09:51

Bewerken met een rode spuitbus heeft ook wel een leuk effect !!!

Bied me vrijwillig aan, om al die bontsnollen aan te pakken

Badwoman | 06-04-05 | 09:50

hoeveel zeehondjes gaan er eigenlijk in 1 jas?

Mikemanzz | 06-04-05 | 09:50

kunnen we ze zo niet allemaal vangen

leejoo | 06-04-05 | 09:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken