Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Patient zero gearriveerd op Schiphol

eboliaan.jpgLandgenoten, sluit ramen en deuren en schakel in op uw calamiteitenzender. Ebola heeft Nederland bereikt. Een Nigeriaanse militair met het levensgevaarlijke en zeer besmettelijke virus landde zojuist op luchthaven Schiphol. Het epicentrum van de uitbraak verplaatst zodadelijk naar het UMC Utrecht. De getroffen soldaat bood ondersteuning aan de vredesmacht van de Verenigde Naties in Liberia (Unmil), een van de West-Afrikaanse landen die getroffen is door ebola. Na driemaal loos alarm met Nederlandse patiënten (Eindhoven, Leiden en onlangs Nijmegen) is het dan eindelijk raak in Utrecht, met een geïmporteerde patiënt nota bene. De wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft Nederland gevraagd de man op te vangen. Ons land gehoorzaamt. Uiteraard. Patiënt nul werd ingevlogen met een Amerikaanse Gulfstream III, een ambulancevliegtuig dat speciaal is aangepast aan het vervoer van hoogst besmettelijke ebolapatiënten. Indrukwekkend apparaat hoor, kijk dan! Update: Let trouwens vooral op de drie ijdeltuiten met een doodswens op de foto boven. Nog even snel een selfie met de eboliaan maken terwijl hij naar de ambulance wordt begeleid. What could possibly go wrong?
ANP-30222464-klein.jpg ANP-30222616-klein.jpg De ambulance met daarin de besmette soldaat arriveert bij het Calamiteitenhostipaal van het Universitair Medisch Centrum Utrecht.

Reaguursels

Inloggen

Is het niet veel effectiever ter plaatse meer kleine ebola-ziekenhuizen in te richten met alle landen samen in plaats van de ziekte helpen te verspreiden? Dat rondvliegen van een ernstig besmettelijke ziekte lijkt een vreemde keuze. Moeilijk, duur, risico's, ineffectief. En hoe zit het met de overlevingskansen? Die nemen toch niet toe door iemand hierheen te verplaatsen in het geval van ebola?

kloopindeslootjijook | 07-12-14 | 21:24

Hoe bedoel je paniekerige reacties... Ik zal niets zeggen over de noodzaak om hier 1 patiënt op te vangen, maar: die fotografen lopen geen gevaar. Ebola is alleen besmettelijk bij direct lichamelijk contact. Gelukkig weten deze personen meer over de ziekte dan de virologen alhier.

Warhammer | 07-12-14 | 20:19

Aan het aantal reakties te zien,er is onrust.
Snel,verzin een list.

De Profundus | 07-12-14 | 19:31

Overigens, volgens de Ebola expert bij uitstek, John Rappoport, jonrappoport.wordpress.com/category/eb... is het "a scandal of scandals, a hoax of hoaxes" jonrappoport.wordpress.com/2014/11/04/... Het gaat uiteindelijk om paniek te zaaien en mensen te laten smeken om een vaccin. Dat al dan niet verplicht toegediende vaccin zal geprepareerde neveneffecten hebben, zoals dodelijke ziekten, versuffing of, wie weet, onvruchtbaarheid: www.youtube.com/watch?v=468BH8FEzXU

ben kokhals | 07-12-14 | 16:45

@@narwan | 06-12-14 | 18:23 : "Denk je serieus dat die [Afrikaanse] landen [anders een bijdrage blijven leveren an de VN missie?]...
.
Dan schrappen ze die "missie" toch? Maar goed, waarom naar Nederland? Hiero: Rusland stuurde een mobiel laboratorium en specialisten naar Guinea voor bestrijding Ebola (21.08.2014) itar-tass.com/en/world/746023 Stuurde Ebola vaccin er achteraan rt.com/news/195536-ebola-russia-vaccin... Ook China stuurde 41 miljoen dollar aan Ebola behandel-faciliteiten en tientallen verpleegkundugen naar West Afrika. Rusland deed er een veldhospitaal bij (16.11.2014) www.rferl.org/content/russia-china-ebo...
Er is dus geen enkele medische reden om een Nigeriaanse VN soldaat met Ebola en al helemaal naar Nederland te verschepen. Punt. Ben benieuwed naar de werkelijke reden.

ben kokhals | 07-12-14 | 16:10

Half Nederland juicht dit enkel toe, gelijke de asielzoekers. Daar half Nederland een flut papiertje op zak heeft van een flut opleiding in de bagger dienstverlening. Die kijken niet naar hoe het land om zeep geholpen wordt, enkel hoe ze een paar rotcenten kunnen verdienen met het ondersteunen van deze bagger. En met een paar bedoel ik bakken graaicenten. Nederlanders verkopen hun eigen moeder aan islamietische terroristen wanneer er een leuke wagen mee te verdienen is, zo rollen we achter de dijken. Doe je niets tegen, is een cultuurtje, al sinds ’40.

the_hammer | 07-12-14 | 16:05

Mensen niet zeuren, hoe krijgen we de populatie anders terug naar/onder de 500 miljoen?

MartinLeuterKingsize | 07-12-14 | 15:30

Als die man geneest... hebben we er een nieuwe bedrijfstak bij. COE: Centraal Orgaan Ebola. Wat een kutbeleid.

SanderL | 07-12-14 | 13:05

Zolang het een donker probleem is en ver van mijn bed blijven de hulporganisaties verstoken van inkomsten en heeft de farmacie, de grootste industrie van de wereld, geen oplossing voor dit virus.
Haal een Ebola-drager naar Europa en alle Europeanen geven gul om geen risico te lopen, hulde voor de pillendraaiers.

hovawart | 07-12-14 | 12:17

Geweldig dit weer. Ik heb al Lyme. Daar kan ebola ook nog wel bij zekerss?

Nifelheim | 07-12-14 | 11:39

... regering geeft geen ene ruk om de veiligheid van de belastingbetalende burgers... Afrekenen kan in maart 2015.

batavia1 | 07-12-14 | 11:23

Wat zijn we toch een goed land * snotter *.

okkums reezur | 07-12-14 | 09:57

Omdat Ebola nu ook Nederland heeft bereikt, zullen de zorgpremie en het verplichte eigen risico drastisch worden verhoogd. Omdat deze verhoging een vanzelfsprekend gegeven is, vonden regering en zorgverzekeraars het niet noodzakelijk om de burger hierover te informeren. De diepere oorzaak van deze falende communicatie zal worden onderzocht en premier Rutte heeft toegezegd dat de onderste steen boven zal komen. De regering betreurt de gang van zaken en zal al het mogelijke doen om herhaling van dit betreurenswaardige incident in de toekomst te voorkomen. Aldus doorgaans welingelichte kringen.

Nivelleermarionet | 07-12-14 | 09:50

@bisbisbis: omdat onze ziekenhuizen en artsen veel beter zijn dan die in de VS of Spanje?........ Geintje!
En ons bestuur heeft geen moeite met het nemen van risico's met onze gezondheid! Dit bleek laatst weer met bovengrondse spanningskabels. Ondanks dat er rond deze masten en kabels meer leukemie voorkomt acht de minister niet bewezen dat dit de oorzaak is en geeft een vergunning af. Een man van het volk zou de palen niet neerzetten totdat dit bewijs onomstotelijk geleverd is om zo gezondheidsrisico's uit te sluiten.

Thorolf | 07-12-14 | 08:49

En zo dames en heren creeeren we men-made een pandemie!
Als het hier mis gaat, en met de kwaliteit van ons bestuur en onze ziekenhuizen is dat een inkopper, dan verschuilen de verantwoordelijke bestuurders zich achter elkaar en hun onschendbaarheid, ook als blijkt dat de WHO nauwe banden heeft met pharmaceuten!
Het is hetzelfde als de Pest importeren of de Spaanse griep, beide ziektes die verantwoordelijk waren voor honderden miljoenen doden. Maar met oud jaar een rotje afsteken gaat dan net weer te ver natuurlijk, voor bestuurlijk NL....
En ik hoor het al klinken in mijn hoofd: de volgende patienten gaan naar Rotterdam, Amsterdam, Arnhem en andere steden vanwege risicospreiding. Want dat is eerlijk! Niet naar Den Haag natuurlijk....
Mocht het inderdaad mis gaan dan stel ik voor om de minister en zijn entourage te ontslaan van onschendbaarheid en te lynchen op het Binnenhof?!?

Thorolf | 07-12-14 | 08:36

Als ze dan toch dit soort ongein bedenken en uitvoeren, waarom kan dat dan niet op Rottumerplaat ofzo? Of voor mijn part in Den Haag?

Robin Hood | 07-12-14 | 08:11

"Op verzoek van Nederland". Mag het nog iets concreter?. Misschien op verzoek van onze nieuwe minister BZ (de vervanger van dat meertalig varken), die zelf zo nodig wegvluchtte vanuit Mali?

ad melkert | 07-12-14 | 08:08

Tot op de dag van vandaag heb ik niet begrepen wat het wetenschappelijke nut is om ebola patiënten de gehele wereld over te vliegen. Is er een wetenschapper of een medicus die kan aantonen wat het gemeenschappelijke doel en nut is van dergelijke acties? Ik kan amper geloven dat het slechts gegeven is uit het hart van de linkse "gutmensch"...

Gaul Shaarad | 07-12-14 | 04:27

@eRenKa,
Het is heel triest dat de ebola daar heerst en dat de rest van de wereld helpt om een epidemie tegen te gaan is alleen maar goed. Maar om een besmette patient hier naar toe te halen zie ik alleen maar als de "goden verzoeken" om het virus hier ook los te laten. Dankzij ons linkse iedere asielzoeker is welkom om zijn zakken te vullen beleidlopen we steeds meer risico op dit soort virussen of infecties. Deze is dan onder begeleiding, maar als bij het umc Utrecht per ongeluk een gaatje in zijn tentje komt of hij wil ff frisse lucht (asielzoekers hebben meer recht als ons enkelpaspoorters) en een raam open zet, spreek ik je nog wel.
En als volgend jaar jou zorgverzekering wederom verhoogd wordt met eigen risico en maandelijkse poliskosten zal je ook aan mij denken als je ontdekt dat jij zelf mag dokken voor een simpele ingreep die buiten je polis valt en een dankzij ons linkse beleid asielzoeker met het meest gevaarlijke virus ter wereld op jou kosten wordt geholpen en dat in drie keer zal betalen;
Vandaag niet, morgen niet en nooit niet.

Ronnie L5042 | 07-12-14 | 01:48

Joh flikker nou eens op met dat stupide links/rechts gezeik. Dat heeft hier niets mee te maken.

eRenKa | 07-12-14 | 01:17

Zoveel drukte om de vogelgriep. Tigduizenden kippen geruimd, vervoersverbod en de prijzen van ei en kip gelijk omhoog en dan halen ze een ebola patient per vliegtuig hier naar Nederland.
Dit kan alleen maar door een linkse geitenwollensokkensukkelpolitici zijn bedacht.
Onze ziektenkosten zijn al onbetaalbaar en worden jaarlijks alleen maar hoger,waardoor je je blauw betaald voor de meest simpele ingreep en dan halen ze zo een levensgevaarlijke ebola asielzoeker binnen voor behandeling welke miljoenen kost met alle risico's van dien en die gast heeft nog nooit een dubbeltje betaald aan ziektekosten.

Laat hem lekker bij een van die linkse geitenwollensokkensukkelpappenennathouden politici logeren.
Job Cohen heeft een groot huis en genoeg thee jegens elke vorm van negatief asielbeleid en anders kan hij vast wel bij Samsom terecht. Die heeft ook genoeg ruimte in zijn bed nadat zijn (ex) vrouw de ware linkse huichelaar heeft gezien.
Dat zuurstoftentje voor die gast kunnen ze makkelijk declareren in hun onkostendeclaratie. Een paar tonnetjes meer of minder valt toch niet op.

Ronnie L5042 | 07-12-14 | 00:54

@Parel van het Zuiden | 06-12-14 | 16:47

ja, want met een indirecte vlucht kun je niet naar Europa ofzo? wat is je punt? Ik probeer aan te geven dat Ebola niet meer uitsluitend voorkomt in dorpjes met 3 hutjes, en afrikanen tegenwoordig ook in vliegtuigen stappen.
Kom jij een beetje zeuren over hoeveel maatschappijen er directe vluchten hebben.
Je hebt vast wel gelijk, maar het is zo irrelevant.

Ballenman | 07-12-14 | 00:14

Nondejuu zo een zuurstoftent kun je toch ook onder een boom in liberia opzetten... Louis Pasteur ging toch ook uit zijn laboratorium in Parijs naar de schapen toe om zijn vaccin uit te testen....

arretje | 07-12-14 | 00:09

opeens weet je heet. didi heeft zijn oog laten vallen op een baan bij de world health organisation, dus wordt er een ebola patient naar nederland gehaald. bwana bertje regelt op deze manier zijn zachte landing terug.

minimá-armezusvan.. | 06-12-14 | 23:21

Lachen als zo'n kist in een dichtbevolkt gebied crasht. Daar is vast niet over nagedacht mbt aanvliegroutes en dergelijke.

Cuban8 | 06-12-14 | 23:10

@tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:49
Hey, cool man, dat ben ik ook qua beroep!
* boks *

Best koud hierboven | 06-12-14 | 22:58

@bisbisbis
Het is inderdaad handjeklap wat hier gebeurd over de rug van anderen. Onnodig risico nemen.
Wellicht gaat het goed maar welk risico nemen we hier zeg als land. Het is net zoiets als met alcohol achter het stuur gaan zitten. 9x gaat het goed totdat het fout gaat meestal met dramatische gevolgen.

Dirk III | 06-12-14 | 22:51

In één van de dichtst bevolkte landen van de wereld breng je een ebola patiënt?
-
Dan ben je toch compleet van de pót gerukt?
-
Hoe verschrikkelijk dom en arrogant moet je zijn om aan te nemen dat wij in Nederland niet dezelfde fouten kunnen maken als in de VS en Spanje?
-
Moet er één of andere politieke excuustruus soms een baantje bij de WHO hebben, ofzo?

bisbisbis | 06-12-14 | 22:41

-weggejorist-

ca12nag3 | 06-12-14 | 22:29

Wat is nu goedkoper.... Een mobiel team en hospitaal die centraal in deze gebieden worden geplaatst of deze mensen hierheen halen in speciale privé vliegtuigen, een hele afdeling in een ziekenhuis afgrendelen en het risico dat een virus zich in een DICHTBEVOLKT gebied kan gaan verspreiden.
Soms vraag ik me af of ik de enige ben men gezond verstand maar dat schijnt dan weer een autistisch trekje te zijn.

Dirk III | 06-12-14 | 22:13

Wat als zo'n vliegtuig neerstort of die ambulance crashed? Is daar een plan voor?

DKP | 06-12-14 | 21:58

Sneeze slowmo's, eerst de classic:
https://www.youtube.com/watch?v=GL1p28r4Eng

https://www.youtube.com/watch?v=0f4sUNWkq60 (ok, met extra vloeistof, niet helemaal hetzelfde, hoop ik)

Ach deze dan ook nog:
https://www.youtube.com/watch?v=dy1D3d1FBcw

Goed, we dwalen af.

ohjeetje | 06-12-14 | 21:31

Koste wat het kost moet de grote broek weer aangetrokken worden, ze kunnen het niet laten. Deze absurde exercitie is tekenend voor deze overheid die mee wil doen, op wil vallen, maar bovenal verschrikkelijk naïef is!
Wat een stel lutsers bij elkaar.

lanexx | 06-12-14 | 21:19

Tja, hoe was het ook alweer: 'alles wat je niet in eigen land hebt zul je moeten importeren ?'

mambo43 | 06-12-14 | 21:02

Met al die besmettingen ligt een kleine genetische variatie in het virusgenoom natuurlijk voor de hand. Binnenkort ook overdraagbaar zonder dat u in andermans peop hoeft te roeren.

zeiksmurf | 06-12-14 | 20:48

Wat een enorme onzin om dan maar eventjes een Nigeriaan hier naartoe te halen als onze lokale idioten geen ebola blijken te hebben. Dit is dus typisch hoe de Nederlandse overheid werkt. De eigen burger kan stikken, maar als ze even mooi weer in het buitenland kunnen spelen wordt opeens alles uit de kast getrokken.

Shell zit wel in Nigeria, dus ik mag hopen dat we er tenminste een voordelige deal uit sleuren. Maar onze overheid kennende zit dat er niet in.

Piet van het Padje | 06-12-14 | 20:31

In een land vol typhuslijers schuw ik een beetje Ebola niet!

threewing | 06-12-14 | 20:30

Wie heeft dit bedacht en welke rol speelt de overheid hier in? Stel dat zo'n man hier in NL geneest, is dan het virus verslagen of blijft dat nog ergens rond blijven waren in ons land en op een geschikt moment toe slaan?

Meneer Rozenwater | 06-12-14 | 20:20

@ohjeetje | 06-12-14 | 19:47
Per definitie maakt een patient per vliegtuig vervoeren
het virus al airborne?
Ik heb ook wel eens gelezen dat het virus juist bij lagere temperaturen langer overleeft buiten het lichaam.
Het zou dan mensen kunnen besmetten die b.v. iets aanraken waar een patient uren daarvoor op geniest heeft, en later, b.v., in zijn ogen wrijft.
Er blijven tegenstrijdigheden in het hele verhaal, en er valt natuurlijk geld aan te verdienen ...
De pandemie markt?
Het is wel bijzonder dat deze keer patiënten, en dus het virus, de hele wereld over gevlogen wordt toch?
-
Onze eigen Ab Osterhaus (google die gast als je hem niet kent) heeft het o.a. het volgende te zeggen:
www.volkskrant.nl/dossier-4-uur-nieuws...

SyntaxError | 06-12-14 | 20:07

Nee mevrouw met borstkanker. U moet maar gaan crowdfunden, aldus Rutte. Wij besteden liever geld aan een soldaat.

gladstoned66 | 06-12-14 | 20:02

We hebben niet genoeg gegeven aan 555, dan krijg je dat.

doskabouter | 06-12-14 | 19:48

Oh ja: virus kan zich niet door lucht verplaatsen zei je? Zoek eens naar de slowmo's van niezen op youtube, dan zul je zien hoeveel lichaamsvocht er uit komt bij een simpele nies... Ik blijf ver uit de buurt.

ohjeetje | 06-12-14 | 19:47

Ja, laten we het naar Europa halen, goed idee. Wanneer gaan ze eens goed voor onze opa's en oma's zorgen? Ziekenzorg drukt ook alles uit in geld, dus dan doe ik dat ook maar eens: hoeveel oudjes in NL had je kunnen helpen met het geld voor deze stunt?

ohjeetje | 06-12-14 | 19:44

Knettergek om zo'n besmettelijke ziekte te importeren. En dan nog wel een Nigeriaan, zal wel weer alles met politieke correctheid te maken hebben. Gelijk in quarantaine ipv de halve wereld over slepen. Of het valt eigenlijk heel erg mee met dat ebola virus, maar waarom al dat gebedel?? De politiek correcte elite verplicht op zoek zieken bezoek...

Hanz Ziezo | 06-12-14 | 19:38

Goh, het mag wat kosten, de eerste ebolapatient in NL?
Zorgpremie omhoog, moet kunnen, toch? De zorg wordt onbetaalbaar, premies omhoog, tuurlijk!
Voor de een wel en andere niet?:
www.politalk.nl/2014/11/14/rutte-over-...

gjd | 06-12-14 | 19:34

Kunnen we niet een petitie op internet opstarten om die ebola-patiënt weer het land uit te krijgen ? Hoeveel likes heb je nodig voordat hij eruit geflikkerd wordt ?

vivaldi | 06-12-14 | 19:29

Dit is dezelfde zorgverzekeraar die de van Amsbergjes ook hebben.
Geheel gratis en met tal van personeel ,opgehoest door de zelfopoffering van de Nederlanders.
Onze bejaarden geven we wel een zetpil en een luier om de kosten te dekken.

I.P standing up | 06-12-14 | 19:28

Als er 1 kip ergens vogelgriep heeft, worden al zijn 20.000 wijkgenoten zonder pardon vernietigd. Bij ebola-patiënten gaat het heel anders, die worden meteen geïsoleerd, met het vliegtuig naar een luxe ziekenhuis gebracht en er wordt uit alle macht geprobeerd ze in leven te houden.

Real Dutch Meat | 06-12-14 | 18:40

Hoeft niet want we hebben Rottumerplaat nog.

eerstneukendanpraten | 06-12-14 | 19:12

-weggejorist-

Bosbomen | 06-12-14 | 19:10

@SyntaxError | 06-12-14 | 18:38
Nee jo, echt niet, maar niezen, kuggen, traanvocht, allemaal levensgevaarlijk.

Die mensen die daar foto's staan te maken moeten ze gewoon 6 weken afzonderen, alleen al om hun mateloze arrogantie en egoïsme te temperen.

Flipus | 06-12-14 | 19:02

Als je nu nog het spel niet doorziet, zie je het nooit.

pfffft! | 06-12-14 | 18:53

Wij krijgen het vast binnenkort ook en gaan allemaal dood :(

Megazand | 06-12-14 | 18:53

Als de politici zo graag de gutmensch willen zijn waarom dan niet bij hun in de logeerkamer?

De Stas | 06-12-14 | 18:49

@the handyman | 06-12-14 | 15:48
Een dorp midden in het oerwoud. De eerste ebolepatient veroorzaakt paniek. Extra paniek, want hulp komt er niet, het dorp gaat worden afgesloten, dus iedereen die er dan nog is, gaat dood.

Maar voor het groter goed gaan de mensen daar braaf melden dat ze een geval hebben. Niemand die de plaat poetst.

Je moet wat minder naar Outbreak kijken. De echte wereld is minder eenvoudig.

Bruine Beer | 06-12-14 | 18:42

Kan er niet een kunstmatig eiland voor worden gebouwd ver weg van de kust ?

Real Dutch Meat | 06-12-14 | 18:40

@Update
Er zijn meerdere plaatjes opgedoken waar mensen zonder enige bescherming vlak bij hazmat pakken "dingen doen" ... beetje onwerkelijk, maar het virus schijnt zich niet door de lucht te kunnen verplaatsen.

SyntaxError | 06-12-14 | 18:38

Fijn; ebola Nederland binnengehaald... vink!

Nederlanddraaitdoor | 06-12-14 | 18:34

@Smarties | 06-12-14 | 18:21
Het injecteren/transfuseren van bloed van iemand, met dezelfde bloedgroep, die de ziekte overleeft heeft (b)lijkt te werken .. maar dat is mischien te duur?
Een vaccin ontwikkelen waar je bakken met winst mee kan maken is voor een bepaalde markt een stuk aantrekkelijker.
Is deze patient een proefkonijn voor Ab Osterhaus misschien?

SyntaxError | 06-12-14 | 18:34

De VS heeft een patent op ebola. Maw, het is gecreëerd in een laboratorium! En nee, geloof me vooral niet maar Google het even...

badeend69 | 06-12-14 | 18:34

En dan zeggen ze steeds dat het virus zich niet door de lucht verpreidt.

artie | 06-12-14 | 18:26

Volkomen terecht dat we ons steentje bijdragen en deze man helpen.

Voor wie het niet begrepen heeft:
Een VN soldaat is op VN missie gewond geraakt. De verwonding betreft in dit geval een gevaarlijke ziekte. Iets wat voor soldaten op missie nog steeds een aanzienlijk risico is.
Het is dan aan de VN om voor de medische zorg voor deze soldaat te zorgen. De nationaliteit van de soldaat is in deze niet relevant. Hij was op missie als VN-er, niet als Nigeriaan.
Door deze soldaat nu hier op te vangen geven we niet alleen hem een betere kans op herstel maar geeft de VN ook het signaal aan VN troepen op missie dat de VN voor ze zorgt als ze gewond raken.

Wij verwachten en verlangen van landen in de regio een actieve en directe bijdrage aan VN missies, in dit geval in Afrika. Denk je serieus dat die landen dat zullen blijven doen als de rest van de VN niet eens helpt bij de opvang en verzorging van gewonde soldaten waar ze zelf niet de middelen hebben om die gewonden goed te helpen?

narwan | 06-12-14 | 18:23

Ik had een VN beslissing om hospitaalschepen van vele landen naar de kusten te sturen van de getroffen landen een betere beslissing gevonden. Alle patienten van het land afhalen en in incubatie op zee zetten. Onderling info uitwisselen, samenwerken. Om de best mogelijke resultaten te behalen. Met de beste medici ter wereld aan boord, gespecialiseerd in dit soort ziektes. Waarom deze oplossing? Je gaat er bijna wat van denken. Er is geen medicijn, net door de UMC dokter bevestigd. Er zijn wel medicamenten die nog niet getest zijn, die zij in uiterste nood wel zal toedienen. Proefkonijn? Ten faveure van de machtige farmaceuten?

Smarties | 06-12-14 | 18:21

Links 'gutmensch'-project. Wanneer is Nederland nou eens klaar met dat linkse gewauwel en gejank ? Ze hadden deze man gewoon in Nigeria moeten laten en hem daar behandelen. Haal het probleem niet naar Nederland, laat het daar !
Gatverdamme wat een kutland is dit geworden zeg, boerenverstand is ver te zoeken.

jipje | 06-12-14 | 18:18

Allemaal onzin. Die "ziekte" is idd dodelijk, maar er zijn al lang medicijnen voor. Die zijn nl al geproduceerd bij het ontwikkelen van dit biowapen. Beetje bangmakerij om niets. Is gewoon een manier om de wereldbevolking op peil te brengen. Bij de ontwikkeling van Aids hebben de Belgen een foutje gemaakt, bij de ontwikkeling van Ebola is dit voorkomen.
*Removing tinfoil hat."

Maar serieus. Ophef om niets. Is allang onder controle.

Hyronimo | 06-12-14 | 18:17

12 monkeys. Het begint in Utrecht.

postmodernismisdead | 06-12-14 | 18:10

Drones schieten nigerianen neer met honderden tegelijk, maar wij zouden er 1 met ebola moeten redden.
Als je dat gelooft heb ik nog een brug te koop.

OudeNederlander | 06-12-14 | 18:07

Hellup, we eindigen allemaal op nul!

Ben gekke Henkie nie | 06-12-14 | 18:03

De griep is nog steeds besmettelijker en dodelijker.
Tevens is de afhandeling door Nederland naar alle waarschijnlijkheid een van de meest professionele met de minste kans op besmetting van anderen.
Dat gezegd, ik ben van mening dat er een quarantainecentrum moet worden ingericht op Schiphol zelf, alwaar patienten en terugkerende hulpverleners kunnen worden verzorgd zonder ze eerst de halve randstad door te sjouwen en in een groot en druk ziekenhuis midden in een populatiecentrum te stallen.

Myrkie | 06-12-14 | 18:02

@Lewis | 06-12-14 | 17:18
Ach weet je, ik gun het hem ook nog wel, die Negeriaan. Hij baalt waarschijnlijk net zo als wij van de hele situatie. Hij vraagt zich waarschijnlijk ook head-deskend af hoe het in godsnaam mogelijk is dat ie bij deze ebolakwestie betrokken is geraakt.

VanBukkem | 06-12-14 | 18:00

kippen mogen niet op transport, maar dit wel.

reoN | 06-12-14 | 18:00

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:06
U bent het er toch wel mee eens dat een patiënt hier heen halen waanzin is? Een menselijke fout is zo gemaakt, in HET drukst bevolkte land ter wereld. Als dit mis gaat moet de regering onder de guillotine. En wat ik daarnaast nog angstig vind, wat doet de overheid met de informatie en kweekjes van deze Ginnipig? Want meer is het niet.

Smarties | 06-12-14 | 18:00

@lewis 17.38
Hem misschien niet, is maar een soldaat met orders.
Met westerse hulpverleners die daar vrijwillig heen gaan en die bij een besmetting in het westen verpleegd willen worden heb ik toch echt problemen.
Goed willen doen, bravo, maar dan ook zelf de consequenties dragen.

RoBD=Skullfucker | 06-12-14 | 17:56

@vivaldi | 06-12-14 | 16:27
Dat zal de VN (UN)toch wel betalen?

SyntaxError | 06-12-14 | 17:53

good luck ebola-chan

Bertus Brulbroek | 06-12-14 | 17:53

Nog meer ellende importeren en gelukkig kost het allemaal niets....

Flink Ployd | 06-12-14 | 17:52

Het bewijst maar weer dat onze lands bestuurders idioten zijn , we moeten ebola buiten houden en niet naar binnen halen .

el che | 06-12-14 | 17:52

NL moet de VN toch steunen?
Zou een burger ook in zo'n vliegtuig naar een "goed" ziekenhuis vervoerd worden?
Maar goed, wie kent het spelletje "pandemic (2)" nog?
Best leuk om een uurtje mee te klooien:
pandemic2.org/

SyntaxError | 06-12-14 | 17:51

donjon | 06-12-14 | 17:41
Met de groeten van koewuinsy... Ik ga onderduiken.

_Fly66_ | 06-12-14 | 17:50

@gebrokenvleugel | 06-12-14 | 17:44
Driekwart van Nederland is het met je eens.

smdyasc | 06-12-14 | 17:50

Wie had dat gedacht, van exportland naar importland, gelukkig hebben we de foto's nog.

eenbelangrijkiemand | 06-12-14 | 17:49

Kunnen ze hem niet naar Den Haag sturen, die politiek van VVD daar mag van mij vandaag nog de ebola krijgen.

gebrokenvleugel | 06-12-14 | 17:44

Het lijkt wel alsof ze er alles aan doen om Ebola zo veel mogelijk te verspreiden....

lulleficatie | 06-12-14 | 17:42

Is het mogelijk om hiervan ergens aangifte te doen ? Dat de Nederlandse overheid de burger willens en wetens in gevaar heeft gebracht en zijn taak dus verwaarloosd heeft ?

vivaldi | 06-12-14 | 17:41

@Waar is (zwarte) Pietje Paniek als je hem nodig hebt?
_Fly66_ | 06-12-14 | 17:19
___________
.
Sinterklaas is nog in het land.
Ebola-Piet heeft nog een cadeautje voor ons.

donjon | 06-12-14 | 17:41

@ eerstneukendanpraten | 06-12-14 | 17:27
Ik ook. Maar dat kun je hém toch niet kwalijk nemen.

Lewis | 06-12-14 | 17:38

@phes | 06-12-14 | 17:31
Dat is het scenario...
Men wacht tot er een werkend vaccin is tegen ebola.
Vervolgens laat iemand dat virus "per ongeluk" los in NL
Iedereen wordt dan verplicht zich in te laten enten tegen het virus.
In het vaccin zitten dan RFID-tags (Hierover wordt overigens luidkeels geroepen dat het een hoax is).
Is meteen de totale controle door de overheid ook weer rond.
Het zou me niet eens meer verbazen...

*aluhoedje weer afzet*

Mastermattie | 06-12-14 | 17:38

Een beetje milde ebola out break zou hier niet eens zo verkeerd zijn. Misschien dat er een stel miserabele cynische verwende honden eindelijk eens een keer beseft hoe fokking verwend we hier zijn.
Ik hoop dat deze held het gaat redden.

Mike Oxlong | 06-12-14 | 17:37

Waarom moet die man vanuit Afrika naar Nederland gevlogen worden, om hier behandeld te worden?
GroenLinks, graag kamervragen!!!!

BeunDeHaas | 06-12-14 | 17:34

Wonderbaarlijk. We hebben een overheid die nergens voor terugdeinst om dit land naar de klote te helpen.
Verder heb ik een nieuw biertje ontdekt. 'Mind your step', 14,5% alcohol.
De ebola voor ze. Allemaal!

Ars Vivendi | 06-12-14 | 17:32

Vanuit de pharma bedrijven heel logisch.USA heeft het patent van dit Ebolavirus en dus ook het vaccin maar Afrika heeft geen geld en moet eerst EU/USA besmet raken voordat het echt lekker gaat lopen.Eerst een paar doden in de EU en mensen smeken om hun gifcocktail inclusief RFID-tag(chip) om je beter te volgen.

phes | 06-12-14 | 17:31

Ergernis! | 06-12-14 | 17:21
Met alle respect, de builenpest bracht 500k doden in Europa, en ebola, nog geen 6k in Afrika, en dan ook nog in slechts 3 landen. Ik ben niet bang, het is geen vrijmetselaar kongsi. ja ik ben bang voor de absoluut idiote paniek, als 555 acties en onderbuik gevoelens. Doe eens deze link, is een iets andere weergave.

www.economist.com/blogs/graphicdetail/...

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:30


Lewis | 06-12-14 | 17:18

Nee, natuurlijk niet. Werd net weggejorist maar ik acht de kans groot dat hij hier nooit meer weggaat als hij ziet waar hij is beland.

eerstneukendanpraten | 06-12-14 | 17:27

Ik mag wel hopen dat die Ambulance niet op diesel rijdt?

Mastermattie | 06-12-14 | 17:27

of de fotografen van bovenstaande pics inmiddels in quarantaine zijn (én de automobilisten)

(Behind)Doors | 06-12-14 | 17:27

Bij besmetting met het kippenvirus wordt alles rucksichlos geruimd en wordt er een vervoersverbod ingesteld in een straal van 10 km. En van dat virus is niet eens bewezen dat het besmettelijk is voor mensen.
Gaan we dat in Utrecht ook doen? Ruimt lekker op.

Leffe Blonde | 06-12-14 | 17:26

Nou tot slot:
Ik las in het vorige topic dat RTL van leedvermaak mooie TV weet te maken.
Trek dat concept van Big Brother maar weer uit de kast, gezellig met z'n allen meekijken hoe het er in de kelders (en achterkamertjes) van het UMC aan toegaat.

Trouwens, de NGO betaalt dit? Wie is de belanghebbende in deze? De NL overheid, het UMC, de farmaceutische industrie?
Vragen, vragen...

Mastermattie | 06-12-14 | 17:25

@Skunk57 | 06-12-14 | 16:03

Wat vreselijk. Deze man had gewoon in zin land moeten blijven. Wat moeten wij hiermee. Het land is naar de klote. Ik durf de straat niet meer op.

(zo meer naar je zin, Joris???)

Skunk57 | 06-12-14 | 17:24

necrosis | 06-12-14 | 17:20
NoordAfrikanen en Nederlanders lijken inderdaad heel veel op elkaar. Die immigratie-issues worden derhalve zwaar overdreven.

Bakito | 06-12-14 | 17:24

Waarom?
Ze moeten hem op het Binnenhof behandelen. Zonder bescherming.

mosselsap | 06-12-14 | 17:23

@necrosis | 06-12-14 | 17:20

Goed jij je zin. We zijn een 3e wereldland en iedereen heeft hier de geeuwhonger en dat is allemaal de schuld van de Pvda. Zo goed ?

Supermatthijs | 06-12-14 | 17:22

Resumerend.
In 2016 gaat de zorgpremie en het eigen risico weer omhoog.
Niet om dit geval hoor, maar ze hebben liever triljarden dan miljarden.

Terpen-tijn | 06-12-14 | 17:22

@tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:06
Het hebben van argwaan is uitstekend, op uw qui vive zijn siert U als wetenschapper. Het enige punt dat ik duidelijk wil maken is dat Ebola een dreiging is die, zoals we de afgelopen maanden hebben gezien, ernstig onderschat wordt. Alle informatie die ertoe kan bijdragen dat Ebola geen endemische ziekte wordt is daarom welkom. En wellicht, zélfs voor U als vakman, kan het een eye-opener zijn, alhoewel ik dat betwijfel.
Mocht U toch besluiten één en ander door te lezen, dan is ook het door U debunken van één en ander vanzelf verworden tot waardevolle informatie.

Ergernis! | 06-12-14 | 17:21

Waarom verpleegt de VN de patiënt niet in Liebië zelf, in het een geschikt onderkomen. Nu hebben ze extra risico genomen om met de patiënt te gaan vliegen.

Stel je voor, als het vliegtuig uit de lucht was komen vallen. Dan lagen er overal en nergens kleine resten Ebola verdeeld. En zoals je weet, is bij het neerhalen van NH17 ook niet iedereen compleet terug gevonden. Dat deels waarschijnlijk ook door roofdieren en vogels zijn opgegeten. En die ook weer verder zijn getrokken.

U begrijpt het probleem wat voor ramp het zou kunnen betekenen.

Dutchhoneybee | 06-12-14 | 17:21

the handyman | 06-12-14 | 15:48
Als we ook jouw stad/dorp (met jou erin, natuurlijk) hermetisch van de buitenwereld mogen afsluiten als bij jou iets naars aan de hand is, ben ik helemaal voor.

daniel37 | 06-12-14 | 17:21

@Supermatthijs | 06-12-14 | 17:07
Libië had geen staatsschuld....
En voordat je begint met 'ja, maar zij hebben olie' gooi ik direct terug 'maar wij hebben aardgas'.
Zij hadden die gekke kolonel, wij hadden Den Uyl.
Libië was een rijk land, wij zijn ondertussen bijna bankroet.
Nou jij weer....

necrosis | 06-12-14 | 17:20

@patat - generatie | 06-12-14 | 17:14
met een glimlach van hetkenning, respect

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:19

Logisch zou zijn om de patient ter plekke te behandelen. Zo hou je het risico op besmetting klein. Geen hond die dat zal ontkennen.
Waarom halen we niet even een paar duizend Afrikanen, als behandeling hier de beste optie is?
Tja, zaken zijn zaken, iedereen is gelijk. maar een blank soldaatje toch iets meer.

Terpen-tijn | 06-12-14 | 17:19

Waar is (zwarte) Pietje Paniek als je hem nodig hebt?

_Fly66_ | 06-12-14 | 17:19

@ad melkert | 06-12-14 | 17:16
Dat zal weinig verschil maken, die lui zijn al zo ziek (tussen de oren) dat dat nooit meer goed zal komen.

Mastermattie | 06-12-14 | 17:19

Gelukkig dat die Syrië-toeristen nog niet op het idee gekomen zijn om een Afrikaans kuchje op te lopen en weer terug te keren.


*olie op vuur gooit*

Jackanders | 06-12-14 | 17:19

Stelletje angsthazen, dat zijn jullie.

Maar ik zie wel iets in ziekenbezoek van ons voltallige kabinet. Ze zijn met genoeg om 24/7 mee te doen aan de participatie maatschappij tijdens hun maand kerst reces. Eens kijken of ze geschikt zijn. Uiteraard, mogen ze tot mei de quarantaine afdeling niet af, maar dat zeggen we pas als ze binnen zijn. Wie durft een wedje aan, hoe lang het duurt voor zo'n idioot het ook heeft?

MarcS | 06-12-14 | 17:18

@ eerstneukendanpraten | 06-12-14 | 17:15
Zou jij het aanbod weigeren als je hem was?

Lewis | 06-12-14 | 17:18

@donjon | 06-12-14 | 17:05
U hint toch niet op ruimen van Afrika mag ik hopen?

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:18

Wat zou dit geintje kosten, een paar ton? Kan iemand mij vertellen waarom we een paar ton verspillen aan een behandeling die nauwelijks een behandeling genoemd kan worden (Ebola is onbehandelbaar), voor iemand die sowieso 60% kans heeft het niet te overleven? Doet men bij de overheid nog wel eens aan kosten/batenanalyses, of is het dat tegenwoordig verboden?

HoogToontje | 06-12-14 | 17:17

Laten ze vooral nog even een rondje rijden over het Binnenhof.

ad melkert | 06-12-14 | 17:16


VanBukkem | 06-12-14 | 17:11

Hij betaalt hiervoor net zo veel als de rest van alle kansenmensen die hier door ons knettergekke kabinet gratis brood, bed en bad aangeboden krijgen, namelijk helemaal niets. KudTvolk...

eerstneukendanpraten | 06-12-14 | 17:15

Vier motormuizen escorte. Alsof die niks beters te doen hebben.
Waar zijn ze bang voor? Dat ie ontsnapt ofzo?

VanBukkem | 06-12-14 | 17:15

De PvdA is een aanslag op Geert Wilders aan het voorbereiden
(Of gaat dit te ver?)

Mastermattie | 06-12-14 | 17:15

Ebola angst is nog erger dan Vogelgriep angst.

Hans Gruber | 06-12-14 | 17:14

Eén van de eerste negers in de Eredivisie was Anthony Ebola. Vanzelfsprekend een spits. Logeerde bij Tom Egbers in Almelo. Speelde bij Twente. De vroege jaren 60, dat waren nog 'ns tijden.

patat - generatie | 06-12-14 | 17:14

Zo langzamerhand gaat de gemiddelde gs reageerder begrijpen dat veel dingen niet uit landsbelang gebeuren, maar om eigen belang. Niemand is blij met ebola, maar toch komt het hier. Zaken zijn zaken, want anders was de patient al lang geruisloos overleden, er wordt aan verdiend, anders zouden ze het niet doen.
Zo ook met asielzoekers, zolang eraan verdiend wordt zal die stroom toenemen, met dank aan de EG.

Terpen-tijn | 06-12-14 | 17:13

@Ergernis! | 06-12-14 | 16:58

@tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:49

Beste kerel,

Om in 0031 termen te blijven RACIST. Wie zegt dat ik een man ben? Ook vrouwen kunnen een universitaire studie voltooien.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:13

*kuch *

Bakito | 06-12-14 | 17:11

Wat zal die Nigeriaan straks vreemd opkijken als ie die rekening van 360 euro eigen risico onder zijn neus geschoven krijgt. Ik denk dat hij dan net zo baalt als wij.

VanBukkem | 06-12-14 | 17:11

Goede zet van het beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog.
Nu bekend is dat wij ebola hebben, haalt de rest van Afrika het niet meer in zij hoofd om hierheen te komen.

Toch?

jemagookniksmeer | 06-12-14 | 17:11

@donjon 17:05.

Zo is het. Overheden zijn dan ook niet voor niets de grootste massamoordenaars in de geschiedenis van de mensheid...Iets met 'democide'...

De Libertariër | 06-12-14 | 17:10

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:08
Is ook geen discussie, maar een voldongen feit.

Bakito | 06-12-14 | 17:10

Hoe komt dat nou dat ik alle shit (zie wereldshit-radar: hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php) in de wereld associeer met geloof, lichtgetint of donker? Nu weer ebola, wat uiteraard hier niet vandaan komt.
Zucht, als het niet zelf naar ons toekomt halen wij het wel naar ons toe. We zijn volslagen gek geworden.
Till death do us part.

Frikandel_met_mayo | 06-12-14 | 17:10

@NL Sucks | 06-12-14 | 17:02
Één werkweek (40 uur schoffelen volgens de rechtbank)

Mastermattie | 06-12-14 | 17:09

*reaguren doet met mondkapje en handschoenen*

necrosis | 06-12-14 | 17:09

@donjon | 06-12-14 | 17:05
En dat alleen om punten te scoren bij de EU-natiehaat-machine.

smdyasc | 06-12-14 | 17:09

Ksssssssstttt, stuur medicijnen en blijf daar.

Butt-head | 06-12-14 | 17:09

@Bakito | 06-12-14 | 17:06
die discussie ga ik niet aan

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:08

Bel John v/d Heuvel of Alberto Stegeman even op om te controleren of alles inderdaad volgens het boekje verloopt.

Mastermattie | 06-12-14 | 17:08

@necrosis | 06-12-14 | 17:05

Alle landen hebben staatsschuld roeptoeter. Dat maakt ons niet minder rijk. Gewoon nog steeds top 10 rijkste landen ter wereld. Daarom blijf jij toch ook hier ?

Supermatthijs | 06-12-14 | 17:07

@God Zelf | 06-12-14 | 16:19
Nee, Giro 555 was al aan het piepen omdat er geen BN'ers naar Ebola landen wilde gaan voor hun propa... euh, reclamespotje.
Ook dat *kuch* geweldige *kuch* IBAN heeft bijgedragen aan het feit dat ze flink wat minder geld hebben gekregen
Nu steken ze gewoon een middelvinger op naar de Nederlanders door te zeggen: "OK, wij kunnen er niet heen, dan halen we het toch naar jullie toe".

Mastermattie | 06-12-14 | 17:06

@Ergernis! | 06-12-14 | 16:58
Integendeel amice. Heb inderdaad de eerste items vlug gescand, en vervolgens even de koppen doorgenomen. Zei mij al genoeg. En nee, ik ben geen topper, verre van dat, geen discussie. Maar ik durf te zeggen dat ik genoeg weet om de door u geciteerde site met enig argwaan te lezen. Sorry als u gepikeerd bent, maar ik respecteer uw mening en geloof in deze.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 17:06

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:58
Ho ho, kampioen reaguren is necrosis.

Bakito | 06-12-14 | 17:06

Die man word hierheen gehaald om hem de best mogelijke kans op overleven te geven...

De artsen met de meeste kennis en ervaring zitten echter in... juist, en daar is hij vertrokken..

U bent de logica kwijt? Ik al jaren.

Flipus | 06-12-14 | 17:06


Wat 'n schril contrast.
.
Als er een kans op vogelgriep is (al is die nog zo klein) moeten enorme aantallen dieren geruimd, en hele regio's afgesloten worden.
Er mag GEEN ENKEL RISICO genomen worden !!!!
.
En wat doen ze nu??????
Uitgerekend midden in een van de dichtstbevolkte landen van de wereld brengen ze ons het ebola virus.
.
De bestuurders die dit bepalen blijken potentiële massamoordenaars te zijn.

donjon | 06-12-14 | 17:05

Kan wel lijden, de zorgpremie stijgt weer, eigen risico gaat omhoog, miljarden in het vaatje.
Maar Nederland kan weer goeie sier maken, de sukkels betalen toch alles. Ze moeten wel.
Of...
laat je goeie hartje spreken terp, de patient moet toch behandeld worden, wat zou het fijn zijn als die voor de kerst weer opgeknapt is.

Terpen-tijn | 06-12-14 | 17:05

@Supermatthijs | 06-12-14 | 16:58
Enorm rijk land?
Heb jij de staatsschuld zojuist afbetaald?

necrosis | 06-12-14 | 17:05

@Graaf van Egmont | 06-12-14 | 16:16
Kanaleneiland, daar zou ik, als ik u was, per definitie wegblijven of slechts betreden wanneer u tot de tanden toe bewapend bent.

Mastermattie | 06-12-14 | 17:03

Zal wel wat gekost hebben. Wat is een mensenleven eigenlijk waard ? Even in de verzekeringspapieren duiken...

NL Sucks | 06-12-14 | 17:02

@Bakito | 06-12-14 | 16:52
Je hoeft geen arts te zijn om te weten dat je geen SOA kan krijgen zonder geslachtsgemeenschap.

necrosis | 06-12-14 | 17:01

Ik heb nog steeds geen goede reden gehoord waarom deze actie zo wordt opgezet. Wat maakt deze man zo speciaal en waarom is Utrecht (of all places) dé plek om deze man op te vangen? En waarom alleen hij en niet andere patienten?

Toch knap dat je met zoveel binnenlandse media hier nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op kunt krijgen. Kom op GS, doe eens wat!

Martinspire | 06-12-14 | 17:01

OK, nu allemaal aandelen kopen bij de mensen welke werken aan een medicijn tegen ebola.

Mastermattie | 06-12-14 | 17:00

@overVecht | 06-12-14 | 15:51
Dit is wel effe wat anders dan de standaard medici die je rond ziet lopen.

Martinspire | 06-12-14 | 16:59

@brutus68 | 06-12-14 | 16:04

Nee, ver daar vandaan godzijdank. Wat een pauperstad is dat zeg. En wel goed trouwens dat wij als enorm rijk land ons steentje bijdragen in onderzoek naar deze ziekte. Dat kunnen we namelijk makkelijk betalen ondanks al het geklaag altijd.

Supermatthijs | 06-12-14 | 16:58

@tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:49

Beste kerel, je zult ongetwijfeld een geweldige topper zijn in je vakgebied, maar dat geeft geen reden om de arrogante pedante kwast uit te hangen. Gezien je snelle reaguursel heb je waarschijnlijk niet eens de moeite genomen een kijkje te nemen. Klopt hè? Het zou zo maar eens kunnen dat SCG de spijker op de kop slaat (en zeer ruime bronvermelding heeft).

Ergernis! | 06-12-14 | 16:58

@Bakito | 06-12-14 | 16:52
Hoezo? In uw hoedanigheid als 24/7 reaguurder komt u toch nooit buiten?
En indien wel, uw standpunten zullen niet helpen met het leggen van welk contact dan ook. Overigens, sans rancune.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:58

Had die Nigeriaan in IS gebied laten helpen. Kan hij gelijk wat haatbaarden besmetten. Alle hulp om IS uit te schakelen is welkom toch ?

bosmaloot | 06-12-14 | 16:58

Het heeft toch wel iets surrealistisch. Deze man lijdt aan een verschrikkelijke ziekte en is waarschijnlijk over een paar dagen dood, maar hij wordt even de halve wereld overgevlogen zodat wij kunnen laten zien hoezeer wij Meeleven. Een dodelijk zieke man gebruiken om onszelf in de spotlights te zetten.

Vrij respectloos ook naar die man toe.

Russells Teapot | 06-12-14 | 16:57

@Bakito | 06-12-14 | 16:52

Ik niet.

brutus68 | 06-12-14 | 16:57

Niet die zooi daarheen vliegen.
Een kamer met een paar airco's en een generator.
Nee, liever hiernaartoe halen.
Klootzakken

2N3055 | 06-12-14 | 16:56

RoBD=Skullfucker | 06-12-14 | 16:27
Nee, heb zelfs nog nooit een geslachtsziekte gehad. De artsen staan voor een raadsel.

Bakito | 06-12-14 | 16:52

komt ie ebola

balag | 06-12-14 | 16:50

@Ergernis! | 06-12-14 | 16:43
Oei. Moet ik toch nog meer bijscholings cursussen volgen (cv biochemicus, cellbioloog al + 30 jaar). En ook mijn alu hoedje uitbreiden tot een aluboerka. Kost een paar centen, maar je geniet en blijft leven. Wel ff opletten, goede kant van de folie buiten, anders wordt het heel warm met alle andere gevolgen vandien.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:49

Goddamnit !!!

Stop fucking flying ebola patients around the world !!!
How fucking hard is that to understand !!
If there is ONE thing that is likely to kill off human kind, it's a fast moving shit like this spreaded by planes n airports.

Stop it !!

And if you need to help out, go out THERE.
Dumbasses.

P5ycH0 | 06-12-14 | 16:49

@Kapitein Stijlvol | 06-12-14 | 16:09
* Bammetjes smeren doet.. *

Wijze uit het Oosten | 06-12-14 | 16:48

@Ballenman | 06-12-14 | 16:44

Op een handvol van die miljoenen steden wordt direct gevlogen vanuit andere continenten en ook nog eens door een beperkt aantal vliegtuigmaatschappijen. U heeft een beetje een niet bestaand beeld van Afrika, als u het mij vraagt.

Parel van het Zuiden | 06-12-14 | 16:47

@Lewis | 06-12-14 | 16:44
Dit past veel beter in onze zo geliefde WegMetOns strategie.

Slipsnifter | 06-12-14 | 16:46

@sinar2 | 06-12-14 | 16:41
Precies mijn idee, waarom die rottigheid in eigen huis binnenhalen?
Oh, wacht, ik was vergeten dat het geld om mensen medisch te helpen hier tegen de plinten aan klotst....

necrosis | 06-12-14 | 16:46

@Bakito | 06-12-14 | 16:18
Jíj stelt dat ebola "lekker de kneuzen opruimt"...
Zou ik mij zorgen gaan maken als ik jou was !

Wijze uit het Oosten | 06-12-14 | 16:44

Ik zou graag weten wat de precieze overwegingen zijn om actief een super besmettelijke, dodelijke ziekte een deel van de wereld binnen te brengen waar die ziekte nog niet was gesignaleerd. Was het misschien logischer geweest een paar experts naar West-Afrika te sturen om daar hulp te bieden? Of is dat weer typisch een vraag die alleen kan opkomen bij een gure onderbuiker?

Lewis | 06-12-14 | 16:44

@Dr. Snoepjes | 06-12-14 | 16:16

jullie hebben een wat achterhaald beeld van afrika. daar hebben ze tegenwoordig ook miljoenensteden en mensen die in vliegtuigen stappen die naar europa vliegen.
doe je helemaal niks, dan komen ze vanzelf hierheen. of je moet een heel land afsluiten en enkele tietallen miljoenen het zelf laten uitzoeken.
ik denk trouwens dat ze binnen een jaar een sluitend ebola-medicijn hebben. heb was opvallend hoe snel de experimentele medijcijnen er waren toen er ineens een amerikaan besmet was.

Ballenman | 06-12-14 | 16:44

en de gutmensch hij ploegde voort.

leaupveaugel | 06-12-14 | 16:43

Ebola is de nieuwe methode om de samenleving definitief te ontwrichten, dank aan links en hun Nederlandhaat.

smdyasc | 06-12-14 | 16:42

@sinar2 | 06-12-14 | 16:41
Hier in nederland hebben we de meeste ruimte.

Slipsnifter | 06-12-14 | 16:42

Volgende week zal een rechter oordelen dat deze man niet zomaar binnen de muren van het UMC gehouden mag worden. Onbegeleid verlof in de weekenden moet mogelijk zijn.
.
Want weg met ons, dat doe je als Trias Politica natuurlijk in samenspraak.

Parel van het Zuiden | 06-12-14 | 16:42

@Bakito | 06-12-14 | 15:53
Maakt niet uit jòh !
Levert tenminste ook dubbele minkudo's op !!

Wijze uit het Oosten | 06-12-14 | 16:42

Aangezien het verzorgen niets anders is als pappen en nathouden in de hoop dat de patient sterk genoeg is om het te overleven waarom zo iemand dan de halve wereld over slepen als dat ook prima ter plaatse kan gebeuren?

sinar2 | 06-12-14 | 16:41

Nog meer verrijking, fantastisch.

Slipsnifter | 06-12-14 | 16:40

Stuur Mark & Did even op bezoek, zonder bescherming en daarna uit de maatschappij weghouden.

Dit noem ik nu wél een "klimaatprobleem": Politici in NL tasten het leefklimaat van de bevolking aan.

Mastermattie | 06-12-14 | 16:40

Hoe word zo'n vliegtuig schoongemaakt ? Lopen andere patiënten, met andere ongemakken geen risico ?

hotnot | 06-12-14 | 16:40

@overVecht | 06-12-14 | 15:51

en mensen die een 3d-geprinte schedel bij patiënten implanteren...

Nou ben ik geen medicus, maar ik ken er een hoop die in het UMC zijn opgeleid en/of er werken, maar ik heb ze nog nooit zo'n beeld horen geven. Of specifieker: ik heb nog nooit gehoord dat de vriendjespolitie er erger zou zijn dan in andere NL ziekenhuizen.

Maar back ontopic: laten we maar hopen dat ze de ebola-man een beetje goed afgesloten houden.

Ballenman | 06-12-14 | 16:39

Fijn dat men daar ook ven een binden referendum voor georganiseerd heeft.

Het is dan misschien wel mooi dat er op voorhand een compleet hospitaal is ingericht maar aangezien onze overheid dingen doorgaans niet zo goed regelt, ben ik toch wel wat sceptisch.

Mastermattie | 06-12-14 | 16:37

Gezien de allesoverheersende competentie die onze overheid ten toon spreidt op allerhande gebied is het slechts een kwestie van tijd voor dat we komen tot patiënt 1.

Heinzz | 06-12-14 | 16:36

Ik hoop gewoon dat daar in het UMC iets gigantischmis mis gaat. Dat zal ons leren!!! Als beste jongetje uit de klas.

Graaf van Egmont | 06-12-14 | 16:35

Nee joh, haal die ziekte lekker deze kant op. Kan niets gebeuren, toch?

drs. Hunebed | 06-12-14 | 16:35

R.B.Scott | 06-12-14 | 15:50

goh die oubollige opmerking had ik niet aan zien komen.

*UMC van mijn lijstje preferente ziekenhuizen schrapt

hakbarry | 06-12-14 | 16:35

@vivaldi | 06-12-14 | 16:32
bron? De meeste in de middelandse zee eindigen in 0039, aan mijn voordeur dus.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:34

Oh, en even voor de duidelijkheid. Zodra dit zich verder verspreidt in Nederland mogen wat mij betreft de hoofden van het voltallige Kabinet op een schaal. Letterlijk.
.
Onbestaanbaar. Zo'n ziekte naar een van de dichtbevolkste landen van de wereld halen. Een kwestie van een klein foutje en dan....

Parel van het Zuiden | 06-12-14 | 16:34

Ondertussen heeft een Nederlands schip alweer 325 nieuwe potentiële ebola-lijders opgepikt uit de Middellandse Zee.
Dom ! Die hadden ze gewoon moeten laten dobberen. Dat wilden die lui toch zelf zo graag ? Het gevaar opzoeken ? Nou dan !

vivaldi | 06-12-14 | 16:32

@vivaldi | 06-12-14 | 16:27
Hangt er vanaf wie het betaald,en met een ton red je het nederlandse gezondheids system ook niet echt.

@RoBD=Skullfucker | 06-12-14 | 16:27
Bakito is mij vriend (zeer zeker) niet, maar als ik u was zou ik toch nog even wat achtergrond info lezen. ook bij de who. u citeert gelijk een sigaar uit eigen doos.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:32

Welkom in Ebolala, meneer Nul.

Jan Passant mk2 | 06-12-14 | 16:30

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 06-12-14 | 16:29

Dit plezier-reisje van deze zieke ebola-Nigeriaan heeft waarschijnlijk zo rond de 100 duizend euro gekost. Ondertussen kunnen de meeste Nederlanders de zorgpremie of de verplichte eigen bijdrage niet eens meer betalen. Waar gaat dat heen met dit land. Dit is toch de waanzin ten top ?

vivaldi | 06-12-14 | 16:27

@Bakito 15.52
Hahaha. Hoe grappig. Je wordt meer een meer een persiflage van jezelf. Ook knap!

Iedereen kan ziek worden van een virus. Denk bv aan griep of verkoudheid. Een goede weerstand verhoogt (idd) meestal de kans op genezing. Wat het ebolavirus echter mede bijzonder maakt is dat bij de kans op genezing vooral genetische aanleg hiertoe een rol speelt. (Bron: WHO)
Jij zeker nog nooit griep gehad superman?

RoBD=Skullfucker | 06-12-14 | 16:27

Wat zijn de bezoektijden?

gladstoned66 | 06-12-14 | 16:26

@De Libertariër | 06-12-14 | 16:22
WEG MET ONS. je weet tog....

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:23

Verreikende verrijking.

okkums reezur | 06-12-14 | 16:23

@vivaldi | 06-12-14 | 16:19
Ik heb het al eerder genoemd, de film 'outbreak'.
En nee, dat is bepaald geen doomscenario......

necrosis | 06-12-14 | 16:23

Als Nederlander ben je inmiddels al een paar jaar een untermensch in eigen land. Ziek? Betalen maar, tenzij je zwart bent en uit Afrika komt!
www.telegraaf.nl/dft/geld/23415745/__Z...

Verum | 06-12-14 | 16:22

Waarom slechts gokken met Nederlandse levens door Islamstrijders vrijlijk over de grens heen en weer te laten rennen, als dat ook met Ebola kan? moeten de politieke goedmensje hebben gedacht. Weg met ons kan op vele manieren.

Parel van het Zuiden | 06-12-14 | 16:22

Wat voor een reden KAN er voor de houders van staatsmacht bestaan om iemand met de meest gevaarlijke en zeer gevaarlijke ziekte toe te laten op het territorium?
.
Overheden zijn er toch om burgers te beschermen? O nee...wacht ff. LOL!

De Libertariër | 06-12-14 | 16:22

@Heinzz | 06-12-14 | 16:18
Maar eerst allemaal in de mega miele ter ontsmetting

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:22

Nou Ratelband, dit is je kans !
Haal je verpleegstersuniformpje maar vast van de zolder.
(en maar hopen dat er monddoekjes zijn die groot genoeg zijn voor die grote waffel)

kanAnaalBeter.nl | 06-12-14 | 16:21

Stel, je wil het niet maar stel. Het gaat helemaal fout, niet ondenkbaar in ziekenhuizen in 0031.Wat zullen dan de conclusies zijn? Het is gewoon verkeerd het hierheen te halen. Als de families daar door reliregels verplicht zijn de doden te wassen voor begraven (lichaams vloeistoffen zijn de grootste besmettings haard) mag ik dan zeggen: Eigen schuld dikke ebolabult? Mag ik dat zeggen? Ja, van mij wel. Iets met horen en voelen gaat te ver. Maar educatie is op zijn minst op zijn plaats.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:20

Waarom wordt deze patiënt niet op Madagascar gedropt ?
Waarom moet Nederland dit soort ziektes zelfs gaan importeren ? De waanzin van import van asielzoekers is blijkbaar nog niet goed genoeg ? HET MOET NOG ERGER !!
Wat mij betreft krijgen al die politici die dit bedacht hebben, zelf ebola.
Opvang doen ze maar in de regio, maar niet hier.
Er is tenslotte nog altijd iets wat heet : verantwoordelijkheid naar de eigen burger toe. Maar daar hebben ze in Den Haag blijkbaar nog nooit van gehoord.

vivaldi | 06-12-14 | 16:19

Als ze nou deze patient niet ter plaatse kunnen behandelen, betekent dat dan ook niet dat ze eigenlijk geen enkele patient ter plaatse kunnen behandelen? Waarom zou je dan nog geld aan 555 geven? (niet dat ik dat zou doen overigens).

God Zelf | 06-12-14 | 16:19

brutus68 | 06-12-14 | 16:17
Zit niet zo dom te lachen joh.

Bakito | 06-12-14 | 16:18

En als ie beter is vraag ie asiel aan. Wat hij natuurlijk krijgt. En zijn familie, buren en naamgenoten.

Heinzz | 06-12-14 | 16:18

Laat ze er dan voor kiezen om die ebola patient in Brussel te verplegen, of is dat te gevaarlijk?

Dezenaamhier | 06-12-14 | 16:18

@Fijnstoffer | 06-12-14 | 15:58

LOL. Dr. Bakito.

brutus68 | 06-12-14 | 16:17

@the handyman | 06-12-14 | 15:48
Precies. Als we er ons niet zo massaal mee waren gaan bemoeien, was het hoogstwaarschijnlijk allang uitgewoekerd. Maar nee, we gaan dat virus een handje helpen door het willens en wetens de hele wereld over te gaan transporteren.

Dr. Snoepjes | 06-12-14 | 16:16

@Kapitein Stijlvol | 06-12-14 | 16:09
*zwaait*

necrosis | 06-12-14 | 16:16

Ik ben 20 dec uitgenodigd om op Kanaleneiland te komen eten. Zal ik maar afzeggen dan? Of ligt dat UMC ver genoeg weg?

Graaf van Egmont | 06-12-14 | 16:16

@Graaf van Egmont | 06-12-14 | 16:07
Je bent de eerste met een goed punt, ik herinner me nog de film 'Outbreak' (begon met een aapje, no pun intended).

necrosis | 06-12-14 | 16:15

protip:
ebola virus kan wel enkele uren buiten het lichaam overleven, maar alleen als het zeer warm is (en juiste luchtvochtigheid).
Een ziekenhuis is dus precies de verkeerde omgeving om besmetting te voorkomen.
Gewoon buiten neerleggen werkt bij de huidige temperaturen waarschijnlijk het beste.

topreaguursel | 06-12-14 | 16:15

Stel.... gewoon stel.... dat dat vliegtuig in de lucht ontploft en ergens rond een woonwijk valt.
Dan waaien de fragmentjes Ebola met de wind mee.
Maar gelukkig komen dat soort ongelukken in de EU niet voor.
Zucht.

Schietmijmaarlek | 06-12-14 | 16:12

Bakito | 06-12-14 | 15:52
en goed kauwe, dat het ete gelijkmatig in je bloed komp. en alleen menthol sigaretjes, voor de gezelligheid, dus die tellen niet mee.

tzaltochniet? | 06-12-14 | 16:11

necrosis | 06-12-14 | 16:07
Wat lijken we toch op elkaar.

Bakito | 06-12-14 | 16:10

Nog zoveel voorzorgsmaatregelen en nog steeds vind ik niet dat wij zo iemand moeten opvangen. Zet die patiënt TER PLEKKE in quarantaine. Niet op een plaats waar (nog) geen uitbraak is.

Echt, linksche gurmenschen... bah!

Polderjihad | 06-12-14 | 16:09

Ons land gehoorzaamd, Maar wie van ons is dat???
Leuk om te weten als het wel fout loopt.

XaaD666 | 06-12-14 | 16:09

Yippee, "we" hebben Ebola. Allemaal ongezien de negerTtyphus!

Kapitein Stijlvol | 06-12-14 | 16:09

Misschien ligt er al een plan klaar om straks weer voor een miljard aan vaccins te kopen, zodra dit er vaccin er opeens is.

Tiberius | 06-12-14 | 16:07

@Bakito | 06-12-14 | 15:51
Ik reaguur evenwichtig, ik maak me derhalve geen zorgen.

necrosis | 06-12-14 | 16:07

Ik vraag me in alle gemoede af, welke lul heeft bedacht om ebola over de wereld te gaan slepen. Waarom die andere duizenden besmette negertjes niet?

Graaf van Egmont | 06-12-14 | 16:07

Ken ie gelijk asiel aanvragen, krijgt hij straks ook 60 euro p/w zakgeld.

Meneer Rozenwater | 06-12-14 | 16:07

Het UMC is waarschijnlijk dolblij met dit proefkonijn. Want stel je toch eens voor dat je hem kunt genezen. Ja, dan staat nederland wederom op de kaart. Of het gevaarlijk is doet er niet zoveel toe.

de grote Anti | 06-12-14 | 16:06

Waarom?

NiceGuysFinishLast | 06-12-14 | 16:05

Supermatthijs woont volgens mij ook in Utrecht. (hoopvol kijkt)

brutus68 | 06-12-14 | 16:04

@Stormageddon | 06-12-14 | 15:48
Dat klopt, maar de manier waarop is iets waar ik graag over mee wil praten.
Vooral als het mezelf betreft.
Bij begrafenissen/ crematies gaat het over hetgeen wat er NA je dood gebeurd.
Maar daarvoor wil ik graag de regie.

necrosis | 06-12-14 | 16:03

-weggejorist-

Skunk57 | 06-12-14 | 16:03

Misschien denk ik weer veels te rationeel, logisch en verstandig hier hoor, maar: Waarom worden *Nigeriaanse* ebolapatienten niet gewoon opgevangen in *Nigeria*??
.
Is nog veel dichter bij het infectieland óók, sneller in het hospitaal, en hij is zowel bij genezing als bij begravenis meteen thuis bij de familie.
.
Maar ja, we zijn dan ook een ongelooflijk *goed* (lees: *emo-jank*) land, waarin alles en iedereen - behalve: rationele logica die zelfs een 10jarige kan verzinnen - een plek in deze samenleving krijgt.

4nonymous | 06-12-14 | 16:02

Sorry baas ik kom maandag niet naar de zaak, er is ebola. Wat zegt u, de zaak is voorlopig gesloten? ja, want er is ebola.

hallevvezool | 06-12-14 | 16:01

Nederland wint de prijs voor de immigrant die ons het allermeeste schade gaat berokkenen. Waar een klein land toch groot in kan zijn. Gefeli!

Godsammekraken | 06-12-14 | 15:59

Niet bang zijn, mensen. Gewoon "gezond eten en drinken, regelmatig bewegen en op zijn tijd rust." Dr. Bakito zegt het. En als u dan toch ebola krijt, was u een kneus. U kunt aldus getroost, rustig verder leven.

Fijnstoffer | 06-12-14 | 15:58

Als deze hier nou doodgaat vragen ze ons nooit meer.

En waarom is het hierheen halen van patiënten toch meer efficiënt dan het sturen van een aantal top of the bill verpleegunits naar daar? Moet in Utrecht een nieuwe ruimte getest worden of zo? Fijn duur onderzoekje betaald door de medische industrie?

RoBD=Skullfucker | 06-12-14 | 15:57

Het vliegtuig voor de zekerheid na aflevering van de patiënt toch maar verbranden. De volgende vraag is dan, wat moet je verder met het ziekenhuis ...

Rätselhaft | 06-12-14 | 15:55

Nu wij vrijwillig ebola hebben geïmporteerd in ons land hopen Mark & Diederik dat we eindelijk voor vol worden aangezien en er weer helemaal bijhoren. Ziek!

Lauwe Koffie | 06-12-14 | 15:55

Dit hoeft niemand in gevaar te brengen, als al het medische personeel gewoon zijn werk goed doet.

Maar na de enorme blunders in zowel Spanje als de VS ben ik toch een beetje huiverig, waar mensen met ebolaverschijnselen terug de maatschappij in werden gestuurd door professionals terwijl bekend was dat ze onlangs met patienten in aanraking waren geweest.

Het is vooral menselijke stupiditeit waar ik bang voor ben. Helemaal nu een ebola-patient zich op een kilometer afstand van mijn voordeur bevindt.

Russells Teapot | 06-12-14 | 15:54

De zoveelste aanslag. Het zal nog warm worden in brussel, in de lente.

hallevvezool | 06-12-14 | 15:54

Dubbelpost, gisteren ook al. Het heerst kennelijk, sorry @joris :(

Bakito | 06-12-14 | 15:53

Kwestie van gezond eten en drinken, regelmatig bewegen en op zijn tijd rust.

Wie er een evenwichtige levensstijl op nahoudt en dus voldoende weerstand heeft, hoeft weinig te vrezen van virussen als ebola.

Sterker nog, dankzij zulke epidemieën vallen de kneuzen af, waardoor de mens als soort weer een stapje verder is in evolutionair opzicht.

Bakito | 06-12-14 | 15:52

En nu naar Utrecht. Dan kan het virus zich mooi verspreiden vanuit een centraal punt.

Fijnstoffer | 06-12-14 | 15:52

-weggejorist-

Bakito | 06-12-14 | 15:51

@Ballenman | 06-12-14 | 15:46

Het UMC is een achterhaald ziekenhuis als je het vergelijkt met menigeen bij onze zuiderburen. In het UMC werken voornamelijk tegen een burn-out aanlopen assistent artsen en artsen in opleiding die naast hun loodzware baan zich nog de tyfus in studeren om ooit ergens op hun 50e een titel te mogen dragen of de baan te mogen uitvoeren die ze al sinds de start van de studie eigenlijk wilde doen. Als arts in Nederland wordt het je zó moeilijk gemaakt vanwege vriendjessystemen en gore netwerken om als hard werkende arts bijv. kinderarts of chirurg te worden. Blegh. Als er in één ziekenhuis een goor spel wordt gespeeld is het in het UMC wel. Vraag maar eens aan vrouwelijke artsen in opleiding of assistenten hoe er met ze wordt omgegaan. Chirurgische wereld is overigens het meest vies.

overVecht | 06-12-14 | 15:51

@Stormageddon 15.48
Echt? Fuck! Wanneer?

RoBD=Skullfucker | 06-12-14 | 15:50

OMG! Paniek enzo.

Gbeg | 06-12-14 | 15:50

Ebola komt naar je TOE deze winter...!

R.B.Scott | 06-12-14 | 15:50

Verwen hem niet te veel, zou ik zeggen.

VanBukkem | 06-12-14 | 15:50

Welke internationale baan voor een PvdA-prominent is hiermee gekocht?

smdyasc | 06-12-14 | 15:49

Tuurlijk joh.. nog een beetje ebola erbij, waarom niet!

Tungsten | 06-12-14 | 15:49

Negerzoenen gaat verkopen.

Plukkiehaar | 06-12-14 | 15:49

wij zijn zo bezig met het redden van mensen dat we juist meer kwaad doen dan goed daarmee een ziekte als ebola is heel makkelijk te bestrijden want de ziekte dood de gastheer als in een dorp ebola uitbreekt is het enige wat je hoeft te doen dat dorp isoleren van de buitenwereld en voor de rest hoef je niks te doen een ieder die besmet is gaat helaas dood maar die ziekte kan zich niet verder uitbreiden zonder nieuwe mensen barbaars om niks te doen ? nee want als dit vanaf dag 1 was gebeurt dan had je misschien een paar honderd (hoe groot is zo een dorp ) doden gehad en niet meer inmiddels staat de teller in de duizenden en telt nog steeds door het risico is te groot om dit soort ziektes proberen te genezen .

the handyman | 06-12-14 | 15:48

We gaan allemaal dood!

Stormageddon | 06-12-14 | 15:48

Je reinste symboolpolitiek! Continue beslissingen maken om de schijn op te houden dat wij bovenaan het morele linker rijtje behoren. Dit allemaal ten koste van de belastingbetaler.

A_Teller | 06-12-14 | 15:48

Dat we ons ook ineens gaan bekommeren om één Nigeriaanse soldaat met het risico een heel land... wat... heel Europa in gevaar te brengen.

Nátuurlijk is het allemaal veiliger dan veilig. Zeiden ze van Tsjernobyl, Fukushima en een World Trade center ook. Tenzij de natuur of de mens bewust of onbewust een foutje maakt of aanslag pleegt.

overVecht | 06-12-14 | 15:46

@overVecht | 06-12-14 | 15:41

ahjoh, is helemaal aan de andere kant van de stad, no worries.
(Ik zit er dichter bij... aan de ene kant wel vertrouwen er in, aan de andere kant toch beetje ongerust)

Ballenman | 06-12-14 | 15:46

Ging in de VS ook geweldig. Ben benieuwd.

DaZe | 06-12-14 | 15:46

De overheid probeert doelbewust paniek te zaaien met deze actie. Dat betekent vast dat ze weer een nieuwe scam aan het voorbereiden zijn om ons geld te jatten.

Tiberius | 06-12-14 | 15:46

Ik las even de Gulfstream Ill i.p.v III.

brutus68 | 06-12-14 | 15:45

Ik vind het eigenlijk maar saai. Dat hele ebola heeft inmiddels de status van sars of vogelgriep, lekker boeie dus weer.

De Anaalprofeet | 06-12-14 | 15:45

Fucking bullshit. Wie betaalt dit eigenlijk?

Nilfisk | 06-12-14 | 15:44

Dit heb ik gisteren al op het NOS journaal gezien - boring.

bijscholing | 06-12-14 | 15:44

Echt hoor. Gaan wij niet naar de Ebola toe dan halen we de Ebola wel hier naartoe.

Ik ga even verder met het bonken tegen de muur.

overVecht | 06-12-14 | 15:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken