Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Oproep Palestijnen tot (zelf)moord

ppintomeh.jpgSchrijnend, hoe onschuldige biddende mensen in een synagoge in Jeruzalem dinsdag door barbaarse Palestijnen werden vermoord. Hun eigen broeders en soms zusters worden eveneens voor dergelijke acties opgeofferd vanwege haat en verderf. Michael van der Galien weet hierover te melden hoeveel het leven van zo’n zelfmoordenaar kost. (Voor diegene die hem niet kennen. Michael verwierf eerst naamsbekendheid in Amerika waar hij schreef (en schrijft) voor websites als The Moderate Voice, Big Hollywood, HotAir, NewsReal Blog en meer. Ook is Michael hoofdredacteur van Right Across The Atlantic en van een emagazine over sociale media en technologie, Media Tapper.) Arabische extremisten beloven geld aan Palestijnse zelfmoordterroristen. Niet eens voor henzelf als hun missie slaagt, maar voor hun gezin als ze dood zijn, $2.500.- "The goal of this holy campaign is to prepare suicide and jihadi attacks against the Jews, that’s in order to implement the law of Allah and liberate the captive al-Aqsa mosque from the hands of the filthy Jews," citeert Michael uit een campagne van de terroristen. Dit is dus wat een moslimleven waard is voor de jihadisten. Deze barbaren hopen zodoende dat ze extremisten zover krijgen dat ze zichzelf opblazen en zoveel mogelijk onschuldige joden met zich meenemen. Het is illustratief voor de Palestijnse mentaliteit. En te bedenken dat er mensen zijn zoals notoire antisemieten als Harry van Bommel van de SP, de seniele laffe Dries van Agt, de gestoorde Gretta Duisenberg en andere professionele actievoerders van de PvdA en GroenLinks, die de straat op gaan om te demonstreren voor deze beesten. In modern, beschaafde landen zoals Nederland, nota bene. Ongelooflijk. Hoe hatelijk, slecht en bedorven kun je zijn?

Reaguursels

Inloggen

Reactie op reactie op reactie enz. Dit gaat al 65 jaar zo en heeft geen resultaat opgeleverd. Foute weg dus. Is GS wel het juiste platform voor deze zaak?

Rampstad | 20-11-14 | 20:49

@schoorsteenveger,

Je holle slogans weerleggen niks van wat ik zei over het sparen van gevangen burgers en soldaten door de VS, of het opbouwen van Duitsland en Japan na de oorlog door diezelfde VS.
De VS zijn dus geen hamas, isis, boko haram of wat dan ook.
Je kretologie weerlegt ook al niks over het belang van het aanvallen van (wapen-) fabrieken, om de duur van de oorlog (dus; het bloedvergieten) in te korten.

Oorlog is nooit prettig, maar het gaat uiteindelijk ook om de intenties.
De ene partij vecht voor genocide; de andere tegen.
Jij zei om 13:57 wel degelijk dat we "niet verder komen met het oordelen en veroordelen"; en we hadden het toen over hamas, de genocidepredikers.

Mijn positie is van het begin af aan hetzelfde geweest; genocide is altijd fout.
Jij bent degene die schuifelt met je positie door enerzijds het streven naar genocide goed te praten ("niet volharden in het onderscheiden van goed en kwaad"), en anderzijds heel principieel de tegenstanders van genocide te beschuldigen van het gebruik van geweld.
Wie tegen geweld is zou ook tegen genocide moeten zijn.

Ik heb mezelf inderdaad goed geïnformeerd vanuit mijn luie stoel. Als jij dat ooit ook eens gaat doen dan zal ik daar echt niks van zeggen.
Waar ik wel wat van zeg is dat jij ongeïnformeerd huichelt dat tegenstanders van genocide soms geweld hebben gebruikt om genocide te voorkomen. Jij vindt dat heel ernstig, maar je kunt niet aangeven hoe jij op geweldloze wijze genocide zou willen voorkomen (stel dat je daar tegen zou zijn).

Omdat je alle relevante informatie en argumentatie zo zorgvuldig vermijdt, vraag ik het je nu heel direct:
Hoe zou jij Hitler en Hirohito op de knieën hebben gekregen?
Helemaal niet, want je wilt niet oordelen en veroordelen over goed en fout?

Dandruff | 20-11-14 | 20:43

Dandruff | 20-11-14 | 14:25
Als ik vanuit een luie stoel zit te redeneren, dan doe jij dat ook, lijkt me. En ik doe geen oproepen om meer of minder te veroordelen.
Ik constateer overigens dat je steeds je positie opschuift als ik met argument aan kom dragen.
Die atoombommen op Hiroshima en Nagasaki, precieser konden ze niet bombarderen, ze vonden het heel zielig voor al die onschuldige burgers en hadden er later erge spijt van... Laat me niet lachen, hier zijn willens en wetens burgerdoelen getroffen en burgerslachtoffers gemaakt om die Jappen op de knieën te dwingen.

Schoorsteenveger | 20-11-14 | 18:55

Dandruff | 20-11-14 | 14:25 De geallieerden gooiden ook o.a. mijnen mee met de bommen op Duitse steden. Dit om brandweerlieden te doden. Is dat geen misdaad dan?

Cidiood | 20-11-14 | 17:30

@Plopjes,

Wie op een column reageert, behoort altijd op de inhoud van de column te reageren. En niet op de huidskleur, de afkomst, de religie, de leeftijd, de sportieve prestaties, de seksuele aantrekkelijkheid of de opleiding van de columnist.
Dergelijke drogredenen tonen vooral aan dat je niks beters hebt.

Je beschuldiging is naast irrelevant ook onjuist en hypocriet.
Onjuist omdat Pinto nog steeds lesgeeft, en tenminste tot 2012 aan de UvA verbonden was.
Hypocriet omdat je deze drogreden alleen gebruikt tegen Pinto, omdat je het niet met hem eens bent. Er zijn in NL wel meer professoren die alleen lesgeven aan hun eigen instituut.
Als Pinto jou hier publiekelijk zou voordragen voor een koninklijke onderscheiding dan zou je er niks van zeggen.

Dandruff | 20-11-14 | 16:54

Als ik last van wespen heb, dan ga ik op zoek naar het nest en dan geef ik er een klap op, zal ze leren. Maar om een of andere reden proberen ze me dan toch nog te steken, die wespen. Duurt al jaren.

QuelleFromage | 20-11-14 | 16:21

En aangezien GeenStijl nogal graag (en terecht) nep-wetenschappers en kwakzalvers aan de schandpaal nagelt...

plopjes | 20-11-14 | 16:17

@ Dandruff | 20-11-14 | 14:30
Het gaat mij in deze niet zozeer om het wel of niet gelijk van Pinto, maar om het aannemen van zijn stellingen omdat hij 'Prof' voor zijn naam zet, waarmee een autoriteit wordt verondersteld die de man gewoon niet heeft.

plopjes | 20-11-14 | 16:05

@AJRaalte,

Merci.

Dandruff | 20-11-14 | 15:29

Dandruff

Chapeau!!!

AJRaalte | 20-11-14 | 14:44

@plopjes (14:03),

Je kunt geen woord van Pinto inhoudelijk weerleggen, begrijp ik.

Logisch, maar je zou dat ook gewoon voor je kunnen houden.
Niemand verplicht jou om je hier voor schut te zetten.

Dandruff | 20-11-14 | 14:30

@Schoorsteenveger,

Je vergelijkingen blijven mankgaan.

1.
- De VS zijn nooit uit geweest op genocide op alle Duitsers of Japanners".
- Duitse of Japanse burgers en soldaten die gevangen werden genomen, werden dus gespaard.
- Na de oorlog hielpen de VS die landen opbouwen.
- Bij mijn weten waren de geallieerden nooit trots op de dood van onschuldige burgers, laat staan kinderen.

2.
- In die tijd waren precisiebombardementen onmogelijk.
- Om de (oorlogs-) industrie en de economie van de vijand te treffen waren dus grootscheepse bombardementen op steden noodzakelijk.
- Bij de atoombommen speelde bovendien mee dat Japan tot het bittere einde door wilde vechten. Een conventionele oorlog had dus uiteindelijk veel meer slachtoffers geëist.

Ik ben het met je eens dat je vanuit je luie stoel 70 jaar later veel gemakkelijker over dingen denkt. Zeker als je zelf nog nooit hebt nagedacht over hoe het voelt om ergens voor verantwoordelijk te zijn. Als je je nog nooit van je leven hebt afgevraagd hoe jij dat probleem zou hebben opgelost.

Dat neemt niet weg dat jouw oproep om het streven naar genocide niet harder te veroordelen dan het streven naar de bestrijding van genocide, niks met nuancering te maken heeft. Wie zegt geen verschil tussen goed en kwaad te willen zien, moet ook niet gaan jammeren als massamoordenaars eens een keer kritiek krijgen.
De meeste mensen erkennen wel degelijk een verschil tussen goed en kwaad, en een willekeurige voorbijganger neersteken valt dan onder het laatste.

De jihad is 1400 jaar oud, en polderjihadisme is alleen maar nieuw omdat het verschijnsel islam in Nederland vrij nieuw is.
Blabla over geïnstitutionaliseerde haat waar je geen enkel relevant voorbeeld van kunt geven leidt af van de werkelijkheid.

Dandruff | 20-11-14 | 14:25

Waarom wordt Pinto eigenlijk nog serieus genomen door/op GeenStijl? Omdat hij zelf steevast 'Professor' voor zijn naam zet? Terwijl hij die titel eigenlijk met enig fatsoen niet meer kan dragen. Een man die geen wetenschap bedrijft, al jaren niet meer aan een universiteit is verbonden, en alleen maar sterk gekleurde opinie stukjes schrijft... En zogenaamd hoogleraar is bij een clubje dat-ie zelf heeft opgericht en enig lid van is... Kun je net zo goed Diederik Stapel ook een podium geven hier.

plopjes | 20-11-14 | 14:03

Dandruff | 20-11-14 | 13:00
De bommen op Hiroshima en Nagasaki? De boimbardementen op Duitse steden?
Doelgericht, Dandruff, doelgericht.
Het gaat er mij in elk geval niet om of joden wereldwijd willekeurige niet-joden vermoorden. Het gaat er mij om dat geïnstitutionaliseerde haat aan de basis ligt, en dat we de processen die tot dergelijke institutionalisering leiden dienen te begrijpen. Het polderjihadisme is een redelijk recent verschijnsel, maar de aanloop naar die institutionalisering is een lange geweest. We zitten nu op het punt waar chaotisch handelen langzaam overgaat in gestructureerd handelen. Met oordelen en veroordelen kom je hier niet veel verder.

Schoorsteenveger | 20-11-14 | 13:57

@TegenBeterWetenIn | 20-11-14 | 10:43

Als de waarheid niet verwerkt kan worden dan rest alleen nog cognitieve dissonantie. Veel sterkte met Uw herstel.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 13:56

@spoilerfreak | 20-11-14 | 09:49

Goede zaak dat die aluminium fabriek in het noorden van het land weer opgestart wordt. Alles is al duur genoeg en een schaarste aan alu-folie kunnen we niet meer trekken. Al die gasten die bezig zijn met het vouwen van alu-hoedjes zijn grootverbruikers.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 13:47

@Schoorsteenveger,

Je vergelijking blijft mankgaan.
Bij oorlogshandelingen kunnen altijd burgers gedood worden; dat is principieel heel anders dan doelgericht willekeurige voorbijgangers neersteken, neerschieten of met een bom afslachten.
Omdat ze "anders" zijn.

Als jij het hebt over haat die institutionaliseert, dan heeft ieder weldenkend mens het over de islam.
Want, zoals gezegd, er zijn geen joden die wereldwijd willekeurige niet-joden vermoorden.
Atheïsten, christenen, boeddhisten, etc; idem dito.

Ja, in oorlogsgebieden kunnen alle gelovigen oorlogsmisdaden begaan.
Maar de islam is de enige religie die elk stukje grond in een oorlogsgebied veranderd; en al lang voor het zover is alle toekomstige oorlogsmisdaden maar vast gaat verheerlijken.

Dandruff | 20-11-14 | 13:00

Dandruff | 20-11-14 | 12:43
Als we niet willen snappen hoe haat institutionaliseert, en blijven volharden in onderscheiden tussen goed en kwaad komen we er zeker niet.
En hoezo willekeurige burgers? Het zijn burgers ja, burgerslachtoffers, maar niet willekeurig gekozen. De geallieerden hebben, me dunkt, ook heel wat 'willekeurige burgers' de dood in gejaagd.

Schoorsteenveger | 20-11-14 | 12:50

@Schoorsteenveger (12:10),

Kletskoek.

1. Martelaren, oorlogshelden, kamikazepiloten en verzetsstrijders zijn er niet op uit om willekeurige burgers te doden. Islamitische aanslagen herken je aan het feit dat die vrijwel altijd tegen onschuldige burgers zijn gericht.

2. Die "voedingsbodem" is de islam; niet de door hamas veroorzaakte armoede in Gaza.
- Want ook rijkeluiskinderen als Bin Laden en al-Zawahiri gingen op jihad.
- De meeste kapers van 11-9 waren van goede komaf.
- Hetzelfde geldt voor reeksen Europese isis strijders, inclusief zelfmoordenaars.

3. De door jou aangehaalde extremistische joden doden geen christenen, hindoes, waar ook ter wereld. Er zijn de afgelopen decennia hooguit 10 joodse aanslagen op moslims geweest, als wraak op de dagelijkse reeksen van islamitische aanvallen op joden. Maar ook die zeldzame joodse extremisten werden veroordeeld door joodse gemeenschappen en de joodse staat Israël.
Dit in tegenstelling tot de regelmatige moordpartijen door moslims, die door vrijwel alle islamitische leiders, media, geestelijken etc uitbundig worden gevierd en verheerlijkt. In Gaza werden vanwege deze brute moorden weer snoepjes uitgedeeld.

Je vergelijkingen gaan op alle gebieden mank.

Dandruff | 20-11-14 | 12:43

@daytripper (12:06),

Als je de column dan toch leest zou je natuurlijk ook een inhoudelijke reactie kunnen plaatsen.

Of ben je het met me eens dat de door Pinto genoemde feiten allemaal kloppen?
Wat maakt de toon dan eigenlijk nog uit?

Dandruff | 20-11-14 | 12:30

@T.Stark (11:36),

Een partij die een wereldwijde genocide predikt en moorden op willekeurige voorbijgangers verheerlijkt kan nooit gelijk hebben.
Punt.
Een partij die de eigen bevolking inclusief kinderen inzet als levende schilden; die kleuters op scholen al aanleert om andere kinderen te doden in de hoop op martelaarschap, kan niet deugen.
Punt.

Nog los van het feit dat alle Arabische/islamitische staten, inclusief Gaza en Westbank, bestuurd worden door dictators die ook gruwelijk afrekenen met (mogelijke) oppositie in eigen land.
Soms is enig realisme belangrijker dan de eeuwige nuance jegens koppensnellers.

Dandruff | 20-11-14 | 12:28

Oud nieuws.
Zo'n 20 jaar geleden werden "Palestijnse" terroristen en hun families ook al betaald, oa door wijlen Saddam Hoessein, de in linkse kringen nog steeds populaire dictator van Irak ("Saddams binnenlandse massamoorden hielden Irak bijeen").
Vrijwel elke dictator in het Midden Oosten steunt terrorisme in Israël, en daarnaast ook vaak in diverse andere landen. Vrijwel elke dictator in het Midden Oosten is daarom niet alleen een probleem in zijn eigen land, maar vooral ook in de rest van de wereld.
De hier soms wel verheerlijkte (want "seculiere") Syrische dictators Assad sr en jr bijvoorbeeld organiseerden aanslagen, pogroms en burgeroorlogen in Libanon, en steunden ook het terrorisme in Israël en de genocide in Soedan.
De inmiddels doodgemartelde Libische dictator Khadaffi, bekend van aanslagen over de hele wereld (Berlijn, Lockerbie) en steun aan uiteenlopende terreurorganisaties (IRA, PLO) was ook mede verantwoordelijk voor een campagne van oorlogsmisdaden in Liberia en Sierra Leone.
swampland.time.com/2011/02/22/gaddafis...

In feite is het betalen van terroristen en oorlogsmisdadigers niet eens het walgelijkste aan de islam. De afgelopen jaren is er ook aardig wat bekend geworden over de motivatie van zelfmoordterroristen, die niet altijd alleen maar uit zijn op 72 eeuwige kindbruidjes in het Perverse Paradijs van de Eerste Demon der Gruwelijke Ranzigheden, allah.
Veel zelfmoordterroristen worden gedwongen door hun omgeving;
- denk aan lichamelijk of geestelijk gehandicapten;
- denk aan "onhuwbare" vrouwen, bijvoorbeeld vanwege het uiterlijk;
- denk aan mensen die de "eer" van de familie hebben geschonden en daarom eigenlijk een gruwelijke eerwraak moeten ondergaan. Even "boem" zeggen is dan een uitweg, veel eervoller dan gedood worden vanwege homofilie, een verslaving of seks buiten het huwelijk (dat laatste geldt alleen voor vrouwen).

In Irak is een aantal jaar gelden een bende aangehouden die loverboys gebruikten om meisjes/vrouwen tot seks te verleiden. Eenmaal gefilmd hadden ze weinig keus meer. Ook Rusland heeft in het verleden meermaals "zwarte weduwen" kunnen redden uit de handen van terroristische organisaties die de "verloren eer" van die meisjes als dwangmiddel gebruikten.
Een van de eerste "Europese" aanslagen in Irak werd gepleegd door een Belgische bekeerlinge die ex-verslaafd was. De jihadist met wie zij kort daarvoor was getrouwd pleegde uiteraard geen zelfmoordaanslag; die zal ondertussen hertrouwd zijn.

De islam roept dus niet alleen op tot het stelselmatig beroven, verkrachten, verminken en vermoorden van niet-moslims. Ook de gelovigen zelf moeten al die gruwelijkheden ondergaan om de politieke belangen van hun elite te verdedigen.
Niet voor niets is er geen moslim ter wereld die iets positiefs over de islam kan zeggen.
Daarnaar gevraagd kan men slechts bloedig wraak nemen voor die "blasfemische belediging", zoals onweerlegbare feiten in de islamdiscussie wel worden genoemd.

Vraag de islamlobby maar eens of ze één invloedrijke islamitische geestelijke kunnen noemen die vrede, vrijheid en tolerantie predikt.
Dat kunnen ze niet.
Een islamitische geestelijke die vrede, vrijheid en tolerantie predikt is afvallig en dient te worden gedood; vandaar dat een totaal niet-invloedrijke imam in Frankrijk politiebescherming nodig heeft.
bijzonder-nieuws.blogspot.nl/2010/01/a...

Alleen een hele nieuwe, tolerante en menselijke islam kan de slechte naam van de islam bijstellen.
Helaas is dat voorlopig verder weg dan olifanten die door evolutionaire aanpassingen met hun oren kunnen vliegen.

Dandruff | 20-11-14 | 12:18

"Dit is dus wat een moslimleven waard is voor de jihadisten." Nee, Pinto, dit is wat geloof, overtuiging, ideologie, gevonden waarheid doet met de mens. Orecies zoals bij martelaren, oorlogshelden, kamikaze-piloten, maar als het er op aankomt ook bij verzetsstrijdes over wie de geschiedenis achteraf mild oordeelt.
Die jihadisten kirijgen die zelfmoordterroristen enkel zo ver als er een bodem is waarop de haat wortel heeft geschoten en is omgezet in een Waarheid, niet eerder.
Zelfmoordterrorist is wat mij betreft een verkeerde term. Iemand die bereid is om zichelf op te blazen, dat is méér dan een terrorist, dat is iemand die zijn leven wil geven.
Vraag je wat meer af, Pinto, hoe die processen lopen, dus ook hoe het komt dat er in Israël en daarbuiten zo veel zwaar fundamentalistische joden rond lopen die nog steeds menen door Jahweh uitverkoren te zijn, en dus meer morele rechten te hebben dan anderen.

Schoorsteenveger | 20-11-14 | 12:10

Ach en wee roepen en een beetje schelden. Zo kennen we de professor.
Het gemiddelde nivo van de reaguurders is hoger dan dat van de dagelijkse stukjes van Pinto.
En nu niet gaan melken van : "dan lees je het toch niet"?
Je kunt namelijk alleen oordeel hebben als je het leest, weet u wel , weet u niet?

daytripper | 20-11-14 | 12:06

Kan het niet zijn dat wij hier al te snel de kant van de Joden gaan staan alleen maar omdat we de Moslims zo verachtelijk vinden?

We moeten naar beide groepen kritisch blijven kijken, aangezien ze beiden worden gedreven door dezelfde totalitaire Abrahamitische waanzin.

Wanneer beseft men nu in het Westen dan je helemaal geen partij hoeft te kiezen in dit conflict, en dat het prima is om beide kanten te veroordelen?

T.Stark | 20-11-14 | 11:36

@pinto
"Een zelfmoordterrorist krijgt $2500 als de missie slaagt,niet eens hijzelf, maar zijn familie als hij dood is".

Het zou mij juist ten zeerste verbazen als dit andersom was.

RoBD=Skullfucker | 20-11-14 | 11:23

@bakito
Wijzen op de spelling van een opponent tijdens een discussie is altijd een zwaktebod

RoBD=Skullfucker | 20-11-14 | 11:18

@zeefert | 20-11-14 | 08:52

Je haalt de religie niet uit de mens net zomin als er een mens uit Bakito te halen valt want aap. Religie is een aspect van individueel- en groepsgedrag wat evolutionair voordelig moet zijn (geweest). In de linker slaapkwab van de hersenen is een gebied dat overweldigende religieuze ervaringen genereert als het geprikkeld word.

Dat is dus echte (neurologische) hardware en geen software zoals velen veronderstellen. Trouwens zijn er ook epileptici die dit ervaren tijdens een aanval in dit gebied. Bij echte godsdienstwaanzinnigen, psychiatrische patiënten met wanen die een religieuze inhoud hebben, vermoed men een tijdelijke of blijvende stoornis in de functies van dat gebied.

Tot slot, als er geen georganiseerde religie meer is gaan mensen de meest bizarre dingen geloven en er naar handelen. Zie bijvoorbeeld de Heavens Gate sekte en.wikipedia.org/wiki/Heaven%27s_Gate..., Jomanda en het linkse Gütmensch geloof.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 11:15

"""Maar in zijn algemeniteit denkt u dat de nederzettingen allemaal op Israel gebied worden gebouwd?"""
MarcS | 20-11-14 | 10:07

Ja zeker! Israel bouwt toch geen huizen in Libanon, Syrië, Jordanië en Egypte? Zelfs niet in Gaza.

AJRaalte | 20-11-14 | 10:52

Vogelbeest | 20-11-14 | 10:43
"Iedere Palestijnse vrouw krijgt gemiddeld 6 kinderen."

Dit wordt aangemoedigd door de gulle westerse financiële hulp. Hoe meer men fokt, hoe meer gratis geld. Het zijn immers allen 'vluchtelingen'.

Mike_DB | 20-11-14 | 10:50

@Driewerf Hoezee | 20-11-14 | 09:50
# Niet ons conflict. Iedereen heeft recht op z'n eigen ellende.
Jij hebt natuurlijk gelijk.
Maar toch is het goed, dat de wereld zich ermee bemoeit en af en toe ingrijpt.
Anders gaan er te veel mensen zwerven op onze planeet.
Richting NL bijvoorbeeld. Dat moeten wij niet willen.
Er is nu wel veel erg veel ellende op onze blauwe planeet.
Zou Vrede helpen? En daardoor opbouw van de getroffen landen?
Als het goed leven is in je eigen land, dan blijf je daar toch meestal?
IK zal zoiets niet meemaken.

h65485665 | 20-11-14 | 10:46

@Vogelbeest | 20-11-14 | 10:43 Aan de andere kant zijn al die werkeloze jongeren voor rijke arabieren wel leuk om goedkope zelfmoordteroristen te regelen.

De palestijnen met hun enorme fok-drang zorgen er dus zelf voor dat ze het wegwerp-volk van het midden-oosten worden.

Vogelbeest | 20-11-14 | 10:45

Pinto speelt eigenlijk alleen op de man. Ik ook, maar daarom ben ik ook slechts reaguurder. Maar wat een nep-intellectueel. Hij beheerst de taal niet, komt zelden met nieuwe feiten en speelt in nagenoeg al zijn stukjes de antisemitisme-kaart uit tegen een ieder die zijn slecht onderbouwde standpunten niet deelt.

TegenBeterWetenIn | 20-11-14 | 10:43

Iedere Palestijnse vrouw krijgt gemiddeld 6 kinderen.

En dan zeuren over "geen toekomst" en "geen werk".

Als iedere Nederlandse vrouw 6 kinderen zou krijgen was ook geen werk voor al die kinderen.

De oplossing is geboortebeperking bij de palestijnen.

Vogelbeest | 20-11-14 | 10:43

@eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 08:56

Dat is toch recent aangepast dat ook die orthodoxen hun dienstplicht moeten vervullen. Was in ieder geval een hoop heisa over omdat ze er niets voor voelden. Vind ik eigenlijk vreemd, je zou verwachten dat juist zij hun land met hand en tand willen verdedigen. Hypocriet en laf, farizeeërs zoals de oude priester kaste?

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 10:42

Het is een illusie te denken dat als de staat Palestina maar erkend is de problemen dan zijn opgelost. Moslims zullen niet rusten voordat, zoals in het Hamas handvest is beschreven, alle joden de Middellandse zee zijn ingedreven. Het gemak waarbij links, het verdrijven/vermoorden/verkrachten van niet moslims in Arabische landen, wegkijkt en doodzwijgt, is daarom stuitend, lafhartig en stompzinnig.

Boy Cot | 20-11-14 | 10:41

AntonPantoffel | 20-11-14 | 10:17

Schreeuwen? Omdat ie niet links is , "schreeuwt"ie? Dit is weer typisch voor links; Niet links, dan schreeuw je.
Links maakt altijd weer gebruik van het "framen" van de tegenstander.
Links = verstandig
Rechts=dom en schreeuwerig

Foezela | 20-11-14 | 10:40

Islamitische terreur loont in veel meer opzichten. Zo hoeven Gazanen niet te werken. Al hun primaire levensbehoeften worden geheel gratis ter beschikking gesteld door EU en VS. Zodat ze al hun tijd kunnen spenderen aan hun gewelddadige liefhebberijen.

Hetzelfde gaat eigenlijk op voor landen als Pakistan en Egypte. Zonder internationale hulp (= gratis geld) zouden de bevolkingen spoedig creperen. Want zelf doen ze zo goed als niets.

Mike_DB | 20-11-14 | 10:38

@eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 08:47

Nu doet U het weer, altijd diezelfde fout. Het is één maagd van 72 jaar. De verwarring komt door de tekortkomingen in het Arabische schrift dat multiple interpretabel is. Er zijn ook taalkundigen die veronderstellen dat het 72 druiven in het paradijs zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste versie :-)

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 10:35

Gaan "notoire antisemieten als Harry van Bommel van de SP, de seniele laffe Dries van Agt, de gestoorde Gretta Duisenberg en andere professionele actievoerders van de PvdA en GroenLinks" de straat op om te demonstreren zelfmoordterroristen, of gaan "notoire antisemieten als Harry van Bommel van de SP, de seniele laffe Dries van Agt, de gestoorde Gretta Duisenberg en andere professionele actievoerders van de PvdA en GroenLinks" de straat op om te demonstreren voor de rechten van onschuldige Palestijnse burgers die het slachtoffer worden van Israëlische represailles?
Als je dat verschil niet meer ziet, ben je aardig op weg om zelf een fanatieke idioot te worden.

simpelman | 20-11-14 | 10:31

@ecologiste | 20-11-14 | 10:10

Nabrander: Met katholiek bedoel ik opgevoed in de katholieke traditie en cultuur, een actief geloof is daar niet voor nodig.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 10:23

Wat goedkoop van die Pinto om Van Agt seniel en laf te noemen alleen omdat hij het met zijn standpunt niet eens is.

J.Slavink | 20-11-14 | 10:18

@Igor Putkin | 20-11-14 | 08:58
"Logica werkt altijd twee kanten op. "

Stelling van Igor Putkin: nee kan ook ja zijn afhankelijk van de waarde voor de ideologische strijd.

Post moderne linkse logica ontstaat vaak door de ontkenning (negatie of niet) operator toe te passen op klassieke logica. Parallel universum waar slachtoffers daders zijn en daders slachtoffers.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 10:17

Harry van Bommel, Dries van Agt en Gretta Duisenberg zijn helemaal niet gestoord e.d. maar belichten, net als Pinto de ene kant belicht, ook de andere kant van de Israël-Palestina-zaak. Dat wordt ze niet vaak in dank afgenomen. Heel triest dat Pinto niet een fatsoenlijke discussie durft aan te gaan, maar als een PVV-er gaat schreeuwen.

Rest In Privacy | 20-11-14 | 10:17

Ironie: een dode zelfmoordterrorist is dus meer waard dan een levende.

PisFinger | 20-11-14 | 10:13

De rijke arabieren maakt het niets uit, wat de klootzakken aan de ondergrens mee moeten maken. Zij zijn belangrijk en jan lul is 2500 dollar waard. Het bedrag valt me nog mee. Hoewel voor de steun uit bv Nederland en de EUSSR kun je heel veel plofkippen aanschaffen.

wallenberg | 20-11-14 | 10:10

@ Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 10:04

Klopt. De katholieken zijn minder gefrustreerd en dat scheelt toch. Kort door de bocht: de noorderlingen werden al op jonge leeftijd gedrild en afgesneden van emoties. Daarna komt het nooit meer goed enkele uitzonderingen daargelaten (o.a. Jan Wolkers).

ecologiste | 20-11-14 | 10:10

Pinto slaat de plank weer eens radicaal mis!

Ja, verschrikkelijk dat er onschuldige mensen sterven door aanslagen. Maar. Zijn dit niet aanslagen naar aanleiding van bezetting? Is het dan niet een soort van exact hetzelfde als dan wanneer in de tweede wereldoorlog het verzet Duitsers te grazen nam?

Israël pikt tegen elke afspraak en tegen elke NAVO wet in land af van onschuldige burgers. Dan kun je inderdaad verwachten dat mensen iets terug doen.

Israël reageert overigens altijd met geweld. En niet proportioneel zoals we allemaal weten. Wat kunnen die duizenden onschuldige burgers die gedood worden door Israëlische raketten er aan doen dat een individu een aanslag pleegt?

Fenna | 20-11-14 | 10:08

nou je kan beginnen om de Zweedse producten te boycotten .

pedro300 | 20-11-14 | 10:08

@deEerlijkeLeugenaar | 20-11-14 | 09:19
• Pinto is een jood.
En joden hebben toch van die streken?

h65485665 | 20-11-14 | 10:08

@AJRaalte | 20-11-14 | 09:45
Huh?
Ik zag laatst een documentaire waarin men steen en been klaagde dat arabieren massaal hun huizen aan joden verkochten omdat ze niet naast joden wilden wonen, maar vooral omdat ze er heel veel geld voor kregen t.o.v. de marktwaarde. Ik zal even peinzen waar en wanneer ik dit toevallig zag, mocht ik dat terug vinden dan post ik een linkje

Maar in zijn algemeniteit denkt u dat de nederzettingen allemaal op Israel gebied worden gebouwd?

MarcS | 20-11-14 | 10:07

@ecologiste | 20-11-14 | 08:57

De katholieken redden het land: Fortuyn, Wilders.
Zelfs in dat verraderlijke (nu bijna volledig calvinistische) CDA is het katholiek Dr. Omzigt die werkelijk iets voor de bevolking betekent. Dan te bedenken dat op hij onderaan de kieslijst stond en met een overmacht aan voorkeurstemmen de 2e kamer in stormde.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 10:04

@Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:36
Ik houd ook niet mijn adem in om te zien of het lukt hoor, maar ik zou dat wel waarderen!

MarcS | 20-11-14 | 10:03

-weggejorist-

lightspeed | 20-11-14 | 10:02

U vergeet Anja Meulenbelt.

Peter_K | 20-11-14 | 10:00

Beetje eenzijdig wordt dit. Wanneer een pro Palestina stukje op GeenStijl? Of gewoon objectief?

Cidiood | 20-11-14 | 09:58

@ Joris

Wakker worden!

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 09:54

@h65485665 | 20-11-14 | 09:46
Toch niet echt wenselijk, zo'n signaal van: wat jullie (Israel) kapotbombarderen, bouwen wij (Nederland) wel weer op. Niet ons conflict. Iedereen heeft recht op z'n eigen ellende.

Driewerf Hoezee | 20-11-14 | 09:50

Ik vind dat ze de rijdende rechter er maar eens naar toe moeten sturen. Hij neemt iemand mee van het kadaster die alles uitmeet en klaar is Kees. "Dat is mijn oordeel en daar moet u het mee doen"

Henky1959 | 20-11-14 | 09:49

Komt Pinto altijd net de kroeg uit lopen voordat hij zijn religieus getinte krabbels upload naar de Geenstijl servert?
Want zelden was het Calimero gehalte van artikelen op Geenstijl zo hoog.....
Kan er geen -Ingezonden Mededeling- boven zijn Israelische gekrakeel want ik kan daadwerkelijk niet geloven dat er geen grof geld door de Joodse lobby betaald wordt voor deze onzin.

spoilerfreak | 20-11-14 | 09:49

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:21

Ken uw klassiekers!

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 09:48

AJRaalte | 20-11-14 | 09:45
Vandaar dat Israël ieder jaar een VN-resolutie om de oren krijgt betreffende illegale nederzettingen.

mr. coffee | 20-11-14 | 09:47

@Driewerf Hoezee | 20-11-14 | 08:30
• NL.se bouwondernemingen krijgen de opdrachten en de poen.
De poen blijft in NL. Het wordt niet in de palestijnse 'economie' gestopt.
Misschien een klein beetje.

h65485665 | 20-11-14 | 09:46

-weggejorist-

AJRaalte | 20-11-14 | 09:45

"""Israel blijft nederzettingen bouwen op plekken die niet van hen zijn."""
MarcS | 20-11-14 | 09:07

Je bent abuis, beste MarcS. Het feit dat "Palestijnen" bepaalde gebieden CLAIMEN, wil natuurlijk niet zeggen dat die gebieden dan ook automatisch van hen zijn.

Alleen privé grondbezit van individuele Arabieren is "Palestijns" gebied. Er staat niet voor niets de doodstraf op als een Arabier zijn privé grondbezit aan Joden verkoopt.

AJRaalte | 20-11-14 | 09:45

@Bakito | 20-11-14 | 09:05

Bakito: het is mijn humanitair recht om te verkiezen aap te zijn.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:44

@Stoned Hengst | 20-11-14 | 09:01

Geestelijk overleden, helaas nog fysiek aanwezig.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:38

@ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:21
De (kuch) stond er ook duidelijk als verwijzing naar ONS falen.

Ja dan waren we welvarend, maar ik kan u verzekeren dat er ok dan mensen zouden zijn die in het verzet zouden zitten en desnoods met geweld de Duitsers weer naar hun Heimat zouden willen schoppen. Daar gaat u niet op in, dat vind ik jammer.

Overigens zijn we onderdeel van het 4e Rijk, en ik zie de welvaart niet zo. Ik zie wel de zich misdragende lichtgetinte kanslozen.

MarcS | 20-11-14 | 09:37

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:36

@MarcS | 20-11-14 | 09:19

islam en moderniseren? Het bewijs leveren dat God bestaat zal een veel makkelijkere klus blijken te zijn.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:36

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:35

@BeunDeHaas | 20-11-14 | 08:40

U krijgt een miljoen euro's. U kunt kiezen 1 euro aan elke moordende moslim of aan elke moordende Israëliër. Wat over is mag U houden, wat kiest U?

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:31

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:31

2. Als wij nu deel waren van het 3de rijk, waren we wel welvarend en zaten we niet met al die zich misdragende lichtgetinte kanslozen.
ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:21

Je zou het bijna gaan missen hè?

mr. coffee | 20-11-14 | 09:28

Partij kiezen in het Joden/ Palestijnen conflict is even dom als zinloos.
henkou | 20-11-14 | 09:12

True that!

Kenpachi3763 | 20-11-14 | 09:27

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:26

@wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:36

Zijn daar ook beurskoersen voor of zijn die aandelen te riskant?

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:25

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:21

Heel juist. Het enige goede antwoord op zulke vragen!

ecologiste | 20-11-14 | 09:24

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:23

bidet = biedt. Stomme Engelse autofoutificeer.

TheseDays00 | 20-11-14 | 09:23

Zouden de Arabische extremisten er ook $2.500 p.p. voor over hebben als Dries, Gretta en Harry zichzelf opofferen voor de heilige zaak? Ah, Harry, toe, bidet jezelf eens aan... (wel de bomgordel thuis testen aub).

TheseDays00 | 20-11-14 | 09:22

@ Bakito | 20-11-14 | 08:58

Het Calvinisme zit diep in de Nlse geesten en er zitten ook goede kanten aan want werkelijkheid en fantasie kunnen gescheiden worden, maar wanneer idealisme absoluut wordt en de werkelijkheid geweld wordt aangedaan dan is er een probleem. We moeten vele bruggen slaan en er voortdurend over heen en weer bewegen totdat de schijnbare tegenstellingen verdampen en de werkelijke tegenstellingen duidelijk zichtbaar zijn en duidelijk opgelost kunnen worden. Velen zitten of aan deze of gene zijde van de kloof zonder de weg te vinden naar de bruggen. De politiek heeft de opdracht om wegwijzers te plaatsen naar de bruggen en om een klimaat te behouden waarin bruggen gemakkelijk gebouwd kunnen worden. Maar de politiek zet meestal de bordjes de andere kant op om de mensen aan het lijntje te houden. Vooral aanvankleijk het CDA en later de PvdA want gek op stemmen en dus valse beloftes aan de mensuh (ja Bakito die mensuh die vroeger alles geloofden wat Den Uyl zei, Kok en Bos, Samsom, valsche beloftes die ze niet kunnen waarmaken) om snel stemmen te winnen maar eerlijk duurt het langst en dus gaat de PvdA eraan Bokito. Echte oplossingen zijn ze niet in geineresseerd want dan raken ze hun baantjes kwijt want geen problemen meer.

ecologiste | 20-11-14 | 09:22

Goed geschreven waarde professor.

Ergea | 20-11-14 | 09:21

@eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 08:29
"Harry van Bommel, was dat niet een prominent lid van de gaslobby? "

Wellicht in de buurt van een gasexplosie geweest en daardoor een selectief gehoor overgehouden. Staan ze in je oren te schreeuwen hoor je niks, heel vervelend.

Bezorgde_Burger | 20-11-14 | 09:21

@AbleArcher13 | 20-11-14 | 09:03
Heb jij eindelijk een team gevonden waar jij je thuis voelt>?

MarcS | 20-11-14 | 09:21

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:21

jO PintO ik ben erop gewezen en heb gelezen. Blij verrast.

Wellicht helpt het wederom benoemen en geeft het de blinden zicht.

deEerlijkeLeugenaar | 20-11-14 | 09:19

@Van Duyvenbode | 20-11-14 | 08:59
Dat is het mooie van wetten, die kun je aanpassen waardoor er een juridische legitimiteit kan ontstaan. Of het verstandig is, is uiteraard een hele andere discussie.
Van mij persoonlijk mag de Islam blijven bestaan, zolang we maar een strikte scheiding van geloof en staat hebben en houden. Daarnaast zou ik het ook wel waarderen als de Islam een klein beetje zou moderniseren.

MarcS | 20-11-14 | 09:19

Maar dan toch... De huizen opblazen van de familie van een misdadiger/ verzetstrijder. Dat kan toch alleen in de allergrootste schurkenstaten.

henkou | 20-11-14 | 09:18

De strijd op de Tempelberg is er een tussen twee geradicaliseerde groepen geloofsidioten en dan kun je zoiets verwachten. Hamas-jihadisten tegenover die bolhoedjes met vlechten in een dracula-cape die te laf zijn om in het leger te vechten maar wel willen dat datzelfde leger de hele Westbank annexeeert en volstampt met vinex. Van Agt/van Bommel aan de zijde van Hamas en de Nederlandse regering officieel aan die van de tora-vlerken.

Ridde Rogter | 20-11-14 | 09:18

Je komt voor Israel op omdat dat land en die mensen, zich inzetten, van de Palestijnse zandbak een modern en welvarend land hebben gemaakt, ze niet de Arabieren lastig valen maar anders om, ze alleen staan tegen horden aasgieren en parasieten die in de landen om hun heen wonen. Dat zijn toch wel voldoende redenen, of niet?
ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:01

Dat beantwoord de vraag niet. Jij stelt dat je niet voor palastijnen kunt opkomen omdat ze niets voor Nederlandse burgers hebben gedaan. Maar het bovenstaande is voor jouw dan wel een geste naar de Nederlandse burger toe? That's retarted

Kenpachi3763 | 20-11-14 | 09:15

@Bakito | 20-11-14 | 09:06
Dit bedoel ik dus Bakito, accepteer gewoon dat roze_bril niet alleen een punt heeft maar het ook nog een leuke grap is. Waarom altijd de taal nazi uithangen, terwijl dat geen enkel doel dient behalve uzelf te ridiculiseren?

MarcS | 20-11-14 | 09:13

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:13

"""... gewone Palestijnse burgers ..."""
Bakito | 20-11-14 | 08:46

Gewone Palestijnse burgers vieren elke moord op Joden uitzinnig van vreugde!!!

Zie, o.a.: brabosh.com/2014/11/19/pqpct-yod/

AJRaalte | 20-11-14 | 09:12

@Bakito | 20-11-14 | 09:06

Ik neem aan dat je grammatica bedoelt.

roze_bril | 20-11-14 | 09:12

Partij kiezen in het Joden/ Palestijnen conflict is even dom als zinloos.

henkou | 20-11-14 | 09:12


Bakito | 20-11-14 | 09:05

SA modern en welvarend, dikke ROFLOL!

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 09:11

Denk niet dat van Agt en Duisenberg en van Bommel zitten te wachten op dit soort laffe aanslagen van de Palestijnen ondanks het feit dat ze de Palestijnse zaak steunen. Zo zit ik als sympathisant van Israël ook niet te wachten op 2000 doodgebombardeerde Palestijnen.

Herr Vorragend | 20-11-14 | 09:10

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:10

Bakito | 20-11-14 | 09:05
Haha, lachen met jou.

MarcS | 20-11-14 | 09:07
Hypothetisch counteren is niet zo sterk.

Van Duyvenbode | 20-11-14 | 09:09

Tikkie eenzijdig deze topic.
Moord en doodslag zijn nooit goed te praten maar het beleid van Israël houdt beider geweldsspiraal in stand. Dat zal helaas altijd zo blijven. Er is geen oplossing.

clabamsk | 20-11-14 | 09:09

@Bakito | 20-11-14 | 09:05
Och kom Bakito, als je een discussie wilt beinvloeden dan moet je wel een beetje je best doen en proberen de discussie naar de mensen te brengen. Dit soort rare vergelijkingen slaan echt helemaal nergens op en doet jouw zaak geen goed.

MarcS | 20-11-14 | 09:09

@ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:01
Nou op het gevaar af dat iemand mij met Bakito gaat vergelijken, is dit niet helemaal waar toch?
Israel blijft nederzettingen bouwen op plekken die niet van hen zijn. Israel volhard in het beperken van goederenstromen en in het beperken of zeer lastig maken van persoonlijke verplaatsing.

Dus ergens vallen de Israeliers de Palestijnen ook wel een beetje lastig. Dat ze er (in hun ogen) verdomd goede redenen voor hebben is dan minder van belang.

Stel nu eens dat niet wij (kuch) maar de Duitsers hadden gewonnen in WOII. En stel nu eens dat wij vandaag onderdeel zouden zijn van het 3e Rijk. Denk jij dat zo'n 70 jaar na dato er niet nog ondergrondse bewegingen zouden zijn die zouden willen dat de Duitsers zouden vertrekken? Persoonlijk denk ik van wel en weet bijna wel zeker dat dit vertrekken niet alleen via de politiek zou worden bevorderd.

MarcS | 20-11-14 | 09:07

@weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:46
Een staatsgreep is niet grondwettelijk.
Ik bedoel op een diplomatieke manier.
We moeten op een vreedzame manier een bewustzijn/awareness creëren dat de islam een gevaarlijke ideologie is.

Wij haalden vele vreemdelingen uit de islam. Nu is het tijd om de islam uit hen te halen. Ze zullen ons eens dankbaar zijn.

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 09:07

roze_bril | 20-11-14 | 09:03
Let ff op je spelling. Wordt gewaardeerd.

Bakito | 20-11-14 | 09:06

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:01
Saoedi-Arabië is ook een modern en welvarend land. Steun jij ook?

Bakito | 20-11-14 | 09:05

@wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:28
-
Toen in de 2e wereldoorlog de nazi's duizenden onschuldige tegenstanders executeerden werd daar toch ook niet genuanceerd over bericht?
-
Toen in 1941 de Duitsers en hun Baltische en Oekraïense handlangers begonnen met grootschalige executies door zogenaamde 'Sonderkommando's' (de gaskamers waren nog niet bedacht) was het grootste deel van Europa bezet door Duitsland.
-
Het enige 'nieuws' kwam van de 'Deutsche Wochenschau'of van de collaborende kranten (zoas'de Telegraaf') die nogal evident propagandakanalen waren, waar oorlogsmisdaden niet getoond of beschreven werden.
-
Er kón dus niet 'genuanceerd' bericht worden - al was het maar wegens een zeker gebrek aan nuance...

bisbisbis | 20-11-14 | 09:05

Lol! Team nutteloos is ook weer bezig zie ik.

AbleArcher13 | 20-11-14 | 09:03

Project2501 | 20-11-14 | 08:49

Het zijn er nog geen 5 miljoen en er zijn veel snellere én goedkopere methodes om dat probleem aan te pakken. Bijvoorbeeld om ze alle 5 miljoen naar Nederland te halen, als dat gebeurt steekt de PvdA de vlag uit!

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 09:03

@Bakito | 20-11-14 | 08:57

Nou, zie hier Igor Putkin | 20-11-14 | 08:58 . Uw eerste vriend van vandaag. Word het toch nog een leuke dag voor je.

roze_bril | 20-11-14 | 09:03

@Bakito | 20-11-14 | 08:46
Op zich heb jij een puntje, ja geniet er maar heel even van, dat wij op zouden moeten komen voor de Palestijnse gewone burger. Het probleem schuilt hem er in dat die gewone Palestijnse burger zich niet echt onderscheidt van zeg een Hamas aanhanger. Wie is dan de gewone Palestijnse burger waar we voor moeten opkomen?
>
Ik denk dat als de gewone Palestijnse burger, ons zou vragen om voor hen op te komen, wij best bereid zouden zijn. Dan moeten ze wel akkoord gaan met het definitief verwijderen van de niet zo gewone Palestijnse burgers. En daar wringt een beetje de schoen, dat onderscheid, die er in mijn ogen niet is.

MarcS | 20-11-14 | 09:02

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 09:01

@ Truttebol | 20-11-14 | 08:45
Ze zijn het alletwee allebei:
Bedorven & Verdorven.
Maar nog niet Gestorven...

Stoned Hengst | 20-11-14 | 09:01

Tja, je land zal maar afgepikt worden door een horde barbaren. Zou ik ook boos om worden.

Skunk57 | 20-11-14 | 09:00

MarcS | 20-11-14 | 08:57

een verbod op die ene religie

Van Duyvenbode | 20-11-14 | 08:59

ecologiste | 20-11-14 | 08:57
Jouw apocalyptisch doemdenken is anders ook een fraai staaltje calvinisme.

Bakito | 20-11-14 | 08:58

Wat @bakito zegt. Logica werkt altijd twee kanten op.

Igor Putkin | 20-11-14 | 08:58

@Van Duyvenbode | 20-11-14 | 08:48
Welk verbod is juridisch niet haalbaar?

MarcS | 20-11-14 | 08:57

@ Parel van het Zuiden | 20-11-14 | 08:46

Die correctheid komt voort uit de gespleten calvinistische houding. Diep van binnen zijn het eigenlijk racisten en om dat te camoufleren doen ze moreel verheven net als vroeger die lui die op de eerste rang zaten, alleen op zondag want door de week vreselijk gemeen.
Nederlanders zijn geen volk en dat vinden de bestuurders de regenten hier geweldig want dan kun je lekker je gang gaan. Als het volk werkelijkopbouwend zou zijn, als de mensen werkelijk elkaar zouden steunen om te begrijpen wat er gebeurt en om samen verder te komen door te zeggen wat ze voelen en denken zoals dat hier op GS gebeurt, ja dan zou NL samenleving een feit zijn en konden we groeien. Nu zijn het individuen, soms hele goeie maar ze staan nogal alleen. Als in het parlement werkelijk gediscussieerd zou worden om samen verder te komen.... Maar helaas het draait hier alleen om macht geld en posities en poppetjes. En rolt NL uiteindelijk volledig de afgrond in, prooi voor de hyena's en de gieren.

ecologiste | 20-11-14 | 08:57

roze_bril | 20-11-14 | 08:55
Ik heb geen vrienden.

Bakito | 20-11-14 | 08:57

ADVIZEUR | 20-11-14 | 08:52
Waarom zou je voor Israël opkomen?

Heeft er ooit een joodse kolonist jou gebeld op je verjaardag?

Bakito | 20-11-14 | 08:56


roze_bril | 20-11-14 | 08:49

Eensch, maar er is een heel legitieme reden die het bestaan van grote groepen orthodoxen verklaart. Die lui blijven namelijk hun hele leven lang 'student' en krijgen een navenante studiebeurs en hoeven ook niet zoals de rest van mannelijk Israël drie jaar in militaire dienst. De dames daar moeten trouwens ook dienen, allen de termijn is iets korten want ze moeten natuurlijk wel voldoende tijd krijgen om nieuwe inwoners uit te broeden.

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 08:56

@Project2501:

50 Miljoen? Waar haalt U dat vandaan? In Palestina leven er circa 4,5 miljoen.

En 3, 2, 1... NU!... inmiddels weer een stuk of 10 minder. U snapt waarom:

Bom, Boem!, dat idee...

Realism Is All | 20-11-14 | 08:56

@Bakito | 20-11-14 | 08:49

Jou en je vrienden.

roze_bril | 20-11-14 | 08:55

Heel illustratief. 2500 dollar... Dat 2500 dollar genoeg is... Oplossing lijkt zo simpel. Zorg dat mensen toekomstperspectief hebben wat ver boven de 2500 dollar ligt.

FlipFlap3 | 20-11-14 | 08:55

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 08:52

Hier in Nederland moet de scheiding tussen kerk en staat nou eens een keer werkelijkheid worden. Waarom hebben we sprookjesboeken in de 2de kamer? En het belangrijkste: geen religie in scholen! Kinderen moeten niet geindoctrineerd worden door een of ander geloof. Als je dat thuis wilt doen oke maar niet op scholen!

zeefert | 20-11-14 | 08:52

Pinto heeft het over de Palestijnse mentaliteit, dat is iets anders dan opkomen voor de gewone Palestijnse burger. Om dan onmiddellijk de PVV erbij te halen, duidt op het misbruiken van deze discussie, want dat is het gebruiken van drogredenen met als doel sociopathisch te trollen.

asylumstreetspanker | 20-11-14 | 08:51

Antisemiet, blijkbaar je lievelingswoord?

Kenpachi3763 | 20-11-14 | 08:51

Bedoelt Pinto dat Van Agt laf is omdat hij pas bij zijn pensioen zijn Pro Palestijns standpunt innam? Zal wel niet.Overigens doet Pinto er hard aan mee om hier de onoplosbare middenoostenconflicten te importeren. Kan hij het dat ter plaatse doen, we hoeven dat hier niet. Wat vindt hij van de sexuele voorkeuren van Van Agt- die deugen wel immers voor Pinto heel belangrijk zie zijn eerdere stuk over Rutte.

J.Slavink | 20-11-14 | 08:50

Verdomd wat een ratten. Enkele weken geleden sxchreef ik hier al dat omdat ze stemmen willen hebben en wanhopig zijn de staat Palestina zullen willen erkennen. En kijk nu.
"PvdA-Kamerlid Michiel Servaes ''zou er geen moeite mee hebben'' om de Palestijnse staat te erkennen. Ook D66 zou dat volgens Kamerlid Gerard Schouw wel willen".
Opportunistische manipulateurs en volledig onverantwoordelijk. Ik was ooit fan van Israel, daarna gaf ik veel steun aan Palestijnen en nu ben ik weer een ondersteuner van Israel. Het moslimkwaad daar moet eerst worden opgelost eer er een Palestijnse staat kan komen.
Het gaat van kwaad tot erger en ok wij in ons eigen land hebben er al mee te maken en het zal alleen maar erger worden met de huidige politiek. www.nu.nl/politiek/3894996/kamerleden-...

ecologiste | 20-11-14 | 08:49

Overigens zijn ook de orthodoxe joden een stel engnekken bij elkaar. Die kunnen ook op een hoop gegooid worden met de geitenneukers aldaar.

roze_bril | 20-11-14 | 08:49

$2500 per Palestijn x 50 miljoen Palestijnen... Ik denk dat Israël best bereid is die 125 miljard op te hoesten als alle Palestijnen zichzelf dan op willen blazen, wel graag buiten Israël dan.

Project2501 | 20-11-14 | 08:49

roze_bril | 20-11-14 | 08:47
Wat bedoel jij met 'links'?

Bakito | 20-11-14 | 08:49

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:42

Nou ja, een verbod is juridisch... eh, niet haalbaar. Bovendien jaag je ze met een verbod nog meer tegen ons in het harnas.
Ben ik het nu eens met Links, dat pamperen de oplossing is?
Het is ook wel gek eigenlijk. Hier pamperen we ze, daar bombarderen we ze.

Van Duyvenbode | 20-11-14 | 08:48

Maar nu het goede nieuws, waarde Professor, de daders van deze mensonterende acties worden zonder pardon als een hondsdolle door beveiligingsmensen doodgeschoten. Omdat het kan en omdat de daders zelf zo snel mogelijk hun 72 maagden willen uitwonen, uit naam van Allah en de pedopeet.

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 08:47

@Bakito | 20-11-14 |

He, die logica dat Wilders een racist is. Heb ik heel vaak hier van u en uw linkse vrienden hier voorbij zien komen. Wie de schoen past..

roze_bril | 20-11-14 | 08:47

Nou we hebben in Nederland wat we noemen goedmensjes, politiekcorrectjes zo u wilt, die hebben "hier "begrip" voor. Ze zien in de Palestijn de "nobele wilde" die zich "dapper" verzet tegen de Joodse bezetter. Alle feiten op de grond worden naar dit beeld verwrongen. Zo bestaan de raketregens van Hamas niet, maar wel de afgemeten repressailes van Israel. Zo is kortstondig wapengekletter met twee duizend doden, een genocide die weerga niet kent. Zo is het bewust vermoorden van Israelische burgers en je verschuilen tussen je eigen burgers dus "dapper". Zo is het in een keer volstrekt normaal dat geweld de reactie is op alles wat je niet aanstaat.
.
Waarom denkt een goedmens zo? Vele factoren spelen een rol. Geen idee van geschiedenis, eenzijdige verslaggeving tot zich nemen, op het juiste moment wegkijken, en dit alles samengebonden met de zelfhaat die ook zo vaak te zien is in de "multiculti", "Islam", zelfs in de "duurzaam"-discussie.
.
Politiek correctheid.. De bijl aan de wortel van de beschaving.

Parel van het Zuiden | 20-11-14 | 08:46

@wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:42
"Te beginnen met het grondwettelijk afzetten van onze landverradende volksvertegenwoordigers en het verwijderen van dat afschuwelijke boek de koran uit de 2e kamer"
Mooie doelstelling, dit lukt alleen met een staatsgreep in Brussel en Den Haag, en ik heb geen tijd want ik moet nu gaan werken.

weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:46

Als je opkomt voor gewone Palestijnse burgers ben je volgens Pinto dus een antisemiet.

Volgens diezelfde logica is de PVV dus racistisch, omdat de partij naar eigen zeggen opkomt voor de belangen van gewone, Nederlandse burgers.

Tot zover het maatschappelijk debat van de laatste 15 jaar.


Bakito | 20-11-14 | 08:46

De "Palestijnse kwestie" is net een proeflaboratorium waarin prof. dr. Israël ontdekte hoe een westers land voor zichzelf kansen kan maken om te overleven in een islamitische omgeving, zonder zich totaal te onderwerpen aan het geboden barbarisme.

De vrije wereld zou daar wat van kunnen leren, als "onze" regenten dat wilden. Als alleen maar.

Jan Passant mk2 | 20-11-14 | 08:46

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 08:45

Ik geloof niet dat Dries en Gretta bedorven zijn. Lijkt me een beetje raar. Verdorven, misschien?

Truttebol | 20-11-14 | 08:45

Maak niet de vergissing dat onze gekozen politieke vertegenwoordigers, zich druk maken over deze mentaliteit. Integendeel lekker veel geld geven aan die Palestijnse prutsers, "eenzijdige" erkenning voor de Palestijnse staat. Dit allemaal voor tweedingen: de EU en om onze NL-Moslims tevreden te houden.

asylumstreetspanker | 20-11-14 | 08:44

@Mokum Kosher | 20-11-14 | 08:26
U vergeet de K.

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:44

@MarcS | 20-11-14 | 08:39
ik ben idd bang van wel gezien de mindset van alle allahrrrrrrg aanhangers.
Samenleven is geen doel
Het doel is uitroeien van het ongelovige midden oosten en het westen

weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:43

@weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:37
Het is nooit te laat.
Ook 10 over 12, kwart over 12 en daarna zullen we moeten blijven strijden tegen het grote onrecht dat islam heet.
Te beginnen met het grondwettelijk afzetten van onze landverradende volksvertegenwoordigers en het verwijderen van dat afschuwelijke boek de koran uit de 2e kamer.

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:42

hoevenpe | 20-11-14 | 08:28

'Schrik aan jagen" Ow? En? Is dat gelukt?
Zijn de Israeli's al weg dan?

Nee, he? Nou, dan is die methode dus ook echt effectief.
Maar blijf jij maar vooral geloven dat het doel ervan is de joden bang te maken.
Ik geloof meer erin dat het de methode is waarmee islamitische leiders/geestelijken hun gelovigen bang maken, terroriseren, onderdrukken en beroven van zo vele vrijheden.

Het doel van DIE methode blijkt iedere dag weer héél effectief!

gaffelbaard | 20-11-14 | 08:41

En Israël bestaat natuurlijk uit lieverdjes. Over eenzijdige berichtgeving gesproken.

BeunDeHaas | 20-11-14 | 08:40

Er zijn nu eenmaal slechte mensen op de wereld.

Van Duyvenbode | 20-11-14 | 08:40

@weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:37
Oh maar dan hebben we nog 23 uur en 55 minuten om de zaak tot bedaren te brengen. Uw tijdswaarneming doet vermoeden dat u denkt dat het te laat is.

MarcS | 20-11-14 | 08:39

@peter1953 | 20-11-14 | 08:36
Hoezo totaal plaatje?

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:39

-weggejorist-

ADVIZEUR | 20-11-14 | 08:39

@wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:28
Te laad vriend
het is 5 over 12 / niet 5 voor

weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:37

@weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:35
Geen pleuro's maar plollars.
Dus nog minder.
Ik roep al jaren dat moslims waardeloos zijn.

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:36

beetje eenzijdige meningen hier zonder het totaal plaatje te beschouwen

peter1953 | 20-11-14 | 08:36

Nu Israel straks europa

weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:35

Wel typisch dat het leven van 1 moslim slechts $2.500,- waard is en dat onze regering een soortgelijk bedrag per moslim per maand aan uitkering betaaldt.

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:35

De nekhaartjes gaan weeral overeind staan.
PVDA D666 plucheplakkers van onderwijs lezen we even mee? "The goal of this holy campaign is to suicide and jihadi attacks against the Jews, that’s in order to implement the law of Allah"
En de familie van de martelaar krijgt 2500 pleuro's
Lijkt mij lesstof voor alle scholen te beginnen op de peuterspeelzaal. Je kan maar gewaarschuwd zijn !

weggerot&opgejorist | 20-11-14 | 08:35

Ik heb zon vermoeden dat wanneer Israel terugslaat we weer een hele serie pro-Palestina demonstraties kunnen verwachten...

prov1nciaal | 20-11-14 | 08:34

duitse herder | 20-11-14 | 08:31

Je vergeet een woordje bij de laatste zin.

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 08:32

Zweden zal Palestina erkennen als land. En vanzelfsprekend bakken bakken en bakken met geld komen brengen.
Het wordt dus vele malen erger. Heel erger.

duitse herder | 20-11-14 | 08:31

Nederland. Dat beschaafde land inderdaad, dat de wederopbouw der huizen van de Palestijnen wil bekostigen. Meestal, zo doet de situatie ons geloven, liggen die als ex-munitiebunker en ex-commandopost legitiem in puin.

Driewerf Hoezee | 20-11-14 | 08:30

Harry van Bommel, was dat niet een prominent lid van de gaslobby?

eerstneukendanpraten | 20-11-14 | 08:29

Ik loop al bijna een halve eeuw op deze planeet rond en heb veel dingen zien gebeuren en veranderen. De rode draad in het wereldnieuws is eigenlijk wel islamitisch geweld.
Wat me opvalt zijn deze twee zorgwekkende zaken:

-Het geweld door islamieten wordt excessiever en extremer.
-Het goedpraten van de overheid en de NPO wordt luidruchtiger.

Toen in de 2e wereldoorlog de nazi's duizenden onschuldige tegenstanders executeerden werd daar toch ook niet genuanceerd over bericht?

'Deze wandaden kunnen wij Nederlandse NSB-ers en nazi-sympathiesanten niet aanrekenen' zou de politiek correcte mening tegenwoordig zijn geweest.

Het zijn griezelige tijden. We hebben een bloeddorstige bezetter en een laffe landverradende regering; een dodelijke cocktail die als we niet opletten ons in een (wereld)oorlog kan storten waarbij alle voorgaande oorlogen in het niet vallen.

Het is wel duidelijk dat de islam zich opmaakt voor WOIII. Wij hebben met hen onze vrijheid en vrede willen delen maar zij willen niet delen, kunnen niet delen.
Elke islamiet is een strijder van allah en heeft de plicht andersdenkenden te doden.

Wij hebben de plicht om de zwaarbevochten vrijheid te bewaken die ons in 1945 geschonken is door de offers van vele moedige militairen.

Stop islam. Verbied islam. Verban de koran! Nu het nog kan!

wakkere_nederlander | 20-11-14 | 08:28

Wanhopige mensen doen wanhopige dingen.

Abu al Uitkering | 20-11-14 | 08:28

Hoe cynisch ook: het is wel een enorm effectieve en goedkope manier om de Israelis schrik aan te jagen. Ze spelen het spel niet volgens de 'regels' en het is voor ons als westerling onbegrijpelijk maar vanuit het islamitische ideaal niet heel onlogisch...

hoevenpe | 20-11-14 | 08:28

Omijn.

Mokum Kosher | 20-11-14 | 08:26

Omijn.

Mokum Kosher | 20-11-14 | 08:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken