Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eenzame kerst voor jihadist/ex-militair Yilmaz

AichaMaastricht.jpgAii, dat wordt een eenzaam kerstfeest voor polderjihadist en ex-militair Yilmaz in Syrië. Zijn aanstaande (ex-)echtgenote Aïcha (19) is onderweg terug naar het veilige Nederland met de persoon die haar redde uit de handen van jihadisten: haar bloedeigen moeder Monique. Tienerbruid Aïcha leerde haar “Rambo met baard” vorig jaar kennen via het internet. Daarna duurt het niet lang voordat de Maastrichtse radicaliseert en definitief ontspoort. Na een naamsverandering reist ze in februari heimelijk af naar Syrië voor een sprookjesachtig huwelijk met Yilmaz. Het contact met haar ouders verwatert razendsnel. Het thuisfront krijgt in maart een laatste teken van leven van Aïcha. Het meisje is met een “IS-broeder” afgereisd naar Raqqa, de hoofdstad van het door Islamitische Staat (ISIS) uitgeroepen kalifaat. De autoriteiten in ons land kunnen niets doen, maar dapp’re moeder Monique geeft geen fuck omwille van de onvoorwaardelijke liefde voor haar dochter. Ze koopt een lichaamsbedekkende sluiertent en spoort haar dochter op. Een paar dagen geleden heeft Monique met haar dochter de Turkse grens bereikt, zegt hun advocaat tegenover 1Limburg. Ze worden momenteel vastgehouden in Turkije, terwijl het ministerie van Buitenlandse Zaken onderhandelingen zou voeren over hun vrijlating. Ondertussen raakt de gemeente Maastricht langzaamaan in paniek, meldt het Limburgs Dagblad (PDF). Want zo'n labiel tienermeisje: is dat nou een enorme bron van informatie voor de overheid, of een levensgevaarlijke moslima die 'gederadicaliseerd' dient te worden?

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

John Lamaer | 19-11-14 | 20:42

Pffff, wat een geval van meten met 2 maten zeg! Een geradicaliseerde man die ergens naar Oeloeboestan afreist om jihad te voeren kan het land niet meer in want zn paspoort is afgepakt (en terecht), maar een geradicaliseerde dame is ineens een geval van "Oooh wat zielig, komt terug naar mama"..? Pfff.. misschien was dit een opgezet plannetje en nu gaat zij een drukke winkelstraat opblazen.. wat voor garanties kunnen de veiligheidsinstanties geven dat wij niet te maken hebben met een toekomstige vrouwelijk zelfmoordcommando?

misterbigmouth | 19-11-14 | 08:37

K' hoop wel da ze d'r snor en benen scheert..

Harde (s) jankert | 18-11-14 | 23:49

Blijf natuurlijk wel die zwarte tent dragen, uitkering gegarandeerd.

drielenaar | 18-11-14 | 22:02

In België kennen ze nog zo'n ouder-terughaal-verhaal. Vader werd aanvankelijk ontvangen als een held, schrijft een boek vol leugens en valt vervolgens door de mand. Zoontje Jejoen kent maandag e.k. zijn straf, maar heeft gisteren nog snel even zijn ex-vriendin aangevallen. Totaal onschadelijk, die ex-Syriëlui. Gewoon weer binnenhalen alsof het Sinterklaas is! O wacht...

Elspeth | 18-11-14 | 20:55

Hulde voor de moeder Monique. Moeder van het Jaar!

Over dat domme wicht Aisha moeten we maar niet meer praten. Domheid heb je zelf niet altijd in de hand.

ljcoster | 18-11-14 | 19:44

Ik hoop trouwens dat al die gasten daar de gierende ebola krijgen, overdraagbaar van baard tot baard

HaarAltijdGoed | 18-11-14 | 18:34

Respect voor die moeder hoor.. gewoon even persoonlijk je kind terughalen uit die terroristenbeerput

HaarAltijdGoed | 18-11-14 | 18:29

Nou, een paar jaartjes tbs zou wel handig zijn lijkt mij zo. Als je vrijwilliger afreist naar zo'n baggerland, moet er immers wel iets mis zijn met je verstand. Het zou gevaarlijk zijn haar gewoon weer rond te laten lopen hier. Het is dan wel zielig, maar boven alles natuurlijk wel gewoon haar schuld (en die dan de PvdA uiteraard, maar dat spreekt voor zich).

broodje_kruidenboter | 18-11-14 | 18:22

Ook erg handig voor IS die afreizende ouders. Las gisteren dat ze nu nog 1 amerikaanse gijzelaar hebben een vrouw. Kunnen ze zo hun voorraden weer op peil brengen.

Black_Crusader | 18-11-14 | 16:59

ze is afgereist om in een ander land waar ze geen ene flikker te zoeken heeft , mensen af te slachten of te teroriseren!!
Of 'mensen' die daar doorgaans ook geen ene rot moer te zoeken hebben te steunen in hun ideaal om andere mensen af slachten en of teroriseren om hun ideeen of fantasieën ( inclusief erg kinky ) op te dringen..

.. en een 'sorry ik zal het nooit meer doen ; ik ben nog maar een kindje van 19 "zou in dit geval genoeg zijn ??? .. serieus ???
Nou laat ik mijn ideeen maar voor me houden ,, maatr ik hoop dat dit land toch wat daadkrachtiger tegen dit soort idioten optreed en op zijn minst een stevig voorbeeld stelt voor komende psycho-trutjes.( of om te voorkomen dat ze zich massaal laten ganbangen door psycho's met afgesneden voorhuidlulletjes of daarna noooit meer terug komen ...

sparrow | 18-11-14 | 16:48

Dat meisje heet toch helemaal geen Aïcha? Dat is haar verzonnen Islamitische naam. Als je je bekeert moet je immers jezelf geheel ausradieren. Nu gaan we die idioterie nog erkennen ook.
Los daarvan was het beter geweest als ze gewoon daar was gebleven. Als ze zo gestoord is dat ze zich bekeert tot de islam en daarheen gaat, dan gaan we nog veel ellende beleven met dit wicht. Maar goed, vanuit het standpunt van die moeder snap ik het wel. De vraag is alleen: Waarom was die dochter zo vatbaar voor die onzin?

Dr. Snoepjes | 18-11-14 | 16:28

@Roderick van Avezath
Alle respect en bewondering voor Monique. Die heeft wat voor haar dochter over. Een stuk minder respect heb ik voor 'Aïcha', al ben ik blij voor haar moeder dat ze haar heeft kunnen opsporen.

Maar toch; Nederland kan dit soort wijven als 'Aïcha' missen als kiespijn dus misschien moet zij daar maar blijven.

Dat 'hersenspoelen door rifapen'. Kom op zeg, alsof dat soort ook maar enige kennis/kunde bezit dat te kunnen doen. Je dicht ze teveel macht toe, die Aïcha te weinig verantwoordelijkheid.

We mogen van Nederlandse vrouwen (ze is 18+) verwachten dat ze hun eigen hoofd boven water kunnen houden. Zo niet, dan is er iets misgegaan in de ontwikkeling en/of opvoeding.

LibertarianTeacher | 18-11-14 | 15:41

Dat slappe terugkeerbeleid gaat ons nog de kop kosten. Die gasten moeten gewoon daar blijven om de US bommen te koppen. Of het nou mannen, vrouwen, mocro's of bekeerde NLérs zijn.
Ik heb meer respect voor die engelse moslimvader die zijn zoon op de laatste IS video meende te herkennen als 1 van de beulen en vond dat hij daarmee zelf de doodstraf heeft verdiend. God weet wat Aicha daar uitgespookt heeft. Zat ze misschien bij de IS vrouwenbrigade die hun slavinnen moet bewaken? Heeft ze misschien een snelcursus bommen maken gehad van de zwarte weduwe? Waarom risico's lopen met dit soort mensen? Ze hebben hun keuze gemaakt. Wat mij betreft rot ze daar weg samen met die andere zwijnen.

Black_Crusader | 18-11-14 | 15:34

Arm kind.... (hahahaha) Ze had gvd een bom op d'r harses moeten krijgen... samen met die klootzak van een vent van d'r... stelletje tyfus moordenaars...

Carrier | 18-11-14 | 14:57

als je je dochter noemt naar het favoriete meisje van mohammed kun je problemen verwachten

pejoar | 18-11-14 | 13:41

Het is misschien toch allemaal iets anders gegaan met die moeder als de media ons willen doen geloven. Mijn inschatting is dat ze tot de grens van Turkije is gekomen en daar een deal heeft gesloten met mensensmokkelaars. Er is namelijk op dit moment een levendige smokkel aan de gang van personen uit het door IS gecontroleerde gebied naar Turkije. Voor bedragen, variërend van 5 tot 10 duizend dollar, kan men zijn zoon of dochter laten terughalen door mensenhandelaren. Waarschijnlijk kopen deze lieden ook weer gewoon de betreffende personen op van IS. Het zijn tenslotte allemaal een stelletje slavenhandelaren daar. Dus het zou best kunnen dat het op deze manier gegaan is. De familie zal er wel blij mee zijn dat ze hun dochter terug hebben, maar Nederland is met een flink probleem opgezadeld door dit soort escapades. We zitten hier bepaald niet te wachten op door de wol geverfde IS-aanhangers. Laat ze maar fijn daar blijven.

vivaldi | 18-11-14 | 13:31

Toch vreemd dat ze bij de uitreis niet door de Turken is aangehouden en bij de terugreis wel

Islamofiel | 18-11-14 | 13:31

Ze worden momenteel vastgehouden in Turkije
smooi
daar houden voordat de huppelkut hier nog iets komt slopen

weggerot&opgejorist | 18-11-14 | 12:33

Ik vertrouw haar voor geen meter. Haar moeder is misschien te goed voor deze wereld omdat ze dat allemaal doet, maar heel eerlijk gezegd. Wanneer je geïnfecteerd bent met het gif dat islam heet kom je er niet makkelijk meer vanaf. Zij is 19 jaar oud, en heeft met vol verstand voor dat gif gekozen. Ze is naar mijn mening een verrader en zal derhalve ook zo behandeld moeten worden, en niet als een slachtoffer.

Stargate | 18-11-14 | 12:24

-weggejorist-

treser.info | 18-11-14 | 12:24

pcies wat jij zegt Roderick van Avezath | 18-11-14 | 12:13 :-)

treser.info | 18-11-14 | 12:24

ik ken Monique persoonlijk en ze is echt voor niemand of niets bang. Echt een moordvrouw. Geweldig wat ze gedaan heeft. Chapeau, jammer dat ze haar FB pagina heeft uitgezet, zou haar graag willen volgen tijdens haar terugtocht uit dat wespennest.

treser.info | 18-11-14 | 12:23

Heel veel respect voor deze moeder.
Toevallig ken ik haar en kan ik jullie zeggen dat dit een Nederlandse, hardwerkende alleenstaande moeder is waarvan de naïeve dochter door fundamentalistische rifapen is gehersenspoeld.

Roderick van Avezath | 18-11-14 | 12:13

Ik dacht dat islamieten altijd eenzaam waren met kerst? Dat vieren we toch niet?

Murk Ratte | 18-11-14 | 11:57

hulde voor die moeder
echter domme wicht daar laten. Moslims zijn helaas nooit te vertrouwen. laat het maar een voorbeeld zijn voor de rest.
Als ze zo dom was om daar in eerste instantie al heen te gaan zullen we haar hier niet missen en waarschijnlijk een uitkering besparen.

chiwing | 18-11-14 | 11:55

Met die eenzaamheid zal het wel meevallen als Ik het beleid van IS goed begrijp

Islamofiel | 18-11-14 | 11:27

Datmagniethe | 18-11-14 | 11:11
Misschien is die dochter eerder belooft aan een ander familie lid. De ware redenen zijn nog niet bekend, wacht maar af.

Snowy2000 | 18-11-14 | 11:17

TeeJee | 18-11-14 | 10:33
Apart toch, hoe wereldvreemd je kunt zijn terwijl je de halve wereld rondreist, zoals in het geval van Arnon Grunberg. Een halve eeuw en langer geleden waren het voornamelijk intellectuelen die (verre) reizen konden betalen. Bij dat reizen hoorde een bepaalde openheid en nieuwsgierigheid naar nieuwe culturen en andere gebruiken. Later werd daar de term 'wereldburger' aan gehangen. Reizen werd een voorwaarde om jezelf intellectueel te mogen noemen. De voorheen nieuwsgierige houding in het nieuwe en andere, veranderde langzaam maar zeker in het adagium 'alles wat van ver komt, is beter'. De afgelopen decennia hebben we massaal andere culturen in ons land geïmporteerd, met de volledige steun van de intellectuele elite. Alles wat van ver kwam, was immers beter. Maar het is natuurlijk heel wat anders om tijdelijk als bezoeker, als buitenstaander een andere cultuur te ervaren, of om in de dagelijkse praktijk met verschillende culturen door elkaar heen te moeten leven. Dat blijkt steeds nadrukkelijker met de problemen die ontstaan in de dagelijkse praktijk, wereldwijd. Maar de links-intellectuele wereldburger blijft hangen in zijn wereldbeeld dat alles wat van ver komt beter moet zijn. Van de problemen die andere, massaal geïmporteerde culturen veroorzaken weten en merken ze vrijwel niets. In hun kringen doen dat soort zaken zich immers niet voor. En ze zijn de helft van de tijd niet eens thuis, dus hoe kunnen ze het dan zien. En dus schieten ze volledig in de verdediging nu zich aantoonbare problemen voordoen met andere culturen. Hun intellectuele adagium staat immer op het spel: alles wat van ver komt, is gvd beter! Bij wijze van cognitieve resonantiereductie schieten types als Grunberg vervolgens compleet in de bagetellisatie- en propagandakramp. De intellectuele elite heeft op deze manier al een paar decennia een belangrijk aandeel in het in stand houden van de multiculturele nachtmerrie. Grunberg ontwikkelt zich tot een van hun voormannen, eentje van het reactionaire soort. Van intellectuelen zou je toch meer geestelijke flexibiliteit verwachten. Helaas. De revolutie zal ook nu weer van de middenklasse moeten komen.

KlunsJohannus | 18-11-14 | 11:14

Ongelooflijk, wat een heldin die moeder.
_O_ een extra bos bloemen voor de komende 40 edities van Moederdag.

Datmagniethe | 18-11-14 | 11:11

"is dat nou een enorme bron van informatie voor de overheid, of een levensgevaarlijke moslima die 'gederadicaliseerd' dient te worden?"
Ze wordt beslist niet gederadicaliseerd want dat is een inbreuk op haar vrije godsdienstbeleving. Sterker nog, overheidshulpverleners gaan kijken of ze geplaatst kan worden in een Nederlandse wijk waar de kalifaatvorming nog een impuls nodig heeft.

dedeurs | 18-11-14 | 11:09

@Bakito | 18-11-14 | 09:56
Ondertussen zoek je als een dwangneuroot de samenhorigheid van Geenstijl op?
Wat zegt een capabel medicus over je karakter als diagnose?
Zelfs als je schijnvertoning een soort hoaxerige grap is, twijfel ik toch ernstig aan de draadjes en de juiste verbinding.
Masochisme (tegendraads schrijven om maar negatieve reacties te oogsten) is in wezen ook een aandoening. Met name het vanuit een soort rol hier een soort act op een toneel opvoeren, maar nooit eens echt je punt maken. dat is toch wat apart niet?
En klaarblijkelijk regelmatig rond een verwacht tijdstip van publicatie van een nieuwe plemp boven de F5 knop hangen om maar een fipo te kunnen maken, die dan met name bedoeld is om mensen tegen de haren in te strijken.
Ik vraag me dan af of je dan zit te lachen of dat je een soort fap-ritueel hebt. Al of niet in een dwangmatig steriele kamer alles met spiritusdoekjes afnemend. Of juist in stapels oude boeken, post, etensresten...
Je weet het niet he.
De reaguurder kan rare vormen aannemen.
Maar dat het wat apart is he je er in zit is toch wel helder.
Ik ben geen voorstander van mainstream, maar zoals alle uiteinden elkaar raken is het disciplinair, ultra in alles 'tegendraads' kijken toch net zo eng als in alles meegaan en geloven wat er wordt voorgeschoteld.
Niks mis met afwijken heur. Maar als het is om puur af te wijken, wat blijkt, ja dan ben ik geneigd te denken 'die is woopie, eischaaltje gedeukt, hersens geklutst, ontwikkeling verstoord, draadjes verkeerd, fundament nooit goed gelegd' nu je krijgt het plaatje wel. Toch?

Toch?

hfakker | 18-11-14 | 11:09

Voorspelbaar, treurig.

Maar ze is wel een wijze levensles rijker: groepen die geweld en genocide verheerlijken en aan slavenhandel doen, bestaan niet noodzakelijk uit lieve, gezellige mensen.

Muggenmepper | 18-11-14 | 11:05

nukkie | 18-11-14 | 10:58
Als die moeder haar dochter beter had opgevoed, was dit mogelijk niet gebeurd.

Snowy2000 | 18-11-14 | 11:03

We zien ze straks wel weer bij Jeroen op TV, leg de zakdoeken maar vast klaar.

Snowy2000 | 18-11-14 | 11:02

Dom wicht die dochter. Binnenkort achter de kassa van albert heijn of hema. Kan ze zich loslaten op zwarte piet. Dom dom dom wicht. Zou ze besneden zijn. Overigens hulde aan de moeder. Zij heeft meer ballen aan haar lijf dan dimitri bontinck! !

nukkie | 18-11-14 | 10:58

"is dat nou een enorme bron van informatie voor de overheid, of een levensgevaarlijke moslima die 'gederadicaliseerd' dient te worden"

Beide. Nu ze daar weg is zal dat misschien makkelijker gaan. Helemaal kansloos lijkt me dat niet, anders was ze nooit met dr moeder meegegaan.

Moeder Monique is trouwens wel su-per-stoer, dat zullen ze bij de IS ook vinden.

Hopelijk binnenkort samen op televee ergens. Bij die kale of anders die gast met zn haat door de war.

kloopindeslootjijook | 18-11-14 | 10:56

Moeder en dochter,helaas stellen ze niets voor in die hel van het MO. En nog eens wat,is die IS nou nog niet gemold.Met Een vuurstorm over Al Raqqa is het zo gepiept hoor.Als je fosfor gebruikt brandt het nog 2 dagen of... moet Assad dat doen.(Zeg kan die Batavia-stad-reclame ook niet gemold worden op jullie site)

Dolphi | 18-11-14 | 10:56

ZMOK en gesloten. Meteen. Gevaar voor zichzelf en haar omgeving.

LibertarianTeacher | 18-11-14 | 10:55

Mr Dixit | 18-11-14 | 10:35
Je zal wel gelijk hebben. Je moet natuurlijk als vrouw zijnde geen geweten hebben wanneer je daar naartoe gaat. Leven in een huis van gevluchte mensen, met gestolen goederen. Mannen met geweren op straat die bepalen wat je mag zeggen, wat je aan hebt, je doen en laten, uitkijken voor je eigen veiligheid, mannen die jou als oud vuil behandelen. Wanneer jij als Westerse vrouw daar vrijwillig voor kiest, om je zo te laten behandelen door deze mannen, (die overigens geen problemen hebben om vrouwen als seksslaaf te hebben, mensen te doden etc) Om je volledige zeggenschap over je eigen denken,doen en laten, lichaam over te leveren aan deze mannen....
Dan ben jij toch echt wel flink gestoord.

Julia | 18-11-14 | 10:55

@kloopindeslootjijook | 18-11-14 | 10:49
Dát zijn ook niet de Turken die een enkeltje Irak/Syrië overwegen.

milky bar | 18-11-14 | 10:52

Ach, zolang er nog vrouwen bestaan, die zelfs met moordenaars in de cel trouwen, kijk ik nergens meer vanop. Maar vroeger jaren zaten die idioten veilig opgesloten, maar dat koste de Overheid geld. Dus lopen ze nu los over straat, of ze zitten zelfs in de Regering.

Snowy2000 | 18-11-14 | 10:52

milky bar | 18-11-14 | 10:33
Ik heb ook 2 NederTurkse collega's; 1 doet aan motorracen en de ander speelt in een metal-band. Je kunt ook overdrijven he met je Turks Cafe.

kloopindeslootjijook | 18-11-14 | 10:49

@Bakito | 18-11-14 | 10:35
Huisregels? Wil uitgerekend JIJ ons iets vertellen over de huisregels???

milky bar | 18-11-14 | 10:47

@klaps
Zelfs in de Lidl weten ze dat Kerstfeest decemberfeest heet.

watergeus | 18-11-14 | 10:47

@KlunsJohannus | 18-11-14 | 10:28 Hebben ze tegelijkertijd ook onderzocht wat de emigratie ons kost aan economische groei. @DuitseHerder kunnen we natuurlijk missen als kiespijn, maar dat zal niet voor alle 160.000 jaarlijkse emigranten gelden.

witwas | 18-11-14 | 10:47

Tja, rijk, beroemd of berucht... het maakt de vrouwtjes niet zoveel uit.

Mac The Ripper | 18-11-14 | 10:42

Ik schat dat ze is teruggestuurd om als sex-slaaf nieuwe leden te winnen. Waar kan ik me aanmelden?

Moest dat nou? | 18-11-14 | 10:42

Yay ze is helemaal terug! Of nou ja, helemaal... Haar clitoris ligt nog ergens in Raqqa.

vindead | 18-11-14 | 10:41

Gemeenten willen liever geen verantwoordelijkheden maar regeltjes. Aan de andere kant krijgen zij als uitvoerend orgaan van Den Haag te maken met de grillige praktijk van alle dag. En daar valt af en toe iets tussen wal en schip. Op het moment dat ze zelf iets moeten gaan bedenken omdat een situatie/probleem tussen de regels doorvalt of ze moeten echt nu zelf een beslissing nemen mag je hopen dat niet ze nerveus worden en zich niet proberen ze zich te drukken, ook al is hun werk. Waarschijnlijk wil de betrokken ambtenaar gewoon relaxed naar huis die middag. Begrijpelijk, maar de burger is dan de klos. Helaas meerdere gevallen van dichtbij bekend.

kloopindeslootjijook | 18-11-14 | 10:41

Achterlijke Truus zal wel geen dubbel paspoort hebben, moeder 'Monique' klinkt aardig allochtoon, dus Nederlands paspoort laten vervallen kan niet.

bijna_raak | 18-11-14 | 10:40

Ik geloof op Yilmaz zijn vorige Twitter account (suspended door Twitter) te hebben meegekregen dat hij inmiddels weer getrouwd is. Met een dame uit Kirgizië of één van de landen daar in de buurt.

Abu al Uitkering | 18-11-14 | 10:39

@McMarx | 18-11-14 | 09:57
Ik vrees dat het kind zelf binnenkort ook moedertje is. Weer 'n Abdoelake erbij.

milky bar | 18-11-14 | 10:38

Vreemd. De moeder vertelde zelf in EenVandaag, dat nadat het paspoort van de dochter was ingetrokken ze een ID-kaart aanvroeg en die direct kreeg. ID-kaarten kunnen namelijk niet worden ingetrokken want verplicht in Nederland. Met de ID-kaart naar Turkije gereisd. Waarom kan ze nu niet met dezelfde ID kaart terug?

lulleficatie | 18-11-14 | 10:38

milky bar | 18-11-14 | 10:26
Als ik die naam google kom ik uit bij iemand uit Tubbergen. Er is pas een rechtszaak geweest waarin persoonsverwisseling tot een straf van enkele tienduizenden euro's heeft geleid. Afgezien van de huisregels, overtreed je misschien ook andere wetten.

*grinnik*

Bakito | 18-11-14 | 10:35

Julia | 18-11-14 | 10:22
Je betoog klopt, met één "maar": de orthodoxe moslimmannen die hier zitten hebben voor dit type dames niets te bieden. Vaak werkloos en áls ze al een baan hebben is het niet de meest spannende betrekking. Een krakkemikkig huis in een achterbuurt, ouwe Opel Astra voor de deur, geen uitzicht op beter, en dan ook nog eens midden in een samenleving die je (terecht) uitspuugt. Dat is waarschijnlijk precies het verkooppraatje dat die jihadstrijders gebruiken.

Mr Dixit | 18-11-14 | 10:35

asylumstreetspanker | 18-11-14 | 10:24
Waarom zou jij je kwaad maken over het terug keer beleid dat Nederland hierin voert. Maak je eerder kwaad over al die Politieke Partijen die deze lui naar binnen hebben (en nog steeds) gehaald. Ik denk zelfs dat wanneer deze terroristen Nederland worden uitgezet weer een links cordon de straat op gaat om dat te voorkomen. We hebben inmiddels meer landverraders dan in 40/45.

Snowy2000 | 18-11-14 | 10:34

Daar blijven met dat 5e colonne soldaatje in haar buik .

blauwe zander | 18-11-14 | 10:33

@Julia | 18-11-14 | 10:22
Klopt, maar dat zijn geen helden want gaan de 'strijd' niet aan. Degene die hier blijven, halen groente op de markt, zitten in de moskee, het Turks café of in de bet-shop en gaan één keer in de week gescheiden zwemmen tegen gereduceerd PvdA-tarief. 's Nachts kijken ze tot half vier 06-reclames. Zou jij daarmee willen leven onder één dak?

milky bar | 18-11-14 | 10:33

@KlunsJohannus | 18-11-14 | 10:28
Groeie van het criminele circuit is ook economische groei... soort van....

Ergens is Grunberg wel nuttig. Hij is het perfecte voorbeeld van een wereldvreemde Gutmensch, waar je je om kan verkneukelen als ze weer een keer gconfronteerd worden met de echte wereld.

TeeJee | 18-11-14 | 10:33

@Bakito | 18-11-14 | 10:16
Liefde en Warmte? Op Joop.nl doen ze alleen aan bukken voor alles en iedereen met een grote bek.

Maar goed, dat kan ook uw ding zijn. Iedereen zijn eigen fetish, toch?

TeeJee | 18-11-14 | 10:30

Ongelofelijk dat zo'n meisje terug naar Nederland wil vanuit het Paradijs op aarde.

Sommige mensen zijn ook werkelijk nooit tevreden.

vraagstaart | 18-11-14 | 10:29

Het enige gevaar dat dit meisje bedreigt is zijzelf.

Mr Dixit | 18-11-14 | 10:28

Kaas de Vies | 18-11-14 | 09:57
Vandaag nog in de column van onze geliefde Arnon Grunberg in de Vokskrant: immigratie zou economische groei stimuleren. Bewezen, volgens een of ander boek. Misschien geldt dat arbeidsmigratie binnen Europa. Daar worden vooral de grote bedrijven rijker van. Maar massa-immigratie zorgt toch hoofdzakelijk voor ellende, werkloosheid, onder druk komen te staan van het sociale stelsel, diverse veiligheidsissues en geïmporteerde culturen die de sfeer in ons ooit zo vrije en veilige land verzieken. Je hoeft geen wetenschapper te zijn om dat te zien.

KlunsJohannus | 18-11-14 | 10:28

Pubermeisjes die verkeerde keuzes maken = Normaal
Pubermeisjes die verkeerde keuzes maken in een geforceerde mislukte multi-culti samenleving = Dit soort situaties.

Goed gedaan PvdA, Groenlinks en D66. De schuld hier van ligt bij jullie.

LangeTijdGeleden | 18-11-14 | 10:27

-weggejorist en opgerot-

milky bar | 18-11-14 | 10:26

Is het meisje al gesteriliseerd? Je wilt niet dat zoiets een moeder wordt. Die kweekt enkel vijanden van de Nederlandse Staat.

De heldenmoed van de moeder van het meisje is groot. Alleen had ze haar dochter moeten doodschieten in plaats van naar Nederland te halen. No mercy for her kids.

tipo | 18-11-14 | 10:26

Julia | 18-11-14 | 10:22

De moslimman weet veel beter wat vrouwen willen. Het is gewoon die mystiek, weet tog?!

LJBrinkhorst | 18-11-14 | 10:26

Goed verhaal, alleen een beetje dom van die moeder.
Ze had een fake-FB account voor haar dochter aan moeten maken en dan 'voetbalpieten' typen, dan hadden Marcouch, Opstelten en van Persie er persoonlijk voor gezorgd dat ze binnenkort in Nederland berecht kan worden.

Cuyahoga | 18-11-14 | 10:26

Plofkip, BOM-moeder, vult u maar aan...

Frits Spanbergen | 18-11-14 | 10:24

Stel dat ze een fervent aanhanger zou zijn geweest van de Hilterdjugend en ze had in de gebieden rondgehangen waar de 12. SS-Panzer-Division "Hitlerjugend" tekeer was gegaan. Zou ze met dezelfde voorzichtigheid zijn behandeld bij haar terugkomst ?
Er wordt echt een "Wir haben es nicht gewusst"- spelletje gespeeld.

asylumstreetspanker | 18-11-14 | 10:24

Als dit naieve schaap zo snel tot de radicale islam gehersenspoeld kon worden kan het bij terugkeer er ook evenzo snel weer uitgeramd worden. Bij terugkomst direct achter de tralies ermee en alvast met het de-radicaliseren beginnen.
Als vervolgstraf daarna verplicht de moslimgemeenschap in en een paar jaar lang het ware vrije westerse woord laten verkondigen.

drekzooi | 18-11-14 | 10:22

Begrijp ook niet wat die vrouwen beweegt om daar naar toe te gaan. Wanneer mannen daarnaartoe gaan is het te doen om de spanning,avontuur,geweld,doden,iemand zijn en doen waar je voorheen een nobody was, een baantje, een mooi afgepakt huis met gestolen goederen, onder gelijkgestemde mannen etc.
Maar vanuit vrouwen oogpunt, waarom zou je daarnaartoe gaan? Om daar als een kraai rond te lopen, in een samenleving met geweld en rondlopende mannen met geweren, waar je niks te vertellen hebt?
Als jij zo graag onder de knoet van een vent wilt leven, dan heb ik nieuws voor jou, dat kan ook in Nederland hoor! Hier in NL zijn er genoeg orthodoxe moslimmannen die wel willen dat je er als een kraai uitziet, die je vast wel thuis willen houden en zetten zodat je niet naar buiten mag, en als dat niet genoeg is, zal er vast ook nog wel een islamitische loverboy zijn die jouw lichaam wilt gebruiken voor hoerenpraktijken. Dus, vrouwen, je hoeft niet zoveel km te reizen om de moslimmannen tevreden te houden, want ze zitten al hier!

Julia | 18-11-14 | 10:22

Tja, als ze oprecht spijtoptant is kan ze misschien een waarschuwend uithangsbord worden voor andere meisjes. Zoiets als een ex-drugsverslaafde die op scholen voorlichting geeft. Ben alleen bang dat ze dan net als Wilders beveiliging nodig zal hebben tegen de religie van de vrede.

witwas | 18-11-14 | 10:21

@Bakito | 18-11-14 | 10:16

Ah eindelijk geef je toe dat het je niet om liefde en warmte te doen is. Had ik eerlijk gezegd ook niet verwacht. Het zit gewoon niet in je.

roze_bril | 18-11-14 | 10:20

Die moeder spreken ze dus aan als Mo.

Aantastelijk | 18-11-14 | 10:19

De hele wereld wordt steeds iets kutter, met dank aan PVDA maar dat weet iedereen natuurlijk al.

Dirk III | 18-11-14 | 10:17

roze_bril | 18-11-14 | 10:07
Als ik liefde en warmte had gewild, zou ik wel op Joop.nl reaguren.

Bakito | 18-11-14 | 10:16

Godnondeju ... ik weet niet wat ik erger vind: de terugkeer van die Moslima of de terugkeer van Bakito ?!?

Kobus Kloothamer | 18-11-14 | 10:13

wakkere_nederlander | 18-11-14 | 10:06
De Mossad heeft een keer 6 agenten in burka een moskee in laten lopen en daar redelijk wat mayhem aangericht plus een grote naam opgepakt nadat de machinegeweren onder de burka vandaan kwamen haha.

arikanari | 18-11-14 | 10:11

Loverboy 2.0

Hommel | 18-11-14 | 10:11

Maar ze zal nu toch wel zwanger zijn van haar haatbaard?

eerstneukendanpraten | 18-11-14 | 10:10

@ Kaas de Vies | 18-11-14 | 09:57
Denk het niet, kutprobleem, zei je. Een shariadriehoek ook goed?

TheseDays00 | 18-11-14 | 10:10

Tja, islam is nu eenmaal gif. Dappere moeder, maaaarrrr vertrouw nooit en te nimmer een moslim. Die hele religie hangt van leugens, bedrog, geschiedsvervalsing, barbarisme en criminaliteit aan elkaar. Het is echt een religie voor mannen en met name criminele mannen. Die liefde waar ze het graag over hebben geld voor moslims onderling en dan met name de mannen onderling, de vrouwen zijn gebruiksvoorwerpen om meer mannen te baren....

StijlvolRechts | 18-11-14 | 10:09

@Bakito | 18-11-14 | 10:02

Wat jij wilt jongen. Maar het is het opheffen van jouw onaangename spanning omdat je het eigenlijk heel vervelend vindt om eenzaam te zijn.

roze_bril | 18-11-14 | 10:07

Grappig dat iedereen gehuld in een tent gewoon het hol van de leeuw Raqqa kan binnenwandelen.
Die boerka dat gaat zich nog eens lelijk tegen hen keren!
LOL!

wakkere_nederlander | 18-11-14 | 10:06

Niks petje af, laat haar de tyfus krijgen. Totale domheid is gewoon natuurlijke selectie. Dat haar moeder haar dochter niet in de steek laat snap ik, maar ik zou niet eens 112 bellen voor dat gansje als ze gewond op straat ligt.

Bokito ergo sum | 18-11-14 | 10:04

Ik vind dit ergens heel jammer, maar de volgende keer dat ik een pinguin zie, ben ik alweer 100 m verderop. De groeten ermee met dat gesluierde zooitje, en met de tolerantie.

milky bar | 18-11-14 | 10:04

Hulde voor de moeder.
Standje voor de dochter, klaar.
Niet zeuren mensen als iemand serieus spijtoptant is.

Stoned Hengst | 18-11-14 | 10:04

Toch wel handig, zo'n niqaab (of hoe je zo'n feesttent ook moge spellen van allah)

epidermalehegemonie | 18-11-14 | 10:03

Is dit niet het meisje wat met die Yilmaz was getrouwd, maar daarna gedumpt en ingeruild is voor een andere moslima? Grappig om te zien dat men vanuit de islam altijd krijst dat zij vrouwen beter behandelen dan het Westen, maar uiteindelijk zijn ze zelf geen haar beter.

Julia | 18-11-14 | 10:03

Nee, nee en nog eens nee. Paspoort is volkomen terecht ingetrokken en wie weet hoe medeplichtig dat wicht nu is aan wat voor oorlogsmisdaden. Voor hetzelfde geld pleegt ze zodra ze terug is hier een aanslag. Nooit meer terug het land in! Ook niet na een jankverhaal over spijt.

Adversary | 18-11-14 | 10:02

Dappere moeder!

"Een noodkreet van Aïcha bereikt Monique, zegt Landerloo. Ze wil naar huis, maar kan Raqqa, de hoofdstad van het door Islamitische Staat uitgeroepen kalifaat, niet zonder hulp verlaten."

Vraag: was ze oprecht wanhopig, of was dit een list?
Ik hoop het eerste, hoewel het wel erg zielig is dan voor het meisje. Als het het 2e is, mag ze in Turkije blijven :P

polt | 18-11-14 | 10:02

roze_bril | 18-11-14 | 09:58
Cognitieve dissonantie is juist dat je een verklaring BUITEN jezelf zoekt. Wel opletten he....

Bakito | 18-11-14 | 10:02

Het is een Bourgondisch complot.

Harry Turtle | 18-11-14 | 10:01

Kaas de Vies | 18-11-14 | 09:57
Nee hoor, niet cynisch. Totaal irrelevant en niet grappig, dat dan wel weer.

OT:
Hulde voor de moeder en de beste anti IS les die dat meisje heeft kunnen krijgen. Gelukkig kan ze het navertellen.

Igor Putkin | 18-11-14 | 10:01

Elke reaguurder is eenzaam. En zie: we rule the world!

niet voor de hond | 18-11-14 | 10:01

De zwarte weduwen. Wil je nog een argument waarom dit soort debielen scherp in de gaten gehouden en flink nagekeken (en schoongespoeld) moeten worden.

Ratatosk | 18-11-14 | 10:01

Ja leuk zo'n plofkip die straks na terugkomst elk moment in een nederlandse trein of bus kan exploderen.

sinar2 | 18-11-14 | 10:01

@Bakito | 18-11-14 | 09:56
Waarom wil je dan elke week met mij een biertje drinken?

Kaas de Vies | 18-11-14 | 10:00

@Bakito | 18-11-14 |

Haha niet alles op je zelf betrekken vriend. En je verklaring is een klassiek vb van cognitieve dissonantie.

roze_bril | 18-11-14 | 09:58

Moederliefde is een mooi ding.

McMarx | 18-11-14 | 09:57

Petje af voor die moeder

Islamofiel | 18-11-14 | 09:57

Is ze nog maagd? Anders wordt ze in Nederland alsnog gestenigd.

Cynish he van mij, oei oei oei oei. Wat hebben we toch onszelf opgezadeld met een hoop kutproblemen. En ja, vaak Islam gerelateerd.

Kaas de Vies | 18-11-14 | 09:57

Er is niks tegen eenzaamheid. Echte, vrije individuen kunnen dat aan. Saamhorigheid is voor apathische schapen.

Bakito | 18-11-14 | 09:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken