Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EBRU UMAR - DE TURKEN KOMEN!

ebrupica100pix11.jpeg Dat twee PvdA’ers de partij uitlopen is het probleem niet. Elke partij krijgt de kamerleden die het verdient. En als je als PvdA denkt Turkse stemmen te kunnen scoren door Turken aan te trekken, moet je dat doen – opportunisme is PvdA’ers politici eigen. Achteraf lopen janken dat ze het cliëntelisme hebben uitgevonden is een beetje dom. De enige reden dat die Turken mee mochten doen was nou juist het cliëntelisme, het dienen van de eigen achterban - inclusief Allah. Teken bij het kruisje, Turkse stemmers! Achter die Turkse namen! Op de PvdA-lijst! Het ware feest gaat nu pas beginnen. Het zetels jatten mag dan bij de LPF en PVV zijn uitgevonden, dat Ozturk en Kuzu het spel naar een hogere dimensie zullen tillen, staat buiten kijf. En wat de PVV kan, kan een stel Nederturken die van cliëntelisme beticht worden, stukken beter: buitenlandse funding scoren. De PVV is er – volgens de meer dan geruchten - groot mee geworden. De keren dat ik politici gevraagd heb hoe krom het is, dat buitenlandse machten op deze manier een vinger in de Nederlandse politiek krijgen, ben ik weggehoond. Zowel door de excellenties als ook door de vakbroeders en -zusters van de pers. Domme vraag. Kun je alleen verwachten van schreeuwmeisjes die voor vrouwenblaadjes schrijven. Oh en GeenStijl natuurlijk. Nee, Nederland is een vesting van standvastigheid. Van principes en moraal. Zetels in ons parlement kopen, omdat politieke partijen door buitenlandse groeperingen gefinancierd worden, kan niet in Nederland. Vandaar dat het volgende slechts speculatief is. De vraag die nu opkomt is niet óf Kuzu en Selcuk een eigen partij oprichten, maar wie die partij zal financieren. Welke handlangers van Erdogan zullen deze twee mannen voorzien van alle financiering die zij nodig hebben om bij de volgende verkiezingen, meer dan die twee zeteltjes in het Nederlandse parlement te krijgen dan zij nu al hebben? Niet omdat de tijd rijp is voor een moslimpartij. Maar omdat dit is wat je ervan krijgt, PvdA, VVD, CDA, GL, D66, SP, en alle andere partijen, als je je bevolking niet opvoedt tot kritische zelfdenkende burgers middels goed onderwijs, maar tot willoos stemvee in moskeeën en op islamitische scholen. Puur omdat je weigert erin te rammen dat het burgers van Nederland zijn, en niet van Turkije. We gaan nog heel veel lol beleven aan Kuzu en Ozturk.

Reaguursels

Inloggen

...of Nederlands, zoals Ebru het graag zou zien.

eastender | 17-11-14 | 14:59

@(c)ZWITSUL | 17-11-14 | 09:36
Prachtig, die politiek correcte aanhef van de advocaat: 'Tot mij wenden zich Turks-Nederlandse organisaties', om vervolgens de namen te vermelden van geen enkele organisatie die zich Turks-Nederlands noemt.

eastender | 17-11-14 | 14:57

Die PvdA, VVD, CDA, GL, D66, SP, SGP en CU hebben ons land mooi verkloot omdat eigenbelang groter was/is dan landsbelang.

Willem van Rood | 17-11-14 | 11:37

watergeus | 17-11-14 | 09:08
De Turken vertegenwoordigen een groepscultuur, met een groepswaarheid en een sterk Wij-Zij-denken. Op veel Westerlingen komt dat over als ‘Turkey ueber alles’, vanwege die mix van racisme, nationalisme, islamisme en turkisme, en vanwege die neiging overal waar men leeft (zie vooral Duitsland) alles te willen ‘turkificieren’. Men lijkt racist tot op het bot. Maar in de politiek correcte cultuurrelativistische knuffelcultuur – ‘kom maar binnen en doe maar net of je thuis bent’, ‘integratie met behoud van eigen identiteit en cultuur’, ‘integratie moet van twee kanten komen’, ‘multiculti is meer keus in eten’, enzovoort – wordt dit nazisme nauwelijks waargenomen of eigenlijk verdoezeld en weggerelativeerd – zie bepaalde tv-programma’s en pseudo kwaliteitskranten. Totdat het allemaal dermate expliciet wordt, dat alleen het syndroom van down nog niks in de gaten heeft. Maar dan nog. Dan nog is het zo dat de huidige politiek niet in staat lijkt om de gewone Nederlander tegen dit gevaar te beschermen. Zozeer als het mensen betreft die veel te beschaafd zijn en niet echt snappen hoe een vijand er uit ziet. In de aanloop tot WOII werd Churchill jarenlang uitgemaakt voor ‘nazifoob’. Hij zou spoken zien.

Benedict Broere | 17-11-14 | 11:26

Als de uitkomst van een enquette je niet uitkomt neem je een Turkse advocaat.
'Tot mij wendden zich onderstaande Turks-Nederlandse maatschappelijke organisaties met het verzoek hun belangen te behartigen met betrekking tot het volgende.

1. Türk Hukukcular Birligi – Hollanda (Turkse Juristen Vereniging – Nederland);
2. CPD, Centre for Public Debate;
3. Milli Görüs Nederland, NIF (Nederlandse Islamitische Federatie);
4. Kuzey Hollanda Milli Görüs (Milli Görüs Noord-Nederland);
5. Hollanda Türk Federasyonu (Turkse Federatie Nederland);
6. TDLS (Turkish Dutch Leadership Society)
7. Türk Islam Kültür Dernekleri Federasyonu (Turks Islamitisch Culturele Federatie);
8. Hollanda Islam Merkezi Vakfi (SICN, Stichting Islamitisch Centrum Nederland);
Onaangenaam verrast en geschrokken hebben cliënten kennis genomen van uw enquête "Nederlandse moslimjongeren en de Arabische Herfst".
- www.turks.nl/nieuws/binnenland/item/43...
-
en wat zijn er veel he.. van die Turks nationalistische clubjes.

(c)ZWITSUL | 17-11-14 | 09:36

MarcS | 17-11-14 | 08:53 Wat mij betreft hoort daar maar 1 boek en dat is het wetboek. En dat boekje is geen symptoom,het is de zoveelste stap in het faciliteren van een ons vijandige ideologie. Hoeveel moskeeën komen er nog bij als een islamitische partij werkelijk een machtsfactor wordt in alle bestuurslagen? Potentieel is er nu al voor.

Gaul Shaarad | 17-11-14 | 09:14

Wat is het toch met de Turkse gemeenschap dat ze zo verschrikkelijk hoog over hun eigen land opgeven?
Dat, terwijl ze hier al 3 generaties zijn, toch nog steeds Turks onder elkaar spreken en zichzelf daardoor buitensluiten?
Het is hier, in Nederland, aantoonbaar, vele malen beter.
Alle statistieken van de EU, VN enz. wijzen dit keer op keer uit.
Leg dat eens uit in een volgende column, Ebru.
Ik ben daar benieuwd naar.

watergeus | 17-11-14 | 09:08

necrosis | 17-11-14 | 00:34

Kleine misser. Umar is een geboren Haagse en volgens mij is ze groot geworden in Roffa.

LJBrinkhorst | 17-11-14 | 09:02

@Gaul Shaarad | 17-11-14 | 08:32
Is dat boekje nu echt een probleem? Lekkere symptoombestrijder dat jij er bent? Waarom staat dat boekje er eigenlijk? Enig idee? En waarom de bijbel? En waarom ons wetboek?

MarcS | 17-11-14 | 08:53

@ristretto | 17-11-14 | 07:22
Je zou bijna verplichten dat men het NL machtig moet zijn voor men mag stemmen. Maar dat zal niet helpen aangezien mensen die wel het NL machtig zijn ook op hele enge partijen stemmen of stemmen op wat de voorganger in de kerk roept.

MarcS | 17-11-14 | 08:51

@kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 02:10
Ja we snapten hem, is gewoon niet leuk sorry

MarcS | 17-11-14 | 08:48

@asylumstreetspanker | 16-11-14 | 22:05
Meesterlijk. Ik hoor het Al Bundy zo zeggen.

Chiant | 17-11-14 | 08:34

En toch staat dat boek, wat oproept tot haat tegen 'ongelovigen' nog steeds op het bureau van de voorzitter van ons democratische en seculiere? parlement.
Die 2 Turken, zijn het perfecte voorbeeld van de vijfde colonne, die dienen een heel ander belang dan de Nederlandse. Zij zijn een verlengstuk van de lange islamitische arm van Erdogan.
.
De linkse ogen blijven toch verder gesloten, na dit incident gaan ze gewoon op de zelfde destructieve wijze verder. Ook andere partijen hebben dergelijke personen in de tweede kamer zitten, waarbij de terechte vraag kan worden gesteld waar hun loyaliteit ligt.

Gaul Shaarad | 17-11-14 | 08:32

soledad | 17-11-14 | 00:53

Hier zijn ze volslagen van de pot gerukt. Daarom zou monty pithon hier nooit van de grond zijn gekomen. De werkelijkheid hier is al gek genoeg. We kunnen er het beste maar om lachen.
Totdat het natuurlijk gierend uit de klauwen loopt. Dan kan Putin de mensheid een dienst bewijzen door een middle-size waterstofbom te droppen boven de Noordzee. And that will be the end of it.

Van Duyvenbode | 17-11-14 | 08:26

Wat nu, reaguurder "de ware profeet" ook al opgerot, hoj is dus niet zo almachtig als wel eens verondersteld.

eerstneukendanpraten | 17-11-14 | 08:26

Het grote voordeel aan deze zaak is het duidelijk maken van de agenda van vele Nederlanders met dubbele paspoorten. Zou dit tot keuzes kunnen leiden? Hoe wil je de toekomst anders ingaan? Met Turkse en Marokkaanse mensen die amper Nederlands spreken en zich als Nederlandse volksvertegenwoordigers presenteren. Dit gebeurt slechts in Zweden en Nederland. Gekkenhuis.

ristretto | 17-11-14 | 07:22

"We zijn een seculiere partij en we schelden wel eens. Maar dit soort diepgevoelde religieuze verwensingen had ik nog niet eerder gehoord", aldus Samsom.
Mensen zoals Samsom staan ver buiten de werkelijkheid, de gewone man en vrouw op straat hoort dagelijks dingen die 10 x erger door dat rapaille , dat denkt dat ze hier de baas zijn .

fleurtje | 17-11-14 | 06:27

@Ageless | 16-11-14 | 23:04
Ik vraag me af hoe er anno nu in Australië en Canada wordt aangekeken tegen de Nederlandse emigranten. Nog steeds, 'them Dutchies'? Zijn ze grotendeels blijven hangen in Hollandse nederzettingen met eigen drop- en peen&uienfabriekjes?
Hun voordeel is hun gedeelde westers-blank zijn, en Aussies en Mounties lopen historisch gezien zelf ook nog met wat losse rootseindjes rond. Ze delen met elkaar ook hun (over het algemeen gematigde) christelijkheid/atheïsme. Ergo, wat de Europese migrantensituatie onmogelijk maakt om mee te leven is die chronische open zweer van het islamisme. Dus in Piggelmee's naam; trap om te beginnen die koran & bijbel van de lessenaar van de kamervoorzitter en ontneem lui hun zetels als ze in de Kamer gaan staan schreeuwen dat Allah ons allemaal de moeder moge neuken. Als we dat niet doen is dit land echt niet meer te redden.

dedeurs | 17-11-14 | 03:56

@necrosis | 17-11-14 | 02:02
Ik ook niet, nee.
Hoezo eigenlijk?

Lewis | 17-11-14 | 02:28

De knal in Didi's face kan me ook niet groot genoeg zijn. Echter kan dit scenario idd zomaar helemaal verkeerd aflopen. Dat we dat in dit ondertussen suffe land niet dichtgetimmerd hebben.

Mask | 17-11-14 | 02:23

'herkOUde' want uit de diepvries, vat u wel?

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 02:10

necrosis | 17-11-14 | 02:00
"Of bedoel je croisSantjes? "

Ja, die heb ik liever. Vandaar dat ze niet lopen.
Maar die herkouwde ham-kaas-snot-kots erin, is dat typisch Nederlandsch eigenlijk?

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 02:07

Ik vind die 2 wel een beetje op Statler en Waldorf lijken.
en.wikipedia.org/wiki/Statler_and_Wald...

Of dan zal het wel Stütlür ev Wüldürf worden.

www.youtube.com/watch?v=NpYEJx7PkWE

Waldorf: That was wonderful!
Statler: Bravo!
Waldorf: I loved it!
Statler: Ah, it was great!
Waldorf: Well, it was pretty good.
Statler: Well, it wasn't bad...
Waldorf: Uh, there were parts of it that weren't very good though.
Statler: It could have been a lot better.
Waldorf: I didn't really like it.
Statler: It was pretty terrible.
Waldorf: It was bad.
Statler: It was awful!
Waldorf: It was terrible!
Statler: Take 'em away!
Waldorf: Bah, boo!
Statler: Boo!

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 02:06

@Lewis | 17-11-14 | 01:38
Ik heb niet de indruk dat ze fan is van Erdogan.

necrosis | 17-11-14 | 02:02

-weggejorist-

Willem_Oltmans | 17-11-14 | 02:01

@kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 01:56
Als je op zoek bent naar verse croisantjes kan je lang zoeken.
Of bedoel je croisSantjes?

necrosis | 17-11-14 | 02:00

@de ware proleet | 17-11-14 | 01:49
En, lucht het op?

necrosis | 17-11-14 | 01:56

McMarx | 17-11-14 | 01:03
"*Morgenvroeg een stel croisantjes halen doet*"

Moet daar toch een keer een goed adres voor vinden voor echt verse lekkere ontbijtcroisantjes en niet van slappe supermarktzooi.

*gat in de markt gevonden heeft*

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 01:56

The_Master_Bear | 16-11-14 | 23:43
"elke keer terug naar dat land van je voorouders? Stiekem toch meer Turk dan Nederlander? Nou ja, stiekem, vrij openlijk eigenlijk."

Omdat je een Nederlander kan zijn met familie in een ander land en dat je die af en toe wil zien? Het 1 heeft dus geen reedt met het ander te maken. Appels enne ... Turks fuit vergelijken zeg maar. Gevalletje Non sequitur.

kloopindeslootjijook | 17-11-14 | 01:50

-weggejorist en opgerot-

de ware proleet | 17-11-14 | 01:49

@necrosis | 17-11-14 | 00:34
Hè man, ze profileert zich zelf als Turkse, dat weet jij ook wel. En Nederlandse is ze ook. Ingewikkeld, hè.

Lewis | 17-11-14 | 01:38

@La Bailaora | 17-11-14 | 01:32
Zolang we geen kabinet Miezerig Mannetje I krijgen, vind ik het allemaal best....

necrosis | 17-11-14 | 01:36

@Ooit_huisregelneef | 17-11-14 | 00:57
Er is geen partij in Nederland die meer stemmen krijgt van Turken dan de D666. Just saying.

La Bailaora | 17-11-14 | 01:32

Liever een pan met Macronie..

Cabana Boy | 17-11-14 | 01:21

p.s. Stom van mij, soms druk ik te snel op POST.

Bij mijn tegel gaffelbaard | 17-11-14 | 00:06

hoeveelheid = hoeveel.

en

dat de NLse cultuur en identiteit verwerpt en de NLse overheid verafschuwt op grond van islamitisch religieuze opvattingen en pan-turks nationaal-socialisme verwerpt.

moet zijn

dat de NLse cultuur en identiteit verwerpt en de NLse overheid verafschuwt op grond van islamitisch religieuze opvattingen en pan-turks nationaal-socialisme. (laatste verwerpt staat dubbel, moet weg).

gaffelbaard | 17-11-14 | 01:15

*Morgenvroeg een stel croisantjes halen doet*

McMarx | 17-11-14 | 01:03

@Ooit_huisregelneef | 17-11-14 | 00:57
Jij bent lid van D'66?
Schaam jij je niet?

necrosis | 17-11-14 | 01:02

@soledad | 17-11-14 | 00:53
Met de door hun behaalde voorkeurstemmen hebben ze te weinig voor één zetel, laat staan meer.
En al zullen ze er 3 halen, ik denk niet dat de politiek staat te dringen om met ze samen te gaan werken.
Een beetje het SGP verhaal, leuk om een voorstel er door te drukken met behulp van een paar marginale zeteltjes en verder niets.

necrosis | 17-11-14 | 01:01

Ik haakte af bij "zetels jatten". ZONDER LAST Ebru! Snap dan toch de wet!
.
Zonder dit griezelig islamistische duo had de PvdA gewoon minder zetels. Deze mannen zitten waar ze zitten met een mandaat van de Turks-nationalistische kiezer.
.
Ik vind het ook eng, maar ik ben lid van D66 dus hiep hoi democratie en laten we vooral er over praten, misschien komt de trage massa des volks dan in beweging. Want het vervelende is dat je honderd keer gelijk kunt hebben, maar als je niet geloofd wordt krijg je het niet. Je wil opleggen wekt alleen maar meer weerstand op, dus moet je altijd blijven praten praten praten zelfs als dat zinloos lijkt en de tegenpartij dat gepraat als zwakte afschildert. Op hoop van zegen.

Ooit_huisregelneef | 17-11-14 | 00:57

@appelvink | 17-11-14 | 00:43
• Marokkanen en Turken criminelen?
Autochtonen kunnen er ook wat van!
Of lees jij de krant erg selectief?
Maar. . .

h65485665 | 17-11-14 | 00:54

toch een goeie ontwikkeling een moslim partij[turken]
ik zit met spanning te wachten op hun partij program
meer moskeen,de moslim krijgt meer stemmen en macht door de buik van de vrouw,het konijnen effect
dus vroedvrouw moet gratis [turketrekker]
turken in Europa mochten ook aan de verkiezingen meedoen in turky,zelfs met dubbele nationaliteit.
ze hebben dan ook in meerderheid op de toekomstige kaninefaat erdogan gestemd.
die heeft net verkondigt dat moslims Amerika ontdekten
en toen columbes in 1492 in Cuba kwam rookte hij een vredespijp met de indianen in een moskee.
toen de spaanse koning vroeg wat de indianen te vertellen hadden ugge ugge de eerste rokers
stemmen met dubbele nationaliteit kan natuurlijk niet
dat is net als bigamie,hoe gek zijn wij eigenlijk

soledad | 17-11-14 | 00:53

Wat kunnen we nu verwachten? Dat Erdogan zich via Peppie & Kokkie inkoopt in de Nederlandse poltiek teneinde van Nederland een Turkse kolonie te maken? De Erdogan die bekend is van dit soort uitspraken: "Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen." "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten."? De Erdogan die bezig is van Turkije een totalitaire heilstaat te maken, compleet met ueberdimensionaal megalomaan paleis? Als politici zozeer lichtjaren verwijderd zijn van kernwaarden van de Nederlandse moderne samenleving, wat mag je dan op z’n minst verwachten van ook de meest politiek correcte politieke partijen in Nederland? Gaan P&K omringd worden met een cordon sanitaire? Of gaat het knuffelen gewoon verder, met regelmatig tv-optredens waarin ze kunnen uitleggen wat Erdogan vindt van alles?

Benedict Broere | 17-11-14 | 00:53

@The_Master_Bear | 16-11-14 | 23:43
Een tijdje terug was Ebru te gast in een talkshow, en mocht ze in gesprek met de oudste van die halalwijven.
Ik zou zeggen: zoek de overeenkomsten....

necrosis | 17-11-14 | 00:52

necrosis | 17-11-14 | 00:34

Maakt dat wat voor Turkije?. Dubbele nationaliteit enzo, je weet wel.

gaffelbaard | 17-11-14 | 00:50

@appelvink | 17-11-14 | 00:43
Een tijdje geleden hadden we de zusjes/ nichtjes Albayrak, de eén op immigratie bij PvdA, de ander directrice van COA.

necrosis | 17-11-14 | 00:49

@The_Master_Bear | 16-11-14 | 23:43
Ben jij een puisterige puber of ben jij gewoon raar opgevoed?

h65485665 | 17-11-14 | 00:48

Hmm, daar waar Marokkanen zich gespecialiseerd hebben in ordinaire straatcriminaliteit, hebben Turken zich gespecialiseerd in duistere maffiapraktijken.
De Marokkanen halen dagelijks de kranten met hun lowlife aggressieve brutaliteit, de Turken blijven met hun fraudes, corruptie en gluiperige misdaden in de schaduw, net buiten de schijnwerpers.
Het importeren van gastarbeiders uit moslimlanden is de grootste fout ooit gemaakt door Nederland. Na een paar jaar werken werden deze moslims zwak, ziek en misselijk. Keerden niet terug naar hun thuisland maar bleven hier parasiteren. Met hun analfabete vrouwen en onopgevoede jongen.
De nasleep van deze horror voor Nederland is dagelijks te zien, te horen en te lezen.
Zij die wel terugkeerden naar hun moslimland vreten nog steeds uit onze staatsruif. Wederom een grote fout van onze politieke bestuurders.
Als klap op de vuurpijl heeft de PvdA een regiment moslims op belangrijke posities geplaatst. Stemvee voor de partij. Het belang van de nederlandse samenleving verkwanseld voor 'n aantal kamerzetels.
Jan met de korte achternaam betaalt de rekening.

appelvink | 17-11-14 | 00:43

@gutgutgut | 16-11-14 | 23:45
Volgens mij was ruim twee/derde tegen de Europese grondwet.
En hoe dat afliep weten we inmiddels....

necrosis | 17-11-14 | 00:38

maar ik zal de dood nooit brengen, dat mah je zelf doen

Cabana Boy | 17-11-14 | 00:37

Ja GutGutGut, dood aan alle mensen die dood wensen. Fok mijn achtergrond #christelijk, je moeder op een houtvlot.

Cabana Boy | 17-11-14 | 00:34

@Lewis | 17-11-14 | 00:29
Ebru is geboren in Amsterdam, niet in Turkije.

necrosis | 17-11-14 | 00:34

@Plop! | 17-11-14 | 00:11
Ik prefereer Nanninga....

necrosis | 17-11-14 | 00:32

@Plop! | 17-11-14 | 00:11
Grapppig, ik zat net te bedenken hoe bijzonder ze is. Als je ziet hoe (heel veel) Turken die hang naar de eigen cultuur en het moederland houden, is het niet alleen bijzonder dat Ebru is wie ze is en schrijft wat ze schrijft, maar is ze ook erg moedig.

Lewis | 17-11-14 | 00:29

Heb ik 'turQua' gemist?
Echt?

Klier van Bartholin | 17-11-14 | 00:24

Politiek bedrijven is - of het nu door een Turk of Nederlander gebezigd wordt - sowieso haram,smerig,vies,onkoosjer en wat al niet meer. Beter gewoon een baan zoeken en werken voor een baas mevrouw Umar. Boze stukjes schrijven is noch een baan en noch een vruchtbare professie. dood aan de politiek en aan de journalistiek die de politiek in leven houdt door er ( boze stukjes ) over te schrijven. Beide houden deze kneuzenkermis in stand. Politiek begint steeds meer op showbizz te lijken. Iedereen lult maar er gebeurt niks. Ik stem dit jaar Blanco op Zwarte Piet.

Niedels | 17-11-14 | 00:17

Ebru for president! Omdat het moet!

Plop! | 17-11-14 | 00:11

Hier een filmpje van de kinderhaters die kosten wat kost hun gelijk willen halen www.youtube.com/watch?v=RgtM

Pier_penspien | 17-11-14 | 00:07

Ebru, je verhaal klopt niet helemaal.

'De enige reden dat die Turken mee mochten doen was nou juist het cliëntelisme, het dienen van de eigen achterban '
>> moet zijn 'dat die Turken mee WILDEN doen'. En de PvdA wilde wel de stemmen van hun achterban. Klopt. Maar. Niet het cliëntelisme.

'Het zetels jatten mag dan bij de LPF en PVV zijn uitgevonden, '
>>
Klopt ook niet. Dat begon bij D66, en daarna Groen Linkse en SP. En die waren er veel en veel eerder dan de LPF en de PVV.

'Nederturken die van cliëntelisme beticht worden'
>> Het gaat om iets anders dan ervan beticht worden. Ze zijn er aan schuldig. Na de Turkse coup in R'dam Feijenoord is duidelijk geworden dat die rot er bij alle Turkse politici in zit.

'buitenlandse funding scoren.'
>> Dat doet de SP ook. That's politics, my dear. Dus niks nieuws onder de zon. En, herhaling: SP was er eerder dan de LPF of de PVV.

' Puur omdat je weigert erin te rammen dat het burgers van Nederland zijn, en niet van Turkije.'
>> NL en haar overheid houdt niet zo van erin rammen. Daar hebben de NLers sinds WO2 een afkeer van gekregen. Een ontwikkeling die de Turken hier in NL hebben gemist, want die kwamen pas daarna.
Maar hoeveelheid de overheid het er ook in had willen rammen, dan nog kan het niet op tegen de 'wil en wens' van de papa's en mama's van de 2e en 3e generatie, die stug thuis Turks blijven praten, die stampvoetend en dwingend Turkse lessen op het openbaar onderwijs eisten, moslima-uurtjes eisten, moslim-scholen eisten, en waarvan je kindjes van soms 7-8 jaar oud hun ouders na hoort schreeuwen met kreten als 'wacht maar, over 20 jaar zijn wij in de meerderheid/aan de macht'. Dat alles bij elkaar genomen wijst op een volk dat zich niet aan WIL passen, dat geen NL burger WIL zijn, dat de NLse cultuur en identiteit verwerpt en de NLse overheid verafschuwt op grond van islamitisch religieuze opvattingen en pan-turks nationaal-socialisme verwerpt.

Dus misschien moet je toch wat meer je verwijten richten aan de Turken hier in NL.
Ik begrijp ze wel, maar als je ze richt tot onze NLse overheid, richt je ze toch tot het verkeerde adres.

gaffelbaard | 17-11-14 | 00:06

@gutgutgut | 16-11-14 | 23:45
Wel klein probleempje heh?

Scheiding kerk, staat...

Kniesoor.

Parsons | 17-11-14 | 00:03

Goed stuk, Ebru.
De PvdAllochtonen heeft destijds blikken kiezers opengetrokken, zonder het etiket te lezen.
Ze waren toch in de aanbieding?
Kwantiteit ging boven kwaliteit en daar plukken ze nu de vruchten van.
En wij zitten met de gebakken peren.
Op naar de 0 zetels graag!

Schietmijmaarlek | 17-11-14 | 00:02

Ik ga in het verzet, mocht de sharia ooit worden ingevoerd.
Heb geen zin om jood in eigen land te zijn. (als het daarbij blijft)

Terpen-tijn | 16-11-14 | 23:55

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:48
Dus eerst doodmaken en dan de andere wang toekeren ?
Een soort Jezuskalifaat?
Pas maar op dat er niet nog meer gekken zijn zoals jij.

gutgutgut | 16-11-14 | 23:54

Erdogan is een nieuwe stijl van dictator, democratisch gekozen en met lange vingers naar verschillende Europese vestigingen. Snel op de teentjes getrapt, niet alleen Nederland is hopeloos verdeeld, dat geldt ook voor Turkije. Men worstelt nog met het verleden alleen lijkt Turkije Nederland rechts in te halen.

Alibido | 16-11-14 | 23:53

The_Master_Bear | 16-11-14 | 23:43
Sommige Turken hebben familie in Turkije. Die zoeken ze wel eens op.
Veel Nederlanders hebben daar geen familie en gaan ook.
Wat is je punt ?

gutgutgut | 16-11-14 | 23:49

Dood aan de sharia en moslimheid..! Leve het Christendom..!

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:48

Faragefan | 16-11-14 | 23:27
"Ik herinner me Donner nog zeggen: "als een meerderheid de Sharia wil, dan moeten we die serieus overwegen." "
Het is onmogelijk dat jij je dat herinnert, Donner heeft dat nooit gezegd. Wat hij wèl zei was:
'Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?'
Volgens de huidige grondwet heeft Donner gelijk. Het alternatief is dat in feite wijziging van de grondwet onmogelijk wordt bij grondwet. Dat heeft ook zo zijn nadelen.

gutgutgut | 16-11-14 | 23:45

BTW, waarom ga jij, Ebru, elke keer terug naar dat land van je voorouders?

Stiekem toch meer Turk dan Nederlander? Nou ja, stiekem, vrij openlijk eigenlijk.

The_Master_Bear | 16-11-14 | 23:43

Als de sharia ingevoerd wordt, is dat de begrafenis van de democratie.
Daarom moeten we religies verbannen uit de politiek. Het is een bedreiging van de democratie.
Nu,
Nu we nog bij ons volle verstand zijn.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 23:41

Geen paniek. Elke Moslim organisatie gaat door interne corruptie kapot.

Zie Moslim scholen, Moslim omroepen, Moslim landen.

The_Master_Bear | 16-11-14 | 23:40

Beste Ebru,

Met iedere verkiezing doen moslimpartijen mee en tot dusver hebben ze nooit een zetel gehaald. Het geluk is dat de partijen onderling hopeloos verdeeld zijn tussen Turken, Marokanen en Nederlanders met een andere achtergrond. Het gevaar blijft natuurlijk dat er een Marokkanen Moslimpartij en Turken Moslimpartij in de Tweede Kamer komen, die alles wat gebeurt rechtstreeks doorbrieven naar respectievelijk Marokko en Turkije.

Wat doe je dan met de commissie stiekem? Je weet dan zeker dat alles wat daar wordt medegedeeld bij Marokko of Turkije beland.

Oplossing voor heel veel problemen die nu in de politiek spelen: Een kiesdrempel of een maximum aan aantal politieke partijen in de Tweede Kamer (6 of 8). (Even de grondwet wijzigen). Het land zal dan weer een stuk regeerbaarder zijn dan nu het geval, Nederland glijdt nu af naar Belgische proporties qua regeerbaarheid.

p3xxx | 16-11-14 | 23:39

Lewis | 16-11-14 | 20:44
Mocht je ook D66 als links beschouwen, dan lopt het niet zo'n vaart met die versplintering. D66 is nu met 1 zetel achterstand op de VVD de tweede partij in de peilingen.
www.ipsos-nederland.nl/content.asp?tar...

gutgutgut | 16-11-14 | 23:39

Zelfs een zwarte piet is beter

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:37

Parel van het Zuiden | 16-11-14 | 22:48
Ik schreef "boter of zijn hoofd".
Jij interpreteert dat als "Giften van Joodse particulieren zijn hetzelfde als giften van de Turkse overheid? "
Dat is geen kansrijke stijl van debatteren.
Financiële beïnvloeding van parlementsleden en partijen door al dan niet geîdentificeerde buitenlandse machten, personen en bedrijven
moet nu eindelijk onmogelijk worden gemaakt.
De PVV is tegen de financiering va islamitische partijen, bousels etc vanuit het buitenland.
www.dailymotion.com/video/x14me1q_pvv-...
Tegelijk eist Wilders het rtecht om zijn eigen financiering geheim te houden.
nos.nl/video/228214-pvv-tegen-kabinets...

gutgutgut | 16-11-14 | 23:37

Missy Erdogan is een bal strond

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:36

Bloksnor heeft maar mooi een paleis met 1000 kamers.
Mocht niet gebouwd worden van de rechter maar bloksnor staat boven de wet.

Bloksnor lijdt een islamitische grootheidswaanzin.

Jan Dribbel | 16-11-14 | 23:36

De Vijfde colonne, aldus wijlen Pim Fortuyn in februari 2002. De man had gelijk, maar moest dood van de #Elite. De #Elite mag DIT nu dus ook oplossen!

jojo1956 | 16-11-14 | 23:34

Sharia is tekenen voor je eigen doodvonnis.
Laat dat heel duidelijk zijn, overal zit IS tuig om die wet onmiddellijk uit te voeren.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 23:34

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-11-14 | 23:25
Die Erdogan had de verkiezingen bijna verloren aan een onafhankelijke kandidaat. Dat moet niet echt lekker zitten.

Feynman | 16-11-14 | 23:32

Gaan zij dan ook aan cliëntelisme doen door enkele autochtonen op de lijst te zetten?

exkoppijn | 16-11-14 | 23:29

De meeste turken heten geen Joop, ik wel. Dus douw die worst maar in je reedt & idd turkie gaat er ook aan..!

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:27

Ik herinner me Donner nog zeggen: "als een meerderheid de Sharia wil, dan moeten we die serieus overwegen." De PVV zal wel hoog gaan scoren, ik hoop dat ze zich goed voorbereid hebben en een langetermijnvisie afstemmen: Wilders en zijn Europese equivalenten moeten zich zsm verenigen, nu het nog net net niet te laat is!!!?!

Faragefan | 16-11-14 | 23:27

-weggejorist-

lightspeed | 16-11-14 | 23:27

Feynman | 16-11-14 | 23:19
Zolang het Nederlandse Elftal meestal met gemak het Turkse Team opzij schuift kan het helemaal geen kwaad om een dikke Hemaworst te tonen aan Erdogan en zijn besneden snikkelige medesnorren. Nare kudtturk dat die vent is zèg! *tüttüt*

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-11-14 | 23:25

Ik draag mijn haar met een slag naar rechts. Mijn moeder heeft van de week haar moeder verbrand na lang lijden. Wat is ook alweeer je probleem..?

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:19

Parsons | 16-11-14 | 22:43
Je hoeft er ook geen betoog omheen te bakken. Geen probleem, het is laat. Bovendien gaat het volgens mij om een vergelijking die ik helemaal niet wil maken en ik twijfel zelfs waar ik m gemaakt heb.

Ik bedoel alleen als Nederland een foton met een willekeurige kleur richting Turkije kan kegelen, waarom zou Turkije dan niet kunnen? Waarom die geveinsde verbazing dat het buitenland aan het Nederlandse bestel wil sleutelen?

Ik zou wat van Nederland richting het buitenland gaat niet willen _vergelijken_ met wat vanuit het buitenland onze kant op komt. Ik ben alleen niet verbaast dat niet alleen Nederland aan het buitenland sleutelt, maar ook het buitenland aan Nederland. Geopolitiek is geen eenrichtingsverkeer.

Ik zie ook een bepaalde verschuiving qua expansionistische veroveringsdrift. Vroeger werden met legers landsgrenzen verlegd, nu zie je volksverhuizingen en het gericht bevolken van strategisch belangrijke gebieden.

Vroeger ethische zuiveringen, nu gewoon zo veel doorfokken en naar specifieke gebieden emigreren zodat je vanzelf daar de ethische meerderheid krijgt. Of gewoon naar Chinees model de interessante delen van complete landen kopen.

Welterusten.

Feynman | 16-11-14 | 23:19

roze_bril | 16-11-14 | 23:00
"vaststellen dat jij helemaal niet in een democratie thuis hoort. Dan hoor jij meer thuis bij de elite op de grachtengordel. Die weet wat goed voor de mensen is en op ze neerkijkt. Man, je lijkt wel een PvdAer."

Nou nou nou, dat is wel hele ketting zeg. Jij hoort iets dat je niet wil horen en meteen woont hij op de grachtengordel en die zijn dus allemaal elitair en kijken dus allemaal op mensen neer en lijken dus allemaal op pvda-ers. Zo onderschrijf je precies wat ie zegt over de PVV-ers. Ga er nou eens op in en geef een zinnige reactie; zijn PVV-ers een soort politieke hooligans of is er meer aan de hand (dacht het wel). Dan pareer je iets.

kloopindeslootjijook | 16-11-14 | 23:19

Pattater 23:08
Met zijn walgelijke paleis.
Echte patser is het, ksnap niet dat zo n mongool president kan zijn van Turkije.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 23:17

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:06
Over kop gesproken... Sommige lui hebben een bek die alleen door hun moeder lief gevonden wordt. Samson en Wilders bijvoorbeeld hebben ook een raar voorkomen (herken jouw psychopaat!). Hebben zij toch iets gemeen!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/03/27._Tunahan_Kuzu.jpg

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-11-14 | 23:16

@Pepernood | 16-11-14 | 22:52
Ben je er zo eentje... Anti-democraat in hart en nieren zo te zien.

La Bailaora | 16-11-14 | 23:14

gheghe

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:14

@Pepernood | 16-11-14 | 22:52
Ah, een incident bewijst je gelijk? Dat is wat je zegt? Proest.

Oh en stemrecht? Fuck die shit, ik stem. Niemand is het waard om namens mij te spreken. Kan ik uitstekend zelf.

Parsons | 16-11-14 | 23:08

Erdogan heeft groot gelijk. Hij is een groots man want tenslotte heeft hij persoonlijk Amerika ontdekt.

Patatter | 16-11-14 | 23:08

spijker, kop enzo..

Cabana Boy | 16-11-14 | 23:06

Islam is een sekte, minimaal.
De aantallen verhinderen dat ze ook zo bestempeld worden.
Wat is nou het verschil met jehova getuigen?
Weinig, er zijn veel meer overeenkomsten, over de radicale islam nog niet eens gesproken.
Maar jehova getuigen zijn te braaf om hun bek open te trekken, laat staan dreigen of onrust schoppen, bovendien zijn er relatief weinig van, dus die zijn de pineut.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 23:04

Vrijdag las ik nos.nl/artikel/721444-rutte-coalitie-n... waarin aan het eind staat: "Rutte spreekt en kent veel Turkse Nederlanders, zegt hij. "Het overgrote deel van de Turkse mensen willen dit integratiebeleid." Het houdt in dat buitenlanders die in Nederland een toekomst willen opbouwen moeten integreren in de Nederlandse samenleving, onder meer door de taal te leren en te werken."
.
Dat is leuk, maar zolang als dat we dan niet ophouden met een sticker van het originele land op deze mensen te plakken, zullen zij ook niet de moeite nemen om goed te integreren. Want wat heb je daaraan als je daarna nog steeds als Turkse Nederlander, Marokkaanse Nederlander of Surinaamse Nederlander te boek staat?
.
En al zijn ze geïntegreerd en genaturaliseerd, dan toch zijn ze niet helemaal Nederlander. En het gekke is, dat dit alleen hun lijkt te overkomen. Of wie heeft er ooit gehoord van dat mensen praten over een Franse Nederlander, Duitse Nederlander, Amerikaanse Nederlander, IJslandse Nederlander?

Ageless | 16-11-14 | 23:04

Mmmm... Greet vs Tunahan Kuzu. Dat kan best leuk worden.

kloopindeslootjijook | 16-11-14 | 23:02

Waarom zit Selcuk Ozturk steeds zo raar te grinniken zoals bij Pauw? Hij schijnt het allemaal wel leuk te vinden.

kloopindeslootjijook | 16-11-14 | 23:00

@Pepernood | 16-11-14 |

Als jij nog niet door hebt dat mensen mogen stemmen op een partij om de voor hen moverende redenen. Dan wil ik vaststellen dat jij helemaal niet in een democratie thuis hoort. Dan hoor jij meer thuis bij de elite op de grachtengordel. Die weet wat goed voor de mensen is en op ze neerkijkt. Man, je lijkt wel een PvdAer.

roze_bril | 16-11-14 | 23:00

Zelfs als ze het zouden durfen (GS) dan staat er binnen een week een nieuwe website op..

Cabana Boy | 16-11-14 | 22:59

@Bakito | 16-11-14 | 22:01
Huh?

Lewis | 16-11-14 | 22:57

GS.
Laat je nooit opkopen. Ajb, niet nog een elsevier.
Persvrijheid is goud waard.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 22:53

@Parsons | 16-11-14 | 22:46
Het incident geeft alleen maar aan dat het zo is. Het is er niet mee begonnen. Als je dat niet doorhebt, moeten ze jouw stemrecht ook maar intrekken.

Pepernood | 16-11-14 | 22:52

Boontje komt om zijn loontje. Hoeveel Turken heeft de PvdA in allerlei fracties in het land?,zullen die volgen?

Islamofiel | 16-11-14 | 22:51

Turken en heroine,hardwerkende ondernemers.

Real Dutch Meat | 16-11-14 | 22:50

Absoluut dat de vele medemensen van Turkse afkomst, prima kan stemmen. Echter zijn partijen weinig representatief voor iedereen, dus stem ik maar op de PP

Cabana Boy | 16-11-14 | 22:49

Dankzij het paard van troje gaan we naar een samenleving toe die het soms wel begrijpelijk vinden als er iemand vermoordt wordt om zijn mening. Censuur zal dan op de loer liggen, want je mag niet zomaar een zekere a. beledigen, het vak moderator gaat nog heel groot worden.
O, wat zal de toekomstige generatie ons dankbaar zijn.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 22:49

@gutgutgut | 16-11-14 | 22:35

Giften van Joodse particulieren zijn hetzelfde als giften van de Turkse overheid? Een overheid die geleid wordt door iemand met dictoriale neiginkjes, bovendien. Grappig hoe nuance mensen zo uit de heup kunnen generaliseren als het zo uitkomt.
.
Overigens moet buitenlandse steun verboden worden, welk buitenland dan ook. Net als dubbele paspoorten. Dubbele petten, dubbele broodheren, dubbele loyaliteiten. Laveren tussen zulke krachten moet je niet willen vragen van mensen. Kan alleen maar verkeerd gaan.

Parel van het Zuiden | 16-11-14 | 22:48

Feit blijft dat de meeste moslims zullen stemmen op een partij puur opgericht door moslims. Want het zijn mede-moslims, dus daar stem je op. Zo denken die lui.

Want U weet wel, gezamelijke broeders, Allahu Akbar en al die shit.

Het hek is van de dam, hier kon je op wachten.

Realism Is All | 16-11-14 | 22:48

@gutgutgut | 16-11-14 | 22:39
Als jij islam als religie beziet is dat een contradictio in terminis.

Parsons | 16-11-14 | 22:47

Als Turken gaan stemmen op zoiets omdat het Turken zijn lijkt me dat een slecht teken, want nationalistisch sentiment. Net zoiets als dat Verkade overgenomen is door Turkije. Onzin, het is geen verdienste van dat land namelijk, maar van een paar mensen. Verkade is eigendom van een bedrijf dat toevallig in Turkije geregitreerd staat. Daarom is het onzinnig vlaggetjes te plakken op voetballers, schaatsers, eurosongfestivallers e.d. Dus tenzij een Turkse partij iets te bieden heeft dat de rest niet heeft, is het sentimenteel gedoe. Maar ja. Dat schijnt voor sommige mensen belangrijk te zijn wegens gebrek aan eigenwaarde of zo.

kloopindeslootjijook | 16-11-14 | 22:47

"Turkse stemmen"...... maneuh? in Nederland. Is het echt?

roze_bril | 16-11-14 | 22:46

@Pepernood | 16-11-14 | 22:27
En al die PVV stemmers dan van vóór dat "incident"?

Parsons | 16-11-14 | 22:46

Het is toch te laat, die bevolkingsgroepen van alochtonen zijn al heel groot. Dus. Neem vooral afstand. Dat is denk ik het belangrijkste. Leef je eigen leven en laat het gekrakeel over een media en politiek, die toch allang gekaapt zijn.
Participatiemaatschappij? Nee, juist niet. Afstand nemen.

Van Duyvenbode | 16-11-14 | 22:45

Het is m.i. helemaal geen stemmen "jatten". Ook voor de PVV niet. Het zijn gewoon mensen die zich - om wat voor reden dan ook - meer aangetrokken voelen tot (het programma van) die andere partij. Zoiets heet gewoon democratie en dat geldt ook voor Turken.

matrixbluepill | 16-11-14 | 22:44

@Feynman | 16-11-14 | 22:14
Ik denk dat die vergelijking iets te simpel is. Iets met altruïsme ook. Maar ik ben een beetje te moe om er een heel betoog omheen te bakken ;)

Parsons | 16-11-14 | 22:43

Je woont in Nederland, je bent lid van een Nederlandse partij en je zit in de Nederlandse regering. Als je dan nog niet begrijpt dat je Nederlander bent, dan ben je dom of er is opzet in het spel. Dat ligt niet aan Nederland E.Brul (kusje, knuffel in de naam van de reageermeneer)

MoetDatNou? | 16-11-14 | 22:43

Je vergeet echter het stukje Nederland in Turkije..

Cabana Boy | 16-11-14 | 22:40

Terpen-tijn | 16-11-14 | 22:12
Dat zou moeten maar het tegendeel is het geval.
Bij elke kreet probeert Wilders wetten te maken die specifiek tegen de islam gericht zijn. Al zijn voorstellen zijn in strijd met de scheiding van kerk en staat.

gutgutgut | 16-11-14 | 22:39

De Turken alhier zijn hardwerkende ondernemers doorgaans. Dat daarachter de Turkse maffia zit boeit mij eigenlijk geen fuck. Wellicht nog beter te vertrouwen dan de Nederlandse overheid. Wat meer Turkije in Nederland zie ik dan ook geen enkel probleem in.

overVecht | 16-11-14 | 22:35

"Welke handlangers van Erdogan zullen deze twee mannen voorzien van alle financiering"
Erdogan zelf uiteraard. En als dit gebeurt heeft Wilders niets te zeggen want boter op zijn hoofd.

gutgutgut | 16-11-14 | 22:35

Hopperdehop, 1 paspoort, 1 leven, en anders opzouten

Cabana Boy | 16-11-14 | 22:30

ik denk dat het snel afgelopen zal zijn met Kuzu en Ozturk. Ze zijn nu nutteloos voor Erdogan. Sterker nog, ex-spionnen vormen een gevaar en worden niet zelden uit de weg geruimd.

--sql error-- | 16-11-14 | 22:29

Hèhè! Waar! +100 Kus. Volgende keer weer konijnenhersentjes.

henriette | 16-11-14 | 22:29

@koolteer | 16-11-14 | 21:53
Je kan je van de domme houden, maar jij weet net zo goed als ik, dat een grote groep mensen puur PVV stemt omdat zij deze partij kennen als de partij tegen de Marokkanen. Het "minder-minder-incident" onderstreept dit. Wanneer je vraagt naar andere standpunten van de PVV, kijken deze mensen je zwijgend met een glazige blik aan. Als je hierop je stem bepaalt, maakt het echt niet uit dat je je stemrecht kwijtraakt. Verder zeg ik niet dat andere partijen geen kortzichtige gevoelsstemmers kennen. Het valt bij de PVV alleen zo op.

En natuurlijk zijn er mensen die wel degelijk nadenken voor ze besluiten op de PVV te stemmen. Daarvoor heb ik alle respect. Maar door die andere groep mensen wordt jouw en mijn stem gelijkgesteld aan een domme kreet van disrespect en kortzichtigheid.

Pepernood | 16-11-14 | 22:27

Let s kill IS!
Dat is nu het hoofddoel. Slechte mensen een stap voor zijn.
De actualiteit nu, lerend van het verleden.
IS lijkt soms op Hitler, geef ze geen vinger, want ze nemen de hele wereld.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 22:21

@the handyman | 16-11-14 | 20:49
Ha handyman, ben je daar weer. Niet zo handig met je toetsenbord blijkbaar. Doe eens gebruiken deze symbooltjes: . en ,

En doe eens Shift indrukken als je een nieuwe zin begint. Het zou heel goed kunnen dat je ontzettend intelligente dingen plempt, maar ik kan er gewoonweg niet doorheen komen op deze manier.

Best koud hierboven | 16-11-14 | 22:15

Parsons | 16-11-14 | 22:10
Ik zoek ook niet de vergelijking. Ik vind het alleen verrassend in welke mate het Westen het evangelie van kapitalisme en democratie over de globe probeert te zaaien, zonder te kijken welke zaden andere mogendheden hier over de schutting heen gooien.

Alsof A wel invloed kan hebben op B, maar B nooit invloed op A, terwijl A en B beide bestaan uit mensen die zelfstandig zouden kunnen denken, maar zich vooral laten beïnvloeden.

Feynman | 16-11-14 | 22:14

toetanchamon | 16-11-14 | 21:18
Zweden kunnen we inmiddels als verloren beschouwen voor de westerse wereld.

DonBasco | 16-11-14 | 22:13

toetanchamon | 16-11-14 | 21:18
Zweden kunnen we inmiddels als verloren beschouwen voor de westerse wereld.

DonBasco | 16-11-14 | 22:13

Partijpunt van Wilders zou moeten zijn> strikte scheiding religie en staat.
Vastleggen in de grondwet, elke schending betekent onmiddellijk verwijdering uit de tweede kamer.
De fantasie en de realiteit gaan nooit samen.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 22:12

@Feynman | 16-11-14 | 21:32
Ware het niet dat het niet te vergelijken is bij de achterlijkheid die grisstenen uit hebben gevreten of uit zullen (kunnen) vreten.

Parsons | 16-11-14 | 22:10

Bakito | 16-11-14 | 22:01
Yes, pumpkin.

asylumstreetspanker | 16-11-14 | 22:05

Ik ga pas op Wilders stemmen als die minder criminaliteit roept.
Dan bereik je hetzelfde en discrimineer je niemand.
Je moet geen hele bevolkingsgroep over 1 kam scheren, is dom, want als je enquettes mag geloven, zijn de Turken nog extremer als de Marokkanen, of het echt klopt doet er niet eens toe, het is alleen bedoeld om mijn mening te onderbouwen.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 22:04

Deze kwestie bewijst maar weer eens dat het wel meevalt met het Marokkanenprobleem.

Bakito | 16-11-14 | 22:01

We wachten nog even af wat er met d'66 gaat gebeuren. De Turken/genocide ontkenners- partij van Nederland.

asylumstreetspanker | 16-11-14 | 21:59

Beste column van Ebru tot nog toe. Voor wat het waard is, maar toch.

the Raging Potato | 16-11-14 | 21:57

@witchmaster | 16-11-14 | 21:54
Het ging mij om het aantal zetels. ;-)

Lewis | 16-11-14 | 21:56

Fijn dat de PvdA eindelijk vernietigd wordt en de wrange vruchten plukt van zijn policor beleid. Die moslimpartijen worden echt niets. Dan mist er weer een sjiitisch aspect aan een soennitische partij of is een partij niet streng genoeg in de leer etc etc etc. Splinterpartijtjes uit Ozturks beweging zullen ontstaan, want de ene wil toch meer vrouwenemancipatie, andere splinters handelen in strijd met de grondwet etc.
Maar de PvdA, is geschiedenis! 14 november zou een nationale feestdag moeten worden.

hallofreen | 16-11-14 | 21:56

@Lewis | 16-11-14 | 21:51

als het zo door gaat wie weet , dan is in iedergeval het probleem van een dubbel paspoort snel opgelost en zijn we weer baas in eigen land

witchmaster | 16-11-14 | 21:54

@Pepernood | 16-11-14 | 21:33
Het feit dat je PVV stemmers wegzet als zijnde dom. Zij hebben nauwelijks een bestuurlijke bijdrage geleverd tot nu toe.

Hoe slim ben je dan als je op PvdA/VVD/D66 stemt? Nog veel dommer lijkt me. Zij hebben tenslotte dit land veranderd in een beschaving die op de rand van de afgrond balanceert.

Dus laten we het gemiddelde IQ van een VVD'er als absolute ondergrens nemen. Dus, er zijn geen VVD-stemmers meer. Dan vallen de GL/PvdA/CDA dus meteen ook al af. Dus we zitten rond IQ 140. Dan mag je stemmen. Zo uit m'n hoofd (onderzoeken zijn er minder dan je zou denken) blijft er dan nog een 10% over aan stemgerechtigd volk. Zullen we het dan maar meteen veranderen in een dictatuur? Dat lijkt me eerlijker.

Als een regering het goed doet, zijn ook de minder slimme mensen tevreden. Ook die zijn nodig in onze samenleving.
Als de PVV vooral die mensen aanspreekt, dan is dat een duidelijke boodschap voor de regerende partijen. Dan hebben zij kennelijk verzuimd de belangen te behartigen van een groot deel van het volk.

Om dan een partij waar je het niet mee eens bent, uit te maken voor dom, geeft weer hoe beperkt je eigen denkvermogen is.

NB. ik stem meestal SP. Aandoenlijk klungelig, naïef en idealistisch.

koolteer | 16-11-14 | 21:53

Volgens Ebru moeten politieke partijen (aka de overheid) mensen opvoeden tot kritische, zelfdenkende burgers, maar het er tegelijk "inrammen" dat ze burgers van Nederland zijn, en voorkomen dat de moskeeën en scholen ze tot "willoos stemvee" maken.

Nu maar hopen dat het zelfdenkend stemvee straks het kritische burgerschap hard genoeg in geramd krijgt. Anders maar een dagje kletsen met dit roze licht.

Theo van Deursen | 16-11-14 | 21:51

Pëppie&Kökkie zullen heel snel van de politieke radar verdwijnen. Islam heeft een inheemse host nodig om te verspreiden. Een Islamitische partij is veel te rauw op het dak van Jan en Kees.

President Babboe Bab | 16-11-14 | 21:51

@witchmaster | 16-11-14 | 21:51
Dat zou echt heel, heel knap zijn.

Lewis | 16-11-14 | 21:51

Ik zie het al voor me , over 6 jaar de pvv 160 zetels ow wacht ff dit lijkt wel een meerderheid

witchmaster | 16-11-14 | 21:51

@bloeddoordenamstel | 16-11-14 | 21:46
Nou lijkt hij me een Marokkaan, gezien zijn naam.
Maar dat wij- en zij-denken, dat is zo vermoeiend inderdaad...

Lewis | 16-11-14 | 21:50

"Moge allah je straffen" is een regelrechte doodsbedreiging, gelardeerd in een religieus sausje. Zeker nu, de Turkjes zullen er geen seconde om treuren als een ander de wens uitvoert. De wil van allah is dan hun enige gedachte...
Maar ze komen er mee weg.
Zoals elke gelovige, alleen sukkels zoals Wilders zouden vervolgd worden.
Want "minder" roepen kan je ook als een bedreiging zien, eerlijk is eerlijk.
Helaas heeft Wilders geen god en telt de Nederlandse taal niet mee voor spek en bonen.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 21:50

Maar de meeste lol is toch wel om de PvdA, bij de volgende 2e kamerverkiezingen twee zetels: Eentje voor Samsonnetje en eentje Spekmans, die vent met die vieze truien.

John Doorzon | 16-11-14 | 21:49

Het is typisch dat jullie Nederlanders stikjaloers zijn op onze dubbele nationaliteit. Ons vroegere thuisland wil ons meer dan graag als onderdaan in tegenstelling tot de Nederlandse overheid die keer en keer urineert op zijn stemvee.
Ommie de HaatMoker | 16-11-14 | 21:02
-
Typische uitspraak van een geïntegreerde "kuch" allochtoon. Noemt wij en zij, noemt thuisland, noemt (Turks) onderdaan, vindt de Ned. overheid niet aardig, die urineert op de Turkse onderdanen (oh wacht, onderdaan hier of daar?). Hier waarschijnlijk geboren en getogen. Maakt slechts een klein taalfoutje.
-
En als je het hier niet bevalt waarom ga je dan niet Erdogans onderdaan zijn in Turkije (niet in Nederland natuurlijk).

bloeddoordenamstel | 16-11-14 | 21:46

Maar Ebruutje, grote vriendin van me, durf jij je nu nog wel in Turkije te vertonen? Het lijkt me er daar ook niet prettiger op worden...

LJBrinkhorst | 16-11-14 | 21:45

Zo een moslimpartij vind ik een goed plan. Spelen de Moslims eindelijk met open vizier.

Bocherinelli | 16-11-14 | 21:42

Denk niet dat Beavis en Butthead dit gaan redden.de eigen , elite, zwelgt teveel in zelfgenoegzaamheid. Het zal motivatie van de Hollander niet te goede komen, maar ze gaan wel meer steun krijgen via europees rechts.Polarisatie is wat ze gaan oogsten, en wederom zal Duitsland en Frankrijk het voortouw gaan nemen.Het is anders een doodlopende weg, ze moeten terug in hun hok.

Archy Bunker | 16-11-14 | 21:42

Real Dutch Meat | 16-11-14 | 21:37
Een IQ-test is sowieso zelf al een cultuurgevoelige sociaal wetenschappelijke ramp.

Feynman | 16-11-14 | 21:40

Feitelijk vind ik de uitsmijter van Ebru te erg voor publicatie. De Nederlandse overheid heeft het weer verkeerd gedaan. Je zou ook kunnen zeggen dat Ozturk en Kuzu het hoogst haalbare in deze samenleving hebben behaald en dat op die manier zichtbaar was voor iedereen dat zij werden beschouwd als Nederlandse burgers. Maar nee, het was weer niet goed genoeg, er gaan stemmen op dat zij met onvoldoende egards zijn behandeld voor hun islamisme in een seculiere partij. Hoe doen de Nederlandse parlementariërs het in Turkije? O, die bestaan niet? Zou je dan niet eens elders gaan klagen?

eastender | 16-11-14 | 21:39

Pepernood | 16-11-14 | 21:33
IQ-test... en jij slaagt met glans ?

Real Dutch Meat | 16-11-14 | 21:37

@Pepernood | 16-11-14 | 21:33
Je moest eens weten wat een afwegingen ik zal hebben gemaakt als ik eventueel toch in de toekomst op de PVV stem. Als ik iets niet klakkeloos doe, is het dat wel. En ik weet dat er zat reaguurders zijn voor wie hetzelfde geldt.

Lewis | 16-11-14 | 21:37

Je legt de vinger op de zere plek Ebru.
Toch is dit slechts het begin van het onvermijdelijke. Met dank aan de fokpremie (eufemistisch 'kinderbijslag' genoemd), duurt het maximaal nog drie generaties voor Nederlanders in de minderheid zijn.

Ook de import van vluchtelingen, open grenzen en de neon lichtreclame 'gratis geld / huis / eten, lokt velen. Het mooiste is nog dat vluchtelingen niet eens MOGEN werken.

De Turken zijn van de allochtonen het best georganiseerd. Dus zullen zij ook de eersten zijn die een machtsbasis gaan bezetten in ons bestel. De Marokkanen hebben niet veel macht nodig. Zolang er geld hun kant op stroomt zijn ze relatief gelukkig. Voor de Turken is dat niet voldoende.

We moeten van de NPO Poetin eng vinden, maar Erdogan is veel gevaarlijker. Zeker voor Nederland en Duitsland.

koolteer | 16-11-14 | 21:36

Democratie, het systeem waar het kuddevolk zijn kruisje mag zetten achter de persoon met de meeste gelijkenis op gebied van afkomst of intellectuele capaciteit. Wat deze persoon inhoudelijk heeft mede te delen, maakt verder niet uit. Dit geldt trouwens ook voor het gros van de PVV-stemmers.

Ik zeg: IQ-test invoeren voor het verkrijgen van stemrecht.

Pepernood | 16-11-14 | 21:33

Parsons | 16-11-14 | 20:55
Onder het stukje van Diyanet:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/03/... Op de wiki staat gewoon hetzelfde.

Het staat ook openlijk op de Turkse overheidsite. Turkije is officieel seculier, maar onder de eerste minister hangt wel een orgaan die wereldwijd moskeeën bouwt en voorziet van Turkse imams. Een soort melange tussen onze oude katholieke zendelingen en onze moderne ontwikkelingssamenwerking.

Feynman | 16-11-14 | 21:32

Als nederland dan een islam land zou worden, worden de oorspronkelijke nederlanders dan nog gedoogd, of gelijk eruit geknikkerd ?

NL Sucks | 16-11-14 | 21:31

Lekker stuk, Ebru!

Coyote | 16-11-14 | 21:30

Vraag me ineens af, wie zou dit topic hebben betaalt.

toetanchamon | 16-11-14 | 21:29

Kuzu & Öztürk zijn ontmaskerd. Erdogan moet het nu op een andere manier proberen. Deze loopjongens zijn niet meer bruikbaar. Ze kunnen hun beloning voor bewezen diensten gaan ophalen in Ankara..

denoorman | 16-11-14 | 21:28

-weggejorist-

dwar | 16-11-14 | 21:27

Goed en logisch stuk, Ebru. Het worden moeilijke tijden!

L.E. Raar | 16-11-14 | 21:26

Hoop dat ze een eigen moslimpartij gaan oprichten.
Dat wordt gegarandeerd een zooitje want corruptie en het geloof zorgen daar wel voor.
Dan wordt onze eigen regering weer opgezadeld met allerlei gezeik enzo.
Die lol gun ik ze wel.
De multiculturele samenleving op het hoogste niveau, is toch leuk?
Zei de Brekel.

Terpen-tijn | 16-11-14 | 21:23

@Ommie de HaatMoker | 16-11-14 | 21:02
Wat vang jij nou zo n beetje aan gratis geld per maand van ons de werkende mensen met 1 paspoort ?

Uw Verzekeringsadvis | 16-11-14 | 21:22

@KingScarGill | 16-11-14 | 21:19

Ook grotendeels voor gezinshereniging. Dat christentuig was vrijwel altijd aan de macht.

Supermatthijs | 16-11-14 | 21:21

Dus wat Ebru hier beweert is dat met de juiste scholing de Turken in Nederland niet meer op Turken/moslims zouden stemmen. Túúrlijk!
Het ligt dus toch weer aan Nederland, ook volgens Ebru Umar.

menzo | 16-11-14 | 21:21

Zagen 'wij' ruim 30 jaar terug al lang en breed aankomen, geen nieuws dus.

Klier van Bartholin | 16-11-14 | 21:19

Je kan de pvda veel verwijten, maar voor de bijzonder status van bijzonder onderwijs voor allerlei religies moet je toch echt bij het CDA wezen.

KingScarGill | 16-11-14 | 21:19

Spijker, kop, raak. En als Erdogan straks de koerden heeft laten uitmoorden door IS, IS daarna door hem en de NAVO van de kaart geveegd worden, kan hij zijn eigen nieuw ottomaanse rijk stichten. FIjn islamitisch natuurlijk. Tegelijkertijd breidt hij de macht in europa uit, zodat die straks zitten met een turkse vijfde kolonne en hem zijn gang moeten laten gaan.

Sparky79 | 16-11-14 | 21:19

Na het zien van een paar foto's overweeg ik om naar zweden te vertrekken http://imgur.com/a/KH4Xy

toetanchamon | 16-11-14 | 21:18

Ommie de HaatMoker | 16-11-14 | 21:02

Erdogan de joden hatende Allah likker zal je met open armen ontvangen,je zal niet gemist worden hier.

Real Dutch Meat | 16-11-14 | 21:17

@Parsons | 16-11-14 | 21:12

Ik geef het op. Vertel. Staat het in het partijprogram van de PVV soms ?

Supermatthijs | 16-11-14 | 21:13

In de kofferbak die twee mee naar het enge dierenbos.

Real Dutch Meat | 16-11-14 | 21:12

@Supermatthijs | 16-11-14 | 20:57
Err.... fout.

Probeer het nog eens.

Parsons | 16-11-14 | 21:12

Als ik dit zo bezie en andere zaken, zoals de zwarte piet discussie, gruwelijke onthoofdings videos (waar ik zeker niet naar kijk), dan hoeft Geert weinig campagne meer te voeren, dat hebben zijn grootste tegenstanders al voor hem gedaan, de PvdA voorop.

Brougham | 16-11-14 | 21:11

@Ommie de HaatMoker
Jullie vroeger thuisland wil jullie helemaal niet graag als onderdaan, maar wil hooguit profiteren van het gratis geld...

denoorman | 16-11-14 | 21:08

@Ommie de HaatMoker | 16-11-14 | 21:02
Dat 'jullie Nederlanders' zegt alweer alles.

Lewis | 16-11-14 | 21:06

@J. Jarig | 16-11-14 | 21:01
Dat Kamerleden die bij hun partij zijn weggestuurd kunnen aanblijven als Kamerlid vind ik persoonlijk een groot goed. Dat beschermt júíst de democratie. Dat daar soms mensen misbruik van maken is jammer maar m.i. onvermijdelijk.

Lewis | 16-11-14 | 21:05

@Ommie de HaatMoker
En daarom blijven het ook nepnederlanders. Gratis geldm gratis uitkering, gratis huis. gratis gezondheidszorg en voor de rest pissen op de nederlanders. Heel erg zielig. Veel geluk met je dubbele nationaliteit!!

denoorman | 16-11-14 | 21:05

@Supermatthijs | 16-11-14 | 20:59
Nou, kijk eens aan. Siert je.

Lewis | 16-11-14 | 21:03

@denoorman | 16-11-14 | 20:59
Het is typisch dat jullie Nederlanders stikjaloers zijn op onze dubbele nationaliteit. Ons vroegere thuisland wil ons meer dan graag als onderdaan in tegenstelling tot de Nederlandse overheid die keer en keer urineert op zijn stemvee.

Ommie de HaatMoker | 16-11-14 | 21:02

ze zouden alleen hum zetel moeten mogen behouden als ze zelf genoeg voorkeurs stemmen hebben gekregen voor een hele zetel, anders zetel terug naar de partij... Lijkt me heel democratisch..

denoorman | 16-11-14 | 21:02

Het kromme nu is ook dat ze samen genoeg voorkeursstemmen hadden voor een halve zetel, maar dat ze nu dus wel met 2 hele zetels (dus 4 keer zoveel) in de kamer mogen blijven zitten.
Lang leve de democratie.

J. Jarig | 16-11-14 | 21:01

Kuzu & Öztürk klinkt als Arabische stripfiguren.
Kuzu & Öztürk en de zoektocht naar 72 maagden.

Kroepoeksclan | 16-11-14 | 21:01

Het feit dat turkije en marokko hun onderdanen belemmeren om afstand te doen van hun nationaliteit en alle onderdanen in Europa als turkse of marokkaanse onderdanen ziet en invloed blijft uitoefenen zegt toch genoeg. Onze politici slapen al jaren en eindelijk wordt Ascher een klein beetje wakker...

denoorman | 16-11-14 | 20:59

Supermatthijs | 16-11-14 | 20:54
Ik vraag me af of de achterban en/of de financierders van de PVV mogelijke zelfmoord-terroristen financieren?

aero911 | 16-11-14 | 20:59

@Lewis | 16-11-14 | 20:56

Ik wilde gewoon even snel aan Sven laten merken dat ik begreep wie hij bedoelde. Excuses zijn wel op zijn plaats, bij deze.

Supermatthijs | 16-11-14 | 20:59

het wordt hoog tijd voor een eerlijkere vorm van democratie in NL bv door het censuskiesrecht in te voeren, dan weet je zeker dat alles wat politici je beloven altijd een sigaar uit eigen doos is.... (buiten het feit dat het gewoon krankzinnig is dat steuntrekkers stemrecht hebben)

rode peper | 16-11-14 | 20:59

De enige reden dat nieuwe Nederlandse politieke partijen afhankelijk zijn van de hand die hun voedt, zijn de riante regelingen voor zittende politieke partijen. Makkelijker op de kieslijst, partijsubsidies, gratis personeel, vriendjes bij de media die door de subsidie van de publieke omroep eigenlijk gewoon netjes is aangekocht en zo verder.

De grap is ook dat Nederland op de achterste benen staat als in het kader van ontwikkelingssamenwerking vanuit het buitenland hier moskee's, imams en politieke partijen betalen. Alsof Nederland al dan niet via bedrijven of stichtingen niet al jaren de democratie in het buitenland probeert te vormen of gunstig te stemmen.

Het enige wat erger is dan streng gelovige Kamerleden met meerdere nationaliteiten is de PvdA die eerst op haar rug gaat liggen en daarna beweert aangerand te zijn.

Feynman | 16-11-14 | 20:58

Schot in de roos, Ebru. Kusje.

Fijnstoffer | 16-11-14 | 20:57

@Parsons | 16-11-14 | 20:55

Turkse regering dacht ik maar daar hoeven we niet in mee te gaan hoor. Zijn we zelf bij.

Supermatthijs | 16-11-14 | 20:57

Onzin, Ebru. Toen jij vond dat Marokkanen Nederlanders waren gingen ze een t shirt aantrekken om van hun Marokkaans zijn te getuigen. Turken zijn net zó. Alle verenigingen en Moskeeën voeren hun namen en interacties in hun eigen taal. Als het zo uitkomt voeren ze Nederlands als voorvoegsel op.
Het is zeer vermoeiend dat Nederlanders maar steeds krijgen voorgeschreven hoe en in welke mate in welke richting en met welke woorden ze nu weer moeten buigen. Turken zijn Turken en Marokkanen zijn Marokkanen. En totdat ze net zo Nederlands zijn als Nederlanders met 1 taal, 1 paspoort, 1 regering, 1 wet en 1 vlag, zijn Turken Turken en Marokkanen Marokkanen.

eastender | 16-11-14 | 20:57

@Supermatthijs | 16-11-14 | 20:47
Wat ben je respectloos.
Alles om maar aandacht te krijgen?

Lewis | 16-11-14 | 20:56

Daarom met gang politiek en geloof scheiden. Buitenlandse inmenging moet stoppen. Net als moslim- en Europa georiënteerde partijen. NL is van (roomblanke) Nederlanders. Niet van geïmporteerd werkvee dat hier te lang is blijven hangen.

bosmaloot | 16-11-14 | 20:56

Ebru heeft gelijk, de PvdA en andere partijen selecteren niet goed genoeg aan de poort uit opportunistische motieven. Wat je dan krijgt zijn stemmentrekkers die niet het gedachtengoed delen van de partij. Dat levert dan later problemen op. Beter is het te investeren in goede allochtone politici die misschien minder geliefd zijn bij de achterban maar wel de waarden delen van jou partij en ook competent genoeg zijn.

lingo star | 16-11-14 | 20:56

Iedereen die niet foutloos ¨Scheveningen¨ kan uitspreken actief en passief kiesrecht ontzeggen...
(Jammer dan voor Gers Pardoel)

King of the Oneliner | 16-11-14 | 20:55

En daarom, alleen nog maar openbaar onderwijs. Een totale scheiding van religie en staat in de grondwet voordat het te laat is.

Hank Nozemans | 16-11-14 | 20:55

Zie je het voor je dat wij straks een moslim als minister van buitenlandse zaken zullen hebben die de banden met de moslimregio gaat versterken. Alleen al het idee, BRRRRR.

toetanchamon | 16-11-14 | 20:55

De nazi's zouden qua nationalisme nog wat kunnen leren van de turken..

denoorman | 16-11-14 | 20:55

@Supermatthijs | 16-11-14 | 20:45
"Het in stand houden en verkondigen van het islamitische geloof en de Turkse cultuur in Nederland."

Weet jij de bron?

Parsons | 16-11-14 | 20:55

Maar zijn ze nu soennitisch of shiitisch?

eerstneukendanpraten | 16-11-14 | 20:55

@aero911 | 16-11-14 | 20:49

Net als bij de PVV ?

Supermatthijs | 16-11-14 | 20:54

In een column die de pvdA verhandeld toch nog 3 keer minachtend de PVV noemen.

DonBasco | 16-11-14 | 20:54

Kuzu en Ozturk hebben de Turkse nationaliteit en deze vinden ze blijkbaar belangrijker dan de nederlandse nationaliteit en de nederlandse wet, getuige het feit dat ze Allah boven de wet stellen. De enige oplossing is minder rechten voor mensen met twee nationaliteiten. Wellicht geen stemrecht of geen recht om verkiesbaar te zijn als je behalve de nederlandse nationaliteit ook een andere nationaliteit hebt. Of eerst afstand doen van andere nationaliteit.

denoorman | 16-11-14 | 20:53

Een aantal jaren geleden distantieerde Rutte zich van de uitspraak van Wilders, die over 'islamitisch stemvee' sprak in de Tweede Kamer. In diezelfde Kamer gold het PvdA-duo als backbenchers - oneerbiedig gezegd: stemvee, lazen we gisteren in de krant.

drs.Nee | 16-11-14 | 20:53

Sweetie, let's date!

Leo* | 16-11-14 | 20:52

@343 | 16-11-14 | 20:50

Oh ja joh ? We kennen elkaar ?

Supermatthijs | 16-11-14 | 20:51

-weggejorist-

343 | 16-11-14 | 20:50

helaas is dit maar al te waar ebru tegenwoordig als je iemand al aanspreekt op zijn gedrag wordt je al tegen de grond geslagen je mag geen afwijkende mening hebben over de islam want de islam is vrede zo niet dan slaan we dat er wel bij je in . de kritische toon die ascher aanslaat over conservatieve moslim organisaties dat mag niet want stel je voor dat ze er achter komen wat hun werkelijke plannen zijn kijk naar turkije zelf dat was ooit christelijk en nu wordt het meer en meer een enge islamitische staat onder erdogan die erdogan denkt nu zelfs de geschiedenis te gaan herschrijven dat de moslims amerika hebben ontdekt het moet niet veel gekker worden .
ik hoop dat de waarheid aan het licht komt over die enge moslim organisaties hier in nederland en dat ze verboden gaan worden .
als ik kijk naar de huidige jongeren dan keldert dit land hard de afgrond in binnen een tiental jaar !

the handyman | 16-11-14 | 20:49

Dat van die financiering lijkt mij wel mee te zullen vallen. Wij mogen er toch vanuit gaan dat de AIVD dit gaat monitoren?

aero911 | 16-11-14 | 20:49

Tijd dus voor een kiesdrempel die regelt dat er maximaal vijf partijen in de Tweede Kamer kunnen zitten. O ja en de Eerste Kamer opheffen en na Duits voorbeeld een constitutioneel hof op te richten. En de dienstplicht weer te verplichten, ipv op te schorten.

Sardonicus | 16-11-14 | 20:48

Oja en moge Thor je zegenen!

thorrrr | 16-11-14 | 20:48

Yup, de een krijgt geld om te vechten tegen moslims, de ander om te vechten tegen de kufar.

thorrrr | 16-11-14 | 20:48

2024:
Minister president Ozturk opent Prinsjesdag 2024 en gaat voor in gebed.

duitse herder | 16-11-14 | 20:47

@SvennusMax | 16-11-14 | 20:45

Degene die zich er door in zijn reet liet neuken toch ?

Supermatthijs | 16-11-14 | 20:47

Mooi om te zien, nu is de PVV de gebeten hond maar als er een moslim partij komt worden alle autochtone partijen vrienden.

watazooi | 16-11-14 | 20:47

Het is maar wat je lol noemt. Maar politiek cabaret met deze Turkse variant van Bassie en Adriaan is wel verzekerd.

brutus68 | 16-11-14 | 20:46

Ach, democratie is als een bus. Dus waar hebben we het eigenlijk over.

atheïstisch stemvee | 16-11-14 | 20:46

De vijfde colonne.

Wie zei dat nou ook al weer zo treffend...

SvennusMax | 16-11-14 | 20:45

Het enige waar ik lol aan beleef is dat ik geniet dat die linkse maakbaarheidsgekte nu vol in het gezicht van crimineel Didi ontploft.

Niet dat er één fuck zal veranderen in dit land, maar toch.

Deze kleine genoegdoening is een pleistertje op een grote, diepe ontstoken puswond die niet meer te helen is.

Parsons | 16-11-14 | 20:45

De twee hadden wel aardig wat voorkeursstemmen maar beiden nog lang niet genoeg voor een zetel. Ik ben dus niet zo bang voor hun politieke aspiraties.

Supermatthijs | 16-11-14 | 20:45

Nu al zin en Wilders vs deze twee pannekoeken.

_Fly66_ | 16-11-14 | 20:45

Goeie en beangstigende analyse.

ijgenweis | 16-11-14 | 20:44

Wat fijn, weer eens een goed stuk van Ebru's hand.
Voordeel van zo'n partij zou wel zijn dat de versplintering van links verder doorzet.

Lewis | 16-11-14 | 20:44

En zo is het Ebru. Hier hebben de traditionele partijen gefaald, en blijven op dit punt falen; de immigratieproblematiek.

Old_Spice | 16-11-14 | 20:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken