Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Live. Uitspraak Raad van State inzake Zwarte Piet

skj1.jpgStill uit de eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal (NTR) dd 11.11.2014. Duidelijk, Hoofdpiet Erik van Muiswinkel (l) is zo zwart als roet, en zijn knecht (r) ook. Geheel naar wens van Onze MinPres. En dat had direct gevolgen in de mediaas. De volstrekt onbekende schrijver Sjoerd Kuyper ging helemaal los op Trouw. Schoppenboer Quinsy Gario sprong uit zijn vel in zijn radioprogramma met 12 racismekaarttrekkende luisteraars, en bij Pauw trokken ze elkaar bijkans over tafel. Wie wel de vreugdetrommel roerde, was Martin Bosma, die als analyticus aanschoof bij het PowNews. Heeft de NTR (Negers op Televisie & Radio) met OngewijzigdePiet een schot voor de boeg gelost? Een signaal naar de Nederlandse maatschappij om te kappen met zeiken, en er weer een ouderwets gezellig kinderfeest van te maken? Reken er niet teveel op. Dan kent u de NPO nog niet. Vandaag ook op de rol; de historische uitspraak in hoger beroep door Drie Wijzen (oud, blank, D66, gereformeerd) van de Raad van State. Uitspraak wordt verwacht vanaf 10:15 uur. Edwin vd Berg (NOS) en Tante Sas (TMG) zijn ter plekke. Developing... BAM UPDATE: Raad van State vernietigt uitspraak (persbericht) (mirror) Quinsy, Sunny en Anousha krijgen de roe. Iedereen had op woensdagochtend vrij gekregen van de werkgevert Mobiele Eenheid aanwezig bij uitspraak RvS over een kinderfeest. Wat een land, en wat een mensen. Een zwarte dag voor Quinsy Gario, die dapper laat weten "tevreden" te zijn.

Reaguursels

Inloggen

Nou, even lekker zo voor het slapen gaan. Want morgen weer werken.
Het is alhier niet toegestaan Quinsy Gario te kwalificeren als een 'vuile vieze gore nutteloze kankerneger'.
Dat doe ik dan ook bij deze nadrukkelijk en expliciet NIET.
Slaap zacht allemaal!

Ars Vivendi | 13-11-14 | 00:52

@rode peper | 12-11-14 | 10:12
www.raadvanstate.nl/pers/persberichten...
De Raad van State (RvS) is in Nederland een adviesorgaan van de regering en de hoogste bestuursrechter van het land. De RvS is in 1531 opgericht door keizer Karel V en is een van de oudste regeringsorganen ter wereld.

Zij waren er al vroeg bij, toen Sint zelf nog een jonge jongen was.

hfakker | 12-11-14 | 20:47

Ik zat net naar het journaal te kijken, wordt zo'n verliespiet geïnterviewd over de uitspraak. Jammer, dit bewijst dat Nederlanders nog niet klaar zijn om het verleden achter zich te laten. Dat komt uit de mond van iemand die zanikt over een slavernijverleden van 150 jaar gelee, dat aan de andere kant van de wereld plaatsvond.

Sadomassochristus | 12-11-14 | 19:24

Wie zijn die andere plm 20 negers op de foto's?
Allang is bekend dat de overgrote meerderheid van blank én zwart niks tegen dit kinderfeest met zwarte piet heeft. Iets waar QG doof en blind voor is. Hij beschadigd zijn eigen, zelfverkozen, groep.
Gelukkig zijn de meeste blanken en zwarten niet meer geobserveerd door huidskleur.

sjoost | 12-11-14 | 19:21

@ca12nag3 | 12-11-14 | 11:21
Ik zie er eerder een opgeblazen ego met de hersens van een garnaal in die zelfs te achterlijk is om de mogelijke consequenties van zijn abjecte daden in te schatten.
Mogelijk wilde hij alleen een wijdverbreid "vooroordeel" over hemzelf en zijn matties bevestigen.

Pieter V | 12-11-14 | 18:54

Gaat dit sneue groepje onfatsoenlijke zeiknegers wel zelf de proceskosten betalen ???????????

Rest In Privacy | 12-11-14 | 18:51

Wij blanke Nederlanders zijn allemaal racisten, zei de grootste zwarte racist die ons land ooit liefdevol heeft opgenomen en nog steeds in zijn levensonderhoud voorziet.
Een parasiet van de samenleving, helaas niet de enige.

Pieter V | 12-11-14 | 18:44

Zwarte Pieten zijn kindervrienden. Kwinsies zijn dat niet. Die zijn de spreekwoordelijke zwarte pieten. Die zijn nu de pineuten.
Welkom in Nederland (maat niet in Kwakoeland), eindelijk, Echte Zwarte Pieten!

ljcoster | 12-11-14 | 18:01

En tante Es was ook van de partij op de tribune.

loze stijl | 12-11-14 | 16:21

Het Sinterklaas feest is een eeuwenoude traditie die onze kinderen er aan herinnerd hoeveel mooie negers wij verscheept hebben van Afrika naar Curacao en Suriname. Daar hebben we aardig wat toffe pandjes van kunnen opzetten in Middelburg, Hoorn, Medemblik en Enkhuizen.
Kortom, hoe belachelijk klinkt bovenstaande wel niet? Precies, en nu voor altijd: "Shut the fuck up Gario! And be a man!".

Bernard Couperus | 12-11-14 | 15:36

Het euvel is dat de huidige zwarte piet alleen maar aan te spreken is op zijn kleur verder wil men er niks aan veranderen. Vreemd. Dus een slaaf zou mogen volgens Quincy als hij maar niet zwart is? Dus spleetoogjes niet groter dan 1m60 in de ketting is ok?
ca12nag3 | 12-11-14 | 11:39

Hey, zie zijn tweet over MH17. Daaruit blijkt dat Quinsy naast blanken ook aziaten niet belangrijk vindt. Ook medenegers die niet zijn kont likken (en dus zowel door andere zeurnegers als blanke Nederlanders, die door de zeurpieten het bos niet meer zien, met de nek worden aangekeken) zijn niet belangrijk.

Quinsy geeft alleen om Quinsy.

Halveneger | 12-11-14 | 15:32

Ik mis die verveelde huismoeder het vrouwtje van sjarlie luske in het geheel. Nou ja dan ga ik maar vast een zak inktzwarte chocolade pieten leegvreten

zwarte riek | 12-11-14 | 15:32

En nou allemaal ophouwe met zeiken. Zwarte Piet is gewoon zwart.

Frans Bierings | 12-11-14 | 15:19

Ik moest wel lachen toen ik die foto van de uitspraak zag. Slaafs luisterden zij naar de rechter, terwijl die kale (links) met potloot en papier in zijn hand, net deed alsof hij kon lezen en schrijven.

gratias | 12-11-14 | 14:56

Staatssecrataris Eric Wiebes over de zwarte pietendiscussie: "Persoonlijk heb ik meer last van het stereotype dat door Pinokkio wordt opgeroepen. Straks denken de mensen nog dat iedere marionet met een lange neus liegt!" @chiefivo #aanpakken

beelaerts82 | 12-11-14 | 14:52

Is het overigens niet mogelijk om Quincy aan te klagen wegens laster? Om dat ik voor Zwarte Piet ben, word ik door hem en de zijnen uitgemaakt voor racist.

The_Black_Knight | 12-11-14 | 14:50

Piet is een naam en als Peter en Jan. Piet is eigenlijk een werkeloze, had geen uitzicht op een toekomst en hij werd geholpen door een goedheiligman, Sinterklaas. Sint gaf Piet onderdak en te eten en werden goede maatjes. Het verhaal ging snel rond en al snel volgde meer mannen in hetzelfde situatie en vroeg Sint om hulp. Sint vond dat prima, maar als wederdienst eiste Sint dat de mannen het dure zilverwerk gingen stelen bij de rijken. Sint is een veeleisend man, de mannen kregen nauwelijks tijd om te slapen en om voor zichzelf te verzorgen en het plezier is het werk zelf. Het inbreken bij de rijken gebeurde voornamelijk via een schoorsteen, dat maakte je al smerig en de gezichten werden onherkenbaar zwart van het roet. Sint was al oude man, slecht ter been en behoorlijk bijziend. Dat bijziend maakte voor Sint het lastig om in de ondertussen grote groep mannen zijn trouwe maatje Piet te herkennen. Sint durfde niet vooruit te komen dat hij Piet niet meer herkende, als goede smoes hemelde hij zijn maatje de hemel in en noemde vanaf dat moment iedereen Piet, zwarte Piet.

PS: Om zijn schuldgevoel af te kopen, geeft hij aan de kindertjes van de armen iets leuks.

ReuzeBater | 12-11-14 | 14:43

-weggejorist-

Grob E. Boll | 12-11-14 | 14:25

regenboogpieten en over paar jaar lui in de ziektewet omdat ze zwaar overspannen thuis zitten omdat ze geen groen/gele of roze piet meer willen zijn...... kun je in elk geval wel een schuldige aanwijzen dat dan wel weer......

Umberto die trotzoni | 12-11-14 | 14:15

Ik vraag me af of het een lange rechtszaak was? Die onderuitgezakte dame met die theedoek op d'r hoofd is duidelijk niet gewend om al die tijd rechtop te blijven zitten. Werkt vast niet 40 uur op een kantoor, of stigmatiseer ik nou weer teveel?

Grob E. Boll | 12-11-14 | 14:14

StijlloosInkoppertje | 12-11-14 | 13:17

Er is een heel groot netwerk van 'betrokken'linkse mensen die deze activisten bijstaan.
Een vrije zaterdag uittrekken om het werk te doen en jij kent de namen ook.

Topperke | 12-11-14 | 14:12

@Haagse Tokkie | 12-11-14 | 13:33
En jij post voor aandacht vier keer hetzelfde verhaal?

First Contact | 12-11-14 | 14:08

Sorry, maar ik ga me echt verheugen op zaterdag.

Kinderen en ouders die blij zijn dat deze onzin voorlopig van de baan is!!

Multimediaknaller | 12-11-14 | 13:48

Zit daar vooraan links op de foto nou die droeftoeter die twee weken terug de Nelson Mandela pop, die door de Amsterdam Zuid-Oost (dus: zwarte) kinderen was gemaakt, op zwarte piet vond lijken?

Grob E. Boll | 12-11-14 | 13:45

Beroepshuilers die een kinderfeest willen slopen, te gek voor woorden jezelf door een schreeuwerige minderheid te laten gijzelen. Al geeft het gesubsidieerde trawanten met kwestieuze sympathieën wel een mooi podium nauurlijk.

natte krant | 12-11-14 | 13:40

Zwarte piet is een hardwerkende negert....... Vanwaar de vergelijking met onze huidige allochtone vrinden?

venebaas | 12-11-14 | 13:33

-weggejorist-

Haagse Tokkie | 12-11-14 | 13:33

-weggejorist-

Haagse Tokkie | 12-11-14 | 13:33

-weggejorist-

Haagse Tokkie | 12-11-14 | 13:33

Het proces zelf wakkert discriminatie aan en werkt polariserend. Je krijgt wel aandacht natuurlijk. Goed nieuws verkoopt helaas minder, dus als je aandacht wil, moet je iets verzinnen. Dit is natuurlijk wel beter dan juweliers overvallen.

Of kan GS een rubriek opnemen waarbij iedereen een 1-minuut filmpje kan dumpen voor bijv. Maandagochtend en dat we allemaal mogen stemmen. Je krijgt extra punten als je je gediscrimineert of onderdrukt voelt. Een grote, mooi mannelijk geslachtsdeel levert ook extra punten op wegens achterstand op de doelgroep van GS. Naam: aandacht scoren.

Haagse Tokkie | 12-11-14 | 13:33

Ik heb het. Een nieuwe verhaallijn voor Sinterklaasjournaal zou kunnen zijn:
De boot van Sinterklaas, afgeladen met Blanke Pieten, is naar de haaien. Opgeblazen door Moeslim Fundis. Een tweede boot is ondertussen via een geheime route onderweg naar ons land. Maar die zal alleen nog Zwarte Pieten vervoeren, aangezien alle andere Pieten Morsdood zijn.

observer59 | 12-11-14 | 13:24

Trouwens, mannen, wat vinden we van het zomerfestival in R'dam ?

T'is wel sexistisch hé ? En als je de leeftijd van sommige ziet, bijna pedo achtig.

Dat daar nog niet tegen geprotesteerd is, is dat omdat we tolerant zijn, of er gewoon onschuldig van genieten, of omdat wie zich ergert, gewoon niet gaat ?

Feit is wel: het is rolbevestigend sexisme.

StijlloosInkoppertje | 12-11-14 | 13:21

Als we Zwarte Piet met een bebloed kapmes witte kindertjes bang laten maken, dan mag het vast wel!

Vaffanculo! | 12-11-14 | 13:18

Ik vraag mij altijd af hoe die gasten toch alle wegen weten te vinden die ze kunnen bewandelen om hun zin door te drijven.

Ik zou niet eens weten hoe te klagen over een scheefliggende trottoirtegel waar al aantoonbaar 3 ouderen van dagen bijkans hun heup op braken, bij wijze van spreken....

Misschien omdat ik opgevoed ben met de norm dat je naast rechten, ook PLICHTEN hebt, en pas op rechten (in mate) kan beroepen wanneer je aan je plichten voldaan hebt?
Weet het anders ook even niet ...

StijlloosInkoppertje | 12-11-14 | 13:17

en nu meteen de stroopwafelpiet afzeggen!

geoduck | 12-11-14 | 13:15

Sinterklaas komt vroeg dit jaar. Dank RvS voor dit cadeautje.

Zaniksmurf | 12-11-14 | 13:14

@Smuts | 12-11-14 | 12:39

i stand corrected.

Mijn kritiek op Prutt Stuft veranderd er niet door.

Ballenman | 12-11-14 | 13:09

(c)ZWITSUL | 12-11-14 | 13:03
Helemaal mee eens, vergeet vooral Albert Hein en de HEMA niet. Daar nog kopen voelt als cultuur verraad.

Snowy2000 | 12-11-14 | 13:06

Deze uitspraak noem ik pas terecht op je pepernoot gaan. En nu die Linkse Politieke correcte partijen nog, maar daar kunnen wij maart 2015 voor zorgen.
Snowy2000 | 12-11-14 | 12:59

pcies, vooral D66 en PvdA, en natuurlijk de winkelketens die meewerken niet :

INTERTOYS
FISHER PRICE
BART SMIT
BIJENKORF
BOL
AH
KRUIDVAT
ect.ect

of eigenlijk.. vergeet ze maar wel, die traditie slopers

(c)ZWITSUL | 12-11-14 | 13:03

En als je je feestje laat verpesten door 3 roeptoeters, ben je nog zieliger dan de 3 roeptoeters.
CumGranoSalis | 12-11-14 | 11:20
--
Natuurlijk is die 15 miljoen mensen een overdrijving. Dat had u zelf ook wel begrepen.
Maar het effect van deze 3 gasten gaat verder. Je ziet nu al dat winkels onder druk (ik weet anders niet de reden) van dit soort afgrijselijkste producten van multikul overstag gaan en zwarte pieten wegjorissen. We zijn al overstag gegaan.
Maar recent was er weer zo'n allochtoons joch (sorry, het zijn meestal allochtonen...) die dreigde met zijn vrienden zwarte pieten op een emmer koud water te trakteren. Er zijn ook surinamers die hebben bedreig er op los te zullen slaan als ze een zwarte piet zouden tegenkomen. Je kunt zeggen dat dit allemaal maar woorden zullen zijn. Maar het feit dat menig mens bij de intocht minimaal een nieuwe gedachte zullen hebben (is het wel veilig hier, zijn er geen rellende allochtonen) betekent dat het feest beladen is gemaakt met enige mate van onveiligheid. Ze hebben al degelijk gewonnen en het feest voorgoed van haar onschuld beroofd.

appeltjesgroeneweide | 12-11-14 | 13:02

Deze uitspraak noem ik pas terecht op je pepernoot gaan. En nu die Linkse Politieke correcte partijen nog, maar daar kunnen wij maart 2015 voor zorgen.

Snowy2000 | 12-11-14 | 12:59

gaffelbaard | 12-11-14 | 12:38

En dan vrees ik ook nog dat Gario liegt over het akkefietje met zijn moeder. Gewoon, omdat het in zijn santenkraam past. Deze hele zaak is gewoon gefundenes fressen voor een wannabe kunstenaar die zonder deze zaak gewoon in de bediening zou werken. Zoals zovele kunstenaars. Sukkeltje. Geldt ook voor de Anouschka Nzume. Als je niet echt talent hebt, kun je het beste maar de zieligerd uithangen of gaan schreeuwen. Doen kleuters ook.

LJBrinkhorst | 12-11-14 | 12:56

"Dan kent u de NPO nog niet. Vandaag ook op de rol; de historische uitspraak in hoger beroep door Drie Wijzen (oud, blank, D66, gereformeerd) van de Raad van State. Uitspraak wordt verwacht vanaf 10:15 uur."

Nou wij kennen de Nederlandse Politieke Omroep 1 2 3 beter dan onze eigen broekzak. En verwachten natuurlijk weer hun politiek correcte Zwarte Pieten te zien, in aflevering 2 van het Sinterklaas Journaal.

Snowy2000 | 12-11-14 | 12:53

Gelukkig, de afbeeldingen op de Gouden Koets worden dus niet afgeplakt.
Nu Jeugdzorg, de Koran en de Bijbel verbieden en......
Nederland is weer bewoonbaar.

Musset | 12-11-14 | 12:47

Uitspraak: www.raadvanstate.nl/uitspraken/zoeken-...
-
En wie betaalt deze rechtsgang (onder aan de pagina): de belastingbetaler. Voor Quinsy Gario, Marjan Boelsma en Sunny Bergman hebben weer gratis aandacht gehad.

Gräf&Stift | 12-11-14 | 12:47

Is lijkt me alleen interessant voor rechtenstudenten: beetje oefenen in formuleringen, procedures, toepassing enzo.

Verder wou ik het Pietengilde hierbij vragen of ze in de instructie kunnen opnemen dat er niet te hard met strooigoed gesmeten mag worden. Kreeg vorig jaar nog een pepernoot in mijn oog van zo'n Zwarte op m'n werk. Het is dat er collegae bij waren, anders had ik hem op de tsjoekie tsjoekie-boot naar tokkietokkie-land gezet

borderlijntje | 12-11-14 | 12:44

Sjoerd Kuyper is woedend. Hij heeft dat duidelijk tegen de krant gezegd "Ja schrijf dat maar rustig op ik ben woedend" Zo daar zal Nederland niet van terug hebben.
Heel Nederland huivert.

metdedag | 12-11-14 | 12:43

@Islamofiel | 12-11-14 | 11:23
Correcto. Of een Pallie-demonstratie...

Smuts | 12-11-14 | 12:41

@Ballenman | 12-11-14 | 11:35
Denk dat jij het over het verkeerde loket hebt - Hoge Raad? Raad van State zal je bedoelen.

Smuts | 12-11-14 | 12:39

Morris Stockwood | 12-11-14 | 12:27
Een zwarte dag voor Quinsy en z'n aanhangers, zal je bedoelen. Ze hebben de strijd om de vernietiging van een NLse traditie verloren.

Hoe begon dit ook weer? Dit begon met zijn moeder die gepest werd op haar werk maar het niet zo erg vond dat ze er een rechtszaak van maakte. Toen vond Quinsy dat hij z'n moeder moest verdedigen door wraak te halen op heel NL. Want 'ze' hadden z'n mammie uitgescholden. Boehoehoehoee.....

Geloof je me niet? Lees zelf maar hoe zielig..
'beginpunt ... het moment dat mijn moeder mij op een dag belde en vertelde dat een collega haar Zwarte Piet had genoemd. ... wist ... er geen raad mee. ... mijn manier ... niet langer zo kon in Nederland.'
zwartepietisracisme.tumblr.com/

Ben blij dat de RvS vandaag die haatzaaier een halt heeft toegeroepen.

gaffelbaard | 12-11-14 | 12:38

Jammer voor de blankenhaters, dan maar even naar de civiele rechter die hopelijk ook zegt dat ze het "institutioneel blank racisme" maar moeten slikken!

Ommie de HaatMoker | 12-11-14 | 12:38

Bolletjesslikker Quinsy Gario mag NL op zijn blote knietjes danken dat hij bed bad en brood krijgt. Voor iedere bruine mens met een grote smoel kan NL er hordes van terugkrijgen die geen bezwaar maken tegen tradities van de broodheer.
Maar ja, je krijgt een niknokker wel uit de klapperboom maar de klapperboom niet uit de niknokker.

Piet van den Hoek | 12-11-14 | 12:36

The sisters of mercy wisten het al.http://www.youtube.com/watch?v=bctJH0G-4Z4

baruch goldsilberman | 12-11-14 | 12:35

-weggejorist-

TheJesseJ | 12-11-14 | 12:31

Dat wordt huilie huilie bij beroepsslachtoffer Quincy!

Poepus | 12-11-14 | 12:28

Een zwarte dag voor Sinterklaas en zijn knechten.

Morris Stockwood | 12-11-14 | 12:27

Ook ik verwacht dat nadat ze straks door die regenboog varen ineens gekleurd zijn. En we nu dus allemaal collectief blij zijn met een dooie mus.

saidnowomanever | 12-11-14 | 12:22

Dat persbericht klopt trouwens niet.
Er staat 'of van de figuur zwarte piet een discriminerend effect uitgaat'.

Dat is niet waar het eerdere oordeel over ging. De rechtbank eerder beoordeelde of de figuur Zwarte Piet leidt tot negatieve stereotypering. Dat is iets anders dan discriminatie.
Had de RvS anders geoordeeld, dan hadden een hoop reclamemakers een probleem gehad nu.

De Zwarte Pietenhaters hebben heel NL laten zien dat het probleem toch echt bij hen zit. Gelukkig weet hierdoor iedereen nu dat woorden als 'witte mensuh', 'blanke mensen', 'witte traditie', 'wit standpunt', 'witte nederlanders, 'vieze blanke', 'witte smoel', 'kortzichtige blanken mensen' (ben ik nog iets vergeten?), wijzen op 'black racism' en 'omgekeerde discriminatie' en dat dit ook in NL voorkomt!

gaffelbaard | 12-11-14 | 12:20

Ben benieuwd wat mevrouw Verene Shepherd nu gaat doen. Die zoekt graag de publiciteit voor haar lobbyclubje en het geld zal we weer verdampt zijn, dus die zien we weer op TV binnenkort om zich met deze uitspraak te bemoeien. Met overigens maar één doel, meer geld voor haar lobbyclubje vanuit Brussel....

Marvin_NL | 12-11-14 | 12:19

Het is idd de VARA in de vorm van Pauw en DWDD, alsmede gekke Joopie, die almaar blijven dooretteren over dit onderwerp dat wat mij betreft al lang naar de prullenbak verwezen had moeten worden.
Waar HEBBEN ze het over!
Ja goed, 95 % van alle Nederlanders is racist, zeggen ze, en wat nou?
Rot op, jongens dramneusjes, iedereen heeft zijn kruisje te dragen, en jullie je minderwaardigheidscomplexje.
Mensen met terecht zelfrespect(als dat terecht is) zaniken niet over zwarte Piet.

mallekater | 12-11-14 | 12:19

Ik dacht dat gekke Gario zich , volgens zijn eigen belofte , zou neerleggen bij de beslissing van de Raad van State, (op zich al helemaal van de pot gescheurd natuurlijk dat hij tot zo'n hoog orgaan is doorgedramd)maar ik meen nu uit de social media te begrijpen dat hij * des duivels* is... allemaal racisten!!!
En zijn bukkende vrindje Kuypers heeft ook al de pest in omdat zijn werkje maar niet gekocht wil worden.....
Pffffffffffff.

mallekater | 12-11-14 | 12:13

Quincy Gaario zal wel slecht slapen vanavond. Ik hoop in ieder geval van wel

Stargate | 12-11-14 | 12:13

Die half gesminkte kinderen vind ik pas erg. Vitiligo is een (vrij onschuldige) huidziekte (denk Michael Jackson) dat zich vooral bij donkere mensen manifesteert en wat kan leiden tot ernstige psychische klachten. Dat niemand nou zich daarover buigt naar aanleiding van oa de Hema en Xenos folder. Belachelijk. Ik zeg AKSIE!!!

Poekaa | 12-11-14 | 12:10

Ook zo'n Tanja Jess. 't Was toch een uitkomst voor mevrouw dat ze zich even met deze kwestie mocht bemoeien dankzij de NPO. Ik had namelijk het idee dat ze al overleden was.

LJBrinkhorst | 12-11-14 | 12:10

Nou Gario, staart tussen de benen en terug je hoek in. Je hebt ons potdomme veul te veul geld gekost!

ZwengelMeister | 12-11-14 | 12:07

Kunnen die negers niet gewoon aan het werk gaan (huh.. hoezo.. uitkering jeweettog...). Hun voorouders zouden zich doodschamen voor dit kinderachtige gejank van hun verwende nazaten, dat weet ik wel zeker. Een echte neger jankt niet om kinderspel.

lekker wijf | 12-11-14 | 12:05

Ben benieuwd hoeveel van de 50.000 in NL wonende Chinezen een probleem van gele piet maken...

NedPow | 12-11-14 | 11:58

Sprookjesfiguren als onderwerp bij de Raad van State, om je krom te lachen.

lillendvleesch | 12-11-14 | 11:58

Spugen in de hand die hen al jaren voedt, dat is wat die aandachtshoeren doen. Hee, hesses, ik werk voor jouw zwarte donder. Show some respect!

LJBrinkhorst | 12-11-14 | 11:48

Quinsy moet in de zak naar Spanje, of naar Afrika of hoe zat het nou.. Turkije

pluk-87 | 12-11-14 | 11:44

Zou het in ieder geval geen verliezen willen noemen. Maar winst is het zeker ook niet.

jip_86 | 12-11-14 | 11:44

Om 11.42 uur nog steeds geen vermelding van deze uitspraak op Trouw.nl - wel Sjoerd Kuypers die 'zum kotzen' is

gasboer | 12-11-14 | 11:43

Dit is een win/win. Je kan Zwarte Piet niet verbieden. Anders moet je andere verzonnen personen ook verbieden. En dat is dan pure winst! Want wie zegt dat Sinterklaas & Zwarte Piet niet hebben bestaan? Dus moet alle gelovige gekkies hier lering uit trekken en ff dimme met hun eenzijdige verhaal. Tenzij dat net zo onschuldig wordt als Sinterklaas. Dan zijn we een stuk verder met de evolutie van de mensheid. Helaas gezien de laatste 1000 jaar kan dit nog wel eens 1000 jaar duren. Dus tot die tijd zal Zwarte Piet blijven bestaan. Net als al die andere verzonnen personen.....

fingers | 12-11-14 | 11:41

Het euvel is dat de huidige zwarte piet alleen maar aan te spreken is op zijn kleur verder wil men er niks aan veranderen. Vreemd. Dus een slaaf zou mogen volgens Quincy als hij maar niet zwart is? Dus spleetoogjes niet groter dan 1m60 in de ketting is ok?
Een ander issue is dat de gouden koets genoemd is eerder, en dat daarom de raad van state nooit maar dan ook nooit deze kneusjes hun zin zal geven. Elke vorm van censuur op een aan slavernij gerelateerd issue zal onder de hamer verdwijnen.
Stel je zou zwarte piet verbieden. Dan zou een smartengeld issue naar voren komen, daarvoor of daarna word de gouden koets toch ook naar voren gehaald.
Denk je dat onze koning aan zijn koets laat sleutelen, of dat hij "niet direct maar de regering" aangeklaagd zou willen worden om smarten geld voor leed door het paraderen van de gouden koets.
Iedereen weet dat dat zootje zich gaat aanstellen en janken voor de camera hoe zeer het hen wel niet elk jaar doet om op Prinsjesdag geconfronteerd te worden met beelden uit de slavernij "pinkt een traan weg".
Dus echt de raad van state hamert het gewoon weg.

ca12nag3 | 12-11-14 | 11:39

Kunnen we het nu weer gewoon over het weer hebben? Volgens mij gaat het vanmiddag regenen.

Drukvandaag | 12-11-14 | 11:38

ohhh is die racist nu boos mooi vertrek meteen uit NL dit soort laag bij de grond racisten wensen we niet in tolerant NL

rukkieduck | 12-11-14 | 11:36

-weggejorist-

Edmund Burke | 12-11-14 | 11:36

Ik woon in het buitenland en ben al wat ouder, maar vraag me af waarom de mensen die voor zwarte piet zijn niet gewoon tesamen een rechtzaak aanspannen tegen de zeurpieten wegens verstoren openbare orde. Me dunkt dat daar een aardige "case" voor te bouwen is.

belly | 12-11-14 | 11:36

Word zo echt spannend dat Sinterklaas feest, verwacht van die boze (en nu ook teleurgestelde) negers op die tribune dat ze dan nu african style hun gelijk willen. Dus zwarte pieten pas maar op voor de machetes.

nikkipikki | 12-11-14 | 11:35

Wat nou BAM!, Pritt? Begrijp je de uitspraak niet zo goed, of ben je verplicht Telegraaf-koppen te gebruiken?
.
De hele Zwarte Piet discussie gaat helaas gewoon door hoor... Hoge raad geeft alleen aan dat de Anti-club aan het verkeerde loketje staat te klagen.

Ballenman | 12-11-14 | 11:35

Ik begin me af te vragen waar de roodharigen blijven met hun actie voor het slopen van vuurtorens.
Het moet vreselijk zijn om daar telkens voor te worden uitgescholden.

Islamofiel | 12-11-14 | 11:34

YES! We hebben gewonnen!!!

zeefert | 12-11-14 | 11:32

Ik zeg Kenneth Herdigein of Jurgen Raymann als de Sint en klaar.

Sir EnemA | 12-11-14 | 11:31

Hebben we een keer een neger met een baan, is het weer niet goed. Maar goed. Zie ze daar nu zitten, met hun infantiele slachtoffercomplex. Hun zakken vol met racismekaarten. Hun gebrekkige kennis van de geschiedenis. En hun uitkering.

Hommel | 12-11-14 | 11:30

"Een zwarte dag voor Quinsy Gario, die dapper laat weten "tevreden" te zijn. "

Hopelijk kijkt hij dapper de toekomst tegemoet. RvS heeft vandaag terecht Quinsy een oordeel gegeven dat zijn 'soial suïcide" meebrengt. Daarnaast staat met deze uitspraak de weg open hem te vervolgen wegens opruien/haatzaaien.

Een complete witte bevolking wegzetten als racisten e.d. wegens een heiligenviering omdat je het niet eens bent met de manier waarop die wordt gevierd = haatzaaien.

Wat is inmiddels gebeurd door Quinsy?
- zwarte piet poppen die werden verscheurd,
- een nelson mandela feest dat werd voor de kleintjes werd verpest,
- vechtpartijen om zwarte piet,

Ja, dan ben je wel zeker aan het haatzaaien. Hoop dat Quinsy er trots op is.

+++-jes en xx-jes voor de RvS!! :p

gaffelbaard | 12-11-14 | 11:29

Het enige dat quinsy bereikt heeft is dat mensen zoals mijn schoonouders, die een gruwelijke hekel hebben aan wilders, de laatste tijd opmerkelijk anti buitenlander zijn geworden. Kortom, hij is beter in haatzaaien dan wilders ooit was. negerracisme veroorzaakt door een neger, nice

BozeHenk | 12-11-14 | 11:29

Dat dit tuig van de richel mag afdalen naar de krochten waar ze vandaan komen. Tesamen met de omroepen, gezagsdragers en semi-BN die deze haatdragende kneuzen elke keer een podium geven.

sterke koffie | 12-11-14 | 11:29

Best sneu voor die gekleurde mensen, die zich aangesproken voelen, dat zij zo'n lage eigendunk hebben waardoor zij zich gekrenkt voelen door een zwart fantasiefiguur die kinderen blij komt maken. Ik heb, tot deze hele discussie begon én dus ook als kind, nooit de associatie gelegd tussen zwarte piet en een donker gekleurd persoon. Dat zit in de bekrompen gedachten van de tegenstanders die zich altijd maar in de slachtofferrol willen hijsen. Maar goed, wat moet je anders doen met je vrije tijd. Werken is geen optie. Want dat hebben jullie voorouders al lang genoeg gedaan voor de blanken, toch? Get a f*ckin' life.
@ Sjoerd Kuyper (wigger), Quinsy en andere cultuurverrijkers: Ga hulp zoeken voor jullie narcistische problemen. Het is gvd een kinderfeest. Wie denken jullie dat jullie zijn om een heel land jullie wil op denken te moeten leggen. Stumperds!

Ugly Basterd | 12-11-14 | 11:25

@Synecdoche | 12-11-14 | 11:08
En dan nog, als woonachtig in A'dam, kan je dan een intocht in Groningen of Maastricht aanklagen?

Roeieber | 12-11-14 | 11:24

De enige juiste uitspraak.
Anders zou de burgemeester ook de gayparade moeten verbieden omdat er mensen zijn die zich er door gekwetst voelen

Islamofiel | 12-11-14 | 11:23

Dat was te verwachten, de partij van bukmeikwilgenaaid worden knettert woedend over de Raad van State... FASCISTEN en RACISTEN bennenut, allemaal!!(Inclusief dus Wimlex)
Heer Kuyper ziet de verkoop van zijn magnum opus over Sinterklaas zonder zwarte Piet maar niet op gang komen en knettert razend van frustratie mee.
Kortom, dit muisje krijgt nog een heel vies, naar stront en verrotting stinkend staartje.
Want de Gario's van deze wereld gaan dit vast niet pikken.
Je past goddomme de wet maar aan als ik hier woon en ergens laaaaast van heb!!
Zo niet dan.... Ja, wat dan Gario??

mallekater | 12-11-14 | 11:22

Aart Z. | 12-11-14 | 10:17 No Ma'am...

Willianus Wortelus | 12-11-14 | 11:22

Kinner | 12-11-14 | 11:13
Nee wat hij eigenlijk bedoeld is dat hij niet de verantwoording wil dragen voor wat hij zegt, maar wel de kudos wil ontvangen mocht er succes zijn in de zaak.
Duidelijk is hoe de man in elkaar steekt. Een zwak figuur met een enorm minderwaardigheidscomplex, die helaas voor ons allen iets te duidelijk is gemaakt waar hij moet drammen om zijn zin te kunnen krijgen.
Vraag me af of hij in zijn jonge jaren wel eens door zijn ouder(s) is aangepakt.
Ik kon een draai om m'n oren krijgen als ik maar bleef drammen, leer je dat wel af.

ca12nag3 | 12-11-14 | 11:21

appeltjesgroeneweide | 12-11-14 | 11:16

15 miljoen andere mensen.
U overschat het Sinterklaas feest nogal geloof ik, zoveel mensen vieren helemaal niet in NL.
En als je je feestje laat verpesten door 3 roeptoeters, ben je nog zieliger dan de 3 roeptoeters.

CumGranoSalis | 12-11-14 | 11:20

Nou, ben benieuwd wie er vanavond weer een potje mogen janken en drammen bij DWDD en Pauw vanavond.

nietvaneergister | 12-11-14 | 11:19

Behalve Zwarte Piet moeten we ook de Raad van State we doen.

wimpies | 12-11-14 | 11:18

@Mebert | 12-11-14 | 10:48 "Is het iemand al eens opgevallen dat de baard van Sinterklaas nep is?"

Oh f*ck... Dat is stigmatiserend voor alle baardmansen! Een nieuwe episode dient zich aan.

marcoplarco | 12-11-14 | 11:17

Feynman | 12-11-14 | 11:05
Het is te kort dag om een procedure op te zetten, ook niet vergeten dat men door de wilders affaire wel duidelijk is dat het niet makkelijk vast te stellen is.
Daarbij komt dat sinterklaas inderdaad om de hoek is en mocht er wat gebeuren, dan weet ik wel wie er verantwoordelijk is. En mocht hij dan ook nog eens zo'n bijdehante tweet de wereld in slingeren "zoals over MH17" zijn de rapen gaar.
Punt is en blijft voor mij en toch denk ik dat dat het zwaartepunt is. Dat het publieke domein Nederlands is. En Nederlands moet blijven. Niemand zegt dat ze niet hun Surinaamse, Antilliaanse dingen mogen doen, hoe ze zich gedragen en wat ze verder doen, zelfde geld voor Chinezen Marokkanen Turken joden. Wie dan ook.
Maar je ziet niemand anders dan 2 stromingen die continue zitten te zagen aan de poten van de Nederlandse samenleving.
Ik heb zo iets van als het je niet bevalt ga je maar weg. Niemand houd je tegen.
Er zullen altijd wel culturele bestuivingen zijn. Dat is vrij normaal. Iedereen weet wat doekoe is, kent die Chinese "Indonesische" keuken met bami en nasi. En ook wat een kapsalon is.
Maar wat deze kleine groepen mensen niet moeten proberen is hun waarden en normen aan ons opdringen. Zwarte piet blijft.

ca12nag3 | 12-11-14 | 11:17

@ Kinner | 12-11-14 | 11:13
Nou nee, hij wilde alleen niet meer met de burgemeester praten (stel je voor dat v.d. Laan geen zwarte pieten meer bij de intocht zou voorstellen en hij zou er akkoord mee moeten gaan) en wilde met deze duikende beweging gewoon wat extra publiciteit rond zijn persoontje. Voor het vervolg op deze beschamende vertoning, tralala meer gratis geld, zichzelf als boegbeeld te presenteren.

TheseDays00 | 12-11-14 | 11:17

Bye bye Gario. Stort aan bonken vieze haatzaaier.

LJBrinkhorst | 12-11-14 | 11:17

En op de foute zie je precies de 3 mensen (Sic sic sic sic!) die in staat zijn geweest om de media dusdanig op te hitsen dat ze bijna in staat waren geweest een kinderfeest voor 15 miljoen andere mensen te verpesten. Drie mislukte surinamers waren hier voor nodig...

appeltjesgroeneweide | 12-11-14 | 11:16

@Feynman | 12-11-14 | 10:50
Ja hier was ik al 15 maanden geleden achter.

Kaas de Vies | 12-11-14 | 11:16

@dolffie | 12-11-14 | 10:54
Negerzoenen weer in de schappen? Laten we dan voor de Belgische variant gaan: Negerinnetetten.

Rest In Privacy | 12-11-14 | 11:16

keikoud | 12-11-14 | 10:16
Tip voor deze mijnheer: de kwalificatie "leuk met kinderen" schijnt het heel goed te doen bij de rooms-Katholieke kerk. Laat 'm daar eens proberen.

Haatgenerator | 12-11-14 | 11:14

Meneer Gario zou zich niet meer bemoeien met de kwestie toch ? Hij was er klaar mee, zn project was afgelopen.

Kinner | 12-11-14 | 11:13

@Feynman | 12-11-14 | 10:50
En dan vraag ik me af of hier geen zaak van te maken is. Ik bedoel dat er wel uitspraken te vinden zijn die aanhangig gemaakt kunnen worden. Zoals Zwarte Piet een slaaf zou zijn en dat we de slavernij traditie hoog houden. Lijkt me dat hij maar eens moet bewijzen waar gerefereerd wordt aan het slaaf zijn van Zwarte Piet.
Lijkt me ook dat mocht Zwarte Piet niet gelieerd kunnen worden aan slavernij en hij ook niet aan racisme gelinkt kan worden dat Halve Gario ook nog eens voor smaad en laster aangepakt kan worden.

Babels toren | 12-11-14 | 11:13

@God Zelf | 12-11-14 | 11:10
Idd, vandaar.

tzaltochniet? | 12-11-14 | 11:13

Actie naamsbekendheid Gario is geslaagd!! Of het veel revenuen oplevert aan betrokkene is nog maar de vraag.....

gamlakuk | 12-11-14 | 11:12

Wat zal de leeftijd zijn waarop kinderen ontdekken dat Sinterklaas eigenlijk de buurman is en zwarte piet de maîtresse van papa?
Laat dat nou eens 5-6 jaar zijn...
Laat die kinderen hun onschuld niet eerder verliezen door anders gekleurde Pieten te introduceren aub.
Goede kans dat kleine kinderen de andersgekleurde minder serieus nemen dan de traditionele zwarte uitgave en dan bereiken de zeurpieten exact het tegenovergestelde van waar ze nu voor protesteren... want ze gaan lastige vragen stellen aan papa en mama en dan ...... weg onschuld.....
Als die zelfde kinderen dan te horen krijgen dat er ook zeurpieten bestaan ( wat ze nooit geweten hebben) dan stort hun wereld vroegtijdig in elkaar en krijgen ze pas echt weer een 'ze en we' gevoel....

loze stijl | 12-11-14 | 11:10

@tzaltochniet? | 12-11-14 | 10:55
Afgebeeld met een aap. Oef.

God Zelf | 12-11-14 | 11:10

Mr. Bean doet mij altijd na. Dat stoort me. Tommy Cooper deed me vader altijd na. Dat stoort me. Zwarte Piet doet niemand na. Storingsvrij.

tast in duitser | 12-11-14 | 11:08

Zoals Den Heerscher hierboven laat zien ging deze uitspraak niet over de kleur van Zwarte Piet. Van der Laan was van mening dat hij als burgemester geen oordeel mag hebben over de inhoud van de manifestatie (of dat nou een optocht of demonstratie is) maar alleen over de bijbehorende openbare orde. Daarin geeft de RvS hem gelijk. Quinsy c.s. kunnen nu naar een gewone rechter om de organisatoren zelf aan te klagen als er alleen maar zwarte Pieten in meelopen. Kan dus nog leuk worden, aangezien ze dan elke organisator van Sinterklaasoptochten afzonerlijk moeten aanpakken (dat trekt de uitkering niet) en de organisatie zelfs bij maar 1 anders gekleurde Piet kan aanvoeren dat hij niet specifiek op zwart mikt.

Synecdoche | 12-11-14 | 11:08

@lulleficatie | 12-11-14 | 10:54
Inderdaad. Want ik ben regelmatig blauw en voel me gekwetst door deze karikaturen.

God Zelf | 12-11-14 | 11:06

Voorts een dank je wel aan alle media die rasidioten als Quinsy G. en consorten als wel voorstanders alle ruimte hebben gegeven om deze soap uit te laten groeien tot een epic fail waar men zich in het buitenland terecht dood om lacht.

Igor Putkin | 12-11-14 | 11:06

Stormageddon | 12-11-14 | 10:57
Check, die bedoelde ik. Jammer dat er voor de oproep tot geweld nog geen aangifte of dagvaarding ligt.

ca12nag3 | 12-11-14 | 11:02
Bij Geert Wilders is ook niet gewacht op het geweld, maar direct vervolgd voor het oproepen tot haat. Vervolgens slechts 147 keer vrij gesproken, maar toch. Als het OM het geweld daadwerkelijk afwacht, verliest het haar preventieve werking. Het strafbare feit heeft inmiddels al volledig plaatsgevonden.

Feynman | 12-11-14 | 11:05

macmiep.nl | 12-11-14 | 10:58

Hahahahahahaaa.
Beste post in dit draadje.

CumGranoSalis | 12-11-14 | 11:05

Mooie dag vandaag dus, maar dit betekent niet dat er nu rust is, integendeel verwacht ik. Niet voor niets dat Sint de Bijlmer-intocht niet durft te doen. Jammer voor de kinderen daar....

Enrikio | 12-11-14 | 11:04

@LibertasSimplex | 12-11-14 | 10:52
Zelf geplukt!

God Zelf | 12-11-14 | 11:04


Aijae | 12-11-14 | 10:58

Heb voor minder wel eens een ban gehad.

*zwaait*

eerstneukendanpraten | 12-11-14 | 11:04

Uitspraak is een gevoelige tik op de vingers van een aantal Amsterdamse rechters.

CoffeePatch | 12-11-14 | 11:03

Deze uitspraak zegt helemaal niets over Zwarte Piet zelf, alleen over de gevolgde procedure. We zijn jammer genoeg nog niet van Quinsy en consorten af.

Rest In Privacy | 12-11-14 | 11:03

quinsy zal nog wel een 'positieve draai' weten te geven aan de uitspraak...

'Ze hebben niet gezegd dat Zwarte Piet niet racistisch is' ofzo...

Drumvogel | 12-11-14 | 11:03

Feynman | 12-11-14 | 10:50
Mocht er inderdaad een daad van geweld komen tijdens een intocht in Nederland en vallen er klappen, naar een zwarte piet. Dan is het dus evident dat hij aangeklaagd wordt voor het oproepen tot haat, ophitsen van bevolkingsgroepen.
Zeker ook zijn eigen woorden over de MH17 ramp helpen hem dan niet, hij heeft dan geen poot om op te staan.
Dat de man een minderwaardigheidscomplex zo groot en overduidelijk in het zicht als de Eiffeltoren heeft geeft hem nog niet het recht om te suggereren dat men in actie moet komen. De KOZP groep bijvoorbeeld.
Gaat het mis vind ik dat hij er voor moet opdraaien. Die achterlijke heeft een publieksfunctie nu, zeker ook doordat hij zogenaamd kunstenaar, dichter, tv man is.
Hij probeert zich al een tijdje verder naar achteren te plaatsen, omdat hij dit waarschijnlijk al wel voelde aankomen.

ca12nag3 | 12-11-14 | 11:02

Verwachte en logische uitspraak. Gelukkig maar.

Rest In Privacy | 12-11-14 | 11:02

Wat is de stand nu? Boycot HEMA AH Kruidvat Xenos Intertoys... Waar kan ik nog wel winkelen?

Bac | 12-11-14 | 11:02

-weggejorist-

appeltjesgroeneweide | 12-11-14 | 11:02

@Capt. Iglo | 12-11-14 | 10:34
Nog erger: voorheen had ik nog nooit gedacht dat Zwarte Piet iets met negerslaven te maken zou hebben. Vanaf nu wel. Racisme wordt door deze idioten alleen maar aangewakkerd. En Sinterklaas is geen karikatuur van een blanke man?

God Zelf | 12-11-14 | 11:00

"and the all white jury agreed" <gario modus uit>
:p

Rest In Privacy | 12-11-14 | 10:58

-weggejorist en opgerot-

Aijae | 12-11-14 | 10:58

@Feynman | 12-11-14 | 10:50
Jan Roos heeft aangifte tegen Quinsy gedaan. Hele zaak uitstekend uitgelegd bij de Echte Jannen, afgelopen zondag. (Uitzending gemist: radiobox2.omroep.nl/broadcaststream/fi... )

Stormageddon | 12-11-14 | 10:57

Een zwarte dag voor Quinsy Gario, die dapper laat weten "tevreden" te zijn.

van deze zin kwam ik niet meer bij.

ron78 | 12-11-14 | 10:57

@Adversary | 12-11-14 | 10:55
Nee hoor zwarte piet is een moor

rode peper | 12-11-14 | 10:57

Kaas de Vies | 12-11-14 | 10:15
Ja, daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen krijgen.

malang | 12-11-14 | 10:57

Eerste post zegt het goed; het gaat om een fictief personage!

Tamelijk ridicuul dat de pers aandacht geeft aan het feit dat iemand aanstoot neemt aan zo'n fictief persoon.

Kunnen we lekker klagen dat een seriemoordenaar in een film blank is, aziaat, een baard heeft of dat Grote Smurf een rode muts heeft en geen witte. Man, man, wat een land. Wat een media.

guurderdanguur | 12-11-14 | 10:56

Capt. Iglo | 12-11-14 | 10:34
Helemaal eens, voor- en tegenstanders moeten zich de ogen uit de kop schamen voor hun bijzonder kinderachtige gedrag.
Bah!

Igor Putkin | 12-11-14 | 10:56

Katoenen shirts die, los van de associatie die katoen met het slavernijverleden zou kunnen oproepen, worden geproduceerd door kindslaven.

LibertasSimplex | 12-11-14 | 10:56

Bakito | 12-11-14 | 10:20 :
"het kapitalisme is te sterk om zich te laten overwinnen door moraal. "

Volledig mee eens, of zoals onze oosterburen zeggen:
Zuerst kommt das Fressen, dann kommt die Moral!

Brulboei_61SB | 12-11-14 | 10:56

@Misgeslagen Plank
nooit, maar ik werd attend gemaakt op de foto op pagina 5, een piet in burger, zal ik maar zeggen.

tzaltochniet? | 12-11-14 | 10:55

Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat onze getinte medemens beginnen te zeuren over equal representation. Want ja, al die pieten zijn duidelijk BLANK met roetvegen. Waar zijn de goede voorbeelden voor onze zwarte kinderen? Is de boodschap van het Sinterklaasfeest 'jullie mogen niet meedoen'!? Zwarte Sint, NU!

Adversary | 12-11-14 | 10:55

@vinzDH | 12-11-14 | 10:49
Dat brengen we in mindering op de subsidie die Gario ontvangt om papieren vliegtuigjes te vouwen...

necrosis | 12-11-14 | 10:55

Wat lees ik nou, vrij verkeer van personen betekent niet ook automatisch recht hebben op uitkeringen als er niet is gewerkt en er alleen maar een soort "uitkeringstoerisme" is. Welnu en wat zit daar allemaal op de bank? Juist.

goedemorgennederland | 12-11-14 | 10:55

En alcoholisten ergeren zich er aan dat de smurfen altijd blauw zijn. Kunnen die niet beter taupé worden? Of vermiljoen? Of een andere kleur die niemand kent.

lulleficatie | 12-11-14 | 10:54

Volgende stap is de negerzoenen weer terug in de schappen.

dolffie | 12-11-14 | 10:54

Die voorste Piet heeft mijn gestolen tablet op z'n schoot. Is zeker de DiefPiet.

psfvan | 12-11-14 | 10:54

Wat ik mij afvraag: Voor hoeveel miljoen aan uitkering zit er daar op die publieke tribune het afschuwelijke stigma van 'luie negers' op te houden?
 
Laat die Gario dáár eens wat aan doen.

pietvanvliet | 12-11-14 | 10:54

Ad Fundum | 12-11-14 | 10:45
Vrije dag? Hahaha. Ha... ha.... Kan daar alleen maar om lachen, want huilen tja word je ook niet vrolijker van. Stelletje bankzitters.

ca12nag3 | 12-11-14 | 10:53

Mooi het boek "Hoe steel ik een feest van een kind" kan nu definitief dicht.

Igor Putkin | 12-11-14 | 10:53

*Ik vind het ook zeer vervelend dat oude mannen met een witte baard constant voor Sinterklaas worden uitgescholden. Kunnen we die baard van Sinterklaas niet paars maken of zo? Trouwens dat hele Sinterklaasfeest is een herinnering aan de tijd dat het Christelijke geloof nog de dominante religie was in Nederland. Moet dat hele feest dan niet worden afgeschaft?*

lulleficatie | 12-11-14 | 10:52

Maar wel katoenen actieshirts dragen.

LibertasSimplex | 12-11-14 | 10:52

Geweldige uitspraak natuurlijk, maar stiekem had ik gehoopt dat het anders zou zijn, dan waren we misschien van het hele gezeik af. Nu gaat dit nog door etteren tot Sinterklaas weer vertrokken is. De zielige in hun zwartheid gekrenkte minderheid, zal dit niet zomaar opgeven.

Aertheron | 12-11-14 | 10:51

Dus als de importpieten nu willen trollen moeten ze bij elke stad waar een intocht is een procedure starten tegen de organisator van de intocht? Dit gaat geld kosten, dus zullen de zeurpieten snel afhaken. Gario was toch al aan het bedelen voor de advocaatskosten?

Sadomassochristus | 12-11-14 | 10:50

@tzaltochniet? | 12-11-14 | 10:35
Hoezo download jij de folder van de zeeman?

Misgeslagen Plank | 12-11-14 | 10:50

Wat grappig, Raad van State refereert niet aan de grondwet. Burgemeester mag via de vergunningverlening voor een cultureel evenement niet _vooraf_ censureren. Dus mag de rechtbank niet oordelen over die censuur en gaat de Raad van State dat ook niet doen.

Blijft over dat de Quincy`s aangifte moeten gaan doen van discriminatie. Wat een onmogelijke opgave is aangezien iedereen ook niet blanken zwarte piet mogen spelen en ook daadwerkelijk spelen, en alle kinderen welkom zijn voor kruidnoten, dit jaar zelfs degene die een glutenallergie hebben. Dat faalt dus vrij hard.

Daarna kan je het nog civiel gaan hebben over een onrechtmatige daad. Waarbij Quincy niet alleen moet gaan uitleggen wat er onrechtmatig is, maar vervolgens ook eens wat zijn persoonlijke schade is bij een kinderfeestje.

Ik hoop trouwens dat Quincy zelf wordt vervolgd voor het oproepen tot geweld en iedereen tot racist verklaren via het strafrecht en dat alle kosten voor beveiliging op hem verhaald worden via het civiel recht. Ter grotere glorie van zichzelf groepen in de samenleving tegen elkaar opzetten.

Ondertussen is Quincy en consorten nu zo belachelijk geweest dat iedere sollicitant met een getint uiterlijk niet alleen vooroordelen kopt zoals te laat komen, stelen op de werkvloer, geen zin, maar ook nog als bekrompen geest die een kinderfeestje de nek wil omdraaien. Ik vraag me af hoe populair deze Quincy is bij minderheden op zoek naar een stageplek of baan.

Quincy heeft discriminatie gedaan en veroorzaakt in plaats van opgelost.

Feynman | 12-11-14 | 10:50

Wat heeft die gein ons nu al allemaal gekost al die rechtszaken. Kan dat niet verhaald gaan worden bij die zeurpieten.

vinzDH | 12-11-14 | 10:49

Ik was graag bij deze rechtzaak aanwezig geweest maar ik moest werken...

sauruss | 12-11-14 | 10:49

Is het iemand al eens opgevallen dat de baard van Sinterklaas nep is?

Mebert | 12-11-14 | 10:48

Wat in- en in-triest moet je zijn om met een No More Zwarte Piet T-shirt daar te zitten. Ga verdomme wat nuttigs of leuks doen met je leven. Of gewoon werken, misschien ook een idee. Maar hou eens op met dat gejank om niks.

panadol | 12-11-14 | 10:47

Ontwaakte uit een droom waar Pieten altijd Wit geschminkt ware. Al weken waren er protest op het Binnenhof. Het zag er zwart van de mensen die zeiden dat de Witte Piet discriminatie was en ze eiste dat er ook Zwarte Pieten moesten komen.

Rest In Privacy | 12-11-14 | 10:47

Erg mooi uit deze rattenkuil geglibberd door de RVS. Nietszeggende uitspraak.

pollodepiemel | 12-11-14 | 10:47

Een bestuursrechtelijke uitspraak. Terecht niets over het discriminerende karakter van de Piet. Zal helaas met ons geld worden voortgezet.

deEerlijkeLeugenaar | 12-11-14 | 10:47

@Zildjan | 12-11-14 | 10:41
Ben benieuwd welke legal eagle de Koewinsies dan gaan inzetten.

Misschien die handenschuddenweigerende bekeerlingmoslimadvocaatmafklapper van Wilders I? Zou voor een welkome (tragi)komische afleiding zorgen...

Smuts | 12-11-14 | 10:46

In your face. Maar van de slechte verliezers zijn we voorlopig niet af.

Jan Zand | 12-11-14 | 10:45

Hoeveel mensen in de tribune zullen vrij hebben genomen?
En hoeveel hadden sowieso tijd zat?

Flipus | 12-11-14 | 10:45

Bakito | 12-11-14 | 10:04

We kunnen beter die anti-pieten het land uitflikkeren, dan houden we een paar zakken geld over.

tavor | 12-11-14 | 10:45

Het gaat ze echt aan het hart, de Anti-Club. Allemaal een vrije dag opgenomen.

Ad Fundum | 12-11-14 | 10:45

"Quinsy zal het intochtcomitee gaan aanklagen voor de civiele rechter"
.
En wat is zijn klacht dan?
Zwarte piet is rassist?
Door zwarte piet zijn we allemaal rassist?
.
Lijkt me lastig te bewijzen
Daar naast heet dat intochtcomitee diepere zakken dan Quinsy en zijn steuntrekkers gilde.

fifi23 | 12-11-14 | 10:44

of je laat het woord 'piet' weg van de tshirts. zo zullen veel blanken er diep van binnen over gaan denken.

zeeman73 | 12-11-14 | 10:44

Krijgen de dames rechters van de A'damse rechtbank nu de roe? En van wie? Ze hebben toch behoorlijk zitten te stumperen.

lijn5 | 12-11-14 | 10:43

@lustkapper | 12-11-14 | 10:34
Terwijl diezelfde fuckers wel dat rasiestenfeestje met Zwarte Pietkloon in Iran goedgekeurd hebben.

Eén woord: her-stel-be-ta-ling-en. Van vage Verene tot krijsende Koewinsie.

Smuts | 12-11-14 | 10:42

... steuntrekkers nix te doen en weer massaal aanwezig. Tekenend. Nou klaar. Muil houden. Koop een hengeltje en ga vissen ofzeau. Zoek een hobby racistische zwartmensjes. Beter nog, doe wat voor je geld en verhuur jezelf als Zoewarte piet!

batavia1 | 12-11-14 | 10:42

Echt, snappen die anti zwarte piet pieten nou niet dat ze vanaf nu harder en smeriger gediscrimineerd worden dan ooit?
Hoewel ik best hun standpunt kan begrijpen, hebben ze door de manier van actievoeren en vooral door de fanatieke dwazen die zichtbaar zijn in de media zoveel onwil gekweekt, dat het hele anti-discriminatie gebeuren in Nederland dertig jaar terug is gevallen.
Hopeloze sukkels.....

captainobvious | 12-11-14 | 10:42

Bakito | 12-11-14 | 10:04

Ik weet het:'don't feed the troll', maar wat ben je toch een stuk arm ongeluk.

Oktoberfest | 12-11-14 | 10:42

*PLOP*

Bunkerbouwer | 12-11-14 | 10:41

Als we maar niet denken dat het nu voorbij is. Professionele minderwaardigheidcomplexers op subsidie zullen blijven proberen om de samenleving naar hun hand te zetten. Die zijn pas tevreden als er totale gedachten- en gedragspolitie is.

Den Heerscher | 12-11-14 | 10:41

volgens mij zouden Quincy en Kornuiten diep van binnen zelf liever blank zijn. Waarschijnlijk zouden ze dan helemaal geen problemen meer hebben met zwarte pieten.

zeeman73 | 12-11-14 | 10:41

De vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' daadwerkelijk in strijd is met grondrechten kan niettemin aan een rechter worden voorgelegd.....

Wij nodigen u alvast uit voor de discussie van volgend jaar, tot dan!

Zildjan | 12-11-14 | 10:41

Sjongejonge, dat we de rechter lastigvallen met deze maatschappelijke non-discussie. Daar had vandaag ook een zware crimineel kunnen zitten. Zwarte Piet, lekker boeiend.

kicktherabbit | 12-11-14 | 10:40

Doe er voor de show ook een paar witte pieten bij en alles is opgelost. Simpel toch? Ik denk dat niemand daar een probleem mee zou hebben. Een witte piet naast zwarte piet, so what?

PowPow | 12-11-14 | 10:39

Quinsy zal het intochtcomitee gaan aanklagen voor de civiele rechter. De re chter heeft geoordeeld dat de burgemeester over de openbare orde gaat en niet over de inhoud van het feest.

Meeroever | 12-11-14 | 10:38

@Bakito | 12-11-14 | 10:20
Maar die breezers hebben ons wel de breezer-sletjes opgeleverd, dat dan weer wel.

God Zelf | 12-11-14 | 10:37

LOL @ Zwarte Pieten in een "no more zwarte Piet" shirtje.

R.B.Scott | 12-11-14 | 10:37

*Burgemeester mag bij vergunning voor Sinterklaasintocht geen oordeel vellen over 'Zwarte Piet'*
Woensdag 12 november 2014
De burgemeester van Amsterdam heeft de vergunningaanvraag voor de Sinterklaasintocht voor 2013 terecht alleen getoetst aan de eisen van openbare orde en veiligheid. Hij is niet bevoegd de vraag te beantwoorden of van de figuur van 'Zwarte Piet' een discriminerend effect uitgaat en daardoor een schending oplevert van het grondrecht op respect voor het privéleven en het discriminatieverbod. Dit blijkt uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag (12 november 2014), waarin zij tot een andere beslissing komt dan de rechtbank Amsterdam in juli van dit jaar. Tegen de uitspraak van de rechtbank waren de burgemeester van Amsterdam en Stichting Pietengilde bij de Afdeling bestuursrechtspraak in hoger beroep gekomen.

*Openbare orde*
De Afdeling bestuursrechtspraak is van oordeel dat de bevoegdheid van de burgemeester bij het verlenen van evenementenvergunningen is beperkt tot het handhaven van de openbare orde en veiligheid. Hiermee wordt gedoeld op het "ordelijk verloop van het gemeenschapsleven". Het begrip openbare orde is niet zó ruim dat de burgemeester bij de handhaving daarvan ook rekening zou moeten houden met "het voorkomen van stigmatisering, ongelijke behandeling of discriminatie".

Geen beoordeling vooraf op inhoud
Een ander oordeel zou betekenen dat de burgemeester, vaak zelfs vooraf, zou moeten beoordelen of bijvoorbeeld een evenement of een betoging inhoudelijk toelaatbaar is. Dat is niet in overeenstemming met het Nederlandse grondwettelijk stelsel, waaruit volgt dat de burgemeester bij de uitoefening van zijn bevoegdheden de inhoudelijke toelaatbaarheid van publieke uitingen niet mag beoordelen, aldus de Afdeling bestuursrechtspraak.

*Geen oordeel of 'Zwarte Piet' discriminerend is*
Nu de burgemeester bij de verlening van de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht 2013 niet mocht beoordelen of eventueel inbreuk wordt gemaakt op de grondrechten, mag de bestuursrechter die de rechtmatigheid van het besluit van de burgemeester moet toetsen, dat ook niet. Dit betekent dat ook de Afdeling bestuursrechtspraak de vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' bij de intocht van Sinterklaas een schending oplevert van het recht op respect voor het privéleven of in strijd is met het discriminatieverbod niet mag en dus niet zal beantwoorden, hoe onbevredigend dit voor partijen wellicht ook is.

*Andere procedures*
De vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' daadwerkelijk in strijd is met grondrechten kan niettemin aan een rechter worden voorgelegd, maar dan niet in een procedure tegen de burgemeester over de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht. Denkbaar is dat bij de burgerlijke rechter een procedure wordt gestart op grond van onrechtmatige daad tegen de organisatoren of uitvoerders van het evenement of dat aangifte wordt gedaan van veronderstelde strafbare feiten.

- Ivm rokende serverts bij RvS -

Den Heerscher | 12-11-14 | 10:37

Haha is dat even zuur voor Quincy en de zeurpieten. Dit was natuurlijk bij uitstek een grotere kans van slagen dan direct zwarte piet aan de rechter voorleggen als zijnde discriminerend element. Daarvoor moet bewezen geacht worden dat mensen die zwarte piet zijn voor het feest als doel hebben zwarte mensen te stigmatiseren en discrimineren. En dit is niet het geval en kan ook niet bewezen worden.
Kortom kop met spijker. Voorgoed verloren.
De enigen die nog dikke roet in het eten kunnen strooien zijn die achterlijken bij de Linksche zelf kastijdende NPO/NTR.
Weg met die schimmel en geelzucht piet. En zeker geen regenboog bullshit. Ook die eczeem pieten zijn nu totaal overbodig.

ca12nag3 | 12-11-14 | 10:36

Ja maar alleen omdat niet de gemeente maar de organiserende instantie voor de rechter moet worden gesleept. Quinsy en kornuiten zullen dus de organisatie gaan aanklagen.

Meeroever | 12-11-14 | 10:36

Zomaar een lichtpuntje.
Wie had het durven denken.

Lewis | 12-11-14 | 10:35

Ah.
Goed.
De UN bemoeiden zich hier toch ook mee?
Dat de UN ook de vinketering krijgen. wmb uiteraard.

lustkapper | 12-11-14 | 10:34

Ben echt helemaal klaar met dat gemierenneuk over zwarte piet, het is een kinderfeest (waar de lol inmiddels ook wel een beetje vanaf is door dit gezeik) dus wat maakt het uit hoe die er uit ziet (geldt voor zowel voor als tegenstanders)?! Het is niet echt, verzonnen! Als de kinderen het maar naar hun zin hebben. Ik vraag me alleen echt af wat die anti's willen bereiken? Ok, we schaffen zwarte piet af en dan? Kinderen zijn niet racistisch en maken uit zich zelf geen onderscheidt, dat leren ze van hun ouders. Als er geen zwarte piet meer is denken die ouders er echt niet ineens anders over en gaan ze hun kinderen dus ook niet ineens iets anders aanleren. Over 10 jaar roepen die kindertjes dan niet: "Hé, kijk! Zwarte Piet!" als ze een donker iemand zien lopen, maar: "Hé, kijk! Een roetmoep/neger/zwarte/... (vul zelf maar in)." Het veranderd, behalve dat er een kinderfeest verkracht is, helemaal niks

Capt. Iglo | 12-11-14 | 10:34

Uit het persbericht:
"De vraag of de figuur van 'Zwarte Piet' daadwerkelijk in strijd is met grondrechten kan niettemin aan een rechter worden voorgelegd, maar dan niet in een procedure tegen de burgemeester over de evenementenvergunning voor de Sinterklaasintocht. Denkbaar is dat bij de burgerlijke rechter een procedure wordt gestart op grond van onrechtmatige daad tegen de organisatoren of uitvoerders van het evenement of dat aangifte wordt gedaan van veronderstelde strafbare feiten."
Ben bang dat nu lokale organisaties zullen worden lastig gevallen door die zielige boehoehoe-roepers.

InVuurEnVlam | 12-11-14 | 10:34

En zwarte dag voor de AntiPieten. En een overwinning voor Nederland.

vraagstaart | 12-11-14 | 10:34

Zeurpieten weten van geen opgeven. Zaterdag a.s. nieuwe ronde... Helaas.

TheseDays00 | 12-11-14 | 10:33

Heren van GeenStijl, hebben wij een spiegeltje van de uitspraak? :)

fapdoosje | 12-11-14 | 10:33

Servertje van de Raad van State staat te reauken?
Iamand een spiegeltje?

Prof. Yakko | 12-11-14 | 10:33

Nu gaan er dooie vallen.

E. Terpstra | 12-11-14 | 10:32

@KazVandam | 12-11-14 | 10:17

Hahahahaha, ik proestte zó mijn koffie tegen de flatscreen! Wat een grappenmaker ben jij!

Kameroudste | 12-11-14 | 10:31

Wat is de kans dat over 50 jaar uitkomt dat Gario en z'n groupies zijn betaald door een groep middenstanders omdat het hele Sinterklaasgebeuren in de vergetelheud raakte in de jaren '90 ? (En Aluhoedje gaat weer af)

wild geraas | 12-11-14 | 10:30

Ach wat zielig. Ze krijgen de roe. En ze hebben al zoveel ellende meegemaakt met de slavenhandel destijds. Oh wacht.....

De Reaguurder | 12-11-14 | 10:30

Leuk die hele dikke zwarte letters

tzaltochniet? | 12-11-14 | 10:30

Yes! Gewonnen! Nu vanavond Mexico nog.

BurgerSpionageNummer | 12-11-14 | 10:30

Raad van State geeft Anti Pieten onder uit de zak.

LibertasSimplex | 12-11-14 | 10:30

Vout | 12-11-14 | 10:26

Buiten het wel of niet eraan meedoen, lijkt het mij ook zo dat mensen zelf weten hoe ze dit feestje vieren.
Als ze dit met witte of gele pieten willen vieren en in Sinterklaas met een blauwe mijter met een kek latex pakje eronder aan mag dat ook natuurlijk, maar het hoeft niet.

CumGranoSalis | 12-11-14 | 10:29

Zo, er is weer een sprankje hoop voor Nederland!!

Glas Koning | 12-11-14 | 10:29

Het is zielig voor de anti-pieten die allemaal ter vergeefs op een overwinningsfeestje met veel schaafijs, pom en gefrituurde kip hadden gehoopt.
.
Dikke neus allemaal en nu aan het werk. Vort!

pluizigkroeshaar | 12-11-14 | 10:29

Zwarte Piet RULEZ!!!

Of Quincy nu witte zakdoeken gaat gebruiken om zijn tranen te drogen?

hangtiet met knoop | 12-11-14 | 10:29

Moeten die pietjakkers op de beroeps-boeroeptribune niet... werken ?

Kaltsnautzige | 12-11-14 | 10:28

@Bakito | 12-11-14 | 10:04

Niets staat je in de weg om die arme ondernemers geld te geven. Of moet het weer uit andermans portemonnee komen, jij socialistische uitdeler?

roze_bril | 12-11-14 | 10:28

Halleluja, een reparatie van mijn doorgaans zo goed gegronde wantrouwen in de rechtsstaat.

Jan Passant mk2 | 12-11-14 | 10:27

Stop nou met die mensen een podium te geven.
Als alles waar max 10% van de bevolking voor of tegen is zo'n podium zou krijgen dan is echt het hek van de dam.

Martijn1978 | 12-11-14 | 10:27

T-shirt "No less zwarte piet" gaat bestellen.

TheseDays00 | 12-11-14 | 10:27

@QBert | 12-11-14 | 10:13
De schrijver van het Sinterklaas en Zwarte Piet verhaal, dhr. Schenkman, is eigenlijk de enige die er iets over mag zeggen. Echter is de beste man is al een tijdje geleden van ons heen gegaan. Laten we alles maar bij het oude houden. Het staat mensen vrij er aan mee te doen, het hoeft niet.

Vout | 12-11-14 | 10:26

Sjoerd Kuyper is een domme witte man.
Zwarte Pieten zijn altijd humoristisch onhandig geweest.

Einde van de Domheid | 12-11-14 | 10:25

hoppa :D dikke middel vinger naar de haters!!

ron78 | 12-11-14 | 10:25

Bij ons thuis kwam Zwarte Piet, komt dit jaar Zwarte Piet en zal ook in de toekomst Zwarte Piet blijven komen.

Ben benieuwd of de Zeurpieten dan om razzia's van de gedachte-Gestapo roepen.

hangtiet met knoop | 12-11-14 | 10:24

Het probleem is wel dat het inslaat als een bommerang als opeens bijna iedereen met een 'no more zwarte Piet' t-shirt gaat lopen.
Ook van de zomer.
Overal.
Soort van contra-
Ik denk dat dan opeens ook paniek ontstaat...

lustkapper | 12-11-14 | 10:24

woeiii, die rechter is goed bezig daar.

malawi | 12-11-14 | 10:23

Yess!! In your face Gario!! Zwarte Piet wint

Allemamachie | 12-11-14 | 10:23

Die seniele katholieke schijnheiligman is ook een beroerd voorbeeld voor toekomstige ondernemers. Een beetje moderne manager in de kinderfeestbusiness huurt Polen en andere witte MOE-landers in bij een off-shore uitzendbureau. Ja toch?

Dus Piet moet Pjotr worden. En het enige dat er zwart aan mag zijn is de betaling van zijn salaris. Maken we er een gezellig een blank feestje van, zonder zwarte zeurpieten en andere halve Gario's.

Sinterklaassiebaas slegs vir die blankes. Als dat recht doet aan de kwetsgevoelens van een luidruchtige donkerhuidige minderheid, wie ben ik dan als roomblanke polderracist om daar tegen te zijn? Dan sluiten we de neger toch gewoon uit van het feest? Ik vind het prima. Als ze dat graag willen... Laat de rechters dat dan maar aldus bepalen.

Stormageddon | 12-11-14 | 10:23

whoot!!!!!!
.
RvS vernietigt uitspraak rechtbank Amsterdam over #ZwartePiet.

fifi23 | 12-11-14 | 10:23

Het gaat m.i. helemaal niet om Zwarte Piet. Het gaat er om dat het niet mogelijk moet zijn om met een mannetje of 50 een heel land je wil op te leggen.
.
Het gaat er om dat vrijheid blijkbaar aan banden moet worden gelegd omdat er mensen met lange tenen bestaan. Dit geldt niet alleen voor de Garios, maar evengoed voor onze vrienden de muzelmannen en de linkse kerk.
.
Even los van het racisme dat je zelf creëert met dat nodeloos huilen over Zwarte Piet, even los van de tweedracht die men tracht te zaaien, even los van wat de aanleiding is, er zijn bepaalde kernwaarden in een vrije samenleving die we hier ter discussie aan het stellen zijn. Moeten we niet willen met z'n allen.

Den Heerscher | 12-11-14 | 10:23

Volgens ij wint Piet,toch? Bestuurlijk gewauwel. Beroep Gario ongegrond, dat alleen is al mooi.

Roeieber | 12-11-14 | 10:21

RvS vernietigt uitspraak rechtbank Amsterdam over #ZwartePiet.

Gaz21 | 12-11-14 | 10:21

necrosis | 12-11-14 | 10:18
En hoeveel jaar Penitentiaire Inrichting?
Want dat deze gasten hun geld noch met eerlijk noch met hard werken verdienen lijkt me evident.

Dick Luyenlomp | 12-11-14 | 10:20

Kaas de Vies | 12-11-14 | 10:15
Welnee joh, we hebben vanaf 1950 honderden oerhollandse tradities afgeschaft, zoals ganzenbord, citroenjenever en paard en wagen.

Daar zijn hele mooie buitenlandse tradities voor in de plaats gekomen, zoals MTV, Bacardi Breezer en Toyota Prius.

Komt allemaal wel goed, Kaasje, het kapitalisme is te sterk om zich te laten overwinnen door moraal.

Bakito | 12-11-14 | 10:20

@Jan Passant mk2 | 12-11-14 | 10:17
Ze moeten god op hun blote knieen danken dat hun voorouders tot slaaf zijn genomen anders hadden ze überhaupt niet bestaan. En als ze door een kosmische samenspelling van het lot toch hadden bestaan, hadden ze in een stronthutje in Afrika gewoon, te midden van met machete zwaaiende ebolanegers...

rode peper | 12-11-14 | 10:20

Zou die man met dreads ooit gewerkt hebben?

Kapitein_Koek | 12-11-14 | 10:20

Hoeven die mensen niet te werken? Volgens mij ben ik de (loon)slaaf.

i-Wonder | 12-11-14 | 10:20

zie ze nou zitten met die WAR T shirtjes.. walgelijk volk

(c)ZWITSUL | 12-11-14 | 10:19

T-shirts met 'no more Zwarte Piet' volgens Jeroen Wetzels die wet woordje 'War' weg laat.

CoffeePatch | 12-11-14 | 10:19

Spannend!

Roeieber | 12-11-14 | 10:19

Hoeveel ton aan uitkeringen zit er momenteel op de publieke tribune?

necrosis | 12-11-14 | 10:18

Doet me denken aan het no ma ma t-shirt van al bundy.

Aart Z. | 12-11-14 | 10:17

Drukte op de tribune?!
.
Moeten die mensen GVD niet werken?!

KazVandam | 12-11-14 | 10:17

Waarom willen de claimnegers een tweedeling in den Nederlandsche samenleving? Wisten ze niet van de gebruiken & gewoonten van dit land toen zij besloten hier te komen wonen, in plaats van in hun hoogwaardiger Negerland?

Je kan nu eenmaal niet EN een gratis leven hebben EN gerespecteerd worden wanneer je daarbij ook zo veel te zeuren hebt.

Bovendien ligt de slavernij, waarmee claimnegers een NOG beter betaald gratis leven willen scoren, zo lang achter de rug! Mensen die niet zelden in twijfel leven over de identiteit van hun vader kunnen toch moeilijk met droge ogen speculeren op vermeend leed van hun bed-bed-bed-bed-bed-overgrootvader.

Jan Passant mk2 | 12-11-14 | 10:17

Gisteren kwam er een neger een pakje op ons kantoor brengen. Deze man had vorig jaar nog een fantastisch baan als zwarte piet. Nu moet hij noodgedwongen met een busje van UPS pakjes rondbrengen. Hij zei nog: "Wat moet je anders met zo'n je CV? Ik heb als werkervaring: 'pakjes rondbrengen'. Op de competentie 'leuk met kinderen' wordt toch een beetje argwanend gereageerd door werkgevers. Met afgehangen schouders slofte hij weer naar het busje. Toch jammer voor deze groep ex-goedlachse zwarte pieten.

keikoud | 12-11-14 | 10:16

Gek.
T-shirts met 'No More Zwarte Piet'. En op die shirts is Zwarte Piet spierwit. Welke moet/ mag er nou no more. Die witte of die zwarte?
I am confused.

Dick Luyenlomp | 12-11-14 | 10:16

Niet te vroeg juichen. De Staatsomroep zou de Staatsomroep niet zijn, als de Zwarte Pieten gaandeweg de verhaallijn alsnog het onderspit gaan delven.
Dat Sinterklaas speciaal gekozen heeft voor de route door de regenboog, is natuurlijk niet voor de kat ze kut hè mensen. Nederland, fasten your seatbelts!

Bellabella* | 12-11-14 | 10:15

Een afwijzing van Zwarte Piet zal grotere maatschappelijke gevolgen hebben dan men beseft. Ik vrees met grote vrezen dat dit een kentering teweeg kan brengen bij de autochtone bevolking. Elke revolutie begint met iets kleins. Men is al volledig bedrogen door politici, fiscus, semi-overheid, lokale overheid nu worden wij door Marxistische cultuurnivelleerders uitgescholden voor institutioneel racist.

Ik zie in dat Joe the Plumber niet veel meer te verliezen heeft.

En dat werkt maatschappelijk ontwrichtend.

Kaas de Vies | 12-11-14 | 10:15

wakkere_nederlander | 12-11-14 | 10:09

Als ik vroeger zo thuiskwam kreeg ik van mijn moeder een schop onder mijn kont en moest ik linea recta naar de badkamer om mijn gezicht te poetsen voor het avondeten.

eerstneukendanpraten | 12-11-14 | 10:14

@Vout | 12-11-14 | 10:03
Maar dan ook: Niemand kan bepalen hoe een verzonnen figuur er niet uit mag zien.

QBert | 12-11-14 | 10:13

Ik verwacht nog wel, dat het sinterklaasjournaal met een verhaallijn naar gekleurde pieten toewerkt. Is ook beter. Hopelijk komt er dan een einde aan het gezever en kunnen we volgend jaar weer ongestoord sinterklaas vieren. Dan maar met gele en rooie pieten.
Mijn kinderen van 3 en 5 kan het geen reet schelen, als er maar kado's komen.

fail | 12-11-14 | 10:12

Wie is de raad van state eigenlijk, kunnen we ze wegsturen als het antwoord dat ze geven ons niet aanstaat? Zo niet dan krijgt deze benoemde club graaiende onbenullen sowieso een dikke middelvinger van mij, ongeacht hun uitspraak.

rode peper | 12-11-14 | 10:12

"In mijn boek noemt Sinterklaas zijn helpers nog heel af en toe Piet, maar dat komt door zijn vergeetachtigheid. Hij is al een dagje ouder."

Ach ja, want alle oude mensen zijn natuurlijk een beetje vergeetachtig, halen dingen door elkaar, snappen het allemaal niet meer zo goed. Wat een walgelijke generalisatie!

KirkOlson | 12-11-14 | 10:11

Nieuw issue volgens o.a. die Sjoerd is dat Zwarte Piet altijd dom doet. snappen die mensen nu niet dat dit een kinderprogramma is? Kijk naar Bassie en Adriaan, Ernst Bobby en de rest, ze zijn klungelig, dat is de humor en charme waardoor kinderen het leuk vinden. Als je kinderprogramma's met een volwassen bril gaat bekijken gaat het overal fout.

Sadomassochristus | 12-11-14 | 10:08

Hopelijk zijn het geen linkse rakkers!!

Glas Koning | 12-11-14 | 10:07

Meer, meer, meer Zwarte Piet!

eerstneukendanpraten | 12-11-14 | 10:07

Kunnen we Sinterklaas niet in zijn geheel afschaffen en die paar honderd gedupeerde middenstanders een zak met geld geven?

Bakito | 12-11-14 | 10:04

Het interesseert me eigenlijk geen reedt wat de uitslag wordt. Niemand kan bepalen hoe een verzonnen figuur eruit moet zien.

Vout | 12-11-14 | 10:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl