
Wat nou
kritiek op het burka-verbod? Het is gewoon hartstikke goed voor de verkeersveiligheid in dit land. Vraag maar aan Jan Slomp. Meneer is niet alleen islamoloog, maar tevens zendeling geweest in Pakistan. En los van het feit dat een burka een vermomming kan zijn voor een crimineel dan wel een terrorist, gaat het verbod op de lappendeken volgens Jan een heleboel ambulanceritjes en bijbehorende molestaties besparen. Een burka-draagster is namelijk gewoon een
gevaar op de weg. Nou zijn vrouwen dat natuurlijk sowieso, maar gehuld in burka is het domweg vragen om ongelukken. Jan, kom er maar in:
Ik heb, toen ik in Rawalpindi woonde, verschillende malen gierend moeten remmen voor een vrouw in boerka met een kind aan de ene hand en een boodschappentas in de andere, die plotseling overstak. Omdat ze nauwelijks links en rechts kunnen kijken, veroorzaken ze relatief veel aanrijdingen. Dank je wel Jan, Femke, kom er maar in...
Reaguursels
InloggenWat moet je hier nou over zeggen.. Zonder te worden "weggejorist"
Dus als ik het goed begrijp zien die muzelteefjes niet zoveel in zo,n burqaatje en lopen ze het risico overreden te worden?En om van het niet hoeven kijken naar die behaarde halvemaangezichten maar te zwijgen!Ik zeg,verplichten dat ding,ook voor de muzelreuen overigens!
Wel handig als je een bank wil beroven, zelfs als je een kerel bent. Gewoon beroven, ergens in een steeg een burka aan en langzaam weg slenteren met twee Dirk zakken vol ca$h. Niemand durft toch onder die burka te kijken....
Ronnie D. 22-11-06 @ 15:11
HearHear. En nou geen woorden maar daden en hup: wilders stemmen!
Overigens hebben de moslims wel degelijk dingen geleerd hoor, die VOC-mentaliteit slikken ze als zoete koek. Nooit verkeerd; zo`n westerse kolonie. Wij importeerden kruiden, marokko importeerd uitkeringen.
@Keutelaer 22-11-06 @ 12:25
Beetje hypocriet om mij weg te jorissen, menige reaguurder zou maar wat graag een muzelman met zijn VW'tje willen masseren...
-weggejorist-
Ed Cetera 22-11-06 @ 14:04
Ik snap m.
yurp 22-11-06 @ 14:42
Dat is waar. Uiteraard was mijjn eerste reactie ook wat algemeen. Toch kan niet ontkend worden dat de islam een reeël gevaar voor de NL samenleving is. Ook is het gebrek aan interne correctie een echt probleem
mirror.huldu.net.
Wat een origineel onderwerp
Deadkennedy 22-11-06 @ 13:00
ja dat geloof ik best. Maar is dat niet een beetje als 'de meeste leeuwen zijn gevaarlijk' dus 'alles dat gevaarlijk is is een leeuw' ? Die vergelijking gaat niet op. Omdat er meer moslims terrorist zijn hoef je niet negatief te doen over alle moslims.
Alsof een Burka aanrijden zo erg is!
Alleen die stof, is ietswat moeilijk uit de grill te verwijderen maar ja, dat neem je maar op de koop toe.
Brederodekater 22-11-06 @ 14:23
ah, meneer stemt PvdD?
Je moet ook niet remmen maar gas geven.
Ik rem wel voor dieren maar niet voor een wandelende vuilniszak.
Allemaal een staatsoveralletje aan, systeem is getest en werkte toendertijd fantasties.
depts.washington.edu/chinaciv/clothing...
Deadkennedy 22-11-06 @ 13:04
De grootste bedreiging voor de islam is dan ook de vrijheid voor de vrouw. Daarom worden uit allerlei schurkenstaten haatimams overgevlogen om hier de vrouwenslavernij te behoeden voor de ondergang.
dlseth 22-11-06 @ 12:45
nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als der Fleisch een stukje leest over dat allochtonen meer met het OV reizen omdat er uit onderzoek blijkt dat zij vaker een abonnement hebben schrijft hij dat ze massaal zwart rijden in het OV. Dat is geen kritiek, dat is stelselmatig proberen een minderheidsgroep te criminaliseren.
Een hoofddoek is eauk een soort oogklep net als bij paarden om niet in paniek te raken.
Hoofddoeken zijn verantwoordelijk voor veel ongelukken.
Zelf heb ik van een paar ongelukken gehoord waarbij hoofddoeken in het spel waren. Zelfs nog meer dan van alcohol.
Ed Cetera 22-11-06 @ 12:56
Als je vanaf je geboorte wordt geindoctrineerd me die allah de schepper onzin is dat toch zeker wel een vorm van dwang en als deze dames het niet doen vallen er geregeld klappen. Kijk maar in je gemiddelde blijf van me lijf huis. Zit vol met deze ongedwongen dames.
yurp 22-11-06 @ 12:27
Ik zal ook niet ontkennen dat er nog nooit in naam van christenen gevochten is. Toch zijn er momenteel meer Hakbar organisaties actief dan van welk ander geloof dan ook in de afgelopen eeuw.
Als een vrouw graag een burka aantrekt dan moet ze dat doen. Hetzelfde geldt voor het hoofddoekje. Beiden zijn odes aan Allah. Kinderen van 5 jaar zie je al gesluierd een eerbetoon aan de schepper van het universum brengen. Niemand die ze dat dwingt hoor...
@yurp 22-11-06 @ 11:36
Ach, momentopnames. Het is niet meer dan gewoon kritiek leveren op de algemene gang van zaken betreffende moslims en de methode via overheids interventie steunen. Kan en mag hier in NL.
red bull 22-11-06 @ 12:30
niet zoveel drinken joh
Burka verbod intrekken, dan maar deaud rijden die mensen !
dlseth 22-11-06 @ 11:54
ja natuurlijk daarover zijn we het helemaal eens. Ik bedoel te zeggen dat Fleischbaum altijd en dan ook werkelijk altijd tendentieuze stukken over moslims plaatst.
Deadkennedy 22-11-06 @ 12:01
Door 11 september en 11 maart zijn de financiering van de IRA en de ETA, beide verantwoordelijk voor bloedige aanslagen, stopgezet. Tot een paar jaar geleden waren dit zeer actieve christelijke terreurorganisaties. Doe niet net alsof terreur is uitgevonden door moslims.. Hiernaast zijn er nog steeds de Tamil tijgers bijvoorbeeld. Ook het grensgebied Kashmir laat over een weer geweld zien tussen moslims en hindoe's.
-weggejorist-
Nee het is Jan M. op de foto! Je zou toch zweren dat het Femke was of niet!?
Nieuw onderzoek: schijnt dat burka dragende vrouwen minder last heeft van oorontsteking en blaasontsteking De burka zorgt er voor dat er geen koude wind in de bevallige oortjes en behaarde dijen kunnen blazen. Hierbij wordt een aanzienlijk bedrag op de gezondheidszorg uitgespaard. tip van de week... lekker warm... dus
Voor iedereen die het al zei;
Deze foto is dus geen burka, maar een niqaab en beiden zie je ze vrijwel nooit. Wat je nog wel eens ziet (en waar denk ik 95% van jullie het over heeft) is wat wikipdia een chador noemt, waarbij je het hele gezicht vrij hebt, maar verder wel van kruin tot teen ingepakt.
Van welke de laatste in elk geval niet verboden zal worden...
Burka's zijn eng: mijn kleindochtertje van 3 gaat ervan huilen. Verbieden.
Eerlijk is eerlijk, minirokjes veroorzaken ook verkeersongelukken!
yurp 22-11-06 @ 11:36
En hoe zou het komen dat ieder nieuws over hakbars wordt "genegaviteerd". Waarom hoor je niets over hindoes of boedisten of christenen. Dit omdat er geen enkel van de genoemde religies momenteel is betrokken bij bijvoorbeeld zelfmoordaanslagen, oproepen tot haat, salachting en religieuze oorlogen. Zeker niet in naam van deze religies of de goden die erbij horen. In naam van allah en Mo de pedo worden dagelijks mensen afgeslacht.
zo zie je maar weer dat de gene die tegen de burka's zijn (o.a. ikzelf) geen racist hoeft te zijn. Juist dat je niemand links of rechts kan zien aankomen met zo'n ding an, we denken aan jullie veiligheid, want islam is toch vrede? Nou dan!
Geweaun verbieden die ellende evenals de hoofdoek en moskee,weg ermee!
@yurp 22-11-06 @ 11:36
Niemand zegt dat er zonder moslims geen problemen meer zijn. Wel wordt er gezegd dat een significant aantal moslims radicaliseert en dat dit process en het uiteindelijk resultaat van het radicaliseren een aantal belangrijke problemen met zich mee brengt. Op dit moment is er een impasse over hoe het probleem op te lossen. Bepaalde mensen vinden dat er vanuit de overheid moet worden opgetreden om gevaarlijke radicalisatie door moslimfundamentalisten tegen te gaan. Denk maar aan het boerka verbod, waardoor hakbars minder snel naar Nederland zullen komen en fundamentalisme wordt ontmoedigt. En aan de andere kant zijn er mensen die vinden dat het probleem zichzelf moet oplossen door radicalisatie via sociale vraagstukken de kop in te drukken. Denk hierbij maar aan 'buurtvaders' en diverse moslim organisaties.
.
Nu is het probleem dat beide aanpakken niet echt helemaal werken zonder harde aanpak. Als de overheid de problemen probeert op te lossen dan is er kritiek (enerzijds terecht) dat alle moslims over een kam worden geschoren. Als we verwachten dat gematigde moslims dit probleem oplossen, dat is er kritiek dat we wederom alle moslims aanrekenen voor een probleem dat niet door alle moslims veroorzaakt wordt.
.
De uiteindelijke oplossing zal mateloos onpopulair zijn. Of de overheid forceert snoeihard enkele harde maatregelen of de gematigde moslims lossen het probleem zo snel mogelijk intern op. Maar dat er een probleem is, is duidelijk. Maar de moslims zijn inderdaad niet de oorzaak van alle problemen in dit land en ik denk dat geen enkele serieuze Wilders/Pastors stemmert er zo over denkt.
Zeurders 22-11-06 @ 11:34
Minister van integratie. Lijkt me een prima job.
Toch wel praktisch, zo'n Burka bij een fataal ongeluk. Op een bodybag hoef je in ieder geval niet meer te wachten.
Wordt wel eens tijd dat die boerka's in de kliko verdwijnen ja. Valt er weer wat meer te fappen..
Oplossing: gebruik zo'n magische spiegel in vloeibare vorm voor een hypermoderne boerka.
Aan de andere kant. Mijn blik dwaalde in de zomermaanden van dit jaar meermalen af bij het zien van al het onbedekte vleesch. Hierin was ik waarschijnlijk niet de enige: levensgevaarlijke situaties! Een burka zou dan juist uitkomst bieden.
Toch zo'n hoofddoekje kan wel echt geil zijn.
player.omroep.nl/?aflID=3446599&md...
het gaat niet om het verbieden van de burqa, boerka of plofkip, ze moeten het RECHT op het dragen van een boerka verbieden... dus als een school/werkgever/vereniging het verbiedt... ies het verboden!
Wie?? 22-11-06 @ 11:29
ja, het is alleen jammer dat die inhoudelijke argumenten naar mijn idee zo vaak op vooronderstellingen en leugens gebaseerd zijn. Maar goed, je hebt gelijk, we kunnen er wel weer 100 posts tegenaan gooien eens zullen we het niet worden.
dlseth 22-11-06 @ 11:28
Zo moet je het niet zien. Ik heb het over het stelselmatig plaatsen van de problemen bij een minderheidgroep. Zonder moslims geen problemen. Het gaat er niet om of het joden of moslims zijn, op het moment dat je het in de media over 'wij' en 'zij' gaat hebben en continu wijst op waarom wij zoveel beter zijn en zij zoveel minder verdien je van mij de Goebbelsprijs. Dit Fleischbaum artikel staat natuurlijk niet op zichzelf, hij heeft de nare eigenschap om elk nieuws over moslims uit te vergroten, uit zijn verband te rukken en te negativeren.
@Deadkennedy 22-11-06 @ 11:23 "Verbied Hakbars"
En de handhaving zal jij dan wel op je nemen, he bruinhemdje?
@ Deadkennedy 22-11-06 @ 11:23
"gas zit rechts"
LOL, ik ben geen automobilist dus had ik dit niet zelf kunnen bedenken, hartelijk dank voor de tip.
@ mokum 22-11-06 @ 11:17
Ik kan maar één ding zeggen: hopelijk komt er nooit iemand onder jouw wielen terecht.
Overigens hoef je je geen zorgen te maken over hoe ik mijn kind opvoed, want ik laat haar maar al te graag zien hoe het NIET hoort. En druk haar vooral op het hart om nog een paar keer extra op te letten, zelfs als het voetgangerslicht op groen staat!
@q18 22-11-06 @ 11:29
Ja, denk je van Fatima's sterretje een rondje te maken met je vleespaal, blijkt het ineens Wouter Bos te zijn ofzo...
@Yurp... alle inhoudelijke argumenten zijn al zo vaak naar voren gebracht.... Zinloos om alles weer te herhalen. You can lead a horse to the water but you can't make him drink...
Maar de sex is veel spannender onder de burka, je weet nooit zeker wie er onder die burka zit.
@yurp 22-11-06 @ 11:16
Ja, want Goebbels begon ook met een verbod op boerkas. Ies logisch verhaal. Van verbod op boerkas naar staatsgreep naar 6 miljoen dooie jeaude. En das allemaal de schuld van Wilders, Verdonk en Fortuyn, of niet?
crusces 22-11-06 @ 11:09
Wat een onzin vergelijking! Blinden zijn er op getraind (in het verkeer) met een stok of/en een hond enz. Boerka's niet.
Veel GS'ers hebben echt een selectieve blik en geheugen. Zij zien dan steeds meer hoofdoekjes of Burqa's, wat dan bewijst dat Nederland islamiseert. brrr, eng. Ik was laatst van plan een nieuwe auto te kopen toen zag ik ineens steeds vaker die auto rijden. Zelfde principe. Ik heb in een bedrijf met jonge moslima's gewerkt, waarbij de trend was om zich van hun hoofddoek te ontdoen. Heb veel gesprekken met ze gehad over het dragen van een hoofddoek. Vraag me af hoeveel zeikers hier ooit met zo'n meisje gesproken hebben? het is een feit dat hoe meer je ertegen aanschopt, hoe meer ze uit protest dat ding wel op houden. En als ze toch voor lul willen lopen, moeten ze dat zelf weten. Die burqa zie ik liever ook niet. Ik heb er trouwens pas twee keer één gezien. Een verbod is een goed signaal, alleen veroordeel je deze arme vrouwen wel onbedoeld tot huisarrest.
Wie?? 22-11-06 @ 11:17
ah, dankjewel voor de 'ik heb geen inhoudelijke argumenten dus jat ik maar iets van GeenStijl' reactie. Graag, een kopje thee gaat er altijd wel in.
Verbied Hakbars en je bent van het gehele probleem af. Anders moeten die tenten niet klagen als ze uit die tent gereden worden want ze kijken zelf niet uit.Voor autorijders die in een dergelijke situatie terecht komen. Gas zit rechts.
@borderliner
Ik woon hier al 40 jaar [met wat onderbrekingen] en ben nog nooit aangereden, noch heb ik ooit een voetganger aangereden: veranderen doe ik dus niets.
Maar jij als kinder hebbende zou je kroost en jezelf een grote voorsprong geven door het oog-contact-ritueel tot standaard te verheffen ipv geblindoekt over te steken. Je leeft langer en je hoeft wat minder te krijsen.
Nog een koppie thee Yurp ?
oh ja, in nederland hebben we overigens zebrapaden waarvoor je verplicht moet stoppen als een burka wil oversteken. In Pakistan vast niet. Maar goed dat is voor moslimhater/xenofoopje Fleischbaum nooit een obstakel geweest om weer eens lekker te moslimbashen. Als GS geen Blogprijs wint kunnen ze wellicht nog voor de Goebbelsprijs gaan.
@IG-ERN 22-11-06 @ 11:06
Het is voor een deel ook een modeverschijnsel.
Laatst kwam ik in de trein een niqaab-draagster tegen die met haar vriendin (ook moslima, blote buik, strakke blingoutfit) een milkshake probeerde te drinken onder haar sluier.
Toen ik daar even hard om die onhandigheid moest lachen eindigde dat in een leuk gesprek, waaruit bleek dat ze de niqaab vooral droeg om haar ouders te jennen, en dat ze het wel stoer vond omdat een hoop mensen bang voor haar waren met een sluier om.
crusces 22-11-06 @ 11:09
mijn comment was dan ook bijzonder sarcastisch bedoeld (negen duizendste promille is niet erg veel). Ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben opeens heel erg tegen dat verbod.
@borderliner 22-11-06 @ 10:34
Trek maar es een poncho aan... Dat zit al vrij kudt, laat staan dus een boerka of niqab of hoe je die tenten ook wilt noemen.
.
@yurp 22-11-06 @ 11:04
Emancipatie staat ook hoog in het vaandel. Het hele boerka verhaal doet mij denken aan 'vroeger', waar de vrouw in de keuken thuis hoorde en dit als heel normaal werd gezien. Net zoals het voor moslims het onmogelijk is om te denken aan vrouwen zonder doekie om de harses, was het toen voor de Nederlanders onmogelijk om te denken aan vrouwelijke artsen, bijvoorbeeld. EN ja, willen ze niet aanpassen aan Nederland? Tot ziens dan maar weer!
Na het schrikken van het percentage burkadragers van 0,0003125 berekend door Yurp kan je natuurlijk verder gaan. Wat is de kans dat je een verkeersongeluk meemaakt rekening houdend dat burkadragers ver ondergemiddeld zich op straat begeven. Ik ga het niet berekenen maar statistisch gezien is de kans dat iemand als direct gevolg van een burka omkomt 0. Als de overheid een regel maakt om duizenden jongeren minder te laten drinken, niet rokers te beschermen dan is het weer (s)linkse regelzucht. Kortom wees nu eens eerlijk een burkaverbod is een nieuw dieptepunt van de mierenneukende politiek en een mijlpaal voor symboolpolitiek ipv problemen aanpakken.
Blondie doet het trouwens best goed in de GS exit poll
Volgend jaar lopen jullie geyle vriendinnen zich te verdringen bij de H&M omdat een bekende ontwerper een burka en nikaab voor de winkelketen heeft gemaakt die iedereen WIL en MOET hebben.
@ yurp 22-11-06 @ 11:05
Dat niet, maar ik denk dat de blinden in nederland per saldo een groter probleem voor de verkeersveiligheid zijn dan burqa-dragende moslima's
OK laten we beginnen bij degene die de moslim vrouwen de burka hebben opgelegd om te dragen en dat waren mannen, dus als we nu legaal en zeg van af de leeftijd van 13 jaar de jongens en mannen een ongelimiteerd aantal geitjes beschikbaar stellen , let wel zonder blauwe tong, dan hebben de halal vrouwen ook wat meer vrijheid.
Euh ik moet ff terug komen op het Burka verbod. Ik stond vanmorgen in de file naast een vrouw waarvan ik vond dat ze verplicht een burka moet dragen gggristus ziele wat was dat kreng lelijk !
@spooky 22-11-06 @ 10:52
Was laatst in Londen, maar daar stikt t dr van....
-
Tis de normaalste zaak van de wereld en niemand kijkt er ook van op of om!
@crusces
wat, is er ook een wet in de maak om blinden te verbieden??
@ yurp 22-11-06 @ 11:00
Hoeveel blinden zijn er in Nederland? Die moeten ook oversteken toch?
vinque 22-11-06 @ 10:24
nog steeds is niet het merendeel van de grote steden moslim, toon mij de cijfers maar eens. Dit soort leugens worden hier altijd geplaatst maar zijn gewoon niet waar. Nederland is trouwens van oudsher een land waar godsdienstvrijheid enorm hoog in het vaandel staat. Als moslims zich moeten aanpassen dan zouden ze dit moeten overnemen niet hun boerka thuislaten.
Is dat niet normaal weggedrag in Pakistan? Hoeveel keer heeft Janneman voor niet-Burkadragers moeten remmen?
Stigmatiserend en nodeloos kwetsend.
Maar wel een reden om het Burkaverbod niet door te laten gaan. Darwin komt vanzelf om de hoek kijken.
@020babe 22-11-06 @ 10:56
Tja.. maarre, het gaat niet om het verbieden van een moslim-symbool alswel om het verbieden van vermomming.. dus beperking van burka (alleen) is idd niet zinnig... waarom Wilders erbij betrekken trouwens?
Moet nog stemmen, mijn dank dat je zijn naam noemt.
excuus 150 = 0,0009375 %
Luitjes - dit is geen burka, maar een niqaab. Een burka is met zo'n gaasje voor de ogen. Ik hoop dat Wilders het verschil ook kent, maar ik denk het eigenlijk niet - burka's zie je bijna niet in Nederland, het zijn voornamelijk de zwarte niqaabs.
Ik heb er trouwens hier in 020 geen last van, dus het lijkt me wel lachen als de burka verboden wordt en de niqaabs gewoon onderdeel blijven uitmaken van het straatbeeld (alsof het er zeauveel zijn...).
Ontzettende zeikerd, die Wilders.
@ borderliner 22-11-06 @ 10:47
Veel succes met het overstemmen van de sportuitlaat en hardstyle plaat die de boxen overstuurt.
Okay.. weet al weer waar dat getal van 150 vandaan komt...
"De AIVD schat het aantal potentiële terroristen in Nederland op zon 150 en de groep die bevattelijk is voor hun ideeën op enkele duizenden."
SP bracht het nieuws op hun site..
We hebben het hier over ongeveer 50 mensen met boerka op 16 miljoen inwoners van Nederland. Let wel! Dit is maar liefst 0,0003125 procent! Heel belangrijk en goed voor de verkeersveiligheid. Hier hadden we echt een wet voor nodig... zeker rond de verkiezingen!
Hmm, volgens mij is pica geen burka maar een niqab.
news.bbc.co.uk/1/shared/spl/hi/pop_ups...
Burka op de weg? GAS GEVEN!
Hoeveel burka's heeft u gespot?
Ik zag vorige week mijn allereerste burka en fiets toch regelmatig door Amsterdam en zelfs door 020-gaza. Hoeveel reaguurders hebben er nu echt een burka gezien (dus echt complete gezichtsbedekking met ooggaatjes of een gaasachtige stof voor de ogen)?
@wimpie 22-11-06 @ 10:48 jeetje, die grap is echt nog nooit eerder gemaakt! Hoe verzin je het!
Er zijn (ook in Nederland) zulke lelijke vrouwen dat een burka-plicht op zijn plaats zou zijn. In een democratisch bestel moet zoiets mogelijk zijn.
Lees ik hier toch een verkapt stemadvies??
Misschien is Geert dan wel een goede voor de post Verkeer en waterstaat.
Samen met van Vollenhoven.
@ mokum 22-11-06 @ 10:44
Ik woon in de grote stad. Heb ook een kind en loop bij tijd en wijle m'n keel kapot te schreeuwen tegen eikels als jij die gewoon bij elk zebrapad doorknallen.
Blijkbaar ben jij precies die hufter waar iedereen in Nederland zich zo ontzettend aan stoort. Wat ga jij nou eens aan jezelf veranderen, zodat je een goed voorbeeld geeft?
Spelling is:
boer·ka (de ~, ~'s)
1 viltwollen kozakkenmantel
en verder
2 asociaal
@borderliner & @weppo: Nog nooit in een grote stad geweest zeker? Remmen == verliezen en ik zal liever deaud neervallen dan te remmen :P Nee, hier gelden andere regels. Je krijgt hier als automobilist ook geen boetes, die bewaren ze voor fietsers zonder licht & fout parkeerders.
Een ieder die in de stad woont zal je kunnen vertellen dat je zonder oogcontact geen lang leven beschoren is in het verkeer.
@ crusces @ 10:36
Of teveel en was die shit uitverkocht.
op mijn bumpersticker staat: "Ik rem niet voor moslims" anyway
Ik woon in Osdorp en zie wel eens iemand met een niqaab (dat is ook een soort burka, maar een burka heeft hele kleine kijkgaatjes zodat je zelfs de ogen niet ziet en een niqaab een soort kijkgleuf).
Probleem is, elke keer als je iemand met een nigaab of burka ziet lopen weet je niet of het steeds dezelfde persoon of steeds iemand anders is....
Wat ik jammer vind is dat je hoopt dat de moderne moslimmeiden zonder hoofddoek hun radicale zusters beinvloeden maar dat het vaker juist andersom is.
Haha, Wie?? 22-11-06 @ 10:39 heeft het gemist, dat van 150. Niets zeggen hoor!
Hoe komt iedereen aan het magische getal 150 ? Heb ik iets gemist ?
@ mokum 22-11-06 @ 10:23
De automobilist moet bij een zebrapad vaart minderen om de voetganger de ruimte te geven om over te steken. Dat heb ik in ieder geval geleerd toen ik rijles had.
Heb jij je rijbewijs soms bij een pakje boter gekregen?
@Koning Bier 22-11-06 @ 10:00,
Nee hoor, dat is Rutte nadat hij vanavond de verkiezings uitslag heeft gehoord.
@ Ollecram 22-11-06 @ 10:30
Ik was laatst in een supermarkt in Rijswijk. Ik wilde een paar eters een fatsoenlijke curry voorschotelen die avond en had nog wat ingrediënten nodig, maar in die winkel: ho maar. In DH kan ik tenminste een beetje fatsoenlijk exotische gerechten inslaan. Ik zeg: Te weinig allochtonen in Rijswijk op dit moment.
@doodvanbierlala 22-11-06 @ 10:28
Dank je!
.
Sorry hoor maar dan is het dus echt een non issue. Op een moslimbevolking van 1.5 miljoen lopen er 150 in burqa. Dat is 0.01 procent oftewel 0.02 procent van de moslim vrouwen.
.
De farizeërsbende van Balkenende is niet in staat de echte problemen met de islam aan te pakken. Dus net voor de verkiezingen wordt deze populistische maatregel er nog evenjes doorgedrukt
@Duitse helm 22-11-06 @ 10:01
Die zit te bidden volgens mij....
@ dlseth 22-11-06 @ 10:29
Zeker recentelijk nog in zo'n ding gelopen hè?
Het punt is dat de burka een symbool is voor iets wat ik 031 uitermate ongewenst vind. Heb echt niets tegen die mensen maar als ze Talibannetje willen spelen doen ze dat maar in de grote zandbak. Niet hier.
Het gaat om het principe. Als je in Nederland wilt wonen moet je je aanpassen. Zo gaat dat namelijk ook in andere landen en al helemaal in moslimlanden! Het zijn hier van die slappe linkse klootzakken die alles maar goed vinden. TOT HET TE LAAT IS en dan krijgen we hier ook een burgeroorlog net zoals enkele jarewn geleden in joegoslavië is gebeurd! Wat vinque 22-11-06 @ 10:24 zegt klopt helemaal. Ze doen het gewoon om ons te provoceren. Je ziet namelijk steeds méér puinguins op straat.
@wie
ik woon in transvaal DH en heb nog nooit een burka gezien.
wel regelmatig een nijab. Ik kan er niet zo mee ziiten.
de meesten zijn zo lelijk dat het eigelijk wel pettig is zo'n doek over hun kop.
Ik heb meer last van die tyfus criminele schooiers dan van de streng gelovigen
@vinque 22-11-06 @ 10:24
Zoals ik al zei vind ik het burqa verbod op zich een goede zaak. Ik vraag me alleen af hoeveel burqa's er echt in NL rondlopen. Ik heb er in ieder geval nog nooit eentje gezien.
.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Balkenende's farizeërsbende zich nog eventjes 'daadkrachtig' wilde profileren de laatste dagen voor de verkiezingen. De problemen met de Islam los je niet op door de burqa's te verbieden. Dat zijn slechts de uiterlijkheden. Helaas tellen die tegenwoordig meer mee dan de inhoud.
Direct die goed werkende remmen afschaffen.
Drie punten; een voor de burka, een voor de plastiek tas van Dirk en een voor het opkomend jihaad kotertje.
@ Wie?? 22-11-06 @ 10:09
In Den Haag zie ik er elke dag wel een paar lopen. En dan hoef ik nog niet eens naar Transvaal of de Schilderswijk. Die islamitische olievlek breidt zich zelfs uit naar Rijswijk.
Waarom zou het een probleem zijn als ze hier zonder kijken de A13 oplopen? Is het probleem toch ook opgelost zou je zeggen?
Een pinguincrossing i.p.v. een zebrapad is natuurlijk ook geen reële optie?
En op de tractor, mag het dan wel?
@crusces 22-11-06 @ 10:23
Helm beweegt met je koppie mee als je om kijkt. Die burkas zit een significant gewicht aan vast waardoor die dingen niet meedraaien.
alle hakbars verplicht een burka aan
@ ossip: "in al die islamitische landen mogen vrouwen geen eens achter het stuur"
Laat ik nou vrouwen achter het stuur gezien hebben in Tunesië, Libië, Jordanië en Oman. Lekker hè, dat generaliseren?
Professor Plons 22-11-06 @ 10:07
Gisteren las ik dat er ongeveer 150 van die hobbezakken rondlopen in 0031.
@ mokum 22-11-06 @ 10:23
Blinde Burka of niet, voor een zebrapad moet je altijd stoppen...
@Wie?? 22-11-06 @ 10:09
Ik stel de vraag omdat ik het niet weet. Als jij het wel weet hoor ik het graag van je. Ik stel me ook de vraag of deze 'symptoombestrijding' nu werkelijk het belangrijkste is. De echte problemen oplossen vereist inzicht en daadkracht. De burqa verbieden is een lapmiddeltje waarmee de farizeërsbende nog snel voor de verkiezingen even wil scoren.
@Professor Plons
Ik heb de laatste tijd heel vaak gehoord : hoeveel burka's lopen er rond ?
Het antwoord is iedere dag meer.....
Van de moslim meisjes liepen er in 1995 enkele procenten met een hoofdoek. En nu?
Janmaat is uitgescholden voor vuile oproerkraaier toen hij zei dat een meederheid van de grote steden allochtoon zou worden. Nu is het zover.
Het burqua verbod is een goede zaak.
Enkele honderden zijn er enkele honderden teveel...
@ Wie?? 22-11-06 @ 10:09
Ik maak regelmatig een leuk wandelingetje door de Schilderswijk, en ik ben ook geen vreemde in andere zgn. achterstandswijken in DH.
De kans om een vrouw in Burqa tegen het lijf te lopen zijn daar relatief klein. (Zowiezo zie je vooral in Transvaal juist een grote Indiase/Hindoestaanse populatie).
en @ Fleischbaum: Consequent doorberedeneerd zou een integraalhelm voor bromfietsers en motorrijders dus ook de verkeersveiligheid schaden? Als dit het nivo van de argumenten is waarmee we ons achter het burqaverbod scharen dan wordt ik ook spindoctor. Doe ff een meter bier aub?
Ik reed er gister nog bijna 2 voor de flikker in 020-Rawalpindi omdat ze als een blinde pinquins het zebrapad op schoof. Heeft niets met die malle lappen om het hoofd te doen, ies omdat die zaadvragende mevrouwen niet naar geile mannen mag kijken en dus niet naar het verkeer kijkt...
Wat een gemekker, ben in heel Nederland misschien maar één keer een boerkaspook tegengekomen. Wat een non-issue is dit toch zeg.
@ Zeurders 22-11-06 @ 10:11
Dat zijn toch die prada-moslims waar de dochter van hirschi-magan-muhammed-bilal-enz. voor waarschuwde?
Volgens mij is elke Pakistaan een gevaar op de weg, Boerka of niet...
@Wie?? 22-11-06 @ 10:09
Ook in die wijken zie je meer moslima's in blingoutfit dan met burka.
Schattingen zijn enkele honderden in Nederland, op zich net zo marginaal als punkerts met hanekammen.
De negen konden anders prima paardrijden vanuit Minas Morgul, op zoek naar een klein mannetje genaamd Frodo.
Dus Burka+auto = nee, maar Burka+paard = ok.
Jan remde wel voor die smurfen. Dat had niet iedereen gedaan. In het algemeen belang, uiteraard.
@Professor Plons
"Hoeveel burqa's lopen er in NL eigenlijk rond?"
Waar kom je vandaan man !
Koms eens langs in Den Haag zou ik zeggen... Maak eens een leuke wandelingetje door de Schilderswijk\Transvaal\Spoorwijk....\
Een algeheel verbod op de dwaalleer, die dit soort tenten voorschrijft zou verboden moeten worden.
Hoeveel burqa's lopen er in NL eigenlijk rond?
Op zich ben ik het met het verbod eens maar waar hebben we het helemaal over? Zijn door dit verbod ineens alle problemen met die geytenneuqers ineens opgelost? Was dit werkelijk het belangrijkste wat onze 'regering' nog moest doen voor de verkiezingen?
Wacht maar. Vrijdag horen de gelovigen van het vreeselycke burkaverbod.
Ik verwacht sjofele straatbeelden vol Treger-achtigen.
* ik zie een groeimarkt voor met benzine doordrenkte NL vlaggen *
in al die islamitische landen mogen vrouwen geen eens achter het stuur
meestal zijn het jochies van 14-15 jaar die daar auto rijden.
is nog veel gevaarlijker..............
Een verbod op hakbars zou nog beter zijn voor de algehele veiligheid.
Dus eigenlijk is het dragen van een burka een zichzelf oplossend "probleem"!
Yeah! Dat zijn de betere berichten... misschien nieuwe FFV, om een 'veilige' koepeltent te ontwerpen? Buitenspiegels, zwaailichten, name it ;)
Zou verwachten dat dat juist een reden is voor Wilders en zo om tegen een verbod te zijn. Heeft ie eindelijk een reden om op ze in te rijden.
Is Halsema dan tegen Burka verbod??
Op zich zie ik zo'n voddekop dan nog liever dan die rotsmoel van een cock-halsema.
Zeeuws meisje buitenboordspiegels monteren op die dingen. Noem het de 'Blingzak', succes verzekerd.
Hoi hoi, eindelijk de stok gevonden om de wandelende tenten mee te slaan.
Treger, kom er maar in...
Is dat Halsema op de foto?
REAGEER OOK