Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terecht! Agente spot met Zeeuwse Zeikmeneer

oie_6225432teDX90fu.gifIn Goes legde een 39-jarige inwoner, a.k.a. Zeeuwse Zeikmeneer, een verklaring af van een heftige mishandeling die hij gezien heeft. Prima. Niks mis mee. Is niet waarom we hem Zeeuwse Zeikmeneer noemen. Want man slaat vrouw stuk, deed kopschoppen en spuugde op het arme slachtoffer = verklaring afleggen. Burgerplicht enzo. De Zeeuwse Zeikmeneer voegde echter aan zijn verklaring toe dat hij vond dat het poging tot doodslag was, wellicht zelfs poging tot moord. Pretentieus! Een agente mailde die verklaring rond op het bureau met de tekst: "Whahahahaha. Hij moest er nog even iets bijzetten. Let op zijn verklaring." Alleen vergat ze dat de getuige zelf ook nog in de cc stond. Big deal. Interne grappen horen er bij. Kan gebeuren. Ze heeft al excuses aangeboden aan Zeeuwse Zeikmeneer. Maar nee, dat was niet voldoende. De Zeeuwse Zeikmeneer zoekt direct de media op. Maar wenst wel onherkenbaar in beeld te blijven. Lafbek. Wat nauwelijks gebeurd, overigens. En Omroep Zeeland weet ook op uiterst debiele wijze de reconstructie van de mail in te laten spreken door een stagiaire. Wat wil je nou bereiken, Zeikmeneer? Ze heeft al excuses aangeboden voor haar niet meer dan terechte hoongelach voor dat eigen rechtertje spelen van de ooggetuige. Nee, Zeeuwse Zeikmeneer wil de agente ook nog even een trap na geven, want Zeeuwse Zeikmeneer is in zijn Zeeuwse Zeiktrots gekrenkt. Pathetisch! Samenvatting: een vrouw reed kut en moest het bekopen met een fysieke mishandeling, een andere vrouw blundermailt en moet het bekopen met een mishandeling in de media. Geen idee waarom ze in Goes zo haten op vrouwen die iets niet kunnen. Maar misschien kan een Randstedelijke powervrouw feminist even een opiniecolumn schrijven waarin de Zeeuwen uitgelegd wordt dat we het in 2014 gewoon accepteren als vrouwen falen. En dan niet gaan kopschoppen of lafjes onherkenbaar natrappen.

Reaguursels

Inloggen

"Wat nauwelijks gebeurd"? Eindredacteur weer een tipukkie aan het doen?

dadoorunrun | 08-11-14 | 13:38

Ja sorry dat ik betrapt ben. Ik verwacht wel een goeie beoordeling en dat ik met geladen wapen over straat mag blijven gaan met die mentaliteit van mijn. Ik ben namelijk niet pliesie geworden om mensen te helpen en gewoon wat respect te tonen voor mijn werkgevers, de burgers van deze gratis geld landje. Ik wil gewoon stoer doen. En fouten maken dat is gewoon normaal hoor, en zeker als iemand verantwoordlijk werk heeft en zo, dan mag je daar niks van zeggen. Ga toch zelf ook werken. Hoe hoger op de, ik ben belangrijker dan jullie want ik heb onterecht een verantwoordelijke baan en ik mag mensen belachelijk maken en uit de staatskas graaien of gemeentegrond voor een vriendenprijs verkopen aan mijn maten, apenrots, hoe minder zeikmeneren aan de balie ja! oh ja verhaaltjes schrijver, als je dan verantwoordelijk werk heb en aan stemmingmakerij doet voor een groot publiek. Geef dan ff iets duidelijker aan dat deze stukje tekst als grap bedoelt is. Ik zou bijna denken dat je het meent. Ja. Die bedoelt ik die d t error die er als easter erg in zit. Wat nouwelijks gebeurt . Ik heb m gevonden!!! Ik mag slegt tiepen, meer als jullie want ik heb geen werk. Of wel werk maar doe niks, of wel werk aar kloot maar wat aan en lach overal om. Vooral oudere mensen die aangeven komen doen van mishandeling of zo en mijn collega's vinden dat leuk want die kan ik dat gewoon mailen. Mijn baas misschien ook wel maar die cc ik toch maar niet voor de zekerheid ondanks dat men niet moet zeiken hierover. Dat is wel een beetje raar verder maar ja. Baasje moet dan wel sorry zeggen en het menen en mij misschien nog wel naar huis sturen. Ja baas ook verantwoordlijk werk maar dan op een niveau waar die verantwoordelijkheid ook nog wat moet betekenen voor belasting centen.

.11eurocentvanomeKOK | 08-11-14 | 09:43

-weggejorist-

bornasabitch | 08-11-14 | 00:30

Wie is er hier nu de Zeeuwse zeikmeneer?

wreckless | 07-11-14 | 22:44

@ QuelleFromage | 07-11-14 | 19:47
Een vrouwelijke Zeeuwse agent.

JdelaT | 07-11-14 | 20:22

majorkingkong | 07-11-14 | 20:09 - je hebt gelijk, dat was niet slim.

Inka6786 | 07-11-14 | 20:17

Egbert45068068 | 07-11-14 | 18:56 - het is heel gemakkelijk de fouten van een ander te veroordelen als je zelf geen (verantwoordelijk) werk hebt. Ook weet niemand wat voor rotdag die agente heeft gehad en ze heeft haar excuses gemaakt. Man-o-man, er wordt meer ophef over haar gemaakt dan over de daders van de mishandeling waartegen -nadat die zijn opgepakt- het OM hooguit 'foei' roept. Dit land is niet eens meer terminaal ziek maar hartstikke dood.

Inka6786 | 07-11-14 | 20:15

Zonder dit te vermelden had ik al begrepen jij niet bepaald een steunpilaar bent voor de maatschappij.
Inka6786 | 07-11-14 | 19:54

Goed zo! Eerst op "post" drukken en dan lezen wat je hebt geschreven!

majorkingkong | 07-11-14 | 20:09

7,62x39 | 07-11-14 | 13:26
Toevallige ruzie in het verkeer?
Het gaat om een aanrijding waarbij een 28 jarige kneus totaal los gaat op een 56 jarige vrouw, haar schopt en bespuugd. Poging tot doodslag zou hier misschien van toepassing kunnen zijn. Moord is iets anders maar goed de getuige is misschien een simpleton.
Waarom moet de agente hier dan een wahahaha van maken? Mankeert toch echt iets aan haar bejegening van een getuige die netjes zijn verhaal komt doen en daar nog een opmerking bij heeft. Lekker is dat, kom je een verklaring geven en word je nog afgezeken ook. Denk dat als ik iets zie maar ook gewoon door rij.
1: de dader staat vast zo buiten
2: de politie lacht je uit als je d'r iets bij schrijft qua persoonlijke opvatting. Wat overigens zijn recht is als getuige.
Maar blijkbaar is oudere mensjes in elkaar trappen en bespugen als 28 jarige kerel. Een wahahaha momentje.
Vergeet niet dat het hier om een serieuze zaak gaat.
En zoals wel vaker, Quid, hamer, spijker, plank, mis.

ca12nag3 | 07-11-14 | 20:08

Ik doe niet anders dan de lokale agenten op twitter volgen!
majorkingkong | 07-11-14 | 19:03
Zonder dit te vermelden had ik al begrepen jij niet bepaald een steunpilaar bent voor de maatschappij.

Inka6786 | 07-11-14 | 19:54

Je weet haast niet wat erger is, een Zeeuw of een agent.

QuelleFromage | 07-11-14 | 19:47

Egbert45068068 | 07-11-14 | 18:56

Als die getuige zo op z'n privacy gesteld is had hij beter niet de camera op kunnen zoeken.

Het foutje van agente heeft zijn bescherming in ieder geval minder in gevaar gebracht. Daarnaast zijn er al netjes excuses aangeboden door mevrouw. Dus wat wil meneer nog extra dan? Herstelbetalingen/schadevergoeding?

Tanky | 07-11-14 | 19:42

Inka6786 | 07-11-14 | 18:36

Ik doe niet anders dan de lokale agenten op twitter volgen! Zo voorkom ik een hoop bekeuringen. Lang niet alles staat op de flitsmeister. En ik geloof best dat het een zware baan is. Ga maar na het is nu een graad of 4 en het regent, je zal maar onder een struikje liggen, of gehurkt achter een muurtje staan.

majorkingkong | 07-11-14 | 19:03

Hey Johnny, dit kan echt nie joh.Even op jouw linkjes geklikt en de 'the perp'komt uit Kapelle, hij is aangehouden in Goes i.v.m. een mishandeling van een vrouw uit Kloetinge. Aanleiding hiervoor was een kop-staartbotsing. Waar die heeft plaatsgevonden staat niet vermeld.
De getuige komt uit Colijnsplaat. De politie agente uit Goes. Dit wordt dan vervolgens gegeneraliseerd in een Goese haat jegens faalvrouwen. Wat heb je zitten roken man?
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Volgens mij heb jij wat tegen Zeeuwen.
En dan de klap op de vuurpijl: Randstedelijke powervrouwen OMG. Bedoel je dan die mevrouw Mees of mevrouw Halsema.
Die wuuven hier, bin vee verstandiger.
Ik kan me nog herinneren dat er iemand een tijdje geleden wilde solliciteren alleen bleek die niet over de goede huidskleur te beschikken, toen kregen we ook zo'n mail exposure te zien. Toen was het verontwaardiging alom.
Die man moet gewoon kunnen roepen en de professional filtert er uit wat wel en niet kan.

JdelaT | 07-11-14 | 19:00

> Inka6786 | 07-11-14 | 18:36
.
Als bedrijf doe je dit niet met support-mail, omdat je reputatieschade wil voorkomen.
.
Als Politie doe je dit niet met getuigenverklaringen, omdat je getuigen wil beschermen en respecteren. En natuurlijk die reputatie. Dit is gewoon onnodig schadelijk.
.
Als deze moordpoging op een 26-vrouw een film fragment zou zijn, dan was de dader de opgefokte zoon van een Turkse drugsbaron. Die rondrijd met 4 BMWs vol met "handlers", die nummerborden noteren, en getuigen fotograferen, als de zoon van de baas weer eens de mist in gaat door z'n korte lontje. Onze Zeeuw weet werkelijk niet wat hij ziet, als de dader toetert, uitstapt, de vrouw uit de auto sleurt en op haar hoofd intrapt tot ze niet meer beweegd. Verdoofd belt hij 112 op, en eenmaal thuis gebruikt hij Hotmail om de Politie te mailen en voor te stellen een getuigenverklaring af te leggen. De "handlers" weten inmiddels wie hij is, en gaan aan de slag om zijn Hotmail account te hacken. Deze heeft immers een minder goede beveiliging dan het (interne) communicatienetwerk van de Politie. Nee, om dat netwerk te hacken moet men eerst infiltranten het roken afleren en de coopertest laten oefenen. Of veel geld betalen. En anders een richtmicrofoon vanuit een gehuurd appartementencomplex aan de overkant van een trage rivier. En dan komt dat mailtje binnen: "Mwahahahahahaha!" en een oude mannenhand vanuit een hoge leren stoel streelt een kat en lacht hard mee.

Egbert45068068 | 07-11-14 | 18:56

benrod | 07-11-14 | 15:31 - volg ook een aantal agenten op Twitter zou ik zeggen. Een wereld gaat voor je open en dan lees je nog maar een fractie van wat agenten dagelijks voor de kiezen krijgen. Dodelijke/ernstige ongevallen, slechtnieuwsgesprekken, beroofde oude mensen waarvoor na vier uur nergens anders opvang is, radeloze ouders waarvan een kind vermist is, mensonterende dierenkwelling en ga zo maar door. Dagelijks dus. Maar goed, als je zelf niet werkt maak je ook geen fouten. En heb je tijd zat om achter het toetsenbord een eigen droomwereld te scheppen met een heldhaftig, foutloze als hoofdpersoon.

Inka6786 | 07-11-14 | 18:36

> Tanky | 07-11-14 | 17:15
> Erg interessant om te zien trouwens dat er hier een groot aantal mensen de moraalpolitie zit uit te hangen en vinden dat de mevrouw de agente iets ongepasts doet waar ze niemand mee in gevaar brengt
.
Iemand die niet snapt hoe BCC werkt, hoort geen toegang te hebben tot geheime documenten. De volgende keer deelt ze haar adressenboek met Facebook. De volgende keer tweet ze een foto, omdat ze denkt dat alleen haar collega's dat kunnen zien. De volgende keer stuurt ze een getuigenverklaring ook per ongeluk naar de verdachte.
.
Foutje is echter snel gemaakt. Maar let wel, ze maakt hier twee tot drie fouten: Die ongepaste opmerking kan de opsporing negatief beinvloeden ("ahh.. zal wel, Anita zei dat die man niet goed snik was"). Ze had die mail niet moeten sturen intern (stukje professionaliteit en conform process), en niet naar de meneer (digibeet).
.
Door geheime documentatie willy-nilly naar collega's en getuigen te sturen brengt ze wel degelijk de veiligheid van onschuldige mensen in gevaar. En ze werkt aan een negatief publieke opinie van de politie. Getuigen- en slachterofferverklaringen bevatten naast persoonsgevoelige ook zaakgevoelige informatie. Kwalijkste zaak als een collega daar niet mee om kan gaan.

Egbert45068068 | 07-11-14 | 18:12

FreedomFTW | 07-11-14 | 17:31

Was dat ook zo bij die opmerking over die ambulance?
Ik mis namelijk nog een beetje het verband met het punt dat je wilde maken...

@ Gewinflipt

De aangifte is opgenomen en daar was deze meneer helemaal niet bij. Hoe serieujs deze zaak wordt genomen blijkt nergens uit. Hoe serieus de latere toevoeging van de getuige met zijn persoonlijke mening werd genomen is wel duidelijk. Niet netjes maar zegt niks over het verdere onderzoek.

Qua prioriteiten van de agente maak ik me niet zoveel zorgen. Ik ga er vanuit dat dit mailtje in ongeveer 2 minuten getikt is. wellicht zonde van de tijd maar de boog kan niet altijd gespannen staan. Wellicht is ze daarna direct op zoek gegaan naar de andere getuigen.

Tanky | 07-11-14 | 17:49

Geenstijl wil een ander geluid laten horen. Waar op sommige site's mensen respect krijgen voor het stelen van een politiepet, zo ziet Geenstijl liever dat zo'n agent 3 waarschuwingschoten in de rug geeft. Dat het aanzien van de agent in Nederland tot beneden vriespunt is gedaald. Dat dit wel de agenten zijn die elke dag van dichtbij meemaken hoe crimineler en geweldadiger de samenleving wordt. Kortom: respect voor Oom Agent! Een fris en welkom geluid.
.
Hier echter slaat GS en Quid door. Als agenten getuigen niet meer serieus nemen, niet meer respecteren, en hartelijk kunnen lachen om zo'n nare ervaring, dan hoef je dit gedrag niet te belonen door Zeikmeneer nog meer af te zeiken. Je zou het maar zien: een 26-jarige vrouw die afgetuigd wordt. Dan slaap je een paar nachten zeer slecht, zeker als je denkt dat je beter had kunnen ingrijpen ipv de politie te bellen.
.
Die meneer is te begrijpen. Als ik meer zie dan een paar corrigerende tikken, dan wil ik daar vermelding van hebben. Dat is mijn burgerplicht als getuige. Die interne communicatie is niet te begrijpen. Op helpdesken deden we daar nog voorzichtiger mee. Die agentenmuts denkt de wet te snappen, maar snapt Outlook nog niet eens. Kwalijke zaak, omdat ze vast niet bij de politie zit als jurist, maar juist om een paar PVtjes en getuigenverklaringen rond te sturen. You had one job!

Egbert45068068 | 07-11-14 | 17:48

Tanky | 07-11-14 | 17:27

Sorry ik gebruikte een gechargeerde metafoor (Reductio ad absurdum) om mijn punt duidelijk te maken, ik wist niet dat het raakvlakken had met de werkelijkheid. Dat was louter toeval.

Wat Gewinflipt verder zegt... Waarbij ik nog aan toe wil voegen dat het feit dat de agente liever deze man belachelijk maakt dan haar best te doen voldoende getuigen en bewijs te vinden om een poging doodslag rond te krijgen ook alles zeggend is.

FreedomFTW | 07-11-14 | 17:31

@Tanky:
Een hulp OvJ is ook een agent, maar met iets meer juridische bagage. Maar de eerste stap is al de agent die aangifte opneemt, daarna is een volgende stap hoeveel moeite men doet om het te onderzoeken. Plichtmatig minimale handelingen verrichten of je best doen is nogal een verschil.

Gewinflipt | 07-11-14 | 17:27

FreedomFTW | 07-11-14 | 17:20

Onfatsoenlijk is het zeker, daar twijfel ik niet aan het is alleen geen halszaak. Het is trouwens ook onfatsoenlijk om het over mijn vermeende hoerenmoeder te hebben een paar tegels terug. So shoot me for my forgiveness ik ben immers nog steeds met je in gesprek. Dat zou meneer ook gesierd hebben in plaats van de schandpaal te zoeken.

Tanky | 07-11-14 | 17:27

Tanky | 07-11-14 | 17:17

Ok je snapt er gewoon niks van. Geeft niet hoor.

FreedomFTW | 07-11-14 | 17:25

Tanky | 07-11-14 | 17:10 <

De enige die hier bijdehand doet is zij. Het is zijn vak niet en is niet geinformeerd zoals de agente geïnformeerd is. Hij meent iets onzorgvuldig te lezen en merkt daar geheel terecht wat over op. Dat je dat niet wilt inzien omdat je dan geen gelijk hebt zegt meer over hoe ver je gaat om je gelijk door te drijven, dan over de situatie. Ze heeft d'r bek te houden of anders de man te informeren.

Ik maak jou ook niet belachelijk met je idiote mening tov mijn vrienden en kennissen terwijl dit wel makkelijk kan. Ik leg je liever uit hoe de vork in de steel zit. Fatsoen heet dat. Een belangrijke eigenschap voor een agent.

FreedomFTW | 07-11-14 | 17:20

Gewinflipt | 07-11-14 | 17:15
Is een keuze van de hulp ovj en het feit dat ze getuigen gaan horen naar aanleiding van de aangifte geeft aan dat de politie juist wel aandacht besteedt aan deze zaak. Ze besteden alleen geen kostbare tijd aan meneers volkomen overbodige mening.

Tanky | 07-11-14 | 17:17

“Wat nauwelijks gebeurT, overigens.” Foute spelling kan een artikel ongeloofwaardig maken.

Pastduiven Verkwil | 07-11-14 | 17:17

miff | 07-11-14 | 17:09

was mijn kwoot maar geeft niet hoor.

Het verslag van de gebeurtenissen die je schetst is zeker relevant daar is nou juist het getuigenverslag voor, dat gaat vervolgens met alle overige informatie zoals verklaringen van slachtoffer, dader, eventuele andere getuigen naar de officier van justitie en die gaat daar een kwalificatie aan hangen.

Erg interessant om te zien trouwens dat er hier een groot aantal mensen de moraalpolitie zit uit te hangen en vinden dat de mevrouw de agente iets ongepasts doet waar ze niemand mee in gevaar brengt, hooguit een meneer mee op zijn (overdrachtelijk bedoelde) penis trapt, direct moet hangen. Maar wel zeiken op de politie als je zelf "toch niemand in gevaar brengt" als je te hard rijdt.

Tanky | 07-11-14 | 17:15

Misschien gaat die meneer op de stoel van rechter zitten, maar dat doen agenten zelf ook. Wel of niet vervolgen is vaak primair de keuze van de agent, die een aangifte wel of niet (serieus) behandeld.

Gewinflipt | 07-11-14 | 17:15

Ook de exacte formulering van die agent zegt iets over haar geestesgesteldheid: het is een zeer indirecte manier van formuleren.

Gewinflipt | 07-11-14 | 17:13

FreedomFTW | 07-11-14 | 17:04

Dat die men het gezien heeft maakt hem nog geen held van de dag of hulp sheriff. Dat maakt hem een geuitge en het is fijn dat hij zich meldt voor het geven van een verklaring. Dat hij vervolgens bijdehand gaat lopen doen over de kwalificatie lijkt me niet nodig me misschien nog best grappig voor de agente van dienst. Nogmaals, had ze niet moeten rondmailen en ze had zeker beter op moeten letten met de CC maar het is absoluut geen halszaak en om nou vanwege het onrecht dat jou is aangedaan als burger te gaan zitten uitventen aan de plaatselijke omroep is gewoon kinderachtig.

Tanky | 07-11-14 | 17:10

benrod | 07-11-14 | 16:36

"Haha, het ging hier niet om de aangifte of verklaring van het slachtoffer zelf maar om een bijdehante zeikmeneer die vond dat zijn mening in zijn getuigenverslag thuishoorde."

Op zich al helemaal fout om bij een simpele aanrijding te slaan, laat staan een vrouw.
Echter, de mate van geweld mag wat mij betreft wel degelijk worden opgenomen in het proces verbaal; was het wat simpel trek en duw werk met een tik met de vlakke hand of probeerde de dader iemand met een Penaltytrap het hoofd van de romp te trappen. Vaak is de -hersen-schade in eerste instantie niet meetbaar, dat kan jaren later pas opvallen/optreden.
Overigens probeert de man zijn burgerplicht te doen (waar onze overheid zo hard op aandringt) en wordt dan als imbeciel weggezet. Ongepast

miff | 07-11-14 | 17:09

Ik heb niet alles gelezen, maar volgens mij heeft die meneer gelijk. Je moet echt geen te hoge pet op hebben van het beoordelingsvermogen van een gemiddelde agent. Ze snappen nog net een winkeldiefstal, voor rest niet zo heel veel. Misschien trapte die dader wel richting nek van het slachtoffer, maar kon ze dat net ontwijken, dan mag je dat best poging tot moord noemen. Verder mist die agent kennelijk een stuk beschaving. Tot slot schiet je niks op met excuses, zoiets moet consequenties hebben.

Gewinflipt | 07-11-14 | 17:08

Tanky | 07-11-14 | 16:55

Bijdehandte zeikmeneer? meneer is een getuige en ongeveer het enige wat ze hebben om de verdachte veroordeeld te krijgen.

Waarom doen ze uberhaupt een getuigenoproep? Om nog meer mensen belachelijk te kunnen maken?

FreedomFTW | 07-11-14 | 17:04

benrod | 07-11-14 | 16:36

Haha, het ging hier niet om de aangifte of verklaring van het slachtoffer zelf maar om een bijdehante zeikmeneer die vond dat zijn mening in zijn getuigenverslag thuishoorde. Blijkbaar zou dat voor jou als een verkrachting voelen...

Waar staat je nick trouwens voor Mother i fear to fuck?

Tanky | 07-11-14 | 16:55

Nou ja, een voordeel, we weten nu zeker hoe je als "klant" achter je rug om belachelijk gemaakt wordt.
In het verlengde daarvan kun je dus redelijkerwijs inschatten dat als je als vrouw aangifte komt doen van bijv. verkrachting, je aangifte met naam en toenaam het bureau rondgaat onder de noemer "erotische vertellingen", met een prijs voor degene met die dit jaar het geilste proces verbaal heeft opgemaakt.

miff | 07-11-14 | 16:51

benrod | 07-11-14 | 16:36

Je gaat bij de verkeerspolitie om de verkeersveiligheid te handhaven en de totale lullo`s van de week te bekeuren/van de weg te houden.

Je kunt als agent gebruik maken van je discretionaire bevoegdheid, ik zou dat alleen niet gauw doen als de meneer in kwestie direct tegen me begint te zeiken. zijn kans op recidive is immers hoger als meneer de waarschuwing van de aanhouding zelf niet wenst te begrijpen en de schuld bij de agent legt ipv zijn eigen rechter voet.

Tanky | 07-11-14 | 16:50

Tanky | 07-11-14 | 16:09
Zoals ik al zei: als het ze niet bevalt is er genoeg wat ze kunnen doen. Die bonnen uitschrijven aan chagrijnige mensen zullen inderdaad best leuk vinden, anders hadden ze wel een ander beroep gekozen. Agent worden staat immers gelijk aan 90% van de tijd bonnen uitschrijven en toch hebben ze er voor gekozen.

benrod | 07-11-14 | 16:36

Gotcha! | 07-11-14 | 16:28
Precies, laten we iedere organisatie waar achter mensen hun rug om gelachen wordt direct aan de schandpaal nagelen en de betrokkenen ontslaan!!!1!!!

Tanky | 07-11-14 | 16:35

Quid is hier de zeikerd. Meneer heeft gewoon gelijk.
Men hoort de politie te kunnen vertrouwen, en als deze de burger achter z'n rug om belachelijk maakt dan mag dit best met Nederland gedeeld worden. Graag zelfs, zodat mevrouw droeftoeter alsnog gaat leren waarom ze bij de politie is komen werken.

Gotcha! | 07-11-14 | 16:28

FreedomFTW | 07-11-14 | 16:17

Die mogen ze wat mij betreft inzetten bij mensen die direct toegeven dat ze iets fout hebben gedaan en niet gelijk de schuld bij de agent leggen omdat hij boeven had moeten gaan vangen. Die discretionare bevoegdhied is geen recht waar je als hardrijdende/scheldende/wetsovertredende burger zelf aanspraak op kan maken.

Tanky | 07-11-14 | 16:27

FreedomFTW | 07-11-14 | 16:15

Als de dokter een grapje maakt dover de slappe tietjes van mijn overigens nog levende moeder en het is een leuke grap dan zou ik nog lachen ook. Bij mijn dode moeder zou ik even fronsen als ik dit per ongeluk zou horen en hem melden dat ik het gehoord heb (waardoor hij waarschijnlijk het schaamrood op de kaken zou krijgen). Zo`n ramp is het allemaal niet, dat eeuwige schandpaal nagelen omdat je je op je pik getrapt voelt wind ik zo kinderachtig.

Volgens mij zie je niet het verschil tussen de mail die de agente heeft gestuurd en bijvoorbeeld: "Wat een waardeloze getuigenverklaring, die gaat dus bij het grofvuil want die hele mishandeling zal me aan mijn reet roesten"

Tanky | 07-11-14 | 16:24

Tanky | 07-11-14 | 16:09

Agenten hebben overigens discretionaire bevoegdheden. Wat ze doen wel/niet oppakken/bekeuren is dus volledig hun eigen keuze en dus ook verantwoordelijkheid. Ow nee, voor dat laatste is er niemand om ze er aan te houden

FreedomFTW | 07-11-14 | 16:17

Tanky | 07-11-14 | 16:11

Als e dat al niet snapt, ben je dan in de positie om een onwetendheid of onbegrip rond een nuanceverschil bij een burger belachelijk te maken. Vooral bij zoiets ernstigs en serieus als een zware mishandeling/poging doodslag?

De dokter zal maar een grap maken over de slappe tietjes van je dode moeder. Lachen man... Maar goed als je het niet wilt snappen zal je het vanzelf wel gaan voelen. De onkunde bij de politie is dusdanig dat niemand er aan zal ontkomen.

FreedomFTW | 07-11-14 | 16:15

Graaf van Egmont | 07-11-14 | 16:09

Die beslotenheid was ook de bedoeling, mevrouw snapte op haar DOS bak alleen niet hoe je een CC-tje weghaalt

Tanky | 07-11-14 | 16:11

benrod | 07-11-14 | 16:03

Ik denk inderdaad dat die agenten iedere dag dat ze eropuit worden gestuurd om parkeerbonnen uit te schrijven of kleine overtredingen moeten bestraffen met een target boven hun hoofd en een hele dag het geouwetyfushoer van de mensen die ze moeten bestraffen zien als een dagje vrij. Ze hebben dit vast nog nooit gedeeld met hun baas en deze opdracht weer juichend in ontvangst hebben genomen.

ALs je dan iemand aanhoudt die tegen je begint te bleren dat je beter boeven kan gaan vangen dan zou ik als agent natuurlijk direct diegene gelijk geven en het bij een waarschuwing houden.

Tanky | 07-11-14 | 16:09

Politiewerk is serieus werk. Grapjes maak je in de beslotenheid van de koffietafel. Vraag me trouwens af waarom de verklaring gemaild moest worden aan iedereen in het korps. Je kunt de verklaring gewoon aan het pv van het gebeurde toevoegen.

Graaf van Egmont | 07-11-14 | 16:09

Tanky | 07-11-14 | 15:55

Dus als jij een niet integere baas hebt die je allemaal werkzaamheden laat uitoefenen die niks met je functie te maken hebben of juist averechts werken voor hetgeen waar je ooit voor het vak hebt gekozen (hoewel ik betwijfel dat dergelijke motivaties in de huidige context ten grondslag liggen bij de beroepskeuze van agenten), dan voer je die zonder blikken en blozen uit en doe je vrolijk mee door wat olie op het vuur te gooien?

Kijk daarom was de politie dus ook fout in de oorlog. Geen principes.

FreedomFTW | 07-11-14 | 16:06

Tanky | 07-11-14 | 15:55
Ze vinden het zelf ook niet erg dat ze niks hoeven te doen. Ze kunnen een andere baan zoeken, ze kunnen protesteren bij hun leidinggevenden, ze kunnen met zijn alleen weigeren voor kleine overtredingen te schrijven zolang er niks aan de grote zaken gedaan wordt als een soort staking enz. Als mijn baas mij dwingt om iets onredelijks te doen ben ik alsnog deels zelf verantwoordelijk als ik het ook echt uitvoer.

benrod | 07-11-14 | 16:03

Tanky | 07-11-14 | 15:56

Ow waar is de pers dan voor? Voor getuigenoproepen en persberichten?

Tanky | 07-11-14 | 15:58
Ook een aanname zeker... Dit is zeer kenmerkend voor hoe de politie in onze samenleving staat en haar taak ' serieus' neemt.

FreedomFTW | 07-11-14 | 16:02

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:56

Wellicht maar daar is dit geen voorbeeld van

Tanky | 07-11-14 | 15:58

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:55

Al krijgt ze geen douw dan nog steeds is het niet nodig om de pers te zoeken.

Tanky | 07-11-14 | 15:56

Het grootste probleem is een ernstig gebrek aan toezicht, interne controle en besef onder het personeel voor de functie die ze uitoefenen en de rol die ze speelt in de maatschappij.

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:56

Tanky | 07-11-14 | 15:41

Jij denkt dat agenten daar de schuld van zijn?

Die agenten hebben niet besloten dat ze bij demonstraties maar met z`n 3en zijn. Die agenten hebben niet besloten dat de prioriteit bij het korps ligt bij flitsen. Die agenten hebben niet besloten dat die irritante veelplegers binnen een dag weer op straat staan. Dit zijn politieke keuzes waarmee het gezag van agenten onder druk komt te staan.

Het 1312 gewauwel wat ik hier lees helpt daar in ieder geval niet tegen.

Tanky | 07-11-14 | 15:55

"Ze zal hiervoor vast een douw krijgen maar om hiermee nou de pers te zoeken? "

Nog zo'n idiote aanname... Waar maak je dat uit op?

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:55

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:46

Het ging om een PV (officieel gedocumenteerd getugenverhoor in dit geval) In een getuigeverhoor hoort dit juist niet thuis. Ik heb overigens ook nog nooit een baan gehad waarbij dit de bedoeling was. Ik heb trouwens ook nog nooit een baan gehad waarbij dit niet gebeurde. Ja het klopt ze lacht met haar collega`s omdat meneer een wijsneus is en dat mag eigenlijk niet. Ze zal hiervoor vast een douw krijgen maar om hiermee nou de pers te zoeken? Er zijn grotere problemen bij de politie....

Tanky | 07-11-14 | 15:51

Tanky | 07-11-14 | 15:41
En situaties zoals de schilderswijk komen hier niet door, maar zijn juist een reden dat mensen agenten nog minder respecteren. Want hoezo kunnen ze wel een bon uitschrijven aan iemand die 5 kmh te hard reed, maar durven ze niks te doen aan echte zaken zoals die in de schilderswijk gebeuren. Daar is de politie nou juist voor en dan doen ze er niks aan, want hey het werk moet natuurlijk niet te gevaarlijk worden voor oom agent.

benrod | 07-11-14 | 15:51

Tanky | 07-11-14 | 15:41

Juist ja. Ik vrees dat je weinig besef hebt van wat er speelt in deze maatschappij. 9 tot 5 baantje?

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:48

Tanky | 07-11-14 | 15:41
" deels aan mensen zoals u die er een soort 1312 houding op nahouden."

En hoe denk je dat mensen zoals ons een hekel aan de politie hebben gekregen? U denkt dat we altijd al een hekel aan ze hebben gehad en ze nooit gerespecteerd hebben zeker? Of zou het toch komen door het feit dat de politie steeds vaker schijt heeft aan de gewone burger, (zoals uit dit mailtje maar weer blijkt), dat er steeds meer mensen een hekel aan ze krijgen.

Het probleem tegenwoordig is dat agenten verwachten dat ze maar gerespecteerd moeten worden puur omdat ze agent zijn en zich daarom maar van alles kunnen permitteren. Zo werkt het nou eenmaal niet.

benrod | 07-11-14 | 15:47

Tanky | 07-11-14 | 15:35

Een proces-verbaal is wel degelijk een plek voor een kwalificatie, immers zonder verdenking of sprake van een strafbaar feit heeft het opstellen van een PV of het doen van een aangifte geen enkele zin. Ze maakt die man gewoon belachelijk. Ik heb mindere baantjes gehad waar dit echt uit den boze was en waar je het niet in je hoofd haalde dit soort onzin rond te mailen, laat staan een klant of burger belachelijk te maken.

Dat die meneer spreekt van poging tot moord wijst er op dat hij niet op de hoogte is van de nuances. Het enige wat de agente heeft willen doen is zich bij haar collega's onderscheiden tov deze " domme" burgers dat zij de nuance wel snapt. Wat ze had moeten doen, is de man informeren waarom er binnen ons strafrecht in een dergelijk geval nooit sprake kan zijn van een poging tot moord en dat het aan het OM en de rechter is om ahv de informatie er een kwalificatie aan te hangen.

Daarbij laat de functie die ze heeft en de rol van haar werkzaamheden in onze rechtsstaat geen ruimte voor dergelijke idoterie.

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:46

Quid is zelf een zeikmeneer, die debiele agente is jammerlijk genoeg ook nog een domme debiel.

Bugsy Malone | 07-11-14 | 15:41

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:33

Ik maak me meer zorgen over de ongezonde anarchie die jij blijkbaar nastreeft waarbij de getuige de politie moet instrueren over de kwalificatie van delicten.

Een van de problemen van deze maatschappij is dat de politie hier weinig serieus genomen wordt. Dat hebben ze deels aan zichzelf te danken, deels aan falende politiek en de rechterlijke macht en deels aan mensen zoals u die er een soort 1312 houding op nahouden.

Dit zorgt voor zaken zoals in de schilderswijk waar straattuig de baas is.

Tanky | 07-11-14 | 15:41

Jezus, wat moet ik me concentreren om dit verhaal te volgen en dan heb je nog niks. Weet niet eens voor wie ik nou moet zijn.

een_mike | 07-11-14 | 15:37

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:25
Dat mevrouw zich ergerde is een aanname van mij, wellicht vond ze het wel gewoon erg grappig dat meneer niet doorhad dat zij daar ook niet over gaat en dat een getuigeverslag geen plaats is om kwalificaties over delicten in op te nemen.
Poging tot doodslag kan ik me overigens wel in vinden maar poging tot moord is erg dramatisch en ook wel een beetje lachwekkend.

Het klopt dat je eigenlijk dit soort mailtjes niet met collega`s zou moeten delen. Heeft ze toch gedaan, heel stout. Het is alleen nooit haar bedoeling geweest om dit met meneer te delen. Wellicht had ze nog wel een inhoudelijke keurige reactie willen sturen maar was het daar al te laat vanwege haar stomme fout.

Tanky | 07-11-14 | 15:35

Tanky | 07-11-14 | 15:29

Ik maak mij best wel zorgen want je reacties (en die van vele anderen) getuigen in de verste verte niet van enig besef hoe ver heen we zijn in dit land, maar eerder van een ongezonde gezagsgetrouwheid waar we allemaal de gevolgen van horen te kennen en te weten. Bijna alle problemen in onze maatschappij zijn volledig terug te voeren op het disfunctioneren van onze politie en dat is niet eens overdreven.

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:33

Inka6786 | 07-11-14 | 14:41

Wauw je volgt wat agenten op twitter en je bent gelijk onder de indruk van ze. Dan ben je wel makkelijk te imponeren lijkt me.

Wat plaatsen ze nou helemaal? "Net wat hangschoffies weggejaagd die in een speeltuintje niemand lastig zaten te vallen" "Net een boete uitgeschreven aan iemand die 5 kmh te hard reed" "Zojuist een rondje door de wijk gelopen, geen onregelmatigheden gezien."

benrod | 07-11-14 | 15:31

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:19

Maak je maar geen zorgen, ik weet heus wel dat onze politie op een aantal vlakken behoorlijk te wensen over laat. Maar ik blijf er bij dat we hier te maken hebben met een zeikmeneer.

Het is dus zinloos om hierover vol op het orgel te gaan en leidt alleen maar tot inflatie van klachten over de politie.

Tanky | 07-11-14 | 15:29

" Komt voor maar deze mevrouw ergert zich gewoon aan het betweterige gedrag van meneer die duidelijk niet doorheeft dat mevrouw haar werk juist wel goed heeft gedaan."

Ze ergert zich nergens aan, waar zou dat uit blijken? Ze maakt de opmerking van de man belachelijk. Een opmerking die ten eerste helemaal niet zo gek is want kopschoppers zijn wel vaker voor poging tot doodslag voorgeleid (veroordeeld weet ik niet). Ten tweede zou ze vanuit een professioneel oogpunt, als ze daarover beschikt de man horen te informeren en niet belachelijk te maken. Dat ze dit wel doet en al het andere wat van dit mailtje uitstraalt (een cultuur waarbij het de gewoonte is blijkbaar burgers belachelijk te maken) past heel goed in de losgeslagen lijn die onze hermandad al een tijd lang volgt.

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:25

Tanky | 07-11-14 | 15:15

Juist ja. Zo stond ik er een aantal jaar geleden ook in. Tot ik er door mijn werk achter kwam wat voor waardeloze en gevaarlijke cultuur er leeft bij onze politie en vooral hoe ze invulling geven aan hun taakstelling. Agenten zijn te dom om te poepen en hebben totaal geen rechtsbesef en het ergste is dat niemand ze er ook aan houdt.

Zoals ik al zei een levensgevaarlijke situatie zeker de precedenten in ons land rond deze organisatie waar je vroeg of laat een hele dikke rekening voor gepresenteerd zal krijgen

FreedomFTW | 07-11-14 | 15:19

faal. wees een echte vent en bef die agent(e)

rufsukker | 07-11-14 | 15:17

Wees eene chte evnt en bef die agent(e)

rufsukker | 07-11-14 | 15:16

FreedomFTW | 07-11-14 | 14:56
Het dergelijk handelen is in dit geval wat mij betreft niet zo kwalijk. Agente heeft keurig netjes waardevrij een verslagje getikt van wat meneer gezien heeft. Dat gaat keurig in het dossier en zal worden doorgezet naar de OvJ die daar vervolgens een kwalificatie aan gaat koppelen. Tot zover doet de agente niks verkeerds sterker nog het is goed dat ze zich niet laat leiden door de persoonlijke mening van meneer.

Deze meneer wordt nergens in zijn belang geschaad hij is immers geen slachtoffer maar getuige.

Op de een of andere vreemde manier heb ik overigens vrijwel nooit problemen met de politie en als ik problemen heb met instanties/bedrijven kom ik daar altijd prima uit.

Dat andere agenten arrogante klootzakken zijn (ik heb het over stoepparkeren voor een frietje, zinloos met sirenes rondrijden of op irrelevante momenten naar ID vragen) Komt voor maar deze mevrouw ergert zich gewoon aan het betweterige gedrag van meneer die duidelijk niet doorheeft dat mevrouw haar werk juist wel goed heeft gedaan. Dat stuurt ze rond naar collega`s en maakt en fout, deal with it en ga dan niet naar de plaatselijke omroep om te huilen.

Tanky | 07-11-14 | 15:15

Tanky | 07-11-14 | 14:49

Ik bedoelde iets anders. Los daarvan zal je het vroeg of laat vanzelf wel bezuren als je de rekening gepresenteerd krijgt voor je tolerantie tegen dergelijk handelen. Of dacht je echt dat je gespaard zou blijven? Dacht je echt dat het van jouw handelen afhangt? Dacht je echt dat ze buitengewoon competent en vaardig zijn? Dacht je echt dat je een poot hebt om op te staan tegen die varkens? Zo ja dan heb ik nog wel wat dossiers voor je.

FreedomFTW | 07-11-14 | 14:56

DAS HEISST "GEBEURT", VON QUIDT!

</taalnazi>

Justin-Kees | 07-11-14 | 14:51

Belachelijk stukje, kwit. Volledig terecht dat hij zo boos is.

343 | 07-11-14 | 14:49

FreedomFTW

Je bent bang dat ik een hartaanval krijg van je spitsvondige gefundeerde mening? Of bedoel je iets anders?

Tanky | 07-11-14 | 14:49

" wat nauwelijks gebeurD "
man.. man.. man..

Piet_Snot | 07-11-14 | 14:47

@inka

Ik ben ook geen agent maar blijkbaar ben je dat als je begrip toont voor agenten. Het feit dat ze af en toe als de mensen niet kijken zelf ook mens blijken te zijn en moe worden van zeikstralen die denken dat jij je werk anders moet doen, of in ieder geval op hun manier.

Tanky | 07-11-14 | 14:47

-weggejorist-

FreedomFTW | 07-11-14 | 14:45

Agente is op staande voet ontslagen mag ik aannemen... O nee, dit is Nederland, wahahahahaaa....

Murk Ratte | 07-11-14 | 14:45

Quid had weer teveel gezopen toen hij achter dit stuur kroop.

bart de Vlaming | 07-11-14 | 14:45

FreedomFTW

Ik ben fel tegenstander van het voeren van zwaailicht en sirenes als daar geen aanleiding voor is. Maar wel lievv van je hoor

Tanky | 07-11-14 | 14:42

Nietvoordekat | 07-11-14 | 14:15 - grappig dat ik voor een agente versleten word, met een spin in een hoek durf ik de kamer al niet in. Wel volg ik via Twitter een aantal agenten en daardoor heb ik een diep respect gekregen voor hun ongelooflijke inzet voor deze rotmaatschappij. Zelf zou ik niet kunnen functioneren met gebonden handen zoals ons politiekorps, ik zou iedereen die deze maatschappij verziekt meenemen en in het bos fusilleren. BTW: heeft u wel eens de (seksuele) grapjes gehoord die artsen over hun patiënten maken, ook allemaal ontslaan dan maar? Soms moet je de dagelijkse ellende die je meemaakt even afreageren, heel menselijk lijkt me zo.

Inka6786 | 07-11-14 | 14:41

Kwit is ongesteld lijkt het. Wat een zinloos baggerstukje.

gotha! | 07-11-14 | 14:40

bornasabitch | 07-11-14 | 14:37

Ja " neem maar aan" lekker veilig. Tuurlijk krijgt ze dat niet. De hele mail straalt een cultuur uit waarbij de politie vooral bezig is met zich zelf en zichzelf boven burgers te plaatsen.

FreedomFTW | 07-11-14 | 14:39

Hoezo zeikmeneer? Volgens mij is het bezopen dat zo'n huppelkutje zo onprofessioneel is. Ik neem aan dat ze een forse uitbrander gaat krijgen.

Het geeft aan hoe er wordt gedacht over burgers.

bornasabitch | 07-11-14 | 14:37

Tanky | 07-11-14 | 14:30

Je mag een rondje rijden met de sirenes aan...

FreedomFTW | 07-11-14 | 14:36

"Wat nauwelijks gebeurd, overigens"
Quid, het is niet bon ton om Ebola te verspreiden, en dat geldt voor dit grammaticavirus ook.

dedeurs | 07-11-14 | 14:33

Nu we het toch over zeikmeneertjes (of zeikmevrouwtjes) hebben.
.
Wat te denken van politieagenten die zeuren over werkdruk, verbaal en fysiek geweld tijdens het werken, en moeilijke werkomstandigheden? it's your fucking job. Deal with it. We hebben ooit het concept politie in het leven geroepen om juist dat de burger te besparen.
.
Laat staan het gezeik over de beloning. Ik ben in principe voor professionele goed betaalde politieagenten, maar voor dit nivo vind ik 1600 netto nog steeds veel te veel...

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 14:32

FreedomFTW
Een man die iemand die het voor de politie opneemt per definitie wout noemt en daar blijkbaar iets negatiefs in ziet. Niks inhoudelijks roept behalve zijn persoonlijke aversie tegen de popo. En vervolgens over hoeren en moeders begint.

Ik denk dat het antwoord A is. Het is een Marokkaan.

Wat heb ik nu gewonnen?

Tanky | 07-11-14 | 14:30

Ja, ze heeft excuus aangeboden, maar dit is vanaf nu wel mijn beeld hoe de cultuur is bij de (plaatselijke) politie. Je wil altijd weten wat ze met je aangifte doen, toch? Nou daar heb je het. Wat doen ze dan misschien met je 112 telefoonopname? Wat doen ze dan misschien met je klacht?

Zonietoch | 07-11-14 | 14:29

Tanky | 07-11-14 | 14:20

Nog zo'n vieze wout die het voor zijn collega opneemt. Ga je moeder lastig vallen, hoerenjong.

FreedomFTW | 07-11-14 | 14:25

Agente had iets oplettender moeten zijn.
Verder terecht dat ze excuus gemaakt heeft.
De "zeikmeneer" in kwestie zou er beter aan doen om de eer aan zichzelf te houden, en geen klacht in te dienen.

Aertheron | 07-11-14 | 14:24

Maar even resumerend.. Het is dus bon-ton om je tot op het etensbord te bemoeien met het leven van andere mensen, maar wanneer je een geweldsmisdrijf ziet, aangifte doet, daarbij je verontwaardigheid laat blijken, daarom te kakken gezet wordt door een eenstrepertje die net boom, roos, vis, vuur kan spellen, en dat vervolgens even wereldkundig maakt ben je een zeikmeneer...?
.
Right... Het vizier staat weer scherp, zeg...

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 14:23

Sjonnie Kwit, nooit de slimste van het GS-klasje geweest. De beste man doet netjea zijn burgerplicht. De agente begrijpt blijkbaar niet dat ze in een dienstverlenende rol zit en moet begrijpen dat ze degene die haar salaris betalen gewoon netjes behandeld dienen te worden.

mindless | 07-11-14 | 14:23

Nummer 68 uit de bundel popoverheerlijking in het post Michael Brown tijdperk, auteur J. Kwit

Rätselhaft | 07-11-14 | 14:21

Meneer heeft gelijk en Jonny is een lekkend zeikwijf .

dogbitedog | 07-11-14 | 14:20

Deze meneer was al een Zeikmeneer toen hij mailtje met persoonlijke mening naar de politie stuurde. De taak van de agente was om zijn verklaring zo feitelijk mogelijk op papier te zetten. Dit heeft ze waarschijnlijk naar eer en geweten gedaan en gezien menners reactie zal ze wel het nodige aan persoonlijke meningen te filteren hebben gehad. Dat meneer het idee heeft dat hij een soort hulpsherriff is geworden omdat hij iets gezien heeft is vooral zijn eigen probleem.

Iedereen die zich nog nooit heeft geërgerd op zijn werk omdat hij dit soort bijdehante mailtjes heeft gekregen mag zijn hand opsteken en degenen die dit nog nooit hebben doorgestuurd aan collega's ook. Of het nou gaat om Google patiënten die bij de dokter komen met het idee dat ze dood gaan, om mensen die de ICT afdeling lastigvallen met idiote suggesties of eigen huis en tuin beunhazen die naast hun aannemer gaan staan ouwehoeren dat het anders moet.

Helaas gaat het nu mis en staat meneer in de cc. Het had hem gesiert als hij een reply to all had gestuurd met de mededeling dat mevrouw ongezien de typhus had kunnen krijgen.

Maar neen meneer belt godbetert omroep zeeland om te vertellen dat zijn persoonlijke mening wel echt heel relevant was en dat de politie stout is geweest omdat ze die mening niet serieus namen.

Kortom meneer is een Zeikmeneer.

Tanky | 07-11-14 | 14:20

Inka6786 | 07-11-14 | 14:09

Nee hoor. Je hebt wel duidelijk gemaakt waar de " politie" staat in onze maatschappij.

FreedomFTW | 07-11-14 | 14:19

@Inka6786 | 07-11-14 | 13:56
Daarnaast moet je wel een prutser van gigantische proporties zijn om geweigerd te worden bij de politie. Dan praten we dus over mensen die niet de intelligentie bezitten om met grammatisch correct taalgebruik een inhoudelijk coherent argument te formuleren. Niet de gemiddelde reaguurder dus.

Nietvoordekat | 07-11-14 | 14:17

@meerlol | 07-11-14 | 13:47

idd niet normaal meer, zowel vorm als inhoud. Gelukkig voor quid hebben we punto nog. Agente moet maar pvda'ers ofzo gaan beveiligen.

maggoo | 07-11-14 | 14:16

@Inka6786 | 07-11-14 | 13:56
Even voor mezelf sprekend: nee. Misschien begrijpt u niet dat wij van een door ons gefinancierd instituut dat bestaat (herstel, hoort te bestaan) om ons te dienen en beschermen, verwachten dat ze ons behandelen met respect, en dat ze ons niet achter onze rug om bespotten als we net getuige zijn geweest van een heftige vechtpartij. Gek he?

Doe verdomme niet zo hautain. Dat mensen kritiek hebben op de politie, komt wellicht niet omdat mensen jaloers zijn, maar omdat de politie domweg steken laat vallen. Gek idee, toch?

Nietvoordekat | 07-11-14 | 14:15

Ik vind het niet netjes van die agente dat ze mensen die aangifte doen tegenover haar collega's te kakken zet. En ik denk dat het haar ook niet spijt dat ze die man belachelijk heeft gemaakt, maar dat hij het te horen heeft gekregen.

Er was laatst een computerbedrijfje die een geweigerde sollicitant per ongeluk in de cc hadden laten staan met het bericht "Is niks, is een neger". Weten jullie nog? Vonden jullie destijds ook dat die zeikneger niet zo moest zeiken, omdat grapjes op de werkvloer nou eenmaal gemaakt worden en het bedrijf zijn excuses aan had geboden, en dat die meneer even lekker ergens anders de neger uit moet gaan hangen of zoiets? Beetje consequent blijven, jongens.

Nietvoordekat | 07-11-14 | 14:12

De politie vraagt getuigen zich te melden... om dan vervolgens ook geschoffeerd te worden of als 'grapjas' rond gemaild te worden zeker, nee dank u.

Klik_hier | 07-11-14 | 14:12

Wie neemt nou de "politie" nog serieus? Dit "politievrouwtje" is overduidelijk ongschikt

G. Raayer | 07-11-14 | 14:10

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:58 - oeps, heb ik op je pikkie getrapt?

Inka6786 | 07-11-14 | 14:09

Joepie, een zeik-item op een zeik-middag over een zeik-meneer. *Dizzy schakelt om naar zeikmodus*: "wat nauwelijks gebeurT", Quid. Onvoltooid tegenwoordige tijd, derde persoon enkelvoud. Fijne zeikmiddag allemaal!

Dizzydent | 07-11-14 | 14:08


Godsammekraken.
Igor Putkin | 07-11-14 | 13:53

Neen, denk dat je abuis bent, zie nauwelijks verwantschap tussen die twee...

eerstneukendanpraten | 07-11-14 | 14:08

Dit is geen 'zeikmeneer' dit is een 'over de zeikmeneer', en daar heeft hij mijn inziens alle reden toe.

vindead | 07-11-14 | 14:05

Artikel na artikel schrijven Quidd en consorten vol met conclusies, maar als een ander het doet is het een "Zeeuwse zeikmeneer".
Die agente moeten ze gewoon op staande voet ontslaan voor zo'n stunt.
Is het niet omdat het ongepast is, dan wel omdat ze zo debiel is om het aan de persoon in kwestie te sturen.

In Arnhem heeft iemand zich voor de rechter mogen verdedigen voor een verkeerd verzonden mailtje en dat was geen ambtenaar in functie.
Dus deze doos mag ook wel een flinke douw krijgen voor het belachelijk maken van iemand die nog de moeite neemt zich bij dat clubje incompetente droeftoeters te melden.
Het laat weer duidelijk zien hoe die lamstralen over het gepeupel denken.

happen naar de baas | 07-11-14 | 14:04

Wat een bijeengeraapt stukje zeg.

okplanb | 07-11-14 | 14:03

@inka: wat een dome onnadenkende reactive, erg ironisch ook gezien dat beschimpen en kleineren juist door die agente (en wie denkt zij te zijn, MBO wichtje uit de populatie die zelf maar wat graag met juridische kwalificaties strooit, volstrekt ongekwalificeerd).
<br>
@kwit: het wil maar niet lukken met die d's en t's enzo, he?

pvpb | 07-11-14 | 14:02

@inka: wat een dome onnadenkende reactive, erg ironisch ook gezien dat beschimpen en kleineren juist door die agente (en wie denkt zij te zijn, MBO wichtje uit de populatie die zelf maar wat graag met juridische kwalificaties strooit, volstrekt ongekwalificeerd).
<br>
@kwit: het wil maar niet lukken met die d's en t's enzo, he?

pvpb | 07-11-14 | 14:02

En dan afvragen waarom mensen geen aangifte doen... Agente is haar functie niet waard.

Mahatma | 07-11-14 | 13:59

Inka6786 | 07-11-14 | 13:56

En iets zegt mij dat jij een varken van een agent bent die zijn collega's het hand boven het hoofd houdt en lekker meegaat in de cultuur waarbij jullie je verheven boven de burgers. Kan er ook naast zitten. Dan ben je waarschijnlijk gewoon zwakzinnig.

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:58

Gek, maar na het lezen van de reacties besluipt mij het gevoel dat veel reaguurders ooit afgewezen zijn voor een functie bij de politie. Uit frustratie is het natuurlijk lekker agenten te beschimpen en te kleineren, ach, best begrijpelijk eigenlijk.

Inka6786 | 07-11-14 | 13:56

@ Quitdt
Gaarne wat duiding: wat is er anders aan Zeeuwse Zeiktrots tov andere Zeiktrots? En is er dan ook Zuid-Hollandse Zeiktrots, of Liberiaanse Zeiktrots en dergelijke?

Martin007 | 07-11-14 | 13:56

Volgens mij is kopschoppen ook 'voorbedachte rade'. Het enige resultaat van iemand kopschoppen is namelijk de dood. Iemand die kopschopt is dus op iemands anders dood uit. Ergo: moord met voorbedachte rade.

blikjegrolsch | 07-11-14 | 13:54

eerstneukendanpraten | 07-11-14 | 13:30
Godsammekraken.

Igor Putkin | 07-11-14 | 13:53

@7,62x39 | 07-11-14 | 13:39
Ik begrijp niet hoe je kan lachen om de verklaring van die man.
Schoppen tegen het hoofd kan dodelijk zijn.
En om iemand tegen het hoofd te kunnen schoppen, moet je heel hoog kunnen trappen, of..... het slachtoffer ligt op de grond.
En wat betreft 'het enige erge': stel dat jij daar op de grond lag en niemand ingreep om je te beschermen.
Stel dat mensen hun mobieltjes pakten om het te filmen, ipv je te helpen?

necrosis | 07-11-14 | 13:50

netniet | 07-11-14 | 13:45

Nee je werkt niet op de helpdesk van Ziggo ofzo. Je hebt te maken met de fundamenten van onze rechtstaat als je dat besef niet hebt en daar niet met het nodige gepast respect om kan gaan heb je geen plaats bij de politie.

Daarbij getuigt dit van een cultuur waar de politie er lol in heeft burgers belachelijk te maken. In hun positie een zeer zorgelijke ontwikkeling. Zeker gezien hun prestaties, die je ronduit waardeloos kan noemen.

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:49

#taalnazi

venebaas | 07-11-14 | 13:49

gebeurt... #taalnazi

meerlol | 07-11-14 | 13:47

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:35

Een aangifte is geen kladblok, huilerd. Natuurlijk moet je hier intern om lachen, dat hij in de CC staat is jammer voor hem of misschien juist goed. Maar wellicht hebben ze als goedmakertje nog een oude helm voor hem.

netniet | 07-11-14 | 13:45

Quid: GA TOCH TOMATEN PLUKKEN MAN! Als jij zo behandeld zou worden zou de wereld te klein zijn.

Blijdorp Wanderer | 07-11-14 | 13:43

7,62x39 | 07-11-14 | 13:39

Ok duidelijk, je bent gewoon onnozel. Kan je ook niks aan doen.

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:43

De vrijdagmiddag borrel begint bij GeenStijl blijkbaar al om 08.00 in de ochtend, wat een waardeloos stuk van Quid.

NoNoVio | 07-11-14 | 13:40

benrod | 07-11-14 | 13:35
Het enige erge is dat ze de man per ongeluk heeft ge-cc't. Het is gezond dat er af en toe gelachen wordt op het werk. Het betekent heus niet dat ze de mishandeling minder erg vinden.

7,62x39 | 07-11-14 | 13:39

@MarcS | 07-11-14 | 13:27
Nee, wijsneus.
De meeste vrouwen zijn leuk.
Zelfs de meeste moeders van mijn ex-dinnetjes...
Die moet je koesteren, niet stukschoppen!

necrosis | 07-11-14 | 13:38

7,62x39 | 07-11-14 | 13:36

Nee dat ga jij vanzelf wel als je met dergelijke agenten te maken krijgt en niemand naar je luistert.

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:37

Door het gedrag van de Zeeuwse politie is de bereidwilligheid van de bevolking tot onder het nulpunt gedaald. Ik zou de daders van de overval op de plaatselijke Naldi zo kunnen aanwijzen ,maar ja de politie doet voor mij ook niks...

Alfa 75 | 07-11-14 | 13:36

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:32
Ga huilen, eikel.

7,62x39 | 07-11-14 | 13:36

7,62x39 | 07-11-14 | 13:31
Misschien is de man wel erg geschrokken om zo'n vechtpartij in het echt te zien. Hoe overdreven het ook van hem is om dat onder zijn verklaring te zetten, als agente heb je daar gewoon respectvol mee om te gaan i.p.v. hem voor lul te zetten voor het hele Zeeuwse politiekorps.

benrod | 07-11-14 | 13:35

netniet | 07-11-14 | 13:33

Juist ja, dus in plaats van iemand goed te informeren trap je hem de grond in en maak je hem belachelijk, omdat jij het verschil toevallig wel hebt geleerd? Gombal dat je bent

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:35

Kopschoppen is voor een normaal mens ook een poging tot doodslag. Iedere mens kan weten dat een ander mens vol op het hoofd schoppen de dood tot gevolg kunnen hebben. Natuurlijk is het dat formeel niet. In dit land is het recht langgeleden vervangen door semantiek en juridische haarkloverij. Vrouwe justitia moet door haar blinddoek een thesaurus kunnen lezen. De resultante is geinstitutionaliseerd onrecht. Wandaden worden niet bestrafd, slachtoffers niet gewroken, en voor de toekomst zal herhaling door anderen waarschijnlijker zijn. Weet u nog dat "kopschoppen" als term niet bestond? Precies, we hebben er nu dus een term voor...

Parel van het Zuiden | 07-11-14 | 13:35

Ik geef die meneer groot gelijk. En eigenlijk het feit dat Johnny er tegen in gaat bevestigt juist nog meer dat hij gelijk heeft.

DerUnterMensch | 07-11-14 | 13:33

En dan vinden ze het trouwens gek dat er steeds minder respect voor de politie is. Goh hoe zou dat nou komen als de politie de burgers ook totaal niet meer serieus neemt.

benrod | 07-11-14 | 13:33

Natuurlijk is dit hilarisch, Zeikmeneer is totaal niet onderlegd. Moord is doodslag met voorbedachte rade. Dit impliceert dat de kopschoppert in moedwil dit ongeluk tot stand heeft doen komen, teneinde de mevrouw in kwestie, daarna uit het leven te kunnen schoppen met het ongeluk als gefingeerde aanleiding. Gaat het nog ?

netniet | 07-11-14 | 13:33

7,62x39 | 07-11-14 | 13:31

Hebben ze tijd te veel dan? Hoort een agent zo met een aangifte om te gaan dan? Noem je dit waakzaam en dienstbaar soms?

3x nee flapdrol...

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:32

Wise-n-Witty | 07-11-14 | 13:29
Ze lacht niet om de mishandeling maar om de onzinnige opmerking van de man die aangifte deed.

7,62x39 | 07-11-14 | 13:31

Wc-kip | 07-11-14 | 13:25
Dat zal waarschijnlijk kritiek uit de context geweest zijn. Hier gaat het over misstanden/overheidsfalen onder de aandacht van de bevolking brengen met behulp van de media. Dat is zo'n beetje het hele bestaanrecht van Geenstijl.
Dan is het gewoon raar als ze daar op gaan afgeven.

Ratatosk | 07-11-14 | 13:31

@ mezelf 13:29

> moet zijn: ?

eerstneukendanpraten | 07-11-14 | 13:30

Echt kansloos hoor Quid. Zit je papa bij de popo soms?

FreedomFTW | 07-11-14 | 13:29

7,62x39 | 07-11-14 | 13:26
Lachen om een zware mishandeling. Whahahahaha wat grappig.
Simpele ziel. Er zijn er die voor minder zijn afgeslacht.

Wise-n-Witty | 07-11-14 | 13:29

Maar waar is medereaguurder Che_Cuevare eigenlijk gebleven>

eerstneukendanpraten | 07-11-14 | 13:29

Toch heeft hij een punt. Op een weerloze vrouw intrappen is gewoon poging tot moord. Jammer genoeg is da kennelijk zelfs voor de politie al lachwekkend, dus wat moet je dan nog van de rechtstaat verwachten?

blikjegrolsch | 07-11-14 | 13:28

"Ons Zeeuwen, ons bent zeikerds." (vrij naar bekende Zeeuwse reclame)

Brulboei_61SB | 07-11-14 | 13:27

Wat een kansloos stuk tekst!

majorkingkong | 07-11-14 | 13:27

@necro, wegens helpen van de dader met schoppen?

MarcS | 07-11-14 | 13:27

Die 35-jarige man is een enorme simpelton. Kijk nu naar dat kinderlijke handschrift. Los van wat je van de politie vindt is het ook gewoon grappig. Poging tot moord. Bij een toevallige ruzie in het verkeer. Als daar al niet meer om gelachen mag worden heeft het leven voor zo'n VMBO-plusser al helemaal geen zin.

7,62x39 | 07-11-14 | 13:26

benrod | 07-11-14 | 13:24
*een verklaring aflegt

benrod | 07-11-14 | 13:25

Ik vind zeikmeneer gelijk hebben eigenlijk. Als de politie een serieuze zaak niet meer serieus neemt en een beetje gaat lachen, wat dan? Dit soort reacties zijn ontslag waardig. Buiten de kwestie of zeikmeneer gelijk heeft of niet, hoe onprofessioneel wil je het hebben?

nenny | 07-11-14 | 13:25

Zeikmeneer heeft hiertoe het volste recht Quid.
Aangezien een beambte door een rechter als betrouwbaar gezien word moet je dit in de media kunnen zeggen.
De beambte moet iedere klacht/aangifte of vraag serieus behandelen het gaat hier niet om iets lulligs.
Wie weet wat het tot gevolgen heeft voor het slachtoffer bij de beoordeling van het getuigenverhoor.

pickalilly | 07-11-14 | 13:25

Ratatosk | 07-11-14 | 13:18

Past u maar op, ik heb mensen voor minder kritiek op Sjonnie Kwit weggejorist en opgerot zien worden...

Wc-kip | 07-11-14 | 13:25

Niks zeikmeneer, hij heeft gewoon gelijk. Als je aangiftes niet serieus worden genomen zie ik niet in waarom je het überhaupt nog zou doen.

knutsel | 07-11-14 | 13:25

Agente moet zich gedragen. Meneer heeft gelijk.

Trompy | 07-11-14 | 13:25

Gewoon terecht, als je aflegt van een (zware) mishandeling mag je wel een heel wat professionelere reactie verwachten dan "whahahahhaha hij vind het poging tot doodslag". Als agenten dit soort misdaden al niet meer serieus nemen is er wel echt iets mis met dit land.

En misschien vind de rechter het ook wel poging tot doodslag dus mevrouw de (hopelijk binnenkort ex) agente speelt zelf toch ook eigen rechter? Maar aangezien ze agente is mag dat natuurlijk wel, toch?

benrod | 07-11-14 | 13:24

Als ik ooggetuige zou zijn van een vrouw die door een vent in elkaar getrapt wordt, zat ik inmiddels zelf op het bureau...... met een vette aanklacht!

necrosis | 07-11-14 | 13:23

Agenten reageren altijd volgens het principe: geen bon kunnen schrijven = geen interesse

sinar2 | 07-11-14 | 13:23

Hij moet alleen niet "deskundige " overkomen - laat dat aan de rechter over die maakt er sowieso wel een taakstrafje van

arv | 07-11-14 | 13:23

Als je in 2014 nog niet competent genoeg bent om te kijken wie je een email cc't ben je ook niet competent genoeg om te werken voor de politie, zo dunkt mij.

paranoya | 07-11-14 | 13:22

zeik meneer heeft gelijk

arv | 07-11-14 | 13:22

Cellen staan leeg, dus de zeikmeneer heeft structureel gelijk.

Feynman | 07-11-14 | 13:20

Tja, zeiken is kennelijk het alleenrecht van Quid.

Ratatosk | 07-11-14 | 13:18

Zeeuwse zeikmeneer heeft volledig gelijk. Die reactie van de agent in kwestie is een mooi voorbeeld van hoe laconiek er in dit land gedaan wordt over criminaliteit wat overigens ook prachtig correspondeert met de hiermee geassocieerde "straffen".
Je lult dus uit je nek Quid.

Korporaal Banaal | 07-11-14 | 13:18

Zal wel een SGP-er zijn.

Conan de Rabarber | 07-11-14 | 13:17

Nogal debiele agente, zo te horen.

Abu al Uitkering | 07-11-14 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken