Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totaalmalloot dreigt Zwarte Piet met "douche"

TWEEZWARTEPIETEN.jpgHee hallo. Woe-elkom bij alweer een actuele aflevering van de Daily Zwarte Piet Update Nieuws Bulletin Dispatch. Het extrahandige overzicht met al het nieuws du jour over Zwarte Piet. ⚫ ⚫ ⚫ In Den Haag worden Zwarte Pieten en hulpsinterklazen BESPUUGD EN BEDREIGD door Nederland-hatend tokkietuig. "We hebben klussen af moeten zeggen omdat er geen goede beveiliging was," aldus Ben Lievergeen-Achternaam van de plaatselijke PietenCentrale. ⚫ ⚫ ⚫ In Rotterdam en Schiedam durven Zwarte Pieten ook niet meer over straat uit angst voor aanslagen. ⚫ ⚫ ⚫ Op Radio1 schijnt DWDD-habitue Claudia de Breij iets verstandigs over Zwarte Piet gezegd te hebben, maar dat trekken we nog even na. ⚫ ⚫ ⚫ In Utrecht vindt zaterdag een ANTI KINDERFEEST Manifestatie plaats door virulente Nederlandhaters ⚫ ⚫ ⚫ Het uitgelekte draaiboek voor het NTR Sinterklaasjournaal is ook online te vinden. HIERRR (pdf) kun u nalezen hoe de NPO onze Nederlandse kindertjes vervult met gif. ⚫ ⚫ ⚫ In Amsterdam wordt op basisscholen een BukkakePiet ingevoerd dwz slordig geschminkte Pieten met vegen in het gelaat. ⚫ ⚫ ⚫ Voor drogisterijketen Kruidvat dreigt een LANDELIJK BOYCOT wegens het aanbieden van gekleurde pieten. Bij het bedrijf zijn reeds diverse klachten binnengekomen. ⚫ ⚫ ⚫ Op Facebook dreigt ene Yeison Martens Zwarte Piet "een douche" te geven in het bijzijn van kinderen. Heel stoer hoor, Yeison Martens. Prettige dag verder, Yeison Martens. yeisonmartens534.jpg

Reaguursels

Inloggen

@Yeison Martens, is goed knulletje, laat ff weten waar je gaat staan.
Word ook wel lastig om uit te leggen aan de kindjes waarom die piet zonder pietenpak zijn tanden uit z'n bek geslagen word door grote blanke mannen.

Rimpeldoos | 31-10-14 | 18:15

Schrikvogel | 31-10-14 | 16:27

Is niet zo gek. Ik heb dat ook sinds kort.
Zal wel racistisch zijn....

knerf | 31-10-14 | 18:10

Feit : er waren meer BLANKE slaven dan ZWARTE slaven (geschiedenis boekje , je weet wel SCHOOL)

Silverjack | 31-10-14 | 17:51

Ik behou me het recht voor het te mogen zeggen: door Quincy begin ik een lichte weerzin jegens negers te krijgen. Nooit gehad, nu wel. Jammer.

Schrikvogel | 31-10-14 | 16:27

Verplaats alle blanken naar Afrikanen en de Afrikanen naar Europa, welk continent zal over 100 jaar het welvarendste zijn? Gewoon maar een gewetensvraag.
ikdenkwat | 30-10-14 | 21:46

Hoi Ment,
Ik denk dat je geen 100 jaar moet wachten op resultaat.

ausweiss | 31-10-14 | 15:38

Zeg nu zelf,ik zou ook niet op een neger willen lijken

h.a | 31-10-14 | 15:13

B. Randnetel | 31-10-14 | 14:15

Waar blijven de Arabische excuses?

JIP! | 31-10-14 | 14:42

JIP! | 31-10-14 | 11:37

Ja dat klopt allemaal.
En in WO II werden overwonnen volken gebruikt als dwangarbeider in mensonterende omstandigheden.
Hoorde je ze daar nog over zeiken, terwijl het hier gaat om mensen die nu nog of tot voor kort gewoon onder ons waren.
En dus niet om overovergrootouders.

B. Randnetel | 31-10-14 | 14:15

@weggerot&opgejorist | 30-10-14 | 19:38
Mja klopt. Maar jij wist vroeger toch ook dat het blanke mensen waren (bv genaamd Piet) die vanwege de schoorsteen zo'n zwarte kleur hadden? Plus dat geen enkel kind bezig is met racisme dus een impact zal het niet maken

Martinspire | 31-10-14 | 12:56

-weggejorist-

Vanilla | 31-10-14 | 12:17

-weggejorist-

Vanilla | 31-10-14 | 12:17

PieterBAAS !!

JIP! | 31-10-14 | 12:07

Ik vind die bukkakepiet te veel op een allochtoon lijken en dat kan niet! want iedereen weet dat allochtonen niet werken en dat doet zwarte piet wel dus graag even aanpassen en hem goed zwart maken zodat het duidelijk is dat hij zwarte piet is een niet een of andere allochtoon.

TijnZ | 31-10-14 | 12:00

Er zijn meer blanke slaven verkocht aan Noord afrika dan zwarte slaven aan blanke landen!Kritische beschouwingen » Er zijn meer blanke slaven verkocht aan Noord afrika dan zwarte mensen aan blanke landen !

... door San-Daniel op 18 October 2014

The Prager University, (Thomas Sowell) heeft met een statistische beschouwing een verhelderend inzicht gegeven in Slavernij en de samenstelling daarvan. Zijn bevindingen leidden tot een reflectie die meteen op onze eigen situatie kan worden toegepast.

Er is een tendens dat men bij slaven meteen denkt aan Nederlandse of Britse slavenhandelaren die zorg droegen dat zwarte slaven aan plantage houders werden verkocht als goedkope arbeidskracht. Alleen daar al zouden wat feiten recht gezet moeten worden. De Nederlanders en Britten waren vervoerders van de slaven. De slaven werden verhandeld op Afrikaanse markten door Ararbieren.

De Arabieren kregen die slaven toebedeeld door dorpshoofden van Negerstammen die overtollige of ongewenste stamgenoten verkochten aan de Arabieren.
Een schip verhandelde dus koffie, zonder dat de investeerders die koffieplanten deden groeien. Ze verhandelden een produkt. Een schip verhandelde een ander produkt buiten het scala van alles wat van het ene naar het andere land werd vervoerd. Mensen, in dit geval slaven. Dat vervoer was mens onwaardig, geketend aan een dek!

Zwarte mensen hebben niet het monopolie op de slachtoffer rol in questies van slavernij. als je de geschiedenis tegen het licht houdt. De Romeinen alleen al, lieten in SBeitla, hun slaven, lees onwillige overwonnenen, in de koper mijnen in Tunesié werken tot zij dood neer vielen. Zij vermaakten zich ook met slaven die als gladiatoren elkaar mochten afslachten.

Het Joodse volk maakte, getuige bijbel teksten, slaven van de overwonnen volkeren. Zij slachtte de mannen af en de vrouwen werden slavinnen.

Lees verder : plazilla.com/page/4295153307/er-zijn-m...

JIP! | 31-10-14 | 11:37

Mensen als Yeison en Quincy hebben traumatische ervaringen opgedaan door pesten op school, dat ze zelf wijten aan hun huidskleur en als gevolg daarvan projecteren op zwarte piet.

Maar dat speelt natuurlijk geen rol, anders zouden namelijk ALLE gekleurde kinderen gepest worden op school. Maar ook de meeste gekleurde Nederlanders vieren gewoon met plezier sinterklaas. MET zwarte piet.

Nee, Quincy en Yeison zijn simpelweg gepest omdat het gewoon zulke klootzakjes zijn. Of het zijn zulke klootzakjes omdat ze vroeger gepest zijn, dat laat ik in het midden.

En dan even wat over de slavernij, waar zwarte piet overigens niks mee te maken heeft, maar de aanwezigheid in ons land van minkukels als Quincy en Yeison wel; Nederlanders (onder andere) hebben inderdaad een grote rol gespeeld in de handel in zwarte slaven. Deze werden echter wel eerst aangekocht van EVENEENS ZWARTE afrikaanse handelaren. Het valt niet moeilijk in te denken dat de minder slimme partij in dit verhaal de zwarte slaven waren, en de handelende partijen, de blanke kopers en zwarte verkopers, op intellectueel gebied de boventoon voerden. Met deze historie, van op domheid geselecteerde voorouders, is het niet zo gek dat er onbenullen als Quicy of Yeison als nakomelingen kunnen worden aangetroffen. Het mag dan nog een wonder heten dat deze types überhaupt in staat zijn om teksten te schrijven, op facebook of t-shirtjes.

Het is het domme volk dat zich gemakkelijk laat ophitsen, maar gelukkig wel met enkele procenten maar een kleine aanhang heeft, en de overgrote meerderheid er gewoon zorg voor draagt dat het sinterklaasfeest blijft zoals het is.

Grob E. Boll | 31-10-14 | 11:26

Helaas is deze totaalmalloot te laf om te zeggen waar precies hij en zijn matiies die douches willen verzorgen.Er zou hen een warme ontvangst wachten.
Maar ja, dat dat soort laf is viel te verwachten, wisten we eigenlijk al

mallekater | 31-10-14 | 11:06

Misschien ging dat te ver.
Enfin, ongelukkig uitgedrukt.

Mea culpa. Ik bedoelde dat hij gewoon uitgezet moest worden... ofzo. Voordat hij iemand neerschiet.

R0BB3RT | 31-10-14 | 10:38

-weggejorist-

R0BB3RT | 31-10-14 | 10:36

Je kunt je overigens ook afvragen welke groep zich nu daadwerkelijk gekrenkt moet voelen. De groep die zich gediscrimineerd voelt door een fictief kindervriend personage, of de groep die massaal door deze eerste groep wordt bedreigd met agressie?

Het moge duidelijk zijn welke van de twee kampen fout bezig is. Maar wanneer je niet vocaal in staat bent om iets zinnigs te zeggen ga je over op handgemeen. Typisch voor deze groep verongelijkte.

Fenna | 31-10-14 | 10:22

Wat ben ik blij dat ik in Noord-Brabant woon. Degene die hier iets uitvreet met zwarte piet krijgt een ambulancerit naar een van de dichtstbijzijnde ziekenhuizen.

jvlaam2 | 31-10-14 | 10:17

-weggejorist-

Fenna | 31-10-14 | 10:16

Wat ben ik gvd blij dat mijn dochter niet meer in sinterklaas gelooft, deze shit gaat grotendeels aan haar voorbij. Ik hoef dan ook niet meer naar de intocht toe. Daar hebben die intergratiemongolen dan weer geluk mee.
Man, man, man wat voor een maatschappij zijn we in beland zeg!!

theartofdoingnothing | 31-10-14 | 10:02

Kunnen we dit hele gedoe niet afkopen met een paar spiegeltjes en houten kralen?

josef kuijpers1852 | 31-10-14 | 09:55

Alsof al dat zwart er dankzij een plonsje water van af gaat. Het regent nog wel eens bij die intochten. Dan lopen alle pieten er toch ook niet ineens helemaal wit bij......

Peppie1977 | 31-10-14 | 09:47

Vroeger waren kansloze figuren als Yeison Martens figuren die men toen wel "dorpsidioten" noemden. In ieder dorp kon je ze vinden, veelal waren ze alleen prettig gestoord anderen weer wat gevaarlijker, maar hun reputatie ging niet verder dan hooguit het volgende gehucht. Met internet krijgen deze zwakbegaafden een podium met alle gevolgen van dien.

Nestorix | 31-10-14 | 09:38

Het soort Racist dat die "Yeison Martens" is zal altijd iets vinden om met zijn vinger naar te wijzen en dan hard racist te kunnen roepen!

Bah wat een misselijk figuur, ik zal in ieder geval opkomen voor Zwarte Piet, als deze belaagd word door zo'n Knakker met een minderwaardigheid syndroom!

BigShow | 31-10-14 | 09:35

Wat een droplul zeg! (Met de nadruk op drop) Heb je vroeger niet met treintjes mogen spelen ofzo. Ga psychische hulp zoeken joh want die heb je dringend nodig.

van Lullum | 31-10-14 | 09:29

@Mallekater. Ik ben een vrouw van 33 en heb 2 dochters één van 10 en een dochter van 2. Toen ik klein was hebben we in mijn kindertijd met veel plezier Sinterklaas gevierd. Elk kind kijkt uit naar 5 december. Sinterklaas is in Nederland geloof ik een 150 jaar oude traditie. Het is voor mijn gevoel nooit racistisch bedoeld en ik vind het jammer dat dit zo ervaart wordt. Natuurlijk heb ik er over na gedacht of het een goed idee zal zijn om de zwarte pieten een zwarte veeg te geven van het roet als hij door de schoorsteen komt. Maar weet je wat bij mij tegen het zere been is, dat we ineens allemaal racisten zijn (en die hebben wij als blanken nog al snel) en de zwarte pieten in grote steden worden bedreigt, dat BN'ers zich ermee gaan bemoeien net zoals b.v. Paul de Leeuw die zelf in het verleden zelf een keer zwarte piet heeft gespeeld?!? Hoe hypocriet is dat! Alleen daarom MOET zwarte piet blijven.

Hollemans | 31-10-14 | 09:14

Het schijnt de bedoeling van deze discussie te zijn geweest, in eerste instantie tenminste, dat men de "problemen"met elkaar besprak en desnoods een beetje, aan beide kanten, toe zou geven.
Dit gedrag is echter zo stuitend dat ik spontaan , als gekleurde, een bloedhekel heb gekregen aan het soort dat nou zo wezenloos tekeer gaat.
Kennelijk denken ze nog steeds op deze manier "de oorlog"te winnen.
LOSERS.

mallekater | 31-10-14 | 08:52

Moet je proberen waar ik bij sta sukkel. Dan lig je direct in de gracht. Kansloos ffiguur!

WatZalIkErvanZeggen | 31-10-14 | 08:37

Ha, de kiddygangsta zit nu te zweten in de klas van alle aandacht..

BlakeMiddle | 31-10-14 | 08:27

Kunnen wij niet tegen de muren van de moskee gaan pissen? Zij lak aan onze cultuur, wij aan die van hen, dat achterlijke geloof voorop.

goedemorgennederland | 31-10-14 | 08:20

Sjors W. | 30-10-14 | 20:24
Deze anecdote geeft erg goed aan wat de krachtenvelden zijn. Als je ergens kwaad in wilt zien, dan kun je er kwaad in zien. In de hele discussie hier draait het meer om de mindset van waaruit men kwaad wil zien dan om het kwaad zelf. In het Sinterklaasfeest zat geen kwaad, nu zit het er voor eeuwig in, niet aangedragen door kwaadwillenden maar opgelegd door kwaadzienden.

Schoorsteenveger | 31-10-14 | 08:02

Iets zegt mij dat Martens de achternaam van de *moeder* van Yeison (hahahaha! faalnaam!) is.

omanders | 31-10-14 | 07:59

Yeison, maak kennis met Krampus.
Jullie gaan samen een reisje maken.
Maatpakken stropdassen en fraaie functietitels kunnen niet verhullen dat slavernij nooit is afgeschaft.
Geld is de meester, geen geld geen brood, geen brood sterf dood.
*wondjes dichtplakt, nog 642 kuub zout de delven heeft*

hallevvezool | 31-10-14 | 07:43

ik vind het eigenlijk best dreigende taal wat die gast uit.

hiermee worden Zwarte Pieten gedwongen uit te kijken of ze niet aangevallen worden en daardoor is de aandacht niet meer voor de kindertjes.

dit is gewoon terreur zaaien. ik voel me bedreigd hierdoor. aangifte doen maar?

carenza | 31-10-14 | 07:33

Ach joh, jullie worden ook voorgelogen. Allah bestaat ook niet.

Potjandozie | 31-10-14 | 05:52

Dit moeten wij niet pikken

h.a | 31-10-14 | 05:12

Zijn die lui dommmmmmmmm swah

n00benstein | 31-10-14 | 04:42

ik meende toch echt vanmiddag toen ik op kantoor kwam en radio aanzette Claudia de Brei horen zeggen dat 'je je rot moest generen als Obama in nederland zou zijn'. zo rond 5 december ... toen heb ik radio weer zsm uitgezet, dus wellicht het verstandigste van haar gemist, maar dat denk ik niet

(Behind)Doors | 31-10-14 | 03:24

alle antie pieten terug naar hun roots,,

newray | 31-10-14 | 03:20

-weggejorist-

DrGreenthumb | 31-10-14 | 02:52

@WeinigRespect12 | 30-10-14 | 23:47 als dit soort volk dit uberhaupt al solliciteerT!

reageerbuis | 31-10-14 | 01:55

Vooral die laatste zin... *ik zal met een grote groep aanwezig zijn* doet het! #laffeoproerkraaierd

reageerbuis | 31-10-14 | 01:48

@De Anaalprofeet | 31-10-14 | 01:02
Ik stem Fleur. Dat zouden meer mensen moeten doen.

reageerbuis | 31-10-14 | 01:45

weggerot&opgejorist | 30-10-14 | 19:38
Ja, uren shit omcirkelen in Intertoys en Bart Smit reclamefolders. Maar met dat laatste schijnt de laatste tijd ook iets mis te zijn. En ik maar denken dat ik een goede jeugd heb gehad...

quackel | 31-10-14 | 01:03

Gezellig multikultureel, mensen. Hier willen we meer van, dus stem D66.

De Anaalprofeet | 31-10-14 | 01:02

Met die douche bewijst hij toch eigenlijk alleen maar dat piet zwart van roet is? Of ben ik nu gek ...

Melk met klonten | 31-10-14 | 01:00

-weggejorist-

Real Dutch Meat | 31-10-14 | 00:51

Ik heb zo'n donkerbruin, of wit mag ook, vermoeden dat Yeison zelf ook zijn hele jeugd is voorgelogen over onzichtbare vriendjes. Benieuwd of hij zijn synagoge-, kerk- of moskeevoorganger (doorhalen wat niet van toepassing is) ook een douche durft aan te bieden om indruk te maken op zijn mede-indoctrinatieslachtoffers.

the sable guy | 31-10-14 | 00:48

"komt met grote groep"

Strax vallen er doden. Op een feest voor kinderen onder de 7. Ik zou me ophangen als ik dat op mn geweten had.

Duck Twacy | 31-10-14 | 00:38

Vredelievend allemaal. Ik heb ooit eens een opmerking gemaakt over mijn eigen gepermanente haar wat een neger zich zo aantrok (ik had hem niet eens gezien) dat hij mij probeerde aan te rijden met zijn auto terwijl ik op het trottoir liep.

Maria.1 | 31-10-14 | 00:28

@bobby33 | 30-10-14 | 21:53
Amsterdam. Zie zijn badoo profiel. Want zijn FB heeft hij intussen verwijderd.

BekiekUtMoar | 31-10-14 | 00:26

De meeste smink is water vast, hoe ga je straks uitleggen dat een mocro water giet over zwarte piet?

Energya | 31-10-14 | 00:19

filha da puta

(c)ZWITSUL | 31-10-14 | 00:14

@bornasabitch | 31-10-14 | 00:01
Toch bijna een week volgehouden, bravo!

Paupertje Uberlutser | 31-10-14 | 00:05

Ben anders even zo stoer om je adresgegevens erbij te geven. Dan trakteer ik jou ook even. De roe is er niets bij...

Groenier | 31-10-14 | 00:04

Hij kan zijn energie beter steken in een cursus Nederlands foutloos schrijven.

ja,diedus! | 31-10-14 | 00:03

-weggejorist-

bornasabitch | 31-10-14 | 00:01

[quote]naam vereeuwigd in Google Results.

Geen (goede) baan meer voor deze jongeman.
En terecht.
LangeTijdGeleden | 30-10-14 | 19:43

Je denkt toch niet dat hij op zoek is naar een baan, of zelfs ergens een baan heeft? Dan had hij wel iets anders te doen gehad, dan miepen over een kinderfeest. Hij is dankzij google wel makkelijker te vinden straks wanneer 'ie opduikt in Opsporing Verzocht.

Koffieleut | 30-10-14 | 23:58

mijn tekst word weg gehaald. wat niet eens zo heftig was.maar wel de waarheid. maar vervolgens zie ik ander teksten staan die veel ergen zijn

pouwerr | 30-10-14 | 23:49

Schilder in de gelederen hier voor een klusje buitenschilderwerk? Kerkstraat 26 in Kerkdriel mag pietzwart of iedere tint zwart die je erop wil smeren.
Godverdomme , segregatie is niet eens meer nodig, dat heeft dit stomme gezeik al opgeleverd.

hakbarry | 30-10-14 | 23:48

-weggejorist-

WeinigRespect12 | 30-10-14 | 23:47

Ik ga mijn zoon van drie morgen vertellen dat er geen goed heilige mannen bestaan en ook geen zwarte pieten. 5 december is gewoon cadeautjes dag. Fuck die traditie.

Paupertje Uberlutser | 30-10-14 | 23:45

bijna goed

†EVIL† | 30-10-14 | 23:44

-weggejorist en opgerot-

WeinigRespect12 | 30-10-14 | 23:42

-weggejorist-

†EVIL† | 30-10-14 | 23:36

-weggejorist-

WeinigRespect12 | 30-10-14 | 23:26

Deze vriendelijke medelander heeft het niet begrepen. Zwarte Piet is in het verhaal zwart van de roep. Logisch dat ze van een douche schoon worden.
Zelf kennelijk verdacht weinig ervaring met schoonmaken.

roepnaam1 | 30-10-14 | 23:23

Ik heb vroeger ook wel voor zwarte Piet gespeeld... en ja ik gebruikte de roe als onverlaten het kinderfeest probeerde te verstoren. Of stopte ze met een andere zwarte Piet in de zak. Hilarisch! Als meneer dinges nu met water naar zwarte pieten wil gooien, gooit er vast wel iemand benzine over hem heen. Licht-ontvlambaar als hij is, mag hij lekker zelf rondlopen met een zwart geblakerde (rot)kop.

PisFinger | 30-10-14 | 23:18

Begint dit drama nu ook al op de Neude? Krijg je dit weer als je fatsoenlijk bier wil drinken.

Dragstar84 | 30-10-14 | 23:09

-weggejorist-

anti jolo | 30-10-14 | 23:04

-weggejorist-

griffin peterson | 30-10-14 | 22:59

Alle malloten, vóór of tegen, die met geweld op de proppen komen, ongezien de tyfus.

Zeg gerust wat je wil zeggen, maar hang het niet (langer) op aan een kinderfeest.
Ik pleit voor een zwartepietendiscussie-boycot.

Lijkt me logisch... | 30-10-14 | 22:59

Het woord douche is best wel een raar Nederlands woord, geef toe.

Paupertje Uberlutser | 30-10-14 | 22:56

Gaat hem niet lukken, weten we allemaal. Waarom? Omdat gedeeltes van de bevolking het gehad hebben en zodra dat uit de hand loopt, dan gaat het ook goed mis.
Kijk en lach kinderen, terwijl Nederland vecht voor zwarte piet en de wereld in elkaar stort om ons heen.

Care | 30-10-14 | 22:56

Ga eens gewoon deaud sukkel en leer eens nederlans

ja ja

Alt | 30-10-14 | 22:54

-weggejorist-

appelvink | 30-10-14 | 22:53

Yeison wat een gemankeerde naam.

carramba | 30-10-14 | 22:45

Weet je wie ook mensen liet douchen...

number668 | 30-10-14 | 22:45

"Ik zal met grote groep aanwezig zijn" hij bedoelt waarschijnlijk de rest van groep 4 wanneer ik naar zijn taalniveau kijk.

Lomo | 30-10-14 | 22:43

rhythm | 30-10-14 | 22:37

Hij dacht zeker stoer anouk te scoren. Toen het niet lukte op zijn date site badoo. Maar ja niet iedere neger heeft een grote lul. Een grote lul dat is hij dan weer wel.

tweetybird | 30-10-14 | 22:43

Yeison is alweer van Facebook af...... wat een toetsenbordheld.

rhythm | 30-10-14 | 22:37

Zal wel recht getrokken worden door het sinterklaasjournaal. De pieten zijn minder zwart want het was minder zonnig dit jaar in Spanje. En de Sint houdt niet van de zon dus die zat altijd al binnen.

Ik pleit ervoor dat er ook geen enkele zwarte persoon als piet mee mag doen, laten we het feest dan ook gewoon echt racistisch maken. ALLEEN WITTE PIETEN.

hebben ze toch wat ze willen?
Sinterklaas is verpest.
Ik verwacht vechtpartijen en een opgehitste media en veel tuigerige rotzooimakers er omheen.

De Treinende Rechter | 30-10-14 | 22:34

Stoer.

OpperGek | 30-10-14 | 22:24

Die Yeison Martens heeft zichzelf nu al onsterfelijk gemaakt. Onsterfelijk belachelijk... mensen die zo ondoordacht doen zouden eigenlijk tegen zichzelf beschermd moeten worden. Maar goed dat we hier in NL een sociaal vangnet hebben, voor het geval geen werkgever met hem geassocieerd wil worden. Ownee, daar gaat ie natuurlijk nóóit gebruik van maken want is Nederlands en dus fout :-)

Schaaldier | 30-10-14 | 22:23

De oplossing is simpel: Gewoon Oboema de witte neger inzetten als witte zwarte Piet.

Penis Hilton | 30-10-14 | 22:20

Bij ons gelukkig niets aan de hand. Anti zwarte Piet activisten zien we als anti NL tuig, terroristen gelijk aan SS-ers. Grappen als dreigen met een douche worden beantwoord met de oerdegelijke Hollandse fietsketting. Geen gezeik na 40 jaar weg met ons is het klaar. Geen korte lontjes, want het lontje is gewoon weg, opgebrand in die 40 jaar.

Barani517 | 30-10-14 | 22:13

Zwarte pieten weer uitruuitrusten met de roe.

__dictatuur | 30-10-14 | 22:10

tweetybird | 30-10-14 | 20:08
Ho-Ho-Ho! U bent (naar alle waarschijnlijkheid) een blanke man. Uw enige recht dezer dagen is het betalen van belasting!

Tha Man | 30-10-14 | 22:06

-weggejorist-

dennis8704 | 30-10-14 | 22:01

Eigenlijk een rare man die quincy. Hij haat zwarte piet. Maar zwarte piet die geeft en quincy neemt. Soepsidie een uitkering. Noem maar op. Je zou verwachten dat die quincy juist houd van zwarte piet. Iedereen weet toch dat zwarte piet die geeft een blanke is die op 5 december kadootjes geeft,maar op 6 december weer die blanke is die nog steeds geeft. Hij betaald namelijk mee aan zijn uitkering en zijn soepsidie. Dacht hij nou echt dat wij het verschil niet zien tussen zwarte piet en quincy en zijn voorouders. Echt wel. Het verschil is huizenhoog. Zelfs een kind ziet dat. Hahaha sukkel.

tweetybird | 30-10-14 | 21:59

Ik denk dat ik de intocht hier dit jaar ook bezoek. Gewoon "voor de zekerheid".

De Stas | 30-10-14 | 21:58

bobby33 | 30-10-14 | 21:53

Laat je geen stigma aanpraten, je bent geen racist, je bent het gewoon zat. En dat mag.

netniet | 30-10-14 | 21:56

Geef mijn maar een ban maar ik zal zonder iemand persoonlijk te willen bedreigen verklaren alles wat ik aan pieten haat tegen kom in het bijzijn van kinderen lelijk zal afstraffen. Dus doe je ding als je het nodig vind ik doe het mijne. Laffe honden je mag een mening hebben hoe bekrompen dan ook maar laat kinderen buiten deze armoedige discussie. Ik heb nu ook de nijging gekregen elke zwarte medemens te vragen of hij piet of pietin heet?

Veel Vaak | 30-10-14 | 21:55

Waar woont deze stoere held.

Ik was niet racistisch maar het wordt steeds meer. Hoe zou dat komen. Of mijn voorouders waren slavenhandelaren of ik wordt strontziek van die aandachtstrekkers die alles racistisch opvatten en telkens gebruiken om aandacht te krijgen en zielig te zijn.

bobby33 | 30-10-14 | 21:53

@Egbert45068068 | 30-10-14 | 20:13
Leuke opsomming van feiten. Voor de rest slap relaas. Kant noch wal. Varken. Tang. Op.

Penis Hilton | 30-10-14 | 21:49

Zo, bovenstaande doet mij besluiten in de nabije toekomst ook maar PVV te gaan stemmen.

Dag traditionele politici, namens mij even ongezien de typhus.....

knerf | 30-10-14 | 21:49

Oh sorry alle blanken naar Afrikaaaaaaaa.

ikdenkwat | 30-10-14 | 21:47

-weggejorist en opgerot-

anti jolo | 30-10-14 | 21:47

Verplaats alle blanken naar Afrikanen en de Afrikanen naar Europa, welk continent zal over 100 jaar het welvarendste zijn? Gewoon maar een gewetensvraag.

ikdenkwat | 30-10-14 | 21:46

Egbert (telnr):30-10-14: 21:35:Mooi vorm gegeven, hoop dat men de implementatie weet te waarderen.

Archy Bunker | 30-10-14 | 21:45

-weggejorist-

netniet | 30-10-14 | 21:45

Schoolbesturen gaan mee in Amsterdam met de anti-Zwarte Pietlobby op instigatie van papwang van der Laan.

Een burgemeester in oorlogstijd dus die van der Laan met heeel, slappe knieen....

knerf | 30-10-14 | 21:42

Zucht, probeer nu eens een keer met iets anders als je eigen naam bedreigingen te uiten. Dit is als zoeken naar een strootje in een berg spelden. De kans dat je de verkeerde hebt is nagenoeg nul comma nul.

Ranja Drinker | 30-10-14 | 21:38

Mijn hemel. Ben geen commaneuker maar Yeison mag wel weer even terug naar school, tenenkrommend Nederlands.

Apollo | 30-10-14 | 21:38

> sjipsknippert | 30-10-14 | 20:42
> Lof der zotheid is nog steeds actueel.
.
De Turken en dat geheele samenraapsel van werkelijk barbaarsche volken matigen zich zelf den lof van godsdienstigheid aan en spotten met het bijgeloof der Christenen.
.
Zij zouden telkens weer opnieuw beginnen. Zelfs zouden de Christenen, volgens mijn oordeel, wijs handelen, als zij in plaats van die botte benden soldaten, waarvan zij sinds lang zich in den krijg met twijfelachtigen uitslag bedienen, de schreeuwerigste Scotisten en de stijfhoofdigste Occamisten en de onoverwinnelijke Albertisten met den geheelen troep Sophisten tegen de Turken en Saracenen lieten optrekken.
.
Dan zouden zij zeker niet alleen een alleraardigst gevecht, maar ook een vroeger nooit aanschouwde overwinning te zien krijgen.
.
Want wie is zoo koel, dat hij door hun spitsvondigheden niet in geestdrift ontvlamt? Wie zoo lamlendig, dat zulke prikkels hem niet in beweging brengen? Wie is zoo scherp van gezicht, dat het hem hierdoor niet stikdonker voor de oogen wordt? Maar gij meent zeker, dat al wat ik zeg, weinig meer is dan scherts. Het zou waarlijk geen wonder zijn, daar er zich ook onder de Godgeleerden zelf mannen bevinden van degelijker kennis, die walgen van deze, huns inziens, beuzelachtige theologische haarklooverijen.

Egbert45068068 | 30-10-14 | 21:35

Kwaku festival ook afschaffen! Dit is zeer racistisch.

Maria.1 | 30-10-14 | 21:33

paspoort afpakken en een enkeltje?

Mr. Rotop | 30-10-14 | 21:31

Dit land gooit zijn sinterklaar-cultuur te grabbel voor een appel en een ei. Krijg je er godverredomme ook nog eens gekleurde pieten papier bij!

davimore | 30-10-14 | 21:30

Er was eens een periode dat de minderheden moesten "douchen".

malinois | 30-10-14 | 21:24

Met een grote groep tegen 1 persoon die zich verkleed om kinderen te plezieren. Stoer hoor! Dit soort mensen mogen van mij, al dan niet vrijwillig, het land verlaten. Doei Yeison Martens!

Maria.1 | 30-10-14 | 21:19

-weggejorist-

WitteGrunneger | 30-10-14 | 21:16

NB.zie 20-49.

Archy Bunker | 30-10-14 | 21:12

Het is ooit begonnen met de anti-rook lobby. Echt waar. De anti-rook campagne van de laatste twintig/dertig jaar was een bizar fenomeen. Er was geen meerderheid die grote problemen had met de aanwezigheid van rokers. Het probleem met rokers is gecreerd door de anti-rook lobby. Aan de andere kant. De meesten van ons zijn erg blij dat die rokers bijna nergens meer mogen roken. En dat ze behandeld mogen worden als paria's. Nu kun je erop wachten dat andere zaken op een vergelijkbare manier worden behandeld. Namelijk diegenen die niet luisteren zijn fout / vies / verkeerd en mogen dusdanig behandeld worden. Plus het zal steeds gaan om gedrag / gewoontes of whatever, wat tot dusver nooit een groot probleem was. Net als met roken, op een gegeven moment is de lol er wel af. Zo zal het ook gaan met Zwarte Piet. Het duurt vrij lang, net als met de anti-rook compagne, maar verdwijnen zal ie. We worden geconditioneerd. Over twintig jaar fietsen we ook allemaal met een helm. We worden suf gelobbied.

D.Turpin | 30-10-14 | 21:12

Waarom gaan die negerts niet zelf als zwarte piet aan de slag, zal wel te veel werk zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 30-10-14 | 21:10

Het wordt steeds mooier,Yeison zit mee te lezen en drukt op de paniekknop.Over dit type figuren ,ga ik het even niet hebben, want het is een beschermde soort.

Archy Bunker | 30-10-14 | 21:09

-weggejorist-

Veiligheidsslot | 30-10-14 | 21:05

Yeison is meer knecht dan zwarte piet. Slaafs als hij is, laat hij zich zonder goede informatie indoctrineren door Quincy e.d. omtrent de geschiedenis van onze cultuur en als marionette pop gebruiken. Man man man...

me | 30-10-14 | 21:01

Zoals altijd zijn het weer Links en de Allochtonen die geweld gebruiken.

Patatter | 30-10-14 | 20:58

tijd dus om een stevige roe mee te nemen naar de intochten. Gewoon, met wat metaaldraad erin. Je weet maar nooit.

swift1.6 | 30-10-14 | 20:58

Rasistische fotos (met gestrekte arm af en toe):
www.google.nl/search?q=aantocht+van+s...
Het hele feest rond führer Sinterklaas moet verboden worden! Het is een verheerlijking van nazi gedachten en onderdrukking van minderheden.
Idereen die zichzelf "godheilig man" noemt, in een jurk rondloopt en zich laat bedienen door slaven is een terrorist en heeft banden met IS, de joden en de trilateral commision. Iedereen die in hem gelooft evenzo.
Mark, gooi maar een bom op die intocht, dan hebben we iig een paar terroristen onschadelijk gemaakt.
*Mag ik nu aub mee in de zak naar spanje, waar het lekker warm is, Piet?

SyntaxError | 30-10-14 | 20:55

Archy Bunker | 30-10-14 | 20:49


Wij noemen dat tectyleren. Zeg maar een laagje tegen roest. Hahaha. Hamerslag verf doet het ook altijd heel goed. Geeft zo'n lekker krokant beschermingslaagje.

tweetybird | 30-10-14 | 20:52

Antipieten zijn voor mij een soort IS. Ze willen alleen maar alles kapot maken, anderen haten en discrimineren meer dan een ander.

rylands | 30-10-14 | 20:52

Laten we hem getint maken. Oh, wacht, dan krijgen we de jihad stakkers....
.

Thoth | 30-10-14 | 20:50

-weggejorist-

Archy Bunker | 30-10-14 | 20:49

-weggejorist-

Archy Bunker | 30-10-14 | 20:49

Ja gek, WIJ weten dat hij wit is, niet zwart. Zou fijn zijn als de zwakzinnige in dat volk dat ook eens zouden realiseren.

Eugene Lury | 30-10-14 | 20:45

-weggejorist-

Sjaak uit Dordt | 30-10-14 | 20:45

Op Joop.nl zeggen ze dat Ben niet bestaat, klinkt wel plausibel.

louis6227 | 30-10-14 | 20:42

@ bakoenin | 30-10-14 | 19:55

Hulde voor deze rake situatieschets over Nederland anno 2014, helemaal met u eens. Lof der zotheid is nog steeds actueel.

sjipsknippert | 30-10-14 | 20:42

Opstelten;
De politie zet cameras en lok zwarte pieten in om geweld tegen te gaan bij de intocht van sinterklaas.

SyntaxError | 30-10-14 | 20:38

@Satria | 30-10-14 | 20:34
Ze komen straks aan met de stoomboot... Een boot vol zwarte mensen die juichend onthaald worden door blanken en bespuugd worden door enkele gekleurde medemensen, , dat zie je niet vaak! Wellicht roepen die ook nog "minder! minder! minder!"? Ik snap het ook niet meer!

Jodelahiti | 30-10-14 | 20:38

-weggejorist-

pouwerr | 30-10-14 | 20:37

dat zal flink schrobben worden dan, toen ik in het verleden eens zwarte piet speelde was ik dagen erna nog steeds zwart.

sufkut | 30-10-14 | 20:37

Waar is dat BBC (Big Black Cock)-pedofielenomroep-wijf gebleven met haar Zwarte Piet-mening?

smdyasc | 30-10-14 | 20:36

eelko1976 | 30-10-14 | 19:36
"Als er daadwerkelijk bloed gaat vloeien uit deze hele non-discussie is er maar één schuldige; Quincy en alle idioten die hem een podium gegeven hebben."

Dat is dus meer dan een hè.

Peter_K | 30-10-14 | 20:36

Ik snap niet helemaal wat die halfneger daar geschreven heeft. Pieten groepsdouchen, dat haal ik er nog wel uit, maar verder......

aardappelninja | 30-10-14 | 20:35

Ach,via programma's als Sesamstraat worden kinderen ook voorgelogen over de multikul samenleving

Loebas | 30-10-14 | 20:35

maar..... de sint en zijn pieten zijn nog helemaal niet in het land, hoe kunnen die nu al bespuugd worden?

Satria | 30-10-14 | 20:34

Sorry, 2x.

fuckje | 30-10-14 | 20:34

-weggejorist-

fuckje | 30-10-14 | 20:33

In Grunn, Drenthe en Fryslan doet niemand moeilijk over Zwarte P.

fuckje | 30-10-14 | 20:33

Dus Zwarte Piet moet kleur bekennen van Yeison? Goh... Yeison Martens lijkt me een echte bangerik, aangezien hij "met een grote groep" aanwezig zal zijn. Lafbekjes zoals Yeison zijn namelijk ALTIJD met een grote groep. Kenmerkend van lafbekken zoals dit figuur is dat ze namelijk te schijterig zijn om iets alleen te doen en de aanmoediging nodig hebben van andere lafbekjes. Zo rollen ze namelijk! Stoer man!

Jodelahiti | 30-10-14 | 20:32

Dat gezeik maar steeds van die linksche gutmensch kerk en de wuincy geloofsgenoten daar word je helemaal misselijk van. Hij iscslaaf geweest een moor . Poep. Van m8j part is die hofnar geweest van willem alexander. Wat kan mij dat veroote. Waar het om gaat is het nu. En het nu is dat het een grote kindervriend is. Die kadootjes uitdeelt. Wat is daar in godsnaam rassisties aan. Dat is enkel iets waar sukkelige volwassene op kunnen komen. Kinderen van de doelgroep denken zo totaal niet. En nu eindelijk maar eens op rotten quincys ,peter rrrrr de vries en linksche kudt gutmensch consorten. Het is ons kinderfeest en daarmee klaar. En als je je verveelt. Steek je maar een vinger in je reedt. Dan heb je wat te doen. Nu op gemekkerd. Ook namens alle kinderen van nederland.

tweetybird | 30-10-14 | 20:31

Yeison is een product van ons succesvolle integratievraagstuk.

carramba | 30-10-14 | 20:28

Hier in Arnhem hebben we de Velthuizen Piet. Het is geen gezicht.

lady blabla | 30-10-14 | 20:25

@ Schoorsteenveger | 30-10-14 | 20:11

Eens.

Ik heb wel een mooie Pieten-anekdote. Mijn moeder werkte een jaar of tien, vijftien terug bij een gemeente, dus vroeg ze mij omdat ze Zwarte Pieten nodig hadden bij de basisschool. Ze had via werk ook te maken met een recent (plusminus twee drie weken voor Sinterklaas) gearriveerd Somalisch gezin. Toen ze de man des huizes vertelde over Sinterklaas en zijn kinderen uitnodigde voor de viering, meldde hij zich aan om als Zwarte Piet mee te doen. Heb het twee jaar met hem gedaan. Hij vond het prima, kon er wel om lachen, deed het leuk, en het werd in het dorp enorm gewaardeerd.

Dan zal zo'n Gario wel weer komen met 'dus als donkere man moet je in een stom pak rondlopen om geaccepteerd te worden', maar zo was het niet. Gelovig moslimgezin komt in klein dorp, neemt het fenomeen Sinterklaas waar, zal vast gedacht hebben: rare kaaskoppen, heeft ingezien dat het niks kwaads in zin heeft, en heeft leuk meegedaan. Het is gewoon een kwestie van een beetje geven en nemen.

Soit, wat ik hiermee wilde.. niks eigenlijk. Ik houd me een beetje vast aan die eenzame bloem in de woestenij der gedroeftoeter die het zo aan het worden is.

Sjors W. | 30-10-14 | 20:24

Egbert45068068 | 30-10-14 | 20:13
.
En... trots op jezelf?
Lijkt goddomme wel een heel boekwerk, man.
GeschiedenisleRAAR?

Mafkaan | 30-10-14 | 20:23

Ik vond die droppiet wel OK!

speedy_con33 | 30-10-14 | 20:22

Blijkbaar krijgen sommige nog echt veels teveel subsidie. Haal die 600M die brussel krijgt maar uit Hilversum.

Bad Ass Justice | 30-10-14 | 20:22

Yeison is boos op zwarte Piet. Boos omdat zwarte Piet een meesterlijke knecht is.

Yeison is ook een soort knecht, als je een schandknaapje überhaupt een knecht kunt noemen tenminste..

Fratello | 30-10-14 | 20:20

In grote groep, anders durft deze faalhaas niet en is ie bang klappen te krijgen.

God |Bestaat Niet | 30-10-14 | 20:20

Toch maar eens proberen, PVV stemmen...
Veel rotter dan nu kan het toch niet worden.

Mafkaan | 30-10-14 | 20:20

Egbert45068068 | 30-10-14 | 20:13

Pleur op joh . Weg met ons. Ik krijg braakneigingen van je vent.

tweetybird | 30-10-14 | 20:19

@roze_bril | 30-10-14 | 20:12

Ze ondersteunen wel vaker goede doelen, het is niet alleen maar bier zuipen in een afgelegen loods.

brutus68 | 30-10-14 | 20:17

Het gaat veel te goed met dit land, anders kan ik dit niet verklaren.

flashforward | 30-10-14 | 20:17

Pas op hoor ! YEISON MARTENS
De sint bestaat ! ECHT !

nemeton | 30-10-14 | 20:17

Dus je gaat naar een kinderfeest met je kinderen en nu moet je gaan vrezen dat er met vloestoffen gegooid gaat worden. Ach ja het wordt steeds gekjer met die kwiebussen. Jammer dat ik geen kleine kinderen meer heb want dat had ik nu echt wel willen meemaken. Een sukkel die een kinderfeest voor mijn kinderen moedwillig wil verpesten. Dan hoop ik wel dat die marathonrenner is. Geloof me maar en dan nog rent hij niet hard en ver genoeg. Van onze kinderen horen die freaks af te blijven. De quinsys beginnen echt te ver te gaan.

tweetybird | 30-10-14 | 20:17

Het Sinterklaasfeest is door de Goedheiligman zelf kapotgemaakt. De Katholieken hebben hetzelfde gedaan met de Dag van de Doden in Mexico. Was een prachtig feest ter ere van Mictecacihuatl, de Godin van de onderwereld. De Katholieken kwamen echter de beschaving van heiligenaanbidding brengen, kaapten het feest, en noemde het een Christelijke victorie over de brute voorouderverering.
.
Sinterklaasfeest was een prachtig panpaganistisch feest, wat nog in bepaalde delen van Europa in volle glorie wordt gefeest. Maatje is opgegroeid in Tirol. Daar heb je de jaarlijkse Krampuslauf. Jonge mannen worden dronken van de aangeboden schnaps en slaan de kleine kutlijers met stokken en roedes. Als je stout was geweest (bv in aanraking met de politie), dan vreesde je ervoor dat je ouders het zouden vertellen, opdat je extra hard gepakt werd.
.
Dit was een carnavalsfeest. De omgekeerde wereld. Het kwade, het volwassene, de zwarte kant, kwam ééns per jaar fantastisch ten leve. De boze geesten die ons zo plaagden in deze koude tijden. Door de straten liepen niet de bekende volwassenen, maar gemaskeerde bozemannen met dierenhuiden. Op sommige plaatsen in Duitsland werd Perchta aanboden. Een feest van vruchtbaarheid, van kado's onder een boom. Maar ook van overwinning op het kwade: kleine kinderen mochten de overgebleven kostuums "slachten", waarna deze in de rivier werden gedumpt.
.
En dan komen daar de Katholieken en die zeggen: weg met dit paganistisch geloof. Weg met de sonneklazen en zonaanbidding. Weg met de geketende duivels, zwarte klazen, kabaal maken op straat, speculaas genaaid op jassen. We laten een opgegroeid Jezuskindje de stoet voortaan leiden. En ergens rond 18e eeuw veranderen wij onze pieterbaas in een karikatuur van een slaaf. Kijk die Katholieke heiligman daar eens lopen: het "kwade" overwonnen, de neger tot slaaf gemaakt. Nergens anders in Europa zien Zwarte Pieten eruit zoals in Nederland. Ze zijn ver-Moor-ed. Gouden ringen door de neus. Een domme tokkie met schmink op zijn gezicht die nog dommer doet dan hij zelf kan voorstellen. Praten met een vals Surinaams accent en bloedrode lippen.
.
Zwarte Piet mag dan nooit als racistisch bedoelt zijn, ze is een symbool van (religieuze) overheersing en een karikatuur van de zwarte medemens.
.
Dat mogen we onderkennen, en dát is onze Nederlandse cultuur. De VOC-mentaliteit van gastarbeiders. En die gastarbeiders, en hun HBO-kinderen hebben het hier helemaal zo slecht nog niet. Ze zijn van mijn part van harte welkom. Zwarte Piet overigens ook. We zijn een grappig tolerant land. En we tolereren dan ook Gario's én we tolereren onze jaarlijkse Katholieke Goedheiligmanviering, compleet met racistische karikatuur.
.
Of we gaan terug naar de egte egte Zwarte Piet. Zwartgeschminkte blanke mensen, in bruine jutezakken, die dronken en met stokken, op jonge straatcriminelen inslaan.

Egbert45068068 | 30-10-14 | 20:13

Als een zwarte Piet goed geschminkt is, kan hij best een spatje water hebben. Voordat die schmink eraf is, is die zeurpiet al in de zak.

paddy | 30-10-14 | 20:13

"Ik ben een zwarte Piet"

dirkieeee | 30-10-14 | 20:12

Door types als deze achterlijke klootmongool wordt ik steeds meer pro-zwarte piet en anti-andere kleuren piet. In het begin kon het me echt weinig schelen, maar losers als hij mogelijk gewoon de kogel krijgen, met zijn hypocriete gejank.

buitenstebuiten | 30-10-14 | 20:12

@brutus68 | 30-10-14 | 20:10

Dacht je dat dat charitatieve instellingen zijn?

roze_bril | 30-10-14 | 20:12

Sjors W. | 30-10-14 | 19:55
"Ze gaan nog winnen ook." Het is een Pyrrhus-overwinning dan. Het zet kwaad bloed, het bevordert racisme, wakkert racisme aan, doet zelfs racisme ontkiemen waar het nooit aanwezig is geweest. Vervolgens gaan ze, als het kwade bloed gezet is, beweren dat het "sluimerend racisme" dat er altijd geweest zou zijn nu in alle hevigheid naar buiten treedt en en dat daarmee bewezen is hoezeer de witmans niet deugt en niet wil deugen. Waarmee de duivelskring gesloten is. Self fulfilling prophecy heet zoiets. Lieden die zichzelf graag als slachtoffer zien zijn erg bedreven in het creëren en sluiten van duivelskringen.
Maar lieden die zichzelf tot slachtoffer hebben gemaakt hebben noodzakelijkerwijs zichzelf en mekaar in een hoek getrapt, hebben weinig bewegingsruimte, laat staan dat ze weten hoe ze vrij kunnen bewegen, hoe ze kunnen dansen van plezier.
Eens kijken wie hier op termijn het meest flexibel blijkt, de slachtoffer-zwartmans of de dader-witmans. Ik denk dat ik het wel weet.

Schoorsteenveger | 30-10-14 | 20:11

Een uitvergroting van zo'n koffiekleurig kloodtzakje zijn geraaskal zegt niks he... hier is zwarte piet gewoon zwart, en wee de eenzame ziel die het lef heeft om daar stampij over te maken in het bijzijn van onze kinderen tijdens de intocht! Die gaat heel moeilijk eten de volgende dag

trotsopGn! | 30-10-14 | 20:10

Mooie klus voor No Surrender of de Hells Angels. Sinterklaasintochten beveiligen.

brutus68 | 30-10-14 | 20:10

@lanexx | 30-10-14 | 20:03
We geven ze een vinger, maar als ze dan vervolgens onze hele hand willen dan geven we ze een vuist.
Ik wil gewoon dat het gezeik ophoudt. Het is een kinderfeestje for crying out loud.
Bovendien, de wereld staat in brand. Ik wil niet de geschiedenisboeken in gaan als 'dat volkje dat al zwarte Pietend ten onder is gegaan tijdens de derde wereldoorlog.'

VanBukkem | 30-10-14 | 20:09

Ik zei het al eerder: Koewinsie dient te worden bestraft wegens haatzaaien.

très cool | 30-10-14 | 20:09

Zwarte piet molesteert zwarte piet, is zeker noord holland.

analcharist | 30-10-14 | 20:09

Klasse Claudia!

Coyote | 30-10-14 | 20:08

Oei dan mag die meneer maar hopen dat hij mij niet natgooit. Want ik ben niet geweldadig maar ik zie het wel als een aanval. Wie weet wat hij gooit. Ik ben bang dat hij dan tegen de tijd dat hij wakker wordt hij tien jaar ouder is. Geloof mij maar. En ik weet zeker dat vele hetzelfde als mij zullen denken. Want hoe je het went of keert dit is van deze meneer een dreigement en een uiting van geweld. En dan heb ik het recht mij te verdedigen.

tweetybird | 30-10-14 | 20:08

@ pickalilly | 30-10-14 | 20:02

Eens. Als ik dan lees dat matrixbluepill voorstelt dat er knokploegen mee gaan lopen..

Als ik Zwarte Piet speel wil ik eigenlijk maar een ding: zo min mogelijk gezeik, zo snel mogelijk uit dat pak, schmink eraf en met panda-ogen aan het bier.

Sjors W. | 30-10-14 | 20:07

Is hetzelfde volk wat ons al decennia voor de gek houd op de Caribische eilanden; geld geven en kop houden.

mierus | 30-10-14 | 20:06

Het is tijd, ik ga maar eens beginnen met advertenties plaatsen dat ik bereid ben Sinterklazen en Zwarte Pieten bij te staan als hulp.

Geweld moet je met nog meer geweld bestrijden in Nederland, immers de wetgever is er niet voor je.

Flipus | 30-10-14 | 20:06

Yeison, niet vergeten je beugel uit te doen voor je ingestopt wordt door je moeder. Welterusten.

roze_bril | 30-10-14 | 20:06

Waarom hebben we ooit al dat terroristisch tuig hier in NL naar binnengehaald?!? De enige dank die ze kennen is geweld!
 
Krijgen ze hun zin niet, na een pure aanval op 'onze' cultuur, dreigen ze met geweld!! Kutvolk!

saintinel | 30-10-14 | 20:05

In dat pamflet van de NTR (NPO) komt niet 1 keer het woord zwart voor. Knap! Over indoctrinatie gesproken. Walgelijk.

stafpilot | 30-10-14 | 20:04

Nederland heeft teveel Nederlanders.

duitse herder | 30-10-14 | 20:04

VanBukkem | 30-10-14 | 20:01
Gaan we capituleren?

lanexx | 30-10-14 | 20:03

Die Yeison vind ik stigmatiserend voor de zwarte medemens. Nu denken we weer dat ze allemaal zo dom zijn als Yeison. Hij wekt niet de indruk ook maar enig verstand van wat dan ook te hebben.

Hommel | 30-10-14 | 20:02

Voorlopig bestaat z'n grote groep uit die ene like.

deraderendraaien | 30-10-14 | 20:02

Ik ben heel bang dat een totaal malloot zoals Yeison moet vrezen voor zijn leven met deze actie.
Ook aan de kant van de voorstanders lopen totaal malloten rond die Yeison maar wat graag een douche geven.

De haat naar bruinen groeit met de dag, geweldige actie hoor van Quincy, je mag er trots op zijn dat jij de rassenhaat weer op de kaart hebt gezet.

pickalilly | 30-10-14 | 20:02

Oppakken en uitzetten naar willekeurig derde wereld land. Opgeruimd, case closed.

TeeJee | 30-10-14 | 20:01

Ik heb een voorstel: We schaffen zwarte Piet af. (Wat kan ons het schelen?) Maar dan spreken we wel af dat het gezeik ook afgelopen moet zijn. Iedereen die daarna nog begint te zeiken over iets met slavernijverleden wordt pardoes gerepatrieerd.
Ik heb geen probleem met zwarte en/of groene Piet, maar van dat gezeik erover word ik wel ontzettend moe.

VanBukkem | 30-10-14 | 20:01

@Paupertje Uberlutser | 30-10-14 | 20:00
Sorry, gegeven moet het zijn.

Paupertje Uberlutser | 30-10-14 | 20:01

@ domheid regeert | 30-10-14 | 19:45

Dan moet iemand eerst aangifte gaan doen. Niet-extreme mensen weten de weg naar de rechter te weinig te vinden.

Herstel. Extreme idioten, zij het onbespoten voer-links, feminazi, babyboomnimby, verongelijkte huilPieten, weten de weg naar de rechter te makkelijk en om ieder wissewasje te vinden.

Sjors W. | 30-10-14 | 20:01

Mevr. Uberlutser heeft al te kennen te geven liever niet meer naar de intocht van Sinterklaas in de stad te gaan vanwege eventuele schermutselingen. Man man man.

Paupertje Uberlutser | 30-10-14 | 20:00

Zwarte piet? Ik dacht altijd dat het Jimi Hendrix was.

Rest In Privacy | 30-10-14 | 19:59

Vroeger was je bang van zwarte piet, want die gaf je een pak slaag met zijn roe, of nam je mee in de zak naar spanje als je niet lief was geweest. Toen ik erachter kwam dat het nep was was ik erg boos .. toen al ja. Ik houd niet van leugens.
Buiten dat, als je je gekwetst voelt, dan is dat je eigen probleem.

SyntaxError | 30-10-14 | 19:59

Hey Yeison, ouwe bleke Nep-Piet. Ga je druk maken om zaken die er toe doen.

dexter_morgan | 30-10-14 | 19:58

Gewoon iedereen als echte Zwarte Piet de straat op tijdens de intocht in Gouda!

bisbisbis | 30-10-14 | 19:57

We laten ons door al die verschillende culturen in ONS land afzeiken, uitbuiten, uitvreten en beschimpen zonder ook maar iets terug te doen. De politiek doet niks, de politie evenmin. Ik hoop dat Nederlandse knokploegen met Sint en Piet meegaan, zo erg is het hier al geworden in dit land rondom een kinderfeest. Stelletje malloten.

matrixbluepill | 30-10-14 | 19:57

Eigenlijk komt het hier op neer. Zodra een zwarte persoon meedoet aan een evenement, feest, toneelstuk, oid, en hij heeft geen speciale status (de baas, zielig, rijk) wordt het als racisme benoemd. Eigenlijk vindt Quincy Gario, de racist, dus dat mensen met een donkere huid niet op een normale manier mee mogen doen met de rest van de maatschappij. Zodat hij zich nog zieliger kan voelen. Komt die slavernijvergoeding er misschien ook een keer. Kan hij nog langer steun trekken.

1nfidel | 30-10-14 | 19:56

Ze gaan nog winnen ook. Ik hijs me eens per jaar met een paar anderen met frisse tegenzin in een Zwarte Pieten-pak, om kinderen van vrienden te vermaken en die vrienden een dienst te doen. Voor mijn eigen lol doe ik het niet, op die lading die er aan gegeven wordt zit ik ook niet te wachten.

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt het dit jaar niet te doen, en geel oid is zowel principieel als praktisch geen oplossing - al die kids kennen me, zo'n gele snoet is geen vermomming, een punt waar ik zelden iemand over hoor - maar als voor genoeg mensen de lol eraf gaat, is het voorbij.

Sjors W. | 30-10-14 | 19:55

I give up, totaal zinloos om je ook maar 1 seconde druk te maken over de medemens.
We worden geregeerd door oplichters, over de woonrechten van de paupers worden miljarden verduisterd, diezelfde tokkie kan als slaafje te werk gesteld worden, en zijn demente oma meenemen naar de werk plek.
Over de lijken van de mensen die omgekomen zijn met de vliegramp in Oekraine wordt goede sier gemaakt en politiek bedreven, en de Euro zone verkeert nog steeds op de rand van crisis ondanks alle miljarden die in de banken zijn gestoken.
Werkloosheid blijft hoog en het MKB heeft het moeilijk.
En waar maken onze tokkies en gutmenschen zich druk over?
Jawel, over een figurant op een kinderfeest.
In het land der debielen is de halve zool koning.

bakoenin | 30-10-14 | 19:55

Als ik iemand een vrolijke Piet wat zie aandoen, schuif ik die staf van onzer Sint tot aan zijn endeldarm.

frickY | 30-10-14 | 19:54

ze hadden nooit stemrecht moeten krijgen.
zoveel domheid kan een land niet aan.

--sql error-- | 30-10-14 | 19:53

Intellectueel, die Yeison. Vraag een kind waarom Piet zwart is, en het antwoord zal zijn: van de schoorsteen. Of, zoals mijn nog in de sint-gelovende kind van de week zei: Piet is zwart van de schmink.
Dus om met Pierre Tombal | 30-10-14 | 19:45 te spreken: onderschat de intelligentie van kinderen niet.

Daneel Orlivaw | 30-10-14 | 19:53

Het houdt niet op, niet vanzelf.

Veiligheidsslot | 30-10-14 | 19:53

-weggejorist-

dr. P. von Orno | 30-10-14 | 19:52

-weggejorist-

dr. P. von Orno | 30-10-14 | 19:52

Ik zie het al. Dat wordt een burgeroorlog. Dat de regering ons steeds meer geld uit de zak klopt, vinden we wel prima, maar om Zwarte Piet slaan we elkaar de hersens in.

MAD1950 | 30-10-14 | 19:51

Een gratis douche... Ik heb erge moeite om me te bedwingen en hier géén vreselijke Godwin neer te pennen.

Schoorsteenveger | 30-10-14 | 19:51

Kan niet wachten kerel,waar moet ik zijn?

ron78 | 30-10-14 | 19:51

"Voor drogisterijketen Kruidvat dreigt een LANDELIJK BOYCOT wegens het aanbieden van gekleurde pieten."

Eerst zelf oproepen tot een boycot van de Appie en daarna deze zin meenemen in een stukje om aan te geven hoe treurig het wel niet gesteld is in dit land?

Of niet meedoen aan de discussie en er commentaar op hebben, of stelling nemen en achter je punt blijven staan GS.

Snorro | 30-10-14 | 19:51

Stond op landverraad niet een forse straf? Oh wacht, dit is natuurlijk helemaal geen landgenoot...

HoogToontje | 30-10-14 | 19:49

We hebben het over een feest voor kinderen tot 6/7 jaar. Houdt het dan nooit op? Idioten!

double punch | 30-10-14 | 19:47

Ik wil die yeison ook wel een gratis douche geven hoor geen problemen mee om dit varkentje eens te wassen!

Mark6105 | 30-10-14 | 19:47

Mijn zoontje van 3 kwam vorige week nog aan dat hij "alsof" pannekoeken wilde bakken en dat ik die met hem (nog steeds alsof) moest opeten. Spot niet met de intelligentie van kleine kinderen, Yeison. De kans dat ze jou of Quincy, of welke andere halve neger dan ook, ooit verwarren met Zwarte Piet is nihil! Een klootzak herkennen ze daarentegen uit duizenden!

Pierre Tombal | 30-10-14 | 19:45


weggerot&opgejorist | 30-10-14 | 19:4


En het klopt ook nog van geen kant want ik val altijd direct in slaap...

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 19:45

Hoeveel meer bewijs heeft een rechter nodig om Quinsy te veroordelen voor haatzaaien en oproepen tot geweld?

domheid regeert | 30-10-14 | 19:45

Ook fijn dat ze foto erbij zit is de "grote" groep makkelijk te identificeren en uit te schakelen.

Bac | 30-10-14 | 19:44

Oké, en daarna snel weer naar Nederlandse les! Opletten tijdens de taal- en spellingoefeningen, heerschap.

Turambar | 30-10-14 | 19:44

We zijn allemaal Zwarte Piet!

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 19:44

naam vereeuwigd in Google Results.

Geen (goede) baan meer voor deze jongeman.
En terecht.

LangeTijdGeleden | 30-10-14 | 19:43

Leuke nickname!
@eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 19:40

insgelijks

weggerot&opgejorist | 30-10-14 | 19:43

Het wordt tijd dat Sinterklaas dit soort randfiguren echt meeneent in de zak. Wat een totaalidioten en wat denken ze hiermee te bereiken?

Mesmer | 30-10-14 | 19:42

Hier net boven de gasbel is Zwarte Piet gewoon zwart!

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 19:42

verder zijn degenen die voor het hele ''war on ZP'' hebben gestaan schuldig mocht er iets gebeuren

giovanni erkelens | 30-10-14 | 19:41

Dan verf ik de regenboog pieten wel weer zwart.

zeeeend1337 | 30-10-14 | 19:40

Ik wil het niet, maar telkens bij alweer zo'n wegmetZwartePiet NieuwsUpdate raakt het mij opnieuw. Vooral als er daadwerkelijk mensen en bedrijven gaan toegeven aan de militante anti-druk. Ik snap het niet en ik walg ervan.

Driewerf Hoezee | 30-10-14 | 19:40

Als hij dat in de aanwezigheid van mijn kinderen doet dan kan hij voorlopig alleen door een rietje eten, ongeacht de consequenties voor mijzelf

Only the lonely | 30-10-14 | 19:40

Owja en slavernij is een uitvinding van zwarten afrikanen...

Bac | 30-10-14 | 19:40


weggerot&opgejorist | 30-10-14 | 19:38

Leuke nickname!

eerstneukendanpraten | 30-10-14 | 19:40

Zwarte Piet wordt de nieuwe verzetsheld.

smdyasc | 30-10-14 | 19:39

Yeison is een leuke simpelmans. Een bruine, dat dan weer wel. Simpelpiet.

Hans Hillen | 30-10-14 | 19:39

Het Sinterklaasfeest wordt een regionaal feest. Een feest dat alleen nog gevierd gaat worden in de provincie. In de Randstad ben je niet veilig meer. En dat is treurig.

koeberg | 30-10-14 | 19:39

-weggejorist-

paost712 | 30-10-14 | 19:39

Ik word zo moe van dit soort idioten...
Retour afzender graag.

Wijze uit het Oosten | 30-10-14 | 19:38

jammer dit.
Zelf vond ik vroeger de Sinterklaastijd altijd heel erg leuk.

weggerot&opgejorist | 30-10-14 | 19:38

Tot dan!!!!

Bac | 30-10-14 | 19:38

zwarte medemensen die gaan juichen voor de komst van zwartepiet (en het dus wel eens zijn met het bestaan van ZP) moeten ook uitkijken....... arudk.tumblr.com/

giovanni erkelens | 30-10-14 | 19:36

Als er daadwerkelijk bloed gaat vloeien uit deze hele non-discussie is er maar één schuldige; Quincy en alle idioten die hem een podium gegeven hebben.

eelko1976 | 30-10-14 | 19:36

Golden shower?

likkerbarendlekker | 30-10-14 | 19:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken