Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TokkieBOA trekt telefoon uit tengels trampassagier

Kijk nou wat er gebeurt. Een agressieve tokkieBOA in een Haagse HTM-tram trekt net zo vaak de telefoon uit handen van een trampassagier totdat de arme man er spontaan van gaat verticaalfilmen. Tevens: weten die lui nou halverwege de eenentwintigste eeuw nog steeds niet dat op agressieve manier níet gefilmd willen worden, dé beste manier is om niet alleen gefilmd te worden, maar ook nog frontaal op Dumpert terecht te komen. En dat we dan niet eens meer vragen naar de aanleiding (was de passagier in kwestie vervelend? Reed-ie zwart? Was-ie bijdehand tegen de controleur? Of gedroeg de controleur zich juist opvallend of onaardig?), maar dat we het gewoon ongezien doorpompen. In de hoop dat de Marketing- en Communicatiemiepjes van de HTM ein-de-lijk eens aan die verwaande tokkieBOA's uit gaan leggen dat ze NIET boven de wet staan en gewoon met hun tengels van andersmans eigendommen af moeten blijven. Is dat nou zo moeilijk?

Reaguursels

Inloggen

Ik heb even wat nagekeken.

De huisregel 6.3 is gewoon geldig. Maar het is civielrecht, geen strafrecht. Aanhouden wegens overtreding kan dus niet. De BOA had de man erop kunnen wijzen, en als die dan doorfilmt, hem uit de tram kunnen zetten. Dat mag. Als Mo wat minder last van zijn gelijk had gehad, was de kous daarmee af geweest. Weigeren de tram te verlaten was een artikel 463 geweest, strafrecht, dus aanhouding en politie.

Maar slaan is gewoon aanranding en poging tot vernieling. Ik had hem één waarschuwing gegeven. Tweede klap? Er staat nog iemand. Dan doe ik een burgerarrest. 'Goed, u bent bij deze aangehouden bij heterdaad. Meneer in uniform daar, wilt u zo vriendelijk zijn de politie te bellen?'

Derde klap? Dan is het verzet bij aanhouding, en gebruik ik ook gepast geweld.

Bruine Beer | 22-10-14 | 19:58

Wat een kansloze prutsers zijn boa's toch.

sjaap.marok | 22-10-14 | 11:53

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

Kent iemand deze BOA? Tijd voor een huisbezoekje :-) Hij kan namelijk nog best wat leren van dit filmpje. Tijdens de opleiding doen ze je ook filmen terwijl je met acteurs een situatie probeert op te lossen. Kortom, BOA m8, als je dit leest: doe er je voordeel mee en leer er wat van jongen. Je kunt beter, ik weet het zeker.

Sioux | 22-10-14 | 11:33

Die BOA heeft gelijk, al dat gefilm ook altijd maar.
Maar dat hij met zijn poten aan deze meneer zit..... De BOA heeft met zijn poten van je af te blijven. Alleen de politie heeft het recht op geweld.
Gelukkig is dat dan wel weer gefilmd. Conclusie: de BOA snapt het niet, en weet niet hoe hij moet reageren. Klantvriendelijk is hem niet bekend. Tevens is hij volgens mij net zijn puistjes verloren.
[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

Duracell | 22-10-14 | 10:41

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

Zaniksmurf | 22-10-14 | 09:04

[ ] Geschikt
[X] Ongeschikt

Zaniksmurf | 22-10-14 | 09:04

U mag geen foto- of film- of geluidsopnamen maken en/of publiceren van personeel, tenzij het
personeel hiervoor toestemming verleent.
Lijkt me duidelijk

verstuikte eikel | 22-10-14 | 08:43

-weggejorist-

ADVIZEUR | 22-10-14 | 08:14

Nou nou nou nou.. spannend...

dutchzx14 | 22-10-14 | 08:02

Shit, daar gaat mijn punchline.... ik bedoelde
Als ik "ongevraagd" verticaal gefilmd zou worden.

Machoclown | 22-10-14 | 07:33

Ik ben geen BOA en een blanke autochtoon :).
Maar ik zal toch denk ik hetzelfde reageren als ik "ongevraagd" gefilmd zou worden. Voelt aan als inbreuk, provocerend en agressie opwekkend.

Machoclown | 22-10-14 | 07:31

hahaha tweetybird, ik ken er een die nog erger is, dus als BOA net iets te hoog voor je gegrepen is dan wordt je medewerker buro Toezicht ( vroeger stadswacht oftewel Melkert-trut/lul)

extrasaus | 22-10-14 | 07:06

Waarom worden telefoons niet gewoon met een vierkante sensor gemaakt? Ophouden met dat 19e eeuwse geneuzel met langwerpige sensoren gebaseerd op 35mm film!
Oh ja.. BOA = NSB niet dan?

dutch-jack | 22-10-14 | 07:03

In een andere provincie hadden ze die boaaa de trein uit gegooid.

peterxxx | 22-10-14 | 06:22

Wat een lul

h.a | 22-10-14 | 04:50

En het slachtoffer was.. precies.. een autochtoon.

De zoveelste racistische en asociale allochtoon.
Wanneer houdt deze discriminatie en racisme naar autochtonen eens een keer op?

Hoop dat deze vent snel ontslagen wordt.

gaffelbaard | 22-10-14 | 04:22

Zwakbegaafden een machtspositie geven is inderdaad niet bepaald slim te noemen.

McMarx | 22-10-14 | 03:19

Naja, hij zegt niet 'mij filmen' respecteer deze lul dan ook.

Arnoudo | 22-10-14 | 03:11

@Mawoohoehoe | 21-10-14 | 19:06
Mannetjes die zo stoer doen tegen een zeventienjarige nerd die geen vlieg kwaad doet, vluchten meestal weg als ze tegen een gemener type aanlopen.

Dat weet jij ook wel. Die BOA is een lafbek.

Lewis Lewinsky | 22-10-14 | 01:56

@Dux83 | 21-10-14 | 23:12
Dank voor deze aanvulling. Het zal wel een sepot worden. Zo niet, dan ziet het er niet goed uit voor de BOA. Is er al een aangifte tegen hem wegens ambtsmisbruik?

Lewis Lewinsky | 22-10-14 | 01:46

Ik vind dat deze tokkie BOA ontslagen moet worden. Hij is ongeschikt voor zijn werk en heeft tijdens zijn opleiding niet opgelet in de klas. Als wij dit tolereren is het nog maar een kort stapje naar de sharia invoeren. Filmen in het openbaar mag, is een burgerrecht.

HebpermabanvanPvdA | 22-10-14 | 00:45

Boa of niet Boa; Tokkie of niet Tokkie; dezelui moeten gewoon met hun hun handen van onze spullen af blijven.

restman | 21-10-14 | 23:31

BOA? In dit geval zoiets als Buitengewoon Onaangename Allochtoon mischien?

Pieter V | 21-10-14 | 23:26

Constrictors zijn niet gevaarlijk. Boa's zijn gemene individuen

restman | 21-10-14 | 23:26

Tokkie kan in het Atlas-gebergete stenen kloppen

restman | 21-10-14 | 23:24

Blijf van mijn spullen af ! Klote tokkie kan een nieuwe baan zoeken

restman | 21-10-14 | 23:24

Tokkie? Ammereet. Het is een Marokkaan. Dus is het normaal dat de wet dan niet geldt.

Patatter | 21-10-14 | 23:19

Ik wou toch nog even vermelden dat de de filmert na het schieten der filmpje hardhandig in de tram is neergesmeten, geboeid en 'mishandeling en beledigen van een ambtenaar' ten laste is gelegd. Het filmpje is niet achteraf geknipt maar de losse fragmenten zijn achter elkaar gezet (chronologisch). De onderbrekingen zijn het resultaat van de losse handjes van de boa. Als aan 1 stuk filmen mogelijk was geweest was 1 stuk ook het resultaat geweest.

Dux83 | 21-10-14 | 23:12

Het feit dat dit figuur niet normaal met mensen kan omgaan bewijst dat filmen in trams toegestaan moet zijn. Dus flikker een end op met je onnozele huisregeltjes.

Koettoerk | 21-10-14 | 23:03

Dit was
in het filmpje trouwens ook geen BOA.
Maar van een beveiligingsbedrijf werkend voor de htm. Een uitzondering dus. Die het allemasl niet zo goed begrijpt hoe om te gaan met mensen. Maar de meeste weten dat wel. Van die controleurs in dienst bij de htm.

tweetybird | 21-10-14 | 22:36

soundwave070 | 21-10-14 | 22:27

Hmmm nou moet ik wel zeggen dat er bij de htm ook veel wel aardige controleurs zijn. Die trouwens wel gewoon voor de htm werken. Zijn dus geen boa. Maar ja het verschil is dan ook wel duidelijker. Die zijn toch anders. Ook in de omgang met de mensen. Zitten ook vaak in de avond op de tram. Die zijn best te doen hoor.

tweetybird | 21-10-14 | 22:32

Is er iemand die zijn werk probeert ui te oefenen en volgens de huisregels in zijn gelijk staat, gaan we hier zitten huilen om een onvolledig filmpje van een vermoedelijke bloedzuiger. (leek me typisch zo'n autoriteitallergische dorpsgek of wannabe kraker die dit filmt).
Weet je hoeveel stront zo'n controleur de hele dag over zich heen krijgt en vraag je je ook af waarom ze met steekvesten rondlopen? Die mensen zijn helaas gewoon nodig, want zonder ze durft het merendeel van de stoere reaguurders hier waarschijnlijk niet eens achterin de gemiddelde tram te stappen.

soundwave070 | 21-10-14 | 22:27

Ik vind dat gewoon een normaal betaalde controleur in het openbaar vervoer hoort. Net zoals ik vind dat boa's geen politie horen te vervangen of hun taken hoort uit te voeren als boete machines. Zelfde ook dat ze op foutparkeerders controleren. Dat hoort gewoon een normaal betaalde baan te zijn. En niet gedaan te worden door boa's die het werk doen voor uitkeringsnivo. Lekker goedkoop en er wat dat betreft totaal niet voor opgeleid. Dus waarvoor zou je ze serieus nemen. Vaak zijn het dan ook nog half achterlijke die zich heel wat voelen en waar totaal niet mee te praten valt. Daarvoor je wordt boa als je een bepaalde instelling hebt en je vaak minderwaardig voelt in de samenleving wat tot gevolg heeft dat ze zich altijd willen bewijzen door proberen macht uit te oefenen. En dat gaat vaak niet bepaald goed. Maar ja boa was weer zo'n projectje van de pvda omdat ze geen normale banen kondrn schapen. Zeg maar de melkertbanen van 2014. Ik ben maar weinig aardige boa's tegengekomen. Denken altijd gelijk te hebven ook al hebben ze geen gelijk. Delen altijd gelijk boetes uit zonder iemand ook maar een gewone waarschuwing te geven en als het ze te link lijkt rennen ze het hardst. Want voor de veiligheid zijn ze niet echt. Het zijn gewoon boete kannonen voor gemeentes. Meer niet. En hebben vaak een walgelijk gedrag omdat ze zich veel meer voelen als dat ze zijn. Je gaat toch ook niet naar de patatboer als je een dokter nodig hebt.. afgekeurde nep agenten zijn het niks meer niks minder.Ik wordt nog liever poepzuiger als BOA. Geloof mij maar. Dat is vergeleken bij boa een respectvolle baan waar je nog iets goeds doet voor de gemeenschap. BOa het laagst van het laagst.

tweetybird | 21-10-14 | 22:22

De HTM razzia's zijn ronduit schandalig. Echte nazi praktijken waarbij ze soms een hele tram 5 minuten ophouden om iedereen en z'n moeder te controleren.

moudini | 21-10-14 | 22:12

Jammer dat niet de hele situatie te zien is, iedereen weet dat er pas een proces verbaal opgemaakt kan worden als er een strafbaar feit is begaan. Waar is dat stukje dan gebleven in het filmpje, hij zal vast niet geknipt zijn? Ach wat maakt het ook uit,laten we gewoon met zijn allen marokkaantje en Boa's gaan pesten.. Daar zijn we in Nederland zo goed in. Als je maar een paar zinnen laat zien lijkt het al gauw op agressie

Jeanine Xx | 21-10-14 | 22:08

Natuurlijk heeft eenieder het recht te filmen, denken wij. Maar allemachtig, weten wij nu nog niet dat ons land geregeerd wordt door BOA's-met-laag-IQ die meestal van origine niet van hier zijn? In hun aanwezigheid geldt het normale recht niet meer. Dus opflikkeren, democratisch gelul in de ijskast en doen wat IK zeg, ja!!!???

langzullenweleven | 21-10-14 | 21:57

@ tweetybird | 21-10-14 | 21:07

Inderdaad, een BOA kan op mij geen gezag uitoefenen alleen al omdat ik het gezag van een BOA niet erken. Ik zal altijd vriendelijk blijven maar aan niks meewerken. Ik hoef me niet te verantwoorden tegenover een stel kanslozen en kneuzen, ben je gek...

krem | 21-10-14 | 21:32

@ buitenstebuiten | 21-10-14 | 18:03

Het is wel degelijk een openbare ruimte, dat het eigendom is van een private instelling doet daar niks aan af. Vergelijk het met het rookverbod in restaurants en cafe's, ook private eigendommen die onder de openbare ruimte vallen.

krem | 21-10-14 | 21:29

En de verdachte is weer eens lichtgetint... goh.

023hard | 21-10-14 | 21:20

coever | 21-10-14 | 20:58
.
Ik denk het eigenlijk niet.
GS mag dan tieren op bontkraagjes (terecht) maar ik zie ze geen uitzonderingen maken bij dit soort principedingetjes.

nenny | 21-10-14 | 21:11

Ik werk ook bij dat vervoerbedrijf, en zie bijna dagelijks hoe arrogant de meesten zijn. Gelukkig zijn er uitzonderingen. Maar veel denken echt dat ze heel wat zijn. Vooral (laat ik het zo zeggen) dit soort getint volk.

rien6139 | 21-10-14 | 21:11

Tsja als je eigenlijk gern leven meer hebt weet je het ineens. Je wordt BOA. Zeg maar afgekeurde nep agent die vroeger een slechte jeugd hebben gehad. De nsb -er bij uitstek. Not so bright. Zeg maar de goedkoopste boetemachines van gemeentes. Zogenaamd voor de veiligheid. Ja right. Moet je alleen geen lafaards aan nemen. Zeg maar als je niks meer kan kun je nog altijd BOA worden tegen minimumloon of uitkerings nivo. Mag je weer andere mensen pesten. Nee een BOA ik lach ze echt werkelijk midden in hun bek uit en kan geen respect voor ze hebben. Het spijt me. Het is geen politie en zal het ook nooit eorden al denken ze van wel. Wij weten dat het vaak sukkels zijn die eigenlijk niet veel kunnen. Vandaar die baan.

tweetybird | 21-10-14 | 21:07

Zie hier dames en heren een schoolvoorbeeld van de draaikolk waar links/ allochtoon Gajus de oorspronkelijke Nederlanders in poogt te trekken.
U betaalt dit soort om uw kinderen te laten mishandelen via de binnenkort op te waarderen gemeentelijke heffingen. Niet mijn keuze.

mag-moet | 21-10-14 | 21:05

Ik denk dat als de filmer een allochtoon was geweest en de BOA een Nederlander, dat de reacties hier totaal omgedraaid zouden zijn.

coever | 21-10-14 | 20:58

Filmen in de tram mag niet. Vindt de BOA dat hij er last van heeft mag hij de man uit de tram verwijderen. Dat kan ook mét respect voor andermans eigendom. Een BOA moet boven de situatie staan, niet boven de wet.

lafjes anoniem | 21-10-14 | 20:47

Wat een gelul allemaal. Stel, ik zeg stel... dat u daar als boa zou staan en u wordt gefilmd.

Is dat wenselijk voor wie dan ook? Neen, dat is het niet punt

Zwitsallevengevoel | 21-10-14 | 20:29

Maar volgens mij filmt deze meneer al iets wat er op de achtergrond gebeurt. Er staat een derde man die bezig is met een andere reiziger. Wij weten niet waarom deze man begint te filmen. Het is bizar hoe de Boa reageerd! Hij zit gewoon met zijn chihuahua op schoot heeft (hoor ik zeggen) een vervoersbewijs. Ze zijn er om de orde te bewaren! Niet om zich persoonlijk aangevallen te voelen. Als zij handelen naar norm zou hij zich ook niet zo bedreigd voelen. Deze man zit duidelijk rustig op zijn stoel met een vervoersbewijs, en ze zeggen dat ze hem gaan aanhouden voor geweldpleging? Wat bizar.. deze man zou niet langer werkzaam mogen zijn als hij zijn prive frustraties los laat op passagiers....

Smiesje | 21-10-14 | 20:28

@juntatiger

Gast koop een toetsenbord

Bac | 21-10-14 | 20:25

-weggejorist-

NL Sucks | 21-10-14 | 20:17

@Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:32
Tja en zo begint het, dan zijn het stoere jongens en als ik dan van je win lees je in de krant met grote koppen dat er weer een arme boa zonder reden zwaar is mishandeld en de dader nu in de cel zit in afwachting van zijn proces geen aanleiding bekend. Handen af van onze hulpverleners en mensen in uniform toch, en dat met die houding? Vergeet het maar.

SmegmaSmeer | 21-10-14 | 20:15

Over de grondwet, in Nederland kan geen hond en ook geen reaguurder zich beroepen op de grondwet want wetten ed worden niet getoest aan de grondwet (wel aan internationale verdragen). En vrijheid van meningsuiting door te filmen hou eens op, staat nog bij 'behoudens ieders verantwoordlijkheid voor de wet' maar ja begrijpend lezen moeilijker dan u denkt.

bijna_raak | 21-10-14 | 20:12

ALgemene voorwaarden etc zijn niet van toepassing zonder erkenning daarvan op enigerlei wijze. Als er op de deuren vn de bus/tram/metro staat dta bij gebruikt wort erkend bekend te zijn en aanvaarding van de algeme voorwaarden, akn daarop geen beroep worden gedaan en volgt daaruit onderwerping van de nationlale wetgeving. Daarenboven geldt dat de nationale wetgeving prefereert boven de algemene naionale wetgeving. algmene voorwaarden overstijgen nimmer de wetgeving. Het filmverbod is in onderhvagige casus nooit houdbaar bij de rechtbank, in weerwil wat de vervoersmaatschappij ook ou zillen beweren.

juntatiger | 21-10-14 | 20:12

@Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:57
Zie het als een omgekeerd controlesysteem we moeten ons er toch ook bij neerleggen dat we overal en altijd maar gefilmd worden door diegenen die daartoe "bevoegd" zijn dan kan die uitvoerende macht ook verwachten dat de burger daar zijn antwoord in de zin van terug filmen op heeft of niet soms? Ik bedoel het punt dat je privacy niet gerespecteerd word en dan heb ik het over al die kutcameras overal is toch allang gepasseerd dus dan zie ik liever een burger die eens een misstand probeert vast te leggen dan een arrogant bedrijf dat zich achter huisregels verschuilt terwijl jij wel gefilmd word.

SmegmaSmeer | 21-10-14 | 20:07

Tuurlijk als een controleur zegt dat het niet mag, (zoals gezegd, art 6.3 van vervoersvoorwaarden van de HTM) ga jij zeggen dat het wel mag want je weet alles beter en je hebt een camera. Nee Plurk dat je de regels niet kent en de controleur wel is niet zijn fout. Plurk mag van mij vierkant op zijn gezicht gemept worden en de tram uitgeflikkerd. Alle reaguurders met anti autoriteits reflex. gewoon je aan de regels houden. En dat je de voorwaarden niet leest is zeker de schuld van degene die je in staat stellen er kennis van te nemen. Maar ja te lui om te lezen en te dom om te peopen.

bijna_raak | 21-10-14 | 20:04

Vraagje. Lees jij alle voorwaarden als je het ov in stapt? Zo ja dan kan het best zijn dat je de trein zojuist gemist hebt.

Fera | 21-10-14 | 19:45

Openbaar vervoer is niet gelijk aan openbare weg, je mag bijvoorbeeld ook niet zomaar op een station filmen. Staat vast ook wel in de algemene vervoersvoorwaarden. In die van Arriva en NS staat het in ieder geval wel.

paranoya | 21-10-14 | 19:35

De TokkieBoa doet echt zijn best. Dit is zijn maximum. Hij kan niet beter dan dit. Daarom heeft hij met zijn narcistische trekjes na afgewezen te zijn bij de politie maar gesolliciteerd bij de HTM. De idioot die hem heeft aangenomen zou ontslagen moeten worden maar aan de andere kant: deze P&O-er kan alleen kiezen uit diverse idioten dus dit is de minste idioot en het leek het een verantwoord risico om deze idioot aan te nemen.
Maar nogmaals: het is niet verwijtbaar.

Hypno2050 | 21-10-14 | 19:33

@van Rossum
Brief uit 2010 gemeenteraad stelt vragen aan wethouder en burgemeester van Aartsen over het gedrag van de beveiliging bij HTM. Is een pdfje www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q...

toetanchamon | 21-10-14 | 19:33

Een reglement is GEEN wet!

Artikel 7 Grondwet

1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Bad Karma | 21-10-14 | 19:32

Iedereen zit zo'n BOA maar af te zeiken. Ik vind het schandalig. Die gasten zijn nodig in het OV omdat de gemiddelde reiziger zich niet weet te gedragen. Elke dag krijgt hij gescheld, gedreig en gespuug voor z'n kanis zodat de reiziger nog een beetje normaal van A naar B kan komen zonder te worden overvallen, bedreigd, bespuugd, beroofd, aangerand of mishandeld.

En dan gaat zo'n tering-tokkie net zo lang het bloed onder z'n nagels vandaan halen tot hij flipt. Wat ben je dan een grote vent zeg. Ziekelijk stinkfiguur.

Ik vind het een grote schande. Gedraag je eens normaal. Als iemand beleefd en vriendelijk vraagt of je hem niet wil filmen tijdens z'n werk zou je ook gewoon kunnen stoppen en blij zijn dat hij gewoon z'n werk doet voor een kutsalaris in een kutomgeving om de boel een beetje normaal te laten verlopen.

PopperFlopper | 21-10-14 | 19:29

The Green*Machine | 21-10-14 | 18:57

Sinds wanneer is een bedrijfsreglement toepasbaar op een burger?

Bad Karma | 21-10-14 | 19:27

De Boa heeft gelijk alleen reageert hij echter buitensporig.

6.3 U mag geen foto- of film- of geluidsopnamen maken en/of publiceren van personeel, tenzij het personeel hiervoor toestemming verleent.

dutchwii | 21-10-14 | 19:24

Filmer ziet vast voor het eerst van zijn leven een buitenlander, filmt dit om de fam. te laten zien.

toetanchamon | 21-10-14 | 19:22

De belangrijkste vraag die je van een rechter zal horen over de publieke dienstverlener is. Wist de filmert dat hij niet mocht filmen? Staan er "verboden te filmen" stickers in de tram, bus etc?

Verwijzen naar de algemene voorwaarden kan elk gekkie, maar de verlener heeft wel een plicht.

Het toepassen van geweld en het mollen van andermans eigendom ligt in deze kwestie zwaarder. Geweld in wat voor vorm ook is niet gerechtvaardigd. En deze man heeft ten opzichte van oom agent beperkte bevoegdheden

Fera | 21-10-14 | 19:16

-weggejorist-

ljcoster | 21-10-14 | 19:09

Of je een BOA in de tram mag filmen of niet, het gedrag van deze BOA is niet bepaald positief voor de HTM. Dit soort mensen wil je niet als BOA hebben. Jong en agressief, die moet je niet hebben als BOA.

ljcoster | 21-10-14 | 19:08

Geen handige reactie dit, maar mijns inziens volkomen te begrijpen. BOA's in trams zijn helaas een noodzakelijk kwaad geworden in onze samenleving. Lijkt mij een stressvolle (en vast ook onderbetaalde) baan. Wanneer er dan een etterbak zit te filmen terwijl je je werk staat te doen, ik snap het wel.

Overigens kan ik de andere opmerkingen over deze BOA niet helemaal plaatsen. Meneer doet eerlijk werk en meneer trekt geen uitkering. Prima toch?

polleke745822 | 21-10-14 | 19:08

@ Lewis Lewinsky
"[email protected] | 21-10-14 | 18:25
Ach, ben jij er zo een. Ga maar zo'n land. En blijf weg.

Mijn punt is juist dat dit alles is wat in ons fijne Nederland gebeurt. Deze man durft waarschijnlijk wel tegen straattuig op te treden voor zijn bescheiden salaris. Dit soort vacaturs vult zich al zo lekker soepel. Dus liever dit en een beetje bijscholing dan die ambtenaar die als eerste het voertuig verlaat als hij op dient te treden Wellicht zijn daar ook filmpjes van zijn.

Mawoohoehoe | 21-10-14 | 19:06

@Mawoohoehoe | 21-10-14 | 18:21
Mag ik je handtekening!!

toetanchamon | 21-10-14 | 19:01

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:29
Jij begrijpt het verschil tussen beide termen blijkbaar niet. Openbaar vervoer heet openbaar vervoer omdat bedrijven die dat vervoer verzorgen een vervoersplicht hebben. Dat betekent niet dat ze geen huisreglement op mogen stellen. Zo moet je betalen voor je vervoer, en staat er in artikel 6.3 van het bedrijfsreglement dat je de medewerkers niet mag filmen in de voertuigen. Heel begrijpelijk, in deze tijden met irritante kutkoters met smartphones.
.
Op de openbare weg mag je wel overal filmen, behalve als het belang van de gefilmde om niet gefilmd te worden groter is dan het belang van de filmer om het wel te filmen. Dat is in de meeste gevallen al wat lastiger om aan te tonen.

The Green*Machine | 21-10-14 | 18:57

Hoe kunnen mensen nu tot de conclusie komen dat die kudtfilmert gelijk heeft.
Die BOA had die gast gewoon moeten boeien en de politie bellen.
Gewoon aan de regels houden, sukkel.

JeBroer | 21-10-14 | 18:51

@toetanchamon

Mee eens. Alleen snap ik niet waarom de filmert het zichzelf zo moeilijk maakt.

Bac | 21-10-14 | 18:51

@ Lewis Lewinsky

Net zo duidelijk/onduidelijk als een willekeurig ander wetsartikel: Wetboek van strafrecht artikel 139b wetten.overheid.nl/BWBR0001854/volledig/geldigheidsdatum_06-07-2010#TweedeBoek_TitelV_Artikel139b

Mawoohoehoe | 21-10-14 | 18:48

@Bac | 21-10-14 | 18:12
Als je de taal spreek van dit soort types, reis je inderdaad vaak gratis, want advies van de beveiliging.
Neemt niet weg dat je in dit soort publieke functies van iets andere huizen dient te komen als dit schaap laat zien.

toetanchamon | 21-10-14 | 18:47

@Eurotokkie

Ik kan dat niet opmaken uit het filmpje of hij dat wel of niet heeft gedaan. Hij dreigt er wel mee op 0:14.

Bac | 21-10-14 | 18:47

'alstublieft'-is dat nu zó moeilijk?

bisbisbis | 21-10-14 | 18:46

En dit allemaal tegen de zwartrijder en om de gewone reiziger zich veilig te laten voelen...
Deze 'voorbeeld figuren' die de Htm in dienst heeft, zijn de reden zo min mogelijk met de Htm of randstadfail te gaan.
En klachten indienen bij de HTM... Kansloos...
Beëdigd opsporings-ambtenaar, dus die gaan bij de Htm boven reizigers volk.

verlegenmaarlief | 21-10-14 | 18:44

filmen of niet, als mijn telefoon zo uit m'n handen getikt zou worden dan zal die veredelde beveiliger te maken krijgen met een 'beroepsrisico'

Blobber_NL | 21-10-14 | 18:43

Bac | 21-10-14 | 18:37
Ja dat kan maar dit heeft hij niet gedaan.

Eurotokkie | 21-10-14 | 18:40

Ik wijs op het hoog aantal racistische reaguursels hier, en dan wordt ik weggejorist. Begrijp ik niet helemaal.

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 18:39

@buitenstebuiten | 21-10-14 | 18:03
En als je verbied te filmen komt het bedrijf ook nooit negatief in het nieuws en maakt het dus niet uit dat je low budget ongeschoold personeel aanneemt. Ongeschoold ja, want de opleiding doen ze tijdens hun eerste contact periode van 1 jaar (eis behalen basis beveiliging) vanaf dag 1 voeren zij taken uit en gaan te werk zonder enige kennis. Een grote smoel is vaak het enige dat dit soort gasten in hebben geïnvesteerd in hun leven terwijl wetskennis wel degelijk een examenvak is in de opleiding. Dat wetende en dit filmpje gezien te hebben, hoe serieus neemt je die gozer dan nog?

toetanchamon | 21-10-14 | 18:38

mensen moeten eens stoppen met die kutcameras

analcharist | 21-10-14 | 18:38

@Eurotokkie

Hij kan hem aanhouden en overdragen aan de politie of de tram uit flikkeren.

Bac | 21-10-14 | 18:37

Mijn2centen | 21-10-14 | 18:33
Ja en als de trampassagier dit negeert kan de Boa
verder niets doen.
Dus artikel 6.3 is een flutartikel.

Eurotokkie | 21-10-14 | 18:36

Gelijk of niet. Je blijft met je poten van iemand af, je slaat geen telefoon uit iemands handen en vraagt gewoon fatsoenlijk of meneer wil stoppen met filmen omdat hij de algemene voorwaarden van de HTC overtreed en hij geen toestemming van de BOA heeft hem te filmen. Zoals bepaald in stukje 6.3

Deze BOA is duidelijk ongeschikt voor zijn vak omdat hij een totale autoritaire lul ist met een agressie probleem. Ontslag op staande voet is de enige goede optie. Helaas zal zo'n kansloze parel weer het hand boven het hoofd gehouden worden. Het wordt steeds gezelliger.....

StijlvolRechts | 21-10-14 | 18:33

Boa heeft gelijk. Geen openbare plek en geen toestemming dus als Boa verzoekt niet te filmen dan moet je gewoon niet filmen.

Mijn2centen | 21-10-14 | 18:33

Geert Linkers | 21-10-14 | 18:27
Als je problemen hebt met mensen die je filmen stap je toch lekker naar de rechter voor een filmverbod.

Eurotokkie | 21-10-14 | 18:32

Boa of niet, van mijn telefoon blijf je af en vraag je vriendelijk of ik wil stoppen met filmen. Niet op zo'n dreigende toon als in het filmpje. Dit is niet mijn telefoon, vriend!

Prutsert3368 | 21-10-14 | 18:32

Puur racisme, waar kunnen we aangifte doen?

salonsocialist | 21-10-14 | 18:29

[email protected] | 21-10-14 | 18:25
Ach, ben jij er zo een. Ga maar zo'n land. En blijf weg.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 18:29

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 18:26
Idd , ik ben je nu ook aan het filmen.

Eurotokkie | 21-10-14 | 18:28

Ik word altijd zo moe die ik-mag-alles-filmen betwetertjes.

Geert Linkers | 21-10-14 | 18:27

@Mawoohoehoe | 21-10-14 | 18:21
Nope. De wetgeving op dit terrein is een zootje, een bende, een warboel.

Als jij dat anders ziet, doe dan maar een link naar de duidelijke etgeving.

En ik word voortdurend gefilmd en gefotografeerd op straat. Zolang ze niet in mijn ogen flitsen, vind ik het best.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 18:26

Gevaarlijk als we ze legaal laten pikken en intimideren.

Keeper | 21-10-14 | 18:26

vermoedelijk had de filmert in de wat andere landen al met zijn neus op de vloer gelegen, met de hond kwijlend boven zijn nek hopende dat zijn baasje hem toestaat te bijten.

Mawoohoehoe | 21-10-14 | 18:25

Eurotokkie | 21-10-14 | 18:16
En terecht, moet je iemand zn telefoon maar niet 'jatten'. Kan je dan wel een boa zijn...

benrod | 21-10-14 | 18:25

@ Lewis Lewinsky
De Tweede Kamer moet een duidelijk wet maken waarin staat dat er overal in de openbare ruimte gefilmd mag worden.

Dat heeft de tweede kamer al gedaan, u en vele andere heeft er enkel alleen nog geen kennis van genomen. Omdat RTL Boulevard danwel GeenStijl u hier nog niet van op de hoogte heeft gebracht, zal een rechter vermoed ik niet ontvankelijk voor zijn. Een vriendelijkere reaguurder heeft reeds eerder naar een begrijpelijk uitleg gelinkt:

Mocht u het niet eens zijn met deze wetgeving dan raad ik u aan een politieke beweging te starten. Ik denk dat u daarbij echter alleen veelvuldig ongevraagd gefilmd bij gaat worden op gepaste en miner gepaste momenten. Ik ben zeer benieuwd wat uw standpunt zal zijn betreffende gefilmd worden in openbare en algemeen toegankelijke ruimten na die ervaring.

Gegroet,
Piet Privacy

Mawoohoehoe | 21-10-14 | 18:21

Ik gun elke PVDA-er en zijn of haar kinderen, ouders, vrienden etc dit soort arrogant meppend tuig als BOA, brandweerman, politieagent, thuiszorg, verpleegkundige of gemeentewerker. Want dit soort gajes is altijd de hand boven het hoofd gehouden en de vervuiler betaalt mee. Dat is mijn socialisme. De PVDA en andere wegkijkende geitenwollen vinden het prima als je je klanten zo behandelt. Sterkte maatschappij.

Rest In Privacy | 21-10-14 | 18:21

Jammer dat die bandiet op afroep dit niet gedaan heeft bij iemand anders met een kort lontje, dan was het misschien nog leuk geweest.

Flipus | 21-10-14 | 18:20

Een Koreaan en een moslim lopen de tram in...

threewing | 21-10-14 | 18:19

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 18:13
Klopt , die afrikaanse filmer had meteen die blanke BOA op zijn bek geslagen .

Eurotokkie | 21-10-14 | 18:16

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 18:13
Racist.

Shareholder II | 21-10-14 | 18:16

Iedereen die nu zegt "er staat in de regeltjes dat het niet mag", volgens mij staat er ook in de regeltjes van dit land dat we met onze tengels van elkaars spullen afblijven anders ben je een dief.

Het enige wat meneer de tokkie boa mag doen is de filmert uit de tram zetten en niet zijn eigendom bijna vernielen door het uit zijn hand te slaan.

benrod | 21-10-14 | 18:14

-weggejorist-

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 18:13

@toetanchamon

Onbeschoft personeel komt overal voor echter zijn ze tegen mij altijd poeslief na een lach en wat grapjes. En zo word ook regelmatig een oogje toegeknepen als ik iets doe wat eigenlijk niet mag. Wat ik hiermee wil zeggen is dat je het spelletje wel moet meespelen in Nederland anders ga je overal problemen krijgen. Ik wil het gedrag van deze BOA niet goedpraten maar mij was dit niet overkomen.

Over de voedselindustrie... breek me de bek niet open.

Bac | 21-10-14 | 18:12

je hebt gelijk eurotokkie

Swarthoogt | 21-10-14 | 18:12

ALS DE HTM BALLEN ZOU HEBBEN dan trappen ze deze smeerlap direct terug de bijstand in. Met een aantekening dat ie zijn agressie niet onder controle heeft en dit dus te hoog gegrepen was voor hem.

En anders hoop ik dat hij nog jaren gefrustreerde sukkel op een tram mag blijven, en iedereen hem herkent als de zandnegernazi die zijn machtsgevoel heel selectief uitbuit, omdat hij een mega loser is.

Shareholder II | 21-10-14 | 18:11

met andere woorden: die BOA had dat apparaat niet moeten afpakken, maar simpelweg een boete uitschrijven.

Swarthoogt | 21-10-14 | 18:10

Swarthoogt | 21-10-14 | 18:03
Klopt hij heeft gelijk dat je niet mag filmen maar de afhandeling daar heeft hij niet in gelijk.
Hij moet naar de rechter stappen en niet het recht in eigen handen nemen .
Er zit niets anders op dan dat hij wordt ontslagen.

Eurotokkie | 21-10-14 | 18:08

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 18:03
Maar openbaarmaking is niet zomaar toegestaan. Er is ook nog zoiets als portretrecht. Als jij nietsvermoedend gefilmd wordt wil niet zeggen dat ze dat zo maar openbaar mogen maken. In de meeste gevallen mag dat dus niet.

mr. coffee | 21-10-14 | 18:08

@thyfus
Juist, ga eens kijken in Spakenburg of Staphorst, daar hangenoveral bordjes dat mensen niet gefilmd mogen worden zonder toestemming.

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 18:04

@Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:57
De openbare weg is openbaar. En privacy is D66-gelul.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 18:03

De BOA heeft, hoe dom hij ook is, wel gelijk. Het is prive-terrein (of is HTM een staatsbedrijf?) en daar kan alleen filmen met toestemmig.

Swarthoogt | 21-10-14 | 18:03

@Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:29
De tram is GEEN openbare weg omdat het van een (particulier) bedrijf is. Er zijn regels over het filmen in de tram: www.htm.nl/nieuws/beeldbank/

Toch jammer dat mensen denken dat ze de regels kunnen forceren terwijl ze zelf fout zitten. Ook jammer dat de aggressieve BOA over de scheef ging door de telefoon uit de handen te slaan in plaats van het uit te leggen en normaal op te lossen.

buitenstebuiten | 21-10-14 | 18:03

Anders dan veel mensen denken is het filmen van mensen in het openbaar zonder toestemming niet altijd zomaar toegestaan. Volgens het portretrecht mag iemand niet zomaar gefilmd en gepubliceerd worden als de betreffende persoon geen toestemming geeft en er een 'redelijk belang' bij heeft om zich tegen publicatie te verzetten, denk aan 'bescherming van privacy' of misschien in dit geval 'gehinderd worden in je functioneren'.

www.auteursrecht.nl/auteursrecht/15291...

thytus | 21-10-14 | 18:00

Lekker vaag.
Mag je nou wel of niet filmen in de bus?
Is een bus openbaar terrein en zo ja, gaan huisregels boven de wet?
Belachelijke discussie, als jij criminele zaken filmt is de politie heel blij met je filmpjes. Hypocrieten.

Terpen-tijn | 21-10-14 | 17:59

@Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:32

Ik ga mezelf godverdomme niet tot kluizenaar laten bombarderen omdat een segment eikels in onze maatschappij andermans privacy niet kan respecteren. Omgekeerde wereld.
.
Die filmers gaan maar in een studio filmen.

Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:57

@Bac | 21-10-14 | 17:14
Bij dit bedrijf is het ingevoerd omdat hun personeel op onbeschofte wijze met ander omgaan en niet thuis is met wetgeving. Om te voorkomen dat dit soort beelden naar buiten komen voer je dit soort regels in om het bedrijf te beschermen. Bij veel slachthuizen is het ook verboden om te filmen, omdat de activiteiten haaks staan met wat er op de verpakking staat en met dat laatste wordt heel veel geld verdient!

toetanchamon | 21-10-14 | 17:55

-weggejorist-

Sytze_Vliegen | 21-10-14 | 17:54

QBert | 21-10-14 | 17:45
Buiten dat staat er in artikel 6.3 niet
dat je je geweld mag gebruiken tegen een trampassagier.

Eurotokkie | 21-10-14 | 17:53

Anger management training voor Mo de BOA

Goatboy2014 | 21-10-14 | 17:52

Heetgebakerde teringlijer.

carramba | 21-10-14 | 17:49

@Temazepam60milligram | 21-10-14 | 17:47
Dat was niet in de openbare ruimte, valiumpie.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:48

Een culturele verrijking van wannabe nazi's!

Xirdalan | 21-10-14 | 17:47

@Lewis Lewinsky
Vraag eens aan dat 'vriendinnetje' van dat ettertje van Dries Roelvink (ben zijn naam kwijt) hoe leuk het is overal maar gefilmd te worden.

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 17:47

Owe, het is een lichtgetintiër, dat verklaart meteen alles. Iets met afwijkende genen en aangekweekte lange tenen en korte lontjes. Ze moesten zich eens echt gaan schamen daar in die onnatuurlijke schaamteculturen van allah.

Cosmic Traveller | 21-10-14 | 17:45

Dat artikel 6.3 is een beetje van
"Ja maar niet in mijn openbare ruimte".
Het heet "openbaar" vervoer. Het is de openbare ruimte.

QBert | 21-10-14 | 17:45

@volt | 21-10-14 | 17:41
Iemand zou dat eens moeten filmen!

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:44

Bac | 21-10-14 | 17:40
Ja, maar: "Three rights make a left."

quackel | 21-10-14 | 17:42

kapotte stofzuiger 17:37
Bij een mishandeling mag je toch filmen, nou dan!

Terpen-tijn | 21-10-14 | 17:41

De controles in den haag worden steeds meer intimiderend. Neem tram 11 of 12, ter hoogte van de Wouwermanstraat of de markt is het altijd raak. Regel 6.3 is duidelijk blijkbaar verzonnen om dit soort agressieve lui te beschermen.

volt | 21-10-14 | 17:41

@kapotte_stofzuiger | 21-10-14 | 17:37
Waarschijnlijk is de bepaling nietig. Maar dat weten we pas als er tien jaar lang veel rechtszaken over gevoerd zijn.

Veel handiger is dus als de wetgevende macht eindelijk eens zijn werk doet en duidelijke wetten maakt.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:40

Dus... Seth... soms kon ik er wel om lachen. Zou Krabbé al gereageerd hebben?

Sytze_Vliegen | 21-10-14 | 17:40

@Eurotokkie

Hij had het zoveel beter positief kunnen oplossen zodat er geen upload waardig materiaal uit voort had gekomen. Ja hij gaat te ver. Wat was het ook alweer:"Two wrongs dont make a right"

Bac | 21-10-14 | 17:40

kapotte_stofzuiger | 21-10-14 | 17:37
boatokkie staat morgen op straat , dan zien we wel wie gelijk heeft.

Eurotokkie | 21-10-14 | 17:39

Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:28
Wacht maar tot je pakjes bezorgd worden per drone.

quackel | 21-10-14 | 17:38

@Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:24
Deze BOA (boef op afroep) heeft/doet alles wat je juist niet moet hebben in zo'n functie. Daarnaast hangen de trams van HTM vol met camera's, zonder dat het echt duidelijk is aangegeven in de trams daar hoort men voor gewaarschuwd te worden.

toetanchamon | 21-10-14 | 17:37

FilmerT koopt een kaartje c.q. OV-chipknip en gaat daarmee akkoord met de voorwaarden van HTM. Zie eerdere reaguurders, artikel 6.3 verbiedt het filmen van personeel. Het mag dan een agressieve bontkraag boatokkie zijn, maar hij heeft wel gelijk.

kapotte_stofzuiger | 21-10-14 | 17:37

Bac | 21-10-14 | 17:14
Ja en , dan geef je die man een boete maar die gast moet met zijn poten van andermans spullen afblijven .

Eurotokkie | 21-10-14 | 17:36

@Temazepam60milligram | 21-10-14 | 17:33
Onzin. Wie bang is om gefilmd te worden, blijft maar thuis.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:34

@Lewis Lewinsky
De overheid moet juist een wet maken dat je niet overal maar gefilmd mag worden, en al helemaal niet mag upoaden naar social media.

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 17:33

@Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:24
Blijf dan binnen.

Wie zich buiten de deur begeeft, moet altijd door iedereen gefilmd mogen worden.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:32

@Toe Maar dan | 21-10-14 | 17:28

En ik had u drie keer op nette wijze verzocht om op te houden. Er zou echter geen vierde verzoek zijn gekomen. U zou dan uiteindelijk de trotse bezitter van een eigen gemaakt VVS -filmpje van uw slokdarm zijn geworden....

Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:32

Toen Mohammed nog zwart reed hield hij er ook niet van om door HTM gefilmd te worden. Dus ik kan mij voorstellen dat als je dan zelf bij HTM werkt, dat je daar nog minder van gediend bent.

Ik was in Haren | 21-10-14 | 17:31

Het vernielen van andermans eigendom is strafbaar , dus aangifte doen.

Eurotokkie | 21-10-14 | 17:31

@The Green*Machine | 21-10-14 | 17:23
De tram is wel degelijk openbare ruimte. Wat begrijp jij niet aan de woorden Openbaar Vervoer?

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:29

Heeft die BOA een probleem soms

Tobi | 21-10-14 | 17:28

Het zal toch niet zo zijn dat je niet mag filmen, terwijl zij jou wel mogen filmen?

xspalm | 21-10-14 | 17:28

@quackel | 21-10-14 | 17:26

Spijtig genoeg wel. Ik vind het een verschrikkelijke ontwikkeling. Rot op uit mijn privéleven. Overheid EN bescheten smartphone-filmerts...

Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:28

Tja... HTM kan wel zoveel willen en opschrijven, maar het is daarmee nog geen strafbaar feit. En als deze tokkie geen strafbaar feit kan constateren, is hij gewoon een burger, en dient hij zijn handjes thuis te houden. Had hij mij aangeraakt om deze reden, had ie zoveel directe gekregen, dat ie smeekte om een rechtse!

Toe Maar dan | 21-10-14 | 17:28

Waarom neemt zn hond niet een hapje uit de BOA?

Joop69 | 21-10-14 | 17:27

@Ars Vivendi | 21-10-14 | 17:25
LOL

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:27

Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:24
We zijn gewoon onze eigen Big Brother.

quackel | 21-10-14 | 17:26

Filmen in de tram. Dat dit kán in Nederland.

VonLeemhausen | 21-10-14 | 17:26

Santtulainen - Tenzij in de vervoersvoorwaarden staat dat filmen niet is toegestaan mag het gewoon. Ik zie in bussen en trams altijd stickers als 'verboden te roken' en 'eten en drinken verboden', maar geen 'camera's verboden'.

davimore | 21-10-14 | 17:25

Deze man moet zsm ontslagen worden, dit is gedrag wat je van gezagsdragers in het Midden-Oosten verwacht, niet in NL.

Hanz Ziezo | 21-10-14 | 17:25

Mo is eigenlijk een soort boa conflictor.

Ars Vivendi | 21-10-14 | 17:25

De Tweede Kamer moet een duidelijk wet maken waarin staat dat er overal in de openbare ruimte gefilmd mag worden.

Ben je van dat gezeik af.

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:25

Ik vraag me af hoeveel van die eikels, die hier in het paneel de BOA affakelen, het wel leuk vinden om een camera van een pedant rotjong op hen gericht te krijgen tijdens het werken. Zeker wanneer je herhaaldelijk vraagt om ermee op te houden.
.
Niet handig van die BOA, om die klote smartphone heel te laten, dat is...
.
PS het wordt hoog tijd dat we als maatschappij wat do's en don'ts gaan afspreken vwbt dat filmen. Laat ik het anders stellen. Wat mij betreft ga ik over mijn afbeelding en op welke media die ten toon gesteld wordt en niet e.e.a. snotneus die zich loopt te vervelen.

Parel van het Zuiden | 21-10-14 | 17:24

De tram is geen openbare ruimte, ik zou het zelf ook niet op prijs stellen om daar zomaar gefilmd te worden. Waarom werden de controleurs gefilmd dan? Ik zie geen duidelijke aanleiding. Vragen, vragen.

The Green*Machine | 21-10-14 | 17:23

Tja, déze filmert kan niet zeggen: dat mag, het is openbare weg. Dus ik begrijp niet echt wat het probleem is.

DaRealSwag | 21-10-14 | 17:23

Het is toch bloed irritant dat je overal maar gefilmd wordt.
Temazepam60milligram | 21-10-14 | 17:20
Iedereen wordt overal altijd gefilmd. Is een gegeven. Want veiligheid. Zegt men.

Ars Vivendi | 21-10-14 | 17:23

@Temazepam60milligram | 21-10-14 | 17:20
En dat terwijl de tram vol hangt met camera's.

toetanchamon | 21-10-14 | 17:22

-weggejorist-

Hilarisch | 21-10-14 | 17:22

Zo gaan we niet met elkaar om, vriend.

brutus68 | 21-10-14 | 17:22

Temazepam60milligram - Excuse me? Boa gelijk? Dan moet ie geen publieke functie gaan bekleden!

davimore | 21-10-14 | 17:22

De tram rijdt op de openbare weg, maar misschien heeft de controleur gelijk dat er in het voertuig niet gefilmd mag worden zonder toestemming.

Santtulainen | 21-10-14 | 17:21

De BOA's in Dhen Haag zijn hoofdzakelijk mensen uit het Melkert banenproject. Kansloze talibanstrijders die de Nederlandse wet en de sharia hanteren bij de burger.
Dit is 1 van de beter Nederlands sprekende van de club.

toetanchamon | 21-10-14 | 17:21

@ René from the Café

Staat daar ook in dat je dan maar eigen rechter moet gaan spelen en de telefoon uit de klauwen van de passagier mag slaan?

Raymond9177 | 21-10-14 | 17:20

Die BOA heeft natuurlijk gewoon gelijk. Het is toch bloed irritant dat je overal maar gefilmd wordt. Je zou er haast psychotisch van worden. Vertel aan een psychiater dat je overal in de gaten wordt gehouden, en je wordt opgenomen op de gesloten afdeling. Bovendien: is er een keer een marokkaan uit Den Haag die wat doet voor zijn geld, is het weer niet goed.

Temazepam60milligram | 21-10-14 | 17:20

Aaaah, Seth Gaaikema is niet meer...

Ars Vivendi | 21-10-14 | 17:19

Hahaha, ''je hebt geen toestemming van de HTM om hier te filmen''. Nee, lul, de HTM heeft daar dan ook geen autoriteit in. Maar goed, die controleurs doen allemaal maar wat.

DeZitzak | 21-10-14 | 17:19

@aanalleskomteeneind | 21-10-14 | 17:09
Staat er gewoon in hoor!
Hoofdstuk 6 lid 3 van de Algemene Vervoersvoorwaarden.
U mag geen foto-, film-, of geluidsopnamen maken en/of publiceren van personeel, tenzij het personeel u toestemming verleent.

Luid en duidelijk toch!

René from the Café | 21-10-14 | 17:19

-weggejorist-

mag-moet | 21-10-14 | 17:18

Nou nou, moet dat nou zo?

Lewis | 21-10-14 | 17:18

Die hond blijft vrij stoïcijns trouwens. Die van mij had allang aan mijnheer de boa zijn micropenis gehangen als hij aan me zat. En terecht overigens!

Raymond9177 | 21-10-14 | 17:17

die verdient er een.. recht op zijn controle bakkes

(c)ZWITSUL | 21-10-14 | 17:15

Oh, blijkbaar is meneer als ontslagen, want ze zoeken een BOA bij de HTM. Of ze willen nog meer van dat soort eikels aan 't werk hebben..

www.htm.nl/werken-bij/vacature-contro...

Hupeldepup | 21-10-14 | 17:13

Maar dan nou het dilemma. Schop je hem na een functioneringsgesprek op straat omdat dit een ongeschikte Opgefoktiër is, of laat je hem na een waarschuwing zitten op zijn positie, en bespaar je de staat langdurige uitkeringskosten. Hij kan namelijk niks anders.

Koettoerk | 21-10-14 | 17:13

@bram750 | 21-10-14 | 17:08
Heet het nou Openbaar Vervoer of niet?

AsEl | 21-10-14 | 17:12

Licht getintier in BOA outfit kan afkomst niet verloochenen.

Koettoerk | 21-10-14 | 17:10

Mo de BOA..

Slipsnifter | 21-10-14 | 17:10

Is dat nou een meppende Marokkaan, die BOA?

Lewis Lewinsky | 21-10-14 | 17:10

dien gewoon een klacht in, in plaats van te uploaden, aandachtshoer

Het Vragevuur | 21-10-14 | 17:09

Lichtgetint, kort lontje.

Ars Vivendi | 21-10-14 | 17:08

Ín de tram is geen openbare ruimte, kan maar zo zijn dat je daar inderdaad niet zomaar filmen mag.
Maar het is wel een pannekoek, met z'n agressieve gedrag.

bram750 | 21-10-14 | 17:08

Als je écht over-al wordt uitgescheten, en écht he-le-maal niks kan,.. dan kun je gelukkig altijd nog BOA worden

AsEl | 21-10-14 | 17:07

Wat een feest, die multiculturele samenleving.

Betadine | 21-10-14 | 17:07

Gezellige boel daar in de darkroom. Oh wacht, het is in Den Haag...

eerstneukendanpraten | 21-10-14 | 17:07

Duidelijk een BOA met een micropenis syndroom.

MisterIk | 21-10-14 | 17:06

Leuk die huisregels achter hem op de wand. Staat niks over het filmen in de tram. Daarbij in de tram hangen duizend camera's die jou filmen. Dan mag je zelf toch ook een mooi filmpje schieten.

aanalleskomteeneind | 21-10-14 | 17:06

Ik hoopte nog dat het zo'n hulpsinterklaas-controleur was van de lokale MBO (van meneer "ik neuk jullie de moeder") maar helaas... het is een ekte ekte.

Ommie de HaatMoker | 21-10-14 | 17:06

liever een zus als hoer dan een BOA als broer?

GekkeDave | 21-10-14 | 17:06

Bedreiging er ook nog bij. Ik zeg ontslaan en geen uitkering vanwege verwijtbaar werkeloos.

BekiekUtMoar | 21-10-14 | 17:04

Wordt die BOA-lijer toch mooi in het ooitje genomen; er zit geen capuchon op z'n uniform

Zorax | 21-10-14 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken