Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie houdt automobilist staande om gek sjekkie

rarepeuk534def.jpgU rijdt op de openbare weg met doe-het-zelf vervaardigd rookwaar. Mag dat? Neen natuurlijk. Dan wordt u door de politie naar de kant gehaald. Op verdenking van blowen. Want frommelige peuken = DRUGS!!!!1. Nu rolt u natuurlijk over de vloer wegens zoveel totale onzin op GeenStijl. Maar we kletsen niet. Check HIERRRR het memorabele fragmentje Wegmisbruikers. Aangezien eenieder geacht wordt de wet te kennen, hebben we het even nagezocht. En verdomd, het staat er gewoon. In de auto genuttigde rookwaren dienen te voldoen aan de standaardfabrieksnorm voor standaardsigaretten, bij afwijkende afmetingen is het de surveillant toegestaan om automobilist/weggebruikter terstond staande te houden op verdenking van overtreding De SigaretWet. (Wegenverkeerswet, hoofdstuk 243, artikel 22, lid 5, sub 8, 2de alinea).

Reaguursels

Inloggen

@Bad Karma | 21-10-14 | 09:14
Iemand van de politie gaat reageren op Geen stijl en daar vertellen dat zij van de politie is ?

Ik zal je nog iets verklappen, volgende week ga ik Isis helpen in de strijd.

francisca van jole | 21-10-14 | 10:16

francisca van jole | 21-10-14 | 00:51

"dat ik het niet kon laten net te doen alsof."

Oh, oké. Notoire leugenaar dus...
Maar liegen zal wel toegestaan staan in jouw geval omdat je een ego hebt zo groot als een torenflat.
Daar ga je nog veel plezier aan beleven....

Bad Karma | 21-10-14 | 09:14

francisca van jole | 21-10-14 | 01:11

Nogmaals, heb ik het recht om vrij te reizen?

Heeft een politieagent het recht een niet-verdacht iemand staande houden?

Geef gewoon antwoord, geüniformeerd belastinginner!

Bad Karma | 21-10-14 | 08:49

Prima regel.

Grapevine | 21-10-14 | 01:39

@7,62x39 | 21-10-14 | 00:57
klopt, maar de politie heeft gewoon het recht om je rijbewijs in te zien en Bad Karma blijft maar beweren van niet en zeuren van , dat is niet zo en waar staat het bewijs ? en dan kom je met het bewijs
wetten.overheid.nl/BWBR0006622/Hoofdst...
Heeft hij wel weer iets waarom hij er niet aan hoeft te voldoen.
Als hij ooit zijn rijbewijs haalt en wordt gecontroleerd en het vertikt zijn rijbewijs te tonen gaat hij nog een boel plezier beleven maar dat merkt hij tegen die tijd wel.

francisca van jole | 21-10-14 | 01:11

francisca van jole | 21-10-14 | 00:51
Ghe ghe.

Politie mag van mij als eerste tegen de muur, maar als ik staande gehouden word doe ik braaf wat me gezegd wordt. Niet omdat ik het juist vind, maar omdat het zo min mogelijk gezeik geeft.
Wie mij of de mijnen letsel toebrengt of met dodelijk geweld bedreigt vernietig ik. Overheidsdienaar of niet.

7,62x39 | 21-10-14 | 00:57

@7,62x39 | 21-10-14 | 00:48
Nee joh, maar ik werd zo zat van dat gezever van Bad Karma die een schijthekel heeft aan de politie dat ik het niet kon laten net te doen alsof.

francisca van jole | 21-10-14 | 00:51

francisca van jole | 21-10-14 | 00:26
Politie u?

7,62x39 | 21-10-14 | 00:48

@Bad Karma | 20-10-14 | 23:57
Dat doen we ook, martelen mag niet maar anders ?
je moet gewoon een beetje plezier in het werk hebben nietwaar ?

francisca van jole | 21-10-14 | 00:26

Pfff..
Weet je wat?

Voortaan rook ik alleen nog maar een pijp in de auto. :p

gaffelbaard | 21-10-14 | 00:16

francisca van jole | 20-10-14 | 21:07

Oh, en ontvoeren en zelfs gijzelen is wat jullie doen als bijvoorbeeld een journalist zijn bronnen niet wil prijsgeven.
Je weet toch...

Bad Karma | 20-10-14 | 23:57

zie ik 3 dienders,of hebben ze een lifter meegenomen.
hoe zit dat met qat kauwers,dat is niet verboden.
ach de snelweg collecteurs,was dat niet het tv program van koos speed.
kort geleden bekeurd wegens het veel te hard rijden.
lees het APV eens van de gemeente,je mag zelfs niet buiten de paden treden,zou het ook niet doen,honden aan de lijn,daar liggen de mopjes

soledad | 20-10-14 | 23:50

francisca van jole | 20-10-14 | 21:07

Vertel eens, publiek dienaar, waarom zou je plezier hebben met iemand die opkomt voor z'n rechten?
En heb ik soms niet het recht om vrij te reizen?
Veel succes publiek dienaar.

Bad Karma | 20-10-14 | 23:41

Wanneer komt het nieuwe programma 'Machtsmisbruikers'

dehondvanodysseus | 20-10-14 | 21:42

@Bad Karma | 20-10-14 | 20:27
Jij gaat met je instelling nog een heel plezierig leven tegemoet, denk dat één of meerdere van mijn collega's zich nog kostelijk met je gaan vermaken en je eventueel gaan "ontvoeren"
Veel succes Bad Karma.

francisca van jole | 20-10-14 | 21:07

drunkenpaws | 20-10-14 | 20:02

Leg eens uit, even tussendoor,

Een politieagent doet niets anders dan ambtelijke bevelen uitvoeren." Aan het eind van de maand wordt hij daarvoor gecompenseerd. Toch?

Als ik nou een ambtelijk bevel uitvoer mag ik daarvoor dan ook een compensatie vragen? Zo nee, waarom niet?

Bad Karma | 20-10-14 | 20:33

francisca van jole | 20-10-14 | 19:37

"Nu tevreden?"

Nee! Er staat dat ik verplicht ben dat motorrijtuig te doen stilhouden en niet dat ik mijn rijbewijs ter inzage dien af te geven. Dat dien ik BEHOORLIJK te doen. En dat doe ik niet omdat ik niet weet wat mijn positie op dat moment is.

Niet omdat ik een eigenwijze lul wil zijn of een hekel aan politie heb. Maar omdat ook ik rechten heb. En één van die rechten is om vrij te reizen. Dus niet alleen reizen maar vrij reizen. Artikel 13 UVRM

Op het moment dat ik als niet verdachte aan de kant van de weg wordt gezet omdat "de politie zijn werk moet doen" heb je aan mij geen beste. Noem me eigenwijs, noem me vervelend, noem me wat je wilt. Ik hou van het kleine beetje vrijheid wat ik nog over heb.

Merkt de politie mij als verdachte aan beroep ik mijzelf op het zwijgrecht.

Bad Karma | 20-10-14 | 20:27

@Bad Karma | 20-10-14 | 18:10

Eerstejaarsstudenten moeten niet zo stellig onjuistheden verkondigen. Artikel 27 Sv geldt alleen wanneer iemand als verdachte is aangemerkt en wordt ondervraagd. Dat moet achteraf objectief vastgesteld kunnen worden. Indien de politie een auto staande houdt in verband met de wegenverkeerswet is dat in beginsel een controlebevoegdheid en gelden de voorwaarden van art. 27 Sv pas vanaf het moment dat de bestuurder/inzittende als verdachte is aangemerkt.

Je moet je rijbewijs tonen indien de agent dat vraagt in het kader van de wegenverkeerswet. Indien je dat weigert, negeer je een ambtelijk bevel en ben je strafbaar.

drunkenpaws | 20-10-14 | 20:02

-weggejorist-

francisca van jole | 20-10-14 | 19:37

wetten.overheid.nl/BWBR0006622/Hoofdst...
Nu tevreden ?

Op de eerste vordering van de in artikel 159 bedoelde personen is de bestuurder van een motorrijtuig verplicht dat motorrijtuig te doen stilhouden alsmede de volgende bewijzen behoorlijk ter inzage af te geven:

b. het rijbewijs dan wel het hem door het daartoe bevoegde gezag buiten Nederland afgegeven rijbewijs en, indien hem buiten Nederland een internationaal rijbewijs is afgegeven, dat bewijs;

francisca van jole | 20-10-14 | 19:35

Zal wel top priority zijn bij onze beschermers want mij gebeurde vorige week precies hetzelfde !!

VakkieT | 20-10-14 | 19:16

haagseskieldah, in de bouw beginnen we om 07.00 uur, dus 07.30 uur een prent was je dus te laat! Dat hele 07.00 uur beginnen, dank je aan de brabo,s want die willen de spits voor zijn en dat is al 40 jaar zo, omdat ze daar geen werk hebben en in de randstad de allochtonen geen zin hebben om te werken.

koekje erbij? | 20-10-14 | 18:26

Zo moeilijk is het toch niet?
Nederland is geen politiestaat, Nederland is een vrij land.
Nog wel...

Bad Karma | 20-10-14 | 18:17

francisca van jole | 20-10-14 | 17:57

Je begrijpt er nog steeds niets van en je link verwijst niet naar een wet. LAAT ME DE WET ZIEN!

Als je geen verdachte bent heeft de politie het recht niet het jouw te vragen. Althans, ze mogen je natuurlijk alles vragen maar je hoeft daaraan NIET mee te werken.

Bad Karma | 20-10-14 | 18:10

@Bad Karma | 20-10-14 | 17:16
Die heb ik je al laten zien, maar jij kunt blijkbaar niet lezen
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rijbe...
"U bent strafbaar voor het rijden zonder rijbewijs en riskeert een boete. Als bestuurder van een motorvoertuig bent u verplicht uw rijbewijs te laten zien zodra een politieagent daarom vraagt."
Site van de Rijksoverheid.
is de zin "U bent u verplicht uw rijbewijs te laten zien zodra een politieagent daarom vraagt." voor jou zo moeilijk te vatten ?

francisca van jole | 20-10-14 | 17:57

Politiewet 2012 Artikel 8:

"voor zover dat redelijkerwijs noodzakelijk is voor de uitvoering van de politietaak."

Bad Karma | 20-10-14 | 17:20

francisca van jole | 20-10-14 | 17:15

Laat mij de wet maar zien die dat zegt.

Bad Karma | 20-10-14 | 17:16

francisca van jole | 20-10-14 | 17:04

Wat wil je daar nou mee zeggen?

Bad Karma | 20-10-14 | 17:15

@Bad Karma | 20-10-14 | 16:59
Daarbij komt dat als je weigert je rijbewijs te laten zien (wat je schreef op 20-10-14 | 13:41 |) houd je je niet aan de letter van de wet, dat ben je als bestuurder van een motorvoertuig verplicht, zodra de politie er naar vraagt (daar hoeven ze helemaal geen reden voor op te geven).

francisca van jole | 20-10-14 | 17:15

miff | 20-10-14 | 15:11

"Na het openen van het portier..."

Een politieagent heeft van jouw bezit af te blijven.

Bad Karma | 20-10-14 | 17:10

@Bad Karma | 20-10-14 | 16:59
Deze link is hier al eerder gedeeld maar hier is jouw kopie in beeld.
www.youtube.com/watch?v=eUq0Sr26yFY

francisca van jole | 20-10-14 | 17:04

francisca van jole | 20-10-14 | 14:39

Beetje eigenwijs ben je wel....

Kun je mij vertellen waarom ik bij wegmisbruikers te zien zal zijn als ik mij aan de letter van de wet houd?

Bad Karma | 20-10-14 | 16:59

P. Peeer | 20-10-14 | 14:45

"Een verdachte moet wel o.a. zijn naam opgeven en indien van toepassing zijn rijbewijs tonen."

NEEN! Het vaststellen van de identiteit omvat een onderzoek naar het identiteitsbewijs. Als verdachte hoef je niet mee te werken aan een politieonderzoek.

Artikel 27a Wetboek van Strafvordering

Bad Karma | 20-10-14 | 16:55

Welke volidioot rookt er nu nog shekkies??
Jezus, dat is zo 1980 man. Je rookt toch een marlboro of camel ofzeau? Levert de staat ook veel meer accijnzen op. Wat denk je wel niet, beetje zuinig te lopen doen met shekkies. Geitenwollensokkenpipo.
En al die asbakken hier die lopen te zeiken over roken in je auto, dat dat goor is: F**k u, creta pezzo di merda.
Het is gvd je eigen auto, bepaal je toch zeker zelf wel?

Zo, nu ga ik me weer kwaad maken om die kontkikkers die Zwarte Piet willen verbieden.

Kaposi_Sarcoom | 20-10-14 | 16:52

Wat een onzin. Blowen en autorijden gaat prima samen, dat weet iedereen.

VanBukkem | 20-10-14 | 16:23

you had me till SigaretWet

dugo | 20-10-14 | 15:52

wat zijn het toch een wouten. En daar moet je respect voor hebben?

scott_0 | 20-10-14 | 15:40

No Mames | 20-10-14 | 14:55

Dat begrijpen we wel ja. Maar het is beter dat je zegt wat je bedoelt. Anders krijg je spraakverwarsels.....

Chiefmate | 20-10-14 | 15:23

-weggejorist-

Hilarisch | 20-10-14 | 15:22

@Bad Karma | 20-10-14 | 14:32
Kan zijn, maar als een agent iets waarneemt wat hij als verdacht beschouwd, heeft hij het recht een onderzoek in te zetten, wat hij hier doet. Na het openen van het portier constateert de agent geen wiet/hash lucht en mag de man zijn weg vervolgen.
What's your problem?

miff | 20-10-14 | 15:11

@Bad Karma | 20-10-14 | 14:22
Tuurlijk..... dat ga je winnen bij de rechter...... na 25 jaar procederen. En dan win je er nog niets mee. Behalve een maagzweer dan misschien en een ton niet te declareren onkosten.
Niet meer dan normaal dat als je aangehouden wordt je het rijbewijs en de autopapieren toont. Is de vraag nog niet gesteld, dan komt hij standaard wel.

miff | 20-10-14 | 15:07

zo vreemd nog niet, het is ook wel een heel raer sjekkie, en daarom rook ik gewoon mijn cameltje achter het stuur

(Behind)Doors | 20-10-14 | 15:06

Kees Maf | 20-10-14 | 14:15

Je begreep wel welke landen ik bedoelde.

No Mames | 20-10-14 | 14:55

@Bad Karma | 20-10-14 | 14:22
Deze was me nog niet opgevallen.
Als ik kijk wat jouw mentaliteit is, ga je nog vaak "ontvoerd" worden. lol

francisca van jole | 20-10-14 | 14:51

Bad Karma, je mag staande gehouden worden als een daartoe aangewezen ambtenaar constateert dat je verdacht wordt van een of ander strafbaar feit. Een stoppelbaard van 3 dagen is dat niet; te hard rijden of achter het stuur blowen is dat wel. Een verdachte hoeft niet mee te werken, maar dat maakt helemaal niets uit, het strafbare feit kan ook prima zonder medewerking van de verdachte aangetoond worden. Een verdachte moet wel o.a. zijn naam opgeven en indien van toepassing zijn rijbewijs tonen. Doet hij dit niet, prima, maar dan gaat de verdachte gewoon mee naar een politiebureau, goedschiks of kwaadschiks, desnoods in de boeien. Dus: werk jij maar lekker niet mee en geef jij je rijbewijs maar niet hoor, het kost je dan alleen een paar dagen van je tijd en een tiet geld.

P. Peeer | 20-10-14 | 14:45

Zo te zien is alle misdaad opgelost?? want onze dienders hebben tijd om op sheggieroken te controleren... oh wacht

snakeplisskin | 20-10-14 | 14:42

Zo te zien is alle misdaad opgelost?? want onze dienders hebben tijd om op sheggieroken te controleren... oh wacht

snakeplisskin | 20-10-14 | 14:42

@Bad Karma | 20-10-14 | 14:32
Als je later ooit je rijbewijs haalt komen we je vanzelf wel tegen bij wegmisbruikers, ik hoop dat je dan volhardt in je stelling, wordt vast een leuke uitzending.
Succes Bad Karma.

francisca van jole | 20-10-14 | 14:39

@kd1387 | 20-10-14 | 14:31
Ik haat anti-rokers die desondanks gratis mee willen rijden omdat ze zelf geen rijbewijs/ auto hebben.
*grass, gas or ass, nobody rides for free*

necrosis | 20-10-14 | 14:34

francisca van jole | 20-10-14 | 14:28

Je wordt niet aangehouden, je wordt staande gehouden.
Groot verschil!

Staande houding is ten aanzien van een verdachte!
Zo lang ik niet verdacht ben heeft de politie mij gewoon met rust te laten, wat begrijp je daar niet aan?

Bad Karma | 20-10-14 | 14:32

Uitstekende zaak, gewoon even controleren of meneer zit te blowen, niks mis mee. De agenten doen gewoon hun werk. Prima. Er moet veel meer gecontroleerd worden op drank-, drugs- en medicijngebruik bij bestuurders.

Daarnaast: tabak vernauwt de bloedvaten naar je hersenen dus je kunt je afvragen waarom roken eigenlijk sowieso is toegestaan. Uit Europese en Amerikaanse studies over de impact van het roken op de verkeersveiligheid blijkt dat rokende bestuurders vaker overtredingen begaan en betrokken raken in ongevallen. Er zijn landen (Noorwegen) waar ook tabak roken al verboden is voor bestuurders en sommige landen (Engeland, Ierland) overwegen het verbod in te voeren. Goede zaak.

P. Peeer | 20-10-14 | 14:32

@de grote Anti | 20-10-14 | 14:21
Geen hardrock maar extreem snelle hardcore punk.
Weinig metaal, geen lang haar.
Probeer het zelf maar:
www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-i...

necrosis | 20-10-14 | 14:31

Ik haat rokers!

kd1387 | 20-10-14 | 14:31

@Bad Karma | 20-10-14 | 14:16
Je bent zelf niet erg slim, je wordt gewoon aangehouden ter controle op het moment dat je bestuurder van een motorvoertuig bent, je loopt het risico dat je niet verder mag rijden en gearresteerd wordt.
Je verliest altijd en het gaat je veel geld kosten.
Maar gelukkig hoef jij je voorlopig niet druk te maken over dat soort dingen, zo te merken ben je een jaar of dertien en zit op het VMBO.

francisca van jole | 20-10-14 | 14:28

WTF die slotzin.... "Dus uiteindelijk is er niets aan de hand..." Nee, breedbeeldkabouter, dat was DAARVOOR ook al niet!!

lillendvleesch | 20-10-14 | 14:25

Jolien_BE | 20-10-14 | 14:20

LEES DE WET!

Bad Karma | 20-10-14 | 14:23

Sieg heil voor de Nederlandse S/Staat!

Xirdalan | 20-10-14 | 14:22

miff | 20-10-14 | 14:18

"U werkt niet mee, dan gaat U maar mee naar het bureau."

Als er geen verdachtmaking is, is het wetboek van strafrecht niet van toepassing. Ontvoering dus!

Bad Karma | 20-10-14 | 14:22

@necrosis | 20-10-14 | 14:14
Ik vermoed dat dat hardrock is. Daar heb ik echt helemaal niets mee. Mannen met lang haar, een hoop metaal aan hun lichaam en drukke gitaren. Bah. S'nachts met 240 door frankrijk en spanje scheuren in de audi gt deden wij met drum&bass op of iets anders met wat ritme. In zwitserland waren wij de pineut. Jezus, over strenge agenten gesproken.. pff.

de grote Anti | 20-10-14 | 14:21

@Bad Karma :
Geloof jij nu echt je eigen onzin?
Als een flik je wat vraagt, werk gewoon even mee, dan ben je er ook zo van af. Is me wat met al die 2-dehands advocaten hier.

Jolien_BE | 20-10-14 | 14:20

Ontelbare regels die alleen maar voor ons gelden, niet voor hen: de gepriviligeerden. De regenten hebben die regels om wanneer ze iemand willen pakken dat dan ook kunnen doen. Ook zij overtreden regelmatig regels maar zij worden niet aangehouden want regenten.
Zo zijn de regels gemaakt om bij willekeur van de regenten en hun handlangers: de ambtenaren, te kunnen worden toegepast. Welkom in de intensieve menshouderij NL.

ecologiste | 20-10-14 | 14:20

Zijn er genoeg die met een blow achter hun kiezen achter het stuur kruipen, dus zo raar vind ik dit niet.

frickY | 20-10-14 | 14:19

@Bad Karma | 20-10-14 | 13:41
Ach, je kunt natuurlijk moeilijk gaan lopen doen en op je -wettelijke- strepen gaan staan, al heb je volkomen gelijk of deed je niets fout. Dat werkt misschien als er een camera bij staat, maar zonder camera is het vrij simpel; U werkt niet mee, dan gaat U maar mee naar het bureau.
Daarna is het jouw woord tegen dat van een (of twee) beëdigd(e) ambtenaar(en); een verloren zaak dus voor de rechter. Het woord van een beëdigd ambtenaar telt voor vier (vroeger twee).
Als dan blijkt dat er niets aan de hand is, kun je excuses eisen, of schadevergoeding desnoods, maar dan praat je tegen de muur (lees overheid), eveneens een verloren zaak.

miff | 20-10-14 | 14:18

@Nixxor | 20-10-14 | 14:15
*jouw -_-

Nixxor | 20-10-14 | 14:18

francisca van jole | 20-10-14 | 14:11

Slim ben je niet!

Als de politie mij dat vraagt ben ik al staande gehouden.
De politie heeft alleen het recht om verdachte staande te houden. Geen burger, geen mens, geen publiek, geen persoon.

VERDACHTE! Artikel 52 WvS

Op het moment dat ik ben staande gehouden ben ik dus verdacht en hoef ik niet mee te werken aan mijn eigen veroordeling.

Bad Karma | 20-10-14 | 14:16

@No Mames | 20-10-14 | 14:01
Bijv. Marokko en Turkije liggen op het noordelijk halfrond. De ebolalanden, Eritrea en Somalië (grotendeels) ook. Welke zuidelijk halfrond-landen bedoel je precies?

Kees Maf | 20-10-14 | 14:15

@francisca van jole | 20-10-14 | 13:49
Oef jou comment heeft me geleid naar een hele reeks filmpjes, waaronder deze: www.youtube.com/watch?v=eUq0Sr26yFY "Turk flipt bij aanhouding". Waarbij flippen nog zacht is uitgedrukt.

Nixxor | 20-10-14 | 14:15

@de grote Anti | 20-10-14 | 14:05
Probeer je eens aan de snelheid te houden als je Adrenalin overDose (AOD) opzet.
Dat lukt je niet!

necrosis | 20-10-14 | 14:14

@Bad Karma | 20-10-14 | 14:09
"Als bestuurder van een motorvoertuig bent u verplicht uw rijbewijs te laten zien zodra een politieagent daarom vraagt."
Kun je niet lezen sukkel ?

francisca van jole | 20-10-14 | 14:11

Vroeger draaide ik mijn sjekkies voor tijdens het rijden met grote vloei, anders zit je elke keer met je knieën te sturen als je weer een sjekkie moet draaien.
Ik had gewoon XL-sjekkies, nooit aangehouden....

necrosis | 20-10-14 | 14:10

francisca van jole | 20-10-14 | 14:05

Wat wil je nou zeggen, sukkel?

Bad Karma | 20-10-14 | 14:09

Nederland is toch echt een kleinzielig kikkerlandje. Zielige vertoning dit, en ondertussen worden er weer een aantal inbraken, kinder verkrachtingen etc gepleegd. Daar hebben ze dan weer geen oog voor. Zonde van mijn belasting geld.

Toetsiemonster | 20-10-14 | 14:05

Waarom had ik ineens weer zin in dit www.youtube.com/watch?v=Qq-I4orlEhE liedje. Jaja, ik ben dan wel een man maar ga niet voor iron maiden en dat soort boerenshidt.

de grote Anti | 20-10-14 | 14:05

Exilium | 20-10-14 | 14:00

Kunt u mij vertellen of ik als verdachte verplicht ben mee te werken met een politieonderzoek?

"Als je niet meewerkt kom je later op je bestemming aan."

Is dat een dreigement, publiek dienaar?

Bad Karma | 20-10-14 | 14:04

Euhh, ff checken of er niet geblowd wordt lijkt me prima.

hotmint | 20-10-14 | 14:01

Het echte probleem op de openbare weg hoor je op de achtergrond schreeuwen. Maar dat negeren de agenten, stelselmatig overigens.

Overigens wordt dit soort onzin enkel erger. Mensen houden zich steeds meer aan snelheden e.d. echter de overheid moet wel vangen. Alleen al om het zuidelijke halfrond te kunnen onderhouden. Wordt je niet geïrriteerd door het zuidelijk halfrond dat op een bankje in je voorheen mooie parkje hangt op jouw kosten, dan irriteert dat halfrond je wel omdat de politie je voor jan met de korte achternaam aan de kant smijt om cash te vergaren om voorgenoemde halfrond hun luizenleven te kunnen bekostigen.

No Mames | 20-10-14 | 14:01

Dus als ik voor mijn rechten op kom ben ik bijdehand?
Bad Karma | 20-10-14 | 13:55

De schuine streep staat in dit deel van de wereld voor 'of'.

Exilium | 20-10-14 | 14:00

@Ronman2k | 20-10-14 | 13:57
Who cares? Ronman2k cares! /care

brandhauser | 20-10-14 | 14:00

Ach, ik ben eens op de snelweg aan de kant gezet vanwege een kapot achterlicht. Komt meneer agent naar me toe om te vertellen hoe gevaarlijk dat was en een bekeuring waardig. Waarop ik hem wees op zijn kapotte voorlamp die hem zeker op had moeten vallen wat bij een achterlicht niet het geval is waarna hij met de staart tussen de benen afdroop.

sinar2 | 20-10-14 | 13:58

@McPhart | 20-10-14 | 13:32
Nou ja, misschien zou je toch eens iets minder moeten gaan roken dan. Je auto wordt al snel een rijdende asbak als je er in gaat roken, die geur gaat bijna niet meer weg.

In mijn eerst pauper Opel rookte ik ook hoor, maar ja als je een beetje volwassen bent dan kun je dat wel laten tijdens het rijden. Maar ja dat is mijn mening he.

Ronman2k | 20-10-14 | 13:57

Exilium | 20-10-14 | 13:53

Dus als ik voor mijn rechten op kom ben ik bijdehand?

Bad Karma | 20-10-14 | 13:55

Bad Karma | 20-10-14 | 13:41

Niet meewerken/bijdehand gaan doen tegen een agent = later op plaats van bestemming aankomen.

En het staat ieder individu vrij om daar wel/niet voor te kiezen.

Exilium | 20-10-14 | 13:53

Hahahaha. Zo rolde ik m'n sjekkies vroeger ook. Zie je toch direct dat dit geen joint is? Iedereen die een pretsigaret bouwt maakt een soort rietje waar hij de joint door rookt en dat heeft deze peuk overduidelijk niet. Een joint brandt ook heter, waardoor deze een wat bruin verbrand uiterlijk krijgt. Zie je hier ook niet. Je moet er toch niet aan denken dat je zoontje zijn ridderzwaard op de hoedenplank heeft laten liggen en je deze clowns tegenkomt. Voor je het weet rijden ze je met 5 wagens klem en komen met getrokken pistool op je af.

Pierre Tombal | 20-10-14 | 13:47

Waardeloze topics!

lanexx | 20-10-14 | 13:47

Vind hier niets verkeerds aan, weten is vermijden. Vooraf je shaggies op maat rollen.

Ik vind wel dat men mensen moet gaan bekeuren die met gesloten ramen zitten te roken met 2 kinderen op de achterbank.

MiGi | 20-10-14 | 13:45

WTF? Hebben ze ook standaardnormen voor pulken die gedraaid worden in auto's?

Zzzzooooffff | 20-10-14 | 13:45

Toen ik nog geen autorijbewijs had ging ik op de fiets in de wintertijd naar me werk.
Werkte in de bouw dus vroeg op pad.
Kreeg ik sochtends vroeg half 8 een boete dat ik me licht niet aan had op me fiets!

NU denkt U misschien "ja lul, dat zijn de regels". Maar ik was toen de tijd not amused.

Gelukkig had ik toen geen shaggie in me smoel anders werd ik daar ook nog voor aangehouden

HaagseSkieldah | 20-10-14 | 13:44

valt dat niet onder de noemer smaad?
Staande houden mag gewoon, maar gefilmd worden door het programma wegmisbruikers? Met zo'n titel insinueer je toch wel degelijk iets.

Aart4888 | 20-10-14 | 13:44

Maar hij heeft wallen onder z'n ogen en z'n haar zit niet netjes dus volgens mij deugt deze persoon toch niet.

patat - generatie | 20-10-14 | 13:43

@francisca van jole | 20-10-14 | 13:37
Het probleem is dat in de praktijk de brave burger tot vervelens toe hiermee wordt lastiggevallen. Net zoals die overdreven controles van de politie in samenwerking met de belastingdienst. In theorie mooi, de praktijk iets minder. Immers houdt men dan liever die brave kantoorlul in een leasepeugeot aan, dan een opgefokt Marokkaantje van nog geen 20 of een kamper met het IQ van een stoeptegel, die in een auto rondrijden die jij en ik van ons leven niet kunnen veroorloven.

Le Roi | 20-10-14 | 13:43

Om het hardst gillen over crimineeltjes, maar oh wee als we dan zelf netjes gecontroleerd worden...... rare dubbele standaard, die hollanders.

captainobvious | 20-10-14 | 13:43

Hee Hippe vogel,
gewoon te gek weet je wel...

Stoned Hengst | 20-10-14 | 13:42

En de bestuurder bedankt de agent ook nog.

McMarx | 20-10-14 | 13:42

Dit land gaat zo langzamerhand aan regeltjes naar de verdoemenis. Tijd voor een soort regeringscommissaris tegen de overbodige regelgeving. Iets voor Timmerfrans? Oh wacht.....

Brulboei_61SB | 20-10-14 | 13:42

Sukkel geeft als verdachte meteen zijn rijbewijs.

Nergens voor nodig, artikel 27a WvS geeft weer dat er gevraagd wordt naar zijn NAW-gegevens en dat het vaststellen van de identificatie een onderzoek omvat naar een identificatie bewijs en als verdachte ben je niet verplicht om aan welk politieonderzoek ook mee te werken.
Sterker, je mag je beroepen op het zwijgrecht.

wetten.overheid.nl/BWBR0001903/EersteB...

Bad Karma | 20-10-14 | 13:41

Deze man is automobilist, roker en werkende Nederlander.
Met alles wat deze man aan belastingen ,inhoudingen ,heffingen,premies, accijnzen en ga zo maar door betaald onderhoud hij behalve zijn eigen gezin ook nog eens een compleet Allochtoons gezin en een ambtenarengezin dus graag een beetje respect voor deze man.

van Nootegem | 20-10-14 | 13:41

Mijn jointjes zien er altijd keurig netjes uit, hoor.

Truttebol | 20-10-14 | 13:41

@Ronman2k | 20-10-14 | 13:17
Tuurlijk niet, blijkbaar rij jij niet zoveel of rook je niet.

Hanz der Schwanz | 20-10-14 | 13:40

Welkom in deze politiestaat... als die Ivo Vetstelten jou al niet in de smiezen heeft middels aftappen, internet of cameratoezicht dan alsnog middels deze dienders.... privacy???? Mensen hoe lang accepteren we dit nog?

rowe | 20-10-14 | 13:39

Haha, ik ben het nog even op gaan zoeken van die Wegenverkeerswet. Proficiat jongens van GS, zo ken ik jullie weer.

Boretti | 20-10-14 | 13:39

@gebrokenvleugel | 20-10-14 | 13:26
Mits voor eigen gebruik meegenomen zijn de hoeveelheden die je van Luxemburg naar Nederland mag brengen heel ruim. Lang leve het Schengenaccoord (Schengen is overigens ook in Luxemburg, vandaar).

Brulboei_61SB | 20-10-14 | 13:39

Als ik zo de reacties zie vraag ik me af of de mensen vinden dat de politie überhaupt nog enige bevoegdheid moet hebben.

Alcoholcontrole ? hoezo, als je niet duidelijk een fles Johnny Walker aan de lippen hebt of een fles bier, mogen ze je niet aanhouden.

Als je met een bierfles aan de mond zit waar frisdrank in zit zullen ze je ook aanhouden.

De agenten doen hier keurig hun werk.
Ze controleren en de man kan (net als iedereen die een alcoholcontrole krijgt en alles is ok) gewoon weer verder.
Niets aan de hand.

francisca van jole | 20-10-14 | 13:37

Nederland regelland. Het feit dat ik als keurig bestuurder en modelburger eerder paranoïde wordt dan dat ik me veilig voel als er politie in de buurt is zegt al genoeg. Er is onderhand ALTIJD wel een wet of regel die je onbewust overtreedt.

Le Roi | 20-10-14 | 13:35

En terecht. Ordnung muss sein! Liever deze rokende potentiële crimineel aanhouden dan Saban B. of tasjesrovende ravers in de nor. Ja toch niet dan?

Dizzydent | 20-10-14 | 13:35

(..)standaardfabrieksnorm voor standaardsigaretten.(..)
.
Kan iemand mij even uitleggen wat de standaardfabrieksnorm en standaardsigaretten zijn?
.

Thoth | 20-10-14 | 13:35

@juten: ga boeven vangen.

Fijnstoffer | 20-10-14 | 13:35

Ik dacht dat Haagse Sjonnie van ons heen gegaan was.

horsteknots | 20-10-14 | 13:34

Waar blijft die regel in de wet die zegt dat hinderlijk controleren van burgers strafbaar is zo niet er voor zorgt dat betreffende agent de eerste 2 jaar geen loonsverhoging krijgt.

mente aperta | 20-10-14 | 13:34

"In de auto genuttigde rookwaren dienen te voldoen aan de standaardfabrieksnorm voor standaardsigaretten, bij afwijkende afmetingen is het de surveillant toegestaan om automobilist/weggebruiker terstond staande te houden op verdenking van overtreding De SigaretWet. (Wegenverkeerswet, hoofdstuk 243, artikel 22, lid 5, sub 8, 2de alinea)."

Dat hele wetsartikel houdt voor geen meter stand in een rechtszaak. Als er al een standaard maatvoering is voor een gerold shaggie dan moet dat ook ergens vermeld staan. Wie anders kan dan de standaardfabrieksnorm voor standaardsigaretten bij afwijkende afmetingen bepalen? Of is het de interpretatie van deze of gene zoals wel vaker met twee maten gemeten wordt door de overheid en/of wetsbepaler.

Rode Baksteen | 20-10-14 | 13:33

Geloof me.... als je als agent een auto aan de kant zet en de deur opentrekt dan weet je gelijk of de bestuurder al dan niet een pretsigaret rookt.
Mijn indruk is dat de agent in kwestie dat op dat moment ook besefte dus niet zoveel aan de hand.
Dat de bestuurder van de Vectra het op dat moment even wat minder begreep snap ik ook nog wel.... Zat gewoon achter het stuur een shaggie te roken en dat hij ze niet keurig volgens de normen draait doet daar niets aan af...

loze stijl | 20-10-14 | 13:33

Het aantal emigranten per 1-9-2014 overstijgt al die per 1-9-2013.

duitse herder | 20-10-14 | 13:32

@Ronman2k | 20-10-14 | 13:17
Wat is dat nou weer voor een slap geleuter?
Als je, zoals ik, 55 tot 60K per jaar rijdt, dan ga je echt niet stoppen voor elke peuk die je wil roken.

McPhart | 20-10-14 | 13:32

@crisiswhatcrisis

idd, wat een gezeur altijd. Popo dit popo dat. Totaal niet boeiend.

Super_J_Mckee | 20-10-14 | 13:31

Gelukkig wordt wel alles aan de kaak gesteld door klokkenluiders, die uiteraard goed beschermd worden (bloemlezing ter onderbouwing van dit statement: klokkenluiders2013.wordpress.com/2014/...).

xspalm | 20-10-14 | 13:31

Mag die agent die rokende man trouwens wel controleren? Volgens de arbo wetgeving heeft ook hij recht op een rookvrije werkplek.

Zoiets | 20-10-14 | 13:30

@ Ronman2k | 13:17

Ik kom 1000-miljoenmiljard keer liever een bestuurder/fietser etc tegen op de openbare weg, met een peuk in zijn/haar bakkes, dan dat ze zitten te frommelen/klieren met hun App-je / mobile-device

FredFlinstone | 20-10-14 | 13:30

Ik heb altijd een spuit vol met heroïne in mijn oogbal en zeg dat ik suikerziekte heb.

Kaas de Vies | 20-10-14 | 13:29

Iedereen wordt geacht de wet te kennen, hoog tijd dat ze die debiele regel eens afschaffen, stelletje idioten dat het zijn. Zelfs een rechter of een advocaat kent de wetboeken niet vanbuiten.

Conan de Rabarber | 20-10-14 | 13:27

"U heeft verder ook geen wiet bij u". Toch nog even proberen. Wat een lutsers.

Zoiets | 20-10-14 | 13:27

Misschien mis ik iets, maar mag de politie tegenwoordig je telefoon en belgeschiedenis controleren als je verdacht wordt van blowen? Oh wacht, mag de politie tegenwoordig je telefoon sowieso controleren??????
En als t de telefoon van de agent zelf was, wat deed die daar dan mee?
Rare zaken.

RoBD=Skullfucker | 20-10-14 | 13:26

Zo, we hebben het in NL nog goed geregeld. Welk land kan zeggen dat het de vorm van sigaretten gereguleerd heeft! Duitsland kan hier jaloers op zijn. Ik ben zo trots: Goede wetten en en regelingen, geen rechtsongelijkheid (www.rtvutrecht.nl/nieuws/262545/nicoli...), corruptie (www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2014/sc...), integriteitskwesties (www.nu.nl/politiek/3532427/vvd-kamerli... vreindjespolitiek (2 vd prijs van 1 in AD: www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article... en AD zelf: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/... NL!

Ow, niet, zegt u?

xspalm | 20-10-14 | 13:26

Doen ze ook controle waar gekocht en accijns afgedragen? anders ben ik vies de l*l, rook en tank uitsluitend Luxemburgse waar.

gebrokenvleugel | 20-10-14 | 13:26

Dat kindagentje was even zijn FB profiel aan het updaten of wat? Met je mobieltje....

HisRoyalBeard | 20-10-14 | 13:26

Bij afwijkende afmetingen....

Die heeft een sjekkie niet! Oprotten dus!

Bad Karma | 20-10-14 | 13:25

Roken is aso, binnen roken nog meer aso, en roken in de auto het meest aso. Peuk gaat natuurlijk naar buiten. Waarschijnlijk slechts een deel van het overige aso gedrag, aanpakken dus!

Maxx! | 20-10-14 | 13:25

Wat een rare politieman: Constateert dat er niet geblowd wordt, gaat dan toch vragen of de man wiet bij zich heeft (al zou dat zo zijn, wat dan nog?) en popo voelt zich kennelijk zo in z'n recht staan dat er bij het afscheid geen verontschuldiging of een woord ter verzachting van de situatie vanaf kan.

Wat ben ik blij met mijn wijkagent die wel normaal is...

stoethaspel | 20-10-14 | 13:23

Jezus christus dan hebben ze dus écht geen zak te doen hoor... Ondertussen rijden er 20 auto's voorbij met bestuurders die compleet wappie zijn omdat ze vóórdat ze gingen rijden een jointje hebben gerookt...

Kameroudste | 20-10-14 | 13:22

t

Manny Calavera | 20-10-14 | 13:21

Regulering: de molensteen om de nek van vrijheid.

ZKH EénOog | 20-10-14 | 13:21

En Opstelten zag dat het goed was..

marcoplarco | 20-10-14 | 13:21

Ik kan het nauwelijks geloven, maar als het waar is slaag het echt alles.

Manny Calavera | 20-10-14 | 13:20

Mooie taak voor de minister van de-regulering

Vogelbeest | 20-10-14 | 13:19

De Wegenverkeerswet houdt er dus geen rekening mee dat de pretsigaret even in zelfgekozen capsules wordt geperst. Ik zie een nieuwe markt voor coffeeshops.

Feynman | 20-10-14 | 13:19

Hahaha, ok. Die juut ging aan de hoogste boom. Ga Marokkanen schofferen joh. Etterbakkie.

hamstr | 20-10-14 | 13:18

We hebben in Nederland een miljoenmiljard regelingen met de status van wet.

Wat je ook doet, op het moment dat je 's morgens je werk bereikt, heb je er al een paar overtreden.
*weg met de ambtenarendictatuur roept*

Lewis Lewinsky | 20-10-14 | 13:18

Welkom in overgereguleerd Nederland, hoi!

bijscholing | 20-10-14 | 13:17

Dan ben je mooi de sigaar.

Krantlezer | 20-10-14 | 13:17

Roken in de auto is wel echt enorm pauperig. Wacht dan gewoon even tot je bij bestemming bent aangekomen of stop eventueel even onderweg bij een benzineomp/parkeerplaats.

Ronman2k | 20-10-14 | 13:17

Dat eeuwig herhalen van Wegmisbruikers gaat nog eens heel groot worden.
Oh wacht.

crisiswhatcrisis | 20-10-14 | 13:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken