Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEDERLAND IN OORLOG MET RADICALE ISLAM

STATIONS DOELWIT JIHADI'S, ALDUS MAN MET SNOR - NEDERLANDSE MILITAIREN MOETEN UNDERCOVER IN HET OV (NOS⬆︎) - AANLEIDING IS DE GEWELDSOPROEP DOOR ABOE ALEPPO - DEFINITIE RADICALE ISLAM NOG STEEDS NIET GOED BEPAALD (EO) - ISIS HEEFT 'WEINIG MET ISLAM VAN DOEN', ZEGT NL REGERING - PVDA BLOKKEERT SLOOP VAN ISIS - USA EN ARABISCHE BONDGENOTEN VOERDEN ONDERTUSSEN 13 AANVALLEN UIT OP ISIS IN SYRIE - AANSLAG IN NEDERLAND 'KWESTIE VAN TIJD', ALDUS WEDEROM EERDERGENOEMDE SNOR - VN-SPREEKBEURT RUTTE IN GEEN ENKELE OCHTENDKRANT - IJSSELHALLEN WORDEN INGERICHT ALS KRIJGSGEVANGENKAMP - FIETSERS 'S NACHTS VAAK DRONKEN, AVONDKLOK EN DROOGLEGGING DREIGEN - PAUW 519K, TAN 910K - IEMAND KOFFIE?

Reaguursels

Inloggen

Stukken die geschreven zijn in enkel hoodletters, uppercast of bovenkast worden ongzien en ongelezen de typhus gewenst.

Rest In Privacy | 26-09-14 | 02:29

Je kunt eigenlijk niets beters verzinnen dat dit om te laten dien dat de "fijne multiculti met de islam" volslagen en 100% mislukt is.
Je eigen soldaten zijn in eigen land niet meer veilig vanwege PvdA stemvee import.
En die moeten wij godbetert het "Nederlanders" noemen want ze hebben toch een gratis NL paspoort gekregen!

Moi2 | 25-09-14 | 21:11

simplie | 25-09-14 | 15:12
Graag gedaan, ik hoop dat die 'Donkey' het overleeft heeft, die haatbaarden zijn niet belangrijk.

Billy Bob | 25-09-14 | 18:53

Fred Rutten is een waardeloze Trainert met een muzzelman affectie, het liefst nog met Ebola aan de onderlippert.

Hoolicool75 | 25-09-14 | 17:31

Wat een zooitje word het hier in Nederland zeg, en in D.H. slapen ze maar door, alleen Geert Wilders, en de rest van de PVV zijn wakker.

ANGEL70 | 25-09-14 | 16:03

Prettig idee, al die vluchtelingen hier.. je weet maar nooit wie er tussen zit met een heel ander doel.
Daarom altijd in eigen regio opvangen en neit hier in IJsseelhallen en bejaardenhuizen.

Dibe | 25-09-14 | 16:03

Zijn we in oorlog met Islamia nu?

Dan hebben we wel een flinke 5e colonne in huis.

Wordt tijd dat Fredje Teeven gaat nadenken over iets van een interneringskamp.

Moet wel een colonne van zeg een miljoen kunnen bergen Fred.

Wel fijn voor die haatbaarden dat we hier nog een beetje beschaafd zijn, anders zouden de oproepjes tot "heeft u al een moslim geslacht vandaag?" al lang op joetjoep staan...

crabsodyinblue | 25-09-14 | 15:29

Billy Bob | 25-09-14 | 13:31

Dank je wel. Je heb me dag weer goed gemaakt.
Vooral die facebook link was heerlijk om naar te kijken.
die van 14:48 was het mooist om te zien. lekkerste voor het laatst. :))

simplie | 25-09-14 | 15:12

Dus de burgeroorlog is nu echt uitgebroken!? De wel denkende oorspronkelijke inwoners aan de ene kant en de fascistische, racistische, terroristische islam aanhangers aan de andere kant. Met daar omheen de linkse wegkijk goedpraat islam sympathisanten met leider Pechtold.

vinzDH | 25-09-14 | 14:58

En wat wordt onze militairen door de overheid geadviseerd? Geen uniform dragen. Stelletjezotten. Ze moeten onze militairen tot de tanden bewapend op pad sturen. Als er ook maar een verdacht hoofddoekje, jurk of haatbaard in de buurt is direct laten ingrijpen in dit Nederlandse dolhuis.

Wachtloper | 25-09-14 | 14:19

IS is wel degelijk te verslaan als regionale militaire macht door hun infrastructuur en hardware aan te pakken, zoals ik al eerder betoogde. Wat overblijft is een guerillaleger dat moeilijk volledig uit te roeien is. Daarnaast valt te vrezen voor IS gerelateerd terrorisme is onze straten. Voor beide is maar één oplossing afdoende die echter vrij wreed, radikaal en dus anno 2014 in het Westen onacceptabel is. Denk aan wat de Engelsen in de Boerenoorlog deden, de Amerikanen met in Amerika levende Japanners in WOII en de Russen in Grozny. Deportaties en/of interneringskampen. Ondenkbaar in onze Westerse beschaving maar iedere militaire analyst en/of historicus weet dat het zo is als ik hier zeg. Onze veiligheidsdiensten zullen nooit in staat zijn de onder ons levende potentiële terrorsten allemaal afdoende in de gaten te houden. En al is het maar 5% van de moslimpopulatie, dan nog zijn het er vele duizenden. We zullen dus een zekere mate van terreur gaan meemaken én moeten accepteren of maatregelen moeten nemen waar wij in Westerse beschavingen van gruwen. Wen er dus maar aan. Er gaat heus binnenkort wel een keer zelfmoordterrorist in ons midden de lucht in. Daar hoef je geen Wilders fanboy of aluhoedje voor te zijn.

Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 14:11

Laffe reaktie van defensie, altijd maar toegeven aan een stelletje geloofsgestoorde fundi malloten.
Ik zeg alleen "Aktie = Reaktie".

BadLieutenant | 25-09-14 | 14:09

-weggejorist-

Graaf van Egmont | 25-09-14 | 13:20

-weggejorist-

paranoya | 25-09-14 | 13:08

@Terpetijnzeikert | 25-09-14 | 09:58

Waarom? Omdat de soldaten van je eigen volk in burger over straat moeten vanwege het gevaar dat uitgaat van die groep van 1 miljoen muzelmannen en vrouwen.(Dat betekent niet dat ze allemaal schuldig zijn of zo, maar het kwaad zit wel degelijk in die groep en niet elders)

Of vind jij dat de normaalste zaak van de wereld? De moslimgemeenschap moet ZELF schoon schip maken.

De posities worden ingenomen. Als dit overwaait, herhalen deze zetten zich vanzelf weer bij een nieuwe crisis. Het is een conflict dat uiteindelijk een keer met geweld beslist zal worden.

Dan moet je maar hopen dat we uberhaupt nog soldaten hebben...

DebraCadabra | 25-09-14 | 12:59

We gaan weer een blauwe overall dragen met een oranje band om de arm...... en over 5 jaar weer kunnen pochen met: "ja maar, ik heb ook in t verzet gezeten"

Mijnheer Harmsen | 25-09-14 | 12:56

@StijlvolRechts | 25-09-14 | 10:06
Dat bedoel ik juist. Jij en ik moeten toch ook geen afstand nemen van ons slavernij verleden of van zwarte piet of van die idioot met zijn "minder minder minder"? Tuurlijk is er een probleem, ben ik helemaal met je eens maar dat oplossen gaat jou en mij niet lukken.

Terpetijnzeikert | 25-09-14 | 12:54

Voor al die mensen die die klagen over de regeringen die zeggen dat "Is" niets van doen heeft met de islam, denk eens na !

Stel, je wilt oorlog gaan voeren tegen "Is", dan ga je eerst verkondigen dat "Ïs" het schoolvoorbeeld is van mensen die de koran juist interpreteren, dan ga je het GS standpunt verkondigen dat de gematigde moslim niet bestaat.
Vervolgens ga je heel lief aan de islamitische buurlanden vragen of je over hun grondgebied mag om "Is" een kopje kleiner te maken en of ze gezellig mee gaan doen.
tenslotte stuur je daar militairen naar toe waarvan een gedeelte moslim is (allemaal kennissen van Mark Rutte).
Hoe stom kun je zijn om zo iets te bedenken.
Het is net als in het verkeer, als je door een agent bekeurd wordt kun je wel denken dat het een ontzettende klootzak is, maar wees zo verstandig om dit niet tegen hem te zeggen want dan heb je een probleem.

francisca van jole | 25-09-14 | 12:43

Het is heel simpel. Religie is een verzonnen iets om hele bevolkingen onder de duim te houden en ze dingen te laten doen voor machtswellustelingen met de belofte dat ze een plekje in de hemel krijgen wat niet bestaat. Christendom is verzonnen door de Romeinen doordat hun grip op Europa verloren ging door militaire middelen. Dan maar door de grootste mindfuck van de menselijkheid. De islam is daar een reactie op. De islam is ontworpen om tegen het westen te zijn. Dus ja de islam is gewoon tegen ons. Het moet weg.

Ansjo | 25-09-14 | 12:23

Schietmijmaarlek | 25-09-14 | 12:11

Sluit ik me bij aan.

simplie | 25-09-14 | 12:17

Ik zou wel eens willen weten wat de achtergrond van al die nieuwe vluchtelingen is.
Zijn het gristenen, of moslims?
En waar gaan we dat allemaal van betalen?
Nog meer bejaarden de straat op schoppen?
Als hier de pleuris uitbreekt, zijn we allemaal de pineut.
We mogen onszelf en onze spullen niet verdedigen en wij moeten ons aanpassen aan alles en iedereen wat hier met opgehouden hand binnen komt wandelen, eisen gaat stellen en zelfs gaat lopen dreigen.

Zeg er niets van, want dan ben je racist.
Want wat zijn we toch een verdomd goed land!
Dit eigenvolklaatstbeleid begint me mateloos te irriteren.
De grenzen moeten dicht en extreem islamtuig moeten we niet hier proberen te houden. Opzouten.... allemaal!
En voor de overblijvers: www.youtube.com/watch?v=QrH8-xmxy_s

Schietmijmaarlek | 25-09-14 | 12:11

De wereld op zijn kop.
Wanneer houdt het nou eens op?
Als ik in uniform naar me werk wil dan moet dat toch kunnen.
We leven toch in een vrij land of moeten we nu preventief onze vrijheid opschorten om die losgeslagen $&%#@* te accommoderen. Kunnen we niet meer opkomen voor elkaar om elkaars vrijheid en veiligheid te (blijven) garanderen? volgens mij zijn we (nu nog) in de meerderheid en kunnen we het nu nog keren. Als het zo doorgaat dan word ons land overgenomen door doe paupers net als nu al het geval is op straat en, zoals net vernomen, dus ook al het openbaar vervoer.

Kappen nou. mijn goede humeur van gisteren is inmiddels gereduceerd tot een geforceerde... ach wat zal het ook. krijg toch allemaal de pleu...

simplie | 25-09-14 | 12:08

Is er gebak bij die koffie?

JIP! | 25-09-14 | 12:05

@Igor Putkin | 25-09-14 | 08:48
Nooit in dienst geweest. We hadden het kunnen raden.

Godsammekraken | 25-09-14 | 12:03

Ik zie het al, ik vlucht morgen richting wat veiliger oorden voor de komende weken, succes voor de achterblijvers.....

captainobvious | 25-09-14 | 12:02

6 F16's maken nog geen oorlog. Die IS types zal het echt niet boeien.

Drukvandaag | 25-09-14 | 11:59

@Pieleke | 25-09-14 | 11:36
Pappen, nathouden, downplayen en framen doet de regering al, dus ...

Eppo | 25-09-14 | 11:55

Oh oh oh, wat is NL toch een prachtig politiek correct land, vol met "vredelievende" moslims.

Grüße aus Deutschland!

p.s. dat NL überhaupt nog een leger heeft joh! Ik had verwacht dat de linkse Kerk dat ook allang afgeschaft had. Tja, alles voor die Playmobiel missies. Binnenkort worden de eerste tanks waarschijnlijk omgebouwd tot flitsers die men mooi op zelfs tot meest afgelegen plekken toegang geven.

Xirdalan | 25-09-14 | 11:54

Bring it on, thuisblijvers, bring it on

BASinnic | 25-09-14 | 11:54

Hebben we het leger niet juist om radicaal tuig in toom te houden ? Dit is de omgekeerde wereld.
Of snap ik iets niet ?

snap-u-m-snap-ik-m | 25-09-14 | 11:53

@Outsider-Inside | 25-09-14 | 11:42
Helemaal de bom dit.

Eppo | 25-09-14 | 11:53

Je bedoelt:
De overheid is in oorlog met de radicale islam.
.
Tegen Nederland.

Pikkestrijder | 25-09-14 | 11:47

-weggejorist-

newray | 25-09-14 | 11:43

Het lukt ze (GS), er gaat geen dag voorbij met stoken en paniek zaaien. Toch knap hoor.

Pieleke | 25-09-14 | 11:36

GekkeDave | 25-09-14 | 11:21

Ik denk dat hij dat nu ook de beste oplossing vind, maar van mij is zijn jas aantrekken genoeg.

happysolo | 25-09-14 | 11:32

Igor Putkin | 25-09-14 | 08:48


Lukt het niet meer met het poepen?

eerstneukendanpraten | 25-09-14 | 11:31

Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 10:47 ''niet zo zeer omdat ze het altijd zo goed doen... maar zich sterk maakt voor wat juist en rechtvaardig is in deze wereld'' Tja, dat is een soort van paradox. En ook niet de waarheid. Maar zoals je zelf al aangaf, heeft discusieren geen nut. Stel je voor dat je open zou staan voor andere denkwijzes, dat zou echt verschrikkelijk zijn.

Kenpachi3763 | 25-09-14 | 11:29

Voorlopig mijd ik OV. Er is geen oplossing van het probleem middels de huidige luchtoorlog.De enige oplossing is het de afschrikkingsstrategie d.m.v. tapijtbombardement en vuurstormen in de steden van ISIS zoals in 1945.Het is zelfs de remedie om elke oorlog uit te bannen,maar helaas de doodslag voor de meeste wapenindustrie.Dus... zal het niet snel gebeuren ,net als kernwapens gebruiken.. Heldendom en eer zijn immer(s) de vloek van ons mensen,net als vluchten en hergroeperen.Het nazisme en shintoïsme zijn echter wel door ultieme wreedheid bijna verdwenen,zonder de erkenning dat elke oorlog in het teken van wreedheid staat. De ultieme wreedheid maakt de winnaar ervan.Moge het bij afschrikking blijven,die de relatieve vrede van decennia na 1945 bevestigde.Gedenk de woorden van Calderon de la Barca: :"Zoals de storm slaapt in der zeeën diepte,de dood in het rustend zwaard,zo slaapt de wildheid en het geweld in aller mensen borst".Waakzaam moeten we de oude remedie's koesteren,want de ervaring met het geweld is ook van alle tijden.M.a.w.: Het middeleeuwse koppensnellen moet nu weer van toekomst "afgesneden" worden.

Dolphi | 25-09-14 | 11:28

Is nog geen reden om te GAAN SCHREEUWEN, van Rossem.

hStripe | 25-09-14 | 11:27

@happysolo | 25-09-14 | 10:18
hopelijk dood gaan toch?

GekkeDave | 25-09-14 | 11:21

@Dhr. de Wit | 25-09-14 | 09:57
ze planten zich voort als konijnen, nu nog 89 % over 2 generaties 40%

GekkeDave | 25-09-14 | 11:20

@bas ooms53686289 | 25-09-14 | 09:37
whaahahaha.. Epic, ook alvast 1 besteld.. Kruistochten gaan heel groot worden in 2014/2015

GekkeDave | 25-09-14 | 11:19

Gematigd, niet gematigd, islam is lief of niet lief. Lekker belangrijk allemaal.
We hebben een moderne wereld en we hebben een wereld die niet echt wil vlotten. Die twee moet je niet willen mixen.
Je gaat ook niet lopen kudten met een carburateur op een injectiemotor.

Punt.

No Mames | 25-09-14 | 11:17

de generatie van kruistochten allang dood en daar deed 97 procent van nederlanders niet aan mee in die tijd ; stemmen worden geteld door overheid , dus wie zegt dat vvd echt zoveel stemmen heeft gekregen WIJ HEBBEN GEEN ZICHT EROP

montyclift | 25-09-14 | 11:16

Als de moslims de laatste paar beetjes respect willen verliezen en het is al niet veel meer, moeten ze vooral een militair in uniform wat aandoen. Shit will be on then!

WatZalIkErvanZeggen | 25-09-14 | 11:13

@bijna_raak | 25-09-14 | 08:59
allemaal ingebracht om de werkende bevolking af te persen zodat de PVDA weer nieuwe gelukszoekers (Lees: Noordafrikaanse stemmers) kan binnenhalen.

GekkeDave | 25-09-14 | 11:12

De oplossing is moeilijk. Het enige dat werk is de Israëlische methode oog om oog bij een aanslag in Nederland onmiddellijk terug slaan b.v slopen van moskeeën Misschien dat die z.g gematigden moslims dan eindelijk stelling gaan nemen tegen die massa moordenaars.

yes | 25-09-14 | 11:12

@Jan Slot| 25-09-14 | 11:01
Haha. Goed gezegd.

Bovendien bekeren die ISIS-mannen anderen tot de islam door ze voor de keuze te stellen: moslim worden of je kop eraf.

Een typisch islamitische wijze van bekeren is dat. Profeet M. heeft dit geïntroduceerd. Maar ja, die had niks met de islam te maken, natuurlijk.

Lewis Lewinsky | 25-09-14 | 11:04

In plaats van dat "medelanders" zich bescheiden opstellen tegen de zittende/heersende Nederlandse meerderheid (en ook nog eens blank, ik kan het ook niet helpen), is de meerderheid van de Nederlanders nu bang en slachtoffer van een aanslag van een kwaadwillende medelander. Zover is het dus al gekomen, bedankt jongens voor deze verrijking van de samenleving en het continue imperialistisch gedrag van de VS om de petrodollar (= elke dag 1 miljard dollar gewoon gratis in hun portemonnaie) ten koste van alles te beschermen (vandaar ook de eigen IMF van de BRICS)

ad melkert | 25-09-14 | 11:03

Natuurlijk. Dus een groep islamitische strijders, die zichzelf islamitische staat noemen, en in naam van hun god en religie strijden voor de vorming van een islamitische staat waar een strikte interpretatie van de religie moet gelden, en die terwijl ze hun god aanroepen aanslagen plegen, mensen onthoofden en aanhangers van andere religie's doden omdat die het verkeerde geloof aanhangen, heeft niets te maken met die religie. Heb ik het zo goed samengevat? Ik weet niet zeker of ik het helemaal snap want ik kan door de hoeveelheid religie niet meer goed zien dat er geen religie in het spel is.

Jan Slot | 25-09-14 | 11:01

2e generatie Ned. Immigranten naar b.v. Canada spreken geen Nederlands meer. Waarom spreekt de 3e generatie b.v. Marokkanen nog steeds Arabisch, en ook voor de 4e generatie geldt dit. Hoezo integreren.... o ja natuurlijk... zo kunnen ze gif binnen krijgen wat uit die landen komt. Wie zijn dan nu de goede, ik weet het niet... dus allemaal het land maar uit misschien?

Mariolo | 25-09-14 | 10:59

@Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 10:50
Welnee, Bigi. Je hebt gewoon volkomen gelijk met je plempsels over ons leger.

Lewis Lewinsky | 25-09-14 | 10:57

Obama heeft tenminste een oproep gedaan aan het islamitische deel van de bevolking om afstand te nemen van het geweld van de radicale islam.

Die papwang van een burgemeester van Amsterdam, van der Laan, vindt dat dat niet hoeft.
Die kijkt weg, drinkt een kopje thee en stopt vervolgens zijn kop in het zand.

knerf | 25-09-14 | 10:57

@DrHanzEPanz | 25-09-14 | 10:47
Politici die beweren dat ISIS niets met islam te maken heeft, zijn knettergek, diep gestoord en een gevaar voor de samenleving, Hansepans.

Lewis Lewinsky | 25-09-14 | 10:54

Zojuist ternauwernood een laffe aanslag overleefd, van de belastingdienst..

priwax | 25-09-14 | 10:52

Voor wie nog één keer over de kruistochten begint te zeiken:

De kruistochten waren een reactie op de Arabische veroveringen, lees moordpartijen, die sinds de 6e eeuw plaatsvonden.

knerf | 25-09-14 | 10:50

Verder ben ik een volstrekte conservatieve reactionaire militarist van de oude stempel, dus met mij valt er überhaupt niet te praten over onze krijgsmacht. Ik zal het zelf maar zeggen.

Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 10:50

"In werkelijkheid betreft het een totalitair systeem dat berust op geweld, intimidatie en onderdrukking en weinig van doen heeft met de Islam."
Als je goed leest, dan zie het het eerste kleine barstje in de reioriek waarmee de Westerse politiek en intelligentsia bij voortduring poogt om de Islam als geloofssysteem te immuniseren.
De tekst is niet "... en niets van doen heeft...", de tekst luidt "en weinig van doen heeft...". Je hoort in deze woorden dat men wel degelijk door heeft hier de grootste leugen van vandaag te vertellen, dat men tegen beter weten in liegt en bedriegt in de ijdele hoop de lieve vrede te kunnen bewaren.
Rare wereld. De Islam zegt het geloof van de vrede te zijn maar leeft er niet naar, de kufar poogt die stelling overeind te houden, ondanks dat de feiten het tegendeel bewijzen.

Schoorsteenveger | 25-09-14 | 10:50

Politici die beweren dat IS niets met de echte Islam te maken heeft, zijn kennelijk theologisch onderlegd en hebben een duidelijke visie wat dan wel echte Islam is. Dat zou ik graag eens uitgewerkt willen zien.

DrHanzEPanz | 25-09-14 | 10:47

Kenpachi3763 | 25-09-14 | 10:31
Kennelijk. Ik ben van mening dat wij trots kunnen zijn op ons leger. Niet zo zeer omdat ze het altijd zo goed doen, ik noem Srebrenica, maar wel omdat ons leger anders dan in sommige andere landen geen bedreiging voor onze democratie en rechtsorde is, maar zich sterk maakt voor wat juist en rechtvaardig is in deze wereld. De jongens en meisjes die zich daar voor inzetten verdienen inderdaad alle respect. En daar hoort trots op onze krijgmacht en bijbehorende uniformen bij wat mij betreft.

Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 10:47

Mouth Of The South | 25-09-14 | 09:12

O nee?
Wat dacht je van de Oeigoeren?

knerf | 25-09-14 | 10:46

Kapitein Stijlvol | 25-09-14 | 10:36
Haha.. true. Ik bekeer me vanaf nu maar tot het ABN

deministerpresident | 25-09-14 | 10:46

Dus een ouwe topoulev of antonov aanschaffen, kalifaat airways oprichten en iedereen van wie ze weten dat hij/zij radicaal is erop zetten met een enkeltje kalifaat airport

Horze | 25-09-14 | 10:44

Mohammedanen hebben niets met islam te maken.

Daarom: verbied islam!

Lewis Lewinsky | 25-09-14 | 10:44

Ik ben jaloers op het Engelse volk. Wat een geweldige premier en wat een verschil met onze immer glimlache de trekpop.

Waakvlam | 25-09-14 | 10:41

London is ook lekker bezig negen down, de westerse herfst is begonnen. Bonjour France your'e kills please

happysolo | 25-09-14 | 10:39

Ik snap er de ballen van.
ISIS is niet islam.
Maar er zijn wel moslims naar Syrië en Irak afgereisd. Foto's met ze, en poseren met afgehakte hoofden. Maar het is niet islam. Welk geloof hangen ze dan aan?
ISIS vlaggen zwaaien. Demonstraties tegen Israël, en pro-gaza. Links loopt gezellig mee.
Nu zegt datzelfde links. Ja, maar dat is onzin om afstand te nemen van IS. Dat kan je niet verwachten van die mensen.
T-shirts werden bedrukt met 'ik ben marokkaan'. Hele linksche volksstammen liepen erin rond.
Dan kan wel die afstand genomen worden, die verontwaardiging uitgesproken worden en die voorbedrukte aangiften opeens wel ingevuld worden.
Maar bij afstand nemen van IS. Ja, dat kunnen we niet verwachten van ze.
Ik heb nog een bak koffie nodig.

Wim Venijn | 25-09-14 | 10:37

Israël spreekt de juiste taal tegen dat gajes. Oog om oog, tand om tand. Dat is de taal die alles wat kwaadwillend en moslim is goed verstaat. Nederland is über beschaafd en zoekt de (zinloze) dialoog.

LieverJeZus | 25-09-14 | 10:36

Waarom wordt ik nou weggejorist? Totaal belachelijk
deministerpresident | 25-09-14 | 10:30
Vanwege je Jihadistisch taalgebruik? "Wordt ik" is een directe oorlogsverklaring aan het ABN en Nederland in het algemeen.

Kapitein Stijlvol | 25-09-14 | 10:36

Inderdaad al jaren zo dat het advies eigenlijk is dat je niet in uniform mag reizen. Terwijl je de gemiddelde militair in burger er zo uithaalt op het station. Kortom typisch Nederlandse ..... oplossing weer. Gewoon de militairen in uniform EN gewapend laten reizen, dan is 't probleem zo opgelost. Zelf vaak zat (zelfs in de Amsterdamse metro) in uniform gereisd. Ineens zijn de tuigklootzakjes die zo uit school rollen poeslief... :-) één blik is dan voldoende..... :-)))

kolonel bromsnor | 25-09-14 | 10:35

@A3an | 25-09-14 | 10:31
Dus omdat 1 op de 100 fout is, moeten alle honderd worden aangepakt. Dus als 1 persoon in jouw straat de wet overtreed, dan zou de hele straat opgepakt moeten worden?

alcor | 25-09-14 | 10:35

meneer Q | 25-09-14 | 10:30
Gelijk als ene Hans Janmaat.

Snowy2000 | 25-09-14 | 10:34

Misschien omdat ik de eerste paar zinnen met hoofdletters begon.. ja dat is ook totaal belachelijk bij dit artikel. Anyway, ik zeg het nogmaals. Er wordt op een verschrikkelijke manier haat en angst gezaaid om de weg vrij te maken om de bevolking onder de duim te kunnen houden. Nu cameratoezicht, straks iedere week een huiscontrole, daarna enkelbandjes voor iedereen, of hee, waarom geen rfid-chip bij iedereen inplanten, dat controleert lekker makkelijk! Alu-hoedje? Misschien, maar ik vrees dat ik dichter bij de waarheid zit dan mensen die dit niet geloven. IS doet vast een heleboel nare dingen maar de angstzaaierij is onterecht en wordt overdreven en niet zonder reden!

deministerpresident | 25-09-14 | 10:34

In dit draadje:

Oorlogzuchtige Nederlanders die toetsenbord helden zijn.

Begrijp mij niet verkeerd, ISIS moet kapot en dood. Maar ipv oorlog voeren etc, hadden wij als Nederland de Moslim landen onder druk moeten zetten met sancties om er wat tegen te doen. (MH17 anyone)
Nu worden wij ergens in mee gezogen waar we niets mee te maken hebben.

En dat tuig wat hier woont en die zooi wat ISIS heet sympathiseerd moet lekker opbokken naar hun kalifaat. Maar laat lekker Saudi Arabië / Egypte e.d het opknappen. Hell, desnoods Israël en kornuiten (USA).

Ik heb simpel weg geen zin in oorlog in Nederland cq Europa.

En wat betreft de Koran, die meuk wordt, denk ik, door die lui verkeerd geïmplementeerd. Maar laat dat geen excuus zijn.

Madrox | 25-09-14 | 10:33

Wanneer wij hier onverhoopt slachtoffer zouden gaan worden van een aanslag, dan hebben wij dat vooral te danken aan de Linkse Partijen. Want het zijn juist die Partijen, die nu al verantwoordelijk zijn voor de terreur in onze wijken, terreur die we nu al jarenlang moeten gedogen.

Snowy2000 | 25-09-14 | 10:32

De naïviteit van vele mensen is echt niet te geloven.
Wat moet je doen met 1 miljoen muggen als er 10.000 dodelijk steken of met ebola besmet zijn en 100.000 andere muggen besmetten ?
Uiteraard ga je dan die 10.000 onherkenbare eruit zoeken i.p.v. de hele groep te isoleren, en maar zoeken, terwijl de epidemie zich verder verspreidt, das Nederland.

A3an | 25-09-14 | 10:31

Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 10:17 ''Waarom is dit land niet collectief trots op mannen en vrouwen in uniform ?''

Dit is daadwerkelijk een van de domste dingen die ik ooit in mijn leven gelezen heb. Uniform betekent automatisch respect? Are you touched in the head?

Kenpachi3763 | 25-09-14 | 10:31

Wilders had het allemaal al voorzien... werd weggehoond!!

meneer Q | 25-09-14 | 10:30

Waarom wordt ik nou weggejorist? Totaal belachelijk

deministerpresident | 25-09-14 | 10:30

Maurice de tussen standen graag?

happysolo | 25-09-14 | 10:29

Pechtold vond de reactie van de premier goed en terecht. “Het werd een keer tijd dat Wilders op zijn plek gezet werd.” De D66-leider vond vooral de uitspraken van Wilders over het “Marokkanenprobleem” zeer aanstootgevend. “Daarmee discrimineer je een hele groep mensen, dat kan echt niet.”

''Is deze zwarte soldaat al van het pluche getrokken?''

happysolo | 25-09-14 | 10:27

IS is wel degelijk lam te leggen trouwens. De terreur en guerrilla zal niet stoppen maar het militaire success wel degelijk. Succes op deze schaal vereist in infrastructuur en middelen. Zaken als brandstof- en munitiedepots, vrachtwagens, tanks, artillerie, commandocentra, kazernes (of meer troepenconcentraties), bruggen, vliegvelden, electriciteitscentrales en noem aar op zijn prima uit te schakelen vanuit de lcuht en dat is ook de tactiek van de VS. Zonder deze middelen zal IS niet meer in staat zijn tot de successen die ze tot nu toe geboekt hebben. Ze zullen aan het einde van de champagne zijn verworden tot de zoveelste verschrikkelijke terreurgroep ipv tot een grote militaire macht. Bovendien zullen de Syrische en Irakese legers samen met de Koerden daarna gehakt van ze kunnen maken.

Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 10:27

Islam heeft niets met islam te maken. Duidelijk.

Lewis Lewinsky | 25-09-14 | 10:25

Hypocriet gedoe met de islam. De islam heeft ons de oorlog verklaard, doet dat bijna dagelijks opnieuw. Omdat de meeste moslims zien dat ze een minderheid vormen en iedere maand weer hun uitkering willen, vliegen ze (nog) niet als poep tegen de ventilator.
"Onze" regering ziet dat als een "bewijs" dat ISIS niets met de islam te maken heeft.
Intussen moeten militairen zich vermommen omdat .. waarom eigenlijk?

Intussen bouwen PvdA regenten hoge hekken rond hun landgoederen.

Jan Passant mk2 | 25-09-14 | 10:20

"Het heeft niets met de islam te maken, lieve mensen." Mooi mantra. Je hoort het tegenwoordig als proloog en nawoord van iedere nieuwsuitzending en ieder staatsbulletin.

Die sussende woordjes kunnen alleen maar betekenen dat men van hogerhand inziet hoe fragiel en explosief onze samenleving is geworden.
In 40 jaar, hoe is het mogelijk.

Doet denken aan die bankjongens die net voor de clash bij hoog en laag volhielden dat er geen enkel probleem was. Ze zagen het gevaar natuurlijk allang, zij hadden het kaartenhuis gebouwd immers, en daarom ontkenden ze: ze moesten wel naar voren vluchten, tegen de klippen op, niemand wilde een run on de bank op z'n geweten hebben.
Hoe hoger de nood, hoe harder men schreeuwde.
Zelf waren de heren natuurlijk net op tijd uit de markt gestapt. Lekker van andermans geld in Toscane in een opknappertje met wifiverbinding naar de totale ineenstorting kijken.

In ons multiculturele experiment werkt het net zo. Als je er eenmaal aan begint, moet je doorgaan. Tot het bittere eind. Wie het vertrouwen opzegt, riskeert een social bankrun.
Dat weten ze en daarom schreeuwen ze zo hard, harder dan Wilders, Wilders mag niet gehoord worden, op het hysterische af.
Maar ook hier zitten de hoge heren zelf inmiddels in onneembare vestinkjes in Brussel, Straatsburg, Frankfurt, New York of Geneve.

Maar goed, we moeten the can down the road kicken, we hebben geen keus.

Dus: Lieve mensen, het heeft allemaal niets met de islam te maken.

Magdatkandat | 25-09-14 | 10:20

"Jihadstrijders belemmeren om af te reizen naar Syrie"

Als ik dan lees dat we niet meer met de trein kunnen in een uniformpje dan zou ik juist zeggen : " Stimuleer de gang naar die zandbak van de haatbaarden".

Het is oorlog en de NSB'ers van de 21e eeuw zitten diep en diep ingeworteld in onze maatschappij.
Dit alles mede mogelijk gemaakt door onze prachtige linkse kudtregeringspartijtjes onder aanvoering van Samson en Pechtold.

Waakvlam | 25-09-14 | 10:19

@peterdh | 25-09-14 | 08:37
"Let even op: IS == ISLAMitische Staat hoezo heeft dat niets met de ISLAM te maken???"
En het Verzetsleger van de Heer is representatief voor het hele Christendom, en de NSDAP was een goed voorbeeld van een partij die democratie hoog in het vaandel had?

alcor | 25-09-14 | 10:19

Rutte: Wilders maakt samenleving zwakker met zijn anti-islamretoriek, Rutte moest bij die woorden denken aan zijn Marokkaanse vrienden. Hij vroeg zich af wat er op dat moment door hun hoofd ging? Wat mij betreft mag hij gaan.

happysolo | 25-09-14 | 10:18

Niet in uniform reizen is zwichten voor terreurdreiging.

Rest In Privacy | 25-09-14 | 10:18

Lekker buigen en onderduiken in je eigen land. Het is godverdomme niet te geloven. Waar is de tijd gebleven dat je als militair met bewondering en respect op straat bekenen werd ? Waarom is dit land niet collectief trots op mannen en vrouwen in uniform ? Zelf de woordvooerde van de officierenvereniging liet vanmorgen op de radio weten het met dit dwaze advies eens te zijn. Als die al de handdoek in de ring gooien .... Het wordt nooit meer wat hier.

Bigi Bana Boy | 25-09-14 | 10:17

In 2010 hadden 118 inwoners (m/v) van Nederland de naam Jihad volgens de databank van het Meertens Instituut. Dit zegt in principe niets over de naamdrager, maar alles over de ouders die het kind de naam geven.

Russ Meyer | 25-09-14 | 10:15

Goh, de Koerden die opeens bevoorraad en gesteund worden, een zichzelf islamitisch en soennietisch noemende ISIS (voor Irak en Syrie), de situatie tussen Armenie en Azerbeidzjan verslechtert, Yemen die de nest van terrorisme vormt...
akpartigercegi.files.wordpress.com/200...
.
Great Middle Eastern Project...

GSimam | 25-09-14 | 10:13

Wees voorbereid, Willy en Max zijn al in Scheveningen gesignaleerd van waaruit de HMS De Ruiter ze naar Canada gaat brengen. 

niksneem | 25-09-14 | 08:40

Tegel van de dag voor mij!
Het ruim vol met geld, goud en specerijen.
Laat het gepeupel maar vechten, zullen zij denken voordat radio Oranje weer word aangeslingerd

HaagseSkieldah | 25-09-14 | 10:10

Waarom moeten militairen een beetje opletten? We hebben hier geen radicale islam, en de schilderswijk is een leuke volksbuurt. Althans bij de laatste stand van zaken is dat wat ik meekreeg.
En die ene verdwaalde radicaal, ach dat loopt wel los.

No Mames | 25-09-14 | 10:08

@Terpetijnzeikert | 25-09-14 | 09:58

Ik word een beetje simpel van die moraalridders die claimen dat er helemaal niets mis is met de islam omdat ze toevallig net dat ene gezin kennen die wel gewoon met de samenleving mee draait en niet iedere keer hun religie in je face aan je opdringt. Fijn voor je hoor dat jij ze kent, maar dat wil niet zeggen dat er geen probleem is met de islam. Maar je hebt gelijk. Deze mensen hoeven net zo min afstand te nemen van IS als ik van Hitler, Brijvink, en het minder minder minder van Wilders of het gekleuterneuk in de katholieke kerk......

StijlvolRechts | 25-09-14 | 10:06

deraderendraaien | 25-09-14 | 09:38
De truc die met Volkert is uitgehaald is heel simpel, zijn moord in de bossen op milieuambtenaar Chris vd Werken zou op dood spoor komen voor die nieuwe dienst, recent heeft nog iemand mogen "kiezen" uit 2 kwaden maar slimme mensen zijn daar al lang mee bezig, kwestie van tijd tot het OM op de schop gaat, wat daar sinds 1999 allemaal loos is.
Nu wordt het volk weer bang gemaakt, jammer dat het klapvee zo dom geworden is.

grindbak | 25-09-14 | 10:06

Ik word een beetje simpel van die moraalridders die zeggen "moslims moeten afstand nemen van IS". Ik ken een aantal moslims, mannen en vrouwen, wat gewoon hardwerkende goede mensen zijn. Waarom zouden zij afstand moeten nemen van IS? Het zijn ingeburgerde mensen die goed participeren in onze maatschappij, soms zelfs beter dan menig autochtoon. Gelul voor de buhne in mijn ogen.

Terpetijnzeikert | 25-09-14 | 09:58

Kom op demense.
De bevolking bestaat nog altijd uit 89% niet-moslims. Laat je niet opnaaien en gevangen houden. Simpel gezegd is het 11 tegen 89.
Dat hele gezeik met moslims is net als de Zwarte Pieten discussie. Een kleine groep die het wil verstieren voor de rest.
Wij, tussen aanhalingstekens, zijn nog altijd superieur op de meeste, zo niet alle gebieden, gebruik en onthoud dat!

Dhr. de Wit | 25-09-14 | 09:57

@Shadow112 | 25-09-14 | 09:39
Ik kwam er via videospellen en films achter dat de kruistochten moordlustig waren en een reactie op Islam terrorisme tegen christelijken in het midden-oosten. Daarna natuurlijk googelen naar bewijs en dan leer je opeens heel veel over Islam en het Christendom in het algemeen.

Op school werd mij geleerd dat kruistochten een liefdevolle trekking door de woestijn waren richting mekka om Islamietjes boekjes en leerstof te geven in ruil voor hun aandacht naar het Christelijke geloof. Niet meer, niet minder.

LangeTijdGeleden | 25-09-14 | 09:55

"It is the nature of Islam to dominate,not to be dominated, to impose its laws on all nations and extend its power to the entire planet"------Hassan al Banna (Moslim Broederschap )

Er is maar een Islam. Als moslims de meerderheid vormen krijg je vanzelf een staat waar het waarden en normen patroon van de Islam overheerst. Dat is de praktijk in landen waar moslims de meerderheid vormen.

De meeste moslims zullen geen hoofden afsnijden of zichzelf opblazen omdat zoiets ook in je karakter moet zitten maar staan wel (stilzwijgend) achter de doelen van de z.g radicale moslims (het oprichten van een Sharia staat) Dat blijkt uit veel peilingen die zijn gehouden.

Het gevaar schuilt niet in Al Quida ,IS, of al die andere Jihadistische groepen. Het gevaar schuilt in de grote meerderheid van moslims die stilzwijgend steun verlenen aan die groepen maar zich verschuilen achter het masker van z.g " gematigd" en zo de mensen voor de gek houden.

Marteljy | 25-09-14 | 09:54

Dat militairen vriendelijk word geadviseerd om niet in uniform te reizen is niet iets nieuws. Dat 'advies' wordt al jaren gegeven. (ik hoorde het voor het eerst in de midden jaren '90 en heb het tot 2006 op bijna elk OTC of parate club wel een keer voorbij horen komen.)
In GVT reizen was sowieso not done, DT kon nog wel maar het liefst gewoon in burger.
Niet alsof dat burgerkloffie ook maar iets uitmaakte, want je pikt nog steeds de miliairen 1 voor 1 eruit op het perron na operatie stofwolk op de vrijdag. (woodland tas, berghaus, kistjes, uiterlijk, houding)
Voor de rest... angst angst paniek paniek peeuw peeuw zaaiend en controle-wetjes doordrukkend voorwaarts gaan van de pluchekleverts.

CumGranoSalis | 25-09-14 | 09:47

Ik zou zeggen meer militaire op straat en in de trein, met getrokken (en geladen ) machinegeweer.

Duck Twacy | 25-09-14 | 09:46

Een ding is zeker dit gebaar gaat ons geld en vrijheid kosten. Maar gelukkig staat Rutte er weer goed op bij Obama? Ik snap dit niet opeens is dit het belangrijkste? Omdat de NPO rechtstreeks stukjes propaganda van Nederlandse ISIS strijders de kamer in plempt is dit het ergste wat er is en nu ook belangrijk voor tot-nu-toe-wegkijkers? Ik snap het niet

flat out | 25-09-14 | 09:43

@peterdh | 25-09-14 | 09:09
1.Er is geen enkel christelijk geloof dat het eerste testament aanhangt. Het tweede testament (Jezus) bracht een soort van verlichting, waar het tweede testament van de Islam (Mohammed) juist de verkeerde kant op ging.
-
2. De kruistochten zijn begonnen omdat de Moslims de vreedzame monniken stelselmatig vermoorden, ontvoerden of tot slaven maakten. Daarom werden de vreedzame monniken uiteindelijk opgeleid tot monnikken/soldaten. Actie reactie heet dat. (einde geschiedenisles voor dummies)

Shadow112 | 25-09-14 | 09:39

@LangeTijdGeleden | 25-09-14 | 09:21
"Fortuyn is anders ook met verdachte omstandigheden afgemaakt door Volkert. Met als grootste mogelijkheid dat hij ingehuurd is door 'bepaalde hogere heren' in onze regering die bang waren voor zijn overwinning."

Dat vermoeden leeft bij iedereen in de straat idd.Het lijkt dat hiermee een strategie is opgezet om dit geval niet in samenhang met de islam te zien,zodat het lijkt dat beide moorden die gepleegd zijn op zichzelf staan,en geen pogingen waren een niet nader genoemd doel te bereiken.Als dit alles waar is zal de toekomst antwoorden moeten geven over uit welke koker dit kwam denk ik.

deraderendraaien | 25-09-14 | 09:38

als er een eerste aanslag komt , is het kwestie van uren dat de schilderswijk opgeblazen wordt

gleufdierlover | 25-09-14 | 09:37

Er KOMT een tweede londen, er KOMT een tweede madrid. Het ismen kwestie van tijd.. Met dank aan de linkse politiek

Dr.Alpha | 25-09-14 | 09:37

Wat een gezellige chocoladeletters zeg. Oorlog... Vanwege geloof. Best heftig.

Al sinds dat ik voor het eerst met geloof in aanraking kwam vraag ik mij af wat een mens drijft om aan de hand van geschriften van duizenden jaren oud zijn of haar leven in te richten.
Waarom zou je jezelf en anderen zoveel beperkingen en regeltjes willen opleggen vanwege een onzichtbare entiteit waarvan tot nu toe geen wetenschappelijk bewijs is geleverd dat het echt bestaat?
Met de kennis van nu en onze huidige manier van leven dat wij voornamelijk aan electronica te danken hebben zou je toch verwachten dat de mens zichzelf gaat afvragen of datgene dat er in die geloofsboeken staat misschien in twijfel getrokken kan worden. Electronica, internet, computers e.d. worden niet voorspeld, maar oorlog dan weer wel.
Dat laatste is natuurlijk niet zo heel moeilijk aangezien de mens sinds dat ze zich afscheidden van apen altijd al met elkaar in gevecht is geweest over het recht om te leven. De homo sapiens sloeg de hersens in van haar voorganger, en die weer van hun voorganger, etc.
Hoog tijd dat de mens verder evolueert als uomo universale en geloof inruilt voor wetenschap.

Dhr. de Wit | 25-09-14 | 09:36

De moslim die zich eerst Nederlander voelt met de normen en waarden. En daarna pas moslim. En niet marokkaan, turk of van waar dan ook (hallo, je woont in Nederland). Die moet ik nog tegenkomen.
Die moslim kunnen we gematigd noemen. Van harte welkom in dit land. Maar van die 4 personen waar het op slaat, zullen we weinig van horen.

Wim Venijn | 25-09-14 | 09:35

Aan de nederlandse overheid hebben we natuurlijk helemaal niets, maar dat wisten we natuurlijk al lang. Het is inmiddels duidelijk dat de Grote Blonde Leider gelijk heeft gekregen. Een groot probleem zijn de dubbele nationaliteiten van mensen met een islamitische achtergrond. Deze "medelanders" zullen nooit voor nederland kiezen als ze niet hoeven te kiezen.

denoorman | 25-09-14 | 09:35

voorschot | 25-09-14 | 09:32

Zinnig voorstel. Politie werkt alleenmaar provocerend. Goed punt.

Rest In Privacy | 25-09-14 | 09:33

Ben je bang dat mensen je een racist vinden als je het negatief over Islam hebt, noem je het radicale Islam.
Radicale Islam = Islam (alleen nog in de verpakking, meestal van katoen)!

ET007 | 25-09-14 | 09:33

Misschien is het het beste wanneer naast de krijgsmacht ook de politie zich niet meer in uniform op straat vertoont.

voorschot | 25-09-14 | 09:32

Als militairen niet in uniform met het OV kunnen, dan moeten ze gewapend met het OV, en G V D niet hun uniform thuis laten. Wat een ongelooflijk kutland is het ook.

De Anaalprofeet | 25-09-14 | 09:32

Gaan wij bombarderen. Oh wat voelen we ons groot. We vergeten voor het gemak even dat GEEN ENKEL Arabisch land is te vertrouwen, dus ook niet de landen die in de coalitie zitten.
Hebben allemaal een dubbele agenda.

Maar enfin, ik kan zeuren wat ik wil, de beslissing is genomen, dus succes ermee. Mijn loyaliteit met onze regering is intussen NUL. Vertrouwen in de overheid: NUL.

Eindstand: NUL - NUL.

Rest In Privacy | 25-09-14 | 09:30

Veel duidelijker kun je onderdanigheid en angst niet aan die hakbarklootzakken laten merken, wat zijn we een laf land geworden, nog 3 weken en de politie moet hun pakjes thuis laten bij moeder de vrouw.

grindbak | 25-09-14 | 09:30

Dat de islamisten onder ons geen afstand van IS nemen komt omdat ze afgericht zijn door de linkse gutmensch om in de zij-wij kramp te schieten. Tot voor kort was de wet van de positieve discriminatie stilzwijgend van kracht. En de regering gelooft blijkbaar nog steeds in die sprookjes.
IS is geen islam? Dan was de inquisitie ook niet rooms zeker?
De enigste oplossing is direct en keihard een einde maken aan de multiculturele samenleving. Dwing iedereen maar eens om stelling te nemen, laat zien waar hij of zij voor staat.
Niet voor westerse normen en waarden? Wegwezen en terug naar naar je zandbak.
Maar ik vrees dat we al veel en veel te laat zijn.

Eppo | 25-09-14 | 09:29

hoejeheette | 25-09-14 | 09:26

Je hebt helemaal gelijk. Dit is de omgekeerde wereld.

Rest In Privacy | 25-09-14 | 09:28

peterdh | 25-09-14 | 08:37

Juist de zogenaamde 'gematigde' moslim interpreteert de Koran verkeerd. IS en andere extremisten baseren zich juist op de pure islam. De echte agenda, zeg maar. Want het boekje staat letterlijk vol met geweld en haat. Had de bijbel ook maar die zijn door alle vertalingen heen afgezwakt tot een minder haatvol werkje en de gedachtengang van christenen laat meer tolerantie toe. Dat heeft ook eeuwen geduurd en vele levens gekost maar dat geloof is toch redelijk geintegreerd en verweven in onze westerse maatschappij.

Mooi voorbeeldje dat islam geen ene reet met vrede te maken heeft. Slinger het Israel-topic aan bij een 'gematigde' moslim en je krijgt een shitload aan haat en verdachtmakingen over je heen.
Ook denken heel veel moslims (ook gematigden) dat 9/11 een inside job van de VS is en heel veel 'gematigden' weten via allerlei complottheorien zo te draaien dat de joden verantwoordelijk zijn voor IS of het zelfs opgericht hebben.
Dus praat me niet meer van gematigden. Die bestaan niet. Islam = pure haat.

drekzooi | 25-09-14 | 09:26

Het zal nog zwaar tegenvallen hoeveel van die "gematigde" moslims voor de westerse waarden gaan kiezen als het er hier op aan komt. De meesten zullen ook hun keukenmessen pakekn om de kafur buurtbewoners de nek af te snijden. Zie maar wat er in Joegoslavië is gebeurd met buren onderling toen ze moesten kiezen.

sinar2 | 25-09-14 | 09:26

We zijn al eeuwen in oorlog met de islam. De koran is een oorlogsverklaring tegen alles wat niet moslim is op zich. Mensen word wakker, die islam is en valt niet te vertrouwen. Niemand gelooft de "dit heeft niets met islam te maken" retoriek, hoe dom denken ze nou eigenlijk wel niet dat we zijn??. Het is een soort paniek voetbal omdat hun ware aard nu pas echt duidelijk wordt. Laat je niets wijs maken. Dit is de islam in zijn puurste vorm en in oorlog zijn we al eeuwen.

StijlvolRechts | 25-09-14 | 09:26

-weggejorist-

hoejeheette | 25-09-14 | 09:26

deministerpresident | 25-09-14 | 09:18

Eens, nog meer regels + toezicht "voor onze veiligheid". Massapsychologie is een kunst en het is eng om te zien hoe een halve wereldbevolking te manipuleren is en braaf volgt..... ik zeg, ze zijn hard op weg naar een nieuwe wereld orde en voor alle andere, slaap zacht!

rowe | 25-09-14 | 09:25

dat was kaas zegt.

zo een koffie halen bij de neger?

jan_lid | 25-09-14 | 09:24

Groot feest in de Schilderswijk ?

duitse herder | 25-09-14 | 09:23

@deministerpresident | 25-09-14 | 09:18

Wat heeft "EEN KLEURTJE" met de Islam te maken? Je zit hier overduidelijk de discussie te vertroebelen.

roze_bril | 25-09-14 | 09:22

Met suiker en.melk graag

Mark van Leeuwen | 25-09-14 | 09:21

@deraderendraaien | 25-09-14 | 09:14
Fortuyn is anders ook met verdachte omstandigheden afgemaakt door Volkert. Met als grootste mogelijkheid dat hij ingehuurd is door 'bepaalde hogere heren' in onze regering die bang waren voor zijn overwinning.

Hebben we ooit te horen gekregen van wie het wapen, waarmee hij is afgemaakt, was? Aan wie het wapen geregistreerd stond? Niet aan Volkert, dat was wel zeker, maar alle wapens zijn terug te leiden, ook al is het ergens vanuit het buitenland geïmporteerd. Politie heeft daarbij ook nooit het wapen gepresenteerd.

LangeTijdGeleden | 25-09-14 | 09:21

peterdh | 25-09-14 | 08:37
Daarom heten ze ook 'ISLAMitic State'.
Omdat IS weinig met de islam te maken heeft.
Ik weiger ook langer om te spreken van 'onze' regering, wat een laffe ontkenners zijn het toch...

De waard zijn gast | 25-09-14 | 09:20

Toch wel heel ernstig dat je niet in uniform het OV in kan.
Wat is de volgende stap, allemaal hoofddoekje om, en een jurk aan?

Wim Venijn | 25-09-14 | 09:20

And so it begins. Of nee, het was al begonnen bij Joop den Uyl. Bedankt lul!

Kapitein Stijlvol | 25-09-14 | 09:18

-weggejorist-

deministerpresident | 25-09-14 | 09:18

@Van Duyvenbode | 25-09-14 | 08:50
Doet de één groot Europees legerwens een belletje rinkelen?

deraderendraaien | 25-09-14 | 09:16

Maak een statement. Trek een uniform aan.

Indianaskywalker | 25-09-14 | 09:16

Toch belachelijk weer, dit soort 'maatregelen'. We zijn nu met ze in oorlog (waren we eigenlijk al sinds het begin der tijden, maar goed), maar hier in ons ooit zo veilige kikkerlandje moeten we nog steeds onze uiterste best doen om haatbaarden niet te beledigen, intimideren, en ga zo maar door.
.
Leuk dat Nederland gevechtsvliegtuigjes naar Zandbakkië stuurt, maar de echte oorlog woedt inmiddels al jarenlang hier op onze eigen bodem, in onze eigen straten. Dat dáár maar eens wat aan gedaan wordt. Maar nee, we hebben té veel gutmenschen die nog een goede eye-opener nodig hebben. Het is wachten op de eerste grote aanslag op Neerlandsche bodem.

Le Roi | 25-09-14 | 09:15

@ Drumvogel | 25-09-14 | 08:56
China heeft behoorlijk grote troepenmacht in Afrika (Mali), waar ze, o.a., een de omgeving van het Nederlandse kamp beveiligen.

Johannes de Sloper | 25-09-14 | 09:15

Ik hoop dat het verderfelijke boek dat nu nog in ons parlement met hand en tand verdedigd wordt na deze operatie zal worden verwijderd.En laat het dan uiteindelijk door de zogenaamde matige en goedwillende moslims zelf gereduceerd gaan worden tot het paginagetal van de Donald Duck,want de eerste aanslag is ons land gepleegd door een islamiet ligt inmiddels al weer 10 jaar achter ons.Theo v. Gogh werd al de keel doorgesneden,maar het grootste deel van Nederland inclusief onze regering en het politiek-correcte parlement op de PVV na wilde zoveel bruut geweld niet zien en keek liever de andere kant op.

deraderendraaien | 25-09-14 | 09:14

Twaalf jaar gelden had ik het mijn vader voorspeld: Er komt een derde wereld oorlog. Maar dan een geheel andere. En die vijand heet de islam. Toen later Greet volk en vaderland waarschuwde werd hij door nagenoeg alle politiek-correcten met de grond gelijk gemaakt. En kijk nu eens hoe ze vechten om aandacht in de media. Alleen wanhopig roepend "Het zijn niet alle moslims". Kijk eens naar die uitzending van de EO-broeders gisteren (Arena). Zodra de argumenten van de anti-Is te duidelijk worden, kunnen zij maar 1 ding doen: Net zo lang (tussendoor) schreeuwen totdat de feiten door de presentator worden weggegooid. Steeds maar weer moet ik aanhoren dat "zij stages willen" right.
Hopelijk worden mensen nu wakker.

Kamervraag | 25-09-14 | 09:13

Drumvogel | 25-09-14 | 08:56

Ik meende Rutte bij de VN vergadering te horen te krijgen gisteren maar kreeg een oeverloos verhaal van een Chineese vertegenwoordiger die zich uitsprak tegen is.

bodemloos | 25-09-14 | 09:12

NL Regering in het maken van Besluitvorming: "NL heeft weinig met Islam te maken".
De regering mag helemaal niet in een besluitvorming een mening vellen over religie in het algemeen. Moet totaal los staan van de besluitvorming.

Dat ze dat er in hebben gezet moet 1 van de 2 redenen zijn:
- Onder druk door derde partij. (Wie dan?)
- Om het volk dom te houden en nogmaals het groenlinks/PvdA/D66 stemmend volk te laten denken dat er niets aan de hand is met Islam in NL.

Bah, propaganda. Hadden we totaal niet verwacht natuurlijk.

LangeTijdGeleden | 25-09-14 | 09:12

Vind het altijd zo typisch dat de westerse wereld meedoet in de aanval tegen. Maar
Van Japan, China enz. hoor je nooit iets. Of heb ik dat mis...
Drumvogel | 25-09-14 | 08:56

De mohammedanen vormen niet echt een dreiging in China en Japan. Maar wellicht komt dat nog. Die Aziaten zijn zo haram als de pest tenslotte.

Mouth Of The South | 25-09-14 | 09:12

Militairen moeten dus in de trein( OV ) in burger?
Beter die miltairen op straat, in de trein met volle bewapening laten reizen met de vinger aan de trekker, liefst in groepen van 6 zoals het hoort en laat dan maar komen.

Sjeng de helle | 25-09-14 | 09:09

@roze_bril | 25-09-14 | 08:46
"Ja, wat is uw punt?"

---

Hij had geen punt, hij wilde gewoon even met wat zand strooien om wat onduidelijkheid te scheppen. Dat strooien met die dooddoeners om de discussie te stoppen is een beetje islam eigen, wat voorbeeldjes die ik de afgelopen dagen regelmatig in de media tegen kom.... Dooddoeners die de discussie de mond doen snoeren en verder totaal nutteloos zijn:

- Dit heeft niets met de Islam te maken
- Heb jij de Koran gelezen?
- IS volgen niet "de ware" islam
- In de bijbel staan ook nare dingen
- Tijdens de kruistochten waren jullie ook geen lieverdjes
- Er zijn heel veel gematigde moslims
- Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren
- bla
- die
- fucking
- bla

Dit zijn allemaal van die dooddoeners die bedoeld zijn om het *echte* vraagstuk te vermeiden

peterdh | 25-09-14 | 09:09

Tot onze grote vreugde kunnen wij u mededelen dat wij beschikken over een eminente Minister van Defensie en een evenzo daadkrachtige niets ontziende Minister van Justitie. Om van de meedogenloze Minister van Binnenlandse Zaken maar te zwijgen.
Kortom, had ons land in de 30-er jaren een prominent kabinet De Geer met de grote ziener Colijn? Nu staan wij er nóg beter voor.
Met andere woorden:
"Ik verzoek de lezers dan ook om [...] even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen.''
NB: leest u even mee Dick Berlijn? Staatsbelang!

Stenkel | 25-09-14 | 09:03

Van Rossem je Caps Lock staat aan. Aanslagen kan niet want de AIVD waakt over ons met taps en zo. En we hebben toch niet voor niks indentificatieplicht, dat was toch om terrorisme te bestrijden? Of was dat nu tegen pedo's? En die kentekencamera's, gezichtherkenning, etc. U wilt toch niet zeggen dat dat allemaal voor nop is?

bijna_raak | 25-09-14 | 08:59

Drumvogel | 25-09-14 | 08:56

Dat heb jij goed gezien. Is ook merkwaardig.

Rest In Privacy | 25-09-14 | 08:58

Ja, lekker.

Mr_Pikibelly | 25-09-14 | 08:57

Mouth Of The South | 25-09-14 |
We horen er al bij, MH17 alweer vergeten?

Bhagwan Sri Rajneesh | 25-09-14 | 08:57

Business as usual dus, en hoe wordt het weer dit weekeinde?

Drs.B | 25-09-14 | 08:56

Vind het altijd zo typisch dat de westerse wereld meedoet in de aanval tegen. Maar
Van Japan, China enz. hoor je nooit iets. Of heb ik dat mis...

Drumvogel | 25-09-14 | 08:56

Soms krijg ik de indruk dat men in Nederland staat te trappelen om ook eens een aanslag te krijgen. Alsof men er dan echt bij hoort of zo.

Mouth Of The South | 25-09-14 | 08:56

Wanneer gaan onze gastarbeiders eigenlijk weer terug naar huis?
Ze beginnen vervelend te worden.

wakkere_nederlander | 25-09-14 | 08:55

@Van Duyvenbode | 25-09-14 | 08:50

Lijken?

ZKH EénOog | 25-09-14 | 08:55

Kunnen we alsjeblieft in een beweging door de oorlog verklaren aan fabrikanten en gebruikers van bladblazers? M'n vrije dag godverdomme nu al naar de knoppen! Kutplantsoenendienst, ga vegen, lutsers!

Abject | 25-09-14 | 08:54

En iedereen nu bang op de perrons, in de trein en in het overig openbaar vervoer. Ondertussen is er geen apotheek meer hoofddoekvrij...

ZKH EénOog | 25-09-14 | 08:54

@Strange Glue | 25-09-14 | 08:45
Schaf dan maar snel een wapen aan.
Het is oorlog.

wakkere_nederlander | 25-09-14 | 08:52

Het paard van Troje brengt leven voort.....
De marokkokoekoekseieren uitgebroed dankzij de PvdA-maffia worden marokkokoekoeksbommen en de Nederlandse zelfhaters worden bomslachtoffers en de dominees en priesters krijgen straks weer werk en hun kerken zullen weer gevuld worden. Kortom we gaan weer ver terug in de tijd. Met dank aan de PvdA!

ecologiste | 25-09-14 | 08:51

@ Strange Glue | 25-09-14 | 08:45
Ja, wij zijn allemaal militair!

Lewis | 25-09-14 | 08:50

Niet in uniform, doe maar casual, met je plunjebaal op je schouder. Dan val je niet op namelijk...

JeBroer | 25-09-14 | 08:50

ZKH EénOog | 25-09-14 | 08:48

Het lijkt wel alsof er een strategie achter zit, vind je ook niet?

Rest In Privacy | 25-09-14 | 08:50

Koffie?, zwart graag.

Toetsiemonster | 25-09-14 | 08:50

@wakkere_nederlander | 25-09-14 | 08:45

Juist. En dat probeer ik mensen als Madrox uit te leggen. Maar die vinden het belangrijker om te weten of ik de Koran heb gelezen.

roze_bril | 25-09-14 | 08:49

Oude tijden doen herleven?
Iets met zuid-Mollukkers en treinen, het afknallen van dienstplichtige NL militairen.

Bhagwan Sri Rajneesh | 25-09-14 | 08:49

jan_lid | 25-09-14 | 08:44

Bedankt, zal zo eens kijken

Madrox | 25-09-14 | 08:48

Nu ik regenboogjes poep, welke vrijheid wordt ik nu weer geacht als een mak bang lammetje in te leveren voor meer veiligheid?

ZKH EénOog | 25-09-14 | 08:48

Goedemorgen meneer van Rossum,

Hier nog een vers stukje integraal van de Televagijn. Kunt u terug lezen hoe de regering in al haar wijsheid met deze mafketels in gesprek wil teneinde bruikbare informatie te vergaren. Meer koffie ?

Ex-terreurverdachten naar Tweede Kamerdoor Jorn Jonker en Niels RigterDEN HAAG - 

De Tweede Kamer wil voormalige terrorismeverdachten in huis halen. In een hoorzitting over radicalisering krijgen ’ervaringsdeskundigen’ de gelegenheid hun verhaal te doen. De hoorzitting is verspreid over meerdere dagen en is besloten met het oog op de veiligheid.

Gert-Jan SegersFoto: fotopersbureau Dijkstra

De sessies zijn een initiatief van Kamerleden Segers van de ChristenUnie en Dijkhoff van de VVD. Segers: „Doel is om een vinger te krijgen achter wat er gaande is in geloofgemeenschappen, op internet, in moskeeën en met radicale moslimpredikers. We doen dat omdat we hier voorlopig nog niet vanaf zijn.”

De sprekers hebben in radicaalislamitische kringen verkeerd en zijn soms verdachte geweest in terrorismeprocessen. Ze moeten kunnen vertellen hoe een mens tot ’zoiets mallotigs’ komt als een aanslagplan, zegt Dijkhoff.

Segers en Dijkhoff willen met de hoorzitting dat de Kamer zich informeert over radicalisering. „Als we weten hoe jongeren tot radicale en gewelddadige gedachten komen, zijn we ook dichter bij het voorkomen ervan”, zegt Segers.

De hoorzitting staat in oktober gepland.

netniet | 25-09-14 | 08:48

PAUW 519K, TAN 910K
Zijn dat de salarissen of het aantal kijkers?

Osdorpertje | 25-09-14 | 08:48

eerstneukendanpraten | 25-09-14 | 08:34
Douwe Dabbert.

Igor Putkin | 25-09-14 | 08:48

Kaas de Vies | 25-09-14 | 08:38
Voor het eerst in hele lange tijd ben ik het van A tot Z volmondig met je eens!

Igor Putkin | 25-09-14 | 08:47

@Madrox | 25-09-14 | 08:42

Ja, wat is uw punt?

roze_bril | 25-09-14 | 08:46

mallekater | 25-09-14 | 08:45

Welk gevaar lopen we dan als we niets doen?

Rest In Privacy | 25-09-14 | 08:46

@ Madrox | 25-09-14 | 08:42
Ik wel, en het klopt wat roze_bril | 25-09-14 | 08:41 zegt. De twee eerste basiswaarden in de Islam zijn "Allah is de allerhoogste", "Mohammed was zijn profeet". Dit is in alle stromingen zo.
 
Mohammed had zelf zijn eigen ISIS clubje, heeft honderden mensen onthoofd. En laten we over Allah maar helemaal niet beginnen. Wat een hond is dat.

arikanari | 25-09-14 | 08:45

@roze_bril | 25-09-14 | 08:41
Degene die de koran niet compleet serieus neemt dient op de meest verschrikkelijke manier om het leven te worden gebracht.
Dat is nu juist het probleem met de islam.

wakkere_nederlander | 25-09-14 | 08:45

Van Duyvenbode, ja, dat is het risico van het vak. We lopen inderdaad iets meer risico, maar dat valt helemaal weg tegen het gevaar dat we zouden lopen wanneer we niets zouden doen.

mallekater | 25-09-14 | 08:45

Ik ben een militair

Strange Glue | 25-09-14 | 08:45

Dan wordt het tijd dat die soldaten met doorgeladen wapen en clip scherpe patronene in de trein gaan , liefst in groepjes van 4 of 6 personen.
en LTK (licenced to kill).

tisnuechtop | 25-09-14 | 08:44

Van Rossem hou een sop met dat geschreeuw... #capslock

wakkere_nederlander | 25-09-14 | 08:43

roze_bril | 25-09-14 | 08:41

U heeft de Koran gelezen?

Madrox | 25-09-14 | 08:42

Iedereen weet dat juist IS de Koran correct interpreteert. Alleen is er nog geen leidinggevende figuur in de Islamitische wereld geweest die heeft gezegd dat misschien de woorden die in de Koran staan niet compleet serieus genomen moeten worden. En iedereen weet ook wel waarom.

roze_bril | 25-09-14 | 08:41

Ze gaan ons allemaal de moeder neuken. Wees voorbereid, Willy en Max zijn al in Scheveningen gesignaleerd van waaruit de HMS De Ruiter ze naar Canada gaat brengen.

niksneem | 25-09-14 | 08:40

PvdA is een partij van landverraders, ze verkwanselen alles en zetten de grenzen wagenwijd open. Maken iedereen zwart die de waarheid durft te vertellen. Hele bevolkingsgroepen worden afgeslacht en die kudt partij maakt zich druk of het t-shirtje wel in orde is. Als er een partij is vol schandalen is het de PvdA maar helaas zijn er nog sukkels die erop stemmen. Noem het maar de Partij van de Allah,

DanBilzerian | 25-09-14 | 08:40

peterdh | 25-09-14 | 08:37

Dat denken alle westerse leiders, dat isis niks met de islam te maken heeft. En dat moet dan de oorlog tegen het jihadisme winnen? Laat me niet lachen. Ze kennen hun vijand niet eens.

Rest In Privacy | 25-09-14 | 08:39

peterdh | 25-09-14 | 08:37

Zou het wellicht iets te maken hebben met een bepaald electoraat?

eerstneukendanpraten | 25-09-14 | 08:39

Zucht.

Het moet heel erg simpel zijn voor de Moslim in Nederland die bij Nederland wil horen. De gematigde moslim's zelfreinigende vermogen moet nu geactiveerd worden want de Nederlandse staat gaat steeds meer terugduwen. Voor de gematigde Moslim moet er nu een angst ontstaan dat bepaalde zaken die belangrijk voor ze zijn in gevaar komen. Ik noem maar iets, moskee wordt gesloten als er haat in gepredikt wordt. Vervelend voor de gematigde moslim als de moskee op de hoek gesloten wordt, dus zal hij hier zijn stinkende best doen om dit te voorkomen.

Maar wat zien we? De gematigde moslim ageert tegen de staat onder de vaandel van Islamofobie en in de verte zie je de zwarte vaandel van ISIS, als je goed kijkt.

En zo proberen zij de gelederen te sluiten, niet door zelfreinigend vermogen in hun gemeenschap te activeren maar het wij - zij gevoel te activeren dat al jaren in die gemeenschap sluimert.

Ik heb in principe niets tegen de Islam, en niets tegen moslims, zolang ze maar niet tegen mijn Nederlandse waarden zijn en niet extremistisch. Helaas heb ik moeten constateren dat er erg veel Moslims zijn in Nederland die in de 'minder minder minder' categorie vallen.

Dat kan mijn perceptie zijn, maar ik ben bereid mijn perceptie te veranderen, maar dat kan ik niet alleen gematigde moslim.

Kaas de Vies | 25-09-14 | 08:38

Reizen met de trein in de spits is al een soort aanslag op zich ...

rman | 25-09-14 | 08:38

Word tijd dat de haatbaarden hier ook maar beter niet in hun soepjurken op straat gaan lopen

sinar2 | 25-09-14 | 08:38

- ISIS HEEFT 'WEINIG MET ISLAM VAN DOEN', ZEGT NL REGERING

Degenen die dat zeggen zouden ze ter verantwoording moeten roepen voor de rechter. Dit klinkt namelijk, nu we in staat van oorlog zijn als landsverraad...

Let even op: IS == ISLAMitische Staat hoezo heeft dat niets met de ISLAM te maken???

Dat de jihadstrijders de Koran "verkeerd interpreteren" *is niet mijn probleem*! Zeg dat tegen de strijders van de Islamitische Staat. Wij zouden daar geen boodschap aan moeten hebben! Aangezien, verkeerd geinterpreteerd of niet, een oorlog tegen ons voeren...

Eerst de oorlog winnen, dan gaan we daarna wel met ze om tafel om te praten over de interpretatie van de Koran! *NIET ANDERSOM*

peterdh | 25-09-14 | 08:37

Fijn. De eerste winst van onze deelname aan operatie Idiocracy is al weer binnen: de kans op een aanslag is weer groter geworden. Bravo heren, bravo. Maar ja, dat zijn slechts onrendabelen die reizen per trein, dus die mogen wel geofferd worden.

Rest In Privacy | 25-09-14 | 08:37

Nederland in 60
Seconden...

MediaMogul | 25-09-14 | 08:36

En toch was Pauw interessanter dan die RTLneger

Madrox | 25-09-14 | 08:35

Mooi gerelativeerd Van Rossem. Er zijn al genoeg paniekdenkers.

Igor Putkin | 25-09-14 | 08:35

Caps Lock day?

LTS__zwakstroom | 25-09-14 | 08:34

Van de weeromstuit ga ik mijn plunjebaal weer opzoeken!

eerstneukendanpraten | 25-09-14 | 08:34

Dat waren we al een tijdje maar nu zijn er gelukkig iets meer mensen die dat ook in de gaten hebben.

Godsammekraken | 25-09-14 | 08:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland