Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TNS Nipo: "PVV grootste partij" - Media: "GAAP"

geertfles.jpgTNS Nipo peilde gisteren de PVV op 27 zetels. Brekend nieuws, maar niet heus in de NL Media. De PvdA op 11, en grootste partij D66 denderde met een HISTORISCH VERLIES van acht zetels (8) terug naar de politieke middenmoot. Ziehierrr DE PEILING in hapklaar overzicht. Bron: TNS/Nipo. DIRECTE LINK (pdf). Cijfers die er toe doen. Zware averij voor D66 en de PVV de grootste van het land. Nieuws dat is fit om te printen. Maar niet voor de Nederlandse kranten/nieuwssites. Zelfs het immer alerte Nu.nl lette even niet op. (Powned en DDS pikten het wel op.) Okee. Niet heel slim van TNS Nipo om op Prinsjesdag dergelijk nieuws naar buiten te brengen. Maar aan de andere kant.. het was keihard brekend nieuws op een dag vol plichtmatige nieuwsmeuk, saaie invuloefeningen en oranjegekte. Let wel. Het was het gezaghebbende MOA-gecertificeerde TNS/Nipo dat peilde, dus niet de natte vinger van Maurice de Hond. WAAROM ZAGEN WE DIT BELANGWEKKENDE NIEUWS (PVV GROOTSTE) NIET TERUG IN DE NEDERLANDSE NIEUWSMEDIA? Sinds wanneer is nieuws geen nieuws meer? GeenStijl Media Monitor belde met diverse redacties van Nederlandse nieuwsmedia met de vraag waarom ze dit belangwekkende nieuwsfeit -al dan niet moedwillig - over het hoofd hadden gezien. "Uhm. Dat mocht niet van Hans Spekman. Kwam woedend de nieuwsvloer op rennen. Zetelaantal PvdA is taboe hier. Als je het woord "elf" al uitspreekt moet je bij Wilma de Rek in het kantoor komen. En dat wil je niet." (Volkskrant) "Moment. We hebben net het OM Den Haag aan de lijn. We zetten u even in de wacht." (Algemeen Dagblad) "We hadden nieuws over de ruzie tussen Sylvie Meis en Touriya Haoud, dat ging voor." (Telegraaf) "We hebben Margriet Oostveen naar Volendam gestuurd voor een zuur profiel van een raarpratende PVV-stemmer, in dat stukje nemen we het nieuws mee. Dus." (NRC Handelsblad) "Kun je de vragen even op de mail zetten?" (Trouw) "Wacht, even iets roepen naar de keuken van dit pannenkoekenrestaurant... MAG HET WAT STILLER? IK BEN AAN HET BELLEN!' - (Parool) "Uh..... Het paste niet in 39 tekens...." (Teletekst) "Ik vond dit prachtige zelf geschreven autobiografische ego-document over mijzelf als moreel verantwoord mens veel belangrijker." (RTL Nieuws) "Sinds jullie ons smerige leugenaars hebben genoemd, praten we niet meer met jullie. Stelletje vieze klootzakken. Wij zijn geen staatsomroep. Wij doen hier goed werk, en weten alles van het koningshuis." (NOS) De website Joop.nl wilde niet reageren.

Reaguursels

Inloggen

Nu eens gaan kijken Nederland zou gaan draaien met de PVV aan het roer.

kloopindeslootjijook | 18-09-14 | 00:50

Nieuws is er niet om verslag te doen van de waarheid. Nieuws is er om te schrijven over wat je hoort te denken van de gebeurtenissen.

Patatter | 18-09-14 | 00:17

Beetje zware dag gehad Pritt? Ik zie D66 van 12 naar 21 zetels gaan; niet bepaald 'Zware averij voor D66' lijkt me?

kinky winky | 17-09-14 | 21:08

@snapdragon | 17-09-14 | 19:43

Het probleem is een beetje, dat al die idioten die nu lopen te graaien en de lakens uit lopen te delen, liever niet hebben, dat de volgende generatie ook zo doet, daas lastig, daar blijkt hypocrytheit uit. Die 'nozems/krakers/nudisten/etc.'met geboortejaren <1952 zijn echt een plaag erger dan ebola.

vanhetvarken | 17-09-14 | 20:10

Ach, het lijkt wat op de 'Great White Hope', bij het boxen, die negers zijn gewoon beter en behoren de baas te zijn, daas toch duidelijk, ze zijn superieur in boxen.

vanhetvarken | 17-09-14 | 19:59

Peilingen zijn pas interessant als het ergens over gaat en in coalitiegesprekken komt de ware aard pas boven.

Petskast | 17-09-14 | 19:54

Ach weer een Koran momentje gepakt in de kamer, dus weer wat zeteljes erbij.

Frankasd | 17-09-14 | 19:50

Tegen de tijd dat we weer mogen stemmen is het volk weer gehersenspoeld door de reclamezenders 1.2.3 van de partij v/d Allah .en alles blijft zo als het was.

snapdragon | 17-09-14 | 19:43

Ik vind dat landverraad! De volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt zichzelf en niet wat het volk wil!!
Lexus01 | 17-09-14 | 19:12 "

Ben het helemaal met je eens dat het landverraders zijn. Maar of ze verkondigen wat het volk wil of zichzelf zal pas blijken in maart bij de Statenverkiezingen.

Nurhajati | 17-09-14 | 19:29

Ik snap sowieso niet dat de PVV niet allang de grootste is! Wat gedacht van de Koran in de tweede kamer en dat de meerderheid van de kamer voor is? Ik vind dat landverraad! De volksvertegenwoordiging vertegenwoordigt zichzelf en niet wat het volk wil!!

Lexus01 | 17-09-14 | 19:12

Vergelijk maar eens met peiling van 13 sept 2013. Het is dus gewoon geen nieuws

Pavlova | 17-09-14 | 19:03

vandaag zelfs in vandaag geen aandacht voor die peilingen, terwijl je normaalgesproken op 1 vandaag doodgegooid wordt met peilingen

Bald Gefkens | 17-09-14 | 18:54

Uitstekende reaktie van Wilders over de koran in onze tweede kamer. (Wtf ?!)
De meerderheid keurt de koran goed in onze tweede kamer. WTF !?
Het komt nooit meer goed.

RegseHippy | 17-09-14 | 18:54

"Sinds wanneer is nieuws geen nieuws meer?"

Bij de mainstream media? Nooit geweest

AsEl | 17-09-14 | 17:57

Zo'n peiling is toch maar net afhankelijk welke geestelijk wat minder bedeelden ze bereid hebben gevonden om een kruisje te zetten....
HarigeHarryDenTweede | 17-09-14 | 17:47 "

LOL. Ja als je van mening bent dat je als persoon helemaal niets voorstelt kun je altijd nog meedoen aan opiniepeilingen want dan heb je tenminste de illusie dat je - surprise surprise - tòch - en tegen alle verwachting in - "meedoet" in dit leven.

Nurhajati | 17-09-14 | 17:57

Dus vanaf nu kunnen we iedere keer als er een peiling is geweest een item hier vinden met de "winnaar"?

Zo'n peiling is toch maar net afhankelijk welke geestelijk wat minder bedeelden ze bereid hebben gevonden om een kruisje te zetten....

HarigeHarryDenTweede | 17-09-14 | 17:47

Peilingen moeten minimaal 6 weken voor de verkiezingen worden verboden. Er wonen in ons land veel te veel dombo's die hun stemgedrag laten afhangen van de peilingen zonder zelf na te denken. (Partij X staat op winst in de peilingen dus daar ga ik op stemmen want ik wil bij de "winnaar" horen. Super-triest natuurlijk dat velen dat kudde-gedrag vertonen. Daarbij worden de peilingen ALTIJD gemanipuleerd.

Nurhajati | 17-09-14 | 17:45

Hebben peilingen nou echt belang? Leidt het bijvoorbeeld tot meer of minder stabiliteit van de coalitie. Want als momentopname is het natuurlijk lachwekkend. Politici geven alleen om een peiling als er verkiezingen aankomen.

sanasolis | 17-09-14 | 17:26

Peilingen buiten verkiezingstijd zijn nooit nieuws en moeten we ook gewoon mee ophouden. Het merendeel van de stemmen wordt bepaald tijdens het mediageweld in de twee weken voorafgaand aan de stembusgang.
En het merendeel van de kiezers is alle resultaten uit het verleden (of eerder het gebrek daaraan) van de partij wiens hokje ze rood kleuren dan al lang weer vergeten.

Onze huidige democratie werkt gewoon niet meer

ZonderNaam | 17-09-14 | 17:26

Stemp Tegenpartij: Geen gezeik, iedereen rijk en een doctorandus titel cadeau bij de geboorte........

gamlakuk | 17-09-14 | 17:20

Vandaag al meer goed nieuws gehad maar dat D66 op zijn bek gaat is toppie.
Der Schnitzeljäger | 17-09-14 | 17:03 "

Eens. Maar.... prijs de dag niet voordat het avond is. Laten we eerst de Statenverkiezingen afwachten en - hopelijk - dan pas in gejuich losbarsten :-)

Nurhajati | 17-09-14 | 17:08

Vandaag al meer goed nieuws gehad maar dat D66 op zijn bek gaat is toppie.

Der Schnitzeljäger | 17-09-14 | 17:03

@Asmodean | 17-09-14 | 15:32
Bent u wederom niet in de war met de pvda en hun overgrote deel aan islamknuffelaars?

reageerbuis | 17-09-14 | 16:58

Desmoulins | 17-09-14 | 16:39

vaderlands*

Desmoulins | 17-09-14 | 16:54

Heeft iemand hier wel eens willen weten hoe de peiling pro of anti-Poetin zou uitvallen als hij nu alle economisch betrekkingen met het westen zou opzeggen tot het niveau van de sovjet unie ? Ik dus wel,vooral als even de betrekkingen met de EU in rekening worden gebracht.Alleen al het gebrek aan gas in midden en oost-Europa zal een ongelooflijk steunpakket de komende winter vereisen.Gelukkig zijn de buizen uit oost-Groningen te klein,anders zouden de bronnen binnen afzienbare tijd leeg zijn.En hulp van de knoeier Obama? Alle gastankers van de wereld zijn absoluut niet in staat de behoefte te lenigen vanwege de Russische boycot. Kortom: Ga alle bossen maar kappen en alle gesloten kolenmijnen maar weer opstarten.De rekening zal duizelingwekkend zijn.En Nederland ? Die kan misschien wat bijdragen met DSM door biogas via Iowa USA hier in te voeren.

Dolphi | 17-09-14 | 16:50

Pechtold denkt zich nu al in te kunnen dekken tegen de ISIS aanhangers door de krokodillen te voederen. Als hij maar beseft dat moslims nog minder respect hebben voor atheistische landverloochenaars dan voor christenen.

lulleficatie | 17-09-14 | 16:49

Objectieve nieuwsgaring is voor halve garen ...

dr Rechts | 17-09-14 | 16:44

Igor Putkin | 17-09-14 | 16:26

Ik constateer dat slechts, en het is absoluut niet als een belediging bedoelt, zelfs niet indirect. Volgens uw logica bestaat onze Tweede Kamer louter uit plucheklevers en zelfverrijkers, want natuurlijk niet het geval is. Wie ervoor kiest om voor de PVV te werken, kiest er namelijk ook voor om door zijn omgeving inclusief de gehele arbeidsmarkt als een sociale paria gezien te worden; een zorgwekkende ontwikkeling. Denkt u werkelijk dat Wilders er vrijwillig voor heeft gekozen om zijn leven compleet overboord te gooien; gebukt te gaan onder doodsbedreigingen? Geen mens zal voor dit leven kiezen louter en alleen om zichzelf te verrijken.
De redder des vanderlands is een utopie binnen onze staatsinrichting, en ik vraag me serieus af of er ook maar één pvv'er te vinden is die Wilders als de Nederlandse Jean d'Arc of iets dergelijks ziet.

Desmoulins | 17-09-14 | 16:39

Da's altijd zo. PVV staat voortdurend hoog in de peiling, maar ziet altijd een terugval naarmate de verkiezing nadert. En dat is maar goed ook.

OrgulloTulipano | 17-09-14 | 16:39

@Igor Putkin | 17-09-14 | 16:26
"Many forms of Government have been tried and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed, it has been said that democracy is the worst form of government except all those other forms that have been tried from time to time."

Hopelijk zit u de analogie en waarom ik op de PVV stem.

Wim Venijn | 17-09-14 | 16:37

Ha die Pritt, "nieuwsfeit -al dan niet moedwillig - over het hoofd hadden gezien".

Piet Karbiet | 17-09-14 | 16:36

Het ultieme bewijs dat men geen ruk geeft om wat de kiezer wil. De PvdA negeert inmiddels elk wetsvoorstel van de PVV. Van mij mogen ze allemaal ophoepelen, doe mij maar Nigel Farah samen met Geert, dan gaap ik minder.

Brabant hier | 17-09-14 | 16:36

@Igor Putkin | 17-09-14 | 16:26
Fatsoenlijke mensen doen niet aan indirecte beledigingen, ahum!
Ok, de pvv is kut, maar wie zou volgens jou dan de redder des vaderlands kunnen zijn?

AbleArcher13 | 17-09-14 | 16:35

Desmoulins | 17-09-14 | 16:07
Leuk die indirecte beledigingen.
Kortom, ook Geert is slechts een ordinaire plucheklever met zijn eigen tactiek.
Niet de redder des Vaderlands die velen zo graag in hem zien.

Igor Putkin | 17-09-14 | 16:26

Joop.nl, is gewoon een moslim kliek. Je komt er alleen maar door als je de moslims een vinger in hun reet duwt. Maar kritische geluiden komen niet door de moderator. Een kut site.

taylor 1000 | 17-09-14 | 16:25

Een bedroevende ontwikkeling waaruit blijkt dat jihadisme toeneemt. In Nederland laat de fascistische islam steeds sterker van zich spreken en dat levert de vraag op of onze regering jihadisten nog wel in de hand heeft. Europa zou op deze ontwikkeling nog sterker moeten reageren dan ze nu doet.

TFTFY

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 16:23

Daarbij zou ik willen aantekenen dat de PVV volgens deze - ongetwijfeld zeer representatieve peilingen - reeds viermaal eerder 'de grootste' partij was (13 september 2013, 6 december 2013, 13 februari 2014, en 12 maart 2014). Ervan afgezien dat er aan peilingen in het algemeen, en peilingen ver voor verkiezingen in het bijzonder, betrekkelijk weinig betekenis toekomt, is ook deze peiling daarom niet zonder meer vermeldenswaardig. DOEI.

Een paard | 17-09-14 | 16:21

Er zullen eerst diverse bomaanslagen in Nederland moeten plaatsvinden (en die zùllen komen) voordat de domme massa wakker wordt. Maar dan zal het te laat zijn om toe te geven dat Wilders al 10 jaar lang de waarheid vertelt over de islam. Dan zal het lachen en demoniseren van de PVV keihard in hun smoel exploderen. Letterlijk! Kan niet wachten.

Nurhajati | 17-09-14 | 16:21

@Abu Bachouca | 17-09-14 | 16:16
Welja. Draai het om. Moslims worden radicaler. Zijn niet tolerant. ISIS, aanslagen en onthoofdingen. En dan is het een bedroevende ontwikkeling dat islamofobie toeneemt?
Een realistische ontwikkeling noem ik het, met wat de moslims allemaal uitvreten.

Wim Venijn | 17-09-14 | 16:19

-weggejorist-

Abu Bachouca | 17-09-14 | 16:16

De enige juiste peiling is 18 Maart 2015 (Statenverkiezing en (indirect) verkiezing 1e Kamer)

Brulboei_61SB | 17-09-14 | 16:13

Ook al wordt GW de grootste of zelfs minister-president, wat ik betwijfel, dan zal hij gewoon gekneed worden door zijn adviseurs, de ambtenaren van de ministeries, die hem gaan toefluisteren dat de ruzie met Rusland nodig is om leger en politie op pijl te brengen voor het vernietigen van een plaag die leeft in Europa en in de gebieden waar wij de olie vandaan halen.
Het maakt niet uit welke politieke partijen de baas in Nederland zijn, deze hebben niets te vertellen wanneer het erop aan komt.
Europa wordt klaar gestoomd voor oorlog, zogenaamd tegen Rusland, omdat de echte vijand niet genoemd mag worden. Vandaar ook de van angst vertrokken bekkies van het socialistische partij kader, hun macht is voorbij en hun dromen worden kapotgeschoten.
Bier!

AbleArcher13 | 17-09-14 | 16:12

Zoveel zetels meer voor de PVV? Behoorlijk veel pluche dat opgevuld moet gaan worden.
Mooi! Waar kan ik solliciteren Geert?

Wim Venijn | 17-09-14 | 16:11

@Lafayette | 17-09-14 | 16:04
Wat jij zegt wil ik al de hele dag tegelen maar deed dat expres niet want het zou toch echt verschrikkelijk zijn. Als dat gebeurt dan zijn de rapen gaarder dan gaar. Hoef vast niet te duiden wat er dan losbreekt.

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 16:08

Igor Putkin | 17-09-14 | 16:02

Het grappige aan u is dat u totaal geen besef heeft van het begrip populisme, en slechts als de zoveelste hersenloze debiel de goegemeente kunt napapegaaien over de onwenselijkheid van populisme binnen de politiek, of beter gezegd de PVV. Niet wetende dat dit binnen het gehele politieke spectrum voorkomt en inherent is aan een democratie.

Desmoulins | 17-09-14 | 16:07

Ook in dat onderzoek van TNS/nipo:
1/5 heeft vertrouwen in Rutte (20%).
Dat waren dus erg realistische rapportcijfers van de Volkskrant (NOT!). Die linksche gekkies toch. Totaal van de werkelijkheid af. Ze leven in hun eigen fantasie wereldje.

Wim Venijn | 17-09-14 | 16:06

Wilders wordt nooit premier. Mocht hij ooit in de positie komen, dan zal hij vermoord worden. Dat weet iedereen, zelfs Wilders.

Lafayette | 17-09-14 | 16:04

&#9834; tralalalalaaa tralalalalieee &#9834;
&#9834;geert legt ze allemaal over de knie &#9834;
Heeeeeeeerlijk dit. Stuk voor stuk BUSTED, and they know it!

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 16:04

Qoopje | 17-09-14 | 15:43

Wat hebben andere partijen dan zoal bereikt?
Wat heeft dit gesloten netwerk van gelijkgestemden van de linker tot de rechter zijde dan zoal bereikt behalve een compleet gepolariseerd land?
Helemaal niets. Zij zitten daar louter voor eigen gewin.

Desmoulins | 17-09-14 | 16:04

Zolang de meerderheid nog steeds géén pvv stemt is er weinig aan de hand. Logisch dat een popelisties blèrende partij in de peilingen wat beter uit de verf komt.

Igor Putkin | 17-09-14 | 16:02

Meeroever | 17-09-14 | 15:50

De kaalslag waar Nederland al even vol tevredenheid en met goedkeuring van vrijwel de gehele media, onder te lijden heeft is ook een direct gevolg van de megalomane plannen die in Brussel gedicteerd worden. Het wordt tijd dat kiezers de verstrengeling van ons huidige systeem zien voor wat het werkelijk is en waar het naartoe wenst te werken; het einde van de natiestaat Nederland; Eurabië.

Desmoulins | 17-09-14 | 16:01

Een goede stap in de goede richting,nu PVDA naar 0 zetels en dan zal je zien dat Nederland weer een land word waar je trots op kan zijn.

ron78 | 17-09-14 | 16:00

ja en tot dat er weer gestemd moet worden.. Dan toch stiekem op een ander knopje drukken

miknic | 17-09-14 | 15:59

@Meeroever | 17-09-14 | 15:50 Nee, die verschillen zijn er niet, dat lijkt alleen maar zo. Natuurlijk roept de ene partij wel eens wat waar de andere partij tegen zegt te zijn. Maar als het om de daadwerkelijke uitvoering gaat is het één pot nat: de overheid vergroten, de staatsschuld op laten lopen, braaf in de pas lopen bij de EU etc. En afwijkende visies worden via de MSM belachelijk gemaakt en gemarginaliseerd. Om met JC te spreken: je gaat het pas zien als je het door hebt.

witwas | 17-09-14 | 15:58

Stemt allen PVV, zoals de altijd wakkere reaguurder Lewinsky dat al even ongestoord duidelijk maakt, tenzij u de teloorgang van Nederland als een een welkom toekomstbeeld ziet.
Nood heiligt de middelen, en de nood is inmiddels hoog. We zitten nog steeds in hetzelfde vaarwater sinds de opkomst van Fortuyn; nog steeds dezelfde problematiek alleen nu een factor of tien erger...
Natuurlijk speelt er meer dan de EU of de islam maar zij vormen in zekere zin het fundament onder de misère die dit land al decennialang in zijn greep heeft.

Desmoulins | 17-09-14 | 15:57

Op Telegraaf staat een stuk debat tussen Roemer en Wilders. Wilders verwijt Roemer dat de SP het blijkbaar normaal vindt dat ouderen het verzorgingshuis uit worden gezet waar asielzoekers binnen worden gehaald. Een prima stuk debat, maar wat door Paul Jansen en co wordt afgedaan als "schreeuwpartij". Blijkbbaar valt het Jansen en co erg zwaar dat hun geliefde CDA maar weinig aan sympathie wint. Als het CDA dezelfde virtuele winst had geboekt als gisteren de PVV had het daar in chocoladeletters gestaan.

rien6139 | 17-09-14 | 15:53

@witwas | 17-09-14 | 15:47

Dat verschil is er wel degelijk en er speelt meer dan immigratie en Europa. De PVV is meer een soort marketingtruc. Voor de bühne. Maar ook Geert weet dat zijn invloed nihil is. Overigens bestaat het Nederlandse politieke landschap voornamelijk uit kutpartijen.

Meeroever | 17-09-14 | 15:50

Ja, het zal de Beschaafden achter hun gapende Fatsoenskloof in razernij doen ontsteken: maar Geert is gewoon de grootste. Punt uit.

Niet omdat hij zo voortreffelijk is, het heeft meer te doen met de tragische kwaliteit van de Eurofiele eenheidsworst waaruit ruim 95% van "onze" regenten is gekneed. Of aan is komen spoelen vanuit de zachte opleidingen en de redacties van schoolkrantjes.

Had ik de dertien in een dozijn regenten al nagepraat dat de islam NIET het probleem is; dat er GEEN grenzen zijn overschreden; dat oorlog met tsaar Poetin NODIG is; dat de EU voor "ons" welvaart&vrede veroorzaakt?

Jan Passant mk2 | 17-09-14 | 15:50

Als de PVV daadwerkelijk de grootste partij wordt, heeft Geert nog wel een probleem. Hij kan dan niet meer als een puber zitten trollen in de oppositie. Dus dan stort het kaartenhuis snel in met al die incapable idioten binnen de PVV.

Ronman2k | 17-09-14 | 15:49

Goede stap vooruit! Nu nog die sektepartijtjes op nul brengen!

glimworm | 17-09-14 | 15:48

De freekdejongecourant en t parool waren te druk bezig Rutte en Timmerlul 8/9s en 4 sterren te geven. T parool vond Timmergay "wel eeen tikkeltje arrogant". Een tikkeltje??? Are you fucking kidding me?? Om timmerpoot zijn ego naar Brussel te verhuizen kost al 3 ton. Best veel voor iemand zonder portefeuille.

NACademicus | 17-09-14 | 15:47

Alleen als de PVV 76 zetels haalt gaat er echt wat veranderen. Zo niet, dan zal elke verkiezingsuitslag leiden tot dezelfde linkse collectieve hap, die immigratie stimuleert, belastingen verhoogt, capituleert voor de EU en onzinnige linkse subsidies, toeslagen en uitkeringen in stand houdt.

Realisties | 17-09-14 | 15:47

@Meeroever | 17-09-14 | 15:43 Het is maar wat je 'verschillende partijen' noemt. De diverse loten van de eurofiele eenheids partij verschillen alleen in naam en logo van elkaar. Ze schuiven de kiezer gewoon onderling heen en weer zodat deze wat anders denkt te stemmen maar toch weer hetzelfde krijgt.

witwas | 17-09-14 | 15:47

toetanchamon | 17-09-14 | 15:24

Juist! Het vuur moet aan de schenen gelegd worden van de main kliek voordat ze overstag gaan. Met al dat isis tumult moet er grotesker gedemoniseerd worden om de mogelijke verliezen te temperen.
Tergend spel.

bodemloos | 17-09-14 | 15:44

Hoera dan kunnen we straks allemaal achter de grootste schreeuwer aanlopen die nog nooit ook maar iets bereikt heeft
~~kan niet wachten~~

Qoopje | 17-09-14 | 15:43

Wat boeien die peilingen? 2/3de van Nederland stemt al op minstens 5 verschillende partijen. En de rest is nog verder versplinterd. Wordt altijd een coalitie en altijd een compromis. De PVV kan het vergeten.

Bovendien, zodra er verkiezingen zijn stemt iedereen weer op bepaalde partijen.

Meeroever | 17-09-14 | 15:43

Peilingen zijn nooit cijfers die er toe doen.

Ageless | 17-09-14 | 15:42

Islamofiel | 17-09-14 | 15:31
Lol, dat geloof je toch zeker zelf niet. In geen enkele peiling heeft Wilders meer dan een vijfde van Nederland achter zich gekregen. En er is niemand die met hem samen wil werken. Sterker nog, hij doet er alles aan om anderen zodanig te provoceren dat hij lekker in zijn slachtofferrol kan blijven schreeuwen dat hij het slachtoffer van een cordon sanitaire is. Hij heeft niet eens de intentie om iets te bereiken. Waarschijnlijk omdat hij zelf dondersgoed weet er zo ongeveer 0,0 bestuurlijk talent in zijn partij rondhuppelt.

Asmodean | 17-09-14 | 15:42

Ik kijk al een hele poos niet meer naar het journaal, rtl4 nieuws, etc. Die laten alleen zien wat er in hun ogen (lees elite) gezien moet worden en wel met zo'n ondertoon/vooroordeel om mensen te beïnvloeden en ons doen laten geloven dat het zo is en niet anders. Ja ja de mens van tegenwoordig moet geleid worden, want om jezelf in bepaalde onderwerpen te verdiepen daar heeft men geen tijd meer voor.... GeenStijl daarentegen geeft naar mijn idee wel de juiste kant van diverse onderwerpen en laat mij mijn ogen openen.

Sateetje | 17-09-14 | 15:40

Dat de PvdA op 11 zetels staat was gespreksonderwerp bij het interview met minister-president Rutte n.a.v. Prinsjesdag.

Simon_GS | 17-09-14 | 15:36

Extremisten helpen racisten in het zadel

stipjes | 17-09-14 | 15:36

newray | 17-09-14 | 15:34
Dat lezen we zondag als Ebru haar zegje doet.

lingo star | 17-09-14 | 15:36

Kranten hebben van Europa de opdracht om de tegenstellingen en polarisatie rond de Islam wat af te dekken. Is hier eerder aan de orde geweest

Islamofiel | 17-09-14 | 15:35

Wat vond de Libelle van het nieuws?

newray | 17-09-14 | 15:34

Op naar het Tokkie Kalifaat!

Fisccon | 17-09-14 | 15:34

Ah, de PVV'ertjes zijn weer op hun best in de slachtofferrol. Wat een verrassing.

Asmodean | 17-09-14 | 15:32

ProAsfalt | 17-09-14 | 15:31
Volgens mij heeft de PvdA een ongenadig pak op hun flikker gekregen in maart.

bakoenin | 17-09-14 | 15:32

Als zelfs halverwege een hervormingskabinet de grootste protestpartij maar 27 zetels peilt dan loopt het allemaal wel los en is er geen nieuws...

Sir EnemA | 17-09-14 | 15:32

Als IS nog even doorzet wordt Wilders premier

Islamofiel | 17-09-14 | 15:31

Zijn slechts peilingen.
In het stemhokje wordt het beste kabinet van na de tweede wereldoorlog gewoon herkozen zoals in maart en mei 2014 is gebleken.

ProAsfalt | 17-09-14 | 15:31

Daarentegen worden foponderzoeken van 1 vandaag of de Volkskrant wel heel serieus genomen.
Kabinet krijgt 9, bewindslieden cijfer van 9 tot 7 het kon niet op gisteren.
Het zit anders momenteel.
De nomenclatuur probeert met een constante goed nieuws show mensen positief te laten denken over wat er gebeurd.
Daarbij passen slechte peilingen niet, en dus zwijgen ze er over.
Ze hopen dat als ze maar goed nieuws blijven brullen op de MSM die peilingen wel beter worden voor het clubje zetelplakkers, immers bij verlies meerderheid eerste kamer is het verhaal over en uit.
En dus zitten ze in een negeer fase. Verandert wel als de staten verkiezingen dichterbij komen.
Overigens Nu.nl kan je ook tot de MSM rekenen.

bakoenin | 17-09-14 | 15:30

@L.E. Raar | 17-09-14
Ik zie nog steeds niet het verschil met vroeger. Hooguit de middelen zijn veranderd.

Lafayette | 17-09-14 | 15:30

@AbleArcher13 | 17-09-14
Tja lol, Nappie had beter naar zichzelf moeten luisteren... of z'n vijanden niet wijzer moeten maken :-)

Lafayette | 17-09-14 | 15:29

If good news = "PVV" then ignore or deny.

padbuffel | 17-09-14 | 15:26

@Lafayette | 17-09-14 | 15:21
Ghaha, goed voorbeeld. Dat ging Nappie goed af in Rusland, ofnietdan?

AbleArcher13 | 17-09-14 | 15:26

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de peilingen ook maar in de buurt kwamen van de stemuitslagen. Lijkt mij een tool voor propaganda doeleinde.

toetanchamon | 17-09-14 | 15:24

Vroeger was echt niet alles beter.
Maar je wist vaak wel waar je aan toe was.
Elke politieke richting had z'n eigen krant en z'n eigen omroepstichting.
Herkenbaar.
Tegenwoordig zijn de MSM onderdeel van het lobbyproces van de handige snelle praters, met name van de linkerkant van het politieke spectrum.
Tja, en de goedgelovige massa hobbelt nog steeds achter de NOS aan, want die is toch altijd neutraal? /cynisme off
Helaas krijgt elk volk de politieke elite die het zelf kiest...

L.E. Raar | 17-09-14 | 15:24

Nynke Zoeten noemde Timmermans ook al een uitstekende minister, het kabinet is God en de PVV is de Satan.

lingo star | 17-09-14 | 15:23

Nederland wordt steeds slimmer...

JIP! | 17-09-14 | 15:22

@Jozes | 17-09-14
Nee hoor. Poetin volgt een militaire wijsheid: "Onderbreek nooit je vijand wanneer hij een fout aan het maken is ~ Napoleon".
Over een tijdje biedt hij alle Europeanen die het helemaal zat zijn een riante emigratiemogelijkheid naar Rusland. Let maar op.

Lafayette | 17-09-14 | 15:21

-weggejorist-

Skunk57 | 17-09-14 | 15:20

je gaat toch niet de domheid van je land breed uitmeten?

Satria | 17-09-14 | 15:19

En verder maakt het geen reedt uit welke partij de grootse is.
ook niet als dat de PVV is.
Als je kijkt wat voor koekwausen daar bij zitten heb ik nog meer vertrouwen in de SP.

miko | 17-09-14 | 15:18

Als je het negeert, gaat het weg. Toch?

Muggenmepper | 17-09-14 | 15:18

Elk tegengeluid in de Tweede Kamer is noodzakelijk voor een goed debat. Of het nu Thieme is, Krol is of Wilders... een democratie werkt alleen als men met andersdenkenden in debat gaat.
Helaas zie ik Pechtold, Samson en Zijlstra alleen maar "nee! nee! nee! nee! nee!" roepen zonder ook maar echt te luisteren.
Op detail wellussen en niettussen helpt niet echt.

Klik_hier | 17-09-14 | 15:18

Het zijn maar peilingen he. Die zijn net zo fluctuerend als de hormonen spiegel van het kreng op je zitbank. Als Geert volgende week weer uit zijn verbale slof schiet duikelt ie ook weer 10 zetels. En als Roemertje en Peggolt daar weer als belerende mag-nieters op in haken stijgen ze weer. Of denk je serieus dat diegene die Peggolt maanden eerder in de peilingen omhoog stuwden tot grote hoogte niet ook weer net zo makkelijk terugkeren bij hem. Ik denk dat de groep loyale partij stemmers nog nooit zo klein was. Meer dan ooit switcht men per week tussen voorkeurspartij, vaak nog per behandelde kwestie die de media haalt.

Koettoerk | 17-09-14 | 15:17

Ik word een beetje moe van de peilingen. We hebben al gestemd. Maurice mag weer op komen draven als er weer verkiezingen aankomen.

Lucille Werner | 17-09-14 | 15:16

Het valt me nog mee dat Trouw niet vraagt om de vragen te faxen.

K4 | 17-09-14 | 15:14

Straks staat Poetin hier met al zijn tanks, dan hoef je helemaal niet meer te stemmen. Goddank!

Jozes | 17-09-14 | 15:14

Yeah! Fap you Peggold!

Conan de Rabarber | 17-09-14 | 15:13

Viel mij inderdaad ook op. Als de VVD in welke peiling dan ook een zetel virtuele winst boekt staan het vaak in chocoladeletters op de Telegraafsite. Gisteren geen letter in de Telegraaf, waar Paul Jansen via WNL tegenwoordig zowat elke zondag bij zijn CDA-vriendje Buma op schoot zit. Afgelopen zondag werd in media (waar de PVV ook weer virtuele winst boekte) alleen 50plus genoemd vanwege een zetel winst door het terugkeren van Henk Krol. Verder was er aandacht voor het verlies van de coalitie. Dus tja, valt erg op.

rien6139 | 17-09-14 | 15:12

In verkiezingstijd heeft een peiling nog enig nut, maar nu? Dagkoersen.
Volgende week klapt er weer een PVV'er uit de school en de PVV is 8 virtuele zetels armer.
En ook dan is het een dagkoers. Kiezers zijn namelijk dom en kort van memorie.

niet voor de hond | 17-09-14 | 15:11

Kom zeg de wil van het klootjes volk kan natuurlijk niet in de krant. Gelukkig zijn alle mensen in Nederland voorzien van semi intellectuele media die de wil uitvoeren van de laag geletterde en gedachten marcherende politieke elite en tja, daar behoort de PVV niet bij.

Toetsiemonster | 17-09-14 | 15:10

39 zetels maar liefts voor pvda, d66 en groenlinks.
Dat betekent dat een kwart van de gepeilden liever vandaag dan morgen de sharia in dit land zou invoeren.
Een kwart van het volk dat openlijk hun steun aan is betuigt.
Dat is toch om je kapot te schamen.

Cuyahoga | 17-09-14 | 15:10

Maar van mensen als Eric Smit van Follow The Money mag je de MSM niet wantrouwen. Complotten zijn bij voorbaat onzin en de MSM is goudeerlijk in de berichtgeving. Natuurlijk.

Het is een linkse bende en de ongeschreven regel is dat de PVV alleen in negatief opzicht wordt besproken. Klaar als een klontje.

Art Vandelay Ultor | 17-09-14 | 15:09

Als de PVV fors daalde was het wel nieuws.

De Reaguurder | 17-09-14 | 15:09

Oh, ik dacht dat het om ledenaantallen ging. Dat zou nieuws zijn, dan hebben de andere partijen geen leden meer.

Koning Willy | 17-09-14 | 15:08

Ik ga stemmen op Wilders. Ideologisch staat hij ver van me af maar wat dit land nodig heeft is iemand die met gestrekt been op de regentenkliek invliegt.

Godsammekraken | 17-09-14 | 15:07

we lezen het nergens meer omdat peilingen helemaal nergens op slaan, en alleen gedaan zouden mogen worden in tijde van verkiezingen...
.
maar we zullen zien of de PVV stemmers volgende keer wel slim genoeg zijn om de stembus te vinden! ;-)

bArAbAts | 17-09-14 | 15:06

Alleen goedgelovige Thomassen slikken de kranten en televee nog voor zoete koek. Wij weten wel beter.

yamahaha | 17-09-14 | 15:05

Is inderdaad om te gapen.

Het klootjesvolk stemt uiteindelijk toch weer gewoon PVVD66A, zoals altijd.

De PVV wordt met belastinggeld in de weken voor de verkiezingen afgeschilderd als xenofoob en racistisch en dat wil je als gutmensch toch niet stemmen.

Daar komt nog bij dat meer dan de helft van de beroepsbevolking voor zijn inkomen afhankelijk is van de overheid en dat 90% van de gezinnen één of andere toeslag ontvangen dus zal er tot in de eeuwigheid links worden gestemd : PVVD66A dus.

James Lastig | 17-09-14 | 15:05

Het nieuws van links heeft voorrang

Lalala Geld! | 17-09-14 | 15:05

Natuurlijk vermelden de standaard media dit niet graag. Ik heb ergens al eerder betoogt dat dit soort nieuws mensen zo'n club anders gaan bekijken.
Mensen gaan denken dat het misschien toch niet zo gek idee is om op de PVV te stemmen omdat ze virtueel de grootste zijn. En ja, dat moet toch ergens vandaan komen. Mensen gaan dan twijfelen en gan overwegen om zich bij zo'n partij aan te sluiten.

appeltjesgroeneweide | 17-09-14 | 15:05

Wat je negeert en cordonneert komt uiteindelijk, altijd, groter terug.
In je gezicht, dat is.

hfakker | 17-09-14 | 15:05

Inderdaad, gaap.
Maar dat geldt ook voor de peilingen waar de PVVDACDA66 flink in winnen.
En dat deze wel breeduit door de linksche overtikmedia wordt ge-copy-pasted is.... tekenend.

jemagookniksmeer | 17-09-14 | 15:04

Peilingen zijn nooit *breaking news*

Karamelappel | 17-09-14 | 15:03

Eerst de verkiezingen op 20 september aanstaande afwachten.

McMarx | 17-09-14 | 15:01

De Joop reageert niet, die dicteert.
Meer monologen dan de evil guy in de Incredibles.

miko | 17-09-14 | 15:00

Staatspropagandakanalen. Vertel ons iets wat we niet weten.

crisiswhatcrisis | 17-09-14 | 15:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken