Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Automobilist PISWOESTBOOS op politie

Wegmisbruikers gisteravond. Man wordt boos wegens boete voor geen gordel, afspraak missen en misschien wel baan kwijtraken. En met boos bedoelen we woestboos. Zo boos dat-ie alle polities met martial arts te lijf wil gaan. Zo boos dus. Gevalletje Falling Down in Hallo Venray. En dat allemaal omdat de popo zonodig de staatskas moet spekken met verkeersrazzia's. Hoe vaker u filmpje kijkt, hoe sympathieker die Limbo wordt. Godverdomme zeg. Jezus Christus. Dit is Nederland. Welkom.

Reaguursels

Inloggen

En? betaal je minder premie?
miko | 08-09-14 | 14:31

Ik val in herhaling, net als een zon die opkomt heeft dat weinig te maken met veiligheid. Die boete zou je wakker moeten maken. Zonder boete gaat iedereen geen gordel meer dragen en heb je een slecht voorbeeld. Dat moet je ook niet willen. Enfin genoeg dooddoenertjes. Ik ga het ook niet meer proberen uit te spellen voor je.

geldmoetrollen | 09-09-14 | 00:36

@Kaas

Omdat er procedurekosten zijn, neem ik aan dat het niet om een CJIB vordering gaat?
In dat geval mogen de administratiekosten en aanmaningskosten niet hoger zijn dan de WIK (wet incassokosten) toelaat. Komt het tot een rechtszitting bestaat er ook nog een kans dat de incassokosten worden gematigd of niet toegewezen indien er slechts een enkele aanmaningsbriefje werd verzonden. Deurwaarderskosten zouden in dit geval de kosten voor het dagvaardingsexploot moeten zijn. Noodzakelijk voor de schuldeiser, als die kans wil maken zijn geld te ontvangen. Zie het ook zo: het zou niet best zijn indien iedere idioot die meent geld van je tegoed te hebben dit ook zonder vonnis voor elkaar krijgt (even de Belastingdienst en CJIB buiten beschouwing gelaten). De hoogte van de kosten van de gerechtelijke procedure zijn afhankelijk van de hoogte van het geëiste bedrag. De kosten zijn hoog maar het doel is duidelijk.

Pavlova | 08-09-14 | 23:07

@Pavlova | 08-09-14 | 21:23
Hmm even kijken, heb er hier 1 voor mij liggen.
Basisvordering
Administratiekosten 3x
Aanmaningskosten
Deurwaarderskosten
Procedurekosten

Ik ben niet specifiek op de deurwaarder, maar op het systeem in zijn geheel. Hier moet de overheid niet aan meewerken want is kansloos, dient ook geen doel behalve extra straf.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 21:32

@kaas

Nogmaals: Het kan een schuldeiser en/of een deurwaarder niet worden aangerekend dat een debiteur, om wat voor reden ook, niets van zich laat horen. Een debiteur zal zelf moeten aantonen dat er geen ruimte is om te bepalen. De vrouw die in het TV-programma een deurwaarder over de vloer kreeg die beslag roerende zaken wilde leggen had dus struisvogelpolitiek vastgesteld en daarom waren de kosten al hoog opgelopen. De deurwaarder besloot ter plekke dat een beslag geen zin had. Geen verdere kosten gemaakt dus. Eerder gemaakte kosten kun je echter niet terugdraaien.
Wat zou volgens jou dan de rol van de overheid moeten zijn? Schulden ontstaan niet door hoge deurwaarderskosten.

Pavlova | 08-09-14 | 21:23

Zo grof was mijn opmerking toch niet :-/ -weggejorist-

maakdatdekatmaarwijs | 08-09-14 | 21:21

@Pavlova | 08-09-14 | 19:05
Ik heb het over de overheid. Het is namelijk ook niet in belang van overheid om iemand financieel extra de put in te duwen zodat je ze via de DURE wsnp er weer uit krijgt?

Denk nou eens na.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 21:02

Tja, er is in Nederland gordel draagplicht, naar ik hoop wel dat dat opgewonden standje na het wegrijden over André van der Toorn is gereden.

The7thGuest | 08-09-14 | 20:28

Martial arts?

Deze meneer heeft het toch echt over "Maassjaal Aards"

R0BB3RT | 08-09-14 | 19:46

Even terzijde, maar man o man wat een uitstralingsloze dienders weer in dit filmpje. Stralen totaal geen gezag uit.

Sir Hackalot | 08-09-14 | 19:20

Nog even en ik dacht dat het Hans Teeuwen was xD

Power2All4Ever | 08-09-14 | 19:05

@kaas
Dan is het niet te betalen om een vordering te innen. Je zou maar de schuldeiser zijn

Pavlova | 08-09-14 | 19:05

Dat is gewoon Jeroen van Koningsbrugge! Waren de items op?

De Badtegelzetter | 08-09-14 | 19:04

@McMarx | 08-09-14 | 18:13
Waarom laat je het niet 45 euro, of desnoods maak je er 100 van en ga je dat uitwinnen? Ook duurt het 9 jaar. Max 100 euro.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 19:00

@kaas

Dat de tarieven voor zgn ambtshandelingen door het ministerie van justitie worden vastgesteld wil niet zeggen dat het probleem bij de overheid ligt. Vaste tarieven beschermt natuurlijk tegen een wildgroei aan kosten van deurwaarders. Deze tarieven zijn ook niet inkomensafhankelijk te maken.
Je vraagt je af of niet alleen de oorspronkelijke kosten geïncasseerd kunnen worden bij degenen die wel willen maar niet kunnen betalen. Als een loon- of bankbeslag tot gevolg heeft dat de vordering geheel of gedeeltelijk geïncasseerd kan worden dan zou je in verreweg de meeste gevallen kunnen stellen dat de debiteur al in een eerder stadium zelf iets had kunnen regelen om te kunnen betalen zodat de kosten niet zouden oplopen.

Pavlova | 08-09-14 | 18:58

wat een bullshit de politie heeft er een sport van gemaakt om netjes werkende brave mensen te treiteren ..
Gordel ?? als dat echt zo belangrijk zou zijn werden deze ook wel in stadsbussen gemonteerd en verplicht gesteld in zulkde voertuigen zit je inderdaad per definitie NOOIT veilig in je stoel ..
gewone pure treiterij naar de burgers toe om te laten zien dat ze ook best een x daadkrachtig kunnen optreden ;terwijl alle misstanden in de maatschappij die iedereen wel weet te benoemen compleet genegeerd worden .

sparrow | 08-09-14 | 18:50

moeilijke kwestie. aan de ene kan triest dat iemand zo tegen de politie kan praten.

Aan de andere kant, het is ook gewoon verschikkelijk KUT hoe hoog die boetes zijn voor pietluttige dingen.

Moet wil lachen om die boze brabo :). "ik ga met jullie mee dan laat ik wel ff zien wie de baas is":D lolol

Ir. Wilhelmus | 08-09-14 | 18:44

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 17:32
Beslag via een rechtsdeurwaarde is een zwaar middel. En bij de nodige tokkies is er vaak politie-inzet nodig om binnen te komen. Een boet van 45,- wordt niet ineens naar 500,- verhoogd. Daar gaat het nodige aan vooraf. Maar, ik ben het met je eens dat dit systeem voor een bepaalde groep mensen heel slecht uitpakt. Mensen die wellicht op een andere wijze geholpen hadden kunnen worden als voortijdig al hun gegevens bekend waren. Maar dan zou de rechtelijke macht bij iedereen die zijn boete niet betaald direct allerlei privacygevoelige gegevens moeten verzamelen. Lijkt me niet zo'n goed systeem.

McMarx | 08-09-14 | 18:13

Walgelijke NSB tv

pfffft! | 08-09-14 | 18:10

-weggejorist-

Dragstar84 | 08-09-14 | 17:34

@McMarx | 08-09-14 | 17:18

Waarom moet er voor iemand die het wel kan betalen maar niet wil betalen een verhoging plaatsvinden van 45 euro naar 500 euro? Waarom geen beslag voor die 45 euro?

Waarom moet er voor iemand die het niet kan betalen maar wel wil betalen etc. etc.

Ga door met de scenario's.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 17:32

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 16:58
De rechtelijke macht is niet ingesteld om mensen met schulden anders te behaldelen dan zij zonder schulden.
Dat iemand met schulden hulp nodig heeft wordt door andere instanties opgepikt. Maar ja, als iemand met schulden niet aan de bel trekt, dan kan je dat niet op het conto van de rechterlijke macht schuiven.
Overigens had ik begrepen uit het verhaal dat de rechter de in beslagname niet heeft gehonoreerd.

McMarx | 08-09-14 | 17:18

@Pavlova | 08-09-14 | 16:12
@McMarx | 08-09-14 | 16:37

Dat kan allemaal wel wezen, maar er is dus een probleem bij deze mensen en de overheid helpt niet die verergert. De boete die blijft overeind staan, waarom win je die niet uit? De kosten van de procedure is dus blijkbaar politiek.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 16:58

@McMarx | 08-09-14 | 16:37
Ik ben altijd sociaal bewogen geweest, alleen geen socialist. Socialisme heeft in mijn ogen niets te maken met sociaal dan wel solidair zijn.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 16:57

Politie is kut, geld afpakken is het enigste wat ze kunnen, laat er eens 10 willekeurig ergens 100 euro verdienen met werken ,en dan bedoel ik zelf verdienen met d'r handen, dat kunnen ze niet ,en daarom zijn het van die kneuzen .Belerend een ander vertellen dat ze iets fout doen ,in opdracht van een chef die tonnen per jaar in zijn klep schuift . Nederland is echt naar de kloten .

fleurtje | 08-09-14 | 16:56

In COPS worden dit soort schreeuwers gelijk getaserd door een man 4 die ook nog vaak op een knoppartij uit zijn

Machoclown | 08-09-14 | 16:42

Sja, dat krijg je ervan als je democratie geen democratie meer is. Burgertje pesten met dit soort verassingsbelasting (verkeersboetes) als top prioriteit.

hobbit | 08-09-14 | 16:38

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 15:55
Waarom een kleine boete die de staat oplegt tot een grote som kan leiden en tot een deurwaarde kan leiden is omdat het niet betalen van die boete als ondermijning van de staat wordt gezien door de staat. Dat is opzich niet zo vreemd. Communiceren met de staat voor een oplossing in zo'n geval laat zien dat je de staat erkent en kan men eventueel overgaan tot een milde oplossing. In dit geval zou dat een taakstraf van een paar uur kunnen zijn. Het probleem van mensen met schulden is vaak dat ze niet meer kunnen/durven te communiceren/hulp zoeken en daardoor steeds dieper in de stront komen.
.
Verder: is alles wel goed met je Kaas? Je getuigd vandaag wel van heel veel sociaal inzicht en redelijkheid zonder melige, spitsvondige, humoritische of absurdistische tegels. Of zit gewoon dat oranje pak in de was?

McMarx | 08-09-14 | 16:37

Ik vermoed dat Pritt ook aan limburg lijdt...

pvpb | 08-09-14 | 16:33

@voorschot | 08-09-14 | 16:08
En dan die fuckin' uitkeringstrekkers met 180km/uur over de weg zien razen want van een kale kip kun je toch niet plukken? Dacht het niet.

drekzooi | 08-09-14 | 16:15

@Kaas

Voor iedere ambtshandeling (exploten) worden kosten gerekend volgens het Btag tarief, jaarlijks door de overheid vastgesteld. Dus de kosten worden niet door de deurwaarder bepaald. Hoe lopen die kosten op? Omdat veel mensen met financiële problemen de kop in het zand steken en de post simpelweg ongelezen in een la stoppen. De deurwaarder, die dus geen enkele reactie krijgt, is aan een ministerieplicht gebonden, wat betekent dat hij verplicht is om een vonnis of dwangbevel te executeren. Wel mag een deurwaarder niet nodeloos kosten maken. Van enkele tientjes naar een schuld van 500 is veel, maar niet excessief volgens de geldende normen. Dit zou anders zijn als de schuldenaar wel contact gezocht had en de deurwaarder over haar situatie had geïnformeerd. Als een schuldenaar echt niets te bieden heeft (en dit kan aantonen) dan zal geen deurwaarder nog kosten willen maken.

Pavlova | 08-09-14 | 16:12

Op zich wegmisbruikers is leedvermaak, met Harry schijnheil (hij beweerd nooit overtredingen gehad te hebben of snelheidsboetes) en Ome Koos. (Ome flitspaal) Blik op de weg is dan beter.

Fera | 08-09-14 | 16:11

Boetes gewoon inkomensafhankelijk maken: geen gordel om, door rood licht, etc. gewoon een kwart van het maandinkomen. Da's pas eerlijk!

voorschot | 08-09-14 | 16:08

Nou als al die veilige accessoires op nieuwe auto's zo goed zijn voor de veiligheid, waarom wordt dat dan niet gestimuleerd ipv torenhoge CO2tax/BPM en weet-ik-veel-wat-voor belasting nog meer?

Gewoon, beste mensen, omdat de overheid er echt niet is voor jullie, maar alleen voor zichzelf. Ze zouden nog een deal met IS sluiten als ze daarmee aan het pluche kunnen blijven kleven... Remember Donner? Als er voldoende mensen sharia willen, dan zal dat geschieden ook...

mrXL | 08-09-14 | 16:05

Ik werd twee weken aangehouden door mevrouw de politieagent wegens bellen tijdens het rijden. Mevrouw de politieagent zei toen: "Niet meer doen meneer, de volgende keer krijgt u een bekeuring". Ik bedankte mevrouw de politieagent en wij vervolgden ieder onze weg. Sindsdien heb ik weer vertrouwen in ons politieapparaat en beschouw dit soort SBS-propaganda als verfoeilijk.

Ikvoelmeenbanaan | 08-09-14 | 16:01

En wat een gezeik over dat "door rood rijden". Je steekt niet over omdat het licht op groen staat, maar omdat het licht op groen staat EN je met je doppen heb gezien dat er niemand aankomt.

"Groen licht" garandeert helemaal niets nl. Als er een ambulance of politiewagen aankomt die doorrijdt met je dit probleem ook.

Mensen moeten gewoon leren opletten! Ze worden zo achterlijk en afhankelijk van die domme regeltjes. Leer gewoon nadenken!

mrXL | 08-09-14 | 15:58

@Pavlova | 08-09-14 | 15:46
Waarom moet het eerst tot die 500 euro komen, dat is mijn vraag.
Mensen in financiele nood worden overladen met brieven en dingen, er spelen vaak ook nog andere dingen, waarom moet juist de overheid hier aan meedoen. Snap ook wel dat het niet zo maar 500 euro is, maar waarom is het uberhaupt 500 euro. Je somt nu de kosten op, ontzettend knap van je, ik vraag waarom kan het zo ver oplopen.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 15:55

Geen gordel om kan ook levens redden!

Gaz21 | 08-09-14 | 15:52

@kaas de vies

Dat een relatief kleine boete zo oploopt heeft niets te maken met "straffen", als iemand niet betaalt volgt er een dwangbevel die door een gerechtsdeurwaarder dmv een exploot wordt betekend, zodat de schuldenaar officieel op de hoogte is van de schuld en beslagmaatregelen genomen kunnen worden. Als iemand dan alsnog betaalt of een regeling treft is er niets aan het handje. En dan komen we nog lang niet aan 500 euro. Vermoedelijk heeft de deurwaarder al een andere beslagpoging gedaan, bankbeslag wellicht. Dus weer kosten. Als iemand dan nog niet reageert of betaalt en er is weinig tot niets bekend over de situatie dan volgt een poging tot beslag op de roerende zaken. Zo'n boete is dus niet ineens 500 euro.
De deurwaarder uit de uitzending handelde erg correct door helemaal geen beslag te leggen op de schamele bezittingen van de vrouw. Dus ook geen kosten. Vermoedelijk zal het deurwaarderskantoor nog proberen om tot een regeling te komen, en anders stoppen met de zaak en geen kosten maken.

Pavlova | 08-09-14 | 15:46

mister niet scherp | 08-09-14 | 14:51
Waar en niet waar.
Niet waar voor wat betreft alcohol en drugs in het verkeer: verboden (net als bepaald medicijngebruik). Strafbaar. En terecht.

Wanneer het gaat om slechte leefgewoonten, dan valt daar met mij zeker over te praten. Wanneer iemand willens en wetens slechte leefgewoonten erop na houdt, dan zou hij niet moeten verwachten dat de maatschappij gaat opdraaien voor de kosten die ermee gemoeid zijn wanneer hij ziek of arbeidsongeschikt wordt.
Hooguit zou het een 'voordeel' kunnen zijn dat zo iemand vaak (veel) te jong overlijdt, maar een dergelijke uitspraak is uiteraard zeer discutabel.

Waar ligt de grens? Ik weet het niet. Daar wordt op alle niveaus en vanuit diverse gezichtspunten over nagedacht.
Alcohol? Roken? Drugs? Ze hebben goede kanten, maar de gevaren liggen breeduit op de loer: het verslavend aspect.
Suiker? Zout? Chemische toevoegingen? Ook gevaarlijk - men moest eens weten!

En de hamvraag: Mag de overheid hier een leidende rol in spelen?
Gezien mijn eerste alinea zal duidelijk zijn dat ik daar geen bezwaar tegen heb, domweg omdat zeer velen kennelijk niet weten wat wel en wat niet goed voor ze is. Zie de verslavingszorg.
Maar er zijn, ook voor mij, grenzen. Waar die exact liggen?
Moet ik nog eens heel goed over nadenken.

L.E. Raar | 08-09-14 | 15:36

-weggejorist-

maakdatdekatmaarwijs | 08-09-14 | 15:27

miko | 08-09-14 | 13:33
Onzin. Als die regels, gordels, airbags en wat dies meer zij (veiliger auto's en wegen!) er niet waren geweest, hadden we nu in plaats van (grove getallen) 1000 doden er minstens 3x zoveel gehad, en was het aantal ernstig gewonden (langdurige behandeling, revalidatie enz.) vele malen zo hoog geweest als nu.
Ga jij de daarmee gepaard gaande bedragen maar eens optellen, dan schrik je, en niet zo'n klein beetje.
En wie zouden die bedragen moeten ophoesten?
Elke dode, elke gewonde, elke gehandicapte door het verkeer is er een teveel. Drama's op persoonlijk vlak, maar ook voor de maatschappij, in termen van gezondheidszorg, arbeidsongeschiktheid, enz. enz.
Daar gaan vele, vele miljoenen in om per jaar. Moet uit te zoeken zijn.
Hoe minder slachtoffers, hoe minder drama, voor personen zowel als voor de maatschappij.
Als je dat niet wilt of kunt snappen, ach, laat maar....

L.E. Raar | 08-09-14 | 15:26

Ik zou zo graag een mooie wietplantage beginnen en me dan meteen uitschrijven bij de GBA. Fuck ze allemaal maar. Ik huur mijn auto's dan wel cash, laat ze ophalen door een zwerver met een rijbewijs, huisje huren op naam van iemand anders en verder alles cash betalen. Achter mijn naam komt 'oninbaar' te staan in de overheidssystemen. Dikke lul voor die kutstaat. Ik heb nooit gekozen om eigendom van de overheid te zijn, ik wil vrij zijn. En dat kan alleen maar zo.

prutt_stift | 08-09-14 | 15:25

OK deze limbo moet gewoon zijn gordel omdoen en zijn bakkes houden en volgende keer een uurtje eerder weggaan op een belangrijke afspraak, komt hij in een file is hij ook te laat. Maar vertel mij eens alweters van de politie, waarom geen gordels in de bus en trein? Vallen daar geen doden en gewonden? Ja nu wordt het moeilijk hè, wat about de staanplaatsen dan in de trein , ga eens in je auto staan op de bijrijder stoel kan je lachen of met zes man in een auto.

williamrightfoot | 08-09-14 | 15:22

Zul je altijd zien. Dan zit alles al tegen op zo'n dag. je vergeet dingen, je hebt de hele nacht al wakker gelegen vanwege die belangrijke afspraak, val je net in een hazenslaapje dus je gaat ook nog te laat van huis zonder rijbewijs en papieren en dan wordt je ook nog aangehouden omdat je je gordel ook bent vergeten. Je leven op dat moment is een hel en probeer je dan maar eens in te houden. Hij houdt zich nog redelijk vind ik.

Hypno2050 | 08-09-14 | 15:15

Geef die man een AK-47...

Jan Gordelroos | 08-09-14 | 15:08

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 15:01
Nee, ben het helemaal met je eens.

Maar dat vereist nadenken ipv een stel Byzantijnse regels met uitzonderingen (op uitzoncderingen op... herhaal zolang er politici zijn).... ;)

Smuts | 08-09-14 | 15:06

@Smuts | 08-09-14 | 14:21
Dat hoor je mij niet zeggen, maar je kan veel korter op de bal spelen, je zou bijvoorbeeld ook beslag kunnen leggen op 45 euro ipv op laten lopen naar 500 euro. Of in ieder geval geen 500 euro. Gaat nergens over, het doel is om iemand te staffen met een waarde van 45 euro, niet van 500 euro. Kan je wel ouwehoeren "had je maar dit, had je maar dat", dit is de realiteit en het effect die de overheid op haar minder bedeelde medemens heeft.

Ik zeg niet dat je niet moet straffen, ik zeg alleen dat je moet nadenken.

Is dit nou echt zo gek wat ik hier schets?

Kaas de Vies | 08-09-14 | 15:01

140 Euro duur? Weten jullie wat het kost als je met een gsm in de hand achter het stuur gepakt wordt? Nee?? Nou dan.

Tijl U | 08-09-14 | 14:51

L.E. Raar | 08-09-14 | 13:08

"Moeten wij straks meer gaan betalen voor de zorgverzekering omdat er weer een aantal idioten zijn die zonder gordel ergens tegenop klappen en vervolgens weer opgelapt moeten worden? "

Maar drugs en alcoholgebruik wordt toegestaan, straks moeten we voor die gasten zorgpremie betalen. Het beleid is op z'n minst lichtelijk krom

mister niet scherp | 08-09-14 | 14:51

@duitse herder | 08-09-14 | 14:49
Is'ie schriftelijk?

Smuts | 08-09-14 | 14:51

En verder vind ik dat de politie iedereen die een grote bek heeft onmiddellijk zonder bekeuring of wat dan ook door moet laten rijden. Wat zullen we nou hebben. Aanhouden en bekeuren doe je alleen mensen die zich rustig houden. Nietwaar?

Tijl U | 08-09-14 | 14:50

Hij had natuurlijk naar de vloer gemoeten en een knie in zijn nek.

Tijl U | 08-09-14 | 14:47

Op z'n buik, handboeien om en extra PV voor grote muil !

Kobus Kloothamer | 08-09-14 | 14:43

Doe je gordel dan om, huilebalk.

Boer in 020 | 08-09-14 | 14:43

@duitse herder | 08-09-14 | 14:33
Fijn.

200-2009 lijkt veel preciezer dan de latere cijfers. Andere bron?

Die 1.767.276 van je is dus 2000-2009+2010+2011+2012+2013. Maar we zitten nou in september 2014. Moet je dan niet ff het dagnummer delen door 365,25 en dat x 140.000?

Oh, en rond ook ff af want je pretendeert een nauwkeurigheid die er niet inzit.

Tenslotte: waarom die lui emigreren/immigreren: irrelevant, daar gooi je ons ook al tijden mee dood dus ik weet het wel.

Anyway, ik heb m'n lol met cijfers gehad vandaag, nu aan de koffie...

Smuts | 08-09-14 | 14:42

Z'n woede kan ik wel begrijpen. Maar meneer kan door een ongeluk (maakt niet uit hoe) uit zijn auto vliegen (door geen gordel te dragen) en een andere verkeersdeelnemer pletten. Hij moet een gordel dragen, niet in eerste instantie voor zichzelf, maar voor een ander.

SammyJankis | 08-09-14 | 14:38

Smuts | 08-09-14 | 14:30
.
Emigratie uit Nederland:

Periode 2000 t/m 2009

aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777

2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 140.000 (verwachting)

Aantal 689.500 (laag t/m universitair opgeleid)

* Totaal generaal 1.767.276 emigranten *

Reden:

- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen

Politici zwijgen over NL emigranten.

------------------------------------------

Immigratie naar Nederland:

2000 t/m 2009

aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629

2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 175.000 (verwachting)

Aantal 810.540 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)

* Totaal generaal 2.001.737 immigranten *

Politici zwijgen niet over immigranten.

Tot slot:
Emigranten komen brengen - naar een ander land
Immigranten komen halen - in Nederland

Ruil eens 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag.

duitse herder | 08-09-14 | 14:33

@necrosis | 08-09-14 | 14:04
Ben je hier nu al weer?
Maar dan vergeet je hem niet.

miko | 08-09-14 | 14:32

Ook eens (welliswaar ingehouden) piswoest geworden dankzij zo'n megafuik

Bestemming: geven workshop
geplande rit: circa 5 minuten, 2e afslag snelweg. Zou er dan 5 minuten te vroeg zijn, ruim op tijd.
Uiteindelijke rit: circa 30 minuten. ruim 20 minuten te laat. Schade: 100 euro (gemiste inkomsten)

Werd door motoragent van de snelweg geplukt, en volgde hem de eerste afslag van de snelweg af. Dacht dat ik daar om mijn papieren gevraagd zou worden, maar de motor bleef maar rijden en rijden (en ik volgen-en-volgen). Na een aantal kilometer kwam ik op een afgelegen parkeerterrein, waar cira 30 agenten, plus douane, belastingdienst, marechaussee etc zich ontfermden over de ongelukkige passanten. Aan de jonge koppies te zien zaten er aardig wat agenten in opleiding bij.

"U viel op doordat uw voertuig nogal vies was" vertelde de agent. OK....
Ik gaf direct aan dat ik het niet eens was met de gang van zaken, en dat ik nu al te laat op mijn afspraak was. Antwoord: "dan moet u maar eerder van huis gaan". Toen uitgelegd dat dat antwoord misschien valide is als iemand wordt staandegehouden met 35km teveel op de snelheidsmeter, maar dat in dit geval toch echt de politie zélf verantwoordelijk is voor mijn vertraging, en ik er vanuit had mogen gaan dat een rit van 5 minuten ook gewoon 5 minuten duurt. Antwoord: "u kunt moeilijk gaan doen of gewoon meewerken meneer". Ik besloot maar mee te werken.

Hierna volgde een tergend langzaam tafereel van papieren controle, technische controle van mijn zojuist APK-gekeurde auto (tot en met het controleren van de montage van de accu en uitlaat, en de profieldiepte van het reservewiel), blaastest, drugshond, vrijwillige controle van achterbak die ik weigerde, daarna de vervelende vraag waarom ik weigerde ("omdat ik haast heb en het jullie niks aan gaat wat ik in mijn achterbak heb"), en eindeloos traag in hun mobilofoon ouwehoeren om onduidelijke redenen.

Daarna weer enkele kilometers terug naar de oprit van de snelweg, en veel te laat alsnog op mijn afspraak gearriveerd.

Prutsers

qwertyuiopasdfghjklz | 08-09-14 | 14:32

@geldmoetrollen | 08-09-14 | 14:08
En? betaal je minder premie?

miko | 08-09-14 | 14:31

@GekkeDave, kun je ook een boete krijgen als je auto niet HALAL is?

geldmoetrollen | 08-09-14 | 14:31

@duitse herder | 08-09-14 | 14:26
Zeg, ga 's ff een Deense dog bezwangeren...

Bovendien, sta je soms aan de grens iedereen te tellen? Als het er nou 1.767.277 zijn? Of extrapoleer je? En ga je dan wel goed uit van schrikkeljaren enzo?

Man.

Smuts | 08-09-14 | 14:30

@FlitsPool | 08-09-14 | 13:58
Tot een kapot knipperlicht 500 euro boete oplevert.

miko | 08-09-14 | 14:29

@mindless | 08-09-14 | 13:18
Advertentieclicks.

Smuts | 08-09-14 | 14:28

@drekzooi | 08-09-14 | 13:48
Inderdaad. Ze hoeven niet meer bevoegdheden, ze moeten alleen hun bestaande bevoegdheden beter gebruiken.

Minder idiote controls, meer boeven vangen +

iemand sneller een nachtje zijn zonden laten overdenken bij geweld tegen een agent =

win wat mij betreft.

Gaat allemaal natuurlijk alleen op als de overheid bereid is minder af te cashen middels melkkoe politiebekeuring dus het zal ongeveer gebeuren wanneer de speklapjes rondvliegen boven de iglo's in de hel.

Smuts | 08-09-14 | 14:27

Sinds 2000 hebben 1.767.276 emigranten Nederland verlaten. Ik snap ze. Stuk voor stuk.
En dit jaar weer meer emigranten dan vorig jaar.

duitse herder | 08-09-14 | 14:26

Moet je die teksten eens uitslaan in Frankrijk tegen de politie. Kun je lachen.
Als je je kaak überhaupt nog kunt bewegen dan.

MisterIk | 08-09-14 | 14:25

@Ikdus | 08-09-14 | 13:10
Jamaica?

Smuts | 08-09-14 | 14:23

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:33
Hoe komt het dat als je in de financiele problemen zit je opeens een vrijbrief zou moeten hebben: ga niet langs de gevangenis en betaal geen 65 euri (+inderdaad wel een belachelijke bak heffings/weet ik veel wat-kosten)?

Smuts | 08-09-14 | 14:21

Hij zegt "meneer ik ben niet rustig" tegen de agente..

pajaso | 08-09-14 | 14:20

@So Fresh So Clean | 08-09-14 | 13:07
Zeker. Zal er ook wel grof voor verdienen via een productie BV oid.

Smuts | 08-09-14 | 14:19

@rowe | 08-09-14 | 13:28
Hij heeft het toch al verwoord? Ik vond het aardig precies ook. Waarom vraag je hem om het nog een keer te doen?

Smuts | 08-09-14 | 14:18

Ondertussen in het kalifaat: geen versje uit de koraan kunnen opzeggen: scheiding tussen romp en kop.

Tjemig | 08-09-14 | 14:17

Zou een goede jihadstrijder zijn.

Drukvandaag | 08-09-14 | 14:16

@Dima Beeline | 08-09-14 | 14:11
Daarom is het zo makkelijk die controles. Ze zeuren niet. Incasseren, en betalen. En doen niet moeilijk. Dus blijven ze controles uitvoeren, erg makkelijk cashen. Voor de verkeersveiligheid? Echt niet.

Wim Venijn | 08-09-14 | 14:15

Nederland. Daar waar men een half korps agenten op de weg voor controles neerzet omdat het nu eenmaal geld oplevert.
Veel geld overigens met dit soort controles.
Want rijbewijs vergeten, ID vergeten, papieren thuis laten liggen, boos worden en dan een agent beledigen, jankende kinderen, geen kinderzitje, geen APK, en wilt u dan ook maar even blazen etc. etc.
Ja vermakelijk om naar te kijken, maar is het de juiste keuze?
Ik kijk liever naar een serie met controles is een Sharia-wijk of een drugswijk.

Eppo | 08-09-14 | 14:14

Gozer mag blij zijn dat hij geen zwaar ongeluk gekregen heeft terwijl hij z'n gordel niet droeg. Had ook niet thuis kunnen komen. En misschien wat minder zeiken, geen commentaar geven, boete incasseren en dan met 49 km/h boven de max snelheid naar je afspraak.
Je mag ook niet door gesloten spoorwegbomen lopen. Deed het toch. Popo kwam net aanrijden en gaf me een prent. Ik weet toch dat het niet mag. Incasseren en volgende keer beter opletten of niet meer doen. Ga daar niet moeilijk over doen. Als je het spelletje speelt moet je niet gaan janken als je verliest. Anders moet je niet meedoen.

Dima Beeline | 08-09-14 | 14:11

@PureYak, lol, ik maakte me al zorgen om onze reputatie.

geldmoetrollen | 08-09-14 | 14:09

necrosis | 08-09-14 | 14:00
Ja, en we hebben ook allemaal wel een ome Wim die drie pakjes Caballero zonder filter rookte en 106 werd, terwijl zijn broer Hans nooit rookte en op zijn 68 stierf aan longkanker.

Maar het is toch veilig om te zeggen dat niet roken statistisch gezien beter is voor je gezondheid dan wel roken.
En zo is het met het dragen van autogordels ook.

Dick Luyenlomp | 08-09-14 | 14:09

@miko, de overheid kost meer geld, iedereen gaat dood.. tja.. open deur. Wel zijn er 80% minder doden sinds 1970 met 5x zoveel autos. Doen ze toch "iets" goed, niet?

geldmoetrollen | 08-09-14 | 14:08

Ja, gordel om. Maar daar gaat het niet om. Tig politie plus een OVJ erbij om de mensen te bekeuren. Kunnen ze die agenten niet voor controle in de schilderswijk inzetten? Op verboden wapenbezit bijv. Of controle dat de mensen een uitkering hebben, en inderdaad thuis zijn. Of ergens op sollicitatie. Maar dat kan dat bedrijf wel bevestigen.
Werkende mensen worden uitgeknepen, boetes opgelegd, en gecontroleerd. Terwijl de echte hoognodige controles ontbreken. Lekker makkelijk, die werkende mensen. Totdat we ook protesteren. Dit zouden er meer moeten doen.

Wim Venijn | 08-09-14 | 14:05

@miko | 08-09-14 | 13:54
(hoi, daar ben ik weer)
Dat is een Amerikaans systeem waarbij de gordel zich automatisch verplaatst vanaf net achter de voorruit tot net voorbij het portier.
En dat is niet onfeilbaar, je kan de gordel gewoon losklikken van het systeem.

necrosis | 08-09-14 | 14:04

Is dit niet gewoon een sketch van Koefnoen? In elk geval even grappig (of treurig, ligt eraan wat je van Koefnoen vindt).

me,myself and IK | 08-09-14 | 14:04

@geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:50
Nee niet echt. De Nederlandse wetgeving is het ergst. Hier zijn alle boetebedragen bizar hoog en staan niet in verhouding tot de overtreding. In Duitsland zijn alleen de boetes voor hufterigheid en belediging hoog. Een foutje is namelijk snel gemaakt.

PureYak | 08-09-14 | 14:02

Destijds gebeurd in Zweden:
Man verliest macht over het stuur en ramt een groot hek.
Man droeg geen gordel en werd door de klap (via het portier) uit zijn auto geslingerd.
Op het zelfde moment boorde één van de spijlen van het hek zich via de voorruit dwars door de bestuurdersstoel!
Had de man zijn gordel gedragen, dan was hij een sateetje geweest......
Amen.

necrosis | 08-09-14 | 14:00

En dan biedt hij aan het eind van het filmpje nog zijn excuses aan ook, had ik nooit gedaan. Die juten zijn er om de mensen het leven zuur te maken. Stuur ze allemaal maar naar die moslim-enclaves.

Rein 8570 | 08-09-14 | 14:00

hotnot | 08-09-14 | 13:51
Die lampjes gaan bij mij niet zo vaak defect. Daarvoor zal de politie echt niet speciaal de straat op worden gestuurd; de baten wegen niet op tegen de kosten.

FlitsPool | 08-09-14 | 13:58

Gisterenavond uitgezonden... pas de 4e herhaling. Dat programma is in 2011 geloof ik al gestopt.

XaleX_2 | 08-09-14 | 13:56

@geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:38
Ja joh,want je betaalt nu al jaren minder sinds de veiligheid beter is,.... toch?
Die gordel,daar gaat het niet om.
Mijn moeder heeft een auto gehad waar de gordel automatisch omging als je instapte waarom is dat nooit verplicht gesteld? ben je van een hoop gezeik af en kun je die controle achterwege laten.
Of kan men de boetes wel gebruiken??

miko | 08-09-14 | 13:54

Zo gaat dat wel vaker, en dan worden ze meegenomen of staande gehouden en dan is het racisme natuurlijk.

Sergeant_Peper | 08-09-14 | 13:54

's Avonds op de televee moeten aanzien dat de jihadisten ongestooord door de nederlandse straten trekken vanwege politietekort en dan de volgende ochtend in een fuik van 100 politieman sterk rijden die op zoek zijin naar van alles om je te kunnen bekeuren.
Daar raken sommige mensen emotioneel van over de kook.

sinar2 | 08-09-14 | 13:54

Moet je in Frankrijk of Spanje flikken dit, zooooooo!

aero911 | 08-09-14 | 13:53

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:23
toch blijf ik pleiten voor een geloofsregistratie systeem.
Jij moslim, jij krijgen sharia. Stelen, hand eraf. Overval nek eraf.

Weet zeker dat dit ons gaat helpen. Maar ben bang dat we weinig moslims overhouden. nou ja bang, iets met feest enzo.
maken we daarna van het suikerfeest een nationale feest.

GekkeDave | 08-09-14 | 13:53

Dat het beter is om een gordel te dragen is wel te begrijpen. Maar waarom krijg je er een boete voor als je hem niet gebruikt?

kloopindeslootjijook | 08-09-14 | 13:52

Ik ben al heel lang geleden gestopt met het kijken van wegmisbruikers.

Gewoon omdat er anders dingen gaan sneuvelen in mijn woonkamer en mijn goede zondagavond humeur hiervan naar de klote gaat.
Altijd dat gecorrigeer en dan vooral daar waar het niet nodig is. Die kleine krullenbol en Koos Spee halen het bloed onder mijn nagels vandaan.
Iemand een boete geven omdat hij/zij 140 rijdt op een snelweg waar 120 geldt. Who cares!!! Iedereen rijdt ook weleens 70 a 80 km/h in de bebouwde kom. Dat kan op genoeg plekken. Niet overal heb je zijstraten of spelende kinderen etc. In dat programma doen ze net alsof niemand inlevingsvermogen heeft of niemand kan nadenken. En dan komen jut en jul weer met van die vrijheidsbelemmerende mierenneukerij.

TP 1984 | 08-09-14 | 13:51

@FlitsPool | 08-09-14 | 13:45
 
Dan gaan ze gewoon op echt kleine zaken letten.
U heeft een auto waar nooit een lampje van defect raakt ? De RDW zou alleen auto's mogen toelaten waarbij het mogelijk is om een lampje te vervangen zonder daar specialistisch gereedschap voor te moeten gebruiken.
Als je wilt zoeken, is er altijd wel iets aan te merken.
Maar goed, die meneer Prins uit dat andere filmpje zei het allemaal wat beschaafder.

hotnot | 08-09-14 | 13:51

@PureYak, Thx. het kan dus nog erger..

geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:50

Geen gordel om, geen rijbewijs of ID kaart meenemen als je gaat rijden. En geen telefoon meenemen als je naar een afspraak moet(slim!). Verkapte bedreigingen tegen agenten....

Ik had graag gezien dat ze hem meesleurden naar het bureau, was het programma weer leuker geweest, want er zitten genoeg pareltjes tussen.

Een DVD "best of wegmisbruikers", vol met scheldene idioten zou ik nog kopen ook.

Ploertendodert | 08-09-14 | 13:50

@spanarchist | 08-09-14 | 13:38
Mensen die bang zijn voor meer bevoegdheden van het gezag denken mij teveel in de richting van 1984 (Wells) of andere politiestaten-scifi-filmpjes.
Het gaat erom dat het gezag toegestaan wordt om actief op te treden en wat mij betreft mag dat met een taser. Je schiet niet direct iemand de vernieling in maar het werkt uitstekend als een corrigerende tik.
Nogmaals: ik ben ook niet voor een land dat alleen op regels en wetten leeft want dat werkt averechts maar in Nederland zijn we veel te soft in de aanpak van wetsovertredingen, in welke vorm dan ook.

drekzooi | 08-09-14 | 13:48

@Quichegerechtigde | 08-09-14 | 13:36
Je zou zo maar zelf willen weten wat je doet.
Kan niet,mag niet!
De overheid is heel blij met je.
Schaap.

miko | 08-09-14 | 13:48

Hee, hier een idee. Doe dan gewoon je gordel om.

Nietvoordekat | 08-09-14 | 13:47

Gewoon een leerling van meester Prins. Hoewel die had gezegd dat je dat op een meer beschaafde toon moet doen.

hotnot | 08-09-14 | 13:46

Overigens, voor iedereen die loopt te zeiken over verkeerscontroles en boetes: als iedereen zich nou eens aan de regels houdt en als daarom de kans voor de politie om bonnen uit te schrijven wordt gereduceerd tot 0%, dan houden die controles snel genoeg op en kan de politie verder met het aanpakken van andere/echte misdaad. Je kan natuurlijk tot in de eeuwigheid blijven ouwehoeren hierover, maar zolang het aantal verkeersongevallen op 570/jaar staat en het aantal moorden in NL op zo'n 150 zal de politie blijven doorgaan met de verkeerscontroles.

FlitsPool | 08-09-14 | 13:45

@fearke | 08-09-14 | 13:24
Ja en? Als ik dat risico wil nemen?
Bungee jumpen mag toch ook?

miko | 08-09-14 | 13:45

Tabee reaguurdersvrienden. Vanavond vlieg ik weer met Transseksueel naar Islamsterdam. Ik heb genoten van jullie gezelligheid. Adidas!

bolkebeer | 08-09-14 | 13:45

@ GroteZaagdildo | 08-09-14 | 13:33:

Dat weet ik ja. Maar vroeger zat je gewoon aan de zijkant op een houten bankje in die 4-tonners.
Diezelfde overheid verplichtte mensen al vanaf 1975 om gordels te dragen, maar de veiligheid van een stel dienstplichtigen boeide waarschijnlijk niet zo.
Je zat gewoon te schudden op een houten bankje.
Natuurlijk weet ik ook wel dat het dragen van een gordel veiliger is. Alleen maak ik zelf wel uit wanneer ik 'm om doe.
Wanneer ik ff naar de bakker 3 km verderop moet, dan geloof ik dat wel.
En als een diender mij daar denkt op te moeten aanspreken heeft 'ie ook aan mij een zware dobber.

beftekkel | 08-09-14 | 13:44

@7,62x39 | 08-09-14 | 13:39
daarbij aangevuld: zelf bepalen hoe je iets doet of hoe iets moet, daarbij je niet houden aan de regels die er zijn...

Quichegerechtigde | 08-09-14 | 13:44

hotmint | 08-09-14 | 13:38
In Amerika zou je zoiets niet zien, inderdaad. Een hele kudde politieagenten die een hele dag regeltjes staat te handhaven om zo veel mogelijk burgers zo veel mogelijk boetes op te leggen. Ondenkbaar in Amerika.

7,62x39 | 08-09-14 | 13:43

@kaas. Ik haat ook die mega boetes en dat vreselijk inconsequente gedrag van de handhavers. Dat systeem moet op de helling.
Maar voor een tientje jezelf ontastbaar te kunnen achten op de weg gaat mij te ver.. dat is zogezegd niet proportioneel.
Boetes zijn ook een achteraf regeling. Iemand die met drank op gaat rijden kun je wel een boete geven, maar beter was geweest als hij door zijn omgeving was tegengehouden. Ook die 0,0 gedachte is eng, want sommige mensen willen zichzelf doodrijden.

geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:43

@Skyeisthelimit | 08-09-14 | 13:15
Inderdaad beter stem je niet want dan heb je voor dit soort idioterie gekozen.

miko | 08-09-14 | 13:42

140 euro is natuurlijk ook een belachelijk bedrag. Als mijnheer 15 km verderop in oostelijke richting was aangehouden betaalde hij slechts 30 euro.

www.bussgeldkatalog.org/sicherheit/

PureYak | 08-09-14 | 13:42

Het hele filmpje één(1)keer kijken is me de moeite nog niet waard, laat staan meerdere keren.
En sympathie voor die nar, met zijn gescheld, getier en gedreig, krijgen? Iets zichzelf respecterend persoon zou gezegd hebben: "Ik weet het en u heeft gelijk".

WizzAd | 08-09-14 | 13:42

Blijft toch een limburger hé.... geen sympathie voor die lui. Geef maar aan de belgen die kut provincie.

Madrox | 08-09-14 | 13:39

Quichegerechtigde | 08-09-14 | 13:36
Zelf bepalen wat je doet! Het moet niet gekker worden!

Schaap.

7,62x39 | 08-09-14 | 13:39

Oh ja zodat we niet vergeten.

2%!

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:39

@beetjemoe | 08-09-14 | 13:16
Wie moeten er opdraaien voor andere ongelukken? Jij en ik.
Wie moeten er opdraaien voor ongelukken in de keuken met slechte trapjes? jij en ik.
Wie moeten er opdraaien voor de sportblessures? jij en ik.
Wie moeten er opdraaien voor ,... flikker toch op man.
Zuigschaap van de overheid.
Niet roken niet drinken wel gordel geen vet niks nie nada alles voor de staat en de verzekeringsmaatschappijen.
En betaal je minder premie?

miko | 08-09-14 | 13:39

(zap!)

hotmint | 08-09-14 | 13:38

drekzooi | 08-09-14 | 13:27
Mensen die pleiten om het "gezag" meer bevoegdheden te geven maken me altijd een beetje bang.
Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden voor het gezag, het probleem is de volkomen willekeur bij het al dan niet gebruiken van die mogelijkheden.

spanarchist | 08-09-14 | 13:38

@miko, het enige schaap dat geschoren word is degene die zonder gordel in een ongeluk komt. Als je ooit in een ongeluk geweest bent, weet je hoeveel je die dingen nodig hebt. En uiteindelijk als iemand door die ruit gaat, kunnen we met zijn alle gaan dokken voor het feit dat die man daarna niet meer kan werken en heul zielig is enzo.. fuk dat.

geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:38

Gepakt = betalen, en niet zeiken graag.
Hulde voor de politie, die dit kon de-escaleren.
In de VS was dit filmpje anders afgelopen en een stuk korter...

hotmint | 08-09-14 | 13:38

Ga dan lekker met je bek glashappen, maar kom niet zeiken als je verzekering niet betaalt.

Mokum Kosher | 08-09-14 | 13:37

Achterlijk land begint NL te worden, dat boetebeleid is echt buiten proporties en niets meer dan een aanvulling op het begrotingstekort. Ik vind het dan ook niet vreemd dat zo nu en dan iemand de pan uit flipt. En laat ze verdomme eens een keer ECHT politiewerk doen die agenten. Oost Europeanen roven aan de lopende band in ons land en de pakkans is nihil, walgelijk.

dutchdj | 08-09-14 | 13:37

Heb een auto met -tig airbags. Wat voegt die gordel nog toe behalve risico ?

53 n.o. | 08-09-14 | 13:36

Dit is Nederland. Zelf willen bepalen wat en hoe je iets doet. En als je het fout doet, heeft een ander het gedaan....

Quichegerechtigde | 08-09-14 | 13:36

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:33
Die verhogingen gaan ook nergens over. Dat een commercieel incassobureau als doel heeft zo veel mogelijk winst te maken op mensen die niet kunnen betalen is tot daar aan toe. Dat de staat het zelfde doet is immoreel.

7,62x39 | 08-09-14 | 13:35

@Jamal | 08-09-14 | 13:09
Zou je zeggen,maar je kent de staat.
Dan maken ze wel een wet waarin je radio niet aan mag tijdens het rijden.

miko | 08-09-14 | 13:35

Vroeguhr hielp je een agent als ie in moeilijkheden zat tijdens zijn werk. Als je te hard reed werd je aangehouden en vroeg ie of dat nou wel verstandig was en zei je met een rode kop:'nee, meneer agent. Tegenwoordig plukken ze je het liefst helemaal kaal met hun smerige verborgen snelheidscontroles en als we zien dat er 1 in elkaar wordt geschopt kijken we gniffelend de andere kant op. Beter toch? uhh

viridis | 08-09-14 | 13:35

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:13
Uiteraard Kaaszzz, voel jij je nu ook zo veilig nu ze je overal filmen,naar je legitimatie kunnen vragen en je studentendouche af kunnen nemen als je het vliegtuig ingaat??

miko | 08-09-14 | 13:34

@DeSjaak1000 | 08-09-14 | 13:31
Hoe kan het zo zijn dat als je in de financiele problemen zit je er nooit meer uitkomt door dit soort verhogingen.

Ik ga er van uit dat ze wel wil betalen maar niet kan betalen. 65 = 400....... logisch!

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:33

Te grappig een Turkse Limbo.

StijlSchrijver | 08-09-14 | 13:33

beftekkel | 08-09-14 | 13:24
.
Dat zal je tegenwoordig niet meer gebeuren, een speciale kooiconstructie met gordels is verplicht voor elke militaire vrachtwagen waar men in de laadbak mensen vervoert.
.
www.militairevoertuigen.com/_contentim...

GroteZaagdildo | 08-09-14 | 13:33

@L.E. Raar | 08-09-14 | 13:08
Moeten wij meer zorgverzekering betalen?
Zeg eens betaal je nu minder door al die toffe regels zoals verplichte airbags,gordels,niet ellen etc etc?
je zou zeggen dat door minder verkeersdoden de premies wel kunnen zakken? En hebben ze dat gedaan de laatste tijd? Evenredig aan de verkeersslachtoffers?
www.wegenwiki.nl/images/Verkeersdoden_...

miko | 08-09-14 | 13:33

Typisch Nederlanders tegenwoordig. Reageer nu eens rustig en rationeel op dingen die gebeuren. Dan heb je ook ongeveer een baangarantie in Nederland, want 80% van dit land is emotioneel min of meer labiel en daar zit niemand op te wachten.

FlitsPool | 08-09-14 | 13:32

Gister op TV - blutte bijstandsmoeder moet 400 euro betalen vanwege "door rood licht lopen". Om je rot te schamen. Zoiets zou hooguit 10 euro moeten kosten. De onderhavige deurwaarder vond dit ook te gek. Die moest beslag leggen maar waarop??
Oldtimer50A | 08-09-14 | 13:08
.
.
Ik heb toevallig dezelfde uitzending gezien maar bij mij had die dame een boete van 65 euro gekregen. Het was inmiddels opgelopen tot 400 euro (iets minder) omdat zij niet betaalde en aanmaning op aanmaning had gekregen........
Zielig? Ja, maar aan de andere kant zelfs als je in financiele problemen zit mag je niet door rood. Punt.

DeSjaak1000 | 08-09-14 | 13:31

Turambar | 08-09-14 | 13:21
Ik dacht dat boeven vangen het werk van de politie was. Maar dat zal wel ouderwets zijn. Of ze zijn aan een nieuwe uitdaging toe nu ze bijna twee procent van de boeven vangen.

7,62x39 | 08-09-14 | 13:31

Fuck off, gewoon gordel dragen en niet janken.

smartexpat | 08-09-14 | 13:30

@geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:26
Dat zeg ik niet. Ik vind wel dat het een factor moet kunnen spelen in de strafmaat. Het is ook een juridische begrip de proportionaliteit, dat heb ik niet verzonnen maar de juristen, dus staan de bekeuringen in verhouding met de strafmaat.

De staat stelt alles in het werk om de verkeersdoden naar 0,0 te reduceren door middel van bekeuringen, althans zo stellen ze dat. Is dat het meest effectieve middel? Ik durf het te betwijfelen.

Daar gaat het dus om.

Trouwens laatst zag ik weer een Turkse huwelijksstoet al toerend voorbijkomen. De agenten stonden er bij en keken er naar.

Maar toch is de bekeuring voor onterecht toeteren omhoog gegaan in kader verkeersveiligheid. Hoe is zoiets te rijmen?

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:30

Hey een blanke ;)

Parsons | 08-09-14 | 13:29

'Doe eens rustig'

Ook echt zo'n kutopmerking die totaal averechts werkt...

Piet Pielemuis | 08-09-14 | 13:29

Waarschijnlijk was de beste man net als ik slachtoffer van meerdere misdrijven zoals inbraak en diefstal, uiteraard met een gecombineerd oplossingspercentage van 0%. Als je dan vervolgens een boete krijgt voor een slachtofferloze overtreding dan is het niet gek dat je geagiteerd raakt.

Zoiets | 08-09-14 | 13:29

Het gaat hier niet (alleen) om de gordel maar inderdaad om het systeem!

oa Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:06

Verwoord het precies wat mij betreft!

rowe | 08-09-14 | 13:28

@Kaas
Ik zeg: Het vuurpeloton voor deze meneer en zijn hoofd publiekelijk op het hekwerk van de Basiliek van Sint Servaas te Maastricht tentoonstellen.

bolkebeer | 08-09-14 | 13:28

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:23
Ik ben met je eens dat de maatschappelijke verruwing bij de opvoeding begint en dat daar het werkelijke kwaad zit. Maar we leven nou eenmaal in een tijd waar we niet terug kunnen naar de jaren '50 style. Daarvoor zijn onze bevolkingsgroepen, culturen en maatschqappelijke veranderingen te divers. Daarom moet het dan maar vanuit de overheid komen. Gezag met meer bevoegdheden. Zonder overigens op een politiestaat af te stevenen want dan sla je door en werkt het averechts.

drekzooi | 08-09-14 | 13:27

@geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:15
Met schapen als jij schiet de maatschappij een hoop op.
Wat een gelul met die gordels.
Snap deze persoon compleet.
We geven een fortuin uit aan dit soort rare regelgeving.

miko | 08-09-14 | 13:27

@Kaas de Vies, wat is veel en wat is weinig? Dit jaar nog heb ik in mijn woonwijk een ongeluk gezien waarbij iemand de rolstoel werd ingereden. Hoeveel statistieken heb je nodig? Verder, mag ik hieruit opmaken dat je voor de prijs van 4 biertjes je wegveiligheid wilt opheffen? Soort van MadMax achtige samenleving?
Zeg maar zoiets?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/08/...
Ik rust mijn kaas.

geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:26

Joh, je rijd zonder gordel, dikke boehoe.
Maar goed. Waarom het uberhaupt strafbaar is om met je eigen leven te spelen?

WatZalIkErvanZeggen | 08-09-14 | 13:25

Hij vergeet wel veel voor zn afspraak.
En anderen hebben alles verknoeid.
Wel veel politie aanwezig, dat dan weer wel.

Boobystrap | 08-09-14 | 13:25

"om het probleem te bespreken", whaaaaahhhaaaa.

peppersprayen die klootmongool!

12pints | 08-09-14 | 13:24

Die voice-over zou je toch wat?! Wat een misselijk sujet.

patat - generatie | 08-09-14 | 13:24

"Ook bij een lage snelheid is de gordel onmisbaar. Zonder gordel kan een botsing vanaf 20 kilometer per uur al dodelijk zijn. Bovendien loopt u zonder gordel dubbel zoveel risico om voor het leven verminkt of gehandicapt te raken, zelfs bij 20 kilometer per uur."

fearke | 08-09-14 | 13:24

Toen ik in 1982 in militaire dienst zat werden ik en mijn dienstmakkers ( je was in dienst van de overheid, DIENSTPLICHT ! ) met een man of 16 altijd achterin een Daf vrachtwagen gepropt op een houten bankje. Mocht je gaan op zitten. Niks riemen of wat dan ook.
Leuk was het altijd als de chauffeur, al dan niet expres, ff op zijn rem ging straan. Lag je met z'n allen voorin.
De overheid had dus niet zoveel op met mijn veiligheid.
Nu verplicht diezelfde overheid mij om IN MIJN EIGEN AUTO, wel een riem om te doen. Flikker op, stelletje proleten. Ik maak zelf uit of ik een gordel om doe, ja of nee.

beftekkel | 08-09-14 | 13:24

Betalen en anders taser ik je. En als je niet kan betalen dan 30% er bovenop. En dan 100%. Mafiapraktijken. En wel ff respect tonen he.

viridis | 08-09-14 | 13:23

Was die man vergeten om zijn medicijnen in te nemen?

Abu al Uitkering | 08-09-14 | 13:23

Nederland, het land waar je twee weken schoffelen krijgt als je iemand halfdood schopt maar waar je een halve maand niet te vreten hebt als je vergeet je autogordel om te doen.

Conan de Rabarber | 08-09-14 | 13:23

@Jamal | 08-09-14 | 13:09
"Als we nu allemaal gewoon de gordels om doen... niet te hard rijden... e.d... dan heeft de staat over een jaartje een groot probleem..."
___

Nee.... Dan gaat de BTW naar 27%

peterdh | 08-09-14 | 13:23

@drekzooi | 08-09-14 | 13:21
Opvoeding, onderwijs en normale toepassing regels, denk dat dan al 90% van jouw respectvraagstuk als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Ik had vroeger meester Jansen voor de klas staan, nu hebben we Pim voor de klas staan en ouders schelden hem de huid vol als ze iets over Ricardo zeggen.
Het is een breed maatschappelijk probleem dat een taser NIET gaat oplossen, alleen maar verergeren.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:23

Belachelijke reactie, maar ook belachelijke boete. Het is al van der zotte dat een gordel uberhaupt verplicht is, maar dan ook nog zo'n hoog bedrag. Kleine verkeersovertredingen hebben niks met veiligheid te maken maar zijn een melkkoe.

deepblue | 08-09-14 | 13:23

En dan ook nog de politie de schuld geven van zijn eigen onvermogen. Die gasten doen hun werk, eikel.

Turambar | 08-09-14 | 13:21

Die kwast moet gewoon zijn klep houden en netjes de gordel om doen. Meneer praat wel anders als hij met 100 km per uur zonder gordel zijn auto in de vangrail parkeert

Daanster40 | 08-09-14 | 13:21

@Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:16
Maar hoe wil je dat nu nog bereiken in dit land waar respect een nietszeggend woord is geworden? De amerikaanse methode werkt juist omdat het respect er juist wel is doordat het gebruik van wapens een afschrikwekkend effect heeft. En het gaat nu niet om welk vergrijp iemand gepleegd heeft: het gaat om respect en luisteren naar een ambtsdienaar. Je houdt je grote waffel dicht en anders met de wapenstok (in dit geval: de taser waaraan je ook niet echt doodgaat).

drekzooi | 08-09-14 | 13:21

Maakt niet uit. Als je maar betaalt.

viridis | 08-09-14 | 13:20

Toch weer mooi 140 eurootjes voor de staatskas.

Conan de Rabarber | 08-09-14 | 13:19

@Gefundenes Fressen | 08-09-14 | 13:06

De echte loser hier is de Nederlandse staat, en daarmee wij met z'n allen... Dat we het zo ver laten komen dat we 140 euro boete geven voor een autogordel niet om hebben...

Want je bent zo'n gevaar voor de anderen als je je gordel niet om hebt. Bij een botsing kun je zomaar door het voorraam vliegen en tegen een onschuldige omstander knallen!

140 euro... Dat bewijst simpelweg dat de automobilist een melkkoe is die door de staat word leeggezogen... *Wij* zijn hier de losers!

peterdh | 08-09-14 | 13:19

Allemachtig, wat een droplul. Hou je aan de regels en doe niet zo achterlijk. Je kinderen krijgen dit ook (ooit) te zien. Of je hond.

Turambar | 08-09-14 | 13:19

Gewoon gelijk een lange lat in zijn nek leggen, boeien en afvoeren. Nachtje in de cel af laten koelen en dan weer los laten. Nederland telt al te veel tokkies. Oh ja, en ongezien de typhus voor alle limbo's.

IJzervreter | 08-09-14 | 13:18

Vraagje: wat is de toegevoegde waarde voor GS om Wegmisbruikers topics te recycelen?

mindless | 08-09-14 | 13:18

@geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:15
Nou zeg JIJ het maar hoeveel mensen er door rood rijden met een ongeluk tot gevolg. Ik denk dat het marginaal is namelijk.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:17

En buiten beeld biedt hij zogenaamd zijn verontschuldigingen aan. Yeah, right...

De waard zijn gast | 08-09-14 | 13:16

observer59 | 08-09-14 | 13:11
En wie moeten er opdraaien voor alle kosten na een ongeluk zonder gordel? Jij en ik.

beetjemoe | 08-09-14 | 13:16

baan kwijt door gemiste afsraak gaat je laatste 140 euro etensgeld naar de bekeuring...

Maco3key | 08-09-14 | 13:16

Het ligt altijd aan iemand anders. Tuurlijk.

kloopindeslootjijook | 08-09-14 | 13:16

@drekzooi | 08-09-14 | 13:13
Nee, de taser is geen oplossing. Een agent moet dit verbaal kunnen oplossen en / of iemand in de boeien slaan.
De taser werkt gemakzucht in de hand, iedereen die een grote waffel heeft direct taseren. Of iedereen die een discussie aangaat direct taseren. Zeg het maar.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:16

@Oldtimer50A, 10 euro voor DOOR ROOD RIJDEN. Ben je gek? Heb je enig idee hoeveel doden er elk jaar zijn omdat randdebielen door rood rijden. Een bijstandsmoeder die een moord pleegt ga je ook niet vrij laten omdat ze "zo zielig is". Gebruik je hoofd.

Die Limbo is net zo gek. Je zal maar een auto-ongeluk met die vent krijgen. Hij half door de ruit omdat ie geen gordel om heeft. Boete is terecht en dat met geweld dreigen is ook compleet geflipt. Ga naar je Sensei en vertel hoe goed je iedereen loop te bedreigen.. hij zal trots zijn.

geldmoetrollen | 08-09-14 | 13:15

En daar staat dan een groep agenten, bewakers van de openbare orde, een poging te doen om op een beschaafde manier in discussie te gaan met iemand die totaal niet voor rede vatbaar is en waar niet mee te discussiëren valt. Iets waar onze welbekende "minderheden" zich standaard schuldig aan maken. In de VS krijg je op zo'n moment terecht een gummiknuppel in je nek of een schot met een taser op je zak, en terecht. Waarom moet dit hier maar allemaal kunnen?
.
Nederland loopt over met tokkievolk, zowel allochtoon als autochtoon, met een véél te kort lontje dat eigenlijk niet op straat thuis hoort. En waarom? Omdat het allemaal maar kan en ze door het grote smoelwerk ook nog hun zin krijgen, zo maakt dit filmpje pijnlijk duidelijk.

Le Roi | 08-09-14 | 13:15

Geen gordel is een bekeuring. Weet je van tevoren. Ga den ergens anders wonen. Je hebt zelf de volksvertegenwoordiging gekozen. Of was je soms in je nest blijven liggen 'omdat stemmen toch geen zin heeft'. Next !

Skyeisthelimit | 08-09-14 | 13:15

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:06
Inderdaad. Ook normale, nette, werkende mensen hebben een limiet van wat ze aan kunnen. Als ze dan bijvoorbeeld, maar nog niet eens per se dit voorbeeld willen nemen, 340 euro moeten betalen omdat ze niet afremden bij oranje licht omdat er een auto te dicht achter je zit, terwijl je met een 40 urige werkweek 1800 euri verdient: tja. Dan wil je nog wel eens doorslaan.

Fred Bastiat | 08-09-14 | 13:15

Doe dan ook gewoon je gordel om. Hoewel 140 euro aan de hoge kant is, natuurlijk.

okplanb | 08-09-14 | 13:15

Nou, groot gelijk heeft die man. We leven in een 'vrij land', en als zonder gordel rijden gevaarlijk is, zou die zooi ook in bussen verplicht moeten worden, maar dan mag je zelfs staan. En motorrijden zou dan ook verboden moeten worden, want ook geen gordel.

Ik doe dat kreng om uit vrije wil overigens. Maar die willekeur van regeltjes maakt idd dat je over je nek gaat van het sanctioneringsbeleid.

mrXL | 08-09-14 | 13:14

Zo jammer dat die amerikaanse methode, de tasergun, niet toegepast wordt. Ook een sterk (dus laf) staaltje over je heen laten pissen van de politie. In Amerika waren ze met z'n vieren op hem gesprongen na 'm een paar keer getaserd te hebben. En daarna een corrigerend opvoedkundig verhaaltje. Daarom amerikaanse aanpak, dan krijgt het woord 'respect' ook eens zijn betekenis terug.

drekzooi | 08-09-14 | 13:13

Al eens gezien wat de boetes in Duitsland zijn voor dit soort knullige overtredingen ,we laten ons maar bestelen in dit verpeste land.

Amsterdam Hustler | 08-09-14 | 13:13

@Vloberto | 08-09-14 | 13:08
" want hij heeft ook geen legitimatiebewijs bij zich"

Ah de legitimatieplicht, die ooit is ingevoerd pas tien jaar geleden om ons te beschermen tegen terroristen. Werkt ontzettend goed, meest doeltreffende maatregel ooit!

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:13

Voor alles valt wat te zeggen.
Echter het staat buiten kijf dat de staat geld te kort komt en haar inkomsten aan wil vullen door middel van te hoge boetes op onzinnige overtredingen.
Maar voor dit soort misdrijven www.telegraaf.nl/binnenland/23055192/_... is het om diverse redenen een walhalla voor criminelen.

Een godspe!!

ProAsfalt | 08-09-14 | 13:13

Trap er niet in. Waarom is meneer geblurt? Omdat het Theo Maassen is !

Nonik Neem | 08-09-14 | 13:12

Natuurlijk werkt de gordel in 80%+ van de ongevallen in jouw voordeel.Ik draag het altijd. Maar het verplicht stellen van een gordel is in strijd met de rechten van de mens en een vorm van pure geldklopperij.
Bij een aanrijding bezorg je niemand anders letsel bahalve jezelf. Bovendien mijn oom is juist omgekomen omdat hij vast zat in zijn auto en de omstanders de gordel niet los hebben kunnen maken voordat zijn auto in brand vloog en hij levend verbrandde.

observer59 | 08-09-14 | 13:11

140 euro LOL. Wat een drama land.

blabam | 08-09-14 | 13:11

Blij dat ik in een land woon waarbij bij zo'n controle gewoon gezegd wordt: gast, doe je gordel eens om.

Voor de rest... wat Kaas hierboven al zei.

Ikdus | 08-09-14 | 13:10

Heeft die kabouter nu nog steeds een platform? Nederland op zijn best; een compleet korps aan de slag tegen foutief gemonteerde kenteken platen. En intussen word uw moeder in het bejaardenhuis beroofd en plant ISIS haar volgende aanslag in het buurthuis.

Wet Mulder versus veel werk verzetten voor wat ECHT belangrijk is in de samenleving. Makkelijke keuze.

Betweetert | 08-09-14 | 13:10

Tokkies gonna tok. En natuurlijk ligt het allemaal weer aan een ander.

Hommel | 08-09-14 | 13:10

Wat denkt die Limburger wel. Zomaar een beetje autorijden en werken ... dat is in NL niet de bedoeling.

James Lastig | 08-09-14 | 13:10

Als we nu allemaal gewoon de gordels om doen... niet te hard rijden... e.d... dan heeft de staat over een jaartje een groot probleem...

Jamal | 08-09-14 | 13:09

Geen gordel om, dus staande gehouden en boete, maar eigenlijk gewoon lekker een enkeltje bureau want hij heeft ook geen legitimatiebewijs bij zich en geen telefoon om iemand te bellen die hem komt brengen. Komt dat omdat hij blank is dat hij niet mee hoeft? Daar zou ik vragen over stellen!

Vloberto | 08-09-14 | 13:08

@Pritt, jouw commentaar is tenhemelschreiend.
Iedereen weet dat er gordelplicht is. En die is er niet voor niets.
Moeten wij straks meer gaan betalen voor de zorgverzekering omdat er weer een aantal idioten zijn die zonder gordel ergens tegenop klappen en vervolgens weer opgelapt moeten worden? Van wie de kinderen als lappenpoppen door de auto schieten bij een noodstop?
Die agent verdient ons aller steun,
en jij Pritt, mag van mij in de hoek!

L.E. Raar | 08-09-14 | 13:08

Gister op TV - blutte bijstandsmoeder moet 400 euro betalen vanwege "door rood licht lopen". Om je rot te schamen. Zoiets zou hooguit 10 euro moeten kosten. De onderhavige deurwaarder vond dit ook te gek. Die moest beslag leggen maar waarop??

Oldtimer50A | 08-09-14 | 13:08

Het niet dragen van een gordel kost maar €140? Had gedacht dat dit minstens het dubbele is.

GroteZaagdildo | 08-09-14 | 13:08

Dat walgelijke badinerende toontje van die presentatordwerg kan ik echt niet uitstaan

So Fresh So Clean | 08-09-14 | 13:07

Had je je gordel maar om moeten doen, pauper. Dan had de popo je niet van de weg geplukt en was je gewoon op tijd op je afspraak verschenen.

Pisvlucht-Airlines | 08-09-14 | 13:07

Oh wacht effe, ik dacht dat je die lichtgetinde bedoelde bij Wegmisbruikers, ha. Dat was ook een skoft van de bovenste plank.

Dhr. de Wit | 08-09-14 | 13:06

De overadministratie en sanctionering van onze overheid creëert een maatschappelijke overspannenheid bij de beroepsbevolking. Deze overspannenheid leidt tot overreactie op kleine zaken, zoals een sanctie, het wegkijken bij maatschappelijke gevaren, het verstrekken van een platform aan parasitaire belangenverenigingen met een staatsondermijnend en / of cultuurondermijnend doel (hoi Quinsy). Uiteindelijk graag je de beeldenstorm die u wenst overheid, uw heilige beelden zullen vallen, niet omdat ik het zeg of omdat ik het wil, maar omdat uw gedrag het in de hand werkt.

Kaas de Vies | 08-09-14 | 13:06

Mijn God wat een loser.
Jesus Christus man!

Gefundenes Fressen | 08-09-14 | 13:06

Die commentator is echt een zielig mannetje

stipjes | 08-09-14 | 13:06

Gewoon je gordel om doen, niets aan de hand!

From here Till Burg | 08-09-14 | 13:06

Master Arts gedaan... tja dan rest alleen nog wegrennen voor de Popo

superjan | 08-09-14 | 13:06

Sympathieker? Is dat een poging tot humor, Pritt?

Lewis | 08-09-14 | 13:05

Gezien en mijn tenen trokken zo krom dat ik djinnschoenen moet kopen.
Maar dit is de eerste keer hoor. Tuurlijk. En dan de agenten de schuld geven dat zijn kinderen gaan janken. Fijn stoekje koeltoer televee.

Dhr. de Wit | 08-09-14 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken