achtergrond

Geenstijl

Jezus verkloot het voor Bakker Bart in Huizen

oie_67219tBNiYxkY.gifBakker Bart heerst. Middelbare schooltijd pauzeswag, dat is Bakker Bart. Tot zover de gratis reclame in de zendtijd voor Fuck de Here Jezus. Want de lieve heer is het lichtelijk aan het verneuken voor Bakker Bart in Huizen. In de oergristelijke gemeente zorgt de religieuze debiliteit namelijk voor een bizarre situatie rondom de McBrood-zaak. Op zondag mag Bakker Bart wel broodjes verkopen die op het terras of in de zaak worden opgegeten. Maar op diezelfde dag mag Bakker Bart geen brood verkopen dat door mensen mee wordt genomen naar huis. Op straffe van een dwangsom en eeuwig branden in de hel. De afhaalbakker heeft namelijk een duivelse horecavergunning (wel op zondag) en een door God persoonlijk goedgekeurde detailhandelvergunning (verboden op zondag). Warme broodjes die ter plekke worden opgegeten: horecavergunning, geen probleem op zondag, maar u verkoopt wel uw ziel aan de duivel voor een pizzabroodje. Gesneden volkorenbrood dat u later op wilt eten in de week? Daar zal de gristengemeente hoogstpersoonlijk zelf voor gaan liggen met dwangsommen, want zulks heeft onze lieve Heer verboden. Blijkbaar is het namelijk wel okee als de boetebrigadeBOA's op zondag werken om Bijbelse wetgeving uit het jaar 2014 voor Christus af te dwingen. Fuck. Je zaak in een spagaat om een stel schizofrenen met een fantasiegod vinden dat je geen meeneembrood mag verkopen op kerkklokdag. Hoe middeleeuws en achterlijk. Jezus verkloot het voor ondernemers. In 2014. In Nederland. Wanneer gaan we elke wet gebaseerd op religie, die niet ondersteund wordt door rationeel humanisme, gewoon afschaffen? Geen sharia, gristelijk of anderszins, aub. Daarmee pesten we namelijk alleen maar onszelf.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.