Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

MinPres Rutte verwerpt antisemitisme

chamberlainkwootje.jpg Actie! Daadkracht! Keiharde kwoot! Het Kabinet is bijeengekomen met wat afgevaardigden uit de joodse gemeenschap, en het heeft hen eindelijk behaagd de volgende loodzware woorden uit te spreken op een gezamenlijk persmomentje: Wij verwerpen antisemitisme en elke vorm van discriminatie. In Nederland is daarvoor geen plaats. Nou, applaus, bloemen en een gedenkteken bij het Catshuis waar in grote vergulde letters NIE WIEDER op staat hoor. Maar, om in joodse termen te blijven, wat kopen we d'r voor en wat is het waard? Precies niets. Het is net als de belofte van die 1000 piek die we allemaal van Rutte zouden krijgen: het klinkt op papier allemaal ontzettend geil en gewichtig, maar in de praktijk koop je er nog geen trekdrop van een duppie voor. Het is een obligate kutkwoot die niets betekent als er een of andere rabiate gek uit deze of gene achterlijke stroming opstaat en een molotovcocktail bij een synagoge naar binnen werpt, een journalist vol pompt met lood uit een AK47 of een vrachtwagen met explosieven onder de gevel van een ministerie parkeert. We zeggen niet dát het gaat gebeuren. Maar áls het gebeurt, is de superdappere kwoot van Rutte niet meer dan een losse flodder van 14 lege woorden. De echte vraag is: wat doen Rutte en Opstelten tegen de Westenhaat en het antisemitisme dat onder ons broeit en borrelt en steeds vaker in ranzige stralen pus over de straten van onze steden en schilderswijken stroomt? Want met alleen een appeasementkwootje om zich de joodse gesprekspartners weer even van het lijf te houden, garandeer je dus geen 'peace for our time'.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

DJDen010 | 06-08-14 | 12:26

Kaan78 17:00
u leest iets wat er niet staat. Nergens weld ik dat ik toejuich dat er burgers worden gedood. Tenzij u bedoelt de behandeling van de in Israël wonende en werkende Palestijnen door de overige Israëiles , dit staat inderdaad in schril contrast met de behandeling door Hamas van haar onderdanen. Als u dit bedoelt dan vindt u mij aan uw zijde.

Jan Boule | 05-08-14 | 17:40

Jan Boule | 05-08-14 | 16:24
Hopelijk mag u een zelfde behandeling tegemoet zien wat u zelf goed genoeg acht voor de Palestijnen.

Kaan78 | 05-08-14 | 17:00

AJRaalte | 05-08-14 | 16:00
Ik verwerp Israëlische achterlijkheid waarbij het intellectueel vermogen van burgers in West Europa wordt onderschat. Is dat antwoord op uw vraag?

Kaan78 | 05-08-14 | 16:57

AJRaalte 16;00
Op 'Joop" - waar ik niet reaguur- is nu te lezen een column van dhr.Tofik Dibi waarin hij bij zichzelf constateert "radicaal"te zijn geworden door de handelwijze van het IDF welks soldaten vreugdekreten slaken bij elk gedood Palestijns kind aldus dit persoon. Geen woord van dhr,Dibi over de moordaanslagen op bussen door Hamas in een recent verleden, geen woord van dhr Dibi over de honderden ongeleide projectielen die de ongeleide Hamas doen neerregenen op Israëls grondgebied.Geen woord over het handvest van Hamas. Geen woord over de moordparijen over en weer tussen sjiïten en sunnieten in het Midden Oosten. Geen woord van dhr.Dibi over de moordpartijen begaan op christenen bin Irak en syrië.Geen woord over bezetting door zijn Marokko van West Sahara en noord Mauretanië.Of steunt hij soms het Polisario die een verbeten strijd voert tegen zijn neven in het Marokkaanse leger? Zjn moeder, zo meldt hij, gaat verderop zitten in de tram als er Jude bij haar in de buurt gaan zitten.Ja meneeer Dibi, de trams zijn niet Judenrein in ons land, nondeju! Ik heb een advies aan dhr. Dibi, neem de metro naar Schiphol, neem uw moeder mee en settle u in Marokko. Jammer dat wij geen Australische Howards hebben als regeringsleiders, wij hebben slechts politieke cowards vooralsnog.

Jan Boule | 05-08-14 | 16:24

"""Ik verwerp elk vorm van babymoord en aanslagen op woonhuizen, ziekenhuizen en andere vormen van oorlogsmisdaden? Wat nu? Israel is bezig met een genocide en heeft schijt aan de VN. Dat is geen antisemitische maar menselijk handelen als je tegen zo'n agressor en onmens bent."""
Kaan78 | 05-08-14 | 09:01

Ben je ook tegen het gebruik van menselijke schilden door Hamas of heb je daar een zielig verhaaltje over?

ALLE burgerdoden komen op rekening van Hamas.

AJRaalte | 05-08-14 | 16:00

Simpel bekeken is Israël de Agressor. Zelf in het bezit van een fantastisch leger en een Iron Dome en niet in staat om het aantal slachtoffers in te perken. Het is hetzelfde als bij noodweer. Israël gebruikt onnodig en excessief geweld. Hamas kan niks.

ristretto | 05-08-14 | 13:59

Rutte en Opstelten behoren tot de Praatmannen, niet tot de Daadmannen.

Nivelleermarionet | 05-08-14 | 13:14

En wij..??... ECHTE NEDERLANDERS....!!

Wij worden pas gediscrimineerd, en bestolen, om de niet Nederlanders in leven te houden.

ANGEL70 | 05-08-14 | 11:16

lanexx | 05-08-14 | 10:19
Mee eens, anders had hij allang eerder van zich laten horen en actie ondernomen tijdens de diverse demo's die geweest zijn en te grof voor woorden en daden waren.

mom van avezaath | 05-08-14 | 11:12

Mijn voorstel is : de mensen met een 2e paspoort, deze handel terugdraaien als hij een misdaad begaat. Ook het nederlandse volk stemt hiermee in. Zo'n 76% stemt hiervoor. Zie :
.
www.pvv.nl/images/stories/NB/Tabel_22-...
.

Thoth | 05-08-14 | 10:46

Quid,"Als politici niet liegen,roep-toeteren ze wel gemeenplaatsen".Ook daarmee houdt discriminatie dus niet op.

Dolphi | 05-08-14 | 10:32

Als er één persoon doorzichtig is, is het Rutte, buigt met alle winden mee, gaat net zo goed het straatje vegen van de Hamas als van de Israeliers, één grote toneelspel voor die man!

lanexx | 05-08-14 | 10:19

ja hoor daar is het woord genocide weer.
israel voorkomt dat er een genocide op haar volk wordt gepleegd.
De moord op de miljoen Armeniers door de turken dat was een genocide.
En hetgeen wat nu gebeurt door die moslims in irak het stelselmatig uitmoorden van christenen dat is genocide.

wimschopper | 05-08-14 | 10:00

-weggejorist-

chicago river | 05-08-14 | 09:28

ach, er is gepraat en een harde kwoot gemaakt, dus het werk is gedaan. Loze woorden, alsof er iemand meende dat een westers politicus tot een andere uitspraak zou komen. maar zoals gewoonlijk geen acties. helemaal niks, nakkes, nada

kees1960 | 05-08-14 | 09:24

Ik verwerp elk vorm van babymoord en aanslagen op woonhuizen, ziekenhuizen en andere vormen van oorlogsmisdaden? Wat nu? Israel is bezig met een genocide en heeft schijt aan de VN. Dat is geen antisemitische maar menselijk handelen als je tegen zo'n agressor en onmens bent.

Kaan78 | 05-08-14 | 09:01

'Ik hoorde trouwens vandaag een voor mij onbekend citaat:
"The jews are a race without farmers and workers, a race of parasites..."

klootveger | 04-08-14 | 22:46
=====
Ik weet wel waar jij dit citaat vandaan hebt:

uit 'de Protocollen van de Wijzen van Sion', een extreem leugenachtig en antisemitisch werkje, dat in een oplage van 10 miljoen gratis verspreid is door Adolf Hitler.

Je bent een Jodenhater, klootveger. Ga naar Schoremfront en leef je daar uit.

malang | 05-08-14 | 08:46

Ach, bij dit kabinet gaat het maar om het gevoel om iets gedaan te hebben.

Als het aan dit kabinet had gelegen hadden de stoffelijke overschotten van MH17 nog minstens twee weken in de velden van Ukraïne liggen weg te rotten.

Peter_K | 05-08-14 | 08:34

Omsingel een groep mensen. Zet er een hek omheen. Weiger elke vorm van soevereiniteit. Sluit af en toe het water en de electriciteit af. Geef ze geen kans op een toekomst. Verbaas je erover als deze groep zich gaat roeren. Bombardeer ze kapot. Eis van de wereld dat je je mag verdedigen. Hoppa. Gebruik je eigen volk. Indoctrineer mensen. Geef Israël de schuld van alle ellende. Schiet vuurwerk af richting Israël. Bedreig ze met de dood, vermoord mensen op gruwelijke wijze. Wijs met je vinger naar Israël en geef hen de schuld van jouw ontzettende kutleven. Blaas jezelf op in een volle bus. Hoppa. Ach ja, we gaan er nooit uitkomen zolang de wereld toekijkt en aan blijft modderen met betrekking tot dit probleem.

ITEACHYOU | 05-08-14 | 08:20

"The jews are a race without farmers and workers, a race of parasites..."
klootveger | 04-08-14 | 22:46
Toen joden zich in europa vestigden mochten ze geen overheidsambten bekleden en ze mochten geen land bezitten. Vandaar dat ze geen boer konden worden en andere beroepen gingen uitoefenen. Veel later mocht dat wel , maar toen waren ze al generaties lang handelaren, medici, musici en andere niet-agrarische beroepen gaan uitoefenen die hun kinderen ook weer uitkozen, een normale gang van zaken, zeker in die tijden.
Pas in palestina gingen ze weer land bewerken.

B. Randnetel | 05-08-14 | 08:17

In ieder geval heeft Israël het voorstel van Egypte om een staakt het vuren voor 72 uur geaccepteerd.
Ik ben benieuwd wat de Palestijnen gaan doen, de komende 72 uur....

necrosis | 05-08-14 | 08:15

En 12000 Syriërs dit half jaar erbij.

eef 47 | 05-08-14 | 08:06

nightwish | 04-08-14 | 22:48

Kunnen wij niet geannexeerd worden door Australië?

R. E. Calcitrant | 05-08-14 | 08:04

Als Rutte slachtoffer was geweest van een PijpRabbi had ie wel anders gelult ;-)

RobbieSteA | 05-08-14 | 07:22

Loze woorden weer een klein brandje blussen

Fuhoha | 05-08-14 | 07:17

Of betekent het Allah neem me aub op...

BarneyBoner | 05-08-14 | 06:52

Waarom houden die moslims niet eens op met dat Allah hakbar te schreeuwen... Het helpt ze alleen verder de misère in...

BarneyBoner | 05-08-14 | 06:43

Ach Rutte. Marionet van de VS. Niet te zwaar tillen aan wat hij zegt. Er komen toch alleen leugens uit zijn muil.

JackHair | 05-08-14 | 06:02

Tegen elke vorm van discriminatie? Wat is dan het progressieve belastingstelsel? Is dat geen inkomensdiscriminatie? Dit kabinet slaagt er weer eens in om een compleet debiele uitspraak te doen.

Old_Spice | 05-08-14 | 03:47

7,62x39 | 05-08-14 | 02:10
Ik raad je aan je tijd hier niet te verspillen met doordachte argumentatie. Doe dat liever ergens anders. En doe hier als ik, plemp af en toe eens een gedachte en hoop dan dat na verloop van tijd bij sommigen het sleeper effect in werking treedt.

WirMachenMusik | 05-08-14 | 03:32

7,62x39 | 05-08-14 | 03:00
Dit pleit absoluut voor je, de handenschud en live and let live aanpak.
Maar 'out-of-the-box denken is in deze kwestie keer op keer onmogelijk gebkleken. En ik weet donders goed waardoor dat komt. Ga ik niet allemaal weer herhalen.
Moest ooit een oude bramenstruik ergens uitroeien. Extreem en diepgewortelde struik kwam elk jaar als woekerboom terug, andere planten meesleurend, bedelvend, omsluitend, bijna giftiger van groei dan ooit. Bramen ho maar.
Struik is gedood, andere planten en gewassen bloeien daar nu.
Vraag je gewoon af waar het bloeit, en waar de oppervlakte wordt verknoeid.

chicago river | 05-08-14 | 03:15

chicago river | 05-08-14 | 02:40
En de aanname dat de islamitische wereld op grond van hun godsdienst als vijand gezien moet worden. Tattooboer gaat er vanuit zonder het te onderbouwen. Hij is er nu niet, dus het heeft weinig zin het over hem te hebben als we een andere keer zijn onderbouwing van hem zelf kunnen vernemen.

7,62x39 | 05-08-14 | 03:05

chicago river | 05-08-14 | 02:40
Ik zoek niet radeloos naar voors en tegens. Het gaat er juist om dat er niet één partij goed zit en de andere fout. Die onverzoenlijke manier van denken leidt niet tot vrede. Die manier van denken leidt slechts tot conflict en heeft als enige eindpunt vernietigen van de tegenpartij, koste wat het kost. Er is een andere manier, maar die vereist denken buiten de tegenstelllingen. Die vereist zoeken naar manieren voor beide partijen om tot elkaar te komen, het herkennen van gemeenschappelijke belangen. Het is niet eens moeilijk, alleen anders.
Dat is precies wat er mankeert aan tattooboer. Hij gaat er bij voorbaat vanuit dat Israël zijn vijanden moet vernietigen. Alsof het de enige mogelijkheid is.

7,62x39 | 05-08-14 | 03:00

Maar goed, deze discussie leidt hier tot niets en al helemaal niet in de landen die er toe doen. Daarom:
-out-

K1100 | 05-08-14 | 02:57

@joris
Even voor de zekerheid. Met 'hamasjes' bedoelde ik de kleinzielige hamasleiders en vechtende volgelingen.
Geen enge verwijzing naar hun kroost, dat helaas wel ingezet wordt.

chicago river | 05-08-14 | 02:52

Kijk wat youtube filmpjes van Hayo Meyer,
En Norman Finkelstein.
Brrrr
http://youtu.be/cSlFR541Uoo

http://youtu.be/Q7tupJRSi7M

ausweiss | 05-08-14 | 02:50

@ lady blabla

Ja dat zegt denk ik genoeg als ze die gedachtegang hebben , als Israël moet breekt de hel pas echt los.
Wat ze sommige mensen misschien niet willen geloven, is dat Israël helemaal niet bang is voor niemand in die regio. Zelfs niet voor Iran(off. topic) Ze kunnen simpelweg de hele regio platgooien. Maar ze willen rust en erkenning.

Kasparovic | 05-08-14 | 02:46

@necrosis | 05-08-14 | 02:31
Ik wacht al 10 minuten op een reactie.

K1100 | 05-08-14 | 02:42

7,62x39 | 05-08-14 | 02:23
'Argumentatie' van tattooboer is bovenal verhelderende uitleg over het hoe en waarom wij niet die hamasjes al te zielig moeten gaan vinden opeens (of beter: weer) en waarom je vraagtekens moet zetten bij wat voor volk je dan wilt horen. Ben ik het toevallig volledig mee eens. Jij daarentegen zoekt, wikt en weegt, zoekt radeloos naar voors en tegens, enerzijds en anderzijds. Staat je vrij om te doen uiteraard.
Maar. Kennis valt samen met besluitvorming - ook in de hersenpan. Juist daar.

chicago river | 05-08-14 | 02:40

@K1100 | 05-08-14 | 02:28
*boks*

necrosis | 05-08-14 | 02:31

@7,62x39 | 05-08-14 | 02:23
En waarom zijn ze om te huilen. Hij beargumenteerd zijn reacties en gaat in debat met onderbouwde argumenten. Dat u het er niet mee eens bent is uw goed recht. Om uw reactie te quoten:

Dat ze beter zijn dan de jouwe zegt niets over zijn argumenten maar alles over de jouwe.

K1100 | 05-08-14 | 02:28

@Kasparovic | 05-08-14 | 02:19

Israel wordt nu al militair verzwakt, elke afgeschoten raket is er weer 1 minder. zo denkt Hamas.

lady blabla | 05-08-14 | 02:27

necrosis | 05-08-14 | 02:19
De argumenten van tattooboer in deze kwestie zijn om te huilen. Dat ze beter zijn dan de jouwe zegt niets over zijn argumenten maar alles over de jouwe.

7,62x39 | 05-08-14 | 02:23

Sorry for the caps

lady blabla | 05-08-14 | 02:23

@miko | 05-08-14 | 02:19
Volgens mij prefereren ze het leven na de dood met hun 72 druiven.
En wat zullen ze balen als er blijkt dat er helemaal niets na de dood is.......

necrosis | 05-08-14 | 02:22

MIDDLE EAST: VALUES (THE CENTRAL), TURKEY AND HAMAS
www.agenparl.com/?p=73137

interesting article

lady blabla | 05-08-14 | 02:22

necrosis | 05-08-14 | 02:18
Nee hoor, dat meet ik met de zelfde maten: ik keur terrorisme af.

7,62x39 | 05-08-14 | 02:21

Hamas heeft tijdens de eerste of tweede intifada, de Gazanen gesteund met hulp, voedsel en geld. Uit dankbaarheid hebben de Gazanen massaal op Hamas gestemd en daarmee hun eigen doodvonnis getekend. Hamas ontpopte zich als terroristische organisatie en de Gazanen worden nu gebrukt als kanonnenvoer.

Om een lang verhaal kort te maken.

K1100 | 05-08-14 | 02:20

necrosis | 05-08-14 | 02:12
Wil je met deze willekeurige regels een punt maken? Ik vraag het maar, want het volgt niet rechtstreeks uit je comment.

7,62x39 | 05-08-14 | 02:20

Waar is @tattooboer trouwens gebleven, zijn argumenten en linkjes zijn doorgaans beter dan de mijne bij dit soort topics.

necrosis | 05-08-14 | 02:19

@lady blabla

volgens mij zit je aardig in de goede richting maar laten we hopen van niet. Als het die kant op gaat dan ga je pas echt Israel leren kennen ben ik bang voor.

Kasparovic | 05-08-14 | 02:19

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 01:27
Werkelijk, het leed is geleden. Ik zou zeggen kom tot jezelf en probeer er wat van te maken. Maar de Palestijn prefereren oorlog boven op een leven.

miko | 05-08-14 | 02:19

@7,62x39 | 05-08-14 | 02:10
Wat is er rechtvaardig aan een Palestijn die zichzelf met een bomgordel opblaast in een volle bus of drukbezocht winkelcentrum om zoveel mogelijk slachtoffers te maken.
Je meet met twee maten.

necrosis | 05-08-14 | 02:18

Koos3514 | 05-08-14 | 02:09
Licht off-topic, maar u heeft deels gelijk. Het grote probleem is de overheid die ons allen arm houdt. Met rechtvaardigheid heeft dat niets te maken.
Denken in links v rechts is achterhaald. Net als alle andere schijntegenstellingen in dit land verhult het slechts dat de staat onze echte vijand is.

7,62x39 | 05-08-14 | 02:17

@miko | 05-08-14 | 02:07
Gatverdamme, moest dat nou?

necrosis | 05-08-14 | 02:14

anno 2014 is Hamas gewoon een onderdeel van het Islamitische rijk agenda/plan.

Het wordt nog veel en veel erger denk ik.

lady blabla | 05-08-14 | 02:13

@7,62x39 | 05-08-14 | 02:07
Weet je wat opvallend is?
Palestijnen wonen ook op de Westelijke Jordaanoever, en die lieden veroorzaken aanzienlijk minder problemen dan hun 'broeders' in Gaza.
Nog even los van het feit dat Hamas en Fatah aanhangers een hekel aan elkaar hebben.
Hoe zou dat komen?

necrosis | 05-08-14 | 02:12

Een uitspraak van Rutte is als pleepapier waar je vingers doorheen gaat als je je reet afveegt. Niet meer en niet minder. Compleet incompetent.
Mijn advies: oprutten!

K1100 | 05-08-14 | 02:11

@chicago river

klopt. Dit probleem is niet gisteren aan komen waaien. Dit probleem is echt zo verschrikkelijk complex, dit gaat niet zomaar over. Dit conflict heeft een 10 of misschien wel 20-jarenplan nodig.

Kasparovic | 05-08-14 | 02:11

necrosis | 05-08-14 | 02:03
Ja hoor, je hebt gelijk. Het is geen officieel doel van Israël om kinderen om te brengen, dus is het volledig gerechtvaardigd dat Israël kinderen ombrengt. Logisch. In jouw wereld.

7,62x39 | 05-08-14 | 02:10

Westenhaat? Misschien. Maar is er al geen decennialange traditie onder de links ge-orienteerde intellectueel om het Westen zoals wij dat kennen af te schaffen? Dat kan je niet op konto van Islamieten schuiven - zij zijn slechts (meewerkende) figuranten in de Communistische droom ons vrije productiesyeem af te schaffen (Niet dat er door sociopatische kapitalisten nooit iets onethisch gebeurt, maar goed). Deze 'Westenhaat' is al heel lang gaande. Die Islamieten maken er slechts GEBRUIK van, maar veroorzaken het niet. Na het Fascisme (ik bedoel het echte Fascisme) zou het levensprincipe van de babyboomgeneratie geweest hebben *moeten* zijn: alleen de 'liberal democracy' beperkt staatsmacht zoveel dat er niet zomaar een half dorp naar een concentratiekamp wordt gestuurd en daar als overmermoiede honden afsterft.

In plaats daarvan werd de leefslogan van de babyoomgeneratie 'jullie rechtsstaat is de onze niet', precies het omgekeerde van wat-ie had moeten zijn. (Ik heb daar ook twee jaar aan meegedaan, gemotiveerd door leuk ogende maar cryptocommunistsche studentes bij wie ik de spijkerbroek in wilde. Ik heb ooit zelfs eens meegedaan aan de bezetting van een universiteitsgebouw. Nederland veranderde totaal als gevolg van mijn deelname. Er was op slag arbeiderzelfbestuur, geen ziekte, geen ellende, geen armoede. Maar ik dwaal af).

"We have met the enemy and he is us". Jarenlang onrealistisch Utopisch gebeuk, agitprop tegen de 'rijken', loos gemekker over Fascisten, heebben ertoe geleid dat een vrachtwagenchauffeur 50% van wat hij zelf verdient moet afstaan! ZO pak je de rijken aan!
Als je irrationele onzin en emotionele chantage maar vaak genoeg herhaalt, wordt het vanzelf waarheid. Vinden jullie dat zo'n vrachtwagenchauffur niet aangepakt moet worden in naam van sosjaale rechtvardigheid? Ik wel! Ik ben onvervaard in het bevechten van zo'n lillikerd van een vrachtwagenchauffeur, die stiekeum eigenlijk zijn loon wil behouden in naam van sosjaale rechtvaardghied!

Als het zo uitkomt gebruik ik nog steeds cassieres met een hoofddoekje, hoor. Cathartisch anti-links mag niet omslaan in discriminerend rechts. Het uitganspunt van een 'liberal democracy': iedereen is voor de wet gelijk. Zelfs rijken zoals die vrachtagenchauffeur. Maar onder het gekraai en gedreig met 'Fascist' aen 'racist' is bijna iedereen in Nederland ingekalft.

Koos3514 | 05-08-14 | 02:09

@7,62x39 | 05-08-14 | 02:03
Google eens op het handvest van Hamas, hoe wil je daar ooit een vreedzame oplossing uit destilleren.
Zelfs Palestijnse kinderen worden opgevoed met haat tegen Israël.
Hoe enk je ooit vrede te kunnen bewerkstelligen als één partij streeft naar de totale vernietiging van de andere partij?

necrosis | 05-08-14 | 02:08

necrosis | 05-08-14 | 01:59
Wat is daar op tegen. Bijvoorbeeld dat er kinderen sterven. Er is heus wat voor het Israëlische geweld te zeggen. Maar doe nou niet alsof de Gazastrook platbombarderen zaligmakend is.

7,62x39 | 05-08-14 | 02:07

Weer wordt de kwestie door velen hier maar ook in de MSM 'uitgevochten' op micro niveau.
Men scheidsrechtert zich suf over geschonden bestanden en hoeveel dan wel niet t.o.v. de andere partij; burgerslachtoffers en hoeveel dan wel niet t.o.v. de andere partij; ingeslagen raketten en hoeveel dan wel t.o.v. de andere partij. En zo kan je doorgaan tot je een ons weegt. Wil je leven zoals je gewend bent? Of wil je onversneden levenshaat?
Pick and choose.

chicago river | 05-08-14 | 02:06

@7,62x39 | 05-08-14 | 01:53
Kleine correctie:
In het handvest van Hamas streven ze totale vernietiging van de joodse staat na.
Heeft Israël ergens laten noteren dat ze Gaza met de grond gelijk gaan maken en iedereen, tot de laatste zuigeling, zullen ombrengen?
Als je daar documentatie van hebt, hoor ik het graag....

necrosis | 05-08-14 | 02:03

Kasparovic | 05-08-14 | 01:51
Van het één komt niet noodzakelijk het ander. Het wordt zo voorgesteld door de mensen die belang hebben bij oorlog. Deze mensen hebben onevenredig veel invloed. Er gaat veel geld om in de oorlogsindustrie en dus is er veel geld voor het bevorderen van oorlog. Het wil niet zeggen dat er niets te zeggen is voor vreedzame oplossingen.

7,62x39 | 05-08-14 | 02:03

@7,62x39
is voor groot deel waar maar dat gaat nog generaties duren voordat het zover is.

@necrosis

Israel laat zich niet meer chanteren ook niet op die manier. Israel wil best een 2 staten oplossing maar dat wil de rest simpel weg niet, die herkennen Israel niet eens als staat en dat zullen ze ook nooit doen. Dit probleem gaat nooit over als ze niet inzien dat ze uiteindelijk toch echt met elkaar verder moeten, wat 7,62x39 zojuist aangeeft.

Kasparovic | 05-08-14 | 02:01

@7,62x39 | 05-08-14 | 01:49
Als Israël niet bombardeert, blijven de raketinstallaties van Hamas in tact en zullen er vroeg of laten slachtoffers vallen onder de Israëlische burgers.
Nederland heeft een regering die bestaat uit een stel inhoudsloze slappe zakken, een leger zonder slagkracht en geen enkele intentie om problemen aan te pakken.
Israël doet dit wel, wat is daar op tegen?

necrosis | 05-08-14 | 01:59

Desmoulins | 05-08-14 | 01:55
Dat zeg ik niet.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:57

Rutte heeft zojuist de dienstplicht heringevoerd.

cees2025 | 05-08-14 | 01:56

7,62x39 | 05-08-14 | 01:49

Dus Israel moet lijdzaam toezien hoe de eigen bevolking continu het slachtoffer is van terreur?
Want Hamas bombaardeert wel, en Hamas valt weerloze burgers aan met als doel om zoveel mogelijk dood en verderf te zaaien. Hamas leert de eigen jeugd dan ook niet anders dan haat. Vreemde redenatie houdt u erop na.

Desmoulins | 05-08-14 | 01:55

Desmoulins | 05-08-14 | 01:48
Was mijn laatste post gericht.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:54

Alle zwart-witte kwesties zijn grijs te maken, dwz er is een compromis te bedenken waarmee beide partijen kunnen leven. De kunst is de punten vinden waarop beide partijen het eens kunnen worden en de punten waarop ze bereid zullen zijn tot compromissen. Uiteindelijk hebben mensen meer overeenkomsten dan verschillen. Wij zijn allen broeders, ook joden en Palestijnen.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:53

@Kasparovic | 05-08-14 | 01:41
Ze hopen dat Israël stopt met aanvallen als er kinderen bij betrokken zijn, gevalletje emotionele chantage.
Maar doet Israël niets, dan vliegen er weer honderden raketten richting Israël.
Ik vraag me af hoelang Israël nog vasthoudt aan 'precisie-bombardementen', ze hebben slagkracht genoeg om een tweede Dresden mogelijk te maken.
En nee, dat was niet fraai.....

necrosis | 05-08-14 | 01:52

@7,62x39

"Het is te begrijpen waarom ze doen wat ze doen. Of het een het ander rechtvaardigt is een tweede."

Ze zullen niet zo maar wat bommen gooien omdat Hamas met knikkers aan het smijten is. Actie/Reactie. Jij hebt het over rechtvaardiging, dat begrip kennen ze in de Gaza-strook helemaal niet. Ik weet wat je net wilde zeggen maar van het een komt nou eenmaal het ander.

Kasparovic | 05-08-14 | 01:51

De Amerikanen en ziektes.
Als ze het woord virus horen, stuiteren ze als ADHD-tjes op en neer.
Zelfs de meest obeten stuiteren mee.

Jan Dribbel | 05-08-14 | 01:50

Als Israël niet bombardeert sterven er geen kinderen. Zo eenvoudig is het. Er zijn redenen waarom Israël er toch voor kiest om te bombarderen, er zijn in theorie althans manieren te bedenken waarop de Palestijnen het aantal kindslachtoffers verder zou kunnen beperken, maar dat doet aan de eerste regel niets af.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:49

7,62x39 | 05-08-14 | 01:11

Het is eigenlijk vrij simpel.
Hamas vuurt raketten omdat zij de joden willen vernietigen, heel Israel tot Palestijnse gebied willen annexeren en als kers op de taart: een kalifaat.
IDF heeft de taak om Israel te bschermen tegen een terreurgroepering, wat Hamas is en ook zal blijven, die tot de kerntaak heeft om Israel en joden te vernietigen. Niet alles is grijs.

Desmoulins | 05-08-14 | 01:48

@7,62x39 | 05-08-14 | 01:34
In Israël zitten burgers in een schuilkelder en IDF gaat 'aan de slag'.
In Gaza zitten de Hamas kopstukken in schuilkelders, terwijl hun kinderen het slachtoffer worden van de daden van de 'kopstukken'.
Lijkt me een heel verschil.
Rechtvaardig?
Nee!
Maar wat kan Israël doen aan de laffe opstelling van die kopstukken?
Mensen die graag oorlogje willen spelen onder dekking van hun eigen kinderen, zijn de zuurstof die ze inademen niet waard.

necrosis | 05-08-14 | 01:45

als je al duizenden jaren, in elk land waar je komt ruzie weet te maken met de rest dan zouden ze zich eens kunnen afvragen of er misschien niet een ernstige culturele gedrags-stoornis aan ten grondslag ligt.
Maar om dat te zien heb je zelfreflectie nodig, en dat hebben mensen die in een religieuze psychose leven nou juist meestal niet.

--sql error-- | 05-08-14 | 01:44

Kasparovic | 05-08-14 | 01:41
Waar verdraai ik wat?

7,62x39 | 05-08-14 | 01:44

Palestijnen dumpen Hamas. Palestijnen gooien tunnels dicht. Einde oorlog. Gaza weer opgebouwd met westers geld en Joodse hulp. Iedereen blij. Vrede verschijnt waar haat verdwijnt.

koetje4040 | 05-08-14 | 01:43

lady blabla | 05-08-14 | 01:20

Klopt, kans zit er zeker in.
In de VS zijn vooral bang, als ik de reacties zo lees, omdat ze totaal geen vertouwen meer hebben in de federale overheid, iets met poreuze grenzen...
De media daar drijven inderdaad op sensatie.
Vermoeiend.

Desmoulins | 05-08-14 | 01:41

@7,62x39

Nu sla je de spijker op zijn kop..... Israel wil helemaal niet dat er onschuldige kinderen sterven, het is tenslotte Hamas die vrouwen en kinderen met opzet zo'n gebouw in stuurt. Je begint het verhaal aardig te verdraaien op deze manier.
Wat ik eerder al aangaf, ze geven geen F*ck om het eigen volk.

Kasparovic | 05-08-14 | 01:41

Desmoulins | 05-08-14 | 01:32
Het idee dat uit begrip legitimering volgt is niet logisch en komt helemaal voor rekening van de haters. Nogmaals, haat is een gevoel. Je kunt het delen of niet, maar het heeft geen zin het te verbieden of te bestrijden. Het hoogst haalbare is de gedachten die aan het gevoel ten grondslag liggen te veranderen. Daarvoor is het in de eerste plaats nodig deze gedachten te kennen. Begrip is dus de beste manier om gevoelens waarmee we het niet eens zijn tegen te gaan.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:41

Desmoulins | 05-08-14 | 01:32

had dan, that is.

Desmoulins | 05-08-14 | 01:38

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 01:27
Als je dan toch wil beginnen over 'oudste rechten', hoe lang bestaat de aarde en hoelang bestaat het menselijk ras?
En voor het gemak tel ik die holbewoners mee die gewapend met een knots een vrouw aan de haren hun grot in sleepten...

necrosis | 05-08-14 | 01:37

necrosis | 05-08-14 | 01:20
Israël bombardeert en als gevolg daarvan sterven kinderen. Sterker, Israël weet van tevoren dat er kinderen zullen sterven. Het is te begrijpen waarom ze doen wat ze doen. Of het een het ander rechtvaardigt is een tweede.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:34

7,62x39 | 05-08-14 | 01:13

Wanneer de -in dit geval-, typische en welbekende, vorm van haat niet direct bij de wortel aangepakt wordt, zal er bij de dragers van deze expliciete vorm van haat een realisatie ontstaan dat door het getoonde begrip, een typisch westers fenomeen, van de buitenwereld en omgeving ten opzichte van de openlijke haat jegens joden, het een legitiem karakter heeft.
De regering had doen ook moeten zeggen dat de gebeurtenissen in Gaza nooit en te nimmer een aanleiding mag zijn tot het ventileren van openlijke jodenhaat. Dat antisemitisme verwerpelijk is lijkt mij evident.
Mensen of in dit geval een ideologie, maken het eigenhandig legitiem.

Desmoulins | 05-08-14 | 01:32

"Het kan niet ontkend worden dat de geschiedenis veel Joden heeft geselecteerd om het lot van de Russen te voltrekken."
WirMachenMusik | 05-08-14 | 01:05
.
Er is nooit een russische revolutie geweest.
.
www.haaretz.com/jewish-world/jewish-wo...

Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 01:31

@klootveger | 04-08-14 | 22:59
klootzak.

wakkere_nederlander | 05-08-14 | 01:30

Ze zijn nooit verdreven ze zijn nooit de machthebbers geweest.
De palestijnen konden gewoon leven in het huidige Israel. Men nam echter de beslissing om massaal te vertrekken.
miko | 05-08-14 | 00:37
.
Jij bakt ze wel heel erg bruin vriend. Geen mens verlaat vrijwillig huis en haard.
.
en.wikipedia.org/wiki/1948_Palestinian...
.
The 1948 Palestinian exodus, known in Arabic as the Nakba (Arabic: النكبة‎, an-Nakbah, lit. "disaster", "catastrophe", or "cataclysm"),[1] occurred when more than 700,000 Palestinian Arabs fled or were expelled from their homes, during the 1947–1948 Civil War in Mandatory Palestine and the 1948 Arab–Israeli War.
.
Maar goed, Israel bestaat niet lang meer, zal wel weer in het komende Turkse kalifaat geparkeerd worden, zoals al eeuwenlang het geval geweest is.

Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 01:27

@7,62x39 | 05-08-14 | 00:54
Als je vlucht voor geweld wel ja. Maar ze vluchten niet voor geweld. Ze stapten even opzij zodat hun broeders even compleet los konden gaan.
Maar dat liep iets anders af.
Verder is er al een palestijnse staat.
Zo is het ooit afgesproken.
fc09.deviantart.net/fs70/f/2013/279/1/...

miko | 05-08-14 | 01:21

@Desmoulins | 05-08-14 | 01:10

Europeanen zijn reislustig dus het zou zeker niet ondenkbaar zijn.

De Amerikanen worden in iedergeval aardig bang. (Maar wat wil je ook met sensatiemedia)

lady blabla | 05-08-14 | 01:20

@7,62x39 | 05-08-14 | 01:11
Vermoord IDF kinderen?
IDF heeft vaak zeer accurate gegevens waar een raket is afgevuurd vanuit Gaza.
Dat Palestijnen die raketten afvuren vanaf een school of ziekenhuis, kan je Israël niet kwalijk nemen.
Als je moedwillig je eigen kinderen betrekt in een vuile oorlog, dan deug je niet!

necrosis | 05-08-14 | 01:20

@Kasparovic | 05-08-14 | 01:08
Die 'vlaggendragers' moet je gewoon dumpen in het kalifaat van IS.
Hun demonstraties dienen geen enkel doel en ze dragen geen zak bij aan Nederland als samenleving.
Ik kan ze missen als kiespijn,

necrosis | 05-08-14 | 01:14

@lady blabla

More worrying still are reports from Liberia that victims' corpses were being dumped or abandoned. Protesters, who blocked major roads in the capital on Monday, claim that the government is not collecting bodies of victims left to rot in the streets or in their homes.

news.yahoo.com/nigeria-says-doctor-tre...

Desmoulins | 05-08-14 | 01:13

Desmoulins | 05-08-14 | 01:06
Haat is een ander voorbeeld van een verschijnsel dat te verklaren valt, maar nooit legitiem is.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:13

Desmoulins | 05-08-14 | 01:06
Begrip is vrij van oordeel. Begrip impliceert instemming noch afkeur. Begrip van wat wij afkeuren is het begin van herkennen waarom mensen het doen. Dat kan helpen in te zien wat gedaan kan worden om ze er van te weerhouden.
Er is een reden waarom Hamas raketten op Israël afvuurt. Er is een reden waarom de IDF kinderen vermoordt. Beide zijn te begrijpen, zonder ermee in te stemmen.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:11

lady blabla | 05-08-14 | 01:02

Karma.
Nee zonder flauwekul, ik vraag me af wanneer west-Europa ermee te maken krijgt.
Het lijkt mij sterk dat niemand uit dat gebied, en die mogelijk besmet is, richting Europa gevlogen is of dat nog zullen doen.

Desmoulins | 05-08-14 | 01:10

Over enige jaren zeggen de opportunistische bestuurders van ons land; de zogenaamde intellectuelen en de naieve wereldverbeteraars die in dit land veel macht hebben "Wir haben es nicht gewußt......" Was ook zo na de tweede wereldoorlog. De denkbeelden van Allah en zijn aanhangers zijn net zo erg als die van Adolf H.; of misschien nog wel erger. Welterusten allemaal.

Hendrikmaurits | 05-08-14 | 01:09


Ernstig hoor, dat we in dit land ook al angstig beginnen te worden, wat we wel en niet mogen zeggen tegen dat vlaggendragende tuig. Niemand in de Nederlandse politiek kan hier wat over zeggen anders krijg je Geert deel 2. Die linkse slappe hap hier denkt dat die gasten die hier angst in boezemen daadwerkelijk wel tot inkeer zullen komen. Helaas dat willen ze helemaal niet en dat gaan ze ook niet doen nu ze hier vrij spel hebben.

maar even serieus..... deze Intifada (nl.wikipedia.org/wiki/Intifada) is zo weer voorbij en dat gaat dan weer over een jaartje of 5. 6 verder met deel 18. Het is niet voor niets dat alle omliggende landen er niets mee te maken willen hebben, die weten allang dat ze niet nog eens de vingers willen branden aan Israel. Hamas wil niets liever dan dood en verderf zaaien in Israel en Gaza. Het geld dat alle landen doneren aan de Gazastrook gaat nooit naar Hamas maar direct naar het Rode+, anders kopen ze wapens ipv Water/Medicijnen. Vrouwen en kinderen met opzet gebruiken als menselijk schild is een oorlogsmisdaad maar dat kan ze niets schelen want ze geven geen ruk om hen eigen mensen. Als ze stoppen met raket beschietingen vanuit Gaza (ziekenhuizen/scholen) dan zal Israel ook direct stoppen met vechten. Het probleem is ze willen geen vrede en Israel gaat dit op deze manier nog wel 100 jaar volhouden.

Kasparovic | 05-08-14 | 01:08

7,62x39 | 05-08-14 | 01:02

Door er begrip voor te hebben en het dus ook niet te veroordelen in de meeste scherpe zin, ontstaat er vanzelf een gevoel van legitieme haat.
Waarom zou je terreur willen begrijpen?

Desmoulins | 05-08-14 | 01:06

En natuurlijk komt ook nu weer het antisemitisme of in mijn geval antizionisme ook nu weer zomaar uit de lucht vallen. Heeft niks met maatschappelijke realiteit en het gedrag van Israel en ar supporters hier te maken.
Wie gedocumeteerd anders beweert zoals Solsjenitsin in zijn laatste boek over 200 Jaar samenleven van Joden en Russen, wordt meteen als antisemiet bestempeld.
In deel 1 van dat boek dat gaat tot 1916 worden o.a. de joden progoms behandeld en de aanleidingen daartoe.
In deel 2 De prominente rol van (Russische en buitenlandse Joden) in de revoluties van 1917 en het daaropvolgend Bosjewistisch bewind. Over die laatste periode een zin van Solsjenitsin:
"Het kan niet ontkend worden dat de geschiedenis veel Joden heeft geselecteerd om het lot van de Russen te voltrekken."

WirMachenMusik | 05-08-14 | 01:05

Desmoulins | 05-08-14 | 00:43
Begrijpen is niet hetzelfde als legitimeren. Het is mogelijk te begrijpen waar haat vandaan komt maar het er niet mee eens te zijn.

7,62x39 | 05-08-14 | 01:02

lady blabla | 05-08-14 | 00:45

In Londen bleek het gelukkig mee te vallen.
De arts die in Atlanta opgenomen is, en de ziekte wel onder zijn leden heeft lijkt echter te reageren op een nieuw serum.

edition.cnn.com/2014/08/04/health/expe...

Het is overigens opmerkelijk waarom niet het gehele vliegverkeer uit West-Afrika geblokkerd wordt.
Het virus heeft zich namelijk al ontwikkeld en lijkt overdraagbaar te zijn via de lucht. Dat spreekt men nu nog tegen, overigens niet overal, maar hoe kan het anders dat medisch personeel dat daar ter plaatse heeft gewerkt en een bio level 4 pak droeg, toch besmet is geraakt?

healthmap.org/site/diseasedaily/articl...

www.breitbart.com/Breitbart-Texas/2014...

Desmoulins | 05-08-14 | 00:58

miko | 05-08-14 | 00:49
Mijn ouders zijn gevlucht voor geweld en hebben nooit gejankt. Dingen gebeuren gewoon, machthebbers wisselen en dat gaat met geweld gepaard. Volken raken daarbij ontheemd, dat is gewoon geschiedenis. Dat wil allemaal niet zeggen dat alles maar terecht is.

7,62x39 | 05-08-14 | 00:57

Zou Rött ook weten dat corruptie en misdaad niet thuishoren in Nederland? En zo ja, wat doet hij dan nog hier....

G. Raayer | 05-08-14 | 00:55

@miko | 05-08-14 | 00:49
Yep, Nederland is ook van Spanje, Frankrijk en Duitsland geweest, we hebben oorlogen gevoerd met Engeland en intern ook de nodige ruzies gehad.

necrosis | 05-08-14 | 00:55

miko | 05-08-14 | 00:49
En als je vlucht voor geweld? Mag je dan wel janken?

7,62x39 | 05-08-14 | 00:54

Mike Oxlong | 04-08-14 | 23:07

Stemt u dan nog Vereniging Van Dieven of nog erger, vlucht u dadelijk naar D666 na alles wat uw voorman Rötte gedaan heeft?

G. Raayer | 05-08-14 | 00:54

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:28
Geen nuance, bij alle Moslims,.
Immers ook alle Joden.
Zie je nu hoe dom het klinkt dat Joden hier er ook maar ets aan kunnen doen wat daar gebeurd?

miko | 05-08-14 | 00:53

@Ommezwaai | 05-08-14 | 00:44
Dat bedoel ik dus....

necrosis | 05-08-14 | 00:52

ALLE woorden van politici zijn betekenisloos. Het gaat om de daden.
Nu kan het kabinet weinig tegen antisemitisme. Antisemitisme is een gevoel. Niet alleen is het in de praktijk lastig om gevoelens te verbieden, het is ook onwenselijk. Geweld tegen joden kan prima bestreden worden, maar geweld tegen joden is niet erger dan geweld tegen gojs. Jodenhaat is niet erger dan andere haat.
Laten we al het onterechte geweld bestrijden, daar hebben politie en het justitiële apparaat de handen meer dan vol aan. Het zou helpen als de nadruk minder op het handhaven van regeltjes zou liggen. Meer regeltjes zoals een verbod op antisemitisme helpen helemaal niet.

7,62x39 | 05-08-14 | 00:49

@necrosis | 05-08-14 | 00:48
Uiteindelijk zijn de meeste landen wel een keer van iemand anders geweest.
Maar als je zelf vertrekt moet je niet janken dat iemand anders je plaats inneemt.

miko | 05-08-14 | 00:49

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:34
Tja waar maken zich druk om. Het is niet meer dan uit de hand gelopen vuurwerk.
Er vallen 600.000 doden door malaria elk jaar. Wat kan ons die paar duizend palestijnen ons schelen?
Doden door drug gerelateerd geweld in mexico? 10.000. Wat kan mij die paar honderd kinderen in Gaza mij schelen?

miko | 05-08-14 | 00:48

@miko | 05-08-14 | 00:37
Volgens mij was een groot deel van dat gebied vroeger van Engeland die het op hun beurt weer van de Ottomanen gepikt had.

necrosis | 05-08-14 | 00:48

@Desmoulins | 05-08-14 | 00:35

Doctor at NYC hospital where man is being tested for Ebola says “odds are” he does not have the disease

bigstory.ap.org/article/nyc-hospital-t...

lady blabla | 05-08-14 | 00:45

@klootveger | 04-08-14 | 23:22
Weet jij het verschil tussen een Nederlander en een NSB-er?

INH.30CL | 05-08-14 | 00:44

viridis | 05-08-14 | 00:35

Ongeveer hetzelfde als het verwerpelijk vinden van zinloos geweld of moord. De oorzaak zal men niet benoemen... En zo te lezen zijn er nog genoeg landgenoten die geweld en haat tegen joden in Nederland begrijpen, en dat dus ook (in)direct legitimeren, vanwege de oorlog in Gaza. Men wil er maar niet aan geloven dat jodenhaat een inherent onderdeel is van de islam.

Desmoulins | 05-08-14 | 00:43

en als die sukkels al die honderden manjaren werk aan een miljoen kilometer tunnels ónder de grond nou eens hadden besteed aan het cultivéren van die grond hadden ze dezelfde - nu jaloersmakende - levensstandaard gehad

(Behind)Doors | 05-08-14 | 00:42

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:34
Wat hebben verkeersslachtoffers te maken met slachtoffers van raketaanvallen?
Enne.... zonder Iron Dome waren er beslist meer doden gevallen in Israël.
Weet jij trouwens hoeveel doden er jaarlijks in Gaza vallen als gevolg van afzwaaiende Katushas?

necrosis | 05-08-14 | 00:40

Hirsi Ali: Geef Netanyahu Nobelprijs
Ayaan Hirsi Ali vindt dat de Israëlische premier Benjamin Netanyahu de Nobelprijs voor de Vrede moet krijgen. Dat heeft de oud-politica gezegd tegenover de krant de Israel Hayom.
www.telegraaf.nl/binnenland/22931071/_...

andjing | 05-08-14 | 00:38

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:24
Ze zijn nooit verdreven ze zijn nooit de machthebbers geweest.
De palestijnen konden gewoon leven in het huidige Israel. Men nam echter de beslissing om massaal te vertrekken.

miko | 05-08-14 | 00:37

Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:34
Die kleine kudtraketjes dalen ook nog vaak op de eigen bevolking neer.
Simpelweg omdat het veelal huisvlijt is.

Ommezwaai | 05-08-14 | 00:37

Desmoulins | 05-08-14 | 00:35

repertoire, eikel.

Desmoulins | 05-08-14 | 00:36

Wow, die Rutte gaat er keihard in zeg. Super. Probleem opgelost. Ik dacht ff dat alles verloren was en dat we het 100% zeker niet meer gingen redden en ok, het is natuurlijk niet allemaal in 1 x opgelost maar hiermee brengt hij de teloorgang van n.l. toch wel even een ferme slag toe. pfff op het nippertje.

viridis | 05-08-14 | 00:35

lady blabla | 05-08-14 | 00:22

Wat een schaamteloos figuur.
Het enige dat deze leugenachtige islamist -pleonasme-, op zijn reportoir heeft is het herhalen van de eveneens leugenachtige uitspraak dat er sprake is van een genocide in Gaza. Ook dat verhaal over een plan vanuit Likud voor een concentratiekamp was niets dan afleiding van zijn feitelijke antisemitische uitspraken, die overigens heel normaal zijn op de Palestijnse tv.

Off Topic:

7online.com/health/mount-sinai-patient...

Ebola gaat nog eens groot worden.

Desmoulins | 05-08-14 | 00:35

Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:24
Israël heeft sinds die tijd dan ook een omvangrijk netwerk aan antiraket verdediging.
Mede tot stand gekomen na de Scud aanvallen in de 1e Golfoorlog.
Een raket die doorkomt is vaak meer uitzondering dan regel.

Ommezwaai | 05-08-14 | 00:35

@Supermatthijs | 04-08-14 | 22:32
Lulkoek

Roadblock | 05-08-14 | 00:34

In Israel komen per jaar twee Israelis om door katushas. In Nederland kwamen in 2012, 650 mensen om in het verkeer.

Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:34

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:24
Wist jij dat Egypte ook druk bezig is met ondergrondse Palestijnse tunnels opblazen en dat ze de grens met Gaza potdicht houden?
En dat zijn nota bene geloofsgenoten....

necrosis | 05-08-14 | 00:31

@klootveger | 04-08-14 | 23:38
Volgens mij heb jij morgen een ban aan je broek.
Mafkees.

miko | 05-08-14 | 00:30


@klootveger | 04-08-14 | 23:32
Wat zijn die moslim terroristen dan toch dom dat ze meewerken aan het vernielen van die torens.

miko | 05-08-14 | 00:29

Laten we dan nu massaal alle huizen en winkels van soennitische moslims vernielen want ISIS vervolgd christenen in Irak en Syrië.
miko | 05-08-14 | 00:05
.
Ik heb er absoluut geen probleem mee als Syrische gevluchte christenen de ruiten gaan ingooien bij ISIS aanhangers in Den Haag.

Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:28

@Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:24
Dus de intentie om te moorden maakt jou verder niks uit. leg je er nou maar bij neer. Israël is beter in oorlog, beter dan mohammed zijn gebruiksaanwijzing.

tattooboer | 05-08-14 | 00:26

Uw Verzekeringsadvis | 05-08-14 | 00:17
Ik ga dat natuurlijk niet uitzoeken. Ben je mal. Uit de vraagstelling proef ik dat je vindt dat CIDI minder krijgt dan de 5e colonne. En dat zal best wel kloppen, maar dan weet ik nog steeds niet wie jij met 5e colonne bedoeld. Over het algemeen impliceert 5e colonne een groep an op het ook betrouwbare mensen die echter geheel de vijand zijn toegewijd. En dan moeten we natuurlijk in Nederland de trap van boven schoonvegen.

Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:24

en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_rock...
.
In totaal zijn sinds 2001, toen begonnen werd met die katushas, 28 Israelis omgekomen. Daar staan duizenden Palestijnen tegenover, die dus in 1948 botweg van hun land zijn geschopt. In 1900 woonden er ca. 9000 Joden in Palestina, nu 6 miljoen. Maar ok, ik weet dat Nederlanders vinden dat als je van je land wordt verdrongen, Nederland bv, dat je je daar gewoon moet bij neerleggen. Iets anders zou vreemdelingenhaat zijn.

Wurgje de huisboa | 05-08-14 | 00:24

Rutte zou om te beginnen eens in het jeugdjournaal moeten gaan zitten om joodse kindertjes gerust te stellen. De vorige keer met de ( achteraf toch wel terechte stelling van)ome Greet was hij verbluffend snel om zijn praatje te houden tegen Marokkaanse kindertjes die niet meer maar blijkbaar steeds minder konden slapen te houden.

ja,diedus! | 05-08-14 | 00:23

@klootveger | 04-08-14 | 23:28
Nooit beelden van slachtoffers?
Uit welke hol ben jij gekropen?

miko | 05-08-14 | 00:22

@miko | 05-08-14 | 00:10
Je moet niet gaan schelden, je moet Joris gewoon even een seintje geven....
*gne*

necrosis | 05-08-14 | 00:21

@ Supermatthijs | 04-08-14 | 22:32
Wat is dat nou voor kolder. Van wie zou dat dan moeten? En er is al een interessant stuk geschreven, daar hoef jij niets meer aan toe te voegen.

Lewis | 05-08-14 | 00:21

miko | 05-08-14 | 00:17
Psies, die gasten zijn nog te beroerd om zelf een infrastructuur op te bouwen.
Maar de gemiddelde Hamasleider is al snel multimiljonair. Die hebben alles in overvloed.
Maar iets voor het volk doen, ho maar.

Ommezwaai | 05-08-14 | 00:21

miko | 05-08-14 | 00:12
Oh, dan had ik het verkeerd begrepen. Joden zijn al eeuwenlang het mikpunt, dus de strijd in de gaza zal voor de moslims een welkome reden zijn, maar opgeklopt door de media en Hamas, maar in de geschiedenis van de Joden waar ook ter wereld totaal niet relevant.

Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:19

@klootveger | 04-08-14 | 23:22
Gaza strip ligt aan zee. Hoeveel water wil je hebben?

miko | 05-08-14 | 00:17

@Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:15
Hoeveel krijgt het CIDI en hoeveel krijgt de 5 e colonne, stukje huiswerk, hoor je bevindingen binnenkort wel.
*out*

Uw Verzekeringsadvis | 05-08-14 | 00:17

@tattoboer
Gelukkig, eindelijk zijn we het eens.

MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:16

MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:13
Mag jij nog wel zo laat op zijn van je pappa en mamma?
Oh ja, het is vakansie natuurlijk...

Ommezwaai | 05-08-14 | 00:15

miko | 05-08-14 | 00:12
Het grootste probleem is dat hij niet de enige is, zelfs de politiek zit er inmiddels vol mee.

spanarchist | 05-08-14 | 00:15

OK, laat het CIDI dan de vinger aan de pols houden, door het zelf te betalen. Of laat Israel dan maar betalen. De JDL zal ook wel uit de algemene Israelische middelen komen. Ik heb niks tegen het zich organiseren door de joden, maar niet van mijn belastinggeld. Kunnen we altijd nog bezien wanneer echt de pleuris uit gaat breken. Fair of niet?

Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:15

@MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:13
Niemand die NPO kijkt heeft een gewoon leven.

tattooboer | 05-08-14 | 00:14

@klootveger | 04-08-14 | 23:26
Ik zou voor mijn veiligheid ook liever op een Joods bedrijf vertrouwen dan een Arabisch. (iets met verraad en zo)

miko | 05-08-14 | 00:14

@tattoboer
Nee joh, ik heb een gewoon leven ;)

MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:13

@Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:10
Mijn reaguursel was bedoelt voor die slang. Die vond dat Joden het niet raar moeten vinden dat ze geweld moeten ondergaan omdat hun geloofsgenoten 3000 kilometer verder in oorlog zijn.

miko | 05-08-14 | 00:12

@klootveger | 04-08-14 | 23:18
Het word tijd dat Joris jou eens idf't.
Compleet gestoorde koekwaus dat je er bent.

miko | 05-08-14 | 00:10

miko | 05-08-14 | 00:05
Behalve dat je in deze tegel oproept tot geweld is er nog een praktisch probleempje. Ik kan het verschil niet zien tussen een soenietische of sjiitische moslim. Je zou bij alle moslims hier te lande natuurlijk wel een flyer in de bus kunnen duwen met de tekst: Hou eens op met elkaar bashen, laat de joden met rust en get a life.

Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:10

@MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:07
Het zit je diep heh.

tattooboer | 05-08-14 | 00:09

@Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:04
Nou ga je de fout in, dat het CIDI de vinger aan de pols houdt is prima, mag best wat kosten.
Overigens stikt men in leugens.

Uw Verzekeringsadvis | 05-08-14 | 00:08

-weggejorist-

MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:07

@Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:53
Ik neem aan dat je voorstander bent om Australië en de VS te ontdoen van alle Europese elementen??

miko | 05-08-14 | 00:07

@Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:17
Laten we dan nu massaal alle huizen en winkels van soennitische moslims vernielen want ISIS vervolgd christenen in Irak en Syrië.

miko | 05-08-14 | 00:05

JoranVanderdood | 04-08-14 | 23:59
Nou die subsidie aan CIDI hoeft van mij dan ook weer niet. Die zie ik toch meer als his masters voice van de Israelische regering. Ik heb hun info jarenlang zorgvuldig gelezen en zij zijn ook niet van de eerste leugen gebarsten, als het gaat om Israel goed te praten. Als Rutte ballen heeft en actie onderneemt is CIDI gewoon overbodig. Zo zou het moeten zijn.

Graaf van Egmont | 05-08-14 | 00:04

@MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:02
Ga ergens anders pluggen .

tattooboer | 05-08-14 | 00:03

@MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:02
Gewoon nee.

tattooboer | 05-08-14 | 00:02

@tattoboer
Gewoon doen joh..

MoetDatNou? | 05-08-14 | 00:02

Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:53
Wellicht een idee om eens zo'n "voetzoekertje" op uw nederige stulpje te laten neerdalen?
.
Ik geef u gelijk als u zegt dat z'n 30% van die dingen niet afgaan of op eigen grondgebied landen.
Zo'n Katyusha raketje doodt ook kinderen...

Ommezwaai | 05-08-14 | 00:01

@Graaf van Egmont | 04-08-14 | 23:55
Gaat flauw worden, weer met je eens, recente filmbeelden van een explosie bij een ziekenhuis bleken te gaan om een afgezwaaide raket van hamas, en maar jammeren met z n allen, 12 dooien, blijft ook triest daar niet van.

Uw Verzekeringsadvis | 05-08-14 | 00:00

Zonder toekenning van flink wat subsidie aan CIDI en Kafka zijn deze woorden weinig waard.

JoranVanderdood | 04-08-14 | 23:59

@MoetDatNou? | 04-08-14 | 23:52
Nee.

tattooboer | 04-08-14 | 23:59

@Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:53
Dat is niet waar, kijk het volgende filmpje en probeer het nog maar een keertje. www.youtube.com/watch?v=9iR5nDFhBL0
En voor jou geld ook, Israël is gewoon beter in defensief en offensief maar de intentie van de pallestijnen om jaren lang kinderen en onschuldige burgers te vermoorden met hun china ontworpen en in Syrië gemaakte M-302 raketten. www.nbcnews.com/storyline/middle-east-... Schaam je om je onwetendheid. Je bent in een open westers land waar je de feiten met gemak uit kan zoeken.

tattooboer | 04-08-14 | 23:57

Wat is een klootveger?
Volgens het woordenboek: iemand die er van alles aan doet om een ander te pleasen.
Zoals de kloten van de kalief likken.

Jan Dribbel | 04-08-14 | 23:57

@Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:53
Bladiebla, ga lekker ratten vreten klote Boa.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:56

Ik zie de raketbeschietingen van Hamas op Israel. Van tijd tot tijd is er een raket die niet exact doet wat de afvuurder voor ogen stond. Zo'n raket beschrijft dan een mooie 180 graden turn en klapt neer in de eigen bevolkte wijk. Geen knock on the roof, gewoon plain killing door een foutje in het materiaal. Natuurlijk stormen alle objectieve journalisten met camera's naar de getroffen plek waar de meute ze al opwacht. Kijk eens wat Israel ons aan doet! Vervolgens zie ik een kleine baby die totaal niks mankeert, die door ervaren verplegers wordt ingepakt in verband op plekken waar geen bloed heeft gevloeid. Hoe waarheidsgetrouw is dit alles? Ik ben toch niet zo achterlijk dat ik dit niet zie en ik hoop miljoenen mensen met mij. Israel, ga door met het decimeren van Hamas, Palestijnen kom in opstand tegen Hamas (ze doden je kinderen) en Hamas, ga eens een leefbare stad van Gaza maken. Dan zal alles reg kom.

Graaf van Egmont | 04-08-14 | 23:55

Er zijn 3600 raketten afgevuurd op Israël, doelbewust om vele mensen , kinderen en oudjes te doodvermoorden, maar dat mag gewoon ja?
tattooboer | 04-08-14 | 23:25
.
Je bedoelt die katusha voetzoekers? Hoeveel doden? 0?
Wat moeten die Palestijnen dan? Die zijn in 1948 van hun land geschopt. Gestolen goed gedijt niet.

Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:53

@ca12nag3 | 04-08-14 | 23:41
Of, als ze leuke ressorts aan zee hadden aangelegd, net als de turken, hadden ze het prima voor elkaar, maar ja werken, dingen doe, die luitjes krijgen de centjes zo binnen van de EU en de VN, hoeven geen fuck te doen, hoewel over fucken gesproken, dat is blijkbaar het enige wat ze kunnen, letterlijk en figuurlijk.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:52

Kijkt u allemaal de christenen van Knevel, die hebben nm alle antwoorden al :)

MoetDatNou? | 04-08-14 | 23:52

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:48
Ach ja, sterk argumenteren, ferme uitspraken en daden zijn de linkschmens volkomen vreemd.
Dat hebben we de afgelopen 35 jaar wel gezien.

Ommezwaai | 04-08-14 | 23:51

@klootveger | 04-08-14 | 22:46
Ja hoor, zonder producten uit Israel hadden de pallies geen vreten.
www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-449...
En respect voor de palestijnen? Waarom? Omdat ze al tientallen jaren hun situatie uitbuiten om maar geen poot uit te hoeven steken? Van alle arabieren zijn ze het er het beste aan toe. Daar offeren ze zo nu en dan wat kinderen aan op zodat hun pietleutig conflict op de voorpagina's blijft staan anders droogt de geldstroom op.

miko | 04-08-14 | 23:51

Rutte zou zeggen: 'mooi!', maar dat zeg je dan weer niet gauw van jezelf

(Behind)Doors | 04-08-14 | 23:51

@Ommezwaai | 04-08-14 | 22:40
Voor een gedeelte klopt dat, Ommezwaai.
Jezus en zijn discipelen waren joods, maar leefden Gedeeltelijk de Tora na.
.
Joden dienen de Tora na te leven.
Christenen hebben geen plicht de Tora na te leven. Zij denken dat Jezus de Tora heeft vervuld. Voor niet-joden gelden de Noachidische geboden (de 7 wetten van Noach).
.
Omdat Jezus de Tora niet naleeft, wordt Jezus door de joden gezien, als een valse profeet.
Voor vele joden is de persoon Jezus ronduit onbelangrijk, een persoon die wordt genoemd in de boeken van een andere godsdienst zonder relevant te zijn voor de joden en het jodendom
Omdat Jezus niet met zekerheid expliciet voorkomt in de boeken die aan het jodendom ten grondslag liggen, denken sommige Joden dat Jezus nooit heeft bestaan.

h65485665 | 04-08-14 | 23:51

@Supermatthijs | 04-08-14 | 23:14
Dat komt dan weer omdat jij alle linkse/hamas propaganda slikt als koek!

Hobbykip | 04-08-14 | 23:49

klootveger | 04-08-14 | 23:38
Een verstandige keus, je hebt meer dan genoeg domheid getoond voor één avond. En tegen zo veel argumenten, feiten en waarheden is voor een onvervalste antisemiet als jij nu eenmaal niet op te boksen.
Misschien morgen maar eens op joop.nl proberen, daar zal je ongetwijfeld meer medestanders vinden.

spanarchist | 04-08-14 | 23:49

@Ommezwaai | 04-08-14 | 23:44
Plus van die Sm leip zijn we ook af zo te zien.
Die linkse idioten geven het wel snel op.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:48

klootveger | 04-08-14 | 23:38
En ook ongezien de gevlekte Palestijnse oogbaltyfus voor u.

Ommezwaai | 04-08-14 | 23:44

@klootveger | 04-08-14 | 23:38
Ahhh, goed dat je naar me luister, ksst weg!

tattooboer | 04-08-14 | 23:44

@spanarchist | 04-08-14 | 23:41
Geen zorgen joh, Rutte staat toch achter ons? je kan rustig gaan slapen. Dát is nog eens lachwekkend. Ik zeg, crav maga, sportschool, gezond leven en houd je 360 graden in de gaten.

tattooboer | 04-08-14 | 23:43

Wie klikt toch al die banners in israel topics ? Of wat is de reden dat de krant m̶e̶t̶ ̶h̶e̶t̶ ̶f̶o̶u̶t̶e̶ ̶v̶e̶r̶l̶e̶d̶e̶n̶ zo blijft doorslaan hierover ?

Shareholder II | 04-08-14 | 23:42

CNN heeft dan eindelijk eens een beetje pit gekregen, door die osama hamdan, spreker van hamas te confronteren met zijn eigen stupide rants over matzes met christenbloed en meer. Hij kwam er niet omheen, Wulf Blitzer heeft hem in zijn gezicht stupid, backwards en rediculous genoemd. Eindelijk!

tattooboer | 04-08-14 | 23:41

tattooboer | 04-08-14 | 23:37
Lachwekkend? Niet echt, eerder zeer verontrustend hoe sommige figuren onder een anonieme nick, menen dat het wel ok is om hun onvervalste jodenhaat te spuien. En die hele denkwereld van dit soort personages, gespeend van enig realisme, is zeer angstaanjagend. Tenslotte is deze eikel geen uitzondering, het internet staat er vol mee, stiekem toegejuicht door een zeer groot deel van de bevolking, vooral ter linkerzijde.

spanarchist | 04-08-14 | 23:41

BenBinnen | 04-08-14 | 23:37
Yup Weet je als Hamas nou dik had geinvesteerd in schuilbunkers voor burgers. En een anti raketsysteem "die zijn er ook in simplere en goedkopere opties dan Iron dome" dan was Hamas geloofwaardiger geweest. Maar nu, ik zie alleen maar burgers schuilen in kerken, moskees en houtje touwtje tentjes. Terwijl Hamas meters lange tunnels gestut met beton heeft gebouwd. Of zijn die Tunnels voor wat anders dan Israel aanvallen? Leg uit zou ik tegen SM en KV zeggen.

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:41

@Graaf van Egmont | 04-08-14 | 23:29
Spijker op z n kop, niks aan toe te voegen !

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:41

Joden zijn vooral actief op het gebied van genocide, wereld dominantie en omkoping.
klootveger | 04-08-14 | 23:18
.
2000 van de 2 miljoen is geen genocide, met de hoeveelheid bommen die Israel dropt is het een wonder dat het er nog maar weinig doden zijn.
.
Tegen wat, tegen moslims? Grapjas er zijn wel grotere bedreigingen dan moslims, hoeveel doden vallen hier dagelijks in Nederland door moslims?? 0,0
klootveger | 04-08-14 | 22:59
.
geen enkele religie heeft zoveel doden op haar geweten als de islam (niet dat ik denk dat het een religie is maar goed)
.
1 op de 4 doden is kind gvd !
Supermatthijs | 04-08-14 | 23:11
.
Wat verwacht je wanneer 50% van de inwoners kind is en ze vanuit scholen etc schieten? kinderen worden misbruikt en gebrainwashed. neem aan dat je toch wel eens filmpjes van die hamas kindjes op youtube hebt gezien?

KingFill | 04-08-14 | 23:40

En Jozias van Aartsen ?

lingo star | 04-08-14 | 23:40

En ga er maar rustig van uit dat dit alles is wat Rutte hier aan zal doen.

Moi | 04-08-14 | 23:39

@tattooboer | 04-08-14 | 23:31
Vullis is het, gaat door tot in de hoogste regionen als je de hamas/palestijnse bazen op Al Jazeera ziet draaien en liegen, on en onvoorstelbaar.
Iedereen heeft schuld behalve de miljonairs bazen van Hamas die in Qatar wonen.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:38

@klootveger | 04-08-14 | 23:34
Dus degene met de meeste doden heeft gelijk?
Wat een ongelooflijke berekende shit for brains.

Wim Venijn | 04-08-14 | 23:38

@ Supermatthijs
Goed ik geef jau nog een kans. Iemand afrekenen op een spelvaud is niet echt chique. JIJ bent al een heel lange tijd extreem aanwezig op een van de meest gelezen weblogs van Nederland. Dat is geen toeval. Daar heb je voor gekozen. Maar vertel eens: Wat is het toch met linkse mensen (socialisten, nationaal of internationaal) dat zij zoveel haat tentoonspreiden tegen joden en blijven heulen mat moorddadige regimes zoals de Sovjet-Unie of IS?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 23:38

"Wij verwerpen antisemitisme en elke vorm van discriminatie"
Maar als je antisemieten uitsluit......... is dat dan geen discriminatie?
Morgen zullen de voorgedrukte aangifte formulieren vast klaar liggen op de pliessie buro's.

hero_of_heaven | 04-08-14 | 23:38

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:38

@klootveger | 04-08-14 | 23:34

Dus als de raketten worden onderschept, dan zijn ze niet afgeschoten? Lesje logica 101 zou geen kwaad kunnen.

Israël heeft fors geïnvesteerd in Iron Dome en alleen om die reden zijn er relatief weinig doden te betreuren. Niet omdat er vanaf palestijnse zijde geen pogingen worden gedaan Israëlische burgers om te brengen.

BenBinnen | 04-08-14 | 23:37

@klootveger | 04-08-14 | 23:34
Het gaat niet om het aantal slachtoffers maar om de intentie. of is dat een te moeilijk woordje voor je?
ga nou maar lekker weg, je bent lachwekkend.

tattooboer | 04-08-14 | 23:37

*Zie mijn reaguursel op powned.tv

XaleX_2 | 04-08-14 | 23:35

@BenBinnen

Welnee, waar haal je dat vandaan. Kijk gewoon naar aantal dood onder de streep, dan weet je genoeg.

Geen doden in Israël, geen doden.

klootveger | 04-08-14 | 23:34

klootveger | 04-08-14 | 23:32
Ik voorspel een geweldige carrière voor je bij de SP of GroenLinks. Alleen niet mee schreeuwen als je vrienden alle joden dood wensen, dat doet het niet al te goed op de tv.

spanarchist | 04-08-14 | 23:34

WOW, een uitspraak, nog wel van onze gummybeer Rutte... Nederland is ziek, heel ziek. Door te veel roken en te veel drinken (vervang roken en drinken door wat je wilt) hebben we nu als Nederland kanker in ons lijf.
Als iemand die het, helaas, te vaak van dichtbij heeft meegemaaktt is kanker voor mij een verschrikkelijke aandoening die op dit moment helaas alleen nog maar kan worden bestreden door alles weg te halen. Een dergelijke ingreep is heel zwaar voor de patient en het leven zal nooit meer hetzelfde worden vanwege de fysieke ongemakken of de angst voor de toekomst. Gelukkig kan de patient na de ingreep met steun van de mensen die hem of haar na staan nog een geweldig leven lijden.
Wat gaan we doen aan de kanker in onze samenleving? Wat gaan we doen aan het anti semitisme? Wat gaan we doen aan het vervagen van waarden en normen? Wat gaan we doen aan het gezwel dat ons van binnen uit begint op te vreten?
Laten we het woekeren totdat de uitzaaing overal zitten of gaan we, in de hoop dat we nog niet te laat zijn, een keertje snijden (en flink)?
Zodra het snijden heeft gewerkt en alle rotzooi weg is gehaald (helaas blijft er altijd wel iets achter) ben ik heel blij dat Nederland nog leeft...
Helaas werd ik toen wakker en zie ik een land dat het niet meer gaat redden. Snijden mag niet en wazige kuren te over...

Gampel | 04-08-14 | 23:34

@klootveger | 04-08-14 | 23:32
Ja jo. t is me wat, broertje van die leipe SM zeker.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:34

@ klootveger | 04-08-14 | 23:22
"Hou die opmerkingen van harde werkers maar voor je, parasieten zijn het die over lijken gaan. Als je het verschil weet tussen Joden en Zionisten praten we verder."

Ik ben zeer goed geïnformeerd kloothommel.
Eigenlijk moet Joris al jouw posten maar verwijderen gebaseerd op de boven aangehaalde uitspraak van jou over Joden.

De Joodse diamantslijpers in Europa hebben in de optiek van een doorgewinterde antisemiet als jij natuurlijk ook nooit gewerkt.

Het is jou kennelijk ook niet bekend dat Joden in veel beroepen helemaal niet mochten werken van je antisemitische voorvaders en dus beroepen gingen doen die niet verboden waren.

Pieter V | 04-08-14 | 23:34

@klootveger | 04-08-14 | 23:28
Dat is omdat Israëliërs in alle opzichten beter zijn dan de islamse palestijnen. Goed Heh?

tattooboer | 04-08-14 | 23:34

klootveger | 04-08-14 | 23:32
En koppen afzagen met botte messen is de oplossing. Right.....

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:33

@klootveger | 04-08-14 | 23:28
Vaatdoek? Wat is dat in deze context?

tattooboer | 04-08-14 | 23:33

@klootveger | 04-08-14 | 23:28

"Als die überhaupt worden afgevuurd."

Duizenden per jaar, maar laat de feiten je vooral niet afleiden van je antisemitische psychose.

BenBinnen | 04-08-14 | 23:32

Overigens een bijzonder feit, sinds 1200 hebben de joden de ontwikkeling van het westen gefinancierd, kerken, universiteiten, paleizen, legers whatever.
Waarom , omdat zij rente in rekening brachten die de machthebbers graag wilde betalen.
islamietjes doen niet aan rente en hebben ook daarmee impliciet, naast hun andere gebreken, hun ontwikkeling tegen gehouden.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:32

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:32

@Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:23
Dat is gewoon van de duivel! Het is satansgebroed. Islam moet overnemen tegen elke prijs en ze hebben in dei 1400 jaar heel goed geleerd hoe ze de zieligheidskaart bij de gutmensch moeten uitspelen. Gelukkig is er Israël.

tattooboer | 04-08-14 | 23:31

Vanaf morgen is er weer een bestand van kracht voor 72 uur.
Benieuwd...

Ommezwaai | 04-08-14 | 23:30

Hebben ze het ook meteen over die pijpende herpes pedofielen gehad?

The_Master_Bear | 04-08-14 | 23:30

@klootveger | 04-08-14 | 23:28
Die kinderslachtoffers van Hamas die ze in scholen zetten doen wat dat betreft beter op de TV.

Wim Venijn | 04-08-14 | 23:29

-weggejorist-

Wachtloper | 04-08-14 | 23:29

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:28
Singh Varma is ook nooit veroordeeld. En had echt kanker.

spanarchist | 04-08-14 | 23:29

Rutte had moeten stellen dat het kabinet tegen antisemitisme, discriminatie en mohammedaanse dwingelandij is. Als er op dit moment één volk gediscrimineerd wordt dan is het wel het Nederlandse volk. En daar schaar ik ook onze joodse Nederlanders onder.

Graaf van Egmont | 04-08-14 | 23:29

Ik wilde een heel verhaal tikken, maar ik hou het bij de opmerking dat de afbeelding van Chamberlain zeer toepasselijk is.

Baron bierviltje | 04-08-14 | 23:28

@ca12nag3
Kijk dat is een mooie metafoor: een schaakspel.
Waarbij de Joden naast het bord ook alle schaakstukken hebben en de Palestijnen alleen een paar vlakjes. Dat schets een beetje hoe de kaarten daar zijn geschud. En ja, Israël heeft zeer veel tentakels buiten Israël.
Wist je ook dat de GEHELE beveiliging van Schiphol in handen is van één Joods bedrijf? Iet-met-MH17
klootveger | 04-08-14 | 23:26

Je haalt alles door elkaar.

Ik had het over de totale wereldmacht als in rijken en corporaties. Waarvan een deel joden zijn. Maar ook vele vele anderen. En iedereen probeert te winnen, als toch ook de status quo te bewaken en dus niet te verliezen. Continue in strijd om te behouden maar toch ook uit te breiden. Maar dat staat los van het dagelijks leven in Israël + Palestijnse gebieden.

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:28

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:28

@Supermatthijs | 04-08-14 | 23:23
Veel te hard in gaan? De raketten uit Gaza vliegen nog elke dag hoor! Dus er word niet hard genoeg tegen in gegaan vriend. Maar maak je geen zorgen. Jou mening zal ze aan de toeches roesten daar.

tattooboer | 04-08-14 | 23:28

@Pieter V | 04-08-14 | 23:23

Heb je voor dat verbrassen van geld ook bewijzen of heeft Fatima soms een veroordeling ? Nee hé ? Niks crimineel dus want geen bewijs alleen maar domrechtse leugens. Maar ik moet weer hard werken morgen voor weinig dus laat jullie nu even in je guur rechtse sopje gaar koken. Goedenavond vrienden, tot morgen.

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:28

klootveger | 04-08-14 | 23:22
Sommige mensen sloten de gordijnen toen de joden in de Tweede Wereldoorlog afgevoerd werden, jouw familie deed vermoedelijk actief mee aan de opsporing van joden. Personages zoals jij is de kanker van de samenleving.

spanarchist | 04-08-14 | 23:26

@Supermatthijs | 04-08-14 | 22:32
Daarom zijn ze in elk ander arabisch land ongewild en zijn ze tot drie keer toe uit een broederland gepleurt.
Verder heeft Egypte al meer dan genoeg van ze.

miko | 04-08-14 | 23:26

@carramba | 04-08-14 | 23:22
Dit soort mensen zijn ziek, laat het.

tattooboer | 04-08-14 | 23:26

klootveger | 04-08-14 | 23:22
Hey vriend, beetje dimmen met betrekking tot Joden en Zionisten, alsof mensen niet weten wat wat is. Overigens haal jij het nu dus keihard door elkaar, hij heeft het over "harde werkers" dus "joden" die het land bewerken. En dan noem jij ze parasieten, waarna jij hem beticht het verschil tussen een jood en een zionist niet te weten. Je had toch een antipathie tegen zionisten niet joden? Wat is het nu?

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:26

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:23
En wij zien het bij jou ook niet gauw goed komen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 23:26

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:26

@Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:17
Er zijn 3600 raketten afgevuurd op Israël, doelbewust om vele mensen , kinderen en oudjes te doodvermoorden, maar dat mag gewoon ja?

tattooboer | 04-08-14 | 23:25

@ Supermatthijs | 04-08-14 | 22:47
"Fatima hier steeds als een domme geit weg zetten geeft geen pas en doet de waarheid geweld aan of zoiets. Ze mag graag een beetje provoceren maar is geen joden haatster."

De overeenkomst met een geit is overduidelijk! Maar dom?
Dat weet ik niet. Ze is een ieder geval uiterst sluw, vals en verbrandt gemeenschapsgeld op een manier waar een crimineel zich niet voor zou schamen.

Pieter V | 04-08-14 | 23:23

@tattooboer | 04-08-14 | 23:20
Die foto s van die huilende peuters aan hun hempje aan een hek gehangen bij een moskee door een hamas boefje waren idd veelzeggend.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:23

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 23:19

Tussen die 2 kan ik geen partij kiezen want ik zie tot grote ergernis van bv. onze verzekeringsadviseur bij alle twee fouten. De joden die er veels te hard in gaan en de haatbaarden die hele bevolkingen gijzelen. Het is niet zo zwart wit of goed en slecht als je zou willen. Israël is een ongelofelijke fout gebleken en ik zie het daar niet gauw goed komen.

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:23

Pieter V
Ja leuk, ze hebben nog veel meer geavanceerde wapens. Vooral goed in het uitmoorden van burgers.

Die paar kut dadels kunnen ook uit Gaza komen, maar o wacht daar hebben ze dank zij Israël nauwelijks water.

Hou die opmerkingen van harde werkers maar voor je, parasieten zijn het die over lijken gaan. Als je het verschil weet tussen Joden en Zionisten praten we verder.

klootveger | 04-08-14 | 23:22

ca12nag3
Joden zijn vooral actief op het gebied van genocide, wereld dominantie en omkoping.
klootveger | 04-08-14 | 23:18

Komt de antisemitische aap uit de mouw hier. Damn ben ik wel een erg waardeloze jood. Ik heb niemand omgekocht en omkoping? Van welk geld? Wereld dominantie haha. Israël heeft geen macht buiten Israël. Tuurlijk invloed over en weer met de VS maar de VS is niet de enige wereldmacht. Het is meer een schaakspel dan dat Joden echt macht uitoefenen. Neemt niet weg dat alle machtige mensen met dezelfde game bezig zijn. Maar is geen samenzwering van joden tegen de rest. Dat is te veel internet voor jou. Hoor jij niet in bed?

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:22

@Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:17
U vindt het een logisch gevolg dat men hier in Nederland stenen door ruiten gaat gooien omdat er duizenden kilometers verderop ergens in de zandbak een conflict wordt uitgevochten?

carramba | 04-08-14 | 23:22

@Petrus Poortwachter | 04-08-14 | 23:18
Je kan ook nog ff wakker blijven en die idioot vragen zich vrijwillig te verwijderen.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:21

klootveger | 04-08-14 | 23:18
Wauw. Antisemitisme pur sang. Nick van Jolo, Elatik of Breedveld om zo anoniem je ware gevoelens te kunnen spuien?

spanarchist | 04-08-14 | 23:21

@Supermatthijs | 04-08-14 | 23:11
Dus maar niks doen? De pallies gewoon maar duizenden raketten met elk als doel vele mensen te vermoorden op Israël laten afschieten?
Palestijnen hangen hun kinderen aan de spijlen van hun raamroosters als schild man! Israël wil dit ook niet maar hamas geeft ze geen keus. Maar deze keer, deze keer mijong, gaat hamas niet winnen. Dan maar de haat van de wereld over Israël heen maar het is genoeg geweest!

tattooboer | 04-08-14 | 23:20

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:11
Geef eens antwoord! "Joden en Haatbaarden: Durf jij werkelijk gefundeerd partij te kiezen?"
Ook jij kunt niet zomaar je onderbuik laten reutelen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 23:19

très cool | 04-08-14 | 23:16
Hij denkt dat die rusische seperatisten per ongeluk een vliegtuigje neerschieten en dat zowel russen als Oekrainers verder nooit burgers raken. En dat stuk over dat bordeel in Irak heeft hij vast over geslagen. Vrouwen allemaal een Headshot van de door meer dan 70% door moslims in nederland gesteunde ISIS.

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:19

@ klootveger | 04-08-14 | 22:46

Ik hoorde trouwens vandaag een voor mij onbekend citaat:
"The jews are a race without farmers and workers, a race of parasites..."

De Joden zouden geen "farmers" en "workers" zijn? Ga een in Israel kijken wat er aan fruit en katoen van de woestijngrond wordt gehaald. Om dat te bereiken hebben de Israëliërs o.a. zeer geavanceerde bevloeingstechnieken ontwikkeld.

Pieter V | 04-08-14 | 23:18

Ach een topic waar Supermietje veel aan het woord is...

Dan ga ik maar naar bed. Voor ik me weer kwaad maak.

Petrus Poortwachter | 04-08-14 | 23:18

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:18

@Supermatthijs | 04-08-14 | 23:14
Bladiebladiebla, en maar hopen dat ze bijten.
Flikker toch op, neem een vrijwillige ban, dan heb je pas klasse.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:17

Momenteel is die Esther zvoet bij knabbel en babbel en leutert over antisetisme. Er zijn nu 1800 Palestijnen doelbewust afgemaakt, dat is 9 keer mh17. Dan moet je niet gek opkijken dat er af en toe een steen door de ruiten gaat. Stoppen met moorden, dan houden die stenen ook op. En eigenlijk wil die Voet internet verbieden, zoveel suggereerde ze wel.

Wurgje de huisboa | 04-08-14 | 23:17

@ Supermatthijs | 04-08-14 | 23:11

Gast, in Syrië vielen deze maand 5 of 6 duizend doden, in Oekraïne vele honderden, in Irak vechten ze elkaar de tent uit en dat zijn zo wat oorlogen die me nu te binnen schieten. De aandacht voor Israël is bespottelijk, waarmee ik niets van wat ze daar doen wil goedpraten, want ik vind het vreselijk. Maar je bent een sukkel als je je door de antisemieten voor hun Gaza karretje laat spannen terwijl je beweert dat het je om de kinderen te doen is.

très cool | 04-08-14 | 23:16

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:14
Een beetje?
Het spat bijna van het scherm!

Ommezwaai | 04-08-14 | 23:16

@Supermatthijs | 04-08-14 | 23:14
En waarom niet de moslims? Wat houdt je tegen?

Wim Venijn | 04-08-14 | 23:16

"The jews are a race without farmers and workers, a race of parasites..."
klootveger | 04-08-14 | 22:46
Iemand die zoiets durft te citeren. Is stomweg de stomste randdebiel die er hier rondloopt. Joden zijn net zo goed actief op elk gebied in de samenleving. Ooit wel eens in Israël geweest? Denk het niet. Dus die quote ook maar aanreiken alsof het ook maar iets van waarheid in zich heeft.
Er zijn wel degelijk boeren en werkers onder het joodse volk. Maargoed je denkt dat het land daar groen is door op je reet te zitten.

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:16

@Supermatthijs | 04-08-14 | 23:11
Waarom leg je de oplossing van het probleem bij Israël? Waarom niet bij Hamas? Die schieten.

Wim Venijn | 04-08-14 | 23:15

@Hobbykip | 04-08-14 | 23:01

Te makkelijk, ben geen moslim en begin nu ook een beetje een hekel aan joden te krijgen.

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:14

Ben benieuwd waar de derde is die er vandoor gaat met het bot terwijl nationalisten en socialisten hier vechten om een tegel. De socialist die in zijn debiele dom rechtse broertje zijn kameraad ziet als het land straks straatarm is. De geschiendis herhaalt zich. Joegeslavie, Ukraine wie is de volgende?

NFC | 04-08-14 | 23:13

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 23:04

Ik ben ook tegen antisemieten. Zie ook best dat er goede en slechte joden zijn maar ik erger me gewoon al wekenlang aan die ongelofelijke aantallen burger slachtoffers bij de palestijnen. Het is buiten verhouding en ik weet ook best dat Hamas dit zo wil en die mensen zo neer zet maar wil maar niet snappen dat Israël die dit ook weet zo meedogenloos toe blijft slaan. 1 op de 4 doden is kind gvd !

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:11

Weet hij veel...

NACademicus | 04-08-14 | 23:10

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:10

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:09

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 23:04
Tja, als je Samsom een "politiek talent" noemt, ben je volgens mij vol-le-dig de weg kwijt...

Ommezwaai | 04-08-14 | 23:09

Laat Nederland een voorbeeld nemen aan Israël. Zij doen tenminste iets aan die radicale haatbaarden. Wat mij betreft bombarderen ze de Gazastrook helemaal plat totdat er geen Palestijn meer is. Daarna verbannen we de anti semieten Gekke Gretta, Dries van Agt, Anja Meulenbelt en Harry van Bommel daar naartoe en nuken nog een keer plat. Gewoon om een voorbeeld te stellen aan andere radicale hakbars dat dit hun lot is mochten ze gekke ideeën krijgen.

griffin peterson | 04-08-14 | 23:09

@Supermatthijs | 04-08-14 | 22:23
Ben je nou al weer, rot toch op idioot.

Uw Verzekeringsadvis | 04-08-14 | 23:09

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:58
Je ziet t als of er een nuance is in dingen, je kunt de werkelijkheid, en zeker die in het midden oosten niet polderen/nivelleren en god mag weten wat voor andere mooie oer-Hollandse plaatjes je erbij wil bedenken met super linkse oogkleppen.
-Hamas is wereldwijd bestempeld een terroristische organisatie.
-Hamas dood mensen random, schoolbussen, soldaten, raketje op het dak van je hondenhok, zelfs gastarbeiders uit azië jup die gaan er ook aan. Plaatjes zat van, alleen haalt het journaal niet gebeurt gewoon de hele tijd.
-Hamas smokkelt wapens en beton gaza binnen, jaja geen medicijnen", voedsel en "beton voor schuilkelders tegen boze joodjes. Daar moet de rest van de wereld voor zorgen.
Zij bouwen alleen tunnels met dat beton, en die paar rotcentjes die ze dan nog hebben is voor AK47s van ome Putin.
-Hamas word wijd gemeden door de arabische wereld. Vooralsnog doet de media half half alsof Hamas iets voorsteld maar serieuze zaken worden niet echt met hun gedaan.
Daarentegen! JAJA daarentegen, ik ben tegen het doden van kinderen, vrouwen, oude mensen, ieder mens. Dus die mensen die dood gaan in Gaza, vind ik erg. Maar ik ben geen Israeli.. valt mij niet aan te rekenen. Dus moslim word boos op de jood in nederland das dus incluus mij. Ik word toch ook niet boos op de moslim voor headshotting pallies van 15 jarige jochies op de westbank? Of ISIS die proberen Hitler+Stalin+Gengis+Mao te overtreffen met beheadings, headshots en weet ik wat nog niet meer. Ga ik toch ook niet demonstreren en rellen tegen MOSLIMS! Klaar.

ca12nag3 | 04-08-14 | 23:08

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 23:07

G. Raayer | 04-08-14 | 22:58

Ik ben (neo)liberaal en heb in recent verleden zowel VVD als D66 gestemd. Waarom is er geen plaats voor mij hier in dit land?

En waarom denken debielen als jij altijd voor het volk te kunnen spreken. (die laatste vraag is retorisch)

Mike Oxlong | 04-08-14 | 23:07

@très cool | 04-08-14 | 23:04
Daar valt niet mee te praten, die leven nog in het jaar nul.

carramba | 04-08-14 | 23:07

Prof. Akkermans | 04-08-14 | 23:04
3. West-Europa willen inlijven en vervolgens misbruiken als pinautomaat...

Ommezwaai | 04-08-14 | 23:06

Maar NIEMAND uit politiek Den Haag heeft de ballen om de groep die dit veroorzaakt bij naam te noemen, behalve Wilders.
De PVV is niet dé oplossing, maar het is een begin.
Wanneer mogen we weer stemmen voor de TK? Kabinet mag ook vallen hoor, nog beter.

Dhr. de Wit | 04-08-14 | 23:06

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:54
Maar nu even serieus. Joden en Haatbaarden: Durf jij werkelijk gefundeerd partij te kiezen of blijf je spelletjes spelen en überlinksgekkie van GeenStijl? Uit de kast met jou! Of is dat teveel gevraagd?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 23:04

Sinds Mohammed met zijn bloedovergoten haatboekie is het er niet echt beter van geworden zou ik zo zeggen.
BTW de meeste moslims zijn vermoord door medemoslims.

wimschopper | 04-08-14 | 23:04

He Rutte, je moet niet met de joden gaan praten, maar met de arabieren.

très cool | 04-08-14 | 23:04

Prioriteiten van een mohammedaan:
1. Copulatie met een Capra Hircus
2. Joden haten
3.

Prof. Akkermans | 04-08-14 | 23:04

De reactiesnelheid van Rutte is exemplarisch. Ook zo traag als dikke stront net als met de MH17.

Wim Venijn | 04-08-14 | 23:03

@Supermatthijs | 04-08-14 | 22:27
De oorzaak: Islam! Al eeuwen lang!

Hobbykip | 04-08-14 | 23:01

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:55
Jij bent begonnen, ik niet!

Ommezwaai | 04-08-14 | 23:01

@Zupschufter | 04-08-14 | 22:59

Ja maar ik ben een gutmensch en mag dat dus wel. Mail je mijn ontheffing wel even.

Supermatthijs | 04-08-14 | 23:01

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:27
Naast het feit dat u een werkelijke idioot bent door zo te denken, snapt u het verschil tussen Israel, Joden en Arabieren niet. Niet iedereen in Israel is Joods, net zo min dat iedere eencellige Supermatthijs heet.

100pct Testosteron | 04-08-14 | 22:59

@Supermatthijs | 04-08-14 | 22:55
Lees je eigen fipo eens terug. Eikel.

Zupschufter | 04-08-14 | 22:59

@Supermatthijs | 04-08-14 | 22:54
Is het nu uit schuldgevoel vanwege sympathie voor Timmerfrans en Rutte, die slaafs achter de VS aanlopen, dat je hier de Palestijnen verdedigt?

Je begrijpt toch dat dankzij hun beleid aan het einde van het jaar de gaskraan dicht zit en je op Rusland ook niet meer hoeft te rekenen om groeiend extremisme onder Molims en niet Molsims te bestrijden? Of staat daarover niets in het Pvda partijboekje?

NFC | 04-08-14 | 22:59

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 22:59

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:47
Fatima is prima in staat om zichzelf als een domme geit weg te zetten, daar heeft ze mij niet voor nodig.
En vooral niet ingaan op het feit dat ze graag naast dragers van hakenkruis-vlaggen loopt, dat is misschien wel iets te confronterend.

spanarchist | 04-08-14 | 22:58

Er is in dit land geen plaats voor neoliberalen (vvd,d666,gl) en hun partners de neofascisten van de pvdrarab waar deze spin verzonnen is. Met het uitroeien van het antisemitism gaan de pvdarAntisemieten met het hetzelfde bootje terug als hun stemvee, en natuurlijk Dries, Harry en Gretta die onderweg ongetwijfeld mooie kampliedjes voor ze kan zingen. Mark en zn kornuiten mogen mee, na afdracht belasting, als studiereis...

G. Raayer | 04-08-14 | 22:58

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:54
Laat me niet lachen met die Timmerfrans en zijn in elkaar gedraaide pseudo-emotionele speech bij de VN.
Zijn spindoktoren hebben dit voorval aangegrepen om hem eens in een goed blaadje te zetten na al die blunders van hem.
Op basis van deze ene speech zou hij een toppoliticus zijn?
.
Ben overigens benieuwd wanneer de Belastingdienst de eerste Successieaangifte formulieren naar de nabestaanden van deze ramp zal gaan sturen.
Want je weet het, betalen zullen ze!

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:58

@ca12nag3 | 04-08-14 | 22:55

Inzake dat toneelstuk zat Fatima fout en had Theo van Gogh gelijk. In het zwarte schaap vond ik haar ook niet goed maar in de jaren erna is ze in mijn ogen wel beter geworden. En voor de mensen die alleen maar blinde haat voor haar voelen zoek eens wat filmpjes en interviews met haar op. Ze is niet zo onredelijk.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:58

Sinds Pim Fortuijn is er nog niets concreets gebeurd behalve wauwelen. We moeten ons zelf organiseren. En Snel.

matrixbluepill | 04-08-14 | 22:56

-weggejorist en opgerot-

klootveger | 04-08-14 | 22:56

Het is de taak van Rutte om stelling te nemen. Dat heeft hij gedaan. Nu wil puberblog Geenstijl natuurlijk gelijk liefst een antisemitische-taskforce-seal-team-six-einsatzgruppe maar dat gaat niet lukken en hoeft ook helemaal niet. In die zin is dit hol klinkende van Rossem drivel eveneens een losse flodder. Liever een MinPres die zijn verstand gebruikt en in die zin word ik steeds blijer met Mark. Je ziet hem groeien.

Mike Oxlong | 04-08-14 | 22:56

@Ommezwaai | 04-08-14 | 22:52

Mensen allemaal over één kam scheren is dat nou een beetje lekker ?

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:55

In de Pvda mag je gewoon een eigen mening hebben en dus ook mijn heldin Fatima Elatik. En die is niet anti- joods ofzo maar wel kritisch op Israël en dat mag.
Supermatthijs | 04-08-14 | 22:36
Ken je "Aïsja en de vrouwen van Medina"? Was ze openlijk tegen, die heldin van jou. Overigens is het een stuk dat door Marokkanen zou zijn opgevoerd. Blijkbaar is een mening hebben en cultureel veranderend willen zijn niet in haar boekje voor gekomen tot nu toe.
Je bent enorm naïef denkende dat door deze mensen te omarmen ze open zullen staan voor een multicul. Juist hun meest vooraanstaande mensen houden veranderingen en meningen die niet stroken met de hunne tegen. Struisvogels, al die linkse zooi.

ca12nag3 | 04-08-14 | 22:55

nightwish | 04-08-14 | 22:53
Probeer het nogmaals..

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:54

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 22:51

Nou, nou, maar Rutte gaat het wel steeds beter doen inderdaad. Eindelijk eens leiderschap inzake de vliegtuig ramp en ook nu gewoon er staan. Niet zo daadkrachtig als Timmermans natuurlijk maar toch. Wil ook nog wel opmerken dat Samsom onzichtbaar is op dit moment. Jammer van zo'n politiek talent.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:54

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:47
Praktisch alle moslims hebben een pokkehekel aan Joden.
Dat zit zowat in hun DNA.
.
Als jij gelooft wat die gasten beweren, ben je geen haar beter.
Ruim 73% van de moslims in Nederland steunen immers de Syrië-gangers en de andere 27% durft er niet voor uit te komen.
Zulks zegt mij genoeg.
.
De moslim heeft maar één hoofddoel in zijn of haar leven en dat is de totale vernietiging van de staat Israël en (het liefst) alle Joden.

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:52

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 22:52

Wat Supermatthijs wel lijkt te lukken met een akelige first post is dat het de aandacht weet te verleggen. 'MinPres Rutte verwerpt antisemitisme', dat is het huidige topic op GS. Hulde aan Supertroll!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 22:51

@Van Rossem | 04-08-14 | 22:22
Mijn complimenten. Spijker, kop, pats.

Het_Genie | 04-08-14 | 22:50

Maar hoe is het met de christenen in irak zijn er nog een paar over van de 60000.

wimschopper | 04-08-14 | 22:50

Niet helemaal on topic maar:
Citaat Premier Howard van Australie:
'DE IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN!
Aanvaard dit of vertrek. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'
'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende twee eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'
'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'

'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'
'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren en vredig en harmonieus met ons wilt samenleven.'

'Dit is ONS LAND, ONZE GROND, en ONZE MANIER VAN LEVEN, en we willen jullie alle mogelijkheden geven om hiervan te genieten. Maar als jullie nu eens eindelijk ophouden met klagen, jammeren, onze vlag te verscheuren, onze EED, ons Christelijk Geloof en onze levenswijze onderuit te halen, raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van nog een ander Australisch voorrecht, …'

·'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!'
'Als je niet gelukkig bent STAP DAN OP. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'
www.nujij.nl/politiek/australische-min...

nightwish | 04-08-14 | 22:48

Gelukkig mogen de Joden op de Thenach vertrouwen. In Rutte gelooft geen hond meer.

Ik was in Haren | 04-08-14 | 22:48

@spanarchist | 04-08-14 | 22:43

Fatima hier steeds als een domme geit weg zetten geeft geen pas en doet de waarheid geweld aan of zoiets. Ze mag graag een beetje provoceren maar is geen joden haatster.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:47

Pleasoya | 04-08-14 | 22:44
In het geniep schrijf Mattie columns op de site van het Stormfront, vermoed ik.
Als alias gebruikt ie Dr. Goebbels...

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:46

Laat die joden zich eens wat beter gaan gedragen dat zal alvast een stukje schelen lijkt me zo.
Supermatthijs | 04-08-14 | 22:23
Vertel wat doen Joden in Nederland wat zo abject is?
Dus jij wil jezelf laten vereenzelvigen met een of ander dom hollandertje dat drugs smokkelt naar zuid amerika? Dus ben jij ook een koeriertje? Of een pillenlab in azië? Of zie jij jezelf ook als de nieuwe Van der Sloot? Moeten ze jou zeker ook op aan kijken? O wacht nee je woont hier en bent niet diegene die in de verre iets gedaan heeft wat niet pluis is... Ah. Tja. Schijnt maar 1 kant op te werken bij jou.

ca12nag3 | 04-08-14 | 22:46

-weggejorist-

klootveger | 04-08-14 | 22:46

Goed hoor helemaal mee eens, op 1 klein puntje nog na.. de Nederlanders die in hun eigen land gediscrimineerd worden door de Arabische agressor is er nog iemand die daar voor op gaat komen, stille tocht misschien of een leuke demonstratie?

pinkelotje | 04-08-14 | 22:45

Ik heb bijna net zo'n hekel aan joden als aan christenen, hindu's en boedisten, maar het allerallerergste zijn nog wel moslims!

sk!llz | 04-08-14 | 22:45

Westenhaat. Ik denk er over na en ik kan er moeilijk een definitie aan geven. Niet aan Westen, laat staan aan Westenhaat. Welke Westenhaat bedoeld de auteur hier eigenlijk?

NFC | 04-08-14 | 22:45

-weggejorist en opgerot-

Pleasoya | 04-08-14 | 22:44

Bladiebla, dat is waar de politiek om draait.
Niet echt nieuws dit.

Jackanders | 04-08-14 | 22:44

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:36
Jouw niet alleen briljante maar ook nog eens beeldschone heldin vond het nodig om naast dragers van vlaggen met daarop hakenkruizen te lopen. Slecht één stap verwijderd van het zelf roepen van de onder haar medestanders zo geliefde "Hamas, Hamas, joden aan het gas"-leus.
Dat verdedigen als "Israël-kritiek" is een gotspe.

spanarchist | 04-08-14 | 22:43

Is ook wettelijk verboden.

De Geus | 04-08-14 | 22:43

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:41
En ik zou m'n hond er nog vanaf trekken...

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:42

Treffende foto en quote van Chamberlain.

plf | 04-08-14 | 22:42

Wat klinkt dat leeg.. "Rutte verwerpt antisemitisme"

John Dough | 04-08-14 | 22:42

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:32
Weet je wat, 'om stemming te maken': Linksmensjes hebben de afgelopen decennia steeds gekozen voor zwaar onderdrukkende regimes of partijen. Toen ik klein was deden zij dat voor de Sovjet-Unie, Mao of Pol Pot. Nogal onderdrukkende en moorddadige regimes dus. Nu is er een fascinatie voor lui die hakbar schreeuwen en graag andere mensen doodmaken. Waarschijnlijk, zo lijkt mij, heult de linksmens graag met de vijand omdat zij hun ouders haten. En ondertussen à la Hitler joden verketteren. Raar!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 22:41

@Ommezwaai | 04-08-14 | 22:38

Ik zou op haar springen als een tijger maar dit terzijde.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:41

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:38
Oh ja joh?
Jezus en zijn discipelen waren Joods.
Man, man....

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:40

Nou weet ik het ineens, Rutte lijkt een beetje op Loekie de Leeuw. Vind trouwens dat hij het de laatste maand goed doet, moeilijke taak.

Watching the Wheels | 04-08-14 | 22:40

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:23

Als het aan de Joden lag waren je vrinden er allang niet meer dus ik zou maar blij zijn met Israel's lankmoedigheid

G. Raayer | 04-08-14 | 22:38

@Ommezwaai | 04-08-14 | 22:36

Christenen hadden het ook niet zo op joden dus dat is een kul- argument.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:38

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:32
Jouw heldin?
Je wordt voor minder opgenomen!

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:38

Indien iemand Rutte aan deze uitspraak wil houden zal hij zeggen: Weliswaar verwerpen wij alle vormen van discriminatie, maar helaas kunnen wij die niet verbieden...

de honden blaffen... | 04-08-14 | 22:38

een=eensch

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:37

14 woorden?
Kwamen de 14 words maar eens van Rutte!

kibbesoeb | 04-08-14 | 22:36

@spanarchist | 04-08-14 | 22:34

In de Pvda mag je gewoon een eigen mening hebben en dus ook mijn heldin Fatima Elatik. En die is niet anti- joods ofzo maar wel kritisch op Israël en dat mag.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:36

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:32
Nee, Einstein...
Deze diepgewortelde haat is ingegeven door teksten uit de koran.
Ga je eerst een verdiepen in de geschiedenis.
Ene Mo had het ooit ook al niet zo op de Joden.

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:36

Een duppie? Voor 'n trekdrop? Tjezus wat is alles duur geworden.

Psycheltjes | 04-08-14 | 22:35

Slap geouwehoer, geen woorden maar daden.

carramba | 04-08-14 | 22:35

Praatjes voor de vaak. Een belangrijk speerpunt van het Openbaar Ministerie is de vervolging voor de belediging van een ambtenaar in functie.
Zie de praktijk in Den Haag. De politie wordt respectloos benaderd en uitgescholden maar grijpt niet in.
Goed verlopen, aldus de GroenLinks akela.
www.telegraaf.nl/t/22923236

drs.Nee | 04-08-14 | 22:35

Zeg Joris, doe eens GS app op iphone checken. Onleesbare shit vanavond.

de Voorzittert | 04-08-14 | 22:35

Dat Rutte antisemitisme verwerpt is ook niet zo verbazingwekkend. Misschien zouden linkse partijen als GroenLinks en SP, wiens vertegenwoordigers zo graag meelopen in anti-joden demostraties, zich ook eens uit kunnen spreken.
En Asscher, misschien kan je dit nieuwe pvda-standpunt ook eens met Fatima Elatik delen?

spanarchist | 04-08-14 | 22:34

343 | 04-08-14 | 22:31
Dat zulle Rutte en zijn kompanen nooit uit hun mond kunnen krijgen...
Als ze ademen, liegen ze al.

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:34

Maar de daders van MH17 zullen door Rutte gepakt en berecht worden en hij zal niet rusten.

Miezerig | 04-08-14 | 22:33

Morgen Mag en gaat de Kmar BSB zich uitleven want er is een illegale demo bij de ambassade van Israel.

lady blabla | 04-08-14 | 22:33

Huh?

MoetDatNou? | 04-08-14 | 22:33

"Elke vorm van Discriminatie".
Valt daaronder ook geinstitutionaliseerde vrouwendiscriminatie op grond van de leer van profeten?

de honden blaffen... | 04-08-14 | 22:33

@Ommezwaai | 04-08-14 | 22:27

Ondanks je nodeloos gescheld zit er wel wat in je woorden. Maar zo aan het begin van een item moet je natuurlijk even kort door de bocht om stemming te maken. En die diepe haat van de baarden is toch denk ik echt grotendeels te danken aan de onderdrukking van de palestijnen.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:32

Is er ook weer zo'n 'ollekebolleke'-foto van het moment van bekrachtigen van de afspraken? http://georgeknightlang.wordpress.com/2014/02/27/belang-shell-in-oekraine-nauw-verbonden-aan-janoekovitsj-wat-nu/

Watching the Wheels | 04-08-14 | 22:32

Dus met andere woorden:
Wij verwerpen de islam en elke vorm van discriminatie. In Nederland is daarvoor geen plaats.

343 | 04-08-14 | 22:31

Ik neem dit soort statements pas serieus als er maatregelen vormen. Zoals het innemen van paspoorten van chronisch antisemitische mocro's.

Zolang dat niet gebeurt, zijn de Nederlandse joden niet veilig in dit land.

Russells Teapot | 04-08-14 | 22:31

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:27
Kennelijk heb je nooit opgelet bij geschiedenis.
En het handvest van Hamas gelezen?
Als je dan nog bij je standpunt blijft, kan ik het alleen maar eens zijn met Ommezwaai.

L.E. Raar | 04-08-14 | 22:31

Poppenkast!!! Boeoeoeoehhh!

TmC | 04-08-14 | 22:31

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:27
Als rechtgeaard linkschmens lult u nu wel erg slap.
Dus de daden van Israël rechtvaardigt een bepaalde houding tegen de Joden in het algemeen?

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:31

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:27
Welke joden en wie zijn 'ze'? Jij generaliseert flink. 't Zal jouw onderbuik wel wezen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 22:30

Nu nog even een gesprekje bij het Front Nationale en een ommetje langs de anti semitische junta in Kiev.
Misschien wil van Baalen mee. Hij heeft vast nog een mooi pak.

NFC | 04-08-14 | 22:30

Glas - plas - was - peop in de ventilator.
De dupe? De gewone man zonder enige invloed of zeggenschap.
Politiek geneuzel.

L.E. Raar | 04-08-14 | 22:29

Rutte= Verhofstadt=Van Baalen= Alde = VVD= D66 is een stelletje bange nietsnutten die met hun domheid deze wereld in vuur en vlam zetten en later zeggen " Ich habe es nicht gewust".

Toetsiemonster | 04-08-14 | 22:28

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:23
De Joden in Nederland zijn niet verantwoordelijk voor de daden van Israël.
Dit conflict wordt aangegrepen om de diepe haat van de haatbaard tegen de Joden te rechtvaardigen.
.
Imbeciel die je bent..

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:27

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 22:25

Nee hoor, jodenhaat is niet goed maar kijk ook eens naar de oorzaak in deze. Gooi er anders nog een vn- resolutie tegenaan waar ze weer schijt aan kunnen hebben.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:27

Om het te verbinden aan die 1000 euro, grappig :).

Watching the Wheels | 04-08-14 | 22:26

En Rutte wat ga je er nu aan doen?
-
Rutte: "ehhhhh... ehhhhh... het is allemaal de schuld van Wilders"

Moi | 04-08-14 | 22:25

Gaat ie er ook wat aan doen zoals Jozias wippen?

Ommie de HaatMoker | 04-08-14 | 22:25

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:23
Oeps. Antisemiet!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-08-14 | 22:25

Dat was het dan..
Meer zullen we er niet meer over vernemen.
.
@Rutte, je weet best wie achter de massale Jodenhaat zitten, maar te laf om dat eens op de kaart te zetten.

Ommezwaai | 04-08-14 | 22:24

Precies. Ze gaan geen fuck doen maar hebben voor de buehne hun PR ei gelegd.

Smuts | 04-08-14 | 22:24

Laat die joden zich eens wat beter gaan gedragen dat zal alvast een stukje schelen lijkt me zo.

Supermatthijs | 04-08-14 | 22:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken