Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS REPO: De Gazademo die niet mocht escaleren

HeejIsrealischevlag.jpgWij wisten niet dat Amsterdam zo veel pliesies had. Politie te voet, politie met hesjes, politie in allerlei riot gear tenues, politie op fietsen, politie op motors, op paarden, politie in auto's en in busjes, ME, politie met camerawagens, politie vermomd als stoere jongens in houthakkersshirts met oortjes in en politie boven ons hoofd in de heli. Of het aan AL die politie lag of aan de dringende oproep van de organisatie om de Gaza-steundemo binnen de grenzen van de wet te houden is moeilijk te zeggen maar feit is dat de manifestatie ordentelijk en rustig is verlopen. Of, om bepaalde gevleugelde woorden te citeren, er zijn geen grenzen overschreden. (JoziasDisclaimer: op moment van schrijven zijn ons geen noemenswaardige incidenten bekend, red.) Repo na de breek, alle fotomateriaal is van Maarten Brante. De stoet bewoog zich langs de aangegeven (lange!) route door de stad, en een paar zoetgevooisde dames bemanden bij toerbeurt de megafoon. Slim, want zo hield de organisatie de regie over de spreekkoren en kregen minder fraaie of zelfs verboden uitlatingen weinig kans. Koddig was dat de meisjes zich lieten inspireren door de winkels die zij op de route tegenkwamen, en daar prompt een boycot tegen opriepen. Onder anderen Starbucks en Tommy Hilfiger dient de Gaza-steunende demonstrant links te laten liggen. Jongens op Amerikaanse sneakers, Louis Vuitton polstasjes om de arm, zwoeren eeuwige Starbucks-haat. abougrondliggen.jpgDriemaal klonken over de speakers de dreigende geluiden van een bombardement, versneden met babygehuil. Het sein voor de menigte om op de grond 'dood' neer te vallen, om de gruwelen in Gaza aanschouwelijk te maken voor ons, demense. Het sonore gebrom van de politieheli gaf het tafereel een extra realistisch oorlogssfeertje. GazaPride.jpgBij aanvang waren er wat sprekers op het Museumplein, onder andere een vijftienjarig jochie genaamd Boudewijn die een ferm gedicht voordroeg over hoe zijn ideeën kogelvrij zijn. Na afloop was hij reuze fier op een interviewtje dat AT5 met hem hield. ABVA-KABO mevrouw Lot van Baaren hield een hysterisch verhaal over dooie kindjes (ís ook erg) en economische sancties tegen Israël en Internationale Socialist Max van Lingen mocht naar hartelust schuimbekken. De organisatie riep op tot rust, waardigheid en tolerantie. Er werd benadrukt dat deze manifestatie gericht was tegen zionisme en niet tegen de joden, en dat homohaat ook beslist niet de bedoeling was. "Zij zijn ook minderheden, en hoe je ook over zulke mensen denkt, we gaan ze niet buitensluiten." De regels waren meer dan duidelijk en de handhaving dusdanig aanwezig dat de mars, net als de vorige Gaza-demo in Amsterdam, zonder incidenten verliep. AbouDealtdrugsaankinderen.jpgWel waren er wat gekkies en akkefietjes. De chef van de eigen ordedienst van de demo vroeg of hij Chris Aalberts (stelt ook weleens kritische vragen) en uw verslaggever op de foto mocht zetten. Hee, openbare weg, leef je uit. Maar de boodschap was duidelijk: jullie zijn gespot. Even later maakte Arnoud van Doorn een snapshot van fotograaf Maarten Brante en ondergetekende, en slingerde dat op Twitter. Kijk m typen. Van Doorn, toch in de stad vanwege GayPride, hoopte misschien dat mensen weer vervelend gingen doen maar helaas voor hem, lynchmobs bleven deze keer uit. De useful idiot van de profeet droop af in gezelschap van een tienerjongen. tofikpalestibi.jpgHier ziet u Tofik Dibi. HOI TOFIK! Even een break van het solliciteren? HizbutPapier.jpgDeze mijnheer deelde met een paar kameraadjes flyers uit van Hizb ut Tahrir, een radicale beweging die een wereldwijd kalifaat onder sharia-wetgeving nastreeft en in Duitsland verboden is wegens onder andere antisemitisme. AbouEenarm.jpgDe petmans op links is Abou Eénarm, aka Abou Amin Rashed. Hij is de Nederlandse fondsenwerver voor de vrolijke vrinden van Hamas. Naja, gekkies hou je toch. De gekkies gedroegen zich wel naar behoren, de organisatie verdient daar credits voor maar zeker ook Burgemeester van der Laan die liet zien dat het hem meer dan menens was. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen, niemand hoeft zich naar aanleiding van deze demo onveilig te voelen. Een arrestatie is verricht en er was wederom een wanklank omtrent het aanvallen van journalisten. Naar verluidt is daar, let je op Jozias, wél meteen op ingegrepen.

Reaguursels

Inloggen

Tofu was er wel maar de rest schitterde blijkbaar door afwezigheid. Geen Gretta, Van Bommel, Renee Danen etc.
Anja zit blijkbaar weer in Gaza. Iemand merkte op dat ze nog geen dag in haar leven gewerkt had. Ze zal vast wel eens een dag gewerkt hebben (gaan we maar vanuit)
Ze had er wel staan van "docente hulpverlening" maar waar en wat dan staat er dan weer niet bij.
Maar als ze in Gaza aan de schop staat hele dagen om tunnels te graven voor Hamas dan ik zeggen, ja die mythe is ook weer uit de wereld. Anja Werkt Alah nog an toe !
Gaat ze eens van haar overgewicht afkomen en andere kwaaltjes als gevolg daarvan.
Gewoon eerlijk arbeiden en je brood verdienen in je zweet des aanschijns.
Noemen ze een "normaal leven" Anja. Probeer het eens.
Je wordt er wel moe van en ook spierpijn kan ook zomaar gebeuren.

said_fred | 04-08-14 | 18:54

@ IndoFortuyn | 04-08-14 | 10:20

Het fokken van moslims is hun wapen en als je in gaza kijkt interesseert het moslims geen bal dat kinderen over de kling gejaagd worden. Moeten wij medelijden of mededogen hebben met een volk dat zijn eigen kinderen willens en wetens opoffert?? Heeft zo'n volk een bestaansrecht?? Willen de mensen die krijsen over de vele kinderslachtoffers mij eens antwoord geven op deze fundamentele vraag, heeft een volk een recht van bestaan als het willens en wetens zijn eigen kinderen offert??

sjipsknippert | 04-08-14 | 18:02

-weggejorist-

Rimon | 04-08-14 | 17:05

En de enige wegkijkomroep van Nederland wordt gemolesteerd. Zeker erg warm in Amsterdam.

wallenberg | 04-08-14 | 14:35

Kan iemand mij uitleggen waarom ALLES en ook ALLES vanuit Nederland beslecht wordt? En wanneer het over moslims gaat er volop wordt geouwehoerd als bitches...

awowo | 04-08-14 | 13:44

NEW YORK! Opmerkelijk: Spontane pro-Israël betoging breekt los in antwoord op pro-Palestijnse rally! Waar blijven wij en de rest van de NIET Moslim wereld?
www.youtube.com/watch?v=NkZdVeb9iSY

Rimon | 04-08-14 | 13:42

ad pellant | 04-08-14 | 13:35
Ja de Grieken hebben 100 jaar na dato nog steeds last van. Al nagedacht om IETS te doen i.p.v. dat aan de Turken over te laten?

Kaan78 | 04-08-14 | 13:41

@Eurotokkie | 03-08-14 | 20:25
"Hamas is de pest (zoals islam en zionisme ook zijn) maar probeer je eens in te leven in een straatarme analfabeet die in een soort grote openluchtgevangenis woont en Hamas is de enige die een school en ziekenhuis in de buurt bouwt..."Daar heb je zeker een punt, Tokkie (= overigens een joodse naam, van een familie die het heel bont maakte) Maar weet wel dat deze streek nog maar een paar decennia overvol is. Door een stelselmatig gebroedbeleid en door wagonladingen import vanuit omliggend Arabierië. En, waarom krijgen ze geen Araben olie dollar voedselbonnen steun. Ow nee, fabrieken om in te werken voor de kost. Ow nee... kennen ze niet... zucht. Drentse sjgapen exporteren! Voor te hoeden, om op te kruipen (jochies halal hormonaal rustig en voor de sjlagt consumptie. Géén geiten, die vreten àlles genocidaal kaal, zoals de ottomanen Turken de ooit groene Griekse eilanden hebben doen kaalvreten. Kortom: hun sinister lugubere stammenstrijd niet hier uitvechten, maar daaro!

ad pellant | 04-08-14 | 13:35

Ik heb gehoord dat ze in Israel nu ook Palestijse kinderen aan het opeten zijn!!! Stelletje viespeuken.

Kaan78 | 04-08-14 | 13:34

Internationale Socialisten aanwezig? Dus sowieso een extremistisch, antisemitisch feestje. Die lui bij dit soort dingen tolereren, is net zoiets als de NVU tolereren bij een pro-Israël demo.

Ik heb het trouwens echt gehad met deze onzinnige propaganda. Deze terroristenvriendjes kunnen me allemaal gestolen worden.

Piet van het Padje | 04-08-14 | 13:26

@kicktherabbit | 03-08-14 | 20:16
Mee eens, maar het zou de demonstranten geloofwaardiger maken als ze nog 1 stapje verder gaan door ook een vlag te maken met 'Hamas, blood on your hands'. Hamas blijft/bleef streven naar de vernietiging van Joden en Israël na de Oslo akkoorden, dus dat blijft wel een klein dingetje i.c.m. de meer dan 10.000 raketten / granaten die ze de afgelopen 10 jaar op Israël afvuurden nl.wikipedia.org/wiki/Hamas . Geweld totaal veroordelen zou sterker zijn. Respect voor Van der Laan, niet alleen op deze dag, heeft altijd de eerlijke objectieve lijn te pakken (dat ene mevrouwtje op de dag van de kroning met dat kleine bordje oppakken zien we door de vingers, die dag wilden ze gewoon niet laten verzieken na de ervaring in 1980), hoop dat hij weer helemaal fit wordt, als ze allemaal zo waren, fijn mens.

Watching the Wheels | 04-08-14 | 13:09

Boeit me allemaal werkelijk geen ene flikker. Ik snap de media aandacht dan ook niet.

Koning Radboud | 04-08-14 | 12:43

Als je tegen een moslim roept met een krijsende vrouwenstem ,liggen nu" ( 4 keer) gaan ze allemaal op een zebrapad liggen.
Tip voor Israël.

Ik kook ook | 04-08-14 | 10:49

Maak van Gaza een internationaal mandaatgebied.
Kan iedereen weer gewoon aan het werk.
Ben wel benieuwd wat die bewoners van Gaza nu vinden van die Khaled Mashal die veilig en wel de geneugten van het leven (op kosten van EU donaties) in Qatar geniet terwijl zijn 'onderdanen' creperen.

Eppo | 04-08-14 | 10:49

@ TB2318 | 04-08-14 | 08:13
Het kindersaldo is absurd hoog in Gaza met 7 kinderen per vrouw. Is er geen ander vertier daar dan wijven bevruchten zonder voorbehoeding? Dan heb je als bevolking toch een beetje weinig maatschappelijk verantwoordelijksgevoel. Ze zouden een voorbeeld moeten nemen aan de 1-kind politiek van China. Kindersaldo in het Vaticaan is lager en ze schieten er geen raketten vandaan. Waarom is Gaza niet het Hong Kong van het Midden-Oosten? Dus kindersaldo omlaag, stoppen met raketten en tunnels, landbouw beginnen. Zoet water maken uit zeewater met omgekeerde osmose, accepteren dat je altijd Israelische buren hebt en dan mogen ze in hun nationalistische handjes knijpen dat Sharon alle joodse nederzettingen in de Gaza ontmanteld heeft en Gaza Judenfrei is, hun ultieme levensdoel. Maar ja, Hong Kong ligt in Azie. Midden Oosten en Afrika is en blijft dom en achterlijk, dus met Gaza wordt het nooit wat, omdat ze er niks van kunnen maken, de sukkels. Dus terecht dat Israel er militair op reageert als er weer tunnels worden gegraven en er raketten worden gelanceerd.

IndoFortuyn | 04-08-14 | 10:20

De Nederlander betichten van lafheid ,maar waarom gaan deze demonstranten niet echt helpen in Gaza ,nee lekker veilig een grote bek opzetten hier ,rot toch op en ga jullie vriendjes helpen helden en neem het laatste overgebleven tuig wat p.v.d.a stemt ook meteen mee.

snapdragon | 04-08-14 | 09:35

Het was blijkbaar nodig om deze mensen en organisaties vooraf keihard duidelijk te maken waar de grens zou komen te liggen. Je zou er niet aan moeten denken wat er zou kunnen gebeuren als dat niet was gebeurd. Vreselijk wat een tijd en energie de Nederlandse overheid moet steken in het kanaliseren van geimporteerde problemen van een volkomen oninteressante bevolkingsgroep.

van Oeffelen | 04-08-14 | 09:35

griffin peterson,
Hamas,al.Queda,ISIS.EL,FATA,Homo clubjes??
Kn:eukwatrond | 03-08-14 | 23:36

Jazeker homoclubjes, ze houden allemaal van jonge jongetjes die vieze islamitische ransapen.

griffin peterson | 04-08-14 | 09:28

MAD1950 | 03-08-14 | 21:29
Naar de reacties van Eindbaas te oordelen zal hij zeker antwoord kunnen geven!

lanexx | 04-08-14 | 09:09

'Moslima's boos op Starbucks en Tommy Hilfiger' GE-WEL-DIG dit. Als je zó boos op de wereld bent, ben je voornamelijk heel boos op jezelf.

Een dag later: Zouden ze bij de eerste snorloze selfie vandaag Allah ook vragen om eeuwige wraak tegen Gilette, Facebook, Apple en Twitter?

broek vol goesting | 04-08-14 | 08:20

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:20
Raketten vanaf burgerdoelen afvuren. Dat zou Hamas expres doen. Welnu: Gaza is 2x Texel. En er wonen 1,4 mln mensen. Het wordt arm gehouden door Israel, vanwege de blokkades. Hun enige noodkreet zijn de raketten naar hun bezetter. Er is geen landbouw/economie of irrigatie mogelijk. Overal zijn (nood)schooltjes en (nood) hospitalen in het overbevolkte gebied. Dus de beschuldiging dat Hamas vanuit burgerdoelen hun raketten lanceert, is net zo iets dat wanneer je Vaticaanstad zou beschuldigen dat ze raketten vanuit kerkgebouwen zou afvuren op Italië.

TB2318 | 04-08-14 | 08:13

Er blijken gasvelden voor de kust van Gaza te liggen, en Poetin zou een contract hebben met de Palestijnse regering, om het te gaan winnen. Misschien zit er toch iets meer achter dit conflict als dat er door de media naar buiten wordt gebracht. Buiten dat om wens ik vrede voor beide kanten, en hoop ik dat dit gauw stopt voor de burgers aan beide zijden, die weer eens de echte slachtoffers zijn van dit conflict.

professorbaardaap | 04-08-14 | 04:53

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:20: Nederland steunt Hamas wel, want de EU maakt ook namens ons geld over. Dat is het "mooie" aan die EU. Politici kunnen A zeggen, maar in Brussel doen ze gewoon B. En dat weten ze ook van elkaar, op die manier komen ze overal mee weg.

De Anaalprofeet | 04-08-14 | 04:53

Omdat die gasten allemaal werkloos zijn... Wij betalen en doen alles voor ze. Zelf kunnen ze niets. Ook in Gaza kunnen ze niets en doen ze niets. ook nog eens lui. Waarom zouden ze wat doen?
Hun leven begint na hun dood...

BarneyBoner | 04-08-14 | 03:46

Omdat die gasten allemaal werkloos zijn... Wij betalen en doen alles voor ze. Zelf kunnen ze niets. Ook in Gaza kunnen ze niets en doen ze niets. ook nog eens lui. Waarom zouden ze wat doen?
Hun leven begint na hun dood...

BarneyBoner | 04-08-14 | 03:46

Omdat die gasten allemaal werkloos zijn... Wij betalen en doen alles voor ze. Zelf kunnen ze niets. Ook in Gaza kunnen ze niets en doen ze niets. ook nog eens lui. Waarom zouden ze wat doen?
Hun leven begint na hun dood...

BarneyBoner | 04-08-14 | 03:46

Eyeopener Alert: Het is pro Gaza en Anti Israel kan 1 moslim of arabier mij uitleggen waarom jullie geen Pro Vrede demo houden? Want daar moet het toch omgaan?

Koning van de Wereld | 04-08-14 | 02:45

@Lafayette | 04-08-14
En dan mekkeren over Israel die een land bezet, welnu met honderdduizenden moslim immigranten naar ons land kunnen we gerust stellen dat wij hier weggeassimileerd worden.
Nederland wordt geleidelijk bezet en overgenomen.

Lafayette | 04-08-14 | 02:39

Het is waanzin.
Eerst de pro-ISIS demonstratie en nu dit.
Deze lui zijn banger voor elkaar dan van Israel en Westen, dus moslims die elkaar afslachten is amper een issue bij deze gasten.

Lafayette | 04-08-14 | 02:34

@Jarre Tell | 04-08-14 | 01:49
Spijker, kop, raak.

Parsons | 04-08-14 | 02:05

@kicktherabbit | 03-08-14 | 20:31
Vrijheid van meningsuiting. Ben ik voor. Maar daar gaat het hier niet om. hamas is een organisatie die niet alleen de Joden dood wil hebben. Nee, daarna zijn wij ook aan de beurt. hamas wil namelijk een wereldkalifaat.
Naar mijn mening zijn de lui die meelopen met zo'n demonstratie gewoon lui die ons willen uitmoorden. En daar denk ik iets anders over dan lieden die demonstreren voor of tegen bijvoorbeeld windmolens. Het zijn heel gewoon onze potentiele moordenaars.

Jarre Tell | 04-08-14 | 01:49

Mooi hoor, deze pro Gaza. Is ook zo hard nodig in het Arabieren knuffelend Nederland die elders elkaar de koppen eraf hakken. Vooral blijven steunen, want zo erg als een land zich tegen dit soort mensen verdedigt.

Koning van de Wereld | 04-08-14 | 01:44

@Russells Teapot | 03-08-14 | 20:31
Ik zie anders niemand zich druk maken om de vele honderden doden die elders afgelopen week zijn omgekomen (buiten Oekraine, Israel en Palistina. In Irak bijvoorbeeld of in Nigeria. Een nieuwsbericht van 1 minuut bij NOS of een artikeltje op pagina 7 in de krant. Dat is alles.

Martinspire | 04-08-14 | 01:37

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:15
Het zijn tot vooralsnog vooral de leden van Hamas die zich niet kunnen gedragen. Israel weet zich ondertussen prima te verdedigen (iets wat de Palestijnen gewoon niet lijken te bekokstoven, daar gaat alles naar de ietwat treurige aanval).
Probleem is eerder: hoe gaat Palistina overleven zonder hulpgoederen en geld van de internationale gemeenschap? Israel kan prima zonder deze oorlog, maar de Palestijnen gaan echt niet zonder die vele miljoenen kunnen, naast de vele humanitaire hulp. Het blijft gewoon een derdewereldland die zich in een oorlog heeft betrokken die het niet aankan.

Tuurlijk kun je zeggen dat ze zich verdedigen, maar de manier waarop geeft aan dat het geen prettig volk is wat niemand iets gunt. Vergelijk dat eens met de Israeliers die ook binnen onze eigen cultuur prima kunnen functioneren. We kunnen daarmee samenwerken, daarmee handelen. Palistina kost alleen maar en wordt (zeker met de huidige instelling en afhankelijkheid) nooit wat.

Martinspire | 04-08-14 | 01:34

Welke idioot liet hen na het 'lig dood' signaal weer opstaan.

Baronwater | 04-08-14 | 01:24

Appa zegt op zijn Twitter ook dat ISIS een zionistisch opzetje is. Als Israel klaar is met Hamas zullen de oh zo eenduidig opererende moslims moeten inzien hoe verdeeld ze zijn. Alle moslims zijn tegen joden, maar wanneer die haat naar de achtergrond raakt mogen zij zich gaan buigen over de isis-gerelateerde zaken. Turkse Koerden zullen ineens tegen de Marokkaans Nederlandse Berbers zijn want deze zijn Soennitisch (ISIS is ook soennitisch en vermoord Koerden). Iranezen (Sjiiten) en Alawieten (zoals Assad) zullen ook tegen ISIS zijn, kortom; chips, cola, grenzen dicht.

pluk-87 | 04-08-14 | 01:13

@Eurotokkie | 03-08-14 | 20:25
Hamas is de pest (zoals islam en zionisme ook zijn) maar probeer je eens in te leven in een straatarme analfabeet die in een soort grote openluchtgevangenis woont en Hamas is de enige die een school en ziekenhuis in de buurt bouwt...

mygfisbrazilian | 04-08-14 | 01:12

ad pellant | 04-08-14 | 00:58
Die vrouwen die je niet ziet als andere 8 jarige meisjes elders worden uit uitgehuwlijkt? Of door het hoofd worden geschoten als ze onderwijs willen? Of worden gegijzeld of vermoord, of worden ingezet als menselijk schild?! Of kinderen die worden ingezet en besmeurd met bloed tijdens een demo.. o wacht.

Robertski | 04-08-14 | 01:06

Ik heb na gevraagd waarom moslims niet tegen Isis protesteren wat blijkt.. Ze vinden het niet waard omdat Isis een complot tegen islam is van illuminati en zionisten!!!!! Oooh nu valt de puzzel op zijn plek!

zorgan | 04-08-14 | 01:01

Is er al een vertaling van wat die brulaap arabi rapte na afloop van de optocht, terug op het Museumplein? Hij was zo'n vijf minuten aan het lahallallen... was ie niet strafbaar?
Is er al een becijfering gemaakt van wat deze ongein heeft gekost, aan politie weekeind overuren.
Is het niet opvallend hoeveel vrouwen er op de been waren, Hollandse invoelende wai-zain-soliedèr meelij spreeksters, al dan niet gesluierde Vaatima's, kinderwagens duwend, anarchistische Autonomen meisjes.

ad pellant | 04-08-14 | 00:58

tattooboer | 03-08-14 | 20:55

Verschrikkelijk om te zien zo met die kinderen. Puur trauma, net als de religieuze opvoeding en het religieuze onderwijs. Pure mishandeling van de kinderpsyche. En dan toch vooral hoe islamieten hun kinderen opvoeden en het islamitisch onderwijs. En dan heb ik het over hier in NL. Ik ben tegen al het religieus onderwijs als het tijdens rekenen of natuurkunde nog steeds over god gaat. In de meeste scholen valt het wel mee, maar niet op de islamitische scholen. Religie is net als porno, het is ranzig en laat weinig aan de verbeelding over. Het zou verboden moeten zijn voor mensen onder de 18. Later mag 1 ieder het uitzoeken, maar please. Save the children! De islam en kinderen gaan niet lekker samen. Het is verschrikkelijk!

Robertski | 04-08-14 | 00:54

"Dan is Amsterdam failliet binnen 2 maanden."
Mafkees_Deluxe | 03-08-14 | 21:18

Beste Mafkees. Alhoewel ik je gedachtebeginsel goed volg, ik deel het niet. En waarom?
Amsterdam werd lang, lang geleden al failliet verklaard.
Althans. Niet door iedereen. Door mensen met een scherp oog voor bepaalde zaken.
Amsterdam - heb er uiteraard nooit gewoond - staat voor het failliet van heel randstedelijk Nederland en daarmee in feite voor heel Nederland.
Dezelfde problematiek tref je inmiddels namelijk net zo makkelijk in Veenhuizen, Almelo, Vinkeveen, Enschede, Breda, etcetera. En dan noem ik onze echte eigen hellholes als Gouda of Dordrecht nog niet eens.

chicago river | 04-08-14 | 00:49

Ik moet eerlijk bekennen: toen Eberhard in de politiek zat verfoeide ik de man. Vragen ontwijken, niets zeggende antwoorden, afschuiven, als er kritische vragen werden gesteld over zaken waar de PvdA verantwoordelijk en altijd zwaar voorstander van was geweest dan direct en verongelijkt met het vingertje naar andere partijen wijzen. Toen hij burgemeester werd was ik er dan ook van overtuigd dat Amsterdam maar mooi weer de pisang was met een een figuur a la Cohen of Wolfsen.
Maar ere wie ere toekomt: hij is echt een waarlijke burgervader. Als ik toch zie waar hij zich overal mee bemoeit, hoe hij daarbij telkens in de race zit, hoe pragmatisch, hoe daadkrachtig en vooral hoe hij in woord en daad het belang en de gevoelens van de gewone burger daarbij betrekt: petje af.
Ook nu weer duidelijk, helder, daadkrachtig en back to basics: er zijn zowel afspraken, regels als gezond verstand vwb wel of niet kan, er gelden regels, er staan consequenties op als je je niet aan die regels houdt en men zorgt dat er uitvoering wordt gegeven aan die regels. Consequent en niet alleen bij bijv PVV'ers. Eberhard is er vaak als de kippen bij om te verklaren dat iets "zijn burgers raakt en dat dat niet kan" en verdomd: hij gaat er ook echt achteraan. Dat hem dat niet altijd lukt is niet zijn schuld: ook een burgemeester is maar beperkt vwb macht en mogelijkheden. Maar hij probeert het ten minste en vaak daarna blijft hij het proberen.
Ik zeg zoiets niet vaak over een PvdA politicus maarrr.. als er nog een paar van hem in de regering en bij de oppositie hadden gezeten, wat een stuk prettiger land zou dit zijn en hoe sterk waren wij in de EU geweest..

love_powned | 04-08-14 | 00:46

En dit verrotte gajes heeft slinks keurig geïmporteerd...! Tjongejonge, wat een geluk.

Reconquistador | 04-08-14 | 00:46

Frits Barend maakte een mooie opmerking bij Knevel en van de Brink, waar een PvdA-kamerlid-er onterecht enorm boos van werd, namelijk dat er wel alweer een demonstratie werd georganiseerd over Gaza, maar weer helemaal niet tegen de verdrijven van alle christenen uit Mosul en 50.000 christenen door ISIS. En let op: Frits himself is geen christen. Dat is nou altruïsme.
Dus VOLGEND WEEKEND GRAAG EEN DEMONSTRATIE TEGEN CHRISTENVERVOLGING IN HET MIDDEN-OOSTEN OP HET MUSEUMPLEIN. (dit onder het mom van leed van eigen godsdienst eerst of zijn we hiervoor te altruistisch geworden en maken we ons alleen druk om Jodenvervolging of terugschieten op moslims die raketten afschieten) Alvast bedankt voor jullie komst in grote geta(l)len.

IndoFortuyn | 04-08-14 | 00:37

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12

Men maakt zich hier druk omdat het Joden zijn... de honderdduizenden mensen die worden afgeslacht in Syrie, Irak, Negeria en op nog zoveel plaatsen meer. Alleen zijn dit fundamenteel moslims die andere moslims en christenen afslachten. Daar gaat in Amsterdam niemand voor de straat op hoor... maar voor de enige democratie in het MO die vecht voor haar bestaan en haar burgers wil bescheren, daar moet tegen gedemonstreerd worden! Want het zijn immers Joden.

Ik hoop dat Israel doorgaat met het bestrijden van de Hamas terroristen en zal overwinnen.

ProfessorX | 04-08-14 | 00:35

@Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12
Omdat Nederland politieke, morele, economische, militaire en informationele steun geeft aan een moorddadig, racistisch en vijandig regime?
De Eindbaas | 03-08-14 | 20:15

Had je het nu over het Kalifaat? Of misschien Assad met z'n chemische wapens? Hmm denk dat "steun" geven een erg vrij begrip is bij jouw.
Nederland geeft geen steun aan een moorddadig, racistisch regime. "vijandig" t.o.v. wie?
Nederland drijft handel met Israël maar ook met Gaza en de west bank. Probeert van alles wat kan op te zetten. Dus waarvandaan komt jouw veroordeling?

ca12nag3 | 04-08-14 | 00:24

" Hizb ut Tahrir, een radicale beweging die een wereldwijd kalifaat onder sharia-wetgeving nastreeft en in Duitsland verboden is wegens onder andere antisemitisme. "

tsja, die duitsers weten wel wat te doen: gewoon snel verbieden dat radicalisme. Sofort bitte ja danke. Klar!

Woehahahaa | 04-08-14 | 00:17

Keurige demonstratie met begrijpelijke humanitaire onderbouwing! Net zoals ik de militaire acties van Israel overigens heel begrijpelijk vind. Maar iedereen die vindt dat dit soort demonstraties niet kan, verdient het niet om een vrij land als Nederland te wonen!

Anti links/rechts | 04-08-14 | 00:03

ISIS vermoord dagelijks 100'den moslims/christenen/Koerden voor de lol en voor Allah. Waar zijn de demonstraties tegen ISIS? Oooow wacht!!! Isis is de grote broer van hamas!!! Dus automatisch goeie lui in hun ogen... Israël mag geen moslims killen maar, Moslims die moslims afmaken is helemaal 2014 en dus cool.

zorgan | 03-08-14 | 23:57

Uit het handvest van hamas: "Artikel 7: Hamas heeft ernaar verlangd Allah's belofte ten uitvoer te leggen, hoeveel tijd dat ook kost. Mohammed ... zei: "De dag des oordeels zal niet komen, totdat de joden zich achter rotsen en bomen verstoppen, die zullen zeggen: 'O moslims, o Abdullah, achter mij zit een jood, kom hier en dood hem'."
Over genocide gesproken......

Insan3 | 03-08-14 | 23:56

-weggejorist-

Kn:eukwatrond | 03-08-14 | 23:48

Het is natuurlijk een beetje dom om te zeggen dat er voor 1945 geen Joden in Israel (Brits mandaat gebied Palestina) woonden.

Indianaskywalker | 03-08-14 | 23:41

xspalm | 03-08-14 | 20:48

Een dialoog , lolbroek.
Eurotokkie | 03-08-14 | 20:52

Wat stel je dan voor? Demonstraties verbieden? En wie bepaalt dan wat wel en wat niet gezegd mag worden? Of gewoon overal op slaan als het niet bevalt? Zouden foute denkbeelden dan ophouden te bestaan?

Ik ontken niet dat extreme islamieten een groot probleem en zelfs een groot gevaar zijn. En we moeten ook standvastig zijn en moeten bepaald niet alles accepteren en we hoeven evenmin aan elke wens te voldoen (gescheiden zwemmen komt zomaar in me op). Maar de vrijheid van meningsuiting opdoeken maakt het land niet leuker. Want dan mag je ook niet hardop roepen dat je politicus xyz van de regerende coalitie maar een loser vindt.

xspalm | 03-08-14 | 23:38

-weggejorist-

GeenIdee? | 03-08-14 | 23:36

Palestijnse vlaggen begrijp ik wel. Maar waarom die zinloze Turkse nationalistische manifestatiedrift met Turkse vlaggen. Slaat helemaal nergens op. Zelfs Finnen gaan niet met een Marokkaanse vlag daar rond lopen bij een Gaza/Israel demonstratie en bewijzen dus al iets minder stom en bijna iets intelligenter te zijn dan het achterlijke Turkse volk, die ook met een Nederlandse vlag, wat ook nergens op slaat, hadden kunnen rondlopen gezien hun dubbelpaspoort.

IndoFortuyn | 03-08-14 | 23:36

griffin peterson,
Hamas,al.Queda,ISIS.EL,FATA,Homo clubjes??

Kn:eukwatrond | 03-08-14 | 23:36

kaas de vies: +10

westcoast | 03-08-14 | 23:32

-weggejorist en opgerot-

GeenIdee? | 03-08-14 | 23:29

RELIGIE,
Naar mijn mening is alle RELIGIE moord en doodslag.
<
Voor al niet zelf na denken, en niet vragen waarom en waarvoor, want dan ben je gevaarlijk.Weg met dat middeleeuws denken van deze zwakbegaafde,laat ze elkaar maar uit moorden ,wat al meer dan 2000 jaar bezig is en al miljoenen mensen het leven heeft gekost.
<
Laat ons met rust en pleur alsjeblieft op met dat dom en achterlijk makende RELIGIE en het tegen elkaar opzetten van mijn GOD is beter dan de jou GOD, opzouten nu.
<
GOD SCHIEP NIET DE MENSH. DE MENSH SCHIEP GOD.

Kn:eukwatrond | 03-08-14 | 23:29

@GeenIdee? | 03-08-14 | 23:14
Feit; Israël bestaat.
Feit; niemand kan het er meer weg krijgen.
Wat immigranten hier of leiders ergens anders er over denken is leuk maar onnodig. De feiten blijven.
Welterusten.

tattooboer | 03-08-14 | 23:22

De hele westerse wereld zou Israël moeten helpen en ze voorzien van wapens e.d. Israël durft tenminste die radicale moslims ongenadig hard op hun flikker te geven. Want dat is Hamas: ze zijn geen haar beter dan Isis, Al Queda en meer van dat soort islamitische homoclubjes. Onze 'politici' moeten een voorbeeld nemen aan Israël m.b.t. het aanpakken van radicale islamitische apen.

griffin peterson | 03-08-14 | 23:22

-weggejorist-

GeenIdee? | 03-08-14 | 23:14

-weggejorist-

GeenIdee? | 03-08-14 | 23:12

@geenidee.
je nick zegt het al.
The fact is that today's Palestinians are immigrants from the surrounding nations! I grew up well knowing the history and origins of today's Palestinians as being from Yemen, Saudi Arabia, Morocco, Christians from Greece, Muslim Sherkas from Russia, Muslims from Bosnia, and the Jordanians next door. The civil and tribal wars between Yemmenites (from Yemen) and Kessites (from Banu Kais of Saudi Arabia) ... are well known among Palestinians.
www.peacefaq.com/palestinians.html

dat er alleen een pro gaza/hamas demo is en niet voor de slachtoffers van de vele malen grotere slachtpartijen van moslims in het MO en de rest, maakt duidelijk dat het gewoon pure Jodenhaat betreft, niets meer,niets minder.

metoo1 | 03-08-14 | 23:00

Willem van oranje zei het bij zijn dood: Mon Dieu ayez pitie de ce pauvre peuple.
Nu is onze koning aan de beurt.

Wachtloper | 03-08-14 | 22:59

GeenIdee? | 03-08-14 | 22:41
Inderdaad, de rest van de wereld is zeker zijn kijk op dit conflict aan het wijzigen, maar niet zoals jij wenst.
Zelfs de Arabische staten staan momenteel achter Israël en steken dat niet eens onder stoelen of banken.
Je hebt gelijk jongen, de wereld is aan het veranderen en niet in het voordeel van de palestijnen.
Leef er mee en wen er maar aan.
www.youtube.com/watch?v=B4xkSFlZ-v0

Obstiopaat | 03-08-14 | 22:56

@GeenIdee? | 03-08-14 | 22:41

Ik heb geen idee!

Machoclown | 03-08-14 | 22:56

Ik ben Palestijnen moe .... die mensen die protesteren ga weg hier donder op .... oh en laat Sinterklaas me rust , was overigens een Bisschop die door de sultan een moor kreeg toegewezen om kinderen te roven , die piet was dus eerder de baas ( pieterbaas ) als een slaaf :-) , zo ,,

Amigo1973 | 03-08-14 | 22:55

-weggejorist-

GeenIdee? | 03-08-14 | 22:52

GeenIdee? | 03-08-14 | 22:41
Welkom, nu nog even wakker worden.

Toetsiemonster | 03-08-14 | 22:43

-weggejorist-

GeenIdee? | 03-08-14 | 22:41

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12
Omdat we niets beters te doen hebben.

SmegmaSmeer | 03-08-14 | 22:33

www.youtube.com/watch?v=DmerYYdJDv0

Nuff said.

Fuck degenen die het opnemen voor de haatzaaiende moordzuchtige hamasmalloten die niet zullen rusten tot *alle* joden en ander ongelovig tuig (dus ook de gristenen) zijn uitgeroeid, dit openlijk scanderen en en nog trots op zijn ook.

De enige aan wiens handen bloed kleeft zijn, zoals gewoonlijk, de mossels. Dezelfde mossels overigens die palestijnen (die niet eens bestaan, maar dit terzijde) beschouwen als het afvoerputje van de mensheid. Lower lifes dan Joden.

Ja, lastig te begrijpen allemaal, als je er geen fuck van af weet.

Enfin, ik val in herhaling.

Nu: Cerveza!

Parsons | 03-08-14 | 22:20

@pietvanvliet | 03-08-14 | 20:41

Volgens mij staan de Queers op nummer 2 van de lijst. (uiteraard na de Joden)

Machoclown | 03-08-14 | 22:16

minimá-armezusvan.. | 03-08-14 | 22:08
Alles tussen politiek en schadelijk?

Graaf van Egmont | 03-08-14 | 22:15

Logisch dat het zo goed is gegaan omdat er zillioen politie op de been was t.o.v. de betoging in Den Haag. (6 ofzo)

Machoclown | 03-08-14 | 22:14

De onwetenden onder ons zullen vallen voor de tv-beelden en veroordelen Israël.
Waarom zou een zo goed georganiseerd land als Israël zich laten vernederen door een moorddadige organisatie?
Iedere dode Gazaan is een overwinning voor hamas.
Israël dient deze klus snel en voor altijd te klaren.
Deze demonstranten zouden tegen de moslims in het MO en Noord Afrika moeten demonstreren waar duizenden uitgemoord worden. Maar ja, dat zijn geen joden.

JanJanszn | 03-08-14 | 22:08

@--sql error-- | 03-08-14 | 21:59
Ga weg, die tekst draait me nog voor de ogen, geen doorkomen aan.

Jim Lovell | 03-08-14 | 22:08

@graaf van egmont?
wat is er onsamenhangend aan?

minimá-armezusvan.. | 03-08-14 | 22:08

@Joke2500 | 03-08-14 | 21:54
Nederland staat aan de kant van alles wat islamitisch is, dat is me al zo`n 30 jaar overduidelijk..

Slipsnifter | 03-08-14 | 22:06

minimá-armezusvan.. | 03-08-14 | 21:50
Wat een onsamenhangend verhaal weer. Gaat het wel goed met je op de dagbehandeling?

Graaf van Egmont | 03-08-14 | 22:04

Kunnen die semieten hun haat niet in de zandbak uitvechten waar ze vandaan komen, moe word ik ervan. Altijd gezeik, gezeur, gejank en gezanik met die lui. En die rooien mogen ook die richting op. man man man

Jim Lovell | 03-08-14 | 22:01

minimá-armezusvan.. | 03-08-14 | 21:50
ik stel voor dat je de column van Bassie overneemt op GS.

--sql error-- | 03-08-14 | 21:59

Het is overduidelijk: Nederland steunt de Hamas. Hoe heeft het zo ver kunnen komen in ons land.

De joden moeten straks weer onderduiken, alleen is de vraag: bij wie?

Joke2500 | 03-08-14 | 21:54

@cdriel (21:33),

Nanninga komt op mij niet echt gefrustreerd over.
Maar ik ben het met je eens dat het voor het eerst in jaren is dat een demonstratie voor de holocaust zonder incidenten verliep. Vraag is; is dat omdat de holocaust-lobby beseft dat veel Nederlanders geen racistische spreekkoren en racistisch geweld accepteren?
Of is dat omdat er nu voldoende politie-inzet was, en van de Laan vooraf had gezegd geen racisme en geweld te tolereren?
Dit vooral naar aanleiding van de commotie na de vorige pro-holocaust demonstraties?

Dandruff | 03-08-14 | 21:53

De jodenhaat komt tot volle bloei.
Met dank aan van Aartsen , de SP, GroenLinks en de PO.
En onze andere leden van de regering die muisstil blijven.

Joke2500 | 03-08-14 | 21:53

MAD1950 | 03-08-14 | 21:29
Ik kan dat wel uitleggen MAD. Diep van binnen zijn we allemaal antisemiet. We weten het en we houden het diep binnen ons. We laten het niet ontsnappen. Dan komt zo'n Israel Hamas dingetje voorbij en meteen schieten we in een kramp. Dus gaan we demonstreren tegen een genocide onder de palestijnen. Het is eigenlijk Darwin 2.0

Graaf van Egmont | 03-08-14 | 21:52

@MAD1950
politiek opportunisme gekoppeld aan tegenzijn omdat je altijd wel ergens tegen moet zijn. en natuurlijk een latente jodenhaat die al 18 eeuwen in onze cultuur zit en die er niet zomaar uitgaat. zeker niet nu, nadat we de katholieken zover gekregen hebben om joden niet meer te haten (met uitzondering van dries van agt), we het land weer aan het vullen zijn met nieuwe jodenhaters die zich op hetzelfde achterlijke wereldbeeld uit de bronstijd beroepen. maar het is ook heel erg lastig voor linksche mensjes om een positie te bepalen. internationale socialisten zijn gewoon anti-semieten die de propaganda van de kgb herhalen die door de geheime dienst van de tsaar is geschreven, de protocollen van zion. dat zijn zulke domme mensen, dat ze eigenlijk niets anders kunnen dan kraken en een uitkering ophalen. dit soort anarchistische dombo's blijf je altijd houden. zo een dame van een vakbond is natuurlijk om te gillen. in geen enkel islamitisch land is een vakbond toegestaan, vrouwen genieten geen onderwijs, medische verzorging en mogen alleen achter de ploeg lopen, terwijl israel een van meest ge-emancipeerde en egalitaire en multiculturele landen ter wereld is. een land waar alle vrouwen in militaire dienst moeten, waar decennia al geleden een vrouwlijke premier een land in oorlog moest leiden, waar alle grond in erfpacht is (joehoe, maarten van de poelgeest!)en dat ongekende immigranten stromen heeft opgenomen. en dan gaat zo vakbond-muts, die niet eens meer wat wat een vakbond is anders dan een opstapje dan een burgermeesterschap in groningen, lopen klagen over een ideologisch conflict, waarvan je weet dat het door religie wordt opgeroepen en daarom in onze tijd niet tot een oplossing zal komen. alsof vakbond de natuurlijke bondgenoten van religie zijn. dat linksche politici, linksch van koning, de burgerstand, die de oude door god gegeven orde in 1789 opblies en verving door emancipatie van alle individuen en het burgerschap introduceerde dat tot een ongekende welvaart en vooruitgang in de wetenschap heeft geleid, zich associeren met regimes die een theocratie nastreven, sharia (religieuze apartheid) willen invoeren, is natuurlijk een gotspe en geeft aan hoe dom deze mensen zijn. maar ik vind hen ook slecht, want elk jaar op 4 mei wordt er weer herdacht waar een totalitair regime dat anti-semitisme tot cornerstone policy verhief toe kan leiden. ik vind het dus allemaal foute nederlanders, fout na de oorlog. ze weten allemaal het station prima te vinden, en ze zullen er niet voor schromen om hun buren weer te verraden. en als het zo uitkomt, kunnen dat ook moslims zijn, want het vergif religie geheten is voor iedereen schadelijk.

minimá-armezusvan.. | 03-08-14 | 21:50

Kom er maar in Ebru.

tattooboer | 03-08-14 | 21:49

@tattooboer | 03-08-14 | 21:41
Goed zo,tattooboer.
Dan is in ieder geval 1 jood blij !

h65485665 | 03-08-14 | 21:49

@h65485665 | 03-08-14 | 21:32
Je hebt geen idee! niks maakt mij blijer dan wakkere mensen.

tattooboer | 03-08-14 | 21:41

cdriel | 03-08-14 | 21:33

goesow, volgend weekend anti hamas demo in de gazastrook?
tenminste als jij de palestijnen onderdrukt vind moet je bij hamas zijn. Die doen daar de baas spelen.
-cdriel vast uitzwaaien doet-

jack and friends | 03-08-14 | 21:37

Everyone has freedom of speech, but it takes a wise person to know how to use it!

RightOfMind | 03-08-14 | 21:37

-weggejorist-

cdriel | 03-08-14 | 21:33

-weggejorist-

cdriel | 03-08-14 | 21:33

@Kicktherabbit (21:21),

Het gaat niet om wat jij gelooft, het gaat om controleerbare feiten.
- Zoals dat hamas burgers inzet als schild.
- Zoals dat hamas wapens verstopt in scholen en ambulances.

Dat zijn overigens oorlogsmisdaden, maar de VN en de VS vinden inderdaad dat omdat hamas toch al genocide predikt en jarenlang aanslagen op schoolbussen organiseerde, dit er wel bij kan.

En dan Israël, dat zoals gezegd burgerslachtoffers probeert te vermijden.
- Met pamfletten en radio-uitzendingen waarin mensen wordt opgeroepen militaire installaties van hamas te mijden.
- Met telefoontjes naar burgers in en rond gebouwen die doelwit zijn.
- Met "roof knocks", waarschuwingsschoten op doelwitten voor ze echt gaan schieten.

Je weet best dat geen enkel ander land ter wereld zó ver gaat om burgerdoden te voorkomen. Turkije bombardeert af en toe gewoon Irak en Syrië, als ze vermoeden dat daar wat PKK-ers rondlopen.
Niks "roof knocks".

Overigens, hoe denk je over het feit dat hamas deze week meer Arabieren heeft vermoord dan Israël?
Vind je dat dat moet kunnen omdat alle Arabische regeringen en allen Arabische organisaties altijd meer Arabieren doden dan Israël?
Of ben je de enige Israël hater ter wereld die de slachtoffers van hamas net zo betreurd als de slachtoffers (merendeels strijders, overigens) van Israël?

Dandruff | 03-08-14 | 21:33

Jammer dat over de lijken van onschuldige burgers - ongeacht nationaliteit - er zo'n selectieve verontwaardiging bestaat (over Palestijnen) die louter alleen politiek is gericht. Inderdaad, reaguurders, we horen niets over de moslimmisdaden aan de andere kant van de muur evenals aan de andere kant van de Israelische grenzen. Wat betreft de Jodenhaat: ze houden zich keurig in, chapeau, maar wat er latent gewoon is zal zich ooit weer opnieuw doen roeren. Helaas.

matrixbluepill | 03-08-14 | 21:33

@kicktherabbit | 03-08-14 | 21:27
Hou toch op. Het item van het 8 uur journaal was volledige Palestijnse propaganda. Geen woord over wat Israël daar aan het doen is, terwijl Israel daar helemaal niet geheimzinnig over doet. Maar ja, men kon in Nederland weleens sympathie kunnen krijgen voor dat land. Mag natuurlijk niet. Palestijnen zijn zielig en moeten zielig blijven.
www.i24news.tv/en/news/israel/diplomac...

Stormageddon | 03-08-14 | 21:32

@tattooboer | 03-08-14 | 21:22
Nou prima dat jij een jood bent toch, tattooboer ?
Jij moet wel heel dik tevreden zijn met al die gentiles hier ?!

h65485665 | 03-08-14 | 21:32

"Kan iemand mij uitleggen waarom dit conflict vanuit Nederland beslecht dient te worden?
Kaas de Vies"

Ik zit met iets anders dat ik maar niet kan begrijpen, hoe lang ik er ook over nadenk.
Waarom zijn in dit land zoveel mensen begaan met het lot van de Palestijnen, terwijl vrijwel niemand het opneemt voor de sjiieten en christenen in Syrië en Irak, die worden uitgemoord? Waarom is het erg als een Palestijn omkomt, terwijl het wel prima is als een sjiiet of een christen wordt vermoord?
Kan iemand mij dát uitleggen?

MAD1950 | 03-08-14 | 21:29

Nou nou nou, om de reedt van Vd Laan nu vol te proppen met veren, hij heeft niet meer dan mazzel dat die Jozias de boel een week eerder verkloot heeft en zoveel in publiciteit kreeg, dat had andersom evengoed kunnen gebeuren

(Behind)Doors | 03-08-14 | 21:28

Overigens, over het Pallywood distributiekanaal NOS gesproken: waarom waren ze niet in Enschede vanmiddag?
www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid...
Daar waren toch net zoveel mensen bijeen om te demonstreren. Oh wacht. Dat was niet tegen Israël. En er was een kamerlid bij dat zich kritisch uitliet over de islam. Dat mag natuurlijk niet op de staatstelevisie.
www.cda.nl/mensen/omtzigt/blog/toon/s...

Stormageddon | 03-08-14 | 21:27

Stormageddon | 03-08-14 | 21:23
Grappig dat jij de NOS 'Pallywood' noemt en de pro-Gaza demonstranten het de hele dag op de NOS gemunt hadden. Volgens mij doet het de NOS het dan prima.

En jij bepaalt natuurlijk niet waar mensen wel of niet voor de straat op gaan. Als iemand een pro-Israël demonstratie wil houden dan moet dat gewoon kunnen. En ook voor jou, kritiek op Israël is geen Jodenhaat of antisemitisme. Nu geen Leon de Wintertjes gaan doen want dat schiet niet op.

kicktherabbit | 03-08-14 | 21:27

Ok, ik moet eerlijk toegeven v.d Laan heb woord gehouden. Heel erg onverwacht voor een PvdA'er

jack and friends | 03-08-14 | 21:23

@kicktherabbit | 03-08-14 | 21:13
Oh, er liepen een ook boel nitwits rond die zich door Pallywood (en hun distributiekanelen zoals de NOS) laten "informeren", socialistisch angehauchte blanken die geen probleem hebben met antisemitisme als dat geuit wordt door de moslim medemens, maar apatisch, hysterisch worden als een snotjoch in spijkerbroek met opgerolde pijpen, legerkistjes, een bomberjack met NL-vlaggetje en een kale kop iets lelijks over joden zegt. In dat geval schreeuwen dat soort lieden moord en brand, gaan aangifte van racisme doen en zo. Bij deze georganiseerde jodenhaatmars lopen ze gewoon mee. (Als het donker was geweest waarschijnlijk nog met fakkels ook.) En nee, er is geen enkele reden om zoveel mensen (zoals de demonstranten vanmiddag) mee te slepen in dat conflict. Laat ze gewoon thuis blijven. Er is geen enkele reden om met een Palestijnse vlag op het Museumplein te gaan staan om uiting te geven aan je haat tegen Israël.

Stormageddon | 03-08-14 | 21:23

@h65485665 | 03-08-14 | 21:07
Ik ben joods, lekker puh!

tattooboer | 03-08-14 | 21:22

Israël bombardeert soms terroristen die vluchtelingen als schild inzetten
Dandruff | 03-08-14 | 21:16

Ach komop, dat gelooft toch niemand meer? Zelfs de VS en de VN niet meer die kwamen beide vandaag met een fikse veroordeling. De VN noemt het zelfs een misdaad.

En zeggen dat Israël gelijk heeft, dan doe je net alsof Israël helemaal niets fouts doet. Dus dat de illegale nederzettingen prima zijn, dat vluchtelingen bombarderen helemaal prima is. Dat soort dingen moet je allemaal gaan verdedigen als je een partij kiest. Ik wens je veel succes, ik heb tot nu toe nog geen overtuigend argument kunnen ontdekken waarom dit allemaal prima zou zijn.

kicktherabbit | 03-08-14 | 21:21

@mezelf,

"Enige land te wereld"?
"Wie de meeste verliezen leidt"?

Jezus, tijd voor koffie...

Dandruff | 03-08-14 | 21:21

@Guiermo | 03-08-14 | 20:41
Ik wil de kosten niet weten van de politie-inzet, als ze dit elk weekend willen doen, is Amsterdam failliet binnen 2 maanden.

Mafkees_Deluxe | 03-08-14 | 21:18

@Kicktherabbit (21:01),

Israël bombardeert niet zomaar vluchtelingen.
Israël bombardeert soms terroristen die vluchtelingen als schild inzetten.
Om precies die reden heeft Israël overigens ook heel vaak van aanvallen afgezien; Israël wel, ja.
Maar vroeg of laat moet ieder land zich verdedigen, zelfs Israël; het enige land te wereld dat wordt omringd door tientallen landen en organisaties die uit zijn op vernietiging van een heel volk.

Teapot legt keurig uit waarom Israël gelijk heeft.
Jij vindt dat we bij een conflict tussen een multiculturele democratie enerzijds en een genocide predikende terroristische dictatuur anderzijds moeten kiezen voor de dictatuur; omdat daar meer slachtoffers vallen.
Maar dat zegt dus niks.
In de 2e wereldoorlog zijn er ook meer Duitse dan Amerikaanse slachtoffers gevallen; maar dat geeft Hitler geen gelijk.

Dat argument "wie de meeste verliezen leidt heeft gelijk" geldt in geen enkel conflict.
Waarom ineens wel als het over Israël gaat?

Dandruff | 03-08-14 | 21:16

De palestijnen geven een tik en Israël slaat hun smoel tot pulp. Ik zeg zet hem op Israël, en Nederland zou er een voorbeeld aan moeten nemen.

Piet Paardenhoef | 03-08-14 | 21:16

Zag vanavond op het journaal weer de obligatoire beelden na de aanval op weer een VN school. De beelden begonnen met een jongeman die rennend met een kind in de armen de camera passeerde. Ik denk, verrek, dat heb ik toch al eerder gezien? Ik kijk het item af en weet dat dit andere opnamen zijn dan die ik eerder heb gezien. Met in mijn achterhoofd de wetenschap dat er een Pallywood bestaat, vraag ik me af of deze mensen na elke aanval soms hetzelfde draaiboek voor de camera's hanteren. Met andere woorden: is het echt wat ik zag. Was dat wel een gewond kind? Of wordt er een PR comedie opgevoerd?

Graaf van Egmont | 03-08-14 | 21:15

-weggejorist-

DeRuyter112 | 03-08-14 | 21:14

TeeJee | 03-08-14 | 21:05
Ik geef beiden niet gelijk, hoe knap is dat. Ik heb problemen met de illegale nederzettingen en met Hamas. Ik geloof hier niet in één schuldige.

Stormageddon | 03-08-14 | 21:08
Ik kwam daar tot een wat andere conclusie. Er liepen bij lange na niet alleen maar antisemitische haatbaardjes rond. Verder zal het mij een rotzorg zijn wat de terroristen van Hamas allemaal willen. Dat is geen reden om zoveel mensen in dat hele conflict mee te slepen. Oorlogen vecht je tegen elkaar uit en niet met terrorisme aan beide kanten.

kicktherabbit | 03-08-14 | 21:13

XaleX_2 | 03-08-14 | 21:04
'The road to hell' is geplaveid met goede bedoelingen!

Obstiopaat | 03-08-14 | 21:11

TeeJee | 03-08-14 | 21:03
We hebben het hier over een pro-Gaza demo waar men op kwam voor de bevolking van Gaza en tegen het recente bloedvergieten van Israël. Een vrij normale en voorspelbare reden voor een demonstratie, dat zie je bij bijna alle oorlogen waar veel onschuldigen worden vermoord. De ene demonstratie wat groter dan de ander. Ik ga mijn zondagavond niet verspillen aan een neverending discussie over het hele conflict.

En ja naar Syrie reizen om kopjes in te hakken is voor die malloten schijnbaar een manier om zich verbonden te voelen met hun 'broeders' in Syrië. Maar het lijkt me duidelijk dat dat niet het soort reactie en verbondenheid is wat ik bedoel. En daarnaast heeft dat hier ook niks mee te maken.

kicktherabbit | 03-08-14 | 21:09

"De useful idiot van de profeet droop af in gezelschap van een tienerjongen"
Zaten Arnoud van Dorpshuichelidioot's handen in zijn eigen zakken? Schaduwen en fotograferen!

dedeurs | 03-08-14 | 21:08

@kicktherabbit | 03-08-14 | 20:59
Die lui die vanmiddag demonstreerden voelen zich helemaal niet verbonden, niet met elkaar en niet met de Gazanen. Het enige dat ze bindt is intense haat tegen Israël. En dat ook maar om reden: het bestaan van Israël bewijst dat de Koran niet waar is en Mohammed een leugenaar. Dus mag en kan Israël niet bestaan. Daarom staat in het handvest van Hamas dat Israel vernietigd moet worden. Niet omdat ze "vrij" willen zijn, of betere leefomstandigheden of welke kul ze ook aanvoeren. Als dat namelijk wel zo zijn dan bouwde Hamas wel bovengronds aan een beter Gaza, in plaats van ondergronds. www.gatestoneinstitute.org/4516/hamas-...
En nee, dat ondergrondse Gaza is er niet als schuilkelders voor de burgers: die mogen bovengronds de Israelische mortieren terugkoppen (een foto van een dooie Gazaan is prima publiciteit, dat brengt geld op en steun van dhimmies als jij).

Stormageddon | 03-08-14 | 21:08

Queers for Gaza: En Gaza for queers? Welnee, flikker op joh. Denk aan de NL moslems: Dankzij de vrouwen en homo beweging flink opgeschoten met hun acceptatie hier te lande en dat waren de eerste groepen die het mochten ontgelden, eens ze zichzelf goed gesetteld hadden. Kortom, nuttige idioten.

eastender | 03-08-14 | 21:07

@tattooboer | 03-08-14 | 20:56
Dan heb jij het niet begrepen, tattooboer !
Wij gentiles (ik hoor er ook bij) zijn hier om het volk van Israël te dienen.
JIJ bent ook een goede dienaar, jij verdedigt ze fel en fanatiek.
Voor de joden ben jij dus een goede gentile. Meer niet.

h65485665 | 03-08-14 | 21:07

Pr-technisch was Israël beter af met ook een paar honderd doden maar ze kiezen er gewoon voor hun bevolking te beschermen. Het gekke is dat de mensen het nu niet eerlijk vinden dat het niet gelijk op gaat en dat is bij de meesten zelf het belangrijkste argument om nu tegen Israël te zijn. Maar elk land heeft het recht zich te verdedigen en een beetje westers lnd heeft zelfs de morele plicht.

sjoerdploert | 03-08-14 | 21:06

@kicktherabbit | 03-08-14 | 21:01
Israel in dit conflict gelijk geven staat niet gelijk aan kritiekloos en blind volgen.


Hoe vaak ik daar wel niet uitleg over met geven... dat zwart-wit denken is onzinnig.

TeeJee | 03-08-14 | 21:05

Ohh die foto met 'queers for Gaza'. Ik moest een beetje lachen, maar oké.. ze bedoelen het goed.

XaleX_2 | 03-08-14 | 21:04

Al die demonstranten waren niet op de been om drieduizend door moslems gedode Syrische palestijnen te gedenken, of de andere duizenden doden die er gemaakt worden onderweg naar het kalifaat, bv in Afrika? Ook geen wanklank over de muur van Marokko, ofzo? En niets over de gedwongen besnijdenissen in Irak?
Wonderlijk dat ze wel een vlag konden besmeuren van een bevriende en democratische staat die Gaza al héél lang aan Hamas heeft overgelaten.

eastender | 03-08-14 | 21:04

@kicktherabbit | 03-08-14 | 20:59
Naar Syrie reizen om kopjes te hakken is dus gewoon een vorm van je verbonden voelen met de mensen aldaar?
En Hamas een warm hart toedragen, welke graag alle Joden wil vernietigen, is dus gewoon een kwestie van je eigen stukje menselijkheid?


Zo had ik het nou nog nooit bekeken.


Je verbonden voelen is 1 ding, maar je kan het overdrijven.

TeeJee | 03-08-14 | 21:03

@Eindbaas (20:42),

Hamas streeft openlijk naar genocide op alle joden ter wereld, dat staat zelfs letterlijk zo in hun handvest. Iemand die voor hamas demonstreert is dus sowieso een voorstander van genocide op alle joden ter wereld. Anders demonstreer je niet voor hamas.
De vele duizenden incidenten van antisemitische spreekkoren en zelfs geweld tegen joden de afgelopen weken in Europa bevestigen die toch al vrij logische conclusie.

Overigens gaf ik al aan dat het best mogelijk is dat een aantal demonstranten gewoon net zo slecht van de situatie op de hoogte is als jij.
Dus herhaal ik maar weer wat ik en vele anderen al vele malen hebben benadrukt;
- niemand demonstreert tegen de genocideplannen van hamas,
- niemand demonstreert tegen het terrorisme tegen
burgers door hamas,
- niemand demonstreert tegen het beschieten van burgers door hamas,
- niemand demonstreert tegen het gebruik van menselijke schilden door hamas,
- niemand demonstreert tegen het doden van Arabieren, door hamas,
- zoals ook niemand tegen het doden van Arabieren door isis, al qaida, moslimbroeders en tientallen andere Arabische terroristenclubjes.

Het is allemaal niet zo moeilijk.

Dandruff | 03-08-14 | 21:03

Volgende week een Anti Hamas demootje?

8805 | 03-08-14 | 21:02

Russells Teapot | 03-08-14 | 20:55
Gelijk nog wel. Welk gelijk heeft Israël met het aanvallen van vluchtelingen? En welk gelijk heeft Israël bij hun illegale nederzettingen? Kom op, ook Israël is niet brandschoon. Onvoorwaardelijke steun maakt je blind, gewoon na blijven denken.

kicktherabbit | 03-08-14 | 21:01

Lekker demonstreren, houdt ze van de straat. Dat het eigenlijk een conflict is van het Varicaan en Salafisten, Lockheed en Sukhoi, Shell en Kuwait Petroleum snappen deze mensen echt niet. Dat dit conflict dus nooit wordt opgelost omdat de economische en ideologische belangen om het in stand te houden veel te groot en oneindig sterk zijn snapt bijna niemand. Zolang ze het op zondag doen, morgen weer aan het werk gaan en geen geweld gebruiken lekker laten lopen. Indien niet dan meteen de lange lat erover aub.

bovenwater | 03-08-14 | 21:01

Ik vraag me af hoeveel procent van deze demonstranten Gaza kan aanwijzen op de landkaart , af laten we het makkelijk maken Israël aanwijzen.

Eurotokkie | 03-08-14 | 21:00

Ik wou dat ze ook zo druk waren voor, lets say, de Tibetanen of, doe eens gek, een groepje Christenen dat gezuiverd van deze aardbodem is. Gewoon een keer zodat er niet dat racistische dingetje omheen hangt van, ' als het ons volk is, dan laten we zien hoe goed we het voorhebben met de mensch '. Dat is zo onkies en eigenlijk een beetje egoistisch. En erg makkelijk, want je krijgt het stempel van 'goeddoener' opgeplakt, maar eigenlijk ben je gewoon (alleen) je eigen postzegelclub aan het promoten.

Sergeant_Peper | 03-08-14 | 20:59

plf | 03-08-14 | 20:51
Voor een deel religie, voor een deel cultuur, voor een deel afkomst en voor een deel de onschuldige doden, rechtvaardigheid en de algehele afkeer tegen oorlog. Waarom is dat zo relevant? Joden in Nederland voelen zich ook verbonden met hun geloofsgenoten en mensen met roots uit het buitenland hebben ook altijd nog een binding met hun cultuur. Dat is toch vrij normaal en niet erg? Prima als mensen met hetzelfde paspoort, religie, muzieksmaak, voetbalclub, cultuur, hobby, interesses, doel, politieke ideeën, ziektes, normen, waarden etc. zich met elkaar verbonden voelen. Je zag het ook met MH17 toen de internationale AIDS wereld enorm aangeslagen was en dat was niet omdat ze hetzelfde paspoort in hun zak hadden zitten. Verbondenheid stopt niet bij de grens.

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:59

"Onder anderen Starbucks en Tommy Hilfiger dient de Gaza-steunende demonstrant links te laten liggen"
Daar hoef je geen van jodenhaat borrelende Allahfan voor te zijn. Ik hoop dat ze McDonalds en Pizzahut en Blushing ook gefatwaat hebben? Nog zulke ondergravers van de beschaving.

dedeurs | 03-08-14 | 20:58

Als ik Palestijn was in de Gazastrook, dan groef ik ook een tunnel. Naar de westelijke Jordaanoever. Want het lijkt erop dat daar toch de wat meer verstandige Palestijnen wonen.

VanBukkem | 03-08-14 | 20:57

@h65485665 | 03-08-14 | 20:55
Goed heh. En doordat hij het snapt is hij 1000% meer waard dan jij op deze aarde.

tattooboer | 03-08-14 | 20:56

@Russells Teapot | 03-08-14 | 20:49
Is het nu heel fout om uw tegel nu te benoemen als een "BOOM, Headshot!" ??


Veel raker gaat het niet worden.

TeeJee | 03-08-14 | 20:56

En dan kinderen te misbruiken als propaganda poppetjes... hoe ziek! dat had ook verboden moeten zijn!
t.co/rfwc6nMAp2

tattooboer | 03-08-14 | 20:55

@kicktherabbit | 03-08-14 | 20:42
"Dus de grens van de vrijheid van meningsuiting ligt bij het demonstreren vóór de bevolking van Gaza en tegen de staat Israël?"

Waar maak je dat nu weer uit op?

"Wat is er mis met een pro-Gaza of anti-Israël betoging? Moet kunnen toch?"

Zolang het binnen de wet blijft, moet het kunnen. Maar ik zal mijn vrijheid van meningsuiting op mijn beurt altijd blijven benutten om de deelnemers aan dergelijke haatparades te ontmaskeren als de domme, ongeinformeerde, antisemitische, laagbegaafde neanderthalers die het zijn.

"Want iets zegt me dat een pro-Israël en anti-Palestijnen betoging die momenteen meer dan duizend burgerdoden op hun naam heeft staan en er zelf drie heeft moeten incasseren hier door velen wel met gejuich ontvangen zou worden al dan niet op grond van primitieve, anti-Islamitische, racistische motieven."

Ik zou zo'n betoging toejuichen, maar niet uit dergelijke motieven. Ik zou het toejuichen omdat zo'n betoging de zijde kiest van de partij die in dit conflict aantoonbaar gelijk heeft.

En waarom is het verschil in doden relevant? Zou Israel minder slecht zijn, als ze net als Hamas ook haar eigen burgers in de vuurlinie zou sturen om te dienen als levend schild? Is dat eerlijker?

Het verschil in burgerdoden is niet het bewijs van Israel's barbarisme, maar juist van Israel's menselijkheid. Het is namelijk het gevolg van de Israelische politiek, die het beschermen van de eigen burgers als hoogste prioriteit heeft, en de Hamas-politiek, die het veroorzaken van eigen burgerdoden als hoogste prioriteit heeft.

Russells Teapot | 03-08-14 | 20:55

@Ales | 03-08-14 | 20:47
Jij bent een goede gentile, Ales!
Jij doet precies wat de joden van jou verwachten.

h65485665 | 03-08-14 | 20:55

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:15
Ja we steunen Hamas, ik weet het, daar moeten we mee stoppen.

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:17
=========

Top mooie tegel, Kaas!

eastender | 03-08-14 | 20:54

xspalm | 03-08-14 | 20:48

Een dialoog , lolbroek.

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:52

Abva Kabo?!? Keert zich tegen de autochtone bevolking van dit land onder de kutsmoes van tegen zionisme te zijn? Staan ze hand in hand met de terroristische tak van de islam? De ambtenaren? Hebben zij hun reglement nooit gelezen? Dit land is van god los.

eastender | 03-08-14 | 20:52

@kicktherabbit
Je moet je alleen afvragen waarom ze zich verbonden voelen met deze mensen. Die motivatie kan wel eens heel naar zijn. Mij eerste 'analyse' het heeft iig niets met onschuldige doden te maken. Deze motivatie lijkt secundair.

plf | 03-08-14 | 20:51

excuus. was maar 1 bericht.

Wim Venijn | 03-08-14 | 20:51

Gelukkig kon u nu wel veilig uw werk doen en ons informeren. Dank!

Zyprexa20mg | 03-08-14 | 20:51

@xspalm | 03-08-14 | 20:48
@Eurotokkie | 03-08-14 | 20:47
Volgende keer politie in de straten erachter. Zodra ze over de schreef gaan en hun ware gezicht laten zien, oppakken, paspoort afnemen, en het land uit bonjouren.

Wim Venijn | 03-08-14 | 20:50

xspalm | 03-08-14 | 20:47

- - -
Ik vrees dat de rek eruit is, qua geduld van de Hollander met de moslims van de eeuwige wrede…… Het zijn de mondiale muskieten: zeuren, zoemen en zuigen, prikken en steken, tijd om wat aan die plaag te doen.

Cosmic Traveller | 03-08-14 | 20:50

Er komt pas verandering als het wel uit de hand loopt (helaas overigens). Ik heb liever dat mensen wel zeggen wat ze denken. Neemt niet weg dat van det Laan dit wel goed gedaan heeft.
Wellicht dat bij de aangevallen NOS-ers de oogjes opengaan, maar onderschat het Stockholm syndroom niet.

croque monsieur | 03-08-14 | 20:50

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:46
Jep, die ligt bij jou. Dus doe je werk of hou anders je aannames voor je zelf. je word niet serieus genomen, zelfs niet door je eigen ratio.

tattooboer | 03-08-14 | 20:49

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:34
"Palestijnse gijzelaars?" Ben jij echt zo dom?

Alles wat de Palestijnen overkomt, hebben ze aan zichzelf te danken, zoals iedereen weet die zich verdiept in de achtergrond van dit conflict, in tegenstelling tot volgzame, geprogrammeerde anti-Israel robots als jij die op mechanische wijze alles herhalen wat de antizionistische media verkondigen, omdat zelf nadenken nu eenmaal veel te hoog gegrepen is voor de minibreintjes van dergelijk volgzaam haatvolk.

Israel heeft zich teruggetrokken uit Gaza, en de nederzettingen ontmanteld, omdat useful idiots als jij beweerden dat de aggressie van de Palestijnen daar zou stoppen als dit zou gebeuren. In plaats daarvan nam de aggressie alleen maar toe.

"de eigen inwoners te beschermen tegen veredelde vuurpijlen"

Jij weet overduidelijk niet waar je over praat. Dat er zo weinig slachtoffers aan Israelische kant vallen, komt doordat Israel er alles aan doet om de eigen verliezen te minimaliseren. Het hoge dodental aan andere kant komt doordat de Hamas er juist alles aan doet om het eigen dodental te maximaliseren.

Uitvoerig gedocumenteerde feiten, maar jodenhatende engerds zoals jij zonder vermogen tot zelf nadenken trekken zich, zoals bekend, daar weinig van aan.

"onderdrukte, opgesloten en structureel vernederde mensen"

Door Hamas ja, van Israel krijgen ze pas last als Hamas weer raketten begint te schieten. Klaarblijkelijk vind jij het alleen erg als joden het doen. En maar volhouden dat je "antizionist" bent, in plaats van gewoon "antisemiet."

De Gazanen zouden nooit opgesloten zijn, als ze de handreiking van Israel hadden aangenomen en bereid waren geweest om in vrede naast Israel te leven. Maar omdat hun jodenhaat zo diep zit dat ze hun eigen kinderen inzetten als levend schild, plukken ze daar nu de nare vruchten van.

"geindoctrineerd beyond repair"

Natuurlijk, mensen die het met je eens zijn kun je gewoon zonder onderbouwing wegzetten als geindoctrineerd. Dat scheelt, dan hoef je je deerniswekkend beperkte geest niet in te zetten om op de inhoud in te gaan, die jouw uitspraken toch al in elk denkbaar opzicht tegenspreekt.

Het enige wat jij doet, is gefrustreerd schelden, ik heb je nog niets rationeels in zien brengen hier. Het is wel duidelijk, wie er geindoctrineerd is.

Russells Teapot | 03-08-14 | 20:49

Deze demonstratie geeft natuurlijk een vertekend beeld hoe Moslims echt over Joden denken , dit is een schijnvertoning en heel wat mensen trappen er in , best wel eng.
Eurotokkie | 03-08-14 | 20:47

Dus? Verbieden dan maar? Beter zo, dan is een dialoog tenminste nog mogelijk. En de grenzen zijn duidelijk gesteld.

xspalm | 03-08-14 | 20:48

Ondertussen valt de hoofd van politie in Qatar de leider van Hamas aan, hij zegt dat de hamas, turkije connectie onbestaanbaar is en het proces tegen werkt. Ook zegt hij dat de luxe levensstyle van mashal uitgesproken vies en oneerbiedig is t/o de burgers van gaza.
www.algemeiner.com/2014/08/03/dubai-se...

tattooboer | 03-08-14 | 20:48

Netjes toch

Bokito ergo sum | 03-08-14 | 20:47

Nederland steunt Hamas helemaal niet, hoe kom je daarbij? Nederland liep braaf voorop toen de EU die verzetsorgaisatie op de terreurlijst moest zetten. Israel's bitch, zoals altijd, zoals ook jij en je naargeestige kornuitjes.
De Eindbaas | 03-08-14 | 20:20
Liever de bitch van Israel, een baken van vrijheid en vooruitgang, dan een Islamofascisme supporter (de doods cultus die niets kan dan vernietigen, vermoorden en verkrachten) zoals jij, gekke neo-nsb'er....

Ales | 03-08-14 | 20:47

Deze demonstratie geeft natuurlijk een vertekend beeld hoe Moslims echt over Joden denken , dit is een schijnvertoning en heel wat mensen trappen er in , best wel eng.

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:47

Kan iemand mij uitleggen waarom dit conflict vanuit Nederland beslecht dient te worden?
Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12

Dat hoeft niet. Maar demonstreren over een conflict elders, dat de mensen hier bezig houdt, MAG. En als ik het zo lees is dit PRECIES gegaan zoals dat zou moeten. Duidelijke grenzen gesteld en gehandhaafd. Als je vindt dat Israël geboycot moet worden, kan dat gezegd worden. Net zoals ik hier mag zeggen dat Hamas tuig is omdat ze hun stellingen tussen burgers optrekken. En op Israël is ook van alles aan te merken.

Op deze manier is vrijheid van meningsuiting OK, want dat hebben we zelf zo gedefinieerd. En dat is goed, want je kent elkaars mening en kan daar dus (eveneens openlijk) op reageren.
Het zou mooi zijn als die gevolgdiscussie ook in rede gevoerd werd ipv in emotie.

xspalm | 03-08-14 | 20:47

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:30
Heb je gelijk in, moeten we netter doen, 2 dagen de tijd geven om de koffers in te pakken en op te zouten, zo niet dan pas de zee in bulldozeren.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-14 | 20:46

@tattooboer | 03-08-14 | 20:42

Natuurlijk, jij beweert de meest onwaarschijnlijke bullshit, en legt de bewijslast om die te ontkrachten doodleuk bij mij.

Ik maak me best vrolijk om de collectieve stupiditeit hier. Al zulke naargeestige figuren hersens hadden, dan zou ik me pas zorgen maken.

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:46

Moslims zijn altijd slachtoffer. . . . . . . .

van zichzelf.

Cosmic Traveller | 03-08-14 | 20:44

@ eindbaas, een raket met 175 kg springstof noem ik geen veredelde vuurpijl. De schade bij een voltreffer is enorm. Schaamteloos zo'n raket afschieten van scholen en ziekenhuizen door Hamas, kwalificeert wat mij betreft als een oorlogsmisdaad.

El Rico Grande | 03-08-14 | 20:44

Ik was even bang dat de politie gratis ijsjes zou gaan uitdelen aan de demonstranten.
Maar het ging goed, gelukkig.

VanBukkem | 03-08-14 | 20:44

@--sql error-- | 03-08-14 | 20:40
Juistem, zit een organisatie achter die niet het beste voor heeft met onze beschaving, wereldwijd gedoe met de luitjes van het rare geloof.

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-14 | 20:43

@eindbaas
Die mensen hebben hier niets te zoeken.

Nacho_Vidal | 03-08-14 | 20:43

@Dandruff | 03-08-14 | 20:39

Demonstranten die vinden dat de joden in het MO uitgeroeid moeten worden? Waar halen jullie al die paranoide laster toch vandaan jongens?

Inmiddels vind ik het gewoon een beetje zielig. Ook de informatieoorlog veroorzaakt kennelijk nogal wat onschuldige slachtoffers die het ook niet kunnen helpen.

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:42

AntonPantoffel | 03-08-14 | 20:39

Een rustige wolf in schaapskleren demonstratie bedoel je.

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:42

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:37
Bewijs maar dat het niet waar is want dat is het wel, of je bewijst het of je blijft buiten de discussie met je aannames. Wetenschappelijk word je uitgelachen, spiritueel word je uitgelachen en zelfs in een gokhal zou je al je knikkers verliezen.

tattooboer | 03-08-14 | 20:42

Chapeau voor burgermeester van der Laan.

frisenfruitig | 03-08-14 | 20:42

Russells Teapot | 03-08-14 | 20:31
Dus de grens van de vrijheid van meningsuiting ligt bij het demonstreren vóór de bevolking van Gaza en tegen de staat Israël? Oef dat valt me erg tegen, ik dacht dat we hier vrijer waren. Wat is er mis met een pro-Gaza of anti-Israël betoging? Moet kunnen toch? Of moeten we dit ook al gaan verbieden en mag je alleen betogen voor en tegen de partijen die de Geenstijl reaguurders van tevoren aanwijzen? Want iets zegt me dat een pro-Israël en anti-Palestijnen betoging die momenteen meer dan duizend burgerdoden op hun naam heeft staan en er zelf drie heeft moeten incasseren hier door velen wel met gejuich ontvangen zou worden al dan niet op grond van primitieve, anti-Islamitische, racistische motieven. Kom op, laat iedereen lekker demonstreren tegen welke misstand in de wereld dan ook. We gaan niet aan onze vrijheden sleutelen vanwege dit conflict. Deze demonstratie is prima verlopen en zo hoort het ook.

Obstiopaat | 03-08-14 | 20:32
Nee, ik schat ons toch wat beschaafder in. Maar als jij ons wil vergelijken met dat soort lieden dan be my guest.

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:42

We mogen deze demonstratie als een integratiecursus zien, en aangetoond is dat de Hamas sympathisanten zich kunnen gedragen zoals dat hoort in NL.
Daarmee is ook aangetoond dat er een strakke disciplinaire lijn bestaat, aangestuurd door Hamas kopstukken in NL (waarschijnlijk ook op advies van A. Meulenbelt, D. v. Agt. en consorten).
Zij vinden het nu blijkbaar nog van belang de publieke opinie op hun hand te houden.
P.R. strategisch slim.
Als er bij een volgende demonstratie de boel wel uit de hand loopt, ligt daarmee de verantwoordelijkheid bij diegenen die de boel vandaag onder controle hielden.
En ook, er is dus een manier om het antisemitische tuig onder de duim te houden.
Een leermoment v. Aartsen ?

Benieuwd naar de ordetroepen die de organisatoren van deze demonstratie hebben gemobiliseerd.
Die individuen dienen in de gaten gehouden te worden, dat is het militante middenkader van de nu nog ongrijpbare organisatie, die binnen afzienbare tijd de islam in NL vastere voet wil geven.

Guiermo | 03-08-14 | 20:41

Dat Queers for Gaza bord is het ergste.
 
Niet omdat de queers niet mogen demonstreren natuurlijk, ze gaan hun gang maar want hier mag het wel.
 
Maar als ik het goed begrepen heb, staan de queers misschien niet boven aan de hitlist van hamas, maar zeker in de top-vijf.
 
Protesteren ten faveure van mensen die je dood willen, ik begrijp het niet.

pietvanvliet | 03-08-14 | 20:41

-weggejorist en opgerot-

BrandInMokum | 03-08-14 | 20:40

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12
het is een wereldwijd georganiseerd protest om moslims te mobiliseren, dus niet alleen in NL. twitter.com/smahaskey/status/49563779... .
Een test om te kijken wat de huidige macht/invloed is van de Saoedie's cs. Op dezelfde manier werd destijds ten tijde van de 'cartoonrellen' en de 'Rusdie-affaire' de 5e colonne ingezet (die zich als makke schaapjes laten sturen door een paar machthebbers in het M-O ).

--sql error-- | 03-08-14 | 20:40

Wie wil der nou Chris Aalberts op de foto zetten?

mindless | 03-08-14 | 20:40

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:30
Dat staat als een minaret boven woestijnzand.

aardappelninja | 03-08-14 | 20:39

Gelukkig een rustige demonstratie met weinig of geen antisemitische geluiden. Hulde aan de organisatie!

Rest In Privacy | 03-08-14 | 20:39

Het lijkt mooi dat deze demonstranten vinden dat alleen alle joden in het Midden Oosten uitgeroeid moeten worden. Net als de gematigde fatah-beweging van Westbank-dictator Abbas zijn ze dus bereid om de genocide op de joden in Europa nog even uit te stellen, misschien zelfs wel af te stellen.

Maar goed, ondertussen demonstreren ze dus wel voor hamas.
Dus voor de radicalere club die letterlijk alle joden ter wereld, dus ook in Nederland, uit wil roeien.
En naturlijk weet ik ook wel dat bijna de helft van de demonstranten te dom is om te beseffen waar ze voor demonstreren. Wat zeg ik; het zou mij niet eens verbazen als er vandaag ook iemand rondliep die zelfs het vermoorden van alle joden in het Midden Oosten oprecht net zo erg zou vinden als kritiek op de islam.

Maar zo naïef zijn maar heel weinig mensen, volgens mij.
Wolven in schaapskleren dus die demonstranten, vrijwel allemaal.

Er is natuurlijk niet gedemonstreerd tegen de genocideplannen van hamas, en zeker niet tegen de aanslagen en beschietingen van hamas.
Ook tegen het met scherp schieten op Arabische demonstranten door hamas heeft nog geen één jodenhater gedemonstreerd.
De afgelopen week heeft hamas weer 50 Arabieren afgeslacht omdat die niet als schild wilden dienen.
brabosh.com/2014/07/30/pqpct-xwd/
Maar ja, hamas zijn geen joden dus die mogen wèl Arabieren vermoorden.

Dandruff | 03-08-14 | 20:39

@fuckje | 03-08-14 | 20:22
Of Parijs, London, Berlijn etc.
@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:26
Fuck you !

Uw Verzekeringsadvis | 03-08-14 | 20:39

tattooboer | 03-08-14 | 20:36
- - - de moslimkinderen dienen vooral als kanonnenvoer of als de rovers van het materiële kapitaal. Voor de rest geeft de overtuigde moslim geen fuck om zijn kinderen.

Cosmic Traveller | 03-08-14 | 20:39

Fijn om een gezicht bij mevrouw Nanninga te hebben. Niet dat de kans groot is, maar als ik u spot kan ik u bedanken voor alle artikelen hier.

Mafkees_Deluxe | 03-08-14 | 20:38

@fuckje | 03-08-14 | 20:30

Ik snap het heel goed: wie het niet met je eens is, snapt het niet. Zo moeilijk is dat niet hoor.

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:38

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:34
Je bullpraatjes veranderen niks er aan dat het gewoon over is. hamas gaat naar de klootjes. Kon je allang op wachten.

tattooboer | 03-08-14 | 20:38

-weggejorist-

Pleasoya | 03-08-14 | 20:38

Kan iemand uitzoeken wat deze ongein ons gaat kosten ?.

Roy Bean | 03-08-14 | 20:37

lady blabla | 03-08-14 | 20:35
Ik ben er dan ook ,http://rlv.zcache.nl/i_hartjoden-reaa5a53feaa443c081611703bcbd6e87_804gs_324.jpg

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:37

Ik wil geld inzamelen voor die demonstranten. Ze verdienen om gehoord te worden, en om met meer gelijkgestemden van gedachten te kunnen wisselen. Wie wil geld doneren voor een enkeltje Gaza voor ze?

Wim Venijn | 03-08-14 | 20:37

@Von Mutzenbacher | 03-08-14 | 20:31

Nee maar, een Vlaamse website voor zionistische propaganda verspreidt... zionistisch propaganda. Who da thunk?

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:37

@Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:31
Voor muslims is het de ultieme vernedering in gemaakt te worden door Joden, vandaar het gemis aan protesten als christenen of budhisten het doen. Een muslim is in ongeloof dat zijn alla niet duizenden joden dood en wel duizenden gazanen. gaat geheel tegen elke belofte van de imam in. Ook hier in de moskee moet de imam overuren draaien om de winst van de joden te duiden. Jaren lang. Dus extremisme treed in, zeggen dat de muslims het gewoon niet verdienen te winnen omdat ze zich niet extreem goed aan de regels van alla houden en daarom zie je meer en meer fundamentalisme. Het zich houden aan alle wetten, zelfs de lugubere, mensonwaardige wetten. Zo van, trouw meer met kinderen want anders winnen we niet van de joden enz. het is te ziek voor woorden. maar mijn epistel is de waarheid!

tattooboer | 03-08-14 | 20:36

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12
Marketing actie van het UWV... willen daar graag een kantoor openen.

duitse herder | 03-08-14 | 20:36

En ondertussen zijn er weer 8.456 christenen vermoord door moslims.

Maar hé, sssssttt. Niet over hebben.

Mokum Kosher | 03-08-14 | 20:35

Een ieder mag voor zijn mening uitkomen dus hoera voor de demonstranten. Dat ze de joden niet dood wensten was veel politie macht voor nodig en dat geeft wel weer te denken. Voorts ben ik blij dat het netjes is verlopen. Waar is die foto van Nanninga?

Toetsiemonster | 03-08-14 | 20:34

@Russells Teapot | 03-08-14 | 20:29

Als jij denkt dat Israel duizenden Palestijnse gijzelaars vermoord om de eigen inwoners te beschermen tegen veredelde vuurpijlen, afgevuurd vanuit bezet gebied door onderdrukte, opgesloten en structureel vernederde mensen, ja dan ben je geindoctrineerd beyond repair. Een soort zelf-zionisering.

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:34

Manmanman wat een volk loopt daar rond zeg. Kijk die koppen. Nog nooit één euro zelf verdiend maar hun hele leven geleefd uit de staatsruif.

Hoeveel van die idiote gazademo's krijgen we nog? Steun betuigen aan het palestijnse volk mijn kont. Ga lekker naar gaza en ga daar je steun betuigen. Lever je voordat je vertrekt wel ff je paspoort in? Doei!

Willianus Wortelus | 03-08-14 | 20:34

@Eurotokkie | 03-08-14 | 20:31
Mee eens. Maar de knuppel en hard optreden begrijpen ze.
Het is een laf volk. Zodra ze in de meerderheid zijn, zien ze hun kans schoon.

Wim Venijn | 03-08-14 | 20:33

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:20
Ghihihi. Jij bent raar!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-08-14 | 20:32

Ik zou me meer zorgen maken als niemand op zou komen dagen en de hele wereld doet alsof er niks aan de hand i
kicktherabbit | 03-08-14 | 20:16

Zoals in de moslimwereld?
www.youtube.com/watch?v=B4xkSFlZ-v0

Obstiopaat | 03-08-14 | 20:32

Die Van der Laan is gewoon goed. En dat zeg ik als PvdA hater.

Febofiel | 03-08-14 | 20:32

De VK en De Telegraaf hebben het over honderden en/of 1000+ betogers voor de mohammedaanse zaak. Bij AT5 telden ze rustig nog even verder en liepen er bij hen plots DUIZENDEN (islamitische) waanzinnigen de stad te bevuilen.

Psycheltjes | 03-08-14 | 20:31

@kicktherabbit | 03-08-14 | 20:16
"Ik zou me meer zorgen maken als niemand op zou komen dagen en de hele wereld doet alsof er niks aan de hand is."

Er is een verschil tussen je zorgen maken om een bloedig conflict aan de ene kant, en aan de andere kant uit primitieve, religieuze, antisemitische motieven partij kiezen voor een van beide strijdende partijen. Zoals de fascistoide import-Nederlanders doen die in deze demonstratie meelopen.

Russells Teapot | 03-08-14 | 20:31

Maar is het nu afgelopen met de moslimzombiedemo's?
Of is er volgende week weer 1?

lady blabla | 03-08-14 | 20:31

.. er zijn geen grenzen overschreden. Niet door de IDF, niet langer na wat vooraf ging.

Jan Passant mk2 | 03-08-14 | 20:31

Wim Venijn | 03-08-14 | 20:28
Aan de oppervlakte ziet het er vredig uit maar de boodschap is nog steeds het zelfde , Joden dood.

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:31

De enige reden waarom mensen hier voornamelijk warm voor lopen is religie. Ik zie helemaal nooit iets over mensenrechten in Qater, Saodieiaidaidie ARbaibarboiabrae, Jemen of andere omliggende landen, maar altijd Palestina en Israël. Het is een religieus conflict waar ik verre van wil blijven op een gegeven moment ga je er maar voor afsluiten.

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:31

huppeltrutje | 03-08-14 | 20:29
Doe nu niet alsof Nederland totaal geen invloed uit zou kunnen oefenen en deze mensen hun stem niet zouden mogen laten horen. Vrijheid van meningsuiting, ook als het jouw mening niet is. Ben er maar zuinig op.

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:31

Is er in Amsterdam toch eens iets beter geregeld dan in Den Haag en Rotterdam. Bravo!

Guido | 03-08-14 | 20:31

@ De Eindbaas 20:20
Nederland en Europa steunen Hamas en de Palestijnen wel degelijk
brabosh.com/2013/12/12/pqpct-tam/
Helaas weggegooid geld.. gaat alleen maar naar raketten en tunnels.

Von Mutzenbacher | 03-08-14 | 20:31

Dit heeft de burgemeester van Amsterdam gewoon heel goed gedaan.

NFC | 03-08-14 | 20:30

@Guido | 03-08-14 | 20:29
Ow, en fraudulent.

tattooboer | 03-08-14 | 20:30

En overigens blijf ik van mening dat Carthago vernietigd dient te worden.

hatari | 03-08-14 | 20:30

@De Eindbaas,
Jij snapt het niet. Jammer dan.

fuckje | 03-08-14 | 20:30

Nacho_Vidal | 03-08-14 | 20:23

Vreedzame demonstranten in zee donderen? Weer zo'n democratisch, vrijheidslievend voorstel van onze protofascisten!

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:30

aardappelninja | 03-08-14 | 20:29
Goed gevonden door Pallywood.

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:30

Als nou die hele bende die in amsterdam liep eens naar dat oorlogsgebied zouden gaan inclusief de domme blondjes die ik net wat zag zeggen dan maken ze zich nog iets nuttig. Hier gaan lopen roepen heeft weinig nut..... dom volk

huppeltrutje | 03-08-14 | 20:29

Pure luchtvervuiling deze demonstratie. Laat de boosmensen oprotten naar Gaza, waar Hamas de eigen burgers de risicogebouwen injaagt met stokken en ander geweld, want de doden en gewonden die vooral daar vallen worden puur misbruikt voor de valse berichtgevingen uiteraard ten nadele van Israël. Hamas geeft geen ene fuck om haar burgers en de moslims in het algemeen houden niet van het leven zoals het ze [door hun god] gegeven is, deze altijd ontevreden en op kleuterniveau vibrerende luilakken. Wat heb ik een groeiende hekel aan dat soort ondermensen. Wanneer gaan ze eindelijk eens weg?

Cosmic Traveller | 03-08-14 | 20:29

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:15
Het moorddadig, racistisch en vijandig regime is dat van Hamas, al moet bij de opsomming nog even 'crimineel' toegevoegd worden.

Guido | 03-08-14 | 20:29

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:15
Dat "die-in" concept is een Pallywood formule, niet zelf bedacht.

aardappelninja | 03-08-14 | 20:29

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:15
Eigen burgers beschermen is "moorddadig?" Wat is er uberhaupt "racistisch" aan Israel, etnisch veruit het meest diverse land van het Midden Oosten? Vijandig tegenover wie? Tegenover Hamas, die zelfs door de islamofiele EU als terreurorganisatie wordt gezien? Hoe lang denk jij na voordat jij je tegel plaatst?

Zoals alle Israel-hatende zwakbegaafden, schiet je op inhoudelijk en moreel vlak ernstig tekort.

Russells Teapot | 03-08-14 | 20:29

www.youtube.com/watch?v=0gZOIO--wx0
Ze hebben hun kunstjes wel vertoond maar dat dood liggen op commando lijkt nergens op.
Neem een voorbeeld aan Lana en Dino, die kunnen dat veel beter.

drs.Nee | 03-08-14 | 20:28

Dit is een voorbeeld voor alle gemeenten en burgemeesters.

Wim Venijn | 03-08-14 | 20:28

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:26
Persoonlijke aanvallen zijn kinderachtig. Jij bent af.

tattooboer | 03-08-14 | 20:28

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12

Hier wonen toch bijna 1 miljoen Palestijnen .

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:28

Precies wat dat volk nodig heeft. Een sterke duim waar ze onder worden gehouden, dan zijn ze poeslief.

ElMatadero | 03-08-14 | 20:27

Kan iemand mij uitleggen waarom dit conflict vanuit Nederland beslecht dient te worden?
Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12
.
Ja, dat komt sinds de jaren '70 toen de Marokkanen en Turken een 'nederlands' paspoort konden verkrijgen. Wegens dhr. Lubbers.

Thoth | 03-08-14 | 20:26

-weggejorist-

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:26

Misschien hadden die moslims ook gelijk even een die-in kunnen houden tegen die ISIS moordenaars? Ze waren toch in de buurt. Het zijn toch van die moreel hoogstaande typetjes?

Boy Cot | 03-08-14 | 20:25

Iemand een spandoek gezien "Free Palestine from Hamas"

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:25

Geweldig, en niemand die hen dreigde dat ze hun hoofd zouden verliezen, niemand die ze dwong een ander geloof aan te nemen, mooi dat het kan in Nederland.
Nu de rest van Nederland nog beschermen tegen datzelfde afschuim.

Flipus | 03-08-14 | 20:24

Zo is het goed.
Hulde Eberhard!

wakkere_nederlander | 03-08-14 | 20:24

Wederom blijf ik bij mijn standpunt dat ze gewoon alle betogers de zee in moeten donderen.
Opgesodemieterd

Nacho_Vidal | 03-08-14 | 20:23

geen Gretta, geen Dries, geen Anja.. had ze eigenlijk wel verwacht met hun in Pallie kleuren geschilderde rollators.
Goed, zo kan het dus ook (he van Aartsen lullo!) als je van je afbijt en grenzen stelt blijven de laffe gemaskerde relschoppers thuis.

(c)ZWITSUL | 03-08-14 | 20:23

Nederland is erg goed geworden in het importeren van onoplosbare conflicten.

Ars Vivendi | 03-08-14 | 20:23

Als je het journaal aanzet zonder geluid weet je niet of de beelden uit Gaza, Damascus, Amsterdam, Den Haag of Irak komen.

fuckje | 03-08-14 | 20:22

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:20
Hap! gagahahah, wat doorzichtig. Goed gedaan kaas!

tattooboer | 03-08-14 | 20:20

Helaas heb ik geen spandoek gezien dat Hamas geen raketten meer mag afvuren vanaf schoolpleinen.

Eurotokkie | 03-08-14 | 20:20

De ABVA-KABO heeft vanmiddag namens haar leden, Nederlandse ambtenaren, Israël tot vijand verklaard. Zodra de oorlog begint zullen zij, zoals eerder ambtenaar-leden van de NSB, opgepakt moeten worden om verdere sabotage te voorkomen.

Morgenhout | 03-08-14 | 20:20

Hamas, Hamas, m'n vader doet een plas, m'n moeder doet een drol, en ik schiet vol. Wat een gejank. Ga lekker sjoelen ofzo, maak jezelf nuttig.

patat - generatie | 03-08-14 | 20:20

Omdat het KAN, Kaas.

nhxd | 03-08-14 | 20:20

@Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:17

Nederland steunt Hamas helemaal niet, hoe kom je daarbij? Nederland liep braaf voorop toen de EU die verzetsorgaisatie op de terreurlijst moest zetten. Israel's bitch, zoals altijd, zoals ook jij en je naargeestige kornuitjes.

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:20

En er is niks veranderd.

tattooboer | 03-08-14 | 20:19

@De Eindbaas | 03-08-14 | 20:15
Ja we steunen Hamas, ik weet het, daar moeten we mee stoppen.

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:17

Omdat Nederland allang Nederland niet meer is!

aart rabiaat | 03-08-14 | 20:16

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12
Omdat deze mensen zich op de een of andere manier verbonden voelen met de mensen in Gaza. Dat mag. De een voelt zich verbonden met mensen met hetzelfde paspoort, de ander met dezelfde muzieksmaak, weer een ander met een religie en sommige mensen voelen zich verbonden met slachtoffers van oorlog en geweld. En dat moet je kunnen uiten. Ik zou me meer zorgen maken als niemand op zou komen dagen en de hele wereld doet alsof er niks aan de hand is.

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:16

@Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12

Omdat Nederland politieke, morele, economische, militaire en informationele steun geeft aan een moorddadig, racistisch en vijandig regime?

De Eindbaas | 03-08-14 | 20:15

Nette demonstratie, ik liep er vanmiddag even langs toen ze met die zogenaamde die-in bezig waren. Goed gevonden.

kicktherabbit | 03-08-14 | 20:15

Kan iemand mij uitleggen waarom dit conflict vanuit Nederland beslecht dient te worden?

Kaas de Vies | 03-08-14 | 20:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken