Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joodse mishandelmevrouw in 020 Oost: Een hoax?

jolo2_klein.gifGisteren op AT5: een filmpje waarin de joodse mevrouw Seraphina Verhofstadt claimt te zijn aangevallen en te zijn mishandeld door twee mannen, waarvan een "PLO-sjaal" droeg. Gebeurde om de hoek bij Krügerplein, waar een Israëlische vlag aan een balkon met een brandbom werd bestookt, dus de opheftamtam sloeg overuren. Ook bij ons: het zou ons namelijk geen moment verbazen als zo'n aanval écht plaats zou vinden in de agressieve marge van de "verhitte discussie" in Nederland over ISR-PAL (lees: de achterlijke fanatismestrijd over een oorlog die de onze niet is). Maar bij nadere bestudering van haar verhaal, het filmpje en haar Facebook, vallen een paar zaken op die ons doen twijfelen aan de grondigheid van de AT5-berichtgeving. Dus gaan wij zelf Aboe van de Duivel spelen en een paar kritische vragen stellen. Disclaimer: we zeggen niet dat de mishandeling verzonnen is. We vragen ons ter redactie alleen een paar dingen ernstig af. Ten eerste: Twitteraar @Faaz71 merkte op dat ze één hoofdwond die in het AT5-filmpje te zien is, al eerder had dan dinsdag, de dag van de mishandeling. Maar in het filmpje zegt ze iets anders. Vraag verslaggeefster AT5: "De verwondingen die ik zie, die zijn van die aanval?” Antwoord Verhofstadt: “Die zijn van die aanval ja.” Dat is dus niet (helemaal) waar. Nog opvallender: de status op de Facebookpagina waar @Faaz71 gisterenavond naar verwees en waarop de oudere wond bij haar slaap zichtbaar is, is vandaag ineens offline. Geen nood, hier is een screenshot. Met haar Facebook is nog meer aan de hand. En niet alleen daarmee. UPDATE: 12u45: "De politie in Amsterdam heeft geen reden om te twijfelen aan de mishandeling van de 28-jarige Sepharina Verhofstadt", weet Elsevier. Maar ze liegt mogelijk wél over een voormalige werkgever, het Sinai Centrum in Amstelveen: daar is ze niet bekend. Binnen de joodse gemeenschap is de vrouw, die een niet-joodse naam heeft, bovendien ook geen bekende. Kortom: twijfel blijft overeind. Seraphina Verhofstadt heeft de Facebookstatus waarin ze bericht over haar mishandeling enkele malen aangepast. Hier een versie, daar een andere versie. Paar opvallende zaken, behalve haar abominabele Engels: 1. Ze heeft het over "3 mannen met palastijnse (sic) sjalen". In het AT5-filmpje bestaat echter de suggestie dat het er maar twee waren: eentje "Greep me van achteren vast", waarna een andere man "met een PLO-sjaal" op haar begon in te trappen en te slaan. Geen mention van een derde dader in de video. 2. Op Facebook zegt ze dat ze pepperspray gebruikt heeft tegen de agressors. Tegen AT5 heeft ze het over 'rode verfspray'. Heeft ze dat aangepast, omdat pepperspray in Nederland verboden is? In de video is wel een verfachtige, rooie troep te zien, maar dat kan net zo goed een scheut limonade zijn. Busjes verfspray kosten 12 piek en zijn online te koop. Disclaimer: er zijn ook peppersprays te krijgen waar behalve prikspul voor de oogjes ook verf in zit, zoals de Pink Stinker (SFW). 3. In haar beschrijving op Facebook spreekt ze nadrukkelijk van Palestijnse daders. In het AT5-filmpje noemt ze de PLO-sjaal als enige specifiek daderkenmerk. Verder niets (huidskleur, kleding, lichaamsbouw), maar het duwt de daders wel in 1 onmiskenbare hoek. Dat is een aanname van haarzelf, en eentje die goed in 'het maatschappelijk debat' past, maar het is geen beschrijving die snel zal leiden tot aanhoudingen. We weten natuurlijk niet wat ze aan de politie beschreven heeft, en de politie zelf heeft ondanks de ogenschijnlijke ernst van deze kwestie nog geen nieuws- of opsporingsbericht online. PLO-sjaals zijn niet gebruikelijk in Oost, horen we van verschillende kanten. Zelfs bij krakers of grote Gazademo's zie je ze niet meer zo veel als vroeger. UPDATE: Politie reageert nu wel. Zie update boven de breek. Gezondheidsperikelen Dan haar houding, want niet alleen die hoofdwond is opvallend. Ze zegt ook een zware hersenschudding en gekneusde ribben te hebben. Op haar gezicht zien we echter geen spoortje van pijn. Iedereen die ooit ribkneuzingen heeft gehad, weet hoe gevoelig die kunnen zijn bij iedere beweging die je maakt. Haar kalme houding en de zeer lichte kamer waarin zit, stroken bovendien niet met de symptomen van de zware hersenschudding die ze zegt te hebben. Ze heeft bovendien een leesbril op haar hoofd in de video. Die heb je echt niet nodig cq kun je niet gebruiken als je een hersenschudding hebt: concentreren en scherp stellen om te lezen is dan nagenoeg onmogelijk. De kneuzingen in haar nek worden door een sjaaltje grotendeels aan het oog onttrokken en zijn dus moeilijk zichtbaar. De schram midden op haar voorhoofd zou veroorzaakt kunnen zijn door schuren tegen een (stenen) muurtje. Of was het de "vuurfakkel" die gegooid zou zijn? Klein bier Nog een paar kleine dingetjes die verder opvallen. Er zijn vooralsnog geen getuigen. Daar wordt nog naar gezocht. Evenals naar daders. Kortom: er is nog niemand die haar verhaal kan bevestigen, en het politiepersbericht is nog pending. De daders zouden gedreigd hebben terug te komen, en Verhofstadt geeft aan bang te zijn. Maar ze zit wél herkenbaar voor de camera van AT. Is dat dapper, een tikje dom, of..? In de mail hadden we al iemand die beweert haar van school te kennen, en haar omschrijft als "pathalogische leugenares met narcistische trekjes", maar voor die opmerking aanvaarden wij zelf geen aansprakelijkheid. Conclusie Is de mishandeling een hoax? Niet te zeggen. Er is geen hard bewijs dat het tegendeel bewijst, alleen een boel circumstantial evidence. Als het echt gebeurd is, is het een schandalige en beangstigende escalatie van een totaal bezopen Midden-Oosters conflict dat niets binnen onze landsgrenzen te zoeken heeft. Als het verzonnen blijkt, is dat zo mogelijk nog kwalijker: zo gezellig is het momenteel niet in Nederland tussen pro-Israëlische Westerlingen en pro-Palestijnse Verreoostelingen. Daar moedwillig op inspelen voor je eigen fifteen minutes of fame, is ziek en zou hard bestraft moeten worden. We wachten de ontwikkelingen in deze zaak verder rustig af. Kadertje: Andere mishandelhoaxes Mishandelhoaxes zijn geen nieuw verschijnsel. Paar recente voorbeelden. De niqaabmevrouw op Den Haag Holland Spoor die door tuig zou zijn besprongen: Busted. De 'Held op Sokken' in Hilversum die door Marokkanen zou zijn belaagd: Busted. De door twee Limburgse mannen mishandelde moslima bij een Eindhovense supermarkt: unconfirmed, waarschijnlijk niet waar. En in de joodse categorie hebben we nog Jules Croiset, die in de jaren '80 zijn eigen ontvoering in scene zette.

Reaguursels

Inloggen

Nou, dat zijn heel wat reacties...
Eentje valt me op
Een lang verhaal waarbij de joodse historiekaart weer wordt getrokken en omgezet en vervolgens weer omgezet.
Het laatste komt er op neer dat een incident van vlag en vermeende mishandeling weer wordt omgezet als beginsel voor een algemene uitspraak dat Joden altijd weer de dupe zijn..(terwijl het niet eens helder is of in deze zaak de vrouw wel Joods is..)

Draai het eens om.
waarom haalt ene incident rond een Israelische vlag en een vrouw die zegt joods te zijn en mishandeld- alom de pers?
Is het het echt zo'n alom nieuws dat als er iemand wordt mishandeld de de pers alom vet reageert?
Nee, het gebeurt dagelijks.. Maar juist omdat het conflict "Israel"er is en het gaat over iemand die zegt Joods te zijn wordt het een etnisch drama breeduit opgefokt en meteen mediageëxploiteerd.
Dus: joden zijn niet de dupe maar krijgen juist alom extra aandacht.. Ze worden media-verwend!
(ik zeg dit in het algemeen om dat van het incident in het verhaal ook een algemene conclusie wordt gemaakt)

Stel dat die vrouw een Palestijnse was geweest.. wat dan? Wordt er dan meteen een CIDI aanhang als daders aangewezen?
Of doen CIDI-aanhangers dit soort dingen niet..? Waarschijnlijk niet nee.. die zouden schieten en niet schoppen..?
Alom media aandacht? Dode Palestijnen zat...

Dan kan ik niet ontkomen aan de Zionistentrollen..

Het is geen NL probleem er ver weg, dus laten ze het daar maar uitzoeken want het is onze zaak niet.
Het getuigt van hysterie als we ons daar over druk maken.
Nu, de media maken het ons probleem (de wereld is klein)en aangezien we tot dezelfde soort behoren (ook al betwijfel ik of Isareli's het hier mee eens zijn.. ondanks hun zieligheidsfactor achten zij zich het meest superieur) en als een van de beschaafde soort acht ik het wel van mijn belang iets te zeggen over wat voor onrecht en waanzin er elders gebeurt.
De VS zijn oorlogszuchtig, maar in de regio is Israel de most warring state(met behulp van de VS)en dat gegeven maakt het in mijn denken alleen al erg verdrietig..
Idiote belangen.. gas, olie, water, sadofascisme, imperialisme/zionisme, etnische zuiveringen etc.. een overlevingstrijd voor gas/oliedollars en machtsstreven ten koste van anderen..
Is dat het perspectief van onze soort, Houden Palestijnen minder van elkaar. van hun kinderen dan Isareli's?

Is genocide het nieuwe entertainment en moeten mensen zich op de borst slaan als zij in 1 dag tijd 13 kinderen preventief te hebben afgeknald..?

Of het nu in de Oekraïne gebeurt of in Gaza.. je geneert je langzamerhand voor je soort en hun domheid elkaar zoveel verdriet aan te doen..
En dan maakt het niets uit of het Joden, Palestijnen,Russen etc zijn.. ze zijn het voer in de politieke strijd van enkelen..

Vergeet niet: mensen die vernederd worden door een bezetter gaan zich verweren en geweld is gewoon de kunstmest voor een volgend verweer, nog groter verweer.

4609 | 03-08-14 | 16:00

+ Geenstijl

Aan het licht brengen dit soort false streken (aanmaakblokejs).

Yair05 | 02-08-14 | 12:12

"pathalogische leugenares met narcistische trekjes"

Gemiddelde vrouw dus, hoewel ik het woordje paranoïde nog mis.

BekiekUtMoar | 02-08-14 | 11:29

Hackalot.
Ik heb ook zo'n buurvrouwtje die vrijwel dagelijks ergens anders een blauwe plek heeft.
50tinten grijs of gewoon ruzie met haar kerel, wie zal het zeggen.

mallekater | 02-08-14 | 10:10

Op die Facebook foto zie ik alleen die wond op haar slaap, maar niet die midden op haar voorhoofd die in het AT5 filmpje wel duidelijk zichtbaar is.

Sir Hackalot | 02-08-14 | 02:13

@Dandruff | 02-08-14 | 01:32
Hulde voor je comment.

Lewis Lewinsky | 02-08-14 | 01:43

@Fenna,

Wie vechten er eigenlijk, in Gaza?

1. Israël; een democratie met scheiding der machten; een multiculturele samenleving waar een miljoen moslims vrij kunnen wonen, werken en studeren; waar Arabieren hun eigen taal en cultuur mogen uitdragen en zowel actief als passief stemrecht hebben; een vrij land met persvrijheid, vrijheid van meningsuiting, van godsdienst, en onafhankelijke rechters die ook mensenrechtenschendingen tegen terroristen onderzoeken, vaak op verzoek van één van de vele vakbonden, mensenrechten- en vredesbewegingen.
Israël kent geen doodstraf.
Genocide predikende terroristen die aanslagen plegen op burgers en zelfs baby's de keel doorsnijden krijgen een eerlijk proces, en kunnen in de gevangenis (op kosten van de belastingbetaler) studeren.

2. Gaza; een monoculturele dictatuur waar hamas zichzelf alle belangrijke posities bleedt; ooit gekozen maar na flinke moordpartijen op de oppositie nu "voor altijd de baas". Hamas predikt niet alleen genocide op alle joden ter wereld; ook alle andere niet-moslims zullen, als het aan hamas ligt allemaal moeten worden uitgeroeid. Alleen omdat hamas leeft van de buitenlandse hulp worden niet-moslims voorlopig ontzien. Geweld tegen niet-joden wordt zoals in veel islamitische landen echter wel gedoogd; net als geweld tegen vrouwen.
Eerwraak is legaal in Gaza, er gelden echter wel doodstraffen voor oa afvalligheid, blasfemie, kritiek op het beleid en hoogverraad en spionage; overigens stuk voor stuk "delicten" die heel ruim kunnen worden geïnterpreteerd. Een burenruzie met een willekeurig hamaslid kan levensgevaarlijk zijn.
Gaza kent geen vrijheid van meningsuiting of van godsdienst, geen persvrijheid, geen scheiding der machten, geen onafhankelijke rechters, geen onafhankelijke mensenrechtengroepering of vredesbeweging, geen verkiezingen, etc.

Voorstanders van de universele mensenrechten kiezen dus voor Israël.
Hamas zou niet eens een toiletpot mogen regeren.
Tegenstanders van de universele mensenrechten wijzen er echter op dat Israël zich schuldig maakt aan het niet-bombarderen van burgers. Daardoor zet Israël hamas aan tot het inzetten van menselijke schilden; een oorlogsmisdaad. En kennelijk is dat dan de schuld van Israël, zo menen alle tegenstanders van de universele mensenrechten. In alle andere conflicten tussen Arabieren onderling wordt immers nauwelijks van menselijke schilden gebruik gemaakt omdat Arabieren weten dat geen enkele Arabier burgers zou ontzien. Menselijke schilden hebben dan geen zin. Toen hamas en fatah elkaar bevochten een paar jaar geleden waren er inderdaad geen menselijke schilden.

Kortom.
Er is oorlog tussen een democratie die burgers bij de vijand probeert te ontzien, en een genocide predikende dictatuur die de eigen burgers als schild inzet vanwaar "vijandige burgers" kunnen worden aangevallen. Een moorddadig regime dat haar eigen burgers die na waarschuwingen van Israël willen vluchten, verbiedt om het oorlogsgebied te verlaten.

Voor wie zou iemand die oprecht de mensenrechten wil verdedigen partij moeten kiezen?
Zelfs als je het uitroeien van de joden geen slecht idee zou vinden, mag je de Arabieren in Gaza wel aan hamas overlaten?
Ook afgelopen week heeft hamas weer zo'n 50 Arabieren vermoord, namelijk.
brabosh.com/2014/07/30/pqpct-xwd/
Hoor je niks van in het MSM nieuws, dat klopt; die staan dan ook aan de kant van de genocidepredikers.

Dandruff | 02-08-14 | 01:32

Klote buurt met klote mensen en tuig!

Fuhoha | 01-08-14 | 23:31

Vanmiddag een reisje gemaakt naar Oost-Amsterdam. Nou, daar zag alles er anders uit dan ik - kennelijk verkeerd - had begrepen uit de media. Heb uiteraard slechts in een deel van de wijk rondgelopen, maar heb geen vlag gezien. Met het mooie weer zag ik her en der in lappengehulde Somalische vrouwen met een stel koters. En verder vooral gewone Hollanders die op hun gemak rondkuierden en die waarschijnlijk behoren tot de gentrificeerders. Turken, Marokkanen enz. kwamen niet in beeld: waren zij wèl aan het werk? Ook nog met een paar oudere Nederlanders gesproken: zij betreurden dat Gaza invloed kan hebben op de verhoudingen in de stad.
En verder schrok ik ervan dat zoveel van die 19de eeuwse wijk is afgebroken. Waarom haten kunsthistorici toch die eeuw van onze (over)grootvaders? Juist de massaliteit van nagenoeg identieke straten is typerend voor de Nederlandse woningbouw en het stadsaanzicht.

Ci Ty33 | 01-08-14 | 23:00

He! Een klikloop. Ik ben al voor de derde keer hier uitgekomen.

omanders | 01-08-14 | 21:44

Fenna

Eindelijk, iemand met verstand hier op jewstijl.nl, ja joris me maar weg Joris..

SimonPhoenix | 01-08-14 | 21:08

SimonPhoenix | 01-08-14 | 21:05

Zo'm=zo'n

SimonPhoenix | 01-08-14 | 21:06

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 16:21

Gisteren ook zo'm vraag. Heb je kritiek op Israel, ben je gelijk een antisemiet..

Nogmaals, ontwikkel jezelf, en zoek op wat semiet betekent.. Daarna praten we wel verder..

Geef geen ene fuck wat jij mij noemt...

SimonPhoenix | 01-08-14 | 21:05

Ik zie nu pas dat Elsevier haar naam verkeerd spelt. Elsevier noemt haar *Sepharina*, zelf schrijft ze *Seraphina*.

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 19:26

Zeer waarschijnlijk Croiset-achtige actie. Ik had niet direct wantrouwen omdat ik het verhaal hoorde van de vader van de vrouw. Een man met prominent 'SP' en tomaat in de banner. Zijn FB-account is weg nu. Hij kwam integer maar overspannen over. Hij schreef erover dat ze al een zenuwaandoening had... Heb hem nog tot kalmte gemaand en aangemoedigd contact te houden met anderen. De man was dus mogelijk het eerste slachtoffer van haar croisetje.

Fransg | 01-08-14 | 19:09

Fenna, Arabieren kregen destijds een flinke vergoeding voor hun (toen nog) waardeloze grond, vele anderen zijn uitgeweken naar Arabische buurlanden,omdat het een kwestie van tijd zou zijn die Joden de zee in te drijven,daarna zouden ze weer terugkeren. Dat is mislukt. Israel had ze allemaal binnen 6 dagen verslagen. Neem het verlies als een 'man', zou ik zeggen. Ipv dat gejammer over gepikt land. Daarna kwamen de gastarbeiders vanuit de hele regio, DAT zijn de mensen die we nu Palestijnen noemen. Veelal Egyptenaren, zoals Arafat. Die claimen dan weer dat het land van hun is. Net als die gastarbeiders hier doen. Ik zie wel wat overeenkomsten. Moslims kunnen onmogelijk met anderen samenleven. Ik sta volledig achter Israel; van mij hadden ze deze lang van te voren geplande alles of niets actie van hamass ook wel in 6 dagen mogen verslaan.

RegseHippy | 01-08-14 | 19:07

@Fenna | 01-08-14 | 16:36
En wat is er tegen provoceren, meis?

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 17:33

@Fenna, ik een fantast, jij een domme naïeve lul...

BarneyBoner | 01-08-14 | 17:13

Want ik vind uw vraag richting SimonPhoenix niet relevant en provocerend.

Fenna | 01-08-14 | 16:36

Lewis Lewinsky, bent u een Filosemiet?

Fenna | 01-08-14 | 16:35

@Hobbykip Ja, dat denk ik ook niet. Maar IS valt niet onder een VN lidstaat, dus zal ook niet als zodanig berecht kunnen worden lijkt me?

@BarneyBoner Natuurlijk. Ze stelen van Israël bommen en granaten om ze op hun eigen kinderen, dus hun toekomst, te gooien. Fantast.

Fenna | 01-08-14 | 16:25

[!]@SimonPhoenix | 01-08-14 | 15:05
Want ik zou jou wel zo noemen, antisemiet.

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 16:25

[!]@SimonPhoenix | 01-08-14 | 15:05
Zou je jezelf een antisemiet noemen?

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 16:21

Dom gelul Fenna.... Je snapt er weinig van... Hamas bombardeert het eigen volk...

BarneyBoner | 01-08-14 | 16:07

Ach ja, Israël zal zich snel moeten verantwoorden voor oorlogsmisdaden. Hier komen ze niet mee weg. Grove en domme fout om ziekenhuizen en scholen te bombarderen. Den Haag ontvangt ze met open armen!

Fenna | 01-08-14 | 15:38

Tuurlijk verzonnen. Ze is vast goede maatjes met Tara Singh Varma.

Captain Pervert | 01-08-14 | 15:37

@mallekater | 01-08-14 | 15:14
Bestolen? Of te dom om tijdig een staat te claimen?

First Contact | 01-08-14 | 15:16

First Contact | 01-08-14 | 15:12

Na sukkeltje ben ik gestopt met lezen, prima je hebt gelijk..

SimonPhoenix | 01-08-14 | 15:14

First contact.
Oh, nou snap ik waarom De Palestijnen zo pissig op de Israeli zijn, die worden al decennia lang actief gehaat en bestolen.

mallekater | 01-08-14 | 15:14

@SimonPhoenix | 01-08-14 | 15:05
Sukkeltje, wat jij niet begrijpt is dat heel veel Nederlanders joodse grootouders of overgrootouders hebben, maar zelf geen jood zijn, waaronder ondergetekende. En over haat gesproken, ik ken werkelijk geen bevolkingsgroep wat zoveel haat als islamieten, dit wereldwijd. Want zeg nou zelf, waar blijft de financiële hulp van moslim broeders- of zusters? Arabische Liga? Wat was de opbrengst ook alweer vorig jaar voor Gaza? Dacht 1,3 miljoen... ga je toch diep schamen.

First Contact | 01-08-14 | 15:12

Ik vind beide groeperingen even eng.
De jongens en meisjes in jurken en haatbaarden, alsmede hoofddoeken en andere kul vind ik precies even weerzinwekkend als dieorthodoxe joden met hun zwarte jurken, hoeden, bakkebaarden en hun vrouwen met kale koppen onder hun pruiken.
In mijn ogen allemaal aanstellers, die met alle geweld willen laten zien hoe FANTASTISCH enGEWELIG gelovig ze zijn.
Griezels, allemaal.
Enge fanatieke griezels.

mallekater | 01-08-14 | 15:09

Ben ik de enige die in dat fotootje een wie-niet-springt-is-een-Jood-Jolojolo, de Linkse Nazi, ziet?
Springen zal m niet helpen

G. Raayer | 01-08-14 | 15:07

-weggejorist-

SimonPhoenix | 01-08-14 | 15:05

ZWITSUL
Die brieven van die woningverhuurder waren geen hoax, en ze waren gericht aan BEIDE vlaggers.
En BEIDE vlaggers hebben geweigerd die vlaggen weg te halen.
Goed zo?
Of nog steeds niet?

mallekater | 01-08-14 | 15:05

Hobbykip | 01-08-14 | 14:58

Land moet je verdienen? Serieus? Dus oostblok joden hebben een land verdiend met aanslagen begin 1900.. Ok lekker makkelijk, ik ga ook maar aanslagen plegen ergens om mijn eigen land te stichten.. Wat leuk, nu nog een arms dealer vinden, tjonge jonge jonge..

Koerden zijn de dombos van de wereld, Ze kregen 3 keer een eigen land, and they blew it, look it up by a bieb ner you. Hey ik gun ze ook een land, maar ja, het is aan de Koerden.. Ik heb niets te zeggen..

SimonPhoenix | 01-08-14 | 15:02

@Fenna | 01-08-14 | 14:44
Ohw ..... in dat geval heeft de Arabische wereld ook de etnische zuivering van 856.000 Joden op hun geweten.

Hobbykip | 01-08-14 | 15:01

@SimonPhoenix | 01-08-14 | 14:51
LOL geschiedenis? Heb je last van een verstandelijke beperking? Een sprong maken van de Farao's naar het begin van de 20ste eeuw? Gnegne...
En dan de volgende bevestiging, Quote SimonPhoenix: "Dude er is een reden dat joden decennia lang gehaat worden, hence this topic en miljonen anderen.."

First Contact | 01-08-14 | 15:01

Hobbykip Een land moet je verdienen? O.K....
En waarom verdienen zij volgens jou dan dat stuk land?

Fenna | 01-08-14 | 15:01

@SimonPhoenix | 01-08-14 | 14:51
Een land moet je verdienen! Weet je wie er straks misschien ook wel eentje verdienen: De Koerden!

Let maar op als straks dat hele IS Kalifaat implodeert !

Hobbykip | 01-08-14 | 14:58

First Contact | 01-08-14 | 14:48

Wat lul je nou? Ik geef jou, een vmbo'er, een stukje geschiedenis les.. Er is heus wel een bieb bij jou in de buurt.. Door mij geliefde? What? Explain..

Natuurlijk is het erkend, schuldgevoelens he, geef gvd Roma zigeuners ook een stukje land ergens.. Twee groepen die altijd gehaat zijn, en met reden...

SimonPhoenix | 01-08-14 | 14:51

Filmpje AT5 is van 31 juli, daarin hebben ze het over "afgelopen dinsdag". Afgelopen dinsdag was 26 juli, de dag dat ze ook op facebook staat met verwonding in gezicht.
Kan natuurlijk best dat ze eerder van een trapje is gedonderd (met d'r vingers in d'r nek), maar het kan ook zijn dat ze, nadat ze was overvallen een selfie heeft gemaakt voor facebook...

Ze komt overigens niet over als een groot licht, wellicht overdrijft ze de klachten of heeft ze deze aanval verzonnen.
Volgens mij staat (foto's van toch?) vast dat ze Israëlische vlag had hangen, ik meen dat jullie het hadden over een brief van de woningbouwvereniging dus tenzij ze zelf hakenkruizen heeft gespoten en ramen in gekinkeld, is dat wel echt gebeurd.

harstef | 01-08-14 | 14:50

@SimonPhoenix | 01-08-14 | 14:29|weedpuff | 01-08-14 | 14:26
Pala-trollen, de staat Israël is zelf door het door jullie geliefde UN erkend. En de weigering tot vrede in 1967(inclusief terugtrekking bezette gebieden)is zeker ook een zionistisch complot. Whaha zielig hoor.

First Contact | 01-08-14 | 14:48

@first Contact Serieus?

Ik raad je aan om ‘De etnische zuivering van Palestina’ te lezen. Een boek van Israëlisch Historici Pappé.

Hij zegt dat Israël zich net na de 2e wereldoorlog schuldig heeft gemaakt van een etnische zuivering.

“Als de ene etnische groep de andere verdrijft, is dat etnische zuivering. (...) Iedereen wist het. Maar Europa bleef stil, om wat het de Joden zelf had aangedaan,”.

Hij baseerde zijn stelling op dagboekcitaten van David Ben-Gurion, de eerste minister-president van Israel. Volgens Pappé bedachten de zionisten om Ben-Gurion een plan - Plan D - om met geweld een zo groot mogelijk stuk land te veroveren.

Ik zou zeggen lees en vorm je eigen mening. Maar zeg niet dat er geen Palestijnen waren.

Fenna | 01-08-14 | 14:44

First Contact | 01-08-14 | 14:12

Wow, twitter als bewijs..

Geezz, er waren ook geen Israeliers!!!! Zogenaamde joden ten tijde van Farao tijd waren geen joden of Israeliers!!!! Dat hebben ze daarna zelf verzonnen.. Als je Thora geloofd, ok, dan heb ik niets te zeggen.

Samenraapsels uit Oost-Blok en Midden-Oosten!!! Dat is Israel nu, geen geldig reden tot een claim op een stuk land ergens anders..

Zogenaamde Isrealiers zijn net zo echt of nep als Palestijnen.

Ik begrijp dat Geenstijl veel pro Israel gasten trekt, maar kom op zeg, het is gvd geschiedenis, makkelijk opzoekbaar...

Oostblok joden begonnen eerst met terreur acties begin 1900.. Daarom zijn de Engelsen weggegaan. Look it up, echte "HAMAS of terreur organisatie" waren toen de joden. Zij begonnen. Als we echt terug gaan, christenen begonnen, als we echt terug gaan, moslims, nu we toch teruggaan, Oud-Egyptenaren. Dude er is een reden dat joden decennia lang gehaat worden, hence this topic en miljonen anderen..

SimonPhoenix | 01-08-14 | 14:29

@First Contact
Goede bron, een 'proud zionist'. Maar nu weten we wel dat hoofd KCC&Onderzoek EO ook 'goede' bronnen heeft.

weedpuff | 01-08-14 | 14:26

De Jules Croiset School of Acting?

bisbisbis | 01-08-14 | 14:24

en waarom? omdat een stel mensen met een 3000 jaar oud boek lopen te zwaaien, waarin wordt veronderstelt dat die lap grond van hun is. Een boek overigens geschreven door hun eigen volk.... lekker betrouwbaar dus.

Fenna | 01-08-14 | 14:10

@hobbykip Nee, die Israëlische staat joeg 700.000 Palestijnen het land uit! Dát was de reden waarom buurlanden zich ermee gingen bemoeien.

Fenna | 01-08-14 | 14:01

Ik moet zeggen dat ik zelf ook al wat vraagtekens had bij de type wonden in haar gezicht die ik (in het AT-5 filmpje) er vrij oppervlakkig uit vond zien.

suvois | 01-08-14 | 13:55

"Jawel, maar dat heeft dus een reden."

@Fenna | 01-08-14 | 13:41
Inderdaad! Dat heeft een reden: De omringende Arabische landen dulden geen Joodse staat in hun midden.

Hobbykip | 01-08-14 | 13:47

@andjing | 01-08-14 | 13:21
Lees laatste alinea Wikipedia eens om te zien hoe belachelijk het 2000 jaar in stand houden van zo'n conflict is (het gaat om macht en koppigheid, ze zeiken nog rustig 2000 jaar door): http://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_diaspora

Watching the Wheels | 01-08-14 | 13:43

@Fenna | 01-08-14 | 13:03
Dus jij wil zeggen dat Israel niet is aangevallen vlak na zijn oprichting??
Hobbykip | 01-08-14 | 13:10

Jawel, maar dat heeft dus een reden.

Wij moeten in het Westen eens de oogkleppen afdoen en erkennen wat er allemaal is gebeurt en plaatsvindt.
Dat er nu zoveel rotzooi is in het Midden-Oosten is direct de schuld van het Westen. Wij denken wel even een democratie te brengen. Amerika valt zonder goedkeuring van de NAVO landen als Irak binnen. Zorgen ervoor dat dictators worden afgezet. Denk je dat die dictators dom waren? Die wisten precies wat er zou gebeuren als daar democratie zou worden ingevoerd. Maar het arrogante Westen wist wel beter... We zien waartoe het heeft geleid allemaal.

Datzelfde Amerika is de grootste bondgenoot van Israël. En dat merk je aan alles. De hele berichtgeving en sfeer hieromheen wordt overgoten met een sausje dat Israël Westers en bondgenoot is, dus wel goed moet zijn.

Hoe de Russisch bevolking over het Westen denkt (hét grote kwaad), zo denken veel mensen in het Westen over Moslims. Spijtig, kwalijk en zorg voor vooroordelen. Vooroordelen die je niet mag hebben wanneer er mensenlevens op het spel staan.

Fenna | 01-08-14 | 13:41

@rara | 01-08-14 | 13:21

Kan. Dacht dat ze zei dat eentje haar vast hield terwijl de andere beukte maar misschien herinner ik het me verkeerd. Geen zin meer om dat filmpje nog eens te kijken...

54321 | 01-08-14 | 13:41

@Fenna | 01-08-14 | 13:28
Het maakt niet uit hoeveel mensen er geloven in een leugen, het blijft een leugen!

Hobbykip | 01-08-14 | 13:32

@Andjing Ik heb alleen de eerste paar regels gelezen en het zal mij worst wezen wat iemand 1300, 2000 of 3000 jaar geleden heeft opgeschreven om een meute wilden in bedwang te houden.

Omdat een boek iets wel of niet zegt is het niet automatisch de waarheid! Wanneer u dat wel vindt raad ik u aan om niet de reeks van de gebroeders Grim gaan lezen als ik u was!

Oja, een van de grootste leugens der mensheid... Tig landen zeggen dit, maar één land ontkend. Wie zal dan de leugenaar zijn?

Fenna | 01-08-14 | 13:28

Ik hoop wel dat iemand die dame even wat hulp aanbiedt of het verhaal nou aangedikt is of niet. Stel dat het waar is en je krijgt daarna dit over je heen, dan zal dat niet meevallen. Stel dat het niet waar is, ook dan lijkt wat hulp niet onnodig. In beide gevallen even een arm om iemand heen, er is altijd meer dan wij van een afstand kunnen inschatten.

Watching the Wheels | 01-08-14 | 13:24

@toetanchamon | 01-08-14 | 13:15
Alle media draaien volgens mij op reclame dus ik snap niet waarom specifiek Elsevier daardoor onbetrouwbaar zou zijn. Dat gezegd hebbende is er niets mis mee met een kritische kijk op de wereld natuurlijk dat zou ik alleen maar willen aanmoedigen. En ja de Politie (en veel politici) heeft de laatste zeker een dubbele moraal laten zien.

Hobbykip | 01-08-14 | 13:22

@54321 | 01-08-14 | 13:14
Ze heeft haar gezicht beschermd met haar armen? Dan kloppen de verwondingen aardig.

rara | 01-08-14 | 13:21

Fenna | 01-08-14 | 13:03

Het idee dat de Samaria en Judea, de zogenaamde ‘Westbank’ bezet Palestijns land zijn en dat de ‘Palestijnen’ vechten voor de bevrijding van hun land op de Israëlische bezetter, is een internationaal geaccepteerd feit. Maar de Palestijnse claims op dit land is één van de grootste leugens in de menselijke geschiedenis. Er bestaat geen enkel boek dat de geschiedenis behandelt van een Palestijns volk of een andere weergave van een bestaande Palestijnse cultuur. Noch verslagen van reizigers, of het nu christenen, moslims of joden waren, vermeldden enige verdienste van blijvende aard met betrekking tot Arabische historische relatie tot ‘Palestina’.

Voor de Arabieren als geheel is er nooit een begrip als ‘Palestina’ geweest. ’Palestina’ wordt eenmaal in de Koran genoemd als het “Heilige Land”- dat wil zeggen, heilig voor joden en christenen.De geschiedenis meldt niets over een Palestijnse president of koning voordat de voormalige terreurbaas Jasser Arafat ten tonele verscheen. Na acceptatie van het door de Verenigde Naties samengestelde verdelingsplan spreekt men van een Arabische en niet van een Palestijnse staat. In de periode dat Jordanië en Egypte de gebieden bezetten die aan de Arabieren waren toegewezen (1948/1967) is er nooit een beweging geweest om de Bijbelse gebieden te scheiden van Jordanië en de Gazastrook van Egypte. Er was geen Arabische stroming, die in deze gebieden een eigen land nastreefde, of wilde opbouwen.Wel was er een beweging die zich ten doel had gesteld om Israël van de kaart van het Midden Oosten te verwijderen.
,er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk.Er heeft in de hele geschiedenis nooit een Palestijns volk bestaan. Er is een entiteit gecreeerd, die helemaal niet bestond. Er bestaat geen Palestijnse taal, geen Palestijnse cultuur en er is nooit sprake geweest van een land dat bestuurd werd door Palestijnen. Wat men heden ten dage het Palestijnse volk noemt is niets anders dan een verzameling Arabieren uit verschillende Arabische landen. Ze spreken net als de 300 miljoen andere Arabieren dezelfde taal en prevelen allemaal vijf keer per dag: “Allahu akbar”- Allah is groter dan de God van Israël. Zij noemden zich nooit ‘Palestijnen’. Er is niets dat hen doet verschillen van de Arabische bevolking in bijvoorbeeld Jordanië, Egypte, Irak of een ander Arabisch land”.

Jasser Arafat sprak steeds over zijn Filistijnse volk. Hij proclameerde dat de ‘Palestijnen’ afstammelingen zijn van de Filistijnen maar daarvoor bestaat eveneens geen enkel bewijs. De bijbel noemt hen een ‘bastaardvolk’ dat betekent, dat de Filistijnen van de eindtijd een verdeeld volk zijn zonder zuivere identiteit en dat is precies het geval met de huidige ‘Palestijnen’. In een interview van 31 maart 1977 met de Nederlandse krant Trouw , zei Zahir Muhsein, lid van het uitvoerend comité van de PLO:

“Het Palestijnse volk bestaat niet. De oprichting van een Palestijnse staat is slechts een middel ter voortzetting van onze strijd tegen de staat Israël voor onze Arabische eenheid. In werkelijkheid is er heden geen verschil tussen Jordaniërs, Palestijnen, Syriërs en Libanezen. Alleen om politieke en tactische redenen spreken we heden over htr bestaan van een Palestijns volk, daar de nationale Arabische belangen vereisen dat we het bestaan poneren van een afzonderlijk “Palestijns volk” om het Zionisme tegen te gaan.

andjing | 01-08-14 | 13:21

zimmeradel | 01-08-14 | 13:17

hahaaaaa ... met tunnelvisie= #IKBENVOOR

Centauri3 | 01-08-14 | 13:20

vraagje^ zijn er al psychiesche hulpdiensten voor gesjeesde hournalisten opgetuigd? #JUstCurios

Centauri3 | 01-08-14 | 13:19

@Centauri3 13:12
No incrowd . Die houden we zoet met brood en oorlogsspelen

zimmeradel | 01-08-14 | 13:17

@Hobbykip | 01-08-14 | 12:59
Heeft u het stuk gelezen op Elsevier, komt een jood aan het woord die aangeeft dat de jodin niet bekent is binnen de joodse gemeenschap, waar mevrouw claimt actief/gewerkt blijkt te hebben. Gisteren had de media het heel druk met dit verhaal en zie vandaag alle twijfels in die zelfde media. Tot nu toe komt er maar 1 ding naar voren dat gisteren er geen deugdelijk journalistiek onderzoek is gedaan en dat de media blind aannemen wat er op facebook staat. Aan de andere kant van de wereld is het oorlog dus het zal wel waar zijn als iemand in A'dam het op facebook zet. Maar wat ik schokkend vind, is dat u stelt dat de politie dus betrouwbaar is.......
De politie die massaal voorgedrukt aangiftes tegen Wilders heeft maar moslims op straat vrij laat om een doodswens toe te schreeuwen. Elsevier draait op reclame en pikt met dit verhaal denk ik graag een graantje mee. Dat is wat ik denk.

toetanchamon | 01-08-14 | 13:15

@rara | 01-08-14 | 13:05

Je hebt een punt. Maar zonder handschoenen zou ik echt niet alleen maar op het voorhoofd gaan beuken... Niet logisch dat daar verwondingen zijn en nergens anders in het gezicht.

54321 | 01-08-14 | 13:14

Een leugen goed praten, joods?
toetanchamon | 01-08-14 | 12:56

my lips are sealed too my friend.

het vervelende is de incrowd around you know.
and five minutes of fame is all there is left to them.

Lastig.
zimmeradel | 01-08-14 | 13:02

lastig hmmm ... dat konjoetergedoe ...

Centauri3 | 01-08-14 | 13:13

Een leugen goed praten, joods?
toetanchamon | 01-08-14 | 12:56

my lips are sealed too my friend.

het vervelende is de incrowd around you know.
and five minutes of fame is all there is left to them.

Centauri3 | 01-08-14 | 13:12

@Fenna 13:03
Idd. triest dat de inhoud van een (sprookjes) boek leidt tot honderden duizenden doden.
Weg met alle boeken. Verbranden die shit. Tora, Koran, Bijbel...burn 'm all. Begin voor de verandering eens met joodse boeken...ow..wacht

zimmeradel | 01-08-14 | 13:10

@Fenna | 01-08-14 | 13:03
Dus jij wil zeggen dat Israel niet is aangevallen vlak na zijn oprichting??

Hobbykip | 01-08-14 | 13:10

Fenna | 01-08-14 | 12:30
"Ook zij deden alles om hun vaderland te veroveren"
Ik heb toch het idee dat u niet veel van de geschiedenis af weet!
Hamas is pure haat, verdedigt niet om hun "vaderland" te redden, nee ze willen Israël met bevolking en al de zee indrijven, een intrinsieke wens, hun haat is allesverzengend. Wat zou er gebeuren als ze het voor elkaar krijgen? Zou er wat veranderen? Natuurlijk niet, ze , de Palestijnen/Hamas blijven net zo oorlogszuchtig en achterlijk als nu, veel te gemakkelijk als slachtoffer om al die miljarden binnen te harken van landen als Nederland en de rest van de wereld!

lanexx | 01-08-14 | 13:09

@54321 | 01-08-14 | 12:44
Straatvechters slaan nooit op de lippen. Daar kan je enge ziektes van krijgen.

rara | 01-08-14 | 13:05

@[email protected] | 01-08-14 | 12:56
Dank voor de info. Goed te horen dat de politie er inderdaad serieus onderzoek naar doet.

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 13:05

@andjing | 01-08-14 | 12:56
U tegelt wat Elsevier naar buiten brengt. Ik trek Elsevier in twijfel en reageer daar op. Of heeft u dat liever niet?

toetanchamon | 01-08-14 | 13:04

@Andjing Mis. U doet aan geschiedenis vervalsing. In 1921 was Transjordanië al afgesplitst van het mandaatgebied. Het overgebleven gebied zou in 1947 verdeeld worden in een Israëlisch en een Arabisch (Palestijns) gedeelte.

Sinds de oprichting van de staat Israël in 1948 heeft Israël echter geprobeerd de Palestijnen te verdrijven. Met als gevolg de uittocht van ruim 250.000 Palestijnen.

U komt aankakken met het beloofde land. Iets wat in de bijbel wordt vertelt. Triest dat een frase uit een boek leidt tot honderdduizenden doden.

Fenna | 01-08-14 | 13:03

@Centauri3 12:52
My lips are sealed.
Een oplossing echter zou zijn die aanval te pareren.
Alleen ..doen we dat dan ondergronds of in the open.
En bommen wij de belastingdienst of de belastingbetaler...of misschien wel die nette mensen die al 40 jaar in tzelfde huisje wonen.
Lastig.

zimmeradel | 01-08-14 | 13:02

Volgens mij een gestoord gekkie die graag aandacht wil hebben.

Kets22 | 01-08-14 | 13:01

@toetanchamon | 01-08-14 | 12:54
Elsevier meld dat de Politie meld dat er "geen twijfels over mishandeling 'Joodse' vrouw Amsterdam"

Wat heeft dat met onbetrouwbaarheid te maken? Of denk je dat Elsevier de reactie van de Politie uit zijn duim zuigt of zo?

Hobbykip | 01-08-14 | 12:59

Ach, zolang we niet langer negatief berichten over de eu is alles goed.

Flipus | 01-08-14 | 12:58

Een leugen goed praten, joods?
toetanchamon | 01-08-14 | 12:56

Joodse Taqiya ...?

Centauri3 | 01-08-14 | 12:58

-weggejorist en opgerot-

BloedendeVagina | 01-08-14 | 12:57

Lewis Lewinsky | 01-08-14 |

In mijn straat in de Dapperbuurt. De politie heeft dinsdag in het kader van 'buurtonderzoek' gedurende de hele dag en avond iedereen die de straat in kwam gevraagd of ze iets gezien hebben. Mij ook.

@NocturnalDemon2 | 01-08-14 | 12:46
Een leugen goed praten, joods?

toetanchamon | 01-08-14 | 12:56

toetanchamon | 01-08-14 | 12:54

Lees mijn post nogmaals misschien begrijpt u hem dan beter !

andjing | 01-08-14 | 12:56

@andjing | 01-08-14 | 12:36
En Elsevier is betrouwbaar omdat........ juist reclame inkomsten. Een vrouw wordt aangevallen, vastgehouden en is dan in staat op een spray te pakken en beide mannen onder te spuiten....... Tuurlijk!

toetanchamon | 01-08-14 | 12:54

Fenna | 01-08-14 | 12:30
Het is nogal een verschil... tunnels/smokkelroutes om boter te halen of wachtdraaiende idf soldaten te liquideren .
zimmeradel | 01-08-14 | 12:41

pssst ... niet verder vertellen hoor=
maar ik vind die accijnse,btw en belastingen in het westen nou net als die geniepige tunnels daar in die zandbak. Nette mensen die 20,30, misschien wel 40jaar in hetzelfde huurhuisje bivakkeeren wordt op deze manier stiekum het woongenot ontnomen zodat anderen lekker een dik boterbesmeerde boterham kunnen genieten.

Centauri3 | 01-08-14 | 12:52

@Fenna | 01-08-14 | 12:44
En de plannen voor een Joods Nationaal Tehuis waren er al ruim voor de Holocaust dus van een goedmakertje is geen sprake.

Hobbykip | 01-08-14 | 12:49

Fenna | 01-08-14 | 12:44

Amerikanen ????

Niet eerder zoveel onzin gelezen als in uw post !

Het probleem is voor een deel terug te voeren tot de stichting van de staat Israël op 14 mei 1948. Het VN verdelingsplan werd aanvaard door de Joden maar niet door de Arabieren. Met de terugtrekking van de Britten uit het mandaatgebied ‘Palestina’ riep Israël haar onafhankelijkheid uit op het haar door de VN toegekende gebied. De dag daarna werd het nieuwe “Israël” aangevallen door de legers van 6 Arabische landen, Egypte, Syrië, Transjordanië, Libanon, Saoedi-Arabië en Irak, die het VN verdelingsplan niet aanvaarden. De aanvallende Arabische landen riepen de bevolking op zo snel mogelijk te vertrekken om hun intocht te vergemakkelijken, met de belofte op spoedige terugkeer zodra de Joden waren verslagen.Vandaag heet het dat de Joden verantwoordelijk zijn voor het ‘vluchtelingenprobleem’ maar het is niets anders dan een zwendelpartij en het grootste internationale bedrog van de 20ste eeuw.

andjing | 01-08-14 | 12:48

@Fenna | 01-08-14 | 12:44
Israel bestaat! Dat is een feit! Of je dat nou wil of niet! En verder wat @andjing | 01-08-14 | 12:42 zegt.....

Hobbykip | 01-08-14 | 12:46

-weggejorist-

NocturnalDemon2 | 01-08-14 | 12:46

@Fenna | 01-08-14 | 12:30
Waarom vergeet je de diepgewortelde haat te vermelden en de weigering tot vrede?

First Contact | 01-08-14 | 12:45

@Hobbykip En Israël heeft wel ooit bestaan??
Hahaha. Het is een geschonken stukje grond door de Amerikanen als goedmakertje.

Fenna | 01-08-14 | 12:44

De verwondingen zijn raar.
Neus is het eerste wat eraan gaan, bij klappen in het gezicht. Dan lippen. Een stomp op het jukbeen leidt erg vaak tot een blauw oog. Op de kaak zou je ook schade verwachten.
Voorhoofd is echt wel de allerlaatste plaats waar je wordt geraakt. Tenzij je met je gezicht op de grond of tegen een muur belandt, wat hier niet het geval schijnt te zijn geweest.
(pak die foto van de jongen die is mishandeld in Parijs er maar eens bij)

Mijn 2 cents als vechtsporter.

54321 | 01-08-14 | 12:44

Fenna | 01-08-14 | 12:30

Allemaal import dus ,afgezien van de paar moslims, die daar als rondzwervende bedoeïenen aanwezig waren.Gedurende de 19 jaar dat Samaria en Judea, inclusief Jeruzalem door Jordanië was bezet en Gaza door Egypte, sprak niemand over een Palestijnse staat, noch de Arabische wereld, noch de Verenigde Naties. Niemand vroeg aan Jordanië en Egypte de gebieden aan de ‘Palestijnen’ over te dragen. Niemand had toentertijd ooit van een Palestijns volk gehoord. Dat bestond gewoonweg niet! De Palestijnen en met hen diverse anti-Israël groeperingen, schrikken er niet voor terug de geschiedenis te herschrijven, alleen maar om de Joodse aanspraak op het Beloofde Land ongedaan te maken. Maar het ontbreekt ze aan overtuigend bewijs de Joodse historische claim op het Bijbelse grondgebied onderuit te halen. Israël is niet tegen een Palestijnse staat ten strijde getrokken en bezet dus ook geen Palestijns land. Israël veroverde de gebieden Samaria, Judea en Gaza, niet op de Palestijnen maar op Jordanië en Egypte. Jeruzalem was nooit de hoofdstad van een andere staat dan Israël en al helemaal niet van een staat die nooit heeft bestaan. Zelfs in de tijd van de Ottomaamse Turken stond Jeruzalem nauwelijks in de belangstelling van de islam. Die belangstelling ontstond pas nadat de Joden waren begonnen met de opbouw van hun aloude verwoeste land

andjing | 01-08-14 | 12:42

www.telegraaf.nl/reiskrant/22920531/__...

nog zo een kutteklap.

meneertje woont zelf in bloemendaal of wassenaar danwel den goudkust -Jahaaaa 020Gazée heeft eauk een goudkust-.
Hebbie wel eens met een straatveger twee uur in den ochtend meegelopen?
of meegegkeken op een eerstenhulp afdeling ziekenhuis ter 020Gazée ...?
Ik begrijp heus dat Bernhard Jr. niet meer zijn woning aankanhouden ... iets met den asli wonende amsterdammers misschien?
zielig gewoon zielig hoe den goeden burger zo te kakken wordt gezet.
Ook door mevrouwtje HOAXerrinnetje ... zoals hierboven al opgemerkT.

Centauri3 | 01-08-14 | 12:41

Fenna | 01-08-14 | 12:30
Het is nogal een verschil...tunnels/smokkelroutes om boter te halen of wachtdraaiende idf soldaten te liquideren .

zimmeradel | 01-08-14 | 12:41

Ik vond mevrouw al gelijk erg fris uit haar ogen kijken en een vlotte babbel hebben, ondanks de gekneusde ribben.
Ze vouwt ook die vlag helemaal uit en kan haar armen optillen.
Nou.... ik was laatst 5 weken zoet met gekneusde ribben en geloof me.... je bent op zo'n moment zo flexibel als een lantaarnpaal en je wilt niks bewegen, omdat je dan verrekt van de pijn.
Of mevrouw heeft lopen overdrijven, of ze heeft gelogen.
Nu is voor mij de rest van haar verhaal ook opeens ongeloofwaardig.

Schietmijmaarlek | 01-08-14 | 12:40

Hobbykip | 01-08-14 | 12:10
Het altijd wijzen naar anderen is 1 van die dingen..

mindless | 01-08-14 | 12:39

@Fenna | 01-08-14 | 12:37 Lichtgetint tuig dat op deze manier mensen terroriseert noem ik inderdaad lichtgetint tuig. Jij noemt ze alleen maar opgeschoten jongeren omdat je dan in je lieve droomwereld van bijtjes en bloemetjes kan blijven leven

sinar2 | 01-08-14 | 12:39

@Fenna | 01-08-14 | 12:35
Dan kan je dus wel je emoties controleren. Waarom zouden andere mensen dat niet kunnen?

rara | 01-08-14 | 12:39

@Sinar U ziet zelf niet dat u exact hetzelfde doet waarvan u anderen beschuldigd? U noemt Moslims allemaal licht getint tuig. U scheert ze dus allemaal over een kam. En ze zijn voor u dus allemaal fout. Bedankt. U heeft mijn vraag beantwoord.

Fenna | 01-08-14 | 12:37

@XaleX_2 | 01-08-14 | 12:32
Yep, zou kunnen. Op dit moment is het speculeren..

Hobbykip | 01-08-14 | 12:37

De politie in Amsterdam heeft geen reden om te twijfelen aan de mishandeling van de 28-jarige Sepharina Verhofstadt. Haar verwondingen zijn onderzocht en duiden op mishandeling.
Dat bevestigt de politie Amsterdam aan elsevier.nl.
Verse wonden

'We hebben geen enkele reden om te twijfelen aan het feit dat het slachtoffer mishandeld is. De wonden zijn vers en duiden op mishandeling,' zegt de woordvoerder.

Verhofstadt heeft aangifte gedaan bij de politie van mishandeling. De vrouw verklaarde tegenover de politie dat ze in de portiek van haar flat in de Dapperbuurt in Amsterdam-Oost is opgewacht en mishandeld. Ze wist zichzelf te verweren met een rode verfspray waarna haar belagers op de vlucht sloegen.
Antisemitisme

De daders zouden duidelijke anti-Joodse motieven hebben gehad, zo verklaarde de vrouw zelf op haar Facebookprofiel en tegenover stadszender AT5. Ze zouden Palestijnse sjaals om hebben gehad en 'Kankerjood' hebben geroepen'.
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/...

andjing | 01-08-14 | 12:36

@Fenna | 01-08-14 | 12:30
Omdat het Palestijnse volk en een staat die Palestina hete nog nooit bestaan heeft! Dit in tegenstelling tot Nederland!
www.wnd.com/2002/07/14501/

Hobbykip | 01-08-14 | 12:36

@rara Volgens mij bent u niet helemaal bij uw verstand.
Hoezo weer verliezen? Hoe kun je verliezen in een dialoog waarbij twee meningen worden gegeven? Volgens mij is het geen wedstrijd! Maar ik kan me vergissen.

Maar goed, om antwoord te geven op uw vraag. Nee, ik heb nog nooit een handgemeen gehad en dat hoop ik zo te houden.

Fenna | 01-08-14 | 12:35

Goed artikel niks tegen in te brengen, als het een hoax is hard bestraffen. Vals aangifte doen is alsnog een misdaad.
Als het waar is, hebben we wel een probleem.

ca12nag3 | 01-08-14 | 12:34

Er zijn wel meer pagina's of fb offline. Meestal omdat er dan bedreigingen of e.d. op binnenkomen.

Afgeschminkte Bassie | 01-08-14 | 12:34

Haar verwondingen zijn onderzocht en duiden op mishandeling."
www.elsevier.nl...
Hobbykip | 01-08-14 | 12:28
Kan natuurlijk self inflicted zijn.

XaleX_2 | 01-08-14 | 12:32

@hobbykip Ja, er zijn tunnels, zeker. Ik geloof iets van 1200. Er zijn er zelfs waar complete vrachtwagens doorheen kunnen rijden. U beweert echter dat deze oorlog niets te maken heeft met de bezetting op Westbank. Maar deze tunnels zijn juist gegraven om actie te ondernemen tegen Israël vanwege de bezetting op Westbank.

Daarbij, leuk zo'n artikel. Maar Nederlanders willen nog wel eens vergeten dat onze helden van het verzet (wat ik meen. Het waren ook echt helden) niet zo gek veel verschillen met deze mensen. Ook zij deden alles om hun vaderland te heroveren. Waarom is het ene verzet beter of slechter dan het andere verzet?

Fenna | 01-08-14 | 12:30

-weggejorist-

Centauri3 | 01-08-14 | 12:28

"De politie in Amsterdam heeft geen reden om te twijfelen aan de mishandeling van de 28-jarige Sepharina Verhofstadt. Haar verwondingen zijn onderzocht en duiden op mishandeling."
www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/...

Hobbykip | 01-08-14 | 12:28

@Fenna | 01-08-14 | 12:18
Het gaat er niet om wie er tegen of voor de israelische joden is. Het gaat om het feit dat 79% van de nederlandse moslims tegen elke jood is. Dus ook tegen opa Salomon verderop bij je in de straat. Die zijn keppeltje niet meer op durft te doen omdat hij dan bespuugd en uitgescholden word door dat lichtgetinte tuig op de hoek van de straat. Tuig dat ook nog eens de goedkeuring hiervoor krijgt van hun familie.

sinar2 | 01-08-14 | 12:28

@Fenna | 01-08-14 | 12:24
Die uitspraak toont een grote onzekerheid en is een poging om de discussie te ontlopen. Uit zelfbescherming? Uit angst om weer te verliezen?

Ik begrijp nu waarom je emoties zo belangrijk vindt, je kan er zelf niet mee omgaan.

rara | 01-08-14 | 12:27

Why can't we live together - Mike Anthony
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=n8upuuTIioQ#t=88
.
TB2318 | 01-08-14 | 11:23 https://www.facebook.com/JewsAndArabsRefuseToBeEnemies

Watching the Wheels | 01-08-14 | 12:27

Ik moet trouwens het hele stuk doorlezen dan hoef ik dingen niet herhalen. *zucht de oen*

Statler en Waldorf | 01-08-14 | 12:27

De joden laten hun ware gezicht zien! Ze zaaien tweedracht.

Draconian | 01-08-14 | 12:27

@XaleX_2 | 01-08-14 | 12:24
Eens! Goed dat GS kritisch blijft. Laten we afwachten hoe dit verder afloopt.

Hobbykip | 01-08-14 | 12:26

Met een achternaam als "Verhofstadt" kan je automatisch tot de conclusie komen dat alles dat eruit komt een leugen is.

R0BB3RT | 01-08-14 | 12:26

Net als die moslima een paar maanden terug, die, ik dacht in Tilburg, in elkaar geslagen werd vanwege een hoofddoek. Heb ik ook erstige bedenkingen bij deze mishandeling.

Gaat om de wijze van aandacht vragen. Lijkt een beetje op zo'n zwaaiende voetballer die iets te graag tegen de grond gaat.

Kunnen we dit ook niet een schwalbe of iets dergelijks gaan noemen?

Statler en Waldorf | 01-08-14 | 12:25

Fijn dat GS scherp blijft. Als het een hoax is dan ben ik er ingestonken. Overigens kan pepperspray wel oranje van kleur zijn wat dan wel redelijk klopt met die beelden. Op de beelden zag het er ook niet uit als verf.

XaleX_2 | 01-08-14 | 12:24

@rara ik verlies nooit een discussie ;)

Fenna | 01-08-14 | 12:24

@ Herr Zimmermann | 01-08-14 | 12:11
Oké . Maar je mag je land verdedigen. Iedereen.
Maar verdedigen is alleen verdedigen als je aanvalt daar waar je aangevallen wordt of waarvandaan je aangevallen wordt. De rest is vergelding en haat. Het mes snijdt aan twee kanten...zowel voor israel als palestina.

zimmeradel | 01-08-14 | 12:24

Jammer dat AT5 nu zwijgt over deze hoax-mogelijkheid. Zij hebben haar gesproken en het bericht de wereld ingestuurd. Zeg eens iets AT5!

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 12:21

Deze Joodse (?) mishandelvrouw heeft niet in door dat ze met deze idiote (sorry ik ben boos) actie het antisemitisme in de hand werkt! BAH!

Rest In Privacy | 01-08-14 | 12:21

@Herr Zimmermann | 01-08-14 | 12:11
Schieten vanaf woonwijken, zonder dat ze de bevolking laten gaan. Burgerslachtoffers is wat ze willen, voor de beeldvorming.
Ze schieten zelfs vanuit VN ziekenhuizen. Daar zijn al een aantal keren raketten gevonden.

Een normaal land zou allang gecapituleerd hebben, met het aantal burgerslachtoffers. 30x zoveel. En de bevolking mag niet vluchten van Hamas.

Wim Venijn | 01-08-14 | 12:20

@hobbykip goh, tunnels. Ja, en waarom zijn die tunnels er denk je? Grote mollen?

Fenna | 01-08-14 | 12:19

@Fenna | 01-08-14 | 12:11
Maar: als je de discussie verliest, ga je dan emotioneel worden en slaan onder het motto: ik kon me niet beheersen? Of ben je wijzer dan dat?

rara | 01-08-14 | 12:19

@Sinar ik ben niet voor of tegen. Ik kijk naar de feiten en Israël pikt land in van de Palestijnen met geweld. Dank je de koekoek dat er dan mensen zijn die tegen Israël zijn. Je oogst wat je zaait.

En nu eerlijk antwoorden. Als je een Israëliet vraagt of ze voor of tegen moslims zijn. Wat antwoorden die dan? Het is logisch dat moslims tegen Israël zijn! Net zo logisch als dat andersom ook het geval is. En beide is fout!

Fenna | 01-08-14 | 12:18

@Fenna | 01-08-14 | 12:11
Die supporterwesterlingen weten hun gevoel vrij goed te beheersen. Zo veel mensen, en zo weinig gewonden. Ooit over nagedacht?

rara | 01-08-14 | 12:18

Bah... bah... bah.... ik heb een hekel aan liegen!

Rest In Privacy | 01-08-14 | 12:17

@Ars Vivendi | 01-08-14 | 12:07
Mee eens.
En die haat gevoelens zijn altijd latent aanwezig geweest bij de moslims. Ze laaien weer op als er weer een conflict is.
De gutmensch schaart zich erachter, en meet met twee maten.

Wim Venijn | 01-08-14 | 12:15

@ Fenna | 01-08-14 | 12:11
Voetbal supporters, en zeker die van feyenoord, zijn geen eikpunt of vergelijkingswaar.

zimmeradel | 01-08-14 | 12:15

Seraphina Verhofstadt. Nomen est omen. Er zijn er wel meer met die naam die er duchtig op los liegen.

Willem VanDer Decken | 01-08-14 | 12:13

@ Fenna | 01-08-14 | 12:05
U groepeert verkeerd. Dat is niet het merendeel.
Het merendeel op de wereld probeert goed te doen en kijkt weg terwijl ze het laten oplossen door een ander.

zimmeradel | 01-08-14 | 12:13

" Nee, natuurlijk niet. Het gaat om olie hè! "
@Fenna | 01-08-14 | 12:08

Om olie?? Ohw.... ik dacht dat het om beton ging? Iets met tunnels enzo....

Hobbykip | 01-08-14 | 12:12

Ik vind dat die Marokkanen provoceren door een Palestijnse vlag op te hangen. Is toch zeker hun vlag niet, maar van een terroristische organisatie.
Wat een achtelijke gedachtes allemaal, Iemand uit Israel die zijn eigen landsvlag ophangt provoceert, het moet niet gekker worden.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 12:12

@rara wel eens in het Feyenoord stadion geweest? Daar zijn vrij weinig Westerlingen die hun gevoel weten te onderdrukken kan ik u zeggen. En dan hebben we het over een spelletje. Niet over een oorlog.

Fenna | 01-08-14 | 12:11

@Fenna | 01-08-14 | 12:09
Die zin is niet te begrijpen.

rara | 01-08-14 | 12:11

Wim Venijn | 01-08-14 | 12:00
Hamas schiet vanaf woonwijken..... Wat verwacht je dan? Dat ze vanuit de vlakte gaan schieten? Ergens midden in het veld? Zodat Israel ze met hun high tech wapens uit het veld kan schieten?
**
Als Hamas stopt met het schieten, gaat de bezetting van de Gaza weer verder waar het was. Gaat de nederzettingen politiek verder, waarbij er telkens weer een stukje land word afgenomen. Het is 'klote' wat Hames doet, omdat zij ook onschuldige Israeliers beschiet, maar zie je dan niet dat Hamas een 'arme lui's' oorlog voert? Ze hebben nu eenmaal niet de wapens die Israel heeft.
Een vriend van mij mocht graag jagen. Ik zei hem dat ik dat geen sport vind. Het is pas een sport als je de konijnen ook een geweer geeft. Wat is het nu voor een kunst om op een hoogzitter te gaan wachten tot er een konijn voorbij komt. Zo ook met Hamas. Het is absoluut geen partij voor Israel. Wat ze in feite alleen kunnen doen is ophouden met terroriseren, om vervolgens te zien hoe Israel stukje bij beetje hun land in neemt.
Zo.. vandaag al veel te veel gecommentarieerd.
Dit was het, en daar zul je het mee moeten doen.

Herr Zimmermann | 01-08-14 | 12:11

@Fenna | 01-08-14 | 12:08
Oh denk je er zo over. Dus je vind het prima dat de overgrote meerderheid van de moslims de joden hier weg willen hebben. Dat idee lijkt jou ook wel wat? Weet ik meteen in welke hoek je zit.

sinar2 | 01-08-14 | 12:10

@mindless | 01-08-14 | 12:05
Als er een groep de slachtofferrol op een hoger niveau heeft gebracht dan zijn het wel de mannen van Hamas!

Hamas: Wij houden meer van de dood dan jullie van het leven *nuff said*

Hobbykip | 01-08-14 | 12:10

@Fenna | 01-08-14 | 12:05
Het merendeel van ons Westerlingen kunnen wel omgaan met gevoel. Dat zit in de opvoeding, in de cultuur of in het drinkwater, dat laat ik in het midden. Maar hier in het Westen wordt volwassen gedrag verwacht van volwassenen. Als je je niet kan beheersen als je een vlag ziet dan ben je net zo slim als een spaanse stier. Ole.

rara | 01-08-14 | 12:09

Absoluut hoax, doet me denken aan die zogenaamde mishandelde hoofddoek op de garereligie.nl

Ronman2k | 01-08-14 | 12:09

@rara ja, volgens mij is er meer een iemand die woorden niet snapt.

Fenna | 01-08-14 | 12:09

een Dikke Kudo ''κῦδος'' voor Geenstijl!

Word zo moe van die heilige druiloren
Joden vs Moslims en visa versa en wie zijn de echte slachtoffers inderdaad onschuldige ''kinderen''

een bounty hunter Idee(tje)
MOOI ! Moskeeën roepen op tot tolerantie!
Moskeeën Kerken en andere tempels Tijd dat de Imam's dominee's en priesters de rotte appels er uit knikkeren!
Praten, Verhaaltjes,en Beloftes allemaal leuk! maar daar schieten we niets mee op
Het zelfde gelul horen we ook al die tijd van Vladimir Vladimirovich Putin uiteindelijk is het allemaal uitstel van executie!
Dus imam's van Nederland sta voor je woord en laat ons weten hoeveel jij uit je moskee heb gezet!
Ik zou bijna zeggen voor elke extremist die ze aangeven (verlinken) en er uit trappen vanuit de staat een vergoeding daar tegen over zetten!
Maak de extremist geld waard! dan denk ik dat Nederland een snelle zuivering zal meemaken en de bounty hunters zullen als paddestoelen uit de grond komen ;)

Thargoid | 01-08-14 | 12:08

@sinar tijdens de tweede wereld oorlog was ook 79% van de Europeanen tegen Duitsland. Wat is uw punt?

@hobbykip Nee, natuurlijk niet. Het gaat om olie hè!

Fenna | 01-08-14 | 12:08

'Doordat er gezegd wordt dat Israël de boosdoener is, wordt die oorlog naar Nederland gehaald.'
@Wim Venijn | 01-08-14 | 12:00

Da's een wonderlijke conclusie.
Deze oorlog is - met de kennis van nu - door Joop den Uyl naar Nederland gehaald. Als u begrijpt wat ik bedoel.
Niet door 'wat er gezegd wordt'...

Ars Vivendi | 01-08-14 | 12:07

Wat wel heel goed kan is dat ze inderdaad al eerder een verwonding in haar gezicht had en dat ze bang was dat dat gebruikt zou worden om de mishandeling te ontkennen. Soms is de waarheid ongemakkelijk ongeloofwaardig.
Er zijn inderdaad omstandigheden waar je je vraagtekens bij kunt zetten, maar voor mij is (nog) niet bewezen dat die mishandeling een hoax is.

Lewis | 01-08-14 | 12:07

blabam | 01-08-14 | 11:37
Ah een ontkenner van de Holocaust. Jij denkt dat een slecht gemonteerd, vol vage feiten, inconsistent filmpje op youtube het bewijs is dat Joden hebben gelogen? Moet je niet op stormfront gaan spelen? Mafklapper.

derKaiser31 | 01-08-14 | 12:07

@Fenna | 01-08-14 | 12:02
Je mag die gevoelens wel koesteren, Henna. Je moet er alleen mee om leren gaan.

Dat je mijn woorden nu nog niet snapt is je vergeven.

rara | 01-08-14 | 12:06

Ik las al meteen een plemp van een reaguurder die zich meteen een Joodse acteur die zichzelf ontvoerde herrinnerde. En dat sommige bevolkingsgroepen niets liever doen dan de slachtofferrol spelen. 'Mindless' heette die reaguurder geloof ik.

Ennu.. GS komt er dan nu eindelijk een einde aan dat pro-Israel bombardement van jullie. Jullie moeten nu toch wel genoeg vakantiegeld hebben?

mindless | 01-08-14 | 12:05

@rara dan heb ik nieuws voor u. Het merendeel van de mensen op de wereld kunnen niet op een normale manier ergens mee om gaan. Dat zie je dagelijks in voetbalstadions, op straat, op tv...

Mijn punt was dat het dom is om te provoceren door een Israëlische vlag aan je balkon te hangen. Dan is het wachten op het moment dat iemand hier iets van zegt. Of in dit geval aan doet. Ik keur het absoluut niet goed. Maar begrijpen doe ik het ergens wel.

Fenna | 01-08-14 | 12:05

Wat een kut stuk zeg... geschreven door iemand met een alluhoedje op? *cynisch modus uit*

brtnsnwbrd | 01-08-14 | 12:05

@Fenna | 01-08-14 | 11:45
Ga weg joh! De oorlog in Gaza heeft niets met die bezetting in op de West-bank te maken.

Hobbykip | 01-08-14 | 12:05

Hebben jullie daar nu echt zo lang over na moeten denken? Bullshitdetector stuk?

De Veroorzaker | 01-08-14 | 12:05

@GingerTed | 01-08-14 | 11:57
Crossposten op GS en Joop gaat het helemaal worden, oh nee, wacht...

rara | 01-08-14 | 12:04

@Fenna | 01-08-14 | 11:58
Blijven wegkijken en bagataliseren hoor ...
"Opgeschoten tieners", en dan is het niet erg?
In Den Haag waren het geen opgeschoten tieners maar volwassenen die ook nog eens kinderen meesleurden in hun jodenhaat. Mooie opvoeding heet dat en beloofd veel moois voor de toekomst.
79% Van de moslims in Nederland staan achter Hamas en haar doel Israel te vernietigen en joden van de aardbodem weg te vagen. Als je dat niet als probleem erkend ben je echt verloren.

sinar2 | 01-08-14 | 12:02

Ze heeft toch aangifte gedaan bij de politie?
Die gaan dat verhaal heus wel natrekken.
Ik wacht af, trek nog geen enkele conclusie.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 12:02

Jeetje, Geenstijl gaat de conspiracy kant op?

ART85 | 01-08-14 | 12:02

@hobbykip Lees aub waarom ik dit schreef. Volgens Rara mag je geen wraak gevoelens koesteren wanneer iets niet binnen je eigen landsgrenzen afspeelt!

Die reactie was dus niet mijn mening, maar een absurd voorbeeld om de domheid van Rara aan te duiden.

Fenna | 01-08-14 | 12:02

@Fenna | 01-08-14 | 11:58
Je mag wel gevoel hebben, je moet alleen leren om er op een normale, volwassen manier mee om te gaan. Nogmaals: als jij gek wordt van die vlag dan ben je gek.

rara | 01-08-14 | 12:02

@Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:53
Nee, dat is pertinent niet zo.
Doordat er gezegd wordt dat Israël de boosdoener is, wordt die oorlog naar Nederland gehaald.
Ik zie wat Hamas doet, en waar het voor staat.
En ik probeer duidelijk te maken wat voor een terroristische organisatie Hamas is. In het verleden hebben ze met bomgordels in Israël aanslagen gepleegd. Onder de onschuldige bevolking.
Israëliërs zijn ook geen lieverdjes. Maar raketten afvuren vanaf woonwijken, bevolking inzetten in huizen voor de doden en de plaatjes voor de beeldvorming, en doorgaan tot de totale vernietiging van Israël.
Als je dat niet ziet, heb je het niet begrepen.
Als Hamas stopt met schieten, is het conflict afgelopen.
Haat wordt trouwens alleen bij moslims gevoeld. Die roepen op tot het doden van Joden.
Ik heb nog nooit iemand hier gezien in Nederland met dezelfde mate van haat tegenover een andere bevolkingsgroep.

Wim Venijn | 01-08-14 | 12:00

"Wat doet Nederland de afgelopen weken? Het vliegtuig is toch niet in Nederland neergestort! Ziet u de domheid van uw reactie?"
@Fenna | 01-08-14 | 11:58

Serieus??

Hobbykip | 01-08-14 | 11:59

De Nederlandse Marokkanen hebben een hekel aan iedereen die pro Israël is. Mensen blijven dit gewoon onderschatten. Helaas.

Watmaakthetuit | 01-08-14 | 11:59

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:50

Dus je geeft toe dat wij niets kunnen 'na sjekken' en als een verhaal niet klopt, dat niet onze schuld is. Maar je bent niet te beroerd op een duidelijk standpunt in te nemen in deze kwestie op basis van dezekfde verhalen.

That's kind of retarded

Kenpachi3763 | 01-08-14 | 11:58

@crisdegek Goed onderbouwd. Hiermee toont u uw kennis over het onderwerp aan!

@rara Dus wanneer de oorlog ergens anders afspeelt mag je geen gevoel hebben wanneer kinderen en bejaarden van je eigen afkomst worden afgemaakt als beesten? Wat doet Nederland de afgelopen weken? Het vliegtuig is toch niet in Nederland neergestort! Ziet u de domheid van uw reactie?

@Sinar U verdrinkt in zelfmedelijden zodat u niet eens in de gaten heeft dat die demonstratie in Rotterdam werd gelopen door een groep opgeschoten tieners met het IQ van een geit. U generaliseert hiermee enorm! Iets dat u zelf waarschijnlijk verafschuwd. Is het niet?

Fenna | 01-08-14 | 11:58

Ach ja..... misschien ligt de waarheid ergens in het midden. Maar misschien ook niet...... wie zal het zeggen.

Hobbykip | 01-08-14 | 11:58

Inderdaad een Jules Croisetje. Een trieste manier om aandacht te vragen en anderen als criminelen weg te zetten. Maar geeft wel aan hoe moeilijk deze mevrouw het er mee heeft.

Rest In Privacy | 01-08-14 | 11:58

Leon Tosti | 01-08-14 | 11:14
Juist.

_Fly66_ | 01-08-14 | 11:57

Sorry Joris skippen die vorige twee. Hier komt de goeie:

Er zijn genoeg gevallen en toenemend, buiten deze mevrouw met haar Israëlische vlag aan haar gevel, waar er wel degelijk bedreigingen worden geuit, indirect jegens joden, en joodse Nederlanders in het algemeen, of rechtstreeks persoonlijk, en ook met feitelijke mishandeling en zelfs aanslagen.

Dus ook al blijkt dit geval een hoax, wat ik zeker niet uitsluit, verandert dat helemaal niets aan de al voorkomende, niet te tolereren feiten van openlijke en verhulde dreiging en geweld jegens joden en hun instellingen in Nederland, en elders in Europa, of de wereld, sowieso buiten het enige feitelijke conflictgebied van dat van het Israëlisch-Palestijnse.

Nu het in steeds hoger tempo een probleem lijkt te gaan worden om zonder verdere aanleiding erop aangesproken cq lastig gevallen te worden bij neutrale joodse kenmerken, als keppeltjes, de Davidsster, of het Chai-teken, als sieraad of anders, als symbool openlijk gedragen zijn de grenzen bereikt.

Het Israëlisch-Palestijnse conflict vormt voor dit wangedrag geen énkel excuus!

En nogmaals: Deze problematiek is al evident aanwezig zónder dit specifieke geval waarvan het nog maar de vraag is wat er echt en niet echt is. Zij is dan bij wat ik schreef ook een zaak die de aan conclusie over wat ik schreef geen invloed heeft.

Een andere zaak is het dat Nederlandse burgers, van welke overtuiging of origine ook, die zich wél willen uiten over het Israëlisch-Palestijnse conflict, en dat dan ook buiten teksten middels symbolen als vlaggen die een der partijen vertegenwoordigen willen doen, dat in principe ook gewoon moeten kunnen doen zonder persoonlijk of materieel geweld over zich af te roepen.

Isis-vlaggen, nazi-symbolen, behalve gevoerd door religieus benevelde groepen, maar dus ook die van zowel rechts- als links-extremisten (die in veel meer zaken elkaars gelijke zijn) en dus racistische teksten cq spreekkoren, al helemaal als deze dreigend zijn, zijn natuurlijk verboden, sowieso in alle gevallen, en er dient dan ook hard tegen te worden opgetreden. Iets wat laatstelijk te weinig gebeurd is.

Maar een Palestijnse of Israëlische vlag mag geen enkel probleem zijn.

De vlag an sich die deze mevrouw had hangen mag dan ook geen aanleiding geweest zijn voor wat er wel of niet gebeurt is, en ook niet haar standpunten.

En voor het geval het in dit geval een hoax is. Dat zou dan niet de eerste keer zijn dat zulks óók gebeurt bij dit soort reëel bestaande actuele spanningen. Het hoort dan niets af te doen aan hetgeen ik hier schreef. Degenen die dat wel beweren kun je dan eenvoudig herinneren aan andere van dergelijke gevallen die dreigden wel degelijk reële problematiek te verduisteren. Denk behalve aandoe Croiset-zaak ook hieraan: www.joop.nl/leven/detail/artikel/10597...

Het feit blijft dat er toenemende reële verbale, symbolische, en daadwerkelijke agressie is richting joodse Nederlanders (en joden elders), en hun instellingen, vanwege geen enkel ander feit dan hun joods-zijn, buiten het feit dat deze agressie net zo min te tolereren is jegens degenen onder hen (of anderen) die dan wel een min of meer pro-Israëlisch standpunt uiten.

GingerTed | 01-08-14 | 11:57

@ Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:38
Het eventuele feit dat dit een hoax is maakt nog niet dat de plo en hamas en mocro's en islam in een keer lief is en iets is wat we moeten omarmen.
Daarnaast zouden zij ook een hele dikke sorry moeten zeggen voor al die zieke shit van hun kant.
Zolang ze dat niet doen van mij geen sorry...
On top of that..sorry aan een groep is niets zeggend..excuses maak je persoonlijk 1op1 en dienen aanvaard te worden alvorens de lei schoon geveegd kan worden. Sorry zeggen en de ander vervolgens gewoon door laten gaan met gedrag wat de zaken zo op scherp heeft gezet is achterlijk.

zimmeradel | 01-08-14 | 11:56

Hoax of niet. Zolang Joden en ook deze mevrouw nog bij Nederlandse Marokkanen op hun Facebook worden gezet met naam en foto gezet om hun haat te laten zien lijkt mij het nog steeds niet een gezonde zaak.

Watmaakthetuit | 01-08-14 | 11:55

Strafbaar is in mijn ogen de hele regering op dit moment inclusief de media die systematisch hebben opgeroepen tot het haten van Oost-Europeanen en Russen in het bijzonder. Die hele discussie over Marokkanen, Joden en Israel is alleen maar een afleiding om ongemerkt nog meeer Russenhaat te kweken en daarmee alle neuzen dezelfde kant op te krijgen. Die van het pro EU rijk onder VS vlag. Het is allemaal selectief elite racisme met de MSM en de regering voorop. Dat is wat ik denk.

NFC | 01-08-14 | 11:55

Dus een dag later en na , zoals het hoort, een degelijk journalistiek komt er ineens een ander verhaal. Er is 1 jood met een verhaal en de hele media sloeg gisteren gelijk op hol. Facebookaccounts worden gepost op dumpert om mensen die haar aanvielen (met woorden) aan de digitale schandpaal te nagelen. Vele kliks en advertentie inkomen verder blijkt het verhaal toch iets anders te zijn......
En als ik mij dan afvraag wat zoiets op dumpert doet wordt je weggejorrist.

toetanchamon | 01-08-14 | 11:55

-weggejorist-

GingerTed | 01-08-14 | 11:55

Er zijn genoeg gevallen en toenemend, buiten deze mevrouw met haar Israëlische vlag aan haar gevel, waar er wel degelijk bedreigingen worden geuit, indirect jegens joden, en joodse Nederlanders in het algemeen, of rechtstreeks persoonlijk, en ook met feitelijke mishandeling en zelfs aanslagen.

Dus ook al blijkt dit geval een hoax, wat ik zeker niet uitsluit, verandert dat helemaal niets aan de al voorkomende, niet te tolereren feiten van openlijke en verhulde dreiging en geweld jegens joden en hun instellingen in Nederland, en elders in Europa, of de wereld, sowieso buiten het enige feitelijke conflictgebied van dat van het Israëlisch-Palestijnse.

Nu het in steeds hoger tempo een probleem lijkt te gaan worden om zonder verdere aanleiding erop aangesproken cq lastig gevallen te worden bij neutrale joodse kenmerken, als keppeltjes, de Davidsster, of het Chai-teken, als sieraad of anders, als symbool openlijk gedragen zijn de grenzen bereikt.

Het Israëlisch-Palestijnse conflict vormt voor dit wangedrag geen énkel excuus!

En nogmaals: Deze problematiek is al evident aanwezig zónder dit specifieke geval waarvan het nog maar de vraag is wat er echt en niet echt is. Zij is dan bij wat ik schreef ook een zaak die de aan conclusie over wat ik schreef geen invloed heeft.

Een andere zaak is het dat Nederlandse burgers, van welke overtuiging of origine ook, die zich wél willen uiten over het Israëlisch-Palestijnse conflict, en dat dan ook buiten teksten middels symbolen als vlaggen die een der partijen vertegenwoordigen willen doen, dat in principe ook gewoon moeten kunnen doen zonder persoonlijk of materieel geweld over zich af te roepen.

Isis-vlaggen, nazi-symbolen, behalve gevoerd door religieus benevelde groepen, maar dus ook die van zowel rechts- als links-extremisten (die in veel meer zaken elkaars gelijke zijn) en dus racistische teksten cq spreekkoren, al helemaal als deze dreigend zijn, zijn natuurlijk verboden, sowieso in alle gevallen, en er dient dan ook hard tegen te worden opgetreden. Iets wat laatstelijk te weinig gebeurd is.

Maar een Palestijnse of Israëlische vlag mag geen enkel probleem zijn.

De vlag an sich die deze mevrouw had hangen mag dan ook geen aanleiding geweest zijn voor wat er wel of niet gebeurt is, en ook niet haar standpunten.

En voor het geval het in dit geval een hoax is. Dat zou dan niet de eerste keer zijn dat zulks óók gebeurt bij dit soort reëel bestaande actuele spanningen. Het hoort dan niets af te doen aan hetgeen ik hier schreef. Degenen die dat wel beweren kun je dan eenvoudig herinneren aan andere van dergelijke gevallen die dreigden wel degelijk reële problematiek te verduisteren. Denk behalve aandoe Croiset-zaak ook hieraan: www.joop.nl/leven/detail/artikel/10597...

Het feit blijft dat er toenemende reële verbale, symbolische, en daadwerkelijke agressie is richting joodse Nederlanders (en joden elders), en hun instellingen, vanwege geen enkel ander feit dan hun joods-zijn, buiten het feit dat deze agressie net zo min te tolereren is jegens degenen onder hen (of anderen) die dan wel een min of meer pro-Israëlisch standpunt uiten.

GingerTed | 01-08-14 | 11:55

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:50
Je argumenten zijn overtuigend!!

Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:54

weedpuff 11;51
Ja en? wat is nou je punt?

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:54

Wim Venijn | 01-08-14 | 11:44
Je hoeft absoluut geen partij te kiezen. Ik vind echter wel dat je mag zeggen dat Israel verachtelijk bezig is daar in de Gaza. 1500 doden.... ze lijken wel door de ratten besnuffeld daar. Als ik dan commentaren lees dat het helemaal niet erg is, omdat de Palestijnen toch fokken als de konijnen dan ga je bij mij over de grens.
Overigens zeg ik hiermede weer niet dat ik Pro Palestina ben. Ik zie alleen een tot de tanden gewapend high-tech leger, gesteund door een groot deel van de westerse wereld, met USA voorop, die mensen opeen gepakt in een kleine ruimte beschiet als of het een computerspel is. Wat denk je hoeveel haat hier gezaaid word voor de komende 20 jaar.

Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:53

Nooit geweten dat Verhofstadt een joodse naam is.

Wurgje de huisboa | 01-08-14 | 11:51

@Terpen-tijn
Natuurlijk maakt Israel fouten met het bombarderen, al dan niet expres, maar ze hebben die ellende zelf afgeroepen. Hamas maakt met elke raket een fout, want dat ding gaat alle kanten op.

Jij meent dit? IDF staat op plaats 11 van de wereld qua leger, die zandaapjes van Hamas kunnen niet beter, IDF weet precies wat ze doen.

weedpuff | 01-08-14 | 11:51

@Fenna | 01-08-14 | 11:48
Stop met die onzin dat het alleen om Israel en Gaza gaat, het is pure religieus geinspireerde jodenhaat. Iedereen met een keppeltje op word in Amsterdam uitgescholden en bespuugd. En de demonstraties in Den Haag waren overduidelijk: alle joden moesten dood.

sinar2 | 01-08-14 | 11:51

@Fenna | 01-08-14 | 11:45
De oorlog in kwestie speelt zich niet hier af, dat is het verschil. Doen Israel en Palestina aan export van hun oorlog?

rara | 01-08-14 | 11:51

Herr Zimmerman.
Ach gossie, meneer had al zijn twijfels, knap hoor.
Je bent onnozel omdat je excuus eist, lariekoek, als een verhaal niet klopt is dat niet onze schuld.
Ga lopen zeiken bij de nos en andere zenders, die geloofden het ook en hadden de mogelijkheid om zaken na te sjekken, wij niet.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:50

Fenna | 01-08-14 | 11:45

U moet niet zoveel bedwelmende stoffen tot u nemen.

crisdegek | 01-08-14 | 11:50

Ik sta er niet van tr kijken. Het interview vond ik weinig overtuigend

FreedomFTW | 01-08-14 | 11:50

@Sinar Je moet Jodenhaat niet verwarren met haat tegen een bezetter die de mensenrechten met voeten treedt.

Elk ander land dat een volk verjaagd van hun grondgebied en dit doet met excessief geweld zal bekritiseerd worden. Ook Israël!

Fenna | 01-08-14 | 11:48

Die VI gijp meneer heeft altijd een ploeg sjaal om en denken en die mislukte Amsterdam Fries zijn relicten dus makkelijk scoren.

AAargh | 01-08-14 | 11:48

@[email protected] | 01-08-14 | 11:46
In welke straat woont ze?

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 11:48

--sql error-- | 01-08-14 |

Zelfde wijk (als je Amsterdam-Oost) als wijk beschouwd, andere buurt...

@Rara @Milka Als je gedurende de tweede wereldoorlog een vlag van de bezetter aan je balkon hing werd je door het verzet gegrepen.

Nu hangt zij een vlag van een bezetter aan het balkon en wordt ze door aanhangers van het verzet gegrepen.

Zoek de verschillen!

Fenna | 01-08-14 | 11:45

Gelukkig, er is dus totaal geen jodenhaat in dit land. Of toch .... ?

sinar2 | 01-08-14 | 11:45

@Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:30
Sorry? Sorry waarvoor?
Ik neem stelling tegen discriminatie en geweld.
En voor vrijheid van meningsuiting.
Als ze dit gelogen heeft, dan nemen ik daar ook stelling tegen.
We worden betrokken in een oorlog die aan me reedt kan roesten. Zoek het lekker zelf uit daaro.
Maar als je denkt dat ik nu partij ga kiezen, vergeet het maar.
Zowel de joden als de moslims heb ik niets mee.
Ik wil vrijheid van meningsuiting, geen oproep tot doden van joden of moslims, geen geweld en geen gedonder in mijn land.

En als dat wel gebeurd in Nederland, dan neem ik daar stelling tegen.

Wim Venijn | 01-08-14 | 11:44

Whatever.
Als Hamas zo doorgaat wordt de Gaza 1 grote parkeerplaats.
Eigen schuld dikke bult, ze willen maar niet toegeven dat zij zelf verantwoordelijk zijn voor het geweld.
Natuurlijk maakt Israel fouten met het bombarderen, al dan niet expres, maar ze hebben die ellende zelf afgeroepen. Hamas maakt met elke raket een fout, want dat ding gaat alle kanten op.
Als Hamas stopt, dan stopt Israel ook, behalve dan die tunnels, die moeten onschadelijk gemaakt worden, anders vallen er nog meer Israelische doden.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:44

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:33
Kijk even terug in de commentaren vanm gistern, dan zul je zien dat ik gisteren mijn twijfel al had.
Dat je je commentaar afsluit met onnozele zegt meer over jouw onnozelheid dan over de mijne.
Verder nog een fijne dag Mijnheer of Mevrouw Terpen-tijn.
(kijk, zo kun je een commentaar ook waardig afsluiten)

Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:41

Helaas wordt de oorlog in tussen Israel en de Palestijnen ook in de media uitgevochten. Er zijn te veel mensen met te veel belangen. Ik neem niets meer op face value aan en mishandelingen al helemaal niet. Eerst maar eens het onderzoek afwachten, pas daarna kan (gestaafde) verontwaardiging volgen. Of men is niet in de vooropgezette val getrapt, dat kan ook de uitkomst zijn.

Drackhorn | 01-08-14 | 11:41

zimmeradel | 01-08-14 | 11:33
Bijvoorbeeld omdat er tegen de 500 reaguurders de Palestijnen/ Marokanen/ Islammensen en weet ik wat meer, voor van alles wat lelijk is hebben uitgemaakt.
Tevens was dat ook een bijzonder goede reden om de Palestijnen daar in de Gaza helemaal tot appelmoes te schieten.
DAAROM!
Ik ben overigens een 'gewone' Hollander, heb een verschrikkelijke hekel aan het Marokkaanse uitschot, en wens dat die knetterhard aangepakt worden (overigens wens ik mij dat ook voor het uitschot van de voetbalsupporters), maar dat van gisteren ging mij echt te ver. Al die verwensingen op basis van wat 1 mevrouw heeft verteld, zonder dat dit degelijk onderzocht is.

Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:38

Goh, joodse mensen die onzin lullen, nothing new here. Wat nou als we alle jihadis en zionisten in 1 land zetten? Oh wacht..

weedpuff | 01-08-14 | 11:38

-weggejorist-

blabam | 01-08-14 | 11:37

Sorry voor al die lieve jihadstrijdertjes die met een Palestijnse dus terroristische vlag zwaaien, foei voor de Israelietjes die met hun eigen vlag zwaaien.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:36

Alle symptomen van liegen zijn er dus. Het wisselen van details, vergeten van details en het gebrek aan bewijs.

Dit verhaal is dan wel onrealistisch, maar dat dit écht kan gebeuren is nog steeds enorm realistisch.

LangeTijdGeleden | 01-08-14 | 11:35

@rara | 01-08-14 | 11:34
Kort en bondig amen.

Mika6101 | 01-08-14 | 11:35

Igor.The.Horrible | 01-08-14 | 11:23

LOL!

eerstneukendanpraten | 01-08-14 | 11:34

@Fenna | 01-08-14 | 11:28
Als mensen opgewonden raken van een vlag dan is dat hun probleem. Mochten ze vervolgens hun emoties niet kunnen beheersen dan moeten ze een cursus agressiebeheersing gaan volgen, want het is niet normaal.

rara | 01-08-14 | 11:34

Herr Zimmerman 11:30
Sorry voor wie?
Jij wist zeker direct dat het een valse aangifte was? (als dat al zo is)
Onnozele.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:33

@ --sql error-- | 01-08-14 | 11:13
@ Voxlumen | 01-08-14 | 11:25

prima dat er nu duidelijkheid komt door het GShoaxteam
vooral in tijden met oplopende spanningen (wacht maar as zondag) is het van belang het hoofd
'cool' te houden.

(c)ZWITSUL | 01-08-14 | 11:33

@ Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:30
Nou vooruit dan..Sorry.
Maar waarom eigenlijk?!

zimmeradel | 01-08-14 | 11:33

Dat hele Israël verhaal is nog saaier dan een soap. Cliffhanger na cliffhanger maar niemand die ooit eens een conclusie trekt. Maak me maar wakker als Iran volle bak mee gaat doen of als Israël de gazastrook in zee schuift.

kingklatsch | 01-08-14 | 11:32

@Voxlumen | 01-08-14 | 11:25
Dus omdat Rochdale een tegenberichtje opstelt is de berichtgeving van alle andere media niet correct? Rochdale zijn de grootste hypocriete leugenaars die er zijn. De vrouw van de joodsevlag heeft die brief gehad om de vlag weg te halen. Die brieven naar de pallestijnen vlaggen zijn pas gestuurd nadat er commotie begon te ontstaan. Dus niet alle vlaggenhangers hebben allemaal tegelijkertijd dezelfde brief gehad. Feitelijk zegt Rochdale dit ook niet, ze hoeven namelijk slechts de suggestie te wekken dat dit is gebeurd. Kortom Rochdale veegt zijn straatje schoon.

Mika6101 | 01-08-14 | 11:31

De zware hersenschudding en gekneusde ribben zijn toch eigenlijk alleen te bepalen door n arts?
Wat heeft die voorgeschreven?
Ga maar lekker in een lichte kamer zitten..of geniet van de zon.
Is die arts soms de hoax?
Ik had ook eens een zware hersenschudding...ik mocht niet lezen of tv kijken..en moest snachts om de 2 uur gewekt worden ter controle.

zimmeradel | 01-08-14 | 11:31

Mika6101 | 01-08-14 | 11:24
luister dan nog maar een keer, dan weet je dat ze 'bedreigd' werd van een afstand (iemand buiten op straat terwijl ze zelf binnen zat(?)). Je uitleg klopt dus niet.

--sql error-- | 01-08-14 | 11:30

-weggejorist-

Herr Zimmermann | 01-08-14 | 11:30

Je kan zelf uittesten of je in elkaar geslagen wordt om zo'n vlag: hang er een voor je raam en wacht af.

Dit is een tip voor de redactie; ik woon zelf niet in Amsterdam.

rara | 01-08-14 | 11:29

Mika6101 | 01-08-14 | 11:24
Staat in filmpje dus waarheid? Volgens mij mis je de essentie van dit topic

ProfeetArie | 01-08-14 | 11:08
Volgens mij mis je de essentie van dit topic

Kenpachi3763 | 01-08-14 | 11:29

Berkemef | 01-08-14 | 11:09
Wie maakt wie belachelijk?
Hieruit blijkt maar weer hoe moeilijk het is om hier partij te kiezen. Welke informatie selecteer je. Wanneer moet je bakzeil halen? De zaak is niet zwart wit. Ook niet grijs grijs. Maar wel gecompliceerd genoeg om de vinger richting één partij te wijzen. Hoe verleidelijk dat ook is.

TB2318 | 01-08-14 | 11:29

@Profeet Arie en welke strijd is dat? Die van met goedkeuring van het westen landje inpikken?

Ik heb het al eerder gezegd. Of je pro- of anti bent. In Israël worden duizenden mensen afgeslacht. Ongeacht of dit verhaal waar of verzonnen is, je gaat niet d.m.v. een Israëlische vlag supporteren voor het vermoorden van kinderen en vouwen. Dat heet uitdagen! Logisch dat mensen hier wel of niet aanstoot aan geven.

Fenna | 01-08-14 | 11:28

@campion| 01-08-14 | 11:17
Waarom denk je dat Shelley Verhofstadt-Makker niet joods is? Ken je haar?

Lewis Lewinsky | 01-08-14 | 11:26

@mirvink3478 | 01-08-14 | 11:23
Wel eens gedacht aan dat er meerdere incidenten waren en niet alles op hetzelfde moment is gebeurd?

Mika6101 | 01-08-14 | 11:26

Weet je Van Rossum. Als je nou goed zou kijken naar de video inplaats van knippen en plakken dan zou je horen dat de interviewster vraagt "Heeft u altijd zo'n spuitbus mee?" antwoord van mishandelmevrouw "Nee, maar er was ook al een akkevietje een week geleden.". Kortom, luister goed naar het interview en dan hoor je dat dit niet de enige keer is dat ze is lastiggevallen. Dat zou tevens die blauwe plek verklaren.

Mika6101 | 01-08-14 | 11:24

Had ook al mijn twijfels, zulke zware verwondingen en dan zo kwiek reageren. Een zware hersenschudding is niet niks.
Feit is wel dat je problemen krijgt om een Israelische vlag te vertonen.

Terpen-tijn | 01-08-14 | 11:24

Desnoods prima dat mensen ideologieën als zionisme, ISIS e.d. aanhangen, maar jullie god heeft jullie een prachtige zandbak gegeven om het daar uit te vechten. Maak daar dan ook gebruik van!

henriette | 01-08-14 | 11:24

@ProfeetArie | 01-08-14 | 11:08

en dat maakt dit verhaal wel/geen hoax?

ik kan u even niet volgen, profeet.

Ballenman | 01-08-14 | 11:24

In oorlog sneuvelt de waarheid het eerst.
(Winston Churchill).
Laten alle partijen het hoofd koel houden en streven naar een permanent staakt-het-vuren.
www.facebook.com/JewsAndArabsRefuseTo...

TB2318 | 01-08-14 | 11:23

Op zo'n School voor de Journalistiek zou men toch moeten onderwijzen: Not confirmed? .... Dan ga je niet schrijven maar zoeken.

Rien7847 | 01-08-14 | 11:23

Grappig. Toen ik een uitgebreidere versie van het bericht las, begon ik me ook af te vragen of het een hoax zou zijn. Het merkwaardigste vind ik de brandende fakkel die naar haar zou zijn gegooid. Waarom zouden drie jongens haar in haar portiek mishandelen waarbij een van hen een fakkel heeft meegenomen? Een fakkel? Waarom geen boksbeugel? Baseballbat? Werd de fakkel al brandend meegenomen of werd die tijdens de mishandeling snel aangestoken?

Heel vreemd detail.

mirvink3478 | 01-08-14 | 11:23

@eerstneukendanpraten | 01-08-14 | 11:20

Laten we voor een keer het Koninklijk Huis buiten deze discussie houden.

Igor.The.Horrible | 01-08-14 | 11:23

.... [een mail die] haar omschrijft als "pathalogische leugenares met narcistische trekjes",....

Ik ben erg geneigd te denken dat dat de spijker op zijn kop is. Gevoegd bij alle al genoemde vreemde aanwijzingen is mij vooral opgevallen dat zij haar verhaal doet zonder enige spoor van (oprechte) verontwaardiging, woede of angst.

smoelwerk | 01-08-14 | 11:22

Tja..ook aanzetten tot haat gebeurt aan twee kanten.
Mocht dit een hoax blijken ..dan niet onbestraft laten.
Wij zijn inmiddels genoeg voorgelogen.

zimmeradel | 01-08-14 | 11:22

middenoosterlingen. u haalt uw oostens door elkaar.

Snerpe Schede | 01-08-14 | 11:21

Een paar jaar terug werd er bij twee licht geestelijk gehandicapten een brandende krant door de brievenbus geduwd. Na intensief speurwerk kwam de aap uit de mouw, ze hadden het zelf gedaan...

eerstneukendanpraten | 01-08-14 | 11:20

Van Rossem: complimenten voor de onderzoekshouding ongeacht het onderwerp!
Ik erger me vaak dood aan artikelen waarin kritiekloos alles wordt overgetiept wat daders/slachtoffers zeggen.
Eindelijk iemand die dit soort zaken kritisch bekijkt. Vooral mee doorgaan!

Dawassiknie | 01-08-14 | 11:18

Als het een verzonnen verhaal is, dan is dat vooral triest voor mevrouw zelf.

brutus68 | 01-08-14 | 11:18

Als ze aangevallen en in elkaar geslagen is hebben de daders het wel erg voorzichtig en beschaafd gedaan.

René B. | 01-08-14 | 11:18

Ik wist het, zei het en werd keihard weggejorist. Dank je wel Joris...

SimonPhoenix | 01-08-14 | 11:18

Grootste hoax die rondwaart is het ik ben gediscrimineerd beklag .
Waarvoor ad hoc rechters ter ontvangst klaar zitten en mediaal kond van doen.

Ik kook ook | 01-08-14 | 11:18

Pallywood vs Zionwood.
Fuck 'em all!
Vecht uw kudtconflicten uit in uw eigen territorium.
*onze eigen nationale driekleur ophangen gaat*

wakkere_nederlander | 01-08-14 | 11:18

Boter en suiker, GeenStijl had je ffe niet zo hijgerig moeten doen. vrouw is niet eens joods

campion | 01-08-14 | 11:17

Netjes jongens! Dit is inderdaad niet geheel kosjer.

Linkse Zakkenvuller | 01-08-14 | 11:17

Komt er een onderzoek? Zo ja dan wacht ik de uitkomst daarvan wel even af voordat ik hier een oordeel over heb.

Ars Vivendi | 01-08-14 | 11:16

Tijdje geleden claimde een moslima ook te zijn mishandeld ( www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/0... ). Dat was ook geen betrouwbaar verhaal. Je hebt altijd van die aandachtstrekkers.

Abu al Uitkering | 01-08-14 | 11:15

Is dit een burger False Flag?

Ik krijg het idee dat er momenteel een boel gewoon gestookt wordt om maar conlfict los te krijgen. Deze docu gaat wel aardig in op False Flags onder andere in Europa onder de naam Operation Gladio.

De CIA die aanslagen pleegd op Europese burgers en Rusland de schuld geeft om zo controle over Europa te houden. vimeo.com/66019647

Vero Legata | 01-08-14 | 11:15

En verder wat Leon Tosti zegt.

Boer in 020 | 01-08-14 | 11:15

Jaja, en die rabbijn in Amersfoort heeft natuurlijk zelf zijn ramen ingegooid. Of deze mishandeling een hoax is of niet, bedreigingen zijn er wel degelijk, al jaren lang.

Leon Tosti | 01-08-14 | 11:14

Nou ja, we kunnen dus weer los gaan in de panelen. Of gewoon beschaafd en rationeel de zaak uit (laten) pluizen. U weet wel, zoals volwassen mensen met verantwoordelijkheidsgevoel dat doen...

Boer in 020 | 01-08-14 | 11:14

(c)ZWITSUL | 01-08-14 | 11:12
dat is een ander persoon. wel in dezelfde wijk.

--sql error-- | 01-08-14 | 11:13

"Ja, maar de Palestijnen doen dat ook!"

Hans Kwalzan | 01-08-14 | 11:13

Alles wat als 'nieuws' aan ons gevoerd wordt is maar half waar. Eigenlijk is het lezen van nieuws de grootste tijdverspilling :|

marlinn | 01-08-14 | 11:13

Alles wat als 'nieuws' aan ons gevoerd wordt is maar half waar. Eigenlijk is het lezen van nieuws de grootste tijdverspilling :|

marlinn | 01-08-14 | 11:13

zijn die brieven van de woningverhuurder ook een hoax ?

(c)ZWITSUL | 01-08-14 | 11:12

All if fair in love and war, blijkbaar zijn we in oorlog of zo.

An die ARBEIT | 01-08-14 | 11:11

is dit nou een 'jodenstreek'?

--sql error-- | 01-08-14 | 11:09

agree, hoog hoax gehalte, helaas. Helaas omdat daarmee het werkelijke islamitische antisemitisme belachelijk wordt gemaakt.

Berkemef | 01-08-14 | 11:09

Israël verdedigt onze Moderniteit daar waar de Westerse Wereld de islamitische raakt. En dat wij in het Westen niet meer durven op te komen voor onze eigen waarden geeft ons geen vrijbrief Israël af te vallen. Zij voeren de strijd die wij al lang verloren hebben zonder dat er een druppel bloed is vergoten.

ProfeetArie | 01-08-14 | 11:08

Joosde?

thefonz | 01-08-14 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LACHGAS VERBODEN