Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#MH17, Dag Zes: een dag van rouw

vlaghalfstokvanwegerouw.jpgDag zes sinds separatisten #MH17 neerhaalden. Terwijl de Yanks aan het klootviolen zijn over wie schuldig is aan het afschieten van de raket, staat Nederland in het teken van Nationale Rouw. Rond 16.00, als het vliegtuig met de eerste lichamen arriveert op Eindhoven, zullen er klokken luiden, op sommige plekken een minuut stilte in acht genomen worden en uiteraard door de ophefbrigade de sociale media's afgestruind worden op zoek naar disrespectloze kwetsers. De Telegraaf weet inmiddels te melden dat de slachtoffers van #MH17 niet lang geleden hebben. Wel lijden doen de nabestaanden, die, als ze bellen naar de telefoons van omgekomen naasten om de stem op de voicemail te horen, vandaag de dag een Oost-Europeaan aan de lijn krijgen. Fuckers. Intussen gaat de rest ook door. Arnout Brouwers roept de EU op om eendrachtig een blok te vormen tegen Rusland, maar in diezelfde Volkskrant staat dat de Britten vrolijk wapens blijven leveren aan Poetin. Ook de Fransen bouwen nog steeds een oorlogsbodem voor de Russen, die op hun beurt ook na #MH17 wapens blijven leveren aan rebellen. De wapenindustrie is nooit stil. Wij vandaag wel. Welkom thuis.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist en opgerot-

theo7294 | 23-07-14 | 23:51

Ben ik de enige die zich vandaag stoorde aan het UWV ? dag van nationale rouw , geen reclames op de radio en tv maar wel spotjes van het UWV .
Ik vond het iig zeer respectloos .
www.bnr.nl/?service=player&type=ar...

kokkowitz | 23-07-14 | 14:36

datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 12:06
Met het 'bedrijfsleven' bedoelde ik ook de vliegtuigmaatschappijen. Misschien had ik dat duidelijker moeten neerschrijven.

gaffelbaard | 23-07-14 | 14:32

gaffelbaard | 23-07-14 | 11:54

Het waren toevallig niet alleen lokale bewoners vanuit de bijlmer maar ramptoeristen vanuit heel Amsterdam. ...
Flatulent | 23-07-14 | 12:01
.
Heb je ook helemaal gelijk in, maar ik - opgegroeid in de jaren 70 en 80 - heb er nog steeds veel moeite mee 1 bevolkingsgroep ergens de schuld van te geven.
Zoals je zelf terecht ook schreef, het ligt veel genuanceerder dan dat. Ook wat betreft de definitie van 'fatsoen', maar dat is voer voor een ander topic denk ik.

gaffelbaard | 23-07-14 | 14:31

Een voorbeeld van het beperkte IQ van de gemiddelde nujij lezer die reageert op het bericht dat de informatie over luchtafweer is achtergehouden:

"Het is aan landen zelf om hun luchtwegen af te sluiten als er dreiging is, dus het was aan de Oekraïne omdat te doen.
Dit is niet gedaan, waarom geen idee maar is ook niet belangrijk. "

Flatulent | 23-07-14 | 12:17

gaffelbaard | 23-07-14 | 11:59 |
Er staat juist "werd niet aan de vliegmaatschappijen meegedeeld". Of te wel, niet vanuit de vliegmaatschappijen zelf voor winstbejag.

datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 12:06

gaffelbaard | 23-07-14 | 11:54

Het waren toevallig niet alleen lokale bewoners vanuit de bijlmer maar ramptoeristen vanuit heel Amsterdam. En op de beelden van destijds waren inderdaa buitenlanders te zien, maar ook een flink aantal Nederlanders wat daar met waardevolle spullen rond liep.

En het zegt ook hoe het Nederland al niet eens lukt om een stuk van een paar honderd meter veilig te stellen tegen plunderaars, laat staan een gebied van 15 vierkante KM.

Het zegt ook dat we misschien minder hard met het ons bekende vingertje moeten wijzen want als de nood aan de man komt zijn we geen haar beter. (de Amerikanen overigens ook niet die na katrina lijken en huizen liepen te plunderen)

Flatulent | 23-07-14 | 12:01

Flatulent | 23-07-14 | 11:49

Tuurlijk werd dat verzwegen. Omvliegen geeft meer kosten en dan verdienen ze minder. Behoud van winst is dus meer waard dan 300 mensenlevens.
Dit bevestigt opnieuw dat niet de regering de dienst uitmaakt, maar het bedrijfsleven. En zo is veiligheid ondergeschikt gemaakt aan winstbejag. Bah!

gaffelbaard | 23-07-14 | 11:59

Flatulent | 23-07-14 | 11:36
'Van Nederland'??????
Laat NL er buiten, dank u.
Ben je bekend met de bevolkingssamenstelling daar?
+/- 40% is islamitisch (marokaans, turks, enz.).
+/- 40% is surinaams/antilliaans.
+/- 20% zijn NL-ers die te koppig of te armoedig zijn om te verhuizen.
Dat er gejat werd zegt weinig over het NL'se fatsoen, maar die cijfers zeggen wel iets over hoe NL erin gefaald heeft dat 'NL-se fatsoen' over te dragen aan nieuwkomers.

gaffelbaard | 23-07-14 | 11:54

Hier nog meer interessante info die ook de strijdlustige opmerkingen van Obama in een ander daglicht zet:

'Gevaar voor vliegtuigen verzwegen'

AMSTERDAM -
Het gevaar voor passsagiersvliegtuigen boven Oekraïne was bij meerdere landen bekend. Inlichtingendiensten van de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Australië wisten dat vluchten op elke hoogte konden worden neergehaald door separatisten of militairen. Deze informatie hebben ze echter alleen met hun eigen vliegmaatschappijen gedeeld.

Bron:
www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22887...

Flatulent | 23-07-14 | 11:49

Graag geen linkjes naar The Financial Times meer, met hun stomme betaalportal.

Captain Pervert | 23-07-14 | 11:44

mr. coffee | 23-07-14 | 08:23
Kun je je nog herinneren wat wij "Nederlanders" deden meteen na de bijlmerramp?

Laat me je even een geheugensteuntje geven, rechtstreeks uit het Brandweer Documentatie Centrum:

"Toen de branden behoorlijk waren geminderd begonnen steeds meer mensen zich in de flats te bewegen, al dan niet bewerend bewoner te zijn, maar wel slepend met kostbare zaken. Dit werd door de aanwezige brandweerlieden niet vertrouwd, en om 19.59 uur werd aan de Politie melding gemaakt van de plunderingen. Daarop is de afzetting ijlings voltooid en werden alle nog in en rond de flats aanwezige burgers door de Politie verwijderd."

Tot zover het "fatsoen" van Nederland...

Flatulent | 23-07-14 | 11:36

@meeroever en kicktherabbit.
TheEgg ontkent nergens het meest waarschijnlijke scenario, houdt daar nu eens over op.
Mijn vraag aan jullie is:
Waarom is het zo van levensbelang voor jullie om Putin als schuldige aan te wijzen?
Er wordt daar gevochten, door minimaal 2 partijen, dus vallen er slachtoffers. Dus vallen er ook civiele slachtoffers.
Wat doet het er toe wie de leverancier is van de wapens/middelen?
Als Maastricht morgen wordt binnen gevallen door Duitsland en een deel van de Maastrichtenaren vindt dat prima, mogen zowel de nederlanders als de duitsers dan hun "deel" niet voorzien van wapens?
Zo ingewikkeld ligt het conflict. Alleen naar Putin wijzen is erg naïef.

datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 11:23

Serieus, dit is geen grap!
Gisternacht, op de radio, was een of andere zender alvast begonnen met het uitzenden van rouwliedjes of grafmuziek.
Welk nummer kwam voorbij? >> I believe I can fly. Van R.Kelly.
Mega-faal!!

gaffelbaard | 23-07-14 | 11:11

@nederlandse herfst | 23-07-14 | 10:48
Positie van S.A.... Ik weet het niet. Het gaat om erg veel geld en erg veel olie. Zo lang wij nog van olie afhankelijk zijn, worden we half en half gegijzeld. Een van de dingen waar ik me met die rebellen al een poosje zorgen om maak, is iets waar deze hele discussie ook om draait: Het wapentuig. Vroeger kon zo'n strijder niet veel uithalen. Maar waar ze mee kunnen rommelen wordt steeds groter en gevaarlijker. Zie MH-17, die door een iets grotere raket is neergehaald dan waar we dachten dat we bang voor moesten wezen. En we zien dat op terreurgebied die jongens ook steeds meer kunnen.

Wat betreft Putin. Tjah, er zijn dingen waar ik het totaal niet met hem eens ben, maar ik denk wel dat hij voor Rusland zelf een goede leider is. Beter als een Yetsin. Die heeft ervoor gezorgd dat het zo'n enorme puinhoop werd, met allerlei oligarchjes. Ik denk ook dat wij Putin zelf gecreëerd hebben. Gorbatchov zat er. Die was daadwerkelijk goed bezig. Dat kon het Westen niet hebben, en toen het daar mis ging steunden die massaal totaal dronken lor Yeltsin. Het is echt geen wonder dat die russen Putin kiezen. Yeltsin was de Russische versie van Reagan, alleen met armere arme mensen en rijkere rijken.

Ik denk ook dat er op zich prima met Putin samen te werken is, maar dat er wel een aantal geopolitieke randvoorwaarden zijn. Rusland zal de VS nooit vertrouwen (en dat vertrouwen verdienen ze natuurlijk ook niet). Rusland zal dus ook geen Nato/EU op zijn stoep willen. Proberen te Oekraïne binnen te hengelen ziet er vanuit Russisch standpunt gewoon uit als landjepik. Zo creëer je wel een oorlog. Iets wat dan weer van harte aangemoedigd wordt door de VS. Die willen namelijk schaliegas aan de EU leveren.

In het kort: Is Rusland gevaarlijk: Op zich denk ik niet. Wat het gevaarlijk maakt is het piemelmeten van een Obama, een Verhofstadt en een Putin. Dat kun je wel leuk doen in wat kleine Afrikaanse landjes of zo, maar als je te dicht bij de grenzen van 1 van de grote jongens komt, dan gaat het dadelijk grootschalig mis. Want laten we wel wezen, ik denk niet dat het een inwoner van Irak of Syrië nog een lor interesseert of er een wereldoorlog uitbreekt. Die merken het verschil niet meer.

TheEgg | 23-07-14 | 11:09

Hoe je het ook wend of keert,dat vliegtuig vloog daar
omdat het van de luchtverkeersleiding in kiev een koers (flightpad) heeft doorgekregen waardoor het over bezet gebied is geleid, gebied waarvan bekend is dat er luchtafweer geschut staat omdat er al eerder militaire vliegtuigen van oekraine waren neergehaald.

Het feit dat alle communicatie tussen mh17 en de luchtverkeersleiding in beslag is genomen door de geheime dienst van oekraine en tot op heden ondanks alle beschuldigingen nog niet is vrijgegeven is op zijn minst verdacht.

Dit is namelijk bewijs dat uistluitsel kan geven op
de eindeloze beschuldigingen over en weer
in plaats van de pixelsat foto van de amerikanen
of de russische bewering dat er gevechts vliegtuigen
in de buurt van mh17 zouden hebben gevlogen.

Dus tot die tijd houd ik alle opties open en zijn beide partijen schuldig aan dit drama.

uncle john | 23-07-14 | 11:06

@TheEgg | 23-07-14 | 10:40

Blij om te lezen dat je ook nog doordachte antwoorden kunt geven. M.i. is de positie van SA in de wereld te klein. Dit in tegenstelling tot het huidige Rusland. Een prominente ligging tussen Europa en Azië en invloed die nog steeds reikt tot in de meeste van hun vroegere kolonies. Een grote bevolking welke er steeds meer op uit trekt om de wereld en zichzelf te ontdekken. Zowel zij(russische bevolking) als de wereld verdienen het dat zij vrij kunnen denken en niet continue 'klein' gehouden worden door haar eigen regering.

nederlandse herfst | 23-07-14 | 10:48

@kicktherabbit | 23-07-14 | 10:30
Kom je nou nog met je bewijs, of blijf je zeveren?

TheEgg | 23-07-14 | 10:41

@nederlandse herfst | 23-07-14 | 10:24
Sorry, jij bent een beetje tussen het Kremlin/EU-troll spervuur gekomen. Maar om inhoudelijk op jouw vraag te reageren: Ja, ik denk dat Saudi Arabie serieus een grotere bedreiging is voor de wereldvrede. Weliswaar niet direct, maar als je het hebt over over het paard getilde, veel te rijke mensen: Daar, dus. En die vervelen zich zo stierlijk, dat er een aantal tussen zitten die bedacht hebben dat het wel leuk zou zijn om op grote schaal clubs als Al-Qaida en ISIS te sponsoren. En dat zou wel eens heel erg mis kunnen gaan.

TheEgg | 23-07-14 | 10:40

@datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 09:43
Precies. Uiteindelijk is vooral economische voorspoed goed voor de wereldvrede. Maar welke politicus interesseert zich nu in wereldvrede, als je wat aan je ego kunt werken.

frank87 | 23-07-14 | 10:38

TheEgg | 23-07-14 | 10:09
Dat bedoel ik dus. Kritiek op de geloofwaardige lieve Russen is het nieuwe racisme en het nieuwe antisemitisme.

kicktherabbit | 23-07-14 | 10:30

@TheEgg | 23-07-14 | 09:49
Volgens mij geef ik een inhoudelijk antwoord op jouw suggestie en concludeer daarna dat we niet hetzelfde denken. Jammer dat jij niet verder komt dan mij direct te beledigen cq belachelijk te maken.
Als je de EU zo erg vind denk ik dat er vast plaats voor je is in het Rusland van Putin. Succes daar!

nederlandse herfst | 23-07-14 | 10:24

Vergeet Armageddon ... Vergeet Apocolypses!
This is CYBERGEDDON ... ask the Echelons.
Go pray Or GO HOme.
#Haiku Welcom Homey

Centauri3 | 23-07-14 | 10:23

@Meeroever | 23-07-14 | 10:09
Jaja, dat kremlintroll kennen we nu wel. En ik heb het zelf in een paar reaguursels ook gedaan, EU-troll. Maar gaat dat nou niet vervelen. Bij mij wel namelijk. Ik houdt meer van de inhoudelijke discussie.

TheEgg | 23-07-14 | 10:16

kicktherabbit | 23-07-14 | 10:06
Ja hallo, nu ook nog de Marsmannen er bij halen!

Pieleke | 23-07-14 | 10:13

@TheEgg | 23-07-14 | 10:07

Je bent continu bezig het Westen in diskrediet te brengen. Twijfel te saaien en Poetin te verdedigen. Je ondermijnt, draait en liegt.

Kremlintrol.

Meeroever | 23-07-14 | 10:09

@kicktherabbit | 23-07-14 | 10:06
Ben jij nou meeroever in vermomming, of hebben ze jou er ook bij gehaald.

Afspraak: Als jij kunt aantonen dat ik ergens beweert heb dat het niet de separatisten waren, trek ik me terug, en zie je me hier niet meer.
Hier: search-geenstijl.thruhere.net/

Omgekeerd: Als je dat niet kunt, ga je terug naar je EU-baasjes, en vraag jij om een andere opdracht.

TheEgg | 23-07-14 | 10:09

@datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 10:00

Heel smerig. Maar dan stuur je nog geen raket richting een civiel vliegtuig. Het Westen zal hiervan leren niet meer boven conflict gebieden te vliegen. Dat is zeker.

Ik neem geem info kritiekloos aan. Alles wijst gewoon overduidelijk 1 richting op. Met uitzondering van de bagger uit Rusland. Maar Russische media nemen zelfs veel mensen in Rusland niet serieus.

Meeroever | 23-07-14 | 10:07

@Meeroever | 23-07-14 | 09:52
Hallo sokpopje. Leuke FUD, maar waar zeg ik dat dan? Wijs nou eens, in al die reaguursels die ik de afgelopen dagen heb geplempt, nou eens aan waar ik beweer dat het niet (waarschijnlijk) een raket van de separatisten is geweest.
Kun je niet hè?

Maar ja, een oproep om nou eens zelf na te denken, dat is landverraad. Waarmee je meteen aantoont bij welke kliek _jij_ hoort.

TheEgg | 23-07-14 | 10:07

Meeroever | 23-07-14 | 10:00
Het westen is idd verder in het slim denken om de slavenkudde te managen. Onze elite weet dat je de kudde wat vrijheid moet geven en ze moet omvormen tot consumenten. Daarvoor moeten wij ons mogen ontplooien binnen de door de elite bepaalde bandbreedte. Bij de Russen is dat anders, daar is men gewend aan harde heersers en is het volk murf. Zolang ze vreten en wodka hebben is het goed. Dat je daar niet onder wil leven is je goed recht. Ik ben nu in wat de laatste dictatuur van Europa wordt genoemd en onder vindt daar geen last van. De grens is duidelijk niet met politiek bemoeien

Zatkniss | 23-07-14 | 10:06

Kunnen die Rusland fanboys en complotdenkers zoals TheEgg even aangeven waar dat neergeschoten vrachtvliegtuig is gebleven? Want toen de Amerikanen of de aliens MH17 uit de lucht geschoten schoten op hetzelfde moment de separatisten naar eigen zeggen ook een vliegtuig uit de lucht. De hele wereld heeft dat trouwens niet gezien, alleen de totaal onafhankelijke en belangeloze Russische propagandakanalen onder leiding van het Kremlin maken daar melding van. Ik word een beetje moe van mensen als TheEgg die iedereen die niet in de Russische propaganda trapt en het meest waarschijnlijke scenario schetst (per ongeluk uit de lucht geschoten met Russisch materieel) neerzet als EU fanboys. We focussen ons gewoon op de berichten die we binnenkrijgen van de experts ter plekke en de talloze journalisten wereldwijd die daar aanwezig zijn. We laten ons niet leiden door persberichten van het Witte Huis of de Russische staatspropaganda.

kicktherabbit | 23-07-14 | 10:06

@NFC | 23-07-14 | 09:56

Ongetwijfeld omdat ze dachten op een militair vliegtuig te schieten. Het is waarschijnlijk geen opzet. Die vraag is ook niet belangrijk. Voor mij is een raket afschieten met onwetendheid of onkunde net zo erg als een raket afvuren met opzet. Een dergelijk wapen aan rebellen leveren is dat ook.

Meeroever | 23-07-14 | 10:03

-weggejorist-

Freeze-O | 23-07-14 | 10:01

Meeroever | 23-07-14 | 09:29 |
Jij bent echt de perfecte EU-burger, gefeliciteerd.
Kritiekloos eenzijdige info als waarheid aannemen om vervolgens bereid te zijn de "wapenen" zelfs tegen je eigen landgenoten (medereaguurders) op te nemen.
Je kunt schelden en roepen wat je wilt, maar denk maar niet dat wij, net als jij, als schaapjes alles maar slikken als zoete koek.
Het is daar (burger)oorlog.
Het is daar oorlog omdat slechts een deel bij de EU wil horen.
Het is daar oorlog omdat de bevolking historisch gezien niet 1 geheel is.
Het is daar oorlog omdat de EU en de RUS deze gemixte bevolking tegen elkaar opzet.
Het is daar oorlog omdat de hele wereld Putin verbood zich verder nog te bemoeien met het conflict na het innemen van de Krim. (dat zonder bloedvergieten ging)
In een oorlog vallen slachtoffers, ook civiele. Dat westerse vliegtuigmaatschappijen dan denken "och, valt wel mee we vliegen er gewoon over" is precies de naïviteit van de EU/westerse burger.
Bedenk ook het volgende:
Waar denk je dat de Oekraine wapens koopt? Of misschien wel gratis krijgt? En wat als zij russische civiele slachtoffers maken?
Oorlog is smerig, de EU en Rusland hadden meteen na de Krim alle partijen rond de tafel moeten uitnodigen.

datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 10:00

@Zatkniss | 23-07-14 | 09:54

Ah maar hier wordt je alleen ouder. Zijn kensen gelukkiger en hebben ze meer kansen door te groeien. Is het veiliger. Minder criminaliteit en corruptie. Kun je trouwen met een man of vrouw. Mag je vrij je mening uitten, zoals ook hier en verwar dat niet met haatzaaien aub.

Nu is er inderdaad Snowden en een Assange. Wat aantoont dat het in het Westen bij lange na niet perfect is. Maar dan nog liever in het Westen dan onder moordenaar Poetin.

Meeroever | 23-07-14 | 10:00

Je kon op je klompen al weken geleden aanvoelen wat een NIET-vliegverbod boven zo een brandhaard als Oekraine te weeg zou brengen.
Dat nota bene een vliegtuig met meerendeels Nederlands neergehaald zou worden had natuurlijk niemand zien aankomen ?!

Toch ? Of is er zoiets als het lot !?!

Niemand stapt in een vliegtuig als je niet zeker weet of dat je veilig op de plaats van bestemming zal arriveren!
Echter, ik was verleden week donderdag aan het wandelen hier. En op een zeer stille plek, ver weg van alle verkeerslawaai, stadsgeluiden, gejengel van buiten-spelende kinderen, honden etc.
Keek ik omhoog en het viel mij op dat vliegtuigen bijna (lijndiensten vliegen niet over Antartica) overal wel komen. En ze laten een -condens-spoor na aan de hemel ...

Die enkele momenten later weer langzaam oplost

Onze tijd hier op aarde is voor ons mischien best wel lang, echter in het tijdsbestek van het ons bekende universum, is die 45 of 85 jaar slechts een flikkering op dat blauwe stipje aan de horizon !

Respect voor de mensen die hun leven 'geven', en andere mensen aan het denken zetten, wat de MENSHEID toch aan het doen is op deze planeet ...

FredFlinstone | 23-07-14 | 10:00

Meeroever | 23-07-14 | 09:52
Er is niemand die jou variant uitsluit. Alleen het op de knop drukken is niet voldoende. Als we dat als afdoende zouden beschouwen dan zou elke installatie waar ook ter wereld meteen een permaban moeten krijgen. Dat gaat niet gebeuren. Dus is de vraag naast waarmee en door wie er geschoten is ook waarom.

NFC | 23-07-14 | 09:56

Meeroever | 23-07-14 | 09:48
Het zijn allemaal dictators alleen in het westen plakken ze er een mooie strik op, maar je ze pist maakt, maken ze je kapot. Bv assange of snowden

Zatkniss | 23-07-14 | 09:54

@Amigo1973 | 23-07-14 | 08:30

Is de optie al op de markt waarbij de telefoon explodeert bij ongeoorloofd gebruik?
Fatwabuster | 23-07-14 | 08:33

Hoe kontroleer je nou nog of de telefoon aanstond?

Centauri3 | 23-07-14 | 09:54

Strelkov en zijn vrienden hebben de raket gelaunched. En dit zijn gewoon Russen.

Overigens weet het diplomatieke circuit dit al 4 dagen ! Het gaat nu om wie betaalt. Rusland zou bereid zijn zonder enige juridische schuldbekentenis toch wat in het kostenpotje te deponeren. De verzekeraar van de Maleiers is woest en dreigt voor een groot bedrag het schip in te gaan.

van Oeffelen | 23-07-14 | 09:53

@TheEgg | 23-07-14 | 09:47

Als ze de fragmentatie uit de lichamen halen is dat voor jou nog steeds niet genoeg bewijs. Enkel en alleen dat je je fixeert op 1 bepaald bewijs zegt al dat je een agenda hebt. De Amerikanen hebben degelijke satellieten. Die hebben accurate info opgepikt. De Russen kunnen dat weerleggen, maar verder dan leugens komen ze niet.

eitje de landverrader kan beter emigreren naar Rusland. Lekker op schoot bij Papa Poetin.

Meeroever | 23-07-14 | 09:52

@nederlandse herfst | 23-07-14 | 09:44
Uiteraard denken wij niet hetzelfde. Ik _denk_ namelijk, jij praat je EU-opdrachtgever na (kijk, two can play that game).

TheEgg | 23-07-14 | 09:49

@TheEgg | 23-07-14 | 09:43

Ik heb niks met Van Baalen. Of dat VVD kliekje. Wat ze in Kiev deden was belachelijk. De bende ophitsen vanwege dat handelsverdrag dat lang niet zo gunstig is voor Oekraïne als dat Van Baalen zegt.

Maar liever de EU dan Poetin. Dat is een dictator. Eentje met bloed aan zijn handen.

Nog liever een totaal andere EU, maar dat is een ander verhaal.

Meeroever | 23-07-14 | 09:48

@NFC | 23-07-14 | 09:45
Je hebt gelijk.

Heerlijk dat internet voor mezelf te hebben nu heel Nederland vandaag haar internetaktiviteiten stil legt.

NFC | 23-07-14 | 09:48

@Meeroever | 23-07-14 | 09:43
Nu ligt het anders... want? Omdat je baas het zegt? Omdat het je baas beter uit komt?
Je geeft zelf toe: Hun volledige bewijsvoering deugde niet, en ze hebben het land in totale chaos achtergelaten door te vroeg te vertrekken.

Jouw "bewijs" is: Ze hebben enorm gefaald, maar "nu is het anders". Sterk argument.

TheEgg | 23-07-14 | 09:47

datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 09:43
De Oekraïense veiligheidsdienst SBU heeft gesprekopnames van de luchtverkeersleiders in beslag genomen.

NFC | 23-07-14 | 09:45

@NFC | 23-07-14 | 09:41

Uiteraard. Dat wil iedereen. Behalve de mensen die bewijs verdoezelen.

Wordt ook aam gewerkt. Maar dat zal de conclusie niet veranderen.

Meeroever | 23-07-14 | 09:44

@TheEgg | 23-07-14 | 09:40

Als je werkelijk denkt dat de Saudis een even grote bedreiging voor een europese stabiliteit of zelfs de wereldvrede vormen, dan denken we niet hetzelfde geloof ik.

nederlandse herfst | 23-07-14 | 09:44

#enpassant | 23-07-14 | 08:28 | Dit werpt wel een heel ander licht op de zaak. Ben ook wel benieuwd of dergelijke info op een zwarte doos is te vinden of dat de luchtverkeer beelden zoiets kunnen tonen. Dit strookt namelijk ook met de getuigenissen dat er gevechtsvliegtuigen in de buurt waren. Een zeer kwalijke zaak. De USA rept ook met geen woord over gevechtsvliegtuigen in het rapport. Mogelijk ook een reden voor de Oekraïne om de boel te vertragen, de aandacht gaat namelijk naar de slachtoffers en het civiele toestel.
Moge duidelijk zijn dat er alleen maar verliezers zijn en niemand echt onschuldig is, behalve de slachtoffers.
frank87 | 23-07-14 | 09:07 | | Reageer+ |
Haha ik dacht ook meteen "huh, oh wacht ff".
Laten we ook constateren dat door dit verschrikkelijke incident het er wel naar uitziet dat de USA en de EU ons burgers in een (koude) oorlog wil rommelen.
Hierdoor zal het touwtrekken om landjes tussen de EU en USSR niet vriendelijker gaan.
Waarom besteedde de EU niet wat tijd en geld om goede afspraken te maken met USSR? Zowel voor vrede en economie zou dat veel meer opleveren dan stoken in het oostblok.

datzouzomaarkunnen | 23-07-14 | 09:43

@Meeroever | 23-07-14 | 09:29
Ach, de volgende EU-troll. Ben jij een sokpop van van Baalen of van Verhofstadt?
Jouw vriendjes hebben de burgeroorlog gecreëerd waarin die onschuldige Nederlandse slachtoffers zijn gevallen, landverrader.

TheEgg | 23-07-14 | 09:43

@Zatkniss | 23-07-14 | 09:37

Met het bewijs rond Irak hebben de Amerikanen gefaald. Daarna zijn ze te vroeg weg gegaan. Waarschijnlijk na druk vanuit Arabië en omdat ze de Sjiieten niet steviger in het zadel wilden.

Nu ligt het anders.

Meeroever | 23-07-14 | 09:43

Hoezo het is een raket afgevuurd vanaf door rebellen gecontroleerd gebied. Punt.
Meeroever | 23-07-14 | 09:35
Voor jou is die informatie genoeg blijkbaar. Ga er maar vanuit dat luchtvaartorganisaties en eigenlijk ook de rest van de wereld behalve jij van minuut tot minuut willen weten wat er met dat toestel gebeurd is.

NFC | 23-07-14 | 09:41

Hoezo? De Amerikanen hebben opgepikt dat er een raket naar het vliegtuig is afgevuurd. De rebellen hebben eerder een vliegtuig neergehaald. Opgenomen telefoo gesprekken waarin een rebel claimt dat zij de daders waren. Een snel verwijderde post op de Russische facebook met dezelfde claim. Beelden vam het Boeksysteem dat vertrekt richting Rusland. Vertraging en verdoezeling rond de rampplek.

Maar nee.. het is allemaal een groot complot.. donder toch op man.

Meeroever | 23-07-14 | 09:40

@nederlandse herfst | 23-07-14 | 08:48
Die eerste paragraaf, dat gaat over onze grote vrienden Saudi Arabië, toch? Die we absoluut niet tegen het hoofd mogen stoten.

TheEgg | 23-07-14 | 09:40

Meeroever | 23-07-14 | 09:35
Het zelfde soort bewijs als Sadams massa vernietigingswapens. Beide kanten dienen het grootkapitaal. Wij zijn slechts kanonnen voer.

Zatkniss | 23-07-14 | 09:37

Hoezo het is een raket afgevuurd vanaf door rebellen gecontroleerd gebied. Punt .

Verificatie is voor jullie aluhoedjes nooit goed genoeg. Ondanks dat de Amerikanen feilloos iedere raket met satellieten kunnen zien. Zoals ook nu.

Jij denkt dat de Amerikanen dit zeggen zonder bewijs? Dat ze het uit hun duim zuigen? Weet jij eigenlijk wel waarom dat soort satellieten bestaan? Ooit van de Koude Oorlog gehoord?

Meeroever | 23-07-14 | 09:35

Meeroever | 23-07-14 | 09:29
Idd zelf nadenken moeten we niet willen. De USA zijn liev, Russen slecht. Zwart-wit. Mag het ook Minsk zijn van u?

Zatkniss | 23-07-14 | 09:33

@Zatkniss | 23-07-14 | 09:27

Maar we wonen wel in een beschaafd land.... *kots*

Fatwabuster | 23-07-14 | 09:30

Ik stel voor de reaguurders die ook nu nog op de hand van Poetin zijn en allerlei onzin theorieën verspreiden uit te zetten. Ga maar lekker in Moskou wonen landverraders.

En joris kijk dan meteen even of er ook sokpoppen tussen zitten. Ik vermoed van wel. Al die zwitsals die die idioten napraten.

Meeroever | 23-07-14 | 09:29

De beschaafde Nederlanders
Auf Twitter wird zu friedlichen Demonstrationen vor Mascha Putins Haus aufgerufen. Die 29-Jährige ist mit einem Niederländer verheiratet.

Zelfs de Zwitserse spits weet dit al te melden. Wat volgt vierendelen en opsturen naar papa. Geeft te denken

Zatkniss | 23-07-14 | 09:27

Deze ramp wordt ook door Eurofielen gebruikt.
En zo wordt Ukraine, wat net zo'n laag tuig is als de seperatisten of zelfs de Russen, Europa binnengeloodst.
De Verhofstadtjes en Van Balens die bloed aan hun handen hebben zullen uiteindelijk weer hun kans zien.

Lafayette | 23-07-14 | 09:26

- of de separatisten hebben het vliegtuig neergehaald
- of Oekraine heeft het vliegtuig neergehaald

De verdenking ligt nu op de separatisten. Rusland krijgt de schuld omdat ze de separatisten van wapens hebben voorzien.

Als Oekraine het vliegtuig heeft neergehaald, gaan we dan nog steeds de Russen de schuld geven omdat het Russische wapensystemen zijn?

Laten we nou maar eerst afwachten wat de resultaten en bevindingen van het onafhankelijk onderzoek zijn. Waarbij alle partijen alle beschikbare informatie op tafel dienen te leggen (dus ook Oekraine, VS en Rusland). Afhankelijk van deze bevindingen kunnen we de daders snoeihard straffen maar de nu gaande heksenjacht op basis van voorlopige ongeverifieerde bevindingen kan alleen maar leiden tot oorlog.

Copyrechts | 23-07-14 | 09:26

eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 09:20
Als ik jou was zou ik me kapotschamen met dergelijke plempsels, vooral onder dit topic.

Igor Putkin | 23-07-14 | 09:25

@ Igur Putkin 09:14

Gezien het gemiddeld karakter van je plempsels zou "zonnestraaltje" je anders niet misstaan...

eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 09:20

Zware Majesteit | 23-07-14 | 08:13
die ligt al 2 maanden in foetushouding onder zijn buro te huilen .

--sql error-- | 23-07-14 | 09:19

@Meuglyforyou | 23-07-14 | 09:14
Het is nog zo'n mooi weer ook, naja, tijd voor koffie.

Flightless bird | 23-07-14 | 09:18

eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 09:01
necrosis | 23-07-14 | 09:03
Of topic.

Igor Putkin | 23-07-14 | 09:14

Veel gehoorde klacht vandaag onder de ambtenaren hier "wat heb je aan een dag van nationale rouw als hier voor geen vrije dag gegeven wordt". *zucht*

Meuglyforyou | 23-07-14 | 09:14

@rode peper | 23-07-14 | 09:10
Het is echt de vraag hoe dat zit met communicatie tussen verschillende luchtverkeersleiders. Welke verkeerstoren had contact met het toestel? Was er maar een verkeerstoren of waren er meer betrokken? Is de verkeerstoren die contact heeft met gevechtsvliegtuigen dezelfde als die contact had met de commerciele vluchten. Stond de verkeerstoren in direct contact met de piloten of ging dat via een ander kanaal?

NFC | 23-07-14 | 09:14

De wapen industrie is waarschijnlijk de grootste industrie in de wereld. Veel economieën draaien hierop. Die blijft altijd bestaan. Daar doet ook Nederland ook volop aan mee.

Therapietje | 23-07-14 | 09:10

@Absoluut niet waar | 23-07-14 | 09:00,

Het meest waarschijnlijke is gewoon dat het oekraiense regime probeerde te bewerkstelligen dat de vrijheidsstrijders een passagiersvliegtuig, uit de lucht zouden schieten, door het voor te laten doen als militair transport. Dat meldde twitteraar @spainbuca, die kennelijk inside info had ongeveer een half uur voor het neerhalen van het vliegtuig.

rode peper | 23-07-14 | 09:10

Waar is die Van Baalen eigenlijk?

Zware Majesteit | 23-07-14 | 08:13

Die staat al op een viaduct boven de A2 met een spandoek:
'We hef won, we hef won'

Cuyahoga | 23-07-14 | 09:08

Stuitend pragmatisme!

clabamsk | 23-07-14 | 09:07

@nederlandse herfst | 23-07-14 | 08:48
Goed dat je anti-westerse propaganda in het rijtje zet. Anders zou ik zo kunnen denken dat je het over een ander land hebt.

frank87 | 23-07-14 | 09:07

Inderdaad:
Welkom thuis.

Patrickdeh | 23-07-14 | 09:06

@Fatwabuster | 23-07-14 | 08:31
Er zit ondertiteling bij hoor.

frank87 | 23-07-14 | 09:03

@Igor Putkin | 23-07-14 | 08:51
Waarom kan jij niet inhoudelijk reageren op wat ik schreef?
Waarom moet een vrouw (die toevallig de dochter van Poetin is) het lang uitgegooid worden door een lambal als burgemeester?

necrosis | 23-07-14 | 09:03

@ Igor Putkin 08:50

Wordt het niet eens tijd om aan een nieuwe nick te gaan denken? Kom op, je kunt het!

eerstneukendanpraten | 23-07-14 | 09:01

Jan Passant mk2 | 23-07-14 | 08:28
Dat zeg ik niet. Ik heb het enkel over dit specifieke geval.

Ik stel dat aan Amerikaanse zijde (NSA of welke inlichtingen tak dan ook) ongetwijfeld bekend was dat de separatisten over dit soort geschut beschikten. Als je die info hebt maar niet deelt, dan heb je toch ook bloed aan je handen als zo`n aanslag plaatsvindt?

Ik zeg niet dat zij verantwoordelijk zijn voor onze veiligheid, maar het zijn wel o.a. dit soort inlichtingen die invloed hebben op de beslissingen van luchtvaartmaatschappijen.

Absoluut niet waar | 23-07-14 | 09:00

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 08:47
Ik ben een maand in belarus en had een nl vlag bij voor als Nederland wereld kampioen zou worden. Nu heeft die vlag nut en hangt aan de mast. Waarom niet? Dat stukje respect wil ik wel opbrengen. Wil je dat niet jouw goed recht maar dat is voor iedereen zelf te bepalen. Ben benieuwd of BVN ook meedoet aan de minuut stilte

Zatkniss | 23-07-14 | 08:56

necrosis | 23-07-14 | 08:48
Hou es op over die Broertjes lambal. Of topic.

Igor Putkin | 23-07-14 | 08:51

@kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 08:47

Waar staat het woordje MOET? Je MOET helemaal niets als je niet wilt en zeker niet als je empathisch vermogen op het niveau van een rovende dronken separatist ligt!

Fijne dag verder nog!

Fatwabuster | 23-07-14 | 08:50

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 08:47
Je moet helemaal niets joh. Jij mag op je zolderkamertje doen wat je wilt. Zelfs als je een keer buiten komt zal niemand je verplichten om die minuut stilte om 16.00 uur in acht te nemen.
Autist.

Igor Putkin | 23-07-14 | 08:50

Homohaat, anti-westerse propaganda, steunen van dictators, leveren van wapens aan schurkenstaten, censuur, onderdrukking van andersgezinden in eigen land, landjepik, destabiliseren van buurlanden en de lijst gaat maar door en door.

Voor deze kleine Russische elite die hun opvoeding nog kennen uit het Stalin tijdperk is in 2014 toch geen plaats meer in deze wereld. Door economische angst heeft iedereen altijd weggekeken. Nu hebben we gezien wat de ware aard van deze kleine groep is. De wereld moet alles uit de kast halen nu om die idioten te stoppen. Er is niets mis met de gemiddelde rus. Ook zij zijn allemaal slachtoffer van de corrupte boevenbende in het Kremlin.

nederlandse herfst | 23-07-14 | 08:48

Ik vrees dat dit een doofpot affaire gaat worden, verschrikkelijk voor de nabestaande.

Gordijnrail. | 23-07-14 | 08:48

@TheEgg | 23-07-14 | 08:36
Als Broertjes consequent is (onmogelijk, want PvdA!), zou hij Maxima dus ook het land uit moeten zetten.....

necrosis | 23-07-14 | 08:48

Waar is die Van Baalen eigenlijk?
Zware Majesteit | 23-07-14 | 08:13
Had ie maar in dat toestel gezeten.
Dan had het in ieder geval nooit kunnen opstijgen.

NFC | 23-07-14 | 08:47

-weggejorist-

Bronbop | 23-07-14 | 08:47

Maar je MOET rouwen, dat is wat de hele situatie nog het ergst maakt. Niet de gsm-plunderaars, niet populistische PvdA-ers, niet de seperatisten, etc., maar de 'gutmenschen' die je dwingen om te rouwen om doden die je niet kent en niet wilt kennen (het subtiele verschil met bijvoorbeeld 4 mei)

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 08:47

@copywriter | 23-07-14 | 08:41
En dan zetten we alle echte schuldigen tegen de muur? Poetin, Obama, de hele EU kliek. Zeg maar, degenen die van de Oekraïne een grote burgeroorlog gemaakt hebben.

TheEgg | 23-07-14 | 08:44

Laten we eerst onze doden begraven.
Daarna openen we de grootste manhunt aller tijden.

copywriter | 23-07-14 | 08:41

@necrosis | 23-07-14 | 08:34

Eens! Welke misdaad heeft zij begaan volgens Broertjes? Maar wel janken als partij als uitgeprocedeerde asielzoekers worden uitgezet.... kotsmisselijk wordt je van dergelijke hypocriete lamlullen en dat is burgemeester... weliswaar ongekozen maar daar zit een gemiddelde plucheklever niet mee!

Fatwabuster | 23-07-14 | 08:40

Frans Timmermans heeft afgelopen maandag alles al op indrukwekkende wijze gezegd.

Igor Putkin | 23-07-14 | 08:38

@necrosis | 23-07-14 | 08:34
Als we Broertjes zelf nou eens het land uit zetten? Elke PvdA plucheklever minder maakt het land toch weer een slagje mooier. Misschien dat zijn vrinden in Kiev nog een leuk huisje voor hem hebben.

TheEgg | 23-07-14 | 08:36

@Fatwabuster | 23-07-14 | 08:25
Wat wil Broertjes doen met haar Nederlandse vriend.
Veroordelen wegens landverraad/ neuken met de 'vijand'?
Broertjes is de weg kwijt!

necrosis | 23-07-14 | 08:34

@Amigo1973 | 23-07-14 | 08:30

Is de optie al op de markt waarbij de telefoon explodeert bij ongeoorloofd gebruik?

Fatwabuster | 23-07-14 | 08:33

@mr. coffee | 23-07-14 | 08:29
Precies, dat bedoel ik dus: Je reageert niet op mijn vraag: Ik vraag: Waar heb ik het voor ze opgenomen?

TheEgg | 23-07-14 | 08:32

De inzittende hebben nauwelijks geleden. Los van wat de specialist in de Telegraaf zegt over een gebrek aan zuurstof in combinatie met de temperatuur is er ook nog de impact.

Een vliegtuig vliegt op die hoogte met een snelheid van minimaal 800 km/uur. Een surface-to-air missile vliegt met een gewicht van 700 kg en een snelheid van 3000 km/uur.

Het projectiel ontploft op enkele tientallen meters van het vliegtuig waardoor een fragmentatie ontstaat. In midd air levert dit zo'n harde klap op dat het licht uit gaat. Zo snel kan een mens niet met zijn ogen knipperen.

Het is onwaarschijnlijk dat iemand aan boord van de Mh17 dit in enige mate van bewustzijn heeft meegekregen.

De flight cockpit recorder zal het uiteindelijke antwoord moeten geven op die vraag.

bierbron | 23-07-14 | 08:32

In de eerste persconferentie van de directeur van MAS zegt hij: De Ukrainse verkeersleiding heeft bericht ontvangen dat het contact met het toestel is verbroken.
Tweede persconferentie zegt hij: Om 14:15 ontvingen wij bericht van de verkeersleiding dat het toestel van de radar verdween. Klein detail.

NFC | 23-07-14 | 08:32

@#enpassant | 23-07-14 | 08:28

Jouw russisch zal wel beter zijn dan de gemiddelde reaguurder.... maar waar gaat dit over?

Fatwabuster | 23-07-14 | 08:31

Dus als je nu belt kun je een oos europeaan aan de lijn krijgen ? , dat geeft dus ook wel aan dat veel mensen dus niet echt veilig bezig zijn met hun telefoon .

1. zet een pincode op je simkaart
2. zet een code op je telefoon die automatisch na inactiviteid gevraagd word .

Helemaal uber koop een Windows Phone en geef het Microsoft account aan iemand die je vetrouwd , raak je zoek of gebeurt er iets , dan logt deze persoon in op www.windowsphone.com , en je telefoon kan tot op een paar meter worden gelocaliseerd .

Wat ook kan is de telefeoon wissen van alle informatie of er een boodschap voor Borat op displayen en hij kan worden gebricked ( onbruikbaar gemaakt ) .

Amigo1973 | 23-07-14 | 08:30

TheEgg | 23-07-14 | 08:25
FUD? Oh dus het zijn geen dronken, lijkenpikkende rebellen?

mr. coffee | 23-07-14 | 08:29

mr. coffee | 23-07-14 | 08:23
Ik zeg wat mag of niet mag, ik zeg enkel dat ik kan begrijpen als je niks te vreten hebt je dingen doet die ik niet zou doen. Je weet pas wat je zelf zou doen als je er zelf mee geconfronteerd wordt.

Zatkniss | 23-07-14 | 08:29

Zatkniss | 23-07-14 | 08:19
Mooi omschreven, maar je doet de gemiddelde Nederlander te weinig eer aan. Velen van ons weten best dat het buiten ons paradijsje een harde wereld is. Niet voor niets klagen we veel, maar ondernemen we weinig omdat we weten dat we het zo slecht nog niet hebben met z'n allen. GS en reaguurders doen soms anders vermoeden.

Pieleke | 23-07-14 | 08:29

@TheEgg | 23-07-14 | 08:07
En vermoedelijk spelletjes spelen met passagiersvliegtuigen uit het westen (de 10 voorafgaande vluchten van MH17 vlogen 200 km noordelijker). Interview op het kanaal van de opstandelingen:
www.youtube.com/watch?v=aKKoKmUtQXE
De datum van plaatsing is juni 18, 1 maand voorafgaand aan de ramp.

#enpassant | 23-07-14 | 08:28

@Absoluut niet waar | 23-07-14 | 08:24
Als je echt gelooft dat alleen "De Amerikanen" verantwoordelijk zijn voor jouw veiligheid, of daarvoor moeten zorgen, dan heb je gelijk.

Jan Passant mk2 | 23-07-14 | 08:28

Waar zijn Verhofstad en Van Baalen? Hebben zij zich al kunnen losrukken van het buffet? Moeten zij niet nog even namens de west europese belastingbetaler bakken met geld beloven zodat oekraine bij de EU komt?

DeSjaak1000 | 23-07-14 | 08:27

@Jan Passant mk2 | 23-07-14 | 08:18
Ze vliegen naar Zuid-Amerika met zo min mogelijk afstand over water. Weet je hoe ver dat om is, voor een beetje extra veiligheid (hoeveel noodlandingen zijn er tegenwoordig nodig?)
Volgens mij was het gewoon stugheid van de lokale vluchtleiding om toe te geven dat een deel van het land misschien niet meer helemaal onder regerings controle stond.

frank87 | 23-07-14 | 08:25

@mr. coffee | 23-07-14 | 08:18
Ach, weer een pro-EU troll. Waar doe ik dat dan? Wat schuift dat nou, beetje FUD op de fora verspreiden?

TheEgg | 23-07-14 | 08:25

Jan Passant mk2 | 23-07-14
En was de luchtverkeersleiding of Malaysia Airways wel op de hoogte van dit specifieke risico? Alles wijst erop van niet.

De vliegtuigen die eerder zijn neergehaald bevonden zich op aanzienlijk lagere hoogte. En waren bovendien specifieke doelen.

De Amerikanen maken mij niet wijs dat ze niet op de hoogte waren van het feit dat de rebellen over dit soort geschut beschikten. Ze proberen nu heel hard te roepen dat ze dit niet wisten omdat er bloed aan hun handen kleeft. Zij wisten donders goed dat dit risico aanwezig was, maar hebben bewust gezwegen om de Russen niets wijzer te maken.

Logisch zou je kunnen zeggen, maar de zoveelste keer dat burgers slachtoffer worden van politieke spelletjes.

Absoluut niet waar | 23-07-14 | 08:24

Zatkniss | 23-07-14 | 08:19
Plunderen is niet goed, maar als je niks hebt mag het. En "Moraal en principes zijn een luxe product." hou toch op zeg. Je hebt manieren of je hebt ze niet. Klaar.

mr. coffee | 23-07-14 | 08:23

Veel sterkte aan hen die iemand verloren. Verders eigen leed voelt het hardst en als je er niemand van kent? Daarbij de mensen in het vliegtuig zullen ook geen seconde hebben gedacht, straks vliegen we over de Oekraïne en daar worden mensen gedood wat erg. Plunderen is niet goed te praten, maar als je niks hebt. Moraal en principes zijn een luxe product. Piëteit kun je niet eten en als daar maaltijden voor de hele familie uit de lucht vallen. Buiten ons sociale paradijsje is de wereld keihard, qoud errat demonstrandum

Zatkniss | 23-07-14 | 08:19

Verkeersvliegtuigen vol argeloze vakantiegangers vliegen iedere dag weer over gebieden vol oorlog en rebellengroepen of (oostblok)tuig. Het verschil deze keer was dat de boeven een geavanceerd luchtdoelsysteem hadden, waar ze al eerder treffers mee boekten.
Dat was voor Nederland en Malaysia Airways geen reden om te verwachten dat het daarom en deze keer onveilig was. Omvliegen is duur. En lastig.

Jan Passant mk2 | 23-07-14 | 08:18

TheEgg | 23-07-14 | 08:07
Neem het even voor dronken, lijkenpikkende "rebellen" (en vermoedelijke daders) op. Mafketel.

mr. coffee | 23-07-14 | 08:18

George Verberg (in de gaswereld welbekend) heeft ook een statement afgegeven. Klasse.

roze_bril | 23-07-14 | 08:13

Waar is die Van Baalen eigenlijk?

Zware Majesteit | 23-07-14 | 08:13

Tjah, en wie hielden zich ook al weer niet aan de wapenstilstand toen een Maleisische delegatie aan kwam. Oh ja, het Oekraïense staatsleger. Maar lekker naar de Russen blijven wijzen hoor. Die WOIII, die komt er wel. Net zoals al die figuren die nog steeds de rebellen in Syrië willen steunen. Hoe groot moet het bord voor je hoofd zijn?
@Igor.The.Horrible | 23-07-14 | 08:02
Tjah, onze politici beseffen zich, diep van binnen, dat zij ook verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van de situatie waarin dit kon gebeuren.

TheEgg | 23-07-14 | 08:07

De USA is wel érg druk met het veroordelen van de Rusland. Als zij het wapentuig al geleverd zouden hebben (aan wie heeft de USA dat niét gedaan) dan nog zijn de separatisten die de raket afschoot (waarschijnlijk per vergissing).
Maar had Oekraïne het luchtruim niet moeten sluiten, is dat niet de belangrijkste oorzaak van zoveel leed. Je laat toch geen verkeersvliegtuig een oorlog in vliegen!

josef kuijpers1852 | 23-07-14 | 08:05

En voor vliegramp Faro geen dag van rouw? We slaan door mensen.

Igor.The.Horrible | 23-07-14 | 08:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl