Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DODENTAL NOG VERDER OMHOOG: 189 NL'ERS

Persco nummer drie van vandaag. Om 14:00 uur nogmaals Malaysia Airlines, deze keer niet vanaf hun HQ in Azië maar vanaf onze Nationale Luchthaven Schiphol. Wat ze gaan vertellen? Geen idee, maar het is al snel informatiever dan de sonore brom van Opstelten. En laten we ook eens een blokje goed nieuws in dit topic stoppen: in alle ellende is er 1 lucky as fuck passagier die 600 piek verdiende door niet aan boord van MH17 te gaan. En veilig in Dubai arriveerde. Maar nu naar Schiphol. Het woord is aan de Maleisiërs
MAS UPDATE: Aantal Nederlandse doden wederom naar boven bijgesteld, naar 189 pax. De families van alle nabestaanden krijgen 5000 dollar per passagier om aan de eerste kosten tegemoet te komen. In andere onkosten (vluchten, hotels, taxi's) komt Malaysia Airlines de nabestaanden ook tegemoet.
BBC Audio: Persco afgelopen. Terugkijken na de breek. Embed vervangen door stukje BBC radio, over het gesprek tussen separatisten over het neergehaalde vliegtuig. De eerste keer dat we een plausibele uitleg horen, zonder gehijg en gevingerwijs. Maar nu we het toch over vingerwijzen hebben...:
Smoking Gun Poetin de schuld geeft aan Oekraïne, en de separatisten gespot zijn terwijl ze een BUK surface-to-air installatie MET 1 MISSENDE RAKET de Russische grens terug over slepen. De smoking gun, dus, in foto en op video: BYBYEBUKBs0nkS7CcAA8yae.jpg
(sauce)

Reaguursels

Inloggen

Als we youtube toch niet hadden...

Jan Gordelroos | 20-07-14 | 13:19

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:56 : U zegt het goed. De Amerikanen hebben ons geholpen. Ooit. Zo'n 70 jaar geleden. En destijds mochten we ze daar zeker dankbaar voor zijn.
Sindsdien is er echter héél veel veranderd in Nederland, in Amerika, maar ook in de rest van de wereld en is de situatie van toen niet meer aan de orde. Toch zijn er mensen die niet willen recalibreren en de Amerikanen eeuwig dankbaar zijn en blindelings zullen volgen. En ja, daar hebben we regelmatig last van.

Withnail | 19-07-14 | 16:38

Ja ja. Boven het gebied gedwongen door Oekraïense gevechtsvliegtuigen. Dat zou MH17 allang via de burgerluchtvaart communicatie bekend hebben gemaakt waarom ze van koers moeten veranderen. BS dus. Ik zou zeggen ondervraag de man die burger van militair vliegtuig niet kon onderscheiden en opdracht gaf om het neer te halen.... Ik vrees dat de man onder de zoden ligt om zo al het bewijs uit te wissen. Vandaar dat die bewuste installatie in aller spoed richting Rusland werd vervoerd om het onvindbaar/vernietigd te worden. Het hele verhaal stinkt een uur in de wind. Het wordt tijd om Poetin eens aan de hoogste boom te hangen, dit komt allemaal uit zijn koker. Separatisten steunen met wapens e.d. Stiekem hopende om een Krimmetje uit te halen.

hader | 18-07-14 | 21:09

@XaleX_2 | 18-07-14 | 14:28
Hou toch eens op met dat puberale gezanik over de EU.
Ja, de EU heeft ook mindere kanten. Maar zonder dat hadden we nu niet de welvaart die we nu kennen.
Dus ja, ik ben sterk PRO EU. Laat de UKR. er ook maar bij komen. Kan de graanschuur van Europa worden. Meest vruchtbare grond ter wereld daar. Die gun ik die Stalin kloon uit het Kremlin alvast niet.

Hunebedbouwer | 18-07-14 | 21:09

P.S. Grapje. Natuurlijk kijken de Russen geen RT. Dat kanaal is voor meneertjes als Xalex_2 (1keerban).
De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:02
Vervang '1x ban' voor '1x inlog cookies kwijtgeraakt en dus automatische inlog'.

XaleX_2 | 18-07-14 | 19:32

Sinds dat die EU figuren Oekraine de hemel hebben beloofd, is het een puinhoop. De Amerikanen erbij, dan heb je een club van oorloghitsers. De EU en USA, zou dat de as van het kwaad zijn?

wallenberg | 18-07-14 | 18:40

@dutchdj | 18-07-14 | 17:32
"Oekraïne en Rusland hebben beiden dergelijke wapens."

Hoe ver denk je dat Oekraïense leger komt als het rijdt naar de Russische grens, het gebied is in handen van de separatisten dus geen kans dat Oekraine vanaf de Russische grens een raket kan afschieten.

the Jackdawn | 18-07-14 | 18:38

Russian backet seperatists=says it all

gebrokenvleugel | 18-07-14 | 18:37

Ik had nog wel respect voor Putin tot voor een jaar of 2 geleden. Maar het blijkt nu toch gewoon een Dief van zijn eigen landgenoten te zijn, een Terrorist en een moordenaar tegelijk. Laten we Maar een keer echt optreden tegen die achterlijken. Dan Maar geen gas uit Rusland. We komen de winter echt wel door zonder die botoxknuppel.

carlos del robo | 18-07-14 | 18:31

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:32

Man,man... jij sterft in je eigen gelijk.
Voor nuancering of andere speculaties is bij jou geen ruimte.
Je bent ziek...

knerf | 18-07-14 | 18:26

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:46

Heb jij niet een beetje last van een kokervisie?

knerf | 18-07-14 | 18:24

Laten we niet vergeten dat het een Aziatisch vliegtuig was van een Aziatische luchtvaart maatschappij. En indien Russische betrokkenheid blijkt of niet kan worden weerlegd dit enorm gezichtsverlies voor Rusland betekent. En dat tweederde van Russisch grondgebied in Azië ligt. En dat gezichtsverlies in Azië betekent dat je maar beter zelfmoord kunt plegen, want niemand neemt je ooit meer serieus. Iedereen met ervaring in het verre oosten kan je uitleggen hoe dat werkt. En dat is niet leuk.....

Polletje Piekhaar | 18-07-14 | 17:58

dutchdj | 18-07-14 | 17:32
het is wel opmerkelijk dat het oekraïens leger helemaal niet wordt genoemd in de media. de oekraine is teveel waard voor de europese unie, het mag best wel doden kosten. de nabestaanden hebben recht op de waarheid.

ganzo | 18-07-14 | 17:41

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:32
Beetje bizar dat jij nadat er zoveel mensen zijn omgekomen, mij ook dood gaat wensen. Niemand weet wie het gedaan heeft, dus houd je conclusies en je assumpties voor je.

Old_Spice | 18-07-14 | 17:35

@ ganzo | 18-07-14 | 16:52
Precies, daarom trek ik nog geen conclusies. Oekraïne en Rusland hebben beiden dergelijke wapens. Ook geen onbelangrijke vraag, wie zou er baat bij een dergelijke actie hebben, ik denk geen van de partijen. Dit is ook nog een apart iets, weliswaar bij RT vandaan, maar toch... rt.com/news/173672-malaysia-plane-cras...

dutchdj | 18-07-14 | 17:32

Volgens mij verwachten enkelen wel iets teveel van satellietbeelden. Satellieten zijn uitsluitend geostationair boven de evenaar, en om van daaraf iets proberen te filmen wat op de grond in Oekraïne gebeurt gaat 'm echt niet worden. Het is dus een of eventueel meerdere satellieten die regulier de Oekraïne passeren en dan moet je waarschijnlijk denken aan een 15 keer per etmaal zoals de Spoetnik of 16 keer per etmaal zoals het ISS. Dat houdt in dat de satelliet iedere anderhalf uur één minuut lang recht naar beneden naar oost Oekraïne kan kijken. En dan moet dus precies in die tijd een raket zijn afgeschoten. Ik denk dat als ze wat hadden gehad, dan was het al bekend geweest.

Pierre Tombal | 18-07-14 | 17:28

Causa Sui | 18-07-14 | 15:02
"Als ik tegen jou zeg;"Neem de korte route via de A7, maar er staan op dat viaduct wel wat stenengooiers, aan beide zijden, of reis 10 km om". Wat kies je dan?"

Dan kunnen we met een paar verhoogde Dodge M880 Pickups -als ze nog mogen rondrijden van groenlinks- de berm in en de stenengooiers achterin vastbinden. Niet helemaal vergelijkbaar met huidige situatie helaas. We moeten de opdrachtgever van de stenengooiers hebben. Niet alle inwoners van het land.

Zonder goede navigatie en communicatie kun je domme dingen doen met een BUK. Zou me niet verbazen als die separatisten lopen te klungelen. Ik zie het nog steeds als kleef-fail.

kloopindeslootjijook | 18-07-14 | 17:04

Koreaanse slet | laat je niet zo opnaaien jongen.. slecht voor je hart!!

Hollemans | 18-07-14 | 16:56

dutchdj | 18-07-14 | 15:49
in dit filmpje zie het oekraïens leger met zo'n buk dingetje spelen, de killers die het vliegtuig omlaag hebben gehaald. op 1:23 zie je de oekraïense vlag op een van de uniformen, de vlag zelf is ook onmiskenbaar. het filmpje werd twee weken geleden op youtube gezet: www.youtube.com/watch?v=U2eGNPJlkMo&a...

ganzo | 18-07-14 | 16:52

Vergeet niet dat de gifgasaanval in Syrië een opzet was van Turkije/NAVO om Assad de schuld te geven, en zo een alibi te hebben om Syrië aan te vallen (false flag). Dit zou ook nu het geval kunnen zijn. Lees maar even mee: Ukraine Caught Trying to 'Frame Russia' for Shooting www.youtube.com/watch?v=28MrASx-RiM&a... Military reported to Poroshenko that the terrorists did not seize a Ukrainian "Buk" www.pravda.com.ua/rus/news/2014/07/18/... Spanish Air Controller at Kiev Borispol Airport: plane flew escorted by Ukraine jet fighter until 2 minutes before disappearing from the radar www.liveleak.com/view?i=972_1405677283... Russian media report that the Malaysian Boeing 777 was taken down by the Ukrainian military, by mistake. They had planned to take down the plane of Russian President Vladimir Putin. www.pravda.com.ua/rus/news/2014/07/18/...

ben kokhals | 18-07-14 | 16:51

algebra | 18-07-14
Zal toch lastig zijn om al de brokstukken van die mogelijke raket te verdoezelen. Daar vind je volgend jaar nog stukkies van. Die black box kan alleen bewijzen dat er geen defect aan het vliegtuig was. Die raket gaat 3x de geluidssnelheid dus die hebben ze niet eens zien aankomen. Aan het vliegtuig zal toch ook te zien zijn dat ie geraakt is en hoe. Al met al lastig sporen uitwissen.

Premier Trutte | 18-07-14 | 16:50

Matthijs van den Beu | 18-07-14 | 16:23

Die pagina had ik bekeken en zorgde voor de openingsvraag van 14:14 uur omdat daar nadrukkelijk gesteld werd dat dit geen autonoom opererende lanceerinstallie is.

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat als mijn vragen onzinnig zouden zijn (waar ik eerlijk gezegd van uit ging, gezien mijn leek-zijn) er zo weinig info te vinden is dat wél uitsluitsel kan geven. En dat er niet door meer mensen vragen zijn gesteld.

stoethaspel | 18-07-14 | 16:49

Dat die schoft van een putin nog een ander de schuld geeft ook.

mag van mij een kogel krijgen

cologran | 18-07-14 | 16:46

*onafhankelijk onderzoek

algebra | 18-07-14 | 16:36

Die Rutte denkt echt dat er een afhankelijk onderzoek plaats kan vinden in een pro-Russische gebied, waar de vermoedelijke daders zelf de dienst uitmaken, en waar deze pro-Russische separatisten de macht hebben over de zwarte dozen en de BUK surface-to-air installatie (waardoor zij alles naar eigen hand kunnen manipuleren)? Die vent (en de gehele Nederlandse regering) staan echt buiten de realiteit!

algebra | 18-07-14 | 16:35

@SyntaxError | 18-07-14 | 16:04
*zucht*

Waren ze daar maar aanwezig. Maar helaas zijn ze daar niet aanwezig.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:33

@Old_Spice | 18-07-14 | 16:14
Sterf sukkel. De Oekraïne heeft geen 189 Nederlanders afgeslacht als jij anders denkt of vind dan moet je vandaag nog naar de huisarts.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:32

Ik meen mij te herinneren dat er ooit een Iraans passagiersvliegtuig is neergehaald door de USA. Excuses zijn nooit gemaakt, behalve wat blabla over "a regrettable accident". Men dacht dat de Airbus een straaljager was. Voila er is een precedent. In dit geval is er ook geen sprake van opzet, indien we ervan uitgaan dat die seperatisten dachten een Antonov neer te halen. Bovendien, in dit geval vloog men over gebied waar recentelijk vliegtuigen zijn neergehaald. Ik hoop maar dat dit gewoon onkunde is. Maar het zou me niks verbazen indien dit bewust is gedaan. Stel je voor. Er komt op jouw bureau een rapport dat zegt dat vliegen aldaar gevaarlijk is, omdat je wel eens per ongeluk zou kunnen worden beschoten door Poetins handlangers. Je weet dat indien dat zou gebeuren, dan heeft Poetin een groot probleem. Voor bepaalde figuren zou de verleiding wel eens groot kunnen zijn om gewoon door te blijven vliegen.

D.Turpin | 18-07-14 | 16:27

Tinus Teelbal | Juist Tinus zo ist!!

Hollemans | 18-07-14 | 16:23

stoethaspel | 18-07-14 | 16:18

Je hebt gelijk. hier dan de Wiki info van de BUK:
en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_syst...

9M38 Missile
Flight altitude 14,000 metres (46,000 ft)

Matthijs van den Beu | 18-07-14 | 16:23

Tja, het eerste wat je met die BUK-car doet, is er keihard mee naar Rusland rijden zonder doek erover of camouflage. Zodat iedereen het goed kan zien dat er een raket mist en dat ie bij Rusland vandaan kwam en weer naar terug mag.
Lijkt me wat al te simpel om echt waar te zijn.

Premier Trutte | 18-07-14 | 16:21

Die foto en die video zijn natuurlijk voor de internetgebruiker onmogelijk te dateren.

Tricephalus | 18-07-14 | 16:20

Oh bij de weg, die BUK installatie schiet links, rechts, links, rechts. De volgorde klopt dus niet. Die raket in het midden hoort niet als eerste afgeschoten te worden. Als deze foto überhaupt niet fake is.

Old_Spice | 18-07-14 | 16:16

@TheEgg | 18-07-14 | 16:08
Ja. Je hebt wel gelijk. Maar toch blijf ik erbij. Dat na al deze jaren van relatieve vrede met als enige vijand de moslim-fundi's dat we geen Russische neo-nazi's in onze achtertuin moeten tolereren. Maar goed. Ik ben woest, ik ga dat niet ontkennen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:15

Degene die de video van de 'smoking gun' heeft gemaakt moet een loterij lot kopen. Geheid dat hij wint.

Revvoyensovyet City | 18-07-14 | 16:14

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:53
Je bedoelt die lui in Kiev?

Old_Spice | 18-07-14 | 16:14

@XaleX_2 | 18-07-14 | 16:09
Nou dat kan natuurlijk. Maar de Amerikanen investeerden hevig in ons. En we zijn er niet slechter van geworden?

Of wil jij terug naar 1945?

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:12

@Smuts | 18-07-14 | 16:03
Och dit is de spreekwoordelijke "druppel wat de emmer doet overlopen."

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:09

@Donum Dei | 18-07-14 | 14:48
Eens.

Smuts | 18-07-14 | 16:09

Dat komt omdat je het niet snapt. En je snapt het niet omdat je er 1.) geen verstand van hebt en 2.) kennelijk de deur niet eens uitkomt.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:45
Je maakt jezelf met iedere reaguursel alleen maar meer belachelijk, maar oké. Begin eerst eens met mijn punten en argumenten te weerleggen, tot nu toe lul je er alleen maar overheen en dat maakt echt totaal geen indruk op mij. Hard roepen dat is alles wat je doet.

XaleX_2 | 18-07-14 | 16:09

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:53
Je hoeft je excuses niet aan te bieden, de kans is inderdaad het grootst dat zij de schuldigen zijn. Maar als we doen waar jij de hele tijd om roept, en vervolgens blijkt het toch even anders te liggen, heb je je ondertussen wel verlaagt tot datgene waarvoor je nu wraak wil. Nog even afgezien van de beerput waar je je dan in gewerkt hebt.

TheEgg | 18-07-14 | 16:08

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:14
Dag min mannetje. Voel je nu beter? Was het een orgasme voor je? Was het lekker? Sukkel.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:07

@Otto_von_Oman | 18-07-14 | 14:41
Blijven hangen in de Vietnam oorlog? SA6 is niet Buk maar veel eerder.

Smuts | 18-07-14 | 16:07

@Matthijs van den Beu | 18-07-14 | 16:01
Dat zeg ik toch. Godver ik ben zo kwaad. Ik vind echt en oprecht dat wat dan ook dat de schuldigen gestraft moeten worden. Ik kan er niets anders van maken.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 16:06

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:59
Fietsen ze dan?
Ik bedoel natuurlijk; zijn ze daar nog aanwezig?

SyntaxError | 18-07-14 | 16:04

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:18
Tip: veeg nooit het schuim terug je mond in, dat verstopt alleen maar.

Ik merk dat je je druk maakt maar zoek een boksbal ofzo.

Smuts | 18-07-14 | 16:03

@Fenna:
Stel je voor dat je als staatsman eist dat de daders van de moord op bijna 200 Nederlanders berecht worden. Dat zou écht onverantwoord zijn.

Muggenmepper | 18-07-14 | 16:02

@stoethaspel | 18-07-14 | 15:45

hier staat van wel:
en.wikipedia.org/wiki/2K12_Kub

(onder de 3M9 Missile)
Flight altitude Max. 14,000 metres (46,000 ft), Min. 100 metres (330 ft)

Matthijs van den Beu | 18-07-14 | 16:01

Er zijn zo te lezen behoorlijk wat mensen misselijk/met slecht gevoel wakker geworden vandaag. ?!?! Ben ik nu zo afgestompt dat het me koud laat? Het is verschrikkelijk, heus waar, maar ik ken niemand op die vlucht.. Dus los van het feit dat het echt heel erg is, en dat de onderste steen boven moet, kan tout bekend NL ff kappen met die misselijke hypocriete steunbetuigingen aub?

Tinus Teelbal | 18-07-14 | 16:00

Weinig intelligente opmerkingen hier op de site.

Gelukkig reageren de mensen die er over gaan wel verstandig op dit moment. Als een wildeman te keer gaan is dom, lost niets op en brengt je in een situatie waar je niet in terecht wil komen.

Fenna | 18-07-14 | 16:00

Het zou de MinPres sieren de pijltjesschieters snoeihard te veroordelen en het volk te beloven dat deze mensen worden op- en aangepakt. Doet hij dat niet dan wordt het volk bijzonder boos. Vergelding is nu op zijn plaats.

Daarnaast komen er steeds meer aanwijzingen dat de piloot van MH17 grote risico's nam. Vooral de Duitse en Zwitserse pers is niet mals (Lufthansa en Swiss meden deze regio al weken). Dit moet worden onderzocht en deze grauwkuif die steeds op de TV is moet onmiddellijk worden vastgenomen en met zijn betroffen medewerkers worden verhoord tot de waarheid op tafel ligt.

van Oeffelen | 18-07-14 | 15:59

@SyntaxError | 18-07-14 | 15:55
Nee die 'loop' nie'

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:59

@stoethaspel | 18-07-14 | 15:45
Dat materiaal? Wat nu als bewijs wordt aangevoerd. Ja. Dat kan dat makkelijk doen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:57

@Withnail | 18-07-14 | 15:47
Bleeeeeeeeeerch.

Vraag eens aan wat oudere en verstandige mensen hoe belangrijk dat was en waar onze welvaart vandaan kwam? Vergis je niet de Amerikanen zijn geen vrienden van ons. Maar ze hebben ons wel geholpen.

Oh en on-topic. Vraag eens aan de Hongaren, Slowaken, Polen, of zij ook een Stalin-hulp kregen? Doe dat eens. Gegarandeerd dat je een schop in je nek krijgt.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:56

Loop "academi" ook nog rond in de Oekraine trouwens?

SyntaxError | 18-07-14 | 15:55

@TheEgg | 18-07-14 | 15:42
Alright. Dat klopt. We weten het nog niet voor 100% zeker. Maar werkelijk alles neigt naar de schuld van de separatisten. Het enige wat het nog kan ontkrachten is de 0.5% kans dat Rusland of de Oekraïne het heeft gedaan (wat totaal onbegrijpelijk zal zijn) of dat er inderdaad een moslim-terrorist zichzelf heeft opgeblazen in het vliegtuig.

Waarom? Nou er liggen lijken en stukken van lijken over een strook van 12-15km. Kortom dat vliegtuig is kapot geschoten/geblazen. En het enige wat schuldig lijkt te zijn is toch echt dat Russisch ultra-nationalistisch nazi-gespuis wat daar al maanden vriend en vijand terroriseert. Beter kan ik het echt niet maken.

En als ik fout zit bied ik straks nederig mijn excuses aan. In volle glorie.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:53

Van een Oekraïens blog over de oorlog daar... zal wel lekker objectief zijn... ik hou me hart vast dat deze stinkende zaak niet escaleert tot een nieuwe koude oorlog of misschien zelfs een echte oorlog, je weet wel, met wapens enzo.

dutchdj | 18-07-14 | 15:49

Pepin | 18-07-14 | 15:43

Kun je ook meteen demonstreren tegen Malaysia Airlines , die zijn namelijk net zo schuldig.

Eurotokkie | 18-07-14 | 15:48

@TheEgg | 18-07-14 | 15:42

Er is direct bewijs als gesprekken tussen rebellenleiders, de BUK transporten die snel uit Oekraiene worden weggehaald en het feit dat het vliegtuig boven grondgebied van de rebellen is neergehaald, en indirect bewijs als dat er in de afgelopen dagen rond het zelfde gebied vliegtuigen van de Oekraiense luchtmacht zijn neergehaald, waaronder een transportvliegtuig dat rond dezelfde hoogte vloog. Je moet wel een gigantische Poetin/Russia Strong!!11 fanboy zijn om te ontkennen dit de separatisten zijn.

Pepin | 18-07-14 | 15:47

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:38 : Helaas is die Marshall hulp ergens onderweg veranderd in het Stockholm syndroom.

Withnail | 18-07-14 | 15:47

Sommigen beweren dat het de CIA was. Kwestie van de aandacht van de westerse uitverkoop door Hussein af te leiden, en met dezelfde moeite Putin onder hoogspanning te zetten.

Tricephalus | 18-07-14 | 15:46

Hahahaha! Dat kan overal zijn opgenomen hahaha

dimitrios007 | 18-07-14 | 15:45

Ranja Drinker | 18-07-14 | 15:17

Laat ik nogmaals benadrukken dat ik een leek ben en dus enkel afga op wat mijn ogen waarnemen. Daarom ook alleen vragen, geen stellingen.

Dus de vraag aan u en andere beter ingewijden wordt: Is het mogelijk? Is het mogelijk dat dit materiaal (dat dus als bewijs wordt aangevoerd) afdoende is om effectief op 10km hoogte een vliegtuig uit de lucht te halen?

stoethaspel | 18-07-14 | 15:45

@XaleX_2 | 18-07-14 | 15:13
Dat komt omdat je het niet snapt. En je snapt het niet omdat je er 1.) geen verstand van hebt en 2.) kennelijk de deur niet eens uitkomt.

Verhaaltje. Ik was laatst in Ljubljana. Wat een mooi plekje op aarde is dat geworden... En het zat vol met Franse, Nederlandse, Duitse, Oostenrijkse toeristen. Ja met een beetje geld van ons.

Ik was ook laatst in Polen. Mensen werken zich kapot, gewoon omdat het kan en ze maken er wat van. Ja met een beetje geld van ons.

Ik was ook laatst in Praag. Mensen werken hard, maken mooie bedrijven (AVAST bijvoorbeeld) en doen hun best. Het leven is mooi. En ja met een beetje geld van ons.

Maar het mooiste is. Het allermooiste is mijn voormalig zakenpartner (Nederlander). Die doet iets met hout. Laat hij maken in Tsjechië hij verkoopt het vanuit Tsjechië. En hij verdient goed geld. Prachtig geld.

En Terecht!

Nou wat is daar allemaal nu echt mis mee. Of zit jij aan de bedelstaf? Want dat is dan toch echt jouw schuld. Kansen genoeg. Opties genoeg. Dan ben jij toch echt de verliezer in het verhaal en verdien je het.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:45

Beetje vreemd om de vliegtuigmaatschappij helemaal geen verantwoordelijkheid te geven. Genoeg collega's vlogen al een tijd een flink stuk om, om risico's te vermijden. Eurocontrol heeft aangegeven dat het gebied tot 320 gesloten was; het getroffen vliegtuig vloog op 330 ( 33000ft). Dus gecleared door eurocontrol. Natuurlijk blijft het een absoluut feit dat de schutter aan de galg moet en zijn verantwoordelijken ook, maar het gegeven dat brandkosten boven mensenlevens gesteld worden vind ik op zijn minst opmerkelijk.

Eat more sushi | 18-07-14 | 15:44

Ik stel voor dat we door het hele land actie gaan voeren bij Russisch-Orthodoxe kerken! We kunnen ze zelfs bestormen om te laten zien hoe boos we zijn over hun vergieten van NEDERLANDS bloed. Laten we daarnaast de straten op gaan om te demonstreren en discriminerende leuzen over Russen te scanderen om de boodschap duidelijk te maken.

Pepin | 18-07-14 | 15:43

downcom | 18-07-14 | 14:47
Een tijdje geleden stonden twee EU Brussel afgevaardigden te schreeuwen op de barricaden: Wij zijn fan van jullie blabla verhaaltjes.

duitse herder | 18-07-14 | 15:43

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:37
Je bent de hele tijd om wraak aan het brullen, maar we weten niet eens zeker dat het vliegtuig door een raket is geraakt, en zo ja, door wie dat ie afgevuurd is.
Je hebt een hekel aan Poetin: prima. Je denkt dat het de separatisten waren: prima. Maar je hebt geen enkel bewijs.

En daarop gebaseerd wil jij wraak. Daarop gebaseerd wil jij wild om je heen slaan. Maar objectief gezien moet je maar hopen dat je de juiste raakt. En dat is dus hysterisch.

TheEgg | 18-07-14 | 15:42

TheEgg | 18-07-14 | 15:31

De Koreaanse Slet een kerel? Komaan. Ben jij daarin getrapt?

Tricephalus | 18-07-14 | 15:42

Als er op initiatief van Nederland niet heel snel een soort van (gezamenlijke) militaire actie komt om dat rampgebied veilig te stellen en die Oekraïense gekkies af te straffen dan zijn wij inderdaad voorgoed softtargets voor elke tokkieterrrorist of elk tokkieregime.

Peyronie | 18-07-14 | 15:41

LJBrinkhorst | 18-07-14 | 15:35
Ook al had het westen de hele situatie in Ukraine/Rusland genegeerd, was dit vliegtuig waarschijnlijk alsnog neergehaald.

Tenzij u in complot theorien geloofd

stegestijp | 18-07-14 | 15:40

@mouse80 Rusland voert oorlog slacht 170+ nederlandse burgers af en je doet huillie over de VS. De russisch media zwijgt over de russische terror mischien is dat een stuk zorgelijker..

A.Green | 18-07-14 | 15:40

@G. Raayer | 18-07-14 | 14:59
Och die Marshall hulp was zooooo vreselijk misdadig. Vreselijk. We hebben er nog zoveel last van.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:38

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:37
Amen

ron78 | 18-07-14 | 15:38

@TheEgg | 18-07-14 | 15:31
Hysterisch? Waarom? Duid jezelf eens. Ik roep gewoon op tot actie. Het is genoeg. Honderden, zo niet duizenden mensen vonden al de dood. Nu ook nog ons volk. Ik dacht het niet. Afknallen die terroristen. Noem dat maar hysterisch. Ik vind het logica.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:37

Je kunt niet de schuld geven aan 1 partij , geld besparen om over dit gebied te vliegen vind ik net zo zwaar wegen als het afvuren van een raket.

Eurotokkie | 18-07-14 | 15:37

Moi | 18-07-14 | 15:35
BUk raketten kunnen 40.000 voet halen.

ron78 | 18-07-14 | 15:36

@van Oeffelen | 18-07-14 | 15:22
Je kent het westen toch? 'revenge is a dish best served cold'

Ook wel bekent als beschaving.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:35

Nee, dit zijn boeren die wapens in handen hebben gekregen waar ze helemaal niet mee om kunnen gaan of het Oekrainse leger zit er zelf achter (de vermeende vlucht met Putin aan boord). Putin is gestoord maar niet zo gestoord dat hij passagiersBoeing uit de lucht knalt.
Europa en Amerika hadden zich NOOIT met dit conflict moeten bemoeien. Net zoals Rusland en Amerika zich nooit met het Syrische conflict hadden moeten bemoeien.

LJBrinkhorst | 18-07-14 | 15:35

Gezien de geringe ruimte voor brandstof lijken me dit geen raketten die een doel op 10km hoogte kunnen bereiken.
Lijken me eerder anti-tank/gronddoel raketten.... voor zeer lokaal gebruik.

Moi | 18-07-14 | 15:35

@Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 14:54
WOI.

rara | 18-07-14 | 15:34

XaleX_2 | 18-07-14 | 15:17
En deze aanstichter twitter.com/GuyVerhofstadt/status/489... spreekt ook van terrorisme. Zijn megalomane machtsgeile expansiedrift en "We have won" deed Putin waarschijnlijk besluiten "tot hier en niet verder". Toen ik dat filmpje zag wist ik gewoon dat dit het punt was waar ellende van zou komen.
Die engnek wordt door dik en dun gesteund door veilingmeester Pechtold en leraar Rutte.
Waar is ons Schoeversmeisje van Defensie eigenlijk? Tassen en schoenen kopen in Milaan? Opa Doofpot had weer niets te melden en Frans Praalhans is vast nog aan het bedenken hoe hij zijn shine-moment kan pakken.

Russ Meyer | 18-07-14 | 15:32

Zoveel woedende reacties. Maar in Den Haag is het muisstil. Geen enkele support voor ons volk. Komt de 2e kamer terug van reces?

double punch | 18-07-14 | 15:32

Zoveel woedende reacties. Maar in Den Haag is het muisstil. Geen enkele support voor ons volk. Komt de 2e kamer terug van reces?

double punch | 18-07-14 | 15:31

@De Koreaanse Slet| alle tijden
Kerel, doe es niet zo hysterisch, je lijkt wel een kleuter.

TheEgg | 18-07-14 | 15:31

Nu, Aircrash Investigation op Discovery...

Omkoal | 18-07-14 | 15:29

@mocroGS | 18-07-14 | 14:56
Niet alleen dat. Wij zouden nu alles aanmoeten grijpen om dat stukje land in onze achtertuin te stabiliseren. Dat meen ik.

Maar goed. Ik ben echt woedend. Ik was al niet heel vriendelijk met deze figuren maar nu ze bijna 200 van mijn landgenoten uit de lucht geschoten hebben ben ik het helemaal niet meer. Dit is zo fout dat ik moeite heb om me te controleren.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:27

Om te walgen om nu naar CNN te kijken. Wat een patria-gelul! Verschrikkelijk!
En dat (tot nu toe zonder) Amerikaanse slachtoffers.
Amerika is weer eens op oorlogstoer...... Liever toch maar naar de BBC kijken.

mouse80 | 18-07-14 | 15:26

overlover1 | 18-07-14 | 15:20
Amen,ik hoop als nog dat onze grote broers wel de vuisten laten zien,vs,duitsland,uk... Fuck Russia!!

ron78 | 18-07-14 | 15:26

blijkbaar beseffen heel wat mensen zich nog steeds niet dat wij (NL) geen reet voorstellen op het mondiale politieke toneel. Vol grootheidswaanzin en VOC retoriek blerren dat er een hardere reactie van ons uit had moeten komen. Vergeet het maar. Wij zijn slechts een Duitse gemeente.

soundwave070 | 18-07-14 | 15:24

@necrosis | 18-07-14 | 14:31
Meen je dat nu? Echt? Man, man man man man man man man....

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:23

Waar blijft de strike back ?

van Oeffelen | 18-07-14 | 15:22

@Zzzzooooffff | 18-07-14 | 14:27
Het doorslaggevend bewijs is iets heel anders.

Dat is namelijk dat over een gebied van wel 12-15 kilometer lijken en stukken van lijken liggen.

Er zijn dus slechts 3 mogelijkheden. 1.) Of een overheid (Rus of Oekrains) heeft het uit de lucht geschoten. 2.) Of het ontplofte spontaan (of terroristische aanslag) 3.) Of Rusland gaf wat mooi spul aan een zooitje ongeregeld tuig en die schoten het kapot.

Jij mag kiezen wat je wil. Alles duidt op optie 3.)

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:22

Stel... het waren 189 Fransen, Duitsers, Israeliers of 189 Amerikanen geweest, wedden dat er een paar bommenwerpers die BUKS direct onschadelijk hadden gemaakt. Praten daarna wel verder van wie ze waren.

Ik krijg alleen softe taal van onze politici, 'medeleven' blabla... Wat voor reactie gaan we geven op deze terreur actie?!?!

loverlover1 | 18-07-14 | 15:20

Tubantia83 | 18-07-14 | 15:11

U heeft hierin volkomen gelijk hoor. Maar daar is het nieuws lijkt mij. Ooggetuigenverslagen ter plaatse lijken mij zeer zeker nieuws.

Omkoal | 18-07-14 | 15:19

@knerf | 18-07-14 | 14:18
Wanneer ga je verhuizen? Echt. Ik spreek voor menig Nederlander. Wij willen jullie Stalinistische Poetinistische sukkels hier niet. Ga ergens wonen waar je gewenst bent. Moskou bijvoorbeeld.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:18

"Grappig" eigenlijk bij Saddam Hussein moet het bewijs van WMD nog gevonden worden, in Sbrenica ligt nog een rolletje met belangrijk bewijsmateriaal waar wij het niet kunnen vinden maar hier vliegt het bewijs binnen 48 uur om de oren...

Acties worden uitgevoerd door diegenen die er het meeste bij winnen of het minste door verliezen, en het is zeer onwaarschijnlijk dat dit de 'separatisten' zijn. En dan nog die acties van Verhofstad en Van Balen om de Oekraine op te hitsen...

Het is allemaal zo simpel, het bewijs ligt er, maar dat brengt ons weer terug bij de 2e paragraaf. En fb accounts en twitter accounts, als je de afgelopen jaren hebt opgelet weet je dat de NSA alles heeft...

Nu zou ik voor die Russen m'n pik niet in het vuur steken maar voor die Amerikanen of EU inmiddels ook geen pink hoor.

Maar mijn condoleances voor eenieder die hierdoor getroffen is.

mrXL | 18-07-14 | 15:18

Uit een commentar met linkjes bij de buren: De vermeende "onderschepte" conversatie is kennelijk al op 16 juni vervaardigd, en de verzetstrijders hadden volgens het Oekraïnse leger helemaal geen luchtdoelraketten buitgemaakt: "The Press Information Office of the Ministry of Defence [of Ukraine] reported that on June 29 the commander of the Air Force of the Armed Forces of Ukraine and the military quipment of the anti-aircraft missile regiment in Donetsk, had decided to quickly relocate it to another location [mogelijk: zie filmpje "Smoking Gun"]. On the territory that had been under control by the military unit, only an old and unusable automotive electronics system was left behind, that was deactivated by the military…" En dit: "The B777 plane flew escorted by Ukraine jet fighter until 2 minutes before disappearing from the radar..."

ben kokhals | 18-07-14 | 15:17

didi reageerde zojuist op de NOS.
"Dit is een terroristische aanslag, de daders moeten hier gestraft voor worden".
Precies wat ik wilde horen.
GateKeeperNL | 18-07-14 | 15:11
de VS heeft toestemming gegeven voor die uitspraak. Welke terroristen hebben we het over? De enige die het terroristen vinden is dat corrupte zootje in Kiev zelf (degenen die de boel het meeste aan het opstoken zijn met propaganda ).

XaleX_2 | 18-07-14 | 15:17

@stoethaspel | 18-07-14 | 14:58
Foto 1 zou wel eens een verlengde Vodnik kunnen zijn, de standaard versie heeft maar vier wielen, de verlengde versie heeft er 6. Het is in ieder geval geen BTR variant, de Vodniks zijn er ter vervanging van de BTR die nu toch wel oud begint te worden.
.
Foto 2 is tank, maar onmogelijk om te zien welke versie en variant het is.
.
Foto 3, de lanceer installatie op een oplegger die we ondertussen al vaker hebben gezien. Door het gebruik van camo-netten zijn details moeilijk te zien.

Ranja Drinker | 18-07-14 | 15:17

@KazVandam | 18-07-14 | 14:24
Nope het ligt anders. In zijn megalomanie heeft hij het laten gebeuren. Hij had zijn 'voetsoldaten' al heel lang na het inpikken van de Krim moeten terug roepen. En dat was al een oorlogsmisdaad. Maar. Gezien zo'n 60% van de inwoners op de Krim Rus zijn kan ik er weinig anders van maken. Het is zo.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:17

Het lijkt er toch op dat niet iedereen helemaal up to speed was met de laatste gevaarlijke ontwikkelingen in de Ukraine (op maandag 14 juli werd er nog een vliegtuig neergeschoten in dit gebied).

Diverse Aziatische airlines hadden al maanden geleden hun routes gewijzigd, zie: www.nst.com.my/node/14601

Outsider-Inside | 18-07-14 | 15:17

Gek genoeg zou dit wel eens kunnen leiden tot meer rust in die regio. Putin is veel te afhankelijk van het westen (gasroebels) en kan zulke blunders van zijn maatjes bepaald niet gebruiken. Mogen hopen dat hij zijn steun aan de seperatisten intrekt.

Harry Turtle | 18-07-14 | 15:15

-weggejorist-

EARP | 18-07-14 | 15:15

Wat zijn we een slap volkje aan het worden. De Russen gaan volledig door het lint als we terecht een dronken diplomaat oppakken en wij blijven hoffelijk en bedeesd als door schuld van de Russen 200 Nederlanders het leven laten. Iets meer daadkracht is op zijn plaats!

HEvD | 18-07-14 | 15:14

@ChristianV | 18-07-14 | 14:14
Och het plus/min systeem is gelukkig al heel lang weg, alhoewel (ik gebruik de app) er nog steeds verbeten en woeste mannetjes lopen te minnen en te plussen zonder reden. Overigens. Maar toch +1

En vooral SCHANDE RUSLAND!

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:14

U meneer snapt er niets van. Echt enorm stupide. Het ontgaat u volkomen dat zelfs Rusland beter af is om gewoon net zoals de Fransen, Duitsers en Britten lekker met ons samen te werken. Maar dat doen ze niet. Poetin droomt van een nieuwe USSR met aan het hoofd hijzelf en zijn kliek van ultra-oligarchen. En dan doen wij huilie huilie over de banksters. In Rusland zijn er tientallen die miljarden stelen (ja stelen) van miljoenen mensen. Niet hun bedrijf, niet hun staat, niet hun partij word er schatrijk van. Nee zij worden er schatrijk van. En het volk? Het volk kijkt RT, Russia 1 en Russia 2 en zag dat het goed was want de grote held Poetin doet het goed. In hun schamele woning, met schamele wodka en schamele worst en brood. Ja. Dat moeten we hier ook willen.
De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 14:59
Leuk hoor dat je zelf overtuigt en Westers geconditioneert mij probeert te overtuigen, maar je maakt totaal niet hard dat het 'om het het volk gaat'. Noch dat er sprake is van een democratie in relatie met de expansiedrift van de Westerse macht. Geef mij één voorbeeld waar 'de macht' het heeft overlegt of gevraagd aan 'het volk' om het halve Oostblok toe te voegen aan Europa. Wie van het volk wilde dat we 11 miljard aan Oekraïne gaven of een van Baalen op een podium in Kiev wilde hebben. Heb je tijdens de Euro verkiezingen gehoort 'als je op ons stemt dan zorgen wij dat nog meer Oostblok landen worden toegevoegd'. Nogmaals de democratie is nerp en niets meer dan een deken voor de ogen van het volk om ze mak en slapend te houden. Ik kan nog uren doorgaan over de nep democratie, van Amerikaanse kernkoppen op Nederlandse bodem, tot alle diplomatieke spelletjes die over de rug van het slapende volk gespeelt wordt.

XaleX_2 | 18-07-14 | 15:13

Ook nog geen een interview met familie of vrienden van de slachtoffers, normaal is er altijd wel een interview, nu nog geen een gezien. Vreemd

stegestijp | 18-07-14 | 15:13

@Omkoal | 18-07-14 | 15:06
Gebied is minder goed toegankelijk, want oorlog? Lijkt mij niet zo gek dat zij er (nog) niet zijn. En wat zouden ze er in beeld moeten brengen van wat we nog niet weten? Interviews met Oekraïense Russen of Russische Oekraïners of wat dan ook om te vragen hoe zij het vliegtuig uit de lucht hebben zien vallen? Zitten we daar dan op te wachten? Ik hoop van ganze harte dat zoveel mogelijk passagiers een waardig uiteinde kunnen krijgen. Op de Russische televisie zijn gisteravond nog beelden langsgekomen (nachtopnamen van de rampplek), daar draait je maag echt van om.

Tubantia83 | 18-07-14 | 15:11

Harry Turtle | 18-07-14 | 15:10
didi reageerde zojuist op de NOS.
"Dit is een terroristische aanslag, de daders moeten hier gestraft voor worden".
Precies wat ik wilde horen.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 15:11

Er waren dus geen Fransen of Yanks aan boord.Nou dan kan een nieuwe koude oorlog nog even in de wachtkamer, wereldpolitiek hé ? Een grotere hypocriete bende onder het mensengeslacht kan je je niet voorstellen.

Dolphi | 18-07-14 | 15:11

Joeeehoe, Nederland, joooeeehooooeeee is daar nog iemand van de Nederlandse strijdkrachten? Doen we dan echt helemaal niets?

mennie | 18-07-14 | 15:11

@--sql error-- | 18-07-14 | 14:17
Complotgekkie is as complotgekkie does. Face it. Er zijn gewoon heel veel mensen die niet goed snik zijn en overal verbanden zoeken (zien) die er niet zijn. Misschien hun manier om met de woede om te gaan. Ik weet het niet. Ik ben meer van de NATO we zijn 'aangevallen' grijp in en stop die neo-nazi's terug in hun hol. Ik meen het. Ik wil echt dat NATO actief de Russische 'rebellen' kapot gaat schieten. Ik wil echt dat de Oekraïne erom vraagt. Ik wil wraak.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:10

Volgens mij zat het vliegtuig niet vol. Daarom merkwaardig dat je 600 euro krijgt om een andere vlucht te nemen. Of zouden er nog meer slecht geregistreerden ingezeten hebben.

merallas | 18-07-14 | 15:10

@Vloberto | 18-07-14 | 15:06
Hoopte dat vandaag bekend zou worden dat Rutte gisteravond bevel had gegeven om F-16's alle BUK installaties daar uit te schakelen. Maar nee, gepaste daadkracht hoeven we niet te verwachten van Rutte & Didi.

Harry Turtle | 18-07-14 | 15:10

@mallekater | 18-07-14 | 15:04
Natuurlijk mag u meeleven, maar vergeet niet dat het hier om oorlogslachtoffers gaat en niet om een ongeluk.

toetanchamon | 18-07-14 | 15:10

Om 16.00u Persco Rutte en Timmerfranz.

deraderendraaien | 18-07-14 | 15:09

WOW, ik hoorde zojuist Samson op de NOS.
Precies wat ik wilde horen.
"Dit is een terroristische aanslag, de daders moeten hier gestraft voor worden".

GateKeeperNL | 18-07-14 | 15:09

Avalon | 18-07-14 | 15:01
Inderdaad, aan die natte scheet lul heb je totaal niets. Opportunistische praatjesmaker eerste klas.

gz | 18-07-14 | 15:08

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:04
Maar het beschaafde is wel een keer op,189 mensen kunnen het niet meer na vertellen... Er moet in gegrepen worden.Hoe dan ook.

ron78 | 18-07-14 | 15:08

Ok, we hebben dus nu beeld van een BUK met 1 missende raket, maar dat zegt weer niets er zijn immers nog 2 toestellen de lucht uit geschoten.

Maar desondanks zou ik de USA even bellen voor de satelliet beelden en 4 F-16's de lucht in rammen. Want een platte BUK is nog altijd beter dan een mikkende.

Vloberto | 18-07-14 | 15:06

@downcom | 18-07-14 | 14:11
Dan kan je beter richting Tsjechie of Slowakije gaan waar je gewoon dat soort wapens in een winkel kan kopen. Oh en met een beetje extra geld vragen ze niet om je vergunning dat raakt dan gewoon 'kwijt' in de administratie. Overigens geen AK maar een http://en.wikipedia.org/wiki/Sa_vz._58 krijg je dan. Semi-automatisch maar het werkt beter dan een AK.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:06

Waarom hebben de Nederlandse pers nog geen mensen ter plaatse daar? Elk zichzelf respecterend mediabedrijf heeft daar al mensen. Waar zijn RTL, NOS, ANP?

Omkoal | 18-07-14 | 15:06

@G Bruikersnaam | 18-07-14 | 14:55

Opvallend dat alleen deze vlucht over het gebied is gevlogen en alle andere MH17 vluchten niet.

Zelf checken kan hier.

nl.flightaware.com/live/flight/MAS17/h...

flyingd | 18-07-14 | 15:05

Misschien ben ik te dom, maar ik heb , naast mijn immens medeleven met de slachtoffers en vooral hun nabestaanden nu even geen zin om hier een welles -nietes spelletje te spelen over de schuldvraag.
Al maanden lang konden alle luchtvaartmaatschappijen gewoon over dat gebied vliegen mits ze boven de 8000 meter bleven.
Hier is iets raars gebeurd, wie het ook heeft gedaan, al of niet per ongeluk, het bewijsmateriaal is inmiddels wel weggemoffeld.
Dat zoeken we nog wel uit.
Maar nu blijft mij slechts over intens bedroefd te zijn met de nabestaanden.
En nou niet meer pikhaantje spelen en met je zogenaamde kennis boosten....gewoon even meetreuren met diegenen die hun geliefden kwijt zijn.
Of is dat te veel gevraagd?

mallekater | 18-07-14 | 15:04

@Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 14:15
Wij zijn veel te beschaafd om vlaggen te verbranden en een heel volk naar de verdoemenis te sturen. Wij zijn geen Russen, Moslims of ander simplistisch tuig. Maar dat maakt ons niet zwak. Vergis je niet.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:04

@Cuyahoga | 18-07-14 | 14:29
Waarschijnlijk een slepende rechtszaak in Den Haag, en na jaren eten ze opeens iets verkeerds.

Harry Turtle | 18-07-14 | 15:03

Kan iemand die grote plaat even voor het hoofd van Xalex weghalen?

Omkoal | 18-07-14 | 15:02

@De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 14:59
P.S. Grapje. Natuurlijk kijken de Russen geen RT. Dat kanaal is voor meneertjes als Xalex_2 (1keerban).

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 15:02

18konijn | 18-07-14 | 14:56
De goedkoopste route is niet altijd de veiligste blijkt, dus er is hen wel degelijk wat te verwijten.
Als ik tegen jou zeg;"Neem de korte route via de A7, maar er staan op dat viaduct wel wat stenengooiers, aan beide zijden, of reis 10 km om". Wat kies je dan?

Causa Sui | 18-07-14 | 15:02

@Ricky66 | 18-07-14 | 14:51

Een bataljon commando's..... Weet u wat het Korps Commando Troepen is? Weet u wat een bataljon is?
Weet u wat een squadron gevechtsvliegtuigen is? Weet u wat onze transportvloot omvat?
.
Het antwoord is duidelijk nee. Dat kan niet anders want de samenstelling die u voorstelt slaat helemaal nergens op.
.
Ik mag trouwens hopen dat die 66 in uw nick geen verwijzing is naar D66. Een van de politieke partijen die verantwoordelijk is voor de huidige zwakte van onze krijgsmacht. D66-er's moesten omtrent militaire inzet maar eens gewoon hun bek houden. Stilletjes aansluiten bij oa. PvdA.

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 15:02

@G. Raayer | 18-07-14 | 14:59
Nou, de EU is daar de laatste 70 jaar aardig in geslaagd, dacht ik zo!

18konijn | 18-07-14 | 15:02

@18konijn | 18-07-14 | 14:56
Oh ja, tijdens de oorlog in Joegoslavië vloog alles om. Hoe ik dat weet, ik hoorde de captain in het vliegtuig dat zelf zeggen. "geen inzicht in wat er precies allemaal gebeurt op de grond" is natuurlijk niets meer dan politiek correct SLAP gelul war je mee komt. De hele wereld weet al maanden dat het daar een broeinest. Bespaar me dit soort slap gelul aub!

toetanchamon | 18-07-14 | 15:01

De Russen zullen bloeden hiervoor.

Notarislamp | 18-07-14 | 15:01

@toetanchamon | 18-07-14 | 14:50
Buiten beeld of niet, in dit soort situaties krijgen alle slachtoffers een label om hun grote teen.
Dwz, als ze nog iets hebben om een label aan te kunnen hangen.....
Mijn gedachten gaan uit naar ALLE slachtoffers, ongeacht de herkomst van hun paspoort.

necrosis | 18-07-14 | 15:01

Nederlandse slappe knieen mp. Ik kan me george bush nog herinneren na 9-11. Dit is een oorlogsdaad richting nederland en de eu. Hier het bewijs dat de eu geen eenheid en veiligheid biedt maar alleen om geld gaat

doskabouter | 18-07-14 | 15:01

18konijn | 18-07-14 | 14:50

jaja, "vrede" en "welvaart" brengen, is dat niet altijd HET "argument" van IEDER misdadig regiem?

G. Raayer | 18-07-14 | 14:59

@XaleX_2 | 18-07-14 | 14:45
U meneer snapt er niets van. Echt enorm stupide. Het ontgaat u volkomen dat zelfs Rusland beter af is om gewoon net zoals de Fransen, Duitsers en Britten lekker met ons samen te werken. Maar dat doen ze niet. Poetin droomt van een nieuwe USSR met aan het hoofd hijzelf en zijn kliek van ultra-oligarchen. En dan doen wij huilie huilie over de banksters. In Rusland zijn er tientallen die miljarden stelen (ja stelen) van miljoenen mensen. Niet hun bedrijf, niet hun staat, niet hun partij word er schatrijk van. Nee zij worden er schatrijk van. En het volk? Het volk kijkt RT, Russia 1 en Russia 2 en zag dat het goed was want de grote held Poetin doet het goed. In hun schamele woning, met schamele wodka en schamele worst en brood. Ja. Dat moeten we hier ook willen.

De Koreaanse Slet | 18-07-14 | 14:59

Ranja Drinker | 18-07-14 | 14:38

Dank voor de foto. Echter: De foto's op ukraineatwar-blog laten drie voertuigen zien. De eerste heeft wielen. Die heeft toch niet z'n rupsbanden gewisseld? De tweede lijkt mij, maar ik ben een leek, toch echt een tank, of zou dat een antenne moeten zijn die als een loop vooruit steekt?

"Echter valt die enorme bult voorop in de lanceer installatie je niet op? Ook daar zit een radar in, mocht namelijk door omstandigheden het contact verloren gaan met andere wagens dan kan de installatie ook zelfstandig gebruikt worden."

Dit komt me dan waarschijnlijker voor, hoewel je je kunt afvragen wat het gemis van een grote radar aan effectiviteit doet inboeten als het systeem voor een grote radar gebouwd is.

Dirk III | 18-07-14 | 14:44

De link die Jamal gaf wordt aangevoerd als "bewijs" dat er zo'n systeem naar de Ukraïne zou zijn overgebracht. Dan geldt toch mijn bovenstaand commentaar op Ranja Drinker? Of zou men een aangepast systeem hebben gecreëerd waarbij een lanceerinstallatie écht autonoom zou kunnen functioneren?

stoethaspel | 18-07-14 | 14:58

Nog een reden om zelfvoorzienend te worden kwa energie.
Je hoeft geen rare fratsen meer te slikken, omdat je anders gechanteerd wordt.
Baas in eigen buik, het allerbelangrijkste voor elk land.

Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:58

Ricky66 | 18-07-14 | 14:51
Juist! In een vorig bericht ook al aangestipt, maar landen als de VS, VK en Israël hadden al lang van hun afgebeten. Die landen komen wel op voor de belangen van hun burgers. Zij beschermen hun ingezetenen wel ten alle tijde en overal.

Omkoal | 18-07-14 | 14:58

Alles overziend kun je eigenlijk maar één conclusie trekken.Europa ofwel Brussel blijft vooralsnog stil in deze kwestie.Die gaan straks verhevigd aansturen op een verenigde naties van Europa,inclusief een Europese krijgsmacht.Dit was en is het doel! En daar mochten waarschijnlijk wel wat slachtoffers tegenover staan.vooral uit het Recalcitrante Nederland.Dus uitdagen en hitsen op een plein om een burgeroorlog uit te lokken,met alle gevolgen van dien.Want wat gaat onze onvolprezen MP nu doen??? Wie het weet mag het zeggen!

deraderendraaien | 18-07-14 | 14:57

De contracten met de EU en Gazprom per direct opzeggen! (Dat treft de Russen!). Russische producten en bedrijven boycotten in de EU! Putin de massamoordenaar voor het mensenrechtentribunaal in Den Haag slepen! Miljarden extra uittrekken voor Defensie tegen de Russen! Een nieuw IJzeren Gordijn optrekken! De Amerikanen weer hun bases laten bemannen in Europa!

Ricky66 | 18-07-14 | 14:56

@toetanchamon | 18-07-14 | 14:53
Luchtvaartmaatschappijen hebben geen inzicht in wat er precies allemaal gebeurt op de grond. Er zijn speciale organisaties opgericht die dit nauwgezet voortdurend onderzoeken. Op basis van die informatie wordt de koers van een vliegtuig bepaald. Dat is nu een keer desastreus fout gegaan, maar het is belachelijk om dat de luchtvaartmaatschappij te verwijten.

18konijn | 18-07-14 | 14:56

@downcom | 18-07-14 | 14:49
Tal van anderen juist niet vanwege de risico's.

sinar2 | 18-07-14 | 14:56

Mijn mening : Nederland moet direct met vliegtuigen naar het oosten van de Oekraïne om onze dode landgenoten te helpen identificeren en te repatriëren. Wij gaan erheen met militaire transportvliegtuigen begeleid door een squadron zwaar bewapende F-16's en een bataljon Nederlandse commando's. Het is toch te gek voor woorden dat ons Leger overal wordt ingezet, zelfs in het verre Mali. Nu maar eens opkomen voor de belangen van de nabestaanden!! Minister van Defensie Hennes DOE UW PLICHT !!!!
Ricky66 | 18-07-14 | 14:51

_

Ik zie dat niet gebeuren, alhoewel het wel zou moeten.

mocroGS | 18-07-14 | 14:56

@flyingd | 18-07-14 | 14:37
Interessante filmpjes. Als die datum en tijd kloppen, vormt zich toch wel een heel raar beeld. Dan zou vantevoren gepland zijn om die vlucht om te leiden en neer te schieten, met bewijs klaar om de Russen de schuld te geven. En nogmaals, hoewel ik dit niet meteen wil geloven, is het raar dat we deze kant niet in het nieuws zien

G Bruikersnaam | 18-07-14 | 14:55

18konijn | 18-07-14 | 14:50
Als die expansiedrift ergens niet over gaat dan is het wel het volk/de mensen. Het gaat om geopolitieke macht en economische macht waar het volk zelf per definitie altijd met peanuts worden afgescheept. Die democratie waar je het over hebt is van het begin tot het einde nep.

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:55


@Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:46
Ja, dat is nog wel het minste wat hij kan zeggen, als dat er niet eens vanaf zou kunnen.

gz | 18-07-14 | 14:54

Iemand die Homo s achterna zit deugt sowieso niet.
Als je niet kan begrijpen dat ze zo geboren worden, ben je ongeschikt voor wat dan ook.

Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:54

@rara | 18-07-14 | 14:44

Welke zwarte hand doelt u op? Er zijn in de geschiedenis meerdere clubjes geweest met dit "brand". Ik was al zover dat het niet de Belgische verzetsgroep uit de oorlog was, maar....

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 14:54

sinar2 | 18-07-14 | 14:48
dat is gebruikelijk (op die hoogte). Deden ze in Irak ook, omdat Irakezen niet over dergelijke wapens beschikt. Ukraine ook niet, maar sinds Rusland ze daarheen verplaatst heeft dus blijkbaar wel.
Inlichtingendiensten hadden de luchtverkeersleiding en vliegmaatschappijen misschien op de hoogte moeten stellen van verplaatsing van wapens afgelopen week (ik neem maar even aan dat ze dit wisten.)

--sql error-- | 18-07-14 | 14:54

@downcom | 18-07-14 | 14:49
Kijk de verantwoordelijkheid bij een ander leggen, u moet gek op Brussel zijn!

toetanchamon | 18-07-14 | 14:53

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:53

duitse herder | 18-07-14 | 14:45
De gemiddelde 'Brusselse werkweek' is van maandagmiddag 18:00 inchecken tot donderdag 11:00 uitchecken, dus die hebben dat net gemist, als ze al niet van hun 8 weken durende zomervakantie aan het genieten waren.

Cuyahoga | 18-07-14 | 14:52

Mijn mening : Nederland moet direct met vliegtuigen naar het oosten van de Oekraïne om onze dode landgenoten te helpen identificeren en te repatriëren. Wij gaan erheen met militaire transportvliegtuigen begeleid door een squadron zwaar bewapende F-16's en een bataljon Nederlandse commando's. Het is toch te gek voor woorden dat ons Leger overal wordt ingezet, zelfs in het verre Mali. Nu maar eens opkomen voor de belangen van de nabestaanden!! Minister van Defensie Hennes DOE UW PLICHT !!!!

Ricky66 | 18-07-14 | 14:51

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:45

Wat Maidan duidelijk heeft gemaakt is dat een groot deel van de bevolking dat hele Rusland spuugzat is met zijn gebemoei. Mensen hebben geen trek meer in die Russische toestanden. Of zijn de Baltische staten, de Midden Europese Landen en vele Balkanlanden onder dwang een westerse koers gaan voeren? Die landen weten hoe het is om tientallen jaren onder het juk van Moeder Rusland te leven. Zij hebben de blik liever op het westen en dat zal voor Oekraïne ook gelden. Hoe zielig ook voor de Putin-beliebers.

Of wij er als westerse landen blij moeten zijn dat ze allemaal bij de EU zitten is een ander verhaal.

Omkoal | 18-07-14 | 14:51

Ook bizar, filmpje bij telegraaf uit het vliegtuig bij het instappen.
Bedankt, Hans en Guy.

KarelMarks | 18-07-14 | 14:51

Dat krijg je nou als gas belangrijker is als gerechtigheid.
En dan moeten we daar weer gaan voetballen in 2018. jak.
Triest, daarom maak ik me niet zo druk, Poetin zal weer een uitstekende gastheer zijn, alles was een vergissing, de band Nederland-Rusland blijft onverwoestbaar zolang er gas geleverd wordt.

Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:50

@XaleX_2 | 18-07-14 | 14:45
Inderdaad, het Westen expandeert. En weet u hoe en waarom? Omdat de burgers van de betreffende landen meer democratie, meer veiligheid en meer welvaart verkiezen boven terreur en gebrek. Daarom. Het is een gotspe van jewelste om het Westen te verwijten dat het mensen een beter leven wil bieden en daartoe een aantal faciliteiten biedt.

18konijn | 18-07-14 | 14:50

Nederlandse reactie in de lijn van hoe we met problemen omgaan hier:

"20 mln. extra ontwikkelingssubsidie toegekend aan separatisten Oekraïne voor extra opleidingen bediening surface te air missile launchers"

In de hoop om kraanwagens en consultancy te kunnen verkopen om de rotzooi op te ruimen daar

Opstelten kom er maar in

flat out | 18-07-14 | 14:50

@necrosis | 18-07-14 | 14:46
Vergeet niet dat diplomaten en ander overheidstuig in dit soort situatie buiten beeld gehouden worden, krijgen vaak zo'n titel opgeplakt.

toetanchamon | 18-07-14 | 14:50

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:49

mennie | 18-07-14 | 14:43
Ja, dat is em.
O_o

GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:48

@Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:41
Nu nog even de dubieuze rol van Oekraine in deze duiden doordat met moedwil er een vliegtuig over oorlogsgebied is gestuurd

sinar2 | 18-07-14 | 14:48

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:46
Integendeel, de slapende massa met het warme Westerse dekentje om hun heen daarintegen...

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:48

Ik begrijp niet zo goed wat die nationaliteit uitmaakt. Het zijn 298 mensenlevens en ieder slachtoffer is toch even erg? Iedereen doet maar alsof het met 189 Nederlanders erger is dan met die 172 van gisteren, maar het dodental blijft toch echt even hoog...

Donum Dei | 18-07-14 | 14:48

Malaysia Airlines zegt dat nabestaande nu de eerste prioroteit hebben, de eenste prioriteit die ze hadden is uit winstbejag en zelfverrijking niet om te willen vliegen. Zo ongelooflijk geil is geld vandaag de dag.

toetanchamon | 18-07-14 | 14:47

Kan die natte krant van een premier van ons nu eens gewoon voor een camera gaan staan en de premier uithangen. Naast het verdriet ook de woede benoemen. Genoegdoening eisen. De daders beloven dat we ze zullen vinden en voor het gerecht slepen.
.
We will hunt you to the ends of the Earth and back. You will not find shelter, you will not find safety, you will not find peace. You will spend the rest of your miserable lives looking over your shoulders. Untill that single moment when a red dot appears on your forehead. Good night!

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 14:47

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:47

@Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:35
Er was gisteren sprake van 47 ongeïdentificeerde slachtoffers.
Wellicht hebben ze nog meer NL paspoorten gevonden, aangezien sommige slachtoffers niet meer als 'mens' herkenbaar waren....

necrosis | 18-07-14 | 14:46

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:45
U meneer, u bent de weg kwijt.

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:46

Een trigger happy Rus krijgt een onderscheiding, of een enkeltje Siberië..

Grizzly Adams | 18-07-14 | 14:46

-weggejorist-

gz | 18-07-14 | 14:46

Ah ja. Rusland intervenieert niet. Rusland provoceert niet. Rusland wappert niet met geld. Rusland propagandeert niets. Rusland doet lievv.

Haha. Droom lekker verder. Het wemelt daar van de Russen in Oost-Oekraïne. Russische commando's en nationalisten ruien daar de separatisten aan één stuk door op.
Omkoal | 18-07-14 | 14:37
En het probleem is? Al die landen behoorden tot groot Rusland in het verleden. Het is pas na de val van de Muur dat het Westen met hun expansiedrift obsessief bezig zijn om hun invloedsgrenzen uit te breiden en alle Oostblok landen assimileren. De geopolitieke oorlogsvoering is al sinds 1990 aan de gang. Nu komt het Westen eindelijk zo dicht bij de directe grenzen van Rusland (inclusief de provocaties met speeches en het wapperen met miljarden Euro's) dat Rusland het niet meer pikt, noch een groot deel van het Russisch gebonden volk in Oekraïne. De echte aanstichter is de Westerse macht over de gehele tijdslijn.

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:45

Er is een donderde stilte bij EU Brussel... wat bevalt ze niet ?

duitse herder | 18-07-14 | 14:45

Als je de schuld ergens anders probeert te leggen dan bij de raketschieters dan creeer je een derde wereldoorlog. Degenen die weten wat De Zwarte Hand is zullen het begrijpen.

rara | 18-07-14 | 14:44

@GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:29
Helaas is dit een van de beste Engelse persconferenties die je ooit van een Nederlander zal zien.

G Bruikersnaam | 18-07-14 | 14:44

Waar is gvd B777 MH30? En hoeveel zwarte dozen heeft een vliegbak? Te veel vragen om zomaar aan te nemen wat mainstream media me nu weer probeert te verkopen. Ps. We krijgen wel mooie beeldpaatjes van Curiosity mars.
Suggestie: keep cool and collected. This story is not over yet.

Centauri3 | 18-07-14 | 14:44

@stoethapsel
Je zegt het goed. Er is een hele rits voertuigen nodig.
Maar dit zijn dus allemaal onafhankelijke voertuigen.
Ze zijn dus blijkbaar wel zo slim om niet in colonne met de hele rits te gaan rijden. Als dit al op youtube komt wat voor bewijs heb je dan als de hele colonne voorbij komt en gefilmd wordt.
Waarschijnlijk is besloten alleen de smoking gun direct weg te werken, het directe bewijs dus eerst en de rest later, via omwegen of gewoon in een boeren schuur zetten tot de storm geluwd is.

Dirk III | 18-07-14 | 14:44

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:42

Rusland wil de zwarte dozen niet.
Heel verstandig, maar ze waren natuurlijk bang dat men ging denken dat er connecties waren met de seperatisten.
Wat natuurlijk onzin is, Rusland heeft er niets mee te maken.
Alleen natuurlijk als oost Oekraine Russisch zou worden, wat zouden ze dan trots zijn.

Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:42

-weggejorist-

Otto_von_Oman | 18-07-14 | 14:41

Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:35
tuurlijk, tis allemaal een complot om jou te pesten.
En nee, uiteraard weten ze dat niet gelijk; dat moet eerst ge-dubbelchecked worden, dan moeten dubbele nationaliteiten nog gefilterd worden en gecontroleerd of ze wel echt het vliegtuig in zijn gestapt (en niet op het laatste moment omgeboekt bijvoorbeeld).

--sql error-- | 18-07-14 | 14:41

Poetin ontkent nog niet eens dat de separatisten erachter zitten. Poetin geeft Oekraïne niet eens de schuld van het neerhalen van het vliegtuig (alleen voor het maken van de omstandigheden ervan). Het is allemaal nogal duidelijk, maar het is hard te verteren voor alle Poetin-fanboys.

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:41

'if you don't have a name, you don't fly' yeah right dude.
Toen die tukse kist naar beneden kwam waren er een paar mensen zoek/vermist waren, bleek later dat het turkse diplomaten waren die er al een haas vandoor zijn gegaan en de boel de boel hebben gelaten. Dat werd een paar dagen daarna duidelijk. Want zo handeld de politieke figuren bij rampen. Fuck een ander.

toetanchamon | 18-07-14 | 14:41

Is de klopjacht op de daders nu in volle gang of hoe zit het ?

van Oeffelen | 18-07-14 | 14:40

189?! WTF

loverlover1 | 18-07-14 | 14:40

@i-Wonder | 18-07-14 | 14:23
Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring, maar dat neemt niet weg dat er niks bewezen is. Er zijn vanuit de kant van de Russen/separatisten/etc. ook veel 'bewijzen' aangevoerd dat de Oekrainers het gedaan zouden hebben en die worden hier als propaganda weggezet, terwijl alle 'bewijzen' vanuit Oekrainse kant voor waar worden aangenomen.
.
Ik heb ook ooggetuigen gehoord die straaljagers gezien zouden hebben, en twitterberichten gezien van personen die in de controletoren in Kiev zouden zijn waar het Oekrainse leger de controle zou hebben overgenomen om dit te verbergen. Ook die neem ik niet voor waar aan, maar die zijn hier niet in het nieuws te vinden.

G Bruikersnaam | 18-07-14 | 14:39

Die laatste: Dat zijn vast de 4 Fransen

Hobbykip | 18-07-14 | 14:38

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

@stoethaspel | 18-07-14 | 14:14
Dit is inderdaad de drie voertuigen bij elkaar, de linker is de commando wagen (die meestal in verbinding staat met meerdere lanceer installaties), de middelste is de lanceer installatie en de rechter zijn de reserve raketten. Normaal gesproken zijn er ook nog verschillende wagens met grotere radars beschikbaar (die op hun beurt weer in contact staan met de commando wagen). Die staan alleen niet op deze foto.
.
Echter valt die enorme bult voorop in de lanceer installatie je niet op? Ook daar zit een radar in, mocht namelijk door omstandigheden het contact verloren gaan met andere wagens dan kan de installatie ook zelfstandig gebruikt worden.
.
Overigens denk ik dat die Donetsk Russen en Kozakken niet van plan zijn om dit speeltje terug te geven aan Putin, alles behalve, mooi wisselgeld voor het geval dat en in uiterste nood kan je er ook Russische vliegtuigen mee uit de lucht schieten.

Ranja Drinker | 18-07-14 | 14:38

Muxje | 18-07-14 | 14:34
Ik heb het over de geografische achtertuin, de invloedsgrenzen van Rusland... waar de EU en de VS aan het pissen zijn.

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:37

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:28

Ah ja. Rusland intervenieert niet. Rusland provoceert niet. Rusland wappert niet met geld. Rusland propagandeert niets. Rusland doet lievv.

Haha. Droom lekker verder. Het wemelt daar van de Russen in Oost-Oekraïne. Russische commando's en nationalisten ruien daar de separatisten aan één stuk door op.

Omkoal | 18-07-14 | 14:37

tja iets met wapens leveren aan rebellen ?
libie anyone ?

iter | 18-07-14 | 14:36

Amerikanen spreken al over een oorlog,ze zijn Poetin zwaar beu,vinden Eu ook te laks in op treden.Eu needs to step up zeggen ze op CNN.

ron78 | 18-07-14 | 14:36

Snap niet dat elke keer het aantal Nederlandse slachtoffers hoger wordt.
Wisten ze niet gelijk dan hoeveel Nederlanders er aan boord waren? Geloof er niks van, ze wilden alleen de nachtmerrie uitsmeren.

Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:35

@XaleX_2 14:28: Rusland die de achtertuin bewaakt? Dat is het excuus, ja. Poetin wil de Krim terug hebben, ook al heeft Rusland destijds middels een verdrag beloofd geen aanspraak op de Krim te zullen maken. Poetin heeft als geen ander belang bij escalatie van dit conflict.

Muxje | 18-07-14 | 14:34

"MH17’s flight plan was approved by Eurocontrol, who are solely responsible for determining civil aircraft flight paths over European airspace. Eurocontrol is the air navigation service provider for Europe and is governed under ICAO rules.

The route over Ukrainian airspace where the incident occurred is commonly used for Europe to Asia flights. A flight from a different carrier was on the same route at the time of the MH17 incident, as were a number of other flights from other carriers in the days and weeks before. Eurocontrol maintains records of all flights across European airspace, including those across Ukraine."

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:34

189 Nederlanders.. Ben boos echt boos!!

ron78 | 18-07-14 | 14:32

Ik zie een militair voertuig rijden, maar nergens bewijs dat het de Russische grens overgaat. Het filmpje had ook gewoon gemaakt kunnen zijn op de Veluwe, met onderschrift:' verzamelaar showt laatste aanwinst'.
Iemand nog gedacht dat het ook wel eens een bom geweest kan zijn dat het vliegtuig liet neerstorten? Of hoppen we allemaal als zombies achter de nieuwsberichten aan.

De Labberdaan | 18-07-14 | 14:32

Krijg nou wat. Op die Facebook van die Ochtman, die gozer die dus naar Dubai is gevlogen.

God bless you, god heeft je beschermd, engeltjes hier, engeltjes daar...

Die kutgod heeft zojuist zo'n 270 mensen de dood in gejaagd. Stel idioten. Walgelijk dat soort reacties.

Omkoal | 18-07-14 | 14:32

Junkycat | 18-07-14 | 14:27
Controleer dan eerst even of Ukraine beschikt over dergelijke wapens voordat je met wilde speculaties komt.

--sql error-- | 18-07-14 | 14:32

189 Doden van Nederlands afkomst.
Nog meer....

GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:32

Overigens heeft Rusland genoeg ervaringen met neerstortende vliegtuigen, zie ook dat Poolse vliegtuig dat in 2010 op Russisch grondgebied neerstorte.

Of die andere airliner die in 1983 in Korea door de Russen uit de lucht werd geschoten (269 burgers dood).

Overigens moeten we ook niet meteen er vanuit gaan dat Rusland hier achter zit. Beide kanten (oosten vs westen) maken elkaar hier zwart en trekken allerlei rookgordijnen op. Beste is gewoon dit niet te laten uitmonden in een totale oorlog. Daar zit niemand op te wachten.

Albasalix | 18-07-14 | 14:32

@GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:19

Ik ben woest en dat leidt tot cynisme.

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 14:31

Heeft iemand al iets gehoord van Hans van Baalen? Of van Verhofstad? Of uberhaupt van de EU (want die doet zoveeel goeds)?
Er gaat wel een gerucht dat Timmerfrans is opgenomen in het ziekenhuis omdat hij al 24 uur een stijve had van de situatie.

DeSjaak1000 | 18-07-14 | 14:31

Wie zijn eigenlijk die Seperatisten?
Zijn dat etnische Russen, of zijn dat Oekraïners die aansluiting zoeken bij Rusland?

necrosis | 18-07-14 | 14:31

Wedden dat dat raketsysteem al verdwenen is?
Vernietigd of Rusland binnengesmokkeld.

Terpen-tijn | 18-07-14 | 14:31

Fuck iedereen.
Fuck Poetin.
Fuck Timoshenko
Fuck Janoekovitsj
Fuck Girkin
Fuck Verhofstadt
Fuck van Baalen
Fuck HEM
Fuck gegene die de vluchtroute bepaalde, fuck Rutte en Opstelten en vooral Timmerfranz.

Maar fuck in ieder geval de daders, Oekraïense fascisten, Russische separitisten of communisten, wat voor -isten het ook zijn.
Jaag ze op, pak ze en breng ze voor het gerecht.
En met gerecht bedoel ik een kogel door hun hoofd en hun lijk in de oceaan dumpen.
Het alternatief, 12 jaar playstationnen in een Haags hotel lijkt mij onwenselijk.

Cuyahoga | 18-07-14 | 14:29

"Russian President Vladimir Putin blamed Ukraine for the downing, saying it was responsible for the unrest in its Russian-speaking eastern regions — but did not accuse Ukraine of shooting the plane down and did not address the key question of whether Russia gave the rebels such a powerful missile.

Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatsenyuk described the downing as an "international crime" whose perpetrators would have to be punished in an international tribunal."

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:29

wat geenstijl hier beweert klopt niet helemaal. er zijn BUK instalaties met 2 raketten . er zijn BUK instalaties met 4 raketten. maar geen BUK instalaties met 3 raketten. sa-6 beschikt wel over 3 raketten. maar die is geheel anders en ouder als de BUK systemen.

sa-11 gadfly BUK m1 met twee raketten: http://www.armyrecognition.com/russia_russian_missile_system_vehicle_uk/9k37_buk-m1_sa-11_gadfly_technical_data_sheet_specifications_information_description_pictures_photos.html

sa-17 grizly BUK m2 met 4 raketten http://www.army-guide.com/eng/product1825.html

sa-6 gainfull met drie raketten. geen ! BUK http://fas.org/man/dod-101/sys/missile/row/sa-6.htm

al met al denk ik niet dat de BUK in het filmpje waarvan een raket mist, geschoten heeft.

giovanni erkelens | 18-07-14 | 14:29

Wat is die man een slecht met z'n Engels.
Ik kreeg een 4 voor z'n optreden van mijn Engels docent.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:29

Zal wel Photoshop zijn hè Putin lovers?

zaklamp | 18-07-14 | 14:08
Dat is toch helemaal het punt niet man. Waar de wapens vandaan komen en wie controle over die mobiele AA installatie heeft is gewoon duidelijk. Veel belangrijker is de hele weg die tot dit punt heeft geleidt. En op die weg zie je een aaneenschakeling van EU en VS bemoeienis en provocaties, wapperen met 11 Miljard Euro, mooie opzwepende speeches van EU boeven in Kiev, etc. Daar vind je het lont in de kruitvat en niet bij die persoon die het vliegtuig heeft neergehaalt, noch Rusland die hun achtertuin aan het bewaken zijn tegen een overgelopen regering in Kiev die zich hebben laten assimileren aan het Westen.

XaleX_2 | 18-07-14 | 14:28

Duidelijk terug naar Rusland ?
De truck rijdt toch van links naar rechts. Of van west naar oost. Ik ben overtuigd.
GS is meer en meer een bron van vermaak.

Emmy Grant | 18-07-14 | 14:28

Waarom houdt die gozer een persconferentie in het Engels?

Omkoal | 18-07-14 | 14:28

@number668 | 18-07-14 | 14:24
Dat is idd wat ik mijn kleinkinderen later zal vertellen mochten die ooit vragen hoe het begon.

deraderendraaien | 18-07-14 | 14:28

Jamal | 18-07-14 | 14:19

Waarvoor dank, maar ik zie het niet.
Ik zie iets dat op een pantserwagen lijkt, dat zou best een commandowagen kunnen zijn. Verder een tank. Dat lijkt me hooguit een beschermend voertuig in de samenstelling van zzo'n BUK bataljon, en dan inderdaad zo'n lanceerinstallatie. Geen radar, geen aggregaten, niks.

Wat ik echter vreemd vind, is dat, naar de wiki beweert, er een hele rits voertuigen moet zijn om te kunnen functioneren.

stoethaspel | 18-07-14 | 14:27

@ sql error

ik doel hiermee op het feit dat niet de separatisten maar Ukraine de raket afgeschoten zou hebben. Zij posten namelijk een filmpje van een gesprek dat het zogenaamd de Russen moesten zijn maar dat filmpje had een timestamp al voor dat het ongeluk gebeurd was.

Ukraine lijkt me logischer om Poetin uit de lucht te knallen. Als dat nog te bewijzen valt is het helemaal feest daar.

Junkycat | 18-07-14 | 14:27

In pakken en weg wezen... Voor de poep de ventilator echt raak denkt putin....

delta12H21 | 18-07-14 | 14:27

KazVandam | 18-07-14 | 14:24
Hij zit er niet 'achter'. Hij is wel (mede-)verantwoordelijk. Net als Hitler (daar-issie-weer) verantwoordelijk was voor de holocaust, terwijl hij nooit een concentratiekamp bezocht heeft.

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:27

Zo he, doorslaggevend bewijs..... een vage video.

Zzzzooooffff | 18-07-14 | 14:27

@BLR | 18-07-14 | 14:21
Precies. Er word te selectief in de bewijzen gewinkeld richting een politiek gewild resultaat.
Het kan allemaal waar zijn dat de opstandelingen de schuldigen zijn maar er zijn teveel zaken die een andere kant op wijzen maar die opzij geschoven worden.
Als je die amerikaanse oorlogshitser al hoorde dat hij wist wie de trekker had overgehaald een uur nadat het bekend werd dat het vliegtuig verdwenen was is mij allemaal veel te gemakkelijk.
De belangen zijn zo groot dat ik er niet van uit ga dat dit zo maar een simpele vergissing is geweest van het verkeerde vliegtuig neerhalen.

sinar2 | 18-07-14 | 14:26

En dan breek je als land je eigen krijgsmacht af om je jonge mannen en vrouwen op missie te sturen voor het welzijn(en in opdracht) van andere mogendheden.
Je laat jezelf als natie voor het Europese karretje spannen om een ongevoelige dictator uit te dagen. En die slaat jouw natie dan genadeloos om de oren met een zogenaamd per ongeluk afgevuurde raket op een passagiersvliegtuig vol onschuldige vakantiegangers.

deraderendraaien | 18-07-14 | 14:26

Hoeveel foto kun je maken van 1 persoon, wat een persparasieten dit er toch tussen

toetanchamon | 18-07-14 | 14:25

Ricky66 | 18-07-14 | 14:20
ah, misschien moet je ze even een berichtje sturen, want iemand die 100% zekerheid kan geven is zeer waardevol voor de MIVD. Helemaal als je bedenkt dat je dit vanachter je toetsenbord helemaal hebt kunnen analyseren. knap hoor.

--sql error-- | 18-07-14 | 14:24

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:20
.
--sql error-- | 18-07-14 | 14:21
.
Ik snap je punt maar om dan te stellen de hij 'erachter' zit. Lijkt mij wat voorbarig...

KazVandam | 18-07-14 | 14:24

@deraderendraaien | 18-07-14 | 14:10
Helemaal waar, de ophitserij van die twee eurofielen wordt maar al te graag vergeten.
De EU heeft de Oekraine een vette worst voorgehouden. En hiermee tweespalt gezaaid binnen de bevolking...
Een gedeelte (Krim) wilde bij Rusland horen en zeker niet bij de EU. Hiermee is de burgeroorlog begonnen, met direct resultaat het neerhalen van vlucht MH17.
Mijns inziens hebben de heren van Balen en Verhofstadt als een katalysator gefungeerd in deze burgeroorlog.

number668 | 18-07-14 | 14:24

Indien heel het BUK verhaal waar is de oorlog verklaren aan die zogenaamde "volks republiek Donetsk" en die smerige terroristen een koekje van eigen deeg geven. Het proxy-landje pik spelletje heeft lang genoeg geduurd daarzo.

HaatAth3ist | 18-07-14 | 14:23

Al begonnen hoor, YT loopt redelijk achter.

Dept.X | 18-07-14 | 14:23

@G Bruikersnaam | 18-07-14 | 14:20
Er vliegen daar alleen toestellen van de Oekse luchtmacht. Waarom zouden de Oekers op hun eigen vliegtuigen schieten? De enige logische verklaring is dat de seperatisten dachten een Antonov neer te schieten.

i-Wonder | 18-07-14 | 14:23

Toch typisch, de separaristen die een BUK-sta over de grens naar Rusland heenslepen...

Thoth | 18-07-14 | 14:21

Ik zie dat de NL'se media, inclusief Geenstijl, er al zeker van zijn dat het de Russen waren. Met de VS, Engeland en de Oekraine als onderzoekers zal dat ook wel de uitkomst worden.

BLR | 18-07-14 | 14:21

Àrghh, moeten we dan zelf de buhne op?! GVD die putin zakt steeds verder weg in de oekraïense stront!

En was nog zon fan van zn syrie actie.. wat een zonde

TheJesseJ | 18-07-14 | 14:21

KazVandam | 18-07-14 | 14:17
bijvoorbeeld omdat ze de wapens uit Rusland krijgen, en omdat ze worden aangestuurd vanuit Rusland.

--sql error-- | 18-07-14 | 14:21

Leuk filmpje. Zou ook best waar kunnen zijn. Echter zie ik maar 2 missiles, geen 3 danwel 4, en ook geen duidelijk bewijs dat het er echt geen 4 zijn. En ik weet ook niet zeker waar en wanneer het gefilmd is. En als je dan die Ukraine@war blogspot ziet is het allemaal heel erg propaganda. "It is reported", zonder melding wie of wat.

Putin zal best een lul zijn en als hij verantwoordelijk is mogen ze hem van mij in de Noordzee donderen, maar de toon in Nederland (en elders) is erg anti-Rusland, terwijl er volgens mij nog geen harde bewijzen zijn.

Dus. Dat wou ik even kwijt. Dan mogen jullie nu weer doorgaan met schelden.

G Bruikersnaam | 18-07-14 | 14:20

KazVandam | 18-07-14 | 14:17
Hij heeft de wapens gegeven dus daarom is hij medeverantwoordelijk. Of dacht je dat al die opstanden daar allemaal spontaan gingen? De meeste 'rebellen' daar zijn net zo Oekraïens als ISIS-strijders Syrisch zijn. Maar dat Poetin dit niet had gewild lijkt me duidelijk. Alleen had hij dit moeten beseffen toen hij duur speelgoed gaf aan een stel proleten die niet weten hoe je ermee moet omgaan.

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:20

Het is inmiddels wel 100% zeker dat de terrorist Igor Girkin (43, paspoortnummer: 4506460961) achter deze laffe moordaanslag zit. Deze leider van de Russische sepetaristen was een voormalig Russische KGB medewerker en officier in het Russische leger. Deze laffe Girkin beschikt over de steun van Putin, die op zijn beurt ook een massamoordenaar is. Het wordt hoog tijd voor keiharde sancties tegen Rusland en ingrijpen door de NAVO in Oost-Oekraïne! Maar helaas zal slappe allemansvriend Timmermans wel weer roet in het eten gooien, en van Rutte hoef je ook niet veel te verwachten, liever socializen dan adequaat optreden.....

Ricky66 | 18-07-14 | 14:20

@knerf bekijk de video dan... daar mist duidelijk 1 raket...

Jamal | 18-07-14 | 14:20

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:19

@meneer Q | 18-07-14 | 14:13
Iets met ezels en een zelfde steen.

toetanchamon | 18-07-14 | 14:19

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 14:15
Daar moest ik even om lachen :)
Maar dat neemt niet weg dat ik enorm gefrustreerd ben over de lakse houding van ons kabinet.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:19

Knap dat mensen op grond van een onduidelijke foto kunnen zien dat er een raket ontbreekt...
Knap ook dat velen de bron meteen als geloofwaardig beschouwen...

knerf | 18-07-14 | 14:18

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:18

Er is ook een militair vliegtuig van Ukraine neergehaald. 4-1 =3.
Is er controle op de raketinstallaties van Ukraine?

BBmetR | 18-07-14 | 14:17

Ben geen Putin-fanboy hoor, maar als die separatisten op eigen houtje dit hebben gedaan, hoe is dit dan daad van hem? hij heeft er volgens mij niks aan, levert enkel ellende op, of zie ik iets over het hoofd?
.
Die separatisten daarentegen moeten, als ze het gedaan hebben, allemaal (militair) worden vermorzeld. Daders moeten door onze staat/NAVO worden opgejaagd. en aangezien wij GVD geen leger meer hebben, zullen we wel weer afhankelijk zijn van de slappe NAVO..

KazVandam | 18-07-14 | 14:17

Tijd om de bezuinigingen op defensie tot een halt te brengen en meer te investeren in onze krijgsmacht. We zijn de afgelopen twintig jaar veel te naïef geweest. Ook vandaag de dag blijkt defensie hard nodig.

CheeseHead1992 | 18-07-14 | 14:17

Junkycat | 18-07-14 | 14:14
waarom zouden separatisten hun leider willen neerschieten? niet echt logisch...

--sql error-- | 18-07-14 | 14:17

ChristianV | 18-07-14 | 14:14
Dat zeg toch ook al genoeg. Stel je voor dat ze wisten dat Oekraïne dit had gedaan. Dan hadden de voorpagina's er wel anders uit gezien.

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:16

En waarom zou Rusland die lanceerinstallatie slopen? Gewoon 4e raket terug erop zetten en elders parkeren. Volledig slopen is compleet zinloos. Daarom lijkt me onwaarschijnlijk dat Rusland dit zou doen. Let wel niet vanwege ethische overwegingen maar waarom zouden ze aan kapitaalvernietiging doen.

TheLuggs | 18-07-14 | 14:16

@Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:13
We moesten vrouwen aannemen van GL en PvdA. We hadden veel betere maar ja geen vrouw.

Bad Ass Justice | 18-07-14 | 14:16

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:16

@stoethaspel volg de link... er gaat een hele colonne naar binnen... maar alleen die lanceerinstallatie hoeft maar weg om het bewijs 'weg' te werken...

Jamal | 18-07-14 | 14:16

@Junkycat | 18-07-14 | 14:14
Op 10km vertikaal en 30-40km horizontaal weg zie je dat echt niet.

i-Wonder | 18-07-14 | 14:15

@downcom | 18-07-14 | 14:09

Rusland heeft hier een ambassade. Verbrandt een Putin-pop voor de deur. Aanmaken met een Russische vlag.
.
Als de politie komt zeuren moet u maar zeggen dat u Moslim bent. Dan mag het wel.

Parel van het Zuiden | 18-07-14 | 14:15

En ondertussen vandaag in de Russische kranten zo goed als geen woord over de ramp.
.
Heb een overzichtsfoto van de belangrijkste kranten gemaakt, check mijn twitter:
https://twitter.com/FollowChris

ChristianV | 18-07-14 | 14:14

en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_syst...

Vraagje... Waar zijn de rest van de voertuigen dan? Dit is alleen de lanceerinstallatie terwijl er nog veel voertuigen zouden moeten zijn om dit systeem operationeel te krijgen.

Volgens mij werd gisteren op de NL persco ook gesteld dat bekend was dat alleen de seperatisten een lanceerwagen hadden.

Kan iemand een eenvoudig stoethaspel e.e.a. uitleggen?

stoethaspel | 18-07-14 | 14:14

De Internationale wereld verschuilt zich achter diplomatie, terwijl dit een aanslag was op Europees (gadverdamme) grondgebied. Wat voor meer bewijs moet de wereld hebben dat Poetin materiaal beschikbaar heeft gesteld zodat de separatisten hun gang konden gaan.

Hoeveel vliegtuigen moet er nog kapot geschoten worden?

Klaus Herzog | 18-07-14 | 14:14

Moordwapen plus zwarte dozen, allemaal in Russische handen.

Muggenmepper | 18-07-14 | 14:13

-weggejorist-

meneer Q | 18-07-14 | 14:13

Minister Hennis, waar ben je? Trouwens: fuck me, Hennis heeft echt op Schoevers gezeten (door haar nog behoorlijk optimistisch European Secretarial Academy gedubt / www.parlement.com/id/vgoo2tkewmxm/j_a_... ). Waarom zetten we zo iemand aan het hoofd van ons leger?

Fred Bastiat | 18-07-14 | 14:13

Kut separatisten. Stuur er een compagnie commando's op af om de hele leiding om te leggen a.u.b.

CheeseHead1992 | 18-07-14 | 14:12

Alles weer nice and neat. Net als met JFK, 9/11, etc... De dader(s) en bewijzen worden op een presenteerblaadje aangeboden. Eet smakelijk!

BSmachines | 18-07-14 | 14:12

Hoe hebben wij ooit de halve wereld veroverd? Niet met deze instelling, dat is zeker..

Youp1e | 18-07-14 | 14:12

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:11

Vooral Poetin blijven verdedigen en de EU aanwijzen als schuldige. Dat wrak ligt in de Oekraïne. Waarom gaan die zwarte dozen überhaupt naar Rusland? Zou Vladimir ook maar enige moeite doen om die eventuele weggesleepte BUK op te sporen?

James St John Smythe | 18-07-14 | 14:11

fuck Godsammekraken | 18-07-14 | 14:02

Bad Ass Justice | 18-07-14 | 14:10

En dan al die religekkies bij die gast die nog leeft omdat hij die €600 wel wilde pakken die roepen "Praise the lord, Jesus loves you!" Vraag me dan af wat diezelfde mafkezen denken van de paar honderd doden. Daar had god zeker een tyfushekel aan?

soundwave070 | 18-07-14 | 14:10

Gaan ze Verhofstad en v. Baalen's optreden op dat plein ook alvast goedpraten tijdens deze persco?
Als die twee labbekakken daar toen niet namens Brussel hadden staan hitsen was het waarschijnlijk nooit zo ui de klauwen gelopen.

deraderendraaien | 18-07-14 | 14:10

Waar is onze MinDef? Waar is onze overheid?
Moeten we zelf dan maar actie ondernemen?

GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:09

-weggejorist-

downcom | 18-07-14 | 14:09

Poetin moffelt even gauw het bewijs weg. Ongelofelijk dat Nederland, met 173 doden te betreuren nog zo poeslief is tegen de Russen.

Schaam.

Klaus Herzog | 18-07-14 | 14:08

Zal wel Photoshop zijn hè Putin lovers?

zaklamp | 18-07-14 | 14:08

@Godsammekraken
Kun je je nou echt niet even druk maken om andere dingen?

Lewis | 18-07-14 | 14:06

GPS van die filmert van truck? Meteen tracen en volgen voor mogelijk laatste stukje bewijsmateriaal.

de Voorzittert | 18-07-14 | 14:05

Fuck Silverlight.
Fuck Apple.
Fuck mobiel.

Godsammekraken | 18-07-14 | 14:02

Hulde voor de bloemenzee bij onze consulaten.
Zowel voor Oekraine als Rusland.

GateKeeperNL | 18-07-14 | 14:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken