Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Genoeg van Gaza? Hier is Westelijke Sahara!

Mocht u het nieuws uit het Midden-Oosten over onderdrukte bevolkings, bezette gebieden, kolonisten, vluchtelingenkampen, nederzettingen, een Muur, bommen, en mensen in tunnels HeLEMaAL *&^%$#@ SPUUGZAT zijn. Dan hebben we altijd nog dit verhaal voor u. VICE NEWS is bezig met een serie bemmende repo's uit de Westelijke Sahara, waar De Bezetter Marokko al geruime tijd compleet GuantanamoGaza gaat op de lokale zandmensen aldaar. We hebben het dan over onderdrukte bevolkings, bezette gebieden, kolonisten, vluchtelingenkampen, nederzettingen, een Muur, bommen, en mensen in tunnels. Deja vu kukeleku. De Occupatie van de Westelijke Sahara wordt al heel lang De Vergeten Oorlog genoemd, of Het Conflict Waar Niemand Over Praat. Want moslims die moslims onderdrukken, vermoorden en landjepikken dat is voor de Fatima's, Tofuks, Femkes, Appa's, Driesii, Gretta's, Sparta-druiloren, en de Nationale Palestijnen Omroep alhier geen issue. Immers No Jews, No News. Hierboven deel 1, hieronder deel 2, 3 en 4 van de vijfdelige reeks. FFollow voor updates de lieftallige verslaggeefster Milene Larsson, die met gevaar voor eigen leven door mijnenvelden en tunnels kruipt in VICE News' The Forgotten War. Duidelijk. Marokko = Hitler = genocide = 卍. Vanmiddag 1500 uur groot protest op het Museumplein tegen bezetting, genocide en holocaust in de Westelijke Sahara. Komt allen.
Bezetting. Martelingen. Genocide. Door Marokko.
Kidnappingen. Bezettingen. Martelingen. Door Marokko.
Martelingen. Bezetting. Genocide. Door Marokko.

Reaguursels

Inloggen

Ni Jews no news..?
Kletskoek.

Reken maar dat het nieuws zou zijn als een grote militaire mogendheid een Afrikaans stam van een paar honderd duizend mensen zou gaan uitmoorden en zijn verouderde bommen daar ging neerkwakken

Waarom? Omdat ze zich zich niet wilden laten sarren..
"No Jews.."ga weg zeg.. Dat geeft hen teveel eer..

4609 | 21-07-14 | 14:09

Goed dat je dit onder de aandacht gebracht hebt Pritt!
Ik hoop dat dit blijft gebeuren.
Geniaal dit. Thanks!

KoninginWildemina | 21-07-14 | 01:08

@Den Heerscher | 20-07-14 | 14:10

Thanks, ik miste hem al in het rijtje.

shindai | 20-07-14 | 21:25

kwark001 | 20-07-14 | 13:54

Haha thnx

Tarik | 20-07-14 | 20:51

-weggejorist-

The_Master_Bear | 20-07-14 | 18:30

Maar in Irak en Syrie voeren ze een moslim moslim oorlogje veel fotogenieker oorlogje uit.
Maar wat zien ik???? Een muur?? Dat mag toch niet?

miko | 20-07-14 | 17:32

Mensen mensen toch.. hoe kunnen we dit soort zaken nu vergelijken met wat er in Israël gebeurt....
.
Je hebt het nu over Marokkanen, je weet wel mensen die hun straattuig niet in de hand hebben.. die overvallen plegen, goed zijn in straatroof en het bespugen en beschimpen van mooie Nederlandse meisjes, die in alles goed zijn behalve naar school gaan en werken....
.
Nee, we moeten dit heel anders zien.
Dit is het normale gedrag van de Marokkanen en ook in de Sahara moet iedereen zich aan de Marokkaanse gewoontes aanpassen....

kutjebefandijvie | 20-07-14 | 15:33

@Desmoulins | 20-07-14 | 15:17

Het woord "nuance" betekent tegenwoordig "dat ik het er mee eens ben."
.
Verder heeft het niets meer om het lijf...

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 15:32

0.50 paraderen met naaimachine en strijkijzer, is dat nou schattig of een bedreiging? Die muziek lijkt wel Somalisch!

PrinsesStoepje | 20-07-14 | 15:29

Het lullige van dat conflict is dat sommige familie leden tegen elkaar knokken omdat de ene in het mocro leger zit en de ander bij Polisario zit.Een paar jaar geleden hebben de mocro's nog ruim 400 gevangenen gratie gegeven.Het hele zuiden was in feeststemming.Was een mooie tijd.

Rest In Privacy | 20-07-14 | 15:27

Als je een paar honderd jaar achter loopt, dan passen genoemde praktijken prima in het plaatje.

Rest In Privacy | 20-07-14 | 15:26

@malin | 20-07-14 | 14:57

De Fransen zijn niet bepaald slagvaardig.
Anders zouden no-go area's of compleet geislamiseerde banlieues ook geen realiteit zijn.
Ook sprak Hollande over begrip voor de woede van dit gespuis, maar blijkbaar hebben de vijfde colonne het zo bont gemaakt dat zelfs de socialisten het eigen electoraat moesten terugroepen. In vergelijking met de burgervader van 020 heeft u echter volkomen gelijk, maar goed ook de PvdA en andere 'linkse' partijen dienen slechts het electoraat.

Desmoulins | 20-07-14 | 15:22

@Desmoulins | 20-07-14 | 15:17

nietSzeggend.

Desmoulins | 20-07-14 | 15:18

Dommedaris | 20-07-14 | 15:02

Welke nuance? Hij zegt iets van horen en zeggen kan daar ook geen enkele bron voor aandragen alleen slechts enkele, ik vermoed ultra-orthodoxe joden, die zijn visie onderschrijven. Ik heb van Noord tot Zuid gereisd en werkelijk alles is intact gebleven en heb zelf mogen ervaren dat er wel degelijk sprake van harmonie is. Uitzonderingen daargelaten, maar dat is menselijk en overal het geval. Ook de zogenaamde leuzen zijn binnen deze context nietzeggend.
Moet ik me daar soms graffiti bij voorstellen...
Het is in ieder geval geen officieel beleid om christenen weg te jagen. Dat zou immers een gotspe zijn gezien het seculiere karakter van de staat. Nuances zonder dat daar enige onderbouwing noch enige verdieping in de links die ik gepost tegenover staat. Intellectuele armoede.

Desmoulins | 20-07-14 | 15:17

@vrijstijler (14:36),

Dat je geen algemene ontwikkeling hebt is geen excuus om niet te hoeven lezen.
GS zegt nergens "Israël onderdrukt", punt is nou juist dat er geen enkel moslimland is waar moslims zo vrij zijn als in Israël.
Juist dat maakt de vergelijking met de door moslims zo bewonderde nazi's zo walgelijk.

GS en de wat beter belezen bezoekers hier wijzen er op dat de leugens niet kloppen, en dat is een welkome afwisseling met de staatsmedia en allerlei extremistische clubjes zoals de VN.
De dubbele standaard is er juist bij al die mensen die de vrijheden in Israël véél erger vinden dan de moordpartijen in Sahara.

Dandruff | 20-07-14 | 15:15

Bij de NOS draait de Palestijnse propaganda machine weer op volle toeren.

ron78 | 20-07-14 | 15:04

@martijn18995814
Oprecht dank voor de nuance tussen het ongelofelijk domme gelul hierboven.

Dommedaris | 20-07-14 | 15:02

Desmoulins | 20-07-14 | 14:15
Was Eberhard maar net zo slagvaardig als de Fransen. Je weet dat je met die N-Afrikaanse Jodenhaters gelazer krijgt, dus daar staan ze het niet eens toe.
Dat zouden we in Amsterdam ook moeten doen, in plaats van die berberse antisemieten hun krijsende haatparade toe te staan.

malin | 20-07-14 | 14:57

Past niet in het plaatje van die hamasknuffelaars.

Smept | 20-07-14 | 14:53

@wijsneus | 20-07-14 | 14:41

Ja. Die zionisten hebben in Marokko een koningshuis geinstalleerd en hebben vervolgens de annexatie van de Westelijke Sahara verordonneerd...
.
*zucht*

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 14:51

@TB2318 | 20-07-14 | 14:20
Ik denk dat die MASTURBA INTI MUSTAFA niet op 72 maagden zat te wachten...

rara | 20-07-14 | 14:47

Driesii +1, Pritt!

@martijn18995814
"Jezus is een en andere respectloze dingen" Eh ja. Zelfcensuur?

Smuts | 20-07-14 | 14:46

@toetanchamon | 20-07-14 | 14:20
Beetje cynisch, maar wel correct.

rara | 20-07-14 | 14:45

@Demoulins

Ik ben er wel geweest en geloof me met de uitzonderingen daar gelaten kun je als christen veel beter leven in Libanon dan in Israel. Ik heb joden meerdere keren horen zeggen dat de christenen weg moeten. Zij hebben namelijk al genoeg landen in Europa die christelijk zijn. De priesters worden daar echt dagelijks bespuugd door kleine kinderen! Op kerken staan vele leuzen als Jezus is een **** en andere respectloze dingen.

martijn18995814 | 20-07-14 | 14:43

Zionisten propoganda machine draait overuren

wijsneus | 20-07-14 | 14:41

inderdaad spuugzat.
Elk ander nieuws interesseer me geen reet nu.
Voor mijn part maakt de hele wereld elkaar af, doen ze toch wel, zonder mij.

Terpen-tijn | 20-07-14 | 14:37

-weggejorist-

vrijstijler | 20-07-14 | 14:36

Nou en? Dat is straks toch allemaal onderdeel van het kalifaat. Voor de rest heel zielig enzo,maar los het zelf maar op want onze troepen zitten wat zuidelijker die fundis uit Mali tegen te houden, en na Srebrenica lijkt het me sowieso verstandig om ons uitgedunde legertje niet meer in te zetten in kansloze gebieden waar niks te winnen valt.

Tsjernodebiel | 20-07-14 | 14:35

@martijn18995814 | 20-07-14 | 14:28

Ben jij er geweest?
Ik namelijk wel, en kan uw uitspraken allesbehalev bevestigen. In Libanon wordt het de christenen wel degelijk lastig gemaakt...

''Lebanon: Foreign al-Qaeda-affiliated jihadis, recruiting among Lebanon's Palestinian camps, were "planning to start targeting Lebanese Christians with suicide bombings," said Mahmoud Abdul-Hamid Issa, the former top security official for the Palestine Liberation Organization (PLO) in Lebanon. Since the proclamation of Lebanon's independence, the amount land belonging to Christians has been reduced by half. According to Agenzia Fides, "The drastic decrease in landed properties belonging to Christians ... is also connected with the strong emigration tendencies that characterize the Christian portion of the Lebanese population"—Christian emigration is a growing occurrence in the Islamic world in recent years. Due to several estate policies, "almost all of the lands sold during those years increased from Christian owners to Muslim owners. Several legislative proposals have been presented in parliament to try to block the erosion of the land ownership of Christians in Lebanon."

www.gatestoneinstitute.org/4365/christ...

Desmoulins | 20-07-14 | 14:35

@Ars Vivendi | 20-07-14 | 13:57

Een uitstekend systeem, mits tijdig goed doorgesmeerd. En dat, dat kunnen we wel aan Marokkanen overlaten...

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 14:34

@rara | 20-07-14 | 13:55
Hasj heb ik het over, geen skuff. Is ook goed spul, daar niet van, maar mij veel te sterk.
Succes trouwens met de productie.

VanBukkem | 20-07-14 | 14:31

@Demoulins
In Israel is er ook geen plaats voor christenen. Voor de beeldvorming in Europa worden veel zaken verzwegen.

Kerken worden er dagelijks beklad met scheldwoorden over Jezus. De priesters worden daar dagelijks bespuugd door israelische basisschoolscholieren en de leraar staat erbij. Volgens mij kun je christen helemaal niet ongestoord in Israel leven. Dat klopt niet en dat weet je. In Libanon daarentegen wel!

martijn18995814 | 20-07-14 | 14:28

-weggejorist-

The_Master_Bear | 20-07-14 | 14:27

@TB2318 | 20-07-14 | 14:20
Precies, we zijn allemaal hetzelfde, ieder mens is exact gelijk.

Slipsnifter | 20-07-14 | 14:21

@martijn18995814 | 20-07-14 | 14:16

Andere christelijke landen in de zin van Italië, Argentinië. Ik doelde uiteraard op de aanwezigheid van groen of natuur. Overigens is Israël het enige land in het Midden-Oosten waar christenen ongestoord christen kunnen zijn en waar historische plaatsen worden bewaakt tegen islamitische slopers van cultureel/religieus erfgoed. Al kunnen de kopten ook weer enigszins ademhalen in Egypte nu het leger weer de scepter zwaait.

Desmoulins | 20-07-14 | 14:20

@rara | 20-07-14 | 14:12
Dat er een overeenkomst is, geeft alleen maar aan dat er in de toekomst iets ontbonden kan worden! zoiets?

toetanchamon | 20-07-14 | 14:20

Vorige week zijn door een terroristische aanslag de volgende mensen vermoord:

BINTAMBI/MUHAMMAD AFRUZ
BINTAMBI/MUHAMMAD AFZAL
BINTITAMBI/MARSHA AZMEENA
TAMBI/MUHAMMAD AFIF BIN
WAN AMRAN BIN WAN HUSSIN
AHMAD HAKIMI BIN HANAPI
MUHAMAD FIRDAUS BIN ABDUL RAHIM
MOHD GHAFAR BIN ABU BAKAR
MASTURA BINTI MUSTAFA
SHAIKH MOHD NOOR BIN MAHMOOD
HAMFAZLIN SHAM BINTI MOHAMEDARIFIN
NUR SHAZANA BINTI MOHAMED SALLEH

en nog 286 anderen.

De namen van de moordenaars zijn nog niet bekend.
Ook de etniciteit niet.
Is dat belangrijk.
Persoonlijk hecht ik geen belang aan etniciteit van de slachtoffers, noch de daders.
Mensen zijn mensen. En iedere etniciteit kan de ene keer dader zijn, de andere keer slachtoffer.
Het is maar net wat je wil zien.

TB2318 | 20-07-14 | 14:20

Marokko?
Maar dat is toch juit het mooist land ter wereld met de mooiste cultuur en de vriendelijkste mensen ter wereld???
Met een haarlengte verschil gevolgd door het al bijna net zo fantastische Turkije???
Dat hoor en zie ik tenminste altijd op de radio en tillevisie...
#confused

Slipsnifter | 20-07-14 | 14:19

Wel eens in Israël geweest of andere christelijke landen?
Daar tref je geen groen nee...
Man man man.
Desmoulins | 20-07-14 | 14:08

Volgens mij is Irael geen ander christelijk land.

martijn18995814 | 20-07-14 | 14:16

@malin | 20-07-14 | 14:11

Het is niets anders dan een excuus.
Ik las dat ze vanaf Museumplein het centrum in willen trekken, dus langs het winkelende publiek. Ik hoop haast op ongeregeldheden. Het masker moet af. De gemiddelde goedzak moet eens wakker worden en de notoire jodenhaters zien voor wat ze zijn.

Desmoulins | 20-07-14 | 14:15

@Desmoulins | 20-07-14 | 14:13
*burp*

de grote Anti | 20-07-14 | 14:14

@de grote Anti | 20-07-14 | 14:11

Groen steel je immers dat kun je niet laten groeien...
Niet zoveel zuipen jij.

Desmoulins | 20-07-14 | 14:13

@maimoun | 20-07-14 | 13:53, "Klein verschil is dat de West Sahara altijd Marokkaans is geweest sinds eeuwen tot aan het koloniale tijdperk toen de Spanjaarden het gebied bezetten." Hoe lang bestaat Marokko al dan?

gentle giant | 20-07-14 | 14:12

@toetanchamon | 20-07-14 | 14:03
Rusland had destijds ook een vredesovereenkomst. Weet je nog met wie, en hoe het uiteindelijk met die overeenkomst is afgelopen?

rara | 20-07-14 | 14:12

@Mocro2897 | 20-07-14 | 14:02

Welke bezette gebieden?
U bedoelt waarschijnlijk heel Israël...
Dat is nou eenmaal de visie van de gemiddelde mohammedaan.
Gaza is nu bezet of het onderwerp van een invasie maar voor deze zoveelste strijd was dit geen bezet gebied.

Desmoulins | 20-07-14 | 14:12

@Desmoulins | 20-07-14 | 14:08
Nee, schijnbaar hebben die al ons groen gestolen en zijn hier alleen om geld te verdienen.

de grote Anti | 20-07-14 | 14:11

Desmoulins | 20-07-14 | 14:07
De islamitische woestijnvolkeren zijn allemaal Jodenhaters.
Eberhard moet die antisemitische bende vanmiddag ronduit verbieden. Zijn er nog idioten die geloven dat het berbertuig uit mededogen voor de Palestijnen gaan rellen?
Ik dacht het toch niet. Berbers zijn er overigens erg goed in om apekool uit te slaan en daar halsstarrig aan vast te houden, dus dat moeten we gewoon afkappen.

malin | 20-07-14 | 14:11

@Desmoulins | 20-07-14 | 14:03

tot een groep, that is.

Desmoulins | 20-07-14 | 14:09

@de grote Anti | 20-07-14 | 14:06

Wel eens in Israël geweest of andere christelijke landen?
Daar tref je geen groen nee...
Man man man.

Desmoulins | 20-07-14 | 14:08

Mocro2897 | 20-07-14 | 14:02
Het is niet oké om je informatie van een haatbaard in een moskee te betrekken, beste jongen. Er zijn echt betrouwbaarder bronnen.

malin | 20-07-14 | 14:07

@Martinspire | 20-07-14 | 13:41
Met alle respect, flikker op met je joden en moslims. Ook katholieken en streng gristenen trouwens. Alles uit de zandbak. Ze zijn altijd 'wijs', altijd boos en altijd aan het infiltreren. Ik wil meer bossen, niet meer zandbak. Weet je hoeveel groen er is weggehaald uit nederland om landbouw mogelijk te maken, en kijk eens hoe sommige dorpen en steden bijna voor 100% uit steen bestaan. Zandbakbewoners vinden dat prachtig, voelen zich helemaal thuis. Maar wij hebben gewoon groen nodig als blanken.. Snap dat nu eens mensen. Ga je gemeentehuis fucken tot ze meer parken en bossen aanleggen desnoods.

de grote Anti | 20-07-14 | 14:06

Mocro2897 | 20-07-14 | 14:02

Je lult uit je nek. Israël levert elektra, gas en medische hulpmiddelen aan Gaza.

Zo, en nu even naar een saaie tour etappe kijken, is beter dan dat ongenuanceerd en gelogen mocro gedoe.

kwark001 | 20-07-14 | 14:04

@martijn18995814 | 20-07-14 | 13:48

Relativeer en nuanceer maar weer een eind raak.
Zonder ook maar enigszins de essentie te raken.
Ieder beschaafd mens is tegen onschuldige slachtoffers, de toestanden in de Westelijke Sahara maken de Marokkanen, die vandaag op de barricade staan voor de Palestijnen, echter tot een selectief verontwaardigde, jodenhatende hypocrieten.

Desmoulins | 20-07-14 | 14:03

Er zijn inderdaad meer gebieden die bezet worden. Maar de manier van israel is ongeëvenaard. Nergens wordt het leven van de bewoners zo zwaar gemaakt als door israel. Koerden, Tibetanen en zelfs de Tsjetsjenen kunnen bijvoorbeeld gewoon medicijnen invoeren voor de zieken en cement om huizen te bouwen. Alleen in de bezette Palestijnse gebieden is dat onmogelijk.

Mocro2897 | 20-07-14 | 14:02

Dank u! Beide.

martijn18995814 | 20-07-14 | 13:59

parel van het zuiden
klopt wat u zegt aangaande fosfaat. Het Canadese bedrijf Agrium heeft een contract met Marokko getekend om in elk geval tot en met 2020 fosfaat te transporteren naar Vancouver.Het polisario noemt dit diefstal.

Jan Boule | 20-07-14 | 13:59

Martinspire | 20-07-14 | 13:41

Joden zullen nooit maar dan ook nooit Eretz Yisrael opgeven. Zij hebben alle recht om daar te leven.
Bovendien geeft uw voorstel fijntjes aan dat het de Arabieren/mohammedanen alleen maar om een joodse aanwezigheid te doen is. De zogenaamde claim op Jeruzalem of Al Quds is pure geschiedvervalsing.

Desmoulins | 20-07-14 | 13:59

'Westelijke Sahara vs Marokko. Ik hoop dat ze beiden winnen!'
@Anti links/rechts | 20-07-14 | 13:56

Als ik dan toch mag kiezen:
Dat beiden verliezen!

Ars Vivendi | 20-07-14 | 13:59

"bemmende repo's"
Maar wat is bemmend?
Een combinatie van memmen en bommen?
Of gewoon kort voor beklemmend?

jemagookniksmeer | 20-07-14 | 13:57

"iron goat" systeem
@Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:37

Je bent lekker op dreef vandaag :-)

Ars Vivendi | 20-07-14 | 13:57

Westelijke Sahara vs Marokko. Ik hoop dat ze beiden winnen!

Anti links/rechts | 20-07-14 | 13:56

@VanBukkem | 20-07-14 | 13:42
Wat heb ik met dat conflict te maken?

rara | 20-07-14 | 13:55

@martijn18995814 | 20-07-14 | 13:48

Wauw! Wat bent u moreel superieur. Aangeboren of aangeleerd?

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:55

Tarik | 20-07-14 | 13:5

DIT artikel is het.

kwark001 | 20-07-14 | 13:54

@Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:51
LOL, plusje voor jou!

Ars Vivendi | 20-07-14 | 13:54

@OprechtObjectief | 20-07-14 | 13:41
Een Zwitsal die iets meldt over schrale plekken, de ironie zit enigszins verborgen.

rara | 20-07-14 | 13:53

appeltjesgroeneweide | 20-07-14 | 13:51

Ja, wie zouden ze dan naar de keel vliegen?
Troosteloos volk is het.

kwark001 | 20-07-14 | 13:53

Klein verschil is dat de West Sahara altijd Marokkaans is geweest sinds eeuwen tot aan het koloniale tijdperk toen de Spanjaarden het gebied bezetten. Toen Spanje Marokko verliet in 1975 werd het gebied keurig teruggegeven aan Marokko en dook ineens het Polisario op, zoals ISIS opeens in Irak opdook. Vergelijk t met Limburg dat na de val van Nazi Duitsland ineens onafhankelijk van NL zijn. Rare situatie zou dat zijn je weet zelluffff....

maimoun | 20-07-14 | 13:53

De berbers zijn ook massaal vermoord in de jaren 80. Dus met deze artikel geven jullie ze het gevoel dat jullie met ze meeleven ;) weer een FAIL van geenstijl om ze te bashen. Volgende keer beter.

Tarik | 20-07-14 | 13:53

@OprechtObjectief | 20-07-14 | 13:41

Een nick aanmaken om dat te komen melden.... Ook!

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:51

Martinspire | 20-07-14 | 13:41
---
Je denkt niet echt toch dat ze zouden willen overwegen om te verhuizen?
Waren ze overigens 75 jaren geleden al niet een keer verhuist? En in de honderden jaren daarvoor ook al niet tientallen keren op kleinere schaal?
Een ding is interessant. Wat zou er gebeuren als er daar geen joden meer zouden wonen om wat voor reden dan ook?
Wat te doen met de leegte? Wat te doen met al die mannetjes die anderen voor zich hebben laten sterven? Gaan ze weer terug naar het schapen hoeden? Gaan ze noodgedwongen lopende band werk doen want de oorlig is toch voorbij?
Of wordt het een scene uit 'planets op the apes' waarbij nu een moslim door een verwoest land loopt en kijkt naar een of andere kapotgeschoten Israëlische en half in de grond weggezakte flat al schreeuwende 'damn you all to hell'?

appeltjesgroeneweide | 20-07-14 | 13:51

"No Jews, No News"
LOL

Hobbykip | 20-07-14 | 13:51

Maar mensen dit is anders.

Mokum Kosher | 20-07-14 | 13:49

Op dit moment en op alle volgende momenten in de toekomst boeit het me geen moer wat moslims andere moslims aandoen ter wille van hun ideologie... maakt dat mij een ongevoelig stuk vreten? so by it!
deraderendraaien | 20-07-14 | 13:29

Dat zegt al genoeg over jezelf. Dit conflict in de Westelijke Sahara heeft niets met godsdienst te maken. Je loopt over van haat en weet niet waar je het over hebt. Een gemiddelde PVV trol dus. Als een moslim zo reageert op de tragedie met de MH-17 dan praat je weer anders. Dat komt toch ook door de gristen ideologie? Het zijn zelfs oosters-orthodoxe gristenen daar in Oekraine.

Ik vind iedere onschuldige dode er een teveel ongeacht afkomst.

martijn18995814 | 20-07-14 | 13:48

@Jan Boule | 20-07-14 | 13:40

Fosfaten zijn niet slechts voor wasmiddelen. Het zijn misschien wel de belangrijkste grondstoffen voor voedselproductie. Intensieve landbouw kan niet zonder.

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:48

Op dit moment en op alle volgende momenten in de toekomst boeit het me geen moer wat moslims andere moslims aandoen ter wille van hun ideologie... maakt dat mij een ongevoelig stuk vreten? so by it!
deraderendraaien | 20-07-14 | 13:29

Dat zegt al genoeg over jezelf. Dit conflict in de Westelijke Sahara heeft niets met godsdienst te maken. Je loopt over van haat en weet niet waar je het over hebt. Een gemiddelde PVV trol dus. Als een moslim zo reageert op de tragedie met de MH-17 dan praat je weer anders. Dat komt toch ook door de gristen ideologie? Het zijn zelfs oosters-orthodoxe gristenen daar in Oekraine.

Ik vind iedere onschuldige dode er een teveel ongeacht afkomst.

martijn18995814 | 20-07-14 | 13:47

Dat wij na zoveel jaar een topic zouden krijgen waar Marokkanenproblemen worden aangehaald. Had ik vandaag niet verwacht........

toetanchamon | 20-07-14 | 13:47

De Marokkanen zijn eigenlijk de Israelieten van de Maghreb. Onderdrukken een arm volk, houden hun stukken land bezet, kennen een Europese diaspora, zijn niet bijzonder geliefd door omringende landen...

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:44

He pritt lees je stukkies nou eens door man, al die taelfautjens.
@In the morning! | 20-07-14 | 13:26
Het is fauwtjens!

Ars Vivendi | 20-07-14 | 13:44

@Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:31
En hier worden toch ook weer arme moslims onderdrukt toch?

frank87 | 20-07-14 | 13:43

Moge degene die de beste hasj kan maken dit conflict winnen.

VanBukkem | 20-07-14 | 13:42

'Komen er ook nog vrolijke, zinneprikkelende of optimistische topic's ?'
@Wijze uit het Oosten | 20-07-14 | 13:25
Zoiets?
www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...

Kan je je trouwens voorstellen wat er gebeurd zou zijn als er in het weekend na de Bijlmerramp een vrolijk 'blank' feest zou zijn gehouden? Ik noem maar iets idioots als het 'line-dance' event in Scheveningen...

Ars Vivendi | 20-07-14 | 13:42

@gentle giant | 20-07-14 | 13:24
Zal ik mezelf ook even reposten: levert het verhuizen van de Joden niet meer rust op? Ze hebben al bewezen dat ze kunnen verhuizen en dat ze het gebied waar ze heen verhuizen prima kunnen opbouwen.

Ik vind het ook niet de beste oplossing, maar het lijkt me voor de regio eigenlijk beter als de Joden ergens anders gaan zitten. Desnoods pleuren we de rest van het IJselmeer vol en zetten we ze daar neer. Het is niet dat het een groot gebied betreft waar ze nu wonen en ook de Gazastrook is vrij klein. Ik denk alleen niet dat je die gebrainwashte walnoten zo ver krijgt om te verkassen. Die joden zie ik nog wel verhuizen.

Martinspire | 20-07-14 | 13:41

@gentle giant | 20-07-14 | 13:24

Jezelf reposten is wel zó schraal..

OprechtObjectief | 20-07-14 | 13:41

Marokko gebruikt dit bezette gebied om grootschalige wind- en zonne-energie op te gaan wekken via aan te leggen parken. Het EDF ( Electricité de France ) en Alsthom zijn partner en verzorgen de doorvoer van stroom naar Frankrijk. Dit zorgt voor een fait accompli daar waar het de aanwezigheid betreft van Marokko. Tevens is het gebied fosfaatrijk ( wasmiddelen) en Total gaat er olie winnen. Het Polisario strijdt sinds 1975 tegen het Marokkaanse leger dar vrnl is en wordt uitgerust door de VS. Het is wederom een listig spel dat wordt gespeeld.
bron o.a.: Western Sahara Resource Watch

Jan Boule | 20-07-14 | 13:40

@ mierus | 20-07-14 | 13:25
Hij zit nog te twijfelen tussen biertje op het Plein of Grote Markt

Harry Turtle | 20-07-14 | 13:40

Marokkanen zijn dus onderdrukkers, bezetters en/of plegers van genocide of hebben daar banden mee.
Dus: Alle politici, die riepen "ik ben Marokkaan" dit en publiek in de 2e Kamer laten herroepen.
Kamerleden met Marokkaanse nationaliteit, deze nationaliteit laten opzeggen en laten zweren dat zij geen deel hebben of. Gehad hebben aan de genocide in hun thuisland.

Anders behoren deze mensen, die dus de genocide ondersteunen en/onderschrijven, niet thuis in ons parlement.

Leffe Blonde | 20-07-14 | 13:39

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:37

Whahahaaaa

kwark001 | 20-07-14 | 13:39

@eerstneukendanpraten | 20-07-14 | 13:23
Overal waar atheïsme heerst ook. Wait what?

Martinspire | 20-07-14 | 13:38

Maar in alle redelijkheid. Die Marokkanen zitten al jaren onder een rakettenregen vanuit de Westelijke Sahara. De laatste weken kan hun "iron goat" systeem ze zelfs niet allemaal meer afweren.
.
Dan is het toch niet meer dan normaal dat Marokko iets terug doet?

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:37

Probleem is, Gaza bestaat niet zonder de VN en andersom zou de VN in elkaar storten als Gaza niet bestond. Stel je voor zeg, je drukmaken om Oekraine, Yarmoek, heel Noord-Afrika inclusief de Westelijke Sahara, Midden-Afrika, Irak, Syrië, Afghanistan etc. etc. Dan toch maar liever Gaza met z'n relatieve luxe en bij problemen een weldenkende natie in de nabijheid.

Ulle Ruttelflut | 20-07-14 | 13:37

Sinds 1945 kennen wij geen oorlog meer, en de mensen die bewust weet hebben van die tijd zijn dermate op leeftijd gekomen dat weinigen nog echt serieus naar hen willen luisteren.
In die bijna 70 jaar durende periode van vrede hebben we afgeleerd van ons af te bijten. Ja, misschien dan nog wel met reaguursels, maar vrijwel niet meer in het dagelijkse leven. Wie opspreekt tegen onrecht wordt uitgemaakt voor onbeheerst, tokkie, onbeschaafd, enz.
We beroepen en beroemen ons op het hoge intellectuele beschaafde niveau.
Maar we hebben niet in de gaten dat we op een eiland leven. Buiten West-Europa ziet de wereld er anders uit. Keihard, niets- en niemand ontziend. En natuurlijk zijn in die landen velen zeer beschaafd, maar helaas hebben zij weinig in te brengen bij de heersende, onbeschofte klasse.
De eerste overlevensles komt van Israel: Het tonen van zwakheid luidt je eigen ondergang in! Deze houding doet dit kleine dappere volk overleven tot op de dag van vandaag in een omgeving die vol is van haat.
En als wij in Nederland willen overleven met de cultuur waarin wij ons thuis voelen, dan moeten we strepen in het zand trekken: Tot hier en niet verder, wat ook de consequenties mogen zijn.
We weten toch: Een land dat zwicht voor tirannen.....

L.E. Raar | 20-07-14 | 13:37

En het houdt maar niet op, ook al rouwt ons land om 200 vermoordde burgers!!, ze gaan gewoon door en negeren onze nationale rouw omdat onze burgers gewoon niet belangrijk zijn in hun ogen:
www.telegraaf.nl/binnenland/22876271/_...
Maar er gloort hoop: in Frankrijk zijn dit soort pro Hamas en Anti Israel demonstraties inmiddels verboden, want de Fransen zijn het helemaal zat: pamelageller.com/2014/07/france-become...
En dat terwijl in hun selectieve verontwaardiging de "godsdienst van de vrede" gewoon doorgaat met haar gifgaspraktijken en slachtpartijen dmv hun heldhaftige ISIS door het vermoorden van 270 burgers:
pamelageller.com/2014/07/islamic-state...


matrixbluepill | 20-07-14 | 13:36

.. het is zo gewoon om moslims in ellende en achterstand te zien leven. Alleen de gebruikelijke verdachten maken een heleboel lawaai, telkens als ze een jood of een Amerikaan de schuld kunnen geven van de typisch islamitische levensomstandigheden waarin deze mensen nu eenmaal willen leven.

Jan Passant mk2 | 20-07-14 | 13:35

De Marokkaanse regering strooit de internationale gemeenschap zand in de ogen, terwijl diezelfde internationale gemeenschap maar wat graag de kop in het zand steekt. Ondertussen dreigt dit conflict te verzanden in een regelrechte oorlog om de vraag 'van wie is dit zand?' Gelukkig voor het Marokkaanse leger hangt dat rebellenleger als los zand aan mekaar. Ik zeg: zand erover.

VanBukkem | 20-07-14 | 13:32

En Miléne mag dat allemaal filmen zonder hoofddoekje.

horsteknots | 20-07-14 | 13:32

Wat zei ik je... Nazi 2.0 is al opgestaan.... zeg het al jaren en jaren.

ron78 | 20-07-14 | 13:32

Mocro: "Toch zijn de kkjoden veel erger. Die kolonisten schieten zelfgemaakte raketten naar Israël en voor straf schieten de zionisten terug, alleen op arme Palestijnse kindjes. En de Westelijke Sahara is gewoon van ons. Hebben we eerlijk bevrijd, net zoals wij in WOII Nederland hebben bevrijd..."

Guido | 20-07-14 | 13:31

Jeetje. Wat is die @mocroGS stil. Terwijl hij zo gepassioneerd kan spreken over onderdrukking, zo vlammend kan pleiten tegen genocides, stevig onderbouwt namens slachtoffers.
.
Apart....

Parel van het Zuiden | 20-07-14 | 13:31

He pritt lees je stukkies nou eens door man, al die taelfautjens.
In the morning! | 20-07-14 | 13:26

He zelluf, leer eens lezen en laat Pritt met rust.

(never mind, ik had stront in m'n ogen!)

In the morning! | 20-07-14 | 13:31

Het laat mooi de hypocrisie van de moslim en van de marokkaanse moslim in het bijzonder zien. Kennelijk zijn palestijnse doden veel erger dan sahara doden. En kennelijk is het pas echt erg, als joodse doden.

appeltjesgroeneweide | 20-07-14 | 13:29

Op dit moment en op alle volgende momenten in de toekomst boeit het me geen moer wat moslims andere moslims aandoen ter wille van hun ideologie... maakt dat mij een ongevoelig stuk vreten? so by it!

deraderendraaien | 20-07-14 | 13:29

Vergeten oorlog?
Voorlopig moeten wij nog zien te dealen met een door de EU genegeerde aanslag op een passagiersvliegtuig met 200 Nederlanders aan boord.

Ars Vivendi | 20-07-14 | 13:28

Yeah right, protestdemo tegen genocidale martelmarocs
that will be the day, ik trapte er bijna in

Tobi | 20-07-14 | 13:27

Tijd voor een boycot van het fascistische Marokkaanse bewind.

smdyasc | 20-07-14 | 13:27

Tja, de mensen die je hier mee aan wil spreken kunnen dat filmpje waarschijnlijk helemaal niet eens zien, ingebouwde verdedigingsmechanismes die de perceptie blokkeren. Als ze het al daadwerkelijk kunnen zien dan zullen ze het negeren omdat het in strijd is met hun wereldbeeld.

Bokito ergo sum | 20-07-14 | 13:26

Uiteindelijk moet er toch iets gedaan worden aan de overbevolking van de aarde

Loebas | 20-07-14 | 13:26

-weggejorist-

In the morning! | 20-07-14 | 13:26

-weggejorist-

In the morning! | 20-07-14 | 13:26

Belangrijker news is dichter bij huis ;) wat gaat Rutte ondernemen vandaag?

mierus | 20-07-14 | 13:25

Ellende, ellende en nog meer ellende....
Komen er ook nog vrolijke, zinneprikkelende of optimistische topic's ?

Wijze uit het Oosten | 20-07-14 | 13:25

Louis Verschoor | 20-07-14 | 13:22
wegens nog nooit geen pieties kan ik daar niet over oordelen, maar als het zo is dan stel ik voor om onmiddellijk te stoppen met schaamluis bestrijden. Of juist te beginnen met de Islam bestrijden.

jack and friends | 20-07-14 | 13:24

Marokkanen zijn hufters, allemaal! En Russen ook!

subsidistan | 20-07-14 | 13:24

Even een repost:
Aan dat gezeik gaat never nooit een einde komen, maar ik heb dé oplossing: Een volksverhuizing!

Nu zult u zeggen, ja gentle, maar dat willen de Arabieren ook: ‘drijf de Joden de zee in!’ Correct, maar ik bedoel het anders; een volksverhuizing van de Palestijnen.

Er is nog een ander land wat ook bezet is, waar veel zand is en wat aan zee ligt, er is zelfs een muur! Er zijn ook heel veel VN resoluties over.

Het is echter veel groter, leger, is bezet door een moslim land en de vrijheidsbeweging die bestaat wordt gesteund door een ander moslim land: De Spaanse of Westelijke Sahara.

Gentle, hoe kwam jij nu op het idee van een volksverhuizing?

Nou eigenlijk een paar dingen; wanneer je bijvoorbeeld door Rotterdam Zuid loopt, bepaalde wijken van Den Haag of Kanaleneiland in Utrecht om maar wat voorbeelden te noemen vind ik dat je mag spreken van een volksverhuizing. Maar ik werd pas echt wakker toen ik las over ‘De groene mars’ nl.wikipedia.org... 350.000 Marokkanen werden door koning Hassan II naar het gebied gezonden, sindsdien wordt 2/3de van de Westelijke Sahara bezet door Marokko.

Nu gaan we de oplossing uitwerken: Marokko en Algerije nodigen hun moslim broeders uit om bij hun te komen wonen.

En wij gaan eens heel gericht met ontwikkelingshulpgeld werken.

1. Nederland gaat een pracht van een haven bouwen, hebben we ook ooit in Gaza gedaan, maar helaas …

2. Ontziltingsinstallaties bouwen, veel, het is daar wel een beetje droog maar de Atlantische oceaan trek je niet zo maar leeg.

3. Irrigatiekanalen graven, dat moeten de Palestijnen zelf doen, maar graven kunnen ze als de beste en nu lekker in de buitenlucht.

4. Zonnepanelen neerzetten, héél veel zonnepanelen, dikke stroomkabel naar Nederland, kunnen wij kappen met die tyfus molens.

5. Boompjes schenken, sinaasappel, olijven, dadels, maakt niet uit, de Westelijk Sahara zit bommetje vol fosfaat, kunstmest fabriek bouwen, schitterend. (verbod op diesel, we kennen onze pappenheimers.)

6. Rioleringspijpen leveren, goed chekken of ze echt in de grond gaan.

6. Een héle mooie stad bouwen, zomaar een paar ideeën:

Het Abdoe Khoulani golfslagbad, het Jamal Nouhi plein, de Fatima Elatik Boulevard, de Ibn Ghaldoun universiteit, de Badr Hari sportschool, de Mohamed Oemar Arjen basisschool, het Linda Voortman plantsoen, het Anja Meulebelt hofje, het Dries van Agt seniorencomplex, de Arnoud van Doorn moskee, de Femke Halsema zwarte school, een dependance van de Efteling, kom maar op met uw ideeën.

7. Spoorlijn naar Somalië, onze Fyra’s gaan daar toe, wij krijgen gratis betere treinen van Italië, want; nu komen zo maar een paar voordelen:

Bijna alle asielzoekers van beneden de Sahara komen langs, en de spoorlijn naar Somalië ligt er, niks meer over hekken klimmen bij Spaanse enclaves of dobberen naar Lampedusa; ”welkom, vrienden, broeders, u heeft uw bestemming bereikt, hier heeft u een hengel, een schep en een zonnepaneel, maak er wat van.”

De VN organisaties UNRWA (Palestina) en MINURSO (Westelijke Sahara) kunnen naar huis, in Libanon zal ook nog wel wat zitten.

De Palestijnse gezinnen hoeven niet meer aan anticonceptie te denken, ruimte zat!.

En last but not least, Israël kan gewoon rustig leven en hun land opbouwen zoals ze dat de laatste 66 jaar al aardig gedaan hebben
gentle giant | 15-07-14 | 19:42

gentle giant | 20-07-14 | 13:24

Eindelijk! Is wel al lang gaande. Doe gedegen onderzoek en begin bij het begin. Polisario en zo...

Pen | 20-07-14 | 13:23

Overal waar de pislam heerst is het vrede!

eerstneukendanpraten | 20-07-14 | 13:23

Overigens valt er in dit kader nog wel meer eenzijdige verontwaardiging te onderkennen. Volgens mij is de lijst tamelijk eindeloos, maar begin eens met de apartheid van vrouwen binnen de islam. wellicht iets om je op te storten voor de duizenden actievoerders die indertijd tegen Zuid-Afrika waren.

Barani517 | 20-07-14 | 13:23

-weggejorist-

NFC | 20-07-14 | 13:22

Die islam is net als schaamluis ; het jeukt aan alle kanten.

Louis Verschoor | 20-07-14 | 13:22

Free Koerdistan. Geloof dat we nog wel even door kunnen gaan in de zandbak landen.

EU refugee | 20-07-14 | 13:22

In Afrika wonen alleen maar zielige mensen. Zielige mensen zijn niet in staat om andere mensen te onderdrukken.
Marokko ligt in Afrika.
Toch?

CynicalBastard | 20-07-14 | 13:22

Sorry Pritt.... het boeit me niet, hoe erg het daar ook mag zijn, we hebben andere zaken aan ons hoofd!

Fatwabuster | 20-07-14 | 13:21

Iedereen weet toch dat onderdrukking van minderheden, vrouwen, homo's, het bezetten van andere landen, volkeren moord, uitbuitng, corruptie en roof toch is toegestaan zolang je niet Westers of Jood bent. Sterker nog, indirect zijn de laatste twee toch de schuld aan de wandaden.

Barani517 | 20-07-14 | 13:21

Hoax. Marokkanen zijn lief, islam is vrede, alleen blanken en joden doen aan onderdrukken en genocide.

jack and friends | 20-07-14 | 13:19

Ja ze moeten minstens Joods of blank zijn om tegen te protesteren. Of beide.

sparxx | 20-07-14 | 13:18

Geen wonder dat die moslims enthousiast zijn over Hitler, ze hanteren dezelfde methodes. Vanochtend heb ik een docu oven Ulrike Meinhof gehoord op de radio, ze leek op haar vader die zelf ook een nazi was. Vandaar de methodes. Het beeld is duidelijk voor wie wil zien.

rara | 20-07-14 | 13:18

Lichtgetint vs. donkergetint heeft een veel te laag wegmetons-gehalte.

Godsammekraken | 20-07-14 | 13:17

Kan mij dat bommen wat die zandhazen onderling uitvreten!

kwark001 | 20-07-14 | 13:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland