Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Totale Lul van de Week: Vito 13-VVG-5

Welkom terug bij onze regelmatig terugkerende rubriek Totale Lul van de Week. Want u wilt het maar niet leren. Niet alleen de asfaltpopo alsook div. tv-programma's, maar half automotive Nederland heeft dashcammetjes aan boord, en die registreren feilloos & met kenteken uw stomme gedoe op 's Heerens weegen. Gefeliciteerd Mercedes Vito 13-VVG-5 uit Almere op de A1. U bent de Totale Lul van de Week. Leuk om over na te praten, morgen bij de bedrijfs-senseo.

Reaguursels

Inloggen

Op zich, wat de Volvo-rijder doet is niet blokkeren, maar het matigen van de snelheid op de linkerbaan. Zoals je ziet is het verdrijvingsvlak al vrij dichtbij en de Vito en z'n voorgangers komen niet met ongeveer dezelfde snelheid aanzetten om in te voegen. Mensen die zo graag aan komen rijden voelen zich kennelijk niet verplicht om zich aan te passen aan mede-weggebruikers en denken zo wat tijdwinst te kunnen halen. Ze zijn vast heel belangrijke mensen die boven anderen verheven zijn... Want die 30 seconden maximaal zijn echt heel onmisbaar in het leven kennelijk

guillaume | 07-07-14 | 15:26

Eigenlijk zie ik minimaal 3 lullen van de week; kneus in de Volvo (met z'n blokkeren), eikel in de Vito (vooral na het ritsen) en de camerawagen niet te vergeten --> Ga is rechts rijden!

PisFinger | 07-07-14 | 11:12

Tokkie-Nederland reageert: PAs aan het einde mot je infoeguh, tiefus folfo is de aantstigter!

Nee,... er is een bord "ritsen vanaf hier". Vanaf daar ben je een asociale hond als je nog even snel een paar autotjes wil pakken met een forse dot gas en uiteindelijk je koekblik vol in de ankers, bijna in de flank van een ander moet proppen, om nog in te voegen.

StukSchimmel | 07-07-14 | 10:06

Met auto's je gelijk proberen te halen is gewoon dom. Oh en het kerkhof ligt vol met mensen die gelijk hadden.

Ook al zit er een een of andere kutsmurf te kutten waardoor je vol in de remmen moet, hou je gedeist en geef gewoon het goede voorbeeld. Er vallen dagelijks al genoeg dooien door dit soort mongolen op de weg.

DanDatDus | 07-07-14 | 08:20

Tja.. wat valt er nou van te zeggen? Als het goed is staat er 300 meter terug een bordje met "HIER invoegen".. dus niet helemaal tot aan het verdrijvingsvak doorrijden en dan 'm er tussen drukken denkend dat je beter bent als alle andere mensen in de file en dat jij recht hebt op dat plekje waar je in principe net 10 seconden eerder bij de volgende file aankomt....

vossejongk | 07-07-14 | 01:58

Die aspirant Speetjes met hun dashcammetjes.

Of dát dan geen lullen zijn.

zeg maar jansen | 06-07-14 | 23:05

-weggejorist-

el jefe | 06-07-14 | 22:26

Zie denk ik een stuk of 20 verschillende auto's en busjes de fout in gaan in dit filmpje. Te lang links rijden, te lang in het midden blijven rijden, rechts inhalen, bumperkleven, afsnijden. De Vito is niet lekker bezig, maar dat geldt dus praktisch voor elke idioot die daar rijdt...

soundwave070 | 06-07-14 | 22:18

Tot aan het einde doorrijden: Prima

Tot aan het einde doorjakkeren om 'm er op het laatste moment tussen te knallen en bot op de rem te gaan staan omdat 't dáár niet doorrijdt en vervolgens als het verkeer achter zich van 'langzaamrijdend' naar 'stilstand' te dirigeren.. : Totale lul.

Volvo legt 't uit, Vito geprikkeld.

"Geef je verstand voorrang" was een leuke slogan. Maar wat nou als het verstand totaal ontbreekt?

ahurizakeb | 06-07-14 | 21:38

@fietsgejat | 06-07-14 | 20:30
Meestal staat er ook een inhaalverbod voor je moet invoegen. Het idee is ook dat je je snelheid aanpast aan het verkeer zodat je makkelijk kunt invoegen.

TheLuggs | 06-07-14 | 21:26

Ritsen doe je dus inderdaad tot vlak voor het verdringingsvak (www.wegenenverkeer.be/ritsendoejezo, zal in NL niet anders wezen). Waar het echter vaak verkeerd gaat en er dus reacties als die van de Volvo-rijder ontstaan, is het volgende punt:
- Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;

Ik zie ze ook regelmatig op volle snelheid tot het einde doorkarren, en dan opeens vol in de remmen en de auto er tussenprakken.

Misschien maar weer eens de tv-reclame over het ritsen herhalen op tv?

FrankVeer | 06-07-14 | 20:40

@hader: Zo werkt het dus niet. Voordringen? Dat is dit niet. Supermarktrij(vergelijking), die gaat hier niet op.
Wat ik bijvoorbeeld wel asociaal zou vinden, is wanneer je met 100km/u de rechter rij voorbij knalt en hem er op het laatst tussen duwt. Dat eerste gebeurt hier niet en of de auto's op de linkerbaan het laatste van plan waren weten we niet, dus ik blijf bij mijn standpunt.

fietsgejat | 06-07-14 | 20:30

Volvo mannetje speelt graag de boa zonder papieren. Laat lekker gaan is mijn motto. Je lease bakkie ervoor zetten is zo slap. En als je toch ballen heb, druk die bus dan de vangrail in. Moraalridders, de manwijven onder ons.

klote land | 06-07-14 | 20:26

@ Koettoerk | 06-07-14 | 17:1
Om met de grootste kinderkenners te spreken:
"Koetjekoetjekoetje, en wie lacht het liefst?

Lul niet zo stom, knul.

Het verkeer heeft alleen maar als uitgangspunt dat we allemaal veilig thuis willen komen.
Grensrechters, lullen met kleine lullen, egocentrici, aso's, we wensen ze allemaal een boom.

Of beter nog, een betonpaal. Die bomen kunnen er ook niets aan doen.

Als een ander een eikel wil zijn, haal je schouders op en laat hem z'n gang gaan.
Stoer een ander willen opvoeden werkt niet; het gaat alleen maar over je eigen overschreeuwde onzekerheid.

Laat ze. Laat ze. Laat ze. Laat ze.

... anders sta ik morgen weer in een file waar ik niet om heb gevraagd, veroorzaakt door een lul en een grensrechter.

Kapitein Sjaak Mus | 06-07-14 | 20:20

@Koettoerk | 06-07-14 | 19:21
Precies. Dat probeer ik ook bij die reaguurders over te brengen. Als iedereen zich er aan houdt, dan zijn we met zijn allen sneller thuis.

hader | 06-07-14 | 19:31

@fietsgejat | 06-07-14 | 19:03
Nee, netjes ritsen betekend dat je 1,5Km lang de kans krijgt om in te voegen. Denken dat "het niet voor jou geldt" is een asociale aangelegenheid die door alle medeweggebruikers als zodanig wordt gezien. Voordringen in de rij. Doe je dat ook als je in de supermarkt in de rij staat? Nee. Doordat je in een auto zit denk je dat je dat kan veroorloven. Zegt wel wat veel over jezelf.

hader | 06-07-14 | 19:24

Echt waar zeg. Niet te filmen hier. De belangrijkste regel op die rits-website is: matig je snelheid gelijk aan de overige weggebruikers RUIM voor het ritsen. In een file is die snelheid 0 nietwaar. En dus is het niet meer de bedoeling dat je erlangs scheurt, slimmerik. Heel die regels zijn alleen van toepassing op rijdend verkeer.

Als iedereen bij een file gewoon achteraan ritst en aansluit schiet het vooraan veel sneller op. Dat file tempo gaat er volledig uit zodra alles voorkruipt. Dit land zit echt vol mongolen.

Koettoerk | 06-07-14 | 19:21

Boe voor de Volvo. Jeej voor de Vito. Dat zijn mijn twee cent. En ohja, doe maar even die plaat van de collega Volvorijder ontblurren. Bovenstaande reaguursels geven genoeg reden.

Mr Dixit | 06-07-14 | 19:11

@geomario | 06-07-14 | 18:15
Sorry geomario, maar als je dit ziet "de gehele invoegstrook gebruiken" betekend dat je als je invoegt op een snelweg je dan je snelheid moet opvoeren om zo gelijk met het al rijdend verkeer met hun snelheid om in te voegen. Het gaat hier om verkeer die ruim van te voren te zien krijgt om in toe voegen als een 3-baans weg overgaat in een 2-baans weg. Totaal iets anders.

hader | 06-07-14 | 19:06

Ik zie dat ik een .be-link heb geplaatst. Ik ben vrij zeker dat het in Nederland precies zo werkt.

fietsgejat | 06-07-14 | 19:03

Zie www.wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

De Mercedes mag zo lang doorrijden als ie kan (tot aan het verdrijvingsvlak). Blijkbaar kan de Volvo daar niet tegen (of weet hij niet dat dat mag) en wil de boel gaan blokkeren. De TL van de week is dus: de Volvo.

Dat de Mercedes hem er daarna toch voor gooit en wil uitstappen is zeker geen slimme en goede actie, maar ik kan hem het niet kwalijk nemen want zoals de kids op het speelplein: Hij (de Volvo) begon!

fietsgejat | 06-07-14 | 19:00

@De Geus
Ik moet dit dus echt serieus uit gaan kauwen. U snapt dus ook al niet dat je juist heel snel langere files creëert op de reeds stilstaande file-stroken door op het laatst pas in te voegen bij een file situatie? Niet voor jou als asociale laat-invoeger natuurlijk, u pakt daar lekker uw tijd,- en terrein winst. Maar dus wel langere snel oplopende files voor de middelste en rechter rij (even uitgaande van 3 stroken) die langdurig geen meter meer vooruit komen.

Ik heb al zo vaak netjes aangesloten in de file op de tweede strook naast de invoegstrook, soms al een kilometer voor het verdrijvingsvak. En dan een half uur lang nauwelijks vooruit komen omdat honderden leeghoofdigen op de 3e linkerbaan voor schoten en pas op het laatst invoegen. Natuurlijk ga je dan op een begeven die linkerbaan afblokken, zoals die Volvo!? Rot eens op. Waarom is jouw tijd kostbaarder als de mijne en zou ik een half uur langer moeten wachten voor jou. U is dus kennelijk ook zo'n onnadenkend persoon die logica ontbeert, of schijt heeft anderen, en u verkeert in de waan dat uw nutteloze leven en tijd kostbaarder is dan de mijne. Dus niet.

Het is gewoon een ongeschreven logische regel die zelfs met marginaal werkende hersenen te begrijpen moet zijn als je veel op de weg zit. Wat gaan we dus voortaan doen? Mooi in de file achteraan aansluiten. Bij geen file, liefst geleidelijk ritsen, mag desnoods vooraan. Jouw feestje. Niet mee eens? Toch structureel voorkruipen? Kop dan lekker hard de vangrail joh.

Koettoerk | 06-07-14 | 18:58

Ik zie verschrikkelijk veel knurften in dit filmpje: mensen die vooral NIET actief willen rijden en dus maar hun spiegels negeren (behalve om te schoolmeesteren), niet ver vooruit kijken, niet rechts houden (en dus door "aso's" rechts "ingehaald worden". Die vito rijder is idd een lul, maar die volvorijder zo'n klote schoolmeester zonder introspectie.

Ritsen doe je gewoon als een echte rits: om en om, tandje voor tandje. Dat vergt snelheid aanpassen voor de een, en spiegelen voor de ander. Gebruik die totale lengte van het beschikbare asfalt, dus ja, tot het verdrijvingsvlak EN die fokking rechter rijstrook!!!

$pee is enkel geïnteresseerd in makkelijk en veilig geld scoren. Alles wat door bokito's of geautomatiseerd te bekeuren is, via de post dus zonder enge confrontaties. Liefst met omgekeerde bewijslast (bewijs jij maar dat je het NIET gedaan hebt).
De tunnelvisie op snelheid leidt ertoe dat SBS kijkend Nederland denkt dat ie een geweldige chauffeur is OMDAT ie langzamer rijdt dan is toegestaan.... en verder geen andere verkeersregel meer kent of toepast.

klimgek | 06-07-14 | 18:35

Tja, uit Almere.... Dat verklaart een hoop.

Charlie_da_Silva | 06-07-14 | 18:27

@hader | 06-07-14 | 15:29
Nee, vaak genoeg staan er borden van "gehele invoegstrook gebruiken". Juist omdat mensen het beschikbare asfalt niet gebuiken.

geomario | 06-07-14 | 18:15

Kom net terug van een weekje Nederland... er lopen en rijden steeds meer patiënten rond... een open TBS kliniek zou jaloers zijn.

duitse herder | 06-07-14 | 18:15

Altijd maar agressie.....

philia | 06-07-14 | 18:15

@koettoerk
Bij ritsen mag je gewoon doorrijden tot het invoegvak. Ik ken geen regel dat je al moet invoegen zodra je de auto van Koettoerk voor je ziet opdoemen.

De Geus | 06-07-14 | 18:11

De Volvorijder is de totale lul. Blokkeert de linkerbaan en weigert daarna een paar keer voldoende afstand te houden om invoegen mogelijk te maken. Het weggedrag van de andere chauffeur valt nog mee. Uitstappen, de Volvorijder uit zijn wagen sleuren en afrossen zou passend zijn geweest.

De Geus | 06-07-14 | 18:08

Hoe dan ook,die Volvo rijder is ook een droplul,en moet met zijn actie altijd rekening houden met een reactie.Als die kakker dat bij mij flikte was het ook payback time.Of ik nou in eerste instantie fout zat of niet.Capisce Koettoerk?

dutchwindmill | 06-07-14 | 18:04

@Helder Groentje | 06-07-14 | 16:42
Ik denk dat je bedoelt onnodig links rijden. Ik zit er vaak achter hun auto aan op gepaste afstand. Soms haal ik ze rechts in als ze niet beseffen dat ze dat moeten doen. Ze beseffen dan hun fout in, en gaan dan naar een rechterbaan. Ik kies steeds de rechterbaan als de situatie het toelaat. Zoals de wet voorschrijft.

hader | 06-07-14 | 17:41

De bestuurder van de Vito is een lul - heeft niets begrepen van auto rijden met anderen om je heen.

Rest In Privacy | 06-07-14 | 17:23

Nederland snapt niks van ritsen. En reaguurders ook totaal niet als ik die mongolen lees hier die de Volvo de schuld geven. Nog 1 keer voor de rijdende chimps: het 'ritsen nu' bord geldt niet als er al een file staat. Indien u zo'n ontiegelijke achterlijke bokkelul bent die meent tot aan het verdrijvingsvak door te knallen, om heel de stilstaande strook erlangs even een pootje te lichten, maak je dan svp vandaag nog van kant. Drink een liter zoutzuur. Verzuip je onoogelijke afvalhoofd in de plee. Doe gewoon iets doms waar je de pijp van uitgaat. Domme lul dat je bent. Ik kom zo vaak dit asfaltuitschot tegen. Jullie snappen er dus echt helemaal niks van he. Ik ga het niet eens uitleggen. Met je pindabrein.

Koettoerk | 06-07-14 | 17:17

Alle drie de automobilisten hebben blijkbaar een bloedhekel aan het volgen van de Nederlandse verkeersregels ten aanzien van zoveel mogelijk rechts rijden.
Zowel de Vito bestuurder, de Volvo bestuurder als de bestuurder van de dashcam auto.

Helder Groentje | 06-07-14 | 16:42

Dit gebeurd zo vaak en overal in NL maar ik heb nooit gehoord dat iemand er voor beboet is. Dit is de signatuur gedraag van de Nederlandse automobilist (naast de auto ineens voorzetten om in te halen op de autobahn als een snellere auto aankomt).

De politie houd zich liever bezig met makkelijk geld verdienen zoals geautomatiseerd snelheidsboetes uitschrijven voor 100 rijden op een 4 baans 80km/u Groenlinks natte-droom snelweg e.d.

incidentje | 06-07-14 | 16:34

Wat een wijven, wat een homo's, een beetje remmen en slingeren. In Rusland waren ze allang uitgestapt om elkaar op de bek te slaan.

Martin Jokt | 06-07-14 | 16:24

Lange tenen en een héél klein lulletje.

Oxydator | 06-07-14 | 16:16

Ach, weer typisch Hollanders op de weg. Ikke, ikke en ikke. Rekening houden met overig verkeer? Tuurlijk niet. Ieder stukje vrij asfalt vóór mij is ook van mij. Overigens is de bewuste Vito-bestuurder een lul, maar de manier waarop de Volvobestuurder zijn auto ervoor kwakt wekt ook woede.
@7,62x39 | 06-07-14 | 14:54
Figuurlijk of niet, ik hoop letterlijk dat u of uw rijbewijs nog niet heeft, of niet meer heeft, of dat u het nooit zult gaan krijgen. Aan opgefokte Hollanders als de uwe, daar hebben wij er veel te veel van op de Nederlandse weg. Wat mij betreft wordt daar veel scheutiger met intrekken van rijbewijs en voertuig omgegaan bij asociaal rijgedrag. Rode kaart en you're out.

Tubantia83 | 06-07-14 | 16:06

Parelmoer | 06-07-14 | 15:26
Dat zou zo zijn, ware het niet dat een deel zich oppert als "verkeersregelaar" en een halve kilometer afstand houdt, waardoor de file niet afneemt maar langer wordt. Dat daar mensen in duiken is dus ook niet zo gek.
.
Probleem is dan weer wel dat als het niet lukt, ze hem ook ertussen flikkeren en dat is ook niet handig. Lijken maar weinig mensen te beseffen dat als invoegen niet lukt, het toch echt jouw probleem is en niet dat van de rest van het verkeer. Gelukkig is het in Nederland zo dat je niet kilometers om hoeft te rijden als je een afslag mist, dus gewoon doorrijden is het devies. Tenzij je verplicht moet invoegen natuurlijk, maar ook dan moet je zoeken en kijken ipv lomp erin voegen.
.
En hoe vaak ik wel niet zie dat mensen gaan inhalen zonder hun snelheid vooraf omhoog te gooien, is ook idioot veel. Gaat een vrachtwagen inhalen, dan kun je er wel vanuit gaan dat er iemand met 80 gaat inhalen. Uiteindelijk zal ie wel sneller gaan, maar de hele file ontstaat dus omdat er zo'n lul niet kan inhalen omdat er een vrachtwagen gaat inhalen.
.
Kan Geenstijl zich niet hard gaan maken voor een inhaalverbod voor vrachtwagens tussen 6.00 en 19.00? Zou enorm veel files schelen.

Martinspire | 06-07-14 | 16:06

Nouja , als mensen het rijgedrag aan de auto koppelen, dan snap je er ook echt niks van. Zou het zelfde zijn als je zegt dat vrouwen slecht rijden. Treurig. Je zou wel wat over een tractor bestuurder kunnen zeggen, alleen omdat hij niet harder kan en mag. Ik heb elke auto al bestuurd, maar mijn rijstijl blijft het zelfde. Zie je het al voor je , fietsers die zich ergeren aan een Sparta rijder . Het gaat erom wie er op zit .

XaaD666 | 06-07-14 | 16:00

Die man is strontzat of onder invloed van drugs.
Zien jullie dat zelf niet?
En waarom dat kenteken niet getoond?
Is voor zover ik weet niet geheim......

mallekater | 06-07-14 | 15:57

@Parelmoer | 06-07-14 | 15:26
Linkerstrook benutten, terwijl je weet dat later tot problemen gaat leiden? Dit is een fuck you @ de rest achter jouw. "ik ben inmiddels enorm opgeschoten" Ik denk dat je jouw auto gauw aan de kant gaat als ik met 140Km+ achter your'e ass aan zit. Ik neem ritsen serieus zodat iedereen kan opschieten, en trap pas het gas in als zoals het kan op een verantwoorde manier. Ik hou altijd een paar tientallen meters achter mijn voorganger, ongeacht zijn snelheid. En steeds gaan ze opzij. Ik hou rekening met het overige verkeer, en ben zo eerder thuis dan die pas op de verdijvings vlak invoegen. Ironisch.....

hader | 06-07-14 | 15:51

@Leffe Blonde
Voor de splitsing A1/A6 reed er verkeer op de rechter baan. Iets met veel zijwaartse bewegingen na het BP station. Ik wil vito voorbij want haast. Vito houdt zelfs in (100 naar 70) zonder naar rechts te gaan.

De cam had het kenteken na de 1e seconde al, daarvoor hoef ik er niet achter te blijven rijden

Dashcamfan | 06-07-14 | 15:50

degene die het filmt is ook een volvorijder

holy infidel | 06-07-14 | 15:44

Volgens mij is die dashcam bestuurder zelf ook niet fris. Blijft links rijden terwijl hij rechts op hoge snelheid gepasseerd wordt. Moet natuurlijk ook geen overtredingen begaan om zo nodig een kenteken in beeld te krijgen. Links blijven rijden is de grootste ergernis in het verkeer.

Leffe Blonde | 06-07-14 | 15:44

@Kaas (13:20) Je weet toch: vooraan in elke file rijdt een Volvo! Mij valt het tenminste wel op dat Volvo rijders (naast Prius rijders) ongeveer de slechtste weggebruikers zijn. Ik ben het trouwens met het gedrag van die Vito-bestuurder ook niet eens.

kommabijmebinnen | 06-07-14 | 15:32

@TheLuggs | 06-07-14 | 15:07
Nee, je moet van de eerste melding proberen in te voegen. Om zo de gang er in te houden. Als iedereen dit negeert totdat het verdrijvings vlak eenmaal daar is ontstaat er automatisch een file. Iedereen die maar wacht tot het het verdrijvings vlak is asociaal bezig. Men heeft tijd genoeg gehad om in te voegen.

hader | 06-07-14 | 15:29

Wijze uit het Oosten | 06-07-14 | 15:16
En nu ga ik echt een biertje openen, proost!

Parelmoer | 06-07-14 | 15:27

@XaaD666 | 06-07-14 | 15:16
Ik heb geen rijbewijs nodig, ik gebruik argumentatie op de snelweg, en heel gek ik heb nooit last van files, die staan altijd achter me.

Maar wanneer zodra het kan? Het bord van na 300 meter ritsen? Of het bord ritsen hier? Me dunkt het laatste, dus zo ver mogelijk doorrijden en dan ritsen. Ik praat over die laatste 50 meter.

Kaas de Vies | 06-07-14 | 15:26

hader | 06-07-14 | 15:19

Kon het toch niet laten, dus hier een citaat: "Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt."

Al maakt dat natuurlijk geen reedt uit. Het hele rits principe is één grote faal.

Wat wel uitmaakt is dat wanneer iedereen op hetzelfde punt ritst het meest makkelijk is. Dan hoeft niemand na te denken, wat je beter ook niet kan overlaten aan de meeste bestuurders.

Dus wanneer bestuurders ver voor jou uit tot het einde van de rits-strook rijden, dan wordt de file korter en dus ook voor jou!

Parelmoer | 06-07-14 | 15:26

Precies wat hader | 06-07-14 | 15:19 zegt. Punt uit

XaaD666 | 06-07-14 | 15:22

@fail | 06-07-14 | 14:47
Misschien moet je de verkeersregels ook nog eens doorlezen. Men geeft aan dat je minstens 1,5Km de kans heb hebt om normaal in te voegen. Velen zien dit als een vrijbrief om door te rijden totdat de verdrijving vlakken verschijnt. Hierdoor verschijnen files. Je hebt 1,5Km de kans om in te voegen, waardoor iedereen normaal kan doorrijden (Rits principe) Als iedereen zich er aan houdt ontstaat er geen file. En kunnen we allen gewoon gezamenlijk met dezelfde snelheid doorrijden.

hader | 06-07-14 | 15:19

@Parelmoer | 06-07-14 | 15:09
Ik ben ook wel toe aan een reparatiebiertje, na gisteravond.. *proost*

Wijze uit het Oosten | 06-07-14 | 15:16

Kaas de Vies | 06-07-14 | 15:10
Nee, zodra het kan, ben je aan het eind dan ben je te laat, en snap je het verkeer niet .
En als je het dan nog niet gelooft , kan je bij mijn rijschool een opfris cursus doen.

XaaD666 | 06-07-14 | 15:16

@XaaD666 | 06-07-14 | 15:07
Nee, ritsen doe je op het einde!

Kaas de Vies | 06-07-14 | 15:10

Ik hoop dat jullie wat geleerd hebben, maar helaas waarschijnlijk de meeste niet, ik ga bier zuipen! doei!

Parelmoer | 06-07-14 | 15:09

Busje had gewoon eerder moeten invoegen. Ziek word je van die lui die tot het eind doorrijden, enzo weer files veroorzaken.

XaaD666 | 06-07-14 | 15:07

@hader | 06-07-14 | 15:01
Je hooort door te rijden tot het einde. Maar ruim voor het einde staat er meestal een inhaalverbod. Als je gewoon ruim van te voren een plekje uitzoekt, mooi met dezelfde snelheid meerijd, kun je mooi aan het einde invoegen. Het is tamelijk zeldzaam dat ze je er niet tussen laten als je al een poosje naast ze rijd in plaats van nog vlug een auto voor het verdrijfvlak tracht in te halen.

TheLuggs | 06-07-14 | 15:07

hader | 06-07-14 | 15:01
Laten 600 meter asvalt ongebruikt? iedereen voegt in aan het einde, dat heb je ook geleerd tijdens rijles!
Wanneer iedereen dit doet is er geen probleem, maar men kent de regels niet! Zoek maar na op het net en kom dan pas maar weer terug!

Parelmoer | 06-07-14 | 15:06

hader | 06-07-14 | 15:01
Alsof ik de regels verzin, ga toch terug naar school!

Parelmoer | 06-07-14 | 15:03

fail | 06-07-14 | 14:24
Polky | 06-07-14 | 14:26
Intens kleinzielige betamannetjes. Gewoon je medemens iets gunnen betekent niet dat je verliest. Tenzij je bang bent dat de ander denkt dat hij wint. Alphamannetjes boeit zoiets niet.

Op de apenrots zijn het voornamelijk de betamannetjes die vechten. Met andere betamannetjes. Een alphamannetje heeft wel wat beters te doen dan zich druk maken over wat betamannetjes eventueel van hem denken. Eten en met de wijfjes paren bijvoorbeeld.

7,62x39 | 06-07-14 | 15:02

@Poedersuiker | 06-07-14 | 13:29
Volgens mij moet je de verkeersregels nog eens erop na lezen. Iedereen behoort zich voor de verdrijving vlak ingevoegd te zijn. Zeker na de 300m kenmerk. Het is niet de bedoeling dat je je pas net voor het verdrijving vlak begint je er eigen ertussen perst. Met de mededeling "ik kan niet anders" BS je had minstens 600m de kans omdat te doen. Doe je dat niet, dan weten we wat je mentaliteit is. Heb je de mentaliteit om voor te dringen in de supermarkt rij? Nee, denk eens na wat je gedrag op de snelweg veroorzaakt....

hader | 06-07-14 | 15:01

@ Fail:
waar staat dat Parelmoer jou 2e punt niet heeft gelezen dan?

zekestijl | 06-07-14 | 14:57

Het valt mij op dat bestuurders van busjes zich het meest misdragen op de weg, samen met Renault, Skoda en Peugeot-rijders (leaseauto's tussen de 30.000 en 45.000 euro).

GroteZaagdildo | 06-07-14 | 14:56

Dubz | 06-07-14 | 14:52
Bedankt, beiden ja!

Parelmoer | 06-07-14 | 14:55

Lijkt erop of er maar een paar hier daadwerkelijk kunnen lezen en begrijpen. Wijze les, doe geen aannames, weet en begrijp en voer dan uit!

Parelmoer | 06-07-14 | 14:54

Gast in de volvo moet dood! Figuurlijk dan hè. Probeert kinderachtig te voorkomen dat Vito tot het einde vd rijbaan doorrijdt. Vitorijder had uit moeten stappen en de volvorijder de tanden uit zijn gezicht moeten slaan. Figuurlijk dus.

7,62x39 | 06-07-14 | 14:54

95PK in die bus? Dat zijn er 100 te weinig om überhaupt op de twee meest linkse rijstroken te mogen rijden.

BitchSuperSoaker | 06-07-14 | 14:53

Beiden? Vermoed ik hoor.

Dubz | 06-07-14 | 14:52

Nog een keer, BEIDE keur ik niet goed, ik geeft alleen de regels aan! Waar BEIDE zicht niet aan houden. En bedankt, voel je je al beter!

Parelmoer | 06-07-14 | 14:50

@Parelmoer | 06-07-14 | 14:45
Waarom lees je wel:
1. o lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;

en niet:
2. Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;

net zoals zoveel mensen die denken te weten hoe het moet.

fail | 06-07-14 | 14:50

>>Het valt op dat hier de meeste mensen de verkeersregels niet kennen. RITSEN DOE JE AAN HET EINDE!
www.wegenenverkeer.be...
Dit heeft ook een redenen, want als iedereen op verschillende plekken ritst, dan krijg je veel sneller filevorming, dat niemand dat ziet zegt iets over het domme Nederlandse volk!
Parelmoer | 06-07-14 | 14:45

Juist!

Want hoe komt het dat het lijkt alsof de auto op de linkerbaan iedereen voorbij rijdt...? Omdat er allemaal van die mongolen paniekerig al te vroeg ritsen en soms de auto 45 graden over 2 rijbanen hebben staan.

zekestijl | 06-07-14 | 14:49

@hader
Ik voel het ook zo, maar eigenlijk zijn de mensen die vóór het eind invoegen ook fout. Het is de bedoeling dat je juist alléén op het eind gaat invoegen, waardoor beide stroken vol komen te staan.
Automatisch is er dan ook geen ruimte meer om heel veel auto's in te halen.
Dit wordt tegenwoordig soms gestimuleerd door een doorgetrokken streep tot aan bijna het einde van de invoegstrook.

... maar goed, aangezien dit collectief fout gedaan wordt, ga ik geen ruimte geven aan mensen die heel veel auto's inhalen om vervolgens hun auto er tussen te gooien.

fail | 06-07-14 | 14:47

@parelloser

Maar niet met:
a. bumperkleven Xtreme edition
b. 120 KM per uur
c. In het algemeen debiel rijgedrag etaleren om je zin te krijgen.

Dubz | 06-07-14 | 14:47

@Feynman | 06-07-14 | 14:35
Goed indien de vito eerst in middelste baan, gaat inhalen om later te ritsen, had hij nooit met 900 km/h kunnen inhalen zoals hier en daar wordt gesteld.
Ik vind zelf zonder bovenstaande kennis de vito niet te hard rijden voor ritsen.

Ik ontken in ieder geval niet dat de acties van de Vito daarna totaal mallotig zijn.
Je hebt ook gelijk dat er indien die Vito doet wat je stelt er een extra frictie moment is, dit niet helpt... maar dat doet de actie van de Volvo ook niet want die zorgt voor nog een extra frictiemoment, dus die Volvo is ook niet goed bezig.

-Of hij zit niet op te letten in het verkeer
-Of hij doet het expres omdat hij Vito voor extra frictiemoment zorgt
-Of hij doet het expres omdat hij het zat is steeds ingehaald te worden tijdens ritsmoment.

In ieder geval de Volvorijder is ook verkeerd bezig, hij let niet op, of is eigen rechter. Beide hebben geen plaats in het verkeer.

De Vito mijnheer heeft helemaal geen plaats in het verkeer, maar dat doet niet af aan mijn betoog over die Koala van de week, de volvorijder.

Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:45

Het valt op dat hier de meeste mensen de verkeersregels niet kennen. RITSEN DOE JE AAN HET EINDE!
www.wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

Dit heeft ook een redenen, want als iedereen op verschillende plekken ritst, dan krijg je veel sneller filevorming, dat niemand dat ziet zegt iets over het domme Nederlandse volk!

Parelmoer | 06-07-14 | 14:45

@Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:21
Ja, wikipedia kan het allemaal leuk vertellen. In theorie gaat men netjes om-en-om. In de praktijk rijdt iedereen door tot het kruis en prakt 'm gewoon ertussen. Zo vaak zien gebeuren. Ik word toch per uur betaald, dus ik kan er alleen maar hoofdschuddend naar kijken.
Alleen die Belgische kut die op de A20 vorig weekend in m'n dooie hoek naar links kwam kon ik wel afschieten.

Ridocar | 06-07-14 | 14:43

Ik zie dit gedrag regelmatig. Mensen die tot het uiterste op de linkerbaan blijven doorrijden. De borden 600m, 300m om in te voegen negerend. Om zo een paar auto's "op te schieten" En dan pas bij het verdrijving vlak pas dwingend in te voegen met het excuus "Tja ik heb nu geen keus" Ik pas dan de de "te laat" regel toe, en geef ze geen kans om zich er tussen te persen. Ik zou willen voorstellen dat voor die 300m een rode kruis verschijnt, daarmee voorkom je dit soort situaties. Als je voor de 300m normaal probeert in te voegen is er geen issue, als je dat negeert krijg je gewoon een dure prent om je gedrag. Ik zie vaak vrachtwagens de taak van de politie overnemen, en rijden dan precies op de helft van de linkerbaan, en de baan ernaast om dit soort acties tegen te gaan. Kudos +1.

hader | 06-07-14 | 14:42

Volvootje lokt het uit, gaat gewoon op twee banen rijden. Opzouten met die hondenwagen! Verder moet Vito rijder zich een beetje inhouden, er zijn eenmaal chagrijnige vaders.

Parelmoer | 06-07-14 | 14:37

@Fail; Ik ook. Logische keuze. Als de persoon die er aan komt rijden netjes vaart mindert en netjes ritst is het wat mij betreft geen probleem, maar op het moment dat er een aso aan komt rijden die met 120 langs komt scheuren met de duidelijke bedoeling om jou te laten kiezen tussen schade aan je wagen of opschuiven, dan kies ik voor schade aan mn wagen.

Dus, Volvo heeft waarschijnlijk gelijk. Ik doe het bij hoge uitzondering ook, puur op basis van wat ik eerder zei.

150 euro eigen risico val ik me geen buil aan (ik rijd al schadevrij zolang als ik rijd, op vandalisme na).

Dubz | 06-07-14 | 14:36

Dit soort mensen: rijbewijs afpakken en nooit meer teruggeven. Ja die Volvo maakt een foutje en aarzelt wat, maar de Totale Lul die hem daarom maar met opzet aan de kant drukt en later nog een keer klemrijdt doet dat met opzet, dat is een groot verschil. Volvo rijder: niet de beste chauffeur ooit, Vito rijder: Totale Lul. En dan ook nog 'dreigen' met uitstappen op de weg. Wat een belachelijke loser.

panadol | 06-07-14 | 14:36

en dan zelf consequent links rijden, al word je voortdurend rechts ingehaald...
manmanman

2emeREP | 06-07-14 | 14:36

Het probleem is vaak dat een hoop bestuurders met een gangetje 140 over die spitsstrook knallen en dan aan het einde willen ritsen. Aan het einde van de strook ritsen is prima, maar wel gewoon snelheid aanpassen aan het overige verkeer en niet proberen zoveel mogelijk mensen in te halen. Dat veroorzaakt de irritatie over het algemeen bij andere bestuurders. Klusbusjes en leasebak-rijders zijn overigens per definitie de aso-bestuurders van Nederland.

uitlaatklepje | 06-07-14 | 14:35

Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:24
Als je een collectief ritsmoment gaat inhalen, gevolgd door een DO or DIE ritsmoment ietsje later, verlies je veel meer capaciteit, dan een stukje rijbaan.

Je hebt dan niet 1 keer het frictie effect, maar vaker. Bovendien komt dat frictie effect veel harder naar boven omdat bij een ritsmoment waar partijen het nog niet over eens zijn veel grotere snelheidswisselingen optreden en vaak vanuit stilstand worden afgewikkeld. Je kan auto`s op een snelweg prima beschrijven met hydrodynamica.

Het gaat niet om al het asfalt bezet houden, maar het aantal voertuigen dat een bepaald punt passeert. Voorlopig ritsen we nog zo slecht dat de doorstroming na het ritsen met een baan minder veel hoger ligt als voor het ritsmoment.

Voor de duidelijkheid zouden ze eerst een inhaalverbod af moeten geven om daarna een ritsmoment voor te stellen.

Mensen beoordelen hun snelheidswinst op het aantal ingehaalde "tegenstanders" en helaas niet op basis van collectieve doorstromingsverbetering.

Feynman | 06-07-14 | 14:35

@Nacho_Vidal

Je bedoelt de A5 en die is niet nieuw. Het deel door A'dam wel, maar het deel langs schiphol ligt er al een tijdje. Is aan mooi stukje weg waar je af en toe redelijk kunt doorrijden.

De A4 is over het algemeen ook goed te doen (i.i.g. uit Amsterdam) richting Den Haag. Ik reed het een aantal jaar i.v.m. inzet bij ministerie.

De A44 is daarentegen minder snel (richting DH, kunt beter doorrijden op A4) en er staan constant mobiele flitsers. Ik heb het een tijdje gereden en je ziet in mn lijstje boetes dan ook alleen maar A44 staan :)

Dubz | 06-07-14 | 14:28

Ook een keer meegemaakt.

Alleen ik ging niet aan de kant en had 2 agenten in burger achter me rijden.

Ik kreeg meer voor me auto terug dan ik had betaald.
Schade vergoeding erboven op.
Meneer kreeg artikel 5 aan zijn broek.
3 jaar rijontzegging.
165 uur schoffelen.

I WON

Polky | 06-07-14 | 14:26

@fail | 06-07-14 | 14:24
Dan ben je eigen rechter aan het spelen en dat is altijd dom. Wat die Volvo doet = dom.

Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:25

@Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:21
Zal wel. Als ik al 10 minuten vooruitkruip en door meerdere auto's links ingehaald ben en dan vervolgens in mijn spiegel een busje zich langs andere invoegende auto's zie wringen om naar voren te racen... dan gooi ik mijn VOLVO er ook voor. ... en nog veel harder. en het is geen leaseauto.

fail | 06-07-14 | 14:24

@Feynman | 06-07-14 | 14:19
Ik ben het daar niet mee eens. Wat moeten die 30 - 40 auto's en die Vito dan doen, allemaal naar rechts omdat je niet mag tripleren en dan veel capaciteit onbenut laten?

Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:24

@Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:21
Hé Kaas, je agressieve koala zit te reaguren !

Wijze uit het Oosten | 06-07-14 | 14:23

@fail | 06-07-14 | 14:15
Busje komt met 30 km/u aanrijden, die Volvo is gewoon een mafklap en die Vito rukker ook.
nl.wikipedia.org/wiki/Ritsen

Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:21

Wat doet die dude/dudette in de middenberm op 2.30?

Toen die Vito-chauffeur later wederom de moralfag-Volvo van de weg af probeerde te duwen verloor hij mijn laatste greintje sympathie.

wookiepanub | 06-07-14 | 14:19

Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:13
Zie anders de comment van de filmer zelf, die wat meldt over de gang van zaken voor de start van ons fragment.
Dashcamfan | 06-07-14 | 13:36

Wat helaas te veel mensen doen, is het collectieve ritsmoment wat in hun ogen te vroeg zit, inhalen, om daarna een DO or DIE ritsmoment af te dwingen als hun eigen rijstrook door een vangrail beëindigd wordt. Meestal vergeten ze op dat moment dat ZIJ een rijbaanwissel willen uitvoeren en dus voorrang moeten VERLENEN.

Daarnaast hoop ik dat je niet met dezelfde agressie achter het stuur zit, als je waarmee je nu mee tegen mij te keer gaat. Dat heb je al die jaren nog nooit gedaan.

Feynman | 06-07-14 | 14:19

Je moet maar haast hebben om in Almeristan te geraken.

Rammstein | 06-07-14 | 14:19

Dit is wat je krijgt als je mensen in auto's zet (leasebakken) waar men niet zelf hard voor gespaard heeft en de verzekering all-risk dekt.

Mastermattie | 06-07-14 | 14:18

Het is al eerder gezegd. Ritsen is om en om. Niet minuten lang auto's die tot het einde doorrijden om daar pas in te voegen terwijl de rest stil staat.

De vito heeft voor dit incident meerdere keren moeten tripleren omdat andere mensen wel netejs aan het ritsen waren.

Dashcamfan | 06-07-14 | 14:18

Prima filmpje voor een autorijschool : Een schoolvoorbeeld van een gebrek aan verdraagzaamheid en van agressief reageren in het verkeer..

Wijze uit het Oosten | 06-07-14 | 14:17

Wat doe die paardenlul in die Volvo dan ook. Betweter, ga dood.

hamstr | 06-07-14 | 14:17

Wat fail zegt!!

AsEl | 06-07-14 | 14:16

Iedereen die zegt dat die Volvo rijder niet vrijuit gaat... Soms sta je zo lang op een baan, terwijl je steeds wordt voorbijgescheurd over de invoegstrook, door auto's die op het einde zogenaamd gaan 'ritsen'...

Dat is dus geen ritsen. Ritsen is niet tot het einde van de invoegstrook rijden en je auto er daar tussengooien. Ritsen is het aanpassen van je snelheid aan de baan naast je en dan aan het einde invoegen.

fail | 06-07-14 | 14:15

@Feynman | 06-07-14 | 13:43
Er is 0,0 reden voor mij te bedenken waarom de Volvo rijder links gaat hangen. Dat heeft niets met ritsen te maken.

Nu weet ik het zeker, jij bent een extreemhoobegaafde zolderkamercolumnist van een jaar of 14, zonder rijbewijs.

De Volvo rijder ging naar links omdat hij het zat was "dat hij steeds werd ingehaald", daarom deed hij dit waarschijnlijk, hij heeft dus niet door dat iedereen tot het einde moet rijden en daar pas moet gaan ritsen.

Kaas de Vies | 06-07-14 | 14:13

Het verkeerde nummerbord is hier geblurred. Die idioot in die Volvo is de aanstichter van de ruzie en is de Totale Lul in dit geval. Laat die Volvo-bestuurder zich met zijn eigen zaken bemoeien. Ik kan ik me erg goed voorstellen dat die Mercedes-bestuurder door zo'n wijsneus pislink wordt.

IJspaleis | 06-07-14 | 14:07

Guido | 06-07-14 | 13:32
Grow up! Nespresso (monsanto) is evengoed bocht.

Einde van de Domheid | 06-07-14 | 14:06

Toch gaat die Volvo rijdert ook niet vrijuit, het half afsluiten van een invoeger is al net zo kansloos.

Balletje Mayo | 06-07-14 | 14:05

Mooie groothoeklens dashcam, merk?

Strange Glue | 06-07-14 | 14:03

Man, man, man... &lt;br&gt;<br>
Zet teveel kippen in een hok en ze vallen elkaar aan.
Bij mensen is dat niet anders.

Vaffanculo! | 06-07-14 | 14:03

Sowieso, als je prive en vrijwillig, en dus niet noodzakelijkerwijs want werk, een Mercedes Strontkar rijdt ben je per definitie een Totale Lul

AsEl | 06-07-14 | 14:01

Beiden maken zich schuldig aan roekeloos rijgedrag, en brengen het overige verkeer ernstig in gevaar. Daarnaast zijn die twee bewuste pogingen de Volvo van de weg te drukken gewoon poging tot doodslag. Dit soort eikels mag van mij best ff een jaarte of wat afkoelen in een cel, met als souvenir een fijn strafblad!

Nederlanddraaitdoor | 06-07-14 | 14:01

Sowieso

AsEl | 06-07-14 | 14:00

De Volvo meneer is begonnen, had niks op de linker weghelft te maken. Ritsen doe je aan het eind, maar dat snappen dit soort klojo's niet. Ik rijd het liefst in Frankrijk, richtingaanwijzer aan en sturen maar, niemand die bij je op rijdt. In Frankrijk hanteren ze de regel dat je niet op je voorganger botst. Op gehoor parkeren mag daar weer wel.

poisonivy | 06-07-14 | 13:55

Nou, ik vind dat die Vulva rijder ook niet helemaal lekker bezig is. Links pesten, dan verkeerde kant proberen in te halen. Gaatje voor het ritsen dichtrijden, en dan links inhalend achter de Vito aan racen om de confrontatie nog eens op te zoeken.
.
Twee lullen wat mij betreft.

Qippie | 06-07-14 | 13:55

Die zal op grond van deze beelden nog wel een boete krijgen.
Waterhoofd.

Mega Mindie 2 | 06-07-14 | 13:53

Filmpje even bekeken.
Beiden schuld. Maar die Vito moet niet zo opgefokt doen.

Ligt inderdaad ook aan die situaties. Het verkeersnet is gewoon kut.

Op vrijdag haal ik mijn vriendin altijd op. Dan rijd ik van Amsterdam naar Den Haag.

Die nieuwe weg (A8? Langs Schiphol is prima). Maar op de A4 begint de ellende.
Vervolgens de A44 naar Wassenaar, ook kut.

En in Den Haag. Te pas en te onpas óveral zebrapaden.

Ik ben na dat uurtje rijden altijd helemaal kapot.

En dan begint de ellende pas, want dan moet ik het gezeik van mijn vriendin ook nog aanhoren..

Nacho_Vidal | 06-07-14 | 13:52

Dagelijkse shit op de NL snelwegen. Gewoon omdat we elkaar het licht niet in de ogen gunnen ontstaan dit soort situaties. Nederland is in het verkeer zeer verdraagzaam. NOT! Shame on us!

Marvin_NL | 06-07-14 | 13:47

Tsja, een Vito - die krijg je volgens mij alleen maar mee als je kunt bewijzen dat je GEEN rijbewijs hebt.

Drommelsch | 06-07-14 | 13:46

Volvo rijder mag wat mij betreft aangifte doen, vito bestuurder is zijn rijbewijs niet waard!

pickalilly | 06-07-14 | 13:46

@Dashcamfan | 06-07-14 | 13:36
Dan-Q! Dat had mij niet gerealiseerd.

McPhart | 06-07-14 | 13:44

Volvo's, BMW, Mercedes..
Altijd leaserijders, altijd aso's.
Het intereseert ze geen fuck. Ze rijden toch gratis.

Het grappige is dat het 9 van de 10 keer van die iele nerds zijn, kort gel kapsel, bril.

Maar geloof me. Mijn wraak zal ooit zoet zijn.

Zo heb ik nog een mooi verhaal van mijn pa.

Rijdt op de snelweg, achter een BMW. Die rijdt +- 80 (gaat uitvoegen). Dus mijn vader doet even een lichtsignaal van 'rij ff door' (80 op snelweg is link).

Enfin, rijden eraf, 80 km weg op. Gaat ie expres 40-50 rijden.

Op die dag reed mijn pa in een van zijn oude hobby kut auto's.

Mijn pa, toch al niet zo kalm wordt furieus dus haalt in. Hij kan er niet langs. Gevloek en getier.

Die vent zet de auto langs de kant, stapt uit en loopt op mijn pa af.

Die vent kon niet zien dat mijn pa 2,2m was (pa reed in een Renaultje 4).
Dus mijn pa stapt ook uit (woest, maar nooit fysiek).

De man ziet dit, schrikt en jumpt terug zijn auto in.

Hilariteit alom.

Nacho_Vidal | 06-07-14 | 13:43

Aan iedereen roept dat de Volvo rijder niet ritst, volgens mij heeft iedereen behalve de lul van de week voor het begin geritst aangezien de lul van de week qua inhalen en ritsten ALLEEN is.

Ritsen doe je om en om. Dit is weigeren mee te doen aan het veilige collectieve ritsmoment om daarna je twee ton staal bij het einde van jouw rijbaan door de trechter heen te persen.

Daarna als busje een paar keer gaan snijden. De mensen die de A1 kennen, hebben door hoeveel tijd er tussen de verschillende agressiemomenten zit. Of ram de ander gewoon en wissel gegevens uit, of bewaar je agressie voor je FPS game thuis.

Deze filmreeks laat mij duidelijk zien wat er mis is met het CJIB, politie en vooral de nog steeds doorwerkende tunnelvisie van Koos Spee. Nergens zie je in deze film mensen te hard of door rood rijden. Nergens zie je ze parkeren. Dus komen ze niet in aanmerking voor een bekeuring.

De kans om gepakt te worden door mobiel videosurveillance in een file situatie is volledig nihil. Daarom wanen dit soort tokkies zich in een totale anarchie. Iets waar ze feitelijk gewoon gelijk in hebben.

Halveer het zinloze geflitst en start de handhaving van de rest van de verkeersregels.

Feynman | 06-07-14 | 13:43

Tja, tot zover dit zoveelste topic over een paar malloten in het verkeer.

Helaas schaart GS zich hiermee in het linkse (!) rijtje main stream media die er stellig van overtuigd zijn dat de "Maakbare Samenleving" begint door mensen individueel te gaan bespioneren en micro-managen.

Niet echt liberaal dus, maar goed, het voorkomt dat GS ooit eens echt frontaal in de aanval moet tegen de echte verantwoordelijken voor het feit dat er zoveel opgefokte chauffeurs rondrijden in 0031: de regering met haar bekrompen infrastructurele planning.

Ik woon in Duitsland en betrap me er zelf op dat, zo gauw ik in Nederland ben, ik steeds opgefokter begin rijden. Het schiet gewoon niet op in Nederland! Overal files, een wirwar van borden en snelheidslimieten, snelheidsheuvels, bewust aangelegde wegversmallingen, fietsers en bromfietsers die zich als "zwakke weggebruiker" nergens iets van aantrekken maar waarvoor ik als 'sterke' weggebruiker wel verantwoordelijk ben, enz enz.

Gek hè, dat mensen die permanent (en onder tijdsdruk!) dan steeds slechter gaan rijden! Ik roep het al langer, maar Nederlanders kunnen in het verkeer nog maar 1 ding: borden volgen onder het motto "Befehl ist Befehl." Zelf nadenken mag en kan niet meer, daar zorgen politie, justitie en de (r)overheid wel voor als je 's nachts met 102km/h geflitst wordt op een totaal verlaten snelweg waar je maar 100km/h mag.

You reap what you sow!

Xirdalan | 06-07-14 | 13:41

Duidelijk geval van een kleine piemol...

CornholioNL | 06-07-14 | 13:39

Reed vorige week een keer op een avond op een voorrangsweg naar een kruising waar ik rechts moest. Op deze kruising staat één huis zowat op de weg en men heeft dan ook niet voor niets stopborden geplaatst. Toch vindt er bijna iedere maand een ongeluk plaats. Net voor de kruising schoot er met een gangetje of 30 een bestelbusje het stopbord voorbij en kon nog net voor mij langs de brug over. Had ik rechtdoor gereden met een normaal gangetje van 50 dan had ik hem vol in de flank geraakt. Ben daarna een stuk achter deze chauffeur gereden. Op de 30 km zone reed hij 60 waarbij de twee wegen van rechts die voorrang hebben voor het gemak maar even vergeten werden. Daarna drie keer geen richting aangegeven en toen met een noodgang richting N33 waar ik de andere kant op moest. En we hebben beeld: www.koeriersdienstzwolle.nl/

eerstneukendanpraten | 06-07-14 | 13:38

Bij dit soort weggebruikers denk ik tegenwoordig aan die VW-commercial dat kleine ventje achter het stuur. Alleen deze jongetjes zijn aggressieve dikzakjes die altijd hun zin willen hebben.

Ridocar | 06-07-14 | 13:37

Die volvo is hier de totale lul heur, zoals gewoonlijk..

Van Nostrand | 06-07-14 | 13:37

Overigens zijn beide chauffeurs in dit filmpje de reden dat we Openbaar Vervoer hebben uitgevonden. Sommige mensen kunnen de verantwoordelijkheid niet aan en kunnen zich beter laten rijden.
.
Wat zeggen dat soort mensen bij thuiskomst trouwens? Hé schat, vandaag had ik er weer eentje hoor. Maar met gevaar voor mijn eigen leven en vele levens in de auto's rond mij heb ik even opgetreden. Ik had namelijk gelijk... Zoiets?
.
En dat alles op weg van huis naar werk of vice versa. Want dat is echt wel wat doden waard....

Parel van het Zuiden | 06-07-14 | 13:37

@McPhart
Er is geen fitti aan vooraf gegaan.

Voordat de volvorijder half links is gaan rijden, zijn er 30-40 auto's doorgereden tot het verdrijvingsvlak. Vito heeft meerdere keren moeten tripleren om andere automobilisten, die wel daadwerkelijk aan het "RITSEN" waren, in te halen om zo tot het einde door te rijden.

Dashcamfan | 06-07-14 | 13:36

Ieder weggebruiker behalve ik, is een totale lul.

Botte Hork | 06-07-14 | 13:35

Die grijze renault is een nog grotere lul. En de motor rijder.
Rijden zo'n 3KM over een afgekruisd vlak. Dat zijn pas klootzakken.

Weeraanmelden | 06-07-14 | 13:33

Stift is dus ook zo een totaal lul die al een kilometertje of 2 voordat hij daadwerkelijk moet invoegen al rechts aansluit bij de andere schapen. De Mercedes rijder doet maar een ding verkeerd en dat is dat hij die Volvo bestuurder niet een klap voor zijn smoel geeft.

--neus-- | 06-07-14 | 13:33

Niet plagen met de senseo. De nespresso is alleen voor meneer de directeur.

Guido | 06-07-14 | 13:32

Je wordt schijtziek en kotsmisselijk van dat asociale bouwvakkers aso gilde. Allemaal gefrustreerd dat ze niet hebben kunnen leren, hun IQ wat niet verder komt dan een 2-cellig pantoffeldiertje in paringstijd, altijd gepest op school, een te hoge hypotheek en een vrouw thuis die figuurlijk maar bovenal letterlijk de broek aan heeft. Dan krijg je zoiets. Kudt bouwvakkers.

VoorZetsel | 06-07-14 | 13:31

Einde van de Domheid | 06-07-14 | 13:28

Illy is niet te zuipen.
Esmeralda geisha FTW

fredmo | 06-07-14 | 13:31

Heel even ging mijn sympathie uit naar de Volvorijder. Maarrrr, die klootzak wil niet dat men ritst! Zo een met een klein pikkie die moeite heeft om medeweggebruikers wat ruimte te gunnen. Knap hoe de man in het busje z'n woede beheerst.

Rest In Privacy | 06-07-14 | 13:30

Het bezit van een auto kan de aardigste man veranderen in de grootste klootzak. Filmpje is het bewijs.

rara | 06-07-14 | 13:30

Die Volvo, en sowieso al die linksrijders (terwijl rechts genoeg plaats vrij is) zijn de Totale Lullen, deze Vito ergert zich terecht aan het belerende-Nederlandse-vingertje in de Volvo.

Faragefan | 06-07-14 | 13:29

als die vito rijder de totale lul vd week is is de volvorijd(ster) de totale KUT vd week

Dutch Peanut | 06-07-14 | 13:29

Nee die Volvo is lekker fris, hij zit uit te lokken door de weg te blokkeren, je mag immers doorrijden tot verdrijvingsvlak. Vervolgens laat Vito zich dan ook uit de tent lokken, ik zie 2 totale lullen.

Poedersuiker | 06-07-14 | 13:29

Ooit een totaal mallote klusbus meegemaakt. Vervolgens de gegevens opgezocht en een offerte laten opstellen voor het 'verbouwen' van mijn hele huis.
* agressief dat die gast werd *

Astroturfer | 06-07-14 | 13:29

Volvo-rijder is de instigator met extreem schoolmeestergedrag. Wat de Vito-rijder doet is nog wel een treetje heftiger, plus is hij een fervent linksplakker lijkt het. Beide rijbewijs inleveren, dan zijn we van beide idioten verlost.

Cygnum | 06-07-14 | 13:28

Dagelijkse praktijk bij invoegen in Nederland. Waren justitie en politie echt begaan met verkeersveiligheid in Nederland dan zouden ze op die punten juist surveilleren in plaats van op een vijfbaans A2.
.
Wat ik een interessant fenomeen vindt aan de invoeghorken. Jong tot oud, man of vrouw, werklui, vertegenwoordigers en pakmannetjes zijn allemaal vertegenwoordigd. Meestal zijn het dezelfden die hun auto tijdens het invoegen met tachtig km meteen de linkerbaan opgooien.
.
Ik noem ze maar gekscherend "Remy's". Alleen op de wereld, er zijn geen andere weggebruikers, slechts de eenzame ik op het asfalt. Overigens komen er ook wel eens andere kwalificaties uit de mond wanneer je net aan de vangrail ontsnapt bent wanneer zo'n kl*%^#*#*}*+ zo'n capriool inzet....

Parel van het Zuiden | 06-07-14 | 13:28

Illy voor ieder bedrijf gewenst!

Einde van de Domheid | 06-07-14 | 13:28

Een foutje van een medeweggebruikers afstraffen zoals de zwarte bus doet slaat echt nergens op.

Je voertuig als wapen gebruiken...

Koenz0r | 06-07-14 | 13:27

De TL van de week is, met afstand, hands down, K. Holland.

Einde van de Domheid | 06-07-14 | 13:27

Almere... gezien de oververtegenwoordiging qua multiculti in die stad zal het mij niets verbazen dat deze meneer boos is op onze slavernij verleden en dit op de openbare weg ventileert. Ons eigen schuld, meer subsidie, dan stopt het wel

dk-- | 06-07-14 | 13:26

Begint met een kutactie van die Volvo. Die Vito gaat daarna natuurlijk ontzettend in de fout. Kleine pikkies kunnen dodelijk zijn.

mrfreeze | 06-07-14 | 13:25

zal wel een coke snuivende bouwvakker zijn

Meneer Rozenwater | 06-07-14 | 13:24

Lijkt erop dat er een fittie was tussen deze totaalmalloot en die Volvorijder.
Die Vito-Tokkie maakte zelfs even aanstalten om uit te stappen....
.
Overigens ben ik erg blij met mijn leasewagen: als zo'n idioot ziets bij mij flikt ga ik NIET aan de kant.
Neem die 250 euri eigen risico wel voor lief.

McPhart | 06-07-14 | 13:24

Bij dit soort heb ik altijd de de grote hoop dat ze op korte termijn zichzelf terpletter rijden tegen een boom.

toetanchamon | 06-07-14 | 13:23

Zoals wij hier plachten te zeggen; "Kapothauwen met een botte schup"

horsteknots | 06-07-14 | 13:22

Vieze smerige arbeiders! misselijk word ik ervan!! ga eens werken!!

Upperclasser | 06-07-14 | 13:21

Wat doet die Volvo op de linkerbaan opeens? Gaat half links hangen en dan dat busje afsnijden? Omdat hij zelf niet begrijpt dat je tot het einde van de baan moet rijden en dan pas ritsen? Wat die Vito daarna doet is niet fijn, akkoord, maar er is wel een oorzakelijk verband. Volvo gaat niet vrijuit.

Ik wil de volvorijder uitroepen tot koala van de week.

Kaas de Vies | 06-07-14 | 13:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken