Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Facepalm: Plezierbelasting en kinderopvangpedo's

screenshotwatdoejij.pngIn dit land behandelen we de verkeerde mensen als crimineel. Twee totaal niet gerelateerde nieuwsberichten van vandaag. Uit Flevoland: 'De Flevolandse gemeente Dronten overweegt het invoeren van 'plezierbelasting'. Daardoor dreigen bezoekers van pretpark Walibi Holland binnenkort meer te moeten betalen voor hun toegangskaartje.' Jawel. Plezierbelasting. Wij verzinnen het niet. De overheid eist geld omdat mensen plezier hebben. Dat is zoiets als boodschapbelasting bij de supermarkt. Het slaat nergens op dat je bovenop de BTW en eventuele accijnzen nog eens extra belasting moet betalen omdat je gebruik maakt van de diensten van een onderneming. En dan uit Amersfoort: 'Pedoseksueel Sytze van der Velde (66) is woedend op de gemeente Amersfoort, omdat de burgemeester hem zou proberen te dwingen een andere woning te zoeken. [...] De burgemeester wil dat Van der V. elders gaat wonen, onder meer omdat hij nu boven een kinderdagverblijf woont.' Aandachtshoer, jongentjesuitwoner en pedoprominent Sytze is boos op Amersfoort voor het vrijgeven van zijn woonplaats, die hij eigenlijk gewoon zelf heeft vrijgegeven toen hij naar de media stapte. Zeker jaloers op alle aandacht voor Volkert. Als vrij man, na uitzitten van zijn straf, zocht Sytze en woning en kon hij boven een kinderdagopvang gaan wonen zonder dat er alarmbellen afgingen. Wat op zich wel handig zou zijn bij veroordeelde pedoseksuelen. Alternatieve woningen weigert hij en nu krijgt niemand hem daar dus meer weg. Dus, resumerend, je betaalt een boete als je plezier wilt hebben, maar als je als veroordeelde pedo boven een kinderdagopvang gaat wonen kan niemand je tegenhouden. Nogmaals, we behandelen in dit land de verkeerde mensen als criminelen.

Reaguursels

Inloggen

Gewoon Sytze lekker laten wonen. Er zijn al bewoners die hebben aangegeven dat hij wordt weggepest. Laat hem dan maar ondervinden. Straf uitgezeten en dus tweede kans enzo?

Tuurlijk, maar als hij naast mij kwam wonen ging dat beslist niet lang duren.

Disclaimer: het is niet de bedoeling mensen aan te zetten tot geweld, eigenrichting en meer van dat moois. De wet is heilig (nou ja, behalve voor drugsgebruikers, krakers, enz).

xspalm | 23-06-14 | 00:11

90 % van de ambtenaren moet wel zwakzinnig zijn. Water zoekt altijd het laagste punt..

NACademicus | 22-06-14 | 19:30

90 % van de ambtenaren moet wel zwakzinnig zijn. Water zoekt altijd het laagste punt..

NACademicus | 22-06-14 | 19:30

2 dingen:

Allereerst kan men wel over Dronten vallen, maar (en dat weten velen niet) in Amsterdam bestaat al sinds 2009 zonder dat er ruchtbaarheid aan gegeven is bij rondvaarten en feesten op schepen. Ik citeer een rederij :

"Vermakelijkheidsbelasting

Sinds 1 januari 2009 heft de Gemeente Amsterdam belasting op alle rondvaarten, feesten en partijen aan boord van evenementenschepen belasting. Onder de noemer 'Vermakelijkheidsbelasting' dienen wij 65 eurocent per opvarende in rekening te brengen. Houdt hier dus rekening mee bij uw eindfactuur"

Stilzwijgend ingevoerd zonder dat er ooit een haan naar gekraaid heeft.

Wat betreft Sytze zal ik voor de afwisseling maar eens advokaat van de duivel spelen.
Het is het aan de ene kant belachelijk dat hij daar woont, maar aan de andere kant zou het wellicht niet zover gekomen zijn als de verschillende gemeenten hem geweigerd hadden of zelfs een gebiedsverbod hadden gegeven. Verder kun je je (voor degenen die altijd liepen te roepen dat hij maar een bejaardenwoning moest zoeken) afvragen wat een kinderdagverblijf onderin een bejaarden flat te zoeken heeft. Als je dan als samenleving vindt dat pedo's maar in bejaardenwijken moeten gaan wonen, dan moet je ook consequent zijn en daar geen toestemming geven voor scholen of KDV's

Flatulent | 22-06-14 | 18:42

Op maandag 6 mei 2002 viel pakweg om 4 uur het NRC
(ik had toennog een volledig abonnement)bij mij in de bus met het hoofdredactioneel commentaar van dhr.Folkert Jensma. Rereferend aan de Tweede Wereldoorlog las ik toen dat dhr. Jensma schreef "een politicus( dhr.P.Fortuyn) in ons midden te hebben die 60 jaar na dato daaraan ( de schanddaden van de nazis) doet herinneren". De Jensma beschouwde dhr. Fortyun een xenofoob en racist. Om s' avonds 6 uur diezelfde middag schoot F.van der Graaf dhr. Fortyun van dichtbij dood. De heer Jensma bestrijdt dat v.d. Graaf zijn artikel heeft kunnen lezen .In het NRC van gisteren schrijft dhr.Jensma dat "Volkert", let wel hiermee kennelijk aangevend een zekere intimiteit met hem te hebben, als crimineel die reeds afgestraft is aan een media-achtig volksgericht ( Telegraaf-geenstijl)wordt onderworpen. Nu is afstraffen, de term die de dhr. Jensma gebruikt in de kop geen juridische term maar heeft het bijdenkbeeld iemand iets betaald te willen zetten.Een rechter straft maar straft niet af. Hij zegt in genoemd artikel tevens dat "media zelf een verstorende kracht kunnen vormen bij grote inbreuken op de rechtsorde". Daar doet hij zelf aan mee door de uitspraak van de rechter af te doen met "afstraffen".Overigens publiceerde dhr. Jensma enkele dagen later mei 2002, in de New York Times een artikel waarin hij dhr. Fortuyn charmes en charisma toedichtte. Het is interessant kennis te nemen van de publicaties van Bruce Bawer ( Wall Street Journal, New York Times) over o.a. de affaire Fortuyn en Europa dat zich in slaap laat wiegen c.q. in de luren laat leggen door de islam.

Jan Boule | 22-06-14 | 16:57

Helaas blijven er mensen op deze partij stemmen! De Nederlandse belastingbetaler kan het tempo waarin overheden geld verkwisten natuurlijk nooit bijhouden. Maar denk positief! Dankzij ons betalen Grieken en Portugezen nog steeds nauwelijks belasting en is hún overheid door ons weer gezond gemaakt want wij zijn rijk en hebben nog steeds genoeg over.
Is toch wel een bevredigend gevoel.......!? Toch.....!?

Maar de bottomline is dat het het politburo van de PvdA steekt dat mensen plezier hebben in pretparken, bars, restaurants en op vakantie,

Thorolf | 22-06-14 | 15:50

Binnenkort kankerbelasting voor kankerpatiënten om dure kankermedicijnen te betalen voor kanker-farmaceuten.
* Als het aan de politiek ligt...*

Astroturfer | 22-06-14 | 14:08

Het gewone volk mag natuurlijk geen leuke dingen doen. Als het aan de politiek ligt mogen we alleen nog maar werken slapen en spullen kopen..

benrod | 22-06-14 | 13:29

Ik heb niet alle commentaren hierboven gelezen, dus er is een kans op dubbelpost.

Dit hebben we toch al en heet toeristenbelasting?

BekiekUtMoar | 22-06-14 | 13:21

tweeendertigeuro? ... entrÉ? zijn jullie gek geworden? dit is voor mij tweedagen koelkastvulling.

Centauri3 | 22-06-14 | 09:54

Typisch weer PvdA ... plezierbelasting, je zal maar iets leuks doen zonder je een breuk te hoeven betalen ...

FapMaster | 22-06-14 | 09:33

Natuurlijk, want met weg-met-onzen kan je enorjm goed laten zien hoe politiek correct je wel niet bent cq hoe superieur en zolang je zelf maar aan de staatstiet blijft hangen kan je niks gebeuren. En je gaat natuurlijk niet je lekkere leventje op t spel zetten door incorrecte waarheden te ventileren. Dus je perst de bevolking met zero-tolerance beleid nog wat verder uit en echte criminele/uitvreters etc behandel je met infinite-tolerance. Uiteindelijk gaat de boel (natuurlijk) naar de bliksem, maar apres nous...

StijlVoorover | 22-06-14 | 09:11

En het is waarschijnlijk weer een uitruil die ze gebruiken om VVD plannetjes te compenseren..

Niets meer te ruilen, gewoon een nieuwe tax verzinnen.

nl04922 | 22-06-14 | 09:08

En als ik nou geen plezier heb in zo'n attractiepark?

nl04922 | 22-06-14 | 09:03

Al die policor linxe kudtpartijen willen maar 1 ding: Gelijkheid voor iedereen. In hun optiek is dat dat niemand meer geld krijgt, maar de belastingheffing overall 100% is.
Verder krijgt iedereen dan woon-, voedsel-, kleding-, OV-, benzine-, boerka-, jezusNIKE-, en andere bonnen. Plus nog wat verkeersbonnen voor die asoos die nog het lef hebben niet met OV te reizen. Tuurlijk krijgen grote (oh welke dan????) gezinnen Veeeeeeel meer bonnen dan kleine. Hard werken is niet meer de norm maar policor meeslijmen wel.

pennestront | 22-06-14 | 08:47

Situatie: veroordeelde pedofiel woont boven kinderdagverblijf en weigert te vertrekken. Vervolgens halen ouders hun kinderen daar gewoon weg en uiteindelijk gaat het bedrijf failliet. Werknemers staan op straat. Sinds wanneer heeft een veroordeelde crimineel meer rechten dan een handvol hardwerkende melkkoeien?

Het is maar goed dat ik de eigenaar niet ben want ik had de tent (en hopelijk Sytze) vakkundig in de brand gestoken.

Xzae-lm | 22-06-14 | 08:33

Nederlanddraaitdoor | 21-06-14 | 22:03

Helemaal mee eens en een winkeldief zijn handen eraf, bij huiselijk geweld tegen een vrouw, de vrouw ophangen en bij een snelheidsovertreding de auto door de shredder. We zullen ze krijgen.

Skunk57 | 22-06-14 | 06:25

-weggejorist-

Rups444 | 22-06-14 | 03:04

O Amersfoort.
Is dat niet die stad die wel meer pedofielen huisvest en te werk stelt als nachtwaker bij jeugdzorg instellingen en aangiftes door politie wordt geweigerd?

Sexpresso | 22-06-14 | 01:38

Dronten zou juist korting moeten geven op een walibi bezoekje, want zonder walibi zou er waarschijnlijk niemand vrijwillig die kant uit gaan. De laatste keer dat ik geweest ben heette het nog de Flevohof, dat was nog voor de 2e WO. Ik heb me er ooit eens uit nood moeten inschrijven voor een huis en kreeg er ook nog een aangeboden, gelukkig bleek het achteraf niet nodig, je wilt er dood niet begraven liggen. Ik rij nog al eens (heel hard) door de polder, maar ik ga echt voor die treurige bende geen plezierbelasting betalen, dan rij ik liever om. Betaald Sytze eigenlijk plezierbelasting nu hij boven een kinderopvang woont? Gezeur allemaal, net als bij die Volkert van der Graaf, die mensen hebben hun straf uitgezeten, zo werkt ons rechtssysteem of je het nou leuk vind of niet.

Meneer Rozenwater | 22-06-14 | 01:24

"...boodschapbelasting bij de supermarkt..." OMG, breng ze daar in de Haagse Zandbak a.u.b. niet op een idee... Dit land gaat -voor zover het al niet het geval is- aan volslagen idioterie ten onder.

Reykjavik | 22-06-14 | 01:12

Een veroordeelde pedofiel boven een kinderopvang huisvesten....
Dit land is 1 grote clusterfuck geworden, ze doen het er gewoon om.
Weg met ons.

Slipsnifter | 22-06-14 | 01:09

Plezierbelasting bestaat allang en heet vermakelijkheidsbelasting.

En wat Sytze betreft: die is niet boos om het bekendmaken van zijn woonplaats (dat had hij inderdaad zelf al gedaan: Amersfoort, een grote stad waarin je iemand niet zomaar terugvindt) maar omdat de burgemeester toen ook maar besloten had dat hij wel kon verklappen waar Sytze precies woont. Handig voor mensen met een rechtvaardige-wrekersyndroom!

paulvink | 22-06-14 | 00:41

dat walibi al geld voor de gemeente oplevert via ozb, parkeergelden, leges, retributies en baatbelasting komt natuurlijk bij de parasieten van de afgunst niet op. en wat zouden ze met dat extra geld willen doen? fesjun sjeks aan de bijstandskinderen van dronten uitdelen zodat die ook een spijkerbroek van `150 euro kunnen kopen. tenslotte hebben ze daar recht op volgens de onnavolgbare logica van de linksche kerk die mensen arm, dom en ellendig wil houden. het is ook niet verbazingwekkend dat linksche mensen zich zo tot islam aangetrokken voelen. dat houdt de massa namelijk ook arm, dome en ellendig. twee handen op 1 buik: linksch en islam.

minimá-armezusvan.. | 22-06-14 | 00:15

Wat een schaap, onze Sytze uit heel Amersfoort kiest ie net het Soesterkwartier uit. De volksbuurt van Amersfoort die kleine jongetjes verkrachters helemaal niet kunnen waarderen!

Misteryman7 | 22-06-14 | 00:06

Plezierbelasting; geeft niet. Dan gaan we ook daarvoor wel naar Duitsland.

Maria.1 | 21-06-14 | 23:24

wat ook zo belachelijk is, is dat je toeristenbelasting moet betalen in je eigen land!

von sokkenstopfen | 21-06-14 | 23:10

Moest laats ook al een, je kunt hier harder rijden maar dat deed u niet boete, betalen.
Geheel terecht natuurlijk.

Aart Z. | 21-06-14 | 23:07

@MAD1950 | 21-06-14 | 22:48
Nee, natuurlijk niet. Het is niet aan jouw om te bepalen wat plezier is.

McMarx | 21-06-14 | 22:51

En als je er nou geen zak aan vindt, aan dat Walibi, krijg je dan je plezierbelasting terug?

MAD1950 | 21-06-14 | 22:48

@Nederlanddraaitdoor | 21-06-14 | 21:51
Je vergeet de belasting op daglichttoetreding in huizen. Die is afgeschaft, maar kan natuurlijk weer ingevoerd worden.

McMarx | 21-06-14 | 22:15

Het is mijn mening dat gestrafte pedo's pas weer terug de maatschappij in mogen als ze chemisch gecastreerd zijn, en daarmee hun drang tot voortplanting volledig is weggenomen. In elke andere variant terugplaatsen in de maatschappij is als een wolf weer terugplaatsen tussen lammeren nadat er foei geroepen is. Hiermee brengt de staat keer op keer weer de bevolking in gevaar. Iets wat het volk niet meer moet willen of pikken van de overheid!

Nederlanddraaitdoor | 21-06-14 | 22:03

-weggejorist en opgerot-

bassiebrrr | 21-06-14 | 21:57

Pssst, PvdA...nog een paar tips over mogelijk belastbare zaken; wegenbelasting op skelters, driewielers en kinderfietsjes. Accijnzen op zuurstof en regen alsmede op wind voor zeilschepen. Voetbalbelasting zou ook nog kunnen, al zou ik daar even mee wachten tot na 13 juli. Er ligt dus nog genoeg gratis weg te geven geld voor het oprapen.....

Nederlanddraaitdoor | 21-06-14 | 21:51

pff wat een zeiktopics Kwit. Zeiken om te zeiken. Klaar mee, ga t op basis van de koppen volgende keer maar overslaan.

Martin007 | 21-06-14 | 21:47

slaat voorhoofd tegen een scherpe punt.

Zee Baasje | 21-06-14 | 21:34

Pleziebelasting = Calvinisme. Past goed in onze cultuurhistorie.

McMarx | 21-06-14 | 21:31

@Wijze uit het Oosten | 21-06-14 | 21:06
Oh, excusez moi.. Vergeef mij de P van pius. Net zo beledigend als een N in necrosis..

Wijze uit het Oosten | 21-06-14 | 21:17

In het volledige artikel staat dat de belasting gebruikt wordt voor de infrastructuur. De twee pretparken trekken een enorme hoeveelheid aan verkeer. Walibi plukt daar de vruchten van terwijl de gemeente opdraait voor de kosten van het verbeteren van de infrastructuur zoals het onderhoud aan de wegen en het aanleggen van nieuwe wegen - allemaal om de grote stroom mensen aan te kunnen. We worden allemaal een beetje kriegelig als we het woord "belasting" horen, maar ik denk dat het in dit geval wel terecht is dat de gemeente iets probeert terug te halen van de kosten die het maakt voor deze pretparken. Wellicht was het verstandiger (en eerlijker) geweest om die belastingdruk bij de pretparken zelf te leggen dan bij de bezoekers.

Al Lochtoon | 21-06-14 | 21:14

@necrosis | 21-06-14 | 20:29
Mijn waarde necrosis (zonder N), ik heb hem al eerder geplempt, maar voor u speciaal een rerun. Mijn eerste kennismaking met GeenStijl™ is in de eerste helft van de mooie jaren 2000. Een scherpe, leuke website voorzien van een nogal wat blokkerige opmaak en volgens mij draaiend op een server van Planet Internet.. Na enige weken opeens uit de lucht. We schrijven dan 2004 volgens mij.
Af en aan heb ik al die tijd wel meegelezen, soms een uurtje, soms een dag, soms een weekje niet. Maar altijd op de achtergrond aanwezig. Seen them all. drs. Flater, Ferrari remember ? (Die staandehouding in Leidschendam was hilarisch..) Maar met een baan van 80+ nooit de tijd om buiten lezen ook te typen.. Het leven in een wat rustiger vaarwater, en sinds een ruime week buiten lezer ook reaguurder. Maar al present sedert 2003 mijn waarde..

Wijze uit het Oosten | 21-06-14 | 21:06

@Le Roi | 21-06-14 | 20:27
Inderdaad. 30 tot 50% van zijn inkomen wordt gestolen, maar wat zegt de man in de straat? Ze mopperen wel een beetje maar "ach, uiteindelijk mag ik toch niet klagen, ik heb het eigenlijk best goed." Zolang ze nog te vreten hebben en een wk voetbal, komen ze niet in opstand en blijven ze gewoon PvdA CDA VVD stemmen. Het is hopeloos.

VanBukkem | 21-06-14 | 20:58

@Wijze uit het Oosten 20:23
Voor elke tegel die u consumeert komt er een heffing. Voor elke tegel die u produceert een belasting. De rente van het geld dat u geleend heeft voor uw laptop kunt u deels aftrekken van de tegelbelasting tot 2030. Daarna wordt de tegelbelastingkorting binnen 20 jaar afgebouwd via de tegelbelastingkortingheffing die elk kalendarjaar hoger zal worden. U dient wel zelf uw boekhouding bij te houden, anders doet de belastingdienst een schatting van het aantal tegels dat u leest en produceert. Dan komt de tegelbelastingkorting uiteraard in zijn geheel te vervallen.

tipo | 21-06-14 | 20:40

Van Kooten en De Bie hadden het niet vermakelijker kunnen verzinnen.
tipo | 21-06-14 | 19:59
Dat dit duo indertijd bijzonder van leer trok tegen al wat overgereguleerd was, en nog steeds is, is buiten kijf. Waar zij geen antwoord op hadden? Leest en huivert.
'Een voorbeeld is vrouwenbesnijdenis: vrouwen contra moslims. 'Wat moeten we hier nu van vinden?' dachten Koot en Bie hardop. Ze wisten het niet direct : iets wat deze twee zedenprekers niet vaak overkomt. '
www.euronet.nl/users/bc/boek/solli.htm...

bij gelegenheid | 21-06-14 | 20:38

@Jetstream | 21-06-14 | 20:14
Meer blauw op straat! Al mijn belastingpapieren het raam uit!

VanBukkem | 21-06-14 | 20:37

@Bokito ergo sum | 21-06-14 | 20:08
De honger van de roverheid zal fatale gevolgen hebben voor de minder bedeelde nederlander."Gooi jij de pampers van oma nog even in de biotex"."Sorry, ik moet nu eerst aangifte doen voor het in bezit hebben en handmatig rijden dan wel aansturen van speelgoedautootjes".

meneer der meneren | 21-06-14 | 20:34

Waanzin ten top. Ik wens de laatsten nog een prettig verblijf in uitkeringenland. Jaren geleden maakten we grappen over een vergunning aanvragen om te mogen schijten, dan wel een scheet laten. Ben bang dat we daar echt zijn aangeland.

Greetz from Paradise!

DANNY3960 | 21-06-14 | 20:30

Plezierbelasting....
Ze zeggen wel eens 'voor niets gaat de zon op'. Maar dat duurt niet lang meer. Straks gaan we daar ook belasting over betalen. Let op mijn woorden.

VanBukkem | 21-06-14 | 20:29

@Wijze uit het Oosten | 21-06-14 | 20:23
Ik heb je nick even door de tool getrokken, hoe kan jij (als verse switzal) de nicks van Bakito en pius kennen, die reaguren al maanden niet meer.....

necrosis | 21-06-14 | 20:29

Steeds. Maar. Weer.
.
En wij, de gemakzuchtige Nederlanders met fulltime baan waar braaf elke dag van 9:00 tot 17:00 gewerkt moet worden, hypotheek die braaf afgelost moet worden, auto die elke week braaf volgetankt wordt en salaris dat onderhand half verdampt alleen al in het kader van belasting, slikt het maar allemaal. Wanneer treden we hier nou eens met zijn allen tegen op? Genoeg is genoeg! Ik werk me potdomme de pleuris in dit land en ik ga er de afgelopen jaren alleen maar op achteruit. En alle uitzuigers die dit land rijk is lachen zich de ballen uit hun broek.

Le Roi | 21-06-14 | 20:27

@Eurotokkie | 21-06-14 | 20:16
Dat zou best wel eens kunnen kloppen, het klopt echter niet!
Dankzij mijn (zeer sociale) werkgever had ik (tijdelijk) bijna-moordenaars als collega.
Bovendien moest ik bijhouden of ze hun 'uren' wel gemaakt hadden.
Geloof me, ik teken voor alle uren, zolang die mafketels maar wegblijven...

necrosis | 21-06-14 | 20:25

Ehhh, Probleem... Ik vind het regelmatig vermakelijk om de reaguursels op GeenStijl™ te lezen.. Heb ik nu een probleem ? Stel dat de vermakelijkheidsbelasting of plezierbelasting daarop € 0,10 per reaguursel wordt, dan mag ik die van Pius, Bakito en Supermathijs er van aftrekken wegens niet plezierig of vermakelijk, maar blijven er zo'n 532 gemiddeld per dag over. Ga ik dan een belastingaanslag van 532 * € 0,10 * 340 dagen (ik neem ook wel eens een vrije dag..) = € 18.088,- *Per Jaar !!* AUW !! Ik ga maar vast gebukt staan...

Wijze uit het Oosten | 21-06-14 | 20:23

Eurotokkie | 21-06-14 | 20:00
Bedank voor de tip. Ik begin er vandaag nog mee!

Qwrk_II | 21-06-14 | 20:23

Nederland wordt overgereguleerd door amateurs. Je lost problemen niet op door meer belasting maar door mensen aan het werk te zetten. Thuis neerploffen met een biertje na een dag hard werken is zo veel beter.

De Koreaanse Slet | 21-06-14 | 20:22

Dacht bij het lezen van die kop even dat ze plezierbelasting op pedofilie gingen invoeren.
Maar dan komen Demmink en de zijnen er wel heel goedkoop vanaf.

Premier Trutte | 21-06-14 | 20:21

Ik wil beslist niet de indruk wekken dat ik me hier kostelijk amuseer bij het lezen van al deze reacties..... straks moet ik gelijk weer aftikken bij de PvdA.

badlegerig | 21-06-14 | 20:21

Jetstream | 21-06-14 | 20:14
Je weet dat voor belastingontduiking een hogere straf staat dan een overval op een juwelier.

Eurotokkie | 21-06-14 | 20:16

We stoppen gewoon geheel met belasting betalen , dat zal een plezier geven !!

Jetstream | 21-06-14 | 20:14

Zee Baasje | 21-06-14 | 20:11
Krijg je dat geen BTW bonnetje na afloop ?

Eurotokkie | 21-06-14 | 20:13

gvd ik ga ff iets anders doen, heb teveel biertjes gedronken (Heineken vriend vd oranjes).

Zee Baasje | 21-06-14 | 20:13

Ik heb laatst nogal plezier beleefd aan een potje sex met een leuke Dame. Waar kan ik de belasting betalen?

Zee Baasje | 21-06-14 | 20:11

Plezierbelasting hoe verzinnen ze het, komt er nou nooit aan de eindeloze honger van de roverheid...

Bokito ergo sum | 21-06-14 | 20:08

Hoop echt dat er binnenkort een opstand uitbreekt

Zee Baasje | 21-06-14 | 20:07

Is toch wel duidelijk dat wij gewone mensen alleen maar gezien worden als belasting/melk koeien? Bek houden en betalen meer is het niet.

Zee Baasje | 21-06-14 | 20:03

tipo | 21-06-14 | 19:59
Dat er überhaupt mensen rondlopen die dit verzinnen geeft wel aan hoe ziek Nederland is.

Eurotokkie | 21-06-14 | 20:02

Probeer maar eens plezier te hebben in Walibi met al die opgefokte lichtgetinten die de sfeer verpesten en tegen je dochters aan proberen te rijen als loopse honden.

sinar2 | 21-06-14 | 20:02

Qwrk_II | 21-06-14 | 19:49
En als je dan stiekem gaat aftrekken dan is dit zeker belastingontduiking ?

Eurotokkie | 21-06-14 | 20:00

In Amsterdam bestaat dat allang: www.amsterdam.nl/belastingen/onderneme...

"Heeft u een sloep of ander varend of drijvend voertuig waarmee u betalende gasten op het water binnen Amsterdam vervoert, dan dient u ook via het speciale formulier op onze website aangifte te doen."

Van Kooten en De Bie hadden het niet vermakelijker kunnen verzinnen.

tipo | 21-06-14 | 19:59

Ze zijn ook bezig met ouderdomsbelasting , heel leuk dat je oud wordt maar graag belasting hierover betalen.
Hoe ouder je wordt hoe meer belasting je moet betalen .
Het zelfde met plezierbelasting , hoe meer plezier je hebt hoe meer je gaat betalen.

Eurotokkie | 21-06-14 | 19:57

Ben maar een eenvoudige boerenlul, Maar soms denk ik er aan om een fatsoenlijke en eerlijke politieke partij op te richtten. Ben de huidige politiek helemaal zat. Ik wil een partij zonder eigenbelangen en een partij die niet alleen korte termijn denkt.

Zee Baasje | 21-06-14 | 19:55

Ik stel voor dat we "ellende-belasting" in gaan voeren. Dit is een prima manier om de hoeveelheid ellende te beperken en te reguleren.
Mensen die het ellendig vinden dat Sytse boven een kinderopvang woont zullen zich nu af gaan vragen of hun negatieve interpretatie de extra belasting wel waard vinden.

Een andere kwestie is: Wat als je Walibi nou geen zak aan vond? Kan je deze vreugdebelasting dan terugvorderen?

En wat doen we met de mensen voor wie de PvdA altijd op zegt te komen, de minderbedeelden, die kunnen zo helemaal niet meer naar Walibi. Of wordt daar weer een administratieve kerstboom voor opgetuigd zodat deze mensen plezier toeslag krijgen? (Waarbij deze kerstboom weer meer kost dan de belasting opbrengt)

Plezier verdelgers der Armlastigen...

klimgek | 21-06-14 | 19:55

Maar dat bestond vroeger al. Dat werd vermakelijkheidsbelasting genoemd. Bioscoopkaarjes, ja, dat was een rotstreek, voor een bioscoop hoef je geen extra infra aan te leggen. De pier in Scheveningen, Madurodam. Ja, wat voor vermaak had je nou helemaal in die dagen.
Samen met omroepbijdrage en hondenbelasting is het een beetje verdwenen. Maar laat ik maar stil blijven, voor je het weet lezen ze mee, en komen ze weer op ideeën.

hotnot | 21-06-14 | 19:52

Ik beweer al decenia dat ze in dit land op gegeven moment vermakelijkheidsbelasting zullen invoeren op neuken. Na Walibi is dat dus de volgende stap. Man, man, wat een land...

Qwrk_II | 21-06-14 | 19:49

jizyah mag ook.

bij gelegenheid | 21-06-14 | 19:47

Het wordt hoogste tijd voor een fatsoenlijke Nationale partij. PVV is een lachertje

Zee Baasje | 21-06-14 | 19:46

AUB de de proporties niet uit het oog verliezen. Concentreer op de loslopende megahoeveelheden derde/vierde wereldimport met ellenlang strafblad, waarvoor, om in hun levensonderhoud te voorzien, de plezierbelasting, en die is nog maar het begin, trouwens moet geheven worden.

Tricephalus | 21-06-14 | 19:46

En als je geen plezier hebt ?

Eurotokkie | 21-06-14 | 19:45

LangeTijdGeleden | 21-06-14 | 19:35
Parvenue's van de Afgunst die als 1e het licht uit hun Westerse GoedVolkblik wordt geramd- want niet-muslem? Nah, ziet u verkeerd.
Jirzah voor deze luyden is wat hen rest, levenslang.

bij gelegenheid | 21-06-14 | 19:43

Wat is dit toch ook een kutland soms. Mag ik dat zeggen? waarschijnlijk niet. Omgekeerde wereld. Ik hou van mijn Nederlandje maar bij dit soort berichten springen me de tranen in de broek.

Zee Baasje | 21-06-14 | 19:40

Precies Johnny! www.nu.nl/politiek/3808663/overheid-he...

"Overheid heeft motorclubs niet onder controle" Maar rij als eerlijke motorrijder 1 km/h te snel, dan weten de StaSi's van de overheid met hun flitsers, lasers en trajectcontroles je wel te vinden.

Xirdalan | 21-06-14 | 19:39

Zoals ik al zei, wanneer de bom barst en er een revolutie uit breekt in dit land, zullen ALLE PvdA leden als eerste met hun hoofd onder de Guillotine belanden.

Zelf hebben ze dat nog niet in de gaten en leven ze in hun eigen 'mooie rode wereldje', maar de messen worden al geslepen!

LangeTijdGeleden | 21-06-14 | 19:35

^terwijl meneer alle voorwaarden van de reclassering aan zn laars lapt.

Baby Rasta | 21-06-14 | 19:34

jack and friends | 21-06-14 | 19:29

Maar ik mag niet zeggen stenigen, dat bedoelde ik. Ik heb liever een kraker in de wijk dan een Sytze. Kraker gaat vanzelf weg, maar Sytze kan in de wijk wonen zonder dat Reclassering hem tegen houdt. Mep Sytze kapot en je zit zelf bij de reclassering en uiteraard moet je je wel aan de voorwaarden houden anders word je opgesloten.

Baby Rasta | 21-06-14 | 19:33

Baby Rasta | 21-06-14 | 19:27
appelen en peren, zodra de pedo de huur niet meer betaald word hij ook gewoon op straat gezet

jack and friends | 21-06-14 | 19:29

@Tommygunner | 21-06-14 | 19:26

Plezierbelasting en ellendekorting..zoiets?

Bruno Alaska | 21-06-14 | 19:28

Man man man. Ik mag het niet zeggen. Maar ik denk het wel...... Krakers kunnen we als volk eruit knikkeren maar als het om een pedo gaat mag het dan weer niet. Nederland het land dat pedo's plaatst in woonwijken en tegelijk krakers eruit zet om die pedo's te plaatsen....

Baby Rasta | 21-06-14 | 19:27

En toch vind ik an sich belasting heffen op kaartjes van pretparken e.d. niet het slechtste idee van PvdA ooit. De gebruiker (van in dit geval de infrastructuur) betaalt.
Helaas vergeet PvdA ALTIJD ergens anders de belastingen omlaag te gooien. In dit geval de wegenbelasting.

Tommygunner | 21-06-14 | 19:26

Diepe zucht.....

need i say more | 21-06-14 | 19:23

Wij, de vlijtige belastingbetalers zijn in de ogen van de bovenonsgestelden principiële onbetrouwbare potentiële criminelen. Dus moeten wij op alle mogelijke manieren in de gaten gehouden worden. En wanneer een pedo seksueel boven een kinderdagopvang wil wonen gaat ons dat dus geen reet aan, tenslotte zijn wij geen haar beter....

Polletje Piekhaar | 21-06-14 | 19:23

Geld is alleen makkelijk te halen bij mensen die zich netjes aan de regels houden.

Dank u.

Bruno Alaska | 21-06-14 | 19:23

Vroeger had je een toeslag op kaartjes en dat heette vermakelijkheidsbelasting.

BBmetR | 21-06-14 | 19:22

Inderdaad Johnny, dan ook nog het verhaal van Klijnsma, begin een moestuin zodat je pensioen heheel aan onzin belasting en zorgverzekering op gemaakt kan worden.
Het wordt tijd dat de staat onder curatele wordt gezet. Dat het faillissement wordt aangevraagd. Gasten in Den Haag en lokale politiek zijn totaal de weg en het overzicht kwijt.

toetanchamon | 21-06-14 | 19:19

'Nogmaals, we behandelen in dit land de verkeerde mensen als criminelen.', is nog buitengewoon zacht uitgedrukt, onze overheid haat haar burgers en behandelt ze als stront, keer op keer.

smdyasc | 21-06-14 | 19:18

Je zou toch bijna wensen dat er een gek opstaat die walibi in de fik steekt en vervolgens pist op de resten al is het maar om de PvdA Dronten dit te misgunnen. Jezus ik wil emigreren!!

hallofreen | 21-06-14 | 19:18

REAGEER OOK