Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eén miljoen euro voor opknappen huis Beatrix

dekoninginsteeltvanhetvolk.jpgNee. Neeneenee. Nee. Dit doen we dus niet. Noordeinde 66 in Den Haag, gelegen pal naast Paleis Noordeinde, wordt voor 900.000 euro verbouwd om er voor Beatrix een pied-à-terre van te maken. Nee. Nope. Non. Waar gaan we de streep trekken? Wacht, we vertalen het even in taal die u ook begrijpt als 'schokkend': een allochtonische, uitkeringstrekkende familie krijgt een miljoen euro taxpoet om hun sociale huurwoning, waar ze er meerdere van hebben en die ze gratis mochten betrekken, opnieuw in te richten. Beatrix is de enige bijstandsmoeder waar we niet op bezuinigen. En dan ook flink niet. Dit is trouwens hoe het Rijk miljoenen over de brug gooit richting de koninklijke uitzuigers: het pand werd in 1998 voor 750.000 gulden gekocht van zijn oma. In 2008 werd het door het Rijk voor 3,25 miljoen euro overgekocht. Het is officieel deel van Paleis Noordeinde, dus officieel komen alle verdere kosten voor de belastingbetaler. Wat een handige truuk om het familiekapitaal over de rug van het volk uit te breiden. Zoals nu, wanneer Bea een andere likkie verf wil, omdat ze het gebouw wil gebruik voor 'activiteiten' in Den Haag. Winkelen, of zo. Of kunstzinnige cultuurdingessen bezoeken in de Koninklijke Schouwburg. Of gewoon als neukhut om haar Haagse toyboy in te ontvangen. Geen idee, wij gokken ook maar wat. Het is in ieder geval het zoveelste voorbeeld dat die koninklijken ons als volk royaal langs de kringspier schuren om zichzelf te verrijken. Dieven zijn het, een zakkenrollende Roma-familie die in God-modus functioneert. Stelende bontkraagjes met een representatieve functie. Noem jezelf koninklijke familie en je komt weg met gegraai waar een zorgbestuurder zich voor zou schamen. Afschaffen, dat hele koningshuis. Zo snel mogelijk.

Reaguursels

Inloggen

Mezelf 2 21-06-14 22:02

"Nacht" moet zijn macht.

knerf | 21-06-14 | 22:03

omanders | 21-06-14 | 07:46

Ja, jij identificeert je liever met fascisten, nietwaar?
Schoonvader Zorreguieta, Bernhard met zijn dubbelrol en Claus met zijn SS-verleden.
Goh en dan die heldhaftige vlucht van de oranjes naar Canada...

Sodemieter toch op met die archaische kliek.....
Niemand heeft er ooit om gevraagd. Dat tuig kwam door een staatsgreep van drie notabelen in 1813 aan de nacht

knerf | 21-06-14 | 22:02

Als een directeur van een WoCo zoiets flikt (huisje van de WoCo verbouwen voor eigen weekend gerief op kosten van de Woco) waren de rapen gaar en het land te klein, maar als Oranje neonazi kom je altijd overal mee weg... Was dit niet de mevrouw die van het kleautjesvolk een bootje cadeau kreeg en dat toen decennia lang op kosten van datzelfde volk liet onderhouden enzo?
We zijn knettergek. Wanneer zetten we die hele criminele Oranjebende bij grootvuil?

Graf Von Gurkenzug | 21-06-14 | 10:24

Volgens mij horen die Oranjes bij de PVDA.

Rest In Privacy | 21-06-14 | 09:59

Wie waren de eed wiegeraars ook alweer? Immigranten en socialisten. Dat zijn de lage rioolratten waarmee de republikeinen zich identificeren.

Immigranten, zult u zeggen? Ik doel dan o.a. op SP-er Farshad Bashir. Zoon van een Afgaanse heuler met het *oude* moordenaarsregime en prominent republikein. Wat mij betreft trekken we zijn Nederlanderschap in en sturen hem terug naar Afganistan. Of als dat niet bevalt kan hij altijd nog naar Pakistan. Beide landen zijn republieken, overigens.

omanders | 21-06-14 | 07:46

De meest succesvolle Roma-familie, dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 21-06-14 | 04:57

Jerry Nick | 20-06-14 | 22:35
Dat idee had 'ie vast van z'n moeder.

harbi | 20-06-14 | 22:47

Iets kopen 340.000 euro en verkopen voor 3,25 miljoen euro. Zo gek is die Willem-Alexander toch nog niet...

Jerry Nick | 20-06-14 | 22:35

Kijk Bernard eens met zijn buitenechtelijke kinderen, kijk naar die jongste, Cristina geloof ik, die op aanraden van bea wel wat groot geld kon wegsluizen.
En de van Vollenhovens die studiegeld aanvroegen, en de dikke zuiper, lex.
En de vader van Maxima met zijn schone handen, het is een corrupte bende.
En als klap op de oranje vuurpijl 'een allochtoon op de troon'. Kan alleen in Nederland.

Rest In Privacy | 20-06-14 | 22:20

Tsja het is wel onze koningin moeder geweest. En zeg nu eerlijk een bankboef verdient dat bedrag ook in een jaar. Mijn kleur is oranje en een republiek kost echt niet minder. Want gaat het verkwisten van ons geld door de rijken niet rechtom dan wel linksom. Dus ik zelf vind dat het koningshuis mag blijven. Maxima is een mooie koningin en alexander een leuke koning. En beatrix heeft tenminste nog gewerkt. Dat kun je van die boeven bij de banken en in de zorg niet zeggen. Nee hoor knap die boel maar op. En geloof mij het lijkt veel geld. Maar vwrgeleken bij de onzinnige plannen die de pvda weer had met het danstheater een koopje.

tweetybird | 20-06-14 | 21:42

omanders | 20-06-14 | 20:23

Ach omanders ,heb je de stront al van de schoenen gelikt van die oranjes/

knerf | 20-06-14 | 21:00

De echte Stolwijker | 20-06-14 | 13:13

Ah, alweer zo'n oranje juichaapje met onbewezen feitjes.
"Dag en nacht"?

Waren die oranjes aan de coke dan?

knerf | 20-06-14 | 20:59

Bedankt Karst Tates, op de bus afrijden in je zwarte Suzuki en dan tegen een paal aanrijden. Je ziet wat je er van komt: alleen voor deze bedriegers die erin geslaagd zijn zich "koningklijke familie" te noemen moeten jaarlijks vele mensen hun baan en huis verliezen. En ze gaan vrolijk door, we zullen doorgaan, tot het volk past door de waterkraan.
Ze houden niet op, niet vanzelf....

G. Raayer | 20-06-14 | 20:55

O nee niet weer. Wat zwarte piet voor de gutmenschbrigade is, is het koningshuis voor Geenstijl. Een non-issue om compleet hysterisch over te worden.


Er. Is. ECHTE. Stront aan de knikker!

omanders | 20-06-14 | 20:23

Wie hadden de republikeinen hier dan zoal in gedachten als President van Nederland?
Pechtold, Vogelaar, Ploumen, Van Woerkom?

Ci Ty33 | 20-06-14 | 20:05

the handyman | 20-06-14 | 13:10
Liever een democratische gekozen president dan iemand die denkt op basis van geboorterecht het land kan uitzuigen. Deze oranje familie heeft totaal geen respect voor het NL-se volk en hebben ze nooit gehad. Schaamteloos villa's kopen en bouwen in Mozambique, Argentinië en Griekenland. En lul niet over het binnenhalen van orders voor NL. Dat doet ze allen voor Shell, Unilever en anderen die bij dezelfde kliek hoort. Ze gaat zich echt niet inzetten voor het midden en kleinbedrijf. Bea heeft enkele keren per jaar "geheime" bijeenkomsten met lieden zoals de Rockefellers. Laatste keer in Toronto. Pers was niet ingelicht, maar wel aanwezig en buiten de deur gehouden. Als over eerlijke dingen gesproken zou worden dan zou de pers toegelaten zijn. Ze zijn wel op afstand gefilmd en terug te vinden op internet. Speur, en gij zult vinden....

Chiefmate | 20-06-14 | 19:46

De optrekje werd door Win-Lex voor 750k gekocht en later weer door de overheid gekocht van Win-Lex voor 3.25 miljoen. Dat is gewoon verkapt salaris lijkt me. En zo worden de belastingbetalers bestolen.
Bea is grootaandeelhouder Shell, de Shell zit achter nogal veel narigheid in Nigeria of Libie. maar hoor je daar ooit echt iets over in het nieuws? Mag niet he van de PvdA. En als dank benoemt Bea aan de lopende band PvdAers al informateur bijvoorbeeld.

Moonwarrior | 20-06-14 | 19:23

Revvoyensovyet City | 20-06-14
En af en toe de kont van dicatoriale regimes in het Midden-Oosten kussen om de belangen van Shell te behartigen, natuurlijk.

harbi | 20-06-14 | 18:42

Veel doen ze niet. Een beetje op hun bankrekening en aandelen zitten. Links en rechts wat contacten onderhouden. Vakantie houden en uitkeringen trekken. Olifanten schieten of soms een keer een illegale aanvalsoorlog goedlullen. Niet echt iets voor demense zeg maar.

Revvoyensovyet City | 20-06-14 | 18:33

Ik vind het prima!
Beter 1 miljoen aan Nederlandse schilders, bouwvakkers, meubelmakers en architecten betalen dan de helft aan Poolse concurrentie. Iets met geld en rollen. Uiteindelijk geven die mannen en vrouwendag geld ook weer uit.... Aan een Poolse prostituee ofzo....

fredjuhh | 20-06-14 | 18:32

Hebben WA, vrouw en kindjes dat pand zó uitgewoond dat er nu al zoveel geld in gestopt moet worden?

Guido | 20-06-14 | 18:30

Na de vlucht tijdens WWII had dit koningshuis al ontbonden moeten worden. Alleen de lusten en niet de lasten ? Zo ken ik er ook nog wel een paar. Met iedere generatie wordt het gegraai groter. Ik houd nu mn hart al vast bij Amalia.

RegseHippy | 20-06-14 | 18:30

Ik heb het al eerder gezegd: Een volk dat zich door Moffen en Argentijnen laat regeren verdient niets meer dan dat!

threewing | 20-06-14 | 18:24

@kauhlodiebaaz
wat ben jij een misselijk figuur zeg je mag het best oneens zijn met de monarchie maar wat jij hier uitkraamt blijkt wel dat je leeftijd net zo laag is als je IQ bah bah

the handyman | 20-06-14 | 18:06

Beatrix, is er geen lawine die je kan koppen?

KauhlodieBaaz | 20-06-14 | 17:01

En hoeveel miljarden heeft het koningshuis al opgeleverd voor het Nederlandse bedrijfsleven??? Naar mijn mening eerst even de opbrengsten in kaartbrengen en daarna pas discussie voeren....

X-CiTE | 20-06-14 | 16:27

"Afschaffen, dat hele koningshuis. Zo snel mogelijk."

- - -
100% mee eens. Alsof we niets van Lodewijk XIV en consorten hebben geleerd. Tijd voor revolutie!

Cosmic Traveller | 20-06-14 | 15:57

Dank je wel Beatrix voor het vernietigen van de Monarchie. Super actie! Parasieten!
Zoveel geld, niet meer aan de macht en toch gewoon openlijk graaien van het Volk.
Weg met het Koningshuis!
Het hele kutvolk lekker participeren en zelfredzaamheid aanpraten en zelf meer meer meer.
Wasser predigen und Wein saufen!
Wilders for President!

ET007 | 20-06-14 | 15:45

Volgens mij worden wij hier in dit land bestuurd door een democratisch gekozen regering en niet door het koninklijk huis. Kritisch kijken naar de kosten van de Oranjes is niks mis mee. Daarvoor hebben wij onze ministers. Bevalt het je niet rot dan op of zorg dat je een democratische meerderheid regelt.

Rene7559 | 20-06-14 | 15:43

@P. Peeer
Je verwart financiële positie en een maatschappelijke bestuurlijke positie. Geboren worden in een maatschappelijk bestuurlijke functie is middeleeuws.
Als het zoontje van Cruyff niet kan voetballen wil niemand hem en is het snel klaar met hem.

Daarnaast: Wanneer het zoontje van Cruyff met de centen smijt dan zijn dat zijn eigen (familie) centen en als die op zijn dan is het jammer voor hem. Dan zal er niet een huis voor hem verbouwd gaan worden voor een miljoen iig.

Dirk III | 20-06-14 | 15:36

Dat kleinzielige gejammer over een paar euro's terwijl de symbolische, diplomatieke en representatieve waarde onbetaalbaar is... Wat een kortzichtige zeikstralen hier allemaal, die mensen zijn erin geboren en dat is nou eenmaal zo, staan hun hele leven in dienst van het land en de stand verplicht al die pracht en praal... Zou niet met ze willen ruilen maar ben blij dat ze me vertegenwoordigen!

TiTi_no_ghost_237 | 20-06-14 | 15:33

Kunnen we niet gewoon ff teruggaan naar het schelden op kopschoppers en mocros.. dit republikeins gezwam.. je hebt om de vier jaar de kans om er iets aan te doen. Helaas voor jullie hebben jullie gewoon niet genoeg meelopers. Blijf vooral huilen

Rene7559 | 20-06-14 | 15:31

@ Schoorsteenveger | 20-06-14 | 15:21
Duitsland, hmm. Kom, vertel eens wat daar na 1918 is gebeurd zonder Keizer. Dat was een machtswellustige oorlogszuchtige uniformgeile houthakker, maar in democratie met president daarna moet het toch wel een land van melk en honing zijn geweest. Ik hoor zo graag mooie verhalen.

TheseDays00 | 20-06-14 | 15:31

Wat een onzin Quid, koninklijke familie levert massaal geld op, het mooiste visite-kaartje en de meest effectieve deur-opener die een land zich kan wensen. Dat gezeik met Rusland werd toch even prettig glad gestreken door een biertje met de koning... En die handelsdelegaties die achter de Koning aanreizen doen ook leuk zaken... we geven bakken uit aan onzin, laten we zorgen dat we dit symbool in topconditie houden... Levert echt wel wat op!!

TiTi_no_ghost_237 | 20-06-14 | 15:29

Wat kost de president van Duitsland per jaar? Wat kosten de verkiezingen? Wat kosten de al dan niet gepensioneerde Franse presidenten? Waarom gaat het zo goed in koninkrijken als Zweden, Noorwegen, Nederland enz.?

P. Peeer | 20-06-14 | 15:25

@Dirk III 15:12

Ja en het zoontje van Cruyff sterft ook de hongerdood niet en de dochter van Freddy Heineken heeft ook nooit hoeven werken voor haar miljarden banktegoed. So what? Wees jij maar blij dat je wiegje in de grootste welvaartsstaat ter wereld stond en niet in een achterbuurt van Kaapstad.

P. Peeer | 20-06-14 | 15:22

@L.M.
Als ik het niet eens ben met hun (onze) investeringen in hun optrekjes wil dat toch niet zeggen dat ik het oneens ben met "belasting betalen in het algemeen", man man.
Zo van "je bent tegen deze onzinnige uitgave van het Koningshuis en dus ben je tegen belasting". Beetje kromme gedachtegang.
Ik doel op het feit dat deze familie schat-hemeltje-rijk is. Waarom zouden we daar in deze tijd nog aan mee moeten betalen.
Ze mogen best blijven voor de show maar laat ze dan zelf hun broek ophouden.

Dirk III | 20-06-14 | 15:22

P. Peeer | 20-06-14 | 15:18
Wat dacht je van Duitsland? Geen koning, geen koningin.

Schoorsteenveger | 20-06-14 | 15:21

Van dat bedrag kunnen we anders toch zeker wel ongeveer 28 asielzoekers een jaar onderhouden!!

HAL 9000 | 20-06-14 | 15:20

Nonsens. Bea heeft gewerkt voor dr poen en harder dan menig bankdirecteur. Het opknappen van het pand is nooit weg, want een historisch pand. Duur is het ook niet. Het Torentje is destijds voor veel meer opgeknapt. Het Spaanse koningshuis heeft Spanje gered van een Franco-dictatuur waar tegenstanders gewoon aan de wurgpaal stierven. En nadat koningen weggestuurd zijn in bijvoorbeeld Griekenland en Iran is het een puinzooi geworden daar, en ze zijn er na decennia nog niet overheen. Het koningsschap hoeft niet democratisch te zijn, want de koning heeft geen macht. We kiezen de commissaris van politie toch ook niet. Het koningshuis is vele malen goedkoper dan een republiek, waar je om de 4 of 6 jaar een machtswellusteling aan een godsvermogen plus dik pensioen moet helpen. Anti-koningshuisschreeuwers zijn domme blaters die geen feiten kennen en een domme blatende menigte nablaten omdat ze niet zelf kunnen denken.

P. Peeer | 20-06-14 | 15:18

@Stenkel
Oh sorry dat ik niet geloof in mensen die door geboorte en omdat god het wil tot een elite kasten behoren.
Je bent astronaut omdat je daar keihard voor geleerd en gewerkt hebt.
Je bent arts omdat je daar keihard voor geleerd en gewerkt hebt.
En je bent koning omdat je moeder je heeft gelanceerd.

Dirk III | 20-06-14 | 15:12

ljcoster | 20-06-14 | 15:02
Het volk kiest volksvertegenwoordigers, die vanaf het moment dat de stemmen binnen zijn ermee ophouden het volk te vertegenwoordigen. Zo werkt het. En om aan het pluche te kunnen blijven kleven moet je als zogenaamd volksvertegenwoordiger aan een aantal ongeschreven wetten gehoorzamen. Eén van die wetten stelt dat het Koningshuis onaantastbaar is en alles moet kunnen flikken.

Schoorsteenveger | 20-06-14 | 15:08

Interessant zeg, die kolkende geldstromen in het Oranje circuit. Toch maar een simpele vraag: als de Oranjes in dienst staan van het Volk, dan bepaalt het Volk toch wat het daarvoor financieel over heeft? En niet de Oranjes, en ook niet de regering, maar het (klootjes-)Volk?
.
En zoals een reaguurder schreef, ze kan toch gaan logeren bij zoonlief op de Horsten? Dat zou gratis moeten zijn. En dan kan dat miljoen uitgegeven worden aan echt behoeftige mensen.

ljcoster | 20-06-14 | 15:02

Heh-heh eindelijk weer eens een stevig stukje taboedoorbreken op GS.

Ben helemaal klaar met dat Konings(gesp)huis, mensen die het nog voor hun opnemen zitten in de ontkenningsfase of lijden aan het Stockholmsyndroom.

Aan buitenlanders is ons artikel 1 natuurlijk niet uit te leggen... iedereen is gelijk behalve een clubje balkonzwaaiende-nietsnutten dat zonder prestatie miljoenen toegeworpen krijgt omdat ze "koninklijk" zijn.

Copycrauw | 20-06-14 | 15:01

@Stenkel
Two wrongs don't make a right.

Ali d | 20-06-14 | 14:55

@the handyman
Altijd die vergelijkingen met Amerika als iemand een president voorstelt. Waarom geen realistische vergelijkingen, met Zwitserland bijvoorbeeld. Kost hun president €100m per jaar?
Met orangisten valt gewoon niet te discussieren, het zijn net religieuzen. Op een gegeven moment kom je op een punt aan waarbij hun enige argument is: nou ik vind het gewoon leuk.... En daar moet iedereen aan mee betalen.

Ali d | 20-06-14 | 14:53

Willem kocht het van Juul voor 750.000 en Willem verkocht het aan de staat voor 3,25 milj. Willem heeft er 2.5 milj aan gewonnen. Alles wat oranje verkoopt aan de staat gaat op die manier, dat als het koningshuis valt, alles terugkomt aan de oranjes. Dit woonhuis heeft een binnendoor verbinding met het paleis.

Ik snap het sowieso allemaal niet. Ze kan toch slapen op de Horsten in Wassenaar of in een chique hotel in Den Haag als ze een uitje in Den Haag heeft gehad. Willem heeft het dus voor veel geld verkocht aan de Staat en met recht van vruchtgebruik. Gratis blijven gebruiken.

aajjee | 20-06-14 | 14:50

hmmmm... Duitsland heeft geen koningshuis, en wij hebben een Duits koningshuis @Stenkel wat is trouwens dumbfuck

gespuisuitleiden | 20-06-14 | 14:47

En als Jorge Zorreguieta dan even een paar daagjes over wil komen om weer eens gezellig wat bij te kletsen, is zijn bedje gespreid, uiteraard op onze kosten.

Schoorsteenveger | 20-06-14 | 14:41

Mooi gelul altijd, "Ja maar we hebben wel heel veel werk door hunnie! .. uit het buitenland enzo". O ja joh? Waarom kan Duitsland dan ook gewoon perfect zonder koningshuis en staan ze er het sterkst voor in Europa? (ook relatief gezien)

uwgandalf | 20-06-14 | 14:38

@gespuisuitleiden | 20-06-14 | 14:31
Eerst en vooral dumbfuck opdoeken.

Stenkel | 20-06-14 | 14:35

@ Dirk III

Dan betaal je geen belasting, probeer het, denk dat je niet ver komt waarom altijd die "belastingcenten" iedereen betaald belasting , de hele wereld betaald belasting. Altijd geweest al eeuwen, dus waar hebben we het over.Kon. huis is gelukkig niet meer zo als 100 jaar geleden,het is een representatie van dit kleine land die toch afhankelijk is van andere landen , om de kop boven water te houden heeft niks te maken met voor de Oranje's zijn ik ken ze niet, maar hun taak doen ze redelijk goed, en ik vertrouw de Nederlander niet ALS er een president zou komen ( die meer kost) in zijn keuze's type's als Berlusconi kan je dan verwachten lekker dan? Of mensen die niets met Nederland hebben die gekozen worden dan dat risico zit er dik in.

L.M. | 20-06-14 | 14:35

@Dirk III | 20-06-14 | 14:23
Dat laatste reaguursel was speciaal voor jou bedoeld, maar ik betwijfel of je dát ook begrijpt.

Stenkel | 20-06-14 | 14:33

koningshuis is net als de katholieke kerk en het songfestival: voor en door homo's, oude vrouwen en graaiende politici.

minimá-armezusvan.. | 20-06-14 | 14:32

EU opdoeken,koningshuis opdoeken, trollen opdoeken.

gespuisuitleiden | 20-06-14 | 14:31

Nederlandse volk is 't domste volk EVER!
Die denken dat wat 't koningshuis kost een schandaal is.
Denk toch in jezusnaam eens na wat de laatste 4 kabinetten weggesluisd hebben naar deie godvergeten EU!!
10-TALLEN MILJARDEN!!
Veeg eindelijk eens al die stront uit je ogen, Dirk.

Stenkel | 20-06-14 | 14:28

@L.M. hmmm heb jij toevallig gesolliciteerd naar die PR functie voor het koningshuis?
Zonder dollen was er laatst een vacature voor een pr baan waarin je moest zorgen voor een positiever imago van het koningshuis.
Dus het kan nog bonter, ze betalen mensen (met onze belastingcenten) om het imago van de familie wat op te krikken. Dus L.M. beken je kleur of wat?

Dirk III | 20-06-14 | 14:23

Diegenen die het Beatrix 'gunnen' zien zeker over het hoofd dat zij een van de rijkste mensen van NL is.

Je mag van mij best koninkje en koninginnetje spelen, maar doe dat dan lekker van je eigen centen.

Dhr. de Wit | 20-06-14 | 14:22

Het is inderdaad goed om je eens als volk af te vragen, waar je de grens van acceptatie trekt. In algemene zin.
-
Op het gebied van de Koninklijke familie, of politiek.. of EU bemoeienis of andere zaken. Waar trek je de grens? Wanneer zeg je.. Nee. Dit niet.
-
Wanneer zeg je.. Nee dit accepteer ik niet?

GeefDeWaarheidNKans | 20-06-14 | 14:19

komt er ook een privehaven?

gespuisuitleiden | 20-06-14 | 14:15

@KarelMarks | 20-06-14 | 14:12
Stoer hoor. Mag jij de beul zijn, goed?

Stenkel | 20-06-14 | 14:14

En precies hierom verlang ik altijd zo naar 16 oktober 1793.

KarelMarks | 20-06-14 | 14:12

Peter_K | 20-06-14 | 13:55

Nee jij kan lekker rekenen, tjonge tjonge.

Klier van Bartholin | 20-06-14 | 14:09

HALLO meest dom volk hierboven.

Lekker hé als je straks naar Dirk 3 kan lopen zomaar over straat en je kan je zuur gekregen geld uitgeven aan een krat pils of wat meer geestveruimende zooi, je morgen naar IKEA kan gaan en met je kids in de ballebak stoeien, je bij AH achter een lage rij bij de kassa uit je neus kan vreten.Je bij Mac.Donald met je benen wijd een Big Mac naar binnen laat glijen, ZONDER dat ook maar iemand zegt dat je dat niet mag, zonder dat er dag en nacht van die fatsige klerenhangers achter en voor je lopen, zonder dat je cash in je zak hebt, en ALLES MOET overleggen welke stap je neemt. LEUK hé ? Geld hebben maar het niet kunnen gebruiken zoals jij het wilt dus arm zijn. Mensen lul niet zo dom,wat willen jullie ISIS? Communisme? President? (wie)? Alles kost geld ook dat. Stabiliteit en rust in de tent DAT is belangrijk.

L.M. | 20-06-14 | 14:09

Straks hebben 'we' Juncker. Die kan er ook mooi in.
Kan ie gelijk makkelijker inventariseren hoever Nederland nog verder leeggeroofd kan worden, ten gunste van criminele aan de Middellandse grenzende mede-Europeno's.
Dan kan Bea d'ruit en Junckert d'rin.
Probleem opgelost Sjonnie Klit?

Stenkel | 20-06-14 | 14:06

durf te wedden dat ze "vanwege haar drukke bezigheden buitenshuis" (ahum) ook nog met een helikopter van Baarn naar Den Haag vliegt. Rats over het klootjesvolk heen....... en maar lachen!!

ellullo | 20-06-14 | 13:57

@Einde van de Domheid | 20-06-14 | 13:35
Wel goed rekenen hè.
750 000 guldens -> 3,25 miljoen EUR = 950% (en dus geen 400%)

Peter_K | 20-06-14 | 13:55

Ze zijn de connectie met de realiteit zo ontzettend kwijt dat graaien gewoon vanzelfsprekend is, alsof ze er recht op hebben.
Nederland Republiek!

Antitheïst | 20-06-14 | 13:55

@ 7,62x39 | 20-06-14 | 13:40
Dank u voor het compliment over mijn intelligentie. Ik ben overigens niet de oranjeklant die u suggereert.

Ksst, verdiep je er eens in wat Obama kost (en dan niet roepen dathij een salaris krijgt van iets van $250k)

TheseDays00 | 20-06-14 | 13:52

Is dat gegraai in de zorg nou nog niet over?

Professor Pipo | 20-06-14 | 13:51

-weggejorist en opgerot-

mottige beer | 20-06-14 | 13:50

Wie staat hier nog versteld van? De arrogantie van de Oranjes is nu eenmaalbuitenproportioneel. Gewoon, omdat het kan.
Niemand die er wat aan durft te doen, dat is het schandelijke. We laten ons gijzelen door dat puinvolk.

Schoorsteenveger | 20-06-14 | 13:49

En al die zombies maar zwaaien naar die oranje malloten. Ze realiseren zich niet dat recht in hun bakkes worden uitgelachen en in hun achterste worden geneuqt door deze fop sprookjes figuren. Zum Kotzen.

Lichtstadfan | 20-06-14 | 13:48

@vikingpower | 20-06-14 | 13:40
Dit gedrag is schaamteloos en respectloos richting de burgers. Zeker op een punt dat we wbt de werkeloosheid op een topniveau zitten. Burgers die terug komen te vallen op een uitkeringen dienen eerst hun reserves te gebruiken. Het is maar het gebaar wat je als prinses wilt maken.

First Contact | 20-06-14 | 13:48

@eerstneukendanpraten 13:25: Het gaat inderdaad om die voorbeeldfunctie, ze doen wettelijk niets verkeerd. En het koningshuis mag best wat kosten, dat hebben we ook allemaal prima geregeld trouwens. Maar van zo'n puissant rijke familie, waarvan bepaalde leden zich bij herhaling tegen hebzucht en overdaad hebben uitgesproken, mag je beter gedrag verwachten. Daar past geen Dutch/Irish sandwich bij, geen door Trix hoogstpersoonlijk ondertekende aanvraag voor landbouwsubsidie, en geen huis dat je na vrij korte tijd voor meer dan 4x de aankoopprijs aan de staat van de hand doet om vervolgens je moeder er voor nop in te laten wonen.

Bij enige twijfel: niet doen. Dat is een aardig begin voor een financieel-ethische code. Maar bij het koningshuis geldt soms nog meer dan bij de "gewone" graaiers: gewoon doen, zolang we echt geen enkele expliciet wettelijk geldige reden kunnen vinden om het niet te doen. En voor mensen die geacht worden tot voorbeeld voor de natie te dienen vind ik dat echt niet kunnen.

Muxje | 20-06-14 | 13:46

@L.M. | 20-06-14 | 13:04
Sorry, maar het meeste volk werkt niet voor de Shell (Unilever/Heineken/of de andere vriendjes van het koningshuis)

frank87 | 20-06-14 | 13:45

Toch wel triest niet;

''Oud-ombudsman Alex Brenninkmeijer ziet het systeem van politieke benoemingen als oorzaak voor de commotie rond de benoeming van zijn opvolger.''

Dit is wat er vandaag op joop te lezen valt.
Niets over bea aldaar.

de wereld staat echt op zijn kop..

Van Nostrand | 20-06-14 | 13:45

-weggejorist-

jozef6846 | 20-06-14 | 13:42

-weggejorist-

Rups444 | 20-06-14 | 13:42

TheseDays00 | 20-06-14 | 13:34
Maar u illustreert wel mooi het intellectuele niveau van de oranjeklant.

7,62x39 | 20-06-14 | 13:40

Zeg Quid, dat gaat echt niet, om zo over een ex-koningin te schrijven. "Dieven" en zo. Ook ik ben tegen de monarchie, maar dit gaat echt te ver. "Dief" mag je in het openbaar alleen maar schrijven van iemand die door de rechter voor diefstal is veroordeeld, dat zijn nu eenmaal de spelregels ( lees: wetten, maar die lees jij analfabete volksmenner waarschijnlijk niet ).

vikingpower | 20-06-14 | 13:40

TheseDays00 | 20-06-14 | 13:34
Graag willen dat iets waar is maakt het nog niet waar. Obama is een koopje vergeleken met het huis Oranje.

7,62x39 | 20-06-14 | 13:39

Je kan toch het koningshuis afschaffen en er voor kiezen om ook geen president in te stellen.
We kiezen gewoon voor een kabinet, net als nu. President en koning zijn gewoon overbodig.

artie | 20-06-14 | 13:39

@7,62x39 | 20-06-14 | 13:11
Klopt: en reken er maar niet op dat de gewone burger een rijksmonument zomaar naar zijn of haar wensen mag inrichten.

frank87 | 20-06-14 | 13:37

Verkiezingsuitslagen en de populariteit van het Koninklijk Huis bewijzen het keer op keer, al jaren en jaren: Nederlanders vinden het gewoon heerlijk om kaalgeplukt en bestolen te worden.

jemagookniksmeer | 20-06-14 | 13:37

jaap gleuventrekker | 20-06-14 | 13:27

Dan moet je wel eerst een hoop spinrag verwijderen...

eerstneukendanpraten | 20-06-14 | 13:35

Ik las het.
Ook dat Willem zijn huis voor 400% winst aan ons heeft verkocht.
Maar wat nog veel erger is: De Oranjes hebben AL hun landerijen en vastgoed aan ons verkocht MET levenslang gebruiksrecht en onderhoud op onze kosten.
Wie regelt dit soort dingen?

Einde van de Domheid | 20-06-14 | 13:35

Hollande, die kost zeker niks en Sarkozy de Zonnekoning. Obama is veel duurder. Kim Jong-un kost een heel land. Beatrix en Willem-Alexander zijn een koopje.

TheseDays00 | 20-06-14 | 13:34

Dit gedrag is heel normaal in elitaire kringen. En daarnaast ook nog een bepaalde ethiek/moraal uitdragen. De PvdA,D'66 en de VVD doen niet anders.

First Contact | 20-06-14 | 13:30

Dit geld wordt goed besteed, ik denk dan aan de werkgelegenheid voor de bouw. +1000.

behangtafel | 20-06-14 | 13:28

Ik zou haar doen.

jaap gleuventrekker | 20-06-14 | 13:27

over oranje gesproken, hoor net op radio dat de gele smiley te blank is (???) en dus discriminaasie voor de negert

(Behind)Doors | 20-06-14 | 13:27

-weggejorist-

mottige beer | 20-06-14 | 13:26

Het is een grof schandaal, dat mens heeft miljarden.

Bokito ergo sum | 20-06-14 | 13:26

Weet u het nog van die operazangeres die toevallig ook nog zus van de koningin was? Die beheerde vanuit een door de belastingbetaler gefinancierde omgeving haar trustvermogen.

Zie wiki: In 2009 werd bekend dat de prinses gebruik maakt van brievenbusfirma's op het Kanaaleiland Guernsey. Via de Daffodil Trust[1] en de Crocus Trust[2] zou aanzienlijk worden bespaard op de betaling van vermogensbelasting in Groot-Brittannië. Deze brievenbusfirma's worden bestuurd vanuit een stichting die zetelt in Paleis Noordeinde. Velen, ook binnen de Tweede Kamer, achten een dergelijke constructie - hoewel legaal - toch in strijd met de voorbeeldfunctie die leden van de koninklijke familie geacht worden te vervullen. Op 8 oktober 2009 werd bekend [3] dat de belastingroute voortaan via een vermogensbeheerder in Eindhoven zou lopen en niet meer via het paleis.

eerstneukendanpraten | 20-06-14 | 13:25

Daar komt bij dat de koninklijke familie zelf een uiterst riant vermogen heeft, naast die uitkering. Het trieste is dat als een moeke met uitkering vanwege een keuze om haar kroost goed op te kunnen voeden en dus thuisblijver is, zelf van die uitkering de verf moet kopen om haar sociale huurhuisje wat toonbaarder te maken, en zelf de kwast ter hand moet nemen. Waarom krijgt Bea dan bijna een miljoen euro om de hoek geschoven om dit te gaan doen!

smartexpat | 20-06-14 | 13:24

Een verbouwing van bijna een miljoen, moet dat dan via zo'n Europese aanbesteding, waarna een of andere ongure Italiaanse aannemer met de klus gaat strijken?
(In dat geval mijn voorspelling: over drie jaar zakt Beatrix door de vloer en waaien de ruiten uit haar pied-à-terre, waarna er een Parlementaire Commissie moet gaan uitzoeken hoe het zover heeft kunnen komen.)

simpelman | 20-06-14 | 13:24

En dan te bedenken dat Bea in haar laatste troonrede Bea nog wel even aanstipte dat het crisis was en dat het volk de broekriem moesten aanhalen. Behalve de majesteit zelf dus.

KoninginWildemina | 20-06-14 | 13:23

Waarom moest dat hok zonodig door de staat gekocht worden? WA had het toch gewoon kunnen houden en zijn moeder er in laten wonen op eigen kosten? Waarom moet het klootjesvolk altijd voor alle kosten opdraaien ?
En voor degenen die over het aanzien en voordelen blaten die de koninklijke club voor ons land zouden opleveren: ik weet van aziatische bedrijven die juist om deze reden niet zaken doen met Nederland omdat het de indruk wekt dat we hier nog eeuwen achter leven in een dictatuur.

sinar2 | 20-06-14 | 13:22

Het mag wat kosten he? Ja, op kosten van een ander that is... Ze kan dit makkelijk ' zelf' betalen, dus waa-om gebeurt dit niet?

bello | 20-06-14 | 13:20

lachenjoh | 20-06-14 | 13:07

Ik ken ook een aantal vermogende mensen, die zij zo gierig en zuinig dat ze hun eigen stront wel willen vreten.

kruimelzuiger | 20-06-14 | 13:19

Het koningshuis, waarom hebben we dat überhaupt nog anno 2014? Dit soort taferelen zijn gewoon een dikke middelvinger naar ons, de hardwerkende burgers die dit financieren.

Le Roi | 20-06-14 | 13:18

Ik gun het Bea wel.

Fred Bastiat | 20-06-14 | 13:18

Een president is niet goedkoper. Dan heb je elke vier jaar een extreme home makeover.

Geert Linkers | 20-06-14 | 13:17

-weggejorist-

Bapu | 20-06-14 | 13:15

@ Muxje | 20-06-14 | 13:11
Doen ze met leden van het Koninklijk Huis ook (Benno). To no any noteworthy avail, maar dat doet aan het principe niets af.

baba4oog | 20-06-14 | 13:15

Maar Max lacht zo leuk en dus vindt het klootjesvolk het allemaal prima.

James Lastig | 20-06-14 | 13:14

Grappig. GS hand in hand met PvdA en SP over deze ver-schrik-ke-lij-ke misstand. Eén miljoen, maar liefst!
Ik heb er geen enkele moeite mee. Beatrix heeft zich dag en nacht ingezet voor dit land. Ik vind een miljoen nog aan de bescheiden kant.
Maar goed, het Koninklijk Huis heeft Godheid Geert ooit eens voor het hoofd gestoten. En dan moet je het ontgelden bij de structureel ontevreden massa.

De echte Stolwijker | 20-06-14 | 13:13

Je moet er toch niet aan denken dat ze dat uit eigen zak moet betalen? Het leven is al zo duur, ook voor de puissant rijke familie Von Amsberg.

harbi | 20-06-14 | 13:12

Tja, ze onderscheiden zich niet van andere zakenvullende staatshoofden, behalve dan dat een aantal het er niet zo goed van afgebracht hebben.

watazooi | 20-06-14 | 13:12

Quid: meestal heb ik lof voor je bijdragen, dit keer evenwel niet, je kletst uit je nek. Je windt je op over nog geen miljoen. Dit geld blijft tenminste nog in NL, hoop ik !!

Danbolig | 20-06-14 | 13:12

@baba4oog 13:07: Een president kan tenminste nog ter verantwoording geroepen worden bij financiële malversaties, bij het koningshuis is dat niet het geval.

Muxje | 20-06-14 | 13:11

Ooit_huisregelneef | 20-06-14 | 12:57
Punt is dat er nu wel iemand in het rijksmonument woont. Iedere andere burger die in een monument woont moet eindeloze vergunningen aanvragen voor restauratie en mag het zelf betalen, eventueel met een kleine tegemoetkoming in de kosten.

7,62x39 | 20-06-14 | 13:11

Naja.. zoiets dus. Sorry voor de rommel

deministerpresident | 20-06-14 | 13:11

Een ex-koningin krijgt een pensioen in de lijn zoals ze geleefd heeft. Logisch, toch? Bea in een rijtjeshuis en shoppen bij de Aldi, dat ziet er toch niet uit?

Dus het is all or nothing: aan koningsdag te zien wil de meerderheid in NL "all". Niet zeiken dus nu.

croque monsieur | 20-06-14 | 13:11

"het koningshuis verenigd ons"
Ja in haat tegen de feodale graaiers
"maar de koningin opent deuren"
gelul. Als een of andere potentaat in verweggistan kan kiezen tussen het ontvangen van Barack Obama of een of andere operette figuur, wie zou hij kiezen dan.

bewijzen graag van al die "voordelen"

kees1960 | 20-06-14 | 13:10

stel dat we het koningshuis afschaffen en dan? nemen we een president? bij de inauguratie van obama voor zijn 2e termijn koste dat 50 miljoen us dollar bovendien is een president aan corruptie onderhevig want het is een baan als je maar genoeg geld hebt om te smeren die je kan verwerven uiteindelijk kost de monarchie minder in zijn huidige vorm bovendien doen ze ook veel goed werk meer als dat de burger weet elke keer als de koning een ander land bezoekt gaat daar een handelsdelegatie mee ook voor de buitenwereld is een kongshuis een extra aanzien de amerikanen zijn stinkend jaloers dat zij dat niet hebben !

the handyman | 20-06-14 | 13:10

Beter te besteden aan de AIVD en linea recta retourtjes voor die gore moslimsadisten die dromen van moorden en verminkingen en rondvliegende ledematen.

malin | 20-06-14 | 13:10

-weggejorist-

deministerpresident | 20-06-14 | 13:10

Ooit_huisregelneef | 20-06-14 | 12:57
Niets afgunstigs aan het stuk van JQ. Wijs het anders even aan. Oranje juichaapje.

7,62x39 | 20-06-14 | 13:09

Bontkraag van hermelijn

NACademicus | 20-06-14 | 13:09

Hoe lang tolereert de politiek nog deze graaicultuur van de pseudo "oranjes". Aan de bevolking van Spanje die wel massaal demonstreert tegen dit ondemocratisch instituut kunnen we een voorbeeld nemen!!!!!

hertog2 | 20-06-14 | 13:09

'Geen idee, wij gokken ook maar wat'

Ja, hier hebben we wat aan. Maar goed dat GS geen subsidie vangt in dit geval.

Van Nostrand | 20-06-14 | 13:08

Trix is toch allang geen bijstandsmoeder meer?
Ze is met pensioen, dus valt nu onder de babyboomers met een AOW'tje en pensioentje.
In dit geval dus wel zonder dat "tje", maar het gaat om het idee.
En zoals alle bewoners van sociale woningbouw wordt ook hier dus alles betaald door de woningbouwcorporatie die de eigenaar is van het pand.
Niks bijzonders dus in ons pamperlandje.

happen naar de baas | 20-06-14 | 13:07

Dat het koningshuis nóg niet aanvoelt dat dergelijke dingen niet meer kunnen. Betaal het lekker zelf.
Het lijken wel topbestuurders van zorginstellingen....

Klontenkoker | 20-06-14 | 13:07

Zal ik de hypotheek voor je regelen Bea ?

Kobus Kloothamer | 20-06-14 | 13:07

En we zwaaien met zen allen naar de king.. en we zwaaien met zen allen naar de king. En we zwaaien met ze alluh, we zwaaien met ze alluh. We zwaaien met ze alluh naar de king. Xx

deministerpresident | 20-06-14 | 13:07

Ongelofelijk, dat mens is multi-miljonair. Waarom kan ze dat zelf niet betalen?

lachenjoh | 20-06-14 | 13:07

Liever een republiek, Quid, really ? Nog meer sgeindemocrasie ? Dan weet ik liever op voorhand voor zolang als ik leef aan wie m'n geld besteed wordt. Waarschijnlik nog goeikoper ook dan elke zoveel jaar een kostbare verkiezingspoppenkast voor een dropl*l (m/v) die niks toevoegt t.o.v. de huidige set-up.

En voor kleingeestige piepeltjes, die er een probleem mee hebben, dat zíj met een verroeste bandenwipper i.p.v. een zilveren lepel in hun muil geboren zijn : da's dan jammer.

baba4oog | 20-06-14 | 13:07

Ik mag toch aannemen dat de prinses dan ook een aanzienlijke huurverhoging heeft gekregen, nu het pand zoveel waard is.
Met de verbouwing zal de huur ook nog behoorlijk stijgen.

domheid regeert | 20-06-14 | 13:05

Jaloers Quid? Ga jij dan koning worden doe het is ff beter dan. Ben je representatief ? Haal ook die orders binnen van buitenland waar "het volk " van kan vreten. Mes snijdt aan 2 kanten, weet je toch?

L.M. | 20-06-14 | 13:04

@Ooit_huisregelneef 12:57, Nee, er van uitgaande dat die woning tot nut van het Nederlandse volk is als er geen prinses in woont.

Muxje | 20-06-14 | 13:04

Maar Quid. Dit soort dingen mag je helemaal niet zeggen in dit land.

frickY | 20-06-14 | 13:03

Nee, onmiddellijk verbouwen die woning, al het geld moet naar de rijken, want die zeuren tenminste niet, leve de Koning !

ik_dacht_het_wel | 20-06-14 | 13:00

"Geen idee, wij gokken ook maar wat."
Wij? Jij Quid..., jij gokt maar wat.
.
Jouw socialistische vriendjes zijn overigens de laatste jaren wel opvallend koningsgezind geworden.
Viel zeker weer wat te halen? Leuke baantjes ofzo?

Ommezwaai | 20-06-14 | 12:59

Als de oudste zoon/dochter van Ruud Lubbers of Wim Kok automatisch de volgende minister-president zou worden en zijn/haar partner zou net als hij/zij automatisch een onvoorwaardelijke uitkering krijgen dan zou Nederland te klein zijn...
Dit is met 'onze' monarchie wel de realiteit...
Deze tekst komt uit het boek 'Hiërarchie' van www.alexander-brekelmans.com/

kibambam | 20-06-14 | 12:59

Hoeveel dividend betaalt Kon. Olie?

Pimp my Voortuin | 20-06-14 | 12:58

De afgunst druipt er weer vanaf. Zou Quit ook zo boos worden als er voor 9 ton een Rijksmonument wordt verherbouwd waar geen prinses in woont?

Ooit_huisregelneef | 20-06-14 | 12:57

Volgens de BAG viewer is die hut 772 m2 groot. Dan is 9 ton verbouwen voor een object dat door haar zoon al totaal gerenoveerd en beveiligd was best buitensporig veel. Het leid wel lekker af van die Griekse huizentoestanden. bagviewer.geodan.nl/index.html

Lucifer | 20-06-14 | 12:56

Liever geld in NL aan NL uitgeven dan aan Afrikaanse dictators...

funkyd | 20-06-14 | 12:56

Gamlakuk heeft niets tegen koningshuizen, met uitzondering het Huis van deze Duitsers....

gamlakuk | 20-06-14 | 12:54

-weggejorist-

mottige beer | 20-06-14 | 12:53

Daar heeft die bolle zijn opoe even mooi een poot uigedraaid met die 750.000 gulden om het paar jaar later voor 3,25 miljoen euro weer te verpatsen...

brutus68 | 20-06-14 | 12:52

De Oranjes lachen ons gewoon keihard in de bek uit.

one hobo | 20-06-14 | 12:52

Kijk, voor dàt bejaardentehuis is wèl geld.

Dostranamus | 20-06-14 | 12:51

Eens met Quid. Afschaffen die boel en/of hun bijstandsinkomen verlagen naar 'normale volk' waarden.

"Maar ze (koninklijke familie) zorgen voor miljoenen inkomsten in Nederland wereldwijd". Nou, dan mogen ze voor mijn part hun bonnetjes inleveren van de vliegreizen en andere onkosten om dat geld terug te krijgen bij een onafhankelijk declaratie bureau die het kan beoordelen.

LangeTijdGeleden | 20-06-14 | 12:51

En toch blijven mensen zich afvragen waarom ik zo'n godsgruwelijke hekel aan het koningshuis heb.

vincent uit groninge | 20-06-14 | 12:50

Volkomen terecht natuurlijk. Ik bedoel, je wordt niet zomaar in de juiste familie geboren.

Nietvoordekat | 20-06-14 | 12:50

Oprotten met die pseudo-Oranjes. Leve de republiek!

Willem VanDer Decken | 20-06-14 | 12:50

Zolang 80% van de NL-ers dat instituut steunt verandert er niks.

Zzzzooooffff | 20-06-14 | 12:48

Ach ja.. de plebs betalen wel.

kruimelzuiger | 20-06-14 | 12:48

De guillotine voor die parasieten.

7,62x39 | 20-06-14 | 12:47

Tussen 1998 en 2008 heeft er een prijsverdubbeling van het vastgoed plaatsgevonden dus die € 1.500.000 klopt wel ........... ooh wacht even.

Klier van Bartholin | 20-06-14 | 12:47

Freudiaanse verschrijving. hoek dus...

Ars Vivendi | 20-06-14 | 12:47

Ze vragen wel erg veel tegenwoordig die Poolse bouwlieden..

Radagast | 20-06-14 | 12:47

Vlak om de hoer zit een Ierse pub. Daar zou ik ook wel naast willen wonen. Guinness!

Ars Vivendi | 20-06-14 | 12:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken