Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NL is Derde Wereldland bij klimaatverandering

nederlandisgeelonee.pngHet klimaat verandert, de aarde warmt op. We gaan niet eens meer in discussie, dit is een wetenschappelijk feit. Mensen die de opwarming van de aarde ontkennen val in het rijtje holocaustontkenners, chemtrailgelovers en schoenzetters met Sinterklaas: naïeve sukkels. Dan weet u dat. Hierboven ziet u welke landen het meest kwetsbaar zijn voor de klimaatveranderingen. Inderdaad, de Derde Wereld en Nederland. En raad eens wie van die twee geholpen gaat worden door de rijke westerse wereld? Als u antwoord Derde Wereld is, heeft u het juist. Nederland? We staan er alleen voor. Wij tegen de brute krachten van de natuur, in ons geval het water. Ons staat een stijging van 35 tot 85 centimeter in 2100 te wachten en daar gaat geen windmolenpark of Mitsubishi Outlander tegen helpen. Misschien handig als we nu alvast voorbereidingen treffen en ons internationaal wat drammeriger laten horen over de opwarming. Shit is aan. Laten we Jan Adriaenszoon Leeghwater gaan op het klimaat.

Reaguursels

Inloggen

Allemaal leugens, die milieu gekken zijn alleen maar op zoek naar een inkomen, kijk maar naar Al Gore met zijn Gore leugens, Lekker zijn zakken gevuld en van de aardbodem verdwenen , zit ergens op zijn jacht, en denk ik heb ze allemaal genaaid!!

Wayde | 14-06-14 | 09:14

Ben benieuwd, straks komt is Limburg het enige Nederland dat nog over is :-)

Tremor | 13-06-14 | 18:31

*Huisje in Zuid-Limburg kopen doet.

ZoltarTheMagnificent | 13-06-14 | 16:35

Igor Putkin | 13-06-14 | 09:31
-
Oase ? Eten (vis) voor de hongernegertjes ? regen op dorstige akkers ? verdrinkende kamelen ? Vakantieresorts op plekken waar je eerder niet aan dacht ?
-
Misschien dat de kamelenneukende moezelmannen dan ook eens wat minder haatdragend worden...

Badderbeest! | 13-06-14 | 16:28

Heeft niks met het klimaat te maken.
We doen het zelf.
Alles volstorten met beton, grondstoffen uit de bodem halen, een toename aan obesitas en niets doen aan instroom van gelukszoekers die zich vermenigvuldigen als nijntjes.
De Nederlandse bodem wordt daardoor steeds zwaarder belast en zakt steeds dieper weg onder de zeespiegel.
We zitten op een zinkend schip. Het westen verzuipt als eerste na een paar fikse wolkbreuken of een dijkdoorbraak wegens achterstallig onderhoud.

Straks dragen we massaal T-shirts met de tekst: Wij zijn allemaal drenkelingen.
Wie gaat ons dan redden?
We hebben nauwelijks nog een leger en met een JSF kun je niemand uit het water vissen.
Gaat rubberboot inspecteren en alvast voedsel/drinkwater inslaan.

Schietmijmaarlek | 13-06-14 | 15:22

In Limburg geen last van. Next.

Fenna | 13-06-14 | 14:37

We kunnen beter gaan werken aan een aanwas van de steden in het oosten zodat wanneer de zee onvermijdelijk over de dijken komt (door toedoen van de mens of van de natuur zelf is niet belangrijk)we niet twee derde van onze bevolking en industrie dakloos en onder water hebben staan.

Myrkie | 13-06-14 | 13:31

Met een warmer klimaat zal er ook meer water in de lucht worden opgenomen, hetgeen de zeespiegel weer in balans houdt.

Mouth Of The South | 13-06-14 | 13:15

@ Oculus Malus:
Omdat quid in werkelijkheid een altijd huilende en tierende moreel superieure linkse goedmens is...

brekebeen | 13-06-14 | 13:10

He Quid, je had toch ontslag genomen? Waarom dan nog steeds meedoen aan de scaremongering van de klimaathoax profiteurs.

Oculus Malus | 13-06-14 | 12:43

Ach ja, klimaatfetisjisme, rijdt China ook al Prius? De status van derdewereldland wordt, met het huidige beleid, toch wel bereikt.

natte krant | 13-06-14 | 12:26

"u antwoord"
"val in het rijtje"

Leer toch eens Nederlands, nep-journalist.

Tapu | 13-06-14 | 12:22

Zeggen dat de aarde toch opwarmt en het daarom niks uitmaakt wat hij doen, is zoals een moordenaar die zegt "we gaan toch allemaal dood".

DaJonkel | 13-06-14 | 12:22

sokkenpluisje | 13-06-14 | 11:32
Het verschil met zure regen is dat dat een direct gevolg is van alle zooi die de lucht in gepompt wordt, en aangezien dat door allerhande regelingen drastisch afgenomen is, is de zure regen ook verminderd. Dat wil niet zeggen dat het geen probleem meer is, maar 'het gaat beter' is geen goede krantenkop, dus dat interesseert de media niet en daarom hoor je er niets meer over.

Legacy | 13-06-14 | 12:17

En die IJstijd die ongeveer nu elk moment (geologisch gezien) moet beginnen, vanwege cyclische variaties in de excentriciteit van de aardbaan, wat gaan we daaraan doen?

simpelman | 13-06-14 | 12:08

Ik denk dat dat 182500 km3 is
Waar gaat dat water vandaan komen ??
@bob de boarder | 13-06-14 | 08:57
 
Groenland? Daar ligt ongeveer vijftien keer zoveel bovenop.

simpelman | 13-06-14 | 12:02

Zeker en vast te veel gekeken en geluisterd naar Al Gore.

behangtafel | 13-06-14 | 11:50

Stijgende zeespeigel? Ik wacht nog steeds op de zure regen die alle bomen op aarde zou uitroeien zoals hysterisch werd gebrult in de 80s.

sokkenpluisje | 13-06-14 | 11:32

Waar gaat die 85 cm stijging vandaan komen ? De alpen zijn al sneeuwvrij, Kilimanjaro is droog, Everest is niks meer. Het zal wel waar zijn, maar waar komt dat water vandaan ?

hotnot | 13-06-14 | 11:25

Krijgen wij dan ook geld ?

newray | 13-06-14 | 11:10

-weggejorist-

Bigi Bana Boy | 13-06-14 | 11:04

PVV-juichaapjes doen niet aan feiten, Quid.

Bigi Bana Boy | 13-06-14 | 11:02

Er is overeenstemming. 97% van de reaguurders gelooft niet in global warming.
Het debat is over.

Turdnudger | 13-06-14 | 10:50

Niks aan de hand mensen, gewoon doorzwemmen...
Toch even dit N.A.P.lijstje opgezocht met de groeten uit Nijmegen:
Maastricht + 49,1
Nijmegen + 31.6
Eindhoven + 16.0
Arnhem +13,9
Almelo + 11.0
Assen +11
Groningen + 6.5
Utrecht +6,2
's-Hertogenbosch +5,7
Haarlem +3,7
Leeuwarden +3
Amsterdam + 2.0
Vlissingen + 1.5
Middelburg +1,
Rijswijk +0,9
Zwolle + 0.9
Den Haag +0,8
Lelystad -2,9
Emmeloord - 4,2

havannahapper | 13-06-14 | 10:50

@Keanu | 13-06-14 | 09:58
Eén paper gepubliceerd in een marginaal journal met impact factor 2 en zonder enige vorm van statistiek waarin het woord NASA 1x voorbij komt en opeens vindt NASA dat het niet klopt. Volgens NASA: "Ninety-seven percent of climate scientists agree that climate-warming trends over the past century are very likely due to human activities,1and most of the leading scientific organizations worldwide have issued public statements endorsing this position." climate.nasa.gov/index

Legacy | 13-06-14 | 10:48

@Kaas de Vies | 13-06-14 | 08:44
Het uitstekende boek De Menselijke Maat van Salomon Kroonenberg beschrijft in detail hoe het klimaat sowieso verandert ongeacht de mens.

Dat die marxistische eikels de discussie gekaapt hebben met belachelijke verklaringen is ook waar.

Echter dat neemt niet weg, dat een zekere balans tussen wat we nemen en geven aan de natuur natuurlijk wel een goed idee is en een CO2 tax is daarvoor een goed middel. Helaas worden de CO2 emissierechten gratis weggegeven op Europees niveau aan de grootste vervuilers.

van heinde en verre | 13-06-14 | 10:40

Joffri | 13-06-14 | 10:29

Ik had na de eerste regel al door wie de auteur was, checken was niet nodig.

happen naar de baas | 13-06-14 | 10:33

Achossie, Quidje verwart wetenschap nog steeds met een democratie.
Tijd voor wat strafregels voor Quidje!
Schrijf maar op: "Dat een meerderheid iets roept wil nog niet zeggen dat het ook de waarheid is."
Doe dat maar eens 1000x opschrijven Quidje.
Mooi leermomentje voor je knul.

happen naar de baas | 13-06-14 | 10:32

Kan iemand mij uitleggen wat de fak een "wetenschappelijk feit" is?! Zelfs natuurkunde kent geen feiten.

hobbit | 13-06-14 | 10:32

Weer 2 minuten van mijn leven verkwist aan het lezen van een volstrekt waardeloos Quid stukje. Voortaan eerst auteur maar checken.

Joffri | 13-06-14 | 10:29

Ah gut, Quid is een chemtrailontkenner. Google effe op geo-engeneering Quid, misschien wordt je dan eindelijk eens wat wijzer.

AndroidLouWebber | 13-06-14 | 10:08

Zolang we nog nieuwbouw bouwen op 5 meter NAP ipv dat zo'n terrein een paar meter wordt opgehoogd vóórdat we met bouwen beginnen is er nog wel wat te winnen.

Andersom dag | 13-06-14 | 10:08

Een bananenmonarchie zijn we al...

VanBukkem | 13-06-14 | 10:07

Hee Quid, durf je eigenlijk al op de redactie toe te geven dat je PvdA stemt?

Tisnietanders | 13-06-14 | 10:05

@lienke | 13-06-14 | 09:47
Behalve dan dat drijvend ijs geen enkel effect heeft op het water-niveau als het smelt.

Ratatosk | 13-06-14 | 10:04

@lienke

het klimaat is een doorlopend proces

die plaat wordt heus wel opgemerkt doe moeder aarde, en die komt dan gewoon met een oplossing.

dit antwoord is net zo min onderbouwd als hetgeen dat jij stelt, en toch meen ik het ook serieus.

Van Nostrand | 13-06-14 | 10:04

Allemaal die zeikers op Limburg wel lekker daarblijven he!

Vanilla | 13-06-14 | 10:01

En los van de beschuldigingen dat men rapportjes zou misbruiken, kunnen wij zelf ook nadenken.

zie de hevige regenval van de laatste tijd.
water verdampen kost warmte.

dit lijkt mij niet minder dan een natuurlijk reactie op opwarming. veel regen en dus terug afkoelen.

gewoon de jbl methode
het zijn de boeren die zo altijd al behoorlijk goed het weer wel konden voorspellen.

maar tegenwoordig, als iets niet fancy is, zoals amara omwuka, of die recente uber gay op rtl4, dan willen we er niets van weten.

stelletje eikels. altijd beginnen met, dit was het weer vandaag, en dit was het weer vandaag in mofrika. tieft op! jullie bakken er niets van! (behalve mark putto natuurlijk).

Van Nostrand | 13-06-14 | 09:59

Één zachte winter en de hoax makers schreeuwen weer hel en verdoemenis. Kijk, ook hier (www.zocorsweb.nl/index.php/opinie-en-m...) wordt het tegendeel bewezen geacht en zelfs NASA heeft er 11 jaar onderzoek opzitten en publiceerde in 2012 dat het verhaal niet klopt. Allemaal liegmensen.

Keanu | 13-06-14 | 09:58

Ik ben het eens met badderbeest. Ik stel voor Russisch voorbeeld te volgen en een pijpleiding aan te leggen.IPV gelden naar de derde wereld te sturen, kunnen we water doneren.

whatsinaname | 13-06-14 | 09:55

Nederland onder knoet van deze EU en haar intenties, is het echt niet waard om je druk over te maken. Ik kom alleen uit de startblokken voor een soeverein Nederland. Laat het anders maar afzinken. De EU zal ons overigens lang voor die tijd in een oorlog storten.
.
Klimaatverandering is een gegeven. Dat de mensheid totaal niet (nog) begrijpt hoe klimaat werkt ook. Mens en Co2 aanwijzen als oorzaak is prematuur en hoogstwaarschijnlijk dus fout. Lange termijn trend voorspellen kunnen we ook niet dus dit soort 'voorspellingen' kloppen hoogstwaarschijnlijk ook niet.
.
Als u zich zorgen wilt maken over de toekomst. Maakt u zich dan zorgen over zo'n EU. Daar is wellicht nog iets aan te doen. Het klimaat doet gewoon zijn ding.

Parel van het Zuiden | 13-06-14 | 09:54

Als er meer water vanaf gletsjers op het land in de oceanen terecht komt, worden die oceanen zwaarder. Dan wordt de aardkorst, die onder die zeeën dunner is, ingedrukt en zakt daardoor het water oppervlak wereldwijd. Probleem opgelost.

Mantisomantis | 13-06-14 | 09:54

Dat de aarde opwarmt en de zeespiegel stijgt is onder wetenschappers geen discussiepunt. Enkel de vraag of de mens deze opwarming veroorzaakt is een discussiepunt.
...
niet voor de hond | 13-06-14 | 08:59

Als je nu eens naar de data kijkt ipv naar dom geblaat luistert, zul je je verbazen dat de aarde al ruim 17 jaar niet opwarmt, dat de zeespiegel stijging geen acceleratie laat zien en dat de globale hoeveelheid ijsmassa groeiende is. (dat geldt overigens ook voor de ijsberenpopulatie.)
Het zijn de luie flikkers zoals jij die te dom zijn om eens op zoek te gaan naar objectieve meetdata en hun eigen conclusies trekken. Nee naar propaganda luisteren is nou eenmaal makkelijker.
Wetenschap gaat over bewijzen a.d.h.v. data en niet over 'meeste stemmen gelden'. Lutsert!

TweetyV6 | 13-06-14 | 09:52

"Mensen die de opwarming van de aarde ontkennen val in het rijtje holocaustontkenners, chemtrailgelovers en schoenzetters met Sinterklaas: naïeve sukkels. Dan weet u dat."
--------------------------
Wat een arrogantie.
Met dit soort opmerkingen op deze toon bereik je juist het tegenovergestelde van wat je wilt bereiken, Quid.

EricDonkaew | 13-06-14 | 09:49

DeSjaak1000 | 13-06-14 | 09:29

Ja, dat waren nog eens tijden. 9000 jaar terug konden Britten hier zo heen rijden om hier tax free in te kopen. Toen hadden we hierdoor ook geen last van dat iedereen voor lagere accijns de grens over ging.

KarelMarks | 13-06-14 | 09:48

Wat in Nederland niet in het nieuws geweest is en wel aan de orde is geweest in buitenlandse media is dat een grote ijsplaat van Antartica onlangs onverwachts is afgebroken, een onomkeerbaar proces. Dit gaat een grote steiging van de zeespiegel veroorzaken op termijn waardoor het grootste gedeelte van ons land onder water komt te staan.

lienke | 13-06-14 | 09:47

Maar ik woon tegen de Duitse grens aan (letterlijk).En Duitsland is "least vulnerable". Dus ik denk dat ik hier wel goed zit.

The Unjorisable | 13-06-14 | 09:46

ook hadden we nog geen twee weken geleden de koudste dag sinds 100 jaar.

dat is net zolang als dat we de temperatuur bij zijn gaan houden.

dus voor de bangmakers, im dit recht te praten, zouden we dan soms in een super hyper mini ijstijd verkeerd hebben voor een dag?

men kan niet eens het weer van volgende week voorspellen, dus laat me niet lachen als het gaat om zogenaamde klimaatkennis.

weet je wat pas lachen is;

beelden van de eerste weervrouw naast die van amara omwuka.

Van Nostrand | 13-06-14 | 09:46

"Ons staat een stijging van 35 tot 85 centimeter in 2100 te wachten"
-------------------
De afgelopen 200 jaar is de zeespiegel nog met geen millimeter gestegen, ondanks alle luchtvervuiling die de mensheid al die tijd heeft veroorzaakt.
Pas bij de eerste centimeter zeespiegelstijging ben ik bereid mee te discussiëren.

EricDonkaew | 13-06-14 | 09:45

Amersfoort aan zee, niet echt een slecht vooruitzicht voor mij, zet die Hummer eens aan en stook wat extra

Bokito ergo sum | 13-06-14 | 09:44

Even in het midden gelaten hoe groot de invloed van de mens is op klimaatverandering, dat vind ik altijd nog zo'n grijs gebiedje, ik ben op dit moment in Los Angeles, waar je gewoon nog geen kilometer ver kan kijken. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat die benzineslurpende pickups die 1 op de 2 Amerikanen voor de deur heeft staan daar iets mee te maken heeft. Waarom worden wij in Nederland gedwongen om gesubsidieerde veredelde boodschappenkarretjes met een uitstoot van -24 gram te rijden terwijl je hier niets kan krijgen dat minder is dan een V6, vrolijk hoestend met een benzineprijs van 3 kwartjes per liter? Laat de EU zich eindelijk nuttig maken en het 'milieuprobleem' daar neerleggen waar het vandaan komt, in ieder geval NIET uit Nederland.

Alca | 13-06-14 | 09:44

@ Igor Putkin,

Ik zie het probleem niet van een ondergelopen woestijn. Alleen Jammer van Al Qaeda, dat die cultuur voorgoed verdwijnt.

bdn01 | 13-06-14 | 09:43

Enschede aan zee.. I like it!

Dr. Zyxel | 13-06-14 | 09:43

@ mastermattie

daarom rijden er procesoperators rond in waterschap bussies.

je kunt de boel beter privatiseren als je chaos wilt.

Van Nostrand | 13-06-14 | 09:40

Voorlopig hoeft het niet meer dan 2 cent per jaar te kosten, zijnde de.kosten van een telefoontje van Rijkswaterstaat naar de sluiswachter van IJmuiden. "Piet, is het water afgelopen jaar gestegen?" Zo nee, niks aan de hand, zo ja, dan een paar centimeter bij de dijken op. Beinvloeden kunnen we een eventuele klimaatverandering toch niet, dus besteed er dan ook geen kostbaar geld aan en ga er pragmatisch mee om.

bdn01 | 13-06-14 | 09:39

Igor Putkin | 13-06-14 | 09:30

Doe nou niet zo onnozel. Je plemp van 09:27 snijdt wel hout alhoewel de club van Rome dit bijna een halve eeuw geleden ook al voorspelde: nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_Rome

eerstneukendanpraten | 13-06-14 | 09:35

Het verbaast mij altijd weer dat veel reaguurders menen, op basis van her en der opgescharrelde rapportjes uit dubieuze bron, het beter te weten dan de communis opinio onder wetenschappers. Wellicht is het niet zo erg als beweerd wordt, maar dan nog, waarom zou je niet het zekere voor het onzekere nemen? De mens is inventief genoeg om aan energieneutraliteit te werken zonder zich alle pleziertjes in het leven te ontzeggen. Bijkomend voordeel: we hoeven geen miljarden meer over te maken aan rare landen waar men toch alleen maar plannetjes smeed om ons af te maken.

Boris Kapotjeplof | 13-06-14 | 09:33

@XverderNix | 13-06-14 | 09:18
Als er grote sneeuwmassa's smelten in de Alpenlanden, wie denk je dat er in Nederland de meeste last van heeft?

necrosis | 13-06-14 | 09:33

Man man man man wat een slechte kaart. Deugt helemaal niks van want is gestuurd door politiek wensdenken en niet door wetenschap.

spuitje11 | 13-06-14 | 09:32

Badderbeest! | 13-06-14 | 09:19
Ik hoop dat je een grap maakt. Wat denk je wat de gevolgen zullen zijn als woestijnen in water veranderen?

Igor Putkin | 13-06-14 | 09:31

eerstneukendanpraten | 13-06-14 | 09:21
Welke andere nick?
Waarom leg je dan zo de nadruk op dat business class, dat leidt af van de boodschap. Of is het de kift?

Igor Putkin | 13-06-14 | 09:30

24 januari jl. in het nieuws: een menselijke schedel van 9000 jaar oud gevonden in de Noordzee.

Ja, zei de wetenschapper, er wordt meer oude meuk gevonden in de Noordzee want bedenk wel, zo zei hij, 9000 jaar geleden was de Noordzee er niet maar was Engeland en Europa aan elkaar verbonden want wat nu de Noordzee is, was toen een landmassa......
.
Nu ben ik slecht economisch geschoold (is niet eens een wetenschap) maar mag ik concluderen dat:
- 9000 jaar geleden het heel koud was? Moet wel want door die global cooling was de Noordzee er niet.
- het sindsdien erg is opgewarmd zodat er zee-waterspiegelstijging kwam zodat de Noordzee ontstond. Hoe kwam die opwarming? 8000 jaar geleden veel CO2 uitgestoten door, ja waar door?

Bovenstaande nog afgezien van het feit dat meer dan 50% van de wereldbevolking gelooft dat de aarde pas 5774 jaar (joodse jaartelling) oud is dus hoe kan je een schedel vinden die 9000 jaar oud is?

DeSjaak1000 | 13-06-14 | 09:29

We verzuipen eerder door allerlei linkse hoaxheffingen dan door zeewaterspiegelstijging.

je postbode | 13-06-14 | 09:28

Het is evident dat de mensheid zichzelf in een rap tempo aan het vernietigen is, milieuvervuiling, overbevissing, ongebreidelde regenwoudkap, overbevolking, individualisme, oorlogen.
Daar valt een klimaatverandering bij in het niet. Voordat de effecten daarvan invloed gaan hebben zijn we al lang uitgestorven.

Igor Putkin | 13-06-14 | 09:27

ik dacht dat men in de VS wel wat last had van

a) te veel water
b) te weinig water
c) te veel wind
d) te warm
e) te koud

141535979 | 13-06-14 | 09:25

Gewoon de komende 20 jaar iedere stuiver die in ontwikkelingssamenwerking gestopt zou worden stoppen in dijken en dan is er niets aan de hand mensen.
Nog even een paar eilanden erbij bouwen voor de kust als first line of defence.
Maar dan moeten we wel kappen met geld sturen naar zielige negertjes en negerinnetjes.

WatZalIkErvanZeggen | 13-06-14 | 09:24

"Volgens de Deltacommissie moet rekening worden gehouden met een zeespiegelstijging van 0,65 tot 1,30 meter in 2100 en van 2 tot 4 meter in 2200 (inclusief bodemdaling). Meer dan tot nu toe werd aangenomen. De commissie meent dat het verstandig is rekening te houden met mogelijke bovengrenzen, opdat besluiten en maatregelen voor lange tijd houdbaar zijn."
Aldus de stand van zaken in 2008.

Ratatosk | 13-06-14 | 09:24

www.deltawerken.com/1392

Daar hebben we in 2008 het beleid al op aangepast, toen het er nog op leek dat er wel eens iets van die doemscenarios uit zou kunnen komen. Maar er is nog nooit een voorspelling van die klimaat-josties uitgekomen.
En we kunnen altijd nog een stukje Siberie kopen.

Ratatosk | 13-06-14 | 09:23

Igor Putkin | 13-06-14 | 09:15

Je wou toch niet zeggen dat je de strekking niet snapt. Heeft je andere nick trouwens een ban? En omdat je zo kien bent op linkjes: www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuws/2008...

eerstneukendanpraten | 13-06-14 | 09:21

Hoe meer mensen, hoe meer onzin er wordt uitgestoten.
Vraag is waar begin je .

Ik kook ook | 13-06-14 | 09:20

2100? Boeie? Ik koop alvast een strook land in de Veluwe dan kan mijn nageslacht alvast een strandtent starten.

Vloberto | 13-06-14 | 09:19

Mocht er uberhaupt een overschot aan water ontstaan dan heb ik nog wel een paar suggesties waar wij als mensheid dat overtollige water kunnen opslaan;
-
1) de gobi woestijn
2) De Sahara
3) De grote Arabische woestijn.
4) De Kalahari
5) Het grote bekken

problem solved.
-
Next ?

Badderbeest! | 13-06-14 | 09:19

Pak aan! Dan hebben die Randstedelingen de rest van het land ineens WEL nodig :P

XverderNix | 13-06-14 | 09:18

§likker toch op! De realiteit is dat de werkelijk gemeten zeespiegelstijging aan de Nederlandse kust de afgelopen 10 jaar zelfs is afgenomen en niet toegenomen. INnhet huidige tempo komen we over honderd jaar op nog geen +18 cm. Helemaal niks om je zorgen om te maken.

klimaatgek.nl/wordpress/zeespiegel/

getergde kaasboer | 13-06-14 | 09:18

Wat, wordt het warmer?

*zonnebrandcrème en zwembroek pakt*

Mooi!!

Pretzwalkski | 13-06-14 | 09:17

Los van de oorzaak moeten we dus gewoon een meter zand op de dijken gooien. Lijkt me een goed projectje voor wat werklozen. Even naar de Hornbach voor wat schepjes en graven met je donder. Zijn we de komende 86 jaar weer klaar met dat gezeik van dat water.

ZI | 13-06-14 | 09:17

Kannie wij werken....

ikdenkwat | 13-06-14 | 09:17

Waarschijnlijk geen hond hier die er een fuck om geeft.

Albasalix | 13-06-14 | 09:17

En kijkend naar de noordrand van Zuid-Amerika is uitgerekend Suriname 'Very Vulnerable'. Temidden van andere landen, waar dat kennelijk niet voor geldt. Die S&P dweilen hebben gewoon iets tegen NL en haar oud-koloniën. Tsssk...

baba4oog | 13-06-14 | 09:15

eerstneukendanpraten | 13-06-14 | 09:06
Als hij Economy vloog was het wel goed?

Igor Putkin | 13-06-14 | 09:15

Mooi, dan kunnen we wat miljardjes ophalen in Europa om eea aan te passen.

Wonderlijk! | 13-06-14 | 09:14

Ik zit hier in Limburg op +13 NAP.
So what's the problem????

Almasri | 13-06-14 | 09:13

Opwarming van de aarde? Nou, vooruit dan. Dat ga ik niet ontkennen. Soit.

Maar dat de mens de oorzaak daarvan is. Gelul! Op zo'n globale schaal is onze invloed nihil vergeleken met de invloed van de zon. Grootheidswaanzin dat is het.

postmodernismisdead | 13-06-14 | 09:12

Prachtig toch krijgen we eindelijk eens geld, we openen giro blub-blub-blub en al die ontwikkelde landen mogen doneren.

Andersom dag | 13-06-14 | 09:11

Derde wereld land wordt het hier nooit. Gewoon omdat er een cultuur van aanpakken heerst itt een luie fatalistische apenlandmentaliteit, en omdat religie hier geen wurggreep legt op de ontwikkeling en vooruitgang als land in economisch en maatschappelijk opzicht. En dus zullen wij altijd overleven. Tenzij je de poorten openzet voor uitvretende werkschuwe dombo's en remmende dwaas-religieuzen. O wacht efkes.

Koettoerk | 13-06-14 | 09:11

bob de boarder | 13-06-14 | 08:57
-
Zie mijn eerdere post. Er komt geen water bij. Als het water dat er al is opwarmt zet het 0,02% per graad opwarming uit. En omdat de oceanen nogal diep zijn heeft een gemiddelde temperatuurstijging van 1 graadje tot gevolg dat de zeespiegel stijgt met dergelijke waarden. De vraag is alleen;
-
is 1 graad stijging gemiddeld over al het water op aarde realistisch ?
-
En heeft de mens hier überhaupt (significante) invloed op?

Badderbeest! | 13-06-14 | 09:09

u antwoord

fail | 13-06-14 | 09:07

Weet u het nog: Al Gore die business class de wereld overvliegt om overal te vertellen hoe slecht het wel niet is om business class de wereld over te vliegen.

eerstneukendanpraten | 13-06-14 | 09:06

Don't believe the hype.

tipo | 13-06-14 | 09:06

Is dit nou een poging tot humor?
-
Het taalgebruik in dit artikel slaat echt nergens op.
-
En het proberen andere mensen een mening op te dringen.. Die ook nog eens totale onzin is.
-
Ok, een poging om een kleine inzage te geven in de werkelijkheid. Wanneer de poolkappen inderdaad zouden smelten, dan is er dus meer water in de oceanen etc. Meer water in de oceaan, betekent meer water dat kan verdampen en regenwolken vormen. Meer regenwolken zorgt voor meer verkoeling door de regen en door het verbergen van de zon.. Wolken zorgen er ook voor dat een gebied leefbaar blijft. Zonder wolken wordt het of +40 of -10/-20 graden waar je ook woont. Meer water in omloop (door klimaatverandering) is beter voor de planeet als geheel.
-
Maar dat is alleen maar als het klimaatverhaal al klopt en dat staat nog eens los van of het door mensen komt.

GeefDeWaarheidNKans | 13-06-14 | 09:06

Zo, Quid heeft zich laten bekeren tot het GroenLinks fundamentalisme. Voor de echte feiten: www.klimaatgek.nl

caspert79 | 13-06-14 | 09:02

En Quid, hoe is global warming een feit als zelfs Pachauri het hoofd van het IPCC toegeeft dat er al 17 jaar een opwarmings pauze is?

Energya | 13-06-14 | 09:01

De oceanen hebben een gemiddelde diepte van 3926 meter. Water zet per graad 0,02% per graad uit. Dus als al het water op aarde gemiddeld 1 graadje warmer wordt stijgt de zeespiegel van de oceanen (3926 x 0,0002) 0,78 = 78 centimeter. Dat is in essentie het hele sommetje waarop al tientallen jaren duizenden waardeloze wetenschappers aan het broeden zijn. Wat we alleen niet moeten vergeten is dat het nogal lang duurt om al het water op aarde gemiddeld 1 graadje warmer te laten worden. Puur omdat het nogal veel water is. En verder dat de zon (nucleaire bal lava) pieken en dalen kent. Het ene decennium brandt ie wat harder dan het andere. de ene eeuw wat meer dan de andere het ene millennium wat meer dan het andere. De invloed van de zon is vele malen groter dan die van uw prius danwel V12-AMG, vele malen groter dan een kolencentrale meer of minder.
-
We meten ons er gewoon niet zo druk om maken. Als we 5% van het budget wat we in de klimaathoax pompen zouden besteden aan het ophogen van onze dijken, duinen en deltawerken waren we allang weer klaar geweest voor de komende 100 jaar. Of de spiegel nu wel of niet stijgt. Boehoehoe, who fucking cares. We leven nu al 4 meter onder zeeniveau. Dus dat metertje meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Dijken maken we nog steeds van klei met een beetje gras erop. Kunnen we zonodig vast wel wat op bedenken om dat te verbeteren....

Badderbeest! | 13-06-14 | 09:01

We worden weer voorbereid op een nieuwe ronde millieubelastingen, toeslagen en heffingen !!

wielmoer | 13-06-14 | 09:01

We liggen hier circa 50 meter boven NAP, dus die 35 tot 85cm stijging zijn niet wereldschokkend.

ElMatadero | 13-06-14 | 09:00

Ik trek me het lot van IJsland ook wel aan.

Trashman | 13-06-14 | 09:00

Ja, het is ondertussen bekend. Wij zijn schuldig aan allerlei onheil & leed dat door linkse denkramen bedacht is en moeten daarvoor de prijs betalen.
De nieuwe socialistische kasteelheren zullen de lijfeigenen binnenkort wel op de hoogte brengen van nieuwe belastingverhogingen waarmee wij onze erfschulden kunnen afbetalen.
Intussen denk ik dat de machtsbasis van de nieuwe Adelstand (multiKulle Medelanders) eerder over de dijken gaan stromen dan het voorspelde water, maar ik geloof dan ook liever in een onschuldige Sinterklaas dan in de religie van socialisten in paleizen en megavilla's.

Jan Passant mk2 | 13-06-14 | 09:00

Dat de aarde opwarmt en de zeespiegel stijgt is onder wetenschappers geen discussiepunt. Enkel de vraag of de mens deze opwarming veroorzaakt is een discussiepunt.
Anyway, over 50 jaar staat het water ons tot aan de lippen, maar gelukkig zijn er dan enkele debiele bejaarde GS-reaguurders die nog steeds roepen: hoax, blub, hoax!

niet voor de hond | 13-06-14 | 08:59

Wij Nederlanders vechten al eeuwen tegen het water. Nederland kicks water's ass!
.
Daarbij als je in een flat woont is het niet zo'n probleem dat het water 85cm stijgt. Daarbij zal ik zeer waarschijnlijk het jaar 2100 niet halen. Ik heb daarvoor al te veel jaartjes in de twintigste eeuw meegemaakt..

TuurlijkNiet | 13-06-14 | 08:58

365000000 km2 van de aarde is water als je dit 50cm moet laten stijgen heb je dus 18250000000000 liter water nodig.
Ik denk dat dat 182500 km3 is
Waar gaat dat water vandaan komen ??

bob de boarder | 13-06-14 | 08:57

eelko1976 | 13-06-14 | 08:43
Kaas de Vies | 13-06-14 | 08:44
Dat dus, de klimaatverandering is er wel, maar de miezerige mensheid heeft er veel minder mee te maken dan men ons wil laten geloven, alles om maar zoveel mogelijk poen binnen te slepen.

wazakzegguh | 13-06-14 | 08:57

Hoe is dat met die Palm eilanden in Dubai eigenlijk?
als voorbeeld.

Varkenshaas | 13-06-14 | 08:57

En over Manbearpig geen woord. En in 2100 ben ik allang kassiewijle en is Nederland onderdeel van het grote kalifaat. Ik geef geen enkele kont dus.

Willem VanDer Decken | 13-06-14 | 08:56

't enige wat ons kan gebeuren is dat het water via België naar Nederland komt. In België zijn de dijken zeer slecht geregeld.

watergeus | 13-06-14 | 08:56

Laat maar afzinken.
Ik vraag wel asiel aan in Congo.

jemagookniksmeer | 13-06-14 | 08:55

De aarde was rondom het jaar 1000 ook warmer dan nu.
Geen auto's, vliegtuigen, schepen met motoren, fabrieken etc etc etc. Aanzienlijk minder mensen en dieren.

Kortom leuterkoek...

duitse herder | 13-06-14 | 08:55

Global Cooling wordt het nieuwe Global Warming. Net als in de jaren 70...

Pimp my Voortuin | 13-06-14 | 08:54

Krijgen we dat gezeik ook weer.
Dat wordt pas een probleem als een nietsvermoedende puber met één muisklik een gemaal uitzet door middel van een SCADA syteem.

Mastermattie | 13-06-14 | 08:54

Onze bescherming voor de zee kan nu al bijna een meter stijging aan. Next!

roze_bril | 13-06-14 | 08:53

We moeten bij Panama een grote pomp zetten en het water uit de Atlantische Oceaan in de Grote Oceaan pompen.
Ik weet wel dat het weinig nut heeft, maar het houdt ze wel even bezig.

FreedomFTW | 13-06-14 | 08:53

@Oeloeboeloe | 13-06-14 | 08:48
-=liggende ovatie=-

Kaas de Vies | 13-06-14 | 08:50

Kaas de Vies | 13-06-14 | 08:43
Dan stop je met zitten en ga je staan?

Oeloeboeloe | 13-06-14 | 08:48

@superjan | 13-06-14 | 08:43
Global Warming door co2 van de mensen is een hoax. Het kan zeer zeker zijn dat het klimaat verandert, maar omdat er irritante lobbyisten en marxisten de discussie hebben gekaapt voor hun eigen gewin pleuren we allemaal geld over de sloot met Co2tax etc ipv geld te investeren in Deltaplan 3.0

Kaas de Vies | 13-06-14 | 08:44

De aarde heeft meerdere opwarming en weer afkoeling periodes gekend. Lang voordat wij (aap)mensen vuur hadden uitgevonden. Dat zal niemand ontkennen, alleen dat de IPCC maffia dit nu neerlegt door menselijk toedoen, en de arrogantie dat wij simpele zielen daar iets tegen kunnen doen is stuitend. En die schaar ik in het rijtje van schoenzetters.

eelko1976 | 13-06-14 | 08:43

Ik heb soms ook wel eens een stijging van 35 tot 85 centimeter, vooral rond de tijd dat geenstijl het vrijdagmiddagborreltopic plaatst.

Kaas de Vies | 13-06-14 | 08:43

Global warming is een hoax.

superjan | 13-06-14 | 08:43

Niet te veel van geloven jonguh!

Kletskop | 13-06-14 | 08:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken