Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Motorrijder bijna dood door bestelbuslul

Motorrijders hebben het niet makkelijk. Orgaandonoren in de ontkenningsfase. Je kunt beter afreizen als jihadstrijder met zelfmoordaanslagambitie dan je lichaam op een kruisraket het Nederlandse verkeer in boren, qua overlevingskans. Waar normale mensen een vangrail zien, zien motorrijders een guillotine. Waar normale mensen een lege weg in de spiegels zien vlak voor het afslaan, zien motorrijders een plotseling opdoemend roadblock. Waar normale mensen een bestelbusje zien, zien motorrijders gewetenloze psychopaten op wielen. Zie ook het filmpje hierboven. Toch een soort The Mountain versus Red Viper, wat we daar zien. De bestelbus schijnt even hiervoor bijna twee voetgangers doodgereden te hebben omdat hij door rood wilde rijden, en rijdt hier bijna onze oplettende motorrijder het graf in. Totale lul. Hier is een tip voor alle mensen met een rijbewijs. Als je nou moeite hebt om een positief zelfbeeld te ontwikkelen, probeer jezelf dan niet te overschreeuwen door mensen aan te vallen met een stuk staal van ruim 2300 kilo.

Reaguursels

Inloggen

Goed dat ie het op tijd ziet maar, poogt hij eigenlijk niet rechts in te halen?
McMarx | 02-06-14 | 17:37
---
Hij was te sloom en had al lang zijn weg kunnen vervolgen, door rechts langs te rijden.

ik_dacht_het_wel | 03-06-14 | 14:05

Eh, ik vind de motorrijder te voorzichtig, die heeft power genoeg om rechts langs te rijden, maar hij was te sloom, waarschijnlijk een al wat oudere heer hier achter het stuur ?

ik_dacht_het_wel | 03-06-14 | 14:04

Ik ben benieuwd naar het vervolg, haalde de motor de bestelbus alsnog in ? Terugsnijden ophouden, aanhouden, langzaam rijden voor hem ?

ik_dacht_het_wel | 03-06-14 | 14:01

@ Theezak | 03-06-14 | 01:21
Gelul, als het busje nou gewoon op z'n eigen rijbaan was gebleven, konden beide gewoon rechtdoor. Daar hebben ze die rotondes echt zo simpel mogelijk gemaakt en dan nog is dat te veel voor sommige bestuurders. Voor hen is er een oplossing: GA MET DE TREIN/BUS!

PisFinger | 03-06-14 | 11:32

@ Alfa 75 | 02-06-14 | 17:53
Nee, dat is niet de schuld van de rotonde, maar van de bestelbus bestuurder die niet kan rijden. Als je echt niet weet hoe een rotonde werkt, heb je niets in het verkeer te zoeken. Hooguit in een lesauto.

PisFinger | 03-06-14 | 11:29

Ik weet het zeker en ik blijf er bij; (de gemiddelde )Nederlanders kunnen niet rijden. Ik weet het nog zekerder na mijn vakantie afgelopen mei in Indonesië. In een maand heb ik met de motor gereden in Sumatra, Java, Bali en Lombok. Het land is in alle opzichten een bananenrepubliek met slechte wegen en verassingen tijdens het rijden, maar het gaat verdomd gesmeerd het verkeer met al die Indonesiërs op brommers en motoren. Ze hebben dan wel geen goede voertuigbeheersing door gebrek aan rijopleidingen maar ze weten perfect hoe het verkeer daar werkt. Als je dat namelijk niet weet rij jezelf dood of wordt je doodgereden. Het is bijzonder hoe goed de inwoners anticiperen in het zeer drukke verkeer.

Ik ben ervan overtuigd dat Nederlanders slecht rijden omdat men niet hard afgestraft wordt voor onoplettendheid in het verkeer. Motorrijders in Nl daar buiten gelaten. Ik ergerde me daarom ook kapot aan de beschreven ervaringen van Nederlanders op het inet over motorrijden in Indonesië. Allemaal gezeur dat het gevaarlijk is en dat niemand je de ruimte geeft. Typerend voor het gebrek aan verkeersinzicht in een ander land waar alles anders werkt dan in Nl met andere verkeerswetten en dynamiek.

Wij missen selectiedruk in ons verkeer wat slecht en tegelijk ook wel goed is.

Dude heb je eten | 03-06-14 | 10:23

aangezien een motorfiets een fiets is op het fietspad ermee.dat`s veel veiliger

pedro300 | 03-06-14 | 09:19

Wie heeft bedacht dat het een goed idee is om de dode hoek te vergroten door wettelijk te verplichten om de ramen van bestelauto's dicht te maken?

Meer van Dit | 03-06-14 | 07:25

De rotonde is niks mis mee, alleen de klungels die er gebruik van maken

karakatuur | 03-06-14 | 06:23

Bus zit fout maar ziet de brommer niet. Dooie hoek. Brommer denkt even snel rechts inhalen via rotonde, bus denkt even snel stukkie rotonde afsnijden. Dat is het gevaar van de dubbele rotondes, zeker als ze zijn voorzien van 1 linksaf 1 rechtsaf en 2 rechtdoor markeringen.

Theezak | 03-06-14 | 01:21

Na een tijdje uit NL geweest te zijn kwam ik deze krengen van rotondes ook tegen, vooral in de Flevo. Het is inderdaad zeer verleidelijk om de eerste afslag te nemen als je ze niet kent. Qua efficientie misschien de beste oplossing, maar psychologisch en qua intuitie moet je er een paar genomen hebben om te weten hoe ze werken.

brazuco | 02-06-14 | 23:58

Lol, net via de illegale download de aflevering van Games of Thrones gekeken. Het gevecht tussen The Mountain en de giftige adder is echt vet. Met name het onverwachte einde.

jvlaam2 | 02-06-14 | 22:15

Als motorrijder er altijd vanuit gaan dat de mede weggebruiker je niet ziet. Bus bestuurder is een lul, maar de motorrijder had dit kunnen verwachten door in de dode hoek te blijven rijden.

DerHanzel | 02-06-14 | 22:13

Ja duidelijk fout van het busje maar de motorrijder rijdt ook als een mietje door de bocht en blijft in de dode hoek hangen

een of andere vent | 02-06-14 | 21:55

@ frank 1110 | 02-06-14 | 20:46

Verdiep je eens in de materie magnietmoedertje.
Mag niet moedertjes zijn er al teveel in NL en EU partlementen.

Carburateurs voor het betere broaaap werk vind je al jaren niet meer op motorfietsen, en ABS is al jaren verplicht.

Ben dus heel zuinig op mijn inmiddels 11 jaar oude motorfiets zonder injectie.

Rijbewijs regels slaan inmiddels ook nergens meer op, tot je 21e op een opgevoerde brommer rondrijden (11kw). Maar met je 17e in een dikke auto rondrijden mag dan wel weer.

Bo Dreksma | 02-06-14 | 21:54

Melden indien het kenteken bekend is volgens artikel 250 wegenverkeerswet

Occipitaalcasibus | 02-06-14 | 21:40

Aan de andere kant, als je nog eens 3 x terug kijkt zie dat die motor op de situatie plek in zijn dode hoek gaat rijden. Ook niet echt handig , maar die bus deed het wel.

XaaD666 | 02-06-14 | 20:51

Dit is inderdaad de rotonde op de N207 bij Leimuiden. De z.g. Turbo rotondes zijn m.i. niet zo'n probleem. Bij deze rotonde is de rijbaanafscheiding bewust onderbroken. Als men op de rotonde met een onderbroken rijbaanafscheiding rijd gaat men twijfelen welke baan men moet nemen. Deze bestelbus chauffeur maakt gewoon een verkeerde keuze en dacht niet na. Toevallig reed daar een motorrijder. Rij zelf motor en het is constant opletten. Ga er van uit dat elke automobilist gek is. Wat ook levensgevaarlijk is dat zijn landbouwtrekkers. Het is een must om een VRO cursus te doen. Ik doe er elk jaar één, je leert er zoveel van. Neemt niet weg dat er plenty mafketels in hun koekblik rondrijden. Wat je ook steeds meer ziet zijn automobilisten met een koptelefoon op hun harses, dat is slim.

Groet van een motorrijder die ook 10 maanden door een ongeval in het ziekenhuis heeft gelegen.

P. Layboy | 02-06-14 | 20:49

Hij vloekt niet eens.
Stoer.

XaaD666 | 02-06-14 | 20:46

Een motor is zowieso een vervoermiddel wat eigenlijk
helemaal niet op de openbare weg zou moeten mogen rijden!!

Auto's moeten tegenwoordig aan gigantisch veel veiligheidseisen voldoen om een type goedkeuring te krijgen, meerdere airbags, kreukelzone's met craschtesten euro ncap enz
en zo'n motor loopt gemakkelijk 180 km/h en je bent als er iets gebeurd direct appelmoes!!!

frank 1110 | 02-06-14 | 20:46

@patat - generatie | 02-06-14 | 18:14
Meneer weet ook de naam van een coureur.
Kijk eens naar het filmpje, hij rijd prima geen gescheur.

He pik | 02-06-14 | 20:31

geen ruiten in de bus want fiscus vindt dat het zo goed is.... grijskentekenwet kost veel levens.

mijnvrouwenik | 02-06-14 | 20:29

@reageerbuis | 02-06-14 | 19:31
Dat gat zit er om het verkeer van rechts de mogelijkheid te geven om de rotonde op te gaan.

Leve de Republiek | 02-06-14 | 20:28

@sinar2 | 02-06-14 | 18:00
Welke Coentunnel is dat? Die waar ik dagelijks met de motor doorheen rijdt gebeurd dat nauwelijks.
Alleen in de zomer, als de amateurs weer in hun korte broek en zonder handschoenen op hun veel te zware kanon gaan zitten. Ja die heb ik ook wel eens gezien. En dat werd gelukkig gelijk afgestraft.

He pik | 02-06-14 | 20:27

Vieze vuile oetjoekoet.

van gummigalgen | 02-06-14 | 20:07

Hoop dat de filmer het kenteken goed op beeld heeft. OM heeft in deze zeker wel een zaak tegen de bestelbusfuhrer: poging tot doodslag.

Bo Dreksma | 02-06-14 | 19:57

@mocroGS | 02-06-14 | 18:03
Als het voor u zo helder en duidelijk is waarom zijn er dan in NL zoveel mensen die weigeren aan te passen. Onze regels zijn toch ook duidelijk, mag ik nu de conclusie trekken dat ook zij onder debielen vallen zoals u aangeeft.

toetanchamon | 02-06-14 | 19:47

Als brommer rijder maak je dit soort strapatsen bijna dagelijks mee. En ga er maar vanuit dat de dodenhoek in zo'n bestelbusje enorm is, ze rijden als een pard met oogkleppen door het verkeer en als je mazzel hebt kijken ze in een spiegel.

sockeye | 02-06-14 | 19:34

Eigenlijk is de wegbeheerder de grootste klootzak. Bij de aanleg van een dubbele rijstrookrotonde moet het onmogelijk zijn om met een auto vanuit de linker rijstrook alsnog naar rechts te kunnen zondernog een rondje te draaien bij een verkeerde keuze.

reageerbuis | 02-06-14 | 19:31

@mocroGS | 02-06-14 | 18:03
In het rifgebergte is het makkelijker rijden. Daar hebben ze gelukkig geen rotondes.

reageerbuis | 02-06-14 | 19:24

Totale lul. Inderdaad. Kenteken 4-VPZ-57.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 19:22

Haha the mountain vs the red viper... Grappig, gelukkig mooie dingen in het voorruitschot.

TyrionLannister | 02-06-14 | 19:22

Ah de fijne N206 tussen Alphen en Leimuiden, echte brokken weg, busje snijd mijn inziens opzettelijk, afslag heeft 2 banen dus hij had op de linker kunnen blijven en dat zie je echt wel vanuit zo'n hoge zitpositie.

Poedersuiker | 02-06-14 | 19:09

Het lijkt er op dat die bestelbus de motorfiets opzettelijk snijdt. Als de bus bij het verlaten van de rotonde op de rechter rijstrook had willen komen (wat al fout zou zijn, maar niet perse opzettelijk gevaarlijk), dan zouden zijn wielen naar die rijstrook gericht zijn en niet naar de rechterberm. Pas als de motorrijder tot uitwijken gedwongen is, corrigeert de bus en pakt hij die rechter rijstrook.

nb: Als ik het goed begrepen heb is dit de betreffende rotonde (van boven):
www.google.com/maps/@52.2108659,4.679...

GnottoBlotto | 02-06-14 | 19:01

@Xzae-lm | 02-06-14 | 18:02
Inderdaad hij/zij laat het gas los omdat ie weer achter de bus zit en dan stopt de film. Voor iemand die videoanalyses doet ziet u niet veel. De snelheid waar er mee opgetrokken wordt is vele malen hoger dan normaal optrekkend verkeer. Kan natuurlijk zijn dat tijdens uw lessen het alleen om u gaat want iedereen leert dat je je moet aanpassen aan de rest van het verkeer.

toetanchamon | 02-06-14 | 18:59

Terpen-tijn | 02-06-14 | 18:36

Als die Turborondo's een idee waren van de Goddelijke Kale was het wel een van zijn slechtere ideeën.

Afslag Maarn/Maarsbergen bij de A12 is bijvoorbeeld zo'n gedrocht.

Maakt de situatie vooral totaal onoverzichtelijk. Bovendien besluiten mensen als ze zien dat ze op de verkeerde turbo voor hun afslag zitten op het laatste moment van baan te wisselen.

Als je er vaak komt, is het geen probleem.

Maar het verkeer bestaat nou eenmaal niet uitsluitend uit dagforenzen.

Verder vind je tegenwoordig bij elk dorp of gehucht wel zo'n ding, terwijl het voor een simpele 80 km weg totaal overbodig is en de ouderwetse rotonde het verkeer net zo goed afhandelde.

Ik denk echt dat het een lobbydingetje is van wegenbouwers die bevriend zijn met lokale bromsnorwethouders.

Peyronie | 02-06-14 | 18:57

Hoe liep de achtervolging nu af ?

Meuglyforyou | 02-06-14 | 18:57

Bus zat fout, simpel zat.

petros666 | 02-06-14 | 18:46

@JRR | 02-06-14 | 17:40
Bestelbus hoort bij de afrit van de rotonde de linker rijstrook te vervolgen (die later waarschijnlijk weer naar rechts wordt ingevoegd)

Piet_Snot | 02-06-14 | 18:42

Heb me laten vertellen dat zo n turbo rotonde een ideetje was van Pim Fortuyn, weet iemand meer?

Terpen-tijn | 02-06-14 | 18:36

Lompo.
Invoegstrook zou wenselijk zijn.

Terpen-tijn | 02-06-14 | 18:34

Ik blijf erbij de bestelbus zit fout aangezien zijn rijstrook de beste rijstrook is voor rechtdoor rijdend verkeer. Had hij op deze rijstrook gebleven had hij zonder problemen door kunnen rijden.
De motorrijder daarentegen moet wanneer hij de rotonde verlaat ritsen zie invoegbord, maar doet op de rotonde niets fout.

mocroGS | 02-06-14 | 18:34

Hoop reaguurders hier die nog nooit van een turborotonde gehoord hebben, laat staan ooit eentje gezien.

Pierre Tombal | 02-06-14 | 18:33

Bestelbuslul... Een pleonasme én een tautologie.

Withnail | 02-06-14 | 18:32

@MiGi | 02-06-14 | 18:29
Verkeerde topic.. .

MiGi | 02-06-14 | 18:30

-weggejorist-

MiGi | 02-06-14 | 18:29

Busjes,wielrenners, bontkraagjes t zou verboden moeten worden!!

Suz | 02-06-14 | 18:28

@blaadibla | 02-06-14 | 17:37
Bij nadere beschouwing mee eens. De motorrijder wordt afgesneden.

Rest In Privacy | 02-06-14 | 18:25

Zowee alsof een ex-Syrië-ganger een magazijn op je leeg schiet.

netniet | 02-06-14 | 18:24

Xzae-lm | 02-06-14 | 18:15

Ok,gezien de achtergrond begrijp ik de reactie, gelukkig dat het alleen bij materieele schade is gebleven in uw geval. Het zal u misschien verbazen, maar ook ik ben een motorrijdert. Ik weet dan ook uit ervaring dat het niet handig is, vandaar mijn comment 'onnodig' om dit te doen. Ik weet het, verleidelijk enzo, maar niet nodig. Beter houd en creeer je ruimte tov mongeaulen

cucaracha | 02-06-14 | 18:22

Ze rijden sowieso allebei te hard. Ik zag nog even 88 voor de bestelbus en een belachelijke 100 km voor motorfiets. Ik heb een grote hekel aan emotierijders van welk voertuig dan ook en daar maken ook de motormuizen zich regelmatig schuldig aan. Doemen ook ineens op tussen twee auto's en scheuren je op een haar na voorbij met 140km. Ware doodsverachting hebben dat soort kleine pikkies.

Cosmic Traveller | 02-06-14 | 18:21

Ken die rotonde vlg mij, dat is een lastig stukje weg voor velen, vooral als ze de van de andere zijde komen en eraf willen aan jouw kant, ze vliegen dan van alle kanten de meest vreemde bochten in, letterlijk.

Causa Sui | 02-06-14 | 18:19

DePotOP | 02-06-14 | 17:46

gelukkig wordt u zelf nooit oud, toch?

FW Ta-183 Huckebein | 02-06-14 | 18:18

@cucaracha | 02-06-14 | 18:03
Ok, wellicht iets te snel gereageerd, recent mijn motor in de prak gereden doordat een automobilist me op een vergelijkbare manier over het hoofd zag (echter op een 130Km/h snelweg is dat nogal slecht voor je materiaal).
Ik kan me echter niet plaatsen in je reactie dat ze beiden onnodig van rijvlak wisselen, het gaat van 1 baans naar 2 banen (hoewel wat krom ingedeeld met de blokmarkering) voor rechtdoor waar de motorrijder correct rechts blijft houden, het busje in deze rijdt onnodig links. Waarom de bestuurder het vervolgens in zijn hoofd haalt om van baan te wisselen (wat bij een verhoogde rijbaanscheiding ALTIJD verboden is) weet ik niet, maar ik kan me de reactie van de motorrijder (het plaatsen van het filmpje) levendig voorstellen. Sterker nog, zoals door meerderen geopperd had ik hem ook van zijn onnodige buitenspiegels afgeholpen bij de eerste gelegenheid!

Xzae-lm | 02-06-14 | 18:15

Meneer denkt Valentino Rossi te zijn. Misvatting..

patat - generatie | 02-06-14 | 18:14

Serieus mede reaguurderts, de stealth techniek is allang geperfectioneerd; Alles wat je moet doen is per motor een rotonde oprijden en plotseling ben je voor alles en iedereen onzichtbaar.

Noiseja | 02-06-14 | 18:14

Ik mis de plotse claxon van de motorrijdert. Dat had enige gevaar nog kunnen afwenden ipv volledig te stoppen.

Zowiezo, het leren van binnenspiegel, buitenspiegel en dode hoek als volgorde bij het nemen van een afslag wordt niet voor niets geleerd.

Dit blijkt maar weer waarom.

Anoguurder | 02-06-14 | 18:13

Wat een debiel, net als die constant bellende en appende viswijven. Ik rij al jaren schade vrij op mijn motor, maar ik wordt echt witheet van dit soort mensen. Ga dan op een parkeerplaats staan!

Dragstar84 | 02-06-14 | 18:04

Dit is duidelijk afsnijden van de motorrijder, geen twijfel mogelijk. Hij is over dat heuveltje tussen de rijbanen gereden om het te doen, want normaal wordt hij op de rechter baan geleidt, zodat de motorrijder hem nog kan inhalen bij het invoegen.

buitenstebuiten | 02-06-14 | 18:04

Dit is een nieuw type rotonde en mij valt het op dat er heel veel mensen moeite hebben met rotondes met meerdere rijstroken. Het is makkelijk als je bekent bent in de buurt, maar steeds vaker valt het mij op dat het wegennet een grote chaos is geworden voor mensen die buiten hun eigen regio rijden.
toetanchamon | 02-06-14 | 17:49

_

dit is een rotonde waar elke debiel nog de regels kan snappen. Er staat op de rijbaan aangegeven waar je rijstrook naar toe gaat.
Meneer bestelbus had dus gewoon op zijn rijstrook kunnen blijven rijden, want die gaat dezelfde richting als de motor.

mocroGS | 02-06-14 | 18:03

Xzae-lm | 02-06-14 | 17:57

Rustig, begin nog eens bij het begin (extra rondje op de rotonde zeg maar). In mijn reaguursel zeg ik ook niet dat wat de motorrijdert doet niet is toegestaan, sterker, ik stel zelfs dat zijn actie legitiem is in tegenstelling to de actie van de bestelbussert. Echer, er is een subtiel, en soms levensbelangrijk verschil tussen iets 'mogen' en het daarom ook per definitie doen.

cucaracha | 02-06-14 | 18:03

@toetanchamon | 02-06-14 | 17:56
Wat lul jij nou? ik ken persoonlijk deze weg niet maar aan de indeling en borden te zien is dit minimaal een 80km weg, met de motor even optrekken en je zit daar met 4-5 seconden aan (of overheen).
Als je even had opgelet zie je dat hij aan het eind van het filmpje het gas weer loslaat. Ik kan niet inschatten wat er achter hem zat maar misschien zaten er wel auto's achter die door zijn remactie ook moesten stoppen en wilde hij zo snel mogelijk ruimte om zich heen hebben? (zoals je leert tijdens motorrijles)??

Xzae-lm | 02-06-14 | 18:02

VanBukkem | 02-06-14 | 17:57

Ja, dat is zeker beter, exact dat heb ik zelf ook een keer gedaan toen ik op mijn motorfiets werd 'lastiggevallen'.

Klier van Bartholin | 02-06-14 | 18:02

In dit geval is de bestelbus gewoon fout.
Wat ik bijna dagelijks zie zijn motorrijders die in de ochtend- en avondspits met 150 km/h zich tussen twee vrachtwagens doorwringen in de Coentunnel.

sinar2 | 02-06-14 | 18:00

toetanchamon | 02-06-14 | 17:49

Die nieuwe rotondes zijn inderdaad een crime als je de omgeving niet goed kent.

Geen idee welke gek ze heeft uitgevonden.

Waarschijnlijk iemand met connecties met wegenbouwers die zonder werk zaten.

Inmiddels heeft elke dorp en gehucht zo'n rotonde, terwijl de vorige, enkelvoudige rotonde het verkeer ook gewoon goed afhandelde. Sterker, vaak zelfs beter.

Peyronie | 02-06-14 | 17:59

@Klier van Bartholin | 02-06-14 | 17:49
Okee, bij het volgende stoplicht was ik naast hem gaan staan, en brak ik met beide handen zijn buitenspiegel eraf. Hij gebruikt hem toch niet. (Beter?)

VanBukkem | 02-06-14 | 17:57

@cucaracha | 02-06-14 | 17:43
Waar wisselt de motorrijder onnodig van wegvlak? Toegegeven, deze rotondes waren er niet toen ik mijn (motor/auto)rijbewijs haalde maar volgens mij is de plaats op de weg RECHTS. Deze motorrijder gedraagt zich dus correct, de bestelbus mag daar technisch gezien rijden maar zeer zeker niet op deze wijze van rijstrook wisselen!

Jammer is dat de motorrijder geen motoragent is trouwens, flik dit bij een motoragent en je gaat minimaal voor een artikel 5, en terecht!

Xzae-lm | 02-06-14 | 17:57

oh en na een bijna doodervaring trek je ff je gas open naar 105 km per uur......... om je verhaal te halen en dat zetten die motorloosers snel de film stop.

toetanchamon | 02-06-14 | 17:56

de dubbele rotonde is te moeilijk voor dit soort van mensen.

De Treinende Rechter | 02-06-14 | 17:55

toetanchamon | 02-06-14 | 17:49

Dat kan ik beamen, op de N15, traject Europoor - Brielle/Oostvoorne, kom je ook deze pareltjes tegen, en dit gebied is ook nog eens populair bij 'dagjesmensen'

cucaracha | 02-06-14 | 17:54

N207 bij Leimuiden.

Libertinowitz | 02-06-14 | 17:53

Sorry, maar dit is toch echt de schuld van het fenomeen "turborotonde"

Alfa 75 | 02-06-14 | 17:53

@TegenBeterWetenIn | 02-06-14

Jij noemt dit vermaak?

roze_bril | 02-06-14 | 17:53

En daarna tikte hij even de 100km aan dus dat word ff dokken vriend!

pickalilly | 02-06-14 | 17:52

@DePotOP | 02-06-14 | 17:46
Om maar niet te spreken van de minimale 1 keer per week dat ik door een oudje bijna van de snelweg wordt afgereden, omdat ze ff zonder fatsoenlijk te kijken een rijstrookje opschuiven. man man man

DePotOP | 02-06-14 | 17:50

VanBukkem | 02-06-14 | 17:46

Aha, u werkt bij het circus?

Klier van Bartholin | 02-06-14 | 17:49

Dit is een nieuw type rotonde en mij valt het op dat er heel veel mensen moeite hebben met rotondes met meerdere rijstroken. Het is makkelijk als je bekent bent in de buurt, maar steeds vaker valt het mij op dat het wegennet een grote chaos is geworden voor mensen die buiten hun eigen regio rijden.

toetanchamon | 02-06-14 | 17:49

Nee dan bejaarden. Vanmorgen een aanrijding gehad met een bejaarde vrouw in haar boodschappen kar, ze nam voorrang op een rotonde (waar ik dus al op reed). Ik reed dus tegen haar zijkant aan. Fikse klap. Ze merkte NIKS. Ik had mijn auto al in de berm gezet, toen ik haar vrolijk zag doorrijden, de snelweg op. Ik als een malle erachteraan, voor het kenteken. Je gelooft gewoon niet wat die mensen allemaal ontgaat. En gisteren op de A67... alles rijdt lekker door... ineens iedereen in de remmen, file. Ik denk, hoe kan dit nou weer? Rijdt er een oude lul in zijn 45km brommobiel op de snelweg. Verdomme man. Oude mensen, ze moeten ze opsluiten.

DePotOP | 02-06-14 | 17:46

Ik had zijn spiegel eraf getrapt als ik die motorrijder was!

VanBukkem | 02-06-14 | 17:46

Dagelijks heb ik met dit soort nitwits te maken, bestelbuslullen, appende wijven, telefonerende patsers.
Als motorrijder (ik overleef de A10 al vele tientallen jaren) heb ik geen afleiding, geen radio, sms, whatsapp, facebook, email of telefoon.
Alleen ik, de weg, het verkeer en mijn bestemming.
Dank automobilist, dat u rekening met ons houdt.

He pik | 02-06-14 | 17:45

Ik vind het slechte weggedrag van andere mensen tot vermaak verheffen een tokkie-aangelegenheid.

TegenBeterWetenIn | 02-06-14 | 17:44

Wisselen beiden onnodig van wegvlak, alleen is de actie van de motorrijdert wettelijk toegestaan, niet handig; maar het zelfgenoegzame, triumphhantelijk plempen van dit saaie filmje kan dus

cucaracha | 02-06-14 | 17:43

Daarom met de motor dus ook altijd zo kort mogelijk in iemand zijn dooie hoek zitten. En kijken waar de voorwielen heen draaien, want richting aangeven doen ze meestal niet.

Leon Tosti | 02-06-14 | 17:42

Zulke verkeerd voorsorterende rotondeklootzakken kun je dagelijks tegenkomen.

Plakbakbloedworst | 02-06-14 | 17:42

Gewoon niet goed over de schouder gekeken.. oh wacht geen raam. Dit gebeurd echt dagelijks. Voor je kijken en doorlopen maar.

Leyolm | 02-06-14 | 17:42

Nou wacht even. Uit louter zelfbehoud had de motorrijder gewoon achter de bestelbus moeten blijven. Anticiperen op andere idioten in het verkeer.

Masturwasbeert | 02-06-14 | 17:42

" Ze vragen er zelf om."
.
Een veel gebezigde spreuk in Nederland wanneer er doden vallen waarvoor wel degelijk een verantwoordelijke kan worden aangewezen.

Parel van het Zuiden | 02-06-14 | 17:41

McMarx | 02-06-14 | 17:37
Nee, die bestelbusrijder weet gewoon niet hoe een rotonde werkt.

XyberBorg88 | 02-06-14 | 17:40

Wat een idoot! Rechts afslaan op de rotonde om alsnog rechtdoor te gaan.

JRR | 02-06-14 | 17:40

Busjes het ergste tuig wat er rondrijdt...

Maxx! | 02-06-14 | 17:40

*Iets met opzet en aanslag* vanwege een handige en rechtsgeldige inhaalmanoeuvre over rechts.

Stroopdoos | 02-06-14 | 17:39

Turborotonde. Niet mijn lievelingsfenomeen.

doedeljantje | 02-06-14 | 17:39

Sow héé... Da's poging tot doodslag! Wat een randdebiel.

marcoplarco | 02-06-14 | 17:38

Love the dashcam...

Long Horn | 02-06-14 | 17:38

@McMarx.. Volgens de wet doet de motorrijder niets fout. Nee dus

blaadibla | 02-06-14 | 17:37

Goed dat ie het op tijd ziet maar, poogt hij eigenlijk niet rechts in te halen?

Rest In Privacy | 02-06-14 | 17:37

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen