Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE LOL! Het Eurovisie fopdebat over Europa

Willoos stemvee! Schenk een Californisch wijntje in. Pak een zak Japanse mix. En slijp uw Oud-Europeesche Godwins. Want vanavond is het Eurovision Debate, een zinloze zangwedstrijd tussen een paar kandidaten waar u niet op kunt stemmen maar die wel strijden om een hoge, ongekozen positie in Europa. In de extreemlinkse hoek: een dieprode linksradicaal waar we nog nooit van gehoord hebben uit Griekenland. Hoog zwevend in haar luchtkasteel van groene idealen: de potteske Duitse korthaar Ska Keller (die eigenlijk gewoon 'Franziska' heet en die heel rebels op de fiets is gekomen). En natuurlijk drie oudgediende inteelters: de chronisch dronken Jean-Claude "Als de situatie er om vraagt, moet je liegen" Juncker (LUX, CDA), Martin '37 man hofhouding' Schulz (GER, PvdA) en de onvermijdelijke eenogige kroonprins van het Brusselse Blindenland: Guy Verhofstadt, die volgens dit onthullende artikel van 925.nl het old boys netwerk van strijdmakker en VVD66-collega Hans van Baalen doet verbleken. Kortom. Politiek gezien allemaal common idiots die een verhaal met een baard komen vertellen over nooit meer oorlog en hoe euroscepsis eigenlijk fascisme is. Hashtag: #TellEurope. Bindend stemadvies voor steeds maar weer hetzelfde liedje van de ondemocraten der Europese Unie: Nul punten!

Reaguursels

Inloggen

Op Hitler kon je nog stemmen. Naar de Euronazi's mag je alleen kijken

G. Raayer | 16-05-14 | 13:53

Mocht Nigel niet meedoen aan dit inteelt feestje?

Oculus Malus | 16-05-14 | 09:40

Het is wel duidelijk voor wins belang die gek Verhofstadt in Kiev stond te oorloghitsen, niet in het belang van de Oekraïne of de EU, maar in het belang van het bedrijf waar hij in de directie zit, Exmar. Exmar is een bedrijf dat zijn geld verdiend met het vervoer van gas over zee.
Wat zou het voor dat bedrijf handig uitkomen als Poetin de gaskraan zou dichtdraaien....

House of Cards is nog niets vergeleken bij wat die gek Verhofstadt allemaal uitspookt.
In die serie bestaat trouwens nog de illusie dat de pers een of andere affaire waar een politicus in verwikkeld is geraakt aan de oppervlakte brengt. In de EU bestaat zulke pers niet eens meer, die hebben zich massaal vrijwillig laten muilkorven.
Wat een geluk dat er op Internet nog enige vorm van vrijheid heerst.

me,myself and IK | 16-05-14 | 09:20

@hawie
Jij praat te moeilijk, wellicht bij gebrek aan echte argumenten?

een_mike | 16-05-14 | 08:58

@Loebas | 16-05-14 | 08:16
Toen ik je comment las, voelde ik mijn Japanse mix van gisteravond omhoog komen....

necrosis | 16-05-14 | 08:29

@ hawie 08:20

Laatste stadium voor het onherroepelijke einde. De "Untergang des Abendlandes" is onafwendbaar.

eerstneukendanpraten | 16-05-14 | 08:23

"een_mike @
De europese unie vergelijken met een huwelijk is dezelfde neo goeroe manipulatie.
Daarbij wordt er een beeld gegeven dat in het onderbewustzijn ieder criteria om de werkelijkheid van de schijn en de waarheid van het commentaar op de gebeurtenis te kunnen onderscheiden is verdwenen. De vervreemding voorbij.

hawie | 16-05-14 | 08:20

Gisteravond ,tijdens een interview met Rompuy ,i.v.m. het overlijden van Jean-Luc Dehaene werd de vrouw van rompuy al bloedserieus voorgesteld als de "first lady van de EU"

Loebas | 16-05-14 | 08:16

En vandaag weer 150 gelukszoekers uit een land hier 5 000 kilometer vandaan. Dank u wel Brussel, hier is tenminste nog voldoende plaats en geld in overvloed. Maar doet u zelf opa even een nieuwe 24-uurs luier om?

eerstneukendanpraten | 16-05-14 | 08:09

een?

hawie | 16-05-14 | 08:07

Het hele EU systeem is zodanig ingericht dat er te weinig interne controle is en al helemaal geen indirecte democratische controle van onderaf. Zoals in elke democratie is sprake van indrecte vertegenwoordiging.
-
Echter bij de EU aanpak betreft het veel meer lagen. Een dergelijk ongecontroleerd en zichzelf voedend systeem oprereert onvermijdelijk net als een kankergezwel. Maakt het niet uit wie de poppetjes zijn, zij, jij of ik. De menselijke aard zorgt ervoor dat het vanzelf corrupt wordt.
-
Bij een dergelijk ondoorzichtig gezichtloos monster zonder directe vaste aanspreekpunten (of zelfs maar huisvesting...) is het ook onvermijdelijk dat degenen met financiele daadkracht, de grote bedrijven, teveel invloed krijgen.
-
Dit geforceerde huwelijk KAN nooit werken. Italie zal nooit voor iets stemmen dat voor bv nederland voordelig is als ze er zelf economisch niet beter van worden. En andersom net zo hard. En dat geldt voor alle landen.
-
Zoals de voorstanders zelf zeggen is dit een economisch noodzakelijke samenwerking. Dus vertrouw je je partner op sociaal vlak niet, immers ze doen het uit geldelijk belang. Ik kijk al uit naar de vechtscheiding.

een_mike | 16-05-14 | 08:03

Ik heb Timmermans *afgeluisterd* bij P&W. Hij blijkt een neo hippie goeroe te zijn! "Laat 't los.... niet bang zijn ...... weg met de ballast.... je moet jezelf vernieuwen!
"Voor wie drempelvrees heeft.... staat er een coke klaar !"

hawie | 16-05-14 | 08:03

Net op WNL een VVD mevrouw die uitlegt dat de EU goed is voor de Nederlandse handel. Ik vraag me af of ze zelf in die sprookjes gelooft. We zien toch allemaal wat de EU ons tot nu toe gebracht heeft. De enigen die er wel bij varen zijn de EU-eliten met hun belachelijk hoge salarissen. De gewone man kreunt onder de hoge lasten en dat zal alleen maar erger worden met alle asielzoekers die ons land binnen komen. Ik hou mijn hart vast voor ons nageslacht.

Maria.1 | 16-05-14 | 07:36

@wgqef, refereren naar de NRC en de zogenaamde feiten heeft geen zin, ik heb zojuist mijn abonnement opgezegd vanwege de ongebalanceerde Pro EU berichtgeving van deze krant in verval. Ook zonder de EU zal NL nog handel drijven met andere Europese landen en het is een farce om te denken dat de mediterrane landen geen langdurige steun nodig zouden hebben. NRC en de feiten, ik weet genoeg. De transferunie in wording wordt gewoon buiten beschouwing gelaten. En over jouw eerdere comments, NL heeft Griekenland helemaal niet nodig. Wanneer andere mediterrane landen bij een Griekse uittreding ook uit de Euro worden gespeculeerd, prima, dat toont juist aan dat de Euro geen zelfdragende constructie die alleen in stand kan worden gehouden met transfers, leer zelf eens goe nadenken wgqef i.pi.v. Te tvertrouwn op de NRC..

therealbraindump | 16-05-14 | 07:25

@McMarx | 16-05-14 | 05:02
Nieuwe EU-slogan: ... en we leven allemaal nog lang, arm en ongelukkig!

necrosis | 16-05-14 | 07:06

Zoveel mogelijk genieten van het leven zolang het nog kan. Heel lang zal dat niet meer zijn.

McMarx | 16-05-14 | 05:02

hawie | 16-05-14 | 00:41
Wat,wat?

koekje erbij? | 16-05-14 | 01:56

Koek Bakker | 16-05-14 | 00:44
OK ik zie de bui hangen. Cellen vol met europeanen die op uitlevering wachten terwijl hun chip abusievelijk aangeeft dat ze staatgevaarlijk zijn, gezocht worden, of hun dienstplicht nog niet vervuld hebben. Ja ook een omaatje van 84!

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:48

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:39

yep, en met dat enorme ICT talent bij onze "bestuurders" gaat dat een project worden dat minstens 3 keer opnieuw moet, en 5x zo veel kost als vantevoren was ingeschat. Gelukkig geven resultaten behaald in het verleden soms wel garantie voor de toekomst. Argh.

Koek Bakker | 16-05-14 | 00:44

In België gebeurt niets zonder de expliciete steun en toestemming van de hoge adel. Het verwondert dus in het geheel niet dat Verhofstadt een lakei in die hofhouding is. Het is een diepe schande dat Rutte, terwille van zijn toekomstige baantje, zich in dit circuit laat strikken. In de 17e eeuw werd zo iemand, wegens hoogverraad, gevierendeeld.

bdn01 | 16-05-14 | 00:41

wgqef | 16-05-14 | 00:32
Of bent een muts die geen weet heeft van ESF/ESM en target2 , of je bent een EUfiel via D'666. Verblijdt me.

bij gelegenheid | 16-05-14 | 00:41

Orio koekje erbij ?!

hawie | 16-05-14 | 00:41

Koek Bakker | 16-05-14 | 00:33
Ik wacht ook op de uitgifte van het eerste Europese paspoort, triomfantelijk in beeld gebracht door de kopstukken en Führers van dat moment. Met al je gegevens in een chip, die door elke instantie per wifi geupdated kan worden. Denk met name aan justitie, AIVD en belastingdienst. Eén scan zal uitwijzen of je gezocht wordt, belastingachterstand hebt of een staatgevaarlijk individu bent.

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:39

Ik herhaal het nog maar een keer... De verkiezingen gaan niet om op welke partij je stemt, maar om het volgende dillemma:

Stem tegen de EU, verlaat de EU, of accepteer dat de kwaliteit van leven de komende jaren hard achteruit gaat, de verzorgingsstaat afbrokkelt, je geen of nauwelijks pensioen meer krijgt als je je 70ste verjaardag al haalt, lonen dalen door goedkopere arbeiders uit andere landen, Nederland vol zit met kansen-handophouders die het nut van werken niet inzien, Den Haag slechts een uitvoerend orgaan is van wat Brussel oplegt, je behalve Nederlandse belasting ook nog Europese belasting moet betalen, en, ohja, vergeet die Nederlandse nationaliteit waar je zo lang trots op bent geweest en zie je zelf voortaan maar als Europeaan.

Koek Bakker | 16-05-14 | 00:33

@King of the Oneliner | 16-05-14 | 00:04
Ik denk dat die 'details' nog wel belangrijk zijn. Daarnaast ontbreekt het aan onderbouwing, het zijn allemaal 'verwachtingen'. En die enorme bedragen vallen wel mee: Kosten 0,63 euro en het levert 4,10 euro NL'er per dag op www.nrcnext.nl/blog/2012/06/15/next-ch...

Garantiestellingen NL: 50 miljard euro. Zal je wel gelijk moeten ophoesten als je de EU opblaast en de zuidelijke landen hun leningen niet meer kunnen aflossen. Als je echter in de EU blijft zullen de zuidelijke landen ook niet in grote moeilijkheden raken. Als ze hun financiën op orde brengen, wat ze nu aan het doen zijn door de begrotingsregels die in Europees verband zijn afgesproken.

wgqef | 16-05-14 | 00:32

Schietmijmaarlek | 16-05-14 | 00:25
Ik geloof niet dat De Haene voor Belgie een slechte premier was. Hij was best populair in Vlaanderen toch zeker. Maar zoals met alle Belgische ex-premiers (Verhofstad, Van Rompuy) gaan ze helemaal los zodra ze met de EU te maken krijgen. Het lijkt wel of ze hun baan daar beginnen met een grote bak geld (pak maar wat je nodig hebt) als ze maar meedenken hoe de EU om te vormen tot een dictatoriaal instituut.

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:30

wgqef | 16-05-14 | 00:19
Je vergeet de infrastructuur, de waterwegen. Et cet.

bij gelegenheid | 16-05-14 | 00:27

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 23:00
Ow. Dus ook zo'n malloot.
Nou ja... over de doden niets dan goeds.
Weet alleen nog niet wat.
Was voor de rest vast een lieve man... of zoiets.

Schietmijmaarlek | 16-05-14 | 00:25

wgqef | 16-05-14 | 00:19
Maak je daar nou maar niet druk om. De haven staat en valt met de doorvoer naar het achterland en dat is nergens zo goed geregeld als in Rotterdam. Maas, Rijn Lek en Waal en de Betuwelijn. De rest in Europa wordt voor de logistieke bedrijven omvaren of met binnenschepen door veel te smalle kanalen en sluizen wurmen. Die gaan hun zegeningen tellen.

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:24

wgqef | 16-05-14 | 00:16
Vind ik ook een goed idee. Tenzij de waarde van de euro te veel uit de pas gaat lopen. Voor de euro zat de gulden gekoppeld aan de D-Mark. Konden we allemaal goed mee leven.

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:21

@Ci Ty33 | 16-05-14 | 00:15
Ik denk dat veel handelaren dan toch liever doorvaren naar Antwerpen of Hamburg. In ieder geval zullen ze niet investeren in Rotterdam als we met de gulden zitten. Zeker als we de gulden niet koppelen aan de Euro. Maar het is kuldiscussie, omdat het niet reëel is dat het gaat gebeuren in de toekomst.

wgqef | 16-05-14 | 00:19

Mega Mindie 2 | 16-05-14 | 00:05
Op de achtergrond draait momenteel de link van @ Afgeschminkte Bassie | 15-05-14 | 23:51. En dan durft @gedachtenspinsel te beweren dat wij, wij allen hier voor gekozen hebben.
Het antwoord op deze aanname blijft, as usual, van deze gast in het ongewisse.

bij gelegenheid | 16-05-14 | 00:18

@Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:13
En vervolgens zeggen we tegen handelaren dat we de gulden koppelen aan de Pond, want dat is lekker makkelijk voor de doorvoer. Als je uit de Euro stapt, zal je de gulden moeten koppelen aan de Euro.

wgqef | 16-05-14 | 00:16

wgqef 00.08
Wat u export noemt is vooral gewoon doorvoerhandel via de haven van Rotterdam, die voor Duitsland toevallig op een gunstige plek ligt. En die haven blijft gewoon op dezelfde plaats liggen, wat voor valuta wij ook hanteren.

Ci Ty33 | 16-05-14 | 00:15

wgqef | 16-05-14 | 00:08
Nou dat is dan toch mooi. We stappen uit de EU en we zeggen tegen de Duitsers dat ze onze grootste handelspartners mogen blijven!

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:13

King of the Oneliner | 15-05-14 | 23:30
Je noemde EU politie, EU leger en EU belastingdienst. Nou die EU politie is al opgericht en bestaat uit gendarmes, vergelijkbaar met onze Marechaussee. Legeronderdelen die belast zijn met politietaken. Hiarchisch gestructureerd, dom en gewillig. Die nemen elke opdracht aan van de EU. En kunnen dus ook putten uit een wapenarsenaal een leger waardig. You've ain't seen nothing yet.

Graaf van Egmont | 16-05-14 | 00:10

@Mega Mindie 2 | 16-05-14 | 00:05
Ik ben ook tegen deze ondemocratische club. Daarom stel ik voor om de EU te democratiseren. Als je tegen de EU bent, ben je meestal een populist.

wgqef | 16-05-14 | 00:10

@Ci Ty33 | 16-05-14 | 00:02
En vergeet jij niet dat we 25% exporteren naar Duitsland, 8% naar V.K. en 4% naar V.S., oftewel Duitsland is verreweg onze grootste handelspartner.

wgqef | 16-05-14 | 00:08

Californisch?
He nee, zeg.
Argentijns, Chileens wellicht.
Of misschien zelfs NieuwZeeuws.

Djong | 16-05-14 | 00:05

Eng heel eng, als je tegen deze EU bent noemen ze je een fascist.
Terwijl er genoeg legitieme argumenten zijn om tegen deze ondemocratische club te zijn.
Weet u wanneer iets vergelijkbaars eerder gebeurde?
In de dertiger-jaren van de vorige eeuw.
Alleen heet de hoofdrolspeler nu Schultz, ja ok met wel Duits!!

Mega Mindie 2 | 16-05-14 | 00:05

@wgqef | 15-05-14 | 23:47 :
U gaat al weer teveel op details in: gewoon doen, en men zal zien dat direct andere landen ook gaan volgen, uiteindelijk heb je als land weer je vrijheid terug, je hoeft niet verplicht enorme bedragen af te dragen aan Brussel, en je kan evengoed meedoen, met dat, waarin je goed bent, namelijk een transporthub zijn voor heel West-Europa enz.
Mooi zou zijn, dat Duitsland er ook gelijk uitstapt, en samen met Nederland en Scandinavi"e doorgaat waar we gebleven waren in 1998.
Europa op deze manier is gewoon een doodlopende weg voor de " Rijke tak" van de familie, die steeds maar geld moeten sturen naar hun achterlijke arme neefjes...

King of the Oneliner | 16-05-14 | 00:04

wgqef 23.47
He, de EU lobbyist is terug.
Hoezo, waarom zou de Gulden aan de Euro moeten worden gekoppeld?
We kunnen beter kiezen voor het Britse Pond, tenslotte is Londen het belangrijkste financiele centrum. En met de dollar is ook weinig mis. En vergeet niet dat onze handel met landen buiten de EU sneller toeneemt dan met de Eu landen.

Ci Ty33 | 16-05-14 | 00:02

Afgeschminkte Bassie | 15-05-14 | 23:51
Een soortgelijk verhaal als ' oil for immigrants'
Het deficit van het Westen geinstutionaliseerd door de anti-fascisten van toentertijd. Zum kotzen en zo.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:59

@gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:44
Lolde...

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:49

@King of the Oneliner | 15-05-14 | 23:30
Ik weet niet wie jij ziet als de EU-elite, maar meestal zijn het de nationale parlementen en de regeringsleiders die beslissingen nemen over de EU.

Maar het tweede gedeelte van uw betoog is de kern. ‘Afscheiden’ v.d. EU en dan blijven doorwerken met de euro? Als je uit de Unie stapt dan moet je gelijk overstappen op een nationale munt. Deze nationale munt zal worden gekoppeld aan de Euro, waarna elke beslissing die in ‘Brussel’ wordt gemaakt direct wordt overgenomen door NL. Daarnaast denk ik dat investeerders niet echt staan te springen om obligaties in guldens te kopen, oftewel hogere rentes, geen investeringen, lagere lonen, lagere welvaartsstandaard etc. (een vicieuze cirkel). Waarom denkt u dat de schade ‘al met al’ zal meevallen?

wgqef | 15-05-14 | 23:47

Als Verhofstadt een leger had, dan.........

Jan Dribbel | 15-05-14 | 23:47

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:41
Joh, wees specifiek, ik reaguur op meer dan 1 lijntje doorgaans, maar je hoeft het niet te vertellen. Is nou tweede keer! Schei uit of kom met stelling. Nog even en je begint over tegels van paar maanden geleden!

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:44

@spin.
Leest je aanname es terug. Kolere..

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:41

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:31
Wat voor antwoord wil je hebben dan? Dat ik wel voor concept EU ben maar het een gedrocht geworden is? Of wil je nu horen dat ik tegen EU ben algemeen? Of wil je nu horen dat je alleen gelukkig kan worden van jezelf en nooit door een ander? Zeg het maar.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:37

Het is een gedrocht geworden en we hebben het zelf toegelaten, allemaal!
gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:03
Niet waar. Ergo; onzin.
bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:21
Aan u om hier op te reaguren.
Vooralsnog geen antwoord..

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:31

@necrosis | 15-05-14 | 23:28
Ja, helemaal eens! Maar denk dat op defensie budget maar klein beetje zou zijn. Maar vind WEL dat het daar moet beginnen, het eigen huis eens uitbezemen!

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:30

Men is ondoordacht en onvoorbereid begonnen met dit hele EU gebeuren, één Europa, en nu wil de EU elite in Brussel steeds meer macht en geld naar zich toe trekken, stapje voor stapje.
Nog is er geen EU-politie, een EU-leger en een EU-belastingdienst.
Maar die komt er op de lange duur, als dit zo doorgaat.
Oftewel, ze hebben in Brussel nog niet echt machtsmiddelen om een en ander af te dwingen, men gaat uit van de medewerking en goede wil van de afzonderlijke landen.
Is er nog een weg terug?
Ik denk van wel; Nederland moet zich gewoon als eerste afscheiden van de EU, als het een keertje het lef heeft.
Eerst nog even door blijven werken met de Euro, die snel zal devalueren, wat gelijk de enorme schuldenberg van Nederland oplost.
Daarna doorgaan met eigen Nieuwe Gulden.
Al met al zal de schade meevallen, en verschillende landen zullen zelfs Nederland volgen.
Het is mogelijk, mensen.
Wat nodig is, is lef, en een onafhankelijkheidsgevoel.
Het is met de Spanjaarden gelukt, met de Fransen , en de Duitsers .
Het waren zelfs de topjaren van de Republiek in de Gouden Eeuw.
Het is mogelijk.
Alles is mogelijk.

King of the Oneliner | 15-05-14 | 23:30

@therealbraindump | 15-05-14 | 23:19
Misschien wil hij niet dat Griekenland volledige soevereiniteit heeft, als je kijk hoe Griekse bestuurders er een rotzooi van hebben gemaakt, kan ik mij dat goed voorstellen. Wat hij wil is dat hij bestuurd wordt door een democratische EU en niet een EU waarbij de ER een veel te grote macht heeft en de ER bang is om soevereiniteit over te dragen aan de EP. De nationale lidstaten hebben besloten om zo’n Trojka in het leven te roepen en hebben gezorgd voor het ondemocratische gehalte van die Trojka. Dat Griekenland niet zonder de EU kan is duidelijk, maar de EU kan ook niet zonder Griekenland. Zodra Griekenland de EU gedwongen verlaat, zal het speculeren door de geldmarkten beginnen en staan andere Zuid-Europese landen weer aan de financiële afgrond. Het enige wat die Griek vraagt is om geregeerd te worden door democratische instanties en niet door een Trojka.

wgqef | 15-05-14 | 23:29

@gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:19
Weet je hoeveel geld je kan besparen als EP/ EC ZELF efficiënter gaan werken?
Te beginnen met die belachelijke, geldverslindende maandelijkse verhuizing naar Straatsburg (destijds een eis van de Frambozen).

necrosis | 15-05-14 | 23:28

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:26
Gedaan, en nu?!

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:27

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:21
Jezelf kunnen verantwoorden voor een eerdere aanname blijft lastig hè.
Scroll terug ...

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:26

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:18
Moet je aan jezelf over laten, nooit een ander :D

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:21

@wqgef

Ik begrijp deze linkse rakker absoluut niet, als hij soevereiniteit zo belangrijk vindt moet hij voorstellen dat Griekenland de Drachme weer moet gaan invoeren, maar zo slim is deze linkmichel dan wel weer. Het is gewoon belachelijk dat Griekenland zo in de financiële problemen is gekomen, statistieken zijn vervalst, ze hebben enorme bedragen ontvangen vanuit de structuurfondsen (er is geen vliegveld of haven niet betaald met 'Europees geld'). Wanneer een land zich zo onverantwoordelijk gedraagt moeten ze het m.i. zelf maar uitzoeken. Frits Bolkestein heeft een keer gezegd dat Noord Europa soliditeit nastreeft en de mediterrane landen solidariteit. Laat de Grieken het lekker zelf uitzoeken..

therealbraindump | 15-05-14 | 23:19

@necrosis | 15-05-14 | 23:12
Euh, nee, lekker efficiënt nu! Vier verschillende gevechtsvliegtuigen, anderhalf vliegdekschip. Kweenie hoeveel verschillende voertuigen, schepen en ieder voor zich een beetje. Zelfs onze vliegtuigen komen van over de plas. Weet je hoeveel je had kunnen besparen als er een enkelvoudig uitgangspunt was?

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:19

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:1make my day, lieverd.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:18

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:07
Anders!

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:15

Wie zaait zal oogsten zeggen ze. Wanneer wordt het voor ons Nederlanders dan eens oogsttijd?

Leyolm | 15-05-14 | 23:15

@Van Duyvenbode | 15-05-14 | 23:00
Het is wel oorlog, ook al heeft nog niet iedereen dat door:
- oorlog tussen het westen en de islam
- oorlog omdat onze soevereiniteit overgeheveld wordt naar Brussel
- oorlog in de Ukraine

VerenigingVanDieven | 15-05-14 | 23:15

@Desmoulins | 15-05-14 | 23:05
Het zou ook aardig zijn om op basis van democratische uitgangspunten de keuze te laten maken en de uitvoering over te laten aan een technocraat.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:14

wgqef | 15-05-14 | 23:12
Droom je ff verder. Verdrag van Lisboa.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:14

@gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:06
Als 'men' een Europees leger wil, hebben ze nóg meer ambtenaren en nog veeeeel meer budget nodig.
Dus laat dat 'Europese leger' gewoon een gedachtespinsel (hihi) blijven.....

necrosis | 15-05-14 | 23:12

@Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:46
De Trojka die regeert over Griekenland bestaat uit afgevaardigden uit de EC (niet gekozen, benoemd door ER), ECB (niet gekozen, benoemd door ER) en het IMF (niet gekozen, benoemd door regeringsleiders). Dus eigenlijk wordt Griekenland geregeerd door niet democratische gekozen afgevaardigden, die gekozen zijn door de regeringsleiders van de lidstaten. Deze afgevaardigden hebben geen democratische legitimiteit (in de normale zin van het woord). De nationale parlementen moeten nazien op de benoemingen, maar kunnen ook niet wetgevend of controlerend optreden tegen de Trojka. Daarom zou ik de Trojka altijd verantwoordelijk laten afleggen aan de EP en het EP ook bevoegdheden geven om het beleid wat ze voert te beïnvloeden. Maar dat is wel soevereiniteitsovedracht. Kort samengevat begrijp ik die linkse rakker uit Griekenland wel.

wgqef | 15-05-14 | 23:12

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:54
To the point: meer of minder EU?

bij gelegenheid | 15-05-14 | 23:07

@Graaf van Egmont | 15-05-14 | 23:03
Nou, dan komt het omdat het concept een Europees leger nog ver te zoeken is. Nu heb je beetje economisch gewauwel.... Kijk dat had nou een bijdrage geweest kunnen zijn.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 23:06

@gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:59

Niet statusgevoelig?
Daar gaat u dus de fout in.
Dat zeiden ze ook over Monti; allesbehalve een technocraat. De huidige technocraten zijn anti-democraten.

Desmoulins | 15-05-14 | 23:05

Van Duyvenbode | 15-05-14 | 23:00
Ik vind dat wel een simpele kijk op het geheel. Als je alles maar toe laat omdat het in ieder geval geen oorlog is, dan ben je wel heel ver van het padje. En wie zegt mij niet dat de EU ons een oorlog in gaat rommelen om de olie van Bakoe of het Russische gas veilig te stellen?

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 23:03

De eurofielen binnen Europa zijn de nieuwe fascisten!!! Samenwerken is prima maar een autoritaire en totalitaire samenleving in Europa is iets dat je niet wilt. Het negeert de individuen (landen) en probeert alles in een hokje te stoppen. Samenwerken met de Grieken of wie dan ook is prima maar er is een ziek instituut dat zegt dat de Griek op mij moet lijken en ik op de Griek. Verenigd Europa, rot op... Overleg, prima... Samenwerken, prima... Alles en iedereen van bovenaf vrotten in het euroideaal ??!! Fascisme

Gampel | 15-05-14 | 23:03

Laat ze maar lullen. Als burger heb je geen reet te vertellen, maar het is tenminste geen oorlog. Nu praten ze tenminste. Okay, het snijdt geen hout, we leveren onze soevereiniteit in, onze pensioenen en wat dies meer zij, maar we worden niet overhoop geschoten. Dan mag je eigenlijk nog in je handen knijpen. Een vluchtige blik op de geschiedenis leert dat dat wel eens anders was. De mensen kijken nog tv, kijken naar de reclame en zien dan ene Verhofstadt uit zijn nek lullen. Het is triest. Maar altijd nog beter dan een mortier op je huis.

Van Duyvenbode | 15-05-14 | 23:00

Schietmijmaarlek | 15-05-14 | 22:56
Jean-Luc de Haene is onder andere de bedenker van het idee dat de EU belasting moest kunnen heffen.
Oh sorry, moet zeggen "was" de bedenker....

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 23:00

@Loebas

Precies,geef het volk brood en spelen..

therealbraindump | 15-05-14 | 22:59

@Desmoulins | 15-05-14 | 22:53
Een echte technocraat kijkt op rationelere wijze naar een systeem dan een politicus, wordt minder gehinderd door lobbyisten, wat dat betreft zou ik liefst soort van autistiforme figuren zien die kijken naar feiten en niet naar meningen en niet statusgevoelig zijn.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:59

@ therealbraindump,
Waarom zou het plebs zich druk maken over EU zaken ?
Straks is er weer WK,wimbledon,Tour de France enz.enz.

Loebas | 15-05-14 | 22:58

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:53

Ik stem sowieso PVV. Artikel 50 is zinloos ondanks dat ik ze serieus zou overwegen mochten ze ook daadwerkelijk in het EP kunnen belanden. De hele vorm kan mij al even gestolen worden, en alles wat pro-EU is en de islam bagatelliseert stem ik per definitie niet meer op.
Net of wij al jaren onder een steen leven... Dat idee krijg ik iedere keer bij dat zooitje van de gevestigde orde. Lachwekkend gewoon.

Desmoulins | 15-05-14 | 22:58

@Desmoulins | 15-05-14 | 22:49
Ik geef geen schuld aan iemand, maar we hebben er wel naar staan kijken. En ja, zoals veel meer al opperen, het lijkt wel of we er niet eens maar aan kunnen ontkomen. Daarom ben ik ook blij dat er nu eens tegengas komt. Niet zozeer om er uit te stappen, maar om eens schoon schip te maken. En dat zijn niet de personen die aan het debat deel namen.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:57

Onee... was Jean-Luc Dehaene.
Geen idee wie dat is.

Schietmijmaarlek | 15-05-14 | 22:56

@necrosis

Dat zal het huidige establishment niet toelaten omdat daarmee hun droom van een Verenigde Staten van Europa in gevaar komt. Het enige probleem dat dit soort lieden nog hebben is hij zij dit moeten framen en spinnen richting de burgers. Die beginnen namelijk een beetje vervelend voor hen te worden.

therealbraindump | 15-05-14 | 22:56

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:40
Ik kan me van alles bedenken bij de EU. Maar waar ik steeds weer op terug val is het denken aan mijn grootouders en ouders die tenminste nog iets van Nederland konden maken. Dat zien we nu allemaal als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:54

@Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:46
Jammer, ik had wel zitten kijken en versta geen reedt Grieks. Waar heb jij je info vandaan? Nah, laat ook maar, wil het niet eens weten haha. Die Grieken hadden nooit toegelaten mogen worden, laat staan Drachmen inruilen, ondanks geroep van Verhofstadt dat het slecht zou zijn voor de gewone man want koopkracht zou achteruit gaan! Goh, zou zomaar kunnen, maar nu moet de rest van Europa er voor bloeden, wat een sukkel!

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:54

@gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:49

De EU is een technocratie. U heeft dus meer met dit soort lieden dan met werkelijke volksvertegenwoordigers, die dus ook legitimiteit genieten, gecontroleerd kunnen worden en verantwoordelijkheid dienen af te leggen?

Desmoulins | 15-05-14 | 22:53

Pro Europa dus tegen de EU.
Desmoulins | 15-05-14 | 22:45
Kom je als stemmer dus niet bij art50 uit want deze partij is voor toetreding Turkije EU, geeft geen ene bal om islam-en derhalve de gevolgen die gerelateerd zijn aan deze doctrine(sic)
Wat nu? PVV resteert bij gebrek aan een beter verhaal.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:53

J m Le Pen overleden??

Schietmijmaarlek | 15-05-14 | 22:52

@Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:46
Ik wil Griekenland uit de EU hebben.
*iets mompelen doet over wanbetalers#

necrosis | 15-05-14 | 22:50

@gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:03

Dat is te makkelijk. Je kunt het de burgers niet eens echt kwalijk nemen met zo'n waardeloze elite en media.
Het is een grote kliek die belang hebben bij de huidige status quo of een verdere federalisering.

Desmoulins | 15-05-14 | 22:49

@therealbraindump | 15-05-14 | 22:44
Zeker uw laatste zin ben ik het helemaal mee eens, maar staat volledig los van mijn concept (en hoe het ooit gepresenteerd werd). Dat het een gedrocht geworden is zegt meer over de individuele parlementen (VVD zegt tegen directe belasting maar stemt in EU parlement voor). Het blijf gekonkel. Wat dat betreft heb doorgaans meer met technocraten, doorgaans wat rationeler dan de gemiddelde politicus die gaat voor zijn stemmen.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:49

@Desmoulins | 15-05-14 | 22:45

closer*

Desmoulins | 15-05-14 | 22:46

Ik ga het debat dus niet zitten kijken, maar volgens zijn twitter gaat Alexis Tsipras, de linkse rakker uit Griekenland, vol op het orgel. Europa wordt democratisch of het valt uit elkaar, zegt ie. Om daar even later fijntjes aan toe te voegen dat hij de troika zijn land uit wil hebben en dat we een schuldenconferentie moeten houden. Waarschijnlijk wil deze bordengooierT dat we nog meer geld naar zijn landje gaan sluizen.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:46

Ik kijk 5 seconden en zie en hoor al direct waarom de 'ever clsoer union' gedoemd is te falen. Wat een circus.
5 kandidaten en ze denken in essentie allemaal hetzelfde. Kijk naar Schultz, veinst heel handig dat hij voor de 'gewone burgers' is en 'speculanten' wil aanpakken.
En de volgende miep zegt gewoon dat burgers voor banken moeten gaan, bankenunie iemand? Uiteraard kon het klimaathysterische argument niet uitblijven.
Kansloos, megalomaan maar vooral levensgevaarlijk.

Pro Europa dus tegen de EU.

Desmoulins | 15-05-14 | 22:45

@gedachtenspinsel

bij de invoering van de Euro was er bij het grote publiek eigenlijk maar sprake van één argument, we hoeven geen buitenlandse valuta te wisselen binnen een groot gedeelte van Europa. Dat het volledig onverantwoord was om een monetaire unie aan te gaan terwijl er nog geen sprake was van een politieke unie werd er door de dames en heren politici in het openbaar niet bij verteld.

Het is mijn stellige overtuiging dat dit een bewuste strategie is geweest, door zaken in deze volgorde te regelen weet je in ieder geval dat er een onbeheersbare crisis zal uitbreken die alleen maar via het creëren van een politieke unie kan worden opgelost. Wat wij nu meemaken is gewoon door de politieke- en bestuurlijke elite gepland.

In Nederland zou m.i. eigenlijk een parlementaire enquête naar het verloop van het Europese Project moeten plaatsvinden. In plaats daarvan starten onze Haagse toppers liever een parlementaire enquête op naar het debacle met de Fyra terwijl de impact op de Nederlandse samenleving en de potentiele negatieve financiële gevolgen van het Europese project vele malen groter zijn. Onze Haagse toppers weigeren categorisch om verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid, de goedkeuring van het ESM wordt gewoon op een achternamiddag goedgekeurd en iedereen vindt dit maar heel normaal. Het Europese Project is m.i. één groot taboe..

therealbraindump | 15-05-14 | 22:44

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:36
Och noem mij 1 persoon die nu eens echt kan uitleggen wat zin van het leven is. Jouw geprogrammeerde absolutisme zal er vast niet aan bijdragen in elk geval.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:41

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:27
EC bepaalt wat EP mag doen.
De rest kunt u, Graaf, best wel selluf invullen cq bij elkander bedenken. Me dunkt.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:40

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:33
Je weet gewoon niet meer wie de broodheren zijn van de politici die in Brussel zitten. Wij zitten vast in een tunnelvisie van hoe democratie in Europa zou moeten werken. Maar die gasten zijn al helemaal out of the box aan het denken en vullen hun eigen zakken, die van hun opdrachtgevers en dat allemaal van onze centen. Mocht de hele droom van de EU instorten, dan staan we met lege handen en zij beginnen van ons geld gewoon een nieuwe droom.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:40

Wat een zooitje die verhofdinges. Dat is niet eens een beetje belangenverstrengeling :| Dat gewoon echt niemand op de rem trapt, ongelofelijk.

jip_86 | 15-05-14 | 22:40

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:25

We hadden helemaal niks te kiezen, en toen we dat wel mochten zagen zij, onze hopeloze elite, het als een onwelkome uitslag. Sindsdien begrijpt vrijwel niemand meer iets van de structuur en opgerichte nood- en steunfondsen. De Pijlerstructuur, dus pre-Lissabon verdrag, was mij al een brug te ver, zeker gezien de inhoud maar het was toen tenminste nog enigszins overzichtelijk.
Sinds het Verdrag van Lissabon kan niemand meer met droge ogen beweren dat de EU niet zo snel mogelijk de natiestaten wil afbreken. Heeft u Euromania al gezien?

Desmoulins | 15-05-14 | 22:39

En @spin rommelt verder.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:36

@Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:27
En dat laatste ben ik bang voor ja... Maar wil niet zeggen dat het ten goede kan keren, maar eerst die bezem er eens door. Vragen over corruptie en lobbyisme, allemaal vonden ze het fout.... Mijn hemel miljarden!!!! En kroes voorop, die wilde net neutraliteit onderuit halen, en ik snap het wel, kabelboeren moeten ineens netflix doorgeven en is concurrent van hun eigen product. Dus? Lobby van de kabelboeren en bijna nog gelukt ook!

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:33

necrosis | 15-05-14 | 22:27
Dan moet ZE maar een wat meer vrouwelijke nick nemen. Ik ga dat hier toch allemaal niet onthouden wie vrouw is en wie man? Bovendien is het niet belangrijk. Ik lees van mannen, zowel als vrouwen, soms hele domme tegels.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:31

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:21
Het is geen echte onzin. Zolang ik heb mogen kiezen voor het EP heb ik dat trouw gedaan. Met alle tekortkomingen die ik toen al zag. Je hoopt dat er iets verandert, maar ze hebben ons allemaal voorgelogen daar in dat EP en de zaken mooier voorgesteld dan ze in werkelijkheid waren. Er is daar GEEN democratie. Dus ja, we stonden erbij en keken er naar. Maar ik vrees dat we op dit moment meer tegen een bermbom kunnen doen dan tegen de EU.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:27

@Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:20
Als 'spin' het 'p-woord' niet gebruikt is ZE best te pruimen.

necrosis | 15-05-14 | 22:27

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:25
Stau tuned op het eerdere wat je schreef, wat ik idd aanhaalde.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:27

Nederland heeft 26 zetels van de 751 in een machteloos europarlement. Deze feiten alleen al zijn een belediging voor de Nederlandse burgers, die blijkbaar geacht worden geen enkel zelf-respect te hebben.

Van Duyvenbode | 15-05-14 | 22:25

@bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:21
Kan mij jou niet herinneren bij invoeren Euro, creatie van gedrocht EU zoals het nu is. Maar om het even in perspectief te zetten, de stemmers hadden geen idee waar ze voor kozen, ja idealen, maar niet waargemaakt. Pas op moment dat het slecht gaat dan pas klagen.

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:25

@davimore | 15-05-14 | 22:16
Hij kan dat geld beter gebruiken om zijn gebit te laten restaureren en eens naar een goede kapper te gaan....

necrosis | 15-05-14 | 22:21

Het is een gedrocht geworden en we hebben het zelf toegelaten, allemaal!
gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:03
Niet waar. Ergo; onzin.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:21

@necrosis | 15-05-14 | 22:16
altijd wijze woorden, maar nu staan ze je aan?
*krabt eens achter oren en doet wijntje bijschenken*

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:20

necrosis | 15-05-14 | 22:16
Komt omdat Orange Willem hem op zijn gemoed speelt. Dan gaat ie ineens verstandige dingen zeggen. Ik ben het trouwens met spin eens.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:20

Schijnbaar verdiend die Verhofstadt nog steeds niet genoeg per jaar...
.
Verhofstadt krijgt restauratiepremie van 327.784 euro voor privéwoning -- www.knack.be/nieuws/belgie/verhofstadt...

davimore | 15-05-14 | 22:16

@gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:03
Wat een wijze woorden ineens....
*trekt nog een Californisch wijntje open#

necrosis | 15-05-14 | 22:16

Thanks! ;)

toetanchamon | 15-05-14 | 22:10

Ik versta er geen kudt van.. kunnen die gasten geen Engels praten ofzo.. Zelfs mijn dochter van 7 kan al in het Engels lullen..

WellusNietus | 15-05-14 | 22:10

Orange Willem | 15-05-14
Hiermee geeft u juist de EUfielen een mandaat om de ingeslagen koers niet te willen wijzigen. Denkt na, m'n beste.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 22:07

Gek, iedereen weet wat een militaire putsch of een coup d'état is en veroordeelt dat ten sterkste. Want anti democratisch. We zijn nu getuige van een putsch volgens democratische principes, waarbij handig misbruik wordt gemaakt van alle democratische regelgeving.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 22:05

Die mafketels interesseren zich geen reedt om mijn leven, welzijn of hobby's. Gaat ze ook niets aan. Het interesseert mij ook niet wat die leugenachtige, grootgraaiende, liegende en bedriegende uitvreters doen. Hebben politici in het algemeen en ik toch iets gemeenschappelijks.
Mijn stemadvies: Niet/Blanco/Anders ongeldig. Waarbij Niet mijn persoonlijke voorkeur heeft. Kun je gewoon thuisblijven.

Orange Willem | 15-05-14 | 22:04

Verhofstadt=Corporatisme

AgentKrol | 15-05-14 | 22:03

Berelul.

caspert79 | 15-05-14 | 22:03

In het complexe old-boys network van Verhofstadt zit geen tandarts.

CoffeePatch | 15-05-14 | 22:03

Conceptueel niets nieuws onder zon, herhalen wat al jaren geroepen wordt. En toen het economisch goed ging vond de gewone man het allemaal wel prima. Toen deden ze aan duur hobbyisme, nu is het crisis en heeft de gewone man wel een reden de klagen. Maar tijdens de hele crisis, wat zijn er nu echt voor resultaten geboekt, ja een banken unie, het moest eens NIET zo zijn! De hele financiële sector is nog steeds niet onder controle. (is het zo moeilijk om derivaten eens te reguleren? is het zo moeilijk om de banken weer eens er op te wijzen dat ze er zijn voor de klant en niet voor de aandeelhouder/bonus). Het is een gedrocht geworden en we hebben het zelf toegelaten, allemaal!

gedachtespinsel | 15-05-14 | 22:03

Ik kan er niet eens naar kijken, zo walg ik van deze mensen. Van de geschiedenis wordt nooit geleerd. Alles hebben ze eraan gedaan om hun ideeen doorgedrukt te krijgen. Wie houdt deze machtsgreep tegen?

Sergeant_Peper | 15-05-14 | 22:01

Franziska fietst met de onwennigheid van de gemiddelde toerist in Amsterdam. Komt ze normaal met de Mercedes Diesel uit 1971?

Harry Turtle | 15-05-14 | 22:00

Ik versta geen kut van die vent. Geeft gelijk het probleem van Treuropa aan.

doskabouter | 15-05-14 | 21:56

Ik ben een Europeaan en voel me zo goed ongehoord.

Epiloog | 15-05-14 | 21:53

Off topic ding
@Pieter V | 15-05-14 | 21:42
Nog woonachtig te V.?

bij gelegenheid | 15-05-14 | 21:53

Peyronie | 15-05-14 | 21:40
Of Omtzigt indien hij zich afkeert van CDA. Verstandige kerel doch niet op z'n plaats bij het CDA want partijpollutiek en zo.

bij gelegenheid | 15-05-14 | 21:45

Ci Ty33 | 15-05-14 | 21:29
"Op 15 mei 2014 nodigen de grote bedrijven onze beleidsmakers (Karel de Gucht, Didier Reynders, Guy Verhofstadt, etc.) uit in het Egmont paleis voor de European Business Summit"
Ik had al niet veel op met de EU, maar ik schaam me werkelijk diep dat ze deze summit houden in mijn paleis.

Graaf van Egmont | 15-05-14 | 21:44

Na 5 minuten leugens te hebben moeten aanhoren afgehaakt.

faz | 15-05-14 | 21:43

Wie nu nog niet door heeft dat de EU bestuurd wordt door een stelletje criminelen, waarbij vergeleken de maffia kleuters zijn, heeft echt niet opgelet.

Pieter V | 15-05-14 | 21:42

Volgens mij is er bijna niemand die naar die poppenkast kijkt. En als mensen er al naar kijken resulteert dat alleen maar in meer cynisme.

Waar ik me veel meer zorgen over maak is dat stemmers weer richting VVD en CDA trekken. Waarschijnlijk omdat ze Wilders te radicaal vinden of zo iets.

Dat mensen met verstand nog kunnen stemmen op de Nederlands-Europese liberalen met oorlogshitsers als Van Baalen, de uiterst aimabele maar totaal niet koersvaste Rutte, maar vooral met die verschrikkelijk Europese dictator Neelie Smit Kroes gaat mij werkelijk volledig boven de pet.

En dat ze het CDA zien als een soort van nieuwe oppositiepartij is natuurlijk ook een beetje dom. Het EU-parlement zit bomvol met mutsen en dozen van christelijke huize die het uitsluitend vanwege loyaliteit aan hun CDA hebben gebracht tot veel te dik betaalde EU-baantjes en die als vanouds proberen zoveel mogelijk EU-subsidie richting boerenachterban te sluizen.

Stem PVV, SP of voor de Dieren zou ik zeggen.

Peyronie | 15-05-14 | 21:40

In your face, het artikel van 925. Het zijn allemaal zetbazen voor grote bedrijven met heel andere belangen dan uw en mijn belang. Kijk naar congress en senate in de VS, dat is ons voorland: het worden allemaal (multi-)miljonairs, die "volksvertegenwoordigers".
Http://nederlanduiteu.wordpress.com

Benoite | 15-05-14 | 21:36

Waarom kunnen ze niet gewoon engels praten dat stelletje zakkenvullers.

ET007 | 15-05-14 | 21:36

De Nederlandse journaliste Claire Jansen is inmiddels weer vrij. Zij werd vanmorgen in Brussel gearresteerd toen zij een verslag maakte van een (linkse) demonstratie van o.a. Belgische vakbonden, linkse partijen e.a. tegen een vergadering van het bedrijfsleven met EU over het te voeren beleid na de EP verkiezingen www.d19-20.be/. Anders dan in Nederland sommeert de politie niet om zich te verwijderen, maar begint ineens toekijkers die braaf op de stoep staan zoals Mw Jansen te arresteren. Haar verslag: www.dewereldmorgen.be/artikel/2014/05/...
Maar e.e.a. impliceert n.m.m. dat we onze Nederlandse Grondwet nu wel helemaal in de kattebak kunnen doen. We hebben in ons land recht om te demonstreren tegen de overheid. Maar thans worden de beslissingen 300 km verderop in Brussel genomen, zodat demonstreren logistiek moeilijk te realiseren is en bovendien zijn we aldaar dus overgeleverd aan de mores van onze zuiderburen.
Wij zijn al onze rechten en democratie nu echt kwijt.

Ci Ty33 | 15-05-14 | 21:29

ndertiteling? tolk?
Echt een *kuch* grote eenheid *kuch* daar...

Mastermattie | 15-05-14 | 21:28

Ik word fysiek misselijk als ik deze mensen hoor oreren. Heel eng.

Afgeschminkte Bassie | 15-05-14 | 21:26

FEIT.
Levert meer EU meer banen op?
Jazeker!!!!
De EU is een onbegrensde banengoudmijn voor ……. politici en ambtenaren.

De E is er echt voor U!

De E van: eigenbelang, efteling, eredivisie, eksteroog, ellende, econoniet, enneh, eigenwijs, elitair, etteren, eindeloos, experiment, eurokrediet, eenrichtingsverkeer, entourage, embargo, embolie, extreem, ego, enzovoort.

EU onderdaan.

dennis8704 | 15-05-14 | 21:20

-weggejorist-

lienke | 15-05-14 | 21:20

Wat Verhofstadt staat te mauwen gaat het ene oor in, en het ander uit. Maar dat hij daar staat te mauwen met een gebit of het er met de kattepult ingeschoten is,das een ander verhaal.

Dropke | 15-05-14 | 21:17

Ok, duidelijk. Ik stem niet. Zwitsers model NU voor Nederland.

lulkoekhapper | 15-05-14 | 21:16

hebben we die nieuwe jets nou al binnen?

newray | 15-05-14 | 21:15

Die Griek heeft helemaal gelijk!

VanBukkem | 15-05-14 | 21:14

Brr.. ik vind het maar eng gedoe en ik vertrouw die mooi-lullerTs NIET. Ik stem PVV en die eurofielen kunnen muh rug op.

Nieuws-Lezer | 15-05-14 | 21:14

pinoebk | 15-05-14 | 21:07 | | Reageer+ | 1
Ah, dan ben ik niet de enige. Het lijkt een beetje op het verschil tussen Noord- en Zuid-Europa, daarbij loopt de één ook voor op de ander.

vindead | 15-05-14 | 21:11

Shit! Klikte per ongeluk op de startknop, zag ik meteen die gore bakkes van Verhofstadt. Wist net op tijd te stoppen voordat mijn hele avond verziekt was.

suvois | 15-05-14 | 21:11

Ligt het aan mij, of kunnen die lui gewoon ongelooflijk slecht playbacken?

VanBukkem | 15-05-14 | 21:10

Trouwens, ik had geen Japanse mix maar er lagen Snack a Jacks Sour Creme. Laat die maar liggen mensen, wat een bagger.

BeunDeHaas | 15-05-14 | 21:10

dit durven ze natuurlijk niet op nederland 1 uit te zenden want dan stemt straks iedereen tegen de eu.

cumshaft | 15-05-14 | 21:09

Politiek is het podium voor mensen zonder charisma.

Geslepen Pen | 15-05-14 | 21:09

Ik moest alweer kotsen!

eerstneukendanpraten | 15-05-14 | 21:09

@ Van Rossum.
Een auto play starten en verplicht naar EU geleuter moeten luisteren, dat op GS. Dat doet/durft Brussel niet eens.

- Edit: Fixed. Nu Neelie Kroes FlashPlayer. Ook kudt, maar wel zonder autoplay -

toetanchamon | 15-05-14 | 21:08

Wtf geluid beeld synchronisatie # epicfail

pinoebk | 15-05-14 | 21:07

NEE=JA

Ghehehe | 15-05-14 | 21:06

@BeunDeHaas | 15-05-14 | 21:04

Stamt nog uit de steenkolenunie, he...

ZKH EénOog | 15-05-14 | 21:06

Wow. Het begint gelijk al met emo-terreur...

ZKH EénOog | 15-05-14 | 21:05

Ja leuk, maar ik wil ze alle vijf niet.

vindead | 15-05-14 | 21:05

Godver wat een steenkolen Engels.

BeunDeHaas | 15-05-14 | 21:04

De tief, ongezien.

Lepo | 15-05-14 | 21:03

Die namen... Serieus, ik kan dit echt niet uitkijken...

Tommygunner | 15-05-14 | 21:02

-weggejorist-

Akifo187 | 15-05-14 | 21:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken